[Huawei AX pro Honor router 3] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 19:05
Die ca 50% haal in overal in huis en tuin probleemloos... in de kamer binnen pakweg 7 meter van de router ruim het dubbele van wifi5 Asus.
Los daarvan is zelfs met wifi5 hardware een toename in snelheid merkbaar van enkele tientallen procenten.
Dus nee, het is geen theorie maar keiharde praktijk.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-06 18:45
SED schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:43:
Die ca 50% haal in overal in huis en tuin probleemloos... in de kamer binnen pakweg 7 meter van de router ruim het dubbele van wifi5 Asus.
Los daarvan is zelfs met wifi5 hardware een toename in snelheid merkbaar van enkele tientallen procenten.
Dus nee, het is geen theorie maar keiharde praktijk.
dan zal je eerder aangegeven review wel niet kloppen :)

En nu ga ik er mee stoppen, en mag er weer on topic. Wifi 6 is over het algemeen sneller, zeker als je een oude wifi5 met een recente wifi6 router gaat vergelijken. Dat heeft echter niet zo zeer iets te maken met de gekozen standaard, meer de kwaliteit en daarmee kosten van de implementatie.

[ Voor 24% gewijzigd door mash_man02 op 11-01-2021 21:59 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
Dan heb je mijn review niet goed gelezen of begrepen.
En ja wifi6 is gewoon een stuk stabieler en sneller . Als jij tevreden bent over je huidige wifi dan moet je ook beslist die aanschaf niet doen!
kosten van de implementatie
Dan heb je echt niet goed gelezen!
De router is beschikbaar voor pakweg 50 euro. No brainer..

[ Voor 26% gewijzigd door SED op 11-01-2021 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06 00:11
Tenzij ik de router 2 meter van mijn pc zet ligt 5 gighz eruit. Ax3 pro global, zo zwak had ik niet verwacht :/

Vreemd als ik hier andere comments lees. :?

[ Voor 17% gewijzigd door anessie op 15-01-2021 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:34

Johnny E

Dôh !!

Ik heb gisteren m'n drie AX3 Pro's binnen gekregen en de eerste twee geïnstalleerd.
De App is op IOS waardeloos, die heb ik dan ook maar achterwegen gelaten.
Vanuit de browser de eerste AX3 Pro helemaal geconfigureerd, dat was appeltje eitje.
Daarna de tweede via UTP verbonden, die maakt echt helemaal automatisch verbinding en haalt de config van de eerste op en werkt perfect als mesh accesspoint.

Vandaag even een switch ophangen en dan de laatste AX3 Pro plaatsen.
Op de beneden verdieping is de 5Ghz ontvangst bij mij nu al een stuk stabieler dan met m'n Netgear R7000.
Tot nu toe kan ik nagenoeg overal de volle 250Mbit van Ziggo benutten.

Op m'n iPhone 12 lijkt Wifi6 vooral iets snappier te werken dan Wifi5, maar dat is niet objectief gemeten.
Tot nu toe tevreden met de aankoop.

Enige nadelen tot nu toe zijn het ontbreken van een extra LAN poort en het niet op kunnen hangen van de apparaten. Zodra ik meer ervaringen heb zal ik deze delen.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
@anessie Inderdaad vreemd. Er zijn een aantal zaken die je kunt proberen.
optie 1: Zet het wifi5 backup netwerk aan en kijk dan hoe je client reageert.
optie 2: Ontkoppel 5Ghz en 2,4Ghz en geef elke freq een eigen naam en kijk hoe de verbinding dan verloopt.
Je kunt overigens ook beide doen natuurlijk.
Nog een aandachtspunt:
Met welk apparaat leg je verbinding.. heb je al een ander apparaat getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
S20 en een ax210 intel pcie kaartje in pc. Beide wifi 6 compatibel. Beide geven ook wifi 6 als de router op paar meter staat, beide verliezen het als het over de 5m gaat (geen obstakels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

anessie schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:40:
S20 en een ax210 intel pcie kaartje in pc. Beide wifi 6 compatibel. Beide geven ook wifi 6 als de router op paar meter staat, beide verliezen het als het over de 5m gaat (geen obstakels).
Staat Wifi power-mode op Max?
Ik heb zelf Prioritize 5 GHz aangezet. Wat heb jij hier staan?
Al eens een reset geprobeerd?

Wat heb je ingesteld staan op "11ax guard interval"?
Deze staart standaard op "short" in situaties met veel storing zou je deze op "medium" of "long" kunnen zetten.
Bij 5Ghz Bandwidth staat standaard 160Mhz niet aan. Ik heb deze zelf wel aangezet.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Johnny E schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:32:
[...]Wat heb je ingesteld staan op "11ax guard interval"?
zou je deze op "medium" of "long" kunnen zetten.
Dat hielp >:)

Volgende week eens vergelijken met powerline oplossing, mogelijk stuur ik ze beide retour, ~60 euro per stuk om 5-6 meter te overbruggen is het me ook niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvez
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2024
Hoi allemaal!

Ik heb onlangs via de iBood en een mooie aanbieding de HUAWEI WiFi AX3 PRO gekocht. Ik heb exact hetzelfde probleem als eerder in de thread, maar geen antwoord gezien, of ik heb een leesbril nodig.

Mijn ziggo modem heb ik ooit i bridge modus gezet. Huawei herkent daarmee dus internet niet. Ik heb dus de ziggo modem in bridge modus en de kabel naar de WAN poort van de AX3 PRO verbonden. Wat ik ook doe, hij herkent de verbinding niet en ik kan er dus nog niets mee.

Heeft iemand een oplossing, of moet ik de ziggo router van bridge modus afhalen?

Alvast bedankt!
Yves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

@yvez in de eerste pagina tijdens de setup moet je de dhcp optie selecteren voor het opzetten van de internet verbinding.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rip4z5CEXzQ4eVAALnJb2rg1x18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nCUc5ymhyTjzp8gsmCjCVWo.jpg?f=fotoalbum_large

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvez
Johnny E schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:52:
@yvez in de eerste pagina tijdens de setup moet je de dhcp optie selecteren voor het opzetten van de internet verbinding.[Afbeelding]
Hey man, dank je wel maar uiteraard heb ik DHCP geprobeerd. Ik heb ook static ip adres gebruikt en dan mijn public ip gegevens geprobeerd, maar het mag niet baten.... Mijn fritzbox heeft geen moeite met dezelfde verbinding, dus ik weet niet precies waarom niet....

Ik wil de ziggo modem niet van bridge modus afhalen, want ik weet dat het dan gewoon werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
foutje.. was in bridgemodus

[ Voor 93% gewijzigd door SED op 18-01-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 18:23
yvez schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:46:
Mijn ziggo modem heb ik ooit i bridge modus gezet. Huawei herkent daarmee dus internet niet. Ik heb dus de ziggo modem in bridge modus en de kabel naar de WAN poort van de AX3 PRO verbonden. Wat ik ook doe, hij herkent de verbinding niet en ik kan er dus nog niets mee.
Zoals anderen stellen, zou het met de router in DHCP modus moeten werken. Misschien een stomme vraag, maar heb je de kabel vanaf de Ziggo modem wel in de WAN poort van de Huawei router gestoken?

Je kan altijd kijken of het wél werkt met de Ziggo in normale router modus, maar zoals je zelf al zegt zou het gewoon moeten werken. Wat gebeurt er als je een PC / laptop direct achter de modem in bridge hangt? Krijg je dan wel een adres toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvez
Bedankt Thomas. Zoals aan gegeven, inderdaad in de WAN van de AX gestoken,direct van de ziggo modem (connectbox als dat uit maakt). Maar die staat in bridge modus. Ik krijg inderdaad geen IP adres als ik mijn laptop op de box aansluit...maar als ik hem weer terug op de WAN van mijn fritzbox steek, krijgt die netjes het externe ip.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas H
yvez schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:46: Ik krijg inderdaad geen IP adres als ik mijn laptop op de box aansluit...maar als ik hem weer terug op de WAN van mijn fritzbox steek, krijgt die netjes het externe ip.....
Dan staat er dus geen dhcp aan bij Ziggo. Ik heb geen andere remedie dan eens goed de instellingen van de Fritzbox naspeuren, om te achterhalen hoe die verbinding legt met het WAN.

Heb je ook geprobeerd de Ziggo modem een poosje uit te schakelen (5 minuten stekker uit het stopcontact), dan weer aan te zetten met de Huawei op DHCP ingesteld?

[ Voor 15% gewijzigd door Thomas H op 16-01-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkTh
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-01-2024
@yvez Zit in dezelfde positie, ziggo modem in bridge mode en de via ibood gekochte Ax3 die tot nu geen internet connectie krijgt. Heb via mail support gevraagd bij Huawei nl. Eerste algemene antwoord gekregen, maar nog geen stap verder gekomen. Indien hier iets uitkomt zal ik het hier gaan delen.
Zal de 5 minuten ziggo modem stroomloos maken van ThomasH gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvez
@Thomas H ik ga het proberen maar dat gaat denk ik niets uithalen omdat de bridge modus geen DHCP door geeft. De reden dat de Fritz box werkt is omdat je kan zeggen dat internet via een cablemodem binnen komt, schijnbaar stelt hij daar mee iets in dat je er mee kan werken.

@HenkTh same here, als het me lukt dan ga ik het hier uiteraard plaatsen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yvez
Thomas H schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Dan staat er dus geen dhcp aan bij Ziggo. Ik heb geen andere remedie dan eens goed de instellingen van de Fritzbox naspeuren, om te achterhalen hoe die verbinding legt met het WAN.

Heb je ook geprobeerd de Ziggo modem een poosje uit te schakelen (5 minuten stekker uit het stopcontact), dan weer aan te zetten met de Huawei op DHCP ingesteld?
Gast.......ik kan je wel zoenen. Ik vind het zoooooo irritant dat dit het oploste, maar het heeft gewrkt!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkTh
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-01-2024
@Thomas H Ziggo modem 5 minuten uit, heeft bij mij ook de connectie problemen opgelost. Super bedankt voor deze oplossing. :-D _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas H
Fijn dat deze niet zo enorm technische oplossing gewerkt heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvez
Thomas H schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:48:
Fijn dat deze niet zo enorm technische oplossing gewerkt heeft :)
Zoals ik al zei, ZWAAR irritant dat dit het oploste, maar...het is wel opgelost :p Alles draait nu als een zonnetje, super bedankt daar voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-06 23:10
Heren, is het verstandig de ax3 pro als 2de apparaat (1e accespoint) of als Router laten functioneren?

Heb namelijk al een Netgear R7000 router, alleen weet niet wat wijsheid is wat als router laten functioneren en welke als Accespoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
De vraag die je 'm.i. jezelf moet stellen is welke router features je wilt gebruiken en welk van de twee daar het beste in is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

Probook8979 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:42:
Heren, is het verstandig de ax3 pro als 2de apparaat (1e accespoint) of als Router laten functioneren?

Heb namelijk al een Netgear R7000 router, alleen weet niet wat wijsheid is wat als router laten functioneren en welke als Accespoint?
Ik heb net mn R7000 vervangen door 3x de AX3 Pro. Heb er nog geen moment spijt van. R7000 begon bij mij de laatste tijd wat kuren te vertonen. Regelmatig een spontane reboot. Af en toe wegvallen van signaal. Al diverse alternatieve OS’en geprobeerd en met Freshtomato was het goed te doen. Toen iBOOD de AX3 pro in de aanbieding had heb ik het er op gewaagd en het heb ik er 3 aangeschaft.

Features als USB e.d. Op een router gebruikte ik niet en mis ik ook niet, als jij daar wel gebruik van maakt dan is de AX3 wellicht niet voor jou geschikt.

De R7000 heb ik in ons oude huis afgeschaft en dat was een stuk kleiner dan ons huidige huis. Met de 3 AX3 heb ik nu van zolder tot de garage en in de tuin goede ontvangst.

Het is voor mij echt een goede koop geweest, ben er super tevreden mee.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittarius
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-01-2024
Hallo allen,

Sinds eind vorig jaar heb ik 2 AX3 pro's in mijn bezit en heb ik deze achter mijn tmobile router gehangen (Wifi op uitgeschakeld).

Nu ben ik zeer tevreden over de dekking in mijn huis met deze 2 routers en ook het overschakelen tussen de 2 routers gaat probleemloos.

Alleen ben ik nu al een tijdje bezig om de snelheid van het draadloos netwerk te verhogen. Hier haal ik, gemiddeld genomen, maar ongeveer 50% van de snelheid van als ik hem bedraad achter de AX3 router hang. *de router die bedraad is aangesloten op mijn tmobile router. De tweede AX3 staat draadloos halverwege mijn huis (appartement).
De upload snelheid is vaak wel tegen het maximum van mijn abonnement, alleen de downloadsnelheid is 50% lager.

Ik heb de SSID gewijzigd naar dezelfde naam als mijn oude router zodat alles naadloos overschakelt van mijn oude router naar de nieuwe. Tevens heb ik de Wfi5 backup aangezet voor de apparaten die niet goed met het wifi6 signaal werken.

Het wifi 2.4ghz signaal heb ik in eerst instantie een andere naam gegeven t.o.v. het 5ghz signaal en later uitgeschakeld, beide instellingen bieden weinig snelheid verschil.
De brandbreedte heb ik ingesteld op 20/40/80/160 Hz.
Kanaal selectie staat op Auto.

Volgensmij heeft de DNS weinig effect, maar ook die heb ik gewijzigd ivm regelmatige DNS storingen bij Tmobile.

Hebben jullie misschien nog ideeën die mijn lagere snelheid verklaren bij een draadloze verbinding en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heimdallr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:52

Heimdallr

Asgard

Sinds kort ook in het bezit van twee AX3 pro routers in draadloze mesh opstelling. Gezien de prijs vind ik het ongelofelijk hoe goed dit spul werkt op deze manier. Het mag dan geen Tweakers router maar ik kan veel mensen dit product van Huawei aanraden.

Lidet er om den mans vrede, som ingen vurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 12:02
Heb onlangs een AX3 Pro besteld welke een ASUS RT-AC68U gaat vervangen. Initiele setup ging smooth, snelheid is fantastisch, heb echter nog geen range kunnen testen.

Wat me opvalt is echter dat ik nergens een andere DNS lijk in te kunnen stellen, voorheen gebruikte ik Cloudflare. Gaat dat simpelweg niet of mis ik iets?

Ook is de helft van de Huawei AI Life app in het Chinees :?

[ Voor 9% gewijzigd door catchingfire op 31-01-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Word openwrt ondersteund op deze router? Weet niet of dit is gevraagd, vind het wel moeilijk om voor Huawei te kiezen, we lezen genoeg over wat ze potentieel doen en heb dus liever een andere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heimdallr

Heimdallr

Asgard

catchingfire schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:00:
Heb onlangs een AX3 Pro besteld welke een ASUS RT-AC68U gaat vervangen. Initiele setup ging smooth, snelheid is fantastisch, heb echter nog geen range kunnen testen.

Wat me opvalt is echter dat ik nergens een andere DNS lijk in te kunnen stellen, voorheen gebruikte ik Cloudflare. Gaat dat simpelweg niet of mis ik iets?

Volgens mij is het niet mogelijk om een andere DNS server in deze router in te stellen. De Huawei AI Life App is bij mij netjes in de Engelse taal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

catchingfire schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:00:

Alternatieve dns instellen gaat prima hoor.
Via de webinterface bij “Verbinden met internet”.
In mijn geval heb ik m’n pi-hole ingesteld en gebruik ik quad9 als fallback.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPUVPNmza6WSikzUnNdkdETEhqA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eo0d2HJsidcZ8JAyYz1FhUkQ.jpg?f=fotoalbum_large

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
Lol ik was net een screendump aan het maken (gedoe, ik kan niet wennen aan de toetsencombo in MacOS) en zag toen jouw post. Precies wat ik had willen plaatsen. Ik heb ook eerder in dit draadje aangegeven dat ik dedicated DNS servers gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
HollowGamer schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:00:
Word openwrt ondersteund op deze router? Weet niet of dit is gevraagd, vind het wel moeilijk om voor Huawei te kiezen, we lezen genoeg over wat ze potentieel doen en heb dus liever een andere firmware.
De firmware schijnt gebaseerd te zijn op openwrt maar bevat binaire delen. Openwrt forum verwacht vooralsnog geen open versie.
https://forum.openwrt.org/t/support-for-huawei-ax3-pro/66551
De Huawei "wat ze potentieel doen" verhalen zijn nog nooit bewezen. In tegenstelling tot bijv Cisco en Juniper waar wel NSA backdoors in zaten. Zonder bewijs dus blijft men onschuldig tot tegendeel bewezen is.
Als je op zoek bent naar routers die ondersteund worden door openwrt kun je het beste hun forum bezoeken.
https://openwrt.org/supported_devices

[ Voor 3% gewijzigd door SED op 01-02-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Heimdallr schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:31:
[...]

Volgens mij is het niet mogelijk om een andere DNS server in deze router in te stellen. De Huawei AI Life App is bij mij netjes in de Engelse taal.
Engels? Hier ging ie op NL (m'n iPhone staat op NL) maar dat is dan dus half Chinees. Geen idee hoe ik alleen de Huawei app naar Engels zou kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heimdallr

Heimdallr

Asgard

catchingfire schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Engels? Hier ging ie op NL (m'n iPhone staat op NL) maar dat is dan dus half Chinees. Geen idee hoe ik alleen de Huawei app naar Engels zou kunnen krijgen?
Hmm ik heb hier een android telefoon die op de Engelse taal is ingesteld en dan is de hele app in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:45
Als je een mesh vormt over wifi, kan je dan ook apparaten met een netwerkkabel aansluiten op de secundaire AP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 18:14
Ik begrijp nog niet helemaal of ik mijn 2x Honor 3 goed aangesloten heb.

De tweede router geeft aan dat hij repeater mode "5 GHz Wi-Fi" staat. Is dit gelijk aan een Mesh werking? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JECQ7tVoJYJ827dJw9dwBB8jDfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpsgBIk74QWzekazwk6987mx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Mesh is feitelijk een vorm van intelligente repeatermodus. Verschil is bijv dat alleen verkeer dat bedoeld is voor een aan de secondary router aangesloten devices doorgegeven zal worden.
De weergave is normaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

Hmm vandaag is de mijn setup van 3x Ax3 pro in mesh voor het eerst volledig vastgelopen. Mocht alle unit een voor een een reboot je geven voordat alles weer up en running was.
Hopelijk gaat dit niet vaker gebeuren

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
Kijk eens naar je updates.. waarschijnlijk heb je op een van de apparaten een update gekregen. Niet altijd duidelijk is waarom niet alles in een keer geupdated wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

Zie inderdaad dat er een update is toegepast.
Alle units zijn bijgewerkt.
Blijft vreemd gedrag dat na een update niets werkt tot een reboot.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Lijkt me inderdaad niet goed. Mij viel ook op dat het downloaden bij mij gebeurde buiten de ingestelde tijd. Mogelijk dat een reboot wel op het ingestelde tijdstip zou hebben plaatsgevonden. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John6871
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-06 08:41
Vandaag ook de Huawei AX3 Pro geïnstalleerd, als bedraad AP aan een Netgear 6300V2 router. Voor de test heb ik de Huawei een andere SSID gegeven. Helaas moet ik zeggen dat de Huawei niet een klein beetje trager is dan de Netgear, het scheelt echt een factor 5. Ik heb momenteel alleen nog maar een paar eenvoudige tests gedaan via o.a. een app van Ubiquiti, maar toch. Zowel de snelheid als de dekkingsgraad vallen ontzettend tegen.
Ik heb de Huawei standaard als AP geïnstalleerd en verder niets speciaals gedaan. Nu vraag ik me af of ik iets verkeerds heb ingesteld of dat de Netgear echt gewoon het betere product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Een test is alleen controleerbaar als bekend is met welke client je wilt verbinden. Echte wifi 6 snelheid zul je alleen behalen met een client die dat ook kan ondersteunen. De genoemde netgear is een wifi4 router en als de clients uit dezelfde perode stammen is er geen support voor de hogere snelheid die wifi6 kan bieden.
Er zijn wel een aantal settings die je kunt controleren.
Heb je wifi5 backup aanstaan en zo ja op welke snelheid is die verbinding.
Heb je 160MHz aanstaan ( wifi settings)
Gebruik je de app zo ja welke. ios of android?
Staat wifi power mode op maximaal? ( my wifi)
Verbind je op 2,4GHz of 5GHz?
Hoe snel is de bedrade verbinding, 100Mbps of 1000Mbps en is de kabelverbinding ooit getest op die max snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John6871
Oké, bedankt voor de snelle reactie SED.
Naar mijn mening moet het toch niet uitmaken of ik een apparaat uit de Netgear periode (wifi4) verbind met de Huawei. Ik merk een echt verschil in snelheid tussen de Netgear en de Huawei als ik met dezelfde "klant" meet. De Huawei is echt veel trager.
- Géén wifi5 backup
- 20/40/80/160 MHz aanstaan
- ik weet niet welke app je bedoelt maar Huawei ingesteld via laptop en "meet-app" is android (Ubiquiti)
- wifi power staat op max
- telefoon (Motorola G6plus) heeft 5GHz verbinding
- bedrade verbinding is 100Mbps en getest op die snelheid (Netgear en Huawei bieden via dit soort kabel)
- overigens staan beide signaalbronnen evenver van me af in direct zicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Wifi6 is voor veel oudere clienten een stap te ver. Vandaar dat er ook een terugval optie geboden is via de wifi5 backup optie. Die zal met je oudere apparatuur ongetwijfeld al betere resultaten opleveren.
Wifi6 is in staat hogere snelheden dan een 1000Gbps aansluiting kan verwerken aan te bieden aan geschikte clients. Door slechts op 100Mbps aan te sluiten knijp je bij voorbaat de haalbare snelheden. Maar het zou bij een juiste connectie tenminste net zoveel moeten zijn als de verouderde wifi4 van je Netgear.
Ik kom in relatie tot die Motorola wel veel wifi problemen tegen. Geen idee of daar een mogelijke oorzaak ligt met bepaalde routers. dat komt overigens vaker voor helaas.
https://forums.lenovo.com...wifi-problem/td-p/4068899

Mijn tip zou zijn om een ander merk smartphone van zeer recente makelijk te laten verbinden met je wifi en dan eens te testen. Je hebt vast een kennis met een recente Huawei phone of een Xiaomi of een Lenovo of Apple of een...
Gebruik bij de speedtest.nl site voor een test. (dan hoeft die kennis zelfs niets te installeren)

[ Voor 17% gewijzigd door SED op 09-02-2021 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John6871
Helaas, heb afgelopen uren van alles geprobeerd maar geen resultaat. Allerlei apparaten heb ik de revu laten passeren (hypermodern tot 10 jaar oud). Mijn oude Netgear R6300v2 is in alles "beter" dan de Huawei AX3Pro. Vooral snelheid en dekkingsgraad zijn bagger en als "kersje op de pudding" lees ik nu ook nog dat er geen Gastnetwerk is in AP-mode (alleen op de hoofdrouter). Dat laatste is mijn fout, had ik maar meer en beter moeten zoeken en lezen.
Conclusie: een miskoop van 50 euro die nu op Marktplaats wordt gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren 2 AX3 Pro's draaien, waarbij er 1 als primaire router dienst doet.

Ten opzichte van mijn Asus RT-AC3200 heb ik voor en nadelen. Qua management functies heeft de router voor mij eigenlijk precies voldoende.

Ideaal is dat het gasten netwerk over beide AX3 Pro's werkt én dat ik daarbij de snelheid kan inperken.

Minpunt is dat je niet goed kunt zien hoeveel dataverkeer een apparaat verbruikt heeft. Ik vind het bijvoorbeeld interessant om te zien hoeveel GB er verstookt is door bv een PS4 of Xbox, of eventueel door de kinderen op hun iPad (waarbij je dan nog kunt zien hoeveel GB Youtube verkeer is, hoeveel GB TikTok verkeer is, etc).

Qua absolute snelheid ben ik er op sommige locaties op vooruit gegaan, op sommige locaties iets op achteruit. Echter, doordat ik nu 2 AX3 Pro's heb, zie ik dat de clients zichzelf netjes verdelen over beide. Gevolg is dat internet in het algemeen beter werkt (draadloos).
Wel heb ik uitgezet dat 2,4Ghz en 5Ghz als 1 SSID werkt. De snelheid vond ik daarmee tegenvallen. Ik heb nu 2 SSID's (bij de Asus waren dit er 3, 1x 2,4Ghz en 2x 5Ghz) waarbij ik de iPads en iPhones aan de 5Ghz heb gekoppeld (daar presteren ze beter op). WiFi 5 heb ik verder niet ingeschakeld, alles werkt nu op de juiste snelheid \ dekking.
Verder blijf ik er bij dat zaken als TV's en spelcomputers bekabeld aangesloten moeten zijn indien er bv grote updates worden gedownload of als er online op wordt gespeeld.

De afgelopen weken heb ik geregeld Fortnite gespeeld, waarbij ik speel met diverse statistieken in beeld (netwerk/fps). Op mijn Asus router had ik een ping van 15-20 ms als ik in de avond speelde. Gisteren viel mij op dat de ping geregeld ook rond de 10ms komt nu, waarden die ik nog niet eerder gezien heb.

Ja, allicht zijn er nog beter presterende routers \ access points. Maar als je 2 of meer van deze AX3 Pro's hebt, heb je een heel betaalbaar mesh systeem inclusief WiFi6. En inmiddels is 20% van wat draadloos is aangesloten hier thuis al WiFi 6.

Edit: overigens heb ik de AX3 Pro's gekoppeld middels de "H-knop" en vervolgens heb ik de 2e AX3 Pro elders neergezet. Dit heb ik bekabeld gedaan, waarbij er een unmanaged switch tussen beide zit. Ze hoeven dus niet direct op elkaar te zijn aangesloten.

Ik ga nog een 3e aanschaffen voor de andere kant van het huis.

[ Voor 7% gewijzigd door fredkroket op 10-02-2021 13:52 ]

• John6871
Beste @fredkroket ,

deze zin: "Ideaal is dat het gasten netwerk over beide AX3 Pro's werkt én dat ik daarbij de snelheid kan inperken." geeft me vraagtekens. De documentatie zegt dat een AX3Pro géén gastnetwerk heeft in AP-mode. Blijkbaar heb je dus een andere configuratie. Kun je daar iets meer over vertellen?

• fredkroket
  • Niet online
Ik heb beide routers gekoppeld via de H-link knop. 1 van de 2 routers staat ook gewoon in router mode, vervolgens kan je het gasten netwerk aanzetten én kan je de bandbreedte van het gasten netwerk aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:48
weer voor een nette prijs bij dirk https://www.dirk.nl/boods...-router-ax3-*ws7200/66670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries80
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09-2021
Beste Tweakers,

Wanneer de WiFi 5 Backup-functie (ac) wordt ingeschakeld. is er dan ook ondersteuning voor WiFi 4 (n)?
Ik heb het aan Huawei gevraagd, maar na een half uur wachten wist men het nog steeds niet zeker..

Reden is dat ik een tweede generatie i7 laptop heb, maar ondersteund geen WiFi 5 (ac) of hoger.
Ondanks ik de laptop weinig gebruik, wil ik weten of deze wel kan verbinden met de router.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Ja een wifi4 zal verbinden op het "N" protocol. AC en Ax lukt alleen met geschikte hardware.
Meestal is je wifi kaartje vrij simpel te vervangen trouwens. Zou ook nog optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries80
SED schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:34:
Ja een wifi4 zal verbinden op het "N" protocol. AC en Ax lukt alleen met geschikte hardware.
Meestal is je wifi kaartje vrij simpel te vervangen trouwens. Zou ook nog optie kunnen zijn.
Dankjewel voor je reactie! Dus laptop kan gewoon draaien op deze router?
Huawei-medewerker wist niet of AC en AX ook backwards compatible was met N (of lager),

Ben benieuwd of het bereik (ongeacht snelheid) dan net zo ver gaat als AC en AX, losstaand van Mesh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
De AX3 heeft support voor:
EEE 802.11a,
IEEE 802.11ac,
IEEE 802.11ax,
IEEE 802.11b,
IEEE 802.11g,
IEEE 802.11n,
IEEE 802.11v
Dus theoretisch zou zelfs een heel oude B verbinding op 11Mbps nog moeten lukken. Gelukkig geen ervaring mee ;)
Oudere protocollen, met name op de 2,4GHz band dragen verder dan die op de 5GHz band draaien.

[ Voor 15% gewijzigd door SED op 14-02-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Sinds deze week behoor ik ook tot de Honor 3 router club (niet de Pro versie).
Via de lopende actie op hihonor.com + coupon heb ik er twee in mesh staan voor maar €30 per stuk :)

De secondary staat in onze bureau en alle computers + NAS hier zijn aangesloten via netwerkkabel om zo het wi-fi verbruik verder te centraliseren. Dit loopt als een trein, echt heel tevreden van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries80
Mantis schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:16:
Sinds deze week behoor ik ook tot de Honor 3 router club (niet de Pro versie).
Via de lopende actie op hihonor.com + coupon heb ik er twee in mesh staan voor maar €30 per stuk :)

De secondary staat in onze bureau en alle computers + NAS hier zijn aangesloten via netwerkkabel om zo het wi-fi verbruik verder te centraliseren. Dit loopt als een trein, echt heel tevreden van!
Lopende actie heb ik gezien.. Maar coupon, vertel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Andries80 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:25:
[...]
Lopende actie heb ik gezien.. Maar coupon, vertel?
AAHONOR10 voor 10 euro korting (bij minimaal 50 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
Interessant, zijn de Honor en de Huawei naadloos te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Laatst online: 11-06 18:26
Sinds vandaag de AX3 pro via Amazon. Voor 59 euro een prima apparaat. Signaalsterkte valt me wel wat tegen ivm ziggo modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Ik lees dus vrijwel altijd de folder van de Dirk, behalve dus deze week. Maar, mijn vriendin heeft er vandaag 1tje opgehaald op de valreep. Dus morgenavond zal ik deze erbij hangen in mijn netwerk en heb ik 3 van deze apparaten.

Ik merk gewoon dat het nu overal gewoon vlot werkt én vooral dat het stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
Thomas H schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:52:
Interessant, zijn de Honor en de Huawei naadloos te koppelen?
Ik heb 2 Honor routers besteld, zal terugkoppelen als deze te 'meshen' zijn met de AX3 Pro ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Zoals eerder gezegd, heb ik de Back-up-WiFi 5 niet ingeschakeld op de router.
Ik dacht dat daarmee dus geen verbinding gemaakt kon worden door middel van 802.11ac (immers, dat is WiFi 5).

Wat blijkt nu - mijn laptop is gewoon verbonden met 5Ghz over Wi-Fi 5 (802.11ac) met een snelheid van 780/780 Mbps. Als ik de laptop verbindt via het 2,4Ghz netwerk, dan gaat hij over Wi-Fi 4 (802.11n) met een snelheid van 324/324 Mbps.

De genoemde snelheid varieert uiteraard, echter is het dus zo dat zonder Back-up-WiFi 5 inschakelen werkt het toch met WiFi 5. Dit was mij vooraf niet duidelijk in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
De backup voorziening is specifiek voor devices die problemen hebben met wifi6 protocol. Als je device probleemloos kan verbinden is er geen reden om die in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
Thomas H schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:08:
[...]
Ik heb 2 Honor routers besteld, zal terugkoppelen als deze te 'meshen' zijn met de AX3 Pro ;-)
Laatste update: ik heb de twee Honor's draadloos bijgeplaatst. Ze worden integraal opgenomen in het Mesh netwerk, ook updates kan ik vanuit de beheerpagina van de hoofd-router voor alle aangesloten systemen regelen. Geinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Heb nu twee Huawei AX Pro's in mesh staan achter een KPN Experiabox waarvan de wifi niet gebruiken. Saillant detail: het signaal van de Experiabox is tot ver in de tuin prima, van de Huawei's totaal geen signaal meer in de tuin. Het is ook niet dat ik enorm ruim woon ofzo.

Voordat ik nog enkele AX Pro's her en der ga neerzetten om wel mijn woning+tuin te coveren begin ik me nu toch af te vragen of een Xiaomi AX6000 wellicht nog een betere keuze zou zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Controleer de instelling.. staat de zendsterkte op MAX?
Zijn de antennes volledig uitgeklapt.
Is de plaatsing van de AX hetzelfde als de Experiabox? Zaken die signaal kunnen storen hebben een grote invloed.
Hier een aardige controle:
https://www.ziggo.nl/klan...aag/stoorbronnen#/verder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
SED schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:35:
Controleer de instelling.. staat de zendsterkte op MAX?
Zijn de antennes volledig uitgeklapt.
Is de plaatsing van de AX hetzelfde als de Experiabox? Zaken die signaal kunnen storen hebben een grote invloed.
Hier een aardige controle:
https://www.ziggo.nl/klan...aag/stoorbronnen#/verder/
Yes, Wifi signaal op max, antennes uit, plaatsing prima en vergelijkbaar met de experiabox.

De snelheid op de plekken waar wel signaal is is top, maar het idee was natuurlijk ook om qua dekking erop vooruit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Snap ik, en ik kan uit eigen ervaring ook alleen maar stellen dat het zo is hier. Ik heb een tuin van bijna 40 meter en tot achterin is er dekking.
Als dat bij jou niet het geval is dan lijkt er iets aan de hand te zijn. Moeilijk te beoordelen wat het is. (vandaar die link naar controles)

[ Voor 12% gewijzigd door SED op 20-02-2021 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-06 16:05
Zo, alles gehaald, aangesloten en... minder tevreden dan ik had gehoopt. Morgen verder met de casustiek maar vooralsnog is het een beetje meh.

Ik zal even de situatie uitleggen:
Ik ben verhuisd naar een nieuwe huurwoning. Wij hebben nu een extra kamer die is ingericht als logeerkamer/werkkamer. Ik heb een VDSL2 lijn binnenkomen van 100down/25 up, deze haalt vanaf Experiabox V10 bedraad bijna de volledige snelheid dus dat zit wel goed.
In mijn vorige huis (zelfde setup) gebruikte ik Powerline wat mij stabiel 40/10 gaf, goed genoeg voor mijn usecase. In dit huis werkt powerline verre van wenselijk (met moeite 5/1), waardoor ik over ben gestapt op WiFi.

Door middel van WiFi en een TP-Link RE200 met dualcore repeater functies (2.4ghz in, 5ghz uit) kom ik stabiel op 40/20 met uitschieters richting de 60/20. Erg tevreden, maar aangezien ik had geinvesteerd in een AX kaart in de desktop begon het een beetje te kriebelen... Tweakers kennen het gevoel ;)

Enfin; na een beetje overwegen een AX3 Pro quadcore aangeschaft. Experiabox V10 wifi uitgezet en de AX3 aangesloten erachter. Eerste indruk was positief, maar helaas bereikt de AX3 mijn werkkamer niet. Daarna geprobeerd om de AX3 in repeater modus op de plaats van mijn el cheapo RE200 te plaatsen. Resultaat? Slechter dan wat het voorheen was (rond de 30/10)

Al het bovenstaande verbaast mij, zeker gezien de V10 niet bekend staat als een powerhouse omtrent wifi en het in mijn huis alles behalve gunstig is ingericht qua IS/RA plaatsing.

Voor de beeldvorming even wat afbeeldingen toegevoegd.

Afbeelding 1, rood is IS/RA en tevens waar Experiabox V10 staat.
Afbeelding 1, ster is waar AX3 staat, bovenop een 2m kast waar hij volledig vrij staat om de kamer/entree in te stralen. (Paarse punten waren ooit bedoeld voor een AP maar dit plan was vervangen voor een AX3)
Afbeelding 2, geel is mogelijke stopcontacten voor plaatsing
Afbeelding 2, rood is waar de RE200 en AX3 zijn geplaatst als repeaters.
Afbeelding 2, groen is werkplek incl. desktop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GDygqwl7ieABqyi13mfqfRqo3w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TH1bwAy8ZW0fowAaJ1Utu5S6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0iTxb5ElucFEpchnMCWPoe7NZg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cgUSACRyZ4hzOpUraX3bj44W.png?f=fotoalbum_large

Morgen ga ik verder met het project, de enige methode die ik nog niet geprobeerd heb is om de RE200 achter de AX3 te koppelen en het signaal te repeaten. Mogelijk levert dit nog een positief resultaat op, maar ik weet het nog niet helemaal zeker...

Overigens heb ik Wifi6 helemaal niet nodig, maar ik wil het gewoon wel optimaal werkend hebben, voor de heb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
De mesh functie en de snelle hilink WiFi connectie bereik je alleen met meerdere Ax router's.
De ax als repeater heb ik nooit getest. Het is dan in ieder geval geen mesh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Ik kan helaas niet meepraten over een draadloze repeater functie, enige is dat ik kan zeggen dat als je ze als Mesh bekabeld koppelt dat het echt prima werkt.

Enige waar ik nu tegenaan loop, is dat de firmware's niet gelijk zijn. Ik heb bijvoorbeeld 2 AX3 Pro's die op firmware 10.0.5.27 SP2 werken en 1 AX3 Pro die op 10.0.5.27. Met geen mogelijkheid kan ik die ene router updaten, immers is die SP2 firmware ook nergens te downloaden.

Er is uiteraard geen changelog, dus ik weet niet precies wat het voor of nadeel is. Ik merkte gisteren echter op dat als ik met mijn laptop in de bank ga zitten, dat hij verbonden blijft met een verder weg staande AX3 Pro en niet over gaat naar de AX3 Pro met firmware 10.0.5.27 (zonder SP2). Of dat dit nu met die firmware opgelost kan worden weet ik dus niet.

Verder afgelopen week een huis vol draadloze apparatuur gehad (vriendjes en vriendinnetjes van de kinderen met allemaal iPad \ iPhone of iets anders), terwijl er meerder laptops en desktops aan het Teams-en en Skypen waren en gewoon 0 geklaag gehad over de WiFi. Dus ja, misschien had de Asus RT-AC3200 iets hogere pieksnelheiden, nu de clients zich gebalanceerder verdelen over de 3 AX3 Pro's is de algehele werking beter. En laten we eerlijk zijn, alleen bij downloaden zou ik het fijn vinden als de maximale snelheid benut kan worden. Bij browsen, bij het gebruik van internet apps en bij het VPN-en is stabiliteit belangrijker dan maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Laatst online: 05-06 18:14
Ik heb sinds een paar weken een tweetal Honor 3 routers. Ik denk dat ze goed aan elkaar gekoppeld zijn, maar ben nog niet tevreden over de winst in dekking.

Achterin de tuin haalt de oude KPN V10 router 80/70Mbps. Terwijl het nieuwe netwerk (met een extra Honor 3 router aan achterzijde van de woning ) een lagere snelheid haalt van 17/23Mbps. In beide gevallen op 5Ghz.

Wat moet ik checken om tot een beter signaal te krijgen? Wifi signaal staat op max en interferentie heb ik ook al nagekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

@HeyJIJdaar
Hoe zijn de routers gekoppeld met een kabel of draadloos? Krijg je als je wel met een kabel koppelt een betere doorvoer?
In de geavanceerde WiFi instellingen kan je de 160mhz band inschakelen onder bandbreedte.
Ook kan je proberen of je betere snelheid krijgt door de 11ax-afschermingsinterval aan te passen.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnfranssen
  • Laatst online: 16-10-2022
HaZee schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:07:
Voor de liefhebbers: Mesh installeren met twee maal een AX3 Pro doe je zo:

1) Installeer de eerste AX3 Pro helemaal naar wens.
2) Zet het 2e (niet geconfigureerde) apparaat vlak naast de eerste
3) Zet het 2e apparaat aan en wacht ...
4) ... tot één van de ledjes groen begint te pulseren (elke router heeft er maar 1 ;-)
5) Druk op beide routers tegelijk op de 'H' knop (ronde knop midden bovenop de router)
6) Wacht tot de ledjes constant groen gaan branden

Klaar; je kunt nu de 2e router van het stroom halen en ergens anders weer (met een netwerkkabel) aansluiten.
Heb drie AX3 Pro routers aangeschaft en ben nu al een aantal dagen bezig om de 3 routers via mesh te koppelen. Krijg ze alleen in HiLink zichtbaar via wifi-repeater door bij de 2 routers het wifinetwerk en wachtwoord van de hoofdrouter in te geven. De knop methode om een mesh te krijgen moet heel eenvoudig zijn, en misschien doe ik iets fout, maar ik krijg gewoon geen groen knipperend lampje als teken dat ik op de knop kan gaan drukken. Bij de router die bedraad aangesloten is op mijn T-Mobile modem blijft het lampje groen. Op de router die ik wil aansluiten blijft het lampje rood, hoelang ik ook wacht. Even voor de zekerheid deze is onbekabeld, niet verbonden aan de eerste router toch? Dit is bij mij trouwens bij alle routers zo, heb ze alle drie gewisseld en al als hoofdrouter geprobeerd om de andere 2 mee te verbinden. Heb alles ook al een aantal keer terug naar fabrieksinstellingen gezet om het opnieuw te proberen. Zijn er geen instellingen in de hoofdrouter die je eerst moet aanpassen bijvoorbeeld het wachtwoord bij Link+ (staat Link+ aan of uit)?

Als ik het via de AI app probeer dan ziet hij dat ik (een) secundaire router(s) wil toevoegen echter worden ze niet aan elkaar gekoppeld, ik krijg meestal na een tijd zoeken de melding dat hij geen Huawei router kan vinden. Als ik het handmatig doe wordt de router wel zichtbaar maar met een rood kruis dat er een verbroken verbinding is tussen de hoofdrouter en secundaire router.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xjd0b2Npk4Y8BC2-HNpcgII7wSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cARDIV41I30GHrM7N7jtz5pL.jpg?f=fotoalbum_large

Is het trouwens bij een mesh netwerk de bedoeling dat je in de AI app de routers los ziet dus 3 apparaten (routers) naast elkaar of juist 1 apparaat (router) en dat je daar op klikt en via HILink ziet dat aan die router nog 2 routers aangekoppeld zitten? Sorry voor de vele vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMCrimeZ
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-06 22:07
Ook ik ben aan het kijken voor een Wifi 6 thuis netwerk. De prijs van Huawei is erg aantrekkelijk, alleen toch zit ik met het volgende. Er wordt geregeld aangegeven in het nieuws dat Huawei onbetrouwbaar is. Hebben jullie dit meegewogen in jullie aankoop beslissing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Johnfranssen schreef op zondag 28 februari 2021 @ 01:35:
[...]

Heb drie AX3 Pro routers aangeschaft en ben nu al een aantal dagen bezig om de 3 routers via mesh te koppelen. Krijg ze alleen in HiLink zichtbaar via wifi-repeater door bij de 2 routers het wifinetwerk en wachtwoord van de hoofdrouter in te geven. De knop methode om een mesh te krijgen moet heel eenvoudig zijn, en misschien doe ik iets fout, maar ik krijg gewoon geen groen knipperend lampje als teken dat ik op de knop kan gaan drukken. Bij de router die bedraad aangesloten is op mijn T-Mobile modem blijft het lampje groen. Op de router die ik wil aansluiten blijft het lampje rood, hoelang ik ook wacht. Even voor de zekerheid deze is onbekabeld, niet verbonden aan de eerste router toch? Dit is bij mij trouwens bij alle routers zo, heb ze alle drie gewisseld en al als hoofdrouter geprobeerd om de andere 2 mee te verbinden. Heb alles ook al een aantal keer terug naar fabrieksinstellingen gezet om het opnieuw te proberen. Zijn er geen instellingen in de hoofdrouter die je eerst moet aanpassen bijvoorbeeld het wachtwoord bij Link+ (staat Link+ aan of uit)?

Als ik het via de AI app probeer dan ziet hij dat ik (een) secundaire router(s) wil toevoegen echter worden ze niet aan elkaar gekoppeld, ik krijg meestal na een tijd zoeken de melding dat hij geen Huawei router kan vinden. Als ik het handmatig doe wordt de router wel zichtbaar maar met een rood kruis dat er een verbroken verbinding is tussen de hoofdrouter en secundaire router.

[Afbeelding]

Is het trouwens bij een mesh netwerk de bedoeling dat je in de AI app de routers los ziet dus 3 apparaten (routers) naast elkaar of juist 1 apparaat (router) en dat je daar op klikt en via HILink ziet dat aan die router nog 2 routers aangekoppeld zitten? Sorry voor de vele vragen.
Het koppelen moet juist super eenvoudig zijn.

Hoe ik het deed? Mijn primaire router staat in de meterkast (aangesloten aan het modem van ziggo). Vervolgens heb ik de 2e (en vervolgens de 3e) router ook in de meterkast gezet en enkel met 230v aangesloten (dus de extra router zit dan alleen op stroom aangesloten).

Vervolgens druk je op beide routers even de knop in en uiteindelijk zien ze elkaar (volgens mij ging het lichtje dan uit).

Tot slot zet je dan router 2 (en 3, en 4, etc) elders weg. Bij voorkeur bekabeld. Dus voor het koppelen moeten ze wel binnen 1 meter staan geloof ik.
TMCrimeZ schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:38:
Ook ik ben aan het kijken voor een Wifi 6 thuis netwerk. De prijs van Huawei is erg aantrekkelijk, alleen toch zit ik met het volgende. Er wordt geregeld aangegeven in het nieuws dat Huawei onbetrouwbaar is. Hebben jullie dit meegewogen in jullie aankoop beslissing?
Wij van WC Eend (Witte huis)... Ik vind het lastig. Cisco heeft ook jarenlang backdoors in apparatuur gehad, bewust of onbewust. Verder produceren ze routers van andere merken met componenten uit China, in hoeverre ben je daar zeker van. 1 chipje dat gewoon iets kan doen zonder dat het in een firmware zichtbaar is, ben je daar 100% zeker van? Als je iets hebt dat je zeker(der) weg wilt houden van anderen, gebruik minimaal een goed versleutelde VPN, gebruik versleutelde websites, etc.

Ik zeg niet dat Huawei veilig is, maar ik zeg ook niet dat het onveilig is. Cisco is blijkbaar ook niet altijd even betrouwbaar (geweest).

[ Voor 17% gewijzigd door fredkroket op 01-03-2021 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

TMCrimeZ schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:38:
China is de fabriek van de wereld, werkelijk elk stuk elektronica komt er vandaan. Wat we in de media zien is vooral powerplay over geopolitieke belangen. Ik durf te wedden dat als er ooit een wereldwijd conflict komt we pas echt gaan merken of er backdoors in de producten zitten.

Ik zou graag een in Europa gemaakte router aanschaffen, helaas zijn die er niet.

Ik denk persoonlijk dat het niet uit gaat maken of je nu Huawei, Tplink, Asus of Netgear gebruikt. Ga er maar vanuit dat ze allemaal lek en brak zijn.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnfranssen
fredkroket schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:16:
[...]
Het koppelen moet juist super eenvoudig zijn.

Hoe ik het deed? Mijn primaire router staat in de meterkast (aangesloten aan het modem van ziggo). Vervolgens heb ik de 2e (en vervolgens de 3e) router ook in de meterkast gezet en enkel met 230v aangesloten (dus de extra router zit dan alleen op stroom aangesloten).

Vervolgens druk je op beide routers even de knop in en uiteindelijk zien ze elkaar (volgens mij ging het lichtje dan uit).

Tot slot zet je dan router 2 (en 3, en 4, etc) elders weg. Bij voorkeur bekabeld. Dus voor het koppelen moeten ze wel binnen 1 meter staan geloof ik.
Ja, lees overal dat het verbinden via de H knop heel makkelijk moet zijn maar helaas wil het bij mij maar niet lukken om ze in een mesh verbinding te krijgen. Ik heb ze ook bij elkaar in de meterkast geplaatst maar ik kan drukken wat ik wil maar ze willen elkaar niet zien. Staat Link+ bij jou aan in de settings? Hoe zie je in de AI app dat je een mesh verbinding hebt, heeft dan 1 router de status online en zie je de andere 2 alleen bij HiLink? Of zie je in de app dan 3 routers naast elkaar met allemaal de status online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
Johnfranssen schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:15:
[...]
Ja, lees overal dat het verbinden via de H knop heel makkelijk moet zijn maar helaas wil het bij mij maar niet lukken om ze in een mesh verbinding te krijgen. Ik heb ze ook bij elkaar in de meterkast geplaatst maar ik kan drukken wat ik wil maar ze willen elkaar niet zien. Staat Link+ bij jou aan in de settings? Hoe zie je in de AI app dat je een mesh verbinding hebt, heeft dan 1 router de status online en zie je de andere 2 alleen bij HiLink? Of zie je in de app dan 3 routers naast elkaar met allemaal de status online?
Ik heb ook steeds wat gedoe gehad om ze gekoppeld te krijgen, maar een paar keer op de H toets van beide routers drukken bood bij mij soelaas. Als het draadloos niet werkte lukte het bedraad wel. Ik zou zeggen probeer dat anders eens: UTP kabeltje tussen de twee routers, dan op de H toetsen drukken. Nu zie ik de 4 routers in één overzicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqVzIdzd4v_33Kp_8nHbmXhRVJk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XCgPbxAFNQw5ibePLQ2rXzJJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Thomas H schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:47:
[...]

Ik heb ook steeds wat gedoe gehad om ze gekoppeld te krijgen, maar een paar keer op de H toets van beide routers drukken bood bij mij soelaas. Als het draadloos niet werkte lukte het bedraad wel. Ik zou zeggen probeer dat anders eens: UTP kabeltje tussen de twee routers, dan op de H toetsen drukken. Nu zie ik de 4 routers in één overzicht:
Wil dat blauwe H-bolletje langs een router in het overzicht zeggen dat een router correct gekoppeld is in een mesh netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Dat geeft aan dat het een hilink connectie betreft.
Wifi6+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnfranssen
Thomas H schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:47:
[...]

[Afbeelding]
Het is me uiteindelijk na dagen proberen toch gelukt om ze in een mesh-netwerk gekoppeld te krijgen. Geen idee waarom het nu ineens wel werkt, doe al dagen hetzelfde maar er begonnen nu ineens wel lampjes groen te knipperen. De snelheid van het mesh-netwerk valt me wel erg tegen. Ik haal zo'n 5% van de snelheid die ik potentieel zou kunnen halen met mijn internetabonnement en ongeveer 50% qua wifi-snelheid die ik nu heb middels mijn powerline adapters. Ik ervaar ook geen verschil met de snelheid in de wifi-repeater mode wat ik wel had verwacht. Mijn telefoon pakt ook niet automatisch het sterktse/snelste signaal als ik van beneden naar boven loop. Ben zelf continue aan het kijken/testen of 2.4 ghz of 5ghz en of wifi6 of wifi 5 nu sneller is.

Wat zijn jullie ervaringen qua snelheid met meerdere routers op meerdere verdiepingen? Ik heb de routers nu nog niet verbonden met utp kabels maar dat ga ik nog wel doen nadat ik kabels getrokken heb. Terugsturen is ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Ik vraag me toch af of die china routers met Braziliaanse firmware wel helemaal zuiver zijn.
Los van je initiële connectie problemen wijkt ook de prestatie fiks af van andere ervaringen.
Zijn er nog firmware updates en zitten al je routers op dezelfde firmware?
Je kunt die powerline adapters trouwens ook nog gewoon gebruiken door ze met de router te verbinden. De mesh is in staat een hybride systeem met kabel en wifi op te zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door SED op 02-03-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
SED schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:07:
Dat geeft aan dat het een hilink connectie betreft.
Wifi6+
Maar heeft niks met Mesh te maken dan? Hoe kun je zien dat je een mesh netwerk goed hebt draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas H
Johnfranssen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:16:
[...]
《Knip》
Wat zijn jullie ervaringen qua snelheid met meerdere routers op meerdere verdiepingen? Ik heb de routers nu nog niet verbonden met utp kabels maar dat ga ik nog wel doen nadat ik kabels getrokken heb. Terugsturen is ook nog een optie.
Top dat het... paren... nu wel gelukt is :)

In mijn ervaring zijn het geen magische wonders qua bereik. Ik kwam van één goede (ooit dure) Asus, als ik die vergelijk met één Huawei dan had de Asus wel een beter bereik.

Ik ben nu echter vol voor mesh gegaan. Drie routers bedraad en eentje op lastige locatie in WiFi mesh. Dit levert een goed bereik die het hele huis. Ik merk geen vreemde verstoringen als ik door het huis loop.

De prijs is voor mij de doorslaggevende factor: vier WiFi6 routers voor totaal 170 euro is echt bijzonder >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Thomas H op 02-03-2021 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Dat is iets wat helaas niet echt duidelijk is aangegeven. Als je de zaak standaard verbindt dan zet je een mesh op. Controle daarop is niet echt zichtbaar. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnfranssen
SED schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 19:28:
Ik vraag me toch af of die china routers met Braziliaanse firmware wel helemaal zuiver zijn.
Los van je initiële connectie problemen wijkt ook de prestatie fiks af van andere ervaringen.
Zijn er nog firmware updates en zitten al je routers op dezelfde firmware?
Je kunt die powerline adapters trouwens ook nog gewoon gebruiken door ze met de router te verbinden. De mesh is in staat een hybride systeem met kabel en wifi op te zetten.
Daar twijfel ik soms ook aan, maar heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal met andere AX3 Pro's. Firmware is bij alle drie na update dezelfde versie (10.05.24 (c506)). Welke snelheden haal jij in mesh-configuratie zonder backhaul? Kan natuurlijk ook aan de gebruiker liggen ;) Als ik beneden met mijn telefoon bij de router sta is de snelheid prima (590 mbps, ga ik een paar muren verder dan wordt het al een stuk minder, loop ik naar boven blijft er vrijwel niets over (50 Mbps). Dat probleem heb ik overigens met alle routers tot nu toe in deze nieuwbouwwoning vandaar de powerline adapters. Die hebben dan weer een ander nadeel dat ze op verschillende stroomnetten zitten en net op de plek/hoek waar ik de meeste snelheid wil (in de woonkamer) ik dat daar niet krijg. Vandaar dat ik toch maar kabels ga trekken en de 3 AX3 Pro routers heb aangeschaft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNywTpE7Z9Gsp1MlvMhO5qJABb8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jDEm4nD5NzAD3ladQDlmiXK6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
En als je de test nou eens uitvoert door gewoon even een kabel uit te rollen (enkel tijdens de test).

Ik krijg altijd een beetje jeuk als ik mensen aan de slag zie met PowerLine (rommel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnfranssen
catchingfire schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:47:
[...]

Maar heeft niks met Mesh te maken dan? Hoe kun je zien dat je een mesh netwerk goed hebt draaien?
Het verschil wat ik zie, nu ik ze in de mesh stand heb gekregen is dat ik in de AI app nadat ik op de router klik ik meteen het scherm krijg met mijn 3 routers in een cirkel, Dat had ik daarvoor niet. Bij de wifi-repeater mode moest ik eerst zelf naar HiLink en zag ik daar pas dat ze met elkaar verbonden waren. Als ik inlog via de webinterface dan zie ik ze nu alle drie bij devicecontrol (apparaat beheren) maar daar zie je niet dat het een mesh netwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnfranssen
fredkroket schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:08:
En als je de test nou eens uitvoert door gewoon even een kabel uit te rollen (enkel tijdens de test).

Ik krijg altijd een beetje jeuk als ik mensen aan de slag zie met PowerLine (rommel).
Ik heb een paar weken geleden als test de cat-kabel die het TV signaal doorgeeft gebruikt om te kijken wat voor internetsnelheid ik in de woonkamer krijg als ik daar een bekabelde internetverbinding zou hebben en die was prima. Dat was ook de reden om toch kabels te gaan trekken en in de woonkamer zelf een AX3 te plaatsen i.p.v in de meterkast. Maar was benieuwd naar de wifi prestaties van deze router en die vallen me wat tegen, had er meer van verwacht.

Ik heb nu sinds een jaar of 6 ( eerst in mijn oude en nu in mijn huidige woning) powerline adapters in gebruik (devolo 1200+ en later de Magic 2) en dat valt me niet tegen maar kabels zijn natuurlijk altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
Ben eigenlijk wel benieuwd of die braziliaanse firmware op een china versie kan..
Jammer dat die niet los te vinden is.

[ Voor 3% gewijzigd door SED op 02-03-2021 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnfranssen
SED schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:00:
Ben eigenlijk wel benieuwd of die braziliaanse firmware op een chian kan..
Jammer dat die niet los te vinden is.
Die vraag heb ik min of meer ook gesteld (of in ieder geval of de Braziliaanse versie een officiële versie is of eigenlijk een geflashte Chinese versie is met een global language interface erop maar daar heb ik vanuit de verkoper nog steeds geen reactie op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnfranssen
Thomas H schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:49:
[...]

Top dat het... paren... nu wel gelukt is :)

In mijn ervaring zijn het geen magische wonders qua bereik. Ik kwam van één goede (ooit dure) Asus, als ik die vergelijk met één Huawei dan had de Asus wel een beter bereik.

Ik ben nu echter vol voor mesh gegaan. Drie routers bedraad en eentje op lastige locatie in WiFi mesh. Dit levert een goed bereik die het hele huis. Ik merk geen vreemde verstoringen als ik door het huis loop.

De prijs is voor mij de doorslaggevende factor: vier WiFi6 routers voor totaal 170 euro is echt bijzonder >:)
Nu mesh gelukt is maar de snelheid niet echt om over naar huis te schrijven is, ben ik toch maar begonnen met het trekken van kabels. Inmiddels 1 AX3 Pro in de huiskamer geplaatst en die bekabeld aangesloten op het ISP modem (het modem heeft 2 Internet poorten dus ik maak gebruik van een TP link 108SE gigabit switch). De main AX3 Pro eerst niet op de switch aangesloten later om een uit te sluiten wel. Dit geeft beneden een redelijk goede snelheid zo'n 400 Mbps). Daarna ook op de eerste verdieping 1 AX3 Pro bekabeld aangesloten. Daar beginnen de eigenaardigheden. Als ik de ethernetkabel met de router verbind dan verdwijnt de router in de app uit HiLink.

In mijn kantoor op de tweede verdieping nog geen extra kabel getrokken maar bestaande bekabeling van de tv box even gebruikt als test. Ook die router verdwijnt in de app en ook in de webinterface als ik een ethernetkabel aansluit. Beide routers zijn dus niet langer zichtbaar en op in te loggen maar zorgen wel voor een internetverbinding. Op beide verdiepingen krijg ik eveneens een redelijk goede snelheid (zo'n 400 Mbps). Ik heb een gigabit aansluiting maar die snelheid nog nooit gehaald dus deze snelheden zijn ongeveer de helft van wat ik maximaal kan halen.

Zou het door de switch komen dat in de hoofdrouter de 2 routers op de verdiepingen niet meer zichtbaar zijn maar er een local host is toegevoegd? Om dit uit te sluiten alle 3 op de switch aangesloten. In de app verscheen de HiLink cirkel met de main router en de router in mijn kantoor, niet die in de slaapkamer. Na tijdje verdwenen ze weer en staan de routers op de 1ste en 2de verdieping nu als offline. Hoe hebben jullie 3 of meer AX3 Pro routers bedraad aangesloten? Gewoon eerst de main AX3 Pro bedraad aan het ISP modem verbinden, dan de andere routers met de knop methode in een mesh met elkaar verbinden en dan op elke router een ethernetkabel in de wan poort steken? Hoe zien jullie dit in de app of in de webinterface, gewoon als 3 routers. Zijn die in HiLink nog steeds in een cirkel met elkaar verbonden?

[ Voor 6% gewijzigd door Johnfranssen op 14-03-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Ik weet nu niet precies hoe het bij je zit, maar ik heb het als volgt:

Ziggo modem LAN1 --> AX3 Pro WAN.
Vervolgens AX3 Pro LAN1 --> gigabit switch (TP-Link SG1008).
Vervolgens Gigabit switch --> WAN van AX3 Pro woonkamer en gigabit switch naar WAN van AX3 Pro slaapkamer.

In de slaapkamer had ik overigens per abuis de netwerkkabel in LAN1 gestoken en toen werkte de setup alsnog bekabeld.

In de webinterface van de primaire AX3 Pro zie je vervolgens netjes de hoofdrouter staan en de 2 additionele routers.

[ Voor 13% gewijzigd door fredkroket op 15-03-2021 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
Johnfranssen schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:03:
[...]
Zou het door de switch komen dat in de hoofdrouter de 2 routers op de verdiepingen niet meer zichtbaar zijn maar er een local host is toegevoegd?
Het hilink en het mesh protocol wijken af van het normale TCP/IP protocol dat een switch doorgeeft. Afhankelijk van de instellingen of ingestelde beperkingen in de firmware zal een switch wel of niet in staat zijn het mesh protocol door te geven lijkt me.
Er blijft dan een netwerk verbinding over zonder de extra features van het mesh protocol.
Het zal aan de switch liggen of het probleemloos werkt.
Bij de pro router zijn alle poorten auto sensing en maakt het niet uit welke je gebruikt. De duo heeft poort 1 als WAN poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnfranssen
fredkroket schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:35:
Ik weet nu niet precies hoe het bij je zit, maar ik heb het als volgt:

Ziggo modem LAN1 --> AX3 Pro WAN.
Vervolgens AX3 Pro LAN1 --> gigabit switch (TP-Link SG1008).
Vervolgens Gigabit switch --> WAN van AX3 Pro woonkamer en gigabit switch naar WAN van AX3 Pro slaapkamer.

In de slaapkamer had ik overigens per abuis de netwerkkabel in LAN1 gestoken en toen werkte de setup alsnog bekabeld.

In de webinterface van de primaire AX3 Pro zie je vervolgens netjes de hoofdrouter staan en de 2 additionele routers.
Bedankt voor je reactie. Hierdoor ben ik er nu wel uit waar het fout gaat. Ik heb 3 ruimtes waar ik een AX3 Pro router wil plaatsen maar heb dus eigenlijk 4 routers nodig. In mijn huidige setup had ik 1 AX3 Pro vanuit de meterkast naar de woonkamer verplaatst en deze bekabeld aangesloten als main router aan mijn T-Mobile modem. Het wifisignaal vanuit de router in de meterkast was in de hoek van de woonkamer waar de tv staat zwak dus leek me dat een goed idee om dan maar de router te verplaatsen. De 2 andere AX3 Pro's die op de eerste en tweede verdieping staan via een switch in de meterkast aan de tweede internetpoort van mijn T-Mobile modem verbonden. Dat werkte op zich wel alleen niet alle routers zichtbaar in de app en niet super stabiel.

Daarna uitgeprobeerd om ze alle 3 aan de switch te hangen maar dan heb je dus geen main router meer om zaken in te stellen en de andere 2 routers aan te verbinden. Hierdoor geen inzage met welke router je nu verbonden bent en of je wel de beste/snelste verbinding hebt. Dus eigenlijk zou ik er nog 1 extra bij moeten hebben voor in de meterkast als main router die rechtstreeks verbonden is met het T-Mobile modem en de switch van internet vooziet en dan vanuit de switch naar de woonkamer, slaapkamer en mijn kantoor (elke verdieping staat er dan 1). Dan is het net zoals bij jou en zou ik in de webinterface dus 1 AX3 Pro als hoofdrouter moeten zien en 3 als additionele routers. Ga dat uiteraard eerst even testen met de 3 routers die ik heb voor ik er nog 1 aanschaf.

Zie jij ze nu ook alle 3 in de app als HiLink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Johnfranssen schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:46:
[...]
Zie jij ze nu ook alle 3 in de app als HiLink?
Als ik naar de webinterface van de primaire router ga, zie ik daar ook de gekoppelde andere routers erbij staan. Dus mijn wijzigingen die ik doorvoer, voer ik alleen door in de webinterface van de primaire router.

De HiLink app gebruik ik niet, gezien deze deels in het Chinees is en ik dus niet weet wat ik aan het instellen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnfranssen
fredkroket schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:00:
[...]

Als ik naar de webinterface van de primaire router ga, zie ik daar ook de gekoppelde andere routers erbij staan. Dus mijn wijzigingen die ik doorvoer, voer ik alleen door in de webinterface van de primaire router.

De HiLink app gebruik ik niet, gezien deze deels in het Chinees is en ik dus niet weet wat ik aan het instellen ben.
Vreemd, heb het nu precies zo opgesteld als jij door mijn AX3 Pro router in de woonkamer weer terug in de meterkast te zetten en deze als hoofdrouter de switch van internet te laten voorzien. Echter zie ik in de webinterface alleen die (hoofd) router en de switch die er als apparaat aan gekoppeld zit maar dus niet de 2 andere AX3 Pro routers die aan de switch hangen als separate routers. Heb wel op de verdiepingen waar de routers staan goed internet maar zie ze dus niet in de webinterface of in de app.

Met de app bedoel ik de AI app en niet de HiLink app. In de AI app zou je verwachten dat je alle 3 de routers ziet middels de cirkel aan elkaar verbonden zouden zijn maar dat is bij mij dus niet. Zit me nu af te vragen of het nog zin heeft alle routers eens terug naar fabrieksinstellingen te zetten en opnieuw te installeren om te kijken of ze dan wel zichtbaar worden of het er maar bij te laten, heb immers internet op de plekken waar ik het nodig heb.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste