Wat is dat nou weer voor onzin?!
Ik vraag mij simpelweg af op welke afstand die app dan wel en niet reageert? Op meer dan 1,5 meter zou die dat toch niet moeten doen, aangezien de app dan zinloos is...
En ik geef volgens mij alleen wel onderbouwde argumenten? Ik weet met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ik afgelopen donderdag, de datum die de notificatie noemt, op
geen enkel moment langer dan een kwartier
te dicht bij iemand ben geweest, die later besmet bleek te zijn. De enige 3 personen waarbij ik langer dan een kwartier dichtbij ben geweest heb ik reeds gesproken, en zijn niet ziek, hebben geen test gehad, en dus geen positieve uitslag in de app gemeld.
Daarmee is dus ook die notificatie met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een false positive, en wat mij betreft eigenlijk niet voldoende reden om dan maar 8 dagen binnen te blijven zitten...
Dus het dilemma... Enerzijds neem ik het geheel echt wel serieus, en wil ik bij een aannemelijke kans te zijn besmet echt geen risico's nemen anderen te besmetten. Daarom heb ik ook die app geinstalleerd.
En was ik nou die dag met het OV de stad in geweest, winkel in winkel uit, dan was die notificatie ook best aannemelijk geweest.
Anderzijds, het is wel meteen een serieuze impact... Gewoon maar even 8 dagen binnen blijven zitten is toch even wat anders dan de notificatie van buienradar...
(Sterker nog, wegens overspannenheid/burnout waarmee ik al anderhalve maand thuis ben van werk, moet ik op aanraden van zowel de huis- als bedrijfsarts eigenlijk zo min mogelijk thuis binnen blijven zitten, en zo veel mogelijk naar buiten... Dat advies strookt ook zo lekker met de huidige situatie

)
Denk dat de app er misschien maar beter weer af gaat, en we maar blijven werken onder het eerdere idee van (pas) bij klachten thuisblijven en laten testen

absrnd schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:46:
[...]
Doe ons en jezelf een lol, en doe wat er gevraagd wordt, je kan naar je baas aantonen dat er een melding is, en geen enkele baas zal jouw bevelen aan het werk te gaan na een melding.
alsjeblieft, neem je verantwoording !
Ja tuurlijk dat wil ik ook wel, en dat doe ik hoogstwaarschijnlijk uiteindelijk ook wel gewoon

Ik heb er gewoon gevoelsmatig nog even wat moeite mee, omdat ik door het gemelde tijdstip die app acuut niet meer zo heel erg vertrouw
(En ik ook lekker enthousiast die app geinstalleerd heb omdat het in basis een goed idee is, maar ik er nooit bij heb stil gestaan dat die app dan ook eens piep kan gaan zeggen.)
Werk is wat dat betreft ook geen probleem; los van dat ik momenteel al ziek gemeld ben, zou mijn baas mij dan zeker niet op het werk verwachten, en me eerder weer direct naar huis sturen bij zo'n melding, of bij klachten.
[Voor 18% gewijzigd door SambalBij op 17-10-2020 21:15]
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'