Met de code WINTERSALE krijg je momenteel 20% korting in de google shop. Dit is bijvoorbeeld op de Pixel 9 meer dan de 120 euro bon die je zou kunnen inruilen erop.
Ik heb maar eens geïnformeerd bij Comspot in Duitsland of ik daar de accu gratis kan laten vervangen. Ik heb de 4a tenslotte in Duitsland gekocht. Dit was het antwoord van Comspot in Dortmund:
Komt er dus op neer dat je niet kunt langskomen en dat je de pixel moet opsturen en 'm dan 10 werkdagen kwijt bent met het risico op een factory-reset.Guten Tag,
die aktuelle Bearbeitungszeit liegt bei 10 Werktagen. In der Zeit muss das Gerät bei uns bleiben. Wir können leider keine Termine vergeben.
Eine Datensicherung müssen Sie vorher auch machen und das Gerät einmal zurücksetzten.
Dat is toch wel interessant. Er zijn wel wat kleine letters, zoals:Popcorna schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:20:
Met de code WINTERSALE krijg je momenteel 20% korting in de google shop. Dit is bijvoorbeeld op de Pixel 9 meer dan de 120 euro bon die je zou kunnen inruilen erop.
Aanbieding op de hele site geldt niet voor de Pixel 8, Pixel 8 Pro, Google TV Streamer, Nest Audio, en Nest Mini.
Verder weet ik niet of je dit kan combineren met de Pixel 4a kortingscode (die van USD 100)?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ik heb de 4a toendertijd in Duitsland gekocht en met een slechte batterij 100€ shoptegoed aangevraagd. Dan voor 479 de pixel 8 gekocht en de oude bij Google/PCS ingeleverd, die had een beetje schade aan de screen dus "maar" 97 teruggekregen. In totaal 282 betaald, geen slechte deal al moet ik toegeven is dat de pixel 8 niet echt een flagship/ highend telefoon is. Wat ik wel grappig vind is dat PCS en Google in Nederland zitten. Ik woon in Berlijn en de Telefoon kwam uit Eindhoven en het retour adres voor de 4a ook.
Dan is het goedkoper om er eentje in de winkel te halen?evleerdam schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:19:
[...]
Dat is toch wel interessant. Er zijn wel wat kleine letters, zoals:
Aanbieding op de hele site geldt niet voor de Pixel 8, Pixel 8 Pro, Google TV Streamer, Nest Audio, en Nest Mini.
Verder weet ik niet of je dit kan combineren met de Pixel 4a kortingscode (die van USD 100)?
Laagste prijs pricewatch € 650
Niet te combineren helaas.evleerdam schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:19:
[...]
Dat is toch wel interessant. Er zijn wel wat kleine letters, zoals:
Welke telefoon heeft EUR 650 in de pricewatch?Origineel schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:29:
[...]
Dan is het goedkoper om er eentje in de winkel te halen?
Laagste prijs pricewatch € 650
Voorbeeld Pixel 9:
Pricewatch: EUR 619
Via Google Store: EUR 899 - 180 (korting) - 170 (inruil Pixel 4a) = EUR 549
Via KPN, abo nemen en direct opzeggen: EUR 528 + 16 = EUR 544
Bij allemaal kan je dan nog de Payoneer korting aanvragen.
Uiteindelijk maakt het via KPN of Google Store niet zoveel uit dus.
Een Pixel 8a wordt zo ook wel weer interessant. Dan krijg je 20% korting, Pixel 4a inruilen en Payoneer aanvragen. Alleen de 8a lijkt nu opeens uitverkocht in de Google store.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Pixel 9 was 650, die 619 is na mijn posting erbij gekomen als laagste prijs.evleerdam schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:10:
[...]
Welke telefoon heeft EUR 650 in de pricewatch?
Voorbeeld Pixel 9:
Pricewatch: EUR 619
Via Google Store: EUR 899 - 180 (korting) - 170 (inruil Pixel 4a) = EUR 549
Via KPN, abo nemen en direct opzeggen: EUR 528 + 16 = EUR 544
Bij allemaal kan je dan nog de Payoneer korting aanvragen.
Uiteindelijk maakt het via KPN of Google Store niet zoveel uit dus.
Een Pixel 8a wordt zo ook wel weer interessant. Dan krijg je 20% korting, Pixel 4a inruilen en Payoneer aanvragen. Alleen de 8a lijkt nu opeens uitverkocht in de Google store.
Zit de hele middag al een beetje te vissen op de 8a, en af en toe komt er eentje beschikbaar.
Maar inruilen lijkt helemaal niet te werken nu ze die 20% korting actie hebben, zodra ik een schatting opvraag blijft hij hangen. (ook als ik een ander type telefoon kies, zoals een 9 ofzo).
Dat is toch wel vervelend, heb je een korting, maar is die in feite waardeloos, omdat ze nu zelf een betere korting hebben.
Hier ben ik wel benieuwd naar, dat zou een interessante optie zijn.Heelgoed schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:00:
[...]
Ja, dat risico ben ik me van bewust. Ik ga het merken. Je kunt m'n ervaringen afwachten, maar dat zal nog wel een week of twee drie duren. En of de aanbieding voor de 8a en inruilprijs blijft is dan weer de vraag.
[...]
Exact. Inruilen is voor mij beter dan de la in.
Weet iemand of het zin heeft een toestel met een kapot scherm naar PCS Wireless te sturen?
Als je de inruil vragen bij de Google Store invult, lijkt het dat je dit wel kan doen.
Antwoord Ja als je apparaat vrij van scheuren is en het scherm en de onderdelen correct werken: Nee
Werken alle onderdelen correct? Ja
@Exocet jep, heb ik 2x gedaan met een kapot scherm maar werkend toestel.
En nu dus op zoek naar een winkel die je batterij wil vervangen en vooraf kan aangeven dat het een ATL-batterij is, of in elk geval een batterij die zich zo voordoet... Lastig lastig... En ook afwachten of Google volgende week eindelijk dat geld gaat sturen via Payoneer. Ze nemen wel de tijd...
Hier al twee weken tevreden van PixelBuilds; mijn batterij werkt opnieuw normaal.
Waarschijnlijk gebruik ik die €120 bon voor de Pixel 9a die er in maart aankomt maar toch even de uiteindelijke specs en prijs afwachten.
Waarschijnlijk gebruik ik die €120 bon voor de Pixel 9a die er in maart aankomt maar toch even de uiteindelijke specs en prijs afwachten.
Zeg dat wel.woekele schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:07:
En ook afwachten of Google volgende week eindelijk dat geld gaat sturen via Payoneer. Ze nemen wel de tijd...

Van melding bij Google tot het geld op de bankrekening duurde bij mij 21 dagen (De mail dat google betaling had verstuurd via Payoneer kwam twee dagen daarvoor al).
Ze zijn niet heel snel, ruim 2 weken geleden al de 100USD bon aangevraagd maar het duurt allemaal lang. Ik had wel iets snellere reactie verwacht van Google.. tegenvallend dit.kizke schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:14:
[...]
Van melding bij Google tot het geld op de bankrekening duurde bij mij 21 dagen (De mail dat google betaling had verstuurd via Payoneer kwam twee dagen daarvoor al).
Kun je niet gewoon zelf een batterij regelen en die meenemen naar een winkel om te laten installeren?woekele schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:07:
En nu dus op zoek naar een winkel die je batterij wil vervangen en vooraf kan aangeven dat het een ATL-batterij is, of in elk geval een batterij die zich zo voordoet... Lastig lastig... En ook afwachten of Google volgende week eindelijk dat geld gaat sturen via Payoneer. Ze nemen wel de tijd...
Misschien. Maar dan nog: kan jij batterijen te koop vinden waar expliciet bijstaat of het ATL is of niet?Digital-DNA schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:40:
[...]
Kun je niet gewoon zelf een batterij regelen en die meenemen naar een winkel om te laten installeren?
Ik kom heel veel "G025J-B" als type tegen voor de batterij in een Pixel 4A.
Edit: Zie nu zelf dat "G025J-B" het model batterij is en niets zegt over de fabrikant.
Edit: Zie nu zelf dat "G025J-B" het model batterij is en niets zegt over de fabrikant.
[ Voor 38% gewijzigd door Origineel op 04-02-2025 15:20 ]
Het schijnt dat Ifixit de ATL-variant van de accu verkoopt. Helaas zijn ze snel uitverkocht.woekele schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:16:
[...]
Misschien. Maar dan nog: kan jij batterijen te koop vinden waar expliciet bijstaat of het ATL is of niet?
Je kunt een alert instellen en moet snel zijn als ze weer op voorraad zijn.
Wat als je er zo'n goedkope batterij koopt bij Aliexpress, zit je dan nog steeds met dezelfde 8230020501 of 8230015901?
En verder voor de code, kijkt de software naar het foute SKU nummer en past alleen daarvoor de oplaadgegevens aan en laat de rest ongemoeid (waaronder ATL en unknown) of werkt dat zo niet?
https://social.treehouse.systems/@marcan/113914172433692339
En verder voor de code, kijkt de software naar het foute SKU nummer en past alleen daarvoor de oplaadgegevens aan en laat de rest ongemoeid (waaronder ATL en unknown) of werkt dat zo niet?
Op deze accu van Ali zie ik duidelijk Lishen staan, dus die zou ik niet kopen.Origineel schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:02:
Wat als je er zo'n goedkope batterij koopt bij Aliexpress, zit je dan nog steeds met dezelfde 8230020501 of 8230015901?
https://nl.aliexpress.com/item/1005007781000502.html
Ik vermoed dat de plaatjes getoond bij een batterij niet representatief zijn voor welke je precies krijgt.gerritjan schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:08:
[...]
Op deze accu van Ali zie ik duidelijk Lishen staan, dus die zou ik niet kopen.
https://nl.aliexpress.com/item/1005007781000502.html
Zo denk ik ook dat het plaatje bij ifixit geen garantie is dat je een ATL accu krijgt.
https://www.ifixit.com/en...ne?variant=39988982317137
Bedankt voor het wachten.Heelgoed schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:00:
Lord_Dain schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:02:
Als je de 120€ kortingsbon hebt gehad (of de 50USD uitbetaling), zouden ze dat niet doorhebben dan bij PCS? En dan vervolgens lekker je toestel 'afkeuren' voor inruil omdat je batterij niet goed meer is (of een bulge heeft?). Ik vertrouw het niet volledig zeg maar..
Ja, dat risico ben ik me van bewust. Ik ga het merken. Je kunt m'n ervaringen afwachten, maar dat zal nog wel een week of twee drie duren. En of de aanbieding voor de 8a en inruilprijs blijft is dan weer de vraag.
[...]
Ik heb de beoordeling binnen en ik krijg inderdaad de toegezegde 107 euro. Nu de 50 dollar equivalent nog van Google zelf, die haasten zich niet.
En de pixel 8a bevalt goed. Met een zelfde hoesje eromheen bijna een reïncarnatie van de 4a. Net zo groot (nou ja, ietsje groter maar in de praktijk merk je dat eigenlijk niet), stuk sneller (zeggen ze, merk ik in de praktijk ook niet echt bij mijn gebruik), wat zwaarder (dat wel), weer wat eigenwijzer (valt me nog steeds lastig met allerlei suggesties hoe het beter kan en dingen die ik ongetwijfeld ook wil).
13 januari heb ik de 50 euro aangevraagd. De 18 werkdagen zijn nu ook wel verstreken, maar nog niks te zien op Payoneer. Lekker bezig Google...
Hier hetzelfde, ook nog niets ontvangen.woekele schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 08:44:
13 januari heb ik de 50 euro aangevraagd. De 18 werkdagen zijn nu ook wel verstreken, maar nog niks te zien op Payoneer. Lekker bezig Google...
Ik ben trouwens toch gegaan voor de Pixel 8a. Ik heb hem vorige week bij de Mediamarkt kunnen kopen in de aanbieding, mijn jaarabonnement kunnen verlengen voor hetzelfde bedrag met nog meer korting + die 50 euro van Google, uiteindelijk voor € 250 kunnen kopen. De telefoon is nog steeds te groot, maar het went al wel.
Hier al bijna 3 weken aan het wachten op de 100USD.. belachelijk!woekele schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 08:44:
Overigens nog iets bizars, volgens mijn store zou ik op de 4a ruim 100€ terugkrijgen.. bij mijn vriendin op haar account in de store krijgt ze voor de Pixel 4a maar 57€ terug.. dus ze hebben blijkbaar de accounts op de een of andere manier getagged op basis van het in bezit zijn van een 'slechte' 4a?
[ Voor 32% gewijzigd door Lord_Dain op 08-02-2025 11:24 ]
Hoeft niet. Ik heb voor mijn "slechte" een m.i. heel nette 107 euro gekregen.Lord_Dain schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:20:
[...]
ze hebben blijkbaar de accounts op de een of andere manier getagged op basis van het in bezit zijn van een 'slechte' 4a?
Net even een snelle check gedaan bij inruil op een pixel 8, €68 inruilwaarde.Lord_Dain schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:20:
krijgt ze voor de Pixel 4a maar 57€ terug..
Dat was een goede week geleden nog boven de €100, dus het bedrag is verlaagd.
Heb overigens zelf een nieuwe 8 gekocht, daarvan zijn de afmetingen met een groter scherm (6,2 vs 6,1) nog net iets kleiner als van de 8a. De bezels van de 8a zijn net iets forser.
[ Voor 21% gewijzigd door Origineel op 10-02-2025 17:32 ]
Yep.. dat dus.. bizar eigenlijk. Ze slopen hem, laten je 3+ weken wachten op de 'tegoed' bon, vervolgens wordt de 8a van 399, 549€ in de store en krijg je minder terug.. zucht.. toch maar eens overdenken of we dan nog wel bij google willen blijven.Origineel schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:29:
[...]
Net even een snelle check gedaan bij inruil op een pixel 8, €68 inruilwaarde.
Dat was een goede week geleden nog boven de €100, dus het bedrag is verlaagd.
Heb overigens zelf een nieuwe 8 gekocht, daarvan zijn de afmetingen met een groter scherm (6,2 vs 6,1) nog net iets kleiner als van de 8a. De bezels van de 8a zijn net iets forser.
Ik zie de prijzen voor bijvoorbeeld de 8 en de 8a ook in de pricewatch zijn gestegen.Lord_Dain schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:51:
[...]
Yep.. dat dus.. bizar eigenlijk. Ze slopen hem, laten je 3+ weken wachten op de 'tegoed' bon, vervolgens wordt de 8a van 399, 549€ in de store en krijg je minder terug.. zucht.. toch maar eens overdenken of we dan nog wel bij google willen blijven.
Ik heb 13 januari dat Payoneer account geopend en nog steeds geen cent gezien.
Lord_Dain schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:20:
[...]
Hier al bijna 3 weken aan het wachten op de 100USD.. belachelijk!
Overigens nog iets bizars, volgens mijn store zou ik op de 4a ruim 100€ terugkrijgen.. bij mijn vriendin op haar account in de store krijgt ze voor de Pixel 4a maar 57€ terug.. dus ze hebben blijkbaar de accounts op de een of andere manier getagged op basis van het in bezit zijn van een 'slechte' 4a?
antwoord van google support gehad op de vraag waar mn geld blijft... komt erop neer dat ze er druk mee bezig zijn en ik moet wachten. Pfff...
En vannacht mail dat de betaling binnen is en is overgemaakt naar mijn bank. Het is nog niet binnen. Ben benieuwd. Voor duidelijkheid: aanvraag op de 13e al gedaan. Maar het lijkt nu dus binnen te gaan komen...
De dag is om, maar nog geen geld. Hopelijk morgen dan.
Update 14-02-2025: geld is binnen. Dat duurde in totaal dus een maand. I.p.v. 10-18 werkdagen. Payoneer gelijk opgezegd. Nu maar eens kijken of we een batterij-replacement kunnen vinden die zeker weten niet beperkt wordt door Google...
De dag is om, maar nog geen geld. Hopelijk morgen dan.
Update 14-02-2025: geld is binnen. Dat duurde in totaal dus een maand. I.p.v. 10-18 werkdagen. Payoneer gelijk opgezegd. Nu maar eens kijken of we een batterij-replacement kunnen vinden die zeker weten niet beperkt wordt door Google...
[ Voor 42% gewijzigd door woekele op 14-02-2025 08:39 ]
Ik heb 2 pixels 4a
1e aanvraag gelijk 7 jan ingediend
11 jan goedkeuring google
12 jan payoneer account aangemaakt
27 jan bericht payoneer dat geld eraan komt
28 jan bericht geld overgeboekt naar prive rekening
2e aanvraag
12 jan aanvraag ingediend (na goedkeuring 1e pixel 4a)
24 jan goedkeuring google
verder geen updates.
2e aanvraag
verder geen updates.
Geld eindelijk ontvangen! Hoofdstuk Pixel 4a is teneinde. Nu tevreden met de Pixel 9
Vandaag maar weer eens gekeken naar de status van mijn tegoedbon aanvraag. Inmiddels al 4 weken geleden, je kan dit zien via: https://support.google.com/pixelphone

Ik verdenk ze er van nu heel traag uit te keren, of ze checken wellicht of je je toestel wel hebt 'geupdate'?
Geprobeerd support te bereiken, dan kan je je support ticket zien, daar staat weer een andere datum:

En het wordt nog gekker:

Ik verdenk ze er van nu heel traag uit te keren, of ze checken wellicht of je je toestel wel hebt 'geupdate'?
Geprobeerd support te bereiken, dan kan je je support ticket zien, daar staat weer een andere datum:

En het wordt nog gekker:

[ Voor 34% gewijzigd door Lord_Dain op 15-02-2025 12:24 ]
Die link brengt me naar een algemene support pagina van Google, ik zie nergens de mogelijheid om een status van een ticket / case op te vragen.Lord_Dain schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:13:
Vandaag maar weer eens gekeken naar de status van mijn tegoedbon aanvraag. Inmiddels al 4 weken geleden, je kan dit zien via: https://support.google.com/pixelphone
In een van de eerdere mails werd een case-id genoemd, maar geen idee hoe ik daar iets van kan bekijken.
Bij mij inmiddels ook ruim 4 weken sinds het aanmaken van het Payoneer account.
@Xoem https://support.google.com/pixelphone
Als het goed is zie je daar je case ID.
Ik heb eergisteren gechat met Google Support om te klagen dat het al 4+weken duurt. Reddit staat vol met deze klachten en het enige wat helpt is dan een chat starten met support. Ik zou binnen 48 uur iets horen, jij mag 1 keer raden of de 48 uur al bijna voorbij zijn en of ik al iets heb gehoord...
Als het goed is zie je daar je case ID.
Ik heb eergisteren gechat met Google Support om te klagen dat het al 4+weken duurt. Reddit staat vol met deze klachten en het enige wat helpt is dan een chat starten met support. Ik zou binnen 48 uur iets horen, jij mag 1 keer raden of de 48 uur al bijna voorbij zijn en of ik al iets heb gehoord...
TLDR; kortingscode is niet meer te combineren met aanbiedingen.
Nou de kortingscode is inmiddels ook een stuk minder bruikbaar...
Hadden hier in huis 2 Pixel 4a's.
Eerst voor de ene een kortingscode aangevraagd, binnen 2 dagen ontvangen en gebruikt om een 8a te kopen.
Was in de aanbieding voor €399, na invoeren kortingscode dus €279.
Inruilen van de 4a leverde toen ook nog €107 op.
Totaal dus €172 moeten spenderen.
Ondanks dat de 4a het nog prima deed een we geen plannen hadden om te upgraden een prima prijs voor een upgrade.
Op basis hiervan voor de tweede 4a dus ook een kortingscode aangevraagd, die verliep helaas iets minder soepel.
Uiteindelijk na de volle 3 weken wachten een code ontvangen.
Toen was de prijs reeds weer gestegen naar €549, dus even gewacht op een nieuwe aanbieding.
Vandaag stond de 8a weer voor €399 in de store, dus wilde ondanks de inmiddels lagere inruilwaarde voor de 4a nog een bestelling plaatsen.
Echter na het toepassen van de code kost de 8a opeens €429
Zit je dan met je kortingscode...
Nou de kortingscode is inmiddels ook een stuk minder bruikbaar...
Hadden hier in huis 2 Pixel 4a's.
Eerst voor de ene een kortingscode aangevraagd, binnen 2 dagen ontvangen en gebruikt om een 8a te kopen.
Was in de aanbieding voor €399, na invoeren kortingscode dus €279.
Inruilen van de 4a leverde toen ook nog €107 op.
Totaal dus €172 moeten spenderen.
Ondanks dat de 4a het nog prima deed een we geen plannen hadden om te upgraden een prima prijs voor een upgrade.
Op basis hiervan voor de tweede 4a dus ook een kortingscode aangevraagd, die verliep helaas iets minder soepel.
Uiteindelijk na de volle 3 weken wachten een code ontvangen.
Toen was de prijs reeds weer gestegen naar €549, dus even gewacht op een nieuwe aanbieding.
Vandaag stond de 8a weer voor €399 in de store, dus wilde ondanks de inmiddels lagere inruilwaarde voor de 4a nog een bestelling plaatsen.
Wat een naai actie van Google zeg.. niet normaal dit.. het wordt steeds gekker. 48 uur zijn hier om en ik constateer dat Google ook die belofte niet nakomt /zwaait met vuist! Heb je straks die code na 5-6 weken wachten kan je er niets mee.gertjuhh schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:25:
Ben blij dat we op beide toestellen die update hebben gekilled/geblokkeerd.
Nog even nadenken of we hier ooit nog Pixels kopen. + wat ik ga doen met mijn Google mail account en andere zaken die ik van Google gebruik. Zijn niet te vertrouwen en wmb is dit een precedent.
Ik heb hier een vergelijkbaar geval. Vorige week is de koringscode van €120 binnen gekomen. De Pixel 8A is nu in de aanbieding voor €399. Ik dacht doodleuk de code in te voeren, maar met code kost de Pixel 8A ineens €429. Blijkbaar geldt de aanbieding dan niet....
Nou ze zijn gek geworden bij Google...

Vanavond maar eens inloggen en het nog een keer proberen en anders de 'foutmelding' dat hij al is ingediend maar copy paste. Bizar dit want er loopt wel een case en die wordt alleen aangemaakt als je de appeasement aanvraagt. Amateurs en tijdrekkers zijn het daar bij Google

Vanavond maar eens inloggen en het nog een keer proberen en anders de 'foutmelding' dat hij al is ingediend maar copy paste. Bizar dit want er loopt wel een case en die wordt alleen aangemaakt als je de appeasement aanvraagt. Amateurs en tijdrekkers zijn het daar bij Google
Is ook nog niet eens waar ook. Ik heb de 4a van mijn vrouw die niet aan mijn Google account hangt of heeft gehangen aangemeld en ik hang nu in de wacht bij payoneer.Lord_Dain schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:43:
Nou ze zijn gek geworden bij Google...
[Afbeelding]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Nou eindelijk opeens uit het niets 'case resolved' en een mail dat de kortingbon is toegekend..
Loopt 8!! januari af.. dus zo lang geleden heb ik de telefoon al aangemeld.. pff...
LOL en ook hier; code kan niet gecombineerd worden met lopende acties.
Dus als je de 399€ Pixel 8a kiest wordt ie opeens... 30€ duurder... 429€.. bizar..
Loopt 8!! januari af.. dus zo lang geleden heb ik de telefoon al aangemeld.. pff...
LOL en ook hier; code kan niet gecombineerd worden met lopende acties.
Dus als je de 399€ Pixel 8a kiest wordt ie opeens... 30€ duurder... 429€.. bizar..
[ Voor 31% gewijzigd door Lord_Dain op 20-02-2025 20:56 ]
Na meer dan een maand gewacht te hebben, vandaag maar eens contact opgenomen via de chat. Paar uur later de bevestiging binnen dat de betaling is gedaan. Beetje jammer dat je er dus blijkbaar om moet zeuren voordat er iets gebeurt.
Ik heb de "slechte" 501 accu, maar de update heb ik nog even tegengehouden. Toch heb ik het idee dat m'n accu ineens veel sneller leeg is. Misschien dat hij toch daadwerkelijk slechter is geworden. Wil eigenlijk wachten op de Pixel 10 (waarschijnlijk zonder Samsung chip), maar ik vrees dat ik dat niet ga redden.
Ik heb de "slechte" 501 accu, maar de update heb ik nog even tegengehouden. Toch heb ik het idee dat m'n accu ineens veel sneller leeg is. Misschien dat hij toch daadwerkelijk slechter is geworden. Wil eigenlijk wachten op de Pixel 10 (waarschijnlijk zonder Samsung chip), maar ik vrees dat ik dat niet ga redden.
Jullie zitten te zeuren ik had gisteren dit in de mail:
We’re glad to let you know that Google LLC has initiated a payment to you as per the following details:
En vandaag:
We’re happy to let you know that your transfer is now being processed. Your payment is expected to arrive by the end of the day.
Heb ook geen legitimatiebewijs of zo moeten uploaden wat ik hier nog wel heb gelezen.
We’re glad to let you know that Google LLC has initiated a payment to you as per the following details:
En vandaag:
We’re happy to let you know that your transfer is now being processed. Your payment is expected to arrive by the end of the day.
Heb ook geen legitimatiebewijs of zo moeten uploaden wat ik hier nog wel heb gelezen.
Vergeet jullie Payoneer account niet te deleten na het verkrijgen van de 49 euro. Anders betalen jullie volgend jaar januari 30 dollar aan die oplichters.
Ik heb ook eindelijk na 5 weken het bericht van Payoneer gehad, blijkbaar maken ze nu weer een uitbetaalronde.
Ik lees op verschillende plekken verschillende dingen over die account fee van Payoneer, maar beter safe than sorry en dus gelijk opzeggen.
Ik lees op verschillende plekken verschillende dingen over die account fee van Payoneer, maar beter safe than sorry en dus gelijk opzeggen.
Ik wacht ook nog op de 49 euro. Had mail van Google dat ik entitled was voor 49 euro. De mail van Payoneer geeft echter aan dat er een overboeking van 48 euro aan komt? Wordt je zo ook al weer genaaid? (1 euro maar, maar een principe ding)
Poepoe, nounou, over de finish. 48 euro binnen. 107 inruil al een poos, en een 8a voor 399. Al met al niet eens zo'n slechte deal vind ik. Als ik de andere verhalen zo lees zijn bij mij de dobbelstenen allemaal maximaal gunstig gevallen.
Jammer dat het allemaal zo knullig moest lopen.
Jammer dat het allemaal zo knullig moest lopen.
Geld vasthouden, blijkbaar wordt de adviesprijs van de Pixel 9a 499€..
Ik ga iig kijken of ik dan met de 120€ tegoedbon de 9a kan bestellen voor vrouwlief hier.
Ik ga iig kijken of ik dan met de 120€ tegoedbon de 9a kan bestellen voor vrouwlief hier.
Voor de volledigheid, de bron van de 499:Lord_Dain schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:50:
Geld vasthouden, blijkbaar wordt de adviesprijs van de Pixel 9a 499€..
nieuws: 'Pixel 9a wordt 50 euro goedkoper dan Pixel 8a'
De versie met 128GB opslag kost volgens de Duitse techwebsite, 499 euro, die met 256GB moet 599 euro gaan kosten.
Ik keek vandaag nogmaals op de Google store en jaaa.. tot mijn grote verbazing is de 'discounted' Pixel 8a nu wel mogelijk om de kortingscode op toe te passen. Ik had de telefoon nog in het winkelwagentje staan en nu wordt wel netjes 120€ van de 399€ afgetrokken. Dus 279€ betaald en na het retour sturen van de oude telefoon krijgen we als het goed is nog eens 68€ korting terug.

Edit: Overigens is er wel degelijk een veiligheidsissue met sommige Pixel4a's..
De batterij bij deze telefoon is aan de achterzijde onderin bij het google logo aan het uitzetten en er zit ook al een bulge inmiddels.. de andere Pixel 4a die we hebben die heeft geen bult.

Edit: Overigens is er wel degelijk een veiligheidsissue met sommige Pixel4a's..
De batterij bij deze telefoon is aan de achterzijde onderin bij het google logo aan het uitzetten en er zit ook al een bulge inmiddels.. de andere Pixel 4a die we hebben die heeft geen bult.
[ Voor 39% gewijzigd door Lord_Dain op 01-03-2025 19:25 ]
Wow, ben benieuwd of dat mogelijk blijft. Dan zou ik voor 200 eur (na 120 euro tegoed en inleveren 4a) een pixel 8a via de shop kopen en die via MP verkopen...
We hebben deze week de 8a binnen gekregen, wow hij is lekker klein vergeleken met de meeste phones, wel iets groter dan de 4a maar het valt alleszins mee. Prima deal, volgende week sturen we de 4a terug, benieuwd wat we hier nog voor krijgen.RedruM schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:17:
Wow, ben benieuwd of dat mogelijk blijft. Dan zou ik voor 200 eur (na 120 euro tegoed en inleveren 4a) een pixel 8a via de shop kopen en die via MP verkopen...
Ik heb na de goedkeuring niets meer van Google gehoord, dus zit nog steeds op het geld te wachten.Origineel schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:13:
Ik heb 2 pixels 4a
2e aanvraag
verder geen updates.
Meer mensen die nog zitten te wachten?
Als iemand nog een template tekst heeft voor die laatste losse Euro (en contactgegevens) houd ik mij aanbevolen, anders accepteer ik dat ik wederom getild ben door grote commerciële bedrijven met die €49 -> €48 door Google/Payoneer.
De koers van de $ is aardig onderuit gegaan.True schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:59:
Als iemand nog een template tekst heeft voor die laatste losse Euro (en contactgegevens) houd ik mij aanbevolen, anders accepteer ik dat ik wederom getild ben door grote commerciële bedrijven met die €49 -> €48 door Google/Payoneer.
Tegen de koers van vandaag is $50 nog maar €46
In Australië wordt de Pixel 4a terug geroepen
https://www.news.com.au/n...77fef2db1d622526244530ba9
https://www.news.com.au/n...77fef2db1d622526244530ba9
Bizar dat het notabene down under wel serieus onderzocht wordt.. en actie wordt ondernomen.
Komen ze er toch niet zo makkelijk mee weg bij Google lijkt het..
Komen ze er toch niet zo makkelijk mee weg bij Google lijkt het..
Vandaag toch maar de batterij laten vervangen bij een telefoonwinkel. Klaar terwijl ik wachtte. Duurde ongeveer een uur. Koste wel 89 euro, maar ik ben te lui om de update terug te draaien en ook om een nieuw toestel in te richten.
Mijn oude batterij had een serienummer met 8230020501 erin, dus de update van Google zorgde dat deze nog prima presterende batterij ineens niet meer prima functioneerde, inclusief batterij-icoon met uitroepteken etc.
De nieuwe batterij (3rd party) heeft een serienummer met 8230015901 erin. Uitroepteken is weg. Nu gaan ervaren of hij inderdaad weer langer meegaat op een lading.
Mijn oude batterij had een serienummer met 8230020501 erin, dus de update van Google zorgde dat deze nog prima presterende batterij ineens niet meer prima functioneerde, inclusief batterij-icoon met uitroepteken etc.
De nieuwe batterij (3rd party) heeft een serienummer met 8230015901 erin. Uitroepteken is weg. Nu gaan ervaren of hij inderdaad weer langer meegaat op een lading.
Klinkt goed. Welke winkel was dat?woekele schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:41:
Vandaag toch maar de batterij laten vervangen bij een telefoonwinkel. Klaar terwijl ik wachtte. Duurde ongeveer een uur. Koste wel 89 euro, maar ik ben te lui om de update terug te draaien en ook om een nieuw toestel in te richten.
12 februari bevestiging gehad dat ik mijn €49 zou krijgen maar helaas tot dusverre niks binnengekregen. Google Support zegt dat ik bij Payoneer moet zijn, Payoneer heeft erg veel screenshots nodig. Afijn als het gelukt is laat ik het weten.
Hier ook een hoop gezeur nodig geweest, maar nu is de betaling "pending". Wie weet hoe lang dit nog weer gaat duren. Vanaf hoeveel tijd heb je een betalend Payoneer account aan je been? Want dat zou natuurlijk helemaal typisch zijn aan dit hele verhaal.
Als je de betaling ontvangen hebt op Payoneer, wordt het bedrag dan automatisch doorgestuurd naar je bank? Of moet je daar zelf nog iets voor doen?
Ging bij mij automatisch, ik moest bij het aanmaken van het account ook mijn bankgegevens opgeven (daar is het naar overgeboekt).DimiDee schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:10:
Als je de betaling ontvangen hebt op Payoneer, wordt het bedrag dan automatisch doorgestuurd naar je bank? Of moet je daar zelf nog iets voor doen?
Hoe doen jullie dat met die payoneer site ? Die selfie wil hier maar niet lukken, en die Business Details Questionnaire is ook iets, je moet je website en allerlei details ingeven van je zaak maar die zaak heb ik niet, ik heb enkel 50 euro nodig van google
Ik heb dit dus helemaal niet hoeven doen, ben ik de enige die dit allemaal (gelukkig) mocht overslaan en wel 48€ heeft gekregen?hgeert schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:02:
Hoe doen jullie dat met die payoneer site ? Die selfie wil hier maar niet lukken, en die Business Details Questionnaire is ook iets, je moet je website en allerlei details ingeven van je zaak maar die zaak heb ik niet, ik heb enkel 50 euro nodig van google
Nee, je bent niet de enige. Verschil met mij is dat ik een eurootje meer heb ontvangen van Google.True schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 21:04:
[...]
Ik heb dit dus helemaal niet hoeven doen, ben ik de enige die dit allemaal (gelukkig) mocht overslaan en wel 48€ heeft gekregen?
Ik quote mijzelf nog maar eens.Origineel schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:37:
[...]
Ik heb na de goedkeuring niets meer van Google gehoord, dus zit nog steeds op het geld te wachten.
Meer mensen die nog zitten te wachten?
Tot op heden geen enkele update van Google
24 januari de email dat ik de vergoeding zou krijgen, nu 2 maanden later nog steeds niets.
[ Voor 12% gewijzigd door Origineel op 23-03-2025 20:48 ]
Ik heb in februari het geld ontvangen, paar dagen na de bevestiging. Ook niks verder hoeven invullen, wel €49 gekregen ipv €48.True schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 21:04:
[...]
Ik heb dit dus helemaal niet hoeven doen, ben ik de enige die dit allemaal (gelukkig) mocht overslaan en wel 48€ heeft gekregen?
Ik zou de klantenservice van Payoneer maar eens proberen, nadat ik contact met ze heb opgenomen had ik het bedrag binnen twee werkdagen op mijn rekening staan. Ik hoefde er verder niets voor te doen. Je zou er bijna wantrouwig van worden dat ze wachten tot je contact met ze opneemt..Origineel schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:36:
[...]
Ik quote mijzelf nog maar eens.
Tot op heden geen enkele update van Google
24 januari de email dat ik de vergoeding zou krijgen, nu 2 maanden later nog steeds niets.
Korte vraag: ik vond het fijn om screenshots te kunnen maken in bijvoorbeeld banking-apps, maar "disable flag secure" en alle andere varianten die ik in Magisk kan gooien als module, werken niet meer sinds ik op de laatste Lineage zit. Gebruikt iemand dit ook met een werkbaar alternatief? Het is geen ramp. Gelukkig werktzydisk-detach nog voor mijn Eufy-app (echt niet meer lekker bruikbaar na wat updates vorig jaar) en zaken als playintegrityfix.
Ah, dat is een goede tip.DoubleBogey schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:13:
[...]
Ik zou de klantenservice van Payoneer maar eens proberen, nadat ik contact met ze heb opgenomen had ik het bedrag binnen twee werkdagen op mijn rekening staan. Ik hoefde er verder niets voor te doen. Je zou er bijna wantrouwig van worden dat ze wachten tot je contact met ze opneemt..
Ik ging ervan uit dat als ik niets in dat Payoneer account zag, google nog niet betaald had. Maar kan inderdaad zo zijn dat Google al betaald heeft en zij de boel achterhouden.
Twee weken geleden de batterij vervangen van de Pixel 4a. Was even een priegel werkje, maar vond het wel de moeite waard.
Na vervanging van de batterij was het uitroepteken weg en ging het opladen ook weer prima. Enige nadeel was tijdens het vervangen dat de vingerafdrukscannerkabel is beschadigd en daarom werkt deze niet meer. Maar vind het onzin om een goed werkende telefoon weg te doen. Dus prima gebruik blijven maken van de fijnePixel 4a. Een week later zag ik dat je ook goedkoop de vingerafdruksensor online kan bestellen. Misschien overweeg ik dat nog in de toekomst. Met een klein beetje ervaring met het vervangen van batterijen gaat het steeds makkelijker.
Na vervanging van de batterij was het uitroepteken weg en ging het opladen ook weer prima. Enige nadeel was tijdens het vervangen dat de vingerafdrukscannerkabel is beschadigd en daarom werkt deze niet meer. Maar vind het onzin om een goed werkende telefoon weg te doen. Dus prima gebruik blijven maken van de fijnePixel 4a. Een week later zag ik dat je ook goedkoop de vingerafdruksensor online kan bestellen. Misschien overweeg ik dat nog in de toekomst. Met een klein beetje ervaring met het vervangen van batterijen gaat het steeds makkelijker.
Had jij succes bij Payoneer support?Origineel schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:04:
[...]
Ah, dat is een goede tip.![]()
Ik ging ervan uit dat als ik niets in dat Payoneer account zag, google nog niet betaald had. Maar kan inderdaad zo zijn dat Google al betaald heeft en zij de boel achterhouden.
In mijn geval gaat het om 2 pixel 4a's via het zelfde account aangemeld (had ik dat maar nooit gedaan....)
Eerste heb ik betaald gekregen en voor de 2de wijst google support naar payoneer support en verwijst payoneer support naar de eerste uitbetaling en als ik die niet gehad heb dat ik contact moet opnemen met mijn bank...
beide negeren dat het 2 foons, en 2 betalingen betreft.
ik kan niet zien voor welke foon ik nu wel een betaling hebt ontvangen en welke niet anders zou ik nog kunnen proberen om die andere foon via een ander account nog een keer in te dienen..
ben al weken bezig tussen google en payoneer support.. en dat voor 49 euro...
kansloos al met al..
foons werkten prima voor de update en zijn in mijn ogen gewoon stuk na de update..
Hier precies hetzelfde, 2 pixels via 1 payoneer account.Acidrain schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:56:
[...]
Had jij succes bij Payoneer support?
In mijn geval gaat het om 2 pixel 4a's via het zelfde account aangemeld (had ik dat maar nooit gedaan....)
Eerste heb ik betaald gekregen en voor de 2de wijst google support naar payoneer support en verwijst payoneer support naar de eerste uitbetaling en als ik die niet gehad heb dat ik contact moet opnemen met mijn bank...
beide negeren dat het 2 foons, en 2 betalingen betreft.
ik kan niet zien voor welke foon ik nu wel een betaling hebt ontvangen en welke niet anders zou ik nog kunnen proberen om die andere foon via een ander account nog een keer in te dienen..
ben al weken bezig tussen google en payoneer support.. en dat voor 49 euro...
kansloos al met al..
foons werkten prima voor de update en zijn in mijn ogen gewoon stuk na de update..
De eerste €49 heb ik ontvangen, de tweede van €48 zit ik nog steeds op te wachten.
Hoe doe jjj dat met payoneer support, want daar blijf ik maar in dat AI gezeur hangen. Hoe kom ik daar uit dat ik daadwerkelijk iets of iemand te pakken krijg?
Na heel veel ai gezeur krijg je uiteindelijk hebben we je niet kunnen helpen? Neem dan contact met ons op..Origineel schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:06:
[...]
Hier precies hetzelfde, 2 pixels via 1 payoneer account.
De eerste €49 heb ik ontvangen, de tweede van €48 zit ik nog steeds op te wachten.
Hoe doe jjj dat met payoneer support, want daar blijf ik maar in dat AI gezeur hangen. Hoe kom ik daar uit dat ik daadwerkelijk iets of iemand te pakken krijg?
Dan kom je op deze url en kun je chatten of emaillen
https://payoneer.custhelp.com/app/ask/l_id/1
Dank, ik ga ermee aan de slag.
Ik stuur je even een privé berichtje.
Ik stuur je even een privé berichtje.
[ Voor 41% gewijzigd door Origineel op 17-04-2025 08:49 ]
We hadden hier net zo'n situatie, eerste betaling in februari al ontvangen en de tweede kwam niet ondanks bevestiging dat de telefoon in aanmerking kwam. Ik was dit al bijna vergeten maar vorig weekend ChatGPT een wat formeler bericht laten schrijven (zie hieronder) na een tip van iemand online en dat gestuurd als antwoord op de oorspronkelijke "Your Google Support Inquiry: Case ID" email.Acidrain schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:56:
Had jij succes bij Payoneer support?
Vervolgens werd er direct gereageerd met een paar vragen en antwoorden en ik kreeg gisterenavond bericht van Payoneer dat er een betaling van 49 euro aankomt...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Na 25 mails over en weer met google support en 17 mails over en weer met Payoneer support die elke keer weer nieuwe info van elkaar wilde hebben wat ik telkens hij de andere partij opvroeg en als ik het kreeg terug leverde bij de vragende partij liep ik telkens dood met hun conclusies dat het dan bij mijn bank stuk liep was ik er klaar mee.. Stekker er uit getrokken en Payoneer account verwijderd..user109731 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:40:
[...]
We hadden hier net zo'n situatie, eerste betaling in februari al ontvangen en de tweede kwam niet ondanks bevestiging dat de telefoon in aanmerking kwam. Ik was dit al bijna vergeten maar vorig weekend ChatGPT een wat formeler bericht laten schrijven (zie hieronder) na een tip van iemand online en dat gestuurd als antwoord op de oorspronkelijke "Your Google Support Inquiry: Case ID" email.
Vervolgens werd er direct gereageerd met een paar vragen en antwoorden en ik kreeg gisterenavond bericht van Payoneer dat er een betaling van 49 euro aankomt...
***members only***
Ik kom er vandaag achter dat mijn Google wallet met NFC betalingen niet meer werkt.
Een foutmelding : Your version of Android doesn't support Google Wallet
Ik draai Android 13. Zonder de laatste security updates uiteraard maar is wel vreemd dit.
Ik draai Android 13. Zonder de laatste security updates uiteraard maar is wel vreemd dit.
Dit zou wel een showstopper zijn voor het gebruik van deze telefoon.richard1074 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:36:
Ik kom er vandaag achter dat mijn Google wallet met NFC betalingen niet meer werkt.
Ik heb wél de laatste update, en vandaag heb ik nog geweldig draadloos lopen kapitalisten in de lokale super, dus het lijkt niet universeel, in ieder geval niet voor Android 13.
(misschien, complotdenken aan, wil Google mensen verplichten alsnog die update te installeren?)
ingejanse.nl: dingen die ik doe
hier ook geen problemen met google pay. Heb wél de laatste update, batterij vervangen voor een 'goedgekeurd' type.
En toen je de instelling weer terugzette?richard1074 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 21:52:
Ik heb een vermoeden waar dit door is gekomen.
Ik heb op mijn Shield een instelling veranderd waardoor ik unknown APK’s kan installeren. Was nodig voor een iptv player.
Hierdoor heb ik een melding dat er misschien “gevaarlijke” software is geïnstalleerd.
Let op:
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen