Ik weet niet hoe lang het er al staat, maar vanochtend viel het me op dat het er bij mij wel staat. YouTube Premium, overigens.Marcievg schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 00:29:
Heeft iemand hier youtube shorts in zijn app?
Op andere telefoons zie ik dat, maar op mijn fold 2 is het er niet en heb ik onderin de knop 'ontdekken' staan. Ik vermoed dat het maken heeft met de telefoon maar kan er niks, over vinden op internet.
Ik had het toevallig sinds gisterochtend opeens. Denk dat de uitrol voor onze telefoons gewoon wat langer duurde.BobB schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:06:
[...]
Ik weet niet hoe lang het er al staat, maar vanochtend viel het me op dat het er bij mij wel staat. YouTube Premium, overigens.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Daar is die dan: https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-z-fold3-5g/
Waterdicht, S-Pen, camera onder display, 120HZ scherm. Camera nog steeds niet wauw dus weet niet of ik hem ga kopen..
Waterdicht, S-Pen, camera onder display, 120HZ scherm. Camera nog steeds niet wauw dus weet niet of ik hem ga kopen..
[ Voor 3% gewijzigd door Rohit op 11-08-2021 17:10 ]
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Ja, ik twijfel ook. Een goeie inruil van Samsung zelf zou me nog wel over de streep kunnen trekken of in ieder geval in die richting, maar dat lijkt ook tegen te vallen. Sowieso lijkt het niet te kloppen wat de website van Samsung zelf zegt, er gaat 375,- inruil af bij inleveren van een Z Fold 2
Lijkt mij dat het 450 plus nog 200 extra zou moeten zijn. Nog geen monsterprijs, moet ik zeggen. Ik had iets meer van de inruil verwacht. Nu bevalt de 2 mij nog prima, ik merk niet echt zaken die me erg storen, maar een wat harder scherm en de kleur zilver zou me wel leuk lijken!
Lijkt mij dat het 450 plus nog 200 extra zou moeten zijn. Nog geen monsterprijs, moet ik zeggen. Ik had iets meer van de inruil verwacht. Nu bevalt de 2 mij nog prima, ik merk niet echt zaken die me erg storen, maar een wat harder scherm en de kleur zilver zou me wel leuk lijken!
Wat een grote teleurstelling.
Nog steeds de matige camerasetup. Ik had graag een grotere sensor gezien, zeker in deze prijsklasse. Ik kan nog wel begrijpen dat een periscope lens teveel ruimte opneemt.
De ''vouw'' is niet echt verbeterd. Ik vind het design ook geen verbetering.
De schermen zijn dan wel een beetje verbeterd. 120Hz op het coverscherm is wel mooi, maar de accu is al zo klein. Ik gebruik het coverscherm eigenlijk altijd als ik wat accu wil besparen.
Weet iemand of Samsung betere screenprotectors heeft voor op de Fold 2? Zelf een screenprotector erop plakken gaat niet lukken, en die er nu op zit is nu wel echt versleten. Aangezien de Fold 3 geen upgrade is zal ik nog maar even met mijn Fold 2 gaan doen.
Nog steeds de matige camerasetup. Ik had graag een grotere sensor gezien, zeker in deze prijsklasse. Ik kan nog wel begrijpen dat een periscope lens teveel ruimte opneemt.
De schermen zijn dan wel een beetje verbeterd. 120Hz op het coverscherm is wel mooi, maar de accu is al zo klein. Ik gebruik het coverscherm eigenlijk altijd als ik wat accu wil besparen.
Weet iemand of Samsung betere screenprotectors heeft voor op de Fold 2? Zelf een screenprotector erop plakken gaat niet lukken, en die er nu op zit is nu wel echt versleten. Aangezien de Fold 3 geen upgrade is zal ik nog maar even met mijn Fold 2 gaan doen.
Hoezo zelf plakke gaat niet lukken? Staan er genoeg in dit topic. Anders lokale gsm boer proberen..vandeven66 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:06:
Wat een grote teleurstelling.
Ik heb nog nooit succesvol een screenprotector kunnen plakken. Ik ga het dan op deze ook niet proberen met zo'n gevoelig scherm.Rohit schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:12:
[...]
Hoezo zelf plakke gaat niet lukken? Staan er genoeg in dit topic. Anders lokale gsm boer proberen..
Lokale gsm boeren heb ik al geprobeerd, maar die hebben geen fold screenprotectors. Ik kan wel een keer vragen of ze eentje willen plakken als ik hem aanlever.
Het is al vaker langsgekomen, maar ik heb het op een gegeven moment ook gewoon gedaan. Zo lang mogelijk de originele protector erop gelaten, maar het ging het niet meer. Bovenin en onderin kwamen steeds meer bellen en dus vuil erin, leek echt nergens meer op. Toen de Orzero gekocht en die zijn echt een stuk beter. Komen in een nette set met hulpmiddelen, viel me alleszins mee. Weet dat ik ontzettend zuinig op het toestel ben en weinig risico durf te nemen, maar dit kan ik je echt aanraden.vandeven66 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:16:
[...]
Ik heb nog nooit succesvol een screenprotector kunnen plakken. Ik ga het dan op deze ook niet proberen met zo'n gevoelig scherm.
Lokale gsm boeren heb ik al geprobeerd, maar die hebben geen fold screenprotectors. Ik kan wel een keer vragen of ze eentje willen plakken als ik hem aanlever.
Inruil bij Samsung is altijd laag geweest. Je krijgt denk ik meer via vraag & aanbod.BobB schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:56:
Ja, ik twijfel ook. Een goeie inruil van Samsung zelf zou me nog wel over de streep kunnen trekken of in ieder geval in die richting, maar dat lijkt ook tegen te vallen. Sowieso lijkt het niet te kloppen wat de website van Samsung zelf zegt, er gaat 375,- inruil af bij inleveren van een Z Fold 2![]()
In Amerika krijg je wel super korting, helaas hier niet.
Je kunt via via nog wel een 100 euro kortingscode fixen voor de Z Fold 3 (of Flip 3), dat maakt het wat leuker.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wie maak het Fold3 topic aan, alhoewel ik een Fold2 heb en het totaal niet nodig is ben ik toch wel weer erg geneigd de Fold3 te kopen.
Zojuist de Flip 3 besteld, black 256GB. Hoesje lijkt me overbodig. Ben benieuwd!
Via die insiders-inlog die vorig jaar ook vrij makkelijk verstrekt werd, bedoel je?CLB schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:41:
Je kunt via via nog wel een 100 euro kortingscode fixen voor de Z Fold 3 (of Flip 3), dat maakt het wat leuker.
Er zit een hele andere screen protector op de Z Fold3, ander materiaal en voelt totaal anders. Deze voelt als het scherm van de Z Fold2 zonder screen protector.vandeven66 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:06:
Edit; het is laat, je bericht ging over de 2

[ Voor 5% gewijzigd door CyberJohn op 11-08-2021 23:20 ]
Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra
Bijvoorbeeld door zelf een code aan te vragenBobB schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:51:
Via die insiders-inlog die vorig jaar ook vrij makkelijk verstrekt werd, bedoel je?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XOXzPU3G7cfsWfwkp7R8jH6Q.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3N09onwI1k285C0jTkZKRH3p.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aLRCk4OkteX6zvj1y0ZcneSA.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3EXjA58wbRconQO9t138Qv1f.jpg?f=user_large)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat is volgens mij een code die alleen bij Belsimpel is te gebruiken. Leuk, maar dat zal waarschijnlijk grijze import zijn, waardoor je niet kunt meedoen aan de acties van Samsung zelf (100-200 euro extra inruil, gratis hoes, S-pen en Samsung Care+).
Zelfgemaakte foto's? If so: is de Flip mooier in het zwart of crème naar jouw smaak?
Volgens mij is er aan het begin van de leveringen, geen grijze import maar worden ze geleverd door Samsung Nederland.. aangezien ze wél meedoen aan de acties.Of-Aaargh schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:44:
[...]
Dat is volgens mij een code die alleen bij Belsimpel is te gebruiken. Leuk, maar dat zal waarschijnlijk grijze import zijn, waardoor je niet kunt meedoen aan de acties van Samsung zelf (100-200 euro extra inruil, gratis hoes, S-pen en Samsung Care+).
Dat is wel echt een heel slechte aanname, is gewoon officieel kanaal, staat ook op actiepagina's genoemd.Of-Aaargh schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:44:
Dat is volgens mij een code die alleen bij Belsimpel is te gebruiken. Leuk, maar...
Ja zekerdedominee schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:59:
Zelfgemaakte foto's? If so: is de Flip mooier in het zwart of crème naar jouw smaak?
Zal later op de dag nog even wat betere Flip 3-foto's maken omdat het kan
Ik heb voor de Fold 3 een topic aangemaakt.
Eerste keer, dus ik hoop dat ik het goed heb gedaan:
[Samsung Galaxy Z Fold 3] Ervaringen & Discussie
Fijn, 👍🏼Smooth-J schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:49:
Ik heb voor de Fold 3 een topic aangemaakt.
Excuus, ik zie nu inderdaad dat Belsimpel deze keer wel meedoet met de introductie-actie. Bij de Fold 2 die ik bij ze kocht kwam ik er te laat achter dat het toen wél grijze import was, en uitgesloten van Samsung-acties. Gelukkig kunnen annuleren en bij KPN zelf gekocht.038Robijno schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:43:
[...]
Volgens mij is er aan het begin van de leveringen, geen grijze import maar worden ze geleverd door Samsung Nederland.. aangezien ze wél meedoen aan de acties.
[ Voor 3% gewijzigd door Of-Aaargh op 12-08-2021 10:41 ]
Om ook nog even een duit in het zakje te doen - ik heb net ook de Orzero op mijn Fold2 geplakt, zowel aan de voorkant als het binnenscherm. Nog een paar zeer kleine luchtbelletjes, maar geen met een stofje eronder. Ik ga er dan ook vanuit dat ze binnenkort verleden tijd gaan zijnBobB schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:23:
[...]
Het is al vaker langsgekomen, maar ik heb het op een gegeven moment ook gewoon gedaan. Zo lang mogelijk de originele protector erop gelaten, maar het ging het niet meer. Bovenin en onderin kwamen steeds meer bellen en dus vuil erin, leek echt nergens meer op. Toen de Orzero gekocht en die zijn echt een stuk beter. Komen in een nette set met hulpmiddelen, viel me alleszins mee. Weet dat ik ontzettend zuinig op het toestel ben en weinig risico durf te nemen, maar dit kan ik je echt aanraden.
Oké, ga je de Fold 3 bestellen bij Belsimpel dan?Of-Aaargh schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:41:
[...]
Excuus, ik zie nu inderdaad dat Belsimpel deze keer wel meedoet met de introductie-actie. Bij de Fold 2 die ik bij ze kocht kwam ik er te laat achter dat het toen wél grijze import was, en uitgesloten van Samsung-acties. Gelukkig kunnen annuleren en bij KPN zelf gekocht.
Misschien. Ligt er ook aan of ik nog een nette prijs voor mijn Fold 2 krijg038Robijno schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:45:
[...]
Oké, ga je de Fold 3 bestellen bij Belsimpel dan?
De inruilwaarde bij Samsung zelf is echt beschamend laag: 375,-
Het staat er nog steeds dus het lijkt ook nog te kloppen. In vergelijking: In Duitsland krijg je het dubbele. Ik begin meer te neigen naar het laten gaan, want dat loopt zo wel erg in de papieren.
Het staat er nog steeds dus het lijkt ook nog te kloppen. In vergelijking: In Duitsland krijg je het dubbele. Ik begin meer te neigen naar het laten gaan, want dat loopt zo wel erg in de papieren.
Helaas 130 euro kwijt. Ze claimen drukschade. Ik raad vervangen van de binnenste screen protector dus af.ocn schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:32:
Ik heb hem eerst bij het verkooppunt teruggebracht. Ik ga uiteraard niet akkoord met die 750 euro. Volgende stap wordt direct bij Samsung fabrieksgarantie claimen. Als dat niet lukt probeer ik Samsung Care+, maar dat kost dus ook 130 euro.
Heb meteen de Fold3 kunnen uitproberen. Hij is iets lichter, en een heeel klein beetje dunner, scheelt niet veel. Er zit nog steeds een gap tussen de schermen. De under display camera valt wel erg op, het oogt niet natuurlijk. Deze technologie staat echt nog in de kinderschoenen.
Hij ligt wel prettiger in de hand door de matte achterkant.
[ Voor 4% gewijzigd door ocn op 12-08-2021 12:43 ]
Ook even 'snel', weinig tijd en eigenlijk echt het verkeerde topic... Logischerwijs de crème-variant dit:CLB schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:49:
Zal later op de dag nog even wat betere Flip 3-foto's maken omdat het kan
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GvEjwaIWI094Qh3jzOZXcjoG.jpg?f=user_large)
Ligt wel echt aan de content op het scherm en hoe dicht je erop zit hoor. Check wat van mijn foto's in het Z Fold 3-topic, dan zie je het duidelijk als je erop zit, maar een stuk minder in de camera-preview bijvoorbeeld.ocn schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:39:
De under display camera valt wel erg op, het oogt niet natuurlijk.
[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 12-08-2021 15:33 ]
Hier in Praag betaal je met inruil 787 euro bij! En je krijgt de case en Spen en 1 jaar verzekering er ook gewoon bij... Hij voelt wel iets lichter aan, 20 gram dacht ik. Ze hadden geen s pen dat was wel erg jammer want had die graag even getest. Maar je krijgt aanzienlijk meer dan in NL er voor terug.
In Duitsland 849,- bijbetaling. Daar krijg je 950,- voor de Fold 2, dus dat schiet dan al goed op. Voor rond die bedragen had ik het misschien nog wel gedaan, maar de 1200,- van hier wordt me te gek. Ik blijf wel even bij deze hangen, vooral ook omdat de verbeteringen niet zo wereldschokkend zijn.Rohit schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:03:
Hier in Praag betaal je met inruil 787 euro bij! En je krijgt de case en Spen en 1 jaar verzekering er ook gewoon bij... Hij voelt wel iets lichter aan, 20 gram dacht ik. Ze hadden geen s pen dat was wel erg jammer want had die graag even getest. Maar je krijgt aanzienlijk meer dan in NL er voor terug.
Hi Allen,
Ik ben aan het kijken naar een Fold 2, maar heb toch een beetje twijfels.
Gebruiken jullie het grote scherm veel? Zijn er veel quircks?
Hoe krasbestendig is het scherm, en als ik bijv. de telefoon mee neem naar de douche, kan dit dan schade aanrichten? (uiteraard niet onder de douche, maar spat water komt er soms wel op)
Hoe krasbestendig is het scherm, en als ik bijv. de telefoon mee neem naar de douche, kan dit dan schade aanrichten? (uiteraard niet onder de douche, maar spat water komt er soms wel op)
Ik gebruik het grote scherm 90 procent van de tijd.Vlaanderen1 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:16:
Hi Allen,
Het scherm is niet kras bestendig en daarom zit er ook een screenprotector op die je er op moet laten zitten. Maar gelukkig kun je hem dichtvouwen wanneer je hem weg legt , dat maakt het scherm dan weer kraswerender dan gewone smartphones. Ik heb tot nu toe nog geen enkel krasje of streepje op de protector zitten.
Als je hem onder de douche meeneemt zal het theoretische gezien kwaad kunnen omdat er geen waterdichte IP rating op zit , maar op verschillende YT filmpjes is te zien dat ie best veel kan hebben op de korte termijn.
Ik heb er zelfs wel eens mee door de regen gelopen (5min) en dat was geen probleem.
Ik las ook dat er verschillende screenprotectors zijn om de Samsung meegeleverde te vervangen. Maar zoals ik ook gelezen heb, is het scherm erg fragiel. Is dit goed zelf te doen?indofk schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:30:
[...]
Ik gebruik het grote scherm 90 procent van de tijd.
Het scherm is niet kras bestendig en daarom zit er ook een screenprotector op die je er op moet laten zitten. Maar gelukkig kun je hem dichtvouwen wanneer je hem weg legt , dat maakt het scherm dan weer kraswerender dan gewone smartphones. Ik heb tot nu toe nog geen enkel krasje of streepje op de protector zitten.
Als je hem onder de douche meeneemt zal het theoretische gezien kwaad kunnen omdat er geen waterdichte IP rating op zit , maar op verschillende YT filmpjes is te zien dat ie best veel kan hebben op de korte termijn.
Ik heb er zelfs wel eens mee door de regen gelopen (5min) en dat was geen probleem.
Wat voor hoesje gebruiken jullie overgens?
