Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het zou ook wel eens een bug in iOS kunnen zijn:
We can reproduce this behavior on iOS 13.7 the API returns a correct machtCount of 1 but the API is not writing this number in exposure log in the iOS settings. It looks for us that the API is not reporting false positive we are in contact with Apple to get a better understanding of this topic.
Is niet de github van de coronamelder maar gaat wel om dezelfde api. Dat zou dus betekenen dat de waarschuwing/match er wel is maar niet in de blootstellingsgegevens interface te zien is :)

@SambalBij met deze info kan je wellicht ook gewoon een issue openen op github. Dan kijken de devvers er naar :)

https://github.com/minvws...tification-app-ios/issues

Ben wel benieuwd wat de helpdesk ervan zegt. Zal even het slackchannel aldaar in de gaten houden >:)

[Voor 23% gewijzigd door Glashelder op 18-10-2020 15:36]

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

• SambalBij
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-01 18:47

SambalBij

We're all MAD here

Hmm interessant; volgens die thread idd een bug in de logging die in iOS 14.2 beta opgelost zou moeten zijn... Laatste bericht heeft het ook over iOS 14.1, maar die is zo te zien GM maar nog niet gereleased...
Ik wacht wel even op bericht terug van die helpdesk, en eventueel op iOS 14.1. Als het daarin al is opgelost heeft een issue aanmaken ook niet heel veel zin meer denk ik...

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:34

Gonadan

Admin Foto & Video
Jammer dat je niet kunt zien met hoeveel mensen je al gelinked hebt. Hij zit steeds van die batches te uploaden o.i.d. maar dat zijn niet het aantal mobieltjes wat hij gevonden heeft. :P
ik222 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:14:
Op zich hoeft die afstand bepaling natuurlijk ook niet perse onfeilbaar te zijn. Alleen moet het advies wat je krijgt bij een hit daar dan wel op afgestemd zijn. Als een waarschuwing om extra op te letten is het wellicht prima voor sommige mensen (al zit ook lang niet iedereen daar op te wachten als er een aanzienlijk risico op false positives is) , maar een dringend advies tot quarantaine gaat mij dan echt veel te ver. Dat kun je in mijn ogen enkel doen bij 100% zekerheid.
Dat heet 'het zekere voor het onzekere nemen'. 100% zekerheid vereisen is belachelijk, men wordt nu toch ook geacht in quarantaine te gaan in afwachting op een testuitslag? Juist in dit soort scenario's wil je mogelijk besmetten liever te veel beperken dan te weinig.

Wel vind ik het belachelijk dat je geen test meer kunt aanvragen op basis van de notificatie, want daarmee ondermijn je flink de kracht én ook het draagvlak van de app.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:17:
Dat heet 'het zekere voor het onzekere nemen'. 100% zekerheid vereisen is belachelijk, men wordt nu toch ook geacht in quarantaine te gaan in afwachting op een testuitslag? Juist in dit soort scenario's wil je mogelijk besmetten liever te veel beperken dan te weinig.

Wel vind ik het belachelijk dat je geen test meer kunt aanvragen op basis van de notificatie, want daarmee ondermijn je flink de kracht én ook het draagvlak van de app.
Als je een test gedaan hebt had je dus klachten en is het dus inderdaad logisch dat je in afwachting van de uitslag thuis blijft.

Maar dat is wat mij betreft echt totaal wat anders dan verwachten dat mensen 10 dagen thuis blijven puur op basis van het feit dat ze hun telefoon via bluetooth contact heeft gehad met iemand die besmet is. Vooral omdat je weet dat de afstands bepaling daarvan gewoon simpelweg vrij grof / onbetrouwbaar is.

[Voor 13% gewijzigd door ik222 op 18-10-2020 21:42]

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
ik222 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:41:
[...]

Als je een test gedaan hebt had je dus klachten en is het dus inderdaad logisch dat je in afwachting van de uitslag thuis blijft.

Maar dat is wat mij betreft echt totaal wat anders dan verwachten dat mensen 10 dagen thuis blijven puur op basis van het feit dat ze hun telefoon via bluetooth contact heeft gehad met iemand die besmet is.
Dat is dan ook de crux, mensen willen wel heel zeker weten dat ze schadelijk zijn voor de maatschappij voordat ze zich aan regels gaan houden. Het zekere voor het onzekere nemen zit er voor de meesten niet bij, het is eerder door willen gaan tot 100% duidelijk wordt dat dat eigenlijk niet meer kan.*

In principe zou het een klein offer zijn als we door wél gewoon aan dergelijke verwachtingen te voldoen weer veel meer kunnen doen in het dagelijks leven.

* En nee, ik ben ook niet roomser dan de paus. Moet nog maar afwachten of ik daadwerkelijk thuis blijf als ik zo'n notificatie krijg. Wellicht dan maar zeggen dat je klachten hebt om toch die test te m ogen doen? :P
Vooral omdat je weet dat de afstands bepaling daarvan gewoon simpelweg vrij grof / onbetrouwbaar is.
Dit is meer een excuus om de wens kracht bij te zetten.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• SambalBij
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-01 18:47

SambalBij

We're all MAD here

Gonadan schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:47:
[...]

Dat is dan ook de crux, mensen willen wel heel zeker weten dat ze schadelijk zijn voor de maatschappij voordat ze zich aan regels gaan houden. Het zekere voor het onzekere nemen zit er voor de meesten niet bij, het is eerder door willen gaan tot 100% duidelijk wordt dat dat eigenlijk niet meer kan.*
Precies!
We worden zonder dat we klachten hebben en in quarantaine/isolatie moeten al veel te veel beperkt in veel te veel dingen. En dan nu ook nog zonder enige betrouwbare indicatie van een app maar zo maar eventjes 10 dagen in quarantaine. En dan aansluitend maar meteen weer in isolatie omdat je loopt te snotteren van een doodsimpele verkoudheid?! Of een standaard griepje...

Het griep- en verkoudheidsseizoen staat weer voor de deur; Het wordt eens tijd dat er een onderscheidend Covid-19 symptoom bekend wordt waarmee het kan worden onderscheiden van onschuldiger zaken, want als iedereen zich echt voor een verkoudheidje in quarantaine zet en laat testen dan gaat de testcapaciteit dat niet meer trekken, wacht je een week op de uitslag, en zit eind november heel het land tot aan maart 'ziek' thuis.

(Met alle sociale, geestelijke en economische gevolgen van dien. Het moet afgelopen zijn met die ellende... Was voor die paar weken in april nog wel te doen, maar inmiddels is het wel een beetje klaar nu...)

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:57

Rukapul

Moderator General Chat
ik222 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:14:
Op zich hoeft die afstand bepaling natuurlijk ook niet perse onfeilbaar te zijn. Alleen moet het advies wat je krijgt bij een hit daar dan wel op afgestemd zijn. Als een waarschuwing om extra op te letten is het wellicht prima voor sommige mensen (al zit ook lang niet iedereen daar op te wachten als er een aanzienlijk risico op false positives is) , maar een dringend advies tot quarantaine gaat mij dan echt veel te ver. Dat kun je in mijn ogen enkel doen bij 100% zekerheid.
Waarom moet dit ene aspect van Bluetooth-gebaseerde afstandsbepaling 100% kloppen? De hele verspreiding van het virus hangt van kansen en arbitraire keuzes aan elkaar: inclusief de anderhalve meter, de 15 minuten, etc. Infectiekansen verschillen ook enorm per persoon en situatie.

Hierboven heb je zelfheeft Sambalbij een artikel geciteerd dat 45% false positive geeft (neem ik even voor waar aan, verder niet nagezocht). In het totaal van alle kansen is dat nog best prima.

Uiteindelijk is het niet binair maar een kans.

Het grootste gemis is dat het programma niet aangevuld is met een testmogelijkheid.

• ik222
  • Niet online
Over de richtlijnen wanneer je in quarantaine moet (15 minuten binnen anderhalve meter van een besmet persoon) heb ik verder geen mening, ik heb daar geen verstand van maar neem aan dat de deskundigen daar hun redenen voor hebben.

Mijn enige punt is dat je afstand tot iemand anders met bluetooth inherent slecht kan bepalen, en dat als gevolg daarvan er dus een relatief groot risico op false positives is. En ja dan ga ik dus niets doen met dergelijke meldingen en heeft het voor mij ook geen enkele meerwaarde om de app überhaupt te installeren.

Vergelijk het met een monitoring systeem, super handig en belangrijk dat dit je als engineer verteld dat er ergens een probleem in het netwerk is waar je direct voor in actie moet komen. Echter als zo'n systeem continu valse meldingen geeft dan zorgt dit er dus voor dat je meldingen van dat systeem niet meer serieus neemt en dat je dan dus als gevolg daarvan ook de terechte meldingen gaat negeren.

De betrouwbaarheid van de meldingen is dus wat mij betreft cruciaal bij dit soort dingen, en al helemaal als er verstrekkende gevolgen / conclusies aan verbonden worden.

• Batavia
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12:25
ik222 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:57:
Over de richtlijnen wanneer je in quarantaine moet (15 minuten binnen anderhalve meter van een besmet persoon) heb ik verder geen mening, ik heb daar geen verstand van maar neem aan dat de deskundigen daar hun redenen voor hebben.

Mijn enige punt is dat je afstand tot iemand anders met bluetooth inherent slecht kan bepalen, en dat als gevolg daarvan er dus een relatief groot risico op false positives is. En ja dan ga ik dus niets doen met dergelijke meldingen en heeft het voor mij ook geen enkele meerwaarde om de app überhaupt te installeren.

Vergelijk het met een monitoring systeem, super handig en belangrijk dat dit je als engineer verteld dat er ergens een probleem in het netwerk is waar je direct voor in actie moet komen. Echter als zo'n systeem continu valse meldingen geeft dan zorgt dit er dus voor dat je meldingen van dat systeem niet meer serieus neemt en dat je dan dus als gevolg daarvan ook de terechte meldingen gaat negeren.

De betrouwbaarheid van de meldingen is dus wat mij betreft cruciaal bij dit soort dingen, en al helemaal als er verstrekkende gevolgen / conclusies aan verbonden worden.
Ik denk dat je het gebruik van de app ook los moet zien van directe consequenties.

Bluetooth hoeft geen anderhalve meter te bepalen. Het kan ook een melding geven als collega jan die aan de andere kant van het kantoor zat besmet blijkt. Je hebt dan wel genoeg tijd in de zelfde ruimte (of de ruimte er naast) doorgebracht. Waarschijnlijk het zelfde koffiezet apparaat gebruikt, de zelfde deurknop etc.

Zelfs met alle imperfectiies geeft dus aan dat je een risico loopt. Ik zou het net zo zien als dat je met 3 mensen naar bed geweest bent en er achter komt dat je een SOA hebt. Wel zo netjes om even alle 3 te vertellen. Nee je weet daarmee niet of #1 de besmetter is of dat die nog 100% veilig was. Je vertelt wat je weet zodat mensen er naar kunnen handelen.

Als het niiks anders doet dan mensen een paar dagen thuis houden en zich en keer extra laten testen. Dan nog daalt de R waarde al weer. Met een beetje mazzel haalt het gewoon net iets van de snelheid van besmetting er uit.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
ik222 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:57:

Een systeem wat in de praktijk aantoonbaar veel false positives geeft is nog altijd heel iets anders dan een systeem wat in theorie mogelijk een aanzienlijk deel foute adviezen geeft.

Als ik iemand in m'n team had die meldingen bij voorbaat zou negeren omdat er door een techneut vooraf genoemd wordt dat het wel eens voor false positives zou kunnen zorgen, dan zouden we op zeer korte termijn een stevig gesprek hebben.

• Indoubt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 25-01 23:56

Indoubt

Always be indoubt until sure

Tot nu toe erg weinig echte ervaringen in dit topic. Misschien dat het nog even tijd nodig heeft voordat er echt wat ervaringen zijn die kunnen worden gedeeld.

Ik heb vanavond een bluetooth analyzer (BLE scanner) op mijn Asus tablet geïnstalleerd. Op mijn telefoon zie ik als ik her in huis zit en bijvoorbeeld muziek va bluetooth wil afspelen, echt enorm veel bluetooth devices. Vaak vele tientallen. Dat is dan in de avond als het rustig is.

Met de bluetooth analyzer zie ik er nog veel meer, de lijst is zo'n 60 a 70 devices lang maar het aantal fluctueerd. dit is zojuist dus om 11 uur in de avond.

Het punt is dat ik in een vrij rustige, ruim opgezette, wijk woon. Niet veel jongelui hier, om mij heen slaat eerder de vergrijzing toe. Laagbouw met 2 of 3 woonlagen en eengezinswoningen. Een deel van de appartementen zijn oud met houten vloeren.

Nu vindt ik enkele devices van mijzelf terug (maar niet alle) maar het grootste deel moet van de buren zijn. Het punt is dat ik bij de sterkste signalen 6 iphones vindt binnen 3 meter van mijn tablet (ik heb er zelf maar 1)

Het signaal welke het verste weg is is circa 30 meter ver.

De fluctuatie in signaalsterkte is erg groot in de tijd. Een device welke het ene moment 1 meter van mij vandaan is is het volgende moment 14 meter verderop.

Mijn eigen telefoon, welke naast mijn tablet ligt zou 8 meter verderop zijn en mijn computer, naast mijn tablet zelfs een meter of 10. Ook die afstanden springen heen en weer maar zijn nooit dichterbij dan een meter of 4

Aan de overkant van de straat, recht voor mij is de ingang van een school. Het is nu even vakantie maar als dat niet zo is is het hier een drukte van jewelste om half 9 in de ochtend en blijkbaar hebben veel ouders tijd om even bij te praten precies voor mijn huis. Zodra de vakantie voorbij is zal ik eens een nieuwe meting doen hoe het bluetooth landschap eruit ziet.

Nu zit er nog wel een voortuintje tussen maar mijn thuiswerkplek is aan de voorkant. De kans dat er legio BT signalen worden geclassificeerd als zijnde dichtbij lijkt me erg groot.

Mogelijk doe ik iets verkeerd of is dit niet de beste analyser voor BT. Het is wel een van de meest gebruikte met meer dan een miljoen downloads.

Is er iemand die ervaringen heeft met het analyseren van BT signalen en afstanden? Is er een beter app?

• dakka
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-01 00:42
Indoubt schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:29:
Is er iemand die ervaringen heeft met het analyseren van BT signalen en afstanden? Is er een beter app?
App? nee
Gereedschap? apparatuur voor een RF spectrum analyse.

Een app op je telefoon gaat nooit nauwkeurige informatie opleveren, tenzij deze net zo werkt als de melder en de api van google/apple, en de toegang tot die api is sterk gelimiteerd voor specifieke partijen(als ik me net vergis, overheden/instanties).

Anders is het echt appels met peren vergelijken.

De app die jij nu gebruikt zal denk ik weinig rekening houden met verschillen in signaalsterkte, dus het ene moment zegt die 1 meter, en als dat verzwakt want er staat ergens een magnetron zijn aanwezigheid in de RF te schreeuwen IKBENPOPCORNAANHETMAKEN!!!!!!, 14 meter, ik kan me voorstellen dat de corona api daar rekening mee houdt dmv. machine learning en dat soort fluctuaties leert te negeren.

• ik222
  • Niet online
dakka schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:22:
[...]

App? nee
Gereedschap? apparatuur voor een RF spectrum analyse.

Een app op je telefoon gaat nooit nauwkeurige informatie opleveren, tenzij deze net zo werkt als de melder en de api van google/apple, en de toegang tot die api is sterk gelimiteerd voor specifieke partijen(als ik me net vergis, overheden/instanties).

Anders is het echt appels met peren vergelijken.

De app die jij nu gebruikt zal denk ik weinig rekening houden met verschillen in signaalsterkte, dus het ene moment zegt die 1 meter, en als dat verzwakt want er staat ergens een magnetron zijn aanwezigheid in de RF te schreeuwen IKBENPOPCORNAANHETMAKEN!!!!!!, 14 meter, ik kan me voorstellen dat de corona api daar rekening mee houdt dmv. machine learning en dat soort fluctuaties leert te negeren.
Nou ja op zich kun je met zo'n app prima het ruwe signaal zien zoals de telefoon het binnenkrijgt. Dat de Apple / Google API daar dan nog een algoritme overeen legt is wat anders.

Maar zo'n app laat wel zien dat het signaal op de telefoon op zich erg fluctuerend en onbetrouwbaar voor afstand is. Dan kun je daar met slimme algoritmes nog best e.a. aan verbeteren maar afstand op basis van bluetooth blijft een grove inschatting.

• Indoubt

Indoubt

Om 23:00 uur ben ik de enige in de buurt die nog wakker is. Kort daarvoor heb ik nog de hond uitgelaten en vrijwel alles is dan donker. Ik heb juist dat moment uitgekozen vanwege de beperkte activiteit. De kans dat er dan een magnetron staat te draaien met een 2,4GHz stoorsignaal is verwaarloosbaar.

Machine learning klinkt leuk maar dan moet er wel wat te leren zijn. Als alles fluctueert dan valt er ook weinig te leren. Garbage iin blijft garbage out. Het wordt dan hooguit een heel klein beetje minder garbage.

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online

Pazo

Miauw?

Naar aanleiding van de nieuwsberichten afgelopen tijd en dit topic, toch ook maar eens de app geïnstalleerd.
Melding: Deze app maakt gebruikt van Google Play Services, en die zijn niet op jouw apparaat geïnstalleerd. Doei :w

Nou, dat was mijn ervaring met de app.
(Lineage OS zonder Google Play services).

5110Wp op west (Veluwe) • PVOutput
Pi-Hole – Network ad blocking

• blissard
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Pazo schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:51:
Naar aanleiding van de nieuwsberichten afgelopen tijd en dit topic, toch ook maar eens de app geïnstalleerd.
Melding: Deze app maakt gebruikt van Google Play Services, en die zijn niet op jouw apparaat geïnstalleerd. Doei :w

Nou, dat was mijn ervaring met de app.
(Lineage OS zonder Google Play services).
Ben je nu trots dat je hier kunt melden dat je een reden hebt om de app niet te installeren? Want dit is nu niet bepaald een onwijze ontdekking die je hier hebt gedaan.

