Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rohit
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18:01
evdakker schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:45:
[...]

Ik weet! :P En de Fold 3 gaat uiteraard gewoon ook weer 2000 euro kosten bij de release.
Daarom wacht ik dit keer wel een paar maanden denk ik haha

Samsung Galaxy Z Fold2 5G 256GB Mystic Bronze

• Pandorian
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19:21
Hier de fold 2 net mogen ontvangen, installeren is bijna klaar dan het instellen nog.

Met de dual sims, kun je bv native 2 WhatsApp installaties hebben draaien of heb je daar parallel space voor nodig?

never mind: dual messenger!

[Voor 7% gewijzigd door Pandorian op 04-02-2021 18:01]

• Th4M45ta
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:58
evdakker schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:45:
[...]

Ik weet! :P En de Fold 3 gaat uiteraard gewoon ook weer 2000 euro kosten bij de release.
Misschien met een zelfde actie als het begin van de fold 2 te verkrijgen met een oudere fold voor 1000 euro inruil voor je oude toestel? Dan zou het een goeie deal zijn om het nu te kopen en in te ruilen tzt.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19:14

Koning-Admiraal

De commandant!

En dan weer duizend euro bijleggen @Th4M45ta ? Zou ik niet een goede deal noemen als je de Fold 2 nog maar een paar weken in bezit hebt. Ik ga sowieso de Fold 3 overslaan. Koop de Fold 4 daarentegen hoogstwaarschijnlijk wel.

‪Set your goals high, and don't stop till you get there.‬

• Th4M45ta
Koning-Admiraal schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:52:
En dan weer duizend euro bijleggen @Th4M45ta ? Zou ik niet een goede deal noemen als je de Fold 2 nog maar een paar weken in bezit hebt. Ik ga sowieso de Fold 3 overslaan. Koop de Fold 4 daarentegen hoogstwaarschijnlijk wel.
Misschien dat kleine detail over het hoofd gezien. Was een lange dag voor me denk ik XD.

Zal wel tegen de tijd dat ik mijne eens binnen heb dat gelijk de fold 3 wordt aangekondigd.

• Lau26
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08-06 01:21
cliors schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:16:
Let op: vraag aan de verkoper om een toestel met deelnemende EAN-code. Sommige winkels
verkopen uit het buitenland geïmporteerde producten in plaats van de officiële Nederlandse
producten. Deze producten hebben een afwijkende EAN-code en komen niet in aanmerking voor deze
Nederlandse promotie.
Ik sta op het punt om bij bol.com een toestel te bestellen, maar hoorde dat die ook vaak buitenlandse modellen importeren en doorverkopen, klopt dat? Of kan ik daar gerust bestellen en hoef ik daar niet bang voor te zijn? :?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

• henklbr
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Lau26 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 03:35:
[...]

Ik sta op het punt om bij bol.com een toestel te bestellen, maar hoorde dat die ook vaak buitenlandse modellen importeren en doorverkopen, klopt dat? Of kan ik daar gerust bestellen en hoef ik daar niet bang voor te zijn? :?
Volgens het artikelnummer bij de specificaties, betreft het een PHN (Nederland) toestel.
Maar waarom bij BOL.com bestellen en niet gewoon bij Samsung zelf (of Coolblue)?

Belsimpel en/of Mobiel.NL verkopen wel geïmporteerde toestellen...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Goofman
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:31
Bij Belsimpel en Mobiel nu 500 Eurocashback

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Goofman schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 07:10:
Bij Belsimpel en Mobiel nu 500 Eurocashback
Hou er rekening mee, dat Belsimpel en/of Mobiel.NL vaak import toestellen verkopen, en deze vallen niet onder deze promotie.

Deze cashback is ook bij Samsung zelf en/of Coolblue, waar je wel een Nederlands toestel krijgt...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Lau26 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 03:35:
[...]

Ik zou het echt niet weten. Met zulke acties bel ik altijd eventjes voordat ik bestel en vraag om het ean nummer. De kans dat bol buitenlandse modellen verkoopt is groot. Belsimpel idem.
Mobiel.nl heb ik tot nu altijd een NL toestel gehad.

• Goofman
henklbr schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:10:
[...]

Hou er rekening mee, dat Belsimpel en/of Mobiel.NL vaak import toestellen verkopen, en deze vallen niet onder deze promotie.

Deze cashback is ook bij Samsung zelf en/of Coolblue, waar je wel een Nederlands toestel krijgt...
Klopt, meestal gelden de Samsung promoties niet bij Belsimpel. Als dat zo is staat er ook niets op de site vermeld. Met de cashback op de Fold echter wel. Ik mag dan toch aannemen dat het deze keer wel van toepassing is.

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Goofman schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:33:
[...]

Klopt, meestal gelden de Samsung promoties niet bij Belsimpel. Als dat zo is staat er ook niets op de site vermeld. Met de cashback op de Fold echter wel. Ik mag dan toch aannemen dat het deze keer wel van toepassing is.
Dan nog is het altijd nog maar een "gok" of je bij dit bedrijf wel/niet een Nederlands PHN-toestel krijgt...

Transparantie bij Belsimpel? Not!

• Goofman
Ja je hebt een punt. Dan voor die paar tientjes meer gewoon bestellen bij CB idd
Goofman schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:57:
Ja je hebt een punt. Dan voor die paar tientjes meer gewoon bestellen bij CB idd
Waarom bel je niet? Klantenservice kan meestal zien welke batch er op voorraad is.

• Of-Aaargh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14-06 08:38
Ik vermoed dat ze bij Belsimpel nu een batch NL toestellen hebben gevonden. De prijs is ook weer gewoon eur 1659, vergelijkbaar met andere winkels. Een tijdje geleden was het (naar achteraf bleek) grijze model eur 1367,-.
Maar goed je weet het nooit. Voor de zekerheid inderdaad beter bij CB, Mobiel.nl of je eigen provider kopen.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Iemand al een bericht van Samsung gekregen dat de aanvraag voor de cashback goedgekeurd is?

• Pandorian
Als het goed is moet je binnen 2wkn na aanvraag de bevestiging krijgen. (Heb h'm zelf net pas aangevraagd).
En daarna binnen 6wkn krijg je het retour gestort.

Al kan ik me herinneren dat met een eerdere actie dit vrij snel overgemaakt werd.

• Rohit
Voor iedereen die een cashback aanvraag heeft gedaan, let erop dat je een registratie nummer hebt ontvangen per mail. Sommige komen weken na de eind datum van registreren erachter dat ze nog niks hebben ontvangen en dat de registratie waarschijnlijk niet goed gegaan is.

• Pandorian
FYI, de registratie mail kreeg ik direct na de online registratie.

Titel: "Bedankt voor je deelname"

• Rohit
Pandorian schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:25:
FYI, de registratie mail kreeg ik direct na de online registratie.

Titel: "Bedankt voor je deelname"
Dan is het goed inderdaad!

• Lau26
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08-06 01:21
henklbr schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 05:27:
[...]

Volgens het artikelnummer bij de specificaties, betreft het een PHN (Nederland) toestel.
Maar waarom bij BOL.com bestellen en niet gewoon bij Samsung zelf (of Coolblue)?

Belsimpel en/of Mobiel.NL verkopen wel geïmporteerde toestellen...
Omdat Zowel Samsung als Coolblue véél te duur zijn ;)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Klopt het nu dat je recht hebt op 1 gratis screenprotector replacement met Samsung Care? De screenprotector die er nu opzit is echt troep. Te zacht. Gegarandeerd dat je op een gegeven moment krassen ziet als je het rechtstreeks in strijklicht houdt of een lamp op schijnt.

[Voor 6% gewijzigd door Koning-Admiraal op 06-02-2021 10:46]

Koning-Admiraal schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:44:
Klopt het nu dat je recht hebt op 1 gratis screenprotector replacement met Samsung Care? De screenprotector die er nu opzit is echt troep. Te zacht. Gegarandeerd dat je op een gegeven moment krassen ziet als je het rechtstreeks in strijklicht houdt of een lamp op schijnt.
Bijna alle "oudjes" (waaronder ik) die de fold al enkele maanden gebruiken hebben deze er inmiddels op zitten. Ik ben er zeer tevreden mee.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

cliors schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:13:
[...]

Bijna alle "oudjes" (waaronder ik) die de fold al enkele maanden gebruiken hebben deze er inmiddels op zitten. Ik ben er zeer tevreden mee.
Hoe lastig is dat erop te krijgen als je het nooit eerder zelf hebt gedaan. Bij mijn iPhones liet ik het door Apple doen. Maar dit scherm is nog fragieler.

Koning-Admiraal schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:03:
[...]

Hoe lastig is dat erop te krijgen als je het nooit eerder zelf hebt gedaan. Bij mijn iPhones liet ik het door Apple doen. Maar dit scherm is nog fragieler.
Zelfs mij lukte het, terwijl ik daar nooit het geduld voor heb. 😄

• Rohit
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:44:
Nee heb je geen recht op.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Rohit schreef op zondag 7 februari 2021 @ 01:27:
[...]

Nee heb je geen recht op.
Ik dacht het ergens gelezen te hebben dat het onderdeel daar vanuit maakte. Maar nu ik de Nederlandse Samsung Care pagina erbij pak staat het inderdaad niet bij. Maar goed, zo duur zal het ook niet zijn. En volgens mij (omdat Samsung het aanraadt om alleen bij hun de screenprotector te laten verwijderen) zullen ze vast ook niet moeilijk doen als je met je eigen screenprotector komt om het door hun erop te laten zetten in de experience store.

• Rohit
Koning-Admiraal schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:06:
[...]

Ik dacht het ergens gelezen te hebben dat het onderdeel daar vanuit maakte. Maar nu ik de Nederlandse Samsung Care pagina erbij pak staat het inderdaad er inderdaad niet bij. Maar goed, zo duur zal het ook niet zijn. En volgens mij (omdat Samsung aanraadt om alleen bij hun de screenprotector te verwijderen zullen ze vast ook niet moeilijk doen als je met je eigen screenprotector komt om het door hun erop te laten zetten in de experience store.
Dit doen ze niet in de store maar alleen als je hem laat ophalen.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Rohit schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:11:
[...]

Dit doen ze niet in de store maar alleen als je hem laat ophalen.
Wat heb je dan aan zo'n store waar ze dat al niet kunnen? No way dat ik mijn telefoon mee geef voor zoiets.

-Edit net gebeld naar Samsung. Voor zulke dingen zullen ze geen telefoon komen ophalen. Kan het gewoon bij de experience store van Samsung aanbieden, wanneer deze weer open gaat.

[Voor 47% gewijzigd door Koning-Admiraal op 07-02-2021 14:43]

• Goofman
Ik heb sinds 24 uur de Z Fold 2 in bezit en ben onder de indruk. Momenteel vooral van de dikte en het gewicht. En de potentiële kwetsbaarheid hierdoor. Maar het is echt wel gaaf om het toestel open te kunnen klappen. Ik ga het de komende dagen ervaren hoe het is om met dit stuk vooruitstrevende techniek te werken.

• Rohit
Koning-Admiraal schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:14:
[...]

Wat heb je dan aan zo'n store waar ze dat al niet kunnen? No way dat ik mijn telefoon mee geef voor zoiets.

-Edit net gebeld naar Samsung. Voor zulke dingen zullen ze geen telefoon komen ophalen. Kan het gewoon bij de experience store van Samsung aanbieden, wanneer deze weer open gaat.
Ik ben superuser op de Samsung Community en heb het al eens laten uitzoeken. Service centers hebben geen screenprotector op voorraad liggen. Dat was een aantal weekjes geleden. Helpdesk heeft nog een mail gestuurd voor me naar een manager van een van die service centers.

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22:59
cliors schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:41:
[...]

Zelfs mij lukte het, terwijl ik daar nooit het geduld voor heb. 😄
Was voor mij ook een appeltje, eitje. En ja normaal ook nooit geduld voor, en had het nu ook in zon 10 min gedaan. De set die je krijgt, zitten alle hulp middelen bij om het correct te doen. Kan haast niet mis gaan. De kleine bubbeltjes verdwijnen na +- 48 uur

YouTube: Installationsanleitung für Newzerol Fold 2, Samsung Galaxy Z fold2

En geloof mij, het is het echt waard @Koning-Admiraal scherm voelt vele malen beter! O+

[Voor 3% gewijzigd door Pukson op 08-02-2021 20:54]

Add me op Stadia: Gloogle

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Ga ze ook maar bestellen. Blijft een geweldig smartphone om te zien :).

[Voor 41% gewijzigd door Koning-Admiraal op 12-02-2021 23:55]

• Pukson
Koning-Admiraal schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:57:

[Afbeelding]
Nice! Kan zelf echt Niagara op de front screen aanbevelen!

• Th4M45ta
Koning-Admiraal schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:57:

[Afbeelding]
Ik dacht al wat komt die naam en dat plaatje me bekend voor.
Reddit XD

Ik heb na morgen officieel 3 weken al gewacht op mijn zwart met rode fold. Duurt zeker nog wel 2 weken maar het wachten duurt lang.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Pukson schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:39:
[...]

Nice! Kan zelf echt Niagara op de front screen aanbevelen!
Alleen laat het je geen twee verschillende launchers tegelijkertijd toe. Wat een beetje vreemd is. Aangezien dat gewoon kan als Samsung dat toelaat.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Th4M45ta schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:41:
[...]

Ik dacht al wat komt die naam en dat plaatje me bekend voor.
Reddit XD

Ik heb na morgen officieel 3 weken al gewacht op mijn zwart met rode fold. Duurt zeker nog wel 2 weken maar het wachten duurt lang.
Leuke combi, wilde eerst voor zwart en goud gaan, maar dan moet je inderdaad lang erop wachten. Tot ik de bronze kon bemachtigen.

• Pukson
Koning-Admiraal schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:00:
[...]

Alleen laat het je geen twee verschillende launchers tegelijkertijd toe. Wat een beetje vreemd is. Aangezien dat gewoon kan als Samsung dat toelaat.
Dit is mogelijk. Heb zelf ook de setup. Front screen niagara en inner screen nova. Kost klein beetje uitzoekwerk maar het is het zo erg waard.

https://www.reddit.com/r/...tasker_and_bixby_routine/

https://imgur.com/a/OW8KIfv

• Draicon
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23:24
Pukson schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:18:
[...]

Dit is mogelijk. Heb zelf ook de setup. Front screen niagara en inner screen nova. Kost klein beetje uitzoekwerk maar het is het zo erg waard.

https://www.reddit.com/r/...tasker_and_bixby_routine/

https://imgur.com/a/OW8KIfv
Dit heeft me aan 't denken gezet. Ga er naar kijken, thanks!

• Goofman
Iemand hier de Fold 2 met hoesje werkend gekregen met de Dex station? Bij mij is het hoesje te dik en wordt er (net) geen connectie gemaakt :-(
Werkt een Dex pad misschien beter? Of heeft er iemand een alternatieve manier gevonden om de Fold aan te sluiten op een HDMI kabel + stroom + USB toetsenbord receiver?

• j-phone
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19:57
Goofman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:25:
Iemand hier de Fold 2 met hoesje werkend gekregen met de Dex station? Bij mij is het hoesje te dik en wordt er (net) geen connectie gemaakt :-(
Werkt een Dex pad misschien beter? Of heeft er iemand een alternatieve manier gevonden om de Fold aan te sluiten op een HDMI kabel + stroom + USB toetsenbord receiver?
Even zoeken op 'samsung dex' op Amazon.nl om voorbeelden te zien. Op reddit is ook een aardige community actief samsungdex.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Voor de mensen die nog twijfelen over dit toestel. Je weet niet wat je mist. Ik zal nu altijd voor een foldable smartphone gaan. Haha :*), echt een geweldig stukje hardware.

• Goofman
j-phone schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 00:25:
[...]

Even zoeken op 'samsung dex' op Amazon.nl om voorbeelden te zien. Op reddit is ook een aardige community actief samsungdex.
Ben een YouTube filmpje tegen gekomen waarin iemand zijn Dex station gemod heeft. Ik ben daarna zelf aan de slag gegaan. Lekker amateuristisch plastic aan het wegboren en -vijlen geweest. Daarbij helaas wel de aansluiting van de ventilator van het printplaatje afgebroken, dus daar moet ik nog eens mee naar iemand met soldeerervaring. Verder ziet het er uiteraard ook niet heel charmant uit, maar de Z Fold inclusief Ringke case past er nu iig op.

• Goofman
De februari security update is inmiddels al een aantal dagen binnen op mijn vrouw's S9, maar voor de Z Fold in geen velden of wegen te bekennen. Toch een beetje jammer...

• Pandorian
Heb h'm vandaag eens aan win10 gehangen. Dat werkt verbazingwekkend goed!
Zelfs m'n werk lapot accepteerde de telefoon zonder problemen, terwijl ik daar normaal alleen de rechten heb om hem aan en uit te zetten.

Hoef ik mezelf niet meer foto's te gaan emailen.

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Goofman schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:17:
De februari security update is inmiddels al een aantal dagen binnen op mijn vrouw's S9, maar voor de Z Fold in geen velden of wegen te bekennen. Toch een beetje jammer...
Waarom: "jammer"?

1. Februari is nog niet over
2. Misschien staat ons wel een "verrassing" te wachten

• j-phone
@henklbr nu maak je me nieuwsgierig. Update naar OneUI 3.1 wellicht?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Nieuwe case is ook binnen. En zeker een aanrader om aan te bevelen.

• Th4M45ta
Ik zit ook naar zo een case te kijken waar heb je hem vandaan? :D

Edit: Lama found it. Ringke case.

[Voor 22% gewijzigd door Th4M45ta op 13-02-2021 17:31]

• Pandorian
Ik die ze case links uitsteken bij een geopende phone, and als linkshandige een no go for me...

Ook in de autohouder zal hij in uitgevouwen toestand nog meer voor de raam zitten, en in gesloten toestand, het scherm niet meer leesbaar zijn. meer no go's.

.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Elke flip case heeft dat. Anders sluit het niet aan op het scherm. Daarnaast koop ik zelf geen telefoon om in de auto als navigatie te dienen. Daar heeft de auto een eigen navigatiesysteem voor. Dus boeit dat niet.

• Pandorian
Heb een android radio in de auto, dus is daar ook niet voor, maar laad wel graag de telefoon op,.
En als ik dan een houder daarvoor kan gebruiken, in welke ik de telefoon ook nog kan openklappen, dan boeit het mij wel.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Leuk dat het jou boeit mij boeit het echter niet. Ik koop de case voor mezelf. En daar spelen case makers op in. Voor iedereen wat. Net zoals met andere producten.

[Voor 85% gewijzigd door Koning-Admiraal op 13-02-2021 23:58]

• Pandorian
Klopt inderdaad, en de reply was ook niet bedoeld op een andere manier dan dat. Voor ieder wat wils.

• Stitch2018
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 27-05 19:16
Ik kan over 3 weken verlengen en zit ook heel erg te twijfelen om voor de fold te gaan, maar hoe bevalt de telefoon als je hem al een paar maanden in gebruik hebt? Blijft het scherm goed of is het al beschadigd bij iemand? Ik heb al wel het hele topic gelezen en ben ook van plan om die andere screenprotector te bestellen. Krijg je die originele protector er makkelijk af? En heeft iemand al een goede transparante case gevonden? Ik wil dan ook voor de bronze gaan, is die achterkant krasgevoelig of is het wel te doen zonder case?

• BobB
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:28
Stitch2018 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:13:
Ik kan over 3 weken verlengen en zit ook heel erg te twijfelen om voor de fold te gaan, maar hoe bevalt de telefoon als je hem al een paar maanden in gebruik hebt? Blijft het scherm goed of is het al beschadigd bij iemand? Ik heb al wel het hele topic gelezen en ben ook van plan om die andere screenprotector te bestellen. Krijg je die originele protector er makkelijk af? En heeft iemand al een goede transparante case gevonden? Ik wil dan ook voor de bronze gaan, is die achterkant krasgevoelig of is het wel te doen zonder case?
Ik dacht laatst nog: als hij nu totaal kapot zou gaan of gejat zou worden, zou ik 'm toch opnieuw kopen. En dan heb ik nog een paarhonderd meer betaald dan de aanbiedingen van de afgelopen tijd, 'helaas' :+

Ik moet zeggen: ik ben er reuze zuinig op, maar niet op een andere manier dan bij andere toestellen. Ik ben altijd zuinig op m'n telefoon. Nooit met iets anders in een broekzak, altijd op een veilige plek, niet lomp doen. Maar, dan ziet hij er nog als nieuw uit, niet van nieuw te onderscheiden. En hij zit nog net niet aan m'n hand vastgeplakt, dus echt veel gebruikt. Uren per dag. Even kort waarom ik 'm zo lekker vind: scherm aan de binnenkant, zó lekker. Batterij véél beter dan een Samsung met Exynos. En snel, echt héél snel. Maar ook kleine dingen zijn fijn: de goede speakers en de trilmotor die meer haptisch aanvoelt dan ik gewend was.

De andere protector heb ik er ook op, is echt een goede. Aanbrengen gaat eigenlijk ook best heel makkelijk, je krijgt allerlei spullen erbij. Aan de voorkant vind ik hem echter te zacht, er komen streepjes op na een paar dagen. Ik meen ontdekt te hebben dat het de gesp van mijn riem is, die door de binnenkant van de jas heen 'prikt'. Je krijgt dan op den duur een soort sinaasappelhuid. Ik, in ieder geval. De originele aan de voorkant is wat harder en minder gevoelig.

Zijn er nadelen aan de Fold? Niet echt, vind ik. Ik ben misschien zuiniger dan nodig met het scherm aan de binnenkant, maar dat blijft natuurlijk wel de zwakke plek. Je weet natuurlijk ook nog niet hoe lang het scharnier het uithoudt op de lange duur, maar mijn indruk is (na vijf maanden, ik had 'm een dag vóór release) dat hij het nog net zo goed doet als in het begin. Het gewicht had iets minder gemogen, maar daar was ik na een week aan gewend.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik vind het feit dat je zo snel een kras op je screenprotector kunt krijgen best een nadeel (te zacht materiaal). Gelukkig zitten de krassen op de screenprotector en niet direct op het scherm zelf. Dus om de zoveel tijd van screenprotector wisselen is een must met dit toestel.

Kom er net trouwens achter dat de eerste screenprotector replacement door Samsung volledig kosteloos wordt opgestuurd. En dan kun je daarmee naar een service center gaan om het erop gezet te krijgen. Super handig. Iemand trouwens al een goedkeuring gekregen vanuit Samsung voor de €500 euro vergoeding?

• Stitch2018
Ik heb hem zojuist besteld bij t mobile, wel met early renewal want dan had ik nog de €500 cashback actie. En dat scheelt toch nogal. Nu alleen even geduld voor hij binnen komt want hij is vanaf 26-02 weer leverbaar. Bedankt voor jullie reacties!

• Of-Aaargh
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:36:
[...] Iemand trouwens al een goedkeuring gekregen vanuit Samsung voor de €500 euro vergoeding?
Ja!
"Goed nieuws! Je deelname aan onze promotie “Ontvang €500 retour bij aankoop van een Galaxy Z Fold2” met registratienummer NLD********** is goedgekeurd. We streven ernaar om binnen zes weken de €500 retour naar je over te maken"

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

evdakker schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:36:
[...]

Ja!
"Goed nieuws! Je deelname aan onze promotie “Ontvang €500 retour bij aankoop van een Galaxy Z Fold2” met registratienummer NLD********** is goedgekeurd. We streven ernaar om binnen zes weken de €500 retour naar je over te maken"
Wanneer had je de aanvraag ingediend.

• Of-Aaargh
Koning-Admiraal schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:49:
[...]

Wanneer had je de aanvraag ingediend.
25 januari

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Nu online
Ik heb ook goedkeuring. 23 januari aangemeld

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Goed Nieuws:

Bij de februari-patch voor de Z Fold2, is OneUI 3.1 inbegrepen. Deze rolt op dit ogenblik uit in Duitsland: F916BXXU1DUB5

• henklbr
  • Niet online
(overleden)

This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 18 Feb 21, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!
This is official Samsung ROM, so KNOX won't be triggered!

What's new:
* February security patches (Samsung Android Security Updates)
* Android 11 / OneUI 3.1

Model SM-F916B
Model name Galaxy Z Fold2 5G
Country Multi-CSC OXM
Version Android 11
Changelist 20962771
Build date Fri, 5 Feb 2021 20:23:30 +0000
Security Patch Level 2021-02-01
Multi-CSC OXM
PDA F916BXXU1DUB5
CSC F916BOXM1DUB5
Details for download with Frija:

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.4

HOME_CSC_OXM -> data will stay intact
CSC_OXM -> device will reset

• j-phone
Ik ben benieuwd of we dan ook wireless Dex krijgen als je via een computer verbind.

• schumi1986
  • Nu online
Ben nu 3 weken in het bezit van de Fold 2 en heb toch besloten om het toestel te gaan verkopen. Het toestel is echt heel erg mooi maar een traditionele telefoon bevalt mij (helaas) gewoon beter.

Ik heb in die 3 weken gemerkt dat ik het toestel helemaal niet vaak openklap en dan is het scherm aan de voorkant toch best smal.

schumi1986 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:08:

Ik heb in die 3 weken gemerkt dat ik het toestel helemaal niet vaak openklap en dan is het scherm aan de voorkant toch best smal.
Dit heb ik dus ook vaak merk ik....

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Dat heb ik dus niet. Ik gebruik het binnenscherm behoorlijk vaak.

[Voor 3% gewijzigd door Koning-Admiraal op 18-02-2021 17:38]

• Draicon
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23:24
Weten jullie hoe ik 't kan uitschakelen dat gesprekken van de ene sim naar de andere gaan. Stel sim 2 staat uit dan worden de gesprekken doorgeschakeld naar sim 1. Dit is iets wat ik absoluut niet wil. Via telefoon - instellingen - aanvullende services zie ik de optie, maar ik kan 'm niet awn- of uitzetten. Kan zo niet normaal genieten van m'n verlof. Op m'n Note9 kon ik 't zonder problemen ooit uitzetten.

[Voor 79% gewijzigd door Draicon op 18-02-2021 23:54]

• Rohit
Ben nu 3 weken in het bezit van de Fold 2 en heb toch besloten om het toestel te gaan verkopen. Het toestel is echt heel erg mooi maar een traditionele telefoon bevalt mij (helaas) gewoon beter.

Idd net iets te smal voor normaal gebruik..

• Stitch2018
Iemand een goede tip voor een clear case? Dan het liefst een hele dunne. Ik had die van newzerol wel besteld maar die is nu niet leverbaar. Zijn er hier ook mensen die hem zonder case gebruiken?

• Rohit
Stitch2018 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:06:
Iemand een goede tip voor een clear case? Dan het liefst een hele dunne. Ik had die van newzerol wel besteld maar die is nu niet leverbaar. Zijn er hier ook mensen die hem zonder case gebruiken?
Ringke prima dunne case.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Het enige waar ik mij met dit toestel aan stoor is dat de notificaties (zodra het scherm uitstaat) soms pas binnenkomen als je het toestel weer gebruikt.

Ook blijkt de iPhone (die ik ook heb) push meldingen veel eerder binnen te krijgen. Is dit een Samsung of Android dingetje?

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Hier zonet de Fold2 ontvangen. Vanochtend besteld icm een Tele2 maandelijks opzegbaar abo (1× €10 dus) en een bijbetaalprijs van €1200. Daar heb ik zonet de huidige €500 cashback bij aangevraagd, wat een totaal van €710 maakt voor deze foldable :D

Wat een awesome apparaatje!

Heb zonet mijn T-mobile e-sim geactiveerd, maar krijg enkel H/3g ipv 5g. Meer mensen daar last van gehad?
Edit: ik wou te snel haha. Werkt nu!

[Voor 4% gewijzigd door Richh op 22-02-2021 18:15]

• Wiley02
  • Registratie: mei 2012
  • Nu online
Koning-Admiraal schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:27:
Het enige waar ik mij met dit toestel aan stoor is dat de notificaties (zodra het scherm uitstaat) soms pas binnenkomen als je het toestel weer gebruikt.

Ook blijkt de iPhone (die ik ook heb) push meldingen veel eerder binnen te krijgen. Is dit een Samsung of Android dingetje?
Dat 1e heb ik totaal geen last van. Misschien een batterij besparingsapp die op de achtergrond actief is?

Verschil Android/IOS geen idee.

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Wiley02 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:38:
[...]

Dat 1e heb ik totaal geen last van. Misschien een batterij besparingsapp die op de achtergrond actief is?

Verschil Android/IOS geen idee.
Natuurlijk merk je dat niet op als je niet gebruik maakt van beide besturingssystemen. YouTube meldingen komen soms niet direct door ;). En heeft niks met een instelling te maken.

• daboytim
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-06 15:01
Richh schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:56:
Hier zonet de Fold2 ontvangen. Vanochtend besteld icm een Tele2 maandelijks opzegbaar abo (1× €10 dus) en een bijbetaalprijs van €1200. Daar heb ik zonet de huidige €500 cashback bij aangevraagd, wat een totaal van €710 maakt voor deze foldable :D

Heb zonet mijn T-mobile e-sim geactiveerd, maar krijg enkel H/3g ipv 5g. Meer mensen daar last van gehad?
Waar was dit? Want dat wordt wel heel interessant om het eens te proberen!

• Rohit
daboytim schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:26:
[...]

Mediamarkt.nl daar is die nu los ook 1444.

[Voor 6% gewijzigd door Rohit op 22-02-2021 21:36]

• Richh
  • Nu online
daboytim schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:26:
[...]

Vanochtend, bij Mediamarkt.

