Beetje technische vraag. Ik overweeg een pixel 4a 5g te kopen en vroeg mij af of Volte en Vowifi werkt in Nederland op dit toestel. En of het toestel bij dual sim gebruik de data verbinding schakelt tussen de sims bij inkomende en uitgaande gesprekken zodat er altijd ook data is tijdens een voice call ongeacht op welke sim die wordt uitgevoerd. Bij xiaomi-qualcomm toestellen kan je volte en vowifi activeren met dailercodes ook al wordt het toestel niet officieel ondersteund op een nederlands netwerk. Deze pixel wordt ook niet officieel ondersteund dus vandaar mijn vraag.
Ik zou je graag willen helpen - ik gebruik dit toestel dagelijks in dualsim modus - maar ik weet niet zo goed hoe. Hoe kom ik er achter of het toestel het wel of niet ondersteunt?Robbie van Zon schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:14:
Beetje technische vraag. Ik overweeg een pixel 4a 5g te kopen en vroeg mij af of Volte en Vowifi werkt in Nederland op dit toestel. En of het toestel bij dual sim gebruik de data verbinding schakelt tussen de sims bij inkomende en uitgaande gesprekken zodat er altijd ook data is tijdens een voice call ongeacht op welke sim die wordt uitgevoerd. Bij xiaomi-qualcomm toestellen kan je volte en vowifi activeren met dailercodes ook al wordt het toestel niet officieel ondersteund op een nederlands netwerk. Deze pixel wordt ook niet officieel ondersteund dus vandaar mijn vraag.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik zag op https://store.google.com/DE/product/pixel_4a_5g
... dat de 4A 5G nu 399 euro kost. Iemand een idee hoe je die in NL krijgt?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
[Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen hier lees je er meer over.spaceboy schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 07:57:
Prijs ziet er goed uit! Iemand een betere prijs weten te scoren?spaceboy schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 07:57:
Ja, laatst voor 369 bij MediaMarkt in Duitsland, maar daar is ie nu ook alweer 399; als je abonneert op de nieuwsbrief gaat er nog 10 euro vanaf. Maar zoals gezegd, zie daarvoor het Levertijden topic.
Meer mensen last van dat de weer app niet goed wordt weergegeven op de Pixel 4a 5G? Icoon is gewoon leeg zeg maar, geeft een standaard android tekentje... Op mijn Pixel 5 werkt het wel zoals het hoort. Gekkigheidje... staat lelijk
MicGlou schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:28:
Meer mensen last van dat de weer app niet goed wordt weergegeven op de Pixel 4a 5G? Icoon is gewoon leeg zeg maar, geeft een standaard android tekentje... Op mijn Pixel 5 werkt het wel zoals het hoort. Gekkigheidje... staat lelijk
/f/image/aLcqxGrbhU8Cmoyor22Z6y9u.png?f=fotoalbum_large)
Hier werkt het gewoon, of bedoel je deze niet?
Nee, niet die naast de datum. Normaal gesproken kan je ook een icoontje op je bureaublad plaatsen vanuit de weerapp... en die geeft nu alleen een Android tekentje ipv een zonnetje met de G van Google links onderin.Tweakriez schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:50:
[...]
[Afbeelding]
Hier werkt het gewoon, of bedoel je deze niet?
Zit bij julie ook de volume knop een beetje losjes ?
Kan iemand mij vertellen of de Pixel 4a 5g een gezichtsontgrendeling heeft, want een vingerdrukontgrendeling werkt bij mij niet ?
Heeft ie nietyingyang schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:22:
Kan iemand mij vertellen of de Pixel 4a 5g een gezichtsontgrendeling heeft, want een vingerdrukontgrendeling werkt bij mij niet ?
Vandaag mijn Pixel ontvangen. Nu vraag ik mij iets af: als ik het notificatiepaneel open, worden er 6 iconen getoond. Bij mijn vorige mobiel waren dat er 9. Kun je dat aanpassen?
Andere vraag: ik heb momenteel gewoon een simkaart in 't simslot gezet.
Ik kan mijn huidige simkaart laten wijzigen naar een E-sim via Vodafone maar ik ga toch geen dual-sim gebruiken. Heeft overstappen dan voordelen?
Ik kan mijn huidige simkaart laten wijzigen naar een E-sim via Vodafone maar ik ga toch geen dual-sim gebruiken. Heeft overstappen dan voordelen?
[ Voor 38% gewijzigd door Barista op 19-02-2021 23:06 ]
Neuh, dan schiet je er weinig mee op eigenlijk. Gewoon lekker je eigen sim behouden.Barista schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:02:
Vandaag mijn Pixel ontvangen. Nu vraag ik mij iets af: als ik het notificatiepaneel open, worden er 6 iconen getoond. Bij mijn vorige mobiel waren dat er 9. Kun je dat aanpassen?
Ik heb de pixel 4a 5g nu ook gekocht en zie dat het KPN netwerk niet wordt ondersteund met volte en wifi bellen. De benodigde gegevens van dit netwerk staan (nog) niet in de modem drivers van dit toestel las ik op XDA developers.
Dit betekent dat je terugvalt van 4G naar 3G of lager tijdens een voice call. De enhanced LTE schakelaar verschijnt ook niet bij de netwerk instellingen.
Tele 2 (t mobile) netwerk wordt wel volledig ondersteund met volte en wifi bellen. Vodafone schijnt het ook te doen maar dat heb ik niet getest. Misschien kan iemand dit bevestigen?
Dit betekent dat je terugvalt van 4G naar 3G of lager tijdens een voice call. De enhanced LTE schakelaar verschijnt ook niet bij de netwerk instellingen.
Tele 2 (t mobile) netwerk wordt wel volledig ondersteund met volte en wifi bellen. Vodafone schijnt het ook te doen maar dat heb ik niet getest. Misschien kan iemand dit bevestigen?
WiFi bellen wordt in ieder geval wel ondersteund door Vodafone in NL op de 4a 5G, aangezien ik dat geregeld in mijn scherm zieRobbie van Zon schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:31:
Ik heb de pixel 4a 5g nu ook gekocht en zie dat het KPN netwerk niet wordt ondersteund met volte en wifi bellen. De benodigde gegevens van dit netwerk staan (nog) niet in de modem drivers van dit toestel las ik op XDA developers.
Deze app installeren, open in menu : geavanceerde verborgen instellingen en dan even een screenshot maken:
Zelfde plaatje als van een paar posts hierboven.
https://play.google.com/s...etails?id=com.alpha.lte4g
Zelfde plaatje als van een paar posts hierboven.
https://play.google.com/s...etails?id=com.alpha.lte4g
[ Voor 23% gewijzigd door Robbie van Zon op 23-02-2021 20:32 ]
Sinds een week of drie nu de Pixel 4a 5G in gebruik en zeer tevreden. Een kleine samenvatting van mijn ervaring tot nu toe
Camera is gewoon goed. Dat blijkt uit veel reviews en zelf ben ik ook meer dan tevreden.
Maar wat mij ook opvalt is het geluid dat de Pixel kan produceren. Tot nu toe heb ik altijd telefoons gehad die op luidsprekermodus het geluid erg vervormden, da was niet om aan te horen. De Pixel luidsprekers zijn gewoon prima en doen wat dat betreft niet onder voor menig laptop luidsprekers.
Het uiterlijk vind ik strak en mooi afgewerkt. De plastic achterkant vind ik juist fijner ivm minder vette vingers. En de front camera die je voorop het scherm altijd ziet, zit niet in de weg en voelt als een normale toevoeging aan de statusbalk. Ook hou ik ervan dat er nergens voorop een logo of merkje staat.
Ik heb de telefoon twee dagen zonder hoesje gebruikt en daarna een Rhinoshield hoesje ontvangen. Dat maakt de telefoon wel direct een stuk lomper helaas... Maar ondanks dat ik mijzelf als 'zuinig op mijn spullen' zou omschrijven, vind ik enige bescherming toch wel fijn.
Batterij gaat bij mij met gemak 2 dagen mee. Batterij besparing functie is tot nu toe nog niet nodig geweest en ik denk, als ik echt zuinig aan doe, dat ik ook 3 dagen moet kunnen halen. Maar ik doe geen gekke dingen ermee. Behalve browsen, WhatsApp en muziek luisteren (niet via de luidsprekers
). Ik zit op ongeveer 3u scherm tijd per dag.
Verder gebruik ik regelmatig Google Maps. De kompasfunctie waar mijn Nokia 8.1 vaak onnauwkeurig was, werkt op de Pixel ook prima.
Het grootste nadeel blijft bij deze telefoon dat ie niet in de Benelux wordt verkocht, terwijl de voorraad gewoon in Waalwijk ligt. Dit lijkt mij dan ook de enige reden dat de mobiel vandaag niet is meegenomen in de mobile best buy guide... Want voor 400 euro krijg je echt een zeer fijne telefoon die aanvoelt alsof ie heel wat jaartjes mee zal gaan. Mede natuurlijk vanwege het fijne updatebeleid.
Camera is gewoon goed. Dat blijkt uit veel reviews en zelf ben ik ook meer dan tevreden.
Maar wat mij ook opvalt is het geluid dat de Pixel kan produceren. Tot nu toe heb ik altijd telefoons gehad die op luidsprekermodus het geluid erg vervormden, da was niet om aan te horen. De Pixel luidsprekers zijn gewoon prima en doen wat dat betreft niet onder voor menig laptop luidsprekers.
Het uiterlijk vind ik strak en mooi afgewerkt. De plastic achterkant vind ik juist fijner ivm minder vette vingers. En de front camera die je voorop het scherm altijd ziet, zit niet in de weg en voelt als een normale toevoeging aan de statusbalk. Ook hou ik ervan dat er nergens voorop een logo of merkje staat.
Ik heb de telefoon twee dagen zonder hoesje gebruikt en daarna een Rhinoshield hoesje ontvangen. Dat maakt de telefoon wel direct een stuk lomper helaas... Maar ondanks dat ik mijzelf als 'zuinig op mijn spullen' zou omschrijven, vind ik enige bescherming toch wel fijn.
Batterij gaat bij mij met gemak 2 dagen mee. Batterij besparing functie is tot nu toe nog niet nodig geweest en ik denk, als ik echt zuinig aan doe, dat ik ook 3 dagen moet kunnen halen. Maar ik doe geen gekke dingen ermee. Behalve browsen, WhatsApp en muziek luisteren (niet via de luidsprekers
Verder gebruik ik regelmatig Google Maps. De kompasfunctie waar mijn Nokia 8.1 vaak onnauwkeurig was, werkt op de Pixel ook prima.
Het grootste nadeel blijft bij deze telefoon dat ie niet in de Benelux wordt verkocht, terwijl de voorraad gewoon in Waalwijk ligt. Dit lijkt mij dan ook de enige reden dat de mobiel vandaag niet is meegenomen in de mobile best buy guide... Want voor 400 euro krijg je echt een zeer fijne telefoon die aanvoelt alsof ie heel wat jaartjes mee zal gaan. Mede natuurlijk vanwege het fijne updatebeleid.
[ Voor 10% gewijzigd door Barista op 07-03-2021 21:36 ]
Voor degene die nog een Pixel 4a 5G willen aanschaffen, deze is nu 429 inclusief google hoesje, bij de Saturn in Duitsland. Een ritje of middels een huifkarservice of mailboxde en dan heb je deze voor minder dan 450 in huis.
Inclusief dat hoesje is dat een hele goede deal!fevaho schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:24:
Voor degene die nog een Pixel 4a 5G willen aanschaffen, deze is nu 429 inclusief google hoesje, bij de Saturn in Duitsland. Een ritje of middels een huifkarservice of mailboxde en dan heb je deze voor minder dan 450 in huis.

Net gekeken en zoals verwacht doet de Mediamarkt hier ook aan meefevaho schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:24:
Voor degene die nog een Pixel 4a 5G willen aanschaffen, deze is nu 429 inclusief google hoesje, bij de Saturn in Duitsland.
Goedemiddag,
Ik ben zelf in het bezit van een pixel 4 zo ongeveer 4a5 maandjes. Super telefoon alleen de accuduur is dra-ma-tisc. Ik wil graag bij stock android blijven en dus bij de Pixel serie.
.
Is de batterij duur en SoT zoveel beter als de pixel 4. Daar is me SoT max 3 uur en ongeveer na 15 uut moet de 4 weer aan de lader. Had het kunneb weten natuurlijk maar dit is wel heel triest. Op Reddit zie ik mensen met sot van 5 a 6 uur. IK heb motion sense al uitstaan.
Hoe bevalt het toestel nu verder? Is het een downgrade of is het gelijkwaardig?
Ik ben zelf in het bezit van een pixel 4 zo ongeveer 4a5 maandjes. Super telefoon alleen de accuduur is dra-ma-tisc. Ik wil graag bij stock android blijven en dus bij de Pixel serie.
.
Is de batterij duur en SoT zoveel beter als de pixel 4. Daar is me SoT max 3 uur en ongeveer na 15 uut moet de 4 weer aan de lader. Had het kunneb weten natuurlijk maar dit is wel heel triest. Op Reddit zie ik mensen met sot van 5 a 6 uur. IK heb motion sense al uitstaan.
Een direct vergelijk kan ik niet maken (überhaupt nooit een Pixel 4 in m'n handen gehad) maar juist over de accu van de 4a 5G ben ik bijzonder tevreden. Als ik jou zo lees gaat dat een flinke sprong voorwaarts zijn.
Wat betreft performance zou het wellicht in het begin een stapje terug kunnen voelen. Ik heb zelf eerder een recent Snapdragon 865 toestel gehad en die was side-by-side wel sneller dan de Pixel. Maar nu ik de Pixel wat langer gebruik heb ik totaal geen performance klachten.
Grootste nadeel vind ik echt de kwetsbaarheid van de achterkant. Ik gebruik geen hoesje en die achterkant is na een paar maanden al heel duidelijk gebruikt. De coating slijt er gewoon vanaf (eerst de hoekjes, uiteraard). Dat vind ik echt slecht. Voor de rest niets dan lof. Ook de speakers vind ik erg fijn, duidelijk beter dan die van de Pixel 5.
Wat betreft performance zou het wellicht in het begin een stapje terug kunnen voelen. Ik heb zelf eerder een recent Snapdragon 865 toestel gehad en die was side-by-side wel sneller dan de Pixel. Maar nu ik de Pixel wat langer gebruik heb ik totaal geen performance klachten.
Grootste nadeel vind ik echt de kwetsbaarheid van de achterkant. Ik gebruik geen hoesje en die achterkant is na een paar maanden al heel duidelijk gebruikt. De coating slijt er gewoon vanaf (eerst de hoekjes, uiteraard). Dat vind ik echt slecht. Voor de rest niets dan lof. Ook de speakers vind ik erg fijn, duidelijk beter dan die van de Pixel 5.
Ik zit nu op 4u SoT en heb nog 68% batterij. Dit was ongeveer 50% van de tijd bluetooth, GPS, Spotify in de auto en 50% enkel Whatsapp / Chrome.jaimykooijman schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:26:
Goedemiddag,
.
Met huidige gebruik zou ik het nog een dag en 15u volhouden geeft batterijstatus aan... Maar dat is gebaseerd op enkel Chrome/Whatsapp en voelt als ruime schatting.
Maar verschil ga je wel merken denk ik.
Heb nu sinds een maand of 2 ook een 4a 5G... ansich een prettig toestel, maar ik loop nu toch wel tegen iets vervelends aan: het toestel herstart zich om de haverklap, zelfs midden in een gesprek. Het lijkt erop dat dit gebeurd sinds ik de eSIM ervan gebruik, nu een week of 2... meer mensen die de eSIM geactiveerd hebben en hier tegenaan lopen? Voor activatie van de eSIM nooit problemen mee gehad. Valt qua planning wel weer samen ongeveer met de maart update... dus ik twijfel nog wat de oorzaak zou kunnen zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door MicGlou op 18-03-2021 09:08 ]
Hier ook een eSIM gebruiker en ik herken je issue (gelukkig) niet.MicGlou schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:07:
Heb nu sinds een maand of 2 ook een 4a 5G... ansich een prettig toestel, maar ik loop nu toch wel tegen iets vervelends aan: het toestel herstart zich om de haverklap, zelfs midden in een gesprek. Het lijkt erop dat dit gebeurd sinds ik de eSIM ervan gebruik, nu een week of 2... meer mensen die de eSIM geactiveerd hebben en hier tegenaan lopen? Voor activatie van de eSIM nooit problemen mee gehad. Valt qua planning wel weer samen ongeveer met de maart update... dus ik twijfel nog wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Hmm... inmiddels heb ik er sinds gisteren weer een ouderwetse SIM inzitten en kijk het eens aan... in ieder geval sindsdien geen reboot meer gehad en daarvoor gebeurde het meerdere keren per dag.Rossi46 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:50:
[...]
Hier ook een eSIM gebruiker en ik herken je issue (gelukkig) niet.
Ik lees dat de meeste mensen de Pixel4a (5g) uit het buitenland halen. Als ik op belsimpel kijk kan ik daar bij tele2 en andere providers een abonnement afsluiten met deze telefoon. Waarom halen de meeste mensen deze dan uit het buitenland? Het enige dat ik zelf kan bedenken is dat je wat goedkoper uit bent, maar met garantie of reparaties lijkt het mij wel handiger om dit in NL te regelen. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Je vat het keurig samenJoostJBB schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:45:
Ik lees dat de meeste mensen de Pixel4a (5g) uit het buitenland halen. Als ik op belsimpel kijk kan ik daar bij tele2 en andere providers een abonnement afsluiten met deze telefoon. Waarom halen de meeste mensen deze dan uit het buitenland? Het enige dat ik zelf kan bedenken is dat je wat goedkoper uit bent, maar met garantie of reparaties lijkt het mij wel handiger om dit in NL te regelen. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Sinds ik er weer een ouderwetse SIM in heb geen spontane reboots van het toestel meer... het heeft dus vrijwel zonder twijfel in de eSIM gezeten. Helaas, is niet anders... wat het dan heeft mogen zijn precies?Rossi46 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:50:
[...]
Hier ook een eSIM gebruiker en ik herken je issue (gelukkig) niet.
Sinds kort hebben mijn vrouw en ik allebei een Pixel4a(5g) en ik ben meestal degene die zich wat meer verdiept in het hoe en wat. En inmiddels zit ik met twee vragen, dus bij deze:
1. De google searchbar onderin, dat is iets wat je moet accepteren tenzij je een andere launcher gaat gebruiken. Is deze conclusie juist? Ik ben altijd een beetje huiverig om dit soort dingen te gaan installeren namelijk. Ik denk dat ik wel wen aan het ontwijken van de searchbar.
2. Gisteren bij het wat verder uitproberen van de camera achter dat ik een functie lijk "te missen" toen ik een tutorial keek. Direct gecheckt op het toestel van mijn vrouw en zij heeft deze functie wel. Ik krijg met geen mogelijkheid deze functie geactiveerd op mijn toestel. Zoals je ziet heeft mijn vrouw de 0.6,1 en 2 zoom en stabilisatie (het handje icoontje) als een soort van short-cut in beeld, en ik niet. (eerste twee foto's zijn van mijn vrouw haar toestel, onderste twee van mij)
1. De google searchbar onderin, dat is iets wat je moet accepteren tenzij je een andere launcher gaat gebruiken. Is deze conclusie juist? Ik ben altijd een beetje huiverig om dit soort dingen te gaan installeren namelijk. Ik denk dat ik wel wen aan het ontwijken van de searchbar.
2. Gisteren bij het wat verder uitproberen van de camera achter dat ik een functie lijk "te missen" toen ik een tutorial keek. Direct gecheckt op het toestel van mijn vrouw en zij heeft deze functie wel. Ik krijg met geen mogelijkheid deze functie geactiveerd op mijn toestel. Zoals je ziet heeft mijn vrouw de 0.6,1 en 2 zoom en stabilisatie (het handje icoontje) als een soort van short-cut in beeld, en ik niet. (eerste twee foto's zijn van mijn vrouw haar toestel, onderste twee van mij)
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
1 klopt voor zover ik weet en bij 2: is dezelfde versie van de camera app?JoostJBB schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 07:46:
Sinds kort hebben mijn vrouw en ik allebei een Pixel4a(5g) en ik ben meestal degene die zich wat meer verdiept in het hoe en wat. En inmiddels zit ik met twee vragen, dus bij deze:
De Pixel 4a5G van een collega wil niet verbinden met Wifi bij ons op school...😔
Dat geeft eigenlijk nooit problemen, alleen nu met dit toestel.
Ervaren meer gebruikers wifi problemen met de Pixel 4a5G ? Iemand een idee?
Heeft dat hier niet mee te maken?Hendrik55 schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:42:
De Pixel 4a5G van een collega wil niet verbinden met Wifi bij ons op school...😔
https://www.wifi.nl/nieuws/android-11-security-update
Ik had eerst ook problemen met het universiteitsnetwerk waar ik werk. Dat kun je op je telefoon niet oplossen, dat moet de school/uni doen.
inderdaad ik heb hetzelfde euvel met bedrijfswifi.
Zie ook hier
https://www.xda-developer...rise-wifi-connection/amp/
Zie ook hier
https://www.xda-developer...rise-wifi-connection/amp/
[ Voor 19% gewijzigd door Robbie van Zon op 13-04-2021 19:37 ]
ik had al een bericht geplaatst in het topic van de 'gewone' 4a, maar eigenlijk zit ik hier beter!
met veel plezier gebruik ik nu, sinds eind januari, de pixel 4a. het is eigenlijk alles wat in zoek in een telefoon én in een lekker compact formaat. nu kom ik er echter toch achter dat het compacte formaat nét iets te klein is voor mijn grote handen en dat ik daardoor erg veel typfouten maken. daarom is een 4a 5g misschien écht de perfecte telefoon voor mij.
is er hier toevallig iemand met het omgekeerde probleem - die de 5g fantastisch vindt, maar eigenlijk nét iets te groot - en die eventueel zou willen ruilen? :-)
mijn pixel heeft vanaf dag 1 in een hoesje gezeten, is 100% onbeschadigd en is altijd opgeladen onder een vrij strikt regime (maximaal ontladen tot 15-20% en nooit langer dan nodig aan de oplader gehangen). hij is dus echt in nieuwstaat. voor minder dan dit neem ik ook geen genoegen!
misschien een long shot, maar wie weet...
met veel plezier gebruik ik nu, sinds eind januari, de pixel 4a. het is eigenlijk alles wat in zoek in een telefoon én in een lekker compact formaat. nu kom ik er echter toch achter dat het compacte formaat nét iets te klein is voor mijn grote handen en dat ik daardoor erg veel typfouten maken. daarom is een 4a 5g misschien écht de perfecte telefoon voor mij.
is er hier toevallig iemand met het omgekeerde probleem - die de 5g fantastisch vindt, maar eigenlijk nét iets te groot - en die eventueel zou willen ruilen? :-)
mijn pixel heeft vanaf dag 1 in een hoesje gezeten, is 100% onbeschadigd en is altijd opgeladen onder een vrij strikt regime (maximaal ontladen tot 15-20% en nooit langer dan nodig aan de oplader gehangen). hij is dus echt in nieuwstaat. voor minder dan dit neem ik ook geen genoegen!
iemand toevallig een goede website om goedkoop een display te kopen of te laten maken?😅
Ik ga vrijdag mijn 4a (5g) ophalen in Duitsland, maar ben bang dat ik hem wellicht iets te groot vind. Als dat het geval is kom ik na het weekend bij je terugBBBrt schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:12:
ik had al een bericht geplaatst in het topic van de 'gewone' 4a, maar eigenlijk zit ik hier beter!
Verder: heeft iemand het idee wat de prognose is aangaande het huidige 5g netwerk (van T-mobile) in Nederland is het te verwachten dat de 4a 5G dat nog gaat ondersteunen?
daar hou ik je graag aan! ;-) ik heb een Galaxy a52 gekocht om eens te proberen, maar man man man. een prachtig scherm, maar als je clean android / pixel waardeert, dan kun je echt nooit meer terug naar Samsung!paulklooster schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:29:
[...]
Ik ga vrijdag mijn 4a (5g) ophalen in Duitsland, maar ben bang dat ik hem wellicht iets te groot vind. Als dat het geval is kom ik na het weekend bij je terug
Verder: heeft iemand het idee wat de prognose is aangaande het huidige 5g netwerk (van T-mobile) in Nederland is het te verwachten dat de 4a 5G dat nog gaat ondersteunen?
gillend terug naar mijn Pixel. enige nadeel voor mij is echt het formaat dat nét iets te klein is voor mij.
ik kon hem niet laten liggen voor 380 euro, dus heb de 4a 5g besteld bij MM én Saturn. die van MM is door DHL naar Hannover gestuurd (?) en ligt daar nu al 2 dagen niets te doen, maar die van Saturn is vandaag bezorgd door UPS!
ik had dus al de normale 4a, maar die was me net iets te klein. zijn grote broer bevalt (qua formaat) heel goed! in de basis verschillen de 2 toestellen niet heel veel, maar ik was zelf erg benieuwd naar de speakers.
na een grondige test moet ik concluderen dat ik de speakers van de 4a 5g echt een stap vooruit vind. het geluid is helderder en mooier gebalanceerd. met de 'adaptive sound' functie lijkt dit soms nóg meer naar voren te komen, maar dit is heel subtiel. maar het belangrijkste verschil: de bovenste speaker vliegt bij de normale 4a echt volledig uit de bocht op vol volume. niet om aan te horen. de speaker van de 4a 5g zal net wat groter of in ieder geval beter zijn, want die heeft er totaal geen last van. sowieso klinkt het geluid beter gebalanceerd tussen beide speakers bij de 4a 5g.
ook meteen even side-by-side antutu (nieuwste versie, 9) gedraaid. overall wint de 4a 5g op alle hoofdpunten. logisch ook wel, want er zit een iets betere processor in. wat me alleen opviel is dat de normale 4a wint m.b.t. sequence write en random read/write snelheden van het geheugen. daarentegen wint de 4a 5g zeer ruim op sequence read. wat dit precies zou inhouden voor prestaties weet ik niet, het viel me gewoon op
als laatste valt op dat de temperatuur van de normale 4a blijft toenemen gedurende de benchmark - hij voelde aan het einde ook vrij warm -, waar de 4a 5g na het grafische geweld weer snel afkoelt...
/f/image/e4tpumpSr3h7nA3CeFQRW6EZ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/emYiks6EODM5eqY5ZAkInWbZ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ryDloXBgmY4MZNMWyxGh5kTs.png?f=fotoalbum_large)
ik had dus al de normale 4a, maar die was me net iets te klein. zijn grote broer bevalt (qua formaat) heel goed! in de basis verschillen de 2 toestellen niet heel veel, maar ik was zelf erg benieuwd naar de speakers.
na een grondige test moet ik concluderen dat ik de speakers van de 4a 5g echt een stap vooruit vind. het geluid is helderder en mooier gebalanceerd. met de 'adaptive sound' functie lijkt dit soms nóg meer naar voren te komen, maar dit is heel subtiel. maar het belangrijkste verschil: de bovenste speaker vliegt bij de normale 4a echt volledig uit de bocht op vol volume. niet om aan te horen. de speaker van de 4a 5g zal net wat groter of in ieder geval beter zijn, want die heeft er totaal geen last van. sowieso klinkt het geluid beter gebalanceerd tussen beide speakers bij de 4a 5g.
ook meteen even side-by-side antutu (nieuwste versie, 9) gedraaid. overall wint de 4a 5g op alle hoofdpunten. logisch ook wel, want er zit een iets betere processor in. wat me alleen opviel is dat de normale 4a wint m.b.t. sequence write en random read/write snelheden van het geheugen. daarentegen wint de 4a 5g zeer ruim op sequence read. wat dit precies zou inhouden voor prestaties weet ik niet, het viel me gewoon op
als laatste valt op dat de temperatuur van de normale 4a blijft toenemen gedurende de benchmark - hij voelde aan het einde ook vrij warm -, waar de 4a 5g na het grafische geweld weer snel afkoelt...
/f/image/e4tpumpSr3h7nA3CeFQRW6EZ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/emYiks6EODM5eqY5ZAkInWbZ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ryDloXBgmY4MZNMWyxGh5kTs.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ACv4sM5IWcb86XTvVso1lwmr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door BBBrt op 07-05-2021 23:27 ]
er zullen hier vast niet heel veel mensen zijn die nu nog twijfelen over de aanschaf van een Pixel 4a 5g, maar ik wil dit toch even delen. met de normale 4a haal ik vrij makkelijk 6+ uur schermtijd en een volle dag gebruik (met altijd minimaal 15% over). als je wat minder actieve dagen hebt, gaat hij ook wel 2 dagen mee. ik was erg benieuwd naar de batterijduur van de 4a 5g tegenover de normale 4a. er zijn namelijk weinig vergelijkingen te vinden. en die er zijn, zijn tegenstrijdig.
de 4a 5g heeft een ongeveer 20% grotere batterij, maar ook een 15% groter scherm en een snellere processor. mijn verwachting was daarom dat ze bij elkaar in de buurt zouden liggen. dit is echt niet zo! de 4a 5g gaat echt aanzienlijk langer mee.
ik heb nu een run van 48 uur met ruim 8 uur scherm tijd (1 uur alle updates installeren, 2 uur solitaire, 2 uur chrome, 3 uur youtube, beetje spelen met de camera) en nog 20% op de teller.
mijn gevoel is dus dat de 20% grotere batterij ook resulteert in ca. 20% meer batterijduur/schermtijd. ondanks het grotere scherm.
de 4a 5g heeft een ongeveer 20% grotere batterij, maar ook een 15% groter scherm en een snellere processor. mijn verwachting was daarom dat ze bij elkaar in de buurt zouden liggen. dit is echt niet zo! de 4a 5g gaat echt aanzienlijk langer mee.
ik heb nu een run van 48 uur met ruim 8 uur scherm tijd (1 uur alle updates installeren, 2 uur solitaire, 2 uur chrome, 3 uur youtube, beetje spelen met de camera) en nog 20% op de teller.
mijn gevoel is dus dat de 20% grotere batterij ook resulteert in ca. 20% meer batterijduur/schermtijd. ondanks het grotere scherm.
@BBBrt Ik ben ook geinteresserd in de Pixel 4a 5G, hoe heb je hem precies bij de saturn in duitsland besteld? Via een bezorgservice zoals huifkar? 389 is wel een hele mooie prijs.
En met de nieuwsbriefkorting erbij 379 ;-)Schildje schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:22:
@BBBrt Ik ben ook geinteresserd in de Pixel 4a 5G, hoe heb je hem precies bij de saturn in duitsland besteld? Via een bezorgservice zoals huifkar? 389 is wel een hele mooie prijs.
Ik heb hem besteld met de bekende 'postcode 00000 truc'. Hier op het forum (Pixel 4a Levertijden topic) kun je daar alles over vinden.
Via Mediamarkt en DHL is hij 2 keer retour gezonden, maar via Saturn en UPS ging het wel goed.
Als hij retour gaat, krijg je keurig je geld terug, maar voor de zekerheid zou ik betalen met creditcard of Paypal, voor extra 'verzekering'.
Succes!
Weet iemand of 5G al wordt ondersteund door T-Mobile op dit toestel?
Nog niet, maar met de android 12 beta al wel.WilcoD1978 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:54:
Weet iemand of 5G al wordt ondersteund door T-Mobile op dit toestel?
https://tweakers.net/nieu...teuning-in-nederland.html
Ik zie tegenstrijdige berichten hierover, maar krijg je met de 4a 5G nu wel of niet onbeperkt 'hoge kwaliteit' foto opslag in google fotos?
Juni-update voor Google Pixel-telefoons voegt 5G-ondersteuning toe in Nederland
nieuws: Juni-update voor Google Pixel-telefoons voegt 5G-ondersteuning toe in...[ Voor 13% gewijzigd door gerritjan op 04-06-2021 17:09 ]
En het werkt nog ookgerritjan schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:08:Juni-update voor Google Pixel-telefoons voegt 5G-ondersteuning toe in Nederland
nieuws: Juni-update voor Google Pixel-telefoons voegt 5G-ondersteuning toe in...
En zorgen dat je 5G abonnement hebt. Ik blijf zelf nog even op 4G. Ik heb vooral de 5G versie gekocht omdat ik hoop minimaal 4 jaar met deze mobiel te doen en tzt zal 5g waarschijnlijk gewoon de standaard zijn, verwacht ik.Rossi46 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:46:
[...]
En het werkt nog ookWel even handmatig de voorkeur aanpassen van 4G naar 5G.
Edit: oké, blijkbaar had ik met mijn Red abonnement automatisch toegang tot 5G. Na opnieuw opstarten zag ik ineens '5G' staan.
[ Voor 39% gewijzigd door Barista op 12-06-2021 19:51 ]
Ja, true, dat is ook wel handigBarista schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:54:
[...]
En zorgen dat je 5G abonnement hebt. Ik blijf zelf nog even op 4G. Ik heb vooral de 5G versie gekocht omdat ik hoop minimaal 4 jaar met deze mobiel te doen en tzt zal 5g waarschijnlijk gewoon de standaard zijn, verwacht ik.
Bij mij bied het voor alsnog weinig / geen meerwaarde. Snelheid is er niet beter op geworden.
Gezien er geen levertijden topic is voor de 4a 5G. In de DE Mediamarkt nu voor 315€: https://www.mediamarkt.de...ack-dual-sim-2680265.html ophalen kan met de huidige regels en richtlijnen.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Goede deal! Heb je m ergens op voorraad gezien? Lijkt al te zijn uitverkocht overal.True schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:18:
Gezien er geen levertijden topic is voor de 4a 5G. In de DE Mediamarkt nu voor 315€: https://www.mediamarkt.de...ack-dual-sim-2680265.html ophalen kan met de huidige regels en richtlijnen.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
@Flipm0de niet echt naar gekeken, kwam dit op Reddit tegen en heb zelf een Pixel 5.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik krijg sinds vanmorgen elke circa minuut de melding ¨Google stopt steeds¨, met vervolgens de opties App-info, App sluiten of Feedback sturen.
Hebben meer mensen hier last van?
Een reboot heeft het probleem in elk geval niet opgelost
EDIT: laat maar, ik zie in andere topics dat veel meer mensen er last van hebben, ook op andere toestellen
Hebben meer mensen hier last van?
Een reboot heeft het probleem in elk geval niet opgelost
EDIT: laat maar, ik zie in andere topics dat veel meer mensen er last van hebben, ook op andere toestellen
[ Voor 28% gewijzigd door Delta737 op 22-06-2021 08:25 ]
Ik kwam er vandaag achter dat mijn telefoon behoorlijk is verbogen (februari gekocht).
Zijn er meer die hier last van hebben?
Nope, hier geen last van. Bewaar je je telefoon veel in de 'kontzak' van je broek?Delta737 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:10:
Ik kwam er vandaag achter dat mijn telefoon behoorlijk is verbogen (februari gekocht).Zijn er meer die hier last van hebben?
Nee, nooit. Alleen in de broekzak. Misschien op die manier toch te veel spanning op gekomen, maar nog nooit met een telefoon gehad verder...Rossi46 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 13:29:
[...]
Nope, hier geen last van. Bewaar je je telefoon veel in de 'kontzak' van je broek?

Die van mij is nog recht, maar ben er wel achter gekomen dat de plastic achterkant erg gevoelig is.Delta737 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 20:17:
[...]
Nee, nooit. Alleen in de broekzak. Misschien op die manier toch te veel spanning op gekomen, maar nog nooit met een telefoon gehad verder...
Door rotzooi tussen mijn hoesje zit mijn achterkant vol met krassen en punten 😩
Ja joh, die achterkant is vreselijk. De slijtplekken zaten er bij mij al na een paar maanden op. Ik heb me daar inmiddels allang bij neergelegd, maar slecht is het wel (verder echt een top phone overigens!)boemanown schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:02:
[...]
Die van mij is nog recht, maar ben er wel achter gekomen dat de plastic achterkant erg gevoelig is.
Door rotzooi tussen mijn hoesje zit mijn achterkant vol met krassen en punten 😩
Kan je je Google pixel 4a met de dock/stand in een Google nest/mini omtoveren? Met routines etc. En dat je het als wekker gebruikt met agenda berichten etc? Of moet je alsnog een hub kopen.
Is deze telefoon nog ergens verkrijgbaar in Duitsland. Ben volgende week in Frankfurt.. maar op de site van de MediaMarkt.de is deze overal uitverkocht..
When the pink is snookered, Go for the brown
Hoe zit het met 4G ondersteuning? De 2100 MHz lijkt te ontbreken. Dat lijkt mij wel een probleem, of niet?
In the window.
Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt, maar LTE band 1 (2100Mhz) is gewoon ondersteund hoor.TomONeill schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:31:
Hoe zit het met 4G ondersteuning? De 2100 MHz lijkt te ontbreken. Dat lijkt mij wel een probleem, of niet?
In NL heb je in ieder geval gewoon maximale 'dekking'.
Hij is nu weer leverbaar. Af te halen bij meedere MM's in de buurt van Frankfurt.Cruzer schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:46:
Is deze telefoon nog ergens verkrijgbaar in Duitsland. Ben volgende week in Frankfurt.. maar op de site van de MediaMarkt.de is deze overal uitverkocht..
Thanks voor je reactie. Goed om te weten in ieder geval.BBBrt schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:07:
[...]
Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt, maar LTE band 1 (2100Mhz) is gewoon ondersteund hoor.
In NL heb je in ieder geval gewoon maximale 'dekking'.
Ik zie dat ik verkeerd keek. Ik keek op de Google pagina over de Pixel:
https://support.google.co...158570#zippy=%2Cpixel-a-g
Met LTE praten ze over banden i.p.v. MHz, vandaar dat ik 't gemist had.
In the window.
Ik begreep dat de 4a wel een oor speaker heeft waardoor je de ontvanger goed kan verstaan in tegenstelling tot de Pixel 5. Qua formaat gaat de 5 mijn voorkeur uit maar als je iemand niet goed kunt verstaan dan heb je weinig aan een telefoon denk ik dan..
Ik zie dat de nieuwe 5a 5g wel een oorspeaker heeft bij de gewone 5 zit deze dus onder het glas begreep ik.
https://www.androidplanet...ixel-5a-5g-officieel/?amp
Ik zie dat de nieuwe 5a 5g wel een oorspeaker heeft bij de gewone 5 zit deze dus onder het glas begreep ik.
https://www.androidplanet...ixel-5a-5g-officieel/?amp
[ Voor 26% gewijzigd door Cruzer op 17-08-2021 21:58 ]
Thanks is overigens beter om deze telefoon via Belsimpel te halen of gewoon bij de MediaMarkt in Duitsland qua garantie en service?BBBrt schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:09:
[...]
Hij is nu weer leverbaar. Af te halen bij meedere MM's in de buurt van Frankfurt.
Kennelijk nergens verkrijgbaar MediaMarkt.deBBBrt schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:09:
[...]
Hij is nu weer leverbaar. Af te halen bij meedere MM's in de buurt van Frankfurt.
Ook niet online of afhalen
kmMediaMarkt Frankfurt-Borsigallee
Borsigallee 39, 60388 Frankfurt
Abholung in diesem Markt nicht möglich
Jongens toch, hoe moeilijk kan het zijn om een pixel 4a 5g of 5a aan te schaffen... frustrerend zeg. Het lijkt wel alsof ze mijn geld niet willen.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Waarom niet gewoon bestellen via fnac.com? Je betaalt dan een beetje verzendkosten, maar dat is het dan ook wel. Daarbij zitten er ook in-ear 'oortjes' in de Franse verpakking van de 4a 5GA1AD schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:34:
Jongens toch, hoe moeilijk kan het zijn om een pixel 4a 5g of 5a aan te schaffen... frustrerend zeg. Het lijkt wel alsof ze mijn geld niet willen.
Omdat de 4a 5G gewoon niet beschikbaar is op de fnac store?Rossi46 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 06:19:
[...]
Waarom niet gewoon bestellen via fnac.com? Je betaalt dan een beetje verzendkosten, maar dat is het dan ook wel. Daarbij zitten er ook in-ear 'oortjes' in de Franse verpakking van de 4a 5G
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Ik ben zelf bezitter van een pixel 4a. Nu heb ik per ongeluk een Mous Limitless 3.0 Walnut telefoonhoesje voor Google Pixel 4A 5G gekocht. Deze past natuurlijk niet op mijn 4a. Mag weg tegen de kostprijs (15 euro) ex. verzendkosten. DM bij interesse.
Wat voor screenprotector gebruiken jullie bij de 4a 5g? Ik heb er nu een Uniqueme op zitten, maar die is "case friendly". Dat lijkt te betekenen dat hij niet tot het einde van het scherm door loopt. Icm de fabric case is dat eigenlijk geen mooie oplossing.
Iemand ervaring met een screenprotector die wel doorloopt over het gehele scherm?
Iemand ervaring met een screenprotector die wel doorloopt over het gehele scherm?
Flickr PSN ID= cheironnl
Aangezien er geen koop topic is, probeer ik het via deze manier.
Iemand een tip waar ik de 4a 5g hier voordeligst aan kan schaffen? Online of in een winkel. Bestellen in buitenland is geen probleem voor mij
Iemand een tip waar ik de 4a 5g hier voordeligst aan kan schaffen? Online of in een winkel. Bestellen in buitenland is geen probleem voor mij
Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!
https://www.mediamarkt.de...ack-dual-sim-2680265.htmlmaartenford schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:49:
Duitsland
https://www.fnac.com/Smar...102502/w-4#omnsearchpos=1
Frankrijk
De opties die het ''makkelijkst'' zijn, allebei online waarbij je in Duitsland de mediamarkt kan binnen lopen om hem fysiek aan te schaffen.
In Nederland is hij wel te bestellen maar dan betaal je minimaal 100 euro meer: pricewatch: Google Pixel 4a 5G Zwart
[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 26-09-2021 00:29 ]
Precies dit inderdaad, echt veel opties heb je eigenlijk niet...dutchnltweaker schreef op zondag 26 september 2021 @ 00:28:
[...]
https://www.mediamarkt.de...ack-dual-sim-2680265.html
Duitsland
https://www.fnac.com/Smar...102502/w-4#omnsearchpos=1
Frankrijk
De opties die het ''makkelijkst'' zijn, allebei online waarbij je in Duitsland de mediamarkt kan binnen lopen om hem fysiek aan te schaffen.
In Nederland is hij wel te bestellen maar dan betaal je minimaal 100 euro meer: pricewatch: Google Pixel 4a 5G Zwart
In de Duitse en Franse Google Store vandaag voor € 399,20 met code GOOGLEBDAY.maartenford schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:49:
Versturen deze ook naar Nederland?TexMex schreef op maandag 27 september 2021 @ 02:28:
[...]
In de Duitse en Franse Google Store vandaag voor € 399,20 met code GOOGLEBDAY.
Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!
De 4A met 5G in de Duitse store is niet meer verkrijgbaar helaas.TexMex schreef op maandag 27 september 2021 @ 02:28:
[...]
In de Duitse en Franse Google Store vandaag voor € 399,20 met code GOOGLEBDAY.
Edit: de Franse store heeft hem ook niet meer. De gewone 4A is wel te verkrijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 27-09-2021 10:29 ]
Ik zie het ja! Vannacht heb ik er nog een kunnen bestellen. Even afwachten of die erdoorheen komt. Overigens kan het bij Google soms wel zin hebben om het meerdere keren per dag te proberen. Soms is een model dan korte tijd weer beschikbaar.dutchnltweaker schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:29:
[...]
De 4A met 5G in de Duitse store is niet meer verkrijgbaar helaas.
Edit: de Franse store heeft hem ook niet meer. De gewone 4A is wel te verkrijgen.
Ik heb er ook 1 besteld met de 00000 truc Google store DE, maar blijft een gok of deze daadwerkelijk wordt verstuurd en zo ja of DHL dan ook het adres aanpast en bezorgt....
Ik heb het als volgt gedaan zoals ik dit zie op mijn bestelbevestiging: (wel internationale bezorging)
Albert Heijn
Supermarktstraat 1
1234AH , Amsterdam, Noord Holland, NIEDERLANDE
Amsterdam, NIEDERLANDE
00000
DE
+31 612123456
CC ABN AMRO staat nog steeds op gereserveerd.
Ik ben bnwd wanneer ik de annulering ontvang of de verzendbevestiging misschien morgen.
Bij mijn bestelling in mijn account staat verwachte levering 28-9 of 29-9 maar in de bestelbevestiging e-mail staat 30-09 of 1-10.
Wat ook gek is dat er 2 verschillende bedragen zie staan. €413.19 wat ook gereserveerd is en het juiste bedrag is. Maar er staat ook een bedrag van €419,33
Pixel 4a (5G) (128 GB, Just Black, ohne SIM-Lock)
419,33 €
Menge: 1
Bestellung aufgegeben:
27. September 2021
Bestellnummer GS..XXXXXX
Zwischensumme:499,00 €
Rabatt:-99,80 €
Einschließlich geschätzter MwSt.:65,97 €
Versand:11,76 €
Gesamt:413,19 €
Ik heb het als volgt gedaan zoals ik dit zie op mijn bestelbevestiging: (wel internationale bezorging)
Albert Heijn
Supermarktstraat 1
1234AH , Amsterdam, Noord Holland, NIEDERLANDE
Amsterdam, NIEDERLANDE
00000
DE
+31 612123456
CC ABN AMRO staat nog steeds op gereserveerd.
Ik ben bnwd wanneer ik de annulering ontvang of de verzendbevestiging misschien morgen.
Bij mijn bestelling in mijn account staat verwachte levering 28-9 of 29-9 maar in de bestelbevestiging e-mail staat 30-09 of 1-10.
Wat ook gek is dat er 2 verschillende bedragen zie staan. €413.19 wat ook gereserveerd is en het juiste bedrag is. Maar er staat ook een bedrag van €419,33
Pixel 4a (5G) (128 GB, Just Black, ohne SIM-Lock)
419,33 €
Menge: 1
Bestellung aufgegeben:
27. September 2021
Bestellnummer GS..XXXXXX
Zwischensumme:499,00 €
Rabatt:-99,80 €
Einschließlich geschätzter MwSt.:65,97 €
Versand:11,76 €
Gesamt:413,19 €
[ Voor 35% gewijzigd door Cruzer op 27-09-2021 15:03 ]
ik zie nu staan CANCELLED
Jammer... Heb een mail ontvangen met daarin geen inhoud waarom de bestelling is geannuleerd. Gereserveerd bedrag is teruggestort.
Jammer... Heb een mail ontvangen met daarin geen inhoud waarom de bestelling is geannuleerd. Gereserveerd bedrag is teruggestort.
[ Voor 30% gewijzigd door Cruzer op 27-09-2021 15:50 ]
Goedemorgen!
Ik heb wellicht een stomme vraag, maar ik wil het even zeker weten voordat ik verder ga.
Helaas is mijn mooie Pixel lullig uit mijn broekzak gevallen en heb ik nu een kapot scherm, omdat ik van plan ben deze telefoon nog wel eventjes te gebruiken wil ik nu zelf het scherm gaan vervangen.
Nu ben ik op het internet meerdere webshops tegen gekomen die de schermen verkoopt, maar het valt me op dat er altijd LCD bij staat i.p.v. OLED.
https://mobizo.nl/product...reen-g949-00049-01-black/
Kan iemand mij bevestigen dat dit het goede scherm is of dat ik echt opzoek moet gaan naar een OLED versie?
Alvast bedankt!
Ik heb wellicht een stomme vraag, maar ik wil het even zeker weten voordat ik verder ga.
Helaas is mijn mooie Pixel lullig uit mijn broekzak gevallen en heb ik nu een kapot scherm, omdat ik van plan ben deze telefoon nog wel eventjes te gebruiken wil ik nu zelf het scherm gaan vervangen.
Nu ben ik op het internet meerdere webshops tegen gekomen die de schermen verkoopt, maar het valt me op dat er altijd LCD bij staat i.p.v. OLED.
https://mobizo.nl/product...reen-g949-00049-01-black/
Kan iemand mij bevestigen dat dit het goede scherm is of dat ik echt opzoek moet gaan naar een OLED versie?
Alvast bedankt!
3 uur bezig geweest om de juiste wallpapers te vinden waarbij de accent kleuren me bevallen, lol.
Allemaal wallpapers gedownload en dan steeds niet helemaal tevreden.
Uiteindelijk gewoon eigen foto's gepakt en dat bevalt om de een of andere reden beter. Had ik eerder moeten proberen.
Verder bevalt het me op zich wel, al zijn er ook wel zaken die wat storend zijn, zoals de scrollende teksten in de quick settings. Ben ook overgestapt van 5x5 naar 4x4 omdat ik dat wat beter vind passen nu alles wat groter is. Wel heel gedoe om alle iconen en widgets weer op de juiste plek te krijgen.
Heb mijn weer widget de deur uit gedaan omdat ik het totaal niet vind passen (viel al enorm uit de toon). Kan geen goed alternatief vinden. Zou het vast zelf moeten bouwen, maar dat wordt dan een beetje ingewikkeld. Zoek eigenlijk iets met een temperatuur pluim en regen voorspelling pluim voor de komende 24 uur hebben, die past bij de stijl. Lekker minimalistisch met 2 dikke kronkelende lijnen of zo.
Windows Phone had wel ooit zoiets (in die stijl), geloof ik.
Allemaal wallpapers gedownload en dan steeds niet helemaal tevreden.
Uiteindelijk gewoon eigen foto's gepakt en dat bevalt om de een of andere reden beter. Had ik eerder moeten proberen.
Verder bevalt het me op zich wel, al zijn er ook wel zaken die wat storend zijn, zoals de scrollende teksten in de quick settings. Ben ook overgestapt van 5x5 naar 4x4 omdat ik dat wat beter vind passen nu alles wat groter is. Wel heel gedoe om alle iconen en widgets weer op de juiste plek te krijgen.
Heb mijn weer widget de deur uit gedaan omdat ik het totaal niet vind passen (viel al enorm uit de toon). Kan geen goed alternatief vinden. Zou het vast zelf moeten bouwen, maar dat wordt dan een beetje ingewikkeld. Zoek eigenlijk iets met een temperatuur pluim en regen voorspelling pluim voor de komende 24 uur hebben, die past bij de stijl. Lekker minimalistisch met 2 dikke kronkelende lijnen of zo.
Windows Phone had wel ooit zoiets (in die stijl), geloof ik.
[ Voor 57% gewijzigd door josh-hill op 20-10-2021 15:20 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Manmanman, Android 12 is een teleurstelling. Wat is er over van "You" in "Material You"?
- De giga-klok op het lockscreen is verdomd lelijk en niet aan te passen.
- Accent-kleur gebaseerd op wallpaper is vreselijk, en anders zijn er maar 4 pastelkleuren.
- De margins zijn overal echt gi-gantisch.
- Waarom verstopt Google mijn wallpaper nu bij de quick settings en tasks switcher?
- 2x swipen voor meer quick toggles?
- 2x drukken voor wifi/data switchen?
- Waarom gaan mijn quick toggles (1e swipe) weg als er een korte notificatie verschijnt?
Ik wil terug naar Android 11...
Of nog beter, OxygenOS 9......
Is het trouwens niet een idee om dit te mergen met het Pixel 5 topic? Hardware is bijna identiek buiten het RAM, het scherm en de accu. Pixel 6 en 6 Pro zitten in hetzelfde topic, just saying...
- De giga-klok op het lockscreen is verdomd lelijk en niet aan te passen.
- Accent-kleur gebaseerd op wallpaper is vreselijk, en anders zijn er maar 4 pastelkleuren.
- De margins zijn overal echt gi-gantisch.
- Waarom verstopt Google mijn wallpaper nu bij de quick settings en tasks switcher?
- 2x swipen voor meer quick toggles?
- 2x drukken voor wifi/data switchen?
- Waarom gaan mijn quick toggles (1e swipe) weg als er een korte notificatie verschijnt?
Ik wil terug naar Android 11...
Of nog beter, OxygenOS 9......
Is het trouwens niet een idee om dit te mergen met het Pixel 5 topic? Hardware is bijna identiek buiten het RAM, het scherm en de accu. Pixel 6 en 6 Pro zitten in hetzelfde topic, just saying...
[ Voor 13% gewijzigd door ikt op 22-10-2021 08:21 ]
Sinds vandaag grote problemen met het verbinden van bluetooth oortelefoontjes (Sony WF-1000XM3) op de Pixel 4A 5G.
Zodra de oortjes verbinding maken met de telefoon, herstart de telefoon, krijg ik een opstartscherm met het verzoek om de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen of om de telefoon opnieuw te proberen op te starten.
Iemand vergelijkbare problemen met de bluetooth oortelefoons van Sony?
Probleem opgelost (verplicht alle google apps updaten, anders werkt bluetooth niet meer.)
Zodra de oortjes verbinding maken met de telefoon, herstart de telefoon, krijg ik een opstartscherm met het verzoek om de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen of om de telefoon opnieuw te proberen op te starten.
Iemand vergelijkbare problemen met de bluetooth oortelefoons van Sony?
Probleem opgelost (verplicht alle google apps updaten, anders werkt bluetooth niet meer.)
[ Voor 11% gewijzigd door litebyte op 19-12-2021 23:24 ]
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Mijn Pixel 4a G5 wil niet meer updaten, ik krijg de melding: Probleem bij het updaten van dit apparaat.Dit apparaat kan geen toekomstige systeemupdates ontvangen. Neem contact op met de apparaatfabrikant voor support. Google adviseerde een reset van de fabrieksinstellingen, maar die lukt niet via de instellingen en niet via de recoverymodus (zie hieronder).
Ik krijg bij het uitvoeren van het terugzetten op Fabrieksinstellingen een fout. Als ik het probeer via de herstelmodus geeft de telefoon dit aan:
-- Wiping data..
E: Snapshot vendor_a has incorrect target type: snapshot
E: Merge could not be completed and will marked as failed.
E: Unrecoverable merge failure detected.
Unable to check merge status or complete merge, cannot wipe partitions.
Daarna heb ik geprobeerd een OTA image terug te zetten via ADB, dan krijg ik de volgende melding:
`Error applying update: 61 (ErrorCode: :kDeviceCorrupted)
E:Error in /sideload/package.zip (status 1)
Install from ADB completed with status 1.
Installation aborted.
Dit duidt er op dat er iets ernstigs mis is zie Github https://github.com/omniro...c8e18283023ec382b1012b2be
Iemand nog ideeën of wordt het een garantie geval?
Ik krijg bij het uitvoeren van het terugzetten op Fabrieksinstellingen een fout. Als ik het probeer via de herstelmodus geeft de telefoon dit aan:
-- Wiping data..
E: Snapshot vendor_a has incorrect target type: snapshot
E: Merge could not be completed and will marked as failed.
E: Unrecoverable merge failure detected.
Unable to check merge status or complete merge, cannot wipe partitions.
Daarna heb ik geprobeerd een OTA image terug te zetten via ADB, dan krijg ik de volgende melding:
`Error applying update: 61 (ErrorCode: :kDeviceCorrupted)
E:Error in /sideload/package.zip (status 1)
Install from ADB completed with status 1.
Installation aborted.
Dit duidt er op dat er iets ernstigs mis is zie Github https://github.com/omniro...c8e18283023ec382b1012b2be
Iemand nog ideeën of wordt het een garantie geval?
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Mijn Pixel gaat soms uit zichzelf 'opnieuw opstarten'. Het is niet super storend, nog niet gebeurd namelijk terwijl ik de telefoon gebruikte, maar apart vind ik het wel. Ik draai weinig bijzondere apps: Chrome,Signal, Whatsapp, Spotify en dat is het wel zo'n beetje... en de software is volledig standaard.
Anderen die dit ook ervaren?
Nee, hier heb ik geen last van.Barista schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:26:
Mijn Pixel gaat soms uit zichzelf 'opnieuw opstarten'. Het is niet super storend, nog niet gebeurd namelijk terwijl ik de telefoon gebruikte, maar apart vind ik het wel. Ik draai weinig bijzondere apps: Chrome,Signal, Whatsapp, Spotify en dat is het wel zo'n beetje... en de software is volledig standaard.
Wel stopt die bij mij soms met reageren op veel touchscreen functies, maar ik denk dat dit aan de browser Brave ligt.
Dat laatste herken ik ook. Super weird. Gebeurt ook maar zelden gelukkig 
Verder nog altijd wel een top telefoontje. En het ding is echt sterk. Die van mij heeft echt al dikke klappen gehad (zonder hoesje) en is 2x onder water gevallen in bad (officieel is 'ie niet waterdicht) en alles functioneert nog zoals het hoort.
Het achterkantje wordt wel snel lelijk (vanaf het begin al).
Verder nog altijd wel een top telefoontje. En het ding is echt sterk. Die van mij heeft echt al dikke klappen gehad (zonder hoesje) en is 2x onder water gevallen in bad (officieel is 'ie niet waterdicht) en alles functioneert nog zoals het hoort.
Ik heb zelf helaas al wel een keer het scherm moeten vervangen, maar hij viel ook wel echt ongelukkig.Rossi46 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:44:
Dat laatste herken ik ook. Super weird. Gebeurt ook maar zelden gelukkig
Verder is het echt nog een top telefoon!
Wel benieuwd naar de Pixel 6a
Gisteren Android 14 geïnstalleerd. Was vrijdag beschikbaar, maar batterij moest nog opgeladen worden.
Anyway, nu blijkt de gesprekskwaliteit opeens heel erg slecht te zijn geworden. Andere mensen last van? Redelijk onbruikbaar als telefoon zo.
Op het Internet zie ik wel meer verhalen van mensen met dit probleem bij de Pixel 6 en 7. Zal neem ik aan wel hetzelfde probleem zijn.
Was er wel al bang voor dat er nog kinderziekten zouden zijn, maar gesprekskwaliteit is wel een ding waar je niet zo makkelijk omheen werkt.
Anyway, nu blijkt de gesprekskwaliteit opeens heel erg slecht te zijn geworden. Andere mensen last van? Redelijk onbruikbaar als telefoon zo.
Op het Internet zie ik wel meer verhalen van mensen met dit probleem bij de Pixel 6 en 7. Zal neem ik aan wel hetzelfde probleem zijn.
Was er wel al bang voor dat er nog kinderziekten zouden zijn, maar gesprekskwaliteit is wel een ding waar je niet zo makkelijk omheen werkt.
Ben sinds de update 1xs gebeld, maar dat was via whatsapp... dan is gesprekskwaliteit meestal beroerd.josh-hill schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:14:
Gisteren Android 14 geïnstalleerd. Was vrijdag beschikbaar, maar batterij moest nog opgeladen worden.
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Even update:
Het was wellicht toeval, want ik heb het probleem met beroerde gesprekskwaliteit daarna niet meer gehad.
* josh-hill klopt af
Ook lijkt de accuduur nu NOG beter en die was de laatste tijd al beter, volgens mij.
Het was wellicht toeval, want ik heb het probleem met beroerde gesprekskwaliteit daarna niet meer gehad.
* josh-hill klopt af
Ook lijkt de accuduur nu NOG beter en die was de laatste tijd al beter, volgens mij.
[ Voor 23% gewijzigd door josh-hill op 21-10-2023 15:52 ]
Ai, vandaag is mijn 4a 5G overleden. Vorig jaar is het scherm vervangen en de laatste tijd merkte ik dat dit niet meer helemaal goed ging: kiertje achter het scherm en veel stof achter de front-camera.
Gisteravond begon het scherm te flikkeren en daarna alleen nog fel groen beeld. Ik ga nog wel kijken of ik zelf het scherm kan vervangen, maar voor nu wordt hij vervangen door een Pixel 8.
Het scherm laten vervangen vind ik de kosten niet meer waard. En ik begreep dat het scherm goed vastgelijmd krijgen op de 4a 5G moeilijk is (zoals mijn scherm reparatie aantoont). Even goed nadenken of het de moeite is.
Gisteravond begon het scherm te flikkeren en daarna alleen nog fel groen beeld. Ik ga nog wel kijken of ik zelf het scherm kan vervangen, maar voor nu wordt hij vervangen door een Pixel 8.
Het scherm laten vervangen vind ik de kosten niet meer waard. En ik begreep dat het scherm goed vastgelijmd krijgen op de 4a 5G moeilijk is (zoals mijn scherm reparatie aantoont). Even goed nadenken of het de moeite is.
Flickr PSN ID= cheironnl
Waarom overweeg je alsnog een reparatie als je een 8 hebt? Ik ben nog steeds fan van de 4a 5g. Zolang ie blijft werken, blijf ik hem gebruiken. En tot nu toe doet ie het net zo goed als toen ie uit het doosje kwam.