• Pazo
  • Nu online

Pazo

Miauw?

blissard schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Ben je nu trots dat je hier kunt melden dat je een reden hebt om de app niet te installeren? Want dit is nu niet bepaald een onwijze ontdekking die je hier hebt gedaan.
Nee, ik wil de app dus wel installeren, maar kennelijk werkt het dus niet zonder Google Play Services. Wat ik daarmee wil zeggen is dat de app dus niet zomaar op alle telefoons / OS'en werkt, want ik eigenlijk, gezien het een app vanuit de overheid ontwikkeld is, wel zou verwachten. Waarom konden ze de app niet zonder Google Play Services maken?

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:01

ralpje

Deugpopje

Pazo schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:13:
[...]

Nee, ik wil de app dus wel installeren, maar kennelijk werkt het dus niet zonder Google Play Services. Wat ik daarmee wil zeggen is dat de app dus niet zomaar op alle telefoons / OS'en werkt, want ik eigenlijk, gezien het een app vanuit de overheid ontwikkeld is, wel zou verwachten. Waarom konden ze de app niet zonder Google Play Services maken?
Omdat ze een API gebruiken die door Google (en Apple bij iOS) is ontwikkeld en op die manier wordt ontsloten voor de apps.

365Dude - Strava

• Pazo
  • Nu online

Pazo

Miauw?

ralpje schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Omdat ze een API gebruiken die door Google (en Apple bij iOS) is ontwikkeld en op die manier wordt ontsloten voor de apps.
Ja dat begrijp ik hieruit. Toch vind ik dat eigenlijk vreemd. Je zou verwachten dat als de overheid vind dat de app zo belangrijk is en dat zoveel mogelijk mensen het installeren / gebruiken, dat het zo universeel mogelijk is.
Maar goed, het zei zo.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:01

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pazo schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Ja dat begrijp ik hieruit. Toch vind ik dat eigenlijk vreemd. Je zou verwachten dat als de overheid vind dat de app zo belangrijk is en dat zoveel mogelijk mensen het installeren / gebruiken, dat het zo universeel mogelijk is.
Maar goed, het zei zo.
Dit is speciaal zo gemaakt om jouw privacy tov de overheid te waarborgen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• dakka
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-01 00:42
ik222 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:02:
[...]

Nou ja op zich kun je met zo'n app prima het ruwe signaal zien zoals de telefoon het binnenkrijgt. Dat de Apple / Google API daar dan nog een algoritme overeen legt is wat anders.

Maar zo'n app laat wel zien dat het signaal op de telefoon op zich erg fluctuerend en onbetrouwbaar voor afstand is. Dan kun je daar met slimme algoritmes nog best e.a. aan verbeteren maar afstand op basis van bluetooth blijft een grove inschatting.
Ja maar dat algoritme is just zo sterk de meerwaarde, als beide telefoons dit doen, en 15 min lang dat gaan uitwerken...

Je haalt eerst de ergste pieken er uit, als dat signaal al rond de 1-5 meter loopt te schommelen en af en toe 10-13 zegt, dan kan je er van uit gaan dat het 5+ meter signaal een piek is en negeren.
De andere telefoon doet dit ook, en wisselt die info uit, met telefoon 1, samen vergelijken ze 15 min lang tig keer hun resultaten tot er een (of beide) tot de conclusie komen "contact == 0.85"

Zo zou ik het in elkaar zetten, maar ik ben de slechtste developer ooit en heb al moeite een GPS algoritme te ontwerpen (het werkt... half).

Alleen ruw de DB van het bluetooth signaal gebruiken als afstand indicator• , nee dat gaat je niet lukken, maar na een kwartier 2 verschillende metingen vergelijken hou je een aardig nauwkeurige marge over, en ik begrijp, van wat ik gelezen heb van mensen die aan de NL app werken, dat het idd ook best nauwkeurig is.

*: als je echt wil mierenneuken, het kan wel, maar dan moet er geen ruis zijn

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
@Indoubt mijn huis hangt vol hue lampen, dat is al een stapel apparaten. Daarnaast tv's, tablets, andere zooi en het kan hard gaan, zeker als meer mensen in het blok dat stoort spul hebben. :P

• EDIT
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online
Ik zat even te kijken bij de instellingen waar je ook de checks kan zien die gedaan zijn en het viel mij op dat bij één van de checks van gisteren er 3 'overeenkomsten' gevonden zouden zijn, maar ik heb verder geen melding gehad.
Iemand enig idee wat deze overeenkomsten precies zijn? Gaat dat om mensen die daadwerkelijk dus positief getest zijn (en heb ik dus verder geen melding ontvangen omdat bijvoorbeeld de afstand te groot is geweest voor een besmetting of de tijd te kort) of zijn die overeenkomsten iets anders?

• boerenlater
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 09:47
Ik las vanochtend in de Trouw dat zorgmedewerkers die volgens de app in contact waren geweest met besmette personen, gewoon op moesten komen draven vanwege tekorten.

• Webgnome
  • Nu online
boerenlater schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:29:
Ik las vanochtend in de Trouw dat zorgmedewerkers die volgens de app in contact waren geweest met besmette personen, gewoon op moesten komen draven vanwege tekorten.
Ja dat krijg je in een systeem dat 'efficient' werkt.

Strava, Twitter

• XFlame
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 11:25
Wat heeft dat met de app te maken?

Hou die politieke discussie hier weg, aub.

• wolly_a
  • Niet online
Ik ben woensdag getest en vond gisteren mijn uitslag via digid, positief. Als ik zelf niet online had gekeken, zou ik nog steeds niets weten. Ik wil nu natuurlijk graag mijn gegevens van de app verzenden. Eigenlijk heb ik de mensen die mogelijk een risico lopen al gewaarschuwd en dat zijn er gelukkig maar heel weinig.

Ik ben gisteren al een hele poos aan het bellen geweest, maar bij geen enkel nummer konden ze me helpen. Schijnbaar moet dat via de GGD uit je eigen regio verlopen. Allemaal leuk en aardig, maar die waren natuurlijk om 5 uur naar huis. Nu zit ik nog steeds te wachten op hun telefoontje.

Tja... Zo werkt zo’n app natuurlijk niet. In mijn geval heb ik de paar mensen die ik heb gezien al gewaarschuwd. Maar het lijkt me zaak dat dit zo snel mogelijk gaat. Ik snap niet dat je via digid niet meteen een code ontvangt als je positief bent getest.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Nu online
[...]
Maar goed, het zei zo.
Ikzelf ben niet betrokken geweest bij de app, maar kijk er als een ontwikkelaar naar.

Ze konden kiezen om zelf een Corona API te implementeren of wij konden die van Apple/Google zelf gebruiken.
Om zo snel mogelijk de app te leveren, is er dus gekozen om die van Apple/Google te gebruiken. Opzich ook wel logischer vind ikzelf, want waarom zou je compleet zelf iets gaan ontwikkelen als de "slimme bedrijven" het al hebben gedaan?

Enige nadeel is dat ze daardoor wel afhankelijk zijn van de eisen van Google (blijkbaar dus Play Services, wist niet dat het daarin zat & Android 6.0+) en Apple (iOS redelijk nieuw?)
Maar daardoor is deze app nu al live geweest, denk als het protocol compleet zelf geimplementeerd moet gaan worden (met kans op vreemde bugs) dat de app pas live kwam als hopelijk de app als niet meer nodig is, omdat COVID weg is!

En een groot voordeel, hierdoor is ook de privacy gewaarborgd! De overheid heeft geen zicht op de rechtstreekse data van de devices, want dat wordt door Apple/Google geleverd.
(Zoals bijv TouchID procotol op Apple Devices, de app zelf krijgt bijv niet binnen welke vinger en alles er gebruikt wordt, maar alleen of de authenticatie gelukt is)

[Voor 12% gewijzigd door Ryur op 23-10-2020 12:45]

• WouterG
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:05
EDIT schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 00:06:
Ik zat even te kijken bij de instellingen waar je ook de checks kan zien die gedaan zijn en het viel mij op dat bij één van de checks van gisteren er 3 'overeenkomsten' gevonden zouden zijn, maar ik heb verder geen melding gehad.
[Afbeelding]Iemand enig idee wat deze overeenkomsten precies zijn? Gaat dat om mensen die daadwerkelijk dus positief getest zijn (en heb ik dus verder geen melding ontvangen omdat bijvoorbeeld de afstand te groot is geweest voor een besmetting of de tijd te kort) of zijn die overeenkomsten iets anders?
Hier ook een aantal overeenkomsten. Ik ben ook daadwerkelijk in de buurt geweest van iemand die later positief is getest. Kortstondig en > 1.5m gelukkig maar dat zou één van de overeenkomsten kunnen zijn...

• wolly_a
  • Niet online
De app lijkt te werken. Twee personen die ik de afgelopen dagen heb gezien, hebben vanavond een melding gekregen. Alleen mijn eigen vrouw heeft nog steeds geen melding.

Edit: Nu hebben alle 4 personen die ik heb gezien (incl. mijn vrouw) een melding gehad. Rare is dat één van mijn buren ook een melding heeft geha. Hij was gewoon thuis, dus dit moet wel van mij komen. Daarmee lijkt het hele verhaal van bluetooth ziet ook muren niet op te gaan. Gelukkig heb ik mijn buren vooraf gewaarschuwd.

[Voor 49% gewijzigd door wolly_a op 24-10-2020 04:12]

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
WouterG schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:45:
[...]

Hier ook een aantal overeenkomsten. Ik ben ook daadwerkelijk in de buurt geweest van iemand die later positief is getest. Kortstondig en > 1.5m gelukkig maar dat zou één van de overeenkomsten kunnen zijn...
Is dat daadwerkelijk wat 'overeenkomsten' betekent? Ik heb nog nergens terug kunnen vinden hoe die informatie eigenlijk bedoeld is. (wellicht ook gewoon niet genoeg gezocht)
What does the number of keys and number of matches within Exposure Notifications settings on my phone mean?

In your phone settings, you may see a section for Exposure Notifications or Exposure Logs . This is the Apple and Google technology that the NHS COVID-19 app uses.

In Exposure Checks , you can see a list of timestamps that are recorded every time your phone receives a list of anonymous ‘keys’. The NHS COVID-19 app does not hold a unique identifier for individuals. Instead a unique key is temporarily assigned to a user which changes regularly over a period of time. This is to ensure privacy is maintained for NHS COVID-19 app users.

The figures for number of keys , or provided key count , indicate keys from app users who have newly tested positive for coronavirus (COVID-19). The number of matches or matched key count indicates how many of those app user keys you have been in close contact with.
Ja dus, ik ben ook in contact met positieven geweest.

Waarom worden die wel opgeslagen dan? Want er wordt steeds gecommuniceerd dat een key wordt opgeslagen als je landurig dichtbij iemand bent, niet dat ze alles op slaan en achteraf pas gaan kijken of hij telt of niet.

Volgens deze tekst zou je dus gelijk een melding moeten krijgen.

[Voor 65% gewijzigd door Gonadan op 24-10-2020 10:34]

• EDIT
  • Nu online

Het is dus inderdaad zoals ik dacht. Die Overeenkomsten (bij mij dus een keer 3) zijn dus inderdaad met Covid besmette personen, echter ben ik niet lang genoeg bij hen in de buurt geweest om een melding te genereren (zullen wel mensen geweest zijn die langsgelopen zijn, want ik heb hier in mijn omgeving niemand recent gehoord die positief getest is, laat staan 3).

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
EDIT schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:48:
[Afbeelding]
Het is dus inderdaad zoals ik dacht. Die Overeenkomsten (bij mij dus een keer 3) zijn dus inderdaad met Covid besmette personen, echter ben ik niet lang genoeg bij hen in de buurt geweest om een melding te genereren (zullen wel mensen geweest zijn die langsgelopen zijn, want ik heb hier in mijn omgeving niemand recent gehoord die positief getest is, laat staan 3).
Dat haal ik niet uit de tekst die je citeert, waar baseer je de conclusie op? Ik vind het bijzonder dat er zo weinig toelichting te vinden is.

[Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 24-10-2020 10:53]

• EDIT
  • Nu online
Dat concludeer ik dus uit de teksten die jij plaatste in combinatie met de tekst van de officiële website. Wat zou er volgens jou niet kloppen aan mijn conclusie?

Edit: dus dit:
The number of matches or matched key count indicates how many of those app user keys you have been in close contact with.
Gecombineerd met
De app stuurt een melding als je minstens 15 minuten dicht bij iemand bent geweest die later corona blijkt te hebben.
Overigens mag er inderdaad wel wat meer toelichting komen op de cijfers die in de app te zien zijn. Ik heb op de pagina's van de Rijksoverheid en van Google gekeken, maar ik heb daar niks kunnen vinden over de betekenis van de cijfers in de app. Ik kan natuurlijk echter met mijn neus hebben gekeken.
Bijvoorbeeld https://www.coronamelder....tellingslogboek-getallen/ heeft het wel over het aantal sleutels, dat stukje is duidelijk, maar gaat verder niet in op de 'Overeenkomsten'.
Ik heb er echter niet aan gedacht om bij de buren die dezelfde API gebruiken te zoeken.

Edit 2: of denk je dat 'close contact' al die 15 minuten zou moeten inhouden? Of zijn de eisen van de NHS anders?
In dat geval zou het vreemd zijn dat ik bij 3 matches geen melding heb gekregen.

[Voor 96% gewijzigd door EDIT op 24-10-2020 11:09]

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
EDIT schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:56:
of denk je dat 'close contact' al die 15 minuten zou moeten inhouden? Of zijn de eisen van de NHS anders?
In dat geval zou het vreemd zijn dat ik bij 3 matches geen melding heb gekregen.
Met name dat inderdaad, het is steeds gecommuniceerd dat een key vastgelegd wordt in die gevallen. Nu kan het best dat ze meer vastleggen en pas achteraf parameters checken. Dat heeft als voordeel dat je parameters nog iets kunt bijstellen, maar dat betekent wel dat ze een stuk meer vastleggen dan ze in mijn ogen gecommuniceerd hebben.

Los van privacydiscussies overigens, want daar gaat mij dit totaal niet om. Dat we daar niet in verzanden. :)

• EDIT
  • Nu online
Ik heb ze gewoon maar even een mailtje gestuurd met de vraag :)

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 07:38
Gonadan schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:18:
Waarom worden die wel opgeslagen dan?
Omdat het systeem zo werkt.

RPIs uitgezonden door een gebruiker wijzigen iedere 10-20 minuten. Om in een willekeurige tijdspanne van 15 minuten een gebruiker uniek te kunnen identificeren heb je dus 1 tot 3 unieke RPIs nodig.

De RPIs kun je pas aan elkaar relateren bij een besmetting. Daarnaast hangt er inmiddels nog een hele scoreberekening aan de API vast, al weet ik niet of men dat al gebruikt.
Want er wordt steeds gecommuniceerd dat een key wordt opgeslagen als je landurig dichtbij iemand bent, niet dat ze alles op slaan en achteraf pas gaan kijken of hij telt of niet.
Waar heb je dat gelezen? Dat laatste is het geval, en ook hoe het gecommuniceerd wordt. Merk op dat 'alles' privacytechnisch niet zoveel voorstelt.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Thralas schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:07:
Omdat het systeem zo werkt.

RPIs uitgezonden door een gebruiker wijzigen iedere 10-20 minuten. Om in een willekeurige tijdspanne van 15 minuten een gebruiker uniek te kunnen identificeren heb je dus 1 tot 3 unieke RPIs nodig.

De RPIs kun je pas aan elkaar relateren bij een besmetting. Daarnaast hangt er inmiddels nog een hele scoreberekening aan de API vast, al weet ik niet of men dat al gebruikt.
Dat houdt dus in dat wanneer ik één match heb ik dus wel contact had maar te kort voor serieuze besmetting?
Waar heb je dat gelezen? Dat laatste is het geval, en ook hoe het gecommuniceerd wordt. Merk op dat 'alles' privacytechnisch niet zoveel voorstelt.
In de beetje nieuwsartikelen. Zelfs het instructiefilmpje van de NOS zegt letterlijk dat de andere telefoons de code herkennen 'omdat je een kwartier dichtbij was'.
Blijkbaar is dat dus technisch niet correct, weer wat geleerd.

• Oekol
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 25-01 22:33

Oekol

waka waka hey hey

[...]

Maar goed, het zei zo.
De mensen die ze willen bereiken kunnen het ook allemaal installeren. De mensen die een ander OS draaien is zo marginaal.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 07:38
Gonadan schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:51:
Dat houdt dus in dat wanneer ik één match heb ik dus wel contact had maar te kort voor serieuze besmetting?
Yep. Nouja, een kort contact, als iemand je in het gezicht hoest ;)
In de beetje nieuwsartikelen. Zelfs het instructiefilmpje van de NOS zegt letterlijk dat de andere telefoons de code herkennen 'omdat je een kwartier dichtbij was'.
Blijkbaar is dat dus technisch niet correct, weer wat geleerd.
Daarmee zeggen ze enkel iets over het matchen, in deze herkennen. Het zegt niets over het verzamelen ansich.

Google verwoordt het als:
Je telefoon en de telefoons om je heen werken op de achtergrond om deze willekeurige ID's, die je privacy niet schenden, uit te wisselen via bluetooth. Je hoeft de app voor dit proces niet te openen.

Je telefoon checkt regelmatig alle willekeurige ID's die zijn gekoppeld aan vastgestelde COVID-19-gevallen aan de hand van zijn eigen lijst.
En zoals je hebt opgemerkt is er een verschil tussen wat het framework registreert (ruwe key matches, buiten de app om) versus de threshold die de app hanteert voor een waarschuwing.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Thralas schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:11:
Yep. Nouja, een kort contact, als iemand je in het gezicht hoest ;)
Ik kan je garanderen dat als iemand dat doet het contact niet heel kort zal blijven. :+
Daarmee zeggen ze enkel iets over het matchen, in deze herkennen. Het zegt niets over het verzamelen ansich.
Ze noemen toch echt specifiek het herkennen van de key als gevolg van het lang contact gehad hebben.
Mijn vermoeden is echter dat het meer in onderstaand zit:
Google verwoordt het als:

[...]