Ik heb er ook weleens mee door een stortbui gelopen. Telefoon werkte nog prima. Maar toevallig werd bij een reparatie aan het scherm wel geconstateerd dat er vocht in het toestel was gekomen.. Dus ondanks dat je toestel na een plensbui niet meteen kapot gaat kan dit op de lange termijn mogelijk wel voor problemen zorgen (bijv door corrosie).indofk schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:30:
[...]
Ik gebruik het grote scherm 90 procent van de tijd.
Mijn screenprotector vervanging heeft me dus mijn Care+ eigen risico gekost. Ik raad het af.Vlaanderen1 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:23:
[...]
Ik las ook dat er verschillende screenprotectors zijn om de Samsung meegeleverde te vervangen. Maar zoals ik ook gelezen heb, is het scherm erg fragiel. Is dit goed zelf te doen?
Wat voor hoesje gebruiken jullie overgens?
Geen dedicated hoesje wat je erom klikt. Maakt het toestel nog dikker... ik gebruik een skin (die van https://www.xtremeskins.co.uk hebben een erg goede prijs/kwaliteit verhouding, die van easyskinz.com zijn bagger), daarnaast heb ik een hoesje erom van www.fitbag.com
Ik was ook aan het kijken naar een pouch. Heb je een foto van je fitbag?ocn schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:25:
[...]
Mijn screenprotector vervanging heeft me dus mijn Care+ eigen risico gekost. Ik raad het af.
Geen dedicated hoesje wat je erom klikt. Maakt het toestel nog dikker... ik gebruik een skin (die van https://www.xtremeskins.co.uk hebben een erg goede prijs/kwaliteit verhouding, die van easyskinz.com zijn bagger), daarnaast heb ik een hoesje erom van www.fitbag.com
https://www.reddit.com/r/...nts/m04fdv/fitbag_review/PhoDB schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:10:
[...]
Ik was ook aan het kijken naar een pouch. Heb je een foto van je fitbag?
https://www.reddit.com/r/..._completely_forgot_i_had/
[ Voor 16% gewijzigd door ocn op 25-08-2021 13:33 ]
OneUI 3.1.1 update staat klaar! Net geïnstalleerd instellingen menu is anders met scherm uitgevouwen. Andere dingetjes moet ik nog gaan ontdekken. Hopelijk batterijduur wat verbeterd want dat was de laatste tijd niet geweldig (3-4 uur sot)
Hebben hier mensen toevallig last van wegvallende data/4g icm esim van T-Mobile?
Het komt mij te vaak voor dat data ineens wegvalt (geen 4g/3g icoontje). Dit gebeurt vaak als een wifi verbinding buiten bereik komt. Naast dat komt het ook voor gedurende navigatie. Krijg dan bv in Flitsmeister de melding dat ik geen internetverbinding meer heb.
Ik heb naast de esim ook een fysieke simkaart van kpn erin zitten. Deze staat in deze gevallen uitgeschakeld.
Nu ik eraan denk ga ik eens proberen om alleen data van de fysieke sim kaart te gebruiken. Hopelijk heb ik dan geen wegvallende data verbinding..
Het komt mij te vaak voor dat data ineens wegvalt (geen 4g/3g icoontje). Dit gebeurt vaak als een wifi verbinding buiten bereik komt. Naast dat komt het ook voor gedurende navigatie. Krijg dan bv in Flitsmeister de melding dat ik geen internetverbinding meer heb.
Ik heb naast de esim ook een fysieke simkaart van kpn erin zitten. Deze staat in deze gevallen uitgeschakeld.
Nu ik eraan denk ga ik eens proberen om alleen data van de fysieke sim kaart te gebruiken. Hopelijk heb ik dan geen wegvallende data verbinding..
Pff sinds de nieuwe update doet de launchers dom, gebruik normaal Nova maar One UI komt nu steeds erdoorheen ofzo. Als ik naar home ga dan duurt het even voordat hij nova start. Kan One ui niet meer uitschakelen wat echt dom is. Iemand een oplossing om one ui startpagina te disablen?
Heeft die launcher niet gewoon een update nodig?Rohit schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 18:38:
Pff sinds de nieuwe update doet de launchers dom, gebruik normaal Nova maar One UI komt nu steeds erdoorheen ofzo. Als ik naar home ga dan duurt het even voordat hij nova start. Kan One ui niet meer uitschakelen wat echt dom is. Iemand een oplossing om one ui startpagina te disablen?
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Nova? Heeft de nieuwste update gehad. Ligt aan One UI. Die komt steeds naar boven terwijl de standaard launcher Nova is...j-phone schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 20:51:
[...]
Heeft die launcher niet gewoon een update nodig?
Ik heb ook nova en de laatste samsung update, maar heb geen last van jouw probleemRohit schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:45:
[...]
Nova? Heeft de nieuwste update gehad. Ligt aan One UI. Die komt steeds naar boven terwijl de standaard launcher Nova is...
Het gebeurd ook niet constant, maar soms vanuit een app of uit standby naar home dan heeft die er moeite mee ofzo..ocn schreef op zondag 12 september 2021 @ 11:52:
[...]
Ik heb ook nova en de laatste samsung update, maar heb geen last van jouw probleem
Zojuist is mijn Fold door Dynalogic opgehaald: ik kreeg 'm niet helemaal meer opengevouwen. Dat werd in de afgelopen weken steeds iets meer, dus in de garantie nog maar opgestuurd. Plat openvouwen ging al lang niet meer.
Vrijdag gebeld met Samsung, ophalen zou op maandag gebeuren, daarna niets meer gehoord en gisteren opeens een sms gekregen dat de bezorger er bijna was. Dynalogic gebeld, afspraak verzet, nog steeds niks van Samsung gehoord. Via Whatsapp contact gehad, afspraak stond wel in het systeem. Overhandigt mijn vriendin 'm net, moet ze 130,- betalen
Zelf had ik het niet gedaan, zij heeft het wel gedaan en nu mag ik ook gaan uitzoeken waarom dat in hemelsnaam nodig was. Ik houd jullie op de hoogte, maar tip van de dag: houd de boel goed in de gaten want vooralsnog is de reparatie-ervaring nog niet zo best...
Vrijdag gebeld met Samsung, ophalen zou op maandag gebeuren, daarna niets meer gehoord en gisteren opeens een sms gekregen dat de bezorger er bijna was. Dynalogic gebeld, afspraak verzet, nog steeds niks van Samsung gehoord. Via Whatsapp contact gehad, afspraak stond wel in het systeem. Overhandigt mijn vriendin 'm net, moet ze 130,- betalen

Zelf had ik het niet gedaan, zij heeft het wel gedaan en nu mag ik ook gaan uitzoeken waarom dat in hemelsnaam nodig was. Ik houd jullie op de hoogte, maar tip van de dag: houd de boel goed in de gaten want vooralsnog is de reparatie-ervaring nog niet zo best...
130 euro is eigen risico samsung care+.... je krijgt een nieuwe fold 2 refurbished... en als je mazzel hebt zelfs een Fold 3 als vervanging.... voor 130 euro is dat wel lekker toch?BobB schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:06:
Zojuist is mijn Fold door Dynalogic opgehaald: ik kreeg 'm niet helemaal meer opengevouwen. Dat werd in de afgelopen weken steeds iets meer, dus in de garantie nog maar opgestuurd. Plat openvouwen ging al lang niet meer.
Vrijdag gebeld met Samsung, ophalen zou op maandag gebeuren, daarna niets meer gehoord en gisteren opeens een sms gekregen dat de bezorger er bijna was. Dynalogic gebeld, afspraak verzet, nog steeds niks van Samsung gehoord. Via Whatsapp contact gehad, afspraak stond wel in het systeem. Overhandigt mijn vriendin 'm net, moet ze 130,- betalen![]()
Dat klinkt wel heer erg als het glas is halfvol. Ik hoop het BobB hopen, maar door mijn ervaring met Dynalogic/garantieafwikkeling en aftersales van Samsung in het algemeen, ben ik tegenwoordig een glas is halfvol type geworden.danda schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:12:
[...]
130 euro is eigen risico samsung care+.... je krijgt een nieuwe fold 2 refurbished... en als je mazzel hebt zelfs een Fold 3 als vervanging.... voor 130 euro is dat wel lekker toch?
Maar goed...nogmaals ik hoop dat ik het fout heb.
Welnee joh, Bob krijgt gewoon een Fold 3, hij klaagt al zo lang over die waardevermindering van z'n fold 2 etc, dan is ie weer helemaal blij en wij ook allemaal blij blij, want Bob is blijjabberwock schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:34:
[...]
Dat klinkt wel heer erg als het glas is halfvol. Ik hoop het BobB hopen, maar door mijn ervaring met Dynalogic/garantieafwikkeling en aftersales van Samsung in het algemeen, ben ik tegenwoordig een glas is halfvol type geworden.
Maar goed...nogmaals ik hoop dat ik het fout heb.
Eh... ok?danda schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:47:
[...]
Welnee joh, Bob krijgt gewoon een Fold 3, hij klaagt al zo lang over die waardevermindering van z'n fold 2 etc, dan is ie weer helemaal blij en wij ook allemaal blij blij, want Bob is blij

Ik hoop helemaal nergens op, ik vind het helemaal prima om mijn eigen toestel weer terug te krijgen, maar ik vond het frappant dat er 130,- afgetikt moet worden terwijl ik nul correspondentie gehad heb over de pick-up. Er schijnt in het mailen van Samsung wat mis te gaan. Als het goed is krijg je instructies over het aanleveren, maar ik moet al m'n info uit de klantenservice trekken en dan vertellen ze nòg niet alles. Het moeten betalen, bijvoorbeeld. Sowieso een raar verhaal als het om een garantiegeval gaat, ik heb m'n scharnier niet gesloopt.
Ze kunnen zelfs niet de mail opnieuw sturen dus de status van m'n reparatie kan ik óók niet inzien. Wordt allemaal naar afdelingen doorgezet en daarna hoor je er de rest van de dag niks meer van. Gewoon niet zo'n fraaie ervaring met de aftersales op deze manier.
[ Voor 7% gewijzigd door BobB op 13-09-2021 17:53 ]
Dat is wel heel gek dat je €130 moest afrekenen. Ik had hetzelfde probleem, dat hij niet goed meer openvouwt. Ik heb hem eerst laten ophalen, niks gebeurd. Toen naar de winkel geweest, kon niets doen maar gaf wel aan dat ik om de klachtenafdeling moest vragen (had een speciale naam, weet ik even niet meer). Heb daarmee gesproken, toestel opnieuw opgehaald. Dynafix hebben het wel proberen te repareren, maar zonder succes. Denk dus niet dat ze dat scharnier uberhaupt kunnen repararen.BobB schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:50:
[...]
Eh... ok?Ik zal vast een Fold 3 case kopen, is dat even lekker!
Ik hoop helemaal nergens op, ik vind het helemaal prima om mijn eigen toestel weer terug te krijgen, maar ik vond het frappant dat er 130,- afgetikt moet worden terwijl ik nul correspondentie gehad heb over de pick-up. Er schijnt in het mailen van Samsung wat mis te gaan. Als het goed is krijg je instructies over het aanleveren, maar ik moet al m'n info uit de klantenservice trekken en dan vertellen ze nòg niet alles. Het moeten betalen, bijvoorbeeld. Sowieso een raar verhaal als het om een garantiegeval gaat, ik heb m'n scharnier niet gesloopt.
Ze kunnen zelfs niet de mail opnieuw sturen dus de status van m'n reparatie kan ik óók niet inzien. Wordt allemaal naar afdelingen doorgezet en daarna hoor je er de rest van de dag niks meer van. Gewoon niet zo'n fraaie ervaring met de aftersales op deze manier.
Ik moest er wel voor vechten, maar ik heb uiteindelijk een aanbod voor een nieuwe Fold 3 ontvangen. (nog niet gekregen overigens)
Heb daarvoor nooit hoeven te betalen.
Grappig, bij mij is dat juist weer andersom gegaanvandeven66 schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:22:
[...]
Dat is wel heel gek dat je €130 moest afrekenen. Ik had hetzelfde probleem, dat hij niet goed meer openvouwt. Ik heb hem eerst laten ophalen, niks gebeurd. Toen naar de winkel geweest, kon niets doen maar gaf wel aan dat ik om de klachtenafdeling moest vragen (had een speciale naam, weet ik even niet meer). Heb daarmee gesproken, toestel opnieuw opgehaald. Dynafix hebben het wel proberen te repareren, maar zonder succes. Denk dus niet dat ze dat scharnier uberhaupt kunnen repararen.
Ik moest er wel voor vechten, maar ik heb uiteindelijk een aanbod voor een nieuwe Fold 3 ontvangen. (nog niet gekregen overigens)
Heb daarvoor nooit hoeven te betalen.
Jazeker, zonder bijbetaling.BobB schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:54:
[...]
Grappig, bij mij is dat juist weer andersom gegaanIk heb 'm een paar weken terug een keer aangemeld om te laten repareren bij Samsung in Utrecht, maar werd even daarna opgebeld door een medewerker van de winkel. Ze hadden het onderdeel niet, ook niet op korte termijn, dus kon 'm beter meteen maar online aanmelden zodat Dynafix 'm kon gaan maken. Zou snel gepiept moeten zijn. Nou ja, laten we het hopen. Als het maar niet zo'n soap wordt waarin ik steeds Samsung achter z'n broek aan moet gaan zitten. Voor een aanbod van een Fold 3 sta ik wel open, was dat een beetje 'n aantrekkelijk voorstel?
Wat wel vervelend is, is dat het allemaal lang duurt. Ik wilde alleen de Fold 2 gerepareerd hebben zodat ik hem kan verkopen. Had al de Fold 3 aangeschaft, voor mij maakt het dus niet uit.
Maar voor de meesten die gewoon afhankelijk zijn van die telefoon die ze ter reparatie hebben aangeboden duurt het allemaal erg lang. Dag 1 ophaling, dag 2 reparatie, dag 4 mail van omruiling, dag 5 bevestiging omruiling, vanaf dat moment 10-15 werkdagen (2-3 weken). Totaal kan dus oplopen tot 4 weken! En dat terwijl ze met 3 dagen adverteren bij het ophalen.
Ja, dat is bij mij ook een beetje zo. Na jaren een high end toestel te hebben gehad is het met een Galaxy A3 uit 2017 wel weer een beetje afkicken. Het werkt in de basis, het was het enige toestel dat in een lade lag, maar ideaal is het zeker niet. Maar goed, mochten ze me voorstellen om te ruilen voor een Fold 3 dan kan ik het er in ieder geval eventjes mee volhouden. Anders heb ik gewoon graag m'n 2 weer zo snel mogelijk terug.vandeven66 schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:09:
[...]
Jazeker, zonder bijbetaling.
Wat wel vervelend is, is dat het allemaal lang duurt. Ik wilde alleen de Fold 2 gerepareerd hebben zodat ik hem kan verkopen. Had al de Fold 3 aangeschaft, voor mij maakt het dus niet uit.
Maar voor de meesten die gewoon afhankelijk zijn van die telefoon die ze ter reparatie hebben aangeboden duurt het allemaal erg lang. Dag 1 ophaling, dag 2 reparatie, dag 4 mail van omruiling, dag 5 bevestiging omruiling, vanaf dat moment 10-15 werkdagen (2-3 weken). Totaal kan dus oplopen tot 4 weken! En dat terwijl ze met 3 dagen adverteren bij het ophalen.
M'n fold 2 wordt zo opgehaald door dynalogic om de screenprotector te laten vervangen. Maar is het nu echt nodig zoals op de Samsung website staat om hem helemaal naar fabrieksinstellingen te moeten zetten. Heeft daar iemand ervaring mee.
Ik heb onlangs een Fold 3 in gebruik. Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe de telefoon zich op de langere duur houdt. Treden er snel krasjes op bij normaal gebruik? Blijft het scharnier lang goed werken? Ik heb nu al hele kleine putjes in het binnen scherm. Waarschijnlijk door een nagel wat te hard gedrukt heeft. Hoe vouwen jullie de telefoon dicht zonder teveel druk op het scherm uit te oefenen?
De fold 3 is pas enkele weken op de markt. Dus ik denk niet dat iemand kan zeggen wat het doet op lange termijn.NeWSJuNK schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:12:
Ik heb onlangs een Fold 3 in gebruik. Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe de telefoon zich op de langere duur houdt. Treden er snel krasjes op bij normaal gebruik? Blijft het scharnier lang goed werken? Ik heb nu al hele kleine putjes in het binnen scherm. Waarschijnlijk door een nagel wat te hard gedrukt heeft. Hoe vouwen jullie de telefoon dicht zonder teveel druk op het scherm uit te oefenen?
Ik heb de fold 2 en sluit hem door de randen van de telefoon dicht te vouwen naast het scharnier. Ik druk dus nooit op het scherm om hem te sluiten.
