Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 09:00

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Tweakriez schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:56:
[...]

Naar aanleiding van jouw reactie google Nederland een bericht gestuurd. Ik heb er weinig hoop op maar niet geschoten is altijd mis. Ik ben er best wel teleurgesteld over dat ik tot twee maal toe een defect toestel in handen heb en als je dan 1,5 uur moet rijden vanaf je woonplaats is de lol er snel af. Toegegeven is dit natuurlijk een risico geweest wat ik zelf nam maar nog nooit eerder deze pech gehad. Ik had achteraf beter meer geld kunnen uitgeven middels een Nederlandse webshop ipv bij een medetweaker te kopen. Ik heb het toestel ondertussen ook maar op v&a gezet mocht er iemand geen problemen hebben om naar Duitsland te rijden of per pakketpost dit te regelen. Het is gewoon zo enorm balen dit. En idd erg irritant dat Google Nederland niet als afzetmarkt heeft voor de Pixel.
Ondertussen heeft mijn vader contact gehad met Mobilcom. Het toestel mag bij elk filiaal in Duitsland aangeboden worden. Hier zal het toestel omgeruild/opgestuurd worden. Kan dus ook dichterbij de grens. Zelf wil ik alleen niet meer wachten tot na de lockdown daar (de 10e zoals het er nu voor staat). Heb het toestel dus maar op V&A gezet.

Toestel geeft trouwens een melding bij het opstarten dat deze "corrupt" is. Een google search leert mij dat dit meestal aangeeft dat de image niet goed geflashed is, iets wat bijvoorbeeld kan voorkomen bij een custom rom. Nu weet ik zeker dat ik dit niet gedaan heb. Ik ga zelf ook niet rommelen met het zelf proberen te flashen oid ivm garantie.

[ Voor 12% gewijzigd door Tweakriez op 01-01-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-07 05:17
Om Android Auto te (proberen) koppelen, wat voor kabel heb je daar precies voor nodig? Klopt het dat deze niet standaard meegeleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:31
DimiDee schreef op zondag 3 januari 2021 @ 01:39:
Om Android Auto te (proberen) koppelen, wat voor kabel heb je daar precies voor nodig? Klopt het dat deze niet standaard meegeleverd wordt?
niet elke kabel werkt helaas. probeer een paar verschillende tot je er 1 hebt die werkt met jouw auto. kies een relatoef nieuwe, korte kabel zonder hulpstukjes.

maar als er een kabel bij de telefoon geleverd wordt, mag je er toch bijna wel van uitgaan dat die werkt (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
BBBrt schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:56:
[...]

niet elke kabel werkt helaas. probeer een paar verschillende tot je er 1 hebt die werkt met jouw auto. kies een relatoef nieuwe, korte kabel zonder hulpstukjes.

maar als er een kabel bij de telefoon geleverd wordt, mag je er toch bijna wel van uitgaan dat die werkt (?)
Volgens mij is deze kabel simpelweg niet meegeleverd. Aan de gewone oplaadkabel zit geen USB-uitgang. Ga nog wat zoeken naar een andere kabel, maar betwijfel sowieso of het überhaupt zou werken met een relatief gedateerde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:48
DimiDee schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:40:
[...]

Volgens mij is deze kabel simpelweg niet meegeleverd. Aan de gewone oplaadkabel zit geen USB-uitgang. Ga nog wat zoeken naar een andere kabel, maar betwijfel sowieso of het überhaupt zou werken met een relatief gedateerde auto.
Over welke auto hebben we het? Ondersteunt die überhaupt wel Android Auto?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
Rossi46 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:33:
[...]

Over welke auto hebben we het? Ondersteunt die überhaupt wel Android Auto?
Seat Leon, ik zie die er alleszins tussen staan op https://www.android.com/a...y/#compatibility-vehicles - maar geldt precies pas vanaf het model van 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
DimiDee schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Seat Leon, ik zie die er alleszins tussen staan op https://www.android.com/a...y/#compatibility-vehicles - maar geldt precies pas vanaf het model van 2016?
Hier wat meer informatie. Lang verhaal kort: als je systeem er exact zo uit ziet dan is de auto niet geschikt voor Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
Rossi46 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:11:
[...]

Hier wat meer informatie. Lang verhaal kort: als je systeem er exact zo uit ziet dan is de auto niet geschikt voor Android Auto.
Lijkt er wel op, maar is toch nog anders in mijn auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimiDee
Zijn jullie overigens overtuigd van het gebruik van een screen protector voor de Pixel 4a? Ik twijfel aan het nu ervan aangezien ik al over deze flip case beschik: https://www.belsimpel.nl/...ase-zwart-google-pixel-4a

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
Ik snap überhaupt het nut van een screenprotector niet ;) Ik heb mijn telefoon altijd los in een broekzak, zonder iets anders erbij. En daarnaast altijd een minimalistisch hoesje (geen flipcase). Die zorgen er bijna allemaal wel voor dat 1) je cameralens en 2) je scherm niets raken als je de telefoon neerlegt..

Voor vrouwen - die hun telefoon vak in een volle tas met spullen smijten - snap ik het nut. Voor mannen niet :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:30
BBBrt schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:29:
Voor vrouwen - die hun telefoon vak in een volle tas met spullen smijten - snap ik het nut. Voor mannen niet :D
Sta ik met mijn manbag

Afbeeldingslocatie: https://media.gq-magazine.co.uk/photos/5d1397009fa601bd0c8386a6/master/w_1280,c_limit/The-Hangover-12July2016_rex_b.jpg

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 10:19
BBBrt schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:29:
Ik snap überhaupt het nut van een screenprotector niet ;) Ik heb mijn telefoon altijd los in een broekzak, zonder iets anders erbij. En daarnaast altijd een minimalistisch hoesje (geen flipcase). Die zorgen er bijna allemaal wel voor dat 1) je cameralens en 2) je scherm niets raken als je de telefoon neerlegt..

Ik plemp er altijd 1 op. Bij mij krijg ik het toch voor elkaar om krassen te maken. Na een jaar of 1,5-2 haal ik ze er dan af omdat ik het dan niet zo erg meer vind, maar bij een nieuwe telefoon vind ik het wel de moeite op voorwaarde dat ik me er niet aan erger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:49
Pixel 4a januari security update is te downloaden en installeren. Geen nieuwe Pixel features, lijkt alleen op wat bugs verhelpen en kleine verbeteringen.

https://www.xda-developer...gle-pixel-samsung-galaxy/

Afbeeldingslocatie: https://www.xda-developers.com/files/2021/01/January-2021-Functional-List-for-Pixel-Phones.jpg

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 19:58
evleerdam schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:48:
Pixel 4a januari security update is te downloaden en installeren. Geen nieuwe Pixel features, lijkt alleen op wat bugs verhelpen en kleine verbeteringen.

https://www.xda-developer...gle-pixel-samsung-galaxy/

[Afbeelding]
Ik had wat last van het flikkeren van het scherm bij het locken van het scherm. Dat heb ik sinds deze update (nog) niet weer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:36
Ik heb ondertussen mijn wekker probleem opgelost. De klok app, cache en storage verwijderen heeft alles terug doen werken. Hij zet wel alle gekende wekkers over van je vorige toestel maar geraakt dan in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Hebben jullie die januari update al? Bij mij laad hij voorlopig niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 08:30

Dr.Nono

Hello there!

stijn014 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:55:
Hebben jullie die januari update al? Bij mij laad hij voorlopig niks?
Ja, zonder problemen kunnen installeren. Ik moest hem wel twee keer laten 'controleren op updates' voordat hij de update vond.

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Hier geen probleem, 1x keer controleren was gisteren genoeg om de update te vinden.
Mijn toestel komt uit Duitsland (weet niet of dat nog wat uitmaakt).

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Ik heb eens herstart en toen laadde hij de update maar moest nog eens herstarten voor hij wou installeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BBBrt
Oké, hierbij een korte 'review' van het toestel voor iedereen die nog twijfelt of wat meer informatie zoekt.

Bouwkwaliteit / materialen: wat een fantastisch licht toestel. En ondanks de volledig plastic achterkant ook heel solide en helemaal niet krakerig ofzo. De fysieke knoppen voelen wel redelijk 'klikkerig'/losjes, maar ik heb niet het idee dat die er zomaar uitvallen o.i.d.
Grappig genoeg zei mijn vriendin, die zelf een iPhone 11 heeft, meteen: "Wat voelt dit toestel lekker aan en wat een premium gevoel." Het is dus maar net wat je zelf belangrijk vindt/waardeert en het plastic is niet per definitie 'cheap'.

Scherm: prima scherm. Scherp en helder. Refreshrates interesseren mij niets, dus ik ga niets zeggen over dat het "maar een 60Hz scherm is". Wat wel opvalt is dat het scherm een vrij warme/gelige toon heeft. Een zoektocht op internet leert dat ik niet de enige ben (en nee, night light staat niet aan ;) ). Bij hogere helderheid valt dit minder op, maar vanaf ca. <70% is het echt zichtbaar. Ik vind het persoonlijk niet erg (minder blauw = lekkerder slapen), maar puristen zouden erover kunnen vallen.

Camera: daar is meer dan genoeg over geschreven in andere reviews en daar heb ik deze telefoon voor gekocht: superfoto's in zowel lichte als donkere omgevingen.

Speakers: het toestel heeft semi-stereo speakers. De oorspeaker aan de bovenzijde doet mee, maar is minder krachtig dan de volwaardige speaker aan de onderzijde. Eigenlijk is het geluid heel mooi tot ongeveer 70% van het volume. Het stereo-effect lijkt dan vrijwel evenredig verdeeld en het geluid klinkt vol. Als je naar hogere volumes gaat wordt met name het volume van de onderste speaker versterkt. Dit zorgt er niet alleen voor dat het geluid niet meer in balans is, maar de onderste speaker wordt schel en de 'hulpspeaker' kan het allemaal eigenlijk gewoon niet meer aan op dit niveau. Ik vind dit persoonlijk geen probleem, want als ik muziek wil luisteren gebruik ik oortjes en als ik een filmpje kijk o.i.d. zet ik hem écht niet op 100%. Voor mensen die hun telefoon gebruiken als boxje om muziek af te spelen op een feestje ofzo is dit niet het juiste toestel (maar welke wel? koop daar een separaat BT-boxje voor!).

Snelheid / benchmark: ik heb pas 2 dagen met het toestel gespeeld, maar heb totaal geen last gehad van hickups of andere ongein. Het is een prima, snappy toestel en de prestaties zijn wat je er van mag verwachten. Voor de geïnteresseerden nog een screenshot van Antutu toegevoegd. Je kunt op allerlei manieren deze score positief beïnvloeden, maar dit is een 'pure' test geweest. Gewoon lopende apps sluiten en runnen.

Batterij: eigenlijk veel te kort in gebruik om er iets zinvols over te kunnen zeggen. Vooral omdat in veel andere reviews wordt gesteld dat de batterijduur na wat gebruik steeds beter wordt, door de trucjes van Google. Ik heb nu in ieder geval één run staan van 50 uur waarvan 4,5 uur schermtijd (en een Antutu-benchmark die zomaar 3% vreet) en nog 20% op de teller. Ik hang hem nu weer aan de stroom. Als ik het nu zou moeten gokken, kom je makkelijk een hele dag (= 24 uur) door met een schermtijd van 5-6 uur. En in noodgevallen kun je daar ook anderhalve dag van maken. Wat mij betreft is dat wat een telefoon zou moeten kunnen en niet veel meer. Helemaal prima dus!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEgKaaGqJ5H7CPQhxtzWEH0TdbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pzrM9n2f9WfWZDLHKQtaMFpf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEa2jn1jo29tXRGJwrotdV0RKtU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ud0zYPLgmtG8C5KVPQ3ytC3K.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door BBBrt op 08-01-2021 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
gisteren de 2e run gehad en die kwam uit op 28 uur met 6,5 uur schermtijd ('speeldag' he ;) ) met weer 20% over. netjes!

nu zijn me wel 2 dingen opgevallen die me een beetje storen, maar dat mag de algemene pret niet drukken:

1) doordat ervoor gekozen is om de statusbar op te rekken om de volledige cameralens te omvatten, houd je in veel apps relatief weinig schermruimte over. je kunt als google dan wel pochen met 8x% schermratio, maar als je vervolgens je statusbar twee keer zo groot maakt, raak je veel efficiëntie weer kwijt. gelukkig kun je in youtube wel zoomen tot volledig scherm.
2) weinig (lees geen) aanpasbaarheid van de klok op lockscreen. ik ben een beetje een purist en zou daar alleen een klok willen met uitgeschreven datum, maar google geeft geen opties om dit aan te passen. google is daarin niet de enige, maar toch jammer.

en ik heb momenteel wat problemen met gboard i.c.m. whatsapp, maar dit lijkt me een app-specifiek probleem. ik heb alle suggesties en spellingschecks uitgezet, maar gboard voorziet alle woorden die ik typ van een underline. alleen een esthetisch probleem, maar toch.
daarnaast lijkt het chatveld van whatsapp niet goed plaats te maken voor het toetsenbord. als ik smileys gebruik wordt de onderste 20% ervan niet weergegeven. als ik gboard dan minimaliseer en terughaal, is het weer oké.
ik verwacht/hoop dat dit met een update van gboard verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:20
Vraagje aan alle 4a bezitters. Wie van jullie heeft Netflix en kan zijn playback specification checken? Ik heb level 3 maar het zou imo level 1 moeten zijn. Dus geen HD voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Zawaponga schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:25:
Vraagje aan alle 4a bezitters. Wie van jullie heeft Netflix en kan zijn playback specification checken? Ik heb level 3 maar het zou imo level 1 moeten zijn. Dus geen HD voor mij.
Widevine: L1 hier

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:37

Flipm0de

geen

Zawaponga schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:25:
oke totaal offtopic. Maar jouw 'avatar / gifje'. Komt me zo bekend voor? Uit welke film is dat ook alweer?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:46
@Zawaponga idem hier

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
user_tweakers schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:14:
Wellicht offtopic, maar kan ook erg nuttig zijn voor de rest:

Tot nu toe had ik altijd een root op mijn telefoon i.v.m. adaway. Bij de Pixel 4a kan dat ook, maar door safetynet / ota updates en volgens mij wat specifieke hardware is het rooten lastiger en bij elke ota is de root weer verdwenen. Het wordt mij dus wat te lastiger en zit niet de wachten om mijn 4a in een bootloop te krijgen.

Nu zag ik op XDA dat adaway sinds april 2020 een update heeft doorgevoerd i.s.m. de ontwikkelaar van dns66, waardoor je kan kiezen of je adaway laat werken via je root toegang of dat je alles via een vpn api laat lopen. Dat laatste kan dus zonder root en werkt goed. Iets waar ik al langer naar zocht, maar telkens niet tevreden was.

Uitleg over hoe het werkt: https://forum.xda-develop...53/page-726#post-82281687
Topic op XDA: https://forum.xda-develop...al-adaway-v5-1-0.2190753/

Downloaden kan via xda of f-droid.

Ik kreeg echt het idee dat ik de laatste 2 maanden helemaal plat gebombardeerd werd met reclames, als of google nog even een dikke kerstbonus moest binnenhalen, je wordt er bijna gek van. Gelukkig is dat nu over.
Klinkt als een hoop moeite voor iets (adblocking) wat simpel kan. Naast de genoemde alternatieven zoals Adguard noem ik graag Blokada. Simpel gratis appje dat lokaal een VPN op je telefoon zelf opzet (dus niet met een externe server) en al je internet erin filtert.
Zoals genoemd voor YouTube heb je YouTube Vanced en klaar.

Werkt hier probleemloos op de Pixel 4a van mijn vriendin. Nu wil ik er zelf ook 1 want mijn Pixel 1 is op sterven na dood en er is geen andere enigszins compacte telefoon zonder dikke software smurrie..

Heb Distill ook maar stopgezet want als ik de ervaringen hier lees, gaat het op die manier ook niet lukken. Gewoon wachten tot er weer normale voorraad is dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:20
Flipm0de schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 07:18:
[...]

oke totaal offtopic. Maar jouw 'avatar / gifje'. Komt me zo bekend voor? Uit welke film is dat ook alweer?
Offtopic: Encino man, de acteur is Sean Astin. Maar de film heb ik nog nooit gekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Jazco2nd schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:34:
[...]

Klinkt als een hoop moeite voor iets (adblocking) wat simpel kan. Naast de genoemde alternatieven zoals Adguard noem ik graag Blokada. Simpel gratis appje dat lokaal een VPN op je telefoon zelf opzet (dus niet met een externe server) en al je internet erin filtert.
Zoals genoemd voor YouTube heb je YouTube Vanced en klaar.

Werkt hier probleemloos op de Pixel 4a van mijn vriendin. Nu wil ik er zelf ook 1 want mijn Pixel 1 is op sterven na dood en er is geen andere enigszins compacte telefoon zonder dikke software smurrie..

Heb Distill ook maar stopgezet want als ik de ervaringen hier lees, gaat het op die manier ook niet lukken. Gewoon wachten tot er weer normale voorraad is dus..
Waarom niet gewoon adguard als DNS instellen? Dat werkt nog veel makkelijker. Geen aparte app voor nodig, maar gewoon standaard functionaliteit in Android:
https://techviral.net/blo...ndroid-using-private-dns/

Stap 6 t/m 10 kun je skippen als je geen Chrome gebruikt,

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ruzor schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:48:
[...]

Waarom niet gewoon adguard als DNS instellen? Dat werkt nog veel makkelijker. Geen aparte app voor nodig, maar gewoon standaard functionaliteit in Android:

Simpel, Blokada kan je via een notificatie toggle eventjes uitzetten. Erg makkelijk. Voor als die ene aankoop of reservering of weetikveel wat niet lukt. Sommige sites (of apps) hebben een tracker in hun flow die alles blokkeert, slordig en fout natuurlijk. Maar dan is het handig dat je even snel uit kan zetten en weer aan..

Voor mij is dit tijdelijk want ik heb gewoon Adguard Home thuis draaien. Dus alle apparaten gaan via die DNS. Maar ik mis dan dus een notificatie toggle om AGH voor dit device tijdelijk uit te schakelen.
Heb ik weleens een vraag over gesteld op GitHub. Schijnt te kunnen als je beetje kan programmeren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Weet iemand of de Pixel 4a de esim voor Vodafone ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobe1966
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 23:32

tobe1966

Xperia X10 mini

Kan je met de pixel 4a telefoongesprekken opnemen ?

Toon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Sjurm schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:53:
afaik is esim een standaard, dus antwoord zou ja moeten zijn.

of Vodafone esim ondersteunt, geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Sjurm schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:53:
Grappig dat je dit vraagt, ik heb tot nu toe namelijk problemen om mijn Vodafone e-SIM aan de praat te krijgen in mijn Pixel 4a 5G. Al kan dit ook aan Vodafone zelf liggen, want tot nu toe is mijn overstap van KPN naar Voda behoorlijk rampzalig...

Ik ga vanavond weer bellen met de klantenservice, kijken of ze mij verder kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
tobe1966 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:43:
Kan je met de pixel 4a telefoongesprekken opnemen ?
Als het standaard niet kan dan zijn daar prima app's voor in de Playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
vodafone esim werkt hier prima, zonder problemen. en call recording zit er niet standaard op, maar is met een app wel toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:13

ikt

Verkeerd topic, excuses!

[ Voor 93% gewijzigd door ikt op 14-01-2021 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
ikt schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:31:
Heeft er iemand een OnePlus-sandstone-achtige hoes voor de 4a 5G?

Wilde wel een hoesje van Google bestellen, maar

1 - stof?! Man, dat wordt na een maand zo ranzig als wat.
2 - 45 euro?! Jemig

Weet iemand trouwens wat het onderste puntje is van het camera-eiland?
Ik wil je hier niet wegsturen hoor (en misschien hebben anderen hier goede tips), maar er is een apart Pixel 4a 5G topic:

[Google Pixel 4a 5G] Ervaringen & Discussie

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobe1966

tobe1966

Xperia X10 mini

Rossi46 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:01:
[...]

Als het standaard niet kan dan zijn daar prima app's voor in de Playstore.
Weet je toevallig ook welke? kennis zegt nl dat het bij hem niet meer werkt vanwege Android 11?

Toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 07:39
Goedemorgen,
Ook nog even mn vraag in dit topic na eerder een vraag gesteld te hebben in het Oneplus Nord topic. Ik ben opzoek naar een nieuwe mobiel voor verlenging van mijn abonnement en twijfel tussen de Nord en de 4a twijfels bij de 4a is voornamelijk het formaat ik kom van een telefoon af die 6,5 inch is ik ben niet geintresseerd in de 4a 5g omdat ik de kosten laag wil houden. Zijn hier meer mensen die van een groter scherm over zijn gestapt naar de pixel 4a?
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 18:18

Nevada

UT

Ik kom van een Poco F1 af en heb misschien 1 dag moeten wennen aan het 'kleine' display.
Ik zag laatst de F1 in een kast liggen en schrok eigenlijk hoe lomp 'groot' de F1 is.
Verder heb ik geen moment gehad dat ik mijn display te klein vond.

Unreal Tournament '99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sinds een paar weken heb ik een Pixel 4a in gebruik naast m'n iPhone, omdat ik ook de ontwikkelingen van Android wil volgen. Met de Pixel heb ik nu een paar gekke dingen meegemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLjGM8KfALVK-2PTjh48kmNFKP0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ADT6QhggUmJICk9DdP27h2l8.png?f=fotoalbum_medium (klik voor groter formaat)

Dit is een foto die als thumbnail normaal wordt getoond maar als ik de foto selecteer, of als ik door de library blader, zie ik dit. Een vergelijkbare verknipte weergave krijg ik soms ook bij willekeurige afbeeldingen van apps in de Play Store. Ik dacht eerst dat het aan de internetverbinding lag maar dat is het niet. Herkent iemand dit?

Volgende opmerkelijke verschijnsel: wat is Alilwod? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/is4U-NboUtnEXKrvY_i7Y30GE9Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uAwZRyGIOF4TEFXVgS1pj91E.png?f=user_large
Dit is één keer voorgekomen, daarna heb ik het niet meer gezien.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 09:00

Tweakriez

clicksmashstuff.com

michaeltjeh1 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:18:
Goedemorgen,
Ook nog even mn vraag in dit topic na eerder een vraag gesteld te hebben in het Oneplus Nord topic. Ik ben opzoek naar een nieuwe mobiel voor verlenging van mijn abonnement en twijfel tussen de Nord en de 4a twijfels bij de 4a is voornamelijk het formaat ik kom van een telefoon af die 6,5 inch is ik ben niet geintresseerd in de 4a 5g omdat ik de kosten laag wil houden. Zijn hier meer mensen die van een groter scherm over zijn gestapt naar de pixel 4a?
Thx
Nord gehad en een Pixel 4a. Ik vond de 4a eigenlijk heerlijk na even te wennen. Super ervaring qua software, nog schonere software en beter oled panel qua kleuren en zwart consistentie.

Ik heb nu een 4a 5g omdat de 4a een hardware defect had. Maar als deze na de lockdown omgeruild is wilt mijn vrouw deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hier iets raars met de camera van de Pixel 4a.
Ik heb het idee dat hij maar inzoomt vanaf een centimeter of 20?
Als ik met mijn telefoon iets van heel dichtbij wil fotograferen lukt het gewoon niet, krijg hem niet strak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Lord_Dain schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 09:18:
Hier iets raars met de camera van de Pixel 4a.
Ik heb het idee dat hij maar inzoomt vanaf een centimeter of 20?
Als ik met mijn telefoon iets van heel dichtbij wil fotograferen lukt het gewoon niet, krijg hem niet strak.
Bij mij stelt de camera perfect scherp vanaf ca 10cm. Als ik dichter bij het onderwerp kom verschijnt de melding "ga achteruit voor betere focus". Dan is het niet meteen heel onscherp trouwens, ik schat dat de foto's redelijk scherp zijn tot een centimeter of 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
SH007 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:06:
[...]

Bij mij stelt de camera perfect scherp vanaf ca 10cm. Als ik dichter bij het onderwerp kom verschijnt de melding "ga achteruit voor betere focus". Dan is het niet meteen heel onscherp trouwens, ik schat dat de foto's redelijk scherp zijn tot een centimeter of 7.
Heb het net even gemeten en lijkt erop dat dat precies overeenkomt met mijn ervaring. Was dus geen 20 cm maar inderdaad vanaf ongeveer 10-7cm afstand! Ligt het dus niet aan mijn telefoon. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Video is al 2 weken oud maar het valt me nu pas op. Jerryrigeverything heeft de Pixel 4a uitgeroepen tot 'most durable phone of 2020'.

https://youtu.be/8XuexCeeaqg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
Februari android security updates is nu te downloaden. Lijkt op weer vooral security updates.

https://www.xda-developer...-android-security-update/

Afbeeldingslocatie: https://www.xda-developers.com/files/2021/02/Google-Pixel-Functional-Update-1024x305.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twkr18526
  • Laatst online: 10-09 15:49
Hoe stel ik in dat ik een kleine popup of notificatie kan zien en lezen tijdens het browsen? Nu trilt de telefoon alleen, terwijl ik bijv. in Chrome zit te lezen op Tweakers en kan ik niet alvast een stukje vh bericht lezen. Alleen dat het toestel trilt.

Gevonden voor whatsapp denk ik: bubbles toestaan voor alle whatsapp berichten. Zal voor andere apps ook proberen.

[ Voor 44% gewijzigd door twkr18526 op 02-02-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik gebruik Nova op de 4a en kreeg onlangs de melding dat Teslaunread uit de store is gehaald. Na wat rondkijken kwam ik er achter dat Nova de meldingstipjes nu intern ondersteund.
Alleen krijg ik dat niet aan de praat.

Zodra ik in de nova instellingen iets anders klik bij de meldingsinstellingen verschijnen er dus geen tellertjes. Wat zie ik over het hoofd?

[edit]
Per app dus iig in de instellingen het meldingstipje toestaan, scheelt al iets en daarvoor moet je eerst in de standaard launcher zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door hjs op 03-02-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:46
hjs schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:30:
Ik gebruik Nova op de 4a en kreeg onlangs de melding dat Teslaunread uit de store is gehaald. Na wat rondkijken kwam ik er achter dat Nova de meldingstipjes nu intern ondersteund.
Alleen krijg ik dat niet aan de praat.

Zodra ik in de nova instellingen iets anders klik bij de meldingsinstellingen verschijnen er dus geen tellertjes. Wat zie ik over het hoofd?

[edit]
Per app dus iig in de instellingen het meldingstipje toestaan, scheelt al iets en daarvoor moet je eerst in de standaard launcher zijn.
Van wat ik begreep kun je alleen een tellertje krijgen nu op Nova als je de notification niet wegswiped. Vrij nutteloos dan, ik wil gewoon het aantal ongelezen weten, net als met TeslaUnread.
Is dat het gedrag dat jij ook ziet, alleen een correct tellertje zolang de je de notificatie laat staan?

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Crahsystor schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:53:
[...]

Van wat ik begreep kun je alleen een tellertje krijgen nu op Nova als je de notification niet wegswiped. Vrij nutteloos dan, ik wil gewoon het aantal ongelezen weten, net als met TeslaUnread.
Is dat het gedrag dat jij ook ziet, alleen een correct tellertje zolang de je de notificatie laat staan?
Ja, nu wel.
Eerst deed het helemaal niks, toen alleen wa.
Dat ik door had dat je wordfeud dus toestemming moest geven ergerde ik me eraan dat als je bv 3 spellen open heb staan en er eentje een woord doet dat dan de teller weg is ipv naar 2.
Dus maar weer een apk van TeslaUnread opgezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
BBBrt schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:19:
[...]

ik vind zelf de private dns optie i.c.m. adguard erg goed werken. geen extra programma nodig met bijbehorende notificaties. probeer dat anders eens!

het werkt vrijwel overal goed door, behalve bij ads in video's. voor specifiek youtube kun je dit weer oplossen met yt vanced.
als aanvulling op mezelf en tip voor iedereen:
ik gebruikte met groot genoegen altijd adguard als private dns op android. dus zonder een aparte app, toch systemwide ad-block (behalve in youtube en een enkele andere app dan).
omdat adguard afgelopen week wat kuren had, ben ik op zoek gegaan naar een (tijdelijk) alternatief. ik ben bij aha dns uitgekomen (met een dedicated nl server!). en wat schetst mijn verbazing: het laden van pagina's was niet per se traag, maar voelt sinds deze verandering opeens toch nét wat sneller. en een ander puntje waar ik tegenaan liep met adguard: aha dns lijkt tot nu toe ook alle ads in de video's van nu.nl te blocken!

ik ben dus om en zal waarschijnlijk niet meer terug naar adguard gaan. aha dns + youtube vanced is alles wat ik nodig heb voor ad-free android zonder root :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48
Ruzor schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:48:
[...]

Ik wilde dit ook proberen en omdat ik Chrome gebruik moet ik alle stappen doorlopen, echter heb ik bij stap 8 niet de optie om Async DNS uit te schakelen in Chrome://flags. Hij vind de betreffende optie niet als ik zoek op "DNS". Enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door JunkO op 05-02-2021 16:26 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
JunkO schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:24:
[...]

Ik wilde dit ook proberen en omdat ik Chrome gebruik moet ik alle stappen doorlopen, echter heb ik bij stap 8 niet de optie om Async DNS uit te schakelen in Chrome://flags. Hij vind de betreffende optie niet als ik zoek op "DNS". Enig idee?
die optie is niet meer beschikbaar (maar volgens mij ook niet meer nodig) in de nieuwste versie van chrome. het werkt in ieder geval prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamske
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:43
Sinds kort heb ik mijn Motorola Moto G5 plus verruild voor een Pixel 4a. Topding, alleen mis ik 1 functie behoorlijk. Moto gestures geeft je de mogelijkheid om de zaklamp(/flashlight) aan te doen middels schuddende beweging. Dit kan dus zonder te unlocken en is erg handig.
Inmiddels heb ik al wat apps geprobeerd, maar het is het allemaal nèt niet.

Iemand een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobe1966

tobe1966

Xperia X10 mini

Kan ik met deze pixel ook kopieeren en plakken?
Ik heb nu een iPhone waarmee ik na het maken van een screenshot in het deelmenu op kopiëren kan klikken en dan het screenshot plakken in een andere app, bijvoorbeeld onenote. Mijn vrouw heeft een redmi note 8 en daarmee gaat dat niet. Kan dat met deze pixel wel toevallig?

Toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:43
wamske schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:23:
Sinds kort heb ik mijn Motorola Moto G5 plus verruild voor een Pixel 4a. Topding, alleen mis ik 1 functie behoorlijk. Moto gestures geeft je de mogelijkheid om de zaklamp(/flashlight) aan te doen middels schuddende beweging. Dit kan dus zonder te unlocken en is erg handig.
Inmiddels heb ik al wat apps geprobeerd, maar het is het allemaal nèt niet.

Iemand een gouden tip?
Zelf had ik eerst een Motorola Moto G6 en ben overgestapt naar een Pixel 4a, ik herken dus helemaal wat je zegt. Ik gebruik al vrijwel vanaf het begin de app Torchie, daarmee kan ik met beide volumebutons tegelijk de LED in/uit schakelen. Het is dus niet helemaal hetzelfde, maar ik ben er inmiddels zo aan gewend dat ik de Moto gesture voor zaklamp niet meer mis. De overige gestures gebruikte ik eigenlijk nooit tot zelden en mis ik dus ook niet.
tobe1966 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:50:
Ik heb nu een iPhone waarmee ik na het maken van een screenshot in het deelmenu op kopiëren kan klikken en dan het screenshot plakken in een andere app, bijvoorbeeld onenote. Mijn vrouw heeft een redmi note 8 en daarmee gaat dat niet. Kan dat met deze pixel wel toevallig?
Het verbaast me dat ik die functie niet kan vinden op mijn Pixel 4a. Had verwacht dat dit wel kon, maar blijkbaar dus ook niet gemist. Op zich wel vreemd, in mijn beleving is knippen/plakken een essentieel onderdeel van een smartphone. Maar tegelijk, ik heb het niet gemist, als ik een screenshot ergens aan wil toevoegen is die functie altijd wel beschikbaar maar dan via een andere weg blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Als je omhoog swiped kan je een screenshot maken en meteen delen. Of alles vanaf je scherm selecteren en delen.
GH45T schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:05:

[...]

Het verbaast me dat ik die functie niet kan vinden op mijn Pixel 4a. Had verwacht dat dit wel kon, maar blijkbaar dus ook niet gemist. Op zich wel vreemd, in mijn beleving is knippen/plakken een essentieel onderdeel van een smartphone. Maar tegelijk, ik heb het niet gemist, als ik een screenshot ergens aan wil toevoegen is die functie altijd wel beschikbaar maar dan via een andere weg blijkbaar.
Met omhoog swipen kan je toch screenshots maken, de screenshot delen of tekst selecteren en delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeruzameNL
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-06-2024
Na een reguliere dag van gebruik sloot ik m'n Pixel 4a net aan op de oplader en er kwam meteen rook en stank uit de USB-C-poort, plus een melding op het scherm. Meteen weer uit de poort gehaald.

De melding verwees naar https://support.google.com/pixelphone/answer/9280079?hl=en. Kabel en USB-C-poort zien er (nog steeds) prima uit, geen schade. Ook geen vocht of vuil (zichtbaar) aanwezig.

Na een tien minuten nogmaals aangesloten op de oplader (en ook een andere), maar hij laadt niet meer op. Ook geen rook meer, de stank is nog wel in de poort aanwezig.

Verre van een goed teken dus, zojuist bij Belsimpel (waar ik hem in oktober 2020 had gekocht) aangemeld voor reparatie.

Ik heb zo snel geen vergelijkbare ervaringen kunnen vinden. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Is dit te repareren, of zal ie vervangen moeten worden? Valt dit inderdaad onder fabrieksgarantie, of kan ik nog gezeik daarover verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Telefoon is ineens in een bootloop terecht gekomen, blijft hangen op de "G" van Google met een loader eronder. Ik kan wel in boot opties komen maar vanaf daar even niet zeker wat ik ermee moet. Iemand ervaring mee?

edit 1: Zover ik lees moet ik een factory reset doen en ben ik al m'n data kwijt, lekker Google...kocht juist een device van de fabrikant van t OS zodat alles lekker goed zou samenwerken :{

edit 2: Lijkt ook niet mogelijk te zijn om via adb oid een backup te trekken? Wat een k*tzooi zeg, ben je even al je apps, foto's, muziek kwijt.

[ Voor 46% gewijzigd door Cartman! op 07-02-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Vrij standaard elke Android telefoon: volume omlaag + power.
In de notificatie die verschijnt kan je gelijk delen, oa naar je klembord/clipboard om elders te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
Cartman! schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:12:
Telefoon is ineens in een bootloop terecht gekomen, blijft hangen op de "G" van Google met een loader eronder. Ik kan wel in boot opties komen maar vanaf daar even niet zeker wat ik ermee moet. Iemand ervaring mee?

edit 1: Zover ik lees moet ik een factory reset doen en ben ik al m'n data kwijt, lekker Google...kocht juist een device van de fabrikant van t OS zodat alles lekker goed zou samenwerken :{

edit 2: Lijkt ook niet mogelijk te zijn om via adb oid een backup te trekken? Wat een k*tzooi zeg, ben je even al je apps, foto's, muziek kwijt.
wel balen voor je, maar aan de andere kant is het ook best wel 2012 om niet ergens een backup te hebben van al die zaken.. (?) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
BBBrt schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:44:
[...]

wel balen voor je, maar aan de andere kant is het ook best wel 2012 om niet ergens een backup te hebben van al die zaken.. (?) ;)
Foto's worden netjes gebackuped via Google Drive echter ben ik wel save games kwijt omdat niet alles cloud saves heeft. Daarnaast kun je bij al je apps weer inloggen/procedures doorlopen (hue bridge drukken etc). Hoe dan ook zou een telefoon als deze imo niet zomaar een bootloop mogen krijgen van een OTA update, dan is er ergens iets mis gegaan in het proces. Het is ook niet alsof dit de 1e keer gebeurt bij Google hun devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Cartman! schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:28:
[...]

Foto's worden netjes gebackuped via Google Drive echter ben ik wel save games kwijt omdat niet alles cloud saves heeft. Daarnaast kun je bij al je apps weer inloggen/procedures doorlopen (hue bridge drukken etc). Hoe dan ook zou een telefoon als deze imo niet zomaar een bootloop mogen krijgen van een OTA update, dan is er ergens iets mis gegaan in het proces. Het is ook niet alsof dit de 1e keer gebeurt bij Google hun devices.
Hier ook de laatste updates van zowel OS als Play store en geen enkel issue (/me klopt af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:29:
[...]
Hier ook de laatste updates van zowel OS als Play store en geen enkel issue (/me klopt af).
M'n vrouw heeft er ook een en daar was ook geen probleem mee gelukkig maar wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wamske
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:43
GH45T schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:05:
[...]

Zelf had ik eerst een Motorola Moto G6 en ben overgestapt naar een Pixel 4a, ik herken dus helemaal wat je zegt. Ik gebruik al vrijwel vanaf het begin de app Torchie, daarmee kan ik met beide volumebutons tegelijk de LED in/uit schakelen. Het is dus niet helemaal hetzelfde, maar ik ben er inmiddels zo aan gewend dat ik de Moto gesture voor zaklamp niet meer mis. De overige gestures gebruikte ik eigenlijk nooit tot zelden en mis ik dus ook niet.
Thanks, ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memocrat
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Amazon heeft de prijs van de 4a Spigen screenprotector omhooggegooid met 6 euro. :') Heeft iemand een alternatief? Heeft ook nog last van lichtschittering aan de zijkanten.

De Rhinoshield is 25 euro op gsmpunt, maar deze buigt wel mee met het glas. Nadeel is dat ik niet weet welke hoesjes hiermee compatibel zijn.

Vraag over het scherm

Had iemand trouwens ook een klein rondje op het scherm gezien naast de camera linksboven wanneer een alarm afgaat? Het rondje is alleen zichtbaar als een alarm afgaat, voor de rest verdwijnt het gewoon.

[ Voor 27% gewijzigd door Memocrat op 08-02-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 07:39
Ondanks die 6 euro verhoging van de screenprotector zou ik hem alsnog pakken want het aanbrengen van de spigen screenprotector is echt een fluitje van een cent en zit super.

Ik gebruik spigen screenprotector + spigen tough armor case erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Memocrat schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:57:

Had iemand trouwens ook een klein rondje op het scherm gezien naast de camera linksboven wanneer een alarm afgaat? Het rondje is alleen zichtbaar als een alarm afgaat, voor de rest verdwijnt het gewoon.
Ik zie het niet maar ik vermoed dat hier een sensortje verstopt zit om te kijken of je telefoon in de buurt van een object is (je hoofd) of omgedraaid op je buro of ander voorwerp ligt en op basis hiervan het scherm uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobe1966

tobe1966

Xperia X10 mini

Jazco2nd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:44:
[...]

Vrij standaard elke Android telefoon: volume omlaag + power.
In de notificatie die verschijnt kan je gelijk delen, oa naar je klembord/clipboard om elders te plakken.
Veel Deel opties hier, maar geen klembord. En als ik niet kan kopiëren via het clipboard dan kan ik het dus niet plakken in bijvoorbeeld onenote of een sheet/word document.

Toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
tobe1966 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:33:
[...]

Veel Deel opties hier, maar geen klembord. En als ik niet kan kopiëren via het clipboard dan kan ik het dus niet plakken in bijvoorbeeld onenote of een sheet/word document.
Je kan met die apps toch gewoon een afbeelding invoegen. Screenshots staan gewoon in je pictures>screenshot map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobe1966

tobe1966

Xperia X10 mini

Jazco2nd schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 14:22:
[...]

Je kan met die apps toch gewoon een afbeelding invoegen. Screenshots staan gewoon in je pictures>screenshot map.
ja dat zou inderdaad kunnen, maar met de iphone is het toch wel makkelijker vind ik, dmv een clipboard.

Toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Iemand een idee waar ik een scherm van een 4A kan laten repareren? Die van mij heeft helaas een stap met een stijgijzer niet overleefd

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Hopjesvla79 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:48:
Iemand een idee waar ik een scherm van een 4A kan laten repareren? Die van mij heeft helaas een stap met een stijgijzer niet overleefd
Ok Google kan het doen, 139 euro. Valt me mee mmaarrrr, je moet hem opsturen naar Duitsland (daar heb ik hem van) maar ze kunnen hem niet terug naar NL sturen... Dus ik moet hem via de vriend die hem geregeld heeft voor me maar proberen. Begrijpelijk enigzins, maar toch jammer

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hopjesvla79 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:17:
[...]

Ok Google kan het doen, 139 euro. Valt me mee mmaarrrr, je moet hem opsturen naar Duitsland (daar heb ik hem van) maar ze kunnen hem niet terug naar NL sturen... Dus ik moet hem via de vriend die hem geregeld heeft voor me maar proberen. Begrijpelijk enigzins, maar toch jammer
Je zou evt. via 'mygermany' je pakket retour kunnen sturen. Kost wel ook weer geld helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Lord_Dain schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:34:
[...]

Je zou evt. via 'mygermany' je pakket retour kunnen sturen. Kost wel ook weer geld helaas.
Ik krijg het wel geregeld, wel een beetje meh dat ze het niet meteen naar NL willen sturen, desnoods voor wat extra geld. Maar goed, belangrijkste is dat die gemaakt wordt, want het blijft en fijne mobiel

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb voor m'n vriendin een pixel 4a gekocht. Mobigear wallet en tempered screen protector besteld. Wat is de meeste simpele manier om de protector aan te brengen? Telefoon invetten, hoesje erom en dan de protector?

Bij m'n oneplus heb ik destijds dit zonder hoesje gedaan, hij zat 1mm te laag.

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
Harmen schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:27:
Heb voor m'n vriendin een pixel 4a gekocht. Mobigear wallet en tempered screen protector besteld. Wat is de meeste simpele manier om de protector aan te brengen? Telefoon invetten, hoesje erom en dan de protector?

Bij m'n oneplus heb ik destijds dit zonder hoesje gedaan, hij zat 1mm te laag.
Met hoesje erop een screenprotector lijkt me erg lastig. Is eigenlijk niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zal morgen eens kijken, doe het te weinig. Komt vast goed. :)

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Harmen schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:49:
Zal morgen eens kijken, doe het te weinig. Komt vast goed. :)
De truc met een protector is nog niet committen voordat je zeker weet dat je goed zit. Dus altijd een deel naar je toe houden (door de beschermende laag nog niet helemaal te verwijderen en er tussen te houden. Dan kan je altijd nog een keertje liften en re-applyen. Wel kans op stofjes elke keer dat je dat doet natuurlijk, maar daar zijn weer andere trucjes voor :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Hopjesvla79 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:17:
[...]

Voor de geïnteresseerden:

gisteren (15-02) RMA gemeld bij Google. Je krijgt dan een prepaid UPS label om te gebruiken voor het versturen..naar Polen. Daar het retouradres het adres van de vriend in Berlijn is was ik benieuwd of ik dit label ook kon gebruiken vanuit NL. UPS gebeld, en volgens de dame kon dat niet. Eigenwijs dat ik ben toch geprobeerd en gisteren om 12:00 afgegeven. Het inscannen gaf geen enkel probleem, en vanochtend (!) was de mobiel al om ietsjes na 10 afgeleverd in Polen.

Dat doet UPS toch goed ( en heeft Google ieg genoeg betaald om het snel daar te krijgen).
Hij zit nu in de inspectieronde, dat kan een dag of 2-3 duren, maar hopelijk sneller.

Het reparatiebedrijf in Polen is trouwens CDTI, zeg maar de Poolse Dynafix (met dito imago.. :| ) Deze doen oa.a. ook de reparaties voor Oneplus, Samsung, Sony.

*update*

inmiddels net een bericht gekregen dat reparatie duurder is dan vervangen (de punten van mijn stijgijzers waren er ook echt flink doorheen, mogelijk ook minimaal de cameramodule geraakt). ik krijg nu voor hetzelfde geld een refurb terug. (ok, andere optie was niets doen en kapot toestel terug sturen).
Toch best netjes

[ Voor 11% gewijzigd door Hopjesvla79 op 16-02-2021 14:30 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Lord_Dain schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:51:
[...]
De truc met een protector is nog niet committen voordat je zeker weet dat je goed zit. Dus altijd een deel naar je toe houden (door de beschermende laag nog niet helemaal te verwijderen en er tussen te houden. Dan kan je altijd nog een keertje liften en re-applyen. Wel kans op stofjes elke keer dat je dat doet natuurlijk, maar daar zijn weer andere trucjes voor :D
Thanks voor de tips, ben vanmiddag maar ff aan de slag gegaan. Uitlijnen middels de guide stickers. Blijft toch vrij lastig als de protector kleiner is als het scherm en zwarte randen heeft. Resultaat is prima tot redelijk, hopelijk is vriendin akkoord. Anders maar een keer langs een telefoonzaak. O-)

Vanavond ff de boel overzetten. Kleine vraag, welke apps worden overgezet als je daarvoor kiest? Hopelijk niet alle samsung prut?

[ Voor 5% gewijzigd door Harmen op 16-02-2021 15:58 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Harmen schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:57:
[...]

Thanks voor de tips, ben vanmiddag maar ff aan de slag gegaan. Uitlijnen middels de guide stickers. Blijft toch vrij lastig als de protector kleiner is als het scherm en zwarte randen heeft. Resultaat is prima tot redelijk, hopelijk is vriendin akkoord. Anders maar een keer langs een telefoonzaak. O-)

Vanavond ff de boel overzetten. Kleine vraag, welke apps worden overgezet als je daarvoor kiest? Hopelijk niet alle samsung prut?
Toevallig zelf ook van een Samsung S7 afgekomen. Ik zie Samsung Health, Samsung Print, Samsung Smart Things, Samsung Internet en Samsung Push Service. Voor de rest lijkt het mee te vallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 16-02-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Lord_Dain Goed om te horen, kan je die apps ook anderhand verwijderen? Zit niet echt te wachten op een Samsung push service ;)

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Harmen schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:16:
@Lord_Dain Goed om te horen, kan je die apps ook anderhand verwijderen? Zit niet echt te wachten op een Samsung push service ;)
Yep, zojuist gedaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:11
Heb de 4a sinds oktober, maar ik merk nu al dat de batterij sneller leeg aan het gaan is :(

Verder ben ik er heel voorzichtig mee, maar is op de grond gekletterd in een Caseology case inclusief een glazen screenprotector van amazon, maar heb wel een barst erin :( Huilen was dat..

• Hopjesvla79
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:01:
[...]

Voor de geïnteresseerden:

gisteren (15-02) RMA gemeld bij Google. Je krijgt dan een prepaid UPS label om te gebruiken voor het versturen..naar Polen. Daar het retouradres het adres van de vriend in Berlijn is was ik benieuwd of ik dit label ook kon gebruiken vanuit NL. UPS gebeld, en volgens de dame kon dat niet. Eigenwijs dat ik ben toch geprobeerd en gisteren om 12:00 afgegeven. Het inscannen gaf geen enkel probleem, en vanochtend (!) was de mobiel al om ietsjes na 10 afgeleverd in Polen.

Dat doet UPS toch goed ( en heeft Google ieg genoeg betaald om het snel daar te krijgen).
Hij zit nu in de inspectieronde, dat kan een dag of 2-3 duren, maar hopelijk sneller.

Het reparatiebedrijf in Polen is trouwens CDTI, zeg maar de Poolse Dynafix (met dito imago.. :| ) Deze doen oa.a. ook de reparaties voor Oneplus, Samsung, Sony.

*update*

inmiddels net een bericht gekregen dat reparatie duurder is dan vervangen (de punten van mijn stijgijzers waren er ook echt flink doorheen, mogelijk ook minimaal de cameramodule geraakt). ik krijg nu voor hetzelfde geld een refurb terug. (ok, andere optie was niets doen en kapot toestel terug sturen).
Toch best netjes
voor het gemak quote ik mezelf maar:

mijn refurb is net aangekomen bij een vriend in Berlijn. Al met al dus maandag opgestuurd, vandaag donderdag weer terug. Er snel.

Wat schetst dan wel weer de verbazing: de reparatie was in Polen, daar dus geconstateerd dat het niet te maken was en of ik niet een refurb wilde (5 euro goedkoper dan de beoogde reparatie trouwens). Nu komt die refurb van Google..Nederland 8)7 Ja, dan had die natuurlijk ook meteen naar mij toegestuurd kunnen worden.. Ach ja, nu nog even wachten op verzenden vanuit Duitsland en ik ben weer happy

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Even een vraag over het scherm, zijn jullie hierover te spreken? Mijn vriendin vind het een beetje flets (voorheen had ze een Samsung A40). Mijn Oneplus 6 heeft mooie kleuren en meer contrast.

Heb er een mobigear screen protector op gedaan. Iemand ervaring met dit merk?

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Prima scherm, niets op aan te merken

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
het scherm is scherp, maar wel opvallend gelig (warme kleuren). als je dit niet gewend bent, komt dat behoorlijk flets over ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
BBBrt schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:17:
het scherm is scherp, maar wel opvallend gelig (warme kleuren). als je dit niet gewend bent, komt dat behoorlijk flets over ja.
Went heel snel, maar opvallend geel inderdaad. Ik kom van een LG G6. Die is misschien wat aan de blauwe kant, maar wit op de Pixel 4a vond ik opvallend geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks! Voor de rest geen klachten hoor. Wel had ze graag de backup button rechts gehad ipv links. :+
De gestures kan ze niet aan wennen, vind het zelf ideaal werken op mn Oneplus 6.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Ik heb gestures ook afgezet. Vooral in het webbrowsen gebeurde er van alles , maar niet wat ik wou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damp
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09-2023
Ik heb een vraagje:
Ik heb geen ervaring met de Google Pixel.
Krijgt de Pixel 4a 3 jaar lang maandelijks beveiligingspatches? Sommige fabrikanten doen dit bijvoorbeeld eens per kwartaal. Ik was benieuwd hoe dit bij de Pixel 4a zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
Damp schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:46:
Ik heb een vraagje:
Krijgt de Pixel 4a 3 jaar lang maandelijks beveiligingspatches? Sommige fabrikanten doen dit bijvoorbeeld eens per kwartaal. Ik was benieuwd hoe dit bij de Pixel 4a zit.
pixel = google = android
het hele idee van een pixel is dat je altijd volledig up -to-date bent. je krijgt dus als aller aller eerste elke maand een nieuwe patch (wat overigens in theorie ook nadelig kan zijn) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Damp schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:46:
Ik heb een vraagje:
Ja, per maand. Eerste maandag van de maand.

Hier wat meer detail:

https://source.android.com/security/bulletin/pixel
BBBrt schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:00:
[...]

pixel = google = android
het hele idee van een pixel is dat je altijd volledig up -to-date bent. je krijgt dus als aller aller eerste elke maand een nieuwe patch (wat overigens in theorie ook nadelig kan zijn) ;-)
Nu ja, niet helemaal waar. Al een aantal maanden geeft Samsung de android security updates voor enkele telefoons een paar dagen eerder vrij dan google. Zie bijvoorbeeld:

https://www.xda-developer...uary-2021-security-patch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damp
evleerdam schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:30:
[...]

Ja, per maand. Eerste maandag van de maand.

Hier wat meer detail:

https://source.android.com/security/bulletin/pixel

[...]

Nu ja, niet helemaal waar. Al een aantal maanden geeft Samsung de android security updates voor enkele telefoons een paar dagen eerder vrij dan google. Zie bijvoorbeeld:

https://www.xda-developer...uary-2021-security-patch/
Bedankt!

Ik zag op de website van Google dat de Pixel 4a t/m augustus 2023 beveiligingsupdates krijgt. Maar of dit maandelijks zo is, stond er niet bij, dus vandaar mijn vraag. Dus als ik het goed begrijp krijg je met de Pixel 4a t/m augustus 2023 maandelijks beveiligingsupdates?

Deze link bedoelde ik:
https://support.google.co...#zippy=%2Cpixel-telefoons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damp
BBBrt schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:00:
[...]

pixel = google = android
Bedankt voor je reactie! Ben wel benieuwd wat de nadelen in theorie zouden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De beveiligingsupdates ontvang je inderdaad maandelijks.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
Damp schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:34:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ben wel benieuwd wat de nadelen in theorie zouden kunnen zijn.
omdat je helemaal vooraan in de rij staat met het ontvangen van updates, ben je in feite proefkonijn. oftewel, als er een bug of incompatibiliteit in een update zit, dan heb je daar (even) last van. leveranciers die altijd een beetje achterlopen met hun updates, hebben de kans om deze bugs te verhelpen voordat ze hun updates uitbrengen.

allemaal in theorie dus ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste

Let op:
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen