Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-05 15:26
Rohit schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:44:

[...]

Mijn note20u heeft paar dagen geleden pas de 2e september update gehad ook nog geen oktober, zag wel dat hij eral is via odin. Maar succes met 2 launchers haha!
Ik merk wel dat Samsung een beetje de ball aan het droppen is op dit gebied. Er was een tijd, ergens vorig jaar, dat ik de security update al binnen had voordat die betreffende maand begon (dus bijvoorbeeld op 30 september de update voor 1 oktober). Dat was een uitzondering maar ze kwamen wel echt helemaal aan het begin van de maand. Onwijs goed.
Dat is nu echt niet meer. Ik zag in de Note 10+ thread dat er nu op de 9e pas een update is die nog niet eens over the air binnen komt. Ik vraag me af waar dat aan ligt. Is Google zelf later, komt het door Corona of heeft Samsung gewoon teveel modellen uitgebracht de laatste tijd?

Ik bedoel, leuk die Note 20 (niet-ultra), die S20FE, die S10 lite of die S20 ultra, maar die toestellen zijn behoorlijk overbodig natuurlijk. Ik snap dat je in iedere prijscategorie een concurrerend toestel wilt hebben maar het onderscheid tussen de S20 Ultra en de Note 20 Ultra is bijvoorbeeld minimaal...
Maar goed, het kan net zo goed dus aan iets anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 12:57
Theratron schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Ik merk wel dat Samsung een beetje de ball aan het droppen is op dit gebied. Er was een tijd, ergens vorig jaar, dat ik de security update al binnen had voordat die betreffende maand begon (dus bijvoorbeeld op 30 september de update voor 1 oktober). Dat was een uitzondering maar ze kwamen wel echt helemaal aan het begin van de maand. Onwijs goed.
Dat is nu echt niet meer. Ik zag in de Note 10+ thread dat er nu op de 9e pas een update is die nog niet eens over the air binnen komt. Ik vraag me af waar dat aan ligt. Is Google zelf later, komt het door Corona of heeft Samsung gewoon teveel modellen uitgebracht de laatste tijd?

Ik bedoel, leuk die Note 20 (niet-ultra), die S20FE, die S10 lite of die S20 ultra, maar die toestellen zijn behoorlijk overbodig natuurlijk. Ik snap dat je in iedere prijscategorie een concurrerend toestel wilt hebben maar het onderscheid tussen de S20 Ultra en de Note 20 Ultra is bijvoorbeeld minimaal...
Maar goed, het kan net zo goed dus aan iets anders liggen.
Ik weet dat er hier in NL vanwege corona de ota updates wat later werden uitgebracht omdat ze dat alleen op het hoofdkantoor konden doen ofzo.. Dus ik vermoed Corona en of dat dan aan Google ligt of Samsung geen idee. Zou je moeten kijken wanneer de updates voor de toestellen van Google zelf komen? Ik vind het niet zo een probleem, elke maand updates vind ik eigenlijk best nutteloos. Al die beveiligingsupdates had ik een aantal jaar geleden ook niet en toen was er ook niks aan de hand. Nu zijn de stores etc. veel meer verbeterd en beveiligd dus rare apps worden bijna nooit toegelaten.. En tegenwoordig krijg je na het installeren van een app meteen na het openen de vraag om toestemming te geven voor bepaalde rechten.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Rohit schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Ik weet dat er hier in NL vanwege corona de ota updates wat later werden uitgebracht omdat ze dat alleen op het hoofdkantoor konden doen ofzo.. Dus ik vermoed Corona en of dat dan aan Google ligt of Samsung geen idee. Zou je moeten kijken wanneer de updates voor de toestellen van Google zelf komen? Ik vind het niet zo een probleem, elke maand updates vind ik eigenlijk best nutteloos. Al die beveiligingsupdates had ik een aantal jaar geleden ook niet en toen was er ook niks aan de hand. Nu zijn de stores etc. veel meer verbeterd en beveiligd dus rare apps worden bijna nooit toegelaten.. En tegenwoordig krijg je na het installeren van een app meteen na het openen de vraag om toestemming te geven voor bepaalde rechten.
Op zich eens hoor, maar wanneer de updates dingen toevoegen, zoals eSim support of straks OneUI 3.0 met double-tap to wake, of een ECG op de Watch Active 2 dan is het toch een ander verhaal vind ik ; )
Het is meer een teken van hoe snel Samsung qua updates reageert. Dat is minder de laatste tijd (de Fold 2 had wat mij betreft niet zonder eSim support op de markt mogen komen bijvoorbeeld). De beveiliging an sich geloof ik inderdaad wel, vind ik ook niet zo heel boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Theratron schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

Op zich eens hoor, maar wanneer de updates dingen toevoegen, zoals eSim support of straks OneUI 3.0 met double-tap to wake, of een ECG op de Watch Active 2 dan is het toch een ander verhaal vind ik ; )
Het is meer een teken van hoe snel Samsung qua updates reageert. Dat is minder de laatste tijd (de Fold 2 had wat mij betreft niet zonder eSim support op de markt mogen komen bijvoorbeeld). De beveiliging an sich geloof ik inderdaad wel, vind ik ook niet zo heel boeiend.
Ohnee ik heb het over de beveiligingsupdates.. Andere updates met nieuwe functies graag! ECG wacht ik ook op pfff snap niet waarom dat zo lang duurt.. Ook zonder goedkeuring van instanties zou dit gewoon uitgebracht kunnen worden met een melding dat het nog niet gekeurd is ofzo... Double tap to wake is er toch al? Double tap to lock gebruik ik nu door Nova.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-05 20:48
Rohit schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:44:
[...]

Kan je hem hier ook vertical dichtgeklapt in zetten? Want ik heb een Android Pioneer tablet radio dus voor mij nutteloos om hem uitgeklapt steeds in de houder te stoppen.
Nopes. Dat gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Rohit schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Ohnee ik heb het over de beveiligingsupdates.. Andere updates met nieuwe functies graag! ECG wacht ik ook op pfff snap niet waarom dat zo lang duurt.. Ook zonder goedkeuring van instanties zou dit gewoon uitgebracht kunnen worden met een melding dat het nog niet gekeurd is ofzo... Double tap to wake is er toch al? Double tap to lock gebruik ik nu door Nova.
Oeps, ja, om te locken bedoelde ik inderdaad.

Heb je ook een Active 2? Of een Galaxy Watch 3? Als je ook een Active 2 hebt moet je ff in de topic kijken daar, staat een link hoe je die ECG kan activeren nu hij een update heeft gehad. Is echt 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Theratron schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:10:
[...]

Oeps, ja, om te locken bedoelde ik inderdaad.

Heb je ook een Active 2? Of een Galaxy Watch 3? Als je ook een Active 2 hebt moet je ff in de topic kijken daar, staat een link hoe je die ECG kan activeren nu hij een update heeft gehad. Is echt 5 minuten werk.
Heb een watch 3, bestaat daar ook een trucje voor?

Trouwens GOODLOCK is nu te downloaden vanuit de Galaxy Store en bij mij werkt hij ook al!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
Rohit schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:57:
[...]

Heb een watch 3, bestaat daar ook een trucje voor?

Trouwens GOODLOCK is nu te downloaden vanuit de Galaxy Store en bij mij werkt hij ook al!
Ik weet niet of het werkt op de 3, maar je kan het proberen, hier is de instructie:
YouTube: Samsung Galaxy Watch 3 ECG AND Blood Pressure Feature! How to Activa...

Wat gaaf dat Goodlock nu werkt! Ik vond het al vreemd dat één van de modules (multistar) ineens werd geupdate via de Galaxy Store een paar dagen geleden haha. Ik vraag me af of Goodlock zelf nu ook geupdate wordt, ik weet niet of ze voor Finelock de Goodlock APK hebben aangepast. Anders zou die ook zo maar updates kunnen krijgen (de store zegt wel dat hij al geïnstalleerd is, maar er staat "Sally edition" onder?? Dat klinkt niet standaard...).

Wel fijn dat we niet meer via APK's hoeven te updaten, en het scheelt weer een app want Finelock kan er nu vanaf : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zullen we het weer over de Fold hebben luitjes?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Ik heb sinds de Fold last van dat apparaten verbonden met de hotspot na een tijdje geen verbinding meer hebben. Als ik de fold ontgrendel en Chrome start dan doet hij het weer een tijdje.. Iemand enig idee?

Heb deze trouwens gekocht: https://www.mediamarkt.nl...dy-smart-wit-1461883.html

Vrijdag gehaald bij MM en de Fold past er dichtgeklapt prima in en glijd niet weg! Mijn oude van Ugreen was blijkbaar te glad door de zwaarte van de Fold. Deze zit stevig vast! Uitgeklapt gaat niet maar dat hoeft voor mij niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Rohit op 13-10-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
https://www.amazon.de/-/n...=nl_NL&tag=peppercom09-21

Zwarte versie € 1.519,27 bij amazon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Be aware:

Dan krijg je, waarschijnlijk, een "Duits"-model (DBT) en je kan de CSC niet veranderen naar Nederland - PHN

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
henklbr schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:10:
[...]

Be aware:

Dan krijg je, waarschijnlijk, een "Duits"-model (DBT) en je kan de CSC niet veranderen naar Nederland - PHN
Maar 5G werkt, Esim werkt en NFC betalen etc. ook gewoon. Alleen geen NL updates idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:25
Een vraagje over een case. Mijn fold is onderweg en ik ben soms wat onhandig/ruw met telefoons. Wat is een redelijke case voor de Fold? Bij voorkeur licht en transparant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
wjnieuw schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:45:
Een vraagje over een case. Mijn fold is onderweg en ik ben soms wat onhandig/ruw met telefoons. Wat is een redelijke case voor de Fold? Bij voorkeur licht en transparant.
Ik heb een Spigen thin case. Lekker dun.
Deze heb ik ook besteld net: https://www.amazon.nl/dp/..._em_r_mt_dp_pivIFbBHJB132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Iemand hier toevallig Accu Battery erop staan? Hij geeft bij mij na 23 oplaad sessies aan dat hij geschatte accu van 4212 ziet. i.p.v. 4500... Normaal gesproken is hij best accuraat, een verschil van 100mah zou ik nog begrijpen omdat het geen officiële tooltje is die de accu rechtstreeks aanspreekt ofzo. Maar ik vind 288 toch best een verschil.. Gezondheid van batterij is 94%..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/922/Em1zQF.jpgAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/924/R6qJzS.jpgAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/640x480q90/923/dUwHsx.jpg

This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 19 Oct 20, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!
This is official Samsung ROM, so KNOX won't be triggered!

What's new:
* October security patches (Samsung Android Security Updates)
* The security of your device has been improved

Model SM-F916B
Model name Galaxy Z Fold2 5G
Country Multi-CSC OXM
Version Android 10
Changelist 19730471
Build date Tue, 06 Oct 2020 08:18:56 +0000
Security Patch Level 2020-10-01
Multi-CSC OXM
PDA F916BXXS1BTJ1
CSC F916BOXM1BTIA
Details for download with Frija:
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/923/ovWFNr.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.4

HOME_CSC_OXM -> data will stay intact
CSC_OXM -> device will reset

[ Voor 10% gewijzigd door henklbr op 20-10-2020 08:52 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-05 10:08
henklbr schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:23:
[Afbeelding][Afbeelding]

This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 19 Oct 20, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!

What's new:
* October security patches (Samsung Android Security Updates)
* The security of your device has been improved

Model SM-F916B
Country Multi-CSC OXM
Version Android 10
Changelist 19730471
Build date Tue, 06 Oct 2020 08:18:56 +0000
Security Patch Level 2020-10-01
Multi-CSC OXM
PDA F916BXXS1BTJ1
CSC F916BOXM1BTIA
[Afbeelding]

toon volledige bericht
Volgens Sammobile zou het al beschikbaar moeten zijn in NL. Maar tot nu toe niks...vreemd. Ik verwacht dat het morgen of ergens deze week.
Het voordeel van zo'n low volume toestel is dat firmware heel snel beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
blue13x schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:51:
[...]

Volgens Sammobile zou het al beschikbaar moeten zijn in NL. Maar tot nu toe niks...vreemd. Ik verwacht dat het morgen of ergens deze week.
Het voordeel van zo'n low volume toestel is dat firmware heel snel beschikbaar is.
OTA is beschikbaar voor PHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
henklbr schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 08:52:
[...]

OTA is beschikbaar voor PHN
Zoals ik dacht vandaag beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Rohit schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:23:
Iemand hier toevallig Accu Battery erop staan? Hij geeft bij mij na 23 oplaad sessies aan dat hij geschatte accu van 4212 ziet. i.p.v. 4500... Normaal gesproken is hij best accuraat, een verschil van 100mah zou ik nog begrijpen omdat het geen officiële tooltje is die de accu rechtstreeks aanspreekt ofzo. Maar ik vind 288 toch best een verschil.. Gezondheid van batterij is 94%..
Niemand hier die app erop staan? Of andere die geschatte mah laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Rohit schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:10:
[...]

Bij een accu van 4500 krijg je nooit 4500...het is een geschatte streef waarde, meestal tussen 4200 a 4400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
blue13x schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Bij een accu van 4500 krijg je nooit 4500...het is een geschatte streef waarde, meestal tussen 4200 a 4400.
Bij al mijn andere toestellen kreeg ik ongeveer net zoveel als de ontwerpcapaciteit... Ook heb ik een screenshot van een medetweaker die wel bijna 4500 heeft.. Jij hebt ook een Fold2 toch, installeer jij hem anders even? Na 3-4 dagen is die redelijk accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Rohit schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:15:
[...]

Bij al mijn andere toestellen kreeg ik ongeveer net zoveel als de ontwerpcapaciteit... Ook heb ik een screenshot van een medetweaker die wel bijna 4500 heeft.. Jij hebt ook een Fold2 toch, installeer jij hem anders even? Na 3-4 dagen is die redelijk accuraat.
Het is bijna nooit 4500. Van wat ik zag zit je wel goed. Net als benchmarks, zullen sommige specifieke exemplaren van een model net iets beter presteren, maar altijd binnen de prestaties die samsung toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
Is er iemand die draadloos betalen met ING succesvol heeft geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
wjnieuw schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:21:
Is inmiddels opgelost. Gewoon opnieuw een pas aanmaken loste het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Werkt prima hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
Rohit schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:10:
[...]

Bij mij zegt hij 4216 mAh. Flink kleiner dan de opgegeven standaard waarde idd.

De update kwam bij mij keurig OTA binnen, mooi! Geen nieuwe functionaliteit helaas, maar wel de laatste patch in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 19:20
Te laat, al opgelost :)

[ Voor 21% gewijzigd door superericje op 21-10-2020 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Theratron schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:21:
[...]

Bij mij zegt hij 4216 mAh. Flink kleiner dan de opgegeven standaard waarde idd.

De update kwam bij mij keurig OTA binnen, mooi! Geen nieuwe functionaliteit helaas, maar wel de laatste patch in ieder geval.
Ja ik vind het een beetje vreemd.. verkoop een toestel van 1999 adverteer met 4500 mah accu en je krijgt bijna 300 mah minder.. accuduur is voor de rest gewoon prima, vandaag 6uur23min sot gehad dus ik ben zeer tevreden verder. Snapdragon is de shit! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
Rohit schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 01:23:
[...]

Ja ik vind het een beetje vreemd.. verkoop een toestel van 1999 adverteer met 4500 mah accu en je krijgt bijna 300 mah minder.. accuduur is voor de rest gewoon prima, vandaag 6uur23min sot gehad dus ik ben zeer tevreden verder. Snapdragon is de shit! _/-\o_
Ik heb ook nog een Note 10+, die gaat wel langer mee op de batterij bij mijn "normale gebruik" dan de Fold 2 moet ik zeggen. Met de Fold red ik net de dag, de Note 10+ had (toen ik hem nog als daily driver gebruikte) altijd wel nog voldoende voor een halve dag extra.

Overigens: de geschatte capaciteit van de batterij van de Note 10+ is in AccuBattery Pro: 4432 mAh. Toch knap, aangezien Samsung opgeeft dat er een 4300 mAh batterij in zit, haha. Dus ik zou het niet te serieus nemen wat betreft de inhoud van de batterij van de Fold ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
Nu de fold her en der nieuw voor 1500 euro en rond de 1300 "gebruikt" wordt verkocht kriebelt het wel weer bij mij.

Alhoewel ik net mijn eigen posts teruglas en dacht oh ja, dat wil ik niet :+
Het zijn echt de looks en het uitklapbaar scherm die mij positief triggeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjnieuw
Ik zou het gewoon een keer proberen. Het is momenteel de enige smartphone met een wow-factor. Misschien is de Fold wel te zwaar, of lomp, of gevoelig maar zodra je het scherm uitklapt dan is het gewoon fenomenaal. Ik gebruik de fold naast een iPhone en dat bevalt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
Ik had hem op release dag en teruggestuurd na een weekje omdat ik het op sommige punten lastig vond. Zie bericht.
De wow factor had ik wel degelijk.

Als 2e toestel zou het prima voldoen, maar dat is weer teveel van het goede voor m'n bankrekening :)

Waarom nu weer kopen denk je misschien. Allereerst kan ik voor 1250 euro eentje overnemen. Ten tweede, het scherm van m'n s10+ is kaduuk (minimaal 280 euro reparatie)
cliors schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:19:
Ik heb hem retour gedaan. :/

Voorop staat dat ik het het een heel mooi toestel vind en iedereen die hem zag keek ernaar alsof het een klomp goud was. (positief)
Ik heb de afgelopen dagen alleen wel gemerkt dat het (voor mij) niet veel extra's toevoegt in vergelijking met mijn S10+. Mijn telefoon verslaving is er wel 50% minder op geworden omdat ik het vermoeiend vond het toestel te unfolden wanneer ik eventjes wilde spieken en in plaats van 50 x per dag m'n toestel te gebruiken ik hem maar 20 x oppakte. Het gaf mij in principe wat rust.
Het typen op de voorkant daarentegen vond ik persoonlijk niet echt makkelijk, wellicht heb ik te dikke vingers. Ik schiet veel filmpjes en foto's en juist dat vond ik niet zo soepel gaan omdat je met 2 handen moet werken in principe.

Er waren nog wel meer minpuntjes (geen sd kaart, geen 2e sim, niet de beste camera van samsung, niet waterdicht), maar ik kan begrijpen dat deze niet zo boeiend zijn voor iemand die juist wel erg veel voordeel haalt uit een foldable toestel. Dan neem je het overige voor lief.
Ik vond het een genot om hem uitgeklapt in de auto te gebruiken, alleen werk ik al sinds 2004 thuis en gebruik ik zelden een auto. Gebruiken tijdens lange reizen zou ik ook niet doen aangezien ik daar een tab s6 voor heb.
Ik merkte trouwens ook op dat wanneer ik multi task op uitgeklapt scherm, de autolader niet genoeg power heeft om hem op te laden. (accu liep zelfs leeg) Dat terwijl ik toch echt een snellader in de auto heb zitten. Wellicht toch iets sterkers nodig.

In principe had ik dus een toestel naast mij liggen van 2000 euro die ik minder ging gebruiken dan mijn andere toestel. Daardoor toch besloten hem retour te doen. Ik wacht op de volgende galaxy toestellen en ben stiekem erg benieuwd naar de volgende fold :)

Ben erg benieuwd naar jullie berichten de komenden maanden. Have fun! _/-\o_
toon volledige bericht
edit Ik heb er eentje overgenomen, bon (mediamarkt.nl) etc zat er allemaal bij en schadevrij dus dat lijkt mij een prima deal. Eens kijken hoe ik er nu over zal denken :+

[ Voor 13% gewijzigd door cliors op 28-10-2020 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 21:19
cliors schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:55:
Ik had hem op release dag en teruggestuurd na een weekje omdat ik het op sommige punten lastig vond. Zie bericht.
De wow factor had ik wel degelijk.

Als 2e toestel zou het prima voldoen, maar dat is weer teveel van het goede voor m'n bankrekening :)

[...]

edit
Haha, welkom terug bij de club ;)

Ik ben ondertussen helemaal aan die van mij gewend: fijn, veelzijdig ding is het.

[ Voor 25% gewijzigd door BobB op 28-10-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
BobB schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:29:
[...]

Haha, welkom terug bij de club ;)

Ik ben ondertussen helemaal aan die van mij gewend: fijn, veelzijdig ding is het.
Haha thanks. Goed om te horen. Hoe bevalt je Leather Cover?
Ik krijg deze maandag binnen, maar verwacht er niet heel veel van. Weinig aanbod helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
cliors schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:18:
[...]

Hoe bevalt je Leather Cover?
Fijn, ik kan 'm aanraden. Ja, hij is duur en beschermt maar de helft, maar ik heb er plezier van. Hij ziet er nu, na een maandje, nog als nieuw uit, past perfect en houdt de voorkant ook gewoon clean. Bovendien geeft 'ie genoeg grip om de telefoon opengeklapt met één hand te bedienen, je vingers kunnen er omheen krommen en dat werkt prima.
Je moet 'm alsnog niet laten vallen, maar dat lijkt me met een boel hoesjes het geval. Als ik op Reddit cases langs zie komen dan denk ik: jongens, jongens... Wat maak je het toestel lelijk 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door BobB op 23-10-2020 18:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 13:44
ik ben benieuwd hoe jullie screenprotectors van het grote scherm eruit zien na ruim een maand ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
[...]

Haha thanks. Goed om te horen. Hoe bevalt je Leather Cover?
Ik krijg deze maandag binnen, maar verwacht er niet heel veel van. Weinig aanbod helaas.
Die krijg ik ook binnen alleen had ik hem voor 5,49! Nu is die 3 x zo duur zie ik haha! Ik gebruik nu de Spigen thin fit en bevalt me prima. Heb ook een Samsung Aramid stand cover alleen die bedekt alleen de achterkant. (mag weg voor zacht prijsje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
danda schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:45:
ik ben benieuwd hoe jullie screenprotectors van het grote scherm eruit zien na ruim een maand ....
Nu ben ik er dan ook heel zuinig op, maar als nieuw. Het enige nadeel is dat hij sneller smoezelig wordt en je hem niet even aan je kleren afveegt. Ergens in de ochtend pak ik een Zeiss Lens Wipe om hem schoon te maken en dan is het prima. Geen krassen, deukjes of iets in die richting. Ook geen luchtbellen, overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
Rohit schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 02:23:
[...]

Die krijg ik ook binnen alleen had ik hem voor 5,49! Nu is die 3 x zo duur zie ik haha! Ik gebruik nu de Spigen thin fit en bevalt me prima. Heb ook een Samsung Aramid stand cover alleen die bedekt alleen de achterkant. (mag weg voor zacht prijsje)
Jammer dat die spigen niet transparant is, wel mooi. Ik zag jouw review op Amazon geloof ik. Wat is dat gedoe met hoesje aan de voorkant (links) wat niet goed plakt?

5, 49 is wel cheap. Waarschijnlijk is het dus nog echt 3x niks. :D

[ Voor 5% gewijzigd door cliors op 24-10-2020 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
cliors schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Jammer dat die spigen niet transparant is, wel mooi. Ik zag jouw review op Amazon geloof ik. Wat is dat gedoe met hoesje aan de voorkant (links) wat niet goed plakt?

5, 49 is wel cheap. Waarschijnlijk is het dus nog echt 3x niks. :D
Op de front cover zitten op plekken een plakrandje zodat hij beter zit.. maar links is die dus los. Maar dat maakt niks uit want hij zit gewoon nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Goodlock (nav star) is wel fijn zeg met een custom navigatie balk, vooral uitgeklapt. Links screenshot knopje wat vaak heel onhandig te doen is en een aan en uit knopje. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aB4sP5W3rINplGzZdsy9FnX1Ydg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5J5xFa5FNGVbXfYJ61qbaW9h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
cliors schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:50:
Goodlock (nav star) is wel fijn zeg met een custom navigatie balk, vooral uitgeklapt. Links screenshot knopje wat vaak heel onhandig te doen is en een aan en uit knopje. [Afbeelding]
Nu nog een bixby routine optie die uitgeklapt de balk laat zien en ingeklapt gebaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
[...]

Deze gaat dus terug. :/
Het is fijn dat het transparant is en je de kleur kan zien, maar de voorkant sluit niet goed en het kraakt voor de rest aan alle kanten. Ga de spigen proberen denk ik. Had graag een transparant hoesje gehad, maar er is weinig keuze vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
cliors schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:04:
[...]

Deze gaat dus terug. :/
Het is fijn dat het transparant is en je de kleur kan zien, maar de voorkant sluit niet goed en het kraakt voor de rest aan alle kanten. Ga de spigen proberen denk ik. Had graag een transparant hoesje gehad, maar er is weinig keuze vrees ik.
Pfff ik krijg hem vandaag binnen als het goed is.. Schrijf wel ff een review, dan weten andere het ook meteen haha. Als mijne ook kraakt schrijf ik het zelfde!

[ Voor 10% gewijzigd door Rohit op 27-10-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Rohit schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:19:
[...]

Pfff ik krijg hem vandaag binnen als het goed is.. Schrijf wel ff een review, dan weten andere het ook meteen haha. Als mijne ook kraakt schrijf ik het zelfde!
Ben benieuwd hoe jij het ervaart. De Spigen case heeft ook niet de beste reviews. Ik vrees dat het gewoon erg lastig is om een goede case te vinden voor een fold. De Leather Cover van Samsung vind ik dan weer erg prijzig en verbergt de hele telefoon, wat ik eigenlijk zo mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
cliors schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:16:
[...]

Ben benieuwd hoe jij het ervaart. De Spigen case heeft ook niet de beste reviews. Ik vrees dat het gewoon erg lastig is om een goede case te vinden voor een fold. De Leather Cover van Samsung vind ik dan weer erg prijzig en verbergt de hele telefoon, wat ik eigenlijk zo mooi vind.
Ik heb op dat plakrandje echt niks op te merken aan de Spigen. Kraakt niet en zit gewoon prima.

Edit: vandaag binnen gekregen, ik snap een beetje wat je bedoelt maar voor de rest zit die best prima maar ik heb er natuurlijk maar 5,48 ofzo voor betaald dus verwachtingen zijn dan ook minder hoog haha. Ik vind het wel echt tof dat de cover weer doorzichtig is zodat ik kan zien hoe mooi de Fold nu is. Door de Spigen zag je dat niet.. Ook is de bronze kleur van de Spigen iets donkerder dan mystic bronze van de fold zelf.

[ Voor 30% gewijzigd door Rohit op 28-10-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/924/hllGae.jpgAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/924/oRyiFb.jpgAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/640x480q90/924/SLryhU.jpg

This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 29 Oct 20, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!

What's new:
* November security patches (Samsung Android Security Updates)
* Overall stability of functions improved.
* Camera-app updated.
* The security of your device has been improved.

Model SM-F916B
Country Multi-CSC OXM
Version Android 10
Changelist 19952515
Build date Thu, 22 Oct 2020 07:09:47 +0000
Security Patch Level 2020-11-01
Multi-CSC OXM
PDA F916BXXU1BTJB
CSC F916BOXM1BTJB
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/924/Oec1W0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Dagje geen Watch om en merk echt hoe irritant het is dat de Fold geen display vingerprint heeft.. Toestel op me bureau en als ik dan even snel wil kijken moet ik hem perse optillen om me vinger erop te leggen of de code invoeren.. Snap de keuze om hem weg te laten nog steeds niet.. Mag hopen dat de Fold 3 deze wel gewoon heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Ik herken het, maar indien hij op je bureau staat kan face id wel vaak helpen unlocken zodra je tikt op het scherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
cliors schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:04:
Ik herken het, maar indien hij op je bureau staat kan face id wel vaak helpen unlocken zodra je tikt op het scherm
Klopt haha moet ik wel me hoofd naar voren buigen :P Nog geen spijt van je aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Rohit schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:22:
[...]

Klopt haha moet ik wel me hoofd naar voren buigen :P Nog geen spijt van je aankoop?
Tja, dan moet je hem niet zo ver neerzetten :+

Nee ik heb geen spijt, accepteren dat het niet perfect kan zijn helpt + het feit dat m'n S10+ stuk is gevallen en ik geen zin had in 300 euro lcd reparatie.
Het prijsverschil tussen m'n eerste fold2 en deze was ook 500 euro dus dat maakt het ook makkelijker de minpunten te accepteren. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
cliors schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

Tja, dan moet je hem niet zo ver neerzetten :+

Nee ik heb geen spijt, accepteren dat het niet perfect kan zijn helpt + het feit dat m'n S10+ stuk is gevallen en ik geen zin had in 300 euro lcd reparatie.
Het prijsverschil tussen m'n eerste fold2 en deze was ook 500 euro dus dat maakt het ook makkelijker de minpunten te accepteren. :+
Haha inderdaad. Ik hoop ook alleen maar dat de Fold 3 alle gebreken oplost die deze nu heeft en dat ze tegen die tijd een mooie cashback hebben haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
Rohit schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

Haha inderdaad. Ik hoop ook alleen maar dat de Fold 3 alle gebreken oplost die deze nu heeft en dat ze tegen die tijd een mooie cashback hebben haha.
SD kaartje, beste camera, groter voorscherm, waterdicht en ze verkopen als broodjes vermoed ik.

Die cashbacks helpen inderdaad. Ik heb m'n 2e hands fold2 met (150 euro) winst doorverkocht, m'n abonnement verlengd met 2 jaar bij mobiel.nl waardoor het toestel iets van 1600 werd (dankzij 60 euro ing kortingscode)
Daarnaast een kapotte iphone voor 20 euro gekocht via tweakers die ik dus voor 200 euro kan "inruilen"

Ik geloof dat ik uiteindelijk uitkom op 1250 euro voor een nieuw toestel. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
cliors schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:51:
[...]

SD kaartje, beste camera, groter voorscherm, waterdicht en ze verkopen als broodjes vermoed ik.

Die cashbacks helpen inderdaad. Ik heb m'n 2e hands fold2 met (150 euro) winst doorverkocht, m'n abonnement verlengd met 2 jaar bij mobiel.nl waardoor het toestel iets van 1600 werd (dankzij 60 euro ing kortingscode)
Daarnaast een kapotte iphone voor 20 euro gekocht via tweakers die ik dus voor 200 euro kan "inruilen"

Ik geloof dat ik uiteindelijk uitkom op 1250 euro voor een nieuw toestel. 😀
Haha inderdaad sd kaart, beste camera iets breder voorscherm zou ideaal zijn dan! Misschien iets aan het gewicht doen. Mooi bedrag ja voor dit toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpaulk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 23:21
Hoi..ik overweeg sterk hier om ook een fold z2 te nemen...kan via het werk met een gunstige regeling er ook een kopen maar ben toch enorm benieuwd naar iets...graag jullie ervaringen en advies...

Ik kom van een s8 en ben gewend aan 1 scherm van een bepaalde grootte. Hoe ervaren jullie de overstap naar 2 schermen en hoe is jullie gebruik veranderd? Veel toch op cover scherm of juist 50/50 op de binnenzijde? Reden van de vraag is meer het verschillende gebruik ivb het andere format...beter gezegd...wat zien jullie met name als extra voordeel van het grote binnenscherm.en compacte coverzijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
peterpaulk schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:36:
Hoi..ik overweeg sterk hier om ook een fold z2 te nemen...kan via het werk met een gunstige regeling er ook een kopen maar ben toch enorm benieuwd naar iets...graag jullie ervaringen en advies...

Ik kom van een s8 en ben gewend aan 1 scherm van een bepaalde grootte. Hoe ervaren jullie de overstap naar 2 schermen en hoe is jullie gebruik veranderd? Veel toch op cover scherm of juist 50/50 op de binnenzijde? Reden van de vraag is meer het verschillende gebruik ivb het andere format...beter gezegd...wat zien jullie met name als extra voordeel van het grote binnenscherm.en compacte coverzijde...
Voorscherm is een grote voordeel omdat je hem gewoon in principe de hele dag kan gebruiken zonder open te klappen, t scherm is namelijk groot genoeg. En tja binnenscherm is gewoon een genot om daarop je dingetjes te doen. Snelle appjes kan voor maar typ je toch meer dan een paar zinnen kan je hem beter openklappen typt echt stukken fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpaulk
Rohit schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 00:42:
[...]

Voorscherm is een grote voordeel omdat je hem gewoon in principe de hele dag kan gebruiken zonder open te klappen, t scherm is namelijk groot genoeg. En tja binnenscherm is gewoon een genot om daarop je dingetjes te doen. Snelle appjes kan voor maar typ je toch meer dan een paar zinnen kan je hem beter openklappen typt echt stukken fijner.
Jij vind dus het voorscherm niet klein? Alsin het is net niet groot genoeg om echt erop te werken cq content consumptie? Ik vraag me of het verschil tussen voorkant en binnenkant iets is zoals vlees nog vis.....beiden met hun nadelen dat je op beiden net niet lekker werkt....of juist...wel...vandaar wat ervaringsdeskundigen ... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
peterpaulk schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:30:
[...]

Jij vind dus het voorscherm niet klein? Alsin het is net niet groot genoeg om echt erop te werken cq content consumptie? Ik vraag me of het verschil tussen voorkant en binnenkant iets is zoals vlees nog vis.....beiden met hun nadelen dat je op beiden net niet lekker werkt....of juist...wel...vandaar wat ervaringsdeskundigen ... :-)
Tja van mij mocht het voorscherm een halve centimeter minstens breder.. Dan is die perfect. Binnenscherm ligt lekker in mijn handen. Resolutie van apps is iets wat je in de gaten moet houden maar die kan je per app instellen met de goodlock module Multistar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpaulk
Rohit schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:04:
[...]

Tja van mij mocht het voorscherm een halve centimeter minstens breder.. Dan is die perfect. Binnenscherm ligt lekker in mijn handen. Resolutie van apps is iets wat je in de gaten moet houden maar die kan je per app instellen met de goodlock module Multistar.
en als je kijkt naar je gedrag - veranderd in plek / manier hoe je de telefoon gebruikt tov een normale - zeg s20+ - smartphone ? gebruik jem bewuster cq frontscherm meer losse kleine dingen en ga je er 'voor zitten' voor het grote scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
peterpaulk schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:56:
[...]

en als je kijkt naar je gedrag - veranderd in plek / manier hoe je de telefoon gebruikt tov een normale - zeg s20+ - smartphone ? gebruik jem bewuster cq frontscherm meer losse kleine dingen en ga je er 'voor zitten' voor het grote scherm?
Nee overal waar ik ben klap ik hem gewoon open hoor tenzij ik aan het rijden ben haha! Zodra ik weet van mezelf dat ik langer dan een minuut op me telefoon bezig ben klap ik hem gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
peterpaulk schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:56:
[...]

Ik kan je garanderen dat dit per persoon verschilt. Lange teksten op het voorste scherm typen vind ik heel vervelend, of ik reageer dan kort of ik reageer later wanneer ik er voor kan zitten. Ondanks dat ik het dus vervelend vind heeft het ook een positieve kant, ik laat m'n telefoon met rust als ik druk bezig ben en kijk er gewoon later naar. :+

Je moet hem gewoon een weekje gebruiken, kom je er vanzelf achter of het bij jouw gedrag past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpaulk
cliors schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:35:
[...]

Je moet hem gewoon een weekje gebruiken, kom je er vanzelf achter of het bij jouw gedrag past.
ja precies dat is eigenlijk wat wil wil haha maar kan zoiets niet zomaar terugsturen toch joh? :-) funny is dat geld het issue niet is in aanschaf - hence het kantoor voordeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
peterpaulk schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:14:
[...]

ja precies dat is eigenlijk wat wil wil haha maar kan zoiets niet zomaar terugsturen toch joh? :-) funny is dat geld het issue niet is in aanschaf - hence het kantoor voordeel...
Goeie winkel online kopen. 14 dagen retour recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
peterpaulk schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:14:
[...]

Mijn eerste Fold2 bestelling kon ik 30 dagen retourneren (mobiel.nl) wat ik toen ook had gedaan. Wel netjes gebruiken indien je gaat retourneren, anders ben je zomaar 10-20% van de waarde kwijt : )

[ Voor 11% gewijzigd door cliors op 03-11-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpaulk
hmm agreed - dat geld nat bij alle shops - ook die online shop die ik voor mijn werk heb - wat ook een reguliere shop voor particuliere is ... thanks :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Gebruiken jullie de Fold 2 als daily driver?
Hoe bevalt dat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
038Robijno schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:17:
Gebruiken jullie de Fold 2 als daily driver?
Hoe bevalt dat..
Lees dit topic even door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Klopt het dat hier geen accessoires topic voor is?
Wil kijken waar ze goede hoesjes voor dit toestel hebben, omdat ik dit weekend de Fold 2 wil aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
038Robijno schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:44:
Klopt het dat hier geen accessoires topic voor is?
Wil kijken waar ze goede hoesjes voor dit toestel hebben, omdat ik dit weekend de Fold 2 wil aanschaffen.
Klopt, ik heb zelf de Spigen Thin gehad mooi hoesje, heb nu een newerol ofzo case die doorzichtig is. Komen snel krasjes op en kraakt een beetje maar koste mij maar 5 euro dus vind het prima. Hoor goede ervaringen met de leather case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Rohit schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:37:
[...]

Klopt, ik heb zelf de Spigen Thin gehad mooi hoesje, heb nu een newerol ofzo case die doorzichtig is. Komen snel krasjes op en kraakt een beetje maar koste mij maar 5 euro dus vind het prima. Hoor goede ervaringen met de leather case.
Dan vind ik die met de Flip stand van Samsung mooier en goedkoper.
Rond de 75 euro voor alleen een achterkantje is wel belachelijk veel.

Alleen zijn de Samsung met Flip stand nog nergens te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Zit er standaard een screen protector op het display aan de buitenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Rohit schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:37:
[...]

Ik heb de Spigen retour gedaan en weer de newzerol besteld. Transparant vind ik beter en ik gebruik alleen de achterkant. Met voorkant erop heb ik moeite de vingerafdruk sensor te vinden en het gekraak is teveel. Hij zit ook niet goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
038Robijno schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:07:
Zit er standaard een screen protector op het display aan de buitenkant?
Buiten en binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Oké dat is mooi.
Hoe is de kwaliteit van de screen protector aan de binnenkant?
Gaat dat niet een keer los of komen er lucht bellen onder?

En zo ja, plaatst Samsung dan een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Als de Galaxy Fold 2 uit Duitsland komt, heb je dan wel of geen Samsung Care+ gratis erbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
038Robijno schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:41:
[...]

Oké dat is mooi.
Hoe is de kwaliteit van de screen protector aan de binnenkant?
Gaat dat niet een keer los of komen er lucht bellen onder?

En zo ja, plaatst Samsung dan een nieuwe?
Zit bij mij nog perfect en geen enkele kras!

Je hebt care+ alleen in Duitsland geldig. Dus je zult hem daar moeten brengen waarschijnlijk om hem te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
blue13x schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:16:
[...]

Je moet de meegleverde code scannen en dan kom je uiteindelijk op: https://www.samsungcareplus.com/nl#!/ en dan alle info invullen. Desnoods kan je daarna de status van inschrijving inzien.
Ik heb de mijne via mobiel.nl gehaald en dacht eigenlijk niet gratis in aanmerking te komen, dus wel. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
henklbr schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:25:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 29 Oct 20, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!

What's new:
* November security patches (Samsung Android Security Updates)
* Overall stability of functions improved.
* Camera-app updated.
* The security of your device has been improved.

Model SM-F916B
Country Multi-CSC OXM
Version Android 10
Changelist 19952515
Build date Thu, 22 Oct 2020 07:09:47 +0000
Security Patch Level 2020-11-01
Multi-CSC OXM
PDA F916BXXU1BTJB
CSC F916BOXM1BTJB
[Afbeelding]

toon volledige bericht
Heeft iemand deze update al over the air ontvangen? Ik nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Theratron schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:41:
[...]

Heeft iemand deze update al over the air ontvangen? Ik nog niet...
Nee.
Ik krijg hem wel als ik smart switch start zie ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jr_8RJQ8YIRsxo2bgt2zhXDl2y4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qL5PEdpYYsMzpkqOmOiBtsZt.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
cliors schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:49:
[...]

Nee.
[Afbeelding]
Thanks! Dan zal hij wel snel komen denk ik : )
Is 'ie 6 GB?? En het is nog niet eens de Android 11 update neem ik aan.... Ben trouwens benieuwd wanneer die komt. Het schijnt dat de Galaxy S20 modellen deze maand aan de beurt zijn en daarna zouden de Note modellen komen. Maar eigenlijk is de Fold natuurlijk het duurste en meest luxe model dus ik vind dat wij eigenlijk eerst zouden moeten komen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
Al een paar keer deze week unlockt mijn telefoon in mijn zak, heb ik het idee. Opeens verspringt Spotify naar een ander nummer of schiet een podcast voor- of achteruit. Elke keer als dat gebeurt, is mijn telefoon niet meer gelockt en een deel van de keren is de Assistent aan het luisteren wat ik wil, alsof ik van beneden naar boven aan het slepen was. Komt 't iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
BobB schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:00:
Al een paar keer deze week unlockt mijn telefoon in mijn zak, heb ik het idee. Opeens verspringt Spotify naar een ander nummer of schiet een podcast voor- of achteruit. Elke keer als dat gebeurt, is mijn telefoon niet meer gelockt en een deel van de keren is de Assistent aan het luisteren wat ik wil, alsof ik van beneden naar boven aan het slepen was. Komt 't iemand bekend voor?
Ik doe hem nooit in m'n broekzak. Meestal in m'n jaszak en daar maak ik dit niet mee. Ik neem aan dat je gevoeligheid etc als heb verminderd in instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
BobB schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:00:
Heb je hem zo ingesteld dat hij op een bepaalde locatie of bij het dragen van een bepaalde wearable niet "op slot" gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
Theratron schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:08:
[...]

Heb je hem zo ingesteld dat hij op een bepaalde locatie of bij het dragen van een bepaalde wearable niet "op slot" gaat?
Smart Unlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
Theratron schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:08:
[...]

Nee, dat heb ik een paar jaar terug geprobeerd en meteen weer uitgezet: heeft me nooit zo overtuigd. Het gebeurt me meestal als ik naar m'n werk wandel, dus de locatie zou geen invloed moeten hebben. De beweging wellicht wel, maar ik heb er nog geen lijn in kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
BobB schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:10:
[...]

Nee, dat heb ik een paar jaar terug geprobeerd en meteen weer uitgezet: heeft me nooit zo overtuigd. Het gebeurt me meestal als ik naar m'n werk wandel, dus de locatie zou geen invloed moeten hebben. De beweging wellicht wel, maar ik heb er nog geen lijn in kunnen ontdekken.
Misschien ga je met je vinger langs de aan-uit knop/vingerafdrukscanner als je hem in je zak stopt? Probeer die eens zo in te stellen dat hij alleen unlockt als je de knop ook daadwerkelijk indrukt (in plaats van alleen aanraken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Theratron schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:54:
[...]

Is 'ie 6 GB?? En het is nog niet eens de Android 11 update neem ik aan.... Ben trouwens benieuwd wanneer die komt. Het schijnt dat de Galaxy S20 modellen deze maand aan de beurt zijn en daarna zouden de Note modellen komen. Maar eigenlijk is de Fold natuurlijk het duurste en meest luxe model dus ik vind dat wij eigenlijk eerst zouden moeten komen haha.
Hij was iets van 6gb inderdaad. Geen Android 11 nee :)
Patch 1 november 2020 staat ie nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
cliors schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:29:
[...]

Hij was iets van 6gb inderdaad. Geen Android 11 nee :)
Patch 1 november 2020 staat ie nu.
Dat is dan op zich wel weer snel. Zo te zien krijgen ze het weer iets beter op de rit (als hij tenminste via afzienbare tijd ook over the air komt, haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Gewoon smart switch aangooien dan toch. Die is altijd veel sneller.

Mocht ik iemand er blij mee maken overigens.
Ben je blij met je nieuwe Samsung Galaxy Z Fold2 5G? Met onze accessoires heb je nog meer plezier van je smartphone.

Daarom hebben we je kort geleden een kortingscode gemaild: ACMD9XQ5
Met jouw code ontvang je € 5,- korting op accessoires bij een bestelling vanaf € 15,-.
Je betaalt géén verzendkosten.
Nog 1 dag geldig.

www.mobiel.nl

[ Voor 76% gewijzigd door cliors op 05-11-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
cliors schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:49:
[...]

Nee.
[Afbeelding]
Vraag mij af of the OTA update ook zoveel MB's is. Ik vermoed van niet. Tot zover heel blij met de updates voor de Z Fold 2. Heel snel beschikbaar na bekendmaking.

[ Voor 9% gewijzigd door blue13x op 05-11-2020 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Theratron schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:54:
[...]

5896 MB klopt: SmartSwitch download altijd de complete firmware, terwijl via OTA alleen een "update"-file is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDjDVbXjytMReywzOK0HhWp0efU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FCn0t4I3mOiPEtUVQWzMy4a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
henklbr schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:38:
[...]

5896 MB klopt: SmartSwitch download altijd de complete firmware, terwijl via OTA alleen een "update"-file is.

[Afbeelding]
Hoe heb je deze gekregen? Heb je de country code veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
blue13x schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:04:
[...]

Hoe heb je deze gekregen? Heb je de country code veranderd?
Van mij haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
henklbr schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:38:
[...]

[Afbeelding]
Ah, dat is de verklaring. Dank Henk! Ik vond het al heftig als dat over the air binnen moest komen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Ik moet trouwens zeggen dat ik erg blij ben met de accu. Weet niet of dit goede cijfers zijn, maar in vergelijking met al mijn andere galaxy toestellen ben ik tevreden.

Gisteren om 12 uur middag 100% en op dit moment 26% met 6.45u screen on.
Hierbij moet ik wel zeggen dat ik pas in de avond vaker het scherm openklapte. Doe je veel op het voorste scherm dan denk ik dat de accu idd lang meegaat.
Fijn idee dat indien je met een bijna lege accu komt te staan je in principe goed verder kan indien je het voorste scherm gebruikt..

@BobB
Ga je straks de iphone pro max nog bestellen? :+

[ Voor 5% gewijzigd door cliors op 06-11-2020 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
De update kwam bij mij vanmorgen over the air binnen. Allen security fixes denk ik.

Hoeveel mensen hebben uiteindelijk de screen protector aan de binnenkant verwijderd? Hier op het forum tot nu toe één persoon toch? Zitten er al beschadigingen op het "naakte" scherm?

Ik begin de waardeloze screen protector die er vanuit de fabriek op zit namelijk wel echt zat te worden, het wordt steeds moeilijker hem echt goed schoon te maken. Maar tijdens het openklappen ben ik ook al een paar keer per ongeluk met mijn nagel langs het scherm gegaan en ik ben echt bang dat het onbeschermde UTG dan een kras op zou lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Theratron schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:42:
De update kwam bij mij vanmorgen over the air binnen. Allen security fixes denk ik.

Hoeveel mensen hebben uiteindelijk de screen protector aan de binnenkant verwijderd? Hier op het forum tot nu toe één persoon toch? Zitten er al beschadigingen op het "naakte" scherm?

Ik begin de waardeloze screen protector die er vanuit de fabriek op zit namelijk wel echt zat te worden, het wordt steeds moeilijker hem echt goed schoon te maken. Maar tijdens het openklappen ben ik ook al een paar keer per ongeluk met mijn nagel langs het scherm gegaan en ik ben echt bang dat het onbeschermde UTG dan een kras op zou lopen....
Mijn nog goed. Onder fel licht zie je wel micro krassen door normaal gebruik. Maar onder normaal licht gelukkig nog prima. Met die lens wipes is het wel schoon te houden. Vraag mij ook af hoe snel de UTG krast. Ik ben niet van plan de screen protector te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
blue13x schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:45:
[...]

Mijn nog goed. Onder fel licht zie je wel micro krassen door normaal gebruik. Maar onder normaal licht gelukkig nog prima. Met die lens wipes is het wel schoon te houden. Vraag mij ook af hoe snel de UTG krast. Ik ben niet van plan de screen protector te verwijderen.
Ja, die micro-krasjes horen er gewoon bij. Ik heb zelfs nog de originele screenprotector van de fabriek op mijn Note 10+ zitten (want die was erg goed en daar zie je nog steeds nauwelijks vingerafdrukken op!) en onder felle lampen zit die onder de kleine krasjes die bij normaal licht niet opvallen.

Maar ik ben heel nieuwsgierig wat normaal gebruik dus met het "kale" UTG doet. Is het meer glas of toch plastic?
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste