Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xy_SYXHT5myVMUZz4L4YbDfv5LE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9bk3IT6aAZy1cIKRjny6WW2V.jpg?f=user_large
Algemeen
Google heeft op 30 september 2020 de Pixel 4a 5G aangekondigd. Dit is een upgrade van de normale Pixel 4a met een snellere processor, groter scherm en grotere batterij. Het toestel is interessant als je een smartphone met stock Android en een goede prijs-kwaliteitverhouding zoekt.

Deze Google-telefoon heeft een Snapdragon 765G-processor en mede dankzij deze chipset is ondersteuning voor 5G-internet mogelijk. Het oled-display van de Pixel 4a 5G is 6.2-inch groot. Verder heeft het toestel twee camera's achterop, 128GB opslaggeheugen, 6GB werkgeheugen, stereo speakers en een 3,5mm-audiopoort.
Twee uitstekende camera's
De Google Pixel 4a 5G heeft dan niet de meest uitgebreide camera's, toch heeft de fabrikant met de vorige Pixel-telefoons bewezen uitstekende camera's te kunnen leveren. Mede dankzij de goede software. Ook ondersteunt de primaire 12,2-megapixelcamera optische beeldstabilisatie (OIS).

Hiermee voorkom je onscherpe beelden door bewegingen en trillingen, want OIS corrigeert dat. De 16-megapixelcamera heeft een ultragroothoeklens met een bredere kijkhoek. Je kunt dus meer vastleggen op één beeld. Handig voor groepsfoto's of grote landschappen.
Oled-display van 6.2-inch groot
Met de Pixel 4a geniet je optimaal van series, games en andere content dankzij het oled-scherm van 6.2-inch groot. Dankzij oled spatten kleuren van het scherm af en heb je diepe zwartwaarden zodat beelden er prachtig uitzien. In de linkerbovenhoek zit een gaatje met daarin de selfiecamera.
Stereo speakers
Niet alleen het beeld is perfect voor alle media en spelletjes, ook het geluid is van uitstekende kwaliteit. Google heeft deze smartphone namelijk voorzien van twee speakers zodat je geniet van stereogeluid. En je kunt je bedrade hoofdtelefoon of oordopjes gewoon aansluiten op de 3,5mm-poort.
3800mAh-batterij met 18W snelladen
Om zorgeloos de dag door te komen is de Google Pixel 4a 5G voorzien van een 3800mAh-batterij. Dit is een flinke upgrade in vergelijking met voorgaande Pixel-smartphones. En dankzij de snellaad-techniek Power Delivery is 18W snelladen mogelijk zodat je in no-time een volle accu hebt.
Snelle, energiezuinige Snapdragon 765G-processor
De Pixel 4a 5G wordt aangestuurd door een Qualcomm Snapdragon 765G-chiipset. Deze processor is energiezuinig en biedt snelle prestaties. Zo kun je ongestoord gamen. Verder is er 6GB werkgeheugen aanwezig zodat apps snel opstarten en je zonder haperingen kunt multitasken.
Toestel
Google Pixel 4aG9
Besturingssysteem

Android 11
Display

6,2 inch amoled
2340 x 1080 pixels
13:6-schermverhouding
60Hz ververssnelheid
Always on Display

Processor
Qualcomm Snapdragon 765G
Processorsnelheid
2,40GHz
Videochip
Adreno 620
Werkgeheugen
6GB
Opslaggeheugen
128GB
Extern geheugen
Niet mogelijk
Batterij en opladen

3800 mAh
18W snelladen

Frontcamera's

8,0 megapixels, F/2.0, 84°

Camera's

12,2 megapixels, F/1.7, 77°
Optische en elektronische stabilisatie, AF met dual pixel fase detectie

Afmetingen

153x74x8 millimeter
Gewicht

168 gram
Kleuren

Just Black
Connectiviteit

Wi-Fi 2.4GHz & 5GHz, 802.11 a/b/g/n/ac, 2x2 MIMO
Bluetooth®9 5.0 + LE, NFC & Google Cast

GSM/EDGE: Quad-band (850, 900, 1800, 1900 MHz)
UMTS/HSPA+/HSDPA: Bands 1/2/4/5/8
LTE: Bands 1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/20/25/26/28/32/38/39/40/41/66/71
eSIM

Overig

Fysieke vingerafdrukscanner
USB C-poort, 3,5mm-aansluiting, Titan M-beveiligingschip & stereospeakers

In de doos

Google Pixel 4a5G
18 Watt-oplader
USB C-USB C-kabel

Vanafprijs

€ 485,-

[YouTube: Putting The G in 5G | Introducing the new Pixel 4a (5G) and Pixel 5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:42
De 4a 5G gisteren binnengekregen via Fnac.com Had eerst een Pixel 3a XL. Wat opvalt is dat het scherm weer smaller is. Daarnaast zijn de hoeken nog ronder geworden. Verder mis ik de terugknop linksonder op het scherm. Nu moet je een soort van blind swipen tegen de rand van je scherm om een stap terug te gaan in een app. Hopelijk is dit een kwestie van wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullitkatcher
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:10
m3power schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:30:
Verder mis ik de terugknop linksonder op het scherm. Nu moet je een soort van blind swipen tegen de rand van je scherm om een stap terug te gaan in een app. Hopelijk is dit een kwestie van wennen.
Je kunt terug naar de oude stijl navigatie via Instellingen>System>Gestures>System navigation. Daar kun je dan voor de oude 2-button of de prehistorische 3-button navigatie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Wat fijn ik kon ook niet Wenen aan die nieuwe settings. Vooral je laatste apps openen vindt ik moeilijk te vinden.

Heeft iemand al 5G zonder te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3power
bullitkatcher schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:57:
[...]

Je kunt terug naar de oude stijl navigatie via Instellingen>System>Gestures>System navigation. Daar kun je dan voor de oude 2-button of de prehistorische 3-button navigatie kiezen.
Ik kan bij mijn Pixel 3a XL idd kiezen uit drie opties. Bij mijn Pixel 4a 5G staat 2-button optie er helemaal niet bij en heb ik dus maar 2 opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 23:09
Sinds een week hier een Pixel 4a 5G in huis voor mijn vrouw. Via een relatie in Duitsland bij de MM gekocht, we wachten nu nog op de Bose :)

Vanochtend is ie in een reboot gevallen waar hij niet meer uitkomt. Allen het gekleurde G-logo is zichtbaar met een voortgangsbalkje eronder. Dat nu al zo'n 6 uur. Resetten kan door de power knop lang ingedrukt te houden, maar dan begint ie weer meteen met opstarten 8)7. Ik krijg hem ook niet in safe mode.
Iemand anders een idee? Of is het wachten tot de batterij leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Power en volume down samen ingedrukt houden bij opstarten/ reboot. Dan ff op ieuw instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
Dan kom je in het fastboot menu. Alle opties daar werken niet:
Starten -> start op, maar blijft hangen zoals eerder beschreven
Power off -> dan gaat ie uit, dat werkt wel ;)
BarCode -> barcodes met gegevens worden zichtbaar
Rescue mode -> komt ie bij het dode Android mannetje en staat er 'No command'
Recovery mode -> komt ie bij het dode Android mannetje en staat er 'No command'
Restart Bootloader -> komt ie weer terug in Fastboot Mode

In het fastboot menu staat bij device state: locked (in groen). Is dat een aanwijzing?

Op internet gevonden dat je bij het dode Android mannetje power en Volume Up moet indrukken, geen resultaat.

Ik laat hem voorlopig maar even doordraaien tot zijn batterij leeg is. Dan opladen en opnieuw proberen.
------
Aanvulling 07/12:
In het weekend de telefoon weer aan de praat gekregen door via ADB sideload een OTA update te installeren en een factory reset te doen. Instructies uit deze video:
YouTube: Google Pixel adb sideload ota update

Nog niet opnieuw ingesteld, eerst maar even met MM overleggen of ik een nieuwe kan krijgen. Als ie binnen een week vastloopt heb ik er niet zo veel vertrouwen in.

[ Voor 23% gewijzigd door Sir Bacon op 07-12-2020 08:49 ]

• jumpmasterz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 09:01
Ben benieuwd hoe jullie dit toestel ervaren ben zelf ook aan het kijken om dit toestel aan te gaan schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-09 08:35
Hey ik heb nu ongeveer twee weken de pixel 4a 5g en ik ben er echt te vrede mee!
Ik kom van een samsung galaxy s8 af en ik merk dat ik veel meer snelheid heb dan voorheen.
Ik ben erg blij dat ik al die samsung meuk af ben en ik bixby niet telkens hoef uit te schakelen.

Ik heb nog niet veel foto's geschoten, maar de foto's die ik heb gemaakt zijn erg mooi. Zeker in night mode!
Verder is de batterij duur goed. Ik haal ongeveer 1 dag en een uur. Op zo'n dag luister ik muziek, zit ik op sociale media, doe ik gamen en bel ik regelmatig. Ik heb ongeveer een gemiddelde van 3 uur scherm tijd per dag.

Het enige wat ik nu nog mis is een goed hoesje. Ik heb er nu een op Amazon gekocht, maar sluit niet goed aan. Zijn er nog tips toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:00
Ben ook opzoek naar de Pixel 4a 5G.
Zie dat deze bij MediaMarkt Duitsland nu in de aanbieding is voor 399,-

Weet iemand hoe dat zit met garantie? En mag je Duitsland nog in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
Sjaakie NL schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:24:
Ben ook opzoek naar de Pixel 4a 5G.
Zie dat deze bij MediaMarkt Duitsland nu in de aanbieding is voor 399,-

Weet iemand hoe dat zit met garantie? En mag je Duitsland nog in?
Vanaf woensdag mag je Duitsland niet meer in.
Ik heb de mijne gekocht bij de saturn en ga er eigenlijk vanuit dat ik gewoon garantie heb als ik terug ga naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakie NL
  • Laatst online: 12:00
boemanown schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:15:
[...]

Vanaf woensdag mag je Duitsland niet meer in.
Ik heb de mijne gekocht bij de saturn en ga er eigenlijk vanuit dat ik gewoon garantie heb als ik terug ga naar de winkel.
Goed om te horen dat je het toestel nog hebt kunnen krijgen! Ja was van plan donderdag heen te gaan. Helaas gaat het nu niet meer worden. Stuk goedkoper als via Belsimpel etc. Toch maar even wachten op een goede aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 22:06
Ik heb sinds vandaag ook de Pixel 4a5g =)
Hij is een stukje groter dan de 4a, en het lijkt dat de camera beter is (volgens mij had ik een 4a met een probleem oid).

Maar voor de rest, lijkt de performance hetzelfde. sommige applicaties zijn openen sneller op de 4a dan op de 4a5g :o

Heb even geekbench 5 gedraaid:
Pixel 4a: 533 / 1538
Pixel 4a5G: 583 / 1588

Had verwacht wat hoger, maar ach. De telefoon lijkt iig geen probleem te hebben zoals ik met de 4a had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3power
Met een oudere Pixel die ik had gekocht bij MM in Duitsland garantie op kunnen lossen via Google zelf. Kreeg instructies om deze via UPS op te sturen. Je hoeft dus niet perse terug naar de winkel in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Ik weet niet of het gewoon mij is, of dat ik gewoon een mierenneuker ben. Maar het lijkt alsof er lag is op de telefoon..., iemand anders ook last van? Of maar een reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
da_PSI schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:10:
Ik weet niet of het gewoon mij is, of dat ik gewoon een mierenneuker ben. Maar het lijkt alsof er lag is op de telefoon..., iemand anders ook last van? Of maar een reset?
wanneer merk je dat?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Wanneer ik door website been scroll, in de google news feed, en de store als ik we doorheen scroll

Edit: het is niet de hele find, maar af-en-toe. Maar genoeg om op te vallen

[ Voor 13% gewijzigd door da_PSI op 16-12-2020 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
da_PSI schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:46:
[...]

Wanneer ik door website been scroll, in de google news feed, en de store als ik we doorheen scroll

Edit: het is niet de hele find, maar af-en-toe. Maar genoeg om op te vallen
Daar heb ik geen last van dus misschien inderdaad een reset dat het verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

Ik mag mijn Tmobile abo verlengen. Op zich voldoet mijn S9+ nog prima maar het begint toch weer te kriebelen. Het enige nadeel vind ik de skin van Samsung en het ontbreken van 5G. Ik werk nu regelmatig op mijn laptop via de 4G van mijn telefoon. Dit werkt prima behalve bij drukke videocalls en zeker als ik dan moet presenteren.
Nu begreep ik dat de 5G nog niet werkt op de Pixel. Is er al duidelijkheid wanneer dit wel het geval zal zijn? En verwachten jullie dat dit veel effect heeft bij werken via een hotspot in vergelijking met 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:48
TCR schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:10:
Ik mag mijn Tmobile abo verlengen. Op zich voldoet mijn S9+ nog prima maar het begint toch weer te kriebelen. Het enige nadeel vind ik de skin van Samsung en het ontbreken van 5G. Ik werk nu regelmatig op mijn laptop via de 4G van mijn telefoon. Dit werkt prima behalve bij drukke videocalls en zeker als ik dan moet presenteren.
Nu begreep ik dat de 5G nog niet werkt op de Pixel. Is er al duidelijkheid wanneer dit wel het geval zal zijn? En verwachten jullie dat dit veel effect heeft bij werken via een hotspot in vergelijking met 4G?
Ik denk dat je je een beetje rijk rekent. Want de maximale snelheid van 4g via T-mobile is ruim voldoende voor video calls. Welke down- én upload snelheden haal je momenteel?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR

TCR

pfffffffff

85 mbit up en 4 mbit down. Ping 17ms

Normale videocalls gaan prima. Maar met 10+ mensen via Google meet op mijn laptop wordt het toch regelmatig teveel. Thuis op glasvezel heb ik dit niet en ook mijn laptop (i5-10210U - 16GB) trekt het prima.

Maar 5G gaat hier niet veel bij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
4 mbit down? Nou, dan heb je je verklaring, lijkt mij ;) Ik zou eerder kijken of T-mobile voor jouw locatie de geschikte provider is, want een dergelijke lage download snelheid is mijn inziens onwerkbaar en onacceptabel.

EDIT: of 5G hierbij gaat helpen kan nog niemand je vertellen, dat hangt helemaal van de toekomstige dekking af. En je ziet nu hoe slecht dat soms (helaas) uit kan pakken.

EDIT 2: is het overigens niet andersom? Dus 85 down en 4 up? Alsnog onwerkbaar voor videocalling overigens, want je hebt daarbij ook een beetje fatsoenlijke up nodig.

[ Voor 45% gewijzigd door Rossi46 op 28-12-2020 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR

TCR

pfffffffff

Sorry, het is inderdaad 85mbit down en 4mbit up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
TCR schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:40:
Sorry, het is inderdaad 85mbit down en 4mbit up
No problem ;)

Zie hier trouwens de theoretische 4G snelheden bij T-mobile per abonnementsvorm. Zit je ver af van wat je zou moeten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:58
Klopt het dat 5G in Nederland nog niet werkt. En is het zeker dat dit nog wel gaat gebeuren??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Delta737 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:13:
Klopt het dat 5G in Nederland nog niet werkt. En is het zeker dat dit nog wel gaat gebeuren??
Ja en nee ;)

Met betrekking tot het laatste; dit hangt volledig van de providers af. Zei ondersteunen de Pixel niet in Nederland (net zoals bijvoorbeeld in Finland en Zwitserland). Daarom kan geen verbinding worden gemaakt met 5G netwerken.
Ik denk zelf dat dit een kwestie van tijd zal zijn (sowieso is er eigenlijk nog geen 5G natuurlijk). Voorbeeldje: op de site van Vodafone wordt wel over Pixels gesproken mbt de ondersteuning van e-SIM. Ze kennen de toestellen dus wel ;) De Pixel 5G modellen zijn nog relatief nieuw en ze doen er zelf in de basis niets mee, dus het duurt denk ik gewoon wat langer voordat de ondersteuning er zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR

TCR

pfffffffff

Rossi46 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:56:
[...]

No problem ;)

Zie hier trouwens de theoretische 4G snelheden bij T-mobile per abonnementsvorm. Zit je ver af van wat je zou moeten halen?
Ja, ik zou in theorie tot 75 mbit moeten halen. Maar zelfs praktisch naast de zendmast kom ik niet veel verder dan 6 mbit upload. Jammer dat dit niet op te lossen is met een 5g telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
In antwoord op mijn eigen bericht van vrijdag 4 december 2020 en 7 december: inmiddels de Pixel alweer zo'n 2 weken in gebruik, tot grote tevredenheid. Lekker snel allemaal. En de foto's zijn ook echt een klap scherper dan de vorige telefoon!
Geen vastloper gehad, wellicht was dat de vorige keer nog wennen aan het feit dat bij de Pixel de aan/uit knop boven de volume knoppen zitten, andersom dan vele andere toestellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Sir Bacon op 05-01-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muphin
  • Laatst online: 04-09 06:12
Vraagje.. ik ben benieuwd of Dual-frequency GNSS (al) werkt op de 4a 5g. Zou een van jullie, trotse eigenaren van de 4a 5g, eens willen kijken?

Het kan met deze app: https://play.google.com/s...ls?id=com.android.gpstest. Als er een “L5” or “E5a” waarde in de “CF” (Carrier Frequency) kolom verschijnt, dan werkt 't.

Meer uitleg over het voordeel daarvan: https://barbeau.medium.co...droid-devices-152b8826e1c).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik zie alleen L1/E1/B1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
muphin schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:36:
Vraagje.. ik ben benieuwd of Dual-frequency GNSS (al) werkt op de 4a 5g. Zou een van jullie, trotse eigenaren van de 4a 5g, eens willen kijken?

Het kan met deze app: https://play.google.com/s...ls?id=com.android.gpstest. Als er een “L5” or “E5a” waarde in de “CF” (Carrier Frequency) kolom verschijnt, dan werkt 't.

Meer uitleg over het voordeel daarvan: https://barbeau.medium.co...droid-devices-152b8826e1c).
Hier hetzelfde idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muphin
Dank voor het proberen! De uitkomst valt wel wat tegen. De pixel 4 heeft het wel, de 5 ook.

[ Voor 2% gewijzigd door muphin op 09-01-2021 17:16 . Reden: Woordje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
Dat is op zich wel vreemd, omdat Pixel 4a 5G en Pixel 5 dezelfde SOC hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muphin
roy.jacobs schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:47:
Dat is op zich wel vreemd, omdat Pixel 4a 5G en Pixel 5 dezelfde SOC hebben?
Ja, de Snapdragon 765G is er geschikt voor, maar er moeten softwarematig ook nog vinkjes aan- of uitgezet worden. Voor de pixel 4 kwam de ondersteuning ook pas na een update. (https://www.xda-developer...drop-hidden-improvements/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
Ah, vandaar. Dan is het inderdaad even updates afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:37

ikt

Gezien ik geen accesoires-topic kan vinden, probeer ik 't hier even:

Heeft er iemand een OnePlus-sandstone-achtige hoes voor de 4a 5G? Wilde wel een hoesje van Google bestellen, maar

1 - stof?! Man, dat wordt na een maand zo ranzig als wat.
2 - 45 euro?! Jemig

Weet iemand trouwens wat het onderste puntje is van het camera-eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
ikt schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:58:
Gezien ik geen accesoires-topic kan vinden, probeer ik 't hier even:

Heeft er iemand een OnePlus-sandstone-achtige hoes voor de 4a 5G? Wilde wel een hoesje van Google bestellen, maar

1 - stof?! Man, dat wordt na een maand zo ranzig als wat.
2 - 45 euro?! Jemig

Weet iemand trouwens wat het onderste puntje is van het camera-eiland?
Dat stoffen hoesje kun je wel wassen hè :) (geen geintje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Rossi46 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Dat stoffen hoesje kun je wel wassen hè :) (geen geintje)
Maar alsnog die prijs :+

Heb wat videos bekeken van allerlei (Pixel 5) hoesjes en het lijkt erop dat iedereen vooral zo dik mogelijke cases maakt, die tegen een tankprojectiel kunnen. Dan is het stoffen geval van Google zelf zo slecht nog niet. Maar die prijs :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boemanown
ikt schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:48:
[...]

Heb wat videos bekeken van allerlei (Pixel 5) hoesjes en het lijkt erop dat iedereen vooral zo dik mogelijke cases maakt, die tegen een tankprojectiel kunnen. Dan is het stoffen geval van Google zelf zo slecht nog niet. Maar die prijs :+
Ik heb zelf dit hoesje gekocht: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

sluit mooi aan en de knoppen zijn nog steeds goed te gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
ikt schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:48:
[...]

De kritiek op de dikte van de hoekjes deel ik wel met je. Is één van de redenen waarom ik mijn 4a 5G momenteel zelfs zonder hoesje gebruik... 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt

ikt

boemanown schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:44:
[...]

Ik heb zelf dit hoesje gekocht: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

sluit mooi aan en de knoppen zijn nog steeds goed te gebruiken
Uiteindelijk een andere gepakt, maar bedankt voor Amazon, had daar nog niet aan gedacht!

Heb deze gepakt, ziet er dun uit en ik ben wel van het open design met de onderkant/knoppen:
https://www.amazon.nl/gp/product/B08L3NKYCF/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4YIOZ2Tm.jpeg
(Thumbnail, klik voor groot)

Ik merk dat er een lichte plek ontstaat bij de speaker, soms, bij grijze achtergronden. Het verschijnt sporadisch, maar vooral als ik m'n hand over de bovenkant zwaai. Na wat speurwerk denk ik dat ik weet wat het probleem is.

Plaatje context: Je ziet links de speaker. De verkleuring van het scherm is met blote ogen te zien. Daarboven zie je een paars/wit puntje - dit is de IR LED. Vreemd genoeg is dit ook met blote oog te zien (ook even vaag als op het plaatje).

De foto is genomen met een iPhone - op andere telefoons ziet het ledje er veel feller uit. Wanneer het scherm verkleurt, zie je met andere telefoons zelfs een lens flare. Als het ledje fel brandt, verkleurt het scherm dus. Het lijkt wel alsof de pixels in het scherm worden beinvloed door de felle IR LED.

Iemand anders die dit opmerkt? Ik dacht dat het scherm defect was, maar misschien is het gewoon een eigenschap van OLED schermen en is er intern geen afscherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 09:00

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOsYkUTQBb6xuZIsXz3MTxYdqRc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DSpH9iguX3A2icWer6qh0o5t.png?f=fotoalbum_large

Batterij is echt uitstekend! Heb wel 5g uitgezet gezien ik dat nog weinig nut vind hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hier even de bevestiging dat ik eigenlijk m'n Vodafone e-SIM aan de praat heb gekregen in m'n Pixel 4a 5G. Laten we het er op houden dat ik tot nu toe alle klantenservice medewerkers erg vriendelijk vind, maar dat ze niet allemaal even productief zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
ikt schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:52:
[...]

Uiteindelijk een andere gepakt, maar bedankt voor Amazon, had daar nog niet aan gedacht!

Heb deze gepakt, ziet er dun uit en ik ben wel van het open design met de onderkant/knoppen:
https://www.amazon.nl/gp/product/B08L3NKYCF/
Fijn dat je er een gevonden hebt!
Ik heb dat hoesje eerder ook besteld, maar ik ergerde me aan het gekraak van het hoesje.
Hopelijk heb jij dat wat minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

boemanown schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:48:
[...]

Fijn dat je er een gevonden hebt!
Ik heb dat hoesje eerder ook besteld, maar ik ergerde me aan het gekraak van het hoesje.
Hopelijk heb jij dat wat minder :)
Net binnen. Aansluiting en afwerking is inderdaad aan de mindere kant, maar geen piepjes of kraakjes.

Over een maand nog maar eens kijken, misschien dat ik toch een andere neem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Heb zelf deze https://www.spigen.com/pr...el-4a-5g-case-tough-armor

Voor 18,- bij amazon besteld. Iets dikker maar super stevig. Kickstand ingebouwd en alles zeer netjes afgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt

ikt

Hoesje na een weekje: Stof is verrekkes comfortabel!

Korte review, voor de andere geïnteresseerden:

Pasvorm is oké. De telefoon klikt er soepel in (na de aanpassingen die hieronder zijn gemeld). Camera komt nergens tegenaan en poorten zijn goed te bereiken. Camerahobbel is naar wens weg - en het hoesje komt zo'n 0,7mm boven het scherm uit, waardoor het scherm niet direct op de tafel ligt, mocht je 'm omgekeerd neerleggen.

Materiaal is oké. Plastic binnenkant is gewoon hard. Buitenkant is van stof, maar het hoesje zal niet dezelfde bescherming bieden als een rubberen case of andere harde case. Stof heeft inderdaad gewoon een generieke stoffen textuur en is verder gewoon comfortabel. Zit er goed opgelijmt, want beweegt niet t.o.v. het plastic.

Afwerking: De gaten lijken te zijn gemaakt met een heet stuk metaal dat erdoor is geboord vanaf de stofkant. Je ziet en voelt de rafeltjes aan de binnenkant, met wat gesmolten/opgekruld plastic. Met een vijltje en een paar minuten heb je dat wel gefixt, en is de binnenkant glad en klaar voor je telefoon.

Vanaf de buitenkant voel je de afwerking van de overgang tussen het plastic/rubber-achtig spul en de stoffen buitenkant. De rafeltjes zijn relatief hard, wat jammer is, want ze krassen op je huid. Met een vijltje is dit ook op te lossen.

Verder is de rand is niet overal egaal in dikte. Ook de gaten zijn niet helemaal rond/recht. De rand is wel te overzien, maar zelf vind ik het scheve gat voor de vingerafdruksensor jammer.

Ik geef 'm een 5,7/10. Goedkoop materiaal is prima, maar het productieproces laat te wensen over. Zelf bijvijlen vond ik geen probleem, maar het ietwat scheve gat van de vingerafdruksensor zit me ietwat dwars. Ik laat 'm wel erop, want als je er niet naar kijkt vanaf de achterkant, is het een prima hoesje. De belangrijkste functie is vervuld - het elimineren van de camerahobbel, en de rest van het toestel wordt redelijk goed beschermd.

Wel jammer dat ik geen review mag achterlaten op Amazon...

Van het apparaat zelf heb ik ook een review geschreven:
productreview: Google Pixel 4a 5G Zwart review door ikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie van Zon
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-10-2021
Beetje technische vraag. Ik overweeg een pixel 4a 5g te kopen en vroeg mij af of Volte en Vowifi werkt in Nederland op dit toestel. En of het toestel bij dual sim gebruik de data verbinding schakelt tussen de sims bij inkomende en uitgaande gesprekken zodat er altijd ook data is tijdens een voice call ongeacht op welke sim die wordt uitgevoerd. Bij xiaomi-qualcomm toestellen kan je volte en vowifi activeren met dailercodes ook al wordt het toestel niet officieel ondersteund op een nederlands netwerk. Deze pixel wordt ook niet officieel ondersteund dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Robbie van Zon schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:14:
Beetje technische vraag. Ik overweeg een pixel 4a 5g te kopen en vroeg mij af of Volte en Vowifi werkt in Nederland op dit toestel. En of het toestel bij dual sim gebruik de data verbinding schakelt tussen de sims bij inkomende en uitgaande gesprekken zodat er altijd ook data is tijdens een voice call ongeacht op welke sim die wordt uitgevoerd. Bij xiaomi-qualcomm toestellen kan je volte en vowifi activeren met dailercodes ook al wordt het toestel niet officieel ondersteund op een nederlands netwerk. Deze pixel wordt ook niet officieel ondersteund dus vandaar mijn vraag.
Ik zou je graag willen helpen - ik gebruik dit toestel dagelijks in dualsim modus - maar ik weet niet zo goed hoe. Hoe kom ik er achter of het toestel het wel of niet ondersteunt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Zeker alleen 5g nog nietAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PpirCj6KOL9riXGk5Q055ENEO2s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rE79RYjtBJ2zeqbce11EvRFd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Ik zag op https://store.google.com/DE/product/pixel_4a_5g
... dat de 4A 5G nu 399 euro kost. Iemand een idee hoe je die in NL krijgt?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-09 18:02
spaceboy schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 07:57:
[Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen hier lees je er meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERASER007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 22:10
spaceboy schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 07:57:
Prijs ziet er goed uit! Iemand een betere prijs weten te scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
Ja, laatst voor 369 bij MediaMarkt in Duitsland, maar daar is ie nu ook alweer 399; als je abonneert op de nieuwsbrief gaat er nog 10 euro vanaf. Maar zoals gezegd, zie daarvoor het Levertijden topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Meer mensen last van dat de weer app niet goed wordt weergegeven op de Pixel 4a 5G? Icoon is gewoon leeg zeg maar, geeft een standaard android tekentje... Op mijn Pixel 5 werkt het wel zoals het hoort. Gekkigheidje... staat lelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

MicGlou schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:28:
Meer mensen last van dat de weer app niet goed wordt weergegeven op de Pixel 4a 5G? Icoon is gewoon leeg zeg maar, geeft een standaard android tekentje... Op mijn Pixel 5 werkt het wel zoals het hoort. Gekkigheidje... staat lelijk :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEawbT5h6s3v2vcPbCIBWHiYB9Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aLcqxGrbhU8Cmoyor22Z6y9u.png?f=fotoalbum_large

Hier werkt het gewoon, of bedoel je deze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Tweakriez schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:50:
[...]

[Afbeelding]

Hier werkt het gewoon, of bedoel je deze niet?
Nee, niet die naast de datum. Normaal gesproken kan je ook een icoontje op je bureaublad plaatsen vanuit de weerapp... en die geeft nu alleen een Android tekentje ipv een zonnetje met de G van Google links onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
Zit bij julie ook de volume knop een beetje losjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45
Kan iemand mij vertellen of de Pixel 4a 5g een gezichtsontgrendeling heeft, want een vingerdrukontgrendeling werkt bij mij niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
yingyang schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:22:
Kan iemand mij vertellen of de Pixel 4a 5g een gezichtsontgrendeling heeft, want een vingerdrukontgrendeling werkt bij mij niet ?
Heeft ie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
Vandaag mijn Pixel ontvangen. Nu vraag ik mij iets af: als ik het notificatiepaneel open, worden er 6 iconen getoond. Bij mijn vorige mobiel waren dat er 9. Kun je dat aanpassen?

Andere vraag: ik heb momenteel gewoon een simkaart in 't simslot gezet.
Ik kan mijn huidige simkaart laten wijzigen naar een E-sim via Vodafone maar ik ga toch geen dual-sim gebruiken. Heeft overstappen dan voordelen?

[ Voor 38% gewijzigd door Barista op 19-02-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Barista schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:02:
Vandaag mijn Pixel ontvangen. Nu vraag ik mij iets af: als ik het notificatiepaneel open, worden er 6 iconen getoond. Bij mijn vorige mobiel waren dat er 9. Kun je dat aanpassen?

Andere vraag: ik heb momenteel gewoon een simkaart in 't simslot gezet.
Ik kan mijn huidige simkaart laten wijzigen naar een E-sim via Vodafone maar ik ga toch geen dual-sim gebruiken. Heeft overstappen dan voordelen?
Neuh, dan schiet je er weinig mee op eigenlijk. Gewoon lekker je eigen sim behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie van Zon
Ik heb de pixel 4a 5g nu ook gekocht en zie dat het KPN netwerk niet wordt ondersteund met volte en wifi bellen. De benodigde gegevens van dit netwerk staan (nog) niet in de modem drivers van dit toestel las ik op XDA developers.

Dit betekent dat je terugvalt van 4G naar 3G of lager tijdens een voice call. De enhanced LTE schakelaar verschijnt ook niet bij de netwerk instellingen.

Tele 2 (t mobile) netwerk wordt wel volledig ondersteund met volte en wifi bellen. Vodafone schijnt het ook te doen maar dat heb ik niet getest. Misschien kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Robbie van Zon schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:31:
Ik heb de pixel 4a 5g nu ook gekocht en zie dat het KPN netwerk niet wordt ondersteund met volte en wifi bellen. De benodigde gegevens van dit netwerk staan (nog) niet in de modem drivers van dit toestel las ik op XDA developers.

Dit betekent dat je terugvalt van 4G naar 3G of lager tijdens een voice call. De enhanced LTE schakelaar verschijnt ook niet bij de netwerk instellingen.

Tele 2 (t mobile) netwerk wordt wel volledig ondersteund met volte en wifi bellen. Vodafone schijnt het ook te doen maar dat heb ik niet getest. Misschien kan iemand dit bevestigen?
WiFi bellen wordt in ieder geval wel ondersteund door Vodafone in NL op de 4a 5G, aangezien ik dat geregeld in mijn scherm zie :) Hoe kan ik dat volte controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie van Zon
Deze app installeren, open in menu : geavanceerde verborgen instellingen en dan even een screenshot maken:
Zelfde plaatje als van een paar posts hierboven.

https://play.google.com/s...etails?id=com.alpha.lte4g

[ Voor 23% gewijzigd door Robbie van Zon op 23-02-2021 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barista
Sinds een week of drie nu de Pixel 4a 5G in gebruik en zeer tevreden. Een kleine samenvatting van mijn ervaring tot nu toe

Camera is gewoon goed. Dat blijkt uit veel reviews en zelf ben ik ook meer dan tevreden.
Maar wat mij ook opvalt is het geluid dat de Pixel kan produceren. Tot nu toe heb ik altijd telefoons gehad die op luidsprekermodus het geluid erg vervormden, da was niet om aan te horen. De Pixel luidsprekers zijn gewoon prima en doen wat dat betreft niet onder voor menig laptop luidsprekers.

Het uiterlijk vind ik strak en mooi afgewerkt. De plastic achterkant vind ik juist fijner ivm minder vette vingers. En de front camera die je voorop het scherm altijd ziet, zit niet in de weg en voelt als een normale toevoeging aan de statusbalk. Ook hou ik ervan dat er nergens voorop een logo of merkje staat.

Ik heb de telefoon twee dagen zonder hoesje gebruikt en daarna een Rhinoshield hoesje ontvangen. Dat maakt de telefoon wel direct een stuk lomper helaas... Maar ondanks dat ik mijzelf als 'zuinig op mijn spullen' zou omschrijven, vind ik enige bescherming toch wel fijn.

Batterij gaat bij mij met gemak 2 dagen mee. Batterij besparing functie is tot nu toe nog niet nodig geweest en ik denk, als ik echt zuinig aan doe, dat ik ook 3 dagen moet kunnen halen. Maar ik doe geen gekke dingen ermee. Behalve browsen, WhatsApp en muziek luisteren (niet via de luidsprekers ;)). Ik zit op ongeveer 3u scherm tijd per dag.

Verder gebruik ik regelmatig Google Maps. De kompasfunctie waar mijn Nokia 8.1 vaak onnauwkeurig was, werkt op de Pixel ook prima.

Het grootste nadeel blijft bij deze telefoon dat ie niet in de Benelux wordt verkocht, terwijl de voorraad gewoon in Waalwijk ligt. Dit lijkt mij dan ook de enige reden dat de mobiel vandaag niet is meegenomen in de mobile best buy guide... Want voor 400 euro krijg je echt een zeer fijne telefoon die aanvoelt alsof ie heel wat jaartjes mee zal gaan. Mede natuurlijk vanwege het fijne updatebeleid.

[ Voor 10% gewijzigd door Barista op 07-03-2021 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevaho
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:46
Voor degene die nog een Pixel 4a 5G willen aanschaffen, deze is nu 429 inclusief google hoesje, bij de Saturn in Duitsland. Een ritje of middels een huifkarservice of mailboxde en dan heb je deze voor minder dan 450 in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
fevaho schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:24:
Voor degene die nog een Pixel 4a 5G willen aanschaffen, deze is nu 429 inclusief google hoesje, bij de Saturn in Duitsland. Een ritje of middels een huifkarservice of mailboxde en dan heb je deze voor minder dan 450 in huis.
Inclusief dat hoesje is dat een hele goede deal! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullitkatcher
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:10
fevaho schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:24:
Voor degene die nog een Pixel 4a 5G willen aanschaffen, deze is nu 429 inclusief google hoesje, bij de Saturn in Duitsland.
Net gekeken en zoals verwacht doet de Mediamarkt hier ook aan mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimykooijman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08 09:01
Goedemiddag,

Ik ben zelf in het bezit van een pixel 4 zo ongeveer 4a5 maandjes. Super telefoon alleen de accuduur is dra-ma-tisc. Ik wil graag bij stock android blijven en dus bij de Pixel serie.
.
Is de batterij duur en SoT zoveel beter als de pixel 4. Daar is me SoT max 3 uur en ongeveer na 15 uut moet de 4 weer aan de lader. Had het kunneb weten natuurlijk maar dit is wel heel triest. Op Reddit zie ik mensen met sot van 5 a 6 uur. IK heb motion sense al uitstaan.

Hoe bevalt het toestel nu verder? Is het een downgrade of is het gelijkwaardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Een direct vergelijk kan ik niet maken (überhaupt nooit een Pixel 4 in m'n handen gehad) maar juist over de accu van de 4a 5G ben ik bijzonder tevreden. Als ik jou zo lees gaat dat een flinke sprong voorwaarts zijn.

Wat betreft performance zou het wellicht in het begin een stapje terug kunnen voelen. Ik heb zelf eerder een recent Snapdragon 865 toestel gehad en die was side-by-side wel sneller dan de Pixel. Maar nu ik de Pixel wat langer gebruik heb ik totaal geen performance klachten.

Grootste nadeel vind ik echt de kwetsbaarheid van de achterkant. Ik gebruik geen hoesje en die achterkant is na een paar maanden al heel duidelijk gebruikt. De coating slijt er gewoon vanaf (eerst de hoekjes, uiteraard). Dat vind ik echt slecht. Voor de rest niets dan lof. Ook de speakers vind ik erg fijn, duidelijk beter dan die van de Pixel 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
jaimykooijman schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:26:
Goedemiddag,

Ik ben zelf in het bezit van een pixel 4 zo ongeveer 4a5 maandjes. Super telefoon alleen de accuduur is dra-ma-tisc. Ik wil graag bij stock android blijven en dus bij de Pixel serie.
.
Is de batterij duur en SoT zoveel beter als de pixel 4. Daar is me SoT max 3 uur en ongeveer na 15 uut moet de 4 weer aan de lader. Had het kunneb weten natuurlijk maar dit is wel heel triest. Op Reddit zie ik mensen met sot van 5 a 6 uur. IK heb motion sense al uitstaan.

Hoe bevalt het toestel nu verder? Is het een downgrade of is het gelijkwaardig?
Ik zit nu op 4u SoT en heb nog 68% batterij. Dit was ongeveer 50% van de tijd bluetooth, GPS, Spotify in de auto en 50% enkel Whatsapp / Chrome.

Met huidige gebruik zou ik het nog een dag en 15u volhouden geeft batterijstatus aan... Maar dat is gebaseerd op enkel Chrome/Whatsapp en voelt als ruime schatting.

Maar verschil ga je wel merken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Heb nu sinds een maand of 2 ook een 4a 5G... ansich een prettig toestel, maar ik loop nu toch wel tegen iets vervelends aan: het toestel herstart zich om de haverklap, zelfs midden in een gesprek. Het lijkt erop dat dit gebeurd sinds ik de eSIM ervan gebruik, nu een week of 2... meer mensen die de eSIM geactiveerd hebben en hier tegenaan lopen? Voor activatie van de eSIM nooit problemen mee gehad. Valt qua planning wel weer samen ongeveer met de maart update... dus ik twijfel nog wat de oorzaak zou kunnen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door MicGlou op 18-03-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
MicGlou schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:07:
Heb nu sinds een maand of 2 ook een 4a 5G... ansich een prettig toestel, maar ik loop nu toch wel tegen iets vervelends aan: het toestel herstart zich om de haverklap, zelfs midden in een gesprek. Het lijkt erop dat dit gebeurd sinds ik de eSIM ervan gebruik, nu een week of 2... meer mensen die de eSIM geactiveerd hebben en hier tegenaan lopen? Voor activatie van de eSIM nooit problemen mee gehad. Valt qua planning wel weer samen ongeveer met de maart update... dus ik twijfel nog wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Hier ook een eSIM gebruiker en ik herken je issue (gelukkig) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Rossi46 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:50:
[...]

Hmm... inmiddels heb ik er sinds gisteren weer een ouderwetse SIM inzitten en kijk het eens aan... in ieder geval sindsdien geen reboot meer gehad en daarvoor gebeurde het meerdere keren per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostJBB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-04-2021
Ik lees dat de meeste mensen de Pixel4a (5g) uit het buitenland halen. Als ik op belsimpel kijk kan ik daar bij tele2 en andere providers een abonnement afsluiten met deze telefoon. Waarom halen de meeste mensen deze dan uit het buitenland? Het enige dat ik zelf kan bedenken is dat je wat goedkoper uit bent, maar met garantie of reparaties lijkt het mij wel handiger om dit in NL te regelen. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
JoostJBB schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:45:
Ik lees dat de meeste mensen de Pixel4a (5g) uit het buitenland halen. Als ik op belsimpel kijk kan ik daar bij tele2 en andere providers een abonnement afsluiten met deze telefoon. Waarom halen de meeste mensen deze dan uit het buitenland? Het enige dat ik zelf kan bedenken is dat je wat goedkoper uit bent, maar met garantie of reparaties lijkt het mij wel handiger om dit in NL te regelen. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Je vat het keurig samen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Rossi46 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:50:
[...]

Sinds ik er weer een ouderwetse SIM in heb geen spontane reboots van het toestel meer... het heeft dus vrijwel zonder twijfel in de eSIM gezeten. Helaas, is niet anders... wat het dan heeft mogen zijn precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostJBB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-04-2021
Sinds kort hebben mijn vrouw en ik allebei een Pixel4a(5g) en ik ben meestal degene die zich wat meer verdiept in het hoe en wat. En inmiddels zit ik met twee vragen, dus bij deze:

1. De google searchbar onderin, dat is iets wat je moet accepteren tenzij je een andere launcher gaat gebruiken. Is deze conclusie juist? Ik ben altijd een beetje huiverig om dit soort dingen te gaan installeren namelijk. Ik denk dat ik wel wen aan het ontwijken van de searchbar.

2. Gisteren bij het wat verder uitproberen van de camera achter dat ik een functie lijk "te missen" toen ik een tutorial keek. Direct gecheckt op het toestel van mijn vrouw en zij heeft deze functie wel. Ik krijg met geen mogelijkheid deze functie geactiveerd op mijn toestel. Zoals je ziet heeft mijn vrouw de 0.6,1 en 2 zoom en stabilisatie (het handje icoontje) als een soort van short-cut in beeld, en ik niet. (eerste twee foto's zijn van mijn vrouw haar toestel, onderste twee van mij)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PaDrLtita_piwDUqvU9qRliQuA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4lY7nvhkawPpKgltrhoslIp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYuYbHfXgtgrlFyqNx5aMe6pND4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OuUbFeKSZMsLzxwqWMX0E8Lw.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1BYi5hHQGzJGqQk8lIKkqJMWZVQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXi6nRoYytK8kQA3L7sMx3eU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkQ-g623VaUjd4OauAZ5hBWbJEw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ah56YbRoCl5AmlYAsxmbxtNm.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
JoostJBB schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 07:46:
Sinds kort hebben mijn vrouw en ik allebei een Pixel4a(5g) en ik ben meestal degene die zich wat meer verdiept in het hoe en wat. En inmiddels zit ik met twee vragen, dus bij deze:

1. De google searchbar onderin, dat is iets wat je moet accepteren tenzij je een andere launcher gaat gebruiken. Is deze conclusie juist? Ik ben altijd een beetje huiverig om dit soort dingen te gaan installeren namelijk. Ik denk dat ik wel wen aan het ontwijken van de searchbar.

2. Gisteren bij het wat verder uitproberen van de camera achter dat ik een functie lijk "te missen" toen ik een tutorial keek. Direct gecheckt op het toestel van mijn vrouw en zij heeft deze functie wel. Ik krijg met geen mogelijkheid deze functie geactiveerd op mijn toestel. Zoals je ziet heeft mijn vrouw de 0.6,1 en 2 zoom en stabilisatie (het handje icoontje) als een soort van short-cut in beeld, en ik niet. (eerste twee foto's zijn van mijn vrouw haar toestel, onderste twee van mij)
1 klopt voor zover ik weet en bij 2: is dezelfde versie van de camera app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:38
De Pixel 4a5G van een collega wil niet verbinden met Wifi bij ons op school...😔
Dat geeft eigenlijk nooit problemen, alleen nu met dit toestel.
Ervaren meer gebruikers wifi problemen met de Pixel 4a5G ? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta737
Hendrik55 schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:42:
De Pixel 4a5G van een collega wil niet verbinden met Wifi bij ons op school...😔
Dat geeft eigenlijk nooit problemen, alleen nu met dit toestel.
Ervaren meer gebruikers wifi problemen met de Pixel 4a5G ? Iemand een idee?
Heeft dat hier niet mee te maken?
https://www.wifi.nl/nieuws/android-11-security-update

Ik had eerst ook problemen met het universiteitsnetwerk waar ik werk. Dat kun je op je telefoon niet oplossen, dat moet de school/uni doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie van Zon
inderdaad ik heb hetzelfde euvel met bedrijfswifi.
Zie ook hier
https://www.xda-developer...rise-wifi-connection/amp/

[ Voor 19% gewijzigd door Robbie van Zon op 13-04-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:31
ik had al een bericht geplaatst in het topic van de 'gewone' 4a, maar eigenlijk zit ik hier beter!

met veel plezier gebruik ik nu, sinds eind januari, de pixel 4a. het is eigenlijk alles wat in zoek in een telefoon én in een lekker compact formaat. nu kom ik er echter toch achter dat het compacte formaat nét iets te klein is voor mijn grote handen en dat ik daardoor erg veel typfouten maken. daarom is een 4a 5g misschien écht de perfecte telefoon voor mij.

is er hier toevallig iemand met het omgekeerde probleem - die de 5g fantastisch vindt, maar eigenlijk nét iets te groot - en die eventueel zou willen ruilen? :-)

mijn pixel heeft vanaf dag 1 in een hoesje gezeten, is 100% onbeschadigd en is altijd opgeladen onder een vrij strikt regime (maximaal ontladen tot 15-20% en nooit langer dan nodig aan de oplader gehangen). hij is dus echt in nieuwstaat. voor minder dan dit neem ik ook geen genoegen!

misschien een long shot, maar wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemanown
iemand toevallig een goede website om goedkoop een display te kopen of te laten maken?😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 14:36
BBBrt schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:12:
ik had al een bericht geplaatst in het topic van de 'gewone' 4a, maar eigenlijk zit ik hier beter!

met veel plezier gebruik ik nu, sinds eind januari, de pixel 4a. het is eigenlijk alles wat in zoek in een telefoon én in een lekker compact formaat. nu kom ik er echter toch achter dat het compacte formaat nét iets te klein is voor mijn grote handen en dat ik daardoor erg veel typfouten maken. daarom is een 4a 5g misschien écht de perfecte telefoon voor mij.

is er hier toevallig iemand met het omgekeerde probleem - die de 5g fantastisch vindt, maar eigenlijk nét iets te groot - en die eventueel zou willen ruilen? :-)

mijn pixel heeft vanaf dag 1 in een hoesje gezeten, is 100% onbeschadigd en is altijd opgeladen onder een vrij strikt regime (maximaal ontladen tot 15-20% en nooit langer dan nodig aan de oplader gehangen). hij is dus echt in nieuwstaat. voor minder dan dit neem ik ook geen genoegen!

misschien een long shot, maar wie weet...
Ik ga vrijdag mijn 4a (5g) ophalen in Duitsland, maar ben bang dat ik hem wellicht iets te groot vind. Als dat het geval is kom ik na het weekend bij je terug :)

Verder: heeft iemand het idee wat de prognose is aangaande het huidige 5g netwerk (van T-mobile) in Nederland is het te verwachten dat de 4a 5G dat nog gaat ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
paulklooster schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:29:
[...]

Ik ga vrijdag mijn 4a (5g) ophalen in Duitsland, maar ben bang dat ik hem wellicht iets te groot vind. Als dat het geval is kom ik na het weekend bij je terug :)

Verder: heeft iemand het idee wat de prognose is aangaande het huidige 5g netwerk (van T-mobile) in Nederland is het te verwachten dat de 4a 5G dat nog gaat ondersteunen?
daar hou ik je graag aan! ;-) ik heb een Galaxy a52 gekocht om eens te proberen, maar man man man. een prachtig scherm, maar als je clean android / pixel waardeert, dan kun je echt nooit meer terug naar Samsung!

gillend terug naar mijn Pixel. enige nadeel voor mij is echt het formaat dat nét iets te klein is voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBBrt
ik kon hem niet laten liggen voor 380 euro, dus heb de 4a 5g besteld bij MM én Saturn. die van MM is door DHL naar Hannover gestuurd (?) en ligt daar nu al 2 dagen niets te doen, maar die van Saturn is vandaag bezorgd door UPS!

ik had dus al de normale 4a, maar die was me net iets te klein. zijn grote broer bevalt (qua formaat) heel goed! in de basis verschillen de 2 toestellen niet heel veel, maar ik was zelf erg benieuwd naar de speakers.

na een grondige test moet ik concluderen dat ik de speakers van de 4a 5g echt een stap vooruit vind. het geluid is helderder en mooier gebalanceerd. met de 'adaptive sound' functie lijkt dit soms nóg meer naar voren te komen, maar dit is heel subtiel. maar het belangrijkste verschil: de bovenste speaker vliegt bij de normale 4a echt volledig uit de bocht op vol volume. niet om aan te horen. de speaker van de 4a 5g zal net wat groter of in ieder geval beter zijn, want die heeft er totaal geen last van. sowieso klinkt het geluid beter gebalanceerd tussen beide speakers bij de 4a 5g.

ook meteen even side-by-side antutu (nieuwste versie, 9) gedraaid. overall wint de 4a 5g op alle hoofdpunten. logisch ook wel, want er zit een iets betere processor in. wat me alleen opviel is dat de normale 4a wint m.b.t. sequence write en random read/write snelheden van het geheugen. daarentegen wint de 4a 5g zeer ruim op sequence read. wat dit precies zou inhouden voor prestaties weet ik niet, het viel me gewoon op :9

als laatste valt op dat de temperatuur van de normale 4a blijft toenemen gedurende de benchmark - hij voelde aan het einde ook vrij warm -, waar de 4a 5g na het grafische geweld weer snel afkoelt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8h7ffokQYNh9eE3N6ImORnA-Ggo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/e4tpumpSr3h7nA3CeFQRW6EZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qd7K9wnugf3Jr1BrXEJPR1DyLkk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/emYiks6EODM5eqY5ZAkInWbZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2l7SKRx2j1caSXcITq5OLLtGCoY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ryDloXBgmY4MZNMWyxGh5kTs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nJdpWgdkpCqmUyxFCq4Up_oYns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ACv4sM5IWcb86XTvVso1lwmr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door BBBrt op 07-05-2021 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
er zullen hier vast niet heel veel mensen zijn die nu nog twijfelen over de aanschaf van een Pixel 4a 5g, maar ik wil dit toch even delen. met de normale 4a haal ik vrij makkelijk 6+ uur schermtijd en een volle dag gebruik (met altijd minimaal 15% over). als je wat minder actieve dagen hebt, gaat hij ook wel 2 dagen mee. ik was erg benieuwd naar de batterijduur van de 4a 5g tegenover de normale 4a. er zijn namelijk weinig vergelijkingen te vinden. en die er zijn, zijn tegenstrijdig.

de 4a 5g heeft een ongeveer 20% grotere batterij, maar ook een 15% groter scherm en een snellere processor. mijn verwachting was daarom dat ze bij elkaar in de buurt zouden liggen. dit is echt niet zo! de 4a 5g gaat echt aanzienlijk langer mee.

ik heb nu een run van 48 uur met ruim 8 uur scherm tijd (1 uur alle updates installeren, 2 uur solitaire, 2 uur chrome, 3 uur youtube, beetje spelen met de camera) en nog 20% op de teller.

mijn gevoel is dus dat de 20% grotere batterij ook resulteert in ca. 20% meer batterijduur/schermtijd. ondanks het grotere scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
  • Laatst online: 12:19
@BBBrt Ik ben ook geinteresserd in de Pixel 4a 5G, hoe heb je hem precies bij de saturn in duitsland besteld? Via een bezorgservice zoals huifkar? 389 is wel een hele mooie prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBBrt
Schildje schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:22:
@BBBrt Ik ben ook geinteresserd in de Pixel 4a 5G, hoe heb je hem precies bij de saturn in duitsland besteld? Via een bezorgservice zoals huifkar? 389 is wel een hele mooie prijs.
En met de nieuwsbriefkorting erbij 379 ;-)
Ik heb hem besteld met de bekende 'postcode 00000 truc'. Hier op het forum (Pixel 4a Levertijden topic) kun je daar alles over vinden.
Via Mediamarkt en DHL is hij 2 keer retour gezonden, maar via Saturn en UPS ging het wel goed.

Als hij retour gaat, krijg je keurig je geld terug, maar voor de zekerheid zou ik betalen met creditcard of Paypal, voor extra 'verzekering'.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schildje
  • Laatst online: 12:19
bedankt voor de tip, heb een bestelling geplaatst, hopen dat die aankomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoD1978
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 09:37
Weet iemand of 5G al wordt ondersteund door T-Mobile op dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:29
WilcoD1978 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:54:
Weet iemand of 5G al wordt ondersteund door T-Mobile op dit toestel?
Nog niet, maar met de android 12 beta al wel.

https://tweakers.net/nieu...teuning-in-nederland.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:17
Ik zie tegenstrijdige berichten hierover, maar krijg je met de 4a 5G nu wel of niet onbeperkt 'hoge kwaliteit' foto opslag in google fotos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:22

Juni-update voor Google Pixel-telefoons voegt 5G-ondersteuning toe in Nederland

nieuws: Juni-update voor Google Pixel-telefoons voegt 5G-ondersteuning toe in...

[ Voor 13% gewijzigd door gerritjan op 04-06-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
En het werkt nog ook ;) Wel even handmatig de voorkeur aanpassen van 4G naar 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
Rossi46 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:46:
[...]

En het werkt nog ook ;) Wel even handmatig de voorkeur aanpassen van 4G naar 5G.
En zorgen dat je 5G abonnement hebt. Ik blijf zelf nog even op 4G. Ik heb vooral de 5G versie gekocht omdat ik hoop minimaal 4 jaar met deze mobiel te doen en tzt zal 5g waarschijnlijk gewoon de standaard zijn, verwacht ik.

Edit: oké, blijkbaar had ik met mijn Red abonnement automatisch toegang tot 5G. Na opnieuw opstarten zag ik ineens '5G' staan. :*)

[ Voor 39% gewijzigd door Barista op 12-06-2021 19:51 ]

Pagina: 1 2 Laatste