Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 09:56
Samsung heeft zijn Galaxy Z Fold 2 getoond, een opvolger van de vouwbare smartphone van vorig jaar. Het nieuwe model heeft een veel groter scherm aan de buitenkant en ook het vouwbare scherm aan de binnenkant is groter. Nog niet alle details zijn bekend.

Het scherm aan de buitenkant van de Galazy Z Fold 2 heeft een diagonaal van 6,2" en neemt vrijwel de hele voorkant van de telefoon in beslag. Aan de bovenkant zit een druppelvormige inkeping voor de frontcamera. Bij de eerste Galaxy Fold was het scherm aan de buitenkant veel kleiner, dat was een 4,6"-scherm met 21:-verhouding en rondom dikke randen.

Volgens Samsung is ook het vouwbare scherm aan de binnenkant vergroot. Bij de Galaxy Z Fold 2 is dat een scherm met een diagonaal van 7,6", bij de eerste Fold was dat een 7,3"-scherm. Aan de rechterkant van het vouwscherm zit een gat waar een camera achter is verwerkt. Bij de eerste Fold was er een grotere inkeping. Aan de achterkant zitten drie camera's en de opstelling ziet er vergelijkbaar uit als die van de reguliere Galaxy Note 20.

Samsung heeft een site online gezet over het ontwerp van de Galaxy Z Fold 2, maar geen details bekendgemaakt over bijvoorbeeld de schermresoluties. Ook zegt de fabrikant niets over de hardware en de afmetingen van het toestel. Wel lijkt de Galaxy Z Fold 2 dunner te zijn dan het huidige model. Wanneer Samsungs nieuwe vouwtelefoon uitkomt, is nog niet bekendgemaakt.
Specificaties
Dimensions & Weight
  • Folded: 159.2 x 68 x 16.8 mm
  • Unfolded: 159.2 x 128.2 x 6.9 mm
  • 279g
Display
  • Outer Display: 6.23″ HD+ Super AMOLED
  • 2,260 x 816 pixels, 25:9 aspect ratio
  • Infinity-O, 60Hz refresh rate, HDR10+ support
  • Inner Display: 7.6″ FHD+ Dynamic AMOLED 2X
  • 2,208 x 1,768 pixels, 5:4 aspect ratio
  • Infinity-O, 120Hz refresh rate, Dynamic refresh rate, HDR10+ support
SoC
  • Qualcomm Snapdragon 865 Plus
RAM & Storage
  • 12GB LPDDR5 + 256GB
Battery & Charging
  • 4,500 mAh
  • 25W wired fast charging
  • 11W wireless charging
  • Reverse wireless charging
Fingerprint sensor
  • Side-mounted fingerprint scanner
Rear Camera
  • Primary: 12MP, f/1.8, OIS
  • Secondary: 12MP, f/2.2, ultra-wide-angle
  • Tertiary: 12MP, f/2.4, telephoto
Front Camera
  • Folded: 10MP, f/2.2, fixed focus
  • Unfolded: 10MP, f/2.2, fixed focus
h3]Other Features[/h3]
  • Folding design
  • 5G: SA, NSA, mmWave
Android Version
  • Android 10 with One UI
Bronvermelding: Julian Huijbregts (Tweakers.net)

[Voor 24% gewijzigd door robcoenen op 06-08-2020 10:36]

Vind dit maar een vage 'launch', zo zonder officiële specsheets, prijzen en verkrijgbaarheid. Lijkt er imo op dat Samsung per se dit toestel wilde laten zien, terwijl nog steeds niet alles final is qua besluiten. Erg erg vreemd.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Vreemde launch inderdaad maar toch wel benieuwd naar het toestel zelf. Op het eerste gezicht ziet het er allemaal wel weer erg goed uit.

Begin dit jaar had ik een Fold en beviel op het externe scherm en Android na eigenlijk best wel goed. Zo goed dat ik er na 13 generaties iPhone serieus over nadenk om over te stappen op de fold 2. Zeker nu een van de twee van mijn grootste irritaties is opgelost.

Ik hou dit topic dus zeker in de gaten houden en ben benieuwd naar 1 september.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• BobB
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:09
Het live-beeldmateriaal van de Fold 2 is schaars, maar in deze T-Mobile Unboxing komt'ie even langs. Kwaliteit is niet top, maar ik vond het de moeite waard.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

BobB schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:26:
Het live-beeldmateriaal van de Fold 2 is schaars, maar in deze T-Mobile Unboxing komt'ie even langs. Kwaliteit is niet top, maar ik vond het de moeite waard.
Geeft toch wel een goed beeld vind ik. Beter dan wat we tot nu toe zagen.
Vind het persoonlijk wel jammer dat het toestel van buiten niet mat is zoals de Note20 (en mijn 11 pro).

• BobB
Donstil schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:01:
[...]

Geeft toch wel een goed beeld vind ik. Beter dan wat we tot nu toe zagen.
Vind het persoonlijk wel jammer dat het toestel van buiten niet mat is zoals de Note20 (en mijn 11 pro).
Eens, dat had ik ook liever gehad. Maar, enige vorm van bescherming zou ik er toch wel opplakken zodat dat het probleem niet meer is. Ik heb nu drie toestellen gehad (Nexus 6P, S8+, S10) met op de achterkant een lederen skin uit de Naturals-serie van Slickwraps. Helaas voeren ze die nu al een jaar niet meer, dus moet ik sowieso uitwijken naar een andere skin. Mocht ik voor deze kiezen, dan plak ik er hoe dan ook weer iets op zodat de finish van het toestel van minder belang is.

[Voor 8% gewijzigd door BobB op 12-08-2020 23:35]

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 13:17
Zag dat deze nog niet geplaatst was. Maar leuke video om goed de Fold 2 in actie te zien.
Ben erg benieuwd naar de prijsstelling, zou wel 2k+ worden. Maar man wat ziet het er nu goed uit.

Add me op Stadia: Gloogle

• Bomberman71
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-06 20:06
Prijs in Duitsland 1999 euro dus zal hier ook wel zo zijn.
Jammer van de (in mijn ogen) kansloze 256GB storage en verder geen SD card terwijl de vorige Fold 512GB had.
Ja ik weet het, cloud storage, en dat jij waarschijnlijk je 128GB niet eens vol krijgt.
Op een Fold Phablet die je dus ook met name als tablet zal gebruiken wil ik graag flink wat opslag, ook voor de komende jaren want je koopt niet zoiets voor een jaartje.

Typerend voor Samsung de laatste tijd, steeds meer compromisen.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik vind die prijs persoonlijk niet eens echt een struikelblok, in potentie zou dit zowel mijn smartphone als mijn tablet kunnen vervangen en die zijn samen veel duurder.

Android is voor mij wel een struikelblok, Android als smartphone OS kan ik misschien nog wel aan wennen (al voelen de apps altijd wat minder verfijnd), Android op Tablet os is in mijn ogen echt niet op het niveau van iPadOS, dat zou ik wel erg gaan missen.

Toch trekt de fold 2 wel enorm, ik vind het echt een heel gaaf ding.

