Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan DB
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-03-2024
De behuizing van mijn pixel 4a begint nu na 5 maanden te kraken aan de achterkant, aan de kant van de knoppen, onder de camera. Ook als je lichtjes het scherm aanraakt voelt je het.
In begin voelde de telefoon solide aan, maar het lijkt het alsof er speling zit tussen de behuizing en het scherm. Zijn er nog anderen die hier last van hebben?

Edit:
Het gaat om issue zoals in deze video:
https://www.reddit.com/r/...due_to_small_gap_between/

Ik zal het aangeven bij de klantendienst van Fnac.

[ Voor 22% gewijzigd door Jan DB op 27-02-2021 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 19:58
@Jan DB Hij kraakt bij mij ook stevig ja, rond de Power Button. Ook bij lichte aanraking. Het lijkt haast alsof de lijm daar heeft losgelaten en er loze ruimte zit.

Ik heb er geen last van verder, omdat ik er een hoesje omheen heb en het daarmee niet merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:09
Jan DB schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:13:
De behuizing van mijn pixel 4a begint nu na 5 maanden te kraken aan de achterkant, aan de kant van de knoppen, onder de camera. Ook als je lichtjes het scherm aanraakt voelt je het.
In begin voelde de telefoon solide aan, maar het lijkt het alsof er speling zit tussen de behuizing en het scherm. Zijn er nog anderen die hier last van hebben?

Edit:
Het gaat om issue zoals in deze video:
https://www.reddit.com/r/...due_to_small_gap_between/

Ik zal het aangeven bij de klantendienst van Fnac.
Yep, vanaf het begin last van, ongeveer tussen de camera en knoppen in. Zit speling daar vermoed ik.
Er zal niet snel iets loslaten en het lijkt me verder ook geen kwaad kunnen.
Stevige hoes verhelpt dit gekraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan DB
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-03-2024
Ik vind toch niet dat dit zou mogen voor een nieuw toestel.
Voor de vergelijking heb ik een 3 jaar oude LG en die voelt nog even solide aan als toen die uit de doos kwam.
Zoiets zal over tijd niet verbeteren, voor mij een reden om beroep te doen op de garantie voor dat het te laat is.

[ Voor 12% gewijzigd door Jan DB op 28-02-2021 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memocrat
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Heb dat gekraak hier ook aangetroffen. Wellicht eenmaal in mijn broekzak gehad en dan voor 5 minuten. Heb geen case erom.

[ Voor 9% gewijzigd door Memocrat op 01-03-2021 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jan DB schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:35:
Ik vind toch niet dat dit zou mogen voor een nieuw toestel.
Voor de vergelijking heb ik een 3 jaar oude LG en die voelt nog even solide aan als toen die uit de doos kwam.
Zoiets zal over tijd niet verbeteren, voor mij een reden om beroep te doen op de garantie voor dat het te laat is.
Benieuwd wat hier uit komt. Wellicht een hele batch met dit probleem of een design issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memocrat
Had hem juist gekocht voor het langere softwarebeschermingstermijn, maar nu blijkt de hardware het probleem te zijn. :')

Heb dit telefoontje ook nog in Duitsland van mediamarkt gekocht. Ga een case kopen en zien of dat werkt. Anders moet ik een beroep doen op de garantie. Alsof ook maar iemand daarop zit te wachten.

Google weer.

Edit: een forum post met verschillende links naar reddit threads over het creaking fenomeen. Schijnt dat meerderen het opgelost hebben met een case.

[ Voor 25% gewijzigd door Memocrat op 01-03-2021 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Laatst online: 10-09 19:58
Memocrat schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:44:
Had hem juist gekocht voor het langere softwarebeschermingstermijn, maar nu blijkt de hardware het probleem te zijn. :')

Heb dit telefoontje ook nog in Duitsland van mediamarkt gekocht. Ga een case kopen en zien of dat werkt. Anders moet ik een beroep doen op de garantie. Alsof ook maar iemand daarop zit te wachten.

Google weer.

Edit: een forum post met verschillende links naar reddit threads over het creaking fenomeen. Schijnt dat meerderen het opgelost hebben met een case.
Ik heb er een Spigen case omheen zitten, wat het probleem 'oplost' in de zin van dat ik het gekraak niet meer hoor (tenzij ik hard op de kraakplek druk). De case had ik gekocht, omdat de telefoon daarmee meer grip heeft en ook plat op tafel kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Sjurm schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:26:
[...]

Ik heb er een Spigen case omheen zitten, wat het probleem 'oplost' in de zin van dat ik het gekraak niet meer hoor (tenzij ik hard op de kraakplek druk). De case had ik gekocht, omdat de telefoon daarmee meer grip heeft en ook plat op tafel kan liggen.
Hier ook Spigen, de tough armor met het uitklapbare standje/pootje. Geen kraak meer!

https://www.spigen.com/co...or?variant=31920334503983
Bij amazon onder de 20€ te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 01-03-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memocrat
Had trouwens de case van mijn phone onderzocht en merkte op dat hij ook al was beschadigd bij de linker bovenhoek. Begrijp eigenlijk niet waarom. Ik had hem eens weken terug uit mijn handen laten vallen op mijn bureau, tien tot vijftien centimeter afstand. Een andere keer viel hij van een boekenstapeltje op een lager gelegen boek.

Ga ook een spigen kopen.

En jullie hebben allemaal de spigen screen protector? Ondanks de ruimte tussen de case en de protector? Niemand heeft een Rosso 3d screen protector? Nadeel is uiteraard weer dat er drukpunten komen te ontstaan, want de case gaat dan bovenop de screen protector zitten. Een van de reviewers claimt dat hij deze protector gecombineerd heeft met een Ringke Fusion case. Je krijgt er wel minder vuil door, maar te weinig reviewers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Memocrat Geen ervaringen mee, wel met een mobigear. Wel een gepriegel, vooral die zwarte randen zijn knap waardeloos. Weinig speling aan alle kanten. Had het idee dat de protector iets kleiner is dan het scherm. Uitlijnen was haast onmogelijk. Volgende keer gaan we wel langs een expert. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb idd de Spigen protector. Werkt perfect en geen last van het randje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:49
Maart security update voor android is beschikbaar. Lijkt te komen met een aantal nieuwe pixel features.

https://blog.google/products/pixel/march-2021-feature-drop/

https://source.android.co...bulletin/pixel/2021-03-01

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Is de androidversie van de pixel 4a meer gevoelig voor lekken van privegegevens dan de androidversie op telefoons van andere fabrikanten?

Je krijgt voor de pixel 4a updates tot 2023 ( en de 4a met 5g?).Met betrekking tot veiligheid zijn die updates voor het besturingssysteem android zo belangrijk? Is android zo gemakkelijk te infecteren? Dus ook op dit toestel?

Werkt iemand al met de rom van lineagos op dit toestel?

[ Voor 27% gewijzigd door Jan2002 op 04-03-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Jan2002 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:56:
Is de androidversie van de pixel 4a meer gevoelig voor lekken van privegegevens dan de androidversie op telefoons van andere fabrikanten?

Je krijgt voor de pixel 4a updates tot 2023 ( en de 4a met 5g?).Met betrekking tot veiligheid zijn die updates voor het besturingssysteem android zo belangrijk? Is android zo gemakkelijk te infecteren? Dus ook op dit toestel?

Lijkt me goed dat je dit zelf gaat onderzoeken, om het helder te maken Is de auto niet veilig als je met een drank op achter het stuur kruipt? >:)

[ Voor 8% gewijzigd door goddegoddeot op 04-03-2021 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jan2002 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:56:

Google Pixel is een van de veiligere telefoons juist omdat je maandelijks updates krijgt voor de periode van 3 jaar (inmiddels minder omdat het toestel al langer uit is). Andere fabrikanten zijn vaak een stuk minder betrouwbaar qua updates behalve, in mijn ervaring dan, Samsung. Alhoewel Samsung vaak niet een maandelijks update vrijgaf op mijn Samsung S-series telefoon.

Daarnaast/verder is een toestel net zo veilig als de gebruiker die op de knoppen drukt. Als jij allemaal onbetrouwbare apps (side-)load of phishing websites/mails opent, dan heb je natuurlijk altijd een grotere kans dat er iets fout gaat dan als je dit niet doet.

Over je algemene vraag of het echt zo belangrijk is? In mijn ervaring niet. Wel aan te raden maar wat ik al aangeef hierboven gaat het ook om wat je er allemaal mee doet/op zet. Ik heb eigenlijk nog nooit last van een virus of hack gehad op een Android toestel en gebruik al android sinds dit uitkwam.

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 06-03-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Laatst online: 10-09 15:49
Als je Google Photos gezichten laat herkennen en groeperen, kan je op een gegeven moment jezelf selecteren. Vervolgens kan je ook foto's delen met een partner - alleen bepaalde gezichten/personen of allemaal.

Vreemd genoeg kan dat wel in mijn Google Photos, maar niet bij mn vriendin. Zij heeft alleen de keus alle foto's delen of niets. Google foto's heeft wel de gegroepeerd, maar niet de keuze "label face as me".

Weet iemand welke instellingen dat zijn? Heb alle instellingen nagelopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7-tX279SV3oEXgTRmvTgNjK_hA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/udtHvNwSNHfX9QeUgu6DPPgE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 09:39
Ik heb net na de release een pixel 4a laten overvliegen uit de US. Nu heb ik een gigantisch gekraak uit de bovenste speaker. Aan het begin af en toe maar nu is het continue gekraak en maakt een telefoongesprek onmogelijk. Iemand nog een tip? Ik kan wel zien via Google dat het vaker voorkomt, maar geen oplossing..

[ Voor 4% gewijzigd door liter op 13-03-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
twkr18526 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 07:39:
Als je Google Photos gezichten laat herkennen en groeperen, kan je op een gegeven moment jezelf selecteren. Vervolgens kan je ook foto's delen met een partner - alleen bepaalde gezichten/personen of allemaal.

Vreemd genoeg kan dat wel in mijn Google Photos, maar niet bij mn vriendin. Zij heeft alleen de keus alle foto's delen of niets. Google foto's heeft wel de gegroepeerd, maar niet de keuze "label face as me".

Weet iemand welke instellingen dat zijn? Heb alle instellingen nagelopen.

[Afbeelding]
ik weet dit niet zeker, maar face grouping is (nog) niet op alle telefoons uitgerold volgens mij. dus heeft jouw vriendin wel een pixel? anders kan het goed kloppen dat zij die functie nog niet volledig kan gebruiken.
en anders: heb je lang genoeg gewacht na het aanzetten van de functie? bij mij duurde het ongeveer 12 uur voordat de gezichten waren herkend en gecategoriseerd. de functie werkt in ieder geval niet volledig ad-hoc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
Dit toestel heb ik al sinds release. Aan 1 ding kan ik niet wennen: de automatische helderheid van het scherm is om te huilen. In het licht binnen blijft hij te donker. Zet ik hem feller, is hij in het donker weer veel te fel. Hebben meer mensen hier last van? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robotx777
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:05
Op aanraden van swhnld dezelfde vraag hier ook neergezet.
Is deze telefoon draadloos te koppelen met android auto?
De betreffende auto is een Volkswagen T Cross uit 2020 met App-connect.

Appel carplay doet het draadloos geweldig, maar deze telefoon is aan vervanging toe. Ik wil graag een android telefoon en de keuze viel op de 4a vanwege formaat. Weet iemand of android auto met deze 4a eenzelfde ervaring geeft als draadloos apple carplay?

Zie orginele vraag hier.

Alvaste bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
Ja draadloos android auto werkt probleemloos op mijn VW. Ondersteunt je T-cross wel draadloze App-connect? (Ik dacht vanaf modeljaar 2021, dus vanaf 06-2020)

Houd er rekening mee dat de telefoon niet draadloos laadt, dus voor langere ritten alsnog een kabeltje gebruiken.

Edit: ik zie dat je ook draadloos Apple Carplay gebruikt, dus het antwoord is ja.

[ Voor 13% gewijzigd door MAkS1 op 21-03-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robotx777
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:05
MAkS1 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:49:
Ja draadloos android auto werkt probleemloos op mijn VW. Ondersteunt je T-cross wel draadloze App-connect? (Ik dacht vanaf modeljaar 2021, dus vanaf 06-2020)

Houd er rekening mee dat de telefoon niet draadloos laadt, dus voor langere ritten alsnog een kabeltje gebruiken.

Edit: ik zie dat je ook draadloos Apple Carplay gebruikt, dus het antwoord is ja.
Dank voor de snelle reactie. Ja Apple Carplay gebruik ik draadloos. Verder heb ik geen wireless charging in de t-cross dus dat maakt niet uit.
VW is uit oktober 2020 dus dat zou moeten werken als ik het goed begrijp.

Bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Nu online
MAkS1 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 07:55:
Dit toestel heb ik al sinds release. Aan 1 ding kan ik niet wennen: de automatische helderheid van het scherm is om te huilen. In het licht binnen blijft hij te donker. Zet ik hem feller, is hij in het donker weer veel te fel. Hebben meer mensen hier last van? Tips?
eigenlijk heb ik hier tot de laatste update helemaal geen last van gehad. maar sinds de laatste update wordt mijn scherm overdag soms opeens super donker (gewoon binnen).
hopelijk wordt het met een volgende update weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
MAkS1 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 07:55:
Sinds een paar jaar (dus bij vorige telefoons ook) heb ik de automatische helderheid uit staan. Heb het even geprobeerd bij de Pixel 4a maar ook daarbij was ik niet tevreden. Ik vind hem ook of te fel of te donker. Of hij past zich aan terwijl ik ernaar kijk en daar kan ik niet goed tegen.

Heb hem dus handmatig staan. Overdag op zijn felst, 's avonds halverwege en 's nachts minst fel. Ideaal is het niet, maar zo verpringt hij tenminste alleen als ik wil.