Via telefoonabonnementen.mediamarkt.nl kon je een Fold 2 icm een maandelijks opzegbaar Tele2 abonnement (10 euro, geen aansluitkosten) afsluiten. Voor €1200.
Vandaag heeft Mediamarkt de Fold in de aanbieding gegooid (1444€) en de telefoonabonnementen zijn aan deze prijzen gekoppeld, in dat opzicht was de prijs niet gek. Alleen was men waarschijnlijk vergeten dat er nog een 500 euro cashback actie loopt via Samsung haha :)
Maakt totaal 1200 + 10 - 500 = 710 euro.

Inmiddels heeft Mediamarkt de optie tot maandelijks opzegbaar verwijderd bij dit toestel. Ook was het binnen een uur nadat het op Pepper werd gepost vrijwel overal uitverkocht.

Gelijkwaardige deals zijn nog wel mogelijk als je 2 jaar vast wil zitten aan Tele2 of bijvoorbeeld je T-mobile abonnement 1 jaar wilt verlengen. Ik zou je wel aanraden niet te lang te wachten. Oh, en de website (de telefoonabonnementen afdelingen is een losse afdeling zonder eigen klantenservice) is een drama... het is eigenlijk vrij vervelend dat ze in de lokale winkels zo goed als uitverkocht zijn.

• reinierkramer
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:36
Richh schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:56:

Das wel echt een nette prijs man

• reinierkramer
Vraagje wat vinden jullie van de dikke past hij wel een beetje in je broekzak of gaat dit echt lastig?
Ik herken het ook niet. Kan haast niet anders of het is een instelling.
Koning-Admiraal schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:27:

[Voor 8% gewijzigd door cliors op 23-02-2021 07:23]

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Het is geen instelling. Zojuist nog gebruik gemaakt van de MediaMarkt actie. Nu ook een Fold 2 voor €710 euro met de €500 euro cashback. Huidige Fold 2 gaat retour.

[Voor 115% gewijzigd door Koning-Admiraal op 23-02-2021 13:25]

• Theratron
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 13-06 10:07

Ik ga de mijne ook verkopen, heb inmiddels de S21+. Ik klapte het scherm op zich wel vaak open, maar de vormfactor is gewoon niet handig vind ik. Veel te dik en zwaar voor in de binnenzak, het formaat van het scherm schaalt niet goed in apps en ik kan het toestel gewoon niet lekker vasthouden. Dan is de S21+ toch echt een stuk handzamer. Dus eens!

Maar weer eens proberen als de rollable er is. Die zou een hoop van deze "problemen" moeten oplossen.

• Rohit
reinierkramer schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:27:
Vraagje wat vinden jullie van de dikke past hij wel een beetje in je broekzak of gaat dit echt lastig?
Past hier prima in de broekzak, kijk alleen uit met joggingsbroeken en korte broeken, toestellen tegenwoordig zijn lang en vallen hierdoor dus makkelijk uit je broek.. Dat is dus niet alleen bij de Fold 2.

• koenvd90
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17-03 20:25
Ik heb hem kunnen bestellen voor €710 (na cashback). Ligt hier alleen nog gesloten in doos. Twijfel nog of het wat voor me is.
Hopelijk kunnen een aantal gebruikers mij wat info geven.

Heb momenteel een galaxy s10 in gebruik. Is de front screen vergelijkbaar kwa afmeting?

Ik zal hem voornamelijk in mijn broekzak dragen, irriteert de dikte en zwaarte jullie wanneer hij in jullie broekzak zit?

Hoe bevalt de accu?

Alvast bedankt

• Pandorian
Front scherm is smal, een stuk smaller dan elke andere telefoon.

Nog steeds we bruikbaar, ff wat opzoeken, berichten lezen enz.

Heb h'm altijd in m'n broekzak, geen problemen mee. Door de lengte van de telefoon, is het wel wenselijk om diepere zakken te hebben.
Accu valt zeker niet tegen, vlgns de tel zelf zou deze een dag en 4 uur mee moeten gaan, (met mijn gebruik) En dat klopt goed. Hoef hem niet perse dagelijks op te laden.

Heb de phone nu ongeveer 2 wkn.

• reinierkramer
Twijfel echt om er eentje te bestellen 🙈 mijn handen jeuken haha

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Goedkoper zal het niet meer worden als je de trend van de smartphone prijzen ziet. Voor €700-900 euro een smartphone hebben, die ook als een mini tablet fungeert, is het alleen al waard. Kan je nu al vertellen dat de Fold 3 weer €2000 euro zal zijn. Zelfs een gewone Samsung S21+ is duurder dan waarvoor je het nu kunt kopen. Makkelijke keuze, als je echt een Fold wilt.

• kesj
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:02
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:46:
Het is geen instelling. Zojuist nog gebruik gemaakt van de MediaMarkt actie. Nu ook een Fold 2 voor €710 euro met de €500 euro cashback. Huidige Fold 2 gaat retour.
Hij kost bij MM toch 1444 euro? Hoe kom je dan uit op 710, want ik zie hem niet meer bij de Tele2 abonnementen?

En de Fold 2 die je retour gaat sturen, die heb je toch al een hele tijd in gebruik of heb ik dat verkeerd begrepen?

[Voor 5% gewijzigd door kesj op 24-02-2021 08:37]

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

kesj schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:30:
[...]

Hij kost bij MM toch 1444 euro? Hoe kom je dan uit op 710, want ik zie hem niet meer bij de Tele2 abonnementen?

En de Fold 2 die je retour gaat sturen, die heb je toch al een hele tijd in gebruik of heb ik dat verkeerd begrepen?
Met een eenjarig KPN abonnement. Ik kan het toestel gewoon binnen 30 dagen terugsturen en aangezien ik de mijne in februari geleverd kreeg was dat nog steeds mogelijk. inmiddels is mijn oude Fold 2 weer richting de dealer gegaan en heb ik de nieuwe Fold 2 al in bezit. Normaliter had ik daar niet naar omgekeken. Maar een prijsverschil van €200 euro maakt dat het zeker waard.

[Voor 10% gewijzigd door Koning-Admiraal op 24-02-2021 09:12]

• Pukson
Ik ga ook afscheid nemen van mijn Fold 2. Merk dat ik de laatste weken alleen maar het front screen gebruikt. Was een leuk ding maar uiteindelijk niet weggelegd voor mij.

• schumi1986
  • Nu online
Koning-Admiraal schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:10:
[...]

Met een eenjarig KPN abonnement. Ik kan het toestel gewoon binnen 30 dagen terugsturen en aangezien ik de mijne in februari geleverd kreeg was dat nog steeds mogelijk. inmiddels is mijn oude Fold 2 weer richting de dealer gegaan en heb ik de nieuwe Fold 2 al in bezit. Normaliter had ik daar niet naar omgekeken. Maar een prijsverschil van €200 euro maakt dat het zeker waard.
Wel netjes die 500 cashback afzeggen he ;)

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

schumi1986 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:52:
[...]

Wel netjes die 500 cashback afzeggen he ;)
Ehm nee. Heb gewoon recht op de cashback ;). Uiteraard wel met het nieuwste toestel. De andere aanvraag was al geannuleerd.

[Voor 7% gewijzigd door Koning-Admiraal op 24-02-2021 13:01]

• gekkemarc
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-06 10:49
Ik ben voornemend om nu voor de fold 2 te gaan. Welke covers worden hier beschouwd als de betere keus?

• Visje1968
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 24-04 08:57
gekkemarc schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:47:
Ik ben voornemend om nu voor de fold 2 te gaan. Welke covers worden hier beschouwd als de betere keus?
Naar het shijnt de spigen armour pro ,kheb die besteld zou vrijdag aankomen ,positieve reviews van gelezen

• Richh
  • Nu online
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:55:
Goedkoper zal het niet meer worden als je de trend van de smartphone prijzen ziet. Voor €700-900 euro een smartphone hebben, die ook als een mini tablet fungeert, is het alleen al waard. Kan je nu al vertellen dat de Fold 3 weer €2000 euro zal zijn. Zelfs een gewone Samsung S21+ is duurder dan waarvoor je het nu kunt kopen. Makkelijke keuze, als je echt een Fold wilt.
Andersom gezien ook: voor 710 euro kan je weinig toestellen met een Snapdragon 865, 5G, 120hz display en een serieuze camera setup kopen.

Kijk; ik kan er nog best in komen dat Samsung het aandurft om de Fold 3 wat goedkoper in de markt te zetten. Nu ook Xiaomi, Oppo en Google foldables willen lanceren, is de kans best aanwezig dat ze naar een ~1500-ish prijs gaan, maar sub-1000 euro lijkt me erg sterk.
De Fold 2 zal tweedehands vast nog wel even meer dan 710 euro waard zijn.

Zolang je hem heel weet te houden denk ik dat je voor dit geld betrekkelijk weinig gaat afschrijven op je telefoon. Hell; de eerste schermreparatie kost 130 euro; ik denk dat hij nog wel eventjes boven de 840 waard blijft... dat is de gok :)

• ocn
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14-06 11:44
Ik kon toevallig mijn Vodafone abonnement verlengen...
Betaalde 18 euro per maand voor 30GB Data.
Nu ga ik 12 maanden 26 euro per maand betalen voor 100GB Data. Dat is dus 96 euro bovenop mijn huidige abonnementskosten.

Voor de telefoon moet ik 1212 euro betalen, en daar krijg ik dan 500 euro cashback op.
Ik betaal dus in totaal 808 euro voor de Fold 2 + 70GB extra data per maand (niet dat ik die data nodig had).
Na 12 maanden bel ik Vodafone dat ik wil opzeggen en komen ze vast met een goede deal om mij te behouden..

De Fold 2 is wel een experimentje. Even kijken hoe een foldable bevalt. Ik geloof wel dat het de toekomst is. Meer scherm is beter. Aan de andere kant is de Fold 2 nog niet 'af'. Software én de schermen kunnen veel beter. Zo heeft de Fold 2 eigenlijk nog veel te dikke bezels in verhouding tot 'normale' telefoons. En het foldable scherm kan vast 'krasvaster'.

[Voor 13% gewijzigd door ocn op 24-02-2021 17:49]

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

De bezels van de Fold 2 te dik noemen. Dan kom jij voor een leuke verrassing te staan :D. Bezels zijn super. Voorkant had nog wel een milimeter minder gekund maar zeker niet dik.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True