En zoals je hebt opgemerkt is er een verschil tussen wat het framework registreert (ruwe key matches, buiten de app om) versus de threshold die de app hanteert voor een waarschuwing.
Daar zit het hem natuurlijk in, je hebt de app en je hebt het framework. Dat zijn twee losse zaken.

Ook weer verklaard, kan ik weer rustig slapen. Als techneut wil je natuurlijk altijd snappen hoe iets in elkaar zit. :+

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:12
EDIT schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:17:
Mooi, ben benieuwd naar het antwoord.
Ik heb welgeteld 1 overeengekomen code :)
Aldus de “iOS blootstelling Informatie”

Edit: nuttige informatie ? https://www.coronawarn.app/en/faq/#keys_matches

[Voor 11% gewijzigd door Signs op 25-10-2020 21:32]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

Maar goed, het zei zo.
De ontwikkelaars die de uiteindelijk app gebouwd hebben hadden ook al een werkend proof of concept op zowel iOS als Android dat niet gebaseerd was op de Apple/Google API.

Als je die API echter niet gebruikt, dan wordt op Android om de haverklap je app eruit geknikkerd vanwege battery saving en op iOS kan je alleen permanent actief blijven met hacks.

Je moet die api dus wel gebruiken voor een betrouwbaar systeem.

En buiten dat heeft die api als voordeel dat het samen kan werken met de apps van andere landen. Nu heb je daar nog weinig aan, maar er wordt druk gewerkt aan om zo snel mogelijk landen aan te sluiten op de gateway.

• Devster
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:34

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Vanmiddag kreeg ik een melding vanuit de app dat ik afgelopen vrijdag in contact ben geweest met een besmet iemand. Die dag ben ik de hele dag thuis geweest, op een bezoek aan een winkel na. Dat bezoek heeft maximaal 10 minuten geduurd. De mensen die toen in huis waren zijn geen van allen positief getest.

ik vind het dan ook raar dat ik die melding gekregen heb.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• TimDJ
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:10
Mijn coronamelder app gaf net een foutmelding en ik opende de app. Verder daar niks te zien maar als ik bij exposer checks kijk heb ik daar nu 1 matches. Betekend dit dat ik een melding had moeten krijgen? werking staat net hierboven uitgelegd

[Voor 9% gewijzigd door TimDJ op 26-10-2020 23:12]

Freelance Drupal developer

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 13:23
Wat is nou precies het nut van deze app? Ik zie het zo:

Als je (milde) klachten krijgt laat je je gewoon testen.

Daarvoor heb je geen app nodig toch? Wat heb je aan die app-melding dan? Zonder klachten kan je je toch niet laten testen en heb je wel klachten dan laat je je sowieso al testen.

[Voor 31% gewijzigd door CyberMania op 26-10-2020 23:11]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

@CyberMania dat je je niet mag laten testen is niet iets wat in het oorspronkelijke plan zat. Dat is later aangepast vanwege het falende testbeleid.

Het is verder gewoon een uitbereiding op het bron en contactonderzoek. Als iemand positief getest wordt dan weten die wel wie ze de afgelopen tijd gezien en gesproken hebben. Ze weten niet wie die ene persoon is die naast ze zat in de bus of trein. Voornamelijk voor dat laatste is de app.

• vanaalten
  • Laatst online: 12:09
CyberMania schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 23:11:

Daarvoor heb je geen app nodig toch? Wat heb je aan die app-melding dan? Zonder klachten kan je je toch niet laten testen en heb je wel klachten dan laat je je sowieso al testen.
Het lijkt mij: als je een app-melding krijgt, doe je een aantal dagen zelf-isolatie, zelfs als je geen klachten hebt. Heb je dan een dag of vier geen klachten, ga je weer naar buiten. Dan voorkom je dat ALS je besmet bent zonder klachten, dat je anderen besmet.

Disclaimer: 'dag of vier' verzin ik ter plekke; het precieze aantal zoek ik wel uit als ik de melding krijg.

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 13:23
vanaalten schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:03:
[...]

Het lijkt mij: als je een app-melding krijgt, doe je een aantal dagen zelf-isolatie, zelfs als je geen klachten hebt. Heb je dan een dag of vier geen klachten, ga je weer naar buiten. Dan voorkom je dat ALS je besmet bent zonder klachten, dat je anderen besmet.
Bedankt voor je toelichting, maar denk niet dat de meeste werkgevers dit accepteren.

[Voor 3% gewijzigd door CyberMania op 27-10-2020 07:04]

• wolly_a
  • Niet online
CyberMania schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 07:04:
[...]

Bedankt voor je toelichting, maar denk niet dat de meeste werkgevers dit accepteren.
Daar kon je weleens gelijk in hebben, hoewel dat niet goed is natuurlijk. Het zou al een gigantische stap zijn wanneer je afgezonderd kunt werken.

• Batavia

Het is juist ook om mensen weg te houden van uitgebreid winkelen of de 'ik heb ieder jaar rond deze tijd hooikoorts' categorie. Hoe meer het mensen thuis houd hoe lager de R

• Batavia
[...]

Zal van je werk en werkgever afhangen. Ik denk eigenlijk dat er genoeg zijn die ook bang zijn dat er een uitbraak komt bij hun op de werkvloer dus hier wel mee proberen om te gaan.

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12:20
[...]

Denk dat de werggever ook wel twee keer achter zijn oren krabt als straks het bedrijf gesloten moet worden omdat iedereen Corona heeft. Dan maar beter even iemand uit voorzorg thuis laten.. hoe vervelend ook.

• cvs79
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:30
Mijn vrouw heeft ook een melding in de app gisteren. Nu tot zondag binnen blijven geadviseerd. Ze heeft verder geen klachten dus grote kans op vals alarm. Werkgever roostert haar ook gewoon uit (kinderopvang). Die lopen liever ook geen risico.

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
ben ook benieuwd of de speculaties over hoe het werkt klopt, het klinkt in ieder geval logisch. Ik had het in ieder geval ook zo bedacht. Maar het zou fijn zijn om een toelichting/bevestiging te krijgen :)

Als ik trouwens eens alle sleutels optel die ik heb kom ik op een 91078 sleutels uit. Dat lijkt me te weinig voor alle gebruikers. Iemand een idee waar dat aantal op gebaseerd is?

[Voor 19% gewijzigd door Hopjesvla79 op 27-10-2020 09:15]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

@Hopjesvla79 welke sleutels heb je opgeteld? Die op je eigen toestel? Dat zijn sleutels van mensen die je bent tegengekomen (zijn er vaak meerdere per persoon).

Verder heeft het back-end systeem alleen besmette sleutels. We houden niet centraal de sleutels bij van alle gebruikers (dus ook de niet besmette).

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
ah right. Dus als ik het goed begrijp wordt er bijgehouden welke personen je bent tegengekomen, maar de sleutels worden dan pas later gechecked? (gezien de 3 a 4 keer per dag dat er op bepaalde tijden nieuwe blootstellingschecks plaatsvinden)?

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11:59

Het is inderdaad de bedoeling dat als je een melding krijgt en zelf nog geen symptomen hebt, je wel in thuis isolatie gaat, tot dat je getest bent. (of zonder test 10 dagen isolatie)
je kan dan zelf niets voelen, maar je bent mogelijk besmet, en ben je mogelijk besmettelijk voor anderen in de incubatie tijd.

Geen enkele baas zal zeggen dat je dan moet werken, het risico dat het bedrijf besmet raakt en de deuren moet sluiten is dan groot.

(Ik zou persoonlijk een werknemer ontslaan als deze een melding heeft gekregen, gewoon gaat werken en het bedrijf besmet raakt, terug te leiden naar die werknemer)

Maar ik lees veel dat men niet in thuis-isolatie te gaan, 1e omdat men denkt dat de baas dit niet toelaat, 2e of ze hebben er gewoon geen zin in |:( , en dat is mede de rede dat de cijfers blijven stijgen :+

• Batavia
boerenlater schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:29:
De Arbowet schrijft voor dat je een veilige werkplek moet creëren. Als je in de zorg altijd al zo ingepakt word dat ie iemand anders niet kan besmetten/besmet kan worden nis het goed.

Ook zou je een sneltest kunnen regelen
Of als je andere redenen hebt om een andere conclusie te trekken

Alles heeft meer context

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:43:
ah right. Dus als ik het goed begrijp wordt er bijgehouden welke personen je bent tegengekomen, maar de sleutels worden dan pas later gechecked? (gezien de 3 a 4 keer per dag dat er op bepaalde tijden nieuwe blootstellingschecks plaatsvinden)?
Inderdaad.

Op de back-end worden lijsten met besmette sleutels bijgehouden. De app download die lijsten elke 4 uur en checkt vervolgens of de sleutels die jouw telefoon kent zijn te herleiden naar de besmette sleutels*.

*De sleutels die de telefoons uitzenden zijn niet dezelfde als die geüpload worden. De keys die geüpload worden veranderen eens per 24 uur. De sleutels die de telefoons uitzenden zijn een afgeleide van de dagsleutel. Op die manier hoeven we niet per besmet persoon 1008 sleutels te bewaren.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
OK dan, ik krijg net een alert, dat ik gisteren in contact ben geweest met een vandaag positief op corona getest iemand. Nu moet ik t/m 5 nov in thuisisolatie en geen bezoek.

Maar ik ben gisteren (zoals meestal) de hele dag alleen thuis geweest. Hoe dan? Ik weet niet meer of ik een kwartier in de tuin ben geweest gisteren, of kan bluetooth via de muren (volgens mij wel want ik zie ook de tv van 1 van de buren in mijn bt lijstje)?

Moet ik me nu zorgen maken of niet..?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11:59
dragon2 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:08:
OK dan, ik krijg net een alert, dat ik gisteren in contact ben geweest met een vandaag positief op corona getest iemand. Nu moet ik t/m 5 nov in thuisisolatie en geen bezoek.

Maar ik ben gisteren (zoals meestal) de hele dag alleen thuis geweest. Hoe dan? Ik weet niet meer of ik een kwartier in de tuin ben geweest gisteren, of kan bluetooth via de muren (volgens mij wel want ik zie ook de tv van 1 van de buren in mijn bt lijstje)?

Moet ik me nu zorgen maken of niet..?

***members only***
Ik zou proberen er achter te komen of een van je directe buren besmet is, maar doe dat in jouw geval niet zelf, maar probeer iemand die voor jou kan vragen.
misschien familie of vrienden.

Persoonlijk zal ik toch proberen jezelf te laten testen, het kan zijn dat het jou harder raakt.

• Webgnome
  • Nu online
@dragon2 Je kunt via je huisarts ook vragen of ze bij jou komen om te testen. Althans hier in Arnhem is dat een mogelijkheid

Strava, Twitter

• dragon2
  • Niet online
absrnd schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:22:
[...]

Ik zou proberen er achter te komen of een van je directe buren besmet is, maar doe dat in jouw geval niet zelf, maar probeer iemand die voor jou kan vragen.
misschien familie of vrienden.

Persoonlijk zal ik toch proberen jezelf te laten testen, het kan zijn dat het jou harder raakt.
Nou, ik hang net de telefoon op na een rondje bellen.

Nummer via de app: een ontzettend slecht verstaandbare jongman met z'n eerste werkdag, mijn situatie te complex en kreeg me niet doorverbonden dus ik zelf de desbetreffende GGD maar gebeld "Ja maar IK moet u doorverbinden".
Ja maar ik heb dat nummer al 10 minuten voor m'n neus in google en jij kan het nog steeds niet vinden
GGD superdruk, uiteindelijk doorheen gekomen. "Een melding zonder iemand gezien te hebben zou niet moeten kunnen, ik maak een melding aan, we bellen u terug"
En net teruggebeld: "U moet toch maar een afspraak"
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• dragon2
  • Niet online
Update:
Gisteren eind van de ochtend zijn 2 dames in pakken bij mij thuis geweest voor de test. Uitslag test zojuist gehad: negatief :)

Ik denk toch echt dat die corona app van mij bt oppikt van buiten mijn huis hoor... Ook al schijnt dat niet te kunnen want de app zou moeten weten dat het bt signaal te zwak is. Maar ik zit nu op de bank (ongeveer 2,5m van beide buurmuren af) en ik zie 3 (apple) tv's die niet van mij zijn in mijn bluetooth lijstje:

[Voor 6% gewijzigd door dragon2 op 29-10-2020 16:59]

• YakuzA
  • Laatst online: 09:01

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

dragon2 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:57:
Update:
Gisteren eind van de ochtend zijn 2 dames in pakken bij mij thuis geweest voor de test. Uitslag test zojuist gehad: negatief :)

Ik denk toch echt dat die corona app van mij bt oppikt van buiten mijn huis hoor... Ook al schijnt dat niet te kunnen want de app zou moeten weten dat het bt signaal te zwak is. Maar ik zit nu op de bank (ongeveer 2,5m van beide buurmuren af) en ik zie 3 (apple) tv's die niet van mij zijn in mijn bluetooth lijstje:
[Afbeelding]
Dat je iets ziet in je BT overview hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de signaalsterkte in de Corona app hoog genoeg is om mee te tellen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• dragon2
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:24:
[...]

Dat je iets ziet in je BT overview hoeft natuurlijk niet te betekenen dat de signaalsterkte in de Corona app hoog genoeg is om mee te tellen.
Nee snap ik, maar hoe verklaar je anders dat ik dinsdag een melding kreeg dat ik maandag met iemand in contact was geweest, terwijl ik mijn huis niet uit ben geweest afgelopen maandag?
Woensdag kreeg ik de melding weer, over dinsdag. Heb dinsdag alleen mijn ouders op bezoek gehad en rondje gewandeld met mijn vader, maar die hadden beiden de app niet (nu wel...).

Vorige week ben ik naar mijn huisarts geweest en heb ik in het ziekenhuis gelegen (naast een hoestende dame met verhoging :X ), maar dat was te lang geleden qua datum dus.

Dus of die app melding klopt niet qua datum, of hij pikt iets op wat niet zou moeten kunnen eigenlijk. ¯\_(ツ)_/¯

• honey
  • Registratie: juni 2001
Is al gecommuniceerd dat deze coronamelder NIET gebruikt dient te worden door jongeren onder de 18 jaar? Al weken wordt dit aangegeven.

Specs van pc

• Kees_B
  • Laatst online: 13:09
honey schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:32:
Is al gecommuniceerd dat deze coronamelder NIET gebruikt dient te worden door jongeren onder de 18 jaar? Al weken wordt dit aangegeven.
Dit soort meldingen graag even inclusief bron vermelden.
Op de 1e pagina van Google en Google nieuws kan ik hier niets over vinden.

Door wie wordt dit aangegeven? Sjanie van de buren?

[Voor 6% gewijzigd door Kees_B op 30-10-2020 08:41]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• honey
Kees_B schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:40:
[...]

Dit soort meldingen graag even inclusief bron vermelden.
Op de 1e pagina van Google en Google nieuws kan ik hier niets over vinden.

Door wie wordt dit aangegeven? Sjanie van de buren?
Het wordt aangegeven door inhoudsdeskundigen, zoals artsen van de GGD.

Ik zal het uitleggen. Kinderen onder de 18 jaar hoeven onderling geen afstand te houden. Ze hoeven ook niet in quarantaine als ze een nauwe contact zijn (zoals klasgenoten) van een positief getest persoon onder de 18 jaar. (Alleen als ze heel intensief contact hebben, dan weer wel). Ze moeten wel in quarantaine als ze een nauw contact zijn van een volwassen persoon. Op dit moment geeft het veel onrust bij scholen en leerlingen. Ze krijgen een melding van de coronamelder dat ze in quarantaine moeten, maar er is geen bekende bron. Moeten ze wel in quarantaine, of kunnen ze wel beginnen aan hun tentamenweek?

De coronamelder is niet geschikt voor jongeren onder de 18 jaar.

Specs van pc

• Kees_B
  • Laatst online: 13:09
honey schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:49:
[...]
[...]
Ik zou je graag op je blauwe ogen geloven, maar kan hier echts niets over vinden op het grote internet.
Hoe kom jij aan deze informatie? Het zou je reactie kracht bijzetten.

[Voor 5% gewijzigd door Kees_B op 30-10-2020 08:57]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online
honey schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:49:
[...]

Ik zal het uitleggen. Kinderen onder de 18 jaar hoeven onderling geen afstand te houden. Ze hoeven ook niet in quarantaine als ze een nauwe contact zijn (zoals klasgenoten) van een positief getest persoon onder de 18 jaar. (Alleen als ze heel intensief contact hebben, dan weer wel). Ze moeten wel in quarantaine als ze een nauw contact zijn van een volwassen persoon. Op dit moment geeft het veel onrust bij scholen en leerlingen. Ze krijgen een melding van de coronamelder dat ze in quarantaine moeten, maar er is geen bekende bron. Moeten ze wel in quarantaine, of kunnen ze wel beginnen aan hun tentamenweek?

De coronamelder is niet geschikt voor jongeren onder de 18 jaar.
Nogmaals: Bron? Want dat staat ook niet in de app en ook de website rondom de app rept er met geen woord over: https://coronamelder.nl/

Ik kan me vinden in je redenering maar dat lijkt toch niet een breedgedragen redenering, daarnaast is er meer en meer druk op het juist wel meenemen van de jongeren tussen 12 en 18 omdat daar wel veel besmettingen (en verspreiding) plaatsvindt (bron: https://www.bnr.nl/nieuws...-sluit-scholen-per-direct)

[Voor 3% gewijzigd door Sander op 30-10-2020 09:08]

• dragon2
  • Niet online
Sander schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

daarnaast is er meer en meer druk op het juist wel meenemen van de jongeren tussen 12 en 18 omdat daar wel veel besmettingen (en verspreiding) plaatsvindt (bron: https://www.bnr.nl/nieuws...-sluit-scholen-per-direct)
Dat. Ik wil het toch graag weten als ik in contact ben geweest met een besmette tiener! Die app is niet alleen voor jezelf, ook voor je omgeving.

• honey
Reactie ingetrokken. @Sander @dragon2 @Kees_B
Bel gewoon de GGD (en vraag om een arts IZB) om dit voor te leggen, zou mijn advies zijn.

[Voor 184% gewijzigd door honey op 30-10-2020 11:19]

Specs van pc

• henkzelf
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 25-01 18:00
Ik hou nu zo'n 15 dagen het aantal blootstellingschecks per etmaal bij. Het begon met dik 5000, piekte tegen de 10.000 en nu weer omlaag op 6000. Geen idee of het iets betekent.
Doorgeteld nu 126.000 checks en nog steeds nul positief.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:12
Zelf heb ik ook de virtuele pen erbij gepakt en de CoronaMelder app makers een mail gestuurd.

Heeft even geduurd maar het volgende antwoord heb ik gekregen.
Een blootstellingsmelding/check houdt in dat er gecontroleerd is door de app of er mogelijk risicovolle contacten zijn geweest. Dit gebeurd tussen de telefoons die sleutels met elkaar uitwisselen. Wanneer er een 1 staat bij overeenkomst dan is er mogelijk een risicovol contact geweest.

Open de app om zeker te weten of u risico hebt gelopen. Ziet u daar een rood scherm, met een datum en de knop "Wat kan ik nu doen?" dan is dat het geval. We raden aan om het advies van de app op te volgen.
Dan doe ik de aanname dat, in mijn geval iOS, dit detecteert en doorgeeft aan de CoronaMelder app. Die bekijkt de voorwaarden waar een melding aan moet voldoen, denk aan afstand tussen de personen, hoe lang dit was. En op basis daarvan een melding of niet.

• EDIT
  • Nu online
Ik had inderdaad een zelfde soort antwoord gekregen, maar omdat erna al een hele (correcte) uitleg was geplaatst door iemand anders leek het mij niet nodig om het nogmaals te plaatsen, vandaar dat ik niks had geplaatst er verder over :)

• melkislekker
  • Laatst online: 24-01 21:37
Tot nu toe geen meldingen en ik woon in Amsterdam.

• Indoubt

Indoubt

Aangezien ik van huis werk en de school aan de overkant "uit ging" heb ik nog even gespeeld met mijn tablet met een BT analyser.

Ruim 60 BT apparaten werden gevonden. Dat zullen grotendeels wachtende ouders zijn geweest (vlak voordat de bel gaat)

Geen van de BT signalen is op close range geweest. Dat kan ook niet want ik heb nog zo'n 5 meter tuin en zit zo'n anderhalve meter van het raam in de voorgevel af. Sommige zijn soms wel even op een meter of 3 geweest (hetgeen uiteraard incorrect is anders staan ze in mijn tuin voor het raam)

Wat mij verbaasd is dat ook mijn eigen apparaten zoals laptop en telefoon met BT aan ook niet binnen anderhalve meter zijn geweest gedurende 15 min ook al liggen ze op nog geen 30 cm afstand.

Er is een apparaat welke binnen de anderhalve meter is geweest en wel op 1,28m. Er is hier geen samsung TV in huis.

Ik snap dat je met machine learning nog wat aan de data kunt verbeteren maar met deze data kun je niets. Als verschillende apparaten binnen 30 cm liggen en in 15 minuten niet binnen anderhalve meter zijn geweest dan kun je daar ook niks meer mee

Ik heb het testje puur uit leering ende vermaeck gedaan. niet omdat ik er veel van verwachte of zo.

De meute is vertrokken, er zijn nu 12 BT apparaten in de omgeving vindbaar

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Begrijp ik nu goed dat wanneer jij met een willekeurige bluetooth scan app niet een betrouwbaar contactonderzoek kunt volbrengen je er direct vanuit gaat het voor de softwareontwikkelaars van Apple en Google ook niet mogelijk is?

• Indoubt

Indoubt

Gonadan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:19:
Begrijp ik nu goed dat wanneer jij met een willekeurige bluetooth scan app niet een betrouwbaar contactonderzoek kunt volbrengen je er direct vanuit gaat het voor de softwareontwikkelaars van Apple en Google ook niet mogelijk is?
Dat is niet wat ik heb gezegd. Ik heb geen contactonderzoek volbracht.

Waar ik wel aan twijfel is of je uberhaupt softwarematig een dergelijk hardware probleem kunt oplossen. Het bluetooth protocol en signaalsterkte van het bluetoothsignaal is inherent niet erg geschikt voor afstandsmeting.

Zoals je in andere posts al heb kunnen lezen krijgen mensen meldingen dat ze in contact zijn geweest met iemand die later corona heeft opgelopen terwijl er geen enkel contact is geweest met wie dan ook. Andersom ken ik ook een stel die allebei de app gebruiken waarbij hij corona heeft opgelopen, dat ook heeft gemeld en zijn vrouw nooit een melding heeft gekregen op de corona app.

De enige reden voor mij om het testje uit te voeren is om te kijken of veel mensen voor mijn deur er voor zouden kunnen zorgen dat ik tot pasen 2022 in quarantaine zou kunnen zitten indien ik de app gebruik. Dat lijkt niet het geval

Dus nee, ik trek die conclusie op basis van mijn test niet maar ik blijf wel sterke twijfels houden of de app functioneert zoals bedoelt

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Ik snap de twijfel, maar de test die je hebt uitgevoerd is simpelweg zoeken naar bevestiging. Dat willekeurige BT apparaten op afstand beoordelen met een willekeurige app niet zou lukken heb ik geen test voor nodig. ;)

• Indoubt

Indoubt

Gonadan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:40:
Ik snap de twijfel, maar de test die je hebt uitgevoerd is simpelweg zoeken naar bevestiging. Dat willekeurige BT apparaten op afstand beoordelen met een willekeurige app niet zou lukken heb ik geen test voor nodig. ;)
Dat kan.

Ik meet gewoon signaalsterkte tussen gewone apparaten zoals die apparaten elkaar zien. Dat is verre van optimaal.

Signaalsterkte kun je natuurlijk beter meten met daarvoor geschikte apparatuur en gevoelige geoptimaliseerde antennes maar die heb ik natuurlijk niet voorhanden

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
Ben ook wel benieuwd in hoeverre telefoons anders reageren dan bijvoorbeeld een laptop. En of de betreffende API daar invloed op heeft omdat van beide kanten de Bluetooth actief gebruikt wordt.

• Kingpinda
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09-12-2020

Kingpinda

Citizenship is earned.

Heb de app al sinds augustus geinstalleerd toen ik weekje op de camping was in drenthe. nooit een melding gehad ook niet toen die in het rest van het land gebruikt mocht worden. deed toch maar eens in de week openen.

Toch deze week voor het eerst een melding gekregen en die klopte. Zondag samen met mijn vrouw bij mijn zusje op verjaardag geweest. op anderhalve meter afstand. Volgende dag werd mijn zwager verkouden en zijn ze beide getest. woensdag kregen we de melding dat ze beiden positief waren. op de app nog niets want ze moesten eerste gebeld worden en de app key aan de ggd doorgeven dat duurde 2 dagen ofoz. en toen kreeg ik 4 uur later ofzo de melding dat ik in contact was geweest met covid19 positief. mijn vrouw kreeg de melding pas 8 uur later.

normaal ben ik niet echt hypochondrisch. maar ik begon spontaan kriebel in mijn keel te krijgen en beetje te hoesten. temp 37,8 en begon mijn milde rugklachten van de week er voor te herinnering samen met milde buikloop.

toch maar mijn leidinggevenden gebeld voor protocol en daarna spoed nummer ggd gebeld. ik zit in de zorg. donderdag ochtend getest en donderdag avond negatieve uitslag. met de boodschap dat ik tot 25 november in quarantaine moet omdat het een momentopname is en ik nog positief kan worden.

achteraf had ik niet eens moeten testen. pas met echte klachten. maar rivm en onze instellings protocol is echt een gedrocht en moet wel 20 keer lezen voordat je er een touw aan vast kunt knopen.

wegens uitzonderingen in de zorgsector werk ik gewoon door zonder klachten maar zoals we al maanden doen met bescherming. RIVM zegt dat medewerkers in de zorg mogen werken mits ze onmisbaar zijn voor de continuiteit van zorg. en dat is praktisch al ons personeel op de vloer. wegens ontzettende te korten. Dus dag 6 nu na mogelijke besmetting. elke dag tempen en rustig blijven om te zien of een kuchje echt is of nervositeit. en zodadelijk en morgen avond weer lekker aan het werk. als ik symptoom vrij ben tm 25 november zal de ongerustheid wel weer weg zijn. buiten mijn werk om houd ik mij wel zoveel mogelijk aan de quarantaine.

zoals ik eerder las in deze thread werd de opmerking gemaakt: als je gewoon tegen je baas zegt dat je met een positief iemand in aanraking bent geweest zal die jou zeker niet verplichten om te werken. dat is dus echter zeker niet het geval in zorginstellingen. In Amerikaanse ziekenhuizen werken zelfs covid-19 positieve verpleegkundigen.

Life is like living only without the peaches

• bramv82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07:12
Deze week ben ik zelf positief getest. Had zaterdag een klein beetje keelpijn en zondag ineens geen smaak en reuk meer.
Maandag een positieve uitslag en dinsdag gebeld door de ggd. De medewerker aan de telefoon wou al bijna ophangen dus ik gaf zelf nog maar even aan dat ik de app geinstalleerd heb dus de code doorgegeven.
Mijn vrouw heeft tot op heden geen melding gehad op haar telefoon... Vind ik een beetje vreemd.

• Apache4u
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
bramv82 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:32:
Deze week ben ik zelf positief getest. Had zaterdag een klein beetje keelpijn en zondag ineens geen smaak en reuk meer.
Maandag een positieve uitslag en dinsdag gebeld door de ggd. De medewerker aan de telefoon wou al bijna ophangen dus ik gaf zelf nog maar even aan dat ik de app geinstalleerd heb dus de code doorgegeven.
Mijn vrouw heeft tot op heden geen melding gehad op haar telefoon... Vind ik een beetje vreemd.
Misschien dat ik nu een enorme open deur in trap, maar ik heb 2 weken geleden een nieuwe iphone binnen gekregen en het viel me op dat na het migreren van oude naar nieuwe iphone die app opeens uit stond. Dus check even bij je vrouw of ie nog aan staat.

Dat betekent, stam + t .

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 09:46
Gebruikersfout... ;)

Bij mij blijft Huawei EMUI de app steeds uitschakelen i.v.m. "battery optimization". Dan kun je wel netjes aangegeven dat dit niet meer moet gebeuren maar helaas zonder resultaat. Paar dagen later dezelfde melding.

[Voor 7% gewijzigd door kraades op 28-11-2020 14:40]

Buy Me a Coffee

• bramv82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07:12
Apache4u schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:15:
[...]

Misschien dat ik nu een enorme open deur in trap, maar ik heb 2 weken geleden een nieuwe iphone binnen gekregen en het viel me op dat na het migreren van oude naar nieuwe iphone die app opeens uit stond. Dus check even bij je vrouw of ie nog aan staat.
Lijkt inderdaad toch iets met batterij besparing te zijn geweest. De buurman heeft de melding trouwens wel gehad, terwijl ik daar niet in de buurt ben geweest, zonder muren er tussen.

• Gonadan

Gonadan

Admin Foto & Video
kraades schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:23:
Bij mij blijft Huawei EMUI de app steeds uitschakelen i.v.m. "battery optimization". Dan kun je wel netjes aangegeven dat dit niet meer moet gebeuren maar helaas zonder resultaat. Paar dagen later dezelfde melding.
Dat is wel gek, weet je zeker dat je de instellingen goed hebt gedaan? Ik heb dat één keer opnieuw moeten doen na een update maar verder geen last van (P30).

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 09:46
Gonadan schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:11:
[...]

Dat is wel gek, weet je zeker dat je de instellingen goed hebt gedaan? Ik heb dat één keer opnieuw moeten doen na een update maar verder geen last van (P30).
Je hebt gelijk. Het leek alsof ik het via de CM app zelf kon aangeven maar blijkbaar ging dat niet goed. Ik heb het nu expliciet via settings aangegeven.

Buy Me a Coffee

• henkzelf
Waarschijnlijk ben ik de enige halve zool die sinds 18 oktober noteer hoeveel "sleutels" er per etmaal gecheckt worden door de app. Dat steeg van amper 5000 naar tegen de 10.000 eind oktober en zakte dan weer af naar vrolijk schommelende waarden tussen de 3000 en 4500 per etmaal.
Maar .. vannacht ging het ineens los. Om 03:00 al 33.000 en net om 18:00 nog eens 6000.
Zou dit het gevolg kunnen zijn van de Europese uitwisseling tussen de app's?

Edit: typo en totaal gisteren 48.377

[Voor 4% gewijzigd door henkzelf op 03-12-2020 09:01]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• Mr. Jinx
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Het idee van deze app is leuk, maar ik heb niet echt het idee dat de GGD het erg serieus neemt.
Afgelopen weekend was ik op bezoek bij een kennis. Een dag later kreeg deze persoon klachten, corona test gedaan en bleek positief.
De GGD heeft deze persoon daarover gebeld, maar er is verder niets gedaan met de corona app, geen code ofzo. Het is niet eens ter sprake gekomen. Degene met corona was het verder ook vergeten te vragen (geschokken door het bericht dat deze positief was).

Ook van het contact onderzoek heb ik zelf niets gehoord.

Voor de zekerheid laat ik me testen. Maar dan kom je terecht op de coronatest website, daar staat dan dat je je alleen kan laten testen zonder klachten als je een melding hebt ontvangen van de corona app, of als je gebeld bent voor contact onderzoek. Beiden niet het geval :?

• henkzelf
Niet ter sprake gekomen, werd hier eerder gemeld. Zo jammer. Neem aan dat jouw kennis de App wel op zijn telefoon had?

• DaTimMan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10:49
Mr. Jinx schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:35:
Het idee van deze app is leuk, maar ik heb niet echt het idee dat de GGD het erg serieus neemt.
Afgelopen weekend was ik op bezoek bij een kennis. Een dag later kreeg deze persoon klachten, corona test gedaan en bleek positief.
De GGD heeft deze persoon daarover gebeld, maar er is verder niets gedaan met de corona app, geen code ofzo. Het is niet eens ter sprake gekomen. Degene met corona was het verder ook vergeten te vragen (geschokken door het bericht dat deze positief was).

Ook van het contact onderzoek heb ik zelf niets gehoord.

Voor de zekerheid laat ik me testen. Maar dan kom je terecht op de coronatest website, daar staat dan dat je je alleen kan laten testen zonder klachten als je een melding hebt ontvangen van de corona app, of als je gebeld bent voor contact onderzoek. Beiden niet het geval :?
ik geloof niet dat ze nog checken of je daadwerkelijk een app bericht hebt gehad. Ik zou het wel benauwd krijgen van zo een bericht ;) geloof dat ze nu zeggen dat na 5 dagen de test zinnig is.

Psn: timmeltje

• Mr. Jinx
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
henkzelf schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:56:
Niet ter sprake gekomen, werd hier eerder gemeld. Zo jammer. Neem aan dat jouw kennis de App wel op zijn telefoon had?
Yep, zeker!
DaTimMan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:07:
[...]

ik geloof niet dat ze nog checken of je daadwerkelijk een app bericht hebt gehad. Ik zou het wel benauwd krijgen van zo een bericht ;) geloof dat ze nu zeggen dat na 5 dagen de test zinnig is.
Dat klopt helemaal, maar als je je online wilt aanmelden en je hebt (nog) geen klachten, dan kan dat niet. Er staat dan dat je een speciaal nummer moet bellen dat je alleen krijgt via de corona melder app, of via contact onderzoek.

[Voor 12% gewijzigd door Mr. Jinx op 04-12-2020 09:02]

• jelmervos
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mr. Jinx schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:43:
... Er staat dan dat je een speciaal nummer moet bellen dat je alleen krijgt via de corona melder app, of via contact onderzoek.
Volgens mij stond dat nummer gewoon in de source van de app, kijk maar.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik had vanochtend een test. Overal in het testcentrum bordjes dat je ivm de coronamelder even je BT uit moest zetten :P
Wel terecht, want ik had er helemaal niet aan gedacht.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• Duinkonijn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 25-01 18:43

Duinkonijn

Old dirty bastard

Na dat ik positief getest ben, code doorgeven en de genen die ik ken, kregen keurig bericht binnen 12 uur

collega 1 op m`n werk was gealarmeerd en niet positief bevonden
andere collega waar ik mee gewerkt kreeg een waarschuwing via de app en is ook positief bevonden, zij heeft echter geen last/klachten

[Voor 49% gewijzigd door Duinkonijn op 07-12-2020 22:32]

Wees niet bang dat je valt, maar vraag jezelf af “wanneer zal ik vallen”
Wees niet bang dat je corona krijgt, maar vraag jezelf af “wanneer krijg ik Corona”
in beide gevallen.. hopelijk niet

• MochiGohan
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 24-01 21:58
Hier gisteravond weer een false positive. Volgens de app zaterdag langer dan 15min in contact geweest met iemand die positief is getest. Ben die dag het huis niet uit geweest en er zijn alleen twee familieleden op bezoek geweest die beide geen corona hebben.
Woon in een hoekhuis met naast me een oude dame die afgelopen dagen nog bezoek heeft gehad van allerlei kinderen/kleinkinderen. Die zal het dus ook niet hebben. Waar de melding vandaan komt is mij dus een raadsel.... Toch maar zojuist een test laten doen voor de zekerheid.

Edit; Het raadsel is opgelost. Blijkbaar toch iemand op bezoek geweest bij de buren die corona had, daarop is de melder afgegaan. Toont maar weer eens de onnauwkeurigheid aan...

[Voor 15% gewijzigd door MochiGohan op 17-12-2020 17:10]

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True