Bedankt voor je vlotte antwoord. Ik stel de vraag ook juist hier omdat de ervaringen met de Fold 2 wat uitgebreider zijn. Hoe is het binnen scherm het beste schoon te maken? Aan de randen hoopt zich best wat stof ed op.jabberwock schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:28:
[...]
De fold 3 is pas enkele weken op de markt. Dus ik denk niet dat iemand kan zeggen wat het doet op lange termijn.
Ik heb de fold 2 en sluit hem door de randen van de telefoon dicht te vouwen naast het scharnier. Ik druk dus nooit op het scherm om hem te sluiten.
Ik ben wellicht niet de juiste persoon om dat te vragen, want ik ben overdreven paranoia als het gaat om stofjes/vlekjes etc. Ik poets mijn bril tientallen keren per dag namelijk. Hetzelfde geldt voor het scherm. Ik heb daarvoor zo'n microvezeldoek, gewoon van de opticien en poets daar het scherm mee. Tevens heb ik een superzacht kwastje wat gebruikt wordt om instrumenten af te stoffen. Daar doe ik die randjes mee die jij bedoeld.
Ik snap dat die randjes nodig zijn voor dit type constructie, maar dat is wel een van de dingetjes die ik mis tov mijn Note 10. De mooie afgeronde schermen zonder randjes.
Ik snap dat die randjes nodig zijn voor dit type constructie, maar dat is wel een van de dingetjes die ik mis tov mijn Note 10. De mooie afgeronde schermen zonder randjes.
Zoals Jabberwocky ook aangeeft, ik zet mijn rechterduim iets rechts van de onderste scharnier op het rand en klap de linkerzijde dicht.NeWSJuNK schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:03:
[...]
Bedankt voor je vlotte antwoord. Ik stel de vraag ook juist hier omdat de ervaringen met de Fold 2 wat uitgebreider zijn. Hoe is het binnen scherm het beste schoon te maken? Aan de randen hoopt zich best wat stof ed op.
En ik geef niemand mijn toestel in hun hand gezien anderen alsof het normaal is drukken op het scherm en dicht klappen.
Scherm gewoon met een brillendoekje of microvezeldoekje vegen op een normale manier op de paar dagen of dagelijks.
Mijn broekzakken geven behoorlijk wat stof af
September update is te downloaden.
Zo, we zijn ruim een maand verder en zojuist ben ik *eindelijk* gebeld door Samsung met een antwoord.BobB schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:50:
[...]
Eh... ok?Ik zal vast een Fold 3 case kopen, is dat even lekker!
In de afgelopen weken heb ik tig keer gebeld naar Samsung en ging elke keer van het kastje naar de muur. Beloftes om terug te Whatsappen, terug te bellen: nooit ingelost. Niemand wist te zeggen of het normaal was dat mijn Fold ruim binnen een jaar niet meer helemaal open kon. En het antwoord? Ja, balen. Je toestel is niet IPX-gecertificeerd en dan heb je pech. Maar de Fold 3 wel hoor! Nou, lekker dan.
Naast de inhoud van het antwoord ben ik ook absoluut niet te spreken over de waardeloze klantenservice. Jammer, dit

De november update is te downloaden
Heb vandaag de newzerol screenprotector erop gezet binnen en buitenscherm. Buiten zit er denk ik perfect op, binnen ook maar helaas nog wel wat bubbels. En t lijkt alsof de screenprotector al wat lelijke plekjes had voordat ik hem erop zette.. hopelijk trekt dat weg. Maar het scherm is nu wel lkkr glad ipv stroef.
Die bubbels gaan echt weg na een paar dagen. Die aan de buitenkant heb ik al 2x vervangen en nu doe ik zonder. Heel gek..maar na verloop van tijd verplaatste de protector zich. Geen bubbels ofzo, of dat hij loslaten, maar hij verschoof langzaam naar de zijkant.Rohit schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:40:
Heb vandaag de newzerol screenprotector erop gezet binnen en buitenscherm. Buiten zit er denk ik perfect op, binnen ook maar helaas nog wel wat bubbels. En t lijkt alsof de screenprotector al wat lelijke plekjes had voordat ik hem erop zette.. hopelijk trekt dat weg. Maar het scherm is nu wel lkkr glad ipv stroef.

Mijn vriendin is anders niet tevreden over haar fold2. Sinds enige tijd kan zij hem niet meer recht buigen en vormen er zich scheurtjes in de naad. En die belletjes zijn anders nooit weggegaan bij haar.
Het is dat ze hooked is aan de grootte van het scherm, anders was ze terug gegaan naar naar S10+.
Volgende dag was alles weg!! Wtf.... had dit niet verwacht zelfs de lelijke plekke waarvan ik dacht dat het schade was ofzo. Nu baal ik dat ik moete ging doen met me vingers en nagels om de bubbels weg te halen.. Weet ik dat voor de volgende keer.jabberwock schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:49:
[...]
Die bubbels gaan echt weg na een paar dagen. Die aan de buitenkant heb ik al 2x vervangen en nu doe ik zonder. Heel gek..maar na verloop van tijd verplaatste de protector zich. Geen bubbels ofzo, of dat hij loslaten, maar hij verschoof langzaam naar de zijkant.
maakt ze hem schoon met schuurpapierYzord schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 01:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn vriendin is anders niet tevreden over haar fold2. Sinds enige tijd kan zij hem niet meer recht buigen en vormen er zich scheurtjes in de naad. En die belletjes zijn anders nooit weggegaan bij haar.
Het is dat ze hooked is aan de grootte van het scherm, anders was ze terug gegaan naar naar S10+.
Opsturen voor reparatie? Samsung care+ gebruiken als t toch schade blijkt te zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door Rohit op 11-12-2021 01:00 ]
Nou de OneUi 4 update is binnen. Verschillen zijn wel erg minimaal zo te zien. Vet irritant dat als je je statusbalk helemaal naar beneden schuift dat je dan minder toggles ziet. Gebruik m'n tel dual sim dus ik heb de instellingen voor dual sim wel nodig in m'n statusbalk. Anders zie je wel meer toggles.
Daarnaast super vervelend dat de Android Auto app niet meer werkt. Je moet nu die rijstand app gebruiken vanuit Google Maps of vanuit Google Assistant, maar dat werkt voor mij nog niet.
Daarnaast super vervelend dat de Android Auto app niet meer werkt. Je moet nu die rijstand app gebruiken vanuit Google Maps of vanuit Google Assistant, maar dat werkt voor mij nog niet.
Hoeveel icoontjes zie jij dan? Ik heb er dan 18. is dat niet genoeg?
Hier de update nog uitgesteld.. Sinds gister is mijn newzero screenprotector aan de binnenkant precies in de vouw weer helemaal open. Elke keer als ik hem openklap hoor ik hem loskomen van het scherm.. zo jammer want hij zat echt supergoed erop voor die paar weken.. gister uit het niets opeens dit..
Ik heb zelf enkele maanden geleden bewust het risico genomen om bij de lokale telefoon boer een protector erop te laten plakken welke normaal gesproken uit zo'n uitsnij machine komt. De meneer van deze winkel heeft zelf de protector op maat weten te krijgen met een Stanley mes. De protector zit er nu al een half jaar op en nog steeds perfect. De protector komt normaal uit zo'n blauwe machine welke je geregeld ziet bij dergelijke bedrijven. De vouw is volledig strak en geen problemen met het scherm.
Help, ik heb na een wekenlange irritatie aan een luchtbel onder de Fold2 screen protector uit frustratie dat ding maar verwijderd.
Op zich een hele opluchting dat dat ding er nu af is, dat wel.
Maar nu heb ik ontdekt dat het onderliggende scherm geen 'beschermlaag' heeft tegen vette vingers.
Zijn er goeie oplossingen hiervoor te krijgen? Alternatieve screen protectors die en bijven zitten, en mooi blijven?
Of is dit het moment dat ik die Care+ garantie / 1 jaar scherm vervanging tegen gereduceerd tarief maar eens moet doen? Heeft iemand daar evaring mee?
Maar nu heb ik ontdekt dat het onderliggende scherm geen 'beschermlaag' heeft tegen vette vingers.
Zijn er goeie oplossingen hiervoor te krijgen? Alternatieve screen protectors die en bijven zitten, en mooi blijven?
Of is dit het moment dat ik die Care+ garantie / 1 jaar scherm vervanging tegen gereduceerd tarief maar eens moet doen? Heeft iemand daar evaring mee?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Staat hier in het topic. Newzerol ofzo die heb ik er nu op maar ging na een maandje ook weer los. Dus vanavond ofzo maar weer eens een nieuwe zetten, gelukkig krijg je er 2 of 3 in een pakje.. Na het zetten was die wel echt super nice! Echt veel lekkerder gevoel dan met het originele erop.. Alleen uit het niets klap ik hem open en echt van boven naar beneden een luchtbel precies in de vouw helaas!Richh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:44:
Help, ik heb na een wekenlange irritatie aan een luchtbel onder de Fold2 screen protector uit frustratie dat ding maar verwijderd.
One UI 4.1 update is er
Psst... al 3 dagen...dus het is geen 1 april grap.
Zo te zien heb je er ook nog eens een case eromheen, waardeloos dit .... sterkte en hou ons op de hoogte hoe Samsung dit zal gaan repareren!Marcievg schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:17:
Nu 1,5 jaar de telefoon in gebruik maar sinds enkele dagen heb ik een streep op de vouwlijn
[Afbeelding]
Ik hoopte dat het de screenprotrector was maar na het verwijderen bleek het toch echt het scherm te zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door danda op 17-05-2022 17:04 ]
Nog ontwikkelingen die je wilt/kunt melden? Ik lees op het www zo links en rechts meer verhalen over scheurende schermen, vooral vwb Z Fold 3.Marcievg schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:54:
Het lijkt erop dat mijn scherm aan het scheuren is. Mediamarkt werkt traag in het toesturen van de bon. Ik ga er van uit dat het garantie zal zijn maar je weet het nooit wat voor iets ze kunnen bedenken.
[Afbeelding]
Maar die verhalen zijn vaak nog niet 'af'. Dus of het uiteindelijk opgelost is en hoe dan. Ik heb vorig jaar even de Z Fold 2 gehad en ik heb er spijt van deze weer weggedaan te hebben. Ik zit er momenteel weer met een schuin oog naar te kijken. Het is een toestel wat ik feitelijk niet nodig heb, maar het is wel gewoon een heel lekker apparaat ;-)
Ik merk na bijna 1,5 jaar dat ik helemaal gewend ben aan het gebruik van het grote scherm. Zal moeilijk zijn om terug te gaan naar een non-foldable.Goofman schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:36:
[...]
Nog ontwikkelingen die je wilt/kunt melden? Ik lees op het www zo links en rechts meer verhalen over scheurende schermen, vooral vwb Z Fold 3.
Maar die verhalen zijn vaak nog niet 'af'. Dus of het uiteindelijk opgelost is en hoe dan. Ik heb vorig jaar even de Z Fold 2 gehad en ik heb er spijt van deze weer weggedaan te hebben. Ik zit er momenteel weer met een schuin oog naar te kijken. Het is een toestel wat ik feitelijk niet nodig heb, maar het is wel gewoon een heel lekker apparaat ;-)
Ik heb nog steeds niet de bon mogen ontvangen van mediamarkt. Echt belachelijk dat zoiets simpels gewoon zo onmogelijk lijkt voor hun. Het staat in hun systeem maar als ze hem willen doorsturen dan lukt het niet.Goofman schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:36:
[...]
Nog ontwikkelingen die je wilt/kunt melden? Ik lees op het www zo links en rechts meer verhalen over scheurende schermen, vooral vwb Z Fold 3.
Ik heb ook Samsung ingeschakeld omdat ik toen mee heb gedaan met de cashback en daarbij de bon heb ingestuurd. Dit is voor mij nu meer hoopvol dan de mediamarkt.
De scheur in het scherm is 1,5 week geleden een zwarte streep geworden met wat zwarte vlekken maar de buitenkant. Ik heb toen meteen maar een flip 3 aangeschaft om het niet erger te maken.
Op dit dit moment blijft het nog even wachten tot ik de fold kan wegbrengen.
Dit is zeker een hele stap terug. Ik mis het grote scherm iedere dag. Websites lezen helemaal niet fijn meer en vaak wacht ik tot ik weer thuis achter de computer zit.ocn schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:12:
[...]
Ik merk na bijna 1,5 jaar dat ik helemaal gewend ben aan het gebruik van het grote scherm. Zal moeilijk zijn om terug te gaan naar een non-foldable.
[ Voor 14% gewijzigd door Marcievg op 12-06-2022 11:17 ]
Wat bedoel je met bon eigenlijk? Als je hiermee de aankoopbon bedoelt, dan begrijp ik niet dat je deze van de MediaMarkt of Samsung moet krijgen. Deze heb je toch wel of op papier of evt digitaal?
En heb je zelf kunnen herleiden waarom juist bij jouw Z Fold het scherm gescheurd is? Ik heb gelezen dat het te maken zou kunnen hebben met temperatuursverschillen, dus bijvoorbeeld wanneer je van buiten komt waar het op dat moment koud was en je binnen, waar het warm is vrij snel na binnenkomst het scherm openklapt. Of doordat je de telefoon draadloos oplaadt waarbij het toestel ook best warm kan worden.
En heb je zelf kunnen herleiden waarom juist bij jouw Z Fold het scherm gescheurd is? Ik heb gelezen dat het te maken zou kunnen hebben met temperatuursverschillen, dus bijvoorbeeld wanneer je van buiten komt waar het op dat moment koud was en je binnen, waar het warm is vrij snel na binnenkomst het scherm openklapt. Of doordat je de telefoon draadloos oplaadt waarbij het toestel ook best warm kan worden.
Normaal gesproken bewaar ik de bonnen ook altijd digitaal. Maar deze was niet meer te vinden voor mij. ook in mijn account van de mediamarkt is deze weggehaald. Uiteindelijk heb ik van Samsung de bon weer gekregen.Goofman schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:00:
Wat bedoel je met bon eigenlijk? Als je hiermee de aankoopbon bedoelt, dan begrijp ik niet dat je deze van de MediaMarkt of Samsung moet krijgen. Deze heb je toch wel of op papier of evt digitaal?
Vandaag heb ik mijn telefoon weer opgehaald in Utrecht bij het service center en ik heb onder de garantie een nieuw scherm gekregen.
Bij het inleveren heb ik gevraagd of het vaker voorkomt en dit is het geval. Er werd mij verteld dat het op de fabriek nagenoeg perfect moet worden gemonteerd zodat het scherm niet tegen de scharnieronderdelen komt met het vouwen. Dit is ook iets dat bij alle foldables voorkomt. Het komt er gewoon op neer dat je pech kunt hebben en tot nu toe is er niet een vouwtelefoon die vrij is van deze kans. Het komt gelukkig ook niet vaak voor.
Dank voor de update. Dat klinkt plausibel moet ik zeggen. En zo links en rechts zie ik terug dat Samsung ook zonder 'morren' het scherm van Flips en Folds onder garantie vervangt.Marcievg schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:03:
[...]
Normaal gesproken bewaar ik de bonnen ook altijd digitaal. Maar deze was niet meer te vinden voor mij. ook in mijn account van de mediamarkt is deze weggehaald. Uiteindelijk heb ik van Samsung de bon weer gekregen.
Vandaag heb ik mijn telefoon weer opgehaald in Utrecht bij het service center en ik heb onder de garantie een nieuw scherm gekregen.
Bij het inleveren heb ik gevraagd of het vaker voorkomt en dit is het geval. Er werd mij verteld dat het op de fabriek nagenoeg perfect moet worden gemonteerd zodat het scherm niet tegen de scharnieronderdelen komt met het vouwen. Dit is ook iets dat bij alle foldables voorkomt. Het komt er gewoon op neer dat je pech kunt hebben en tot nu toe is er niet een vouwtelefoon die vrij is van deze kans. Het komt gelukkig ook niet vaak voor.
Het ging bij mij ook zonder problemen. Ik heb weken gewacht op de bon en in de winkel hebben ze er niet eens naar gevraagd. Er werd even gekeken naar het probleem en alles werd in orde gemaakt. De bon is enkel van mijn kant even ter sprake gekomen. Het is een bekend probleem en ze doen het op deze manier wel netjes.Goofman schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:46:
[...]
Dank voor de update. Dat klinkt plausibel moet ik zeggen. En zo links en rechts zie ik terug dat Samsung ook zonder 'morren' het scherm van Flips en Folds onder garantie vervangt.
Ik heb nu een tweede third party screenprotector erop gezet. Zitten nog best wat kleine bubbels op het scherm. Zal dit vanzelf wegtrekken of gaat dit alleen weg met het wegduwen?
Geen idee welk merk protector je hebt, maar bij de mijne verdween alles na een dag of 3. Ik zou dus nog even geduld hebben. Wegduwen kan altijd nog, maar je gaat dat wel zien. Het is namelijk geen hard glas zoals bij de conventionele toestellen.BramViking schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:52:
Ik heb nu een tweede third party screenprotector erop gezet. Zitten nog best wat kleine bubbels op het scherm. Zal dit vanzelf wegtrekken of gaat dit alleen weg met het wegduwen?
Mijn Fold 2 vouwt dus nog maar ~160 graden open. Lijkt iets vast te zitten in het scharnier. Heeft iemand dit wel eens buiten garantie laten repareren?
Bang dat dit vrij prijzig gaat worden.
Gewoon forcerenKoekhapperrr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:02:
Mijn Fold 2 vouwt dus nog maar ~160 graden open. Lijkt iets vast te zitten in het scharnier. Heeft iemand dit wel eens buiten garantie laten repareren?
Met een beetje kracht kan ik de onderkant van het scherm wel volledig uitklappen; zit duidelijk bovenin het scharnier wat vast. Heb het gevoel dat ik, bij nog meer kracht, de telefoon doormidden breek.
Toen dit afgelopen weekend begon leken die borsteltjes op dat specifieke punt in het scharnier er ook uit te komen. Misschien zijn die borsteltjes nu wel in het scharnier zelf terechtgekomen.
Ik heb exact hetzelfde sinds gisteren en ga morgen bij een Samsung repair center langs om te kijken wat zij er mee kunnen / wat het moet kosten...Koekhapperrr schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:02:
Kan je eind morgen een ervaring laten weten
@Koekhapperrr ik zou hier nog ff op terug komen.
Wat een deceptie
Afspraak gemaakt bij Samsung in Utrecht online, waarbij het defect dus ook al volledig is opgegeven. Ik woon in Zwolle, dus dat is een goed uur enkele reis + parkeerkosten. Je gaat er vanuit dat ze je afbellen van tevoren als de reparatie niet door kan gaan, zodat je niet voor niks je vrije dag hieraan besteed.
Voor reparatie moet je je gehele toestel resetten. Had daar backups voor voorbereid, maar de uiteindelijke reset pas in de winkel gedaan om 100% zeker te zijn dat ik niet de hele dag voor niks m'n telefoon aan het herinstellen ben. Overigens mag je in de winkel dezelfde vragenlijst als online gewoon nogmaals invullen.
Maar: alle onderdelen waren op voorraad en reparatie viel onder garantie, dus
hup snel hele ding leeg en meegegeven en de stad in.
3 uur later maar even polshoogte nemen...
Je voelt hem al aankomen: blijkbaar was er een stukje tape (ja echt: tape!) toch niet op voorraad en kon daardoor de gehele reparatie niet doorgaan. En dan ook niet effe bellen ofzo hé, dan was ik nog naar Amsterdam doorgereden vandaag... Toen ik er achter kwam was dat niet meer haalbaar
De medewerker vond het ook allemaal heul vervelend, maar er was helemaal niks mogelijk. Zelfs toen ik aangaf dat ik ooit nog best wou bijbetalen als ik nu direct een Fold3 of Fold4 mee kon krijgen kwam hij doodleuk ermee aanzetten dat deze 'defecte' Fold2 nog geen €100 inruilwaarde vertegenwoordigde
via ING/ICS kan ik goedkoper een Fold4 kopen, dan daar, als trouwe klant met een onoplosbaar reparatieprobleem.
Gelukkig lag mijn toestel nog niet uit elkaar (ze hebben gewoon 3 uur niks gedaan), en heb ik dus mijn niet volledig vouwbare Fold mee terug genomen uiteindelijk. Anders zit je dus zonder telefoon, want leentoestellen doen ze ook niet aan.
Er zou een spoedbestelling gedaan worden en als het mee zit mag morgen wel weer komen. Als het dan wel binnen is gaan ze het morgen fixen. Dan hoor je het hier nog wel haha.
/rant
Hoe dan ook, een scharnier wat niet 180 graden meer open wil valt dus (mits geen schade aan het scharnier, dat controleren ze wel) onder fabrieksgarantie. Ook na je 12 maanden Samsung Care+. Reparatie kost je vooral tijd en grijze haren, geen geld.
Wat een deceptie
Afspraak gemaakt bij Samsung in Utrecht online, waarbij het defect dus ook al volledig is opgegeven. Ik woon in Zwolle, dus dat is een goed uur enkele reis + parkeerkosten. Je gaat er vanuit dat ze je afbellen van tevoren als de reparatie niet door kan gaan, zodat je niet voor niks je vrije dag hieraan besteed.
Voor reparatie moet je je gehele toestel resetten. Had daar backups voor voorbereid, maar de uiteindelijke reset pas in de winkel gedaan om 100% zeker te zijn dat ik niet de hele dag voor niks m'n telefoon aan het herinstellen ben. Overigens mag je in de winkel dezelfde vragenlijst als online gewoon nogmaals invullen.
Maar: alle onderdelen waren op voorraad en reparatie viel onder garantie, dus
hup snel hele ding leeg en meegegeven en de stad in.
3 uur later maar even polshoogte nemen...
Je voelt hem al aankomen: blijkbaar was er een stukje tape (ja echt: tape!) toch niet op voorraad en kon daardoor de gehele reparatie niet doorgaan. En dan ook niet effe bellen ofzo hé, dan was ik nog naar Amsterdam doorgereden vandaag... Toen ik er achter kwam was dat niet meer haalbaar
De medewerker vond het ook allemaal heul vervelend, maar er was helemaal niks mogelijk. Zelfs toen ik aangaf dat ik ooit nog best wou bijbetalen als ik nu direct een Fold3 of Fold4 mee kon krijgen kwam hij doodleuk ermee aanzetten dat deze 'defecte' Fold2 nog geen €100 inruilwaarde vertegenwoordigde

Gelukkig lag mijn toestel nog niet uit elkaar (ze hebben gewoon 3 uur niks gedaan), en heb ik dus mijn niet volledig vouwbare Fold mee terug genomen uiteindelijk. Anders zit je dus zonder telefoon, want leentoestellen doen ze ook niet aan.
Er zou een spoedbestelling gedaan worden en als het mee zit mag morgen wel weer komen. Als het dan wel binnen is gaan ze het morgen fixen. Dan hoor je het hier nog wel haha.
/rant
Hoe dan ook, een scharnier wat niet 180 graden meer open wil valt dus (mits geen schade aan het scharnier, dat controleren ze wel) onder fabrieksgarantie. Ook na je 12 maanden Samsung Care+. Reparatie kost je vooral tijd en grijze haren, geen geld.
[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 30-08-2022 01:39 ]
Dat is logisch, toch? Zelfs na vijf jaar zijn ze verplicht je toestel te repareren met zo'n defect. Moet je het wel bij Samsung hebben aangeschaft. Maar de wet kent geen garantie. Een product moet conform zijn en je moet van een telefoon kunnen uitgaan dat het minimaal vijf jaar meegaat.
Tenzij het defect is ontstaan door eigen toedoen. Als je je telefoon laat vallen en het scherm breekt, valt dat niet onder garantie.BramViking schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 02:38:
Dat is logisch, toch? Zelfs na vijf jaar zijn ze verplicht je toestel te repareren met zo'n defect. Moet je het wel bij Samsung hebben aangeschaft. Maar de wet kent geen garantie. Een product moet conform zijn en je moet van een telefoon kunnen uitgaan dat het minimaal vijf jaar meegaat.
In mijn geval is er stof / troep in het scharnier terecht gekomen. De opbouw daarvan voorkomt het volledig openvouwen uiteindelijk.
Ik heb dit weekend een heel dun draadje erin eruit geprobeerd te pulken wat ongetwijfeld de druppel is geweest waardoor hij echt niet meer fatsoenlijk open wou. Dat draadje is er (zij het totaal onbewust en zeker onder de noemer 'normaal gebruik') wel door mijn toedoen ingekomen denk ik. Die kruipt er niet vanzelf in
Ben met je eens dat ze hier garantie op moeten verlenen, maar ik kan me voorstellen dat het een lastige discussie kan zijn als een medewerker een slechte dag heeft.
@Koekhapperrr het heeft effe geduurd, maar mijn Fold2 is nu daadwerkelijk weer heel en wil volledig open!
Toch zou ik je adviseren niet naar Utrecht te gaan als het anders kan, man man man wat een slechte organisatie is het daar... om half 5 zeiden ze dat het toestel enkel nog getest moest worden en om 5u klaar zou zijn. Het duurde tot na half 6 voordat ik hem mee kreeg. Ondertussen kwam er een andere klant binnen waarvan de reparatie afspraak 5 minuten voor de afspraak zelf geannuleerd was...

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 31-08-2022 00:11 ]
Kijk, dat is goed nieuws!Richh schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 00:09:toon volledige bericht
[...]
Tenzij het defect is ontstaan door eigen toedoen. Als je je telefoon laat vallen en het scherm breekt, valt dat niet onder garantie.
In mijn geval is er stof / troep in het scharnier terecht gekomen. De opbouw daarvan voorkomt het volledig openvouwen uiteindelijk.
Ik heb dit weekend een heel dun draadje erin eruit geprobeerd te pulken wat ongetwijfeld de druppel is geweest waardoor hij echt niet meer fatsoenlijk open wou. Dat draadje is er (zij het totaal onbewust en zeker onder de noemer 'normaal gebruik') wel door mijn toedoen ingekomen denk ik. Die kruipt er niet vanzelf in
Ben met je eens dat ze hier garantie op moeten verlenen, maar ik kan me voorstellen dat het een lastige discussie kan zijn als een medewerker een slechte dag heeft.
@Koekhapperrr het heeft effe geduurd, maar mijn Fold2 is nu daadwerkelijk weer heel en wil volledig open!Het heeft (buiten 2x brandstof en 2x duur parkeren) niks gekost.
Toch zou ik je adviseren niet naar Utrecht te gaan als het anders kan, man man man wat een slechte organisatie is het daar... om half 5 zeiden ze dat het toestel enkel nog getest moest worden en om 5u klaar zou zijn. Het duurde tot na half 6 voordat ik hem mee kreeg. Ondertussen kwam er een andere klant binnen waarvan de reparatie afspraak 5 minuten voor de afspraak zelf geannuleerd was...die is dus voor niks daarheen gereden.
Woon zelf gelukkig ~5 mins fietsen van een ander Samsung Service Point. Hebben ze trouwens nog iets meer uitleg gegeven bij het 'controleren of het scharnier niet door jou zelf beschadigd is'? Gaan ze hierbij wel eerst op zoek naar de echte oorzaak? Mijn toestel heeft namelijk wel wat valschade (van meer dan een jaar geleden), maar dit staat imo los van dit scharnierprobleem.
Helaas bij mij toch minder geluk. Mijn telefoon heeft een barst op het voorscherm (van ruim een jaar geleden). Met één blik op die barst wist de Samsung-meneer mij stellig te vertellen dat hierdoor ook mijn scharnier nu niet meer goed functioneerde. Telefoon hoefde daarvoor niet open, want "scharnier zit aan het scherm vast, dus het mechanisme is met die val ook stuk gegaan". Vervolgens beweert 'ie dat het een Fold 3 is en geen 2.Richh schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 00:09:toon volledige bericht
[...]
Tenzij het defect is ontstaan door eigen toedoen. Als je je telefoon laat vallen en het scherm breekt, valt dat niet onder garantie.
@Koekhapperrr het heeft effe geduurd, maar mijn Fold2 is nu daadwerkelijk weer heel en wil volledig open!Het heeft (buiten 2x brandstof en 2x duur parkeren) niks gekost.
Toch zou ik je adviseren niet naar Utrecht te gaan als het anders kan, man man man wat een slechte organisatie is het daar... om half 5 zeiden ze dat het toestel enkel nog getest moest worden en om 5u klaar zou zijn. Het duurde tot na half 6 voordat ik hem mee kreeg. Ondertussen kwam er een andere klant binnen waarvan de reparatie afspraak 5 minuten voor de afspraak zelf geannuleerd was...die is dus voor niks daarheen gereden.
Reparatie zou 760 euro kosten.
@Koekhapperrr wat ontzettend balen, en volgens mij ook onzin. Het zijn namelijk wel verschillende onderdelen geloof ik... Misschien is een andere medewerker wel wat vrijgeveneder? Ik zou het misschien bij een andere medewerker of andere store nog eens proberen, wie weet.
Prijsopgave is sowieso belachelijk, het repareren van een Fold2 is blijkbaar duurder dan de reparatie van een Fold3 of Fold4.
Prijsopgave is sowieso belachelijk, het repareren van een Fold2 is blijkbaar duurder dan de reparatie van een Fold3 of Fold4.
Zojuist terug van de Samsung winkel in Breda. Toestel wilde niet meer volledig 180 graden open, ongeveer tot 170 open te maken. Toestel is in mijn geval ook volledig kosteloos gemaakt inclusief volledig nieuw scherm en batterij. Medewerker gaf mij ook aan dat hij regelmatig Fold modellen terug kreeg met dit 'hinge' probleem.
Een gevalletje garantie of coulance? Mijn fold 2 heeft hetzelfde probleem + de batterij gaat ook niet meer zo lang mee...
Zie dat dat geeoon onder garantie valt. Hij gaat dus as maandag retour. Kom je er achter dat een e-sim helemaal niet zo handig is als je niets anders hebt liggen met e-sim...
Zie dat dat geeoon onder garantie valt. Hij gaat dus as maandag retour. Kom je er achter dat een e-sim helemaal niet zo handig is als je niets anders hebt liggen met e-sim...
[ Voor 42% gewijzigd door Pandorian op 17-11-2022 12:05 ]
Klopt volledig kosteloos. Het mooie is dat ze standaard de accu ook vervangen bij een dergelijke reparatie. Ik zou je adviseren naar een Samsung winkel te gaan. Eerdere ervaring met Dynafix was een stuk minder. Wel belangrijk is dat de betreffende onderdelen wel op voorraad zijn echter kan je dat vooraf niet nagaan. Bij mijn bezoek aan de winkel in Breda werd direct gezegd dat alle benodigde onderdelen op voorraad waren.
Succes.
Succes.
Pandorian schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:06:
Een gevalletje garantie of coulance? Mijn fold 2 heeft hetzelfde probleem + de batterij gaat ook niet meer zo lang mee...
Zou hem graag naar de winkel brengen, maar die is vanuit hier niet dichterbij dan een anderhalf uur rijden....
Vandaag zou hij opgehaald worden, maar het adres was niet goed overgenomen. Morgen nieuwe poging...
Ondertussen de telefoon als weer terug (reeds een week).
De reparatie heeft ongeveer een week nodig gehad. Enkele onderdelen niet op voorraad... (en dan denk je dat ze in het reparatie centrum alles hebben.
Scherm vervangen, scharnier gerepareerd, batterij vervangen. Alle scherm protectors vervangen, zelfs het kleine rubbertje aan de binnenkant vervangen (die was ineens weg), achterkant vervangen.
Telefoon is weer als nieuw! En dat allemaal onder de garantie.
Was even bang dat het ophalen weer fout zou gaan, daar het adres wederom niet goed overgenomen was. Maar de koerier kwam (enkele uren te laat) toch nog opdagen.
Buiten dat het iets langer duurde dan verwacht, toch nog alles goed gekomen, en de telefoon net voor een trip naar het buitenland weer terug gekregen. Dynafix heeft deze keer prima werk afgeleverd.
Vandaag zou hij opgehaald worden, maar het adres was niet goed overgenomen. Morgen nieuwe poging...
Ondertussen de telefoon als weer terug (reeds een week).
De reparatie heeft ongeveer een week nodig gehad. Enkele onderdelen niet op voorraad... (en dan denk je dat ze in het reparatie centrum alles hebben.
Scherm vervangen, scharnier gerepareerd, batterij vervangen. Alle scherm protectors vervangen, zelfs het kleine rubbertje aan de binnenkant vervangen (die was ineens weg), achterkant vervangen.
Telefoon is weer als nieuw! En dat allemaal onder de garantie.
Was even bang dat het ophalen weer fout zou gaan, daar het adres wederom niet goed overgenomen was. Maar de koerier kwam (enkele uren te laat) toch nog opdagen.
Buiten dat het iets langer duurde dan verwacht, toch nog alles goed gekomen, en de telefoon net voor een trip naar het buitenland weer terug gekregen. Dynafix heeft deze keer prima werk afgeleverd.
[ Voor 66% gewijzigd door Pandorian op 06-12-2022 20:18 ]