• blue13x
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 03-06 15:21
Enige wat dit nog mist support voor SD kaartjes. Begrijp niet waarom dit niet kon.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Nou hij is inmiddels officieel
nieuws: Samsung brengt Galaxy Z Fold2 over twee weken uit voor bijna 2000 euro

Toch wel een erg fraaie upgrade moet ik zeggen, ik ga hem daarom dan maar weer serieus overwegen.
Alleen moet ik dan uit het Apple Ecosysteem en dat wil ik eigenlijk niet.

Ook ben ik benieuwd naar de camera's, in de presentatie hadden ze het erover dat hier weer veel aandacht in is gaan zitten maar de specs doen anders vermoeden, lijkt de module van de S20, niet de S20Ultra of Note20 Ultra

• BobB
Daar was 'ie dan helemaal, goed nieuws. Ik ga 'm ook overwegen. Eigenlijk had ik vanwege de beperkte batterijduur een Samsung afgezworen (na S8+ en S10 nu) maar het lijkt me gewoon een ontzettend tof device om te hebben. Nu wachten op de reviews, ik zie mijn YouTube-feed nog niet ontploffen, dus een embargo van het journaille is er nog niet af.
De prijs houdt me mentaal een beetje tegen, maar het andere toestel op de shortlist (iPhone 12 Pro Max) is ook niet bepaald een koopje :)

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Edit: er is wel deze video al.

[Voor 85% gewijzigd door Donstil op 01-09-2020 19:02]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

BobB schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:12:
Daar was 'ie dan helemaal, goed nieuws. Ik ga 'm ook overwegen. Eigenlijk had ik vanwege de beperkte batterijduur een Samsung afgezworen (na S8+ en S10 nu) maar het lijkt me gewoon een ontzettend tof device om te hebben. Nu wachten op de reviews, ik zie mijn YouTube-feed nog niet ontploffen, dus een embargo van het journaille is er nog niet af.
De prijs houdt me mentaal een beetje tegen, maar het andere toestel op de shortlist (iPhone 12 Pro Max) is ook niet bepaald een koopje :)
Mr. Mobile was net even kort live met de Fold2. Dus ze mogen al wel “iets” zeggen. Eerste indruk erg goed.

Vanavond (maar dat kan ook vanavond ik zijn tijd zone zijn) de eerste korte video.

Wat een ding. Zou hem graag willen alleen 2000 euro is best veel geld :+

Zie dat er wel extra ruilvoordeel van €200 is en dan krijg ik in totaal 480 euro "korting" wanneer ik m'n S10+ ceramic white 512 gb inruil.
Denk dat ik niet meer dan 450 euro zou krijgen op marktplaats. Handige manier om m'n huidige toestel te verkopen in principe.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik kan toevallig verlengen bij Vodafone, als ik via Belsimpel een nieuw abonnement afsluit (voor 1 jaar) en geen maandelijks toestel bedrag afsluit krijg ik toch bijna €200,- korting op het toestel.

Dat is voor sommige misschien ook nog interessant. Dan is het toestel "maar" €1810,-

Ik kom op 1757 euro

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Nou ik deed gisteren een verlenging. Als nieuwe klant ben je kennelijk interessanter voor Belsimpel.
Als verlenging krijg ik nu overigens € 1775,- (met 20GB pm. 50 GB pm is €1769)

Ik twijfel nog even verder, als hij op release op voorraad is kan ik het altijd nog doorvoeren.
Voor nu voelt de stap uit het iOS ecosysteem wel erg groot al doe ik het elk jaar een keer (Pixels, Fold1, enz) ik kom steeds weer terug.

[Voor 21% gewijzigd door Donstil op 02-09-2020 13:10]

2 jaar verlengen betaal je 1.727,00 voor het toestel : )

[Voor 62% gewijzigd door cliors op 02-09-2020 13:14]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

cliors schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:13:
2 jaar verlengen betaal je 1.727,00 voor het toestel : )[Afbeelding]
Ooh ik zie het inderdaad. Alleen dat is voor mij persoonlijk niet zo interessant.
Ik zit liever nergens aan vast, jaartje kom ik nog wel overheen maar 2 jaar voelt wel erg lang 8)7

Als ik nu hetzelfde doe als hierboven kom ik op €1781,- Lijkt de olie prijs wel.

Ik doe ook nooit 2 jaar, maar voor dit toestel zou ik het kunnen overwegen.
Moet alleen nog m'n s10+ ceramic white zien te verkopen voor een leuk prijsje.

• BobB
Donstil schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:56:
[...]

Mr. Mobile was net even kort live met de Fold2. Dus ze mogen al wel “iets” zeggen. Eerste indruk erg goed.

Vanavond (maar dat kan ook vanavond ik zijn tijd zone zijn) de eerste korte video.
Ik kon 'm aanvankelijk niet zien, maar negen uur terug is 'ie eindelijk 'echt' uitgekomen op het kanaal van MrMobile:

En nog eentje met een daadwerkelijke hands-on in plaats van het recyclen van persmateriaal:

cliors schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:27:
Ik doe ook nooit 2 jaar, maar voor dit toestel zou ik het kunnen overwegen.
Moet alleen nog m'n s10+ ceramic white zien te verkopen voor een leuk prijsje.
De hogere inruilprijs voor mijn S10 512GB (overigens in topstaat, bijna niet van nieuw te onderscheiden) is wel echt interessant. Voor 252,- + 200,- extra loont het zich echt niet om ergens anders te shoppen. M'n vriendin heeft onlangs tijdens een opruimbui het doosje met nieuwe headset erin ook nog weggegooid, dus dat doet ook nog wel wat met de wederverkoopwaarde. Welkome actie, die me echt wel wat dichter bij de streep trekt.

[Voor 43% gewijzigd door BobB op 02-09-2020 14:49]

BobB schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:25:
[...]

De hogere inruilprijs voor mijn S10 512GB (overigens in topstaat, bijna niet van nieuw te onderscheiden) is wel echt interessant. Voor 252,- + 200,- extra loont het zich echt niet om ergens anders te shoppen. M'n vriendin heeft onlangs tijdens een opruimbui het doosje met nieuwe headset erin ook nog weggegooid, dus dat doet ook nog wel wat met de wederverkoopwaarde. Welkome actie, die me echt wel wat dichter bij de streep trekt.
Via de Samsung/ING website krijg je ook nog eens 100 euro extra korting.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik ben wel benieuwd naar de zwarte eigenlijk, die zie ik nog (bijna) nergens.

Heeft die nou ook een matte achterkant?

• BobB
Donstil schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:59:
Ik ben wel benieuwd naar de zwarte eigenlijk, die zie ik nog (bijna) nergens.

Heeft die nou ook een matte achterkant?
Vroeg ik me ook al af. Uitgaande van de afbeelding

op de site van Samsung zelf, lijkt het op hetzelfde principe als bij brons: hoogglans voor, bij het scharnier en om de achterkant. Op de achterkant mat. De 3D-render spreekt dat weer tegen en live-beelden kan ik nog nergens vinden...

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

BobB schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:17:
[...]

Vroeg ik me ook al af. Uitgaande van de afbeelding

[Afbeelding]

op de site van Samsung zelf, lijkt het op hetzelfde principe als bij brons: hoogglans voor, bij het scharnier en om de achterkant. Op de achterkant mat. De 3D-render spreekt dat weer tegen en live-beelden kan ik nog nergens vinden...
Hierboven ergens kwam die T-Mobile unboxing voorbij. Dat is wel een zwarte en daar is de achterkant dan weer glimmend

• Bomberman71
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-06 20:06
Donstil schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:27:
[...]

Hierboven ergens kwam die T-Mobile unboxing voorbij. Dat is wel een zwarte en daar is de achterkant dan weer glimmend
Correct ! Glimmend en niemand snapt waarom.
Samsung lijkt het bewust te doen door steeds maar zichzelf te saboteren door rare keuzes.

Hetzelfde geld voor de 256GB storage die je niet kunt uitbreiden en er is ook geen grotere storage variant.
Het is de helft van verleden jaar !
Mijn inziens een belachelijke storage voor een 2K euro device waar je ook lang mee wilt doen, zekere gezien de media consumptie en productie capaciteit van dit toestel.

Hetzelfde geld voor de te kleine 4500mah accu.
Ja, ik zeg het alvast, het is Android en dus zal het absoluut geen Accu champ zijn.
De N20U blinkt nu al niet uit en heeft in de USA oa dezelfde soc en qua screen realestate veel minder verbruik. Wederom een gemiste kans.

• BobB
Bomberman71 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:47:
[...]

Correct ! Glimmend en niemand snapt waarom.
Samsung lijkt het bewust te doen door steeds maar zichzelf te saboteren door rare keuzes.

Hetzelfde geld voor de 256GB storage die je niet kunt uitbreiden en er is ook geen grotere storage variant.
Het is de helft van verleden jaar !
Mijn inziens een belachelijke storage voor een 2K euro device waar je ook lang mee wilt doen, zekere gezien de media consumptie en productie capaciteit van dit toestel.

Hetzelfde geld voor de te kleine 4500mah accu.
Ja, ik zeg het alvast, het is Android en dus zal het absoluut geen Accu champ zijn.
De N20U blinkt nu al niet uit en heeft in de USA oa dezelfde soc en qua screen realestate veel minder verbruik. Wederom een gemiste kans.
Over het laatste maak ik me mogelijk een beetje zorgen, met de twee punten die je daarboven noemt zit ik niet zo. Ik ben de afgelopen jaren eigenlijk maar weinig lokaal op m'n device aan het opslaan. Na een jaar heeft m'n S10 met 512GB (gekocht omdat 'ie in een aanbieding net zo duur was als de 128GB) nog meer dan 400GB vrij: ik stream toch bijna alles.

Het kleurenaanbod is ook wel karig, ik had liever 'n zilveren rand gehad om te combineren met bruin leer, maar ik heb de afgelopen jaren al gemerkt dat ik in de minderheid ben ;)

Marques heeft 'm nu ook, helaas alleen hands-on, maar dat was te verwachten.

@BobB Bedoel je zo'n zilver randje?

• BobB
Ja, een beetje wel... Maar dan het liefst ook de randen. Ik heb op m'n huidige S10 en vorige S8+ bewust het witte model gekozen voor een zilveren rand en dan op de achterkant een lederen skin van Slickwraps geplakt, zoals bijvoorbeeld hieronder. Vind ik een mooie combi.

Da's echt leer en zeer goed bevallen omdat het mooi ouder wordt, zichzelf herstelt en wat dikker is zodat de camera bump er in valt. Met de lederen serie zijn ze bij Slickwraps helaas gestopt, dus dat wordt nog even aankijken

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik vind die zwarte en dan die bruine back-cover wel een mooie combi.

Maar wat anders, op mijn iPhones sluit ik altijd AppleCare+ af, dan ben ik twee keer gedekt voor schade door mijn eigen toedoen. Gebeurt niet vaak maar geeft mij wel rust in mijn hoofd dat ik er niet over zuinig mee moet doen.

Heeft Samsung ook zo iets?

• BobB
Donstil schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:58:
Ik vind die zwarte en dan die bruine back-cover wel een mooie combi.

Maar wat anders, op mijn iPhones sluit ik altijd AppleCare+ af, dan ben ik twee keer gedekt voor schade door mijn eigen toedoen. Gebeurt niet vaak maar geeft mij wel rust in mijn hoofd dat ik er niet over zuinig mee moet doen.

Heeft Samsung ook zo iets?
Ik was toevallig net dit aan het lezen, lijkt me het dichtst in de buurt te komen.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

BobB schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:31:
[...]

Ik was toevallig net dit aan het lezen, lijkt me het dichtst in de buurt te komen.
Eén jaar lang gratis Samsung Care+ bescherming
Geniet van het extra comfort van gratis dekking voor accidentele schade gedurende één jaar, met een eigen risico per claim. Registreer je nieuwe Galaxy Fold of Galaxy Z Flip voor Samsung Care + binnen 30 dagen na aankoop om verzekerd te zijn.
\

Goeie naam wel, doet me ergens aan denken 8)7

Opzich prima, 130,- voor 1 malige reparatie aan het scherm vind ik prima maar zou liever nog wat voor het hele toestel zien.

Bij Apple is dat gewoon > Toestel helemaal kapot > Apple bellen > Volgende dag een nieuwe (je betaald borg) > Oude terug sturen.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Kan nu die MKBHD video pas kijken, hij heeft het erover dat er een waas zichtbaar is door de interne screenprotector. Best wel een groot nadeel wat hij daar even aanstipt. Dat is voor mij namelijk ergernis nummer 1 met die dingen.

• BobB
Ja, ik vraag me ook af hoe erg dat is. Maar eens even de dichtstbijzijnde Samsung store vragen of hij al in de winkel ligt, dan kan ik het zelf beoordelen. De protector die standaard op de S10 komt heeft me niet heel erg gestoord. Uiteraard wat krasgevoeliger dan het glas eronder en héél iets minder glad dan het glas, maar niet vervelend genoeg om eraf te halen.

Ik las ergens dat je met je Fold onbeperkt nieuwe screenprotectors kunt laten plaatsen (en de vooraf geïnstalleerde dus laten verwijderen) in de Samsung Stores, dat zou mogelijk nog wat uitmaken.

Edit: Net bericht van Samsung via WhatsApp: in de Store in Utrecht (voor mij het dichtstbij) ligt 'ie nog niet, maar op zeer korte termijn. Ik heb even doorgevraagd voor wat preciezere info ;)

[Voor 18% gewijzigd door BobB op 03-09-2020 18:14]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Geen idee wat hij zegt maar deze YouTuber heeft wel een zwarte en een bronze naast elkaar.
En wat mij betreft helaas, maar inderdaad geen matte finish op de zwarte.

BobB schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:13:

Edit: Net bericht van Samsung via WhatsApp: in de Store in Utrecht (voor mij het dichtstbij) ligt 'ie nog niet, maar op zeer korte termijn. Ik heb even doorgevraagd voor wat preciezere info ;)
Voor mij ook het dichtstbij. Daar ga ik zeker even kijken als hij er ligt.
Hou ons op de hoogte!

• BobB
Donstil schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 00:25:
Geen idee wat hij zegt maar deze YouTuber heeft wel een zwarte en een bronze naast elkaar.
En wat mij betreft helaas, maar inderdaad geen matte finish op de zwarte.

[YouTube: Samsung Galaxy Z Fold 2 - Честный обзор]

[...]

Voor mij ook het dichtstbij. Daar ga ik zeker even kijken als hij er ligt.
Hou ons op de hoogte!
Net bericht van Samsung gehad: hij ligt in Utrecht! Als jij vandaag vast even gaat, ik heb dit weekend helaas geen tijd ;)

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

BobB schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:34:
[...]

Net bericht van Samsung gehad: hij ligt in Utrecht! Als jij vandaag vast even gaat, ik heb dit weekend helaas geen tijd ;)
Ooh kick. Dat wordt hem voor mij alleen ook niet dit weekend helaas.

• BobB
Donstil schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:49:
[...]

Ooh kick. Dat wordt hem voor mij alleen ook niet dit weekend helaas.
Ik ga er dadelijk tòch even naartoe, hopelijk heb ik even de tijd om rustig te kijken. Mocht je nog iets specifieks willen weten, let me know.

• blue13x
Mijn plan was eerst de Tab S7+ 5G met een Note20 Ultra combo. Na mijn ervaring met de Snapdragon 865 in de S7+ wil ik nu toch echt geen exynos en is nu echt een kwestie van principe geworden, dus ga ik denk ik toch de Z Fold halen. Maak mij alleen zorgen over krassen op de front display.

[Voor 4% gewijzigd door blue13x op 06-09-2020 13:10]

• BobB
Zo, ik heb hem in m'n handen gehad en even een kwartiertje gespeeld.

Allereerste indruk: Wow! Het toestel voelt solide, knoppen voelen goed aan en zitten op een prima plek. De vingerafdruksensor in de knop lijkt me helemaal prima.
Het scharnier is totaal anders dan bij de eerste Fold. Die klikt op een gegeven moment vast in de open stand en daarvoor is het een beetje losjes. Bij de Fold 2 is het eigenlijk traploos en stijf en dat geeft een luxer gevoel.

Het scherm aan de voorkant lijkt prima bruikbaar. Niet voor veel consumptie, maar WhatsApp of andere dingen kun je er makkelijk op doen. Het voelt niet héél veel kleiner aan dan bij m'n huidige S10. Typen ging, met een beetje autocorrectie, ook prima.

Het scherm aan de binnenkant is echt grandioos. Voelt nauwelijks onderbroken door de holepunch-camera, de 120Hz is natuurlijk heerlijk en van de crease voel en zie je tijdens het gebruik nauwelijks iets. Even erna pakte ik de Flip nog vast, daar is het beter te zien en te voelen. In hoeverre de screenprotector invloed heeft op het scherm, was in de winkel lastig te beoordelen. Er schijnen zó veel lampen op dat je eigenlijk geen natuurgetrouwe indruk kunt krijgen. Maar goed, die kan er af en met de premium service er ook weer op, als ik het goed begrijp.

Al met al: heel tof. Het verschil met de eerste Fold is in allerlei opzichten heel groot, die lijkt en voelt naast de Z Fold 2 echt totaal gedateerd. Goeie eerste indruk die de koop-kans voor mij heeft vergroot :)

[Voor 4% gewijzigd door BobB op 06-09-2020 13:22]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

BobB schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:21:
Zo, ik heb hem in m'n handen gehad en even een kwartiertje gespeeld.

Allereerste indruk: Wow! Het toestel voelt solide, knoppen voelen goed aan en zitten op een prima plek. De vingerafdruksensor in de knop lijkt me helemaal prima.
Het scharnier is totaal anders dan bij de eerste Fold. Die klikt op een gegeven moment vast in de open stand en daarvoor is het een beetje losjes. Bij de Fold 2 is het eigenlijk traploos en stijf en dat geeft een luxer gevoel.

Het scherm aan de voorkant lijkt prima bruikbaar. Niet voor veel consumptie, maar WhatsApp of andere dingen kun je er makkelijk op doen. Het voelt niet héél veel kleiner aan dan bij m'n huidige S10. Typen ging, met een beetje autocorrectie, ook prima.

Het scherm aan de binnenkant is echt grandioos. Voelt nauwelijks onderbroken door de holepunch-camera, de 120Hz is natuurlijk heerlijk en van de crease voel en zie je tijdens het gebruik nauwelijks iets. Even erna pakte ik de Flip nog vast, daar is het beter te zien en te voelen. In hoeverre de screenprotector invloed heeft op het scherm, was in de winkel lastig te beoordelen. Er schijnen zó veel lampen op dat je eigenlijk geen natuurgetrouwe indruk kunt krijgen. Maar goed, die kan er af en met de premium service er ook weer op, als ik het goed begrijp.

Al met al: heel tof. Het verschil met de eerste Fold is in allerlei opzichten heel groot, die lijkt en voelt naast de Z Fold 2 echt totaal gedateerd. Goeie eerste indruk die de koop-kans voor mij heeft vergroot :)
Top, cool ook dat je er best wel even mee kunt spelen dus. Ik ga vrijdag op papa dag even kijken :P

Al hoop ik voor mijn portemonnee niet dat ik echt weggeblazen wordt :)

Iets bekend over pre-order toevallig? Is nu reserveren (bij de Samsung store eventueel) nog op release in handen hebben?

BobB schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:25:
[...]

Ik kan via een speciale samsung.nl verjaardagspagina de fold2 bestellen voor 1599 euro. (wel toestel inruilen)
Hier gaat dan alleen nog de inruilwaarde van je toestel van af. (in mijn geval, s10+ ceramic 512gb, kom ik op 1320 euro)

Via belsimpel kost het toestel (2 jaar contract) 1727.
Als ik m'n toestel dan voor 400 euro verkoop op marktplaats kom ik op ongeveer hetzelfde bedrag uit MAAR zit ik wel aan een 2 jarig contract vast.

Geen idee hoe lang de code voor die pagina geldig is, maar kan hem sturen via PB.

Ships, inmiddels alweer 100 euro duurder geworden zie ik.

[Voor 23% gewijzigd door cliors op 07-09-2020 17:20]

YouTube: 48 Hours with the Samsung Galaxy Z Fold 2: Worth Considering?
In dit filmpje is de gebruiker positief verrast wat betreft de accuduur. De camera's vallen dan weer wat tegen.

Ik twijfel nog steeds, vooral omdat het nog (ondanks alle kortingen etc) een smak geld is en ik in principe nog een tijd vooruit kan met m'n S10+ :+
Daarentegen vind ik het er gewoon gaaf uitzien. Denk dat ik hem bestel en de komende 2 weken ergens dat ding van dichtbij ga bekijken en eventueel dus nog kan annuleren. :+

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Moet zeggen dat ik zelf ook wel een beetje over de honeymoonfase heen ben.
Er kleven voor mij als Apple gebruiker best wel wat nadelen aan en ik weet niet of het verstandig is om daar overheen te stappen voor de "wow factor".

Vrijdag dus maar eens kijken in Utrecht.

• BobB
Pfoe, da's een beste hit op je creditcard.... Maar: besteld. Een zwarte :)

Uiteindelijk vierhonderd euro korting kunnen krijgen en een oké inruilvoorstel voor m'n S10 gehad: daar heb ik dan in anderhalf jaar 250,- op afgeschreven. Vond ik nog net acceptabel. De helft van de korting is de pre-orderbonus, de andere helft is een VIP-korting die ik via WhatsApp gekregen heb van Samsung. Dat ging vrij makkelijk, dus aan te raden.

Verzending over tien dagen, staat er in m'n account.

• indofk
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17-06 19:08
https://youtu.be/YZ3bMFj960M

Unboxing en hands on van de donkere kleur

• g.vos
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 07-04 20:43
BobB schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:25:
Pfoe, da's een beste hit op je creditcard.... Maar: besteld. Een zwarte :)

Uiteindelijk vierhonderd euro korting kunnen krijgen en een oké inruilvoorstel voor m'n S10 gehad: daar heb ik dan in anderhalf jaar 250,- op afgeschreven. Vond ik nog net acceptabel. De helft van de korting is de pre-orderbonus, de andere helft is een VIP-korting die ik via WhatsApp gekregen heb van Samsung. Dat ging vrij makkelijk, dus aan te raden.

Verzending over tien dagen, staat er in m'n account.
Hoe app ik met Samsung? 🤔😅

• BobB
g.vos schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:56:
[...]

Hoe app ik met Samsung? 🤔😅
Het nummer staat op de supportpagina, daar kun je 'm zo aanklikken zodat WhatsApp (Web) meteen opent. Of je voegt +31 6 30028045 even toe. Ze beantwoorden vragen soms heel snel, soms uren niet. Gemiddeld gezien is het te doen.

Één van de eerste echte reviews :9

[Voor 18% gewijzigd door BobB op 09-09-2020 15:54]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ja en gelijk een van de betere bronnen wat mij betreft.

Ben verder nog benieuwd naar Mr Mobile en MKBHD. Embergo lijkt er in ieder geval wel vanaf.

• BobB
Donstil schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:07:

Embergo lijkt er in ieder geval wel vanaf.
Precies wat ik dacht! Ik hoop dat de volgende recensies binnendruppelen...

Persoonlijk valt me deze niet tegen. De punten waar ik niet zo héél erg veel om geef, multitasking en de camera, zijn voor mij geen dealbreakers. 't Eerste is ook nog softwarematig op te lossen, net zoals de brakke Facebook en Insta. Ik vind The Verge vaak vrij Android-kritisch, met die bril op is het over het algemeen vrij positief.

Ik wacht vooral op MKBHD :)

• Qualixo
  • Laatst online: 17-06 14:55
Mn fold 2 staat op status: VOORBEREIDING VERZENDING op de samsung website :) Ben echt benieuwd.. mn iPhone is er al uit en verkocht. Weinig innovatie bij Apple afgelopen jaren. Als het bevalt knikker ik mn tablet er ook uit. One device to rule them all hoop ik echt op :)

[Voor 55% gewijzigd door Qualixo op 09-09-2020 16:28]

https://vdr.one | Drone Pilot |

• danda
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
Metallic black..... weer eens wat anders dan mystic black;)

• Qualixo
Ja die snap ook niet maar dat is wat er op de samsung site staat. Denk omdat ik het schanier ook zwart heb gelaten. Zodra je hem in je mandje knikkert veranderd het van mystic black naar metallic black hehe

[Voor 65% gewijzigd door Qualixo op 09-09-2020 16:38]

• BobB
Ik had deze nog even gemist, zou ook niet misstaan in de OP:

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

BobB schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:23:
[...]

Precies wat ik dacht! Ik hoop dat de volgende recensies binnendruppelen...

Persoonlijk valt me deze niet tegen. De punten waar ik niet zo héél erg veel om geef, multitasking en de camera, zijn voor mij geen dealbreakers. 't Eerste is ook nog softwarematig op te lossen, net zoals de brakke Facebook en Insta. Ik vind The Verge vaak vrij Android-kritisch, met die bril op is het over het algemeen vrij positief.

Ik wacht vooral op MKBHD :)
Multitasking vind ik persoonlijk ook niet echt een dealbreaker. Ook mijn 12,9” iPad gebruik ik als een app per keer device.

Alleen de camera is voor mij wel heel belangrijk, dat kan voor mij (samen met Android überhaupt) wel een puntje worden.

• BobB
Donstil schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:12:
[...]

Alleen de camera is voor mij wel heel belangrijk, dat kan voor mij (samen met Android überhaupt) wel een puntje worden.
Ik had het ook graag op Note 20 Ultra-niveau gehad, voor dit geld mag dat ook wel...

Gelukkig kan ik nu met mijn S10 best heel aardige kiekjes maken en toen ik las dat de camera op S20-niveau zat, dacht ik: mwoah, doe ik het voor.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

BobB schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:41:
[...]

Ik had het ook graag op Note 20 Ultra-niveau gehad, voor dit geld mag dat ook wel...

Gelukkig kan ik nu met mijn S10 best heel aardige kiekjes maken en toen ik las dat de camera op S20-niveau zat, dacht ik: mwoah, doe ik het voor.
Ja dat eerste vind ik ook jammer. S20Ultra/Note20Ultra was het voor mij eigenlijk wel minimaal

• Qualixo
Ik heb dus hetzelfde. Leuk dat een note 108 megapixels heeft maar das niet het doel voor mij persoonlijk.
Heb voor de serieuze fotos een spiegelreflexcamera en als mn telefoon goeie kiekjes maakt vind ik het al best.
Mijn doel is een apparaat en geen losse telefoon en tablet meer te hebben/rondslepen. Hoop dat de fold dit brengt:)

• BobB
Wellicht handig voor de twijfelaars onder ons, bij Mobiel.nl staat er € 318,– voordeel op dit toestel met KPN. Ik heb gisteren m'n order bij Samsung eruit gewipt (met dank aan een tip van een medeTweaker) omdat ik toch in de markt was voor een nieuw abo bij KPN. Andere providers geven ook korting, scheelde voor mij honderd euro met Samsung.nl :)

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik vind dat DSLR argument altijd een beetje zwakjes. Tuurlijk ik heb ook een (semi professionele) DSLR alleen die heb ik vrijwel zelden bij me en het meerendeel van de foto’s die ik maak zijn spontane momenten zonder dat ding in de buurt.

Dan wil ik dus de op dat moment beste smartphone camera die ik kan krijgen (of een van de beste). Niet omdat er niets beters is maar puur omdat ik mijn smartphone wel altijd bij me heb.

Voor €2000,- mag je toch verwachten dat ze er in ieder geval het beste op steken van wat ze zelf in huis hebben.

[Voor 4% gewijzigd door Donstil op 09-09-2020 18:48]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

BobB schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:40:
Wellicht handig voor de twijfelaars onder ons, bij Mobiel.nl staat er € 318,– voordeel op dit toestel met KPN. Ik heb gisteren m'n order bij Samsung eruit gewipt (met dank aan een tip van een medeTweaker) omdat ik toch in de markt was voor een nieuw abo bij KPN. Andere providers geven ook korting, scheelde voor mij honderd euro met Samsung.nl :)
Ja klopt kwam eerder al langs. Voor mij persoonlijk met Vodafone was Belsimpel nog iets goedkoper.

• Qualixo
Ben het wel met je eens maar ook niet... key selling point is niet de cameras maar het vouwbare scherm in dit geval. Ja had best de note ultra cameras in mogen zitten maar helaas:)

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Qualixo schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:00:
Ben het wel met je eens maar ook niet... key selling point is niet de cameras maar het vouwbare scherm in dit geval. Ja had best de note ultra cameras in mogen zitten maar helaas:)
Ja dat is zeker waar hoor. Alleen daar betaal ik dan ook al €800,- voor bij tov de Note ultra.

Het is niet de eerste die dit meld overigens. Dus ga eens goed naar sample foto’s kijken.

• Qualixo
Ja had het verschil gezien maar ik kan mij er niet zo druk over maken:)

Nieuwe kleur compare filmpje:

[Voor 46% gewijzigd door Qualixo op 09-09-2020 19:28]

• g.vos
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 07-04 20:43
BobB schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:16:
[...]

Het nummer staat op de supportpagina, daar kun je 'm zo aanklikken zodat WhatsApp (Web) meteen opent. Of je voegt +31 6 30028045 even toe. Ze beantwoorden vragen soms heel snel, soms uren niet. Gemiddeld gezien is het te doen.

[YouTube: Galaxy Z Fold 2 review: an extravagant success]

Één van de eerste echte reviews :9
Thanks! 'Amanda' zegt dat ie nog nergens ligt als show model en dat er geen kortingen worden verleend op pre-orders. Net ff pech met de persoon die er achter zit dus.. :|

• Theratron
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 15-06 17:07
Qualixo schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:23:
Ja had het verschil gezien maar ik kan mij er niet zo druk over maken:)

Nieuwe kleur compare filmpje:
[YouTube: Samsung Galaxy Z Fold2 Colour Comparison!]
Die "bronzen" versie ziet er uit als een make-up doosje.... : p

Ik heb een zwarte besteld bij T-Mobile, ik kon verlengen en ze geven een aardige korting. Zeker aangezien het volgens hun website de 512GB versie van de Z Fold 2 is!
Ik had al gehoord dat er wel degelijk een 512GB versie is, een blijkbaar hebben zij hem. Ben benieuwd!

• Qualixo
Heb ook de zwarte besteld. Hoop voor je dat er een 512gb versie is maar denk het niet🥺 denk dat het een typo is op hun website... Heb zelf genoeg aan 256gb. _/-\o_
Theratron schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:06:
[...]

Die "bronzen" versie ziet er uit als een make-up doosje.... : p

Ik heb een zwarte besteld bij T-Mobile, ik kon verlengen en ze geven een aardige korting. Zeker aangezien het volgens hun website de 512GB versie van de Z Fold 2 is!
Ik had al gehoord dat er wel degelijk een 512GB versie is, een blijkbaar hebben zij hem. Ben benieuwd!

[Voor 3% gewijzigd door Qualixo op 09-09-2020 20:13]

• BobB
g.vos schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:40:
[...]

Thanks! 'Amanda' zegt dat ie nog nergens ligt als show model en dat er geen kortingen worden verleend op pre-orders. Net ff pech met de persoon die er achter zit dus.. :|
Met dat tweede kun je dus inderdaad pech hebben!
Het eerste is feitelijk onjuist omdat ik 'm zondag in de store in Utrecht in m'n hand gehad heb ;)

• Qualixo
Fold 2 vs note 20 ultra batterij test.

• Theratron
Qualixo schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:11:
Heb ook de zwarte besteld. Hoop voor je dat er een 512gb versie is maar denk het niet🥺 denk dat het een typo is op hun website... Heb zelf genoeg aan 256gb. _/-\o_

[...]
Ik ook, maar meer opslag kan nooit kwaad, haha. Zou leuk zijn als het geen typo is, maar het belangrijkst vind ik dat het wel klopt dat hij dual sim is. Anders heb ik een probleem :/
Nou ik ben in Utrecht geweest om de fold2 eens te bekijken van dichtbij. :)

Ben nog niet helemaal overtuigd op de één of andere manier. Voorop staat dat wanneer je dat ding uitklapt het een prachtig toestel is.
Ik ben geloof ik meer gewend aan het idee om een toestel te hebben die er strak uitziet wanneer hij op tafel ligt of in m'n carkit hangt (dus gewoon vanaf de voorkant gezien, niet uitgeklapt)

Ik ben daarnaast ook iemand die heel veel tijd besteed met z'n telefoon, en dan vooral social media, filmpjes, foto's etc. Om dan groot en mooi beeld te hebben moet ik het toestel uitklappen want de voorkant is gewoon geen s10+ (huidige telefoon) en al helemaal geen note ultra (ja die lag er naast :D)
De momenten dat ik graag op m'n telefoon zit zijn niet alleen wanneer ik op de bank hang (waar ik dan liever m'n tab s6 voor gebruik), maar ook tijdens wandelen, tijdens etentjes (ja heel asociaal) of andere momenten waar je eventjes kan spieken op instagram of Facebook etc. Dan wil ik dus direct een mooi strak groot scherm zien en vraag ik mij dus af of het uitklappen van het toestel op zo'n moment niet overdreven is of zelfs vermoeiend.

Het camera verhaal overleef ik denk ik wel. Ik ben tevreden met mijn s10+ dus verwacht ik dat de fold daar niet de mindere van is. Wat betreft opslag lijkt 256gb wel genoeg de komende 2 jaar.

Anyway. Als ik mij niet vergis kan je een toestel 30 dagen uitproberen en dat zal ik dan ook doen. Met verlengen van mijn abbo kan ik hem voor 1727 euro krijgen + nog een korting van 60 euro (ing/mobiel.nl)

Ik ben heel erg benieuwd of het toestel past bij mijn telefoongebruik en hopelijk ook een meerwaarde heeft vergeleken met mijn huidige toestel.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Wel weinig reviews zeg, ik had wel verwacht dat het na the verge los zou gaan.

• BobB
cliors schreef op woensdag 9 september 2020 @ 23:08:

Ik ben heel erg benieuwd of het toestel past bij mijn telefoongebruik en hopelijk ook een meerwaarde heeft vergeleken met mijn huidige toestel.
Dit is ook mijn grootste twijfelpunt: ben ik wel de doelgroep? Technisch gezien verwacht ik wel dat het toestel in orde is, maar zijn er momenten waarop ik denk: hm, was hier een groter scherm aan de voorkant handiger geweest?
De enige manier is het proberen, dus dat ga ik dan ook maar doen. Er zijn ook zat momenten dat ik liever een groter scherm in m'n hand heb, dus wellicht heft dat elkaar weer een beetje op.

De reviews zijn tot nu toe vrij positief, zoals bij Android Central. Veelal wordt de prijs als nadeel genoemd, maar ja, ik weet niet of ik dat echt een valide nadeel vind. Een autojournalist bekritiseert een Ferrari ook niet omdat 'ie drie ton kost.
Ik had ook liever de helft voor de Fold betaald, maar ik vind het niet echt een inhoudelijk minpunt. Het geeft de review ook meteen een houdbaarheidsdatum, want als de prijs van de Fold zou dalen, hoe vind je 'm dàn?

[Voor 1% gewijzigd door BobB op 10-09-2020 10:12. Reden: typo]

• Qualixo
Prijs vind ik eigenlijk deels maar een discussie want er zit een hoop R&D in, risico's met vouwbare scherm, hele productie process wat aangepast moest worden. Ben wel benieuwd hoe dat verhoud naar de kosten van de hardware vs overige kosten en hoeveel marge erop zit maar dat zullen we toch nooit te weten komen :)
Ik laat me verrassen als ie binnen komt. Als het niets iets kan ik altijd iemand anders er nog gelukkig mee maken en neem ik het verlies voor lief.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik vind die prijs persoonlijk ook niet echt een issue, tuurlijk het is een hoop geld en de camera had beter gekund maar het is ook wel echt iets unieks.

Toch vind ik het voor de reviews wel relevant want het is nou een maal een onderdeel van het totaal plaatje op dat moment.

Net zoals de prijs van die Ferrari hierboven dat wordt ook altijd wel even genoemd in reviews. Er wordt geen punt van gemaakt want je krijgt een auto op een ander niveau maar aangestipt wordt het zeker. Net zoals hier eigenlijk.

BobB schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:21:
[...]

Dit is ook mijn grootste twijfelpunt: ben ik wel de doelgroep? Technisch gezien verwacht ik wel dat het toestel in orde is, maar zijn er momenten waarop ik denk: hm, was hier een groter scherm aan de voorkant handiger geweest?
De enige manier is het proberen, dus dat ga ik dan ook maar doen. Er zijn ook zat momenten dat ik liever een groter scherm in m'n hand heb, dus wellicht heft dat elkaar weer een beetje op.
Precies. De verkoper die z'n verhaal deed omschreef de telefoon als een toestel waarmee je heerlijk op de bank kan zitten en op een prachtig scherm kan spelen, wat absoluut waar is. Het eerste wat ik toen dacht was, daar heb ik eventueel m'n tablet (s6) voor.

Ik pak m'n telefoon wanneer ik achter m'n espresso machine sta en even 2 minuten kan candy-crushen (ja heel kinderachtig) of even wat tiktok videos kan bekijken, dit doe ik ook wanneer ik bij de AH in de rij sta of zelfs op de wc zit. (damn, ik geef wel heel veel bloot nu)
Ik wandel daarnaast graag en doe dan m'n oortjes in en ga een beetje socializen op het toestel.

Is bovenstaande voor mij allemaal te doen met met 2 handen (dus scherm uitgeklapt) want op het voorste scherm is het bovenstaande vast niet zo mooi/fijn/leuk als op een s10+ of note ultra.
Ik heb hier op het moment geen antwoorden voor, maar straks dus hopelijk wel : )

Wat betreft de prijs, mocht al het bovenstaande allemaal meevallen vind ik het niet erg. Ik betaal uiteindelijk "maar" 1.667 euro en ik zal m'n s10+ ceramic nog verkopen.

• BobB
cliors schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:17:
[...]
Ik pak m'n telefoon wanneer ik achter m'n espresso machine sta en even 2 minuten kan candy-crushen (ja heel kinderachtig) of even wat tiktok videos kan bekijken, dit doe ik ook wanneer ik bij de AH in de rij sta of zelfs op de wc zit. (damn, ik geef wel heel veel bloot nu)
Ik wandel daarnaast graag en doe dan m'n oortjes in en ga een beetje socializen op het toestel.
I feel you, helemaal. Misschien is dit dan de manier om van onze dopamineverslaving af te komen omdat je stiekem weet dat je een minuut ervoor nog op je telefoon keek en er niets nieuws is ;)
Ik geloof dat jij en ik precies dezelfde dingen denken, want ook ik vond het stiekem een fijne gedachte om m'n telefoon eens lekker met rust te laten wanneer ik eerder genoemde handelingen uitvoer :)

• BobB
cliors schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:55:
Ik geloof dat jij en ik precies dezelfde dingen denken, want ook ik vond het stiekem een fijne gedachte om m'n telefoon eens lekker met rust te laten wanneer ik eerder genoemde handelingen uitvoer :)
Ik denk dat m'n vriendin trots op me zal zijn ;)

Ik zit nog wel in dubio over de bescherming. Ik heb de laatste vier jaar al geen case meer om m'n telefoons en dat gaat prima. Ik ben er zó zuinig op dat ik mijn toestellen nooit laat vallen in een onbewaakt moment. In principe zou ik dat met de Fold ook wel willen, maar dat de camerabump uitsteekt bevalt me dan weer niet zo goed. Die had ik graag beschermd. Op mijn huidige S10 en vorige S8 had ik een lederen skin van Slickwraps, die was dik en daardoor prima bescherming voor de camera's, maar met die lijn zijn ze helaas gestopt.

Deze vind ik wel aardig, maar ik vraag me af hoe het opengeklapt voelt, zo'n half ding. De prijs ervan ligt ook nogal in de lijn van de Fold 8)7
Zitten we bijna aan een halve kilo inclusief hoesje dan? :+
Die prijs ook.... (overigens iets goedkoper op de bekende "speciale" samsung pagina's)

Ik gebruik altijd transparante backcovers, meer niet. Zo zonde om niets te kunnen zien van je telefoon.
Als ik dan iets zou nemen wordt het deze Spigen Ultra Hybrid Designed for Samsung Galaxy Z Fold 2 Case

[Voor 42% gewijzigd door cliors op 10-09-2020 14:34]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

BobB schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:07:
[...]

Ik denk dat m'n vriendin trots op me zal zijn ;)

Ik zit nog wel in dubio over de bescherming. Ik heb de laatste vier jaar al geen case meer om m'n telefoons en dat gaat prima. Ik ben er zó zuinig op dat ik mijn toestellen nooit laat vallen in een onbewaakt moment. In principe zou ik dat met de Fold ook wel willen, maar dat de camerabump uitsteekt bevalt me dan weer niet zo goed. Die had ik graag beschermd. Op mijn huidige S10 en vorige S8 had ik een lederen skin van Slickwraps, die was dik en daardoor prima bescherming voor de camera's, maar met die lijn zijn ze helaas gestopt.

Deze vind ik wel aardig, maar ik vraag me af hoe het opengeklapt voelt, zo'n half ding. De prijs ervan ligt ook nogal in de lijn van de Fold 8)7
Ik heb mijn toestellen altijd in een hoesje de eerste maand. Dan is de nieuwigheid eraf en gebruik ik hem de andere 11 maanden zonder.

Ik vond deze "lederen" cover ook wel fraai ja, zeker met een zwarte schat ik zo in.

• Theratron
BobB schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:07:
[...]

Ik heb de zwarte leather cover besteld bij Belsimpel. Ik zag bij de unboxing dat de zwarte Fold 2 onwijs veel vingerafdrukken verzamelt dus ik wil daar wel een cover overheen. Anders zit ik de hele tijd te poetsen...

Bovendien wil ik zo'n dure telefoon wel echt goed beschermen.

• Qualixo

• blue13x
Zie dat je een oude toestel kan inruilen en 200 euro extra voordeel kan krijgen. Betekent dus dat ik een kapot s9 waar het scherm niet aangaat, kan inruilen en dan toch 200 euro voorbeeld bovenop de waarde dat 7 euro was. Klopt dit?

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Weet het nooit zo met bright, deze presentator is niet zo vervelend als de andere maar de video zelf spreekt mij dan niet aan, makkelijk scoren met nietszeggende voorbijgangers en verder alleen een opsomming van de specificaties.

Daar had toch wel meer in gezeten.

• BobB
Ik heb heus (een beetje) een roze bril op, maar wat een ontzettend kritische review is dit. Kritisch zijn moet als journalist, maar voor mijn gevoel is het afzeiken. Ze blijven ook maar doorzagen over de prijs en de toon wordt ontzettend gezet in het begin. Ook de aanname dat dit toestel waarschijnlijk net zo slecht gaat verkopen als de Fold 1, vind ik een rare. Dit topic is nu al anderhalf keer zo groot als het hele topic over de eerste Fold. Voor mijn gevoel is de buzz veel groter, ook op Reddit kun je dat goed zien.

Ik vind het altijd vrij primair om te denken, maar ik zeg het toch omdat het er steeds meer op lijkt: Bright kijkt voor mijn gevoel bijna alleen maar naar Apple en heeft praktisch geen idee wat er in het Android-kamp speelt. Ook in de podcast kun je dat goed merken. Die van deze week gaat bijna alleen maar over aannames van de mogelijke aankondigingen van de aanstaande Apple keynote. Ze nemen ook aan dat de Pro's 120Hz hebben, wat volgens de laatste geruchten zou kunnen, maar echt nog niet zeker is. Mag allemaal, maar waardeer de andere kant ook eens. Nieuwe toestellen worden nauwelijks behandeld en vergelijkingen met Android als OS of toestellen die Android draaien worden niet of incorrect gemaakt, omdat ze het gewoon niet weten.

[Voor 12% gewijzigd door BobB op 11-09-2020 11:26]

• Qualixo
Waar ik op hoop stiekem is flex mode support op de emulators zoals RetroArch. Zodat je knopjes op een deel krijgt en scherm op andere :)

En nog een camera test tussed fold 2 en s20 plus al is de vergelijking video zelf vrij crap omdat de foto's in geheel slecht zijn 8)7 :

[Voor 53% gewijzigd door Qualixo op 11-09-2020 11:37]

• BobB
Qualixo schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:30:
Waar ik op hoop stiekem is flex mode support op de emulators zoals RetroArch. Zodat je knopjes op een deel krijgt en scherm op andere :)

En nog een camera test tussed fold 2 en s20 plus al is de vergelijking video zelf vrij crap omdat de foto's in geheel slecht zijn 8)7 :
[YouTube: Samsung Galaxy Fold 2 VS Samsung Galaxy S20 Plus Camera Test | Comparison]
Ja, dat deed mij beslissen om 'm hier maar niet te plaatsen toen ik 'm gisteren zag: echt een totaal waardeloze vergelijking zo 8)7

• Ashwani
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 09:08
blue13x schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:55:
Zie dat je een oude toestel kan inruilen en 200 euro extra voordeel kan krijgen. Betekent dus dat ik een kapot s9 waar het scherm niet aangaat, kan inruilen en dan toch 200 euro voorbeeld bovenop de waarde dat 7 euro was. Klopt dit?
Klopt heb ik ook gedaan

• Ashwani
Nu de reviews tegen vallen van de surface duo. Verwacht ik nog meer Fold verkopen. Bright review slaat nergens op.

• Qualixo
Surface duo is leuk concept maar voelt als eerste versie die gehaast is afgemaakt. Beperkte usecases in iedergeval. Vind hem zelf te breed om makkelijk in je broekzak te hebben. Fold is wel dikker maar minder breed.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Moet zeggen dat ik het concept van de Surface Duo wel de betere voor de massa vind, het Fold scherm is natuurlijk gaaf maar heeft natuurlijk ook de daarbij horende nadelen.

Een Surface duo van Apple of Samsung met van binnen 2 “bezel loze” schermen zou ik zeker aanschaffen.

[Voor 8% gewijzigd door Donstil op 11-09-2020 12:33]

• Ashwani
Surface Duo is qua hardware echt mooi maar vind het wel een beetje lomp van microsoft dat men vandaag pas de reviews mogen publiceren. Veel mensen met pre order hebben dat ding vandaag geleverd gekregen en het werkt gewoon niet goed. en dat voor 1400 dollar.. Dan zit je bijna op de prijs van de Fold.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Nou bijna. De Fold is al snel 40% duurder dan een Duo.

Dat van die reviews heeft vaak maar een reden en dat blijkt ook nu weer.

• Ashwani
Donstil schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:56:
Nou bijna. De Fold is al snel 40% duurder dan een Duo.

Dat van die reviews heeft vaak maar een reden en dat blijkt ook nu weer.
ik lever een s8 in met gebarsten scherm dan is die 1775 ipv 2000 euro. Maar als je een surface wilt dan ben je denk ik een liefhebber van tech.. en die is ook al prijzig dan is die stap naar fold niet meer zo heel groot lijkt me.. vooral als het per maand betaald wordt

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ashwani schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:15:
[...]

ik lever een s8 in met gebarsten scherm dan is die 1775 ipv 2000 euro. Maar als je een surface wilt dan ben je denk ik een liefhebber van tech.. en die is ook al prijzig dan is die stap naar fold niet meer zo heel groot lijkt me.. vooral als het per maand betaald wordt
Ja wel zo eerlijk om verkoop prijs met verkoop prijs te vergelijken dan natuurlijk.

Niet heel bijzonder filmpje, maar ik weet nu wel zeker dat ik voor brons ga :)

Review. Ook deze meneer ervaart wat ik eerder ook benoemde, dat het "vermoeiend" kan zijn om het toestel te unfolden in bepaalde situaties waar je eventjes een paar minuten tijd hebt voor je phone, maar dit kan voor een ander totaal geen issue zijn uiteraard.

Voor de rest komt ook de accu, camera etc aan bod. Foto's waren niet eens zo slecht.

[Voor 19% gewijzigd door cliors op 11-09-2020 13:25]

• blue13x
Heb sinds de Note 1 de alleen de Note gehad en ga nu voor de Fold 2. Voor het eerst geen SD kaartjes. Hoe gaan jullie dat doen met backup? Zat te denken aan de Samsung Duo plus: https://www.samsung.com/n...us-usb-stick/MUF-256DBEU/.

Ik ga toch een sd kaart missen...

• Qualixo
blue13x schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:03:
Heb sinds de Note 1 de alleen de Note gehad en ga nu voor de Fold 2. Voor het eerst geen SD kaartjes. Hoe gaan jullie dat doen met backup? Zat te denken aan de Samsung Duo plus: https://www.samsung.com/n...us-usb-stick/MUF-256DBEU/.

Ik ga toch een sd kaart missen...
Alles naar onedrive🤭 althans wat van belangrijke waarde is.

Hier iemand die de screen protector eraf sjaakt... ik laat hem zitten🙈

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True