Herstel naar fabriekinstelling. Doe ik na elke update.Rohit schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:18:
[...]
2 maanden te laat haha. Krijg nog steeds geen FB meldingen. Fucking raar dit... Heb echt alles al gecheckt alle meldingen staan aan maar er komt gewoon niks.
Het is nu 10 April ...j-phone schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:54:
De software update is er voor de Fold 2 met security patchlevel 1 April 2021. Wel wat laat, maar beter laat dan nooit
Wat is er in hemelsnaam traag aan ??
Erg tevreden met de updates tot nu toe.
Vorige maand had ik security updates tot 1 maart, en vandaag heb ik tot 1 april.
Precies. Volgens schema.Bomberman71 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:36:
[...]
Het is nu 10 April ...
Wat is er in hemelsnaam traag aan ??
Erg tevreden met de updates tot nu toe.
Vorige maand had ik security updates tot 1 maart, en vandaag heb ik tot 1 april.
@Bomberman71 en @blue13x de vorige security update was van 1 februari 2021, die van maart is nooit uitgekomen voor de Fold 2. Dus is het wel enigzins laat.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Apart, want volgens mij had ik wel mijn security tot 1 maart staan.j-phone schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:56:
@Bomberman71 en @blue13x de vorige security update was van 1 februari 2021, die van maart is nooit uitgekomen voor de Fold 2. Dus is het wel enigzins laat.
Maar als was het 1 feb dan vind ik het nog steeds prima.
Wie zegt dat er iedere maand genoeg nieuwe threats en fixes zijn om uit te brengen ??
Naar mijn weten doet geen enkel merk vaker (frequenter) updates.
De voorgaande OTA update verscheen op 25 februari.Bomberman71 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:05:
[...]
Apart, want volgens mij had ik wel mijn security tot 1 maart staan.
Maar als was het 1 feb dan vind ik het nog steeds prima.
Wie zegt dat er iedere maand genoeg nieuwe threats en fixes zijn om uit te brengen ??
Naar mijn weten doet geen enkel merk vaker (frequenter) updates.
Wat mij eigenlijk opvalt is dat de Fold 2 de updates vrij laat krijgt in vergelijking met de andere series van Samsung. We krijgen ze wel, maar wat later.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Later als de rest .. Logisch toch, het is een Fold. Een niche product dat behoorlijk afwijkt van de rest in het Samsung Gamma.j-phone schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:10:
[...]
De voorgaande OTA update verscheen op 25 februari.
Wat mij eigenlijk opvalt is dat de Fold 2 de updates vrij laat krijgt in vergelijking met de andere series van Samsung. We krijgen ze wel, maar wat later.
Kan me voorstellen dat men daar iets langer mee bezig is om dat goed te krijgen.
Ik weet niet hoe lang je al Samsung toestellen gebruikt maar ik kan je mededelen dat ze Enorme sprongen hebben gemaakt mbt updates en ondersteuning !!
Op dit moment durf ik te stellen dat ze misschien voorop lopen terwijl dat eerst altijd was voorbehouden aan merken zoals OP.
Kan het beter ? Vast wel, maar ik denk dat men heden ten dage op software gebied weinig te klagen heeft.
Wat zeker sneller gaat bij de Z Fold 2 is de verspreiding naar elk regio. Bij andere toestellen kan het veeel langer duren voordat alle regios de update hebben gekregen.
De Fold is in kleinere aantallen verkocht en dus kunnen ze sneller kijken of de update geslaagd is binnen een regio en dus sneller releasen voor andere regios.
De Fold is in kleinere aantallen verkocht en dus kunnen ze sneller kijken of de update geslaagd is binnen een regio en dus sneller releasen voor andere regios.
heb jij een duitse fold? Dan heb je die van maart misschien wel gehad. Ik vind voor een product van 2000 euro op release dag dat die dan ook net zo goed geupdate mag zijn als toestellen van de helft goedkoper! Dus gewoon netjes elke maand.Bomberman71 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:27:
[...]
Later als de rest .. Logisch toch, het is een Fold. Een niche product dat behoorlijk afwijkt van de rest in het Samsung Gamma.
Kan me voorstellen dat men daar iets langer mee bezig is om dat goed te krijgen.
Ik weet niet hoe lang je al Samsung toestellen gebruikt maar ik kan je mededelen dat ze Enorme sprongen hebben gemaakt mbt updates en ondersteuning !!
Op dit moment durf ik te stellen dat ze misschien voorop lopen terwijl dat eerst altijd was voorbehouden aan merken zoals OP.
Kan het beter ? Vast wel, maar ik denk dat men heden ten dage op software gebied weinig te klagen heeft.
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Duitse ? Denk het niet. De mijne komt gewoon bij Coolblue vandaan.Rohit schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:17:
[...]
heb jij een duitse fold? Dan heb je die van maart misschien wel gehad. Ik vind voor een product van 2000 euro op release dag dat die dan ook net zo goed geupdate mag zijn als toestellen van de helft goedkoper! Dus gewoon netjes elke maand.
Maar goed, ik ben tevreden met het updatebeleid tot nu toe.
Dan heb je zeker de maart update niet gehad. Maar als jij er tevreden mee bent prima ik niet haha.Bomberman71 schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:57:
[...]
Duitse ? Denk het niet. De mijne komt gewoon bij Coolblue vandaan.
Maar goed, ik ben tevreden met het updatebeleid tot nu toe.
Hey Rohit!
Alles goed? met mij en m'n Galaxy Z Fold 2 (in het zwart) wel!
Hij bevalt me steeds beter het toestel, elke dag lijk ik er tot nu toe steeds meer tevreden over te worden!
In ieder geval nog bedankt dat ik hem van je over kon kopen!
Hij bevalt me steeds beter het toestel, elke dag lijk ik er tot nu toe steeds meer tevreden over te worden!
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Leuk dat hij zo goed bevalt! Ik heb toch besloten om hem te gaan verkopen. Ik merk dat ik hem steeds minder open klap, en zoals al eerder vernoemd door andere is het voorste scherm dan toch te klein.
Geen dank top om te horen! Hier alles goed en daar? Ja heerlijk toestel toch! Ik irriteer me alleen nog aan t smallere voorscherm en slechtere camera's.Lau26 schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:02:
Hey Rohit!
Die fabrieks screenprotector aan de binnenkant begint nu echt vreselijk te worden. Er zitten geen krassen op maar het lijkt gewoon alsof er een vette waas op m'n scherm zit, vooral bij lichte kleuren en wit.
Iemand hier die hem verwijderd heeft?
Ik heb de protector praktisch direct verwijderd. Echter is het wel raadzaam een alternatieve protector erop te plakken. Dit omdat er toch wel minuscule krasjes ontstaan in het kunststof.
Jackson6 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:54:
Die fabrieks screenprotector aan de binnenkant begint nu echt vreselijk te worden. Er zitten geen krassen op maar het lijkt gewoon alsof er een vette waas op m'n scherm zit, vooral bij lichte kleuren en wit.
Hoi,
gisteren de Fold 2 aangeschaft, kom van de Oneplus 8 pro af.. Net geregistreerd voor de Oordopjes en horloge, er stond dat het tot 9 weken kan duren, dat is toch wel erg lang. Iemand ervaringen mee hoe snel het echt gaat?
Nu weer de uitdaging om alles in te stellen zoals ik wil. Vooralsnog prachtig apparaat, maar die vingerafdrukken zijn wel een dingetje hoor. Ga maar eens verdiepen in alternatieve oleophobic protector. Iemand daar een tip voor?
Was ook wel verbaasd over aantal updates die ik moest doen, ik verwacht eigenlijk ineens naar de laatste update te kunnen, maar ik geloof dat ik 4 keer een systeem update heb moeten uitvoeren.
gisteren de Fold 2 aangeschaft, kom van de Oneplus 8 pro af.. Net geregistreerd voor de Oordopjes en horloge, er stond dat het tot 9 weken kan duren, dat is toch wel erg lang. Iemand ervaringen mee hoe snel het echt gaat?
Nu weer de uitdaging om alles in te stellen zoals ik wil. Vooralsnog prachtig apparaat, maar die vingerafdrukken zijn wel een dingetje hoor. Ga maar eens verdiepen in alternatieve oleophobic protector. Iemand daar een tip voor?
Was ook wel verbaasd over aantal updates die ik moest doen, ik verwacht eigenlijk ineens naar de laatste update te kunnen, maar ik geloof dat ik 4 keer een systeem update heb moeten uitvoeren.
lees de laatste paar pagina's hier eens door.S2K schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:47:
Hoi,
Vergeet je samsung care niet te registreren.
Ik heb de Orzero screenprotector besteld. Samsung Care had k al geregistreerd.Rohit schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:28:
[...]
lees de laatste paar pagina's hier eens door.
Vergeet je samsung care niet te registreren.
Helaas sinds vandaag een dode pixel op de vouwlijn van het binnenscherm te zien. Lijkt erop alsof er een stofje / minuscule zandkorrel onder het scherm terecht is gekomen en ervoor heeft gezorgd dat er een dode pixel is ontstaan. Zojuist contact opgenomen met samsung. Ben benieuwd of dit onder de garantie valt of dat het via de samsung care plus loopt.
:strip_exif()/f/image/atTrXQjvzMFA7cWAxHKw48z4.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan iemand eens ff de camera testen? De telephoto lens bij mij doet dus helemaal niks.. als ik me vinger erop leg dan zou bij de 3 camera standen er 1 foto bij moeten zitten die donker is. Maar het maakt niet uit welke stand ik kies hij word dus niet donker (ondat me vinger erop ligt). Ik heb dus het vermoeden dat die camera niet eens gebruikt word! Want of ik nou zoom of niet alles behalve ultrawide gaat via de middelste normale camera.
[ Voor 11% gewijzigd door Rohit op 03-05-2021 17:42 ]
Omdat de wide lens lichtsterker is dan de zoomlens, kiest de software bij minder licht automatisch de wide-lens, ook bij 'zoom', omdat de kans groter is dat de fotokwaliteit dan beter is. Dat is al jaren zo bij Samsung smartphones, en heel jammer dat je dat niet zelf kunt instellen.Rohit schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:36:
Kan iemand eens ff de camera testen? De telephoto lens bij mij doet dus helemaal niks.. als ik me vinger erop leg dan zou bij de 3 camera standen er 1 foto bij moeten zitten die donker is. Maar het maakt niet uit welke stand ik kies hij word dus niet donker (ondat me vinger erop ligt). Ik heb dus het vermoeden dat die camera niet eens gebruikt word! Want of ik nou zoom of niet alles behalve ultrawide gaat via de middelste normale camera.
Overdag of donker maakt niks uit hier..Of-Aaargh schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:29:
[...]
Omdat de wide lens lichtsterker is dan de zoomlens, kiest de software bij minder licht automatisch de wide-lens, ook bij 'zoom', omdat de kans groter is dat de fotokwaliteit dan beter is. Dat is al jaren zo bij Samsung smartphones, en heel jammer dat je dat niet zelf kunt instellen.
