Ik ben ook zo'n malloot die even een nieuwe batterij en usb-poort voor z'n 4a heeft gekocht. Erin gezet, lijkt prima te werken... maar nu is het scherm stuk.
Scherm is haast duurder dan een gebruikte met goed scherm.
Iemand op MP bood een gratis 4a aan met GrapheneOS. Cool! Kom maar op! Die blijkt zelfs helemaal tip-top in orde!
GrapheneOS gaat kennelijk echter niet verder dan Android 13 en ondersteund de 4a ook niet meer. Dus ik heb er LineageOS 23 opgezet met de Google apps. Werkt grandioos! Alles doet het! Zelfs de Pixel camera. Nice! Apps van ING en ASN doen nergens moeilijk over en ik kon mijn identiteit bevestigen vai de NFC-chip in m'n rijbewijs.
Nu DigiD nog... iemand die dat gebruikt op LineageOS? Ik krijg een nietszeggende foutmelding na SMS controle. Volgens Google's AI resultaat (tja...) komt dat omdat de bootloader unlocked is, maar het schijnt geen goed idee te zijn die te locken(?).
Een alternatief zou zijn per brief. Ja nee dus, want eenmaal een telefoonnummer ingevuld bij DigiD staat de sms controle kennelijk standaard aan.
Een ander alternatief zou zijn de controle via de NFC-chip in m'n rijbewijs te doen. Top! Maarja... dat heb ik dus nooit geactiveerd bij DigiD, en om dat te activeren heb ik een werkende DigiD app nodig.
Die heb ik op een andere telefoon, maar díé heeft dus geen NFC-reader