Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:20
Ik heb het toestel sinds vandaag in bezit, mooi toestel!

Mooi compact en ligt lekker in de hand. Het scherm is mooi, maar wel wat aan de warme kant (kleur) vergeleken met mijn vorige telefoon (LG G6). Ik moet ook nog wennen aan het feit dat hij wat warm wordt, ik ben een koude metalen behuizing gewend. Hij voelt ook wat fragiel aan. M'n vorige telefoon smeet ik altijd mee rond, maar dat voelt hiermee niet verstandig :P. Misschien toch maar een hoesje overwegen, al ben ik daar eigenlijk geen voorstander van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:36
Eric666 schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:58:
[...]

Precies die inderdaad. En ik ben er na een aantal weken nog steeds erg tevreden over.
Zojuist de Spigen Thin Fit en de Caseology Vault besteld, was vooral om boven de € 20,- uit te komen zodat ik geen verzendkosten hoef te betalen. Met korting die ik spontaan kreeg (?) kwam ik alsnog onder de € 20,- uit maar was verzenden nog steeds gratis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 17:23
Doen jullie hier aan screen protectors eigenlijk of niet? Zag toevallig een heel klein krasje, echt puur onder licht, maar vroeg me toen af of ik toch eens van mijn "wat een onzin"-insteek moet afstappen. Sinds mijn Nexus 5 eigenlijk nooit iets met screen protectors gedaan (5X en Nokia 7 Plus erna).

Aan de andere kant ... Mijn Nokia 7 Plus is een schilderij van kleine krasjes als ik die onder hetzelfde licht houdt, en daar merk je in het dagelijks gebruik minder dan niks van.

E: ik zie nu pas dat ik de twijfelachtige eer heb te veel over deze telefoon te posten op deze site. :')

[ Voor 9% gewijzigd door ap3nr0ts op 02-11-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 10:20
@ap3nr0ts
Ik wel, op al mijn telefoons te laatsts jaren.
Niet zo zeer voor krasjes maar meer tegen val schade. Al genoeg tempered Glass screen protectors versleten die kapot gingen bij een val, en zeer waarschijnlijk daarmee het daadwerkelijke scherm hebben beschermd.
Voor die paar euro vind ik het zeker de moeite waard.
Ik heb op de 4a die van Spigen zitten 2 voor een tientje. Maar er zijn ook goedkopere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
Ah, ja. Daar vind ik cases vooral voor. Heeft me tot nu toe nog nooit een gebarsten scherm gekost, maar de Nokia is ook de enige van die telefoons die ik eens heb laten stuiteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 13:53
Met dank aan @TheRicolaa10 uit het Pixel 5 topic. De november update wordt uitgerold:

https://support.google.com/pixelphone/thread/80591482?hl=en

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
XWB schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:36:
Ik vind deze wel aardig klinken:

[...]

Slurpt waarschijnlijk minder energie dan het hele scherm op laten lichten.
XWB schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:56:
Ik kwam verder deze nog tegen:

Hole Punch Notifications LED On Google Pixel 4a

Nog niet geprobeerd maar ziet er veelbelovend uit.
Heb je een van deze 2 al geprobeerd? :)

Ben ook wel benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
Joster schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:51:
[...]

[...]

Heb je een van deze 2 al geprobeerd? :)

Ben ook wel benieuwd!
Ik heb die always on edge https://play.google.com/store/apps/details?id=com.used.aoe

Instellen duurde lang, je moet werkelijk elk mogelijke permissie geven over je telefoon en heb het idee dat mijn scherm iets minder goed reageert als hij slaapt.

Verder ziet het er wel fancy uit en je kan veel instellen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
evleerdam schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:58:
[...]

Ik heb die always on edge https://play.google.com/store/apps/details?id=com.used.aoe

Instellen duurde lang, je moet werkelijk elk mogelijke permissie geven over je telefoon en heb het idee dat mijn scherm iets minder goed reageert als hij slaapt.

Ik heb het ook even geprobeerd. Het werkt, maar ik kreeg de timing e.d. toch niet helemaal goed. Hij pakte bij mij niet alle meldingen op. Vanwege alle toestemmingen e.d. heb ik de app toch maar weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 10:58
evleerdam schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:58:
[...]

Werkt hier ook echt prima! Instellen duurt inderdaad erg lang omdat het voor alle mogelijke gaten, van elk formaat en op elke locatie op een scherm is gemaakt. Ziet er heel vet uit. Ik heb een heel dun ringetje gemaakt. Valt net op.
Wel de gratis versie dus dan licht het maar 5x op ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Jazco2nd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:03:
[...]

Werkt hier ook echt prima! Instellen duurt inderdaad erg lang omdat het voor alle mogelijke gaten, van elk formaat en op elke locatie op een scherm is gemaakt. Ziet er heel vet uit. Ik heb een heel dun ringetje gemaakt. Valt net op.
Hoe lang was je er mee bezig? :) Ben je niet huiverig voor het geven van alle toestemmingen aan deze app?
Wel de gratis versie dus dan licht het maar 5x op ofzo.
Via de playstore kan ik niet zien wat de betaalde versie kost, kan je dat wel zien binnen de app? Zo ja, hoeveel is dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Joster schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:42:
[...]

Hoe lang was je er mee bezig? :) Ben je niet huiverig voor het geven van alle toestemmingen aan deze app?

[...]

Via de playstore kan ik niet zien wat de betaalde versie kost, kan je dat wel zien binnen de app? Zo ja, hoeveel is dat? :)
De toestemmingen zijn logisch. Al ben je geen (app) developer (ben ik niet), als je gewoon even bedenkt hoe je moet achterhalen dat er een notificatie is en dat je die wil tonen terwijl het toestel idle/scherm uit is.
En vooral niet wil tonen als het scherm uit is, maar je bijvoorbeeld in gesprek bent (kan conflicterend zijn als je wel je scherm even nodig hebt). En ga zo maar door. Bijvoorbeeld niet tonen als DND aan staat etc.

Als je zo redeneert, kom ik geen enkele toestemming tegen die optioneel zou kunnen zijn en slechts bedoeld kan zijn voor data verkoop of advertising.

Edit: was wel een half uur, misschien wat langer bezig om de settings beetje te doorgronden (heb wel de guide gevolgd die je in dit topic ergens vind!) en vervolgens het rondje op de juiste plek krijgen.
Er zijn teveel customisations, bijvoorbeeld een flikkerend rondje, of gewoon oplichtend rondje.. ik heb het simpel gehouden maar je gaat toch alle opties testen om te kijken wat je prettig vind.

[ Voor 17% gewijzigd door Jazco2nd op 03-11-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Tym

Sjurm schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:03:
[...]

Ik heb het ook even geprobeerd. Het werkt, maar ik kreeg de timing e.d. toch niet helemaal goed. Hij pakte bij mij niet alle meldingen op. Vanwege alle toestemmingen e.d. heb ik de app toch maar weer verwijderd.
Zelf heb ik deze app ook even geprobeerd maar om dezelfde redenen weer verwijderd. Wel heb ik nu dat mijn scherm soms kort flitst als ik het aan zet. Lijkt een probleem met de always-on setting te zijn na googlen, alleen heb ik dat uit staan...
Ik heb het idee dat dit ontstaan is na het uitproberen van deze app, maar weet dat niet helemaal zeker. Heeft iemand anders ook last van deze flitsen?

Edit:
Vergelijkbaar met deze video/dit probleem: YouTube: Google Pixel 2 XL screen flashing

[ Voor 9% gewijzigd door Tym op 03-11-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Tym schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:51:
[...]

Zelf heb ik deze app ook even geprobeerd maar om dezelfde redenen weer verwijderd. Wel heb ik nu dat mijn scherm soms kort flitst als ik het aan zet. Lijkt een probleem met de always-on setting te zijn na googlen, alleen heb ik dat uit staan...
Ik heb het idee dat dit ontstaan is na het uitproberen van deze app, maar weet dat niet helemaal zeker. Heeft iemand anders ook last van deze flitsen?

Edit:
Vergelijkbaar met deze video/dit probleem: YouTube: Google Pixel 2 XL screen flashing
Ik heb hier geen last van, ik heb Always On ook uit staan.

Nog over Always On: is er ook de mogelijkheid om dat voor een bepaald dagdeel in te stellen? Op mijn vorige telefoon kon dat wel en had ik het alleen overdag aanstaan. Op de Pixel kan ik geen tijdsinstellingen hiervoor vinden en ik wil het niet 's nachts hebben aanstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:49
Sjurm schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:59:
[...]

Ik heb hier geen last van, ik heb Always On ook uit staan.

Nog over Always On: is er ook de mogelijkheid om dat voor een bepaald dagdeel in te stellen? Op mijn vorige telefoon kon dat wel en had ik het alleen overdag aanstaan. Op de Pixel kan ik geen tijdsinstellingen hiervoor vinden en ik wil het niet 's nachts hebben aanstaan.
Ik heb begrepen dat een update van de digital wellbeing app dit in de toekomst met zich meebrengt. Het schijnt nu al in de bèta te zitten. Ik heb het zelf overigens nog niet geprobeerd want ik heb geen behoefte mee te doen aan bèta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Jazco2nd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:48:
[...]

De toestemmingen zijn logisch. Al ben je geen (app) developer (ben ik niet), als je gewoon even bedenkt hoe je moet achterhalen dat er een notificatie is en dat je die wil tonen terwijl het toestel idle/scherm uit is.
En vooral niet wil tonen als het scherm uit is, maar je bijvoorbeeld in gesprek bent (kan conflicterend zijn als je wel je scherm even nodig hebt). En ga zo maar door. Bijvoorbeeld niet tonen als DND aan staat etc.

Als je zo redeneert, kom ik geen enkele toestemming tegen die optioneel zou kunnen zijn en slechts bedoeld kan zijn voor data verkoop of advertising.
Nee dat klopt, ik snap dat het logisch is. Dan nog is het wel iets om over na te denken of je een app zoveel machtigingen wil geven puur om het gebrek aan een led indicator te compenseren, zoals ook anderen in dit topic aankaarten.
Edit: was wel een half uur, misschien wat langer bezig om de settings beetje te doorgronden (heb wel de guide gevolgd die je in dit topic ergens vind!) en vervolgens het rondje op de juiste plek krijgen.
Er zijn teveel customisations, bijvoorbeeld een flikkerend rondje, of gewoon oplichtend rondje.. ik heb het simpel gehouden maar je gaat toch alle opties testen om te kijken wat je prettig vind.
Helder, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Joster schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:33:
[...]

Nee dat klopt, ik snap dat het logisch is. Dan nog is het wel iets om over na te denken of je een app zoveel machtigingen wil geven puur om het gebrek aan een led indicator te compenseren, zoals ook anderen in dit topic aankaarten.

[...]

Helder, thanks :)
Ik zal eens kijken of de app een backup/restore functie heeft en zoja de backup file hier posten. Scheelt wat werk voor anderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
bcome schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:33:
[...]
Ik heb begrepen dat een update van de digital wellbeing app dit in de toekomst met zich meebrengt. Het schijnt nu al in de bèta te zitten. Ik heb het zelf overigens nog niet geprobeerd want ik heb geen behoefte mee te doen aan bèta's.
Nice, ik was ook al even op zoek naar het schedulen van de AOD en kon het in de settings nergens vinden. Digital Wellbeing even 'geupdate' naar de béta en hierin is het idd mogelijk de AOD te schedulen in de bedtime routine. Vanavond als ik naar bed ga eens kijken of het goed werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Thetallguy schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:40:
[...]

Nice, ik was ook al even op zoek naar het schedulen van de AOD en kon het in de settings nergens vinden. Digital Wellbeing even 'geupdate' naar de béta en hierin is het idd mogelijk de AOD te schedulen in de bedtime routine. Vanavond als ik naar bed ga eens kijken of het goed werkt ;)
Hm, bij mij staat die optie er niet tussen, hoewel ik wel in de beta zit volgens mij.
Komt waarschijnlijk omdat ik mijn telefoon in het Nederlands heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Sjurm schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:28:
[...]

Hm, bij mij staat die optie er niet tussen, hoewel ik wel in de beta zit volgens mij.
Komt waarschijnlijk omdat ik mijn telefoon in het Nederlands heb staan.
Ik heb hem ook op NL staan. Al reboot gedaan na installatie van Wellbeing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Thetallguy schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:38:
[...]

Ik heb hem ook op NL staan. Al reboot gedaan na installatie van Wellbeing?
Ja, ik denk dat ik nog niet de juiste versie heb dan. Hoe heb jij de beta geïnstalleerd?

Edit: check, ik heb hem. Opnieuw geïnstalleerd en weer opnieuw opgestart

Ik heb gisteren overigens de Spigen Rugged Armor besteld, zojuist bezorgd.
Ik vond de Pixel toch net te glad en iets te weinig body hebben. En de camera bump vond ik vervelend.

De Spigen Case is top, niet te bulky en hoewel je de originele knopjes verliest, is er nog steeds een goede klik :)

Enige wat ik nog hoop dat ze toevoegen aan de software is double tap om de screen te locken.

[ Voor 46% gewijzigd door Sjurm op 03-11-2020 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:51
Sjurm schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:44:
Enige wat ik nog hoop dat ze toevoegen aan de software is double tap om de screen te locken.
Gebruik je de pixel launcher? Ik heb double tap om screen te locken aan staan, maar ik gebruik dan ook de nova launcher. Misschien kun je overwegen om over te stappen, het is een heerlijke launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zawaponga schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:34:
[...]

Gebruik je de pixel launcher? Ik heb double tap om screen te locken aan staan, maar ik gebruik dan ook de nova launcher. Misschien kun je overwegen om over te stappen, het is een heerlijke launcher.
Mooie van Nova is dat je die dus zelf kan toewijzen.
Ik gebruik dubbel-tap om naar recente app's te gaan.
(Dat swipe dinges heb ik niet zo onder de knie :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
[...]

Ik gebruik de stock pixel launcher ja. Ik ga me er eens in verdiepen of die Nova Launcher wat voor mij is, is wel betaald zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:32
Sjurm schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:01:
[...]

Ik gebruik de stock pixel launcher ja. Ik ga me er eens in verdiepen of die Nova Launcher wat voor mij is, is wel betaald zie ik.
Zet het op je wishlist, heb het toen voor €0,50 gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-07 22:34
Sinds vanmiddag ook member of the pixel 4a club., ik loop alleen tegen een raar issue aan.

Heb een aantal uurtjes met de Pixel 4a zitten spelen, leuk ding en ziet er mooi uit, geluid is ook een stuk prettiger/dieper dan de Samsung S7, maar hij voelde traag aan en leek soms zaken niet te laden.

Ik ben er denk ik achter wat het is.. Wifi - op de een of andere manier lijkt die af en toe weg te zijn voor applicaties, wel gewoon vol bereik op de router én op de telefoon, maar er gebeurt niets, geen uitgaande whatsapp berichten, browser doet niets, youtube laadt niet. Overschakelen op mobiele data of Wifi aan en uit zetten lost het op.. Zowel 2.4Ghz als 5Ghz band geprobeerd, zelfde issue.

Maar het is rete irritant, morgen maar eens goed voor gaan zitten om te kijken waar het door komt, wellicht iets in mijn thuis netwerk, maar waarom zou dan alleen de Pixel er last van hebben? Heb qua netwerk apparatuur alles van AVM (Fritzbox + MESH repeater)/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-07 08:02
Ik heb toevallig een vergelijkbare AVM setup en herken de problemen niet. Dus even zo snel uit m’n hoofd; is je Pixel geüpdatet? Toevallig een custom DNS in Android aan staan (die wordt overgenomen door Google account en automatisch ingeschakeld, ook als je hem uit had op het oude toestel)? VPN/Proxy/Adblock/Security apps, al dan niet onbewust vanaf een backup meegenomen? Hoe gedraagt het toestel zich een een ander WiFi netwerk?

Je kan ook nog een reset doen van je netwerkinstellingen bij instellingen, resetten en dan de bovenste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Silvin schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:35:
[...]

Ik heb toevallig een vergelijkbare AVM setup en herken de problemen niet. Dus even zo snel uit m’n hoofd; is je Pixel geüpdatet? Toevallig een custom DNS in Android aan staan (die wordt overgenomen door Google account en automatisch ingeschakeld, ook als je hem uit had op het oude toestel)? VPN/Proxy/Adblock/Security apps, al dan niet onbewust vanaf een backup meegenomen? Hoe gedraagt het toestel zich een een ander WiFi netwerk?

Je kan ook nog een reset doen van je netwerkinstellingen bij instellingen, resetten en dan de bovenste optie.
Thanks for the tips! Mijn AVM setup draait volledig in mesh, goed om te horen dat het (bij jou in ieder geval) zou moeten werken. Ik heb in mijn router een custom DNS setup, ivm het blokkeren van advertenties. Deze DNS servers worden ook getoond door het device - maar wellicht dat dit niet lekker werkt ofzo. Het lijkt in eerste instantie te maken hebben met dropoff van de ene AP naar de andere AP, straks even experimenteren wat er gebeurt als de repeater uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
[...]

Zelf heb ik ook jaren de (betaalde versie van) Nova launcher gebruikt maar ik was aan het kijken of ik toch niet kon wennen aan de Pixel launcher. Door de kleine tweaks die Nova heeft ingebouwd zoals inderdaad double tap maar ook het lang indrukken of swipen over app iconen op je homescreen is er zo veel meer mogelijk. Ben toch aan het overwegen om maar gewoon weer terug te gaan naar Nova :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Thetallguy schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:40:
[...]

Bij mij werkte dit goed :)
Tym schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:51:
[...]

Edit:
Ik heb nu wel heel af en toe bij (un)locken een soort flicker. Vergelijkbaar als in de forum: https://support.google.com/pixelphone/thread/69968712?hl=en

Lijkt een bug in de software te zijn. Het is niet echt aanwezig als ik Always On aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lord_Dain schreef op woensdag 4 november 2020 @ 07:40:
[...]

Thanks for the tips! Mijn AVM setup draait volledig in mesh, goed om te horen dat het (bij jou in ieder geval) zou moeten werken. Ik heb in mijn router een custom DNS setup, ivm het blokkeren van advertenties. Deze DNS servers worden ook getoond door het device - maar wellicht dat dit niet lekker werkt ofzo. Het lijkt in eerste instantie te maken hebben met dropoff van de ene AP naar de andere AP, straks even experimenteren wat er gebeurt als de repeater uit staat.
Ben iets verder met mijn wifi connectie probleem. Als ik in Google Chrome zit en ik browse tweakers.net, kan ik geen nu.nl openen (een minuut later wel) of andere sites, terwijl ik wel binnen tweakers.net kan navigeren, dus ik begin te vermoeden dat het toch iets met DNS (dan wel in mijn router config/dns servers of in de telefoon zit).

Ik heb de oude config van mijn Samsung S7 overgezet met de install wizard, zou daar iets fout zijn gegaan? :/

Ik heb trouwens een case van Spigen besteld, heb daar zeer goede ervaringen mee + bijbehorende panzer glas van Spigen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FPpchq1.png

[ Voor 7% gewijzigd door Lord_Dain op 04-11-2020 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Joster schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:32:
[...]

Zelf heb ik ook jaren de (betaalde versie van) Nova launcher gebruikt maar ik was aan het kijken of ik toch niet kon wennen aan de Pixel launcher. Door de kleine tweaks die Nova heeft ingebouwd zoals inderdaad double tap maar ook het lang indrukken of swipen over app iconen op je homescreen is er zo veel meer mogelijk. Ben toch aan het overwegen om maar gewoon weer terug te gaan naar Nova :)
Sjurm schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:01:
[...]

Geef Pear Launcher eens een kans, Vriendelijke developer, lang niet zo uitgebreid als Nova, maar dicht bij Pixel Launcher met meer instelmogelijkheden dan ik zelf nodig heb, meer ook dan de oude (abandoned) Lawnchair 2.

Double tap to sleep zit erbij. Swipen over app iconen (heet hier Smart Folders) ook. Zelfs een multipage dock (iets wat ik bij Android 2.0 al standaard had op een SonyEricsson) en natuurlijk folders in je App Drawer.

Gratis tot 10 items in een folder en met wat beperkingen bij uitgebreide gestures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-07 08:02
Lord_Dain schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:57:
[...]

Ben iets verder met mijn wifi connectie probleem. Als ik in Google Chrome zit en ik browse tweakers.net, kan ik geen nu.nl openen (een minuut later wel) of andere sites, terwijl ik wel binnen tweakers.net kan navigeren, dus ik begin te vermoeden dat het toch iets met DNS (dan wel in mijn router config/dns servers of in de telefoon zit).

Ik heb de oude config van mijn Samsung S7 overgezet met de install wizard, zou daar iets fout zijn gegaan? :/

Ik heb trouwens een case van Spigen besteld, heb daar zeer goede ervaringen mee + bijbehorende panzer glas van Spigen.

[Afbeelding]
Chrome heeft tegenwoordig eigen DNS settings die kunnen conflicteren met andere DNS aanpassingen in je netwerk. Heb even geen link bij de hand maar als je zoekt op ‘Chrome android DNS settings’ vind je veel informatie. Ik heb bijvoorbeeld Chrome’s eigen DNS resolver uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
@Jazco2nd Naar mijn idee verbruikt Pear Launcher een hoop batterij.

Ik vergelijking met Nova stond Pear Launcher in de top 3 van verbruikers samen met Android OS.
Dat vond ik vrij fors, Nova verbruikt amper batterij en staat vaak niet eens in de stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Lord_Dain schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:20:
Sinds vanmiddag ook member of the pixel 4a club., ik loop alleen tegen een raar issue aan.

Heb een aantal uurtjes met de Pixel 4a zitten spelen, leuk ding en ziet er mooi uit, geluid is ook een stuk prettiger/dieper dan de Samsung S7, maar hij voelde traag aan en leek soms zaken niet te laden.

Ik ben er denk ik achter wat het is.. Wifi - op de een of andere manier lijkt die af en toe weg te zijn voor applicaties, wel gewoon vol bereik op de router én op de telefoon, maar er gebeurt niets, geen uitgaande whatsapp berichten, browser doet niets, youtube laadt niet. Overschakelen op mobiele data of Wifi aan en uit zetten lost het op.. Zowel 2.4Ghz als 5Ghz band geprobeerd, zelfde issue.

Maar het is rete irritant, morgen maar eens goed voor gaan zitten om te kijken waar het door komt, wellicht iets in mijn thuis netwerk, maar waarom zou dan alleen de Pixel er last van hebben? Heb qua netwerk apparatuur alles van AVM (Fritzbox + MESH repeater)/.
Heb de Pixel al ruim een week en dat ging prima. Sinds gister precies dezelfde problemen. Internet is traag, zo traag dat een app als Bol helemaal niet meer werkt. Sites werken wel als je heel geduldig bent. Als het eenmaal laad dan gaat het meestal wel.

Reboot heeft niet geholpen..

De oude Pixel 1 op zelfde wifi en laptops hebben er helemaal geen last van.

EDIT:
Dit wifi netwerk is meegemigreerd bij het overzetten van de data (met USB kabel maar volgens mij zijn opgeslagen wifi netwerken gewoon opgeslagen in je Google account).
Nu valt me op dat "Randomised MAC address" geactiveerd is voor dit netwerk. Volgens mij een nieuwe Android 11 feature. Heb het uitgezet, wifi netwerk verwijderd ("forget") en zal over 15min opnieuw verbinden. Kijken of dat helpt.

EDIT2: lijkt geholpen te hebben, opnieuw verbonden, direct die setting uitgezet. Alles is nu weer snel.

[ Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 04-11-2020 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jazco2nd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:19:
[...]

Heb de Pixel al ruim een week en dat ging prima. Sinds gister precies dezelfde problemen. Internet is traag, zo traag dat een app als Bol helemaal niet meer werkt. Sites werken wel als je heel geduldig bent. Als het eenmaal laad dan gaat het meestal wel.

Reboot heeft niet geholpen..

De oude Pixel 1 op zelfde wifi en laptops hebben er helemaal geen last van.

EDIT:
Dit wifi netwerk is meegemigreerd bij het overzetten van de data (met USB kabel maar volgens mij zijn opgeslagen wifi netwerken gewoon opgeslagen in je Google account).
Nu valt me op dat "Randomised MAC address" geactiveerd is voor dit netwerk. Volgens mij een nieuwe Android 11 feature. Heb het uitgezet, wifi netwerk verwijderd ("forget") en zal over 15min opnieuw verbinden. Kijken of dat helpt.

EDIT2: lijkt geholpen te hebben, opnieuw verbonden, direct die setting uitgezet. Alles is nu weer snel.
Ik was er inderdaad ook achter dat die randomize MAC adres functie op deze Wifi netwerken aanstond. Op zich best handig maar niet voor je home network als je bv. dhcp reserveringen wil gebruiken of device traffic wil monitoren/filteren. Heb het dus ook uitgezet, kijken of het helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canercan
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-03-2023
Wat ik verder erg jammer vind aan deze pixel is dat als ik in Instagram inzoom tijdens het maken van een video dit heel erg schokkerig gaat (itd tot de iphone 8 bv). Merken meer mensen dit?

Verder baal ik ontzettend van het feit dat ik geen line in opname mogelijkheid heb via de headphone jack.. grote teleurstelling. Ik kan dus geen video opnames maken met een mic kabel (3 rings) direct in de 4A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zawaponga
Ja dat werd hier al eerder door een tweaker bevestigd. IG voor Android maakt gebruik van een zeer matige camera api, omdat er zoveel verschillende Android phones zijn. Bij iPhones is dit een stuk makkelijker.
Om dit te veranderen moet Google veel meer ontwikkelaars inzetten voor de standaard camera api en blijkbaar is het voor Google niet zo belangrijk om er een bak geld en ontwikkelaars tegen aan te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
LocK_Out schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:59:
@Jazco2nd Naar mijn idee verbruikt Pear Launcher een hoop batterij.

Ik vergelijking met Nova stond Pear Launcher in de top 3 van verbruikers samen met Android OS.
Dat vond ik vrij fors, Nova verbruikt amper batterij en staat vaak niet eens in de stats.
Vreemd, Pear staat bij mij ook niet in het overzicht van Battery Usage (Pixel 4a en Pixel 1). Kan het 1 of andere zeer actieve widget zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canercan
Wat slecht dat hier geen oplossing voor is bedacht. Er is dus geen fix?
Zawaponga schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:13:
Ja dat werd hier al eerder door een tweaker bevestigd. IG voor Android maakt gebruik van een zeer matige camera api, omdat er zoveel verschillende Android phones zijn. Bij iPhones is dit een stuk makkelijker.
Om dit te veranderen moet Google veel meer ontwikkelaars inzetten voor de standaard camera api en blijkbaar is het voor Google niet zo belangrijk om er een bak geld en ontwikkelaars tegen aan te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Nee, het enige wat je kunt doen is eerst een video maken met de main camera en dan met instagram bewerken. Maar ik weet niet of dat een oplossing voor jou is, heb geen ervaring met instagram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canercan
Zawaponga schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:53:
Nee, het enige wat je kunt doen is eerst een video maken met de main camera en dan met instagram bewerken. Maar ik weet niet of dat een oplossing voor jou is, heb geen ervaring met instagram.
Bedankt voor je reactie. Nee ik heb daar niks aan. De charme van instagram zijn de stories en de filters. Dat is nu compleet weggevallen door dit gebrek. Flater wel snap ook niet dat ze dit niet tackelen hierin investeren? Dit heeft wel impact op het succes van deze phone imo. Vanuit mn eigen ervaring maar ook de cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shogunetto
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-01 16:26
Sinds paar dagen ook een trotse Pixel 4a gebruiker. Heb altijd een Spigen Liquid Air case voor mijn telefoons. Helaas kon ik die niet vinden voor mijn 4a. Had daarom de Caseology Vault besteld en die voldoet prima. Heerlijke telefoon voor een zacht prijsje. Wat mij betreft beste bang for buck toestel, misschien dat OP Nord de allround koning is maar ik heb liever langer support en als eerst nieuwe android updates. Pixel club 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik was net even aan het bellen met de 4a en kwam tot de ontdekking dat de telefoon vasthouden en af en toe bewegen de back cover 'tikt' zowel rondom de camera/fingerprintsensor als iets lager op sommige plekken.

Alsof er ruimte tussen de achterkant en de telefoon zit op sommige plaatsen en de hoes niet goed vast zit geklikt / speling heeft. Iemand anders dit ook al gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
@Lord_Dain heb ik ook met de Pixel Fabric Case. Stoort me niet echt moet ik zeggen.
De andere Pixel 4a in huis heeft de Caseology Vault er omheen zitten en heeft hier geen last van.
Lijkt dus speling te zijn met die fabric case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Popcorna schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

[...]

Neem aan dat die wel in voorraad komt nog, want zou er best nog eentje van willen bestellen.
auroortje schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:27:
[...]

Ik heb deze van Spigen genomen, een toppertje vind ik zelf. Past goed, geeft wat meer grip op de zijnkant.

Meteen set Screen protector's erbij en klaar. Passen zeer goed, je hebt er een mal bij voor het perfect op je scherm laten komen. En het zijn er nog 3 ook >:)
Van die eerste staat duidelijk aangegeven dat de rand schuin/gebogen is afgesneden. Is dat bij de Spigen screen protector ook het geval? Anders voel je zo een lelijke rand de hele tijd..

De Spigen is een euro goedkoper en lijkt verder dezelfde specs te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Die Spigen heb ik hier erop zitten en heeft schuine randen die niet scherp zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Ik ben ook zeer tevreden over die van Spigen. Ligt fijn in de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-07 20:25
Jazco2nd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:37:
[...]

[...]

Van die eerste staat duidelijk aangegeven dat de rand schuin/gebogen is afgesneden. Is dat bij de Spigen screen protector ook het geval? Anders voel je zo een lelijke rand de hele tijd..

De Spigen is een euro goedkoper en lijkt verder dezelfde specs te hebben.
Die ik heb genomen hebben ook een afgeschuinde rand. Niet scherp, je glijd er zo met de vinger over.
Kan hem voor die prijs zeker aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Heb de Pixel nu 2 weken in gebruik en bevalt me erg goed. Was vooral de camera van mijn vorige telefoon (nokia 6.1) zat, wat een verademing is dit.
Had nog even snel in het donker een foto genomen, ben erg onder de indruk wat voor foto's die maakt zo uit de losse pols. Benieuwd wat je daar mee kan als je er je best mee doet :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWLl3tTBDX8aUSNYCNbW5YekBLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/017wN6lxhwgOCNmlbupzsrnf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 16:01
Ik overweeg de Pixel 4a te kopen als vervanging voor mijn inmiddels stokoude Nexus 5x.. (goedkoop nieuw gekocht in oktober 2017, maar inmiddels onbruikbaar traag, ook na een factory reset..).

De Pixel lijkt te voldoen aan al mijn criteria (klein, geen bloatware, snel, prima batterij, goede camera). Ik gebruik de telefoon met name voor browsen, navigeren, podcasts, spotify, wat social media, vakantiefoto's... gamen staat niet hoog op mijn lijstje.

Hoe lang verwachten jullie dat de Pixel 4a mee gaat? De wat oudere CPU is het enige waar ik me enigszins zorgen over maak. Ik wil namelijk niet dat het toestel na 2 a 3 jaar zo traag is (en/of weinig batterijduur over heeft) dat ik er nauwelijks nog iets mee kan doen.. Dit is de enige reden dat ik nog enigszins twijfel of de Galaxy S10e (door betere hardware) met het oog op de toekomst geen betere optie is.. al schijnt de Exynos versie erg tegen te vallen, zowel qua prestaties als batterij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:08
Ik overweeg ook de overstap te maken naar de Pixel 4a.

Momenteel heb ik nog een Pocophone F1, heerlijk toestel met lineage OS 17.1, maar inmiddels 2 jaar oud en mijn ervaring is dat op een bepaald moment de accu flink achteruit gaat (bij mijn vorige telefoon na 2 jaar ongeveer). Daarom wil ik de Pocophone nog verkopen en de overstap maken naar de 4a. Ook vind ik de poco eigenlijk te groot en verlang wel naar een kleiner android toestel.

Hierbij de vragen die ik heb
  • Zijn er al mensen die de telefoon geroot hebben? Volgens XDA zie ik wel dat het goed te doen moet zijn
  • De root wil ik voornamelijk vanwege een adblokker, maar wellicht is dit inmiddels ook al mogelijk zonder root?
  • Verkoopt google ook losse batterijen/accu's voor de smartphones? Bij mijn oude Mi5 heb ik na 2,5 jaar wel eens de accu verwisseld (uiteraard halve toestel opschroeven en voorzichtig connectors losmaken etc. Het nadeel waar ik toen tegen aan liep was dat er alleen maar imitatie accu's te koop waren, die de temperatuur van de telefoon niet goed konden uitlezen en waarvan de accu capaciteit in de praktijk erg tegenviel.
Pixel 5 heeft eigenlijk nog iets meer mijn voorkeur vanwege het draadloos laden + waterdichtheid (ideaal als tomtom op de motor). Helaas is die wel erg duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
RedruM schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:09:
Hoe lang verwachten jullie dat de Pixel 4a mee gaat? De wat oudere CPU is het enige waar ik me enigszins zorgen over maak. Ik wil namelijk niet dat het toestel na 2 a 3 jaar zo traag is (en/of weinig batterijduur over heeft) dat ik er nauwelijks nog iets mee kan doen.. Dit is de enige reden dat ik nog enigszins twijfel of de Galaxy S10e (door betere hardware) met het oog op de toekomst geen betere optie is.. al schijnt de Exynos versie erg tegen te vallen, zowel qua prestaties als batterij gebruik.
Ik vermoed dat de Pixel4a minimaal 2 jaar meegaat en hoop op 3 jaar. Qua software updates zitten we wel goed met een Pixel en ik denk dan ook niet dat de CPU een bottleneck zal zijn. Als er al een zwak punt is aan de Pixel 4a is dat wat mij betreft de magere batterij. Als de batterij achteruit gaat en je straks niet minimaal 1 dag je telefoon kan gebruiken dan is het voor mij het moment om weer naar iets anders te kijken.
user_tweakers schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:02:
• De root wil ik voornamelijk vanwege een adblokker, maar wellicht is dit inmiddels ook al mogelijk zonder root?
Pixel 5 heeft eigenlijk nog iets meer mijn voorkeur vanwege het draadloos laden + waterdichtheid (ideaal als tomtom op de motor). Helaas is die wel erg duur.
Interessante vraag, zou ik ook wel willen weten,. Volgens mij is er native geen goede adblocker (helaas) en het nadeel van rooten is dat je de kracht van de snelle updates te niet doet, geroot toestel kan je volgens mij niet de updates installeren?

De prijs van de Pixel 5 is idd zo hoog dat je deze niet kan vergelijken met de Pixel 4a, als je dan toch 500€ beschikbaar hebt zijn er veel meer opties die wellicht beter zijn dan een Pixel telefoon.

[ Voor 29% gewijzigd door Lord_Dain op 06-11-2020 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groesjenka
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30
Beste RedruM, je zegt niet te willen gamen met de Pixel, daarvoor is de 730 cpu meer dan voldoende. Ik heb mijn >2 jaar oude Motorola G6 plus zojuist vervangen door de Pixel 4a. Met de Motorola G6 plus met z'n 630 cpu had ik nog zeker 2 jaar door kunnen gaan omdat alles nog soepel loopt. De Pixel heb ik alleen aangeschaft omdat het een goede camera heeft. Normaliter hou ik een smartphone rond de 4 jaar. Dat verwacht ik ook van mijn Pixel. De Pixel batterij zal na een jaar of twee wel aan vervanging toe zijn. Tegen die tijd stop ik er een nieuwe in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evleerdam
De Jerry Rig Everything 4a durability test staat nu op youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=Y_TwB9K60ao

Komt er erg goed uit, wordt genoemd als de 'most durable budget phone of the year'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 16:01
Dank Lord_Dain en Groesjenka, ik ga dan uit van 3 a 4 jaar gebruik wat op zich wel in verhouding staat met de prijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Eerste berichtje vanop de pixel 4a. Installatie ging vlot. Enkel naast de camera voelt hij wat warm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Deze morgen is mijn alarm niet hoorbaar afgegaan. Mijn telefoon staat eigenlijk altijd op stil (meldingen komen toch binnen via smartwatch). Hoe laat ik het alarm toch geluid maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
stijn014 schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:52:
Deze morgen is mijn alarm niet hoorbaar afgegaan. Mijn telefoon staat eigenlijk altijd op stil (meldingen komen toch binnen via smartwatch). Hoe laat ik het alarm toch geluid maken?
Even bij volume instellingen dubbelchecken waar "alarm volume" op staat. Bij mij was dit ook zeer stil en heb het zelf harder moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canercan
Ik probeer al een uur de pixel 4a middels usb-c kabel te verbinden aan mijn windows 10 laptop. Dit lijkt onmogelijk. De telefoon wordt niet herkend door de computer en heeft enkel nu de functie als batterij oplader. Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
Canercan schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:18:
Ik probeer al een uur de pixel 4a middels usb-c kabel te verbinden aan mijn windows 10 laptop. Dit lijkt onmogelijk. De telefoon wordt niet herkend door de computer en heeft enkel nu de functie als batterij oplader. Hebben anderen dit ook?
Heb je in je instellingen de modus om bestandsoverdracht te mogen gebruiken ingeschakeld? Standaard staat deze uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XLKDByF/Screenshot-20201109-144224.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canercan
bcome schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:44:
[...]

Heb je in je instellingen de modus om bestandsoverdracht te mogen gebruiken ingeschakeld? Standaard staat deze uit.

[Afbeelding]
Heb ik naar gekeken. Alles onder ‘use usb for’ is grijs bij mij en niet te selecteren. ‘No data transfer’ staat in het grijs aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
Canercan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:48:
[...]

Heb ik naar gekeken. Alles onder ‘use usb for’ is grijs bij mij en niet te selecteren. ‘No data transfer’ staat in het grijs aangevinkt.
Ik heb even gekeken wat hiervan de oorzaak kan zijn, en als ik dit menu open en de kabel verwijder zijn alle opties bij mij ook grijs. Ligt het wellicht aan de kabel? Andere USB poort? Hopelijk ligt het niet aan de USB aansluiting van de telefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:48
Canercan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:48:
[...]

Hier geen enkel probleem met een goede kabel en windows 10.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDpIO5IRk2Rv_Q0UEZeRNXHAlFo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9vKgYjWAriV762IQu7u39TfB.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 15:20
Het is vaak wel kabel afhankelijk. Ik heb zo'n USB-micro naar USB-C verloopstuk in combinatie met een USB A naar microkabel en dat werkt echt niet. Een gewone USB-A naar-C kabel doet het wel. Ook Windows 10 hier.

Eric666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Eric666 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:35:
Het is vaak wel kabel afhankelijk. Ik heb zo'n USB-micro naar USB-C verloopstuk in combinatie met een USB A naar microkabel en dat werkt echt niet. Een gewone USB-A naar-C kabel doet het wel. Ook Windows 10 hier.
Kan dit bevestigen. Bij het overzetten van mijn apps van mijn Samsung S7 naar de Pixel had ik een goedkoop/oud kabeltje en het werkte niet. Vervolgens een andere kabel en er kwam een data verbinding tot stand. Lijkt er dus op dat de Pixel 4a kritisch is op de gebruikte kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canercan
Bedankt dat zal het dan zeker zijn. Ik had er een met losse opzetstuk erbij. Zal een enkele usb-c kabel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Lord_Dain schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:51:
[...]

Kan dit bevestigen. Bij het overzetten van mijn apps van mijn Samsung S7 naar de Pixel had ik een goedkoop/oud kabeltje en het werkte niet. Vervolgens een andere kabel en er kwam een data verbinding tot stand. Lijkt er dus op dat de Pixel 4a kritisch is op de gebruikte kabel.
Er zijn kabels die alleen voor opladen geschikt zijn Niet alle connectors worden dan gebruikt. .

• ap3nr0ts
Blauwe Pixel-hoesje van Google trouwens verkocht en gisteren mijn zwarte binnengekregen (Basically Black). Ik moet zeggen dat dat wel veel strakker oogt. :) Ik vond de textuur heerlijk van die blauwe, maar het was veel fletser dan ik uit foto's had opgemaakt. Met zo'n zwart hoesje met opvallend wit knopje ziet de boel er weer net zo strak uit als het toestel zelf.

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-07 22:29
Hoe vind je de 4a zelf aanvoelen? Sommige reviewers hebben het over cheap afwerken en duidelijke budget feel. Of valt dat mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
RobNemoo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:11:
Hoe vind je de 4a zelf aanvoelen? Sommige reviewers hebben het over cheap afwerken en duidelijke budget feel. Of valt dat mee?
Ja het toestel is van (mat) plastic, maar ik vind het niet goedkoop aanvoelen. Het is goed stevig, het is niet van dat krakende plastic.

Ik vind hem iets te dun en glad, waardoor hij bij mij niet echt zeker in de hand lag. Hierom heb ik er nu een hoesje omheen, voor de betere grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het is plastic. Dat kan cheap aanvoelen, maar hoeft niet. Is nogal persoonlijk. Voordeel is wel dat het geen gladde telefoon is; mijn vorige telefoon had een glazen achterkant en gleed wel eens uit mijn handen :X Dat probleem heb ik niet meer.

March of the Eagles

• RobNemoo
Thanks voor de feedback. Ik heb ook nooit een hoesje om een telefoon, dus hoe het aanvoelt vind ik wel een dingetje. Mijn huidige Huawei P10 is van glas en alu en voelt heel degelijk en zelfs premium aan. Dat zou bij een plastic telefoon wel eens anders kunnen zijn. Nu Duitsland dicht is kan ik er ook geen gaan voelen voorlopig.

[ Voor 3% gewijzigd door RobNemoo op 12-11-2020 10:22 ]

• Joster
RobNemoo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:22:
Thanks voor de feedback. Ik heb ook nooit een hoesje om een telefoon, dus hoe het aanvoelt vind ik wel een dingetje. Mijn huidige Huawei P10 is van glas en alu en voelt heel degelijk en zelfs premium aan. Dat zou bij een plastic telefoon wel eens anders kunnen zijn. Nu Duitsland dicht is kan ik er ook geen gaan voelen voorlopig.
Je kan de 4a gaan voelen bij een Belsimpel vestiging. Zijn daar gewoon op voorraad en liggen als showmodel in de winkel.

• Lord_Dain
Look and feel vind ik zeker niet cheap. Hij kraakte bij mij wel op 2 plekken aan de achterkant, soort van tikken bij aanraken/zachtjes duwen. Met een Spigen hoes er om heen geen last meer van.
RobNemoo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:22:
Dit lezende, zou ik je adviseren een andere telefoon te kiezen. Ik zou me er aan ergeren (maar ik gebruik graag dikke hoesjes dus merk het niet).

[ Voor 40% gewijzigd door Lord_Dain op 12-11-2020 13:40 ]

• ap3nr0ts
Ik vond hem juist alsnog heel glad aanvoelen, zeker omdat hij relatief klein is en naast de uitstekende camera geen grip heeft ergens. Maar mijn beeld is wel vertekend door vanaf dag 1 een hoesje te hebben gehad. Dat voelt toch veiliger/prettiger.

• RobNemoo
Joster schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:33:
[...]

Je kan de 4a gaan voelen bij een Belsimpel vestiging. Zijn daar gewoon op voorraad en liggen als showmodel in de winkel.
Dat is een goeie tip, thanks!
Lord_Dain schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:39:
[...]

Look and feel vind ik zeker niet cheap. Hij kraakte bij mij wel op 2 plekken aan de achterkant, soort van tikken bij aanraken/zachtjes duwen. Met een Spigen hoes er om heen geen last meer van.

[...]

Dit lezende, zou ik je adviseren een andere telefoon te kiezen. Ik zou me er aan ergeren (maar ik gebruik graag dikke hoesjes dus merk het niet).
Dan ga ik zeker eerst even voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:16

KL643

beeldaandemuur

Sinds gisteren een Pixel 4a en gelijk mijn favoriete launcher (Nova prime) erop gezet. Echter valt hij regelmatig weg en zit ik weer met de pixel launcher. Iemand een oplossing/tip?

Edit: moest nog een kleine update doen van de pixel en dat heeft het opgelost

Edit: en als we dan toch bezig zijn, recente apps allemaal wissen kan dat? Tot nu toe moet ik ze 1 voor 1 wegvegen.

[ Voor 35% gewijzigd door KL643 op 14-11-2020 21:29 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donderz
  • Laatst online: 12-07 11:10
KL643 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:34:
Edit: en als we dan toch bezig zijn, recente apps allemaal wissen kan dat? Tot nu toe moet ik ze 1 voor 1 wegvegen.
Als je bij recente apps helemaal naar links gaat staat er "Clear all". Duurde ook even voordat ik dat gezien had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:16

KL643

beeldaandemuur

donderz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:21:
[...]

Als je bij recente apps helemaal naar links gaat staat er "Clear all". Duurde ook even voordat ik dat gezien had.
Moet toch makkelijker kunnen anno 2020 8)7 lees gelijk zichtbaar onder of bovenin of rechts natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door KL643 op 13-11-2020 19:31 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Hierbij ook de Jerry rig everything teardown van de Pixel 4a. Hij is behoorlijk positief, met name vanwege het makkelijk vervangbare scherm en batterij.

https://youtu.be/g9uJXvZOfPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06 23:21
Klein vraagje:

Ik heb deze smartphone voor mijn vader gekocht als vervanger van zijn oude Motorola Moto G5. Hij is er erg tevreden mee, op één klein detail na. Mijn vader is zelfstandig en krijgt dagelijks heel wat oproepen van klanten die niet als contact zijn opgeslagen in zijn Google account. Telkens als hij een oproep krijgt van zo'n onbekende nummer, krijgt hij een notificatie van de telefoonapp:

"Ken je *insert onbekende nummer*?

Dit is de eerste keer dat je bent gebeld door dit nummer. Als dit gesprek spam is, kun je dit nummer blokkeren en melden"

In deze notificatie heb je dan sneltoetsen: 'contact toevoegen' of 'blokkeren en melden'

Nu zegt mijn vader dat het hem stoort dat die notificatie na praktisch elke oproep in zijn notificatielijst komt te staan.

Ik krijg ze zelf niet afgezet. Als ik de notificatie zachtjes naar links swipe en nadien op het instellingen-tandwieletje duw, zegt ie 'Deze meldingen kunnen niet worden aangepast.'

Iemand nog een idee? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het spam-filter uitschakelen. Telefoon app -> Instellingen -> Beller-ID en spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-04 12:57
In de VS nu een blauwe versie van de 4a beschikbaar.

https://store.google.com/us/product/pixel_4a?hl=en-US

Ik hoop dat die hier ook op een of andere manier leverbaar wordt. Zal wel niet. ;w

[ Voor 28% gewijzigd door Dionamuh op 17-11-2020 15:54 ]

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 21:47

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Heeft iemand advies kwa oplaad kabel.
Mijn oneplus Dash charge kabels doen het helaas niet met mijn vriendin haar 4a telefoon.

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 15:49
enriqueeeee schreef op woensdag 18 november 2020 @ 00:39:
Heeft iemand advies kwa oplaad kabel.
Mijn oneplus Dash charge kabels doen het helaas niet met mijn vriendin haar 4a telefoon.
Aukey en Anker en anders eentje van de firma Samsung bij een lokale telefoonboer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-07 14:54
KL643 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:23:
[...]

Moet toch makkelijker kunnen anno 2020 8)7 lees gelijk zichtbaar onder of bovenin of rechts natuurlijk.
Anno 2020 moeten we eigenlijk helemaal niet bezig zijn met het constant sluiten van alle apps

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 21:47

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

twowheeler schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:41:
[...]

Anno 2020 moeten we eigenlijk helemaal niet bezig zijn met het constant sluiten van alle apps
Nee dat klopt, ze moeten zorgen dat ze niet aso veel geheugen verbruiken als je ze niet gebruikt.
Neem een Facebook als voorbeeld...

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Thetallguy
  • Niet online
Vind het erger dat er apps zijn die aso veel batterij gebruiken wanneer je ze gebruikt. Haal best wat uit m'n Pixel batterij qua schermtijd, maar browsen in Chrome is de ergste battery drain van allemaal :P lijkt soms bijna 1% per minuut te zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Dionamuh schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:51:
In de VS nu een blauwe versie van de 4a beschikbaar.

https://store.google.com/us/product/pixel_4a?hl=en-US

Ik hoop dat die hier ook op een of andere manier leverbaar wordt. Zal wel niet. ;w
Oeh, die is mooi O+

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06 23:21
roelg90 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:20:
[...]

Het spam-filter uitschakelen. Telefoon app -> Instellingen -> Beller-ID en spam
Oh, thanks! Ik heb de instellingen daar gewijzigd en hij zegt dat hij er geen last meer van lijkt te hebben. Ziet er voorlopig dus goed uit. Heel erg bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Vandaag overgestapt van Ben naar Tele2.
Eindelijk VoLTE en VoWiFi op mijn Pixel :) was voor mij echt nodig in huis, redelijk nieuwbouw dus binnen was bereik vaak ruk al moet ik zeggen dat T-mobile het netwerk afgelopen maanden wel heeft verbeterd en minder klachten had.

De fusie van T-Mobile en Tele2 heeft dan toch wel zn voordelen.

[ Voor 60% gewijzigd door Fuske op 20-11-2020 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
[quote]Jazco2nd schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:25:
@Canercan het probleem dat je vanuit de Camera app je gemaakte foto niet kan bekijken (foto schiet in een flits weg) kan je oplossen door de Google Photos app te enablen.

Als je deze uitschakelt, ontstaat het probleem. Vind ik echt irritant van Google dat vanaf nu Camera volledig afhankelijk is van Google Photos, ook als je die app niet gebruikt en dus ook niet in je app overzichten wil.

Hallo Jazco2nd, ik heb ook het camera probleem met mijn Pixel 4a. Vraag : hoe kan je de Google Photo apps enablen ?
Na een genomen foto springt het even snel naar de google photo app maar de foto flitst weg en wordt niet meer getoond.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Groesjenka schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:09:
[quote]Jazco2nd schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:25:
@Canercan het probleem dat je vanuit de Camera app je gemaakte foto niet kan bekijken (foto schiet in een flits weg) kan je oplossen door de Google Photos app te enablen.

Als je deze uitschakelt, ontstaat het probleem. Vind ik echt irritant van Google dat vanaf nu Camera volledig afhankelijk is van Google Photos, ook als je die app niet gebruikt en dus ook niet in je app overzichten wil.

Hallo Jazco2nd, ik heb ook het camera probleem met mijn Pixel 4a. Vraag : hoe kan je de Google Photo apps enablen ?
Na een genomen foto springt het even snel naar de google photo app maar de foto flitst weg en wordt niet meer getoond.

Bedankt
Die app is standaard aan, "enabled". Je hebt de app zelf uitgeschakeld..
Settings > Apps & Notifications > All Apps
Dan zoeken naar Google Photos. Openen. Dan kan je daar inschakelen/enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groesjenka
Die app is standaard aan, "enabled". Je hebt de app zelf uitgeschakeld..
Settings > Apps & Notifications > All Apps
Dan zoeken naar Google Photos. Openen. Dan kan je daar inschakelen/enablen.
[/quote]

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik denk dat het al op enabled staat. Zou het camera probleem kunnen ontstaan als je tegen de grens van de gratis 15GB ruimte van Google komt ? Ik zit nu op 14,9 GB .

Update : Alles geprobeerd. Camera app schijnt niet te communiceren met de photo app. Opslagruimte vrijgemaakt, ge-reset, safe mode gedraaid, progs eraf en weer erop etc....
Zo jammer dat dit bij mijn 2 weken oude Pixel 4a gebeurd, temeer omdat ik hem kocht voor de camera kwaliteit.
Heeft iemand nog een oplossing voor het camera probleem ? Na het maken van een foto komt het kort via de camera app tevoorschijn maar is na een seconde weer weg zodat je 'm niet kunt bewerken. In andere foto apps komt de foto pas na een tijdje in beeld (waar je veel minder mee kunt dan met de google app). Het lijkt erop dat de camera app niet goed met google foto's communiceert. Heeft iemand nog een suggestie om dit op te lossen anders gaat mijn Pixel 4a terug naar waar het vandaan komt.

[ Voor 49% gewijzigd door Groesjenka op 20-11-2020 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
De camera-app heeft een flinke update gehad! Hebben jullie al het verschil met foto's gemerkt?
Ik vind het fijn dat je nu met filmen een 2x zoomknop hebt. Ingezoomd lijkt de kwaliteit nog behoorlijk goed te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik haal een battery-time van 12 dagen trouwens als ik hem niet aanraak :P Wel verbonden met WiFi, geen simkaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Mijn batterijduur is verbeterd over de afgelopen weken sinds aankoop :) Heb hem nu denk ik twee weken en hij houdt het merkbaar langer vol.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Mist niemand hier de Photo Blur optie van de Camera app?

Dat je voorwerp op de voorgrond scherp is en de achtergrond blurry zacht. Je moet de camera beetje omhoog bewegen (pijl volgen) tijdens foto maken.
De voorgaande Pixel modellen hadden dit. Nu is het weg! Meest gebruikte camera optie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
Dat hebben ze sinds de laatste update verandert. Nu is de optie beschikbaar in Google photos als je de foto gaat bewerken. De optie heet blur.
Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste

Let op:
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen