Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• henkzelf
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 25-01 18:00
MochiGohan schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:52:
Hier gisteravond weer een false positive. ....
Weer? Hoe vaak had je dat al dan? (als ik vragen mag)

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11:58

13art

Moderator Mobile
Mijn vrouw kreeg vorige week vrijdag in de avond een melding dat ze de zondag er voor in contact zou zijn geweest met iemand die corona bleek te hebben. Ze heeft zich laten testen, en inderdaad, corona.

Gelukkig geen klachten, dus zij is zelf ondertussen alweer uit quarantaine (bij geen klachten mag je 5 dagen na het testen weer uit quarantaine). Ik zelf zit er nog in en mag mijzelf dinsdag laten testen. Wel nu wat milde verkoudheidheidsklachten (kuchje, misschien iets meer een loopneus dan anders) dus ik zal het wel van haar gekregen hebben.

We kunnen ons alleen niet bedenken waar ze het die bewuste zondag opgelopen zou moeten hebben. Ons lijkt het meer aannemelijk dat ze het van een leerling heeft gekregen (zijn nu meerdere uit die klas positief getest), maar ja die ziet ze niet op zondagen. Hierdoor ontstond bij ons wel twijfels over of de app wel goed aangeeft om welke dag het gaat waarop je besmet zou zijn geraakt.

Hoe dan ook, zonder de app melding zou ze gewoon maar haar werk zijn gegaan, want geen klachten. Dus ook al zou het een false positive zijn, en is haar besmetting een toevalsbevinding, dan is het virus hier in ieder geval een halt toegeroepen.

...

• merlin1201
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 07:57
Ik vind die app toch vreemd aangezien mijn schoonzus positief is getest, heeft dus ook klachten en wij ( 4 personen) zijn een week geleden in contact geweest voor langere tijd, wij krijgen geen melding en sterker nog haar man ook geen melding, dus?
Wij zijn inmiddels allemaal getest en negatief terwijl een dochter nu al 4 dagen wacht op de uitslag? zo raar

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

• MochiGohan
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 24-01 21:58
henkzelf schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:29:
[...]

Weer? Hoe vaak had je dat al dan? (als ik vragen mag)
Nu twee keer gehad, dus dat valt gelukkig nog mee. Vraag me wel af hoe het werkt als je in een flatgebouw woont...

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
MochiGohan schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:50:
[...]

Nu twee keer gehad, dus dat valt gelukkig nog mee. Vraag me wel af hoe het werkt als je in een flatgebouw woont...
Hoe weet je eigenlijk dat het een false positive is?

• 13art

13art

Moderator Mobile
merlin1201 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:47:
Ik vind die app toch vreemd aangezien mijn schoonzus positief is getest, heeft dus ook klachten en wij ( 4 personen) zijn een week geleden in contact geweest voor langere tijd, wij krijgen geen melding en sterker nog haar man ook geen melding, dus?
Wij zijn inmiddels allemaal getest en negatief terwijl een dochter nu al 4 dagen wacht op de uitslag? zo raar
Dat lijkt wel wat gek ja.
Toen mijn vrouw positief getest was en gesproken had met de GGD kreeg in diezelfde avond een melding. Maar die melding ging wel over die dag, niet over de dagen ervoor.

...

• Arloid
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 11:13
Zelf sinds kort ook weer beter van Corona, wel netjes door de ggd gevraagd of ik een code had.

Bluetooth is blijkbaar sterker dan het plafond en moeder lief laad haar telefoon op in de keuken, dus 3 maal raden wie boven de keuken slaapt en wie een melding kreeg na haar weekendje weg. Gelukkig daardoor niemand besmet.

• henkzelf
Verse data over gebruik en effect van de app: https://www.coronamelder....elder-helpt-tegen-corona/
Tot en met gisteren: Na een melding van de corona-app van de overheid lieten 73.000 mensen zich testen.
De corona-app, die inmiddels ruim vier miljoen keer is gedownload op smartphones, heeft inmiddels geleid tot 6400 positieve testuitslagen. Dat blijkt uit de laatste cijfers van het ministerie van volksgezondheid.
Interview in Trouw: https://www.trouw.nl/binn...2Fwww.omroepbrabant.nl%2F

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:34

t_captain

Moderator General Chat
Volgens het artikel 25% installs, dat zijn er 3 a 4M.

Die installs geven tot op heden 73k signalen. De kans dat je app je een waarschuwing heeft gegeven is dus 2%.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 07:38
henkzelf schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:12:
Verse data over gebruik en effect van de app: https://www.coronamelder....elder-helpt-tegen-corona/
Tot en met gisteren: Na een melding van de corona-app van de overheid lieten 73.000 mensen zich testen.
De corona-app, die inmiddels ruim vier miljoen keer is gedownload op smartphones, heeft inmiddels geleid tot 6400 positieve testuitslagen. Dat blijkt uit de laatste cijfers van het ministerie van volksgezondheid.
Interview in Trouw: https://www.trouw.nl/binn...2Fwww.omroepbrabant.nl%2F
25% downloads dus, bij lange na niet die 60% waar men het maanden geleden over had. Je hoort ook weinig mee over 'de app': duidelijk naar de achtergrond verdwenen sinds de illusie dat een app een significante bijdrage zou kunnen leveren ten aanzien van de te nemen maatregelen als een zeepbel uit elkaar is gespat en er zicht is op een vaccin.

Maar: technisch gezien doet het wat het moet doen en het is op een redelijk unieke manier tot stand gekomen (open source met relatief toegankelijk discussies omtrent de app).

Vooral dat laatste is enorm waardevol - tijdens de appathon was al snel duidelijk dat er genoeg partijen bij waren die de wereld beloofden, maar van de hoed noch de rand wisten (inclusief de bekende IT-giganten die altijd op die manier hun spulletjes verkopen en nu door de mand vielen omdat iedereen mocht meekijken bij de 'aanbesteding').

De minister heeft geschreven dat de gehanteerde werkwijze (open source-aanpak) zal worden geëvalueerd. Ik hoop dat dit ertoe leidt dat projecten vaker (enigszins) transparant worden ontwikkeld. Het zal de heilige graal niet zijn, maar het gedachtegoed erachter is mooi.

Als het op de 'klassieke' wijze zou zijn verlopen dan was er een reëel risico dat we een app hadden waarvan in eerste instantie blijkt dat er technisch een hoop aan schort (dwz. privacy / beveiliging). Dat is - voor zover ik kan overzien - nu niet echt aan de orde.

En niet te vergeten de rol van Apple/Google, die hun monopoliepositie hebben gebruikt op een manier dat het proces ten goede kwam: een goed doordacht protocol afdwingen
t_captain schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:53:
Die installs geven tot op heden 73k signalen. De kans dat je app je een waarschuwing heeft gegeven is dus 2%.
Dat klopt niet.

Er waren 73.000 tests waar een notificatie aan vooraf ging. Onbekend is hoe groot de groep is die wél een notificatie kreeg, maar daar niet op acteerde. Bovendien kon dat vóór 1 december alleen als je ook klachten had.

Daarnaast zegt het aantal downloads niet alles; er zal een groep zijn die de app ook weer verwijderd heeft. Al vermoed ik dat deze fractie kleiner is dan bij andere apps: de situatie waarin de app 'tegenvalt' of spontaan z'n nut verliest is niet echt aan de orde.

• henkzelf
Tussen 18 oktober en 31 december:
3.500.000 tests volgens GGD
980.000 sleutels/codes gecheckt door de app (niet unieke, zelf geregistreerd uit de app)
80.000 uitgevoerde tests na app-melding/ggd contact vlgs artikel en ggd basis cijfers

Een enkeling zal de app ook nog wel dumpen vanwege accu-stress door bluetooth ofzo.
Er wordt inderdaad niet erg geworven voor de app, al zag ik toevallig een oproep/reclame op Facebook deze week.

[Voor 0% gewijzigd door henkzelf op 03-01-2021 12:33. Reden: typo]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:01

ralpje

Deugpopje

henkzelf schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:26:

Er wordt inderdaad niet erg geworven voor de app, al zag ik toevallig een oproep/reclame op Facebook deze week.
En wat ik uit m'n omgeving hoor (ik heb zelf gelukkig nog geen positieve test gehad) is dat de BCO ook regelmatig vergeet te vragen of een positief geteste persoon de app heeft geïnstalleerd (of de sleutel opvraagt). Volgens mij blijft daar ook nog wel het e.e.a. liggen.

365Dude - Strava

• henkzelf
Hier de factsheet t/m 3 januari: https://www.coronamelder....ctsheet_Corona_latest.pdf
Testen zonder klachten mag sinds 1 december.
In de laatste week (53):
Testuitslagen waar een notificatie aan vooraf ging,
percentage positief (klachten): 16,7 %
percentage positief (geen klachten): 5,3 %
Vooral dat laatste lijkt me een mooie bijvangst. Al kan ook voor de mensen die een notificatie kregen en klachten hadden, de notificatie ook net het duwtje in de rug zijn geweest om dan maar te testen.

Mijn telefoon heeft in de periode vanaf 18-10-2021 ruim 1 miljoen codes gecheckt. In dezelfde periode meldt de GGD 3,6 miljoen testen.

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13:17
henkzelf schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:03:

Mijn telefoon heeft in de periode vanaf 18-10-2021 ruim 1 miljoen codes gecheckt. In dezelfde periode meldt de GGD 3,6 miljoen testen.
Het heeft dus wel degelijk zin en levert een bijdrage. Waar zie je dat aantal gecheckte codes? Ik heb de IOS versie.

• henkzelf
IOS heb ik niet.
In Android via Instellingen/Google/Blootstellingsmeldingen

maar, nu komt het , daar kan ik ook komen via de app en dan:

Vragen over de app / Hoe verwijder ik bluetooth-gegevens ... / Open instellingen / Blootstellingschecks

Misschien gaat dat ook bij jou.

• henkzelf
Was even zoeken maar:
13-01-2021 - 16.05 - CoronaMelder werkt tijdelijk niet, meldingen komen later
De CoronaMelder kampt met een gedeeltelijke storing. Mensen met een Android-telefoon kunnen momenteel niet worden gewaarschuwd dat ze in de buurt zijn geweest bij iemand die positief is getest. De meldingen gaan niet verloren, ze komen alleen wat later, laat het ministerie van Volksgezondheid weten. Gebruikers met een iPhone hebben er geen last van.

De storing treft de technologie van Google achter de melder, de Android Exposure Notifications System. Google laat weten "met man en macht" aan een oplossing te werken. Het is niet bekend hoelang het duurt om de storing te verhelpen. via omroepbrabant.nl (grrr. zet dan even wat op je eigen site coronamelder.nl !!)

• henkzelf
De storing wordt nu ook gemeld op https://coronamelder.nl/n...n-in-de-coronamelder-app/
Hier is die opgelost en met een inhaalslag aan meldingen voor de 14e januari. Het meldingen overzicht zit (bij Android) nu wel verstopt onder de drie puntjes.

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 13:12

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Members only: app
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 15-01-2021 01:22]

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Precies wat er staat toch?
Je telefoon heeft toch gewoon lang genoeg een signaal gehad van de telefoon van iemand die nu positief bevonden is. Ik zou mij laten testen

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 13:12

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

TripleQ schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 06:24:
Precies wat er staat toch?
Je telefoon heeft toch gewoon lang genoeg een signaal gehad van de telefoon van iemand die nu positief bevonden is. Ik zou mij laten testen
Snap ik, vind het alleen zo vreemd dat hij die vrijdag aangeeft. Aangezien ik nergens ben geweest :/

Edit:
Ik denk dat ik al een verklaring heb voor de melding, anders dan dat kan ook niet.
Ik gaf ja aan dat mijn mobiel 8 uur lang in de auto ligt als ik aan het werk ben?
nou dan kan het dus zijn dat hij de mobiel in de auto's naast en achter mij ziet via de bluetooth, heb net even een half uur lopen googlen over hoe het precies werkt met die app.

[Voor 31% gewijzigd door G_Dragon op 15-01-2021 08:21]

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• 13art

13art

Moderator Mobile
G_Dragon schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:37:
[...]

Snap ik, vind het alleen zo vreemd dat hij die vrijdag aangeeft. Aangezien ik nergens ben geweest :/

Edit:
Ik denk dat ik al een verklaring heb voor de melding, anders dan dat kan ook niet.
Ik gaf ja aan dat mijn mobiel 8 uur lang in de auto ligt als ik aan het werk ben?
nou dan kan het dus zijn dat hij de mobiel in de auto's naast en achter mij ziet via de bluetooth, heb net even een half uur lopen googlen over hoe het precies werkt met die app.
Klopt, dat soort zaken maakt de app kwetsbaar voor valse meldingen.

...

• henkzelf
G_Dragon schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:37:
[...]

Edit:
Je kunt hem uiteraard uitzetten als hij toch maar eenzaam in de auto ligt.
En qua valse meldingen: ik heb liever twee valse teveel dan één echte te weinig.

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 12:14
13art schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:35:
[...]

Klopt, dat soort zaken maakt de app kwetsbaar voor valse meldingen.
Het is jammer dat de app daarin niet gerichter aangeeft wanneer en waar een eventueel contact heeft plaatsgevonden. Voor een contact moment kan bijvoorbeeld GPS en tijddata lokaal prima opgeslagen worden zou ik zeggen. De huidige opzet van de app is voor veel juist meer essentiële beroepen op dit moment slecht werkbaar.

Contact met SARS-CoV-2 positieve mensen is regelmatig binnen mijn beroep. Maar bekend en bewust, derhalve voorbereid. De melding van positief contact, tja, is weinig over te zeggen. Is dit dit contact geweest, is dit het woon-werkverkeer geweest via OV? Het is niet te duiden. Al snel wordt de aanbeveling dan ook eigenlijk al gewoon om de app liever niet te gebruiken in een setting als deze.

Daarin zijn er dan ook zeker dingen die anders, beter zouden kunnen als je het mij vraagt. Het idee is goed als je het mij vraagt, ik ben er persoonlijk zeker voorstander van om techniek op deze wijze in te zetten. Maar voor eventuele toekomstige uitbraken denk ik dat de uitwerking van dit soort apps nog wel wat te wensen over laat.

• henkzelf
Afgelopen week 38.776 positieve tests. Bron: RIVM.
Daarvan 4810 via de app. Reported positive tests through app authorised by GGD
https://github.com/minvws...e_test_authorisations.csv

• henkzelf
Honderdduizend Nederlanders melden besmetting via CoronaMelder
Aangepast: 21 januari 2021 10:05
Een persoon zet CoronaMelder op zijn telefoon.Beeld © ANP
De CoronaMelder behaalt vandaag een twijfelachtige mijlpaal: honderdduizend Nederlanders hebben hun besmetting via de app gemeld. De afgelopen weken spoorde de CoronaMelder daardoor zo'n 1500 mensen op die geen klachten hadden, maar wel waren besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/...landers-besmetting-gemeld

[Voor 12% gewijzigd door henkzelf op 21-01-2021 21:41]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True