Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
freddyathlon schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:58:
De standaard screenprotector beschadigt wel erg snel.
Als ik in een bepaalde lichthoek kijk, zie ik wel wat oneffenheden, de screenprotector is niet helemaal glad/egaal. Lopen lijntjes in, een witgekleurd putje...

Zonder de S-Pe te hebben gebruikt, zijn er ook al kleine krasjes te zien. Ik weet zeker dat ik het toestel nergens langs heb geschaafd, dus puur door het gebruik gekomen al, verwacht ik.
Ik heb geen klachten omtrent de originele screenprotector van de Note 20 ultra, evenals mijn oudere S20 ultra.
Gebruik gewoon de S-pen en heb nog nergens een krasje op de protector kunnen vinden onder welk licht hoek dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 14:18
Iemand die de snapdragon versie heeft gekocht via wondamobile of andere site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuhhh020
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 02-10-2023
Krijg ongevraagd reclame popups ongeacht in welke app ik ook zit of op standby staat....iets van Provider of samsung issue ?
Iemand anders zelfde probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

vezel schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:29:
heb je het probleem nog steeds ?
zo ja, even inloggen bij Mijn ING
(Moet wel vanaf een ander apparaat)
en oude toestel blokkeren.
bij mij werkt het (ook push meldingen) weer
Ik heb iig mijn oude toestel geblokkeerd; gek genoeg stond mijn nieuwe er 2x in. Dat zou kunnen omdat ik het een tweede keer geïnstalleerd heb. Ik heb beide toestellen verwijderd. Nou even kijken wanneer ik weer eens naar de winkel ga. Nog een keer uitproberen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 13:11
freddyathlon schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:58:
De standaard screenprotector beschadigt wel erg snel.
Als ik in een bepaalde lichthoek kijk, zie ik wel wat oneffenheden, de screenprotector is niet helemaal glad/egaal. Lopen lijntjes in, een witgekleurd putje...

Zonder de S-Pe te hebben gebruikt, zijn er ook al kleine krasjes te zien. Ik weet zeker dat ik het toestel nergens langs heb geschaafd, dus puur door het gebruik gekomen al, verwacht ik.
Herkenbaar. In de mijne zit ook al een kras. Is die protector eenvoudig te verwijderen, als het te gortig wordt? Neem aan dat het onderliggende Gorilla Glass wat meer kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:36
Bartjuhhh020 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:01:
Krijg ongevraagd reclame popups ongeacht in welke app ik ook zit of op standby staat....iets van Provider of samsung issue ?
Iemand anders zelfde probleem ?
Lijkt me eerder een soort malware. Misschien van iets wat je gedownload hebt. Van Samsung of provider heb ik nog nooit wat gehad.

Aan de soort advertenties kun je misschien via Google achterhalen waar het vandaan komt of bij meldingen kijken welke app de laatste melding heeft gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy4ever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 21:18
destorized schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:06:
Jazeker, een paar weken terug op wondamobile een Note20 Ultra Snapdragon 865+ 256GB voor €1200,- gekocht.

Deze is op 26/27 augustus verzonden, zou rond 3/4/5 sept moeten aankomen voor ontvangst.

AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | 64GB 6000Mhz RAM | Samsung CRG49"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

(jarig!)
Jason X schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:13:
[...]

Herkenbaar. In de mijne zit ook al een kras. Is die protector eenvoudig te verwijderen, als het te gortig wordt? Neem aan dat het onderliggende Gorilla Glass wat meer kan hebben.
Ja, de standaard protector is eenvoudig eraf te halen. Nagel onder een van de randjes en je trekt hem er zo af. Bij mijn eerste Note, de Note 10+, dacht ik zelfs dat het een eenvoudig lapje was en trok 'm er zo af.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-08 10:18
Jason X schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:13:
[...]

Correct, als je deze video mag geloven:
YouTube: Galaxy Note 20 Ultra vs. iPhone 11 Pro Max Drop Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07 14:14
Sinds kort ook in het bezit van dit toestel. Wat me opvalt is dat je af en toe een tikje hoort wanneer ik de bovenkant van het scherm aanraak. Klinkt alsof er een lens van 1 vd camera's aan de achterkant dit geluid maakt. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
nielsjo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:03:
Sinds kort ook in het bezit van dit toestel. Wat me opvalt is dat je af en toe een tikje hoort wanneer ik de bovenkant van het scherm aanraak. Klinkt alsof er een lens van 1 vd camera's aan de achterkant dit geluid maakt. Hebben meer mensen dit?
Dat heeft iedereen, ook met andere Galaxy modellen. Wat je hoort is de speling op de lenzen in de behuizing. Hoe harder je het toestel schud of er op klopt hoe beter je het hoort. Is dus geen defect maar hoort zo.

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07 14:14
Dat vermoeden had ik dus. Wanneer komt trouwens de review van tweakers online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

(jarig!)
freddyathlon schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:35:
Kwam dit topic tegen bij de Samsung community. Ik heb hetzelfde, ook nog de standaard screenprotector erop. Hebben eigenaren van de Note 20 (Ultra) hier dit ook en weet iemand waar dit door komt?

https://eu.community.sams...a-screen-dent/m-p/1968074
Ik zag daarstraks dat ook de S20 Plus van mijn vrouw een soortgelijke ongelijkheid heeft van het scherm. Soort deukjes. Iemand dit ook opgevallen icm de standaard screenprotector? Veroorzaakt deze het ook? Zou het vervelend vinden om de protector eraf te halen.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawinho
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-09 21:23
Note 20 Ultra nu al 100 euro in prijs gedaald --> pricewatch: Samsung Galaxy Note20 Ultra 5G 256GB Brons

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy4ever
destorized schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:06:
Zojuist (een dag eerder dan gepland) mijn Note20 Ultra 5G ontvangen, voor €100,- minder dan release prijs zit er ook een hoesje + AKG oordopjes (USB-C) bij. Pakketje zat stevig verpakt met veel bubbelplastic en op het eerste oog zie ik in ieder geval geen schade (moet de tel nog aanzetten :P)

AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | 64GB 6000Mhz RAM | Samsung CRG49"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Bij BelSimpel? Houdt er rekening mee dat dit "grijze import" toestellen zijn, niet bestemd voor de Nederlandse markt (en derhalve ook niet meedoen aan eventuele promoties in Nederland)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawinho
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-09 21:23
henklbr schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:45:
[...]

Bij BelSimpel? Houdt er rekening mee dat dit "grijze import" toestellen zijn, niet bestemd voor de Nederlandse markt (en derhalve ook niet meedoen aan eventuele promoties in Nederland)
Ja bij Belsimpel, volgens mij is dit voor de Note 20 Ultra bij hen niet het geval. Deze deed mee aan de Samsung promoties tijdens de pre-order periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Kawinho schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:04:
[...]

Ja bij Belsimpel, volgens mij is dit voor de Note 20 Ultra bij hen niet het geval. Deze deed mee aan de Samsung promoties tijdens de pre-order periode.
Correct, dat was tijdens de introductie.

Dit toestel wat ze nu verkopen is import; er is nu namelijk ook een promotie actief, en daar doet Belsimpel niet aan mee...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Crazy4ever schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:44:
[...]

Zojuist (een dag eerder dan gepland) mijn Note20 Ultra 5G ontvangen, voor €100,- minder dan release prijs zit er ook een hoesje + AKG oordopjes (USB-C) bij. Pakketje zat stevig verpakt met veel bubbelplastic en op het eerste oog zie ik in ieder geval geen schade (moet de tel nog aanzetten :P)
Normale versie hier in NL ook gewoon AKG dopjes toch? Of zijn die van jou anders dan dat wij hebben?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 14:18
Crazy4ever schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:44:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaring met de telefoon. Vooral op vlak van batterijduur.

Kan je ook laten weten of VoLTE werkt? Want volgens wonda zou dit niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy4ever
Rohit schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:16:
[...]

Normale versie hier in NL ook gewoon AKG dopjes toch? Of zijn die van jou anders dan dat wij hebben?
Ik had gelezen dat deze niet meer bij de tel worden geleverd, maar dat zal zeer waarschijnlijk alleen Amerika zijn geweest. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy4ever
destorized schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:36:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaring met de telefoon. Vooral op vlak van batterijduur.

Kan je ook laten weten of VoLTE werkt? Want volgens wonda zou dit niet werken.
VoLTE lijkt inderdaad niet te werken, op mijn vorige Tel stond dit in mijn icoon balkje, deze mist nu helaas. Instellingen genaamd "Bellen via 4G SIM 1" staat wel ingeschakeld. Verder kan ik ook geen opties vinden, maar dit was inderdaad te verwachten zoals Wonda al had gemeld.

Batterij kom ik later op terug, hij gaat nu eerst aan de lader en mag even bezig met het leren van mijn app gebruik gedrag. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Crazy4ever op 02-09-2020 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het Samsung Repair Center in Rotterdam heeft mijn contactloos betalen probleem ook niet op kunnen lossen. Zoals ik zelf al had vastgesteld werkt NFC op zich wel, maar contactloos betalen via de ING app werkt niet.

Zij willen nu een volledige reset gaan doen, en dat is niet zomaar een factory reset, maar ze gaan 'm helemaal (bare metal) leeg maken en opnieuw flashen. Dus ik moet een backup maken. Nou ga ik dit weekend op vakantie, dus dat doe ik daarna wel. Ik kan wel leven met 2 weekjes mijn pasje trekken. Wel waardeloos dat ik alles weer opnieuw kan instellen. Nou ja...vooruit dan maar. En nooit meer dat verrotte Samsung Smartswitch gebruiken. Probeer ik een keer vertrouwen in de techniek te hebben...krijg je dit. Altijd deed ik het met de hand, nooit zo'n app die weer teveel of nét te weinig meeneemt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
mphilipp schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:34:
Het Samsung Repair Center in Rotterdam heeft mijn contactloos betalen probleem ook niet op kunnen lossen. Zoals ik zelf al had vastgesteld werkt NFC op zich wel, maar contactloos betalen via de ING app werkt niet.

Zij willen nu een volledige reset gaan doen, en dat is niet zomaar een factory reset, maar ze gaan 'm helemaal (bare metal) leeg maken en opnieuw flashen. Dus ik moet een backup maken. Nou ga ik dit weekend op vakantie, dus dat doe ik daarna wel. Ik kan wel leven met 2 weekjes mijn pasje trekken. Wel waardeloos dat ik alles weer opnieuw kan instellen. Nou ja...vooruit dan maar. En nooit meer dat verrotte Samsung Smartswitch gebruiken. Probeer ik een keer vertrouwen in de techniek te hebben...krijg je dit. Altijd deed ik het met de hand, nooit zo'n app die weer teveel of nét te weinig meeneemt.
Jaren met Smart Switch gedaan en elke keer deed mijn ing app het gewoon.. Dus denk dat het probleem gewoon daarvoor ook al aanwezig was.. Gooi alle apparaten uit je ING voordat je het weer gaat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Rohit schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:59:
[...]
Jaren met Smart Switch gedaan en elke keer deed mijn ing app het gewoon.. Dus denk dat het probleem gewoon daarvoor ook al aanwezig was.. Gooi alle apparaten uit je ING voordat je het weer gaat proberen.
Heb ik ook al gedaan. ING app ook al opnieuw geïnstalleerd. Kan mij niet voorstellen dat het daar aan ligt.

Ik zie trouwens het grote voordeel van die hele Smart Switch niet. Het fucked meer up dan het helpt. Als ik een nieuwe telefoon heb, en ik meldt mij aan bij Google, kiept ie ook al mijn apps weer op de foon. Dat doet SS ook, maar verder ook niets. Ik heb van alles een backup gemaakt en alles teruggezet. Maar op een of andere manier is dat maar half gebeurt. Ik moest bij allerlei apps alsnog alles weer instellen. Nou, dan vraag ik mij af wat er nou zo handig is aan dat ding.

Ik ga het voortaan gewoon weer handmatig doen, dan weet ik tenminste zeker dat ik schoon ben. Het gaat ook zo als je bv Windows upgrade naar een nieuwe versie. Dan zijn er ook altijd dingen die niet goed gaan.

• Garret1410
mphilipp schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:50:
[...]

Heb ik ook al gedaan. ING app ook al opnieuw geïnstalleerd. Kan mij niet voorstellen dat het daar aan ligt.

Ik zie trouwens het grote voordeel van die hele Smart Switch niet. Het fucked meer up dan het helpt. Als ik een nieuwe telefoon heb, en ik meldt mij aan bij Google, kiept ie ook al mijn apps weer op de foon. Dat doet SS ook, maar verder ook niets. Ik heb van alles een backup gemaakt en alles teruggezet. Maar op een of andere manier is dat maar half gebeurt. Ik moest bij allerlei apps alsnog alles weer instellen. Nou, dan vraag ik mij af wat er nou zo handig is aan dat ding.

Ik ga het voortaan gewoon weer handmatig doen, dan weet ik tenminste zeker dat ik schoon ben. Het gaat ook zo als je bv Windows upgrade naar een nieuwe versie. Dan zijn er ook altijd dingen die niet goed gaan.
Apps worden nooit helemaal hersteld maar alleen geïnstalleerd dus in principe ook schoon. Voor de rest doet smartswitch de standaard dingen zoals contacten, berichten, diverse instellingen zoals beltoon, alarm, home en lockscreen, wifi etc. Dus ik begrijp niet wat dat met de ING app te maken heeft omdat bank apps altijd opnieuw geïnstalleerd worden en opnieuw geregistreerd moeten worden. Ik heb de Rabo wallet en werkt perfect.

Maar je hebt een probleem dus misschien dat er net een bepaalde instelling niet goed is ingesteld al zou ik niet weten welke. Hopelijk wordt het opgelost voor je. Had je trouwens zelf ook al een factory reset geprobeerd zonder een backup terug te zetten?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Garret1410 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:28:
[...]
Maar je hebt een probleem dus misschien dat er net een bepaalde instelling niet goed is ingesteld al zou ik niet weten welke.
Instellingen ligt het niet aan. NFC werkt gewoon, dat heb ik getest met zo'n NFC app en mijn OV kaart. Op de S9 werkte het zonder rare dingen te doen, en ik ga ervan uit dat als iets ingesteld is dat NFC blokkeert, die ING app dat ook zou detecteren.
Had je trouwens zelf ook al een factory reset geprobeerd zonder een backup terug te zetten?
Nee, want ik heb onderhand alles ingesteld en gedaan zoals ik het wilde hebben, dus een reset wilde ik als laatste redmiddel bewaren. Eerst naar die Samsung winkel, wie weet hadden zij een gouden tip. Maar helaas.

Er is bij mij blijkbaar gewoon iets mis gegaan met de restore. Op een paar kleine dingen na zoals beltoon krijg je ook praktisch alles terug als je je aanmeld bij Google. Mijn adressen en agenda staan in de Google cloud. Ook de foto's enzo. Het is dus imho maar een hele kleine winst als ik Smart Switch gebruik in mijn situatie. Maar er zal wel ergens een bitje zijn omgevallen her of der dat die ING app parten speelt. Ik heb de app ook al een keer opnieuw geïnstalleerd en het kan zijn dat ie dan niet alles weghaalt ofzo. Ik snap ook wel dat het gewoon zou moeten werken. Op mijn S9 kreeg ik het binnen een minuut of 2 aan de praat, waarbij ik het langste moest wachten tot ie mijn kaart genereerde.

Maar goed, na mijn vakantie dat ding maar eens helemaal laten resetten. Dat zal dan moeten werken.

• henklbr
  • Niet online
(overleden)

"Verrotte" SmartSwitch?

Ik heb dit gebruikt voor overzetten gegevens van mijn:

* Note10+ -> Fold : GB
* Fold -> S20 Ultra : GB
* S20 Ultra -> Note20 Ultra : GB

Dus niet meteen "Smart Switch" de schuld geven...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

henklbr schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:57:
[...]
Dus niet meteen "Smart Switch" de schuld geven...
Nou ja...het ging fout toen ik een keer besloot om dat ding het te laten doen en ik had met meerdere apps problemen waardoor ik ze moest verwijderen en opnieuw installeren. Ik zie verder ook helemaal geen toegevoegde waarde. Ik doe het voortaan wel weer met de hand.
Die app is heel simpel, en ik ben echt niet de onhandigste met computers, dus ook niet meteen mij de schuld geven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2017peter72
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-08 11:09
mphilipp schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:24:
[...]

Nou ja...het ging fout toen ik een keer besloot om dat ding het te laten doen en ik had met meerdere apps problemen waardoor ik ze moest verwijderen en opnieuw installeren. Ik zie verder ook helemaal geen toegevoegde waarde. Ik doe het voortaan wel weer met de hand.
Die app is heel simpel, en ik ben echt niet de onhandigste met computers, dus ook niet meteen mij de schuld geven :+
Ik heb al meerdere keren een volledige factory reset gedaan, en daarna zonder enige restore met alleen een betaalapp geïnstalleerd werkt het voor mij nog steeds niet. Geprobeerd met 3 verschillende apps (SNS, Rabo, Google Pay). Alle settings zijn identiek aan die in mijn S10+. Ik ga maandag naar een service point en dan mogen ze proberen wat ze willen, maar als het dan nog niet werkt (denk het namelijk niet) wil ik dat ze hem omruilen. Ik vermoed dat er gewoon een klein aantal telefoons is met een probleem in de NXP chip, of de samenwerking tussen die chip en het Android besturingssysteem mbt het herkennen van een contactloze betaling. Ik laat Maandag wel weten hoe het mij verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
2017peter72 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:35:
[...]

Ik heb al meerdere keren een volledige factory reset gedaan, en daarna zonder enige restore met alleen een betaalapp geïnstalleerd werkt het voor mij nog steeds niet. Geprobeerd met 3 verschillende apps (SNS, Rabo, Google Pay). Alle settings zijn identiek aan die in mijn S10+. Ik ga maandag naar een service point en dan mogen ze proberen wat ze willen, maar als het dan nog niet werkt (denk het namelijk niet) wil ik dat ze hem omruilen. Ik vermoed dat er gewoon een klein aantal telefoons is met een probleem in de NXP chip, of de samenwerking tussen die chip en het Android besturingssysteem mbt het herkennen van een contactloze betaling. Ik laat Maandag wel weten hoe het mij verlopen is.
Google Pay? Volgens mij werkt dit (nog) niet in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 18:55

wiz

Connecting the world

2017peter72 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:35:
[...]

Heel eerlijk gezegd vermoed ik een defect ... Als je zelfs na een factory reset contactloos betalen niet aan de praat krijgt moet dat daarin liggen ... Mijn Note 20 Ultra 512Gb werkte in 1x helemaal vlekkeloos .. Zowel op ING als SNS en dat na een vlekkeloos verlopen Smart Sync migratie vanaf mijn Note 10+ ....

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2017peter72
henklbr schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:32:
[...]

Google Pay? Volgens mij werkt dit (nog) niet in Nederland...
Google pay werkt prima en doet dat overal ter wereld. Alleen werken de Nederlandse banken niet mee omdat ze hun eigen app willen hebben. Toevallig heb ik ook een Belgische bankrekening (KBC) en die bank werkt wel samen met de Google Pay app. Helaas moet ik wel zelf de apk downloaden, omdat die niet in de Nederlandse play store beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3StRoY40
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 15:22
Ik heb inmiddels mijn toestel binnen, de vorige was inderdaad defect.

Dit scherm is perfect, out of the box tevreden met alles.

NFC met ING gelijk geprobeerd gezien ik wat problemen zie bij iemand, hier werkt het prima zonder verwijderen van het andere toestel..

So far so good 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccave1975
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-02-2022
Tsja, dit pikt niemand meer natuurlijk.
YouTube: Samsung should explain this... Exynos vs Qualcomm?! - Note 20 Ultra

Wij kopen in Europa de Note 20 Ultra LIGHT versie

[ Voor 14% gewijzigd door ccave1975 op 04-09-2020 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:59
ccave1975 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:02:

Voor mij een reden om hem niet te nemen. Misschien heb ik de extra prestaties niet nodig, maar het gaat me om het principe. Je betaald een sloot geld en krijgt dan in principe de B keus van Samsung. Waarom verbouwt Samsung eigenlijk zijn eigen minderwaardige shit in de Note 20 voor o.a. Europa?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
ccave1975 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:02:

cc: @cassiekai

Als ik heel eerlijk mag zijn:
Ik word een beetje moe van deze "Exynos" vs "Snapdragon" vergelijkingen.
Die benchmarks? Ok, er is verschil maar wat merk je er in de praktijk van?
De koeling is bij beiden verschillend, maar voldoen beiden goed.
Wij hebben de Exynos, het zij zo en daar is weinig aan te veranderen.
Ik vind het belangrijk dat ik een dag kan doorkomen met mijn toestel, dan kijk ik niet eens naar de SoT (waar sommigen ook meteen naar kijken, maar ik heb ook nog een Social Life ipv heel de dag op mijn schermpje te kijken!).
Ik ben blij met mijn Exynos Note20 Ultra.
O ja: mensen die toch een Snapdragon gaan bestellen, kijk eerst eens goed naar de garantiebepalingen. Verder werken sommige netwerkfuncties niet zoals VoLTE, VoWiFi, 5G kan eventueel niet werken etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Laatst online: 29-08 18:51
henklbr schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:19:
[...]

Ik vind het belangrijk dat ik een dag kan doorkomen met mijn toestel, dan kijk ik niet eens naar de SoT (waar sommigen ook meteen naar kijken, maar ik heb ook nog een Social Life ipv heel de dag op mijn schermpje te kijken!).
O ja: mensen die toch een Snapdragon gaan bestellen, kijk eerst eens goed naar de garantiebepalingen. Verder werken sommige netwerkfuncties niet zoals VoLTE, VoWiFi, 5G kan eventueel niet werken etc...
Ik snap je Henk maar het gaat om het principe. Het zijn feitelijk twee verschillende toestellen maar ze rekenen dezelfde prijs ervoor. Oneerlijk imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:15
Heeenk, accepteer nou als fanboy dat je genaaid wordt en helaas niet het toptoestel van de note 20 ultra hebt ;) dat is echt de SD 865+ versie daarvan. Het feit dat ze die cpu/gpu wel in de fold2 wereldwijd stoppen zegt voldoende dat die ondersteuning er dus echt wel in zit voor Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat een gezeik hierover. Vind je het niks? Koop het niet. Zo simpel is het. Volgende onderwerp graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dennischo schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:28:
Wat een gezeik hierover. Vind je het niks? Koop het niet. Zo simpel is het. Volgende onderwerp graag.
Ja, dat vind ik eigenlijk ook. Teken desnoods de petitie, wie weet zijn ze daar gevoelig voor. Het is iets dat al jaren speelt, dus helemaal nieuw is het niet. Koop 'm dan niet om vervolgens te gaan zeuren.

Uiteraard is het een rare zaak, maar het is eigenlijk te danken aan onze Amerikaanse vrinden die een achterhaald GSM systeem in de lucht houden, waardoor Samsung zich genoodzaakt zien om voor die markt een andere chip te gebruiken. En dat ze alleen die uitzondering voor de VS maken snap ik ook wel. Ze hebben zelf een chip, inferieur of niet, en die willen ze gebruiken. Dat zal een kostenoverweging zijn, maar ook marketing. Je wilt natuurlijk je topproduct van jouw topchip voorzien.
Ze hadden imho natuurlijk ook al jaren geleden dat CDMA in hun Exynos chip kunnen bakken. Problem solved. Het is alleen een beetje awkward dat die Snapdragon beter is dat de Exynos. En je kunt in een toptoestel ook niet een tragere Snapdragon doen om zo geen verschil te hebben met de Exynos, want dan heeft ie geen topspecs meer. Best een lastig probleem voor Samsung.

Maar goed, volgende onderwerp graag... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

henklbr schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:19:
[...]

Nu je toch zoveel van telefoons switched (S20U/N20U) probeer eens voor de grap een Snapdragon versie, dit zeg ik na zelf 3 maanden een S20 exynos gebruikt te hebben en nu zo'n 3 maanden de Snapdragon versie (G9860) bijna 300 euro goedkoper ook nog als hier.

Een verschil van dag en nacht is nog zacht uitgedrukt, een compleet ander telefoon ervaring, we worden echt zwaar genaaid in Europa door Samsung..

Edit: S20+

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Q_7 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:25:
[...]

Nu je toch zoveel van telefoons switched (S20U/N20U) probeer eens voor de grap een Snapdragon versie, dit zeg ik na zelf 3 maanden een S20 exynos gebruikt te hebben en nu zo'n 3 maanden de Snapdragon versie (G9860) bijna 300 euro goedkoper ook nog als hier.

Een verschil van dag en nacht is nog zacht uitgedrukt, een compleet ander telefoon ervaring, we worden echt zwaar genaaid in Europa door Samsung..

Edit: S20+
Fijn voor jou; werkt 5G, VoLTE, VoWiFi bij je? Ik hoop dat je toestel niet stuk gaat...

Ik neem alleen toestellen die in Nederland uitgebracht worden, niet een toestel uit een andere regio...

Laat mijn volgende Samsung nou net wel een "Snapdragon" hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3StRoY40
Weet niet of het al ter sprake is geweest, maar voor de mensen die eventueel hun refresh rate willen verlagen van 120hz naar 96hz met de Note 20 Ultra door gebruik van de S20 Refresh Rate Controller app...

Zou dit laten, je VRR (adaptive) functie stopt met werken en je blijft hangen op 96hz of 120hz. Kan eventueel ten nadele zijn van je batterij.
Zonde om zo de variabele refreshrate functie omzeep te helpen.

Mocht je het al gedaan hebben kan je dit fixen met een adb command :
adb shell settings put system peak_refresh_rate 96.0 (of 120)

Een reboot lost het niet op, ook niet van adaptive naar standaard terug naar adaptive.

Kwam er achter door een thread door te spitten op XDA.

Zit op dag 3 met de Note, fijn toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

henklbr schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:14:
[...]

Fijn voor jou; werkt 5G, VoLTE, VoWiFi bij je? Ik hoop dat je toestel niet stuk gaat...

Ik neem alleen toestellen die in Nederland uitgebracht worden, niet een toestel uit een andere regio...

Laat mijn volgende Samsung nou net wel een "Snapdragon" hebben... ;)
5G werkt (Vodafone) , en al het andere wat ik gebruik ook, heb nooit een kapotte telefoon gehad, en anders laat ik het gewoon hier maken, snap het probleem niet.

Dat jij tevreden bent met een heethoofd die net zo snel is als SD855 van vorig jaar voor de hoofdprijs is niet gezond.. Dat je het verschil niet zou merken met een SD865+ is dan ook nergens op gebaseerd, snap niet dat je dit goed kunt praten, je hebt geen idee waar je het over hebt..

Maar héy dat terzijde! Veel plezier met je Phone 👍

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
D3StRoY40 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:14:
Weet niet of het al ter sprake is geweest, maar voor de mensen die eventueel hun refresh rate willen verlagen van 120hz naar 96hz met de Note 20 Ultra door gebruik van de S20 Refresh Rate Controller app...

Zou dit laten, je VRR (adaptive) functie stopt met werken en je blijft hangen op 96hz of 120hz. Kan eventueel ten nadele zijn van je batterij.

Een reboot lost het niet op, ook niet van adaptive naar standaard terug naar adaptive.

App verwijderen, reboot en het werkt weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Q_7 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:47:
[...]

je hebt geen idee waar je het over hebt..
Ik weet wel waarover ik het heb, ben me bewust van de minimale verschillen tussen de "Snapdragon" en "Exynos" (enigszins ten nadele voor de Exynos), maar heb daar vrede mee...

[ Voor 33% gewijzigd door henklbr op 06-09-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Dan moet je geen onzin verkondigen als je geen ervaring hebt met een SD865 SOC ipv de rotzooi van een exynos990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D3StRoY40
Je kan wel weer merken dat je op een nederlands forum zit met dat gezeik tegen elkaar...

Laat die exynos en snapdragon discussie lekker liggen, als men het toestel koopt en er persoonlijk plezier van heeft dan is dat toch prima.
We kunnen er wel eeuwig over blijven discussiëren maar je ziet dat het steeds meer ergenis geeft...

Gezelligheid, waar is die tijd 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:55
D3StRoY40 schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:31:
Je kan wel weer merken dat je op een nederlands forum zit met dat gezeik tegen elkaar...

Laat die exynos en snapdragon discussie lekker liggen, als men het toestel koopt en er persoonlijk plezier van heeft dan is dat toch prima.
We kunnen er wel eeuwig over blijven discussiëren maar je ziet dat het steeds meer ergenis geeft...

er zit gewoon een mega verschil in tussen de exynos en snapdragon ..
hier in Europa worden we gewoon dik genaaid .....

ik heb de s20 plus gehad met exynos ... nooit meer.
Binnen 5 dagen heb ik deze geruild.

ik heb nu een ander toestel met snapdragon 865.
stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
D3StRoY40 schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:31:

Inderdaad: kan daar geen apart topic voor gestart worden?

Zijn wij dat "gezeik" hier tenminste kwijt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:En nu gaan we weer ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Laatst online: 10:35
Iemand ervaring met een zeer slechte 2/3/4G ontvangst? En wat dat met de batterijduur doet?

Weet nog goed dat het met mijn S7 Edge de batterijduur drastisch verminderde, misschien zelfs halveerde.
Met mijn huidige iPhone XS Max scheelt het wel iets maar lang niet zoveel, +-5-10%.

Nu ik weer terug ga naar Android, met als voorkeur de Note 20 Ultra. Vraag ik mij dus wel af of dit al iets is wat verbeterd is.
Zeker met de al redelijk beperkte SOT van dit toestel, wel handig om te weten.

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D3StRoY40
Shikaka schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:39:
Iemand ervaring met een zeer slechte 2/3/4G ontvangst? En wat dat met de batterijduur doet?

Weet nog goed dat het met mijn S7 Edge de batterijduur drastisch verminderde, misschien zelfs halveerde.
Met mijn huidige iPhone XS Max scheelt het wel iets maar lang niet zoveel, +-5-10%.

Nu ik weer terug ga naar Android, met als voorkeur de Note 20 Ultra. Vraag ik mij dus wel af of dit al iets is wat verbeterd is.
Zeker met de al redelijk beperkte SOT van dit toestel, wel handig om te weten.
Toevallig zat ik hier naar te kijken vandaag, ik heb momenteel 2 van de 4 streepjes, dit is al over de hele dag zo, nu is het toch in mijn gebied wel wat slecht. 30min getelefoneerd, prima verder.

Halve dag op 4g+ gezeten andere gedeelte van de dag op WiFi.

Heb vandaag rond de 6uur en 10min SOT gehaald tot 3% batterij.
Dag 4 met het toestel trouwens, is van 3 uur 22min SOT gekomen naar wat het nu is.

Ik ben wat dat betreft tevreden.

Normaal zit ik niet zo enorm lang op me toestel, maarja... Zondag he 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/922/59zX5U.jpgAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/924/biAJv6.jpg

This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 07 Sep 20, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!
This is official Samsung ROM, so KNOX won't be triggered!

What's new:
* September security patches (Samsung Android Security Updates)
* The security of your device has been improved.

Model SM-N986B
Model name Galaxy Note20 Ultra 5G
Country Multi-CSC OXM
Version Android 10
Changelist 19271186
Build date Thu, 20 Aug 2020 05:43:04 +0000
Security Patch Level 2020-09-01
Multi-CSC OXM
PDA N986BXXS1ATH9
CSC N986BOXM1ATH3
Details for download with Frija:
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/924/cGvVvP.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.4

HOME_CSC_OXM -> data will stay intact
CSC_OXM -> device will reset

SM-N986B OXM multi-CSC:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
D3StRoY40 schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:52:
[...]

Toevallig zat ik hier naar te kijken vandaag, ik heb momenteel 2 van de 4 streepjes, dit is al over de hele dag zo, nu is het toch in mijn gebied wel wat slecht. 30min getelefoneerd, prima verder.

Halve dag op 4g+ gezeten andere gedeelte van de dag op WiFi.

Heb vandaag rond de 6uur en 10min SOT gehaald tot 3% batterij.
Dag 4 met het toestel trouwens, is van 3 uur 22min SOT gekomen naar wat het nu is.

Ik ben wat dat betreft tevreden.

Normaal zit ik niet zo enorm lang op me toestel, maarja... Zondag he 😅
Thanks!
Nu is het bij mij in huis nog slechter, helemaal geen bereik tenzij ik op zolder zit...

Denk dat het maar gewoon bestellen gaat worden en kijken hoelang hij het vol gaat houden. Wellicht nog even tot einde van de maand/begin volgende maand wachten. Even zien of Samsung nog met een leuke actie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3StRoY40
Shikaka schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:12:
[...]

Thanks!
Nu is het bij mij in huis nog slechter, helemaal geen bereik tenzij ik op zolder zit...

Denk dat het maar gewoon bestellen gaat worden en kijken hoelang hij het vol gaat houden. Wellicht nog even tot einde van de maand/begin volgende maand wachten. Even zien of Samsung nog met een leuke actie komt.
Ja precies, en je kan altijd nog een refund aanvragen als het je niet bevalt, enkel moet je zo'n bedrag dan wel even kunnen missen.

Voorlopig is hij al iets goedkoper geworden, als je inderdaad geen haast heb, zou ik het aankijken. 👌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
Q_7 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:25:
[...]

Bekijk de volgende vergelijking welke gewoon realistisch is en niet alleen wat benchmarks. Verschil vind ik minimaal. Niet dat ik het ermee eens ben wat Samsung doet maar we moeten niet overdrijven.

YouTube: Samsung Galaxy Note 20 Ultra - Exynos vs Snapdragon! | The Tech Chap

Niet bedoeld om discussie te beginnen maar om te eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:32
Ik heb het nog niet zo snel kunnen vinden, is er ergens een goed cameravergelijk tussen de Note 20 en de Note 20 Ultra?
Doordat ze zo verschillend zijnin setup ben ik benieuwd in het vergelijk van resultaten van de main en tele camera's (los tegenover elkaar).

edit: dat is 1 :+
https://www.phonearena.co...amera-comparison_id126710

edit2:
Het heeft geen vergelijk tussen de Note 20 en ultra, maar wilde hem toch delen
https://www.gsmarena.com/...one1=10261&idPhone2=10081

[ Voor 38% gewijzigd door Suicyder op 08-09-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2017peter72
Bij mij is het blijkbaar een probleem met de nfc sim van Vodafone. Voor uitgebreid verhaal zie hier:
https://eu.community.sams...-niet/td-p/1968746/page/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:42
Ik heb vanaf het begin problemen met de accu van de Note 20 Ultra. Meestal moet ik hem 2x per dag opladen. Omdat ik dacht dat hij nog in zijn leercurve zat, hier niet zo een punt van gemaakt.
Echter was mijn accu vanmorgen 100%, om een paar uur later leeg te zijn.
Ik sluit de lader aan, en gelijk is hij weer 50%.
Duidelijk geval van defecte accu. Ik heb hem 21 augustus ontvangen. Betreft dit omruilen of repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
patrickt35 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:01:
Ik heb vanaf het begin problemen met de accu van de Note 20 Ultra. Meestal moet ik hem 2x per dag opladen. Omdat ik dacht dat hij nog in zijn leercurve zat, hier niet zo een punt van gemaakt.
Echter was mijn accu vanmorgen 100%, om een paar uur later leeg te zijn.
Ik sluit de lader aan, en gelijk is hij weer 50%.
Duidelijk geval van defecte accu. Ik heb hem 21 augustus ontvangen. Betreft dit omruilen of repareren?
Contact opnemen met de verkoper is handiger dan hier info vragen daarover. Je hebt hem langer als 2 weken dus aanmelden voor reparatie lijkt me beter. Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Rohit op 08-09-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Iemand anders zijn buds al binnen?

Wireless charge (powershare) kapt er na een minuutje mee:

"Te warm" wordt er in een notificatie gezegd...

Leuke bedachte feature, maar waardeloos...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D3StRoY40
Voor de mensen die misschien, net als ik, met het idee zat om een flip cover clear view "mystic white" te combineren op de bronze kleur... hierbij wat foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDXNA1DCsXoJ8X3CW27C9vNfuwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZUH6NMsF9meDkSRoW3hY9Hb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXB49V4-mdYtx4UkGfU9xsA8-vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9hNyvBmiWZNFqYLNM7xq2jLQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6KOBCwfhHNiO1-e_njBXrEAFVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JcJEaLmn6P4Aqa1IMVAGfM81.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BF7cSo7iKxJS2yYi6Frs_l-_nFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cFRJoupqI9Em8jHAHf7c5aB.jpg?f=fotoalbum_large

Als ook iemand interesse heeft om een hoesje te bestellen op smartphonehoesjes|nl, ik heb een 15% kortingscode voor je, laat het maar weten, scheelt toch weer!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Phoenix_the_II schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:22:

Geen problemen mee.

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Phoenix_the_II schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:22:

Geen problemen met Powershare

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 11:46

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

D3StRoY40 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:48:
Voor de mensen die misschien, net als ik, met het idee zat om een flip cover clear view "mystic white" te combineren op de bronze kleur... hierbij wat foto's.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ook iemand interesse heeft om een hoesje te bestellen op smartphonehoesjes|nl, ik heb een 15% kortingscode voor je, laat het maar weten, scheelt toch weer!
mmmm net de bronnze note20 besteld, nu zie ik jouw plaatjes en lijkt het meer roze.... hoop niet dat hij in het echt ook zo roze is.

Lege virente, virent cuncta

• D3StRoY40
MxMayne1 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:12:
[...]

mmmm net de bronnze note20 besteld, nu zie ik jouw plaatjes en lijkt het meer roze.... hoop niet dat hij in het echt ook zo roze is.
Om die reden heb ik een wit hoesje, de kleur is mooi hoor daar niet van, enkel viel het me ook op dat ik het meer roze vind ogen.

Geen probleem mee, maar het is "anders" 😬 en me vriendin blijft er te verliefd naar kijken 😅 its mine!

• MxMayne1

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

D3StRoY40 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:22:
[...]

Om die reden heb ik een wit hoesje, de kleur is mooi hoor daar niet van, enkel viel het me ook op dat ik het meer roze vind ogen.

Geen probleem mee, maar het is "anders" 😬 en me vriendin blijft er te verliefd naar kijken 😅 its mine!
mmm toch maar even gevraagd of ik mn order mag wijzigen naar een zwarte... ik had deze thread eerder moeten bezoeken

• frozenflame_
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-02-2021
is het al iemand gelukt om samsung note te koppelen aan onenote ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
MxMayne1 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:39:
[...]

mmm toch maar even gevraagd of ik mn order mag wijzigen naar een zwarte... ik had deze thread eerder moeten bezoeken
Of naar de winkel lopen en hem in het echt bekijken als je zo iets duurs koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxMayne1

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Rohit schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:25:
[...]

Of naar de winkel lopen en hem in het echt bekijken als je zo iets duurs koopt ;)
Je klinkt als m'n vriendin ;) Kon hem gelukkig nog wijzigen, was geen probleem. Fijne mensen bij Wondamobile, hun site lijkt shabby maar ben tot nu toe erg fijn geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 23:55
MxMayne1 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:39:
[...]

Persoonlijk denk ik dat een zwarte flip cover gecombineerd met dat Mystic bronze best stijlvol staat. Wit laat het wel iets meer roze lijken nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxiPzUIdiukkp-NyttDvrq_zf2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QN87TsZDMCo7zKx82c1Duwpj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdkq2QOTb2WyJ6lRD5lLilavM2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ad5WT0j9NQalI0KMS26oyj8N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fvm4L7AgSTlFokcRuCRVxm4jQos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2koqdckkwmc6iu60uhhPApNu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Mirage op 11-09-2020 12:08 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
D3StRoY40 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:48:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat vindt je van de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3StRoY40
Swizzler24 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:39:
[...]

Wat vindt je van de batterij?
Persoonlijk, prima, beter dan mijn Oneplus 7 Pro..

Had hem er vandaag uitgehaald rond 07:55, naar kantoor gegaan, aankomst 95%, kom thuis rond 15:00 met 68% en 2uur SOT, kan daar nog prima de dag mee door tot 23:00.

Heb er 2 sim kaarten in zitten, werk en privé, waaronder ik vandaag om en nabij een uur telefoon gesprekken heb staan ook.

Enkel mijn 5G uit staan, dekking is prima verder maar het verschil tussen 4G en 5G snelheden meet ik niet, dus misschien zit ik net niet helemaal lekker voor "volledige snelheden", maar 4G trekt ook prima 160mbit... ik hoef niet sneller.
Bluetooth uit, NFC uit, gebruik ik wel maar ik heb de gewoonte alles uit te zetten als ik iets niet gebruik.
WiFi staat gewoon 24/7 aan.

Exynos btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
D3StRoY40 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:11:
[...]

Persoonlijk, prima, beter dan mijn Oneplus 7 Pro..

Had hem er vandaag uitgehaald rond 07:55, naar kantoor gegaan, aankomst 95%, kom thuis rond 15:00 met 68% en 2uur SOT, kan daar nog prima de dag mee door tot 23:00.

Heb er 2 sim kaarten in zitten, werk en privé, waaronder ik vandaag om en nabij een uur telefoon gesprekken heb staan ook.

Enkel mijn 5G uit staan, dekking is prima verder maar het verschil tussen 4G en 5G snelheden meet ik niet, dus misschien zit ik net niet helemaal lekker voor "volledige snelheden", maar 4G trekt ook prima 160mbit... ik hoef niet sneller.
Bluetooth uit, NFC uit, gebruik ik wel maar ik heb de gewoonte alles uit te zetten als ik iets niet gebruik.
WiFi staat gewoon 24/7 aan.

Exynos btw.
Thnx voor je antwoord. Hoor en lees namelijk wisselende verhalen over de batterij.

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
Swizzler24 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:16:
Thnx voor je antwoord. Hoor en lees namelijk wisselende verhalen over de batterij.
Ben zeer tevreden over de batterij. Gister om 08.00 vol geladen, presentatie gegeven met de Note via hdmi, veel gebeld, bijna 4 uur SoT en pak hem vanmorgen op en stond nog op 20%. Kom makkelijk de dag door.

Donkere stand aangezet en 5G uitgezet.

• Swizzler24
TheBoneCollector schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 08:12:
[...]

Ben zeer tevreden over de batterij. Gister om 08.00 vol geladen, presentatie gegeven met de Note via hdmi, veel gebeld, bijna 4 uur SoT en pak hem vanmorgen op en stond nog op 20%. Kom makkelijk de dag door.

Donkere stand aangezet en 5G uitgezet.
120 hz heb je gewoon aan staan?

• TheBoneCollector
Yep :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Hier een paar nuttige batterij-tips:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Leuk @henklbr .. Zelfs voor mij als doorgewinterde Note gebruiker toch weer leuke nieuwe weetjes ...

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Heb deze allemaal toch krijg ik het niet voor elkaar om een fatsoenlijk accuduur te bereiken.. Geen gekke apps erop, gekoppeld aan Watch 3 in het verbruik ook niks geks te zien. Echt vreemd.
Zaterdag van 100% tot 13% in 13uur scherm aan 1uur41 gister van 100% naar 5% 8uur24 met 3uur34 min scherm aan. Vandaag van 100% naar 70 momenteel met nog geen uur scherm aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Rohit op 14-09-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:58
Rohit schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:37:
[...]

Heb deze allemaal toch krijg ik het niet voor elkaar om een fatsoenlijk accuduur te bereiken.. Geen gekke apps erop, gekoppeld aan Watch 3 in het verbruik ook niks geks te zien. Echt vreemd.
Zaterdag van 100% tot 13% in 13uur scherm aan 1uur41 gister van 100% naar 5% 8uur24 met 3uur34 min scherm aan. Vandaag van 100% naar 70 momenteel met nog geen uur scherm aan.
Je hebt waarschijnlijk een Note 20 met Exynos 990 processor. Dat is een andere versie dan de Note 20 met Snapdragon 865+ processor uit het filmpje. Met mindere prestaties, en mindere batterijduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/923/SMl9oq.jpgAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/922/cCZX2W.jpgAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/923/aXyIk8.jpg

This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 14 Sep 20, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!
This is official Samsung ROM, so KNOX won't be triggered!

What's new:
* September security patches (Samsung Android Security Updates)
• The performance of Camera has been improved
• The stability of Clipboard has been improved.
• The stability of Samsung Internet has been improved.
• Overall stability of functions improved.
• The security of your device has been improved.
* Camera-app & Camera-firmware updated
* SW-version serviceprovider (PHN) updated to 0011

Model SM-N986B
Model name Galaxy Note20 Ultra 5G
Country Multi-CSC OXM
Version Android 10
Changelist 19271186
Build date Fri, 04 Sep 2020 13:02:44 +0000
Security Patch Level 2020-09-01
Multi-CSC OXM
PDA N986BXXU1ATI2
CSC N986BOXM1ATI2
Details for download with Frija:
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/924/IQUWyX.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.4

HOME_CSC_OXM -> data will stay intact
CSC_OXM -> device will reset

SM-N986B OXM multi-CSC:

[ Voor 9% gewijzigd door henklbr op 15-09-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
evdakker schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:33:
[...]

Je hebt waarschijnlijk een Note 20 met Exynos 990 processor. Dat is een andere versie dan de Note 20 met Snapdragon 865+ processor uit het filmpje. Met mindere prestaties, en mindere batterijduur.
Dat weet ik maar ik weet zeker dat er mensen hier zijn met een Note20 Ultra die iets meer eruit weten te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-02-2021
Ik heb vandaag mijn gratis earbuds live gekregen, moet zeggen dat ze echt wel heel fijn zit je voelt ze bijna niet in je oor zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:21

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

De deal met gratis draadloze Live Earbuds is per vandaag weer actief, bijvoorbeeld bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
MxMayne1 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:48:
[...]

Je klinkt als m'n vriendin ;) Kon hem gelukkig nog wijzigen, was geen probleem. Fijne mensen bij Wondamobile, hun site lijkt shabby maar ben tot nu toe erg fijn geholpen.
Heb je hem al binnen? Ik denk er nu toch ook wel over. Ik heb gisteren de Note 20 Ultra in de winkel staan bekijken en hij is toch wel heel erg strak. Ik vind ook de bronzen kleur heel erg mooi (in tegenstelling tot de S20 met zijn lelijke pastelkleurtjes). Ik kom van een S8 en zo'n duur apparaat moet ook wel een beetje mooi zijn.

Wel zal ik even af moeten wachten tot de prijs wat zakt maar dat lukt wel. Ging met de 10 ook snel vorig jaar. Ik wil wel heel graag de snapdragon versie Ik wil niet weer de discussie starten, maar ik wil gewoon het beste als ik zo veel geld uitgeeft. Vandaar dus bij Wondamobile aan het kijken.

Maargoed mijn vraag over het Hong Kong model van Wondamobile (ook aan @Crazy4ever ): Volgens hun site (vraag en antwoord onder het produkt) zit er alleen sub6 5G op, dus geen mmWave. Klopt dat inderdaad? Het Amerikaanse model heeft namelijk wel mmWave. Natuurlijk, niemand doet dat hier nog, maar ik gebruik mijn telefoons erg lang (zie S8) dus ik vind dat toch wel belangrijk. Toekomstvastheid. Dus ik vraag me af of dat wel klopt. Zoja kan ik misschien eens proberen een Amerikaans model te krijgen.

Ook schijnt hij geen VoLTE te doen en geen Samsung Pay. Maar bellen doe ik toch zelden (behalve via apps) en Samsung Pay gebruik ik nu ook alleen op mijn horloge. Dus dat boeit allemaal niet.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 14-09-2020 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

GekkePrutser schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:37:
[...]

Heb je hem al binnen? Ik denk er nu toch ook wel over. Ik heb gisteren de Note 20 Ultra in de winkel staan bekijken en hij is toch wel heel erg strak. Ik vind ook de bronzen kleur heel erg mooi (in tegenstelling tot de S20 met zijn lelijke pastelkleurtjes). Ik kom van een S8 en zo'n duur apparaat moet ook wel een beetje mooi zijn.

Wel zal ik even af moeten wachten tot de prijs wat zakt maar dat lukt wel. Ging met de 10 ook snel vorig jaar. Ik wil wel heel graag de snapdragon versie Ik wil niet weer de discussie starten, maar ik wil gewoon het beste als ik zo veel geld uitgeeft. Vandaar dus bij Wondamobile aan het kijken.

Maargoed mijn vraag over het Hong Kong model van Wondamobile (ook aan @Crazy4ever ): Volgens hun site (vraag en antwoord onder het produkt) zit er alleen sub6 5G op, dus geen mmWave. Klopt dat inderdaad? Het Amerikaanse model heeft namelijk wel mmWave. Natuurlijk, niemand doet dat hier nog, maar ik gebruik mijn telefoons erg lang (zie S8) dus ik vind dat toch wel belangrijk. Toekomstvastheid. Dus ik vraag me af of dat wel klopt. Zoja kan ik misschien eens proberen een Amerikaans model te krijgen.

Ook schijnt hij geen VoLTE te doen en geen Samsung Pay. Maar bellen doe ik toch zelden (behalve via apps) en Samsung Pay gebruik ik nu ook alleen op mijn horloge. Dus dat boeit allemaal niet.
Heb de verleiding niet kunnen verstaan weerstaan en via T-dimension de N9860 besteld voor 962 incl verzendkosten en belastingen, mag ik vragen waarom jullie voor wonda gaan ? 200 euro duurder namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Q_7 schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:58:
[...]
Heb de verleiding niet kunnen verstaan weerstaan en via T-dimension de N9860 besteld voor 962 incl verzendkosten en belastingen, mag ik vragen waarom jullie voor wonda gaan ? 200 euro duurder namelijk
Lol, die kende ik helemaal niet... Bedankt! (y) Maar heb je hem binnen en ging alles goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Een vriend van mij heeft een S20U besteld daar ging allemaal goed, ben nog in afwachting, hij kost nu 938 (UK site) euro ex verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
Q_7 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:14:
Een vriend van mij heeft een S20U besteld daar ging allemaal goed, ben nog in afwachting, hij kost nu 938 (UK site) euro ex verzendkosten.
Zie wel hele slechte reviews over dit bedrijf zeg... wel naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Het bestellen is wel een drama, ze willen tig gegevens waar ze eigenlijk niets mee te maken hebben. Heb een belasting afschrift met mijn ID gestuurd willen ze mijn werk email en werkpas.. Wtf?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rohit
Q_7 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:10:
Het bestellen is wel een drama, ze willen tig gegevens waar ze eigenlijk niets mee te maken hebben. Heb een belasting afschrift met mijn ID gestuurd willen ze mijn werk email en werkpas.. Wtf?
En je stemt hier mee in?? Ik betaal dan wel liever 200 euro meer ergens anders.. Geef anders meteen je pincode ook mee.. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Rohit op 15-09-2020 13:53 ]

• Shikaka
Gisteren binnen gekregen, eerste indrukken erg goed!

Eerst helemaal opgeladen, alles vlot geïnstalleerd en een SOT van 5uur 34min met nog 19% te gaan.

Installatie zonder gegevens over te zetten dus echt clean.

Nu merkte ik wel dat tijdens het instellen, de telefoon af en toe reboote. Dacht dat het wel normaal zou zijn, maar niet dus.

In de ochtend, ging de wekker niet. Nu wordt ik altijd voor mijn wekker wakker dus niet zo’n probleem. Hoewel hij natuurlijk gewoon zou moeten doen wat je instelt

Echter toen ik op het scherm keek, leek hij in een soort van loop te zijn gekomen. Scherm ging telkens aan/uit (ongeveer om de seconde) en liet alleen de notificatie balk zien.

Uit proberen te zetten met power-volume down werkte ook niet. Alleen power niet en power-volume up ook niet.
Kreeg telkens het Samsung logo en hij ging vrolijk verder met scherm aan/uit.
Uiteindelijk toch met power-volume down de telefoon goed weten te rebooten. En veel dingen werkte niet meer... ook kwam hij toen met een wekker die niet eens van vandaag zou zijn maar enkel op een maandag moet afgaan.

Dus volledige reset en nu weer bezig met alles installeren.

Ben benieuwd, eerste indrukken van positief naar behoorlijk negatief in een zeer korte tijd.

Nog een vraag, misschien dat iemand dat weet. Het schalen van de browser, kan dat? Zowel Chrome, Edge als Firefox geprobeerd, maar kan geen enkele manier vinden om pagina’s te verkleinen.
Op Safari iOS kun je zowel verkleinen als vergroten, zou ook fijn zijn in 1 van de browsers op Android... zeker met het grote scherm van de Note, kan het prima kleiner.

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 23:55
Nog een vraag, misschien dat iemand dat weet. Het schalen van de browser, kan dat? Zowel Chrome, Edge als Firefox geprobeerd, maar kan geen enkele manier vinden om pagina’s te verkleinen.
Op Safari iOS kun je zowel verkleinen als vergroten, zou ook fijn zijn in 1 van de browsers op Android... zeker met het grote scherm van de Note, kan het prima kleiner.
@Shikaka De bedieningsmodus met 1 hand aanzetten? dan verkleint hij je gehele scherm welke je links of rechts kunt positioneren.

Zit onder geavanceerde functies/ Bediening met 1 hand.en dan kan je middels 2 keer snel op home tikken of met een veeg omhoog kiezen of je deze modus wil triggeren.

https://www.afrikareisopmaat.nl

• wiz

wiz

Connecting the world

Shikaka schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:50:
Ik ben zelf een fan van Samsung's eigen internet browser .. In die browser kun je heen en weer schakelen tussen mobiele en desktop weergave .. In Desktop weergave kun je vaak beter in- en uitzoomen dan in de mobiele weergave waarbij websites soms dusdanig hardnekkig aan de mobiele weergave vasthouden dat er niet gezoomed kan worden ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
D3StRoY40 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:14:

Even een aanvulling op dit bericht, ik heb XDA topic even doorgespit
command om adaptive terug te krijgen is: adb shell settings put secure refresh_rate_mode 1
En met jou commando: adb shell settings put system peak_refresh_rate 96.0 zet je de maximale refresh rate op 96 dan of 120. Hij wisselt dan van 60 naar 96/120. Dus om het helemaal goed te zetten dien je beide commando's voor de zekerheid uit te voeren. Heb hem nu op max 96 en adaptive aan. Kijken of dat wat scheelt. Iemand anders nog hiermee lopen spelen/testen?

Handige app om constant te zien hoeveel HZ je scherm is. https://play.google.com/s...choongs.screenrefreshrate

[ Voor 9% gewijzigd door Rohit op 16-09-2020 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D3StRoY40
Rohit schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:23:
[...]

Even een aanvulling op dit bericht, ik heb XDA topic even doorgespit
command om adaptive terug te krijgen is: adb shell settings put secure refresh_rate_mode 1
En met jou commando: adb shell settings put system peak_refresh_rate 96.0 zet je de maximale refresh rate op 96 dan of 120. Hij wisselt dan van 60 naar 96/120. Dus om het helemaal goed te zetten dien je beide commando's voor de zekerheid uit te voeren. Heb hem nu op max 96 en adaptive aan. Kijken of dat wat scheelt. Iemand anders nog hiermee lopen spelen/testen?
Thanks voor de heads up!
Ik ben benieuwd, ik merk weinig verschil tussen de 96/120 qua batterij usage.
Heb hem sinds 2 dagen geleden weer terug gezet, dus 120.

Ik gebruik voor de verandering al de hele dag DEX op kantoor, kleine 10% per uur bij volledig gebruik, dacht dat het sneller zou gaan, moet wel zeggen dat het super handig is (in mijn geval dan).

Gebruik ook veel Bixby routines, dus vaak is er ook iets uit in bepaalde situaties, NFC,WiFi etcetc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Voor degene die Facebook gebruiken en graag darkmodus willen:

Ontwikkelaarsopties > Donkere stand afdwingen. :)

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste