Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

[ Voor 95% gewijzigd door Hills360 op 17-12-2020 12:42 ]
Dat is de S20+ LTE, niet de Note20 Ultra 5G . . .Hills360 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:46:
Ook in België bij mij binnen gekomen zojuist.
[Afbeelding]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Excuus iddhenklbr schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:56:
[...]
Dat is de S20+ LTE, niet de Note20 Ultra 5G . . .
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Palthe
Ik ben nu via Frija de ORX CSC aan het downloaden en ga zo flashen via Odin. Dus is in principe beschikbaar, je moet er even wat moeite voor doen.WupR schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:27:
Wanneer is de update in Nederland beschikbaar?
Edit: lekker dan, precies wat Henk zegt hierboven, had het van XDA gejat maar nog niet het topic doorgelezen...
[ Voor 15% gewijzigd door Palthe op 18-12-2020 21:26 ]
Heb hem hier ook draaien maar... Ik heb ineens veel meer SOT, 7uur al.. Ik was voorheen blij met 5.henklbr schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:29:
B R E A K I N G
Stabiele OneUI 3 / Android 11 gereleased in Slowakije
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]
Toeval of, heb jij toevallig iets gemerkt hier in?
Ben benieuwd... Draait wel lekker, voel weldegelijk een verbetering.
Ik weet dat android 11 anders omspringt met chat notificaties, maar hebben andere dat ook?
Kan zo niet vinden om enkel het geluid uit te zetten van deze chat notificaties
Iemand een idee?
Kijk eens in:dominion99 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:06:
Ik heb mijn note bijgewerkt naar android 11, echter mijn whatsapp berichten komen nu met geluid binnen terwijl in whatsapp ingesteld staat op silent.
Ik weet dat android 11 anders omspringt met chat notificaties, maar hebben andere dat ook?
Kan zo niet vinden om enkel het geluid uit te zetten van deze chat notificaties
Iemand een idee?
Instellingen -> Apps -> WhatsApp -> Meldingen
Daar kun je alles instellen
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ben nog aan het zoeken voor een alternatief.
Palthe
https://www.sammobile.com...-bug-on-galaxy-phones-fix
Update: het werkt, dus al na 5 minuten in mijn geval. Is overigens niet alleen een probleem bij de Note 20 (Ultra 5G in mijn specifieke situatie), maar ook bij de Note 10 en Note 10+ op Android 11.
[ Voor 20% gewijzigd door Palthe op 02-01-2021 19:42 ]
Bij de februari-patch voor de Note20 Ultra, is OneUI 3.1 inbegrepen. Deze rolt op dit ogenblik uit in Duitsland: N986BXXU1DUB6
:strip_exif()/f/image/f5yRBa736ZyL5aTlhccHtfiW.jpg?f=fotoalbum_large)
This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 18 Feb 21, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!
This is official Samsung ROM, so KNOX won't be triggered!
What's new:
* February security patches (Samsung Android Security Updates)
* Android 11 / OneUI 3.1
Model SM-N986B
Model name Galaxy Note20 Ultra 5G
Country Multi-CSC OXM
Version Android 11
Changelist 20939149
Build date Mon, 8 Feb 2021 22:39:55 +0000
Security Patch Level 2021-02-01
Multi-CSC OXM
PDA N986BXXU1DUB6
CSC N986BOXM1DUB6
Details for download with Frija:

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.4
HOME_CSC_OXM -> data will stay intact
CSC_OXM -> device will reset
SM-N986B OXM multi-CSC:
Dat hangt ervan af: als je geflashte firmware dezelfde build is als voor je huidige CSC, dan ontvang je gewoon OTAluca louwris schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:44:
Ik heb afgelopen maand een nieuw stock besturingssysteem op mijn Note 20 ultra 5g. Krijgt mijn telefoon in het vervolg gewoon nieuwe updates, of moet ik Odin blijven gebruiken?
instructies op:
https://thetecheaven.com/...for-galaxy-note-20-ultra/
[ Voor 4% gewijzigd door danda op 20-03-2021 16:26 ]
![]() | ![]() |
This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 20 Mar 21, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!
This is official Samsung ROM, so KNOX won't be triggered!
What's new:
* March security patches (Samsung Android Security Updates)
* Night Portrait has been added at 1x portrait.
* New Portrait effects have been added.
* Ability to choose between Auto and Max exposure time in Night Mode.
* Ultrawide angle camera in Pro Mode
Model SM-N986B
Model name Galaxy Note20 Ultra 5G
Country Multi-CSC OXM
Version Android 11
Changelist 21234501
Build date Fri, 12 Mar 2021 02:39:03 +0000
Security Patch Level 2021-03-01
Multi-CSC OXM
PDA N986BXXU1DUC8
CSC N986BOXM1DUC8
Details for download with Frija:
/f/image/pwKFMjqrD0ozdE2prBr28PkT.png?f=fotoalbum_large)
UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.4
HOME_CSC_OXM -> data will stay intact
CSC_OXM -> device will reset
SM-N986B OXM multi-CSC:
:strip_exif()/f/image/BMJmLlUxSIhqgpn6EFu5nbV9.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door ijsbeer910 op 23-03-2021 18:03 ]
Waarschijnlijk hier mee te maken:ijsbeer910 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:33:
Pfff de laatste update gedaan vanmorgen, nu werken er in eens een hoop apps niet meer. Iroomba,nos teletekst, Adobe for samsung, bol.com , fixi. Asus router, een hoop apps nog niet geprobeerd. Na her installatie werken de meeste weer
https://tweakers.net/nieu...bleem-system-webview.html
System webview updaten zou helpen..
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Ja inderdaad het is opgelost! Het werkt weerfredhuizinga schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:49:
[...]
Waarschijnlijk hier mee te maken:
Dankje!!
Is het mogelijk om tijdens het filmen de cameraknop vast te zetten zodat je niet bij per ongeluk het filmen stopt?
oeps verkeerde topic..cassiekai schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:15:
Ik kreeg gisteren een grote update binnen van ongeveer 1020mb. Ik weet niet of anderen deze ook binnen hebben gekregen?
Is het mogelijk om tijdens het filmen de cameraknop vast te zetten zodat je niet bij per ongeluk het filmen stopt?
[ Voor 16% gewijzigd door Rohit op 30-03-2021 20:28 ]
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Ik kreeg na de laatste 2 updates ineens in de 20-25 apps die een update wilden. En dat terwijl ik elke dag wel wat update. Ik laat het niet automatisch doen, maar als ik zie dat er iets is, laat ik 'm het doen. Dus het is niet alsof ik een paar dagen achter liep. Heeft dat er ook mee te maken?fredhuizinga schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:49:
[...]
Waarschijnlijk hier mee te maken:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Video opnames zijn overigens wel mooi en de nachtopnames zijn wel beter dan gewend. Lang verhaal kort: zijn er oplossingen voor (veel google heeft met name opgeleverd dat het qua camera prestaties niet zo'n hele beste telefoon is, zeker gezien de prijs) of is dit het?
[ Voor 3% gewijzigd door Mother_lepard op 15-04-2021 10:06 ]
Heb je misschien voorbeelden om te laten zien, waar de camera van de Note 20 Ultra minder is dan je Xiaomi telefoons? Ik vermoed bijna dat je vorige telefoon de Mi 10 Pro was. Want die kan zich op sommige gebieden inderdaad meten met de Note 20 Ultra.Mother_lepard schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:47:
Allen, ik heb sinds begin januari de Note 20 Ultra (van werkgever gekregen) na jaren Xiaomi toestellen te hebben gehad Op het fantastische schem en ontwerp na valt het toestel behoorlijk tegen. Met name de camera is in veel situaties echt ondermaats en de slechtste die ik heb gehad in jaren. Dit geldt voor de camera's aan de achterkant en de frontcamera. Foto's zijn onscherp, ruisonderdrukking is behoorlijk agressief, contrast is ondermaats, voorwerpen binnen een meter fotograferen...ze blijven onscherp, bij minste beweging (ook buiten bij daglicht) zijn de onderwerpen erg onscherp.
Video opnames zijn overigens wel mooi en de nachtopnames zijn wel beter dan gewend. Lang verhaal kort: zijn er oplossingen voor (veel google heeft met name opgeleverd dat het qua camera prestaties niet zo'n hele beste telefoon is, zeker gezien de prijs) of is dit het?
Neen niet eens. Een Poco F1, Redmi Note 5, Redmi Note 9 Pro en een Mi 9T. Allen i.c.m. Gcam. Werkt helaas niet op de Samsung.Of-Aaargh schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:05:
[...]
Heb je misschien voorbeelden om te laten zien, waar de camera van de Note 20 Ultra minder is dan je Xiaomi telefoons? Ik vermoed bijna dat je vorige telefoon de Mi 10 Pro was. Want die kan zich op sommige gebieden inderdaad meten met de Note 20 Ultra.
Ik zal morgen wat goede voorbeeld foto's maken.
[ Voor 5% gewijzigd door Mother_lepard op 15-04-2021 22:20 ]
Ik denk bijna dat er een exemplarische fout in je toestel zit. Misschien kunnen we iets zien aan de voorbeeldfoto's.
Ik heb Gcam nooit gebruikt, omdat ik de interface van Samsung erg prettig vind (handmatige focus met focus peek, wow!
[ Voor 5% gewijzigd door Of-Aaargh op 16-04-2021 09:44 ]
Ik heb geen Xiaomi toestel meer inmiddels (verkocht). Ik zie het probleem van onderwerpen die dichtbij zijn en licht bewegende onderwerpen die niet scherp te krijgen zijn ook in reviews. Aangezien zowel voor als achter de camera prestaties tegenvallen vrees ik dat dit gewoon de eigenschappen van het toestel zijn.Of-Aaargh schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:43:
Ik denk bijna dat er een exemplarische fout in je toestel zit. Misschien kunnen we iets zien aan de voorbeeldfoto's.
Gcam werkt half op de SD variant, op de exynos variant eigenlijk niet. Dit komt doordat Samsung de toegang goed heeft dichtgetimmerd.
Best wel raar dat het tegenvalt want naar mijn mening zou de Note "by far" beter moeten zijn dan de meeste door jou genoemde toestellen die je gehad hebt. De Note behoorde vorig jaar toch wel tot de betere toestellen volgens vele reviews. Je zou idd zeggen dat er wat mis is met jou Note.Mother_lepard schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:23:
[...]
Ik heb geen Xiaomi toestel meer inmiddels (verkocht). Ik zie het probleem van onderwerpen die dichtbij zijn en licht bewegende onderwerpen die niet scherp te krijgen zijn ook in reviews. Aangezien zowel voor als achter de camera prestaties tegenvallen vrees ik dat dit gewoon de eigenschappen van het toestel zijn.
Gcam werkt half op de SD variant, op de exynos variant eigenlijk niet. Dit komt doordat Samsung de toegang goed heeft dichtgetimmerd.
Hierbij wat voorbeeld foto's van dichtbij met goed licht binnen.Mother_lepard schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:47:
Allen, ik heb sinds begin januari de Note 20 Ultra (van werkgever gekregen) na jaren Xiaomi toestellen te hebben gehad Op het fantastische schem en ontwerp na valt het toestel behoorlijk tegen. Met name de camera is in veel situaties echt ondermaats en de slechtste die ik heb gehad in jaren. Dit geldt voor de camera's aan de achterkant en de frontcamera. Foto's zijn onscherp, ruisonderdrukking is behoorlijk agressief, contrast is ondermaats, voorwerpen binnen een meter fotograferen...ze blijven onscherp, bij minste beweging (ook buiten bij daglicht) zijn de onderwerpen erg onscherp.
:strip_exif()/f/image/XAHzvEaA8jEVoQU7KcuhZVyP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MJGWwVGBxsnzrg8zB6cwECX0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qOO37gd693Xfz2D0nzMXAi7c.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Mother_lepard op 22-04-2021 11:18 ]
https://www.sammobile.com...ood-friend-and-colleague/
Bedankt Henk voor al je inzet al die jaren om ons Samsung Fans te helpen met firmware en alle vragen.
R.I.P.
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G4LPIkrIRx625LnQt4xk4B9m.jpg?f=user_large)
Vaarwel @henklbr ! Rust zacht! Wat gaan we je missen man! 😔
[ Voor 100% gewijzigd door wiz op 01-05-2021 12:57 ]
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
https://doc.samsungmobile.com/SM-N986B/PHN/doc.html
Er staat vaak bij updates dat de camera prestaties zijn verbeterd, maar lees nooit van mensen wat dan die verbeteringen zijn.silent785 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:48:
Er staat een nieuwe update klaar, verbetert de camera volgens de release notes:
Ik merk het ook niet na het installeren van de updatecassiekai schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:59:
[...]
Er staat vaak bij updates dat de camera prestaties zijn verbeterd, maar lees nooit van mensen wat dan die verbeteringen zijn.

De cover is te hard/scherp als die leunt op je vingers en het pennetje is er vrij lastig uit te halen.
Nu wil ik voor haar verjaardag een mooi hoesje kopen maar ik heb geen idee wat nou echt voor deze telefoon een fijne cover is.
Misschien hebben mensen hier wat tips?
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Ik ben erg tevreden over het hoesje van https://eu.mous.co/collections/galaxy-note-20-ultra-case. Is wat duurder maar kwaliteit mag er zeker zijn!MetalPool schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:30:
Mijn vrouw is in het bezit van deze telefoon. Nu heeft ze er vlug, vlug een hoesje bij besteld maar die bevalt allerminst.
De cover is te hard/scherp als die leunt op je vingers en het pennetje is er vrij lastig uit te halen.
Nu wil ik voor haar verjaardag een mooi hoesje kopen maar ik heb geen idee wat nou echt voor deze telefoon een fijne cover is.
Misschien hebben mensen hier wat tips?
Dus meer tips zijn altijd welkom!!
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Edit: zoeken op Note 20 Ultra flip cover, zijn er genoeg ook mooie leren.
[ Voor 53% gewijzigd door TheBoneCollector op 11-05-2021 17:24 ]
de camera heeft een extra funtie, bij het filmen kun je nu ook de front camera er gelijk bij aan doen. een leuke funtiesilent785 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:35:
[...]
Ik merk het ook niet na het installeren van de update
Ik heb een eigen ringtone voor notificaties in de Notifications map van mijn Samsung Note 20 ultra gezet maar deze verschijnt niet in de lijst. Ik kan hem niet gebruiken voor een standaardmelding. Het wordt nog weirder: in de 112 app (pro) staat hij ook niet in de lijst van meldingsgeluiden. In Whatsapp onder het aanpassen van meldingsgeluid voor een specifieke contactpersoon, zie ik hem ineens wel staan!
Hoe kan dit? Moeten meldingsgeluiden aan bepaalde eisen voldoen om standaard door de telefoon te worden herkend? Waarom Whatsapp wel en 112 app niet?
[ Voor 0% gewijzigd door pierregielen64 op 03-07-2021 12:08 . Reden: Bedoel natuurlijk de map Notifications (niet Ringtones) ]
Ongevraagd worden routines gestart waardoor ik een battery-drain had.
Oplossing is het compleet vernietigen van Bixby door deze van de telefoon te gooien.
Voor de update werkte Bixby routines als een zonnetje.
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe telefoon waarbij ik tussen de Note 20 Ultra en de S 21 Plus zit te twijfelen.
Over de Note 20 Ultra heb ik al een hoop gelezen over een snel leeglopende accu en warm worden van het toestel. Is dit probleem al (deels) verholpen door middel van updates?
Ik speel geen games op mijn phone, het styluspennetje zie ik als een leuke extra, dus geen noodzaak. Bluetooth heb ik wel continu aan staan vanwege de koppeling met mijn watch 3. Verder gebruik ik een paar app's, het meeste doe ik via de browser. Momenteel gebruik ik mijn ruim 3 jaar oude Note 8. Ik neem aan dat zowel de Note 20 Ultra als de S 21 Plus beide een forse stap voorwaarts zal zijn. Gezien mijn twijfel tussen beide toestellen ben ik zeer benieuwd naar jullie huidige ervaringen met de Note 20 Ultra.
je gaat er geen spijt van krijgen .... N20U toptoestel ik heb ze (fold2, flip, S21 ultra) inmiddels allemaal gehad en ben bij deze gebleven omdat de anderen niet echt een toegevoegde waarde hebben/hadden, integendeel.... De negatieve ervaringen zijn meestal maar beperkt tot het geheel. Anderen zijn zeer tevreden en die hoor je niet. Negatieve ervaringen hebben meestal te maken met hangende apps of malware waardoor er constant een verbinding actief is en daar wordt elk toestel warm van en loopt snel leeg. Snapdragon en Exynos discussie is ook al verleden tijd na de updates.Peer_76 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:47:
Beste Tweakers.
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe telefoon waarbij ik tussen de Note 20 Ultra en de S 21 Plus zit te twijfelen.
Over de Note 20 Ultra heb ik al een hoop gelezen over een snel leeglopende accu en warm worden van het toestel. Is dit probleem al (deels) verholpen door middel van updates?
Ik speel geen games op mijn phone, het styluspennetje zie ik als een leuke extra, dus geen noodzaak. Bluetooth heb ik wel continu aan staan vanwege de koppeling met mijn watch 3. Verder gebruik ik een paar app's, het meeste doe ik via de browser. Momenteel gebruik ik mijn ruim 3 jaar oude Note 8. Ik neem aan dat zowel de Note 20 Ultra als de S 21 Plus beide een forse stap voorwaarts zal zijn. Gezien mijn twijfel tussen beide toestellen ben ik zeer benieuwd naar jullie huidige ervaringen met de Note 20 Ultra.
[ Voor 13% gewijzigd door danda op 29-08-2021 11:54 ]
Dat was het antwoord waar ik op hoopte. Ik heb de telefoon zojuist besteld (i.c.m. een nieuw abonnement).danda schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 11:42:
Negatieve ervaringen hebben meestal te maken met hangende apps of malware waardoor er constant een verbinding actief is en daar wordt elk toestel warm van en loopt snel leeg. Snapdragon en Exynos discussie is ook al verleden tijd na de updates.
Gebruikt iemand hier een gesprekopname recorder? Op mijn Note 8 heb ik verschillende geprobeerd, maar die nemen alleen mijn eigen stem op. Hopelijk werkt dat in Android 11 weer wel goed.
Welke screen protectors heb je ?Peer_76 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:32:
Ik heb de Note 20 Ultra sinds gisteren avond binnen en sinds vandaag in gebruik (De screenprotectors kwamen vandaag pas binnen).
https://www.goedhoesje.nl...tempered-glass-protector/
Ziet er goed uit en goedkoper dan White Stone.Peer_76 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:56:
Ik heb de Galaxy S20 Ultra Premium UV Liquid Glue 3D Tempered Glass Protector voor het scherm en een protector voor de camera.
Wat bedoel je .. Voor telefoongesprekken of voor interviews?Peer_76 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 21:32:
Gebruikt iemand hier een gesprekopname recorder? Op mijn Note 8 heb ik verschillende geprobeerd, maar die nemen alleen mijn eigen stem op. Hopelijk werkt dat in Android 11 weer wel goed.
[ Voor 40% gewijzigd door wiz op 15-09-2021 11:48 ]
Hey Basje Klodder,Peer_76 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 23:20:
Voor telefoongesprekken. Ik wordt nogal eens gebeld voor een zakelijke energiecontract of om een advertentie in een blad of online te laten plaatsen. Dan ik een stukje bewijs altijd handig.
Wat is jouw ervaring tot nu toe met de Samsung Note 20 Ultra?
Specifiek voor de batterij ben ik wel benieuwd.
[ Voor 1% gewijzigd door Scolopax op 21-09-2021 20:32 . Reden: typo ]
Update:Peer_76 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:56:
Ik heb de Galaxy S20 Ultra Premium UV Liquid Glue 3D Tempered Glass Protector voor het scherm en een protector voor de camera.
De screenprotector begint nu rechts onderaan los te komen. Hopelijk is het bij mij een gevalletje pech en blijft het na opnieuw bevestigen wel langer zitten. Ik moet dan alleen aan een nieuwe portie uv-lijm zien te komen.
Voor de Note 20 is de oktober update er inderdaad al, maar waarom nog steeds een 1 september security patch?andremichel schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:01:
OTA update N981BXXU3DUI5 1 september patch.
[ Voor 19% gewijzigd door wiz op 07-10-2021 11:18 ]
Geen idee.wiz schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:16:
[...]
Voor de Note 20 is de oktober update er inderdaad al, maar waarom nog steeds een 1 september security patch?
Misschien volgt er nog wat......
[ Voor 4% gewijzigd door andremichel op 07-10-2021 17:30 ]
https://www.sammobile.com...ad/N986BXXS3DUIF/1583092/
( LUX-Belgie)
Tegenwoordig moet je de USB Kabel in het toestel hebben. Het andere eind aansluiten op een laptop of pc.patrick56 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:00:
Hello is er iemand die weet hoe je de cache van het toestel kan ledigen? Volgens YouTube en andere sites moet men het volume knop en terzelfde tijd de startknop indrukken om in het systeem te geraken maar bij mij lukt dit niet
Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra
Palthe
Ja maar niet via de normale manier. Dus via xda. Is niet meer mijn actieve foon, gebruik nu iPhone 13 Pro, maar is er iets wat je wilt weten?Kawinho schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:52:
Iemand al One UI 4 binnen?
Zojuist bij 'Software-update' gekeken en kan de nieuwe UI versie via reguliere weg downloaden.Kawinho schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:52:
Iemand al One UI 4 binnen?
Google Play system update is nu 1 december 2021, die stond raar genoeg op 1 september 2021 na de Android 12 update.
:strip_exif()/f/image/ceM3muoykUTleVI4DAr4zLBI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door WhySoSerious? op 15-01-2022 14:06 ]
Hier vandaag gekregen, echt netjes en we zijn nog niet eens februari.VincentvdBergh schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:33:
Net de patch van beveiliging voor 1 februari al binnen gekregen. Lijkt er inderdaad op dat er wat mensen bij Samsung peper in hun rest hebben gekregen voor het produceren van updates.
Changelog:
• Algehele stabiliteit van uw apparaat is verbeterd.
• De beveiliging van uw apparaat is verbeterd.
[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 31-01-2022 16:36 ]
De volgende op het oog;
Whitestone Dome Glass
PanzerGlass Case Friendly Gehard Glas Screenprotector
Over de Whitestone Dome Glass lees ik wisselende ervaringen, met name loslaten de zijkanten. De PanzerGlass is men ook wisselent en matig positief over en heeft een uitsparing voor de fingerprint scanner, dat is natuurlijk een hele lelijke oplossing

Hebben jullie hier ervaring mee, of betere alternatieven? Bedankt.
Andere vraag; wat is het verschil, buiten de andere stekker om, met een UK versie en een NL versie van de Note 20? Ik vraag dit omdat een kameraad in de UK een dit toestel tegen een zeer scherpe prijs kan aanschaffen, maar gaat dat werken in NL op het net hier.
[ Voor 20% gewijzigd door Vjenne-ICT op 21-02-2022 16:17 ]
wat betreft de ULTRA versie weet ik dat er heel wat screenprotectors zijn (zelfs hele dure a 40 euro!) die moeite hebben met de ingebouwde vingerafdrukscan in het display... ik weet niet of de normale note 20 dat ook heeft anders werkt een goedkope screenprotector van de Hema even goed.Vjenne-ICT schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:14:
Heeft iemand een goed tip voor een screen protector, voorkeur gaat uit naar een tempered glass.
De volgende op het oog;
Whitestone Dome Glass
Over de Whitestone Dome Glass lees ik wisselende ervaringen, met name loslaten de zijkanten. De PanzerGlass is men ook wisselent en matig positief over en heeft een uitsparing voor de fingerprint scanner, dat is natuurlijk een hele lelijke oplossing![]()
Andere vraag; wat is het verschil, buiten de andere stekker om, met een UK versie en een NL versie van de Note 20? Ik vraag dit omdat een kameraad in de UK een dit toestel tegen een zeer scherpe prijs kan aanschaffen, maar gaat dat werken in NL op het net hier.
Kan je helaas niet helpen aan info screenprotector, kan je kameraad wel helpen aan een Note 20 Ultra als mijn net bestelde S22 Ultra er is. PB me maar voor meer info.Vjenne-ICT schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:14:
Heeft iemand een goed tip voor een screen protector, voorkeur gaat uit naar een tempered glass.
De volgende op het oog;
Whitestone Dome Glass
Over de Whitestone Dome Glass lees ik wisselende ervaringen, met name loslaten de zijkanten. De PanzerGlass is men ook wisselent en matig positief over en heeft een uitsparing voor de fingerprint scanner, dat is natuurlijk een hele lelijke oplossing![]()
Werkt prima, zolang het maar een Europese versie is.Vjenne-ICT schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:14:
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Een screenprotector ben ik nog steeds niet uit, is een lastige...
Wellicht te maken met diefstal galaxy broncode?
Beveiligingspatch is nu 1 maart 2022, RAM Plus kan nu tot 8GB en nog meer vernieuwingen.
[ Voor 43% gewijzigd door WhySoSerious? op 23-03-2022 12:42 ]
Ervaren meer van jullie deze problemen? Misschien maar eens een factory reset uitvoeren na al die updates
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik moet toegeven dat mijn snapdragon note 20 ultra ook niet meer de volle dag uithoud zonder de batterij besparende modus. Geen idee of het erger is geworden na een update of dat het ouderdom is (wat eigenlijk raar is voor een telefoon van 1,5 jaar oud)cypher21 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:33:
Ik heb mijn note 20 ultra nu 1 jaar en een maand of 3 a 4 maar kom met een volle accu nauwelijks een dag door, sterker nog afgelopen zaterdag een paar foto's en filmpjes maken en het ding was halverwege de dag al leeg....
Ervaren meer van jullie deze problemen? Misschien maar eens een factory reset uitvoeren na al die updates
Lege virente, virent cuncta
:strip_exif()/f/image/ON43neV9Jcf8zHuhSOgEZsdY.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kom trouwens de dag prima door, het is nu 23:45 en heb nog 10%. Ik heb wel de Exynos model, weet niet of dat wat uit maakt.MxMayne1 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:18:
[...]
Ik moet toegeven dat mijn snapdragon note 20 ultra ook niet meer de volle dag uithoud zonder de batterij besparende modus. Geen idee of het erger is geworden na een update of dat het ouderdom is (wat eigenlijk raar is voor een telefoon van 1,5 jaar oud)
[ Voor 52% gewijzigd door WhySoSerious? op 24-05-2022 23:48 ]
ik heb hetzelfde gehad maar via my samsung kan je alsnog de telefoon ontgrendelen (moet je dat wel ooit aangezet hebben)cassiekai schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:37:
Ik heb de laatste update geïnstalleerd en bij het opnieuw opstarten kwam ik er verdorie achter dat ik het ontgrendelpatroon niet meer weet. Ik dacht weer met de vingerafdrukscanner in te kunnen loggen. Nu wil ik een harde reset doen, maar ik krijg mijn telefoon geen eens meer uit zonder het ontgrendelpatroon. Ik weet niet meer wat ik nou moet. Het liefste zou ik natuurlijk geen harde reset doen omdat ik dan alles kwijt ben.
Lege virente, virent cuncta
Ik heb mijn toestel toch een hard reset kunnen geven. Alles weg natuurlijk. Het enige wat ik echt zonde vindt zijn bepaalde foto’s. Ik zorg er nu wel voor dat me dit niet meer gebeurd.MxMayne1 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:01:
[...]
ik heb hetzelfde gehad maar via my samsung kan je alsnog de telefoon ontgrendelen (moet je dat wel ooit aangezet hebben)
Er is tussen het moment dat dit nog wél werkte en het probleem-moment geen update geweest van Samsung óf van de ING app. Rara politiepet...?
Als ik naar het instellingenscherm van de app ga om dit aan te passen, kan ik wel inloggen en bevestigen kiezen, maar nadat ik de ontgrendelcode heb ingegeven, blijft het balkje 'opslaan' grijs. Alleen als ik 'alleen inloggen' kies, wordt ie oranje en kan ik de keuze vastleggen.
Niet een enorm probleem, maar wel irritant, vooral omdat het altijd goed heeft gewerkt. Nog iemand met dit probleem, of moet ik echt even de ING helpdesk gaan bellen?
Ik heb vingerafdruk opnieuw toegevoegd en zie inderdaad ook alleen een grijs veld opslaan.
Edit: maar hij heeft hem blijkbaar wel opgeslagen, ik kan inloggen en overmaken met mijn vingerafdruk.
Ik heb wel afgelopen week een flinke update gehad (2 GB) en alles ziet er wat meer kinderlijker uit. (a la Samsung kids) Alleen mijn unlock patroon pakt hij heel vaak niet als ik het even snel wil doen. (dit is niet hetzelfde als jouw probleem)
[ Voor 8% gewijzigd door Goof2000 op 15-11-2022 16:27 . Reden: Ervaring toegevoegd ]
Misschien is dat bij mij ook het geval. Ik zal ze eens allemaal wegkiepen en opnieuw toevoegen. Of de hele ING app opnieuw installeren, cache weggooien enzo. Voor de zekerheid opnieuw opstarten en een crusifix en knoflook klaarleggen just in case...Goof2000 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:24:
Ik heb vingerafdruk opnieuw toegevoegd en zie inderdaad ook alleen een grijs veld opslaan.
Edit: maar hij heeft hem blijkbaar wel opgeslagen, ik kan inloggen en overmaken met mijn vingerafdruk.
Verwijderd
Overigens 6 maand na release tot paar maand geleden werd ie nog heet, nu sinds laatste updates niet meer zo snel waarmee ik zeer blij ben! (Of door het koude weer) Iemand nog gemerkt?
Laatste flagship Apple en Samsung schermtijd lijken mij gelijkaardig aan mijn ervaring met de note20 ultra terwijl s21 en s22 ultra het minder goed leken te doen en iedereen prijst ze nu de lucht in (wel grappig dat het zo moet gebeuren haha).