Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Iemand inmiddels een goede (zwarte bij voorkeur) siliconen case gevonden voor de 4a?

Daarnaast nog op zoek naar een usb-c naar sd card adapter. Iemand hier ervaring met een adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 736981

Ik vind die textiel cover van in de start post best wel iets hebben. Eens kijken wat die kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:20
Anoniem: 736981 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:37:
Ik vind die textiel cover van in de start post best wel iets hebben. Eens kijken wat die kost...
Ik vind 't ook fijne covers wel erg duur €45.
Heb deze ook op de 3a gehad en gaat al bijna jaar mee zonder schade. Wel af en toe uitwassen.

De nieuwe covers voor de 4a zouden zelfs in de wasmachine mogen.

Heb er overigens nog 1 in de V&A staan :+

[ Voor 5% gewijzigd door Fuske op 18-10-2020 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Fuske schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:53:
[...]

Ik vind 't ook fijne covers wel erg duur €45.
Heb deze ook op de 3a gehad en gaat al bijna jaar mee zonder schade. Wel af en toe uitwassen.

De nieuwe covers voor de 4a zouden zelfs in de wasmachine mogen.

Heb er overigens nog 1 in de V&A staan :+
Als het de andere kleur cover was geweest, had ik hem van je overgenomen :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Ik ben heel heel blij met mijn textiel (look) hardcase AliExpress hoesjes van €2,50 per stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:32
J.Gronkjaer schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:56:
Iemand inmiddels een goede (zwarte bij voorkeur) siliconen case gevonden voor de 4a?

Daarnaast nog op zoek naar een usb-c naar sd card adapter. Iemand hier ervaring met een adapter?
Caseology Vault, er is geen betere. Grip, textuur, kwaliteit en niet duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 736981

LocK_Out schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:09:
Ik ben heel heel blij met mijn textiel (look) hardcase AliExpress hoesjes van €2,50 per stuk :)
Er zijn ook 2 stuks onderweg naar hier. Inclusief 2x tempered glass.
Bijna het standaard order als ik een nieuwe telefoon heb :)

Ben vooral benieuwd naar het testen van die nightsight functie en de algemene kwaliteit van de foto's.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 736981 op 19-10-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr82
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-01-2024
Hoi,

Kun je deze telefoon uit duitsland zonder problemen op je Sim only abonnenement van Kpn aansluiten? net als in NL uitgebrachte telefoons?

Of zijn daar bepaalde handelingen voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

sdr82 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:49:
Hoi,

Kun je deze telefoon uit duitsland zonder problemen op je Sim only abonnenement van Kpn aansluiten? net als in NL uitgebrachte telefoons?

Of zijn daar bepaalde handelingen voor nodig?
De enige speciale handeling die nodig is is de sim plaatsen :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Anoniem: 736981 Inderdaad, ik koop ze daar puur omdat ze direct vanuit China, precies de hoesjes naar mijn smaak verkopen. Geld gaat het me niet eens zozeer om :)

Screenprotectors gebruik ik niet, vind het maar ondingen.

Die functies moet ik ook nog testen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:31
Ik weiger pertinent om in NL de hoofdprijs te betalen voor hoesjes die bij Ali €2 kosten, maar wil ze soms wel snel hebben. Voor Galaxy S8/S10 lukte dat voor €3 bij de Action, deze dan maar voor €7 via Amazon:
https://www.amazon.nl/gp/product/B083BNB3F4

Ik vind dit soort onopvallende dunne TPU covers zonder dikke randen en uitsparingen toch altijd het meest praktisch. Hebben me al regelmatig voor schermschade behoed als hij uit mijn broekzak op de tegels glijdt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan DB
  • Laatst online: 28-03-2024
Pixel-launcher kloon met extra opties (o.a. verwijderen Google balk en widget)
https://play.google.com/s...eletescape.lawnchair.plah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 15:20
Jan DB schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:58:
Die heb ik ook geïnstalleerd en bevalt goed. Veel opties om alles in te richten maar toch lekker slank. En inderdaad geen balk en widget, dat was me toch wel een doorn in het oog. ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Eric666 op 19-10-2020 19:01 ]

Eric666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 12:10

Flipm0de

geen

hoe zijn de ervaringen met het toestel nu ie een tijdje beschikbaar is? Nog steeds snel voor normaal gebruik? Hoe zijn de fotos? Zijn de fotos nog steeds zo goed als er een beetje bewogen wordt?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:28
Snelheid is voor mij top, maar het is geen highend telefoon, dus als je van een highend afkomt, dan zul je het merken.
De foto's zijn subliem, de Google software doet wonderen. Over bewegen kan ik niks zeggen, ik probeer niet te bewegen als ik foto's maak ;)
Heb sinds gisteren de pixel buds in gebruik en ik moet zeggen na de update zijn het echt top buds!!
Super geluid en de veegbewegingen worden echt goed geregistreerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
Let er met Lawnchair 2 wel op dat de google play release al sinds december vorig jaar (2019) geen update meer heeft gehad. Android 10 word ook niet officieel ondersteund. Ik had op Android 10 redelijk veel last van (irritante) bugs. Scherm ging niet uit bij het gebruik van "vegen over vingerafdruk scanner voor meldingen", continue crashen van de Launcher bij double tap to sleep en andere vage crashes.

Ben hierom heel snel van Lawnchair afgestapt. Daarom nu voor Nova gegaan, omdat die in vergelijking met de meeste launchers nog "redelijk" recent geüpdatet is April 2020).

[ Voor 6% gewijzigd door LocK_Out op 20-10-2020 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 15:49
Flipm0de schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:46:
hoe zijn de ervaringen met het toestel nu ie een tijdje beschikbaar is? Nog steeds snel voor normaal gebruik? Hoe zijn de fotos? Zijn de fotos nog steeds zo goed als er een beetje bewogen wordt?
Ik merk geen hikjes en vertragingen meer, die had ik wel bij de Pixel 3a XL. Dit toestel werkt erg vlot. Ik doe er geen games op, dus mogelijk dat je daar iets merkt. Voor het dagelijkse gebruik is de 4a fantastisch... Kleiner toestel dan de 3a XL, vergelijkbare batterij en even groot scherm effectief door de kleinere bezels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuske
Flipm0de schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:46:
Komend vanaf de Pixel 3a is deze toch wat sneller. Zeker met het verwerken van de foto's. Dit kon op de 3a nog wel eens even duren. De kwaliteit van de foto's is nog altijd zeer goed.
Zoals in mijn vorige post heb ik wel een issue met de front camera, deze heeft net als de 3a een vaste focus maar de focus lijkt te ver weg te zitten. Ben bang dat ze dit dus niet gaan oplossen met een software update. Op Reddit en Google forums is hier ook al veel over te vinden en zijn er ook mensen die een betere afstelling hebben bij hun exemplaar. Ik heb zelf nu 2 Pixel 4a liggen die het beide hebben.
Is het echt een probleem, nee. Voor videobellen of een snelle selfie vind ik t meer dan voldoende. En vaak doe ik die laatste 2 toch niet.

De accuduur is ook goed te noemen ik haalde de afgelopen dagen +- 6,5~7u SOT bij ongeveer 10% resterend. Dit is met name Chrome, WhatsApp, Youtube en wat andere apps. Geen games ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:58
LocK_Out schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:30:
Let er met Lawnchair 2 wel op dat de google play release al sinds december vorig jaar (2019) geen update meer heeft gehad. Android 10 word ook niet officieel ondersteund. Ik had op Android 10 redelijk veel last van (irritante) bugs. Scherm ging niet uit bij het gebruik van "vegen over vingerafdruk scanner voor meldingen", continue crashen van de Launcher bij double tap to sleep en andere vage crashes.

Ben hierom heel snel van Lawnchair afgestapt. Daarom nu voor Nova gegaan, omdat die in vergelijking met de meeste launchers nog "redelijk" recent geüpdatet is April 2020).
Lawnchair 2 is inderdaad "abandonware" geworden.

Een goed, clean Pixel Launcher of Lawnchair alternatief is Pear Launcher. Ontwikkeling gaat wat sloom maar het is stabiel en heeft alle opties van Lawnchair 2 plus meer.
Oa meerdere icons in je dock, door je dock swipeable te maken.
https://play.google.com/s...pearlauncher.pearlauncher

Er is een limiet van 10 apps per map. Om dat op te heffen moet je eenmalig €1.59 betalen (Pear Launcher Pro). Bij gebrek aan een beter alternatief (?) is dat het volgens mij wel waard..

Nova is dan weer voor de wat meer hardcore gebruiker die heel veel wil kunnen tweaken/instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
hjs schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:28:
[...]

Thnx, Blokada 31% :(
Dan gaat die er eens een tijdje vanaf dus.
Vreemd, Blokada is altijd 0% hier. Ook op mijn Pixel 1. Ik gebruik het alleen voor adblocking (de lokale VPN truc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-07 21:02
Bij interesse, ik bied mijn 4a te koop aan. Noem me gek, maar ik houd het toch bij mijn budget Samsung toestel. Zie vraag & aanbod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 12:50
Ik heb er net maar een in Duitsland besteld voor 340,20. Nu wachten op het emailtje dat ik hem kan komen ophalen. Ik had nog even gekeken naar de exemplaren op vraag en aanbod, maar die zijn vreemd genoeg allemaal een stuk duurder... Dan rijd ik zelf wel even naar Monchengladbach.

[ Voor 0% gewijzigd door Munchkin op 21-10-2020 09:41 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric666
Munchkin schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:24:
Ik heb er net maar een in Duitsland besteld voor 340,20. Nu wachten op het emailtje dat ik hem kan komen ophalen. Ik had nog even gekeken naar de exemplaren op vraag en aanbod, maar die zijn vreemd genoeg allemaal een stuk duurder... Dan rijd ik zelf wel even naar Monchengladbach.
Mocht ik mijn exemplaar uiteindelijk krijgen van Google.de dan gaat hij gewoon voor de kostprijs op de V&A. Ik heb inmiddels al een andere via fnac.com binnen.

Eric666

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 16:24
Tja er zullen vast wel mensen zijn die niet de moeite willen doen en die 4/5 tientjes meer betalen. Maar ik zal er ook geen 360+ voor over hebben in V&A dan zelf gewoon bestellen & ophalen of bij fnac zoals vele hier goede ervaringen bij hebben.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 18:30
Mensen vinden het altijd mooi als ze een paar tientjes kunnen verdienen op een tweedehands telefoon. Blijkbaar zijn er mensen die meer willen betalen voor een 2e hands toestel, dan voor een nieuw toestel |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:48
Mocht iemand interesse hebben, in mijn mailbox heb ik nog een afhaalbewijs voor een Pixel 4a bij de Mediamarkt in Mönchengladbach. Toestel is tot de 26e af te halen. Ik ben zelf inmiddels voorzien en heb er geen 2 nodig.

PM maar bij interesse.

Edit: de reservering is doorgestuurd en dus niet meer beschikbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door GH45T op 21-10-2020 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
Toch begrijp ik wel een beetje waarom mensen er íets aan willen verdienen. De auto rijdt natuurlijk niet op lucht en het parkeren kost ook geld :) Oja, en je moet in sommige steden ook de groene milieu sticker hebben.

Maar 4-5 tientjes is wel erg gortig, maar er zijn mensen die dat er voor betalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:31
Eerste indruk 4a na 1 dag naast mijn S20 (als lichte gebruiker):
- Voor mij primaire reden om te proberen: de accu lijkt vooralsnog stuk beter (4u met 40% accu over bij flink installeren/proberen/testen).
- Uiteraard wat minder vlot, maar voor mij niet storend (geen games)
- Scherm natuurlijk kleiner (vooral in lengte dus niet zo'n punt), wat gelig, stuk minder gevoelig en iets minder helder
- FP scanner: een verademing na de nukkige under-display modellen van de S10/S20! Werkt zoals het hoort: snel, licht en betrouwbaar!
- Ligt lekker in de hand, perfect qua formaat en gewicht
- Paar test foto's gemaakt overdag en bij weinig licht, en foto's zijn mooi en de kwaliteit ontliep elkaar niet veel. Wide/zoom/front cam zijn voor mij verder niet echt belangrijk.

Wat me tegenviel tov Samsung:
- Notification area + camera cutout is aanzienlijk groter/hoger
- Knop layout: erg onhandig dat de powerknop boven de volume zit (wie verzint dat?), hopelijk gaat het wennen!
- Face unlock zou welkom zijn, maar omdat de FP scanner zo goed is mis ik hem niet (was op S10 essentiëel)
- Launcher: verplichte balk boven en onder, really? En niks instelbaar? Sinds lange tijd Apex launcher maar weer eens van stal gehaald.
- Google Keyboard: waarom kan die minimaliseer-balk onderin niet verborgen worden?
- Navigatie: meer opties voor gesture config zou fijn zijn, per ongeluk Google Assistant swipe irritant
- Laden echt aanzienlijk trager

Al met al bevalt hij wel. Als ik straks 2d met 3-4u SOT haal dan gaat de S20 in de verkoop. Onbegrijpelijk dat Samsung in de Galaxy lijn de standby drain door Android OS niet onder controle krijgt/brengt, want verder is de S20 natuurlijk in alle opzichten beter. Als de prijzen wat zakken wellicht de Pixel 5, want die vind ik nu te duur voor wat hij extra biedt tov de 4a.

[Update] Ondanks het feit dat vooral de accu + FP reader veel beter zijn op de 4a zijn alle andere zaken samen genoeg reden voor mij om de S20 toch te houden. Maar qua prijs/kwaliteit is de 4a echt een no brainer in zijn klasse voor wie een compact toestel zoekt (anders OnePlus Nord).

[ Voor 28% gewijzigd door iisworks op 25-10-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:43
heb de Pixel nu ook een week en bevalt goed. Zat me ineens wat te bedenken: Google Play Music wordt helaas gestopt ergens in december (erg jammer, gebruik het vaak om mijn eigen muziek te streamen) ten faveure van Youtube music (wat een draak van een programma imho).
Wat gaat het alternatief worden om bv een mp3 op de telefoon af te spelen dan? Of zal Play Music wel gewoon lokale bestanden kunnen blijven spelen? Of moet er gewoon een third party app gedownload gaan worden?

hmm even een testje gedaan. Een mp3 bestand wat lokaal staat wordt gewoon afgespeeld. Zit dus toch ergens een player verborgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Hopjesvla79 op 22-10-2020 15:43 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:15
Hopjesvla79 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:41:

hmm even een testje gedaan. Een mp3 bestand wat lokaal staat wordt gewoon afgespeeld. Zit dus toch ergens een player verborgen.
Tenzij dat in Android 11 weer anders is (ik heb zelf een OnePlus 6) kun je onder Instellingen|Apps en meldingen|Standaard apps|Muziek app
zien welke apps geselecteerd kunnen worden om (o.a.) mp3's af te spelen. En het zou best kunnen dat er nog steeds een default afspeler is als daar geen enkele app genoemd staat.

Als de MP3 aan het afspelen is op je telefoon, kun je dan ook niet uit de context halen welke app wordt gebruikt (notification balk of lockscreen miniplayer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Hopjesvla79 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:41:

Geen idee hoe de app heet maar Android heeft al heel lang een standaard muziekspeler.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan DB
  • Laatst online: 28-03-2024
LocK_Out schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:30:

Was mij niet meteen opgevallen dat deze geen recente update had.
Andere alternatieven met dezelfde look and feel die ik gevonden heb zijn de CPL en Hyperion launcher.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@Jan DB Heb je CPL ook geïnstalleerd toevallig en doet die het probleemloos bij jou?
Bij mij crashed CPL namelijk als ik naar het instellingen menu ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Laatst online: 01:32
Als ik een foto maak via Watsapp zelf, dan kan ik wel de foto maken, maar daarna niks meer. Gewoon een foto maken via camera app en dan sturen geen probleem.

Iemand anders die dit nog heeft? Heb Watsapp al opnieuw geinstalleerd, maar helaas nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Popcorna Ik doe het altijd op de manier die jij als workaround gebruikt, dus kan daar niet over oordelen.

Heeft WA toegang (rechten) tot je opslag, dit lijkt eerder een permissie probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:15
Popcorna schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:16:
Als ik een foto maak via Watsapp zelf, dan kan ik wel de foto maken, maar daarna niks meer. Gewoon een foto maken via camera app en dan sturen geen probleem.

Iemand anders die dit nog heeft? Heb Watsapp al opnieuw geinstalleerd, maar helaas nog steeds.
Geen echt antwoord 1: Ik weet wel dat WhatsApp dat probleem vorig jaar een aantal maanden had op OnePlus telefoons, maar volgens mij is het daar uiteindelijk via een nieuwe WhatsApp versie gefixed (op mijn OnePlus werkt het op dit moment).

Geen echt antwoord 2: Een soort van workaround is dat je ook een foto kan maken door in whatsapp op het paperclipje te tappen, en dan te long-pressen op het camera icoon. Dan maak je nog steeds een foto vanuit whatsapp maar wordt de native camera app gebruikt (dus krijg je ook betere foto's). Misschien werkt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Na enkele tips hier ook de Caseology Vault gekocht. Inderdaad een aanrader! Is ook een stukje minder bulky dan de Fabric case.

Ik heb de Spigen tempered Glass screen protector gekocht. Deze kan ik ook aanbevelen. Makkelijk te installeren met de bijgeleverde mal, geen camera cut out (waar toch alleen maar stof in blijft Zitten) en misschien wel voor mij het belangrijkste, de randen zijn echt rond, dus geen scherpe randjes bij 't swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 11:55

Pat-Juh

Patrick

Fuske schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:48:
Na enkele tips hier ook de Caseology Vault gekocht. Inderdaad een aanrader! Is ook een stukje minder bulky dan de Fabric case.

Ik heb de Spigen tempered Glass screen protector gekocht. Deze kan ik ook aanbevelen. Makkelijk te installeren met de bijgeleverde mal, geen camera cut out (waar toch alleen maar stof in blijft Zitten) en misschien wel voor mij het belangrijkste, de randen zijn echt rond, dus geen scherpe randjes bij 't swipen.
Hier sluit ik mij bij aan, ik heb een Spigen Glass.Tr voor mijn iPhone en die heeft ook ronde randen. Dit voelt prima aan en ze zijn stevig zag die protectors.

Ik wacht denk ik nog even tot er wat meer "goedkopere" 4a's op de markt zijn (tweedehands) om over te stappen. De (gemiddelde prijs van) 400 die gevraagd wordt vind ik wat aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Heeft iemand een goede tip voor een case met de feel van de "naakte" pixel 5?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-07 15:12
Vandaag met de kids naar een binnenspeeltuin. Hotspot aangezet op mijn telefoon om met mijn laptop te werken.

Omdat ik een groot bestand om mijn telefoon wilde downloaden toch maar verbonden met het gratis wifi van de locatie en een vpn naar huis opgezet. Tot mijn verbazing kon ik tegelijkertijd mijn hotspot gebruiken en verbonden zijn met wifi.

Sinds wanneer kan dit, en is dit specifiek voor de Pixel range? Met mijn vorige toestel (OnePlus 6) kon dit volgens mij niet. Ideaal voor op vakantie e.d. als je maar 1 wifi gebruiker hebt en ik al het verkeer van zo'n wifi over de vpn van mijn telefoon kan laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canercan
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik ben overgestapt van de iphone 8 naar de pixel 4a. Overall een fijn licht toestel fijn in de hand. Paar dingen die me storen:
- de batterij lijkt ook zonder gebruik best vlot te dalen in percentage.
- het scherm vind ik qua kleur instellingen niet altijd even levendig van kleur. Het is scherper dan de 8 maar er lijkt een soort vaalheid over het scherm te liggen (in alle 3 de instellingen).
- in instagram en whatsapp merk ik dat de camera ontzettend schokkerig beweegt wanneer je inzoomt tijdens het opnemen!
- het activeren van de camera en processen vind ik niet erg vlot. Overall is het toestel snappy in gebruik maar niet in camerastand heb ik het idee.

Ik vroeg me af of anderen dit ook ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 10:02

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Nog meer mensen die de Nova Launcher gebruiken in plaats van die van Google? Ben nu een weekje overgestapt maar ben er nog niet over uit welke mijn voorkeur heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Als ik een foto maak met de default camera app en vervolgens op de foto rechts onderin klik zie ik in een flits de foto en is deze direct weg (zie ik weer live camera beeld).
Net alsof het foto bestand stuk is. Ik kan de foto wel zien in een gallery app, maar kan dus geen foto bekijken vanuit de Camera app.

Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canercan
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-03-2023
Jazco2nd schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:29:
Als ik een foto maak met de default camera app en vervolgens op de foto rechts onderin klik zie ik in een flits de foto en is deze direct weg (zie ik weer live camera beeld).
Net alsof het foto bestand stuk is. Ik kan de foto wel zien in een gallery app, maar kan dus geen foto bekijken vanuit de Camera app.

Hebben anderen dit ook?
Ik heb dat ook, heel raar en irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:52
Jazco2nd schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:29:

Hebben anderen dit ook?
Nee, geen last van.

Ik zie rechtsonder continu (dus ook als ik net de camera op heb gestart) een cirkeltje met de laatste foto. Als ik dan een foto maak, komt er een soort staartje boven die foto, als ik daarop klik dan kan ik de foto meteen delen via Whatsapp of soortgelijke apps.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
evleerdam schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Nee, geen last van.

Ik zie rechtsonder continu (dus ook als ik net de camera op heb gestart) een cirkeltje met de laatste foto. Als ik dan een foto maak, komt er een soort staartje boven die foto, als ik daarop klik dan kan ik de foto meteen delen via Whatsapp of soortgelijke apps.
En als je niet op het staartje maar gewoon de foto zelf klikt om die te bekijken (direct nadat je de foto hebt gemaakt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Jazco2nd schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:18:
[...]

En als je niet op het staartje maar gewoon de foto zelf klikt om die te bekijken (direct nadat je de foto hebt gemaakt)?
Dan zie ik de foto. Als ik dan maar rechts swipe zie ik de oudere foto's. Swipe ik maar links, dan ga ik terug naar de camera.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Vreemd. Hier als ik op de gemaakte foto druk rechtsonder, wordt mijn camerabeeld zwart, alsof ik de lens bedek. Echt een fout ergens in het systeem. Reboot heeft niet geholpen. Vrij irritant dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-07 20:25
Jazco2nd schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:54:
Vreemd. Hier als ik op de gemaakte foto druk rechtsonder, wordt mijn camerabeeld zwart, alsof ik de lens bedek. Echt een fout ergens in het systeem. Reboot heeft niet geholpen. Vrij irritant dit.
Ik van alles geprobeerd maar kan jouw probleem niet reproduceren op mijn toestel.
Kan foto maken en meteen bekijken en editen.
Foto maken en meteen op staartje klikken en doorsturen met whatsapp of snapchat ( net wat je instelt)

Alles up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
auroortje schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:44:
[...]

Ik van alles geprobeerd maar kan jouw probleem niet reproduceren op mijn toestel.
Kan foto maken en meteen bekijken en editen.
Foto maken en meteen op staartje klikken en doorsturen met whatsapp of snapchat ( net wat je instelt)

Alles up-to-date?
Yup, vers uit de box niet getest, eerst de update geinstalleerd. Daarna kwam nog een Play Services update. Maar ik ben niet de enige lees ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 26-10-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
Jazco2nd schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:07:
[...]

Yup, vers uit de box niet getest, eerst de update geinstalleerd. Daarna kwam nog een Play Services update. Maar ik ben niet de enige lees ik.
https://support.google.com/pixelphone/thread/71272904?hl=en

https://thedroidguy.com/f...otential-solution-1069447

Je bent niet de enige met camera issue's

[ Voor 13% gewijzigd door auroortje op 26-10-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@auroortje ja ok maar dat zijn problemen van een andere orde. Ik kan de Camera app gebruiken, foto's maken en foto's delen. Ik kan alleen geen foto's bekijken vanuit de app. Net als @Canercan

Camera versie is 7.5.108.332953030
(Heb via apkmirror een minor oudere versie en 2 nieuwere versies (7.6 en 8.0) geprobeerd maar bij geen enkele lukte de installatie).

Trouwens iets heel anders: ik mis Lens Blur!!
Dit had mijn Pixel 1 zelfs, nadat ik een nieuwere versie van de Camera app via apkmirror had geïnstalleerd. Erg jammer dat dat weg is :(

[ Voor 13% gewijzigd door Jazco2nd op 26-10-2020 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdr82
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-01-2024
Canercan schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:29:
Ik ben overgestapt van de iphone 8 naar de pixel 4a. Overall een fijn licht toestel fijn in de hand. Paar dingen die me storen:
- de batterij lijkt ook zonder gebruik best vlot te dalen in percentage.
- het scherm vind ik qua kleur instellingen niet altijd even levendig van kleur. Het is scherper dan de 8 maar er lijkt een soort vaalheid over het scherm te liggen (in alle 3 de instellingen).
- in instagram en whatsapp merk ik dat de camera ontzettend schokkerig beweegt wanneer je inzoomt tijdens het opnemen!
- het activeren van de camera en processen vind ik niet erg vlot. Overall is het toestel snappy in gebruik maar niet in camerastand heb ik het idee.

Ik vroeg me af of anderen dit ook ervaren.
ik vind batterij zonder gebruik juist heel weinig dalen. Vooral bij wifi gebruik daalt hij nauwelijks.

Activeren camera werkt vlot vind ik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Mijn oude trouwe Pixel XL heeft het begeven, en ik twijfel tussen de Pixel 4a of Pixel 5.

Kan iemand me aanraden voor de ene of de andere te kiezen? Pixel 5 is bijna dubbel zo duur... Ik gebruik hem voornamelijk voor het kijken van Youtube, podcasts, lezen van artikels, e-mail, bellen, en foto's en video maken. Geen games.

Pixel 5 heeft in mijn ogen:
- 5G, boeit me niet
- betere batterijduur, vind ik wel belangrijk
- betere SOC, is wel goed toekomstgericht, ik hou mn telefoon 3+ jaar.
- Groothoekcamera, kan wel handig zijn mss.

Pixel 4a:
- headphone jack! (al kan ik wel een USB-c adapter gebruiken, niet zo erg).

Hebben beide dezelfde primaire camera? Zijn de foto's van de Pixel 4a even goed als van de Pixel 5?
Ik zie dat de Pixel 5, 4K video recording met 60fps kan doen ipv 30fps, wil dit zeggen dat er toch een andere camera in zit?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:00
lazershark schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:27:
Mijn oude trouwe Pixel XL heeft het begeven, en ik twijfel tussen de Pixel 4a of Pixel 5.

Kan iemand me aanraden voor de ene of de andere te kiezen? Pixel 5 is bijna dubbel zo duur... Ik gebruik hem voornamelijk voor het kijken van Youtube, podcasts, lezen van artikels, e-mail, bellen, en foto's en video maken. Geen games.

- 5G, boeit me niet

Pixel 4a:

Hebben beide dezelfde primaire camera? Zijn de foto's van de Pixel 4a even goed als van de Pixel 5?
Ik zie dat de Pixel 5, 4K video recording met 60fps kan doen ipv 30fps, wil dit zeggen dat er toch een andere camera in zit?

Bedankt!
De Pixel 5 heeft een snellere SoC waardoor het een hogere framerate aan kan bij video. Verder is er ook nog de Pixel 4a 5G welke dezelfde SoC heeft als de Pixel 5, maar in een vergelijkbaar jasje als de 4a (dus wel met headphone jack etc.). Grotere batterij dan de normale 4a ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
bcome schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:31:
[...]

De Pixel 5 heeft een snellere SoC waardoor het een hogere framerate aan kan bij video. Verder is er ook nog de Pixel 4a 5G welke dezelfde SoC heeft als de Pixel 5, maar in een vergelijkbaar jasje als de 4a (dus wel met headphone jack etc.). Grotere batterij dan de normale 4a ook.
Ok bedankt voor je antwoord! Dus de foto kwaliteit is identiek dezelfde?

Ja de Pixel 4a 5G is een soort tussenstap, maar 499 EUR komt al in de buurt van de Pixel 5 qua prijs, dan ga ik liever voor de Pixel 5 met al zijn "upgrades" voor 629 EUR.

Pixel 4a 5G is ook (nog) niet te krijgen bij Fnac blijkbaar, zal nog wel even duren voor hij goed beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-07 19:22
@lazershark De main lens van de Pixel 4a is volgens mij identiek aan de Pixel 5, net zoals alle voorgaande Pixels. Volgens mij heeft de 5 wel wat verbeterde software, wat ik me kan herinneren uit de keynote van Google.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-07 21:10

HetGezegde

Yes, you can!

- 5G, boeit me niet

Pixel 4a:

Bedankt!
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:44:
@lazershark De main lens van de Pixel 4a is volgens mij identiek aan de Pixel 5, net zoals alle voorgaande Pixels. Volgens mij heeft de 5 wel wat verbeterde software, wat ik me kan herinneren uit de keynote van Google.
De Pixel 4a 5G variant heeft dezelfde camera als de Pixel 5. De non-5G variant (Pixel 4a met 4G) niet. Zie key note van Google:
YouTube: Launch Night In

[ Voor 47% gewijzigd door HetGezegde op 27-10-2020 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
HetGezegde schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:26:

De non-4G variant (Pixel 4a) niet. Zie key note van Google:
Non-5G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Correct. Aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
HetGezegde schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:26:
[...]

[...]

De Pixel 4a 5G variant heeft dezelfde camera als de Pixel 5. De non-4G variant (Pixel 4a) niet. Zie key note van Google:
YouTube: Launch Night In
Maar de main camera van de 4a, 4a 5G en de 5 is toch identiek?

Het enige verschil in camera aan de achterkant tussen enerzijds de 4a en anderzijds de 4a 5G en 5 is de ultra wide lens. En ja, de processor dan die wellicht meer frames aankwam voor video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

evleerdam schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

Maar de main camera van de 4a, 4a 5G en de 5 is toch identiek?

Het enige verschil in camera aan de achterkant tussen enerzijds de 4a en anderzijds de 4a 5G en 5 is de ultra wide lens. En ja, de processor dan die wellicht meer frames aankwam voor video.
Lijkt me wel. De sensoren worden al langere tijd gebruikt:

https://twitter.com/Misha.../1297417288333905920?s=19

https://www.kimovil.com/e...odel/sony-imx363-exmor-rs

De main sensor is een IMX363, 12,2MP. Dus ik denk inderdaad dat dit gelijk is qua performance. Je mist alleen de krachtigere CPU voor idd 60FPS videorecording en ultra wide.

Software is gelijk qua camera en dat is bij Pixel het belangrijkste voor de camera kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn

- 5G, boeit me niet

Pixel 4a:

Bedankt!
Ik heb dezelfde twijfels momenteel. Wat ik vooral wil, is toch wel echt een batterij die bij vrijwel elk gebruik gewoon een dag door komt. Dat is hetgene waar ik me het meest aan erger in een telefoon.
Goede camera is ook belangrijk, maar dat hebben alle Pixels.
Echt snelheid heb ik niet perse nodig in een telefoon, game er toch niet op. Dus iets langer wachten op dingen, is totaal niet erg.

Ik neig dan ook het meeste naar de 4a. Enkel de wijde lens op de 5, is iets dat me wel leuk lijkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Peter_Aragorn schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:11:
[...]

Ik heb dezelfde twijfels momenteel. Wat ik vooral wil, is toch wel echt een batterij die bij vrijwel elk gebruik gewoon een dag door komt. Dat is hetgene waar ik me het meest aan erger in een telefoon.
Echt snelheid heb ik niet perse nodig in een telefoon, game er toch niet op. Dus iets langer wachten op dingen, is totaal niet erg.

Ik neig dan ook het meeste naar de 4a. Enkel de wijde lens op de 5, is iets dat me wel leuk lijkt!
Is de 4a 5G dan niet gewoon wat? Wel een stukje duurder maar dan heb je het beste van twee werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Thomas schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:05:
[...]

Is de 4a 5G dan niet gewoon wat? Wel een stukje duurder maar dan heb je het beste van twee werelden.
Klopt. Maar die vind ik eigenlijk weer te groot...

Edit: 4a gereserveerd in Rheine. Volgens mij mag ik daar toch wel even heen op dit moment??

[ Voor 14% gewijzigd door Peter_Aragorn op 27-10-2020 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:28
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:11:
[...]

Edit: 4a gereserveerd in Rheine. Volgens mij mag ik daar toch wel even heen op dit moment??
Sure, maar wel even een mondmasker meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:11:
[...]

Mag ik vragen waar je m hebt gereserveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Fantasio7 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 03:12:
[...]

Mag ik vragen waar je m hebt gereserveerd?
Zeker. Mediamarkt Rheine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
Eric666 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:47:
[...]

Mocht ik mijn exemplaar uiteindelijk krijgen van Google.de dan gaat hij gewoon voor de kostprijs op de V&A. Ik heb inmiddels al een andere via fnac.com binnen.
Kan ik dus gewoon via fnac.com bestellen en laten leveren naar NL? (Hoelang duurde de levering?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Fantasio7 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 07:15:
[...]

Kan ik dus gewoon via fnac.com bestellen en laten leveren naar NL? (Hoelang duurde de levering?)
Ik heb de 20ste besteld en verzending zou 5 november zijn ( Belg wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric666
Fantasio7 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 07:15:
[...]

Ik had 6 oktober besteld en 9 oktober kwam hij binnen. Dus dat ging lekker snel. Toen hadden ze nog wel voldoende voorraad, ik weet niet hoe het nu is.

Eric666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
Eric666 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:46:
[...]

Ik had 6 oktober besteld en 9 oktober kwam hij binnen. Dus dat ging lekker snel. Toen hadden ze nog wel voldoende voorraad, ik weet niet hoe het nu is.
Word er ook naar NL verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Fantasio7 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:48:
[...]

Ja.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric666
Fantasio7 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:48:
[...]

Ja bij fnac.com kun je Nederland (Pays-Bas) als verzendbestemming kiezen. Bij fnac.be kan dit overigens niet. Ze hadden voor mijn verzending zelfs een vliegtuig ingezet...

Eric666

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lazershark
[...]

Ja de Pixel 5 houdt het volgens de standaard test van GSM Arena 93h uit, de Pixel 4a 76h. Dus 22% langer met die grotere batterij, ondanks de krachtigere processor. Of dat bijna het dubbele in prijs waard is... waarschijnlijk niet.

https://www.gsmarena.com/battery-test.php3

Ik denk dat het voor mij ook de Pixel 4a wordt, al is de Pixel 5 zeker geen slechte deal, hij is op bijna elk vlak een beetje beter, of dat dan het dubbele van prijs waard is, is moeilijk te kwantificeren vind ik. Voor de meeste mensen wss niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Krijg je hier ook 3 maanden youtube premium bij je Pixel? Zag er gisteren iets van online; maar misschien is dit een reviewer geschenkje. Die dude kreeg ook alcoholvrije cocktail enzo van google bij zijn Pixel 4A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 16:59
Eric666 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Ja bij fnac.com kun je Nederland (Pays-Bas) als verzendbestemming kiezen. Bij fnac.be kan dit overigens niet. Ze hadden voor mijn verzending zelfs een vliegtuig ingezet...
Wat waren de verzendkosten? (ik kon dat zo 1-2-3 niet vinden zonder een account te maken, maar misschien is mijn Frans gewoon niet goed genoeg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-07 19:22
effem schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Wat waren de verzendkosten? (ik kon dat zo 1-2-3 niet vinden zonder een account te maken, maar misschien is mijn Frans gewoon niet goed genoeg)
Ik was een tientje kwijt ongeveer voor internationale shipping.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric666
Bij mij was het EUR 5,04 (naar NL)

Eric666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-07 22:09
Weet iemand hoe ik 'verder praten' met google assistent kan aanzetten?
Ik heb alle instellingen doorlopen en online gezocht, maar niets gevonden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wcs1RWdQolhC-eVdXfXI_j3btLk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vVOYxaVSVeitay3h3c82oSWY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:02
Verder praten werkt zover ik weet alleen nog in het Engels (en wellicht sommige andere grote talen). Dat geeft m’n Google Home in ieder geval aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:26
[...]

Ik heb momenteel ook dezelfde twijfels tussen de 4a en 5. Voor mij zijn de camera en de accuduur het belangrijkste. Daarbij zou ik 5g, draadloos laden, een wijde lens en een 3,5mm Jack een leuke pre vinden. Snelheid heb ik verder niet bepaald nodig aangezien ik ook geen games speel. De Pixel 4a 5g is wat mij betreft te groot.

Naast de prijs van de Pixel 5 en de slechte verkrijgbaarheid in Nederland maak ik me ook zorgen om een hardware issue met het scherm. Normaal zou ik levering / ophalen vanuit Duitsland niet zo'n probleem vinden, maar wanneer ik aanspraak wil maken op garantie (voor bijvoorbeeld het scherm) wordt dat toch een dingetje.

Met een voor mij reëel abonnement (met € 10,-toestelbundel per maand) zou ik zo'n € 300,- meer bij moeten betalen voor een Pixel 5 t.o.v. een 4a. Ik vraag me naarstig af of ik dit het waard ga vinden. Wat ik ook nog kan doen is nu een 4a nemen met lekker weinig bijbetaling (m'n huidige toestel is namelijk op sterven na dood, dus ik moet op korte termijn echt iets) en dan over een poosje alsnog kijken of ik een Pixel 5 los wil aanschaffen. Zo koop ik tijd en kan ik wellicht wachten op een tweede batch met Pixel 5 toestellen welke beter verkrijgbaar zijn en waarbij de scherm problemen zijn opgelost. Verkoop ik op dat moment de 4a wel weer of pass ik die door aan mijn vrouw ofzo.

Hmm, keuzes, keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Eric666 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:08:
Ik heb zelf de Spigen Slim Fit aangeschaft. Hele fijne grip, bij de Pixel zonder hoesje had ik toch een wat glad gevoel. Het geheel is wel iets dikker, maar het voelt echt solide aan. Fijn is ook dat de knoppen rechts een uitsparing hebben, je werkt dus altijd met de originele knop.
Als jij (en anderen hier) het over de Slim Fit hebben, wordt er dan gedoeld op deze Thin Fit? https://www.amazon.nl/dp/B083N3YT4Z?tag=andauth-21

Edit; hmm, multiposts samenvoegen werkt alleen binnen 2 uur zie ik terug in de iteratie, my bad..

[ Voor 17% gewijzigd door Joster op 30-10-2020 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Joster schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:18:
[...]

Ik heb momenteel ook dezelfde twijfels tussen de 4a en 5. Voor mij zijn de camera en de accuduur het belangrijkste. Daarbij zou ik 5g, draadloos laden, een wijde lens en een 3,5mm Jack een leuke pre vinden. Snelheid heb ik verder niet bepaald nodig aangezien ik ook geen games speel. De Pixel 4a 5g is wat mij betreft te groot.

Naast de prijs van de Pixel 5 en de slechte verkrijgbaarheid in Nederland maak ik me ook zorgen om een hardware issue met het scherm. Normaal zou ik levering / ophalen vanuit Duitsland niet zo'n probleem vinden, maar wanneer ik aanspraak wil maken op garantie (voor bijvoorbeeld het scherm) wordt dat toch een dingetje.

Met een voor mij reëel abonnement (met € 10,-toestelbundel per maand) zou ik zo'n € 300,- meer bij moeten betalen voor een Pixel 5 t.o.v. een 4a. Ik vraag me naarstig af of ik dit het waard ga vinden. Wat ik ook nog kan doen is nu een 4a nemen met lekker weinig bijbetaling (m'n huidige toestel is namelijk op sterven na dood, dus ik moet op korte termijn echt iets) en dan over een poosje alsnog kijken of ik een Pixel 5 los wil aanschaffen. Zo koop ik tijd en kan ik wellicht wachten op een tweede batch met Pixel 5 toestellen welke beter verkrijgbaar zijn en waarbij de scherm problemen zijn opgelost. Verkoop ik op dat moment de 4a wel weer of pass ik die door aan mijn vrouw ofzo.

Hmm, keuzes, keuzes :)
Ik ben voor de 4a gegaan, vandaag opgehaald in Rheine.

Eerste indruk is goed. Fijn formaat, goede bouw en prima snelheid. Heb maar ff een skin van dbrand besteld ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• auroortje
Joster schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:24:
[...]

Als jij (en anderen hier) het over de Slim Fit hebben, wordt er dan gedoeld op deze Thin Fit? https://www.amazon.nl/dp/B083N3YT4Z?tag=andauth-21

Edit; hmm, multiposts samenvoegen werkt alleen binnen 2 uur zie ik terug in de iteratie, my bad..
Ik heb deze van Spigen genomen, een toppertje vind ik zelf. Past goed, geeft wat meer grip op de zijnkant.

Meteen set Screen protector's erbij en klaar. Passen zeer goed, je hebt er een mal bij voor het perfect op je scherm laten komen. En het zijn er nog 3 ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:49
auroortje schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:27:
[...]

Ik heb deze van Spigen genomen, een toppertje vind ik zelf. Past goed, geeft wat meer grip op de zijnkant.
Heeft deze Spigen een uitsparing voor aan/uit knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
Wenzel schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:00:
[...]

zie hier uitgebreid review van de Spigen voor de 4. Voor de 4a is hij hetzelfde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
Wenzel schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:00:
[...]

De Rugged Armor niet, de Thin Fit wel, maar daar vind ik de uitsparingen in de hoeken niet zo mooi.

Deze Anccer heeft ook uitsparingen voor de aan/uit knop, maar ik heb geen idee wat voor kwaliteit deze is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric666
Joster schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:24:
[...]

Precies die inderdaad. En ik ben er na een aantal weken nog steeds erg tevreden over.

Eric666

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric666
Deze Anccer heeft ook uitsparingen voor de aan/uit knop, maar ik heb geen idee wat voor kwaliteit deze is.
Mijn echtgenote heeft een vergelijkbare Anccer gekocht voor haar Samsung A3 2017 (mijn oude...) en ik herken wel wat er in de reviews ook wordt gezegd, namelijk dat hij aan de gladde kant is.

Eric666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Iemand die advies heeft voor een goed keyboard, of blijven jullie bij het standaard Gboard?

Hiervoor gebruikte ik SwiftKey en daarover was ik gematigd tevreden. Daarvoor gebruikte een standaard Sony keyboard en die vond ik nog het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik gebruik eigenlijk altijd Gboard en heb nooit de behoefte gehad een ander keyboard te zoeken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 18:30
evleerdam schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:40:
Iemand die advies heeft voor een goed keyboard, of blijven jullie bij het standaard Gboard?

Hiervoor gebruikte ik SwiftKey en daarover was ik gematigd tevreden. Daarvoor gebruikte een standaard Sony keyboard en die vond ik nog het beste.
Ben wel benieuwd wat je niet fijn vond aan Swiftkey? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
Gebruik al jaren SwiftKey naar volle tevredenheid. Een aantal keren geprobeerd te switchen naar Gboard maar kom telkens terug bij SwiftKey. Natuurlijk ook omdat ik daar al een database heb opgebouwd.
Als Limburger typ ik nog wel eens in het dialect, en SwiftKey weet nu ook Limburgs te begrijpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
spokje schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:23:
[...]

Ben wel benieuwd wat je niet fijn vond aan Swiftkey? :)
Het standaard Sony keyboard werkte voor mijn gevoel veel beter. Sowieso swipe ik niet en voor mijn gevoel was SwiftKey juist daar goed in.

Ik weet trouwens niet welk toetsenbord op m'n Sony experia z3c zat, die reageerde echt top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
@Canercan het probleem dat je vanuit de Camera app je gemaakte foto niet kan bekijken (foto schiet in een flits weg) kan je oplossen door de Google Photos app te enablen.

Als je deze uitschakelt, ontstaat het probleem. Vind ik echt irritant van Google dat vanaf nu Camera volledig afhankelijk is van Google Photos, ook als je die app niet gebruikt en dus ook niet in je app overzichten wil.

Op oudere Pixel 1 werkt de camera app (v7.2, de Pixel 4a gebruikt 7.5) prima met Google Photos disabled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@evleerdam Ik ben fan van Gboard. Met name de designs van de keyboards vind ik mooi en prettig.

Ik heb juist jarenlang SwiftKey gebruikt, maar vond dat deze steeds slechter voorspelde (met name na de overname door Microsoft). Gboard deed dat juist weer heel goed. Nog een paar keer gewisseld, maar bleef tegen verkeerde voorspellingen bij snel typen aanlopen. Inmiddels kent google mijn manier van typen zo goed, dat alle alternatieven geen prettige ervaring geven.

Als je geen gebruik van de cloud voorspelling wil maken, dan kan je openboard proberen. Verschil met andere open source apps is, dat de voorspellingen hier wel aardig kloppen.
Bijna hetzelfde als Gboard maar dan open source.
Werkt lekker, maar ik miste wederom de cloud voorspelling.

[ Voor 46% gewijzigd door LocK_Out op 02-11-2020 09:26 . Reden: Extra aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Fnac doet toch rare dingen. Van verzending op 5 november, naar verzending vanaf 2 november naar niet beschikbaar. En ondertussen kan ik niet in mijn bestellingen op hun site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:02
Hier ook iemand die naar jaren Swiftkey is overgestapt naar Gboard. Swiftkey was erg goed met voorspellingen maar Gboard lijkt het gewoon ingehaald te hebben. Zodra Gboard een aanpasbare ‘lengte toetsinvoer’ toevoegde was ik om. Ik ben zo gewend geraakt aan een vrij snelle optie voor extra tekens of accenten (170ms) door Swiftkey dat dit wel echt een must was voor me.

In combinatie met de aparte cijfer-rij, het vele woorden snel te kunnen wissen door naar links te swipen over de backspace key en de cursor te kunnen bedienen met de spatiebalk maakt dat ik eigenlijk nergens sneller/efficiënter mee kan typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
LocK_Out schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:20:
@evleerdam Ik ben fan van Gboard. Met name de designs van de keyboards vind ik mooi en prettig.

Ik heb juist jarenlang SwiftKey gebruikt, maar vond dat deze steeds slechter voorspelde (met name na de overname door Microsoft). Gboard deed dat juist weer heel goed. Nog een paar keer gewisseld, maar bleef tegen verkeerde voorspellingen bij snel typen aanlopen. Inmiddels kent google mijn manier van typen zo goed, dat alle alternatieven geen prettige ervaring geven.

Als je geen gebruik van de cloud voorspelling wil maken, dan kan je openboard proberen. Verschil met andere open source apps is, dat de voorspellingen hier wel aardig kloppen.
Bijna hetzelfde als Gboard maar dan open source.
Werkt lekker, maar ik miste wederom de cloud voorspelling.
Wow dit is de tip van de maand zeg! Heb regelmatig veel tijd besteed om een geschikt GBoard alternatief te zoeken, dat er net zo uitzag (oled zwart, geen randen om de knoppen, wel accenten zoals Spacebar, Enter, en een die verder net zo werkt als GBoard).

Ik mis wel dat hij niet automatisch kan schakelen tussen NL en Engels.. Bij GBoard staat gewoon "English-Netherlands" op mn spacebar en ik hoef zelden tot nooit handmatig te wisselen.

Meer algemeen:
Is het trouwens mogelijk de keyboard switch knop in de navigatiebalk, naast het vierkantje weg te krijgen? Beetje overbodig (Ook bij GBoard trouwens) want daar heb je je spacebar al voor.

Edit: Erg jammer dat je GBoard niet meer kunt uitschakelen via Settings>Apps :(
Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste

Let op:
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen