Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ok. Volgende:

Double tap to wake werkt sinds een paar dagen niet meer. Dit stond standaard al aan en kan je uitzetten via Settings>System>Gestures. Al zet ik het uit en weer aan. Werkt niet meer 😡

Daarnaast sinds vandaag als ik mijn telefoon "uit standby" wil halen via fingerprint, springt hij aan op het unlock screen. Met de text "device locked by admin" erboven. Wtf??
Dit gebeurd soms, terwijl hij voordat hij in standby ging gewoon op m'n homescreen stond. Heb verder geen nieuwe apps geïnstalleerd. Geen werk accounts oid.

De software van de 4a voelt sinds vandaag echt "on af".

Edit: na m helemaal uit te hebben gezet, daarna aan, ging hij ineens een poosje een systeem update afronden. Nu werkt tap to wake weer.
Die enge "locked by admin" melding houd ik wel in de gaten..

[ Voor 16% gewijzigd door Jazco2nd op 23-11-2020 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Google Camera

Goed nieuws voor iedereen die graag alle features van de Google Camera wil (sinds versie 7.3 is deze uitgekleed en zijn features naar Google Photos verschoven).

Ga naar de Play Store, zoek Google Camera en uninstall. Als dat klaar is staat er Update. Niet doen.

Download en installeer Google Camera versie 7.2.018

En voila!
Lens Blur is weer terug! Beter dan de versie in Google Photos want deze is op basis van 2 foto's die worden gemaakt.
Google Photos wordt niet geopend als je de gemaakte foto wil bekijken.

Naar mijn mening de beste versie van de Google Camera app. Nieuwer is steeds vaker bij Android absoluut niet beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 22:06
@Jazco2nd lens blur zit nu toch gewoon in de portret modus? Daarnaast kan de photos app dit ook bij andere foto's achteraf toepassen.
Zie niet echt meerwaarde om die oude voor mij onhandige functie te gaan gebruiken..

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 10:19
Denk dat het (helaas) niet kan, maar weet iemand wellicht een trucje om dit te realiseren? Ik kom van een Samsung S7 af en daar kon ik per sim een ringtone koppelen. Wel zo handig om werk en privé een aparte ringtone te geven, of bv. werk in het weekend op silent te zetten (in plaats van hele sim uit).

Nu lijkt dit niet op de Pixel telefoons te kunnen, beetje raar, zou je toch wel standaard verwachten op een dual sim telefoon. Volgens Google kan het niet, maar ik denk, wellicht dat iemand nog een trucje of app weet die hier iets mee kan?

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 22:06
Heb de telefoon nu weekje. Mijn ervaringen zijn opzich best wel positief, maar heb een paar vragen.
- Soms lijkt de telefoon enorm te laggen wanneer je aan het browsen bent. Dit duurt een paar seconden en stopt dan
- De camera..., iedereen vind die zo goed, maar ik weet om eerlijk te zijn nou niet echt wat ik ervan vind O-)
Hiervoor had ik een Honor 10, welke opzich prima foto's maakte (totdat hij ging spoken)

Wat mij opvalt als ik de twee naast elkaar leg. Is dat de pixel een soort van ruis over de camera heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos_
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Nu zo'n twee weken de pixel in bezit en erg blij mee. Ik kan alleen niet vinden hoe ik een melding kan krijgen als de batterij volledig opgeladen is. Weet iemand dit te vinden op deze telefoon?

Hier tevreden over de foto's die ik ermee maak. Prima kwaliteit om ook eens iets af te drukken en meer dan dat (vergroot afdrukken bijv) ben ik toch niet van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
Roos_ schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:34:
Nu zo'n twee weken de pixel in bezit en erg blij mee. Ik kan alleen niet vinden hoe ik een melding kan krijgen als de batterij volledig opgeladen is. Weet iemand dit te vinden op deze telefoon?

Hier tevreden over de foto's die ik ermee maak. Prima kwaliteit om ook eens iets af te drukken en meer dan dat (vergroot afdrukken bijv) ben ik toch niet van plan.
Als hij aan de lader hangt zie je op het scherm dat ie laadt en hoelang nog.
Is dat klaar dan staat er opgeladen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 11:37
Ik kan alleen niet vinden hoe ik een melding kan krijgen als de batterij volledig opgeladen is. Weet iemand dit te vinden op deze telefoon?
Niet met de stock Android die op de pixel zit, wel met apps zoals Macrodroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:33
Ik kan alleen niet vinden hoe ik een melding kan krijgen als de batterij volledig opgeladen is. Weet iemand dit te vinden op deze telefoon?
Als battery saver ingeschakeld staat wordt deze automatisch uitgeschakeld wanneer er 90% opgeladen is. Hier krijg je een melding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:46

AccuBattery app doet hetzelfde maar staat bij mij op 80%, dat is beter voor de batterij. Kun je in jouw geval op 100% instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemG
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-05-2024
Gisteren heb ik de 4a 5G ontvangen als vervanger van mijn 3a. Hier gebruik ik de esim van T-Mobile op. Heeft iemand al een esim van T-Mobile werkend op de 4a 5G? Ik blijf een foutmelding krijgen waarbij het profiel niet overeen zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suus1978
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-05 08:13
Ik heb sinds gisteren een 4a. Altijd Sony gehad, dus dit is best wel even wennen maar al met al bevalt het toestel prima. Het formaat is perfect, lekker licht, geen poespas en een vrij logische indeling. Er zijn altijd wel wat dingen die niet of minder bevallen (waarom geen led notificatie?!), maar dat zal wel wennen. Wat ik tot nu toe echt niet handig vind en wat ik niet kan uitzetten (of ik kan het niet vinden) is het verschil in belichting tijdens het filmen. De opname verschiet van donker naar een stuk lichter (wat inderdaad beter is) maar het verschil is echt heel groot en dat is geen gezicht tijdens een (kort) filmpje. Herkent iemand dit? En belangrijker nog: kan ik dit voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Hebben anderen ook last van dat je 4a zo traag wordt dat elke app die je opent eeuwig de "laden" animatie laat zien?
Websites laden vrijwel niet, Albert Heijn app laad eeuwig. Google Play zelfde. Updaten gaat dus ook niet.

Ik heb dit nu al ruim een week, bijna elke dag. Een reboot helpt. Maar ben afgelopen dagen elke dag aan het rebooten.

Zojuist zag ik direct na een reboot een onbekend icoon in de notificaties "Google Dialer, checking for voicemails". Hoe idioot is dat, dat soort functionaliteit is alleen voor de VS :s

De eerste weken/maand werkte de Pixel echt prima. Ik heb geen nieuwe apps geïnstalleerd. Ik heb sowieso weinig apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Jazco2nd schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:51:
Hebben anderen ook last van dat je 4a zo traag wordt dat elke app die je opent eeuwig de "laden" animatie laat zien?
Nee, herken dat totaal niet.
Is er niet een app die heel veel batterij verbruikt, dat die toevallig je telefoon vertraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jazco2nd schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:51:
Websites laden vrijwel niet, Albert Heijn app laad eeuwig. Google Play zelfde. Updaten gaat dus ook niet.
Ik had kort na aanschaf exact hetzelfde probleem met de Pixel 4a. Uiteindelijk na lang klooien heb ik het weten te verhelpen - ik heb oa de interne google DNS uitgezet, energy saving voor Wifi in development tools uitgezet en nog wat zaken die ik me niet meer kan herinneren. Sindsdien geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
hjs schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:19:
[...]

Nee, herken dat totaal niet.
Is er niet een app die heel veel batterij verbruikt, dat die toevallig je telefoon vertraagd?
Nee helemaal niet. Ik gebruik ook geen auto update. Kijk gewoon max paar keer per maand of er app updates zijn.

Ik heb ook geen fb/insta of dat soort resource vretende apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Lord_Dain schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:45:
[...]

Ik had kort na aanschaf exact hetzelfde probleem met de Pixel 4a. Uiteindelijk na lang klooien heb ik het weten te verhelpen - ik heb oa de interne google DNS uitgezet, energy saving voor Wifi in development tools uitgezet en nog wat zaken die ik me niet meer kan herinneren. Sindsdien geen last meer van gehad.
Dat is nieuw: Google DNS. Waar staat dit? Kan ik niet vinden. In de eigenschappen van het WiFi network waar ik mee verbonden ben (thuis) zie ik netjes de DNS server die ik in mijn router heb ingesteld.
Edit: Private DNS. Heb ik nu uitgezet.

Onder Development Tools heb ik trouwens geen energy saving voor wifi staan. Hooguit wifi scan throttling kan je uitschakelen maar dat lijkt me niet relevant als je eenmaal verbinding hebt?

Wat ik nu wel heb uitgezet is "Adaptive Battery". Want ik krijg ook vrijwel geen notificaties door, pas als ik het scherm activeerde.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 30-11-2020 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Jazco2nd schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:07:
[...]

Dat is nieuw: Google DNS. Waar staat dit? Kan ik niet vinden. In de eigenschappen van het WiFi network waar ik mee verbonden ben (thuis) zie ik netjes de DNS server die ik in mijn router heb ingesteld.
Waarmee je verbonden ben, rechts op het radartje klikken, gevananceerd, privacy. mac adres van apparaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:36
Ik krijg dus geen wekker ingesteld. Hij gaat steeds naar "wekker gemist" in plaats van dat de wekker afgaat. Geluid aan of geluid uit maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 16:47
stijn014 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:26:
Ik krijg dus geen wekker ingesteld. Hij gaat steeds naar "wekker gemist" in plaats van dat de wekker afgaat. Geluid aan of geluid uit maakt geen verschil.
Heb je toevallig 's nachts "Niet Storen" aan? Waarschijnlijk wordt in dat profiel ook de wekker onderdrukt, maar je kunt daarvoor een uitzondering maken bij de instellingen.

Eric666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom1983
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-01-2021
Domme vraag maar ik vind het maar niet... waar kan ik de geluiden van Facebook uitschakelen? Dus als ik op 'vind ik leuk' klik wil ik geen geluid horen. Heb al gekeken bij de FB app maar kan het niet vinden. Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Ik ga de telefoon nog 1x naar fabrieksinstellingen zetten. En als het daarna nog niet lekker werkt, dan maar retour. Vind het eigenlijk wel een fijne telefoon, maar het lijkt gewoon niet stabiel deze.

Over de foto kwaliteit, ik kom van een HONOR 10. Welke ik best een goede kwaliteit vond hebben, en na alle reviews was ik toch wel excited om een Pixel 4a te nemen. Alleen de foto's lijken gewoon niet goed. De autofocus werkt niet altijd, soms lijkt het wel of het scherp is, maar als je dan de foto bekijkt dan is het weer bleh. Ik weet niet of het een feature is, maar als ik de camera app open en een foto wil maken dan is het beeld erg grainy.

Ik heb hier wat foto staan: gallery: da_PSI
Over de kwaliteit, ben ik gewoon een zeikerd? De "ginger cookie" is de enige welke ik scherp vind, de rest lijkt gewoon niet scherp.

Een ander probleem is ook dat het scherm niet meer aangaat als ik wordt gebeld/bel. Het gaat hier dan om 1 van de 4 telefoontjes.

SMSjes, welke opeens geen namen meer laten zien. Na een restart, dan staan de namen er wel weer voor een tijdje. En opeens zijn ze weer weg, enorm vervelend. (hiervoor al gereset, maar lijkt terug te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Eric666 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:53:
[...]

Heb je toevallig 's nachts "Niet Storen" aan? Waarschijnlijk wordt in dat profiel ook de wekker onderdrukt, maar je kunt daarvoor een uitzondering maken bij de instellingen.
Ik heb niet storen aanstaan, maar standaard gaat wel gewoon het alarm af =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik vrees dat de mijne een RMA moet worden, maar ik weet niet hoe ik Google (Duitse Play Store) daarvan moet overtuigen.

Ik heb de telefoon gereset. Randomised mac, power saving, WiFi settings, alle ooit opgeslagen wifi netwerken verwijderd en opnieuw opgestart het maakt allemaal niks uit: op WiFi blijf ik alleen maar "Request Time Out" meldingen krijgen. Zowel Firefox, Kiwi browser als alle andere apps.

Op mijn Pixel 1 en elk ander apparaat is er niks aan de hand. WiFi reageert direct.

Ik snap hier niks van maar vrees voor een dommige Support die het aan mijn WiFi gaat wijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Laatst online: 14:45
December update is uit. Blijkbaar komen er meerdere features op de 4a uit die voorheen alleen nog op de 5 stonden. Zie ook volgende links.

Blogpost
https://www.blog.google/products/pixel/december-feature-drop

Youtube link
https://youtu.be/7lWrTEGiwTA

Edit: hier ook het Tweakers nieuwsbericht: https://tweakers.net/nieu...artphones-en-nieuwer.html

[ Voor 24% gewijzigd door evleerdam op 07-12-2020 21:13 ]

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Erg blij met adaptive charging. Die miste ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

ik zie allerlei nieuwe features waar ik elke keer bij denk: wtf heb ik hieraan? Wat een geneuzel in de marge allemaal. Allemaal 'slimmigheidjes' die bij mij toch nooit goed werken en sowieso weinig extra gemak opleveren. Maar goed, ik word echt een ouwe lul denk ik dat ik dit soort dingen niet waardeer. Ben blij met een goede basis, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jazco2nd schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:19:
Ik vrees dat de mijne een RMA moet worden, maar ik weet niet hoe ik Google (Duitse Play Store) daarvan moet overtuigen.

Ik heb de telefoon gereset. Randomised mac, power saving, WiFi settings, alle ooit opgeslagen wifi netwerken verwijderd en opnieuw opgestart het maakt allemaal niks uit: op WiFi blijf ik alleen maar "Request Time Out" meldingen krijgen. Zowel Firefox, Kiwi browser als alle andere apps.

Op mijn Pixel 1 en elk ander apparaat is er niks aan de hand. WiFi reageert direct.

Ik snap hier niks van maar vrees voor een dommige Support die het aan mijn WiFi gaat wijten.
Heb je je al gemeld bij Google NL voor garantie en zo ja: hoe verloopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Laatst online: 07:26
Het is het meest nuttig als de nieuwe update de camera problemen van o.a. de Pixel 4a kunnen oplossen.
De camera is waar de meeste hem voor aanschaffen.
Gezien de vele geregistreerde klachten hierover is Google verplicht daar eens goed naar te kijken.
Mijn 4a kon na twee weken geen enkele foto meer maken. Ik heb 'm voor reparatie teruggestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
Groesjenka schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:41:
Het is het meest nuttig als de nieuwe update de camera problemen van o.a. de Pixel 4a kunnen oplossen.
De camera is waar de meeste hem voor aanschaffen.
Gezien de vele geregistreerde klachten hierover is Google verplicht daar eens goed naar te kijken.
Mijn 4a kon na twee weken geen enkele foto meer maken. Ik heb 'm voor reparatie teruggestuurd.
Welke camera problemen doel je op?

In dit topic zie ik toch niet veel gebruikers met problemen. Via Google zie ik wel meerdere hits, maar dat is bij elke telefoon wel zo.

Ik heb zelf echt hele mooie foto's gemaakt in de afgelopen maanden. Ben zelf geen camera expert dus gewoon out of the box met standaard settings.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Laatst online: 07:26
Mijn 4a maakte na 2 weken geen enkele foto meer. Na het maken van een foto kwam deze niet tevoorschijn in de camera app, google foto's of elk ander gallery programma.
De camera app bleef in een soort van loop hangen in het proces met verwerken van de foto.
Via de pixel users group van Google had ik daar veel eenzelfde gevallen van gezien.
Geen enkele geboden oplossing helpt, niet in safe mode en zelfs terugzetten naar fabrieksinstellingen niet.

Kan zijn dat ik een maandagochtend model had. Dat is te hopen want ik verwacht een nieuw exemplaar retour. Helaas heb ik ook al berichten gehoord van gebruikers waarvan het nieuwe toegezonden exemplaar ook geen foto's kan maken.

Ik vind het een prachtige telefoon waarvan de foto's die ik heb kunnen maken slr kwaliteit zijn.
Hopelijk krijg ik binnenkort een goed exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 18:07
Is het mogelijk om apps te groeperen ?
had dit wel op mij vorige (samsung) telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Ragnar9999 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:14:
Je bedoelt op je homescreen 'samenvoegen'? Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Groesjenka schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:45:
Mijn 4a maakte na 2 weken geen enkele foto meer. Na het maken van een foto kwam deze niet tevoorschijn in de camera app, google foto's of elk ander gallery programma.
De camera app bleef in een soort van loop hangen in het proces met verwerken van de foto.
Via de pixel users group van Google had ik daar veel eenzelfde gevallen van gezien.
Geen enkele geboden oplossing helpt, niet in safe mode en zelfs terugzetten naar fabrieksinstellingen niet.

Kan zijn dat ik een maandagochtend model had. Dat is te hopen want ik verwacht een nieuw exemplaar retour. Helaas heb ik ook al berichten gehoord van gebruikers waarvan het nieuwe toegezonden exemplaar ook geen foto's kan maken.

Ik vind het een prachtige telefoon waarvan de foto's die ik heb kunnen maken slr kwaliteit zijn.
Hopelijk krijg ik binnenkort een goed exemplaar.
Ja dat is natuurlijk erg vervelend. Ook omdat de garantie natuurlijk lastig is, afhankelijk waar je hem vandaan hebt. Ik hoop dat je snel een nieuw toestel krijgt!

Je had het in je eerdere post wel over 'vele geregistreerde klachten', heb je ergens gezien dat dit veel voorkomt? Zoals ik al aangaf, dit kan natuurlijk altijd voorkomen maar heb niet het idee dat het bij de Pixel 4a nu juist heel veel voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 18:07
evleerdam schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:16:
[...]

Je bedoelt op je homescreen 'samenvoegen'? Ja.
Alleen op het homescreen ?
Zoek eigenlijk de optie om folders te maken in de app list

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
Ragnar9999 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:21:
[...]

Alleen op het homescreen ?
Zoek eigenlijk de optie om folders te maken in de app list
Volgens mij niet met de standaard Pixel launcher. Althans ik heb de optie nog niet gevonden. Ik open overigens 95% van de apps vanuit mijn homoscreen. De app launcher open ik alleen voor apps die ik vrijwel nooit open dus heb eigenlijk nooit naar deze optie gezocht.

Misschien dat het met Nova Launcher of een andere launcher wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Nova kan het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 12:30
Hihi, homoscreen, hihi

• stijnvn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-02-2024
Ik heb nu 2 weken een Pixel 4a. Ik merk dat hij enkel wil laden als ik de laadkabel in 1 richting in mijn telefoon steek. Als ik de connector 180 graden draai, lukt het laden wel.

Kan iemand mij bevestigingen dat het bij hen wel niet uit maakt hoe de kabel in de telefoon steekt? Iemand een idee wat hoe ik dit kan oplossen?

Na wat googlen vond ik een gelijkaardig probleem met een Pixel 3: https://amp.reddit.com/r/...y_works_in_one_direction/

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
stijnvn schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:57:
Ik heb nu 2 weken een Pixel 4a. Ik merk dat hij enkel wil laden als ik de laadkabel in 1 richting in mijn telefoon steek. Als ik de connector 180 graden draai, lukt het laden wel.

Kan iemand mij bevestigingen dat het bij hen wel niet uit maakt hoe de kabel in de telefoon steekt? Iemand een idee wat hoe ik dit kan oplossen?

Na wat googlen vond ik een gelijkaardig probleem met een Pixel 3: https://amp.reddit.com/r/...y_works_in_one_direction/
Met verschillende laders en diverse kabels (USB van laptop, ikea lader, originele pixel lader, blitzwolf autolader) heb ik hier nog niets van gemerkt, laden lukt altijd.

• evleerdam
stijnvn schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:57:

Hier geen issues. Met standaardkabel niet maar met de el cheapo usb a - usb c laadkabel van Amazon ook niet.

• Jopie900
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 14:50
Heeft iemand toevallig een tip voor een goede en vooral compacte flipcase (met ruimte voor 3 of meer pasjes) voor de Pixel 4a? Ik heb nu een variant van GSMpunt, maar die is dusdanig groot dat daarmee het fijne compacte formaat van de Pixel weer verloren gaat...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOLEHH1fjflaDrFeNGtnZkIFNvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OazAm8ZDxyJjKg6NIMFNnKDN.jpg?f=fotoalbum_large

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:20
mmm een aparte hier. Ik heb meerdere kalenders in mijn Google Agenda staan. Eentje daarvan is de kalender van mijn werk exchange account.

Nu kan ik van alles de kleur veranderen, behalve die van mijn Exchange. Geen probleem ware het niet dat Google dit nu mooi bruin kleurt. Iemand een idee hoe ik dit toch kan veranderen?

Dit dus...

https://support.google.com/calendar/thread/17735712?hl=en

8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Hopjesvla79 op 10-12-2020 16:15 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:15
Hopjesvla79 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:05:
mmm een aparte hier. Ik heb meerdere kalenders in mijn Google Agenda staan. Eentje daarvan is de kalender van mijn werk exchange account.

Nu kan ik van alles de kleur veranderen, behalve die van mijn Exchange. Geen probleem ware het niet dat Google dit nu mooi bruin kleurt. Iemand een idee hoe ik dit toch kan veranderen?

Dit dus...

8)7
Hier precies hetzelfde :D Ook kan ik mijn wachtwoord niet veranderen van mijn werk exchange account. Het ingeven van een wachtwoord kan alleen via een omgeving van mijn werk als ik een account aanmaakt..

En aangezien ik mijn wachtwoord regelmatig moet veranderen moet ik dus steeds de exchange account verwijderen en opnieuw toevoegen. Als de kleur van mijn werk exchange account binnen de Google Agenda mij niet bevalt doe ik het gewoon weer opnieuw in de hoop op een betere kleur _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
Jopie900 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:29:
Heeft iemand toevallig een tip voor een goede en vooral compacte flipcase (met ruimte voor 3 of meer pasjes) voor de Pixel 4a? Ik heb nu een variant van GSMpunt, maar die is dusdanig groot dat daarmee het fijne compacte formaat van de Pixel weer verloren gaat...
[Afbeelding]
Ik kijk op https://www.gsmpunt.nl/google/pixel-4a/book-cases en zie deze.Weet uit ervvaring dat het strakke hoejes zijn.
Zoiets dus.
YouTube: Rosso Element Wallet Case telefoon hoesjes

Maar wrom doet iedereen alles bij mekaar. Als je foon verliest ben je meteen alles kwijt.
Koop een secrid en daar je pasjes in, veilig en wel. Hoesje om je foon. Veel beter lijkt mij.

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 13:20
Inmiddels gebruikt en dat werkt inderdaad. Toch vreemd dat je dat zelf niet kan doen.

Hi Ha Hopjesvla

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
@Hopjesvla79, had hetzelfde probleem op mijn S10e en via dat appje opgelost, is inderdaad apart probleempje.

• Jazco2nd
draakhoofd schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:33:
[...]

Heb je je al gemeld bij Google NL voor garantie en zo ja: hoe verloopt dat?
Ik heb het probleem herleid naar AdGuard Home want op andere WIFi netwerken had ik het niet. Zelfs met Ad blocking uitgeschakeld bleef het probleem. Heb een ticket bij AGH aangemaakt. Zie ook hier:
Jazco2nd in "[Adguard Home] Ervaringen & discussie"

Anderen die Adguard Home hebben draaien? Geef me even een seintje, via dat topic of PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopie900
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 14:50
auroortje schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:28:
[...]

Ik kijk op https://www.gsmpunt.nl/google/pixel-4a/book-cases en zie deze.Weet uit ervvaring dat het strakke hoejes zijn.
Zoiets dus.
YouTube: Rosso Element Wallet Case telefoon hoesjes

Maar wrom doet iedereen alles bij mekaar. Als je foon verliest ben je meteen alles kwijt.
Koop een secrid en daar je pasjes in, veilig en wel. Hoesje om je foon. Veel beter lijkt mij.
Dank voor je reactie, maar dat is precies het hoesje dat ik al heb aangeschaft. Deze is dus juist helemaal niet strak (zie foto). Misschien gewoon pech met een slecht exemplaar, maar er zijn er niet veel te vinden omdat de Pixel4a niet in NL is uitgebracht natuurlijk. De optie van een losse case en een pasjeshouder is misschien inderdaad een aardige optie.

Als iemand anders nog tips heeft voor een hoesje houd ik mij aanbevolen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan4a
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-10-2023
beste tweakers leden als dit de foute plek is graag mijn bericht verwijderen.

Ik was van plan om de pixel 4a dan wel 4a 5g in Duitsland te kopen en daarom vroeg ik mij het volgende af:

1. Ligt de telefoon gewoon in de duitse saturn/mediamarkt in de winkel?
2. Is de telefoon unlocked/een internationale versie?
3. En worden dus alle Nederlandse netwerken ondersteund door de telefoon dus dat mijn simkaart gewoon werkt?
4. Gaat de garantie van de telefoon gewoon via google (nederland?) ook al koop ik hem in Duitsland, of loopt dat dan bijv via saturn DE?
5. zijn jullie een beetje tevreden met je aankoop als je hem al hebt?
6. hoelang denken jullie dat de telefoon mee gaat, ik gebruik hem eigenlijk alleen om fotos te maken en normale apps te gebruiken insta etc, gamen op een telefoon vind ik bijvoorbeeld totaal overbodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Johan4a op 11-12-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

1,2,3,5: ja
4: geen idee
6:in levensduur of batterijtijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnvn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-02-2024
evleerdam schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:16:
[...]

Hier geen issues. Met standaardkabel niet maar met de el cheapo usb a - usb c laadkabel van Amazon ook niet.
Bedankt voor de reacties. Ik heb contact opgenomen met Fnac om het te laten herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Johan4a schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:50:
beste tweakers leden als dit de foute plek is graag mijn bericht verwijderen.

Ik was van plan om de pixel 4a dan wel 4a 5g in Duitsland te kopen en daarom vroeg ik mij het volgende af:

1. Ligt de telefoon gewoon in de duitse saturn/mediamarkt in de winkel?
2. Is de telefoon unlocked/een internationale versie?
3. En worden dus alle Nederlandse netwerken ondersteund door de telefoon dus dat mijn simkaart gewoon werkt?
4. Gaat de garantie van de telefoon gewoon via google (nederland?) ook al koop ik hem in Duitsland, of loopt dat dan bijv via saturn DE?
5. zijn jullie een beetje tevreden met je aankoop als je hem al hebt?
6. hoelang denken jullie dat de telefoon mee gaat, ik gebruik hem eigenlijk alleen om fotos te maken en normale apps te gebruiken insta etc, gamen op een telefoon vind ik bijvoorbeeld totaal overbodig.
Eens met @woekele

1 ja, indien op voorraad
2 ja
3 ja
4 via Saturn. 1e garantie kan via google (je kan er je vragen stellen en software support) maar zodra er iets fysieks kapot is dan altijd Saturn
5 ja
6 levensduur: ik verwacht 3 jaar. Batterij: bij weinig gebruik 48 uur. Bij intensief gebruik 24 uur. Ik haal meestal 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Afgelopen dinsdag had ik opeens problemen met mijn Pixel 4a. Zowel het geluid als microfoon leken niet te werken. Toen ik een collega belde hoorde ik helemaal niks en aan de andere kant hoorde mijn collega ook niks. Na een reboot was alles weer opgelost.
De dag daarvoor ben ik wel op mijn fiets aangereden door een auto, waardoor ik een behoorlijke klap heb gemaakt. De telefoon is heel gebleven en kon dezelfde middag nog gewoon goed bellen, dus ik denk niet echt dat die aanrijding iets daarmee te maken heeft.

Meer mensen die dit probleem met de 4a hebben gehad? Ik veracht dat het een software bug is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

een tijdelijke netwerkstoring kan ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-07 15:57
Die 4a is momenteel uitverkocht bij alle mediamarkt en saturn volgens hun websites. De 4a 5g is nog wel beschikbaar. Misschien heb je geluk bij een vestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Hopjesvla79 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:05:

Dit dus...

8)7
Dit kan als je een app als Nine gebruikt. Google Agenda neemt de kleur over die je in Nine aan je agenda geeft. De app is niet gratis, maar z'n geld dubbel en dik waard wanneer je een exchange account gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Ragnar9999 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:14:
Nee, daarvoor heb je een launcher als Nova nodig. Je kan je apps natuurlijk altijd zoeken in de Google zoekwidget, maar ik weet vaak de naam van een app niet en dan zijn die folders in de applicatielade best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jv65
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:59
Valt me op dat ik nergens 4G+ heb (Vodafone Red). Ik heb 'm bij fnac.com gekocht. Zou het kunnen dat carrier aggregation voor de Nederlandse providers (nog) uitgeschakeld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CAPhY1XkUskXce8GtaH1XGBm8Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jfmZ7RemiCJ9HoPilEVcnIY9.png?f=fotoalbum_large

Ik denk dat dat de reden is dat mijn wekkers niet werken. Ik kan het niet op standaard zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
stijn014 schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:48:
[Afbeelding]

Ik denk dat dat de reden is dat mijn wekkers niet werken. Ik kan het niet op standaard zetten.
Vreemd, bij mij staat dit vast op standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Wellicht heb je niet storen aan staan, dan zal je deze onder geavanceerd moeten aanvinken.
Kan ook zijn dat je bij de volume up/down het icoontje voor stil/trillen hebt aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Lord_Dain schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:16:
Wellicht heb je niet storen aan staan, dan zal je deze onder geavanceerd moeten aanvinken.
Kan ook zijn dat je bij de volume up/down het icoontje voor stil/trillen hebt aangezet?
"Niet storen negeren" staat aangevinkt. Ook met geluid op doet hij het niet.
Ik ga maar is gebruik maken van de gratis periode Google one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Even een tip voor andere.

Standaard staan wisselgesprekken uit op de Pixel 4a, best vreemd, want ik denk dat de meeste toch wel de voorkeur hebben om het te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Ik vind dat wel prettig, als ik aan het bellen ben wil ik niet gestoord worden door nog een gesprek, en vooral als je geen headset gebruikt is het soms een gedoe om te schakelen.
Ik snap heel goed dat men dit niet standaard aan zet.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Mijn pixel kraakt als ik het plastic aan de achterzijde onder de camera indruk. Hebben jullie dit ook?

Vind het verder niet erg en ga hem er zeker niet voor terugsturen, maar het lijkt een beetje op een loze ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 19:58
user_tweakers schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:32:
Mijn pixel kraakt als ik het plastic aan de achterzijde onder de camera indruk. Hebben jullie dit ook?

Vind het verder niet erg en ga hem er zeker niet voor terugsturen, maar het lijkt een beetje op een loze ruimte.
Ja heb ik ook en volgens mij is dat een bekend probleem bij meer mensen. Ik heb er een hoesje omheen, dus ik merk het verder niet. Lijkt alsof de lijm op die plek heeft losgelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
user_tweakers schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:32:

Yep, al eerder gemeld ook hier. Bij mij zat het rond de camera. Lijkt op loze ruimte idd. Kan volgens mij geen kwaad en heb er sinds mijn hoes er om heen zit geen last meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 09:00

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Bij deze een waarschuwing voor diegenen die er over nadenken het toestel te importeren oid.

Ik heb onlangs een toestel via een medetweaker aangeschaft welke uit Duitsland komt. Echter had dit toestel direct een defect aan de camera. Ik moest het toestel hiervoor opsturen naar de winkel waar deze gekocht was in Duitsland of opsturen. Voor het eerste gekozen, rit van 1,5 uur en en dit nogmaals terug.

Na 2 weken een "nieuw" toestel terug gekregen, deze zat in de doos welke ik had ingeleverd. Dit toestel zag er splinternieuw uit maar bij thuiskomst bleek na enige tijd dat het toestel vastliep en spontaan ging resetten. Dit probleem blijft nu steeds voordoen. Factory reset heeft ook geen zin.

Ik zit nu dus met een dure steen! Van Google hoef ik natuurlijk niks te verwachten aangezien zij het toestel hier niet leveren en ik ben niet van plan om weer 3 uur te gaan rijden.

Wees dus gewaarschuwd indien je er over denkt het toestel via Fnac of iets dergelijks te kopen!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:48
Tweakriez schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:56:
Bij deze een waarschuwing voor diegenen die er over nadenken het toestel te importeren oid.

Ik heb onlangs een toestel via een medetweaker aangeschaft welke uit Duitsland komt. Echter had dit toestel direct een defect aan de camera. Ik moest het toestel hiervoor opsturen naar de winkel waar deze gekocht was in Duitsland of opsturen. Voor het eerste gekozen, rit van 1,5 uur en en dit nogmaals terug.

Na 2 weken een "nieuw" toestel terug gekregen, deze zat in de doos welke ik had ingeleverd. Dit toestel zag er splinternieuw uit maar bij thuiskomst bleek na enige tijd dat het toestel vastliep en spontaan ging resetten. Dit probleem blijft nu steeds voordoen. Factory reset heeft ook geen zin.

Ik zit nu dus met een dure steen! Van Google hoef ik natuurlijk niks te verwachten aangezien zij het toestel hier niet leveren en ik ben niet van plan om weer 3 uur te gaan rijden.

Wees dus gewaarschuwd indien je er over denkt het toestel via Fnac of iets dergelijks te kopen!
Vervelend maar ook opmerkelijk. Pixels zijn nog nooit officieel in Nederland verkocht. Toch lopen er genoeg mensen mee in NL, waarbij vast ook defecten zijn voorgekomen. Verder, waarom stuur je de telefoon moet op? Kost wel wat helaas - daar ontkom je niet aan - maar internationale verzending is prima betrouwbaar.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• evleerdam

Ten eerste, erg vervelend natuurlijk als je een telefoon koopt die kapot gaat, al helemaal zo snel.

Ten tweede, ik dacht dat de risico's wel duidelijk waren voor de meeste hier. Je zal de telefoon op moeten sturen naar waar hij gekocht is, daar wordt de garantie aangeboden. Ja, taal is dan lastig. Ja, je zal waarschijnlijk verzendkosten zelf moeten betalen.

Ik zou hem inderdaad nog een keer opsturen, valt nog gewoon binnen garantie.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Rossi46 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:33:
[...]

Vervelend maar ook opmerkelijk. Pixels zijn nog nooit officieel in Nederland verkocht. Toch lopen er genoeg mensen mee in NL, waarbij vast ook defecten zijn voorgekomen. Verder, waarom stuur je de telefoon moet op? Kost wel wat helaas - daar ontkom je niet aan - maar internationale verzending is prima betrouwbaar.
Ik heb hem zoals gezegd net laten repareren. Dit terwijl het toestel met nieuw was. Het toestel gaat weg met een defect en vervolgens krijg ik een ander exemplaar terug met ook weer een defect. Ik vind dit best apart.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

evleerdam schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:38:
[...]

Ten eerste, erg vervelend natuurlijk als je een telefoon koopt die kapot gaat, al helemaal zo snel.

Ten tweede, ik dacht dat de risico's wel duidelijk waren voor de meeste hier. Je zal de telefoon op moeten sturen naar waar hij gekocht is, daar wordt de garantie aangeboden. Ja, taal is dan lastig. Ja, je zal waarschijnlijk verzendkosten zelf moeten betalen.

Ik zou hem inderdaad nog een keer opsturen, valt nog gewoon binnen garantie.
Het lullige is dat we opgebeld hadden dat we de volgende dag wilden langskomen. Eenmaal daar aangekomen krijg je te horen: o jammer, als je er. Dag eerder was gekomen hadden we hem mogen omruilen...nu moeten we hem opsturen. Uiteindelijk dus nu een vervangend exemplaar gekregen met een ander defect.

• Rossi46
Tweakriez schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:38:
[...]

Ik heb hem zoals gezegd net laten repareren. Dit terwijl het toestel met nieuw was. Het toestel gaat weg met een defect en vervolgens krijg ik een ander exemplaar terug met ook weer een defect. Ik vind dit best apart.
Dat snap ik, maar dat kan overal gebeuren. Staat los van het feit waar je de telefoon gekocht hebt.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Rossi46 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:41:
[...]

Dat snap ik, maar dat kan overal gebeuren. Staat los van het feit waar je de telefoon gekocht hebt.
Klopt zeker. Maar blijf het vreemd vinden dat ik een nieuw toestel krijg in de oude doos met de oude accesoires. Tot nu toe tijd meegemaakt dat ik in zo'n geval echt een nieuwe exemplaar kreeg. Hierdoor krijg ik het vermoeden dit ik met een ander "gereviseerd" model opgescheept ben wat. Het goed werkt.

Ik had verder ook niet gelezen over deze defecten, iig niet dat deze veel voorkomend zouden zijn. Blijkbaar heb ik gewoon heel stomme pech 2x achter elkaar dan. Ik heb ook middels de website van Google geprobeerd een herstel te doen maar daar krijg ik ook foutmeldingen wanneer hij een update wilt toepassen.

• evleerdam
Tweakriez schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:45:
[...]

Klopt zeker. Maar blijf het vreemd vinden dat ik een nieuw toestel krijg in de oude doos met de oude accesoires. Tot nu toe tijd meegemaakt dat ik in zo'n geval echt een nieuwe exemplaar kreeg. Hierdoor krijg ik het vermoeden dit ik met een ander "gereviseerd" model opgescheept ben wat. Het goed werkt.

Ik had verder ook niet gelezen over deze defecten, iig niet dat deze veel voorkomend zouden zijn. Blijkbaar heb ik gewoon heel stomme pech 2x achter elkaar dan. Ik heb ook middels de website van Google geprobeerd een herstel te doen maar daar krijg ik ook foutmeldingen wanneer hij een update wilt toepassen.
Voor zover ik weet is de winkel verplicht een werkend toestel terug te geven. Of dat je eigen gerepareerde toestal is, een 2e hands toestel (mits 'zo goed als nieuw') of een compleet toestel maakt niet uit.

Welke winkel was dit trouwens?

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Een mobilcom filiaal in Duitsland. Zij hebben hem via een externe partij laten repareren welke hem omgeruild heeft. Het toestel loopt meer en meer vast ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online

Is dit een aanname, of heb je daadwerkelijk contact gehad met Google NL en hebben ze je garantie geweigerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

draakhoofd schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:27:
[...]
Is dit een aanname, of heb je daadwerkelijk contact gehad met Google NL en hebben ze je garantie geweigerd?
Dit is geen aanname. Ze zeggen dat het toestel niet voor de Nederlandse markt uitgebracht is. Het toestel is van een officiële partner gekocht in een land waar het toestel wel officiëel is uitgebracht dus heb ik daar wel recht op volledige service met reparatie of vervanging volgens hen.
Unfortunately, we have no links nor phone numbers that will work for you as you are located outside the area of support.

Providing that you have purchased your Pixel 4a from an authorized reseller in an official release country, you should be covered under the warranty on your device for repair or replacement. I would, therefore, suggest contacting the place of purchase once again regarding your available warranty options.

[ Voor 30% gewijzigd door Tweakriez op 26-12-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Tweakriez schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:41:
[...]

Dit is geen aanname. Ze zeggen dat het toestel niet voor de Nederlandse markt uitgebracht is. Het toestel is van een officiële partner gekocht in een land waar het toestel wel officiëel is uitgebracht dus heb ik daar wel recht op volledige service met reparatie of vervanging volgens hen.

[...]
Hm dat is balen :(. In het verleden weleens gelezen (ook hier) dat mensen via Google NL een DHL retourformulier kregen voor garantie/reparatie. Maar dat is dus niet meer zo, of gewoon kwestie van geluk hebben. Ik heb zelf ooit een Nederlandse Google-helpdeskmedewerker gesproken , toen kwam het neer op 'probeer eerst je verkooppunt, als je er niet uitkomt dan bel je naar mij terug'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
draakhoofd schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:16:
[...]
Hm dat is balen :(. In het verleden weleens gelezen (ook hier) dat mensen via Google NL een DHL retourformulier kregen voor garantie/reparatie. Maar dat is dus niet meer zo, of gewoon kwestie van geluk hebben. Ik heb zelf ooit een Nederlandse Google-helpdeskmedewerker gesproken , toen kwam het neer op 'probeer eerst je verkooppunt, als je er niet uitkomt dan bel je naar mij terug'.
Wat mij betreft zeuren wij Google NL de oren van hun kop bij dit soort gevallen, wellicht dan eens aan hun verstand wordt gebracht dat in NL gewoon een prima markt bestaat voor hun hardware (en diensten). Onbegrijpelijk dat NL nog steeds dusdanig door Google wordt genegeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
Wellicht offtopic, maar kan ook erg nuttig zijn voor de rest:

Tot nu toe had ik altijd een root op mijn telefoon i.v.m. adaway. Bij de Pixel 4a kan dat ook, maar door safetynet / ota updates en volgens mij wat specifieke hardware is het rooten lastiger en bij elke ota is de root weer verdwenen. Het wordt mij dus wat te lastiger en zit niet de wachten om mijn 4a in een bootloop te krijgen.

Nu zag ik op XDA dat adaway sinds april 2020 een update heeft doorgevoerd i.s.m. de ontwikkelaar van dns66, waardoor je kan kiezen of je adaway laat werken via je root toegang of dat je alles via een vpn api laat lopen. Dat laatste kan dus zonder root en werkt goed. Iets waar ik al langer naar zocht, maar telkens niet tevreden was.

Uitleg over hoe het werkt: https://forum.xda-develop...53/page-726#post-82281687
Topic op XDA: https://forum.xda-develop...al-adaway-v5-1-0.2190753/

Downloaden kan via xda of f-droid.

Ik kreeg echt het idee dat ik de laatste 2 maanden helemaal plat gebombardeerd werd met reclames, als of google nog even een dikke kerstbonus moest binnenhalen, je wordt er bijna gek van. Gelukkig is dat nu over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Rossi46 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:45:
[...]

Wat mij betreft zeuren wij Google NL de oren van hun kop bij dit soort gevallen, wellicht dan eens aan hun verstand wordt gebracht dat in NL gewoon een prima markt bestaat voor hun hardware (en diensten). Onbegrijpelijk dat NL nog steeds dusdanig door Google wordt genegeerd.
Naar aanleiding van jouw reactie google Nederland een bericht gestuurd. Ik heb er weinig hoop op maar niet geschoten is altijd mis. Ik ben er best wel teleurgesteld over dat ik tot twee maal toe een defect toestel in handen heb en als je dan 1,5 uur moet rijden vanaf je woonplaats is de lol er snel af. Toegegeven is dit natuurlijk een risico geweest wat ik zelf nam maar nog nooit eerder deze pech gehad. Ik had achteraf beter meer geld kunnen uitgeven middels een Nederlandse webshop ipv bij een medetweaker te kopen. Ik heb het toestel ondertussen ook maar op v&a gezet mocht er iemand geen problemen hebben om naar Duitsland te rijden of per pakketpost dit te regelen. Het is gewoon zo enorm balen dit. En idd erg irritant dat Google Nederland niet als afzetmarkt heeft voor de Pixel.

[ Voor 5% gewijzigd door Tweakriez op 26-12-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Tweakriez schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:56:
[...]

Naar aanleiding van jouw reactie google Nederland een bericht gestuurd. Ik heb er weinig hoop op maar niet geschoten is altijd mis. Ik ben er best wel teleurgesteld over dat ik tot twee maal toe een defect toestel in handen heb en als je dan 1,5 uur moet rijden vanaf je woonplaats is de lol er snel af. Toegegeven is dit natuurlijk een risico geweest wat ik zelf nam maar nog nooit eerder deze pech gehad. Ik had achteraf beter meer geld kunnen uitgeven middels een Nederlandse webshop ipv bij een medetweaker te kopen. Ik heb het toestel ondertussen ook maar op v&a gezet mocht er iemand geen problemen hebben om naar Duitsland te rijden of per pakketpost dit te regelen. Het is gewoon zo enorm balen dit. En idd erg irritant dat Google Nederland niet als afzetmarkt heeft voor de Pixel.
Ik ga straks maar voor een Moto g5g plus oid. Dan maar 1 android update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:31
user_tweakers schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:14:
Wellicht offtopic, maar kan ook erg nuttig zijn voor de rest:

Tot nu toe had ik altijd een root op mijn telefoon i.v.m. adaway. Bij de Pixel 4a kan dat ook, maar door safetynet / ota updates en volgens mij wat specifieke hardware is het rooten lastiger en bij elke ota is de root weer verdwenen. Het wordt mij dus wat te lastiger en zit niet de wachten om mijn 4a in een bootloop te krijgen.

Nu zag ik op XDA dat adaway sinds april 2020 een update heeft doorgevoerd i.s.m. de ontwikkelaar van dns66, waardoor je kan kiezen of je adaway laat werken via je root toegang of dat je alles via een vpn api laat lopen. Dat laatste kan dus zonder root en werkt goed. Iets waar ik al langer naar zocht, maar telkens niet tevreden was.

Uitleg over hoe het werkt: https://forum.xda-develop...53/page-726#post-82281687
Topic op XDA: https://forum.xda-develop...al-adaway-v5-1-0.2190753/

Downloaden kan via xda of f-droid.

Ik kreeg echt het idee dat ik de laatste 2 maanden helemaal plat gebombardeerd werd met reclames, als of google nog even een dikke kerstbonus moest binnenhalen, je wordt er bijna gek van. Gelukkig is dat nu over.
ik vind zelf de private dns optie i.c.m. adguard erg goed werken. geen extra programma nodig met bijbehorende notificaties. probeer dat anders eens!

het werkt vrijwel overal goed door, behalve bij ads in video's. voor specifiek youtube kun je dit weer oplossen met yt vanced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
BBBrt schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:19:
[...]

ik vind zelf de private dns optie i.c.m. adguard erg goed werken. geen extra programma nodig met bijbehorende notificaties. probeer dat anders eens!

het werkt vrijwel overal goed door, behalve bij ads in video's. voor specifiek youtube kun je dit weer oplossen met yt vanced.
Heb zelf ook sinds een maand of 2 betaalde adguard, werkt goed en vreet niet de batterij leeg waar ik voor vreesde. Je kan insanely veel configureren in die app. Het werkt zo goed dat zelfs een enkele app/site er niet doorheen komt bij normaal gebruik.

Overigens krijg ik in de Google feed nog wel advertenties, maar deze zijn dan 'leeg'.. youtube idd is ook nog een ding, blijkt er ook bijna niet uit te krijgen die ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:31
Lord_Dain schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:00:
[...]

Heb zelf ook sinds een maand of 2 betaalde adguard, werkt goed en vreet niet de batterij leeg waar ik voor vreesde. Je kan insanely veel configureren in die app. Het werkt zo goed dat zelfs een enkele app/site er niet doorheen komt bij normaal gebruik.

Overigens krijg ik in de Google feed nog wel advertenties, maar deze zijn dan 'leeg'.. youtube idd is ook nog een ding, blijkt er ook bijna niet uit te krijgen die ads.
heel misschien moet ik de app ook maar eens proberen, maar de optie via private dns werkt eigenlijk heel goed. de app heeft dan weer het voordeel dat je zaken kunt whitelisten (lijkt me?), maar voor nu heb ik dat niet nodig gehad. héél soms werkt een bepaalde site of formulier niet zo lekker en dan zet ik het even uit, maar dat is echt maar 1x per maand ofzo.

en ik zou je dus yt vanced adviseren. werkt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 12:30
Lord_Dain schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:00:
[...]

Youtube Vanced ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Laatst online: 10-09 19:53

Mud

Sinds vanavond ook een Pixel 4a in bezit (gelijk incl screenprotector besteld bij Mobiel.nl). Zat wat enige vertraging in de levering omdat de telefoon in backorder stond en ik hem net een dag voor kerst besteld had.

Tot nu toe zeer tevreden over de kwaliteit van het scherm en de snelheid van de telefoon (kom van een Nokia 6 (2017 model) af) :)

[ Voor 21% gewijzigd door Mud op 30-12-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mynheer007
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-04 17:31
Ben sinds een week ook in het bezit van een Pixel 4a. Hoewel ik op veel punten deze telefoon een verademing vind, heb ik last van een probleem met de vingerafdruksensor; vaak als ik hem uit mijn broekzak haal, staat er de melding "te veel pogingen met vingerafdruk, sensor geblokkeerd". Blijkbaar reageert de vingerafdruksensor op mijn broek, en faalt hij uiteraard. Dit is heel irritant, want dan word ik gedwongen de telefoon met mijn pincode te ontgrendelen.

Het licht niet aan mijn broek, want het probleem doet zich voor met al mijn broeken. Normaliter detecteert een telefoon dat hij in een broek zit en zet dan de vingerafdruksensor uit. Blijkbaar werkt dit niet voor mijn Pixel.

Hebben meerdere mensen hier last van? Zou het kunnen zijn dat de sensor die registreert of de telefoon in een broekzak zit (het lijkt me iets van een proximity of lichtsensor) niet functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Laatst online: 10-09 15:49
Weet iemand hoe je screenshots kan maken met je pixel 4a? Met name van je bank-app om bijv een soort van betaalbewijs te sturen. Op de iphone was dat geen probleem.

De google workaround handleiding via assistant lijkt niet te werken:

https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
twkr18526 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:09:
Weet iemand hoe je screenshots kan maken met je pixel 4a? Met name van je bank-app om bijv een soort van betaalbewijs te sturen. Op de iphone was dat geen probleem.

Veeg van het midden van de onderkant van het scherm naar boven, zodat je kunt multitasken tussen verschillende app's. Dan zie je linksonder de functie 'screenshot' verschijnen. Die maakt een screenshot van je laatst geopende app. Werkt eigenlijk best makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Let wel dat een goeie bank app niet toestaat dat je screenshots maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Waarom niet gewoon de power-knop en volume omlaag tegelijkertijd indrukken?

[This is what you get when you mess with us]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

Ik weet niet bij welke bank je zit, maar bv. de ING app blokkeert het maken van screenshots. Maar in diezelfde app kan je wel een PDF van een transactie downloaden, dat zou dan voldoende moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 31-12-2020 00:11 ]

March of the Eagles

• twkr18526
Rossi46 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:59:
[...]

Veeg van het midden van de onderkant van het scherm naar boven, zodat je kunt multitasken tussen verschillende app's. Dan zie je linksonder de functie 'screenshot' verschijnen. Die maakt een screenshot van je laatst geopende app. Werkt eigenlijk best makkelijk!
@Verwijderd
Werkt niet. Zie mijn post over bank apps en de opmerking van @stijn014. Probeer het zelf eens met je bank app.

@xwb: abn, sns, ing en visa app staan dit oa niet toe. De "truc" van google assistant werkt ook niet.

• twkr18526
@xwb bij ing kan je idd een pdf maken, maar de visa app bijv niet. Toch lastig als je niet zelf kan bepalen of je een screenshot kan maken van je eigen gegevens. Op de iPhone lukt het wel, maar die gebruik ik niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 11:11

winDOS

6.22

offtopic:
@twkr18526 Bij ABN kun je bij de settings wijzigen dat je wel een screenshot kunt nemen.

C:\>Signature.bat

• twkr18526
winDOS schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:41:
offtopic:
@twkr18526 Bij ABN kun je bij de settings wijzigen dat je wel een screenshot kunt nemen.
Tx, gevonden in de abn app, niet in de visa app. Op de pixel / bij android is het dus een keuze vd app maker of je wel / geen screenshot mag maken. App bouwers kunnen dus wel de keuze terug geven aan de gebruikers.
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Let op:
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen