Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-07 11:33
Samsung brengt zijn Galaxy Note 20 Ultra 5G op 21 augustus uit. Het nieuwe topmodel krijgt wederom de Exynos 990-soc en een 120Hz-oledscherm. De hoogste verversingssnelheid werkt niet op de maximale resolutie. De S Pen is verbeterd en reageert sneller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KqY2yRASoxEmSHUlazu9dM1RgQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jsDSiVK98y8nw3jQTVDZlikG.png?f=fotoalbum_large

De Galaxy Note 20 Ultra 5G beschikt over een 5g-modem en antennes voor zowel netwerken op hoge als lage frequenties. Het toestel heeft dus ook ondersteuning voor mmWave, al zijn er in Nederland en België nog geen netwerken die daar gebruik van maken. Samsung levert de Note 20 Ultra wederom met een S Pen en de vertraging tussen aanrakingen en acties op het scherm is nu 9ms volgens de fabrikant. Bij de Note 10+ was dat nog 42ms.

De Galaxy Note 20 Ultra heeft een 6,9"-oledscherm met een 20:9-verhouding en dunne randen. Het scherm krult over de randen heen, waardoor de schermranden nog dunner lijken. De maximale resolutie is 3200x1440 pixels en het scherm heeft een verversingssnelheid tot 120Hz. Net als bij de S20 Ultra werkt dat niet in combinatie met de hoogste resolutie.

Het camera-eiland aan de achterkant herbergt een vergelijkbare camera-set-up als die van de S20 Ultra, maar zonder dieptesensor. De 108Mp-sensor van de primaire camera is vermoedelijk dezelfde als bij de S20 Ultra. Het is wederom een sensor van 1/1,33", maar Samsung heeft nu ook laserautofocus toegevoegd. Verder heeft de Note 20 Ultra een telelens met 5x optische zoom en 12Mp-sensor en een ultragroothoekcamera met eveneens een 12Mp-sensor.

In Europa gebruikt Samsung de Exynos 990-soc voor zijn Galaxy Note 20 Ultra, terwijl de Amerikaanse versie een Snapdragon 865+ krijgt. De soc is in Nederland en België dus ongewijzigd ten opzichte van de toestellen in de S20-serie. Er zit 12GB lpddr5-geheugen in het topmodel en 256GB of 512GB flashopslag. Ook is er ruimte voor een micro-sd-kaartje.

Er komt ook een reguliere variant van de Galaxy Note 20, die heeft een vlak 6,7"-oledscherm, met een lagere resolutie van 2400x1800 pixels en een verversingssnelheid van maximaal 60Hz. De reguliere Note 20 heeft 8GB ram en 256GB-opslag. Ook zijn de camera's minder geavanceerd; er worden kleinere sensors voor gebruikt. Van de Note 20 komt een 4g-versie uit, naast een duurdere 5g-variant.

Samsung brengt de Galaxy Note 20-serie op 21 augustus uit. Het topmodel kost 1299 euro voor de versie met 256GB flashopslag. De 512GB-variant heeft een meerprijs van 100 euro. De 4g-versie van de Note 20 kost 949 euro en de 5g-variant kost 1049 euro.

Tweakers heeft een preview van de Galaxy Note 20 Ultra gepubliceerd.

Bronvermelding: Julian Huijbregts (Tweakers.net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Weer geen witte versie in Nederland?

Ik las zoeits dat bij de S20 ultra 120hz op native resolutie alsnog zou gaan werken d.m.v. een software update?

[ Voor 61% gewijzigd door Jackson6 op 05-08-2020 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Jackson6 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:04:
Weer geen witte versie in Nederland?
Nope. De volgende kleuren zijn beschikbaar in Nederland:
  • Mystic Bronze
  • Mystic Green
  • Mystic Gray
  • Mystic Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het zegt imo al genoeg dat een topic pas uren na de keynote wordt gestart. Waarvoor uiteraard dank, begrijp me niet verkeerd. Maar de vraag naar een toestel met stylus is gewoon zo minimaal, dat er nog maar weinig mensen halsreikend naar uit kijken, zoals vroeger.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
CLB schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:25:
Het zegt imo al genoeg dat een topic pas uren na de keynote wordt gestart. Waarvoor uiteraard dank, begrijp me niet verkeerd. Maar de vraag naar een toestel met stylus is gewoon zo minimaal, dat er nog maar weinig mensen halsreikend naar uit kijken, zoals vroeger.
Voor mij is het niet zozeer dat ik geen toestel met stylus wil, heel graag zelfs...maar die prijs is me gewoon te hoog. Dan ben ik nog iemand die best veel geld wil uitgeven voor een smartphone, maar alles heeft z'n grenzen.
Dus doe ik nog even verder met mijn Note 9 en houd ik de Note 10+ tweedehandsmarkt in de gaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:30
Heb een maand gewacht op deze aankondiging. Wat ik verwachtte is helaas gebeurd. Exynos 990 icm 1300 euro prijskaart. Heb daarom vanavond de note 10+ besteld. Eigenlijk een beetje teleurgesteld maar het is niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
CLB schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:25:
Ik denk dat het een combinatie is van meerdere factoren. De rek met grote vernieuwingen zijn er uit, de prijzen zijn voor veel consumenten te hoog aan het worden, er komen erg veel toestellen van allerlei fabrikanten met vaak kleine verschillen waardoor consumenten door de bomen het bos niet meer zien en mensen doen langer met hun toestel.

Ik juich het wel in ieder geval toe dat Samsung met regelmaat hun toestellen voorziet van een update op hardware gebied. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
robcoenen schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:42:
Ik denk dat het een combinatie is van meerdere factoren.
Jazeker, dat ben ik helemaal met je eens hoor :)
Maar als je ook ziet dat er geen geruchtentopic was, dat er niet om 16.10 al een topic live stond enzo, tsjaa.
Persoonlijk zie ik ook weinig toegevoegde waarde aan de(ze) Note-toestellen, volgens mij Samsung zelf ook.

Dat neemt niet weg dat de Note 20 Ultra natuurlijk gewoon een prachtig apparaat qua hardware, snufjes en vernieuwde technologieën. Op sommige punten zijn ook wat mindere keuzes gemaakt imo, ook dat is logisch.

Als die perfecte smartphone nou eens bestond... :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Als laatste Android had ik een S6 Edge, daarna aan de iPhone. Ondanks de “tegenvallende” soc toch de Ultra besteld en dus weer terug naar Android.

Hopelijk over 2 weken in bezit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moxxii
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-10-2024
Bizar om te zien die Note 20. hoe ze die durven te verkopen voor zo’n prijs.
Ik heb even de prijsvergelijker erbij gepakt en de specs van verschillende recente Samsung toestellen er naast gelegd.
Dan kom je er toch wel achter dat de Note 20 wel heel erg lijkt op een S10 lite en Note 10 lite gecombineerd.
De camera’s zijn misschien iets anders en de behuizing is iets minder hoog vanwege geslonken bezels. Maar verder lijkt dit een nog kleinere refresh dan de iPhone SE 2020 t.o.v. de iPhone 8, maar dan met de S10 lite en Note 10 lite.
Dat terwijl de SE 2020 goedkoper werd dan de iPhone 8, waar de Note 20 meer dan 2x zo duur is dan die toestellen.

Je mag zeggen wat je wilt. Maar dit toestel zou niet meer dan €750 mogen kosten gezien het feit er heel veel onderdelen al ontwikkeld leken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-02-2021
Ik heb de Note 20 ultra gereserveerd, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
frozenflame_ schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:14:
Ik heb de Note 20 ultra gereserveerd, ben benieuwd
Waar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
bij telenet, telenet klanten krijgen er 250 euro extra korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-07 17:47
Ik heb nu de Note 10 en zie de Note 20 eigenlijk als een downgrade. Hele rare keuze van samsung om de kleinere Note ook een ander uiterlijk te geven waardoor je als je van de 10 naar de 20 gaat weer teruggaat naar een scherm met grotere bezels. Daarnaast vind ik de 10 juist zo fijn omdat hij voor mij nog net een beetje goed vast te houden is met 1 hand en de 20 is toch weer een stukje breder geworden. Ik probeer al jaren zo dicht mogelijk tegen 70mm breedte aan te blijven. Helaas blijven nu alleen de S20, SE, pixel & Iphonse SE/11 pro over. Als die ultra telefoons van tegenwoordig zijn ook direct zo gigantisch groot. Op deze manier snap ik dat de specs beter worden. Het is onderhand net een tablet i.p.v. een telefoon.

Voor het eerst sinds het uitbrengen van de eerste touchscreen telefoons vraag ik me af of we niet achteruit aan het gaan zijn met de nieuwe generatie telefoons ipv vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:09
Jammer, zo weinig belangstelling voor zo een top toestel.
Corona? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
andremichel schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:48:
het is idd best jammer, maar denk dat het er mee te maken dat de prijs van het instap model nu echt te hoog ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:58
frozenflame_ schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:02:
[...]

het is idd best jammer, maar denk dat het er mee te maken dat de prijs van het instap model nu echt te hoog ligt
Te weinig vernieuwing. Ik gebruik tijdelijk een note 9 omdat mijn note 10+ in reparatie is, maar daar zit al weinig verschil tussen (de 10 heeft een betere accu, maar een mindere fingerprint scanner). Deze brengt weer weinig vernieuwing, dus mensen zijn denk ik minder geneigd te upgraden, helemaal voor deze bedragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:10
Ik ben benieuwd naar jou ervaring straks hiermee.

Ik heb nu een Note 10 plus, en als ik het zo allemaal zie dan denk ik niet dat het upgraden naar de Note 20 echt het geld waard is.

En ook al zou ik upgraden dan wacht ik meestal minimaal 6 maanden hiermee, aangezien je als early adapter de hoofdprijs betalen. :)
rreevvss schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:49:
Als laatste Android had ik een S6 Edge, daarna aan de iPhone. Ondanks de “tegenvallende” soc toch de Ultra besteld en dus weer terug naar Android.

Hopelijk over 2 weken in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:48
Ik wil de Note 20 Ultra gaan pre-orderen bij Tele2 met een maandelijks opzegbaar abonnement en geen toestel krediet. €1080,-
Kan ik hem dan gelijk weer opzeggen? Of zijn er betere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:43
Mijn Note 9 is nog steeds goed genoeg, als ik "vernieuw" dan zal het een Note 20 met 4G zijn.
Snelheden die ik op dit moment haal is 160mb down en 45mb up.
Mijn Emails komen snel genoeg binnen :+ en youtube zal niet sneller worden met 5G ;)

uiteraard speelt de prijs een rol,
en dan nog of het me waard is...
Geen iris scanner,
Geen headphone jack
Hole punch in het scherm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
patrickt35 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:57:
Ik wil de Note 20 Ultra gaan pre-orderen bij Tele2 met een maandelijks opzegbaar abonnement en geen toestel krediet. €1080,-
Kan ik hem dan gelijk weer opzeggen? Of zijn er betere mogelijkheden?
Ja, je kan na activatie direct weer opzeggen. Moet dan wel telefonisch gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-07 21:50
andremichel schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:48:
Top toestel ?
De hoofdprijs betalen voor slechts 45W Charging ipv 25W.
Die gare Exynos 990 soc en afgezien van de mindere performance, die niet iedereen boeit, beduidend minder lange accuduur, en dat laatste boeit iedereen.
En dan natuurlijk de 4500mah accu in tegenstelling tot de 5000mah in de S20ULTRA en dat was al geen kampioen qua accuduur.
Leuk met een groot en erg Bright display.
Ja ik weet het, dynamic display ... Allemaal leuke software trucs maar die maken 500mah niet goed hoor.
Eerst was er sprake van een LTPO (ofzo) display die wel zuiniger schijnen te zijn en je dan het verschil zeg maar kan compenseren maar dat gaat niet gebeuren zoals we wel vaker zien bij Samsung. Mark my words !!
Gewoon niet veel nieuws. S-pen gimmicks die je 1x gebruikt en dan nooit meer. DEX die vrijwel niemand gebruikt.
Geen grotere fingerprint sensor en je houd dus een goed werkende sensor maar je hebt nog steeds geen geweldige.
Camera sectie ziet er goed uit maar is ook niet next level.
Niks bijzonders qua sound.
256 GB storage net als verleden jaar (base storage). Van wat ik kan zien is gewoon helemaal niets echt Absoluut Top. Niks is Next level of echt nieuw.
Tja, wat moet je dan ...

Grappig toestel maar ik weiger de hoofdprijs te betalen voor een B-keuze versie puur op basis van de locatie waar ik hier in de EU.
Samsung zoekt het maar lekker uit met steeds meer compromissen, rare keuzes en een soort van prijs arrogantie.

[ Voor 19% gewijzigd door Bomberman71 op 08-08-2020 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Laatst online: 26-07 11:09
Bomberman71 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:14:
[...]

Top toestel ?
De hoofdprijs betalen voor slechts 45W Charging ipv 25W.
Die gare Exynos 990 soc en afgezien van de mindere performance die niet iedereen boeit beduidend minder lange accuduur, en dat laatste boeit iedereen.
En dan natuurlijk de 4500mah accu in tegenstelling tot de 5000mah in de S20ULTRA en dat was al geen kampioen qua accuduur.
Leuk met een groot en erg Bright display.
Ja ik weet het, dynamic display ... Allemaal leuke software trucs maar die maken 500mah niet goed hoor.
Eerst was er sprake van zon LTPO (ofzo) display die wel zuiniger schijnen te zijn en je dan het verschil zeg maar kan compenseren maar dat gaat niet gebeuren. Mark my words !!

Grappig toestel maar ik weiger de hoofdprijs te betalen voor een B-keuze versie puur op basis van de locatie waar ik hier in de EU.
Samsung zoekt het maar lekker uit met steeds meer compromissen, rare keuzes en een soort van prijs arrogantie.
Ben het roerend met je eens. En dan 1000 euro vragen voor een 60 hertz toestel met slechts 128GB ( niet uitbreidbaar) opslag en een 1080P scherm. Echt bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Swizzler24 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:20:
[...]

Ben het roerend met je eens. En dan 1000 euro vragen voor een 60 hertz toestel met slechts 128GB ( niet uitbreidbaar) opslag en een 1080P scherm. Echt bizar.
De gewone Note is een slechte grap en alleen bedoeld voor idioten. Ja, dat zeg ik gewoon want je bent idioot als je dat geld uitgeeft voor een toestel dat achterloopt tov toestellen die maanden ouder zijn, sneller zijn en betere specs hebben.
Wil je persee de Spen ? Wees dan slim en koop de Note10+ en bespaar honderden euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
Heb de note 10 plus gehad en het was echt het beste toestel wat ik ooit gehad heb. Batterijduur was goed, fotokwaliteit was perfect. Gewoon een heerlijk toestel. Ik hoop dat de gehele note 20 line up faalt. Samsung is echt de weg kwijt.

[ Voor 6% gewijzigd door Swizzler24 op 08-08-2020 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Swizzler24 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:42:
Heb de note 10 plus gehad en het was echt het beste toestel wat ik ooit gehad heb. Batterijduur was goed, fotokwaliteit was perfect. Gewoon een heerlijk toestel. Ik hoop dat de gehele note 20 line up faalt. Samsung is echt de weg kwijt.
Mee eens ! Ik was de Android ambassadeur hiero en een echte fanboy.
Maar mijn inziens zijn ze na de Note 9 de weg kwijt geraakt. De S10 serie ging nog maar ik vond de Note10+ niet de verbetering of next level die ik verwacht had. De S20 serie was junk en de Note 20 serie wederom een tegenvaller.
Die gare Exynos is mijn inziens het grootste probleem in combo met de prijs.
Als die prijs voor de Exynos nou anders was (bijv. 1099 euro voor de ultra) dan was het mischien nog fair te noemen maar nu betaal je de volle pond voor beduidend minder.
Het hele AMD verhaal moeten we nog maar gaan zien. Tot op heden is de Samsung soc divisie om te huilen en geloof niet dat we over 1 jaar een 180 graden ommezwaai hebben en alles uit het water blazen. Immers Qualcomm verdient goed aan de Flagships en ze willen dat graag zo houden.
Ze zitten niet te wachten op een Samsung die straks met hun AMD chip gaan leveren aan Oppo, Oneplus, Xiaomi, Sony, etc.
Kortom, die blijven innoveren en is het maar de vraag wat de Exynos 1000 straks dan nog voorsteld immers een geweldige nieuwe Soc is in 1x ruk als de competitie gewoon beter is.
In 2017 had de Exynos 990 King geweest vergeleken met de socs van die tijd. Nu is het gat met de 865+ mega groot (ca. 30% !)
Ik weet niet wat er bij Samsung speelt.
Het oude Samsung is dood, en het unpack event van 5 Augustus was de Rouwadvertentie ..........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swizzler24
Denk dat ze een persoon als DJ Koh missen. Ik vond de overgang van de S9 naar de S10 mooi om te zien maar ik vond de S20 lineup maar niks. Ik heb een S20 van werk en ik vond het onhandig om telkens met twee toestellen rond te lopen. Heb toen m'n note 10 plus weg gedaan en heb er tot op heden spijt van. Batterijduur van de S20 is mweh en fotokwaliteit valt me eerlijk gezegd tegen. De note 10 maakte betere foto's naar mijn mening. Ze hadden inderdaad maximaal 1000 euro voor de ultra moeten vragen en 600 voor de normale note 20. Denk dat de pre orders dan een stuk hoger zouden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Ik denk dat de Galaxy Buds live also pre-order wel heel wat mensen toch lokken en er zijn altijd mensen die altijd periodiek upgraden en dat dus nu ook gaan doen. Maar, de verkoop zal denk ik wel lager liggen dan een jaar geleden gezien de pandemie.
We gaan het zien, ik zie wel wat ik uiteindelijk koop, heb geen haast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Mbt QHD en 120hz, de kogel is door de kerk en alles is nu duidelijk.
De Exynos 990 heeft NIET de bandbreedte om het aan te kunnen, vandaar dat deze feature er niet is en ook niet komt.
De Tab S7 heeft wel QHD en 120hz en dat is dankzij de 865+ soc.
Zelfs de halfjaar oude 865 soc kan het prima aan want we zien deze feature namelijk wel bij de OP8pro en de Oppo Find X2 pro.
Kortom, het is weer die Exynos 990 die de showstopper is en ditmaal ook voor de mensen die een 865+ kunnen kopen want Samsung gaat zichzelf niet in de voet schieten door het wel uit te brengen op de SD soc en niet op hun eigen Exynos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Bomberman71 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 00:08:
Mbt QHD en 120hz, de kogel is door de kerk en alles is nu duidelijk.
De Exynos 990 heeft NIET de bandbreedte om het aan te kunnen, vandaar dat deze feature er niet is en ook niet komt.
De Tab S7 heeft wel QHD en 120hz en dat is dankzij de 865+ soc.
Zelfs de halfjaar oude 865 soc kan het prima aan want we zien deze feature namelijk wel bij de OP8pro en de Oppo Find X2 pro.
Kortom, het is weer die Exynos 990 die de showstopper is en ditmaal ook voor de mensen die een 865+ kunnen kopen want Samsung gaat zichzelf niet in de voet schieten door het wel uit te brengen op de SD soc en niet op hun eigen Exynos.
Hmmm.. ik denk dat het meer met een ddic mooi heeft te maken en met de gpu...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
@Bomberman71 ik lees al jaaaren hetzelfde verhaal over exynos vs snapdragon en dat het echt niet kan. En dat er 0 vernieuwing is. En toch blijft Samsung de beste fabrikant van high end androids.

Een 'rouwadvertentie' is echt een beetje een sneue voorstelling van de situatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
418O2 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:53:
@Bomberman71 ik lees al jaaaren hetzelfde verhaal over exynos vs snapdragon en dat het echt niet kan. En dat er 0 vernieuwing is. En toch blijft Samsung de beste fabrikant van high end androids.

Een 'rouwadvertentie' is echt een beetje een sneue voorstelling van de situatie
Noem het wat je wilt ... Heb je de presentatie überhaupt wel gezien ?
Er is geen excuus voor het gebruik van een omstreden 6 maanden oude soc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:12
Ik heb de Note 20 Ultra wel besteld, 980 euro toestel betaling bij T-Mobile via mobiel.nl. Nog steeds niet goedkoop, maar je krijgt dan ook een hoop mooie specs. Alleen die CPU is inderdaad balen, schijnt gewoon niet mee te kunnen komen met de SD 865 (laat staan plus versie). Voor mij geven het ontwerp, de camera, het mooie scherm en de S-pen de doorslag.

Had graag de snelst mogelijke CPU gewild, maar gamen doe ik toch bijna niet dus ik verwacht niet veel te merken van het verschil tussen Exynos en Snapdragon. Wellicht een klein beetje in accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
als je goed zoekt en bij een provider koopt kan er een goede korting opzitten en dan is het wel goed te betalen, ikzelf heb hem gekocht bij telenet die hebben een actie dat vaste klanten er kunnen kopen met 250 euro korting, dus kost mij de galaxy note 20 ultra 1049 krijg je ook die ear buds live bij als je deze dan zou verkopen voor 150 euro via marktplaats zou het toestel nog maar 899 euro kosten, en zou met de note 20 650 euro zijn, dan zijn de prijzen niet zo slecht,

Een hele grote omweg idd wat heel veel mensen tegen gaat houden om deze toestellen te kopen helaas,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
frozenflame_ schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:42:
als je goed zoekt en bij een provider koopt kan er een goede korting opzitten en dan is het wel goed te betalen, ikzelf heb hem gekocht bij telenet die hebben een actie dat vaste klanten er kunnen kopen met 250 euro korting, dus kost mij de galaxy note 20 ultra 1049 krijg je ook die ear buds live bij als je deze dan zou verkopen voor 150 euro via marktplaats zou het toestel nog maar 899 euro kosten, en zou met de note 20 650 euro zijn, dan zijn de prijzen niet zo slecht,

Een hele grote omweg idd wat heel veel mensen tegen gaat houden om deze toestellen te kopen helaas,
Is ook mijn plan om die Buds Live te verkopen, zal me verbazen als ik er meer dan 100 euro voor krijg overigens. Denk dat die dingen behoorlijk veel op marktplaats komen te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
q-enf0rcer.1 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Is ook mijn plan om die Buds Live te verkopen, zal me verbazen als ik er meer dan 100 euro voor krijg overigens. Denk dat die dingen behoorlijk veel op marktplaats komen te staan.
Correct, is ieder jaar weer zo.
Dat is ook de reden dat ze die koperkleur erbij doen. De meesten willen toch echt Zwart en dan zou Samsung NL zich in de vingers snijden als Zwart een optie was bij de pre-order en die massaal op de markt kwamen.
En ja met de korting, en een evt verkoop van de Buds betaal je al met al niet teveel.
Voor mij blijft die soc echt de spelbreker want Notes zijn nooit accu monsters en nu met slechts 4500mah en de 990 voorzie ik dat het geen accu champ gaat worden. Zeker niet als er gewoon een 865+ versie bestaat. De 865 was toen tot wel 20% zuiniger en dat vind ik nogal wat.
Vrees dat het dynamic display verhaal niet het verschil gaat maken en dat het grotere en heldere display die winst opslokt.

We gaan het zien, de eerste test en reviews zullen deze week wel verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 10:05

wiz

Connecting the world

En uiteraard ben ik dan wel benieuwd of Samsung wederom APTX-HD negeert in de Note 20, en zich beperkt tot gewoon APTX met daarnaast LDAC...

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Het is trouwens niet zo dat we alleen maar achtergesteld worden ten opzichte van de VS. Daar is het basismodel van 1299$ tenslotte voorzien van slechts 128GB opslagruimte waar wij 256GB krijgen. Een kleine troost voor ons voor het mislopen van de krachtige Snapdragon 865+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
diquan2001 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:05:
Ik ben benieuwd naar jou ervaring straks hiermee.
Ik heb nu een iPhone XS 256gb, bijna 2 jaar in bezit. Ik denk dat mijn ervaring geen goede maatstaf zal zijn.
iOS is alsof je in de gevangenis zit. Android is vrijheid.

Wat echt goed aan de Xs is, is de accu, ik hoop dat de N2U dit minimaal kan evenaren.
De stabiliteit van de Xs is top. (Waarschijnlijk door de “gevangenis”). Qua stabiliteit weet ik zeker dat de N2U het minder zal doen, maar dat is dan maar zo.

FaceID is ruk. De sensor/camera zit al voor de 2e keer vol met stof, waardoor deze niet meer werkt en ik elke keer de code in moet tikken. Ik hoop/verwacht dat de N2U langer goed blijft werken.

De vele “je iCloud is vol” meldingen zijn irritant. Een alternatieve opslag/backup mogelijkheid is er niet, tenzij je wilt betalen. Met de N2U kan ik eindelijk weer een microsd kaart gebruiken.

Voor de N2U vrees ik een beetje voor de onzin meldingen van Android en Samsung.

Qua scherm en camera is de stap van de Xs naar de N2U natuurlijk heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:53
rreevvss schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:49:
[...]

Ik heb nu een iPhone XS 256gb, bijna 2 jaar in bezit. Ik denk dat mijn ervaring geen goede maatstaf zal zijn.

Wat echt goed aan de Xs is, is de accu, ik hoop dat de N2U dit minimaal kan evenaren.
De stabiliteit van de Xs is top. (Waarschijnlijk door de “gevangenis”). Qua stabiliteit weet ik zeker dat de N2U het minder zal doen, maar dat is dan maar zo.

FaceID is ruk. De sensor/camera zit al voor de 2e keer vol met stof, waardoor deze niet meer werkt en ik elke keer de code in moet tikken. Ik hoop/verwacht dat de N2U langer goed blijft werken.

De vele “je iCloud is vol” meldingen zijn irritant. Een alternatieve opslag/backup mogelijkheid is er niet, tenzij je wilt betalen. Met de N2U kan ik eindelijk weer een microsd kaart gebruiken.

Meldingen zijn prima geregeld hoor.. Vingerprint sensor en gezichtsherkenning werken echt goed op mijn Note 10+ dus verwacht hetzelfde bij de Note 20. Bij gezichtsherkenning doet hij in het donker ook je scherm wat feller zodat hij je gezicht kan zien, ontgrendelt bij mij iig echt supersnel altijd. Vinger ook supersnel, wel 2x me duim geregistreerd. Iphones zijn idd erg goed met de accu door de optimalisatie van IOS. Helaas is Android daar wel nog niet echt heel top in..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
rreevvss schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:49:
[...]

Ik kan je wel wat advioes geven. Gezien mijn ervaring en gebruik op beide platformen (ook op dit moment).
De Accu doorgaans op Iphones is ruk muv de laatste versies en dan met name de Max versies.Alle iphones tm de 8 waren klote mbt accu's. De plus modellen wat beter. Sinds de X is het wat beter, met de XS weer wat beter en de 11 en dan met name de Pro en Pro max gewoon top.
Kijk maar naar de nieuwste Iphone, de Se 2020, de accu is wederom klote, klopt ook wel want het is gewoon 95% iphone 8 hardware.

Op Android kan je dergelijke stamina monsters ook vinden, en in de regel kom je dan in de > 4500mah Flagships uit (of de low budget versies met mega accu's maar daar ligt niet je interesse).
Absolute King is de Asus ROG2 met 6000 mah, 120Hz display de gehele dag door en alle power toeters en bellen.
Wat ik wel moet zeggen is dat Apple wel betere batterylife heeft als de boel uitstaat. Android blijft toch wat gebruiken ook als je het toestel neer legt en 12 uur niet aanraakt. Natuurlijk verbuikt ieder toestel maar IOS is op de 1 of andere manier veel efficienter in de 'standby' modus zeg maar.

Stabiliteit op moderne Android toestellen is top. De tijd van vervelende skins is voorbij.
Met name Stock Android, Oxygen OS en tegenwoordig Samsung One UI V2.x zijn echt rock solid. Doen zeker niet onder voor IOS.

Ik vind FaceID top MAAR zoals vrijwel alles met Apple is er geen optie. Oftewel je hebt de beste face ID maar geen alternatief. Met Android heb je verschillende methodes en de reguliere face recognition werkt snel en super. Mischien niet zo safe als Face ID maar als dat parten speelt kies je voor alleen fingerprint of pincode.
IK heb face en fingerprint aanstaan en dat werkt super. Met een masker tegenwoordig kan je dan direct je vinger doen maar als het masker af is pak face recognition hem op. Je hebt opties !

Icloud is een joke, veels te beperkt en gemaakt zodat je gaat betalen want zonder een abo is het simpelweg niet echt bruikbaar !
Wederom weinig keuze, belangerijke functies gaan alleen maar naar Icloud en daar sta je dan.
Daarbij is Icloud bij lange na niet zo eenvoudig en intuitief als een Googledrive, Onedrive, Dropbox.
Let wel, de rest heeft meer storage maar bij allen kost het je geld wil je echt serieuze storage.

Het gezeur met een 'marker/bullit' is typisch IOS. Van Icloud gedoe, betaling informatie tot update gezeur het blijft je lastig vallen en je kunt het NIET uitzetten. Bullits kan je in IOS ook niet clearen.

Je merkt aan veel dingen dat IOS bejaard is en zelfs het nieuwe IOS14 valt nu al tegen want de zogenaamde Widgets die je nu overal kunt plaatsen zijn erg beperkt.
Icons kan je ook vrij weinig mee dankzij het dwangmatig opvullen van links naar rechts.
Het verschil in vrijheid is ENORM en niet te vergelijken.
IOS werkt prima, out of the box maar wat je krijgt dat is het dan ook met minimale tweaks. Op Android werkt het ook out of the box maar het werkt voor iedereen het beste als hij/zij de persoonlijke touches aanpast en het weer even eigen maakt.
IOS is een hotelkamer, altijd wel goed maar het is nooit helemaal thuis, nooit helemaal eigen.

Je zult ook zien dat zaken zoals notifications VEEL beter zijn ingeregeld op Android, in IOS is dat systeem een stuk minder intuitief.
Ook options in de app zelf aanpassen is baanbrekend in Android.

De verschillen zijn wel allemaal kleiner als pak hem beet 5 jaar geleden maar ik denk dat je veel plezier gaat beleven aan Android. Zeker als je de tijd neemt om uit te zoeken hoe allerlei zaken werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Bomberman71 op 11-08-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:25
Na een vergelijkings video te hebben gekeken van Mr Who's the boss ben ik toch verbaasd dat Note 20 Ultra

1.Geen 16GB ram heeft zoals de S20 Ultra, maar dezelfde 12GB, net als mijn Note 10 Plus. Volgens hem zou de UFS 3.1 snel genoeg zijn om voor dat verschil in ram te compenseren.
2.Geen 45w opladen, maar beperkt tot 25w.
3. Volgens hem zou de Note 20 ultra ondanks 500mah minder dan de S20 Ultra, toch langer kunnen meegaan vanwege het zuinige display anf vanwege UFS 3.1.
4.Daarnaast komt de Tab S7(+) wel met Qualcomm 865 plus en wordt duidelijk vermeld op de product pagina van Samsung.nl. Bij de Note 20 Ultra wordt de soc niet eens vermeld!!!
In feite is de Tab S7+ 5G een snellere en betere Note, aangezien je de pen hebt en je kan ermee bellen.

Thoughts?

[ Voor 22% gewijzigd door blue13x op 11-08-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:52

Sick Nick

Drop the top!

Hoe ga jij die 12" tab S7+ in je zak steken dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Sick Nick schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:26:
Hoe ga jij die 12" tab S7+ in je zak steken dan? :D
Hehe. Ik koop altijd beide. Ben eigenlijk nu meer geintereseerd in de S7+. Misschien moet ik de S20 ultra skippen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
blue13x schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:21:
Na een vergelijkings video te hebben gekeken van Mr Who's the boss ben ik toch verbaasd dat Note 20 Ultra

1.Geen 16GB ram heeft zoals de S20 Ultra, maar dezelfde 12GB, net als mijn Note 10 Plus. Volgens hem zou de UFS 3.1 snel genoeg zijn om voor dat verschil in ram te compenseren.
2.Geen 45w opladen, maar beperkt tot 25w.
3. Volgens hem zou de Note 20 ultra ondanks 500mah minder dan de S20 Ultra, toch langer kunnen meegaan vanwege het zuinige display anf vanwege UFS 3.1.
4.Daarnaast komt de Tab S7(+) wel met Qualcomm 865 plus en wordt duidelijk vermeld op de product pagina van Samsung.nl. Bij de Note 20 Ultra wordt de soc niet eens vermeld!!!
In feite is de Tab S7+ 5G een snellere en betere Note, aangezien je de pen hebt en je kan ermee bellen.

Thoughts?
Ja, er klopt ook geen zak van.

- 16GB ommissie is gewoon een bezuiniging, laat je niks wijs maken. 16GB zat alleen op de high spec versie met 512GB (die altijd maanden later pas beschikbaar is bij Samsung, lekker handig).
Voor dat geld mag het er gewoon bij zitten en het boeit me geen ruk of het zinvol is of niet, ik als klant betaal en bepaal dat zelf wel. Samsung is steeds meer Apple en die bepalen nu wat handig voor jou is of niet.
UFS 3.1 is een onzin verhaal want je kunt NOOIT tegen extra RAM op ! Het UFS 3.1 geheugen is sneller maar we hebben nog steeds lees en schijf tijden en die zijn niet 0,0.
Start maar eens een game op met je UFS3.1 en kijken of hij er direct is. Nou ik kan je verklappen dat het NIET zo is.
Je hoeft mij niet te geloven, kijk zelf maar naar UFS3.1 toestellen (oa Oneplus8p) en kijk maar of alles instant laad ..... Nee dus :+
Zal ook nooit gaan gebeuren, nu niet, in 1980 niet, in 1992, en ook niet in 2040.
Voor alle progressie op data snelheid en storage staat een complexere en vooral grotere (straks in Terabytes) apps voor, ergo het blijft bij hetzelfde.

-Het opladen is weer zo'n smoes .... Het is waar dat niet iedereen de 45W lader kocht maar doen we NFC ook maar weghalen omdat de meesten er niks mee doen ?
Bovendien zie je steeds meer goede 65W aftermarket opladers die alle protocollen ondersteunen en snel kunnen laden. Gewoon een gemiste kans.

- 256GB base storage is wel een mats voor de Exynos meute maar het is een schrale troost. Sneu voor de Snapdragon markt. Een zorgelijke ontwikkeling dat Samsung echt bewust zorgt voor model verschillen die niemand echt kan waarderen.

- 500mah minder en dat wordt goed gemaakt door het betere geheugen en dynamic display.
Ja, het zal altijd schelen maar ik ga u voorspellen dat de 990 versie geen champ wordt !
Daarbij, hoe de screenon time ook is, voor mij part 40 uur, de 865+ versie doet het altijd beter, en als ik Max betaal wil ik ook het beste.
Op dit moment heeft Samsung een embargo op die preview toestellen, zodat de minder slimme mensen lekker gaan pre-orderen en dat we straks de realiteit zien als het retail exemplaar er is.
(Niet opgevallen hoe schraal de Note20 serie review zijn ? allemaal hetzelfde unpack gedoe en wat minimale foto tryouts maar niemand die echt diepe Reviews en vergelijkingen doet, dit komt door het Embargo). Waarom zou Samsung dat doen ? Denk daar eens goed over na.

En nogmaals, een Note kan NOOIT genoeg accu hebben maar met 4500mah en die 990 wordt het echt geen beest, alle software trucs ten spijt. Let op mijn woorden.

- De Fold 2 en de Tab S7 krijgen wel de 865+ want daar zit nog meer marge op en ze willen dat puur houden.
De Galaxy S en Note lijn wisselen zo snel af dat over 1 maand niemand het er meer over heeft terwijl die Fold 2 en hun premium Tablet veel exclusiever zijn.
En zolang mensen blijven pre-orderen en dus kopen dan blijven ze een bepaalde regio afschepen met B-keuze hardware.

[ Voor 7% gewijzigd door Bomberman71 op 11-08-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Ja ja, @Bomberman71 : jouw mening weten we nu wel -> je valt in herhaling...

[ Voor 18% gewijzigd door henklbr op 11-08-2020 15:38 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
henklbr schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:38:
Ja ja, @Bomberman71 : jouw mening weten we nu wel...
Ja, sorry dat ik on-topic post in notabene een discussie topic ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
henklbr schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:38:
Ja ja, @Bomberman71 : jouw mening weten we nu wel -> je valt in herhaling...
Om eerlijk te zijn vindt ik het interessant om te lezen. je hoeft het er niet mee eens te zijn maar hij neemt de tijd om onderbouwd zijn mening te geven. Precies waar dit forum voor is.

Another one bites the DUST

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rreevvss
Ik maak me weinig zorgen.
Ik las in de kleine lettertjes dat de N2U binnen 30 dagen retour kan als die niet bevalt.

Dat had ik ook met m'n Apple Watch gen4 gedaan. Mooi ding, maar veel te kwetsbaar en waardeloze accuduur. Retour, centjes terug en klaar.

Maargoed, ik ga er voorlopig vanuit dat de N2U m'n Xs snel doet vergeten.

[ Voor 13% gewijzigd door rreevvss op 11-08-2020 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
rreevvss schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:24:
Ik maak me weinig zorgen.
Ik las in de kleine lettertjes dat de N2U binnen 30 dagen retour kan als die niet bevalt.

Dat had ik ook met m'n Apple Watch gen4 gedaan. Mooi ding, maar veel te kwetsbaar en waardeloze accuduur. Retour, centjes terug en klaar.

Maargoed, ik ga er voorlopig vanuit dat de N2U m'n Xs snel doet vergeten.
Jij gaat zeker een sprong maken !
Qua design is het een verschil van lichtjaren, alles schreeuwt premium. Samsung heeft ook veel handige tools en het S-pen gebeuren is ook zeker vermakelijk (ook als je het niet regelmatig gaat gebruiken) en je hoeft je niet te vervelen met het customizen en dat heerlijke display.
Mind you, veel mensen zeken altijd op Samsung met zijn bloathware en skin maar vergeten dat vele handige dingen die je nu in Android (en op IOS soms) hebt al jaren geleden op Samsung toestellen te vinden waren. Ze hebben veel geexperimenteerd en daar zaten echte parels bij, maar natuurlijk ook fails zoals bijv. Bixby en de Galaxy store.

Mijn mening is puur vanuit een Hardcore Android en (ex) Samsung fanboy oogpunt en dan zijn sommige zaken een dealbreaker die voor velen helemaal geen issue zijn aangezien die niet dezelfde (hoge) eisen stellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Bomberman71 op 12-08-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Dave Lee heeft een early review gegeven:

Rept met geen woord over de CPU, maar dat is dan ook niet voor iedereen belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Zijn er mensen die de Z Fold 2 overwegen? En deze heeft wel de 865 plus, maar ik zou mn S pen missen...of misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
blue13x schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:39:
Zijn er mensen die de Z Fold 2 overwegen? En deze heeft wel 865 plus, maar ik zou mn S pen missen...of misschien niet.
lijkt me echt een toptoestel, maar ik ga toch voor de note 20 ultra omwille van ik echt schrik heb voor krassen op het kwetsbaar scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
blue13x schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:39:
Zijn er mensen die de Z Fold 2 overwegen? En deze heeft wel 865 plus, maar ik zou mn S pen missen...of misschien niet.
Ik durf het wel aan want ik ben zuinig en heb nog nooit een barst in een scherm gehad oid.
Echter dat ding gaat niet onder de 2400 euro komen en dat vind ik veels te extreem en dat bedrag haal ik er niet uit aan plezier en gemak in pak hem beet 2 jaar.
Als hij sub 2000 euro dan was het zeker een optie geweest maar hij is mij gewoon te kostbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:52

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een fold en het scherm is bij normaal gebruik niet echt een probleem. Waar ik echter tegenaan loop is dat ik hem nergens mee naartoe wil nemen omdat ie daar zeker stuk gaat. Het strand, kans op een beetje regen of gewoon veel lopen met je telefoon in je broekzak en zweet.
Dus voor mij is het meer een compacte tablet voor thuis geworden... Misschien als ze er eentje weten te maken met IP67/68.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 00:35:
Dave Lee heeft een early review gegeven:

[YouTube: Note 20 Ultra - Let’s Talk]

Rept met geen woord over de CPU, maar dat is dan ook niet voor iedereen belangrijk.
Tja, meer als een micro review is het niet want je hebt er niks aan. Komt door het embargo.
Wat de mensen willen weten is:

- hoeveel beter is de camera tov Note10+, S20 serie, Iphone 11 pro, etc
- echte performance
- accuduur, dus een uitgebreide test

Zaken die bepalen of mensen gaan upgraden of het overslaan en hopen op echte innovatie met wellicht de S21.

De rest is wel duidelijk, zoals de prijs, de looks, formaat, s-pen, display, etc. Gaan geen verassingen meer komen op dat gebied en allemaal open deuren.
‘ feels good in the hand !’ ‘Beautifull display, best in the game’ ‘light scratches at a level 6 with deeper grooves at level 7’ etc etc etc.

Hij rept niet over de Soc want hij is een Amerikaan en dan boeit het vrij weinig want hun hebben sowieso de SD865+ en dat is op dit moment de beste Android soc die je kunt vinden.

Overigens, het blijkt dat de Exynos 990 wel degelijk de bandbreedte heeft voor 120HZ met QHD volgens XDA. Onduidelijk waarom ze die optie dan ook niet aanzetten want zowel de 865 serie en de 990 kunnen het schijnbaar aan. Heel vreemd.
Accuduur is dan een keuze van de gebruiker en zou nooit een reden moeten zijn voor het ontbreken van die optie.

Wederom een verschil met de USA is dat wij wel headphones verpakt krijgen terwijl de USA versie zonder komt. Wellicht om het een beetje goed te maken ?
Heb niet het gevoel dat het de meesten boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Bomberman71 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:24:
[...]

Tja, meer als een micro review is het niet want je hebt er niks aan. Komt door het embargo.
Wat de mensen willen weten is:

- hoeveel beter is de camera tov Note10+, S20 serie, Iphone 11 pro, etc
- echte performance
- accuduur, dus een uitgebreide test

Zaken die bepalen of mensen gaan upgraden of het overslaan en hopen op echte innovatie met wellicht de S21.

De rest is wel duidelijk, zoals de prijs, de looks, formaat, s-pen, display, etc. Gaan geen verassingen meer komen op dat gebied en allemaal open deuren.
‘ feels good in the hand !’ ‘Beautifull display, best in the game’ ‘light scratches at a level 6 with deeper grooves at level 7’ etc etc etc.

Hij rept niet over de Soc want hij is een Amerikaan en dan boeit het vrij weinig want hun hebben sowieso de SD865+ en dat is op dit moment de beste Android soc die je kunt vinden.

Overigens, het blijkt dat de Exynos 990 wel degelijk de bandbreedte heeft voor 120HZ met QHD volgens XDA. Onduidelijk waarom ze die optie dan ook niet aanzetten want zowel de 865 serie en de 990 kunnen het schijnbaar aan. Heel vreemd.
Accuduur is dan een keuze van de gebruiker en zou nooit een reden moeten zijn voor het ontbreken van die optie.

Wederom een verschil met de USA is dat wij wel headphones verpakt krijgen terwijl de USA versie zonder komt. Wellicht om het een beetje goed te maken ?
Heb niet het gevoel dat het de meesten boeit.
https://hothardware.com/n...ideo-tour-and-demo-action

Embargo is toch allang opgeheven? Dus ze kunnen gewoon betere reviews maken lijkt mij haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Rohit schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:34:
[...]

https://hothardware.com/n...ideo-tour-and-demo-action

Embargo is toch allang opgeheven? Dus ze kunnen gewoon betere reviews maken lijkt mij haha.
Staat er gewoon in hoor:

“Full reviews of the Samsung Galaxy Note 20 are under embargo for a little while longer, but rest assured we’ll have something more in-depth posted as soon as possible.”

Leuk die hands-on videos maar die zeggen vrij weinig want in weze is er qua gebruik niet veel anders dan een Note10+ maar dan met een nog mooier display, nog kleinere punchole, snelle refreshrate, etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Denk ook dat Samsung de reviewers heeft verboden om over de CPU te praten. Dat is tenslotte toch een grote dealbreaker voor velen buiten de US en Zuid-Korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Wat betreft het 120hz / QHD verhaal. Dat zal ongetwijfeld gewoon een concessie zijn om de batterijduur acceptabel te houden. Ik heb gelezen dat het een gebruiker gelukt was beide te gelijk te activeren maar dat de batterij binnen no time leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:39:
Denk ook dat Samsung de reviewers heeft verboden om over de CPU te praten. Dat is tenslotte toch een grote dealbreaker voor velen buiten de US en Zuid-Korea.
Vandaar dat men spreekt over een EMBARGO ....
Dit zie je steeds vaker en is straks de standaard. Niet houden aan de regels en je mond voorbij praten en je krijgt in de toekomst nooit meer een Early device, geen toegang meer to unpack events, etc etc etc.
En als tech vlogger is dat van essentieel belang.
Geeft maar eens aan hoeveel power de tech vloggers hebben en hoeveel invloed die kunnen hebben op de verkoopcijfers (pre-orders).
Wat betreft het 120hz / QHD verhaal. Dat zal ongetwijfeld gewoon een concessie zijn om de batterijduur acceptabel te houden. Ik heb gelezen dat het een gebruiker gelukt was beide te gelijk te activeren maar dat de batterij binnen no time leeg was.
Vandaar dat het een Optie moet zijn. Mensen bepalen dan. Elf of ze ervoor kiezen of niet.
Een 1500 NITS display is cool maar zet hem maar eens op full brightness en dat kost ook accuduur.
Net als NFC, Bluetooth, 4 en 5G, AOD en ga zo maar door.
Mensen kunnen zelf kiezen wat belangerijk is en kiezen meteeen voor de consequenties.
Als Oppo en Oneplus het aanbieden dan zie ik niet in waarom hun dat niet kunnen.

[ Voor 32% gewijzigd door Bomberman71 op 12-08-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Bomberman71 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:42:
[...]

Vandaar dat men spreekt over een EMBARGO ....
Dit zie je steeds vaker en is straks de standaard. Niet houden aan de regels en je mond voorbij praten en je krijgt in de toekomst nooit meer een Early device, geen toegang meer to unpack events, etc etc etc.
En als tech vlogger is dat van essentieel belang.
Geeft maar eens aan hoeveel power de tech vloggers hebben en hoeveel invloed die kunnen hebben op de verkoopcijfers (pre-orders).
Tja dat zal je altijd houden.. Ze kunnen hem ook gewoon los kopen en er slecht over praten.. En als je een goede tech vlogger bent dan zal je zo een paar duizend mensen waarschijnlijk ervan weerhouden om hem te kopen.. Embargo of niet dit zal blijven zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Rohit schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

Tja dat zal je altijd houden.. Ze kunnen hem ook gewoon los kopen en er slecht over praten.. En als je een goede tech vlogger bent dan zal je zo een paar duizend mensen waarschijnlijk ervan weerhouden om hem te kopen.. Embargo of niet dit zal blijven zo..
Ze zijn nog niet los te koop. Zodra ze in de winkels liggen is het embargo weg.
Deze gasten kregen hun toestel net voor of na de unpack event. Zorgt voor wat extra hype en fomo.
Middels het embargo beschermen ze de pre-order cijfers.
Binnen nu en 1 week verwacht ik wel kritische ECHTE reviews die er toe doen ipv het unpacken, oplezen van specs en zeggen hoe mooi het allemaal is (zijn vrijwel alle flagships tegenwoordig).
Ik heb een fold en het scherm is bij normaal gebruik niet echt een probleem. Waar ik echter tegenaan loop is dat ik hem nergens mee naartoe wil nemen omdat ie daar zeker stuk gaat. Het strand, kans op een beetje regen of gewoon veel lopen met je telefoon in je broekzak en zweet.
Dus voor mij is het meer een compacte tablet voor thuis geworden... Misschien als ze er eentje weten te maken met IP67/68.
Mooie toevoeging van je ervaring ! Goed om te horen van iemand die first hand de ervaring heeft en je hebt een heel goed punt.
Met een dergelijke prijs speelt dit een grote rol waardoor je in weze het gebruiks gemak en plezier teniet doet.

[ Voor 29% gewijzigd door Bomberman71 op 12-08-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Bomberman71 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:56:
[...]

Ik durf het wel aan want ik ben zuinig en heb nog nooit een barst in een scherm gehad oid.
Echter dat ding gaat niet onder de 2400 euro komen en dat vind ik veels te extreem en dat bedrag haal ik er niet uit aan plezier en gemak in pak hem beet 2 jaar.
Als hij sub 2000 euro dan was het zeker een optie geweest maar hij is mij gewoon te kostbaar.
Hoe kom jij aan deze info? Er is nog niets over de prijs van de Z Fold2 bekend...

In Duitsland komt de prijs rond de €2000

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
henklbr schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:56:
[...]

Hoe kom jij aan deze info? Er is nog niets over de prijs van de Z Fold2 bekend...

In Duitsland komt de prijs op €1999
Ik kijk naar de prijs van het vorige model hier in NL bij release.
Het zou me verbazen als hij goedkoper werd gezien de verbeteringen, dure soc en alles.
Maar ik hoop dat jij gelijk hebt want 1999 euro is al een goede stap in de juiste richting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Bomberman71 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:24:
[...]

Ik kijk naar de prijs van het vorige model hier in NL bij release.
Het zou me verbazen als hij goedkoper werd gezien de verbeteringen, dure soc en alles.
Maar ik hoop dat jij gelijk hebt want 1999 euro is al een goede stap in de juiste richting.
De grootste kosten zitten waarschijnlijk in het scherm en de hinges, de prijs daar van zal wel teruglopen.

Ben ik de enige die het jaarlijkse exynos/SD gezeur wat zat is? Ja, de snapdragon is beter, maar het maakt de meeste mensen vrij weinig uit. En ik vraag me af hoeveel mensen het echt wat uitmaakt. Ik denk dat er een loud minority problemen heeft en het leeuwendeel er niet eens mee bezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
418O2 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

De grootste kosten zitten waarschijnlijk in het scherm en de hinges, de prijs daar van zal wel teruglopen.

Ben ik de enige die het jaarlijkse exynos/SD gezeur wat zat is? Ja, de snapdragon is beter, maar het maakt de meeste mensen vrij weinig uit. En ik vraag me af hoeveel mensen het echt wat uitmaakt. Ik denk dat er een loud minority problemen heeft en het leeuwendeel er niet eens mee bezig is
Met de eerste Fold zagen we dat de prijs deels bepaald werd door supply and demand. Grote vraag en niet al te veel units in eerste instantie. Kwam deels door de grijze import en hij werd vrij laat pas echt in NL geleverd.
Wellicht is dat nu anders.
Hinges zijn echt wederom verbeterd en zullen denk ik niet goedkoper geworden zijn, storage is wel de helft (erg jammer, zeker zonder Sd card slot) maar het front display is stukken beter en de SD865+ is flink aan de prijs.
Ik hoop echt dat ik ongelijk heb en dat hij hier voor een krappe 2 mille te krijgen is, maar ik betwijfel het.

De discussie SD is mijn inziens heel valide. Het was een ondermaatse soc 6 maanden geleden en nu voor de ultieme flagship (de Note series) is dat helemaal het geval.
De verontwaardiging zagen we destijds wereldwijd en ook hier, nu is het extra pijnlijk duidelijk.
Dat het sommigen niet boeit zal zeker zo zijn maar die hangen doorgaans niet op fora rond en kopen gewoon een toestel en klaar. Kortom, als het je niet zo boeit bestel hem dan lekker en sla dit topic over.
Dit is Tweakers en ik krijg het idee dat sommigen hier niet op hun plek zitten want zodra er kritiek is en enige diepgang dan is het een issue.
Mijn advies, sla die berichten over en/of ga lekker op het strand zitten. Fijnbesnaarde mensen houd je altijd en in weze is een Tweakers forum (doorgaans mensen die toch net wat verder gaan op tech gebied) wellicht voor hen te hoog gegrepen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bomberman71 op 12-08-2020 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
@Bomberman71 ik denk dat het goed is om het verschil tussen Snapdragon en Exynos in de OP te benoemen. Ben het wel eens met @418O2 dat het niet de bedoeling is om iedere keer in de herhaling te vallen. Je hebt je punt nu meerdere malen gemaakt en iedereen is het er mee eens. Laten we het nu over andere zaken hebben van de telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Het is geen discussie, dat is een beetje mijn punt.

Een groep zegt: de exynos is slechter en wij willen de snapdragon!!!

En de andere groep zegt: klopt, maar het is niet anders...

Kan je wel elke keer herhalen, maar dat maakt het nog geen discussie :)

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 12-08-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
418O2 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

Inderdaad: elk jaar weer hetzelfde...

En wat merkt de gemiddelde persoon er van: niks tot nagenoeg niks...

Dan maar geen 9u Screen On Time, maar een aantal uren minder (ook beter voor je sociale contacten)

Als hij een hele dag mee kan, ben ik tevreden: opladen moet toch...

Maar ja: mensen moeten iets te zeuren hebben...
Er zit wel een punt van waarheid in, maar wat ik al zei: de gemiddelde Nederlander boeit het niet

Dus ben het roerend met je eens, @418O2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Tja ik vind als Samsung Fan boy het ook echt niet kunnen dat je een Note 20 Ultra verkoopt met een processor die al zo oud is, en dan ook nog eens 1 die langzamer is als hetzelfde type in USA.. Snelheid zal me vrij weinig boeien maar de batterijduur is gewoon beter met de Snapdragon.. En dat is een belangrijk dingetje althans voor mij.. Maar goed we worden altijd op meerdere punten genaaid hier.. Toestel kan je in USA al voor 649 krijgen (note 20) met inruil van bijvoorbeeld mijn Note 10+, plus je krijgt er 130 euro samsung shop credits bij..

De Note zou gewoon de luxere versie moeten zijn van een S toestel dus ook gewoon een klap beter en niet een klapje of zelfs niet..

@henklbr wat zijn jou bevindingen van de Fold? Je hebt hem nu ook al een tijdje toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Rohit op 12-08-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Rohit schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:51:
Tja ik vind als Samsung Fan boy het ook echt niet kunnen dat je een Note 20 Ultra verkoopt met een processor die al zo oud is, en dan ook nog eens 1 die langzamer is als hetzelfde type in USA.. Snelheid zal me vrij weinig boeien maar de batterijduur is gewoon beter met de Snapdragon.. En dat is een belangrijk dingetje althans voor mij.. Maar goed we worden altijd op meerdere punten genaaid hier.. Toestel kan je in USA al voor 649 krijgen (note 20) met inruil van bijvoorbeeld mijn Note 10+, plus je krijgt er 130 euro samsung shop credits bij..

De Note zou gewoon de luxere versie moeten zijn van een S toestel dus ook gewoon een klap beter en niet een klapje of zelfs niet..

@henklbr wat zijn jou bevindingen van de Fold? Je hebt hem nu ook al een tijdje toch?
Ben er heel tevreden mee, maar is OFF-TOPIC om het daar hier over te hebben (toch?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Het feit dat iets elk jaar weer hetzelfde is geeft aan dat het er toe doet.
Het is dus echt een pijnpunt en belangerijk.

Voorbeelden, ruim 6 a7 (of langer) ging men over van verwijderbare accu naar de vaste accu. Het was een big deal en allerlei discussies. Jaar erop hoorde je niemand er meer over en daarna heeft niemand het er nog over gehad.
Hetzelfde zagen we met de grote displays (oa Note 2), want het was een koelkast, tablet aan je oor en de term phablet ontstond, daarna nooit meer over gehad want het werd zelfs een standaard. Inmiddels is het woord phablet ook niet meer van toepassing en heeft als woord geen functie meer.

Edit: is de Fold dan een Fhoblet ?

De headphone jack veroorzaakte 4 jaar geleden voor bijna rellen. Hele discussies, en ieder jaar nog komen die terug tot de dag van vandaag. Geeft wel aan dat die audio jack nog steeds gewild is door sommigen en sommigen niet.
Sterker nog we zien ze nog steeds opduiken bij sommige merken en vooral in de budget en midrange klasse komen ze verassend vaak terug. Er is ook GEEN ENKELE reden om hem niet te plaatsen anders dan dat men het gewoon niet wilt ivm verdien model. Technisch kan alles.

Ergo, het feit dat we iedere die Exynos/SD discussie hebben komt omdat Samsung blijft klooien met verschillende socs en het de mensen wel degelijk boeit. Men heeft helaas geen echte optie en dat leid tot ongenoegen en frustratie.
En ja, dan koop je geen Samsung meer, en Ja dan bestel je er maar 1 uit de VS.

Ik denk dat dat een discussie forum juist is om dit soort dingen te bespreken. Niet lezen is ook een optie.

[ Voor 6% gewijzigd door Bomberman71 op 12-08-2020 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Het
Is
Geen
Discussie

Open iets op 'change.org (lol) of ga op Social media ranten, post desnoods een thread op xda. Dit is niet de plek om tot de vergelijkende reviews, die het bevestigen, uit zijn te gaan zeuren.

[ Voor 80% gewijzigd door 418O2 op 12-08-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Hoe zit het eigenlijk met bloatware op de laatste Samsung toestellen? Ik ben wel benieuwd of ik weer van alles en nog wat moet verwijderen of uitschakelen (indien verwijderen niet mogelijk is). Mijn laatste Samsung toestel was de Samsung Galaxy S(1).

Ik zoek altijd naar manieren om het OS zo licht mogelijk te maken door achtergrondprocessen die ik niet gebruik uit te schakelen. Als er weinig mogelijkheden zijn installeer ik liever een custom ROM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag de filosofische discussie hier achterwege laten. Die is best interessant, maar niet geschikt voor dit topic. ;) Open graag een eigen topic.

• Rohit
Iemand uit omgeving Eindhoven toevallig een Thaise simkaart? Nu ik toch de Ultra binnenkort heb en die nog niet ingesteld is kan ik misschien dat trucje uitvoeren om hem eerst te activeren met een thaise simkaart en zo de opname functie van gesprekken te activeren.

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:10
Galaxy S1 8)7

Er is heel wat veranderd sinds de S1 hoor :)
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:37:
Hoe zit het eigenlijk met bloatware op de laatste Samsung toestellen? Ik ben wel benieuwd of ik weer van alles en nog wat moet verwijderen of uitschakelen (indien verwijderen niet mogelijk is). Mijn laatste Samsung toestel was de Samsung Galaxy S(1).

Ik zoek altijd naar manieren om het OS zo licht mogelijk te maken door achtergrondprocessen die ik niet gebruik uit te schakelen. Als er weinig mogelijkheden zijn installeer ik liever een custom ROM.

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Rohit schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:36:
Iemand uit omgeving Eindhoven toevallig een Thaise simkaart? Nu ik toch de Ultra binnenkort heb en die nog niet ingesteld is kan ik misschien dat trucje uitvoeren om hem eerst te activeren met een thaise simkaart en zo de opname functie van gesprekken te activeren.
Waarom zou je dit willen?

1. Nederlandse Note20 is regio EUB: sold in Austria Belgium Germany France Spain Netherlands Portugal
2. Indien dit wel lukt: geen VoLTE/VoWiFi/5G en andere dingen in Nederland
3. Waarschijnlijk wordt bij invoer van de Nederlandse SIM je toestel gereset en geconfigureerd voor Nederland

Deze CSC's zitten in regio EUX (wat je toestel wordt):
EUX : EEA ( European Economic Area )
EUX=BTB BTE BTU EVR MET H3G 3IE O2U VDI VOD DBT XEF PHE PLS PRT TPH ITV PHN LUX ATO SFR MEO OMN
HUI XEC DRE MOB ATL TCL VD2 VDF AMO FTM NEE SEB HTS XEO ROM BGL XEH XEZ ORX EUR CNX VDC VDH
VGR OPV ORO ORS SIO COA COS CRO DCO DNL DTM MAX TMH TMS TMZ TNL TPL BOG MOT O2C SIM TIM VIP SMP TSI

• q-enf0rcer.1
diquan2001 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:07:
Galaxy S1 8)7

Er is heel wat veranderd sinds de S1 hoor :)

[...]
Ik ben me uiteraard bewust dat er behoorlijk wat is veranderd. Toch zijn er ook nog dingen hetzelfde gebleven. Zo maakte Samsung toen al gebruik van de eigen Exynos processor en ook de Super AMOLED techniek van Samsung was al aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:32
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:56:
[...]

Ik ben me uiteraard bewust dat er behoorlijk wat is veranderd. Toch zijn er ook nog dingen hetzelfde gebleven. Zo maakte Samsung toen al gebruik van de eigen Exynos processor en ook de Super AMOLED techniek van Samsung was al aanwezig.
Ik denk dat hij bedoelde dat er sinds de S1 heel wat is verbeterd met betrekking tot het punt wat jij noemde. Er zit een stuk minder bloatware op huidige Samsungs, en de meeste zijn gewoon te deinstalleren. En ook de skin is een stuk verbeterd. Touchwiz op de vroegere toestellen was niet echt geweldig, zullen we maar zeggen. One UI is een stuk lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
henklbr schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:13:
[...]

Waarom zou je dit willen?

1. Nederlandse Note20 is regio EUB: sold in Austria Belgium Germany France Spain Netherlands Portugal
2. Indien dit wel lukt: geen VoLTE/VoWiFi/5G en andere dingen in Nederland
3. Waarschijnlijk wordt bij invoer van de Nederlandse SIM je toestel gereset en geconfigureerd voor Nederland

Deze CSC's zitten in regio EUX (wat je toestel wordt):
EUX : EEA ( European Economic Area )
EUX=BTB BTE BTU EVR MET H3G 3IE O2U VDI VOD DBT XEF PHE PLS PRT TPH ITV PHN LUX ATO SFR MEO OMN
HUI XEC DRE MOB ATL TCL VD2 VDF AMO FTM NEE SEB HTS XEO ROM BGL XEH XEZ ORX EUR CNX VDC VDH
VGR OPV ORO ORS SIO COA COS CRO DCO DNL DTM MAX TMH TMS TMZ TNL TPL BOG MOT O2C SIM TIM VIP SMP TSI
Zoals ik al zei om gesprekken op te kunnen nemen zonder 3th party app..

menalert in "[Samsung Galaxy S9-serie] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Rohit schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:36:
[...]

Zoals ik al zei om gesprekken op te kunnen nemen zonder 3th party app..

menalert in "[Samsung Galaxy S9-serie] Ervaringen & Discussie"
Zoals ik al zei: heel moeilijk te doen met de huidige modellen

Je zou Samsung eens kunnen vragen in de community, waarom dit hier niet geactiveerd is (het is namelijk niet verboden in NL)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
henklbr schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Zoals ik al zei: heel moeilijk te doen met de huidige modellen

Je zou Samsung eens kunnen vragen in de community, waarom dit hier niet geactiveerd is (het is namelijk niet verboden in NL)
Ik ga idd even een idee opperen hogerop..

Nog even over processor keuze, hoe dom is het dat de Tab S7 5G wel de Snapdragon 865+ heeft hier in NL? Die word dus met simkaart hier ook gebruikt en het kan dus gewoon prima..... Kansloos... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-07 13:05
Voor mij is de note20 ultra besteld, ik was eigenlijk aan het wachten op Surface Duo, maar aangezien die alleen in de USA uitkomt en geen NFC heeft (of dual SIM), wilde ik niet langer wachten en hoop ik dat de komende 2 jaar de duo volwassen wordt, zoals dat ook op de rest van de Surface lijn gebeurde.

Het is echter mijn eerste Note. Afgelopen 2 jaar de S9+ gebruikt.

Als cover zal ik de LED cover gebruiken, die bevalt erg goed op de S9+. Vanwege het verschil in bezels, lijkt de Note 20 weinig groter dan de S9+ in omvang.

Tot nu toe heb ik alleen alle pixel apps geïnstalleerd (Nexus 6P was mij laatste Nexus), maar voor de Note lijkt dit minder handig, om zoveel mogelijk features te gebruiken.

Welke launcher raden jullie aan? Microsoft launcher lijkt mij een logische keuze?

Ik gebruik de telefoon veel zakelijk (Outlook, onenote) en reis veel voor mij werk, dus ook Netflix etc op hotelkamer.

Ik zal Privé Tele2 4G gebruiken en zakelijk T-Mobile 4G/5G waar beschikbaar.

Thuis heb ik overigens alles op domotica met alle vormen van Google hubs/assistant en home assistant.

Andere Note tips and tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Heb net de Xiaomi Mi 10 Ultra gezien. Wth? En Samsung kan ons niet eens 50w charging geven en 16GB ram, maar vragen zoveel geld. Ik zou nooit een Xiaomi kopen, maar laat zien hoe zwak de note 20 ultra aanbod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Nog een vraag, zag dat de Note 20 ultra esim ondersteunt. Dus eindelijk 2 simkaarten en een SD kaart? Iets wat de A-series kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
SkyFlyer schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:37:
Voor mij is de note20 ultra besteld, ik was eigenlijk aan het wachten op Surface Duo, maar aangezien die alleen in de USA uitkomt en geen NFC heeft (of dual SIM), wilde ik niet langer wachten en hoop ik dat de komende 2 jaar de duo volwassen wordt, zoals dat ook op de rest van de Surface lijn gebeurde.

Het is echter mijn eerste Note. Afgelopen 2 jaar de S9+ gebruikt.

Als cover zal ik de LED cover gebruiken, die bevalt erg goed op de S9+. Vanwege het verschil in bezels, lijkt de Note 20 weinig groter dan de S9+ in omvang.

Tot nu toe heb ik alleen alle pixel apps geïnstalleerd (Nexus 6P was mij laatste Nexus), maar voor de Note lijkt dit minder handig, om zoveel mogelijk features te gebruiken.

Welke launcher raden jullie aan? Microsoft launcher lijkt mij een logische keuze?

Ik gebruik de telefoon veel zakelijk (Outlook, onenote) en reis veel voor mij werk, dus ook Netflix etc op hotelkamer.

Ik zal Privé Tele2 4G gebruiken en zakelijk T-Mobile 4G/5G waar beschikbaar.

Thuis heb ik overigens alles op domotica met alle vormen van Google hubs/assistant en home assistant.

Andere Note tips and tricks?
Als je nu een S9+ hebt dan kan je alles hetzelfde houden toch? Ik gebruik zelf Nova Launcher echt een top app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Ik zal de Nova launcher ook bekijken, mijn N20U komt trouwens woensdag (19de) al binnen. (Op een groot zakelijk contract)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
SkyFlyer schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:34:
Ik zal de Nova launcher ook bekijken, mijn N20U komt trouwens woensdag (19de) al binnen. (Op een groot zakelijk contract)
Mijn Note20 Ultra 512GB wordt morgen geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
henklbr schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:57:
[...]

Mijn Note20 Ultra 512GB wordt morgen geleverd :)
Via Samsung zelf besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Yeps (meteen na de aankondiging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
henklbr schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:42:
[...]

Dan zul je er al toe zijn 😉. Vrijdag heb ik pas definitief doorgegeven, vandaag is hij telefonisch bij de Telco besteld en ik vind het al lang duren 🙈.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-06 14:07
Heb net bevestiging gekregen dat mijn note ultra onderweg is, verwacht hem morgen te hebben (besteld bij mobiel.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Hier ook bevestiging dat het pakket bij PostNL klaarligt voor verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Mijn verzending vind plaats op 20 augustus volgens Samsung zelf..

Bij Coolblue is het nu ook: vandaag besteld, morgen in huis.
Vreemd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdot
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-07 16:34
henklbr schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:42:
[...]

Interessant! Ik wil deze versie met 512GB ook zakelijk bestellen. Kan jij voor me checken of het toestel dual sim is? Dat staat op de sim tray en dan moeten er twee IMEI nummers zijn. Ik heb met Samsung gebeld en ze verzekerden me mondeling dat het dual sim is, maar konden het niet schriftelijk bevestigen of naar een url verwijzen die dit bewijst. Op de website van Samsung staat dat er zowel een single sim als dual sim versie bestaat van de Ultra. Zonder dual sim heeft het voor mij geen zin, want ik moet zowel NL als BE sim kaartje tegelijk kunnen gebruiken ivm werk.

Kon jij de dag van verzending zelf kiezen? Ik hoop van wel, want ben tot 1 september op vakantie.

Heb je ook een hoesje besteld? Zo ja, welk? Ik wil liefst een flip cover met magneet, maar een krachtige magneet verstoort blijkbaar de S-pen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:41
038Robijno schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:40:
Mijn verzending vind plaats op 20 augustus volgens Samsung zelf..

Bij Coolblue is het nu ook: vandaag besteld, morgen in huis.
Vreemd weer.
Hoe lang ga je nu met dit toestel doen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Ik zie op veel YouTube filmpjes dat er een siliconen case bij in de doos zit..

Wij als Nederlanders krijgen dat er weer niet bij denk ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
NeWSJuNK schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:25:
[...]

Hoe lang ga je nu met dit toestel doen 8)7
Ik durf het niet meer te zeggen :+
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste