Heb je de handleiding gelezen, daar staat het vast in 😋
Ik druk helemaal onderaan, op het scharnier.blue13x schreef op woensdag 16 september 2020 @ 18:58:
Wat is nou het correcte manier om dit te folden? Wil niet te hard op het scherm drukken. Schaam me een beetje om dit te vragen. Hehe
Dat doe ik dus ook:) druk op dat schanier punt en klapt zo dicht.BobB schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:58:
[...]
Ik druk helemaal onderaan, op het scharnier.
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
Waar precies?BobB schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:58:
[...]
Ik druk helemaal onderaan, op het scharnier.
Op de opstaande rand van de behuizing, het scherm raak je dan eigenlijk praktisch niet aan.
Instagram, cmon....
:strip_exif()/f/image/jJFrJsncBipuz5jVnfsdyqAI.jpg?f=fotoalbum_large)
Jammer dat WhatsApp video bellen in unfolded stand niet horizontaal werkt. (flex mode)

:strip_exif()/f/image/jJFrJsncBipuz5jVnfsdyqAI.jpg?f=fotoalbum_large)
Jammer dat WhatsApp video bellen in unfolded stand niet horizontaal werkt. (flex mode)
[ Voor 27% gewijzigd door cliors op 16-09-2020 22:54 ]
Sinds gisteren in gebruik, en ben echt verliefd op dit toestel! Het is gewoon zo anders dan elk ander toestel tot nu toe! Ben wel benieuwd naar de batterij (kom van de 11 Pro Max.
Ik ben er ook erg tevreden mee. Alleen nog even wennen aan de formfactor : P
Wel vraag ik me af of jullie ook merken dat het toestel behoorlijk warm wordt tijdens het opladen?
En als ik hem open klap hoor ik het scherm een heel klein beetje kraken, zoals twee lagen plastic over elkaar dat ook doen. Hebben jullie dat ook?
YouTube ging eerst bij mij niet verder dan 720p en als ik "flex mode" aanzette om de reacties te lezen dan gingen die alsnog over het hele scherm heen. Maar na een update en even opnieuw opstarten kwam dat goed gelukkig. Er zit bij mij ook een heel klein plekje onder de screenprotector, maar aangezien die gelukkig niet zo waardeloos is als de reviewers zeiden laat ik die toch maar mooi zitten. Wellicht heeft Samsung op retail units een betere screenprotector gezet dan op review exemplaren.
Wel vraag ik me af of jullie ook merken dat het toestel behoorlijk warm wordt tijdens het opladen?
En als ik hem open klap hoor ik het scherm een heel klein beetje kraken, zoals twee lagen plastic over elkaar dat ook doen. Hebben jullie dat ook?
YouTube ging eerst bij mij niet verder dan 720p en als ik "flex mode" aanzette om de reacties te lezen dan gingen die alsnog over het hele scherm heen. Maar na een update en even opnieuw opstarten kwam dat goed gelukkig. Er zit bij mij ook een heel klein plekje onder de screenprotector, maar aangezien die gelukkig niet zo waardeloos is als de reviewers zeiden laat ik die toch maar mooi zitten. Wellicht heeft Samsung op retail units een betere screenprotector gezet dan op review exemplaren.
De formfactor is inderdaad totaal anders, ik ben ook nog aan het zoeken wanneer welke setting het beste is.Theratron schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:44:
Ik ben er ook erg tevreden mee. Alleen nog even wennen aan de formfactor : P
Voor wat betreft het geluid: dat heb ik ook. Ik vulde zelf in dat dit misschien de borsteltjes waren die in het scharnier zitten, maar dat kan ook totaal niet kloppen. Maar, in ieder geval: bij mij maakt het ook een beetje geluid, ja.
Dat kan ook nog, als je je oor heel dicht bij het scharnier houdt lijkt het inderdaad of je de borsteltjes ook hoortBobB schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:56:
[...]
De formfactor is inderdaad totaal anders, ik ben ook nog aan het zoeken wanneer welke setting het beste is.
Voor wat betreft het geluid: dat heb ik ook. Ik vulde zelf in dat dit misschien de borsteltjes waren die in het scharnier zitten, maar dat kan ook totaal niet kloppen. Maar, in ieder geval: bij mij maakt het ook een beetje geluid, ja.
Fijn dat ik niet de enige ben, dan weet ik zeker dat dat geluid normaal is, haha. Ik hoor het ook voornamelijk als ik net begin met openklappen. Na ongeveer 90 graden hoor je het kraken niet meer. Ik denk dat het een combinatie is van de borsteltjes en de verschillende (plastic) lagen van het scherm. Ik hoop tenminste niet dat het UTG dat geluid maakt...
Het ding voelt verder overigens stevig genoeg om er een gat mee in de muur te slaan, haha.
Iets anders wat me opvalt: ik vind dat vooral Samsung's widgets waardeloos zijn afgestemd op het scherm. Neem nou de stappenteller van hun Health app. Die is 5 x 1 (en 4 x 1 op het kleine scherm aan de voorkant...?). Maar als je dan een paar widgets bij elkaar zet staat je hele homepage al vol met gigantische grote en bijna lege vakken. Dat kan toch veel mooier? Het mooie van zo'n groot canvas lijkt mij juist dat je er heel veel informatie op kwijt kan. Ik zou liever een grid zien van 20 x 20 ofzo, en dan veel kleinere widgets. Die stappenteller kan net zo goed 2 x 1 zijn...
Je kunt een beetje gaan goochelen met je DP settings in de ontwikkelaarsopties. Schrijf wel eerst de orginele waarden op zodat je altijd weer terug kan naar standaardTheratron schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:04:
[...]
Dat kan ook nog, als je je oor heel dicht bij het scharnier houdt lijkt het inderdaad of je de borsteltjes ook hoort
Fijn dat ik niet de enige ben, dan weet ik zeker dat dat geluid normaal is, haha. Ik hoor het ook voornamelijk als ik net begin met openklappen. Na ongeveer 90 graden hoor je het kraken niet meer. Ik denk dat het een combinatie is van de borsteltjes en de verschillende (plastic) lagen van het scherm. Ik hoop tenminste niet dat het UTG dat geluid maakt...
Het ding voelt verder overigens stevig genoeg om er een gat mee in de muur te slaan, haha.
Iets anders wat me opvalt: ik vind dat vooral Samsung's widgets waardeloos zijn afgestemd op het scherm. Neem nou de stappenteller van hun Health app. Die is 5 x 1 (en 4 x 1 op het kleine scherm aan de voorkant...?). Maar als je dan een paar widgets bij elkaar zet staat je hele homepage al vol met gigantische grote en bijna lege vakken. Dat kan toch veel mooier? Het mooie van zo'n groot canvas lijkt mij juist dat je er heel veel informatie op kwijt kan. Ik zou liever een grid zien van 20 x 20 ofzo, en dan veel kleinere widgets. Die stappenteller kan net zo goed 2 x 1 zijn...
Bedankt voor de tip, ga ik doen!danda schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:27:
[...]
Je kunt een beetje gaan goochelen met je DP settings in de ontwikkelaarsopties. Schrijf wel eerst de orginele waarden op zodat je altijd weer terug kan naar standaard
Dat gekraak heb ik ook. Ik ervaar het meer als 2 stukken plastic die een tijd op elkaar hebben gelegen en uit elkaar worden getrokken.Theratron schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:44:En als ik hem open klap hoor ik het scherm een heel klein beetje kraken, zoals twee lagen plastic over elkaar dat ook doen. Hebben jullie dat ook?
Apps kunnen inderdaad wel wat meer compatible gemaakt worden. Vooral instagram vind ik drama. Meer apps in flex mode zou wel fijn zijn. (WhatsApp video bellen) meer apps die splitscreen kunnen draaien.
Ik wil daarnaast net m'n telefoon aansluiten in de auto voor wat muziek, surprise het heeft geen aux

Ik kom steeds meer minpunten (voor mij) tegen waardoor ik af en toe begin te twijfelen. Bij een toestel voor deze prijs hoor je niet te twijfelen.
Hebben jullie trouwens ook dat wanneer je het scherm ingedrukt houdt en "achtergronden" klikt, vervolgens naar rechts scrollt, klikt op apps & Thema's en probeert te klikken op wederom "achtergronden" het scherm vervolgens terug springt naar start?
[ Voor 29% gewijzigd door cliors op 17-09-2020 16:04 ]
Misschien een losse bluetooth speaker in de auto?cliors schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:31:toon volledige bericht
[...]
Dat gekraak heb ik ook. Ik ervaar het meer als 2 stukken plastic die een tijd op elkaar hebben gelegen en uit elkaar worden getrokken.
Apps kunnen inderdaad wel wat meer compatible gemaakt worden. Vooral instagram vind ik drama. Meer apps in flex mode zou wel fijn zijn. (WhatsApp video bellen) meer apps die splitscreen kunnen draaien.
Ik wil daarnaast net m'n telefoon aansluiten in de auto voor wat muziek, surprise het heeft geen auxEen verloopstekker zou uitkomst bieden maar het blijft dan onmogelijk om de telefoon op te laden en tegelijkertijd muziek te luisteren tenzij ik ergens een audio- en oplaadadapter in 1 kan vinden. (nee m'n auto heeft geen Bluetooth)
Ik kom steeds meer minpunten (voor mij) tegen waardoor ik af en toe begin te twijfelen. Bij een toestel voor deze prijs hoor je niet te twijfelen.
Hebben jullie trouwens ook dat wanneer je het scherm ingedrukt houdt en "achtergronden" klikt, vervolgens naar rechts scrollt, klikt op apps & Thema's en probeert te klikken op wederom "achtergronden" het scherm vervolgens terug springt naar start?
Ik probeer je probleem te reproduceren maar als ik het scherm ingedrukt houd en druk op "achtergrond" kan ik niet naar rechts scrollen. Ik krijg alleen een kleinere weergave van mijn lockscreen en homescreen te zien en kan daar de achtergrond aanpassen... het klinkt alsof je op die manier rechtsreeks in de Galaxy Theme app terecht komt maar dat lukt mij niet?
Mijn (oude) auto heeft ook geen bluetooth. Ik gebruik gewoon zo'n bluetooth FM transmitter, werkt super.cliors schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:31:
[...]
Ik wil daarnaast net m'n telefoon aansluiten in de auto voor wat muziek, surprise het heeft geen auxEen verloopstekker zou uitkomst bieden maar het blijft dan onmogelijk om de telefoon op te laden en tegelijkertijd muziek te luisteren tenzij ik ergens een audio- en oplaadadapter in 1 kan vinden. (nee m'n auto heeft geen Bluetooth)
Bluetooth speakerTheratron schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:05:
[...]
Misschien een losse bluetooth speaker in de auto?
Ik probeer je probleem te reproduceren maar als ik het scherm ingedrukt houd en druk op "achtergrond" kan ik niet naar rechts scrollen. Ik krijg alleen een kleinere weergave van mijn lockscreen en homescreen te zien en kan daar de achtergrond aanpassen... het klinkt alsof je op die manier rechtsreeks in de Galaxy Theme app terecht komt maar dat lukt mij niet?

Let even niet op het knipperende blauwe lampje van de wireless charger. De telefoon charged inderdaad niet als je hem unfolded plaatst op de charger. Wel als je hem wat meer naar links schuift zodat ie er bijna afvalt.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTube17 september 2020
Niet eens zo´n gek idee, thanks.Smartphonetips schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:21:
[...]
Mijn (oude) auto heeft ook geen bluetooth. Ik gebruik gewoon zo'n bluetooth FM transmitter, werkt super.
[ Voor 23% gewijzigd door cliors op 17-09-2020 17:57 ]
Ben nog steeds zeer tevreden met dit toestel! Dagelijks genieten!
Leuke review
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeSamsung Galaxy Z Fold 2 Review: Ahead of Its Time!
Aaah, ik zie het al, je gebruikt een alternatieve launcher, ik denk Nova?cliors schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:25:
[...]
Bluetooth speaker![]()
Let even niet op het knipperende blauwe lampje van de wireless charger. De telefoon charged inderdaad niet als je hem unfolded plaatst op de charger. Wel als je hem wat meer naar links schuift zodat ie er bijna afvalt.![]()
[YouTube: 17 september 2020]
[...]
Niet eens zo´n gek idee, thanks.
Ik heb die maar even gelaten voor wat het is omdat Nova bij mij niet goed omging met de twee schermen. Samsung launcher beschouwt ze als twee aparte homescreens maar Nova deed dat bij mij niet. Zette ik het dock op het grote scherm vol met 7 apps, stonden ze ook alle 7 bij elkaar gepropt op het schermpje aan de voorkant, haha. Ik denk dat het bij jou crasht omdat Nova niet weet op welk scherm het die achtergrond moet zetten. Probeer het eens met de stock launcher van Samsung?
Welk hoesje hebben jullie gekozen? Heb gekozen voor de aramid, maar heb het gevoel dat dit toch meer bescherming nodig heeft.
De zwarte lederen hoes van Samsung. Gekocht bij Belsimpel en hij zou gisteren binnen zijn maar ze blijven hem maar uitstellen. Nu komt hij zaterdag zeggen ze. Ik weet dus nog niet hoe goed die is maar de gehele voorkant blijft in ieder geval onbeschermd bij alle officiële Samsung covers.blue13x schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:26:
Welk hoesje hebben jullie gekozen? Heb gekozen voor de aramid, maar heb het gevoel dat dit toch meer bescherming nodig heeft.
Als ik nova uitzet kom ik inderdaad direct in een heel ander menu. Apart.Theratron schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:19:
[...]
Aaah, ik zie het al, je gebruikt een alternatieve launcher, ik denk Nova?
Precies hetzelfde hier. Zonder hoesje...ik wacht op de aramid.Theratron schreef op donderdag 17 september 2020 @ 23:36:
[...]
De zwarte lederen hoes van Samsung. Gekocht bij Belsimpel en hij zou gisteren binnen zijn maar ze blijven hem maar uitstellen. Nu komt hij zaterdag zeggen ze. Ik weet dus nog niet hoe goed die is maar de gehele voorkant blijft in ieder geval onbeschermd bij alle officiële Samsung covers.
Kan mij herinneren dat mijn Fold met een paar extra samsung app kwam in de Samsung Folder iets met demo en een andere met een samsung logo. Moest mijn toestel resetten en nu zie ik ze niet meer. Kan iemand een screenshot maken van de samsung folder? Ben die apps kwijt en was toch nieuwsgierig naar wat voor content ze hadden.
Er is wel een 512GB versie van de Z Fold 2, maar die is alleen leverbaar in China, Hong Kong & TaiwanTheratron schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:06:
[...]
Die "bronzen" versie ziet er uit als een make-up doosje.... : p
Ik heb een zwarte besteld bij T-Mobile, ik kon verlengen en ze geven een aardige korting. Zeker aangezien het volgens hun website de 512GB versie van de Z Fold 2 is!
Ik had al gehoord dat er wel degelijk een 512GB versie is, een blijkbaar hebben zij hem. Ben benieuwd!
De 512GB zwarte Fold op de T-Mobile site is de 1e Fold (niet de Z Fold2)
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Je zou deze app eens kunnen proberen: Home Up (onderdeel van Good Lock, maar zelfstandig te gebruiken):Theratron schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:04:
[...]
Dat kan ook nog, als je je oor heel dicht bij het scharnier houdt lijkt het inderdaad of je de borsteltjes ook hoort
Enjoy enhanced One UI Home experience.
HOME UP!
Home Up is the extension edition of OneUIHome.
* Use various layouts in home screen, apps and folder.
* Diversify background Blur effect.
* Page looping in Apps.
* Recommend folder names.
* Customize folder popup styles and layouts.
* Restore home screen layout.
Download: https://www.sammobile.com/apk/home-up/home-up-1-0-01-11/
Screenshots:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 6% gewijzigd door henklbr op 18-09-2020 05:48 ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Picture comparison
Alle foto's gemaakt met de "main WideAngle" camera, "Automatic"-mode
1. Samsung GalaxyNote10+ DTH7
2. Samsung GalaxyNote20Ultra 5G ATI2
3. Samsung GalaxyFold 5G BTH2
4. Samsung GalaxyZFold2 5G ATHE
Day light:
Low light:
Alle foto's gemaakt met de "main WideAngle" camera, "Automatic"-mode
1. Samsung GalaxyNote10+ DTH7
2. Samsung GalaxyNote20Ultra 5G ATI2
3. Samsung GalaxyFold 5G BTH2
4. Samsung GalaxyZFold2 5G ATHE
Day light:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Low light:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Heb je dit al geprobeerd? Ging bij mij gisteren prima, Insta is nu ten minste fullscreen. Da's eigenlijk best groot, allemaal, maar de balken aan de zijkant zijn weg
Ik heb de .apk's van APKmirror gehaald, in Nederland staan ze niet in de Play Store...
Lees dit ook even op Reddit: https://www.reddit.com/r/...oodlock_on_the_fold_2_it/BobB schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:18:
[...]
Heb je dit al geprobeerd? Ging bij mij gisteren prima, Insta is nu ten minste fullscreen. Da's eigenlijk best groot, allemaal, maar de balken aan de zijkant zijn weg
Ik heb de .apk's van APKmirror gehaald, in Nederland staan ze niet in de Play Store...
De huidige versie van MultiStar schijnt een "bug" te hebben voor de Fold2...
Beste is om te wachten totdat er een update is...
Dank je Henk! Die ga ik zeker proberen!henklbr schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 05:35:
[...]
Je zou deze app eens kunnen proberen: Home Up (onderdeel van Good Lock, maar zelfstandig te gebruiken):
Enjoy enhanced One UI Home experience.
Wat betreft de foto's, ik vind bij de eerste vergelijken de Z Fold 2 de mooiste foto maken eigenlijk... de nerven in de bladeren zijn daar het best zichtbaar. Tot nu toe ben ik nog niet zo heel erg onder de indruk van de paar foto's die ik heb genomen maar ik moet me ook nog even verdiepen in dingen als night mode enzo.
Nou, ik keek naar de specs op de website terwijl ik de Z Fold 2 aan het bestellen was, en daar stond dat hij Dual sim was met twee nanosimkaarten, en dus 512 GB had. Maar het betroffen inderdaad typo's want ik heb wel degelijk een 256 GB versie en.... helaas, slechts één simkaart slot. Aangezien ik altijd dual sim heb zal ik nu dus een e-sim moeten bestellen voor mijn T-mobile abonnement....Er is wel een 512GB versie van de Z Fold 2, maar die is alleen leverbaar in China, Hong Kong & Taiwan
De 512GB zwarte Fold op de T-Mobile site is de 1e Fold (niet de Z Fold2)
Ik geef ze tot een uur of 16.00 vanmiddag, is ie dan nog niet verzonden dan bestel ik hem ergens anders. Ik wil het toestel in gebruik gaan nemen maar dat doe ik niet zonder hoesje en ik heb geen zin meer om te wachten. Ik wil morgen echt een hoesje! Haha : Pblue13x schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 00:01:
[...]
Precies hetzelfde hier. Zonder hoesje...ik wacht op de aramid.
Zo te lezen heb je de bug alleen als je toestaat dat 'ie op het kleine scherm doorgaat, na gebruik op het grote scherm. Dan kun je dat natuurlijk uitzetten. Als ik het goed lees, want de eerste alinea vond ik een beetje op meerdere manieren te interpreterenhenklbr schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:30:
[...]
Lees dit ook even op Reddit: https://www.reddit.com/r/...oodlock_on_the_fold_2_it/
De huidige versie van MultiStar schijnt een "bug" te hebben voor de Fold2...
Beste is om te wachten totdat er een update is...
Ik kwam er zojuist achter dat als je het toestel opnieuw opstart hij niet alvast op de achtergrond verder gaat met opstarten totdat je je code of patroon hebt ingevoerd. Dat was eerst bij de Note 10+ ook en dat vond ik gruwelijk irritant. Dan start je opnieuw op, ligt het toestel er een tijd, ontgrendel je hem omdat je snel iets wilt doen en dan begint het toestel pas met "opstarten" en moet je dus weer een tijd wachten
.
Nu kon ik dat bij de Note uitzetten door in "Biometrie en beveiliging > Andere beveiligingsinstellingen" de optie "sterke beveiliging" uit te zetten, maar die optie is op de Fold 2 geheel niet aanwezig.... althans, bij mij. Is dat bij jullie ook zo?
.
Nu kon ik dat bij de Note uitzetten door in "Biometrie en beveiliging > Andere beveiligingsinstellingen" de optie "sterke beveiliging" uit te zetten, maar die optie is op de Fold 2 geheel niet aanwezig.... althans, bij mij. Is dat bij jullie ook zo?
Hebben jullie extra apps Samsung in de Samsung folder?
Ik heb smart switch gebruikt bij de eerste keer opstarten. Dus mijn thuisscherm en appdrawer zagen er hetzelfde uit als op de Note, ik had helemaal geen Samsung folder... sorry. De apps die je noemde zoals "demo" heb ik in ieder geval nooit gezien.blue13x schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:31:
Hebben jullie extra apps Samsung in de Samsung folder?
Edit:
En.... ik bestel zojuist bij T-Mobile een e-sim zodat ik dual sim kan gebruiken op de Fold en... er is geen mogelijkheid in de software om een E-sim toe te voegen. LEKKER HANDIG WEER!!
We maken een e-sim toestel en adverteren er ook mee, maar als je hem wilt activeren dan kan dat lekker niet! Woohoo.
[ Voor 26% gewijzigd door Theratron op 18-09-2020 11:27 ]
Correct; van "groot" scherm naar "front" scherm werkt dan niet meer, oftewel: een bug...BobB schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:59:
[...]
Zo te lezen heb je de bug alleen als je toestaat dat 'ie op het kleine scherm doorgaat, na gebruik op het grote scherm. Dan kun je dat natuurlijk uitzetten. Als ik het goed lees, want de eerste alinea vond ik een beetje op meerdere manieren te interpreteren
Beter wachten tot een update verschijnt (ik heb er overigens geen problemen mee met het formaat van Instagram)
Henk, heb je je note 20 ultra exynos ingeruild op deze snapdragon monster ?
Is het Samsung Good Lock 1.1.00.66, By Samsung Electronics Co., Ltd.?BobB schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:18:
[...]
Ik krijg "not supporting country" wanneer ik de app start.
Ja, ik ook. Dat gaat blijkbaar toch goed. Daarna kun je los Multistar downloaden, ik had 'm dus ook van APKmirror, en in die instellingen kun je Instagram fullscreen forceren.cliors schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:57:
[...]
Is het Samsung Good Lock 1.1.00.66, By Samsung Electronics Co., Ltd.?
Nope: heb mijn Note20 Ultra nog steeds; heb fijn Fold 5G ingeruilddanda schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:41:
Henk, heb je je note 20 ultra exynos ingeruild op deze snapdragon monster ?
Hou er rekening mee, dat de huidige versie van MultiStar niet geheel compatible is met de Fold2.cliors schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:57:
[...]
Is het Samsung Good Lock 1.1.00.66, By Samsung Electronics Co., Ltd.?
"App continuity" van groot naar coverscherm werkt dan niet meer...
Ik doe blijkbaar iets fout, na multistar installatie klikken op openen doet niks. Multistar app op de telefoon terugvinden lukt ook niet. Goodlock ook al geïnstalleerd.BobB schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:17:
[...]
Ja, ik ook. Dat gaat blijkbaar toch goed. Daarna kun je los Multistar downloaden, ik had 'm dus ook van APKmirror, en in die instellingen kun je Instagram fullscreen forceren.
Ik heb nu ook nicelock en volgens mij moet het dan lukken. Kijk er straks naar
Instagram op full screen nu, pfff veel mooier zo.
[ Voor 13% gewijzigd door cliors op 18-09-2020 13:10 ]
NiceLock will do the job: https://play.google.com/s...bluehorizonapps.nicelock3cliors schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:27:
[...]
Ik doe blijkbaar iets fout, na multistar installatie klikken op openen doet niks. Multistar app op de telefoon terugvinden lukt ook niet. Goodlock ook al geïnstalleerd.
Good Lock-app moet je wel op je telefoon laten staan; je kan MultiStar opstarten in NiceLock
Niemand wil hier verder gebruik maken van een e-sim begrijp ik? Ik vind het nogal wat dat het toestel dat zou hebben maar dat het niet is geregeld terwijl hij al op de markt is...
Ik heb net ff de versie die ik hier heb aangezwengeld en kan het idd ook niet vinden. Zelfs zoeken in de instellingen levert niets op. Wellicht dat ze het met een update kunnen aanzetten.Theratron schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:15:
Niemand wil hier verder gebruik maken van een e-sim begrijp ik? Ik vind het nogal wat dat het toestel dat zou hebben maar dat het niet is geregeld terwijl hij al op de markt is...
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Een 2e sim (buitenlands) had voor mij ook wel handig kunnen zijn. Ik val in herhaling misschien, maar blijf het jammer vinden dat een toestel van 2000 euro bepaalde technische snufjes (SD kaart, betere camera, waterdichtheid, duosim) mist. Staat tegenover een prachtig unfoldable scherm natuurlijk, maar als dat niet het allerbelangrijkste is voor je, dan kan de twijfel soms toeslaan.Theratron schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:15:
Geduld.. Komt er wel aan als ik https://eu.community.sams...old-2/td-p/2037043/page/2 moet geloven.Theratron schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:15:
Zou de luidspreker (bij je oor) voor bellen heel klein zijn op dit toestel? Ik moet even schuiven over m'n oor voor de juiste positie (goed/harder geluid) , beetje vreemd
Ja, maar het is wel belachelijk dat het er niet meteen in zit op het moment dat het ding op de markt komt. Het blijft een telefoon, en die heeft een simkaart nodig enzo....Dennischo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:49:
[...]
Geduld.. Komt er wel aan als ik https://eu.community.sams...old-2/td-p/2037043/page/2 moet geloven.
Ik begin me gewoon te ergeren aan veel dingen. YouTube begint iedereen keer in een vage modus die maar tot 720p gaat en waarbij in flex mode de opmerkingen gewoon over de video heen gaan, dus iedere keer moet ik het toestel opnieuw opstarten om YouTube te fixen.
Ik ging ervan uit dat dit een dual sim toestel zou zijn conform wat T-mobile zegt op de website, is het niet dus ik koop een e-sim en vervolgens kan ik er niets mee ondanks dat dit wel degelijk een e-sim toestel is maar de software is niet in orde.
En dan het gezeik met de hoesjes. Ik durf hem echt niet mee naar buiten te nemen zonder bescherming. Dus ik bel met Belsimpel en ze verwachten dat het nog wel twee weken duurt voordat de zwarte lederen hoes binnen is, ondanks dat die oorspronkelijk afgelopen woensdag binnen zou zijn. Ik zie dat de groene versie wel op voorraad is en er staat bij 'vandaag besteld, morgen in huis'. Dus ik laat mijn order omzetten naar de groene, en ineens staat er in mijn orderpagina dat die helemaal niet op voorraad is en dat ze wachten op levering bij de leverancier. Terwijl bij de verkooppagina nog steeds staat dat ie wel op voorraad is!
Schiet mij maar lek...
Zucht.... het lijkt wel of iemand niet wil dat ik dit toestel met plezier kan gebruiken ofzo...
Hij zit helemaal bovenaan, onder dat hele kleine spleetje tussen de aluminium rand en het glas. Was ook al zo bij de Note 10+ en is inderdaad even wennen, je moet het toestel veel lager houden en hij bedekt dan je oor maar half.Zou de luidspreker (bij je oor) voor bellen heel klein zijn op dit toestel? Ik moet even schuiven over m'n oor voor de juiste positie (goed/harder geluid) , beetje vreemd
[ Voor 10% gewijzigd door Theratron op 18-09-2020 17:03 ]
Zie hem nu, dacht even dat het aan mij lag. De dingen waar jij je aan irriteert zijn gelukkig vooral softwarematige dingen lijkt mij, dus dat komt vast goed.Theratron schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:00:
[...]
Hij zit helemaal bovenaan, onder dat hele kleine spleetje tussen de aluminium rand en het glas. Was ook al zo bij de Note 10+ en is inderdaad even wennen, je moet het toestel veel lager houden en hij bedekt dan je oor maar half.
Ik denk dat het niet alleen voor jou maar voor ons allemaal goed is om je aanmerkingen en aanbevelingen zo snel mogelijk bij de Samsung conciërge aan te kaarten. Er zit een zwart kaartje in de verpakking waarop een telefoonnumer staat en je met de conciërge wordt doorverbonden speciaal voor de fold2, zodat de programmeurs dit zo spoedig mogelijk bij de updates kunnen oplossen en/of bijvoegen. Voorlopig hoef je niet bang te zijn als je hem per ongeluk laat vallen, want je bent een jaar "gratis" all-in verzekerd en zonder case is hij toch veel mooier?Theratron schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:00:toon volledige bericht
[...]
Ja, maar het is wel belachelijk dat het er niet meteen in zit op het moment dat het ding op de markt komt. Het blijft een telefoon, en die heeft een simkaart nodig enzo....
Ik begin me gewoon te ergeren aan veel dingen. YouTube begint iedereen keer in een vage modus die maar tot 720p gaat en waarbij in flex mode de opmerkingen gewoon over de video heen gaan, dus iedere keer moet ik het toestel opnieuw opstarten om YouTube te fixen.
Ik ging ervan uit dat dit een dual sim toestel zou zijn conform wat T-mobile zegt op de website, is het niet dus ik koop een e-sim en vervolgens kan ik er niets mee ondanks dat dit wel degelijk een e-sim toestel is maar de software is niet in orde.
En dan het gezeik met de hoesjes. Ik durf hem echt niet mee naar buiten te nemen zonder bescherming. Dus ik bel met Belsimpel en ze verwachten dat het nog wel twee weken duurt voordat de zwarte lederen hoes binnen is, ondanks dat die oorspronkelijk afgelopen woensdag binnen zou zijn. Ik zie dat de groene versie wel op voorraad is en er staat bij 'vandaag besteld, morgen in huis'. Dus ik laat mijn order omzetten naar de groene, en ineens staat er in mijn orderpagina dat die helemaal niet op voorraad is en dat ze wachten op levering bij de leverancier. Terwijl bij de verkooppagina nog steeds staat dat ie wel op voorraad is!
Schiet mij maar lek...
Zucht.... het lijkt wel of iemand niet wil dat ik dit toestel met plezier kan gebruiken ofzo...
[...]
Hij zit helemaal bovenaan, onder dat hele kleine spleetje tussen de aluminium rand en het glas. Was ook al zo bij de Note 10+ en is inderdaad even wennen, je moet het toestel veel lager houden en hij bedekt dan je oor maar half.
Controleer ff of het wel van toepassing is bij Belsimpel, want die halen hun toestellen overal vandaan, waardoor je sommige benefits voor Nederland (zoals een jaar gratis samsung care+) misloopt.
Nou, ik vind hem vooral heeeel erg glad zonder hoesje, en die vele vingerafdrukken vind ik ook niet zo mooi, haha : Pdanda schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:25:
[...]
Ik denk dat het niet alleen voor jou maar voor ons allemaal goed is om je aanmerkingen en aanbevelingen zo snel mogelijk bij de Samsung conciërge aan te kaarten. Er zit een zwart kaartje in de verpakking waarop een telefoonnumer staat en je met de conciërge wordt doorverbonden speciaal voor de fold2, zodat de programmeurs dit zo spoedig mogelijk bij de updates kunnen oplossen en/of bijvoegen. Voorlopig hoef je niet bang te zijn als je hem per ongeluk laat vallen, want je bent een jaar "gratis" all-in verzekerd en zonder case is hij toch veel mooier?
Controleer ff of het wel van toepassing is bij Belsimpel, want die halen hun toestellen overal vandaan, waardoor je sommige benefits voor Nederland (zoals een jaar gratis samsung care+) misloopt.
Goede suggestie, dank, ik ga de conciërge bellen. Misschien kan die ook vertellen wanneer de update dan komt. Dat deel ik dan weer hier.
Ik had de hoesjes besteld bij Belsimpel inderdaad, maar de telefoon zelf bij T-mobile dus ik heb gelukkig wel de NL versie.
Qualixo schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:22:
Surface duo is leuk concept maar voelt als eerste versie die gehaast is afgemaakt. Beperkte usecases in iedergeval. Vind hem zelf te breed om makkelijk in je broekzak te hebben. Fold is wel dikker maar minder breed.
:strip_exif()/f/image/NyUHzagWIIDzQGUKYTHPEUQA.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze week mijn Surface Duo in ontvangst mogen nemen, en ik moet zeggen dat ik het niet met je eens ben. De manier waarop Microsoft het gebruik van de twee schermen mogelijk maakt en daarmee verschillende use cases de wereld in brengt spreekt m e erg aan. Meer dan de Fold (2)
Ieder zijn eigen ding:) de fold sprak mij meer aan. Nog zeer happy mee ook!Apple_Minded schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 18:48:
[...]
[Afbeelding]
Deze week mijn Surface Duo in ontvangst mogen nemen, en ik moet zeggen dat ik het niet met je eens ben. De manier waarop Microsoft het gebruik van de twee schermen mogelijk maakt en daarmee verschillende use cases de wereld in brengt spreekt m e erg aan. Meer dan de Fold (2)
Welk hoesje had je besteld?Theratron schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:00:toon volledige bericht
[...]
Ja, maar het is wel belachelijk dat het er niet meteen in zit op het moment dat het ding op de markt komt. Het blijft een telefoon, en die heeft een simkaart nodig enzo....
Schiet mij maar lek...
[...]
De zwarte lederen cover van Samsung zelf. Maar bij verreweg de meeste webshops staan alle hoesjes van Samsung voor de Fold op een levertijd van een aantal weken. Ook zoiets raars, waarom komen ze niet tegelijk met het toestel zelf op de markt...? Dat is wel gebruikelijk toch?
Ik kreeg hem meteen geleverd bij mijn toestelTheratron schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:11:
[...]
De zwarte lederen cover van Samsung zelf. Maar bij verreweg de meeste webshops staan alle hoesjes van Samsung voor de Fold op een levertijd van een aantal weken. Ook zoiets raars, waarom komen ze niet tegelijk met het toestel zelf op de markt...? Dat is wel gebruikelijk toch?
:strip_exif()/f/image/PMfZ31ILMr30OX6l2Rbdwwcb.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelfde verhaal met de Tab S7. En in de VS zelfde verhaal, alleen erger.Theratron schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:11:
[...]
Voel mij net een zeiksnor.
Hebben jullie ook wanneer je bijvoorbeeld nieuws leest op de frontpage en je op een link (bijvoorbeeld de link 'naar versie 19042.508' ) klikt, de tekst op de pagina (het nieuwsbericht zelf) een beetje bold/blurry wordt?
Iets te maken met 120/60 refresh rate? Ik heb het aangepast naar 60hz maar dat maakt geen verschil.
Misschien miereneukerij maar zulke dingen vallen mij gewoon op.
Hebben jullie ook wanneer je bijvoorbeeld nieuws leest op de frontpage en je op een link (bijvoorbeeld de link 'naar versie 19042.508' ) klikt, de tekst op de pagina (het nieuwsbericht zelf) een beetje bold/blurry wordt?
Iets te maken met 120/60 refresh rate? Ik heb het aangepast naar 60hz maar dat maakt geen verschil.
Misschien miereneukerij maar zulke dingen vallen mij gewoon op.
[ Voor 11% gewijzigd door cliors op 18-09-2020 21:17 ]
Bekijk op YouTubeZ Fold 2 Teardown: 3rd Time’s The Charm?
Waar had jij hem besteld Henk? Want ik kan er maar niet binnen een redelijke termijn aan komen... Nu maar besteld bij Max ICT en maar hopen dat hij begin volgende week komt.....henklbr schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:29:
[...]
Ik kreeg hem meteen geleverd bij mijn toestel
[Afbeelding]
Gewoon te bestellen via Bol.com.had hem de volgende dag in huis. Zwarte kleur dan.
Heb mijn toestel direct bij Samsung vandaan, samen met de coverTheratron schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:42:
[...]
Waar had jij hem besteld Henk? Want ik kan er maar niet binnen een redelijke termijn aan komen... Nu maar besteld bij Max ICT en maar hopen dat hij begin volgende week komt.....
Bij die "Bolle" is'tie op voorraad: https://www.bol.com/nl/p/...S-lPpg.1_4.7.ProductTitle
[ Voor 20% gewijzigd door henklbr op 19-09-2020 07:14 ]
An update of MultiStar has been released, that fixes the "App continuity"-bug (Main to Front screen):cliors schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:27:
[...]
Ik doe blijkbaar iets fout, na multistar installatie klikken op openen doet niks. Multistar app op de telefoon terugvinden lukt ook niet. Goodlock ook al geïnstalleerd.
Instagram op full screen nu, pfff veel mooier zo.
I♡Galaxy Tablet added. (Tablet only)
-Supports wireless keyboard sharing (Try using the keyboard book cover as a BT keyboard on your phone)
-Whenever possible, we added a feature that supports vertical apps to display as much as possible in landscape mode.
I♡Galaxy Foldable (foldable only)
-Fixed a non-operation error that continues to use the front screen
Samsung MultiStar 3.3.40 (Android 10+)
Voor het fullscreen instagram probleem zonder third party apps:
In een Facebook groep kwam ik deze tip tegen. In ontwikkelaarsopties van Android heb je helemaal onderaan (categorie Apps) de gearceerde optie.
"Formaat activiteiten geforceerd aanpasbaar maken".
Die aanzetten.
Telefoon rebooten.
Fullscreen instagram.
In een Facebook groep kwam ik deze tip tegen. In ontwikkelaarsopties van Android heb je helemaal onderaan (categorie Apps) de gearceerde optie.
Die aanzetten.
Telefoon rebooten.
Fullscreen instagram.
:strip_exif()/f/image/ISOdBc6mGFJhNP0qqhgk9b91.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door sander_kok op 19-09-2020 07:41 ]
Door flauwekul als bovenstaande heb ik hem uiteindelijk toch niet gekocht. User experience van android met half werkende apps zou voor mij te frustrerend zijn. Wellicht dat Apple zich ooit aan dit soort vernieuwingen gaat wagen
Ik heb er nu met 1 app last van gehad en dat is instagram. Die is echter bekend om 'geen' ondersteuning van tablets. Zowel op Android als ook op iOS.bronstige schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:00:
Door flauwekul als bovenstaande heb ik hem uiteindelijk toch niet gekocht. User experience van android met half werkende apps zou voor mij te frustrerend zijn. Wellicht dat Apple zich ooit aan dit soort vernieuwingen gaat wagen
Ik moet eerder zeggen hoe verrast ik ben over hoe makkelijk en intuïtief alles werkt.
Wat die cover betreft was het vooral gewoon stom hem via Belsimpel te halen. Die beloofden een datum die ze niet hebben waargemaakt...
Eens, aanpasbaarheid van de apps valt verder hartstikke mee. Instagram is wat het is (ook geen iPad support), alleen YouTube werkt niet altijd even lekker in het supporten van de tabletmode bij mij. Maar dat zullen ze hopelijk wel fixen.sander_kok schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:06:
[...]
Ik heb er nu met 1 app last van gehad en dat is instagram. Die is echter bekend om 'geen' ondersteuning van tablets. Zowel op Android als ook op iOS.
Ik moet eerder zeggen hoe verrast ik ben over hoe makkelijk en intuïtief alles werkt.
Goede tip in principe, maar ik hou liever alleen bepaalde apps geforceerd aanpasbaar, zonder ook nog eens opnieuw te starten.sander_kok schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 07:40:
Voor het fullscreen instagram probleem zonder third party apps:
Die aanzetten.
Telefoon rebooten.
Fullscreen instagram.
In geval van instagram geeft full screen overigens niet helemaal goed beeld, maar daar kan Samsung weinig aan doen denk ik.
:strip_exif()/f/image/L3oR2P6dR61ujNoR62G3twwQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Instagram stories blijft inderdaad een issue. Dat heb je echter met normale toestellen ook wanneer het aspect ratio van het display afwijkt van de aspect ratio waarop de stories is gemaakt heb ik gemerkt. Nu is dat alleen nog extremer..
Dank je wel voor de aanvulling.
Ik weet ook niet of andere apps hier eventueel onder leiden met ongewenst gedrag als gevolg.
Dank je wel voor de aanvulling.
Ik weet ook niet of andere apps hier eventueel onder leiden met ongewenst gedrag als gevolg.
[ Voor 3% gewijzigd door sander_kok op 19-09-2020 09:28 ]
Ik moet zeggen dat ik, met uitzondering van Insta, helemaal niet zo tegen gekke softwarematige dingen aan loop. Nadat ik Insta vergroot heb om het schermvullend te krijgen vind ik het eigenlijk wel prima. Facebook gaat goed, Spotify in de tabletmodus is tof. Zelfs typen met Gboard op het grote scherm valt mee. Je krijgt dan gewoon een groot uitgerekt keyboard en dat is prima.
Ik was net even aan het zoeken op het EAN-nummer van de zwarte case, vaak vind je dan meer webshops dan op de gewone manier. Ik heb 'm net bij Kijkshop besteld. Goedkoper dan de andere aanbieders en ook nog 's op voorraad, ik ben benieuwd of het daadwerkelijk zo is
Edit: O, staat nu ook gewoon in de Pricewatch erbij!
Ik was net even aan het zoeken op het EAN-nummer van de zwarte case, vaak vind je dan meer webshops dan op de gewone manier. Ik heb 'm net bij Kijkshop besteld. Goedkoper dan de andere aanbieders en ook nog 's op voorraad, ik ben benieuwd of het daadwerkelijk zo is
Edit: O, staat nu ook gewoon in de Pricewatch erbij!
[ Voor 3% gewijzigd door BobB op 19-09-2020 09:55 ]
Noreve komt met twee case opties die beschermijg bieden en toch passen bij een high-end toestel. Er zijn genoeg opties van spigen en uag maar die lijken meer op gamer-achtige tranformer hoesjes dan iets voor een high-end toestel. Alvast een preview van de leather pouch, er komt ook een leather cover: https://www.noreve.com/en/1554-galaxy-z-fold2
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Al9KdTcgLBDlrjil2h7GzjOl.jpg?f=user_large)
De leather cover voor de eerste Fold kan een indicatie zijn van wat wij kunnen verwachten::no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hq3AgUC0PRdpu2XKoJWyPnC5.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Al9KdTcgLBDlrjil2h7GzjOl.jpg?f=user_large)
De leather cover voor de eerste Fold kan een indicatie zijn van wat wij kunnen verwachten:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hq3AgUC0PRdpu2XKoJWyPnC5.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FDqr4fKWqswmOIX0CbZeDOMM.jpg?f=user_large)
Gebeld met de conciërge over de e-sim ondersteuning, het zou met "een grote software update" moeten komen maar ze weten niet wanneer Samsung die updates uitrolt. Dus...
Ik zit nu met Samsung op WhatsApp voor het jaar Care+ dat volgens de verpakking inbegrepen zou moeten zijn. Heeft iemand van jullie dat al geactiveerd gekregen?
Edit: Samsung kan niks voor me doen, omdat ik 'm niet bij Samsung zelf gekocht heb. Ondanks dat het op de verpakking staat
. Dat is toch vreemd?
Edit: Samsung kan niks voor me doen, omdat ik 'm niet bij Samsung zelf gekocht heb. Ondanks dat het op de verpakking staat

[ Voor 32% gewijzigd door BobB op 21-09-2020 11:13 ]
Voor mensen die een zwarte willen en los kopen... Via de ING rentepunten kan je bij Samsung deze versie voor €1799,- kopen 
helaas geen Bronzen versie die ik wil
helaas geen Bronzen versie die ik wil
:fill(white):strip_exif()/f/image/Gte9iyfqy66uSEPx62veYx3c.png?f=user_large)
[ Voor 36% gewijzigd door superericje op 21-09-2020 15:00 ]
Je moet de meegleverde code scannen en dan kom je uiteindelijk op: https://www.samsungcareplus.com/nl#!/ en dan alle info invullen. Desnoods kan je daarna de status van inschrijving inzien.BobB schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:11:
Ik zit nu met Samsung op WhatsApp voor het jaar Care+ dat volgens de verpakking inbegrepen zou moeten zijn. Heeft iemand van jullie dat al geactiveerd gekregen?
Edit: Samsung kan niks voor me doen, omdat ik 'm niet bij Samsung zelf gekocht heb. Ondanks dat het op de verpakking staat. Dat is toch vreemd?
Bij mij geeft hij steeds aan dat het imei nummer niet klopt, maar ik heb het nu wel 20 keer gecontroleerd en het klopt wel....blue13x schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:16:
[...]
Je moet de meegleverde code scannen en dan kom je uiteindelijk op: https://www.samsungcareplus.com/nl#!/ en dan alle info invullen. Desnoods kan je daarna de status van inschrijving inzien.
Edit: huh, ik had mij geregistreerd via die Samsung Members app, maar blijkbaar was dat niet voldoende en ik heb het opnieuw gedaan bij de website. Nu lukte het wel. Weird...
[ Voor 16% gewijzigd door Theratron op 21-09-2020 14:33 ]
Klopt. Ik registreer al mijn toestellen in de Members app en daarna heb ik de samsung care+ gedaan.Theratron schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:28:
[...]
Bij mij geeft hij steeds aan dat het imei nummer niet klopt, maar ik heb het nu wel 20 keer gecontroleerd en het klopt wel....
Edit: huh, ik had mij geregistreerd via die Samsung Members app, maar blijkbaar was dat niet voldoende en ik heb het opnieuw gedaan bij de website. Nu lukte het wel. Weird...
Thanks: dat was ik bijna vergetenblue13x schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:16:
[...]
Je moet de meegleverde code scannen en dan kom je uiteindelijk op: https://www.samsungcareplus.com/nl#!/ en dan alle info invullen. Desnoods kan je daarna de status van inschrijving inzien.
Meteen gedaan, geen problemen ondervonden met alles in te vullen
Ik kwam op Reddit een tip tegen voor schoonmaakdoekjes. Ik vind het scherm soms een beetje smoezelig en dan ga ik hem ook niet ergens aan afvegen zoals ik met mijn S10 zou doen. Op Reddit had iemand het over de Zeiss Lens Wipes

Net een doosje gehaald bij de lokale Kruidvat: gaat prima
Het verschil tussen gewone brillendoekjes zou moeten zijn dat deze niet krassen, omdat ze niet van dat soort papier zijn.

Het verschil tussen gewone brillendoekjes zou moeten zijn dat deze niet krassen, omdat ze niet van dat soort papier zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door BobB op 21-09-2020 20:20 ]
Ik heb hem retour gedaan.
Voorop staat dat ik het het een heel mooi toestel vind en iedereen die hem zag keek ernaar alsof het een klomp goud was. (positief)
Ik heb de afgelopen dagen alleen wel gemerkt dat het (voor mij) niet veel extra's toevoegt in vergelijking met mijn S10+. Mijn telefoon verslaving is er wel 50% minder op geworden omdat ik het vermoeiend vond het toestel te unfolden wanneer ik eventjes wilde spieken en in plaats van 50 x per dag m'n toestel te gebruiken ik hem maar 20 x oppakte. Het gaf mij in principe wat rust.
Het typen op de voorkant daarentegen vond ik persoonlijk niet echt makkelijk, wellicht heb ik te dikke vingers. Ik schiet veel filmpjes en foto's en juist dat vond ik niet zo soepel gaan omdat je met 2 handen moet werken in principe.
Er waren nog wel meer minpuntjes (geen sd kaart, geen 2e sim, niet de beste camera van samsung, niet waterdicht), maar ik kan begrijpen dat deze niet zo boeiend zijn voor iemand die juist wel erg veel voordeel haalt uit een foldable toestel. Dan neem je het overige voor lief.
Ik vond het een genot om hem uitgeklapt in de auto te gebruiken, alleen werk ik al sinds 2004 thuis en gebruik ik zelden een auto. Gebruiken tijdens lange reizen zou ik ook niet doen aangezien ik daar een tab s6 voor heb.
Ik merkte trouwens ook op dat wanneer ik multi task op uitgeklapt scherm, de autolader niet genoeg power heeft om hem op te laden. (accu liep zelfs leeg) Dat terwijl ik toch echt een snellader in de auto heb zitten. Wellicht toch iets sterkers nodig.
In principe had ik dus een toestel naast mij liggen van 2000 euro die ik minder ging gebruiken dan mijn andere toestel. Daardoor toch besloten hem retour te doen. Ik wacht op de volgende galaxy toestellen en ben stiekem erg benieuwd naar de volgende fold
Ben erg benieuwd naar jullie berichten de komenden maanden. Have fun!

Voorop staat dat ik het het een heel mooi toestel vind en iedereen die hem zag keek ernaar alsof het een klomp goud was. (positief)
Ik heb de afgelopen dagen alleen wel gemerkt dat het (voor mij) niet veel extra's toevoegt in vergelijking met mijn S10+. Mijn telefoon verslaving is er wel 50% minder op geworden omdat ik het vermoeiend vond het toestel te unfolden wanneer ik eventjes wilde spieken en in plaats van 50 x per dag m'n toestel te gebruiken ik hem maar 20 x oppakte. Het gaf mij in principe wat rust.
Het typen op de voorkant daarentegen vond ik persoonlijk niet echt makkelijk, wellicht heb ik te dikke vingers. Ik schiet veel filmpjes en foto's en juist dat vond ik niet zo soepel gaan omdat je met 2 handen moet werken in principe.
Er waren nog wel meer minpuntjes (geen sd kaart, geen 2e sim, niet de beste camera van samsung, niet waterdicht), maar ik kan begrijpen dat deze niet zo boeiend zijn voor iemand die juist wel erg veel voordeel haalt uit een foldable toestel. Dan neem je het overige voor lief.
Ik vond het een genot om hem uitgeklapt in de auto te gebruiken, alleen werk ik al sinds 2004 thuis en gebruik ik zelden een auto. Gebruiken tijdens lange reizen zou ik ook niet doen aangezien ik daar een tab s6 voor heb.
Ik merkte trouwens ook op dat wanneer ik multi task op uitgeklapt scherm, de autolader niet genoeg power heeft om hem op te laden. (accu liep zelfs leeg) Dat terwijl ik toch echt een snellader in de auto heb zitten. Wellicht toch iets sterkers nodig.
In principe had ik dus een toestel naast mij liggen van 2000 euro die ik minder ging gebruiken dan mijn andere toestel. Daardoor toch besloten hem retour te doen. Ik wacht op de volgende galaxy toestellen en ben stiekem erg benieuwd naar de volgende fold
De komende update zal een sim kaart manager toevoegen. Dan kan je een fysieke sim en een esim toevoegen. Of meerdere esims.cliors schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:19:toon volledige bericht
Ik heb hem retour gedaan.![]()
"Meerdere eSIM's"?blue13x schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 00:41:
[...]
De komende update zal een sim kaart manager toevoegen. Dan kan je een fysieke sim en een esim toevoegen. Of meerdere esims.
Volgens mij kan er 1 fysieke Nano-SIM dan in, en de mogelijkheid voor het toevoegen van 1 eSIM
Vind wel dat die screen protector aan de voorkant ruk is. Heb al meerdere krasjes erop. Dus denk dat die snel eraf is.
Als ik mij niet vergis is het of 1 fysieke + esim of 2x esim.henklbr schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 07:12:
[...]
"Meerdere eSIM's"?
Volgens mij kan er 1 fysieke Nano-SIM dan in, en de mogelijkheid voor het toevoegen van 1 eSIM
Tis dat ik dit jaar niet veel gereisd heb maar heb de esim al veel gebruikt en ideaal:)
Jammer! Was leuk om met een paar mensen dit toestel te ontdekken en de voorpret te hebben, maar ik merk ook deels de dingen die je zelf opmerkt. Ik gebruik mijn toestel ook minder, vooral voor de kleine dingen, maar dat vind ik eigenlijk wel een goeie ontwikkeling. Dat je bij ieder scheet je telefoon pakt is misschien ook niet zo heel erg goed. Wil ik wel 's proberen, in ieder geval. Ik doe het vooralsnog ook het liefst
Met de camera zit ik niet zo heel erg, gelukkig. Maar, ik kan me voorstellen dat het voor jou een dealbreaker is. Zeker ook voor het geld. Héél veel meer dan een beetje dingen op WhatsApp sturen, check-in foto's op Untappd en hier en daar een vakantiekiekje kom ik niet, dus ik vind het wel voldoende. En als je 'm dan pakt, dan is het scherm aan de binnenkant echt wel zalig, daar geniet ik iedere keer van.
Misschien scheelt het in m'n hoofd ook dat ik sinds eergisteren m'n S10 niet meer heb, dus wat moet ik dàn kopen?!
Ik wil hoe dan ook van die "verslaving" af, alleen dan wil ik dat liever i.c.m een Samsung a51 a 250 euro ofzo doen en niet met een toestel van 2000 euroBobB schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:04:
[...]
Jammer! Was leuk om met een paar mensen dit toestel te ontdekken en de voorpret te hebben, maar ik merk ook deels de dingen die je zelf opmerkt. Ik gebruik mijn toestel ook minder, vooral voor de kleine dingen, maar dat vind ik eigenlijk wel een goeie ontwikkeling. Dat je bij ieder scheet je telefoon pakt is misschien ook niet zo heel erg goed. Wil ik wel 's proberen, in ieder geval. Ik doe het vooralsnog ook het liefst
Met de camera zit ik niet zo heel erg, gelukkig. Maar, ik kan me voorstellen dat het voor jou een dealbreaker is. Zeker ook voor het geld. Héél veel meer dan een beetje dingen op WhatsApp sturen, check-in foto's op Untappd en hier en daar een vakantiekiekje kom ik niet, dus ik vind het wel voldoende.
Het gevoel is/was net alsof je elke keer weer een cadeau opentEn als je 'm dan pakt, dan is het scherm aan de binnenkant echt wel zalig, daar geniet ik iedere keer van.
Misschien scheelt het in m'n hoofd ook dat ik sinds eergisteren m'n S10 niet meer heb, dus wat moet ik dàn kopen?!
De Note Ultra blijft ook een heel mooi ding. Dat zou als optie over blijven voor mij alhoewel ik een beetje schrik van de berichten over de slechte accu.
Met het geld dat overblijft haal ik dan nog een drone ofzo wat ik al een tijdje wil
(mag ik stiekem ook zeggen dat ik benieuwd ben wat de iPhone 12 Pro Max zal brengen?)
Maar dan heb je juist weer je candybar telefoon die je echt wel gaat unlocken... Maar, een Fold kopen om af te kicken zou ook wel een beetje een dure cursus zijncliors schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:57:
[...]
Ik wil hoe dan ook van die "verslaving" af, alleen dan wil ik dat liever i.c.m een Samsung a51 a 250 euro ofzo doen en niet met een toestel van 2000 euro
[...]
Ben ik ook benieuwd naar! Ik was eigenlijk een potentiële klant vanuit mijn S10, maar toen kwam de Fold uit en was ik toch wel snel verkocht... Toen ook nog de geruchten steeds hardnekkiger werden dat er geen ProMotion in zal zitten, was dat nog een extra reden om er niet op te wachten. Ik hoop dat het alsnog wel zo is, maar de leakers stemmen me daarover steeds minder hoopvol.(mag ik stiekem ook zeggen dat ik benieuwd ben wat de iPhone 12 Pro Max zal brengen?)
Geen problemen met reinigen binnenscherm?BobB schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:12:
Ik kwam op Reddit een tip tegen voor schoonmaakdoekjes. Ik vind het scherm soms een beetje smoezelig en dan ga ik hem ook niet ergens aan afvegen zoals ik met mijn S10 zou doen. Op Reddit had iemand het over de Zeiss Lens Wipes
[Afbeelding]
Nee, helemaal niet. Ik heb nu drie doekjes gebruikt, geen krasje op de protector. Ik probeerde het eergisteren met een microvezeldoek en dat leverde wel een krasje op, dus ik ben wel fan van de Zeiss doekjeshenklbr schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:35:
[...]
Geen problemen met reinigen binnenscherm?
Ik neem aan dat wanneer je er je dure lenzen mee kunt reinigen, het met onze protector ook wel goed gaat.
[ Voor 12% gewijzigd door BobB op 22-09-2020 15:47 ]
Ik ben nog op zoek geweest naar de systeemupdate die de e-sim functionaliteit zou moeten toevoegen (plus de september security patch, want we staan nog op 1 augustus) en ik las dat één persoon had gehoord dat het nog "enkele dagen" zou duren en een Italiaanse site gaf aan dat deze "eind september" zou komen. @henklbr, weet jij misschien al meer over wanneer we deze kunnen verwachten? : )
Ik weet alleen dat er nog firmware in "test" is, maar nog geen datum van release...Theratron schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:27:
Ik ben nog op zoek geweest naar de systeemupdate die de e-sim functionaliteit zou moeten toevoegen (plus de september security patch, want we staan nog op 1 augustus) en ik las dat één persoon had gehoord dat het nog "enkele dagen" zou duren en een Italiaanse site gaf aan dat deze "eind september" zou komen. @henklbr, weet jij misschien al meer over wanneer we deze kunnen verwachten? : )
Dank, dat is al goed nieuws. Ik moet momenteel met twee telefoons rondlopen, dus ik hoop dat de e-sim mogelijkheid snel geactiveerd wordt.henklbr schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:41:
[...]
Ik weet alleen dat er nog firmware in "test" is, maar nog geen datum van release...
Over ongeveer 2 weken.Theratron schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:27:
Heb je dat van Samsung gehoord? Ik hoop dat ze sneller zijn...

Daar ben ik ook wel naar benieuwd, @blue13x : hoe kom je aan deze info?Theratron schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:35:
[...]
Heb je dat van Samsung gehoord? Ik hoop dat ze sneller zijn...
None of the Z Fold2 in all regions have eSIM enabled yet.
Officially the Z Fold2 is not released yet, official release date is September 18.
Current firmware, ATHE, is pre-release firmware (August security patch); the SIM-card manager will be added in an upcoming firmware-update which is currently under test (probably with the September security patch).
Dus we gebruiken een pre-release firmware...We are aware of this issue about the E-sim issue with the Galaxy Z Fold 2. there is a issue with the software that is needed to communicate with the Qualcomm modem. a software update is on his way and can be received in ~ 2 weeks.
Bron: https://eu.community.sams...axy-z-fold-2/td-p/2037043
[ Voor 3% gewijzigd door blue13x op 23-09-2020 09:32 ]
Die ~ 2 weken was vorige week, dus dan zou eind september wel kloppen (nog 1 week). Hopen dat het ze lukt. Want die grote update die naar de Watch Active 2 zou komen vanaf "10 september" is er ook nog steeds niet....
Die, GWA2, is ondertussen al wel uitgerold in Duitsland...Theratron schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:04:
Die ~ 2 weken was vorige week, dus dan zou eind september wel kloppen (nog 1 week). Hopen dat het ze lukt. Want die grote update die naar de Watch Active 2 zou komen vanaf "10 september" is er ook nog steeds niet....
Dank Henk, dat geeft hoop! Hopelijk komt hij dan ook snel naar Roemenië, want mijn bij Belsimpel gekochte exemplaar komt daar vandaan, haha : )henklbr schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:20:
[...]
Die, GWA2, is ondertussen al wel uitgerold in Duitsland...