Theratron schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:28:
[...]
Desondanks nog steeds erg tevreden hoor! Als ik hem dan eenmaal opengevouwen heb is het nog steeds ieder moment genieten. Maar je moet er dus wel compromissen voor sluiten dus ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen is.
Ik kan me eigenlijk helemaal bij je aansluiten. De compromissen vind ik alles bij elkaar prima te doen, al heb ik toevallig vannacht erover gedroomd dat ik een deuk in m'n binnenscherm had

. Het houdt me onbewust blijkbaar toch meer bezig...
Het is ook frappant hoe snel je went aan een veel hoger gewicht dan mijn S10. Ik heb de Fold nu bijna drie weken en had afgelopen zondag de S10 van een vriend vast, ik had een S10 als vorig toestel: het voelde als een dummy. Zo vederlicht, ik was totaal verbaasd. Gelukkig zit het nu in m'n systeem en voelt de Fold niet meer als zwaar.
Verdere gedachten na bijna drie weken gebruik:
Het scharnier is inderdaad een beetje stijf met openvouwen. Ideaal zou zijn dat 'ie helemaal in het begin iets losser zou zijn en daarna weer stijver. Geen idee of het technisch gezien kan, maar dat vogelen ze in Korea maar uit.
Hij is echt bizar snel, alles gaat gewoon instant. Ik vond mijn S10 al geen stakker maar deze gaat er echt nog flink overheen. Geldt ook voor de batterij: ik haal uren meet SoT dan op m'n vorige toestel. Nog steeds geen bizarre getallen, maar een kleine vijf uur lukt wel aan het einde van de dag. Ik gebruik veel WhatsApp web, dat zal 'm wel enigszins wakker houden.
Over de vingerafdruksensor ben ik nog niet helemaal uit. Als 'ie werkt gaat het bloedsnel, maar ik heb ook nog wel eens wat afkeur van mijn vinger. Misschien ligt het aan m'n bezwete handjes, zou kunnen. Ook haal ik 'm wel eens gelocked uit mijn zak, blijkbaar heeft hij dan al wat pogingen geregistreerd. Misschien zet ik de instelling wel weer terug dat hij pas voelt als ik op de knop druk. Ik heb m'n duim er drie keer in staan, dat zou het niet moeten zijn.
Alles bij elkaar heb ik geen spijt van mijn aankoop. Overal een scherm zo groot als de binnenkant tot je beschikking hebben, is heel lekker. Kleinere klusjes aan de voorkant gaan ook prima, als je maar via swype je tekst kunt intikken. Mij lukt het echt onvoldoende om middels tikken mijn tekst over te krijgen, dan maak ik te veel fouten. Van de bouwkwaliteit ben ik overtuigd. Alles voelt zeer solide (zal ook met het gewicht te maken hebben) en kraakt of piept totaal niet. De degelijkheid zal zich uit moeten wijzen, maar wat wil je met drie glazen oppervlaktes... Het officiële lederen hoesje van Samsung bevalt me prima. Bedekt weliswaar maar een halve telefoon, maar ik kan sinds die aankoop de Fold gewoon op een tafel leggen zonder na te denken over krassen.