Ik heb wel begrepen dat de Pixel 4a alleen op zijn felst kan in de automatische modus en die van mij gaat dus nooit op zijn felst. Overigens vind ik hem alsnog goed af te lezen in de zon.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guff_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-08 17:09
Hebben meer mensen last dat meer en meer apps crashen bij opstarten?
Tijdelijke oplossing is cache wissen en opslag wissen... ik kan de apps dan weer opstarten.
Maar als ik de app weer sluit en open crasht de app weer meteen :(
Krijg ook geen melding (meer) om probleem te melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:40
Guff_ schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:50:
Hebben meer mensen last dat meer en meer apps crashen bij opstarten?
Tijdelijke oplossing is cache wissen en opslag wissen... ik kan de apps dan weer opstarten.
Maar als ik de app weer sluit en open crasht de app weer meteen :(
Krijg ook geen melding (meer) om probleem te melden.
Dit toevallig?

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guff_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-08 17:09
Ja dat lijkt het helemaal te zijn :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:34
Ben sinds zondag een tot nu toe blije eigenaar van een 4a. :)

Ik kom van een Huawei P10 en ik mis eigenlijk twee functies op de 4a, misschien kijk ik er overheen maar misschien dat ze ook gewoon niet bestaan:

-Scroll screenshot: screenshot maken en naar beneden swipen, dan kan je bijvoorbeeld een langer Whatsappgesprek screenshotten. Is dit mogelijk op de 4a?

-Alle apps in één keer stoppen. Heb tot nu toe alleen gevonden hoe je enkele apps stopt. Is er ook een mogelijkheid om ze allen in één keer te stoppen? Ik deed dit bijvoorbeeld altijd voor het naar bed gaan. Even de telefoon "legen".

Dank alvast!

[ Voor 3% gewijzigd door Malfoi op 23-03-2021 17:27 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
  • Nu online
1) nee, niet zonder aparte app
2) ja! alleen niet heel handig. je moet in je 'task manager' helemaal naar links scrollen en dan krijg je de optie om alles te wissen.

veel plezier met je pixel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Guff_ schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:55:
[...]

Ja dat lijkt het helemaal te zijn :o
Geinig, vriendin had het op haar Pixel inderdaad met de gmail app.
En de Ziggo app sloot zich ook spontaan op de android Google TV. Goed om te weten dat het hieraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shogunetto
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-01 16:26
Beste tweakers, hoe zit het met constant uitvallen vd WiFi? Hebben meer mensen daar laat van? Ik lees op internet dat ik niet de enige ben, en dat dit simpelweg een vd nadelen zijn om altijd als eerst nieuwste software te hebben.

Vind het wel vet irritant, en vroeg me af hoe het met de rest zit en of iemand hier een hotfix voor heeft? Bedankt alvast

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memocrat
Heb uiteindelijk een spigen screen protector en rugged armour hoesje gekocht.

Nadeel blijkt dat als je toch nog die screen protector eraf moet halen vanwege stofdeeltjes, dat je vervolgens met een hoekje zit dat niet meer volledig plakt. Enorm irritant.

Je krijgt het ook niet weggewreven.

Die batterijbesparingsfunctie valt ook zwaar tegen. Hij stuurt berichtmeldingen later door - soms wel een half uur later - wat storend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
BBBrt schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:18:
1) nee, niet zonder aparte app
2) ja! alleen niet heel handig. je moet in je 'task manager' helemaal naar links scrollen en dan krijg je de optie om alles te wissen.

veel plezier met je pixel! :)
1) jammer!
2) top, gevonden!

Haha dankjewel voor je hulp!

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr82
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-01-2024
Hoi

Ik heb sinds november een Google Pixel 4a. Ik ben er altijd erg tevreden mee geweest maar sinds deze week doen sommige apps het niet meer. Het begon met 1 app. Als ik deze aanzet gaat ie open en na paar seconden springt ie weer uit. Kan er niks mee. Dit breid zich nu uit met meerder apps. Ook google app (die balk onderin) doet het niet meer. Springt meteen uit zodra ik deze probeer te gebruiken.

Ik heb van van alles geprobeerd. Gekeken of deze apps update nodig hebben. Was niet zo. Apps gewist en en weer er op gezet. Dit hielp eventjes maar nu niet meer.
Ik heb het apparaat aantal keer aan en uit gezet. Ook tijdje uit laten staan en daarna weer aan gezet.
Het helpt allemaal niet.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
hebben jullie hier ook last van?
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBm84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-12-2024
sdr82 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:51:
Hoi

Ik heb sinds november een Google Pixel 4a. Ik ben er altijd erg tevreden mee geweest maar sinds deze week doen sommige apps het niet meer. Het begon met 1 app. Als ik deze aanzet gaat ie open en na paar seconden springt ie weer uit. Kan er niks mee. Dit breid zich nu uit