En buiten? Ik heb het even gechecked, bij daglicht buiten wordt bij mij altijd de onderste (zoom)lens gebruikt. Binnen gebruikt ie inderdaad snel de wide angle als het licht niet heel helder is. Ik kan niet zeggen of dit bij de Fold2 sneller of vaker is dan bij mijn vorige Samsungs...
Thanks! Weer wat wijzer. Buiten of ergens met veel licht doet die het idd wel!Of-Aaargh schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:10:
[...]
En buiten? Ik heb het even gechecked, bij daglicht buiten wordt bij mij altijd de onderste (zoom)lens gebruikt. Binnen gebruikt ie inderdaad snel de wide angle als het licht niet heel helder is. Ik kan niet zeggen of dit bij de Fold2 sneller of vaker is dan bij mijn vorige Samsungs...
Maar als de 'zoom' lens onder niet lichtsterke omstandigheden niet wordt gebruikt krijg je dus een foto met digitale zoom van de normale lens?Of-Aaargh schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:29:
[...]
Omdat de wide lens lichtsterker is dan de zoomlens, kiest de software bij minder licht automatisch de wide-lens, ook bij 'zoom', omdat de kans groter is dat de fotokwaliteit dan beter is. Dat is al jaren zo bij Samsung smartphones, en heel jammer dat je dat niet zelf kunt instellen.
Yup. Maar soms is de kwaliteit van een digitale zoom van de primaire lens/sensor beter dan wat de zoomlens/sensor oplevert. Jammer blijft het dat wij als gebruiker dat niet zelf mogen bepalen, maar dat we van de software/AI van Samsung afhankelijk zijn.j-phone schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:02:
[...]
Maar als de 'zoom' lens onder niet lichtsterke omstandigheden niet wordt gebruikt krijg je dus een foto met digitale zoom van de normale lens?
@Of-Aaargh weer wat geleerd, tnx 👍
Vanmiddag meteen geprobeerd toen je het zei, met beide dezelfde foto gemaakt in me slaapkamer, foto met zoomlens was toch stukke scherper dan de digitale zoom foto. Misschien met Pro modus beter aan te passen? Of werkt het daar precies zo?Of-Aaargh schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:38:
[...]
Yup. Maar soms is de kwaliteit van een digitale zoom van de primaire lens/sensor beter dan wat de zoomlens/sensor oplevert. Jammer blijft het dat wij als gebruiker dat niet zelf mogen bepalen, maar dat we van de software/AI van Samsung afhankelijk zijn.
Hoe oud is je Z Fold 2 als ik vragen mag?Cas33 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:32:
Helaas sinds vandaag een dode pixel op de vouwlijn van het binnenscherm te zien. Lijkt erop alsof er een stofje / minuscule zandkorrel onder het scherm terecht is gekomen en ervoor heeft gezorgd dat er een dode pixel is ontstaan. Zojuist contact opgenomen met samsung. Ben benieuwd of dit onder de garantie valt of dat het via de samsung care plus loopt.
[Afbeelding]
Volgens mij werkt het in de pro modus net zo. Wellicht dat andere foto-apps wel de zoomlens kunnen forceren.Rohit schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:20:
[...]
Vanmiddag meteen geprobeerd toen je het zei, met beide dezelfde foto gemaakt in me slaapkamer, foto met zoomlens was toch stukke scherper dan de digitale zoom foto. Misschien met Pro modus beter aan te passen? Of werkt het daar precies zo?
Oei, dat is toch wel erg kort geleden. Reden voor mijn vraag is dat ik berichten tegen kom van mensen met een Fold of Flip van een maand of 8 die problemen hebben met hun schermen. Het gaat dan wel voornamelijk om het ontstaan van scheuren precies daar waar het scherm vouwt. Ik was (weer) aan het kijken naar de Flip, maar berichten over dode pixels, rode lijntjes en scheuren weerhouden me toch wel van het klikken op die 'Kopen' knop.
Hier al maanden een Fold2 en nog gelukkig nergens last van.Goofman schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:54:
Oei, dat is toch wel erg kort geleden. Reden voor mijn vraag is dat ik berichten tegen kom van mensen met een Fold of Flip van een maand of 8 die problemen hebben met hun schermen. Het gaat dan wel voornamelijk om het ontstaan van scheuren precies daar waar het scherm vouwt. Ik was (weer) aan het kijken naar de Flip, maar berichten over dode pixels, rode lijntjes en scheuren weerhouden me toch wel van het klikken op die 'Kopen' knop.
Hier ook nergens last van, maar dat zegt eigenlijk niets. Het is natuurlijk wel zo dat garantie en samsung care een boel zorg wegneemt.
Hier ook nergens last van
we merken het wel. Wel grappig hoeveel aanspraak je krijgt met deze telefoon.
Heb nu al een paar dagen heen en weer zitten whatsappen met Samsung, het wordt maar niet duidelijk of je garantie vervalt als je zelf de screenprotector verwisseld... iemand ervaringen mee?
Die oorspronkelijke screenprotector wordt nu heel slecht en er zit lucht boven en beneden bij de vouw.
Die oorspronkelijke screenprotector wordt nu heel slecht en er zit lucht boven en beneden bij de vouw.
Waarom zou je garantie vervallen vanwege een screenprotector lol. Nog nooit zoiets knulligs gehoord. Geven ze dat bij de klantenservice aan?
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Vandaag toestel terug gekregen. Had hem via de ophaalservice laten ophalen ter reparatie. Is gemaakt onder de garantie. Had de originele screenprotector er niet meer opzitten. Op de website om hem aan te melden voor reparatie geven ze ook aan dat je elk toestel bij reparatie zonder screenprotector moet opsturen/meebrengen. Zouden ze zichzelf aardig mee tegenspreken als ze vervolgens geen garantie meer geven.Jackson6 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:04:
Heb nu al een paar dagen heen en weer zitten whatsappen met Samsung, het wordt maar niet duidelijk of je garantie vervalt als je zelf de screenprotector verwisseld... iemand ervaringen mee?
[ Voor 8% gewijzigd door Cas33 op 13-05-2021 00:23 ]
Interessant.
Dus als ik het goed begrijp moet je de screenprotector er eerst zelf afhalen ondanks dat ze aangeven dit vooral niet zelf te doen.
Als je hem dan terug krijgt, zit er dan wel weer een screenprotector op?
Dus als ik het goed begrijp moet je de screenprotector er eerst zelf afhalen ondanks dat ze aangeven dit vooral niet zelf te doen.
Ik heb zelf maar de screenprotector vervangen voor de https://www.amazon.nl/NEW...erol+f%2Caps%2C151&sr=8-1
Gisteravond erop gezet, installatie gaat heel makkelijk en moet zeggen ik heb maar 1 bubbeltje. Dit voelt al 100x beter dan de originele, ook heb ik nu niet meer die waas over het scherm waar ik me zo hard aan irriteerde.
Hopen dat deze minder snel loslaat bij de vouw, maar goed je krijgt er 3 dus kan even vooruit met bovenstaand artikel.
Gisteravond erop gezet, installatie gaat heel makkelijk en moet zeggen ik heb maar 1 bubbeltje. Dit voelt al 100x beter dan de originele, ook heb ik nu niet meer die waas over het scherm waar ik me zo hard aan irriteerde.
Hopen dat deze minder snel loslaat bij de vouw, maar goed je krijgt er 3 dus kan even vooruit met bovenstaand artikel.
Thanks. Ik denk dat ik ook ga proberen.Jackson6 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:28:
Ik heb zelf maar de screenprotector vervangen voor de https://www.amazon.nl/NEW...erol+f%2Caps%2C151&sr=8-1
Yep, vond het zelf ook nogal vreemd maar als je de instructies volgt bij het aanmelden voor reparatie dan verzoeken ze je elke screenprotector / skin te verwijderen. Na reparatie zit de originele er weer op.indofk schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:10:
Interessant.
Sinds bijna twee weken merk ik dat m'n gps echt crap is in de auto. Valt regelmatig weg of ik zie mezelf niet verplaatsen op het scherm (krijg geen melding dat ik slechte gps verbinding heb). Lijkt sinds de update te komen, maar weet niet 100% of het erna begonnen is. Behoorlijk vervelend.
Even alles backuppen en resetje doen.Draicon schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:01:
Sinds bijna twee weken merk ik dat m'n gps echt crap is in de auto. Valt regelmatig weg of ik zie mezelf niet verplaatsen op het scherm (krijg geen melding dat ik slechte gps verbinding heb). Lijkt sinds de update te komen, maar weet niet 100% of het erna begonnen is. Behoorlijk vervelend.
Afgelopen woensdag een Fold 2 gehaald, komende van een Note 10+. Wat een geweldig toestel!
Ik wilde eerst voor de NOte 20 Ultra gaan, maar nu er een cashback van 500 op zit, kwam de Fold in de buurt van de Note 20.
Moet nog wel erg wennen dat ik geen s-pen meer heb, maar het enorme scherm maakt veel goed!
Ik wilde eerst voor de NOte 20 Ultra gaan, maar nu er een cashback van 500 op zit, kwam de Fold in de buurt van de Note 20.
Moet nog wel erg wennen dat ik geen s-pen meer heb, maar het enorme scherm maakt veel goed!
binnen een maandje ben je weer afgekickt en verlang je weer naar een "handzame" note met pennetjejabberwock schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:46:
Afgelopen woensdag een Fold 2 gehaald, komende van een Note 10+. Wat een geweldig toestel!
Wellicht...maar ik ben wel iemand die vind dat een scherm nooit groot genoeg kan zijn. En om eerlijk te zijn vind ik het toestel in dichtgeklapte stand al veel handzamer dan de Note. Zeker in mijn broekzak. Maar we zullen zien....danda schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:55:
[...]
binnen een maandje ben je weer afgekickt en verlang je weer naar een "handzame" note met pennetje
Chrome gebruikers opgelet als je nu je fold opengevouwen gebruikt en je opent Chrome zal die altijd de desktop versie openen automatisch. Ik merkte dit gisteren op, waarschijnlijk hebben ze sinds een van de laatste versies dit geactiveerd. Je kunt dit uitzetten.
chrome://flags
Request desktop site for tablets on Android
Requests a desktop site, if the screen size is large enough on Android. On tablets with small screens a mobile site will be requested by default. – Android
#request-desktop-site-for-tablets
Op Disabled zetten. Ik vond het namelijk zwaar irritant dat er telkens een desktop site geopend werd..
Requests a desktop site, if the screen size is large enough on Android. On tablets with small screens a mobile site will be requested by default. – Android
Op Disabled zetten. Ik vond het namelijk zwaar irritant dat er telkens een desktop site geopend werd..
Grappig...ik zou juist willen dat er altijd desktop sites worden geopend.Rohit schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 02:54:
Chrome gebruikers opgelet als je nu je fold opengevouwen gebruikt en je opent Chrome zal die altijd de desktop versie openen automatisch. Ik merkte dit gisteren op, waarschijnlijk hebben ze sinds een van de laatste versies dit geactiveerd. Je kunt dit uitzetten.
Maar ja..ik gebruik geen chrome
met een dpi van 930 op je binnescherm dan hedde wel hele goeie ogen hahaha. Ik word er iig niet vrolijk van. Maar gebruik Chrome zou ik zegge en zet em op enabled haha.jabberwock schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:14:
[...]
Grappig...ik zou juist willen dat er altijd desktop sites worden geopend.
Maar ja..ik gebruik geen chrome
Die ogen valt wel mee...draag al een jaren een bril. Ik zal misschien Chrome eens testen, maar vind de standaard browser heel fijn werken.Rohit schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:58:
[...]
met een dpi van 930 op je binnescherm dan hedde wel hele goeie ogen hahaha. Ik word er iig niet vrolijk van. Maar gebruik Chrome zou ik zegge en zet em op enabled haha.
Zelf ben ik een die hard Firefox fan, maar gebruik op de Fold toch liever de Samsung browser. Chrome staat er niet eens op, ik vind het geen fijne browser. Ook op mijn desktop niet overigens (Mac), daar staan alleen FF en Safari op.
Ik gebruik op de pc wel Chrome. Ik vind FireFox dan weer een draak van een browser. In Chrome heb ik de Samsung extensie in gebruik om de favorieten tussen die browsers gelijk te houden.
Hoe krijg jij Chrome van fe fold af dan? Bij mij staat hij standaard geïnstalleerd.
Hoe krijg jij Chrome van fe fold af dan? Bij mij staat hij standaard geïnstalleerd.
Chrome gedeinstalleeerd met de hand. Op de fold gebruik ik alleen de Samsung browser, op mijn Mac FF en Safari en op de PC alleen FF.jabberwock schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:14:
Ik gebruik op de pc wel Chrome. Ik vind FireFox dan weer een draak van een browser. In Chrome heb ik de Samsung extensie in gebruik om de favorieten tussen die browsers gelijk te houden.
Wat ik erg prettig vindt aan de Samsung browser is de uitstekende darkmode, die gebruikte ik op de Samsung S8+ ook al.
Knap. Hier kan ik hem alleen uitschakelen..j-phone schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 17:29:
[...]
Chrome gedeinstalleeerd met de hand. Op de fold gebruik ik alleen de Samsung browser, op mijn Mac FF en Safari en op de PC alleen FF.
Wat ik erg prettig vindt aan de Samsung browser is de uitstekende darkmode, die gebruikte ik op de Samsung S8+ ook al.
Hmmm, even gekeken en je kan hem inderdaad alleen maar disablen... Ik zou zweren dat ik hem ge-deinstalleerd had.
Volgens mij is daar root voor nodig. Maar dat doe ik sinds de s7 al niet meer
Haha dacht ik ook al! Nouja disable is net zo goed. Die paar MB maakt ook nie uit..j-phone schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:05:
Hmmm, even gekeken en je kan hem inderdaad alleen maar disablen... Ik zou zweren dat ik hem ge-deinstalleerd had.
Nieuwe update is vandaag binnengekomen. Het gaat steeds beter met de frequentie daarvan.
Van de week iemand hier met een S21 Ultra even de camera vergeleken wat een verschil zeg pfff..
Ja het is uit de lengte of de breedte he.
Ik heb de fold nu 2 maanden in bezit, maar naar mijn mening doet de camera hetgeen wat voor mij goed is.
Met name wanneer het donker is, is de camera zeer matig, echter bij goed licht presteert hij naar mijn mening zeer voldoende.
Ik heb de fold nu 2 maanden in bezit, maar naar mijn mening doet de camera hetgeen wat voor mij goed is.
Met name wanneer het donker is, is de camera zeer matig, echter bij goed licht presteert hij naar mijn mening zeer voldoende.
Rohit schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:09:
Van de week iemand hier met een S21 Ultra even de camera vergeleken wat een verschil zeg pfff..
Nee resolutie is prima maar de kwaliteit van de S21 is gewoon stukke beter. Zoom camera is echt te gek! Bij de fold echt matig..Mac-Mar schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:49:
Ja het is uit de lengte of de breedte he.
[...]
Hier heb ik ook erg last van. Misschien inderdaad maar een reset proberen.Draicon schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:01:
Ik heb sowieso bij ál mijn Samsung smartphones gehad dat de GPS, en vooral ook het kompas, minder goed werkt dan bij 'dat andere grote merk'.
Helaas, een factory reset helpt niets tegen het verbeteren van GPS. Bij het navigeren tijdens het autorijden loopt hij nog steeds achter. Erg vervelend, gezien ik het bij de Note 8 en Note 10+ dit nooit hebt ervaren.
[ Voor 3% gewijzigd door PhoDB op 23-06-2021 08:36 ]
Ik heb hier eens over na lopen zitten denken.Rohit schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:00:
[...]
Nee resolutie is prima maar de kwaliteit van de S21 is gewoon stukke beter. Zoom camera is echt te gek! Bij de fold echt matig..
Buiten de camera op de Fold 2 heb ik ook een Sony Alpha 77 in bezit met een aardige verzameling lenzen. Geen pro spul, maar wel beter dan wat een mobiel kan vastleggen. Dit zit echter allemaal ingepakt in een camera tas en vaak heb ik geen zin om het spul uit te pakken, juiste lens erop te schroeven, eventueel statief op te stellen etc. Buiten dat is het moment dan ook al voorbij.
De Fold 2 (en uiteraard andere toestellen en merken) maken prima plaatjes voor de point & shoot gelegenheden. Wil je echt op pad met een camera dan volstaat een S21 ultra ook niet, want DSLR van merk A met lens B voldoet veel beter dan dat toestel.
Er is dus altijd een baas boven baas binnen de fotografie.
Mijn conclusie was dus dat als ik op pad ga naar de dierentuin, pretpark, weet ik het wat leuk is, ik gewoon de cameratas moet meenemen. Voor de rest voldoet de Fold 2 prima voor mij.
Klopt, maar bijvoorbeeld een concert mag je geen camera's meenemen. Maar je mobieltje mag gewoon.. Als je de S21 hebt kan je mooi inzoomen als je wat verder weg zit. De Fold2 hoef je dit echt niet te proberen..j-phone schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:21:
[...]
Ik heb hier eens over na lopen zitten denken.
Buiten de camera op de Fold 2 heb ik ook een Sony Alpha 77 in bezit met een aardige verzameling lenzen. Geen pro spul, maar wel beter dan wat een mobiel kan vastleggen. Dit zit echter allemaal ingepakt in een camera tas en vaak heb ik geen zin om het spul uit te pakken, juiste lens erop te schroeven, eventueel statief op te stellen etc. Buiten dat is het moment dan ook al voorbij.
De Fold 2 (en uiteraard andere toestellen en merken) maken prima plaatjes voor de point & shoot gelegenheden. Wil je echt op pad met een camera dan volstaat een S21 ultra ook niet, want DSLR van merk A met lens B voldoet veel beter dan dat toestel.
Er is dus altijd een baas boven baas binnen de fotografie.
Mijn conclusie was dus dat als ik op pad ga naar de dierentuin, pretpark, weet ik het wat leuk is, ik gewoon de cameratas moet meenemen. Voor de rest voldoet de Fold 2 prima voor mij.
Hallo allen,
Ik heb nu een IPhone 12 pro Max, en hiervoor de Fold 2 gehad..
Nu wil ik alvast voor de aankomende Galaxy Fold 3 een Dashbord houder gaan aanschaffen waarin de telefoon goed en stevig vast zit.
Heeft iemand hier een Fold 2 autohouder?
Die zal vast ook gaan passen voor de Fold 3.
Nu wil ik alvast voor de aankomende Galaxy Fold 3 een Dashbord houder gaan aanschaffen waarin de telefoon goed en stevig vast zit.
Er staan al een aantal autohouders gemeld hier. Ik heb er zelf ook eentje waarvan ik foto's en ervaring hier gedeeld heb038Robijno schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:59:
Hallo allen,
Sinds een aantal dagen is de camera van Whatsapp gek aan het doen. Ik miste altijd al de mogelijkheid om te wisselen tussen breedhoek en gewoon in de software ten opzichte van mijn S10. Daar kon je namelijk nog wisselen, bij de Fold niet. Een nieuw hoofdstuk dient zich echter aan: de camera is al een beetje ingezoomd als je de camera start. De foto zelf is echter wel uitgezoomd, dus in de zoeker zie je een ander beeld dan dat daadwerkelijk de foto wordt.
Nu heb ik eerst zelf gezocht wat het kon zijn, het lijkt de afgelopen dagen een bekend probleem bij de beta van Whatsapp, maar ik gebruik de beta helemaal niet. Cache van Whatsapp geleegd, hele app verwijderd: niks. Heeft iemand hier misschien hetzelfde en nog liever: een tip?
Nu heb ik eerst zelf gezocht wat het kon zijn, het lijkt de afgelopen dagen een bekend probleem bij de beta van Whatsapp, maar ik gebruik de beta helemaal niet. Cache van Whatsapp geleegd, hele app verwijderd: niks. Heeft iemand hier misschien hetzelfde en nog liever: een tip?
Niet helemaal waar. Je mag geen "professionele camera" meenemen bij een concert. Wat valt onder een profesionele camera vraag je ? Een camera die van lens kan verwisselen (dus ja ook een Nikon D50 uit het jaar 2007 valt dan onder "professioneel" maargoed ..)Rohit schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:52:
[...]
Klopt, maar bijvoorbeeld een concert mag je geen camera's meenemen. Maar je mobieltje mag gewoon.. Als je de S21 hebt kan je mooi inzoomen als je wat verder weg zit. De Fold2 hoef je dit echt niet te proberen..
Dus als jij een fixed-lens camera meeneemt zoals de APS-C Fuji X100 series, de Full-Frame Sony RX1 series compact camera's, Ricoh GR series, Sony RX100 compacts etc. etc.... is dat nog steeds A-OK
Ik heb geregeld met plezier m`n X100F en sinds begin vorig jaar V (al hield het begin vorig jaar wel richting April meteen op met concerten vanwege je weet wel wat

@Jackson6 ik niet. Ben nog helemaal tevreden met de Fold 2. Een pennetje is ook niet aan mij besteed. Er was namelijk een tijd dat je iedere PDA met een pennetje moest bedienen en sindsdien ben ik allergisch vvor die dingen.
De camera is ook goed genoeg voor mij. Voor seriouzere zaken pak ik de Sony Alpha 77 wel.
Snelheid van het toestel is ook genoeg voor mij.
Bovenstaande gezegd hebbende zal ik wellicht wel geinteresseerd zijn in de Fold 4.
De camera is ook goed genoeg voor mij. Voor seriouzere zaken pak ik de Sony Alpha 77 wel.
Snelheid van het toestel is ook genoeg voor mij.
Bovenstaande gezegd hebbende zal ik wellicht wel geinteresseerd zijn in de Fold 4.
Wanneer er vanuit Samsung een goed inruilvoorstel komt dan ben ik in principe wel in de markt. Ik las onlangs dat het nieuwe model goedkoper wordt en Samsung met een goede restwaarde van de Fold 2 wil komen. Een eventueel kleiner scherm hoeft van mij niet, dus dat is dan even in het echt vergelijken, maar een minder fragiel binnenscherm lijkt me wel wat. Wanneer de upgrade niet al te hard in de papieren zou lopen, zie ik het mezelf wel doenJackson6 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:03:
Gaat iemand hier upgraden van de Fold2 naar de Fold3?
Ligt echt aan de prijs.. als ik een klein bedrag bij hoef te betalen zal ik erover nadenken.. Ik had liever een iets breder voorscherm gezien en betere camera's achterop dan was het zonder twijfel een overstap hoe duur die dan ook was! Deze voldoet voor de rest nog prima en vind het echt goed van Samsung dat ze dit hebben kunnen maken, hij kraakt of piept gewoon totaal niet.. Alles zit goed vast geen putjes of krasjes in mijn scherm eigenlijk nog gewoon als nieuw en dat voor een toestel van al meer dan een half jaar oud!
Breder voorscherm, waterproof, betere camera en ik kom weer terug
Waterproof gelukkig geen last van. Volgens mij is het niet zo erg toch?cliors schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:28:
Water en ijstest
YouTube: Galaxy Z Fold2 Water Test & Freeze Test for 24 Hours | Can This $2,0...
After:
YouTube: Galaxy Z Fold2 | 2 Days AFTER the Water Test & Water Freeze Test
[ Voor 43% gewijzigd door Rohit op 16-07-2021 23:24 ]
Met een breder voorscherm moet je wel weer met twee handen werken ivm de dikte van het toestel. Voor mij is de huidige breedte prima.cliors schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:28:
Waterproof is niet echt een issue als je oplet wat je doet met een duur apparaat. Ik zie nog weleens jongeren een smartphone van 800+ euro in de hoek van het bankstel gooien en zich verwonderen als dit mis gaat en het toestel op de tegels land. Maar paps & mams hebben het betaald dus de waarde van een euro is totaal onbekend bij hen.
De Fold is bedoelt voor de mensen die een groot scherm nodig hebben als het ze uikomt. Ik bedoel, de Samsung S21 Ultra is een prima apparaat voor foto's, maar wat ik zou willen is dat hij uitklapt. Dat priegelscherm, vergeleken bij een Fold, vind ik maar niets.
En de synergy mag je nu nog niet verwachten, daar is de display technology nog niet ver genoeg voor gevorderd.
Geef het 4 jaar, dan zijn we een stuk verder op dit gebied (en komt het wellicht van een fruit merk vandaan).
Ik zat vaker op het voorste scherm van de fold te priegelen dan de binnenkant, wat dus vreselijk irritant was vaak. Blijkbaar had ik niet zoveel uitklap "momenten". Bij het uitklappen was het dan wel weer feest uiteraard.j-phone schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 00:06:
[...]
Met een breder voorscherm moet je wel weer met twee handen werken ivm de dikte van het toestel. Voor mij is de huidige breedte prima.
Snap de link tussen waterproof zijn en de hoek van een bankstel niet. Ik ben enkele maanden per jaar in een kustgebied en ben vaak aan het water filmpjes/foto's schieten, vandaar dat waterproof zijn een must is. Oh ik sta ook gewoon onder de douche of in bad met m'n toestel. De water en ijs test ken ik, maar ik heb geen zin om een risico te nemen.Waterproof is niet echt een issue als je oplet wat je doet met een duur apparaat. Ik zie nog weleens jongeren een smartphone van 800+ euro in de hoek van het bankstel gooien en zich verwonderen als dit mis gaat en het toestel op de tegels land. Maar paps & mams hebben het betaald dus de waarde van een euro is totaal onbekend bij hen.
Het is iets persoonsgebonden denk ik dan want als je ingenieur bent en je probeert op je 21 Ultra iets te tekenen/lezen kan het priegelwerk worden inderdaadDe Fold is bedoelt voor de mensen die een groot scherm nodig hebben als het ze uikomt. Ik bedoel, de Samsung S21 Ultra is een prima apparaat voor foto's, maar wat ik zou willen is dat hij uitklapt. Dat priegelscherm, vergeleken bij een Fold, vind ik maar niets.
Neem je een s21 ultra erbij voor fotos enz hahacliors schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:46:
[...]
Ik zat vaker op het voorste scherm van de fold te priegelen dan de binnenkant, wat dus vreselijk irritant was vaak. Blijkbaar had ik niet zoveel uitklap "momenten". Bij het uitklappen was het dan wel weer feest uiteraard.
[...]
Snap de link tussen waterproof zijn en de hoek van een bankstel niet. Ik ben enkele maanden per jaar in een kustgebied en ben vaak aan het water filmpjes/foto's schieten, vandaar dat waterproof zijn een must is. Oh ik sta ook gewoon onder de douche of in bad met m'n toestel. De water en ijs test ken ik, maar ik heb geen zin om een risico te nemen.![]()
[...]
Het is iets persoonsgebonden denk ik dan want als je ingenieur bent en je probeert op je 21 Ultra iets te tekenen/lezen kan het priegelwerk worden inderdaad
Ik heb hem inderdaad al.
Worden wel 2 bakstenen zo samen in m'n zak.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het vernieuwen van een screenprotector op hun Fold2?
Ik heb een beginnend belletje aan de bovenkant van mijn vouwscherm. Op aanraden van wat Reddit threads maar even contact gezocht met Samsung (ik woon vlakbij de brand-shop in Utrecht) maar daar kreeg ik van de dienstdoende servicemedewerker mooi een deksel op mijn neus. "Nee, er bestaan geen clearcoats voor dit toestel" en eigenlijk was de enige optie "ermee leren leven" en als het erger werd de protector verwijderen. Niet echt het serviceniveau waar ik op gehoopt had
Ik heb een beginnend belletje aan de bovenkant van mijn vouwscherm. Op aanraden van wat Reddit threads maar even contact gezocht met Samsung (ik woon vlakbij de brand-shop in Utrecht) maar daar kreeg ik van de dienstdoende servicemedewerker mooi een deksel op mijn neus. "Nee, er bestaan geen clearcoats voor dit toestel" en eigenlijk was de enige optie "ermee leren leven" en als het erger werd de protector verwijderen. Niet echt het serviceniveau waar ik op gehoopt had
Ik heb de orginele eraf gehaald. Hij zat er nog prima op, maar had gelezen dat hij tov andere merken erg stroef was. ik heb toen de orzero gehaald. even goed e scherm schoon mkaen, de instructies volgen en erop plakken. luchtbelletjes verdwijnen na enkele dagen...echt waar! geduld hebben.
Deze voelt zoveel beter aan! Die van samsung is meer een rubberachtig velletje! Als je het verschil voelt, dan voel je eigenlijk pas dat die van samsung rommel is.
Deze voelt zoveel beter aan! Die van samsung is meer een rubberachtig velletje! Als je het verschil voelt, dan voel je eigenlijk pas dat die van samsung rommel is.
Heb de Orzero ook maar eens besteld. Ben benieuwd!jabberwock schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 12:36:
Ik heb de orginele eraf gehaald. Hij zat er nog prima op, maar had gelezen dat hij tov andere merken erg stroef was. ik heb toen de orzero gehaald. even goed e scherm schoon mkaen, de instructies volgen en erop plakken. luchtbelletjes verdwijnen na enkele dagen...echt waar! geduld hebben.
Ga je geen spijt van krijgen. En echt...heb geduld met de kleine bubbeltje die achter blijven..eBait schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:44:
[...]
Heb de Orzero ook maar eens besteld. Ben benieuwd!
Hoe lang heb je em al? Hij ligt hier nog in de verpakking omdat ik me nog niet heel erg irriteer aan de luchtbel bovenin. Druk hem meestal weer weg om de paar uur haha. En de rest is nog prima alleen dat ene belletje in de vouw bovenin. Ben juist bang dar als ik hem weghaal er daarna ergens een stofje of vuiltje kom waar ik me 100x erger aan irriteer..jabberwock schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 14:56:
[...]
Ga je geen spijt van krijgen. En echt...heb geduld met de kleine bubbeltje die achter blijven..
Ik heb de screenprotector nu zo'n 3 weken. Kan dus nog niet echt iets zeggen over de lange termijn. Maar er zitten 3 protectors in..dus ik denk dat het wel goed komt.Rohit schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:15:
[...]
Hoe lang heb je em al? Hij ligt hier nog in de verpakking omdat ik me nog niet heel erg irriteer aan de luchtbel bovenin. Druk hem meestal weer weg om de paar uur haha. En de rest is nog prima alleen dat ene belletje in de vouw bovenin. Ben juist bang dar als ik hem weghaal er daarna ergens een stofje of vuiltje kom waar ik me 100x erger aan irriteer..
Ik heb wel echt de tijd er voor genomen, filmpje gekeken. Onder een een felle lamp elk stofje etc wat ik zag weggehaald. Hij zit er echt superstrak op zonder bubbels en/of stof. Ik zeg doen!
Wanneer word er een topic [Samsung Galaxy Z Fold 3] Ervaringen & Discussie aangemaakt?
Gezien Samsung vandaag heeft bevestigd dat die er gaat komen.
Vrijwel zeker en vooral door de pen. Vraag mij alleen af hoe zo'n zachte scherm en kwetbare screenprotector tegen een pen kan zonder deuken en krassen te krijgen én ook nog vouwen.Jackson6 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:03:
Gaat iemand hier upgraden van de Fold2 naar de Fold3?
Als jij hem aanmaaktSmooth-J schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:42:
Wanneer word er een topic [Samsung Galaxy Z Fold 3] Ervaringen & Discussie aangemaakt?
Ja, alleen daardoor een dode pixellijn ontstaan. Voor reparatie opgestuurd, en nu willen ze het niet kosteloos repareren. Kosten 750 euro voor een nieuw scherm. Ik raad het af.eBait schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 12:01:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het vernieuwen van een screenprotector op hun Fold2?
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? En heb je geen Samsung Care+?ocn schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:25:
[...]
Ja, alleen daardoor een dode pixellijn ontstaan. Voor reparatie opgestuurd, en nu willen ze het niet kosteloos repareren. Kosten 750 euro voor een nieuw scherm. Ik raad het af.
Zo das duur! Zelfs binnen garantie zonder Samsung Care+?ocn schreef op donderdag juli 2021 @ 18:25:
[...]
Ja, alleen daardoor een dode pixellijn ontstaan. Voor reparatie opgestuurd, en nu willen ze het niet kosteloos repareren. Kosten 750 euro voor een nieuw scherm. Ik raad het af.
Ik heb hem eerst bij het verkooppunt teruggebracht. Ik ga uiteraard niet akkoord met die 750 euro. Volgende stap wordt direct bij Samsung fabrieksgarantie claimen. Als dat niet lukt probeer ik Samsung Care+, maar dat kost dus ook 130 euro.
Heeft iemand hier youtube shorts in zijn app?
Op andere telefoons zie ik dat, maar op mijn fold 2 is het er niet en heb ik onderin de knop 'ontdekken' staan. Ik vermoed dat het maken heeft met de telefoon maar kan er niks, over vinden op internet.
Op andere telefoons zie ik dat, maar op mijn fold 2 is het er niet en heb ik onderin de knop 'ontdekken' staan. Ik vermoed dat het maken heeft met de telefoon maar kan er niks, over vinden op internet.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Er is een nieuwe OTA firmware versie uit. Beveiliging is echter van juli 2021, dus we lopen een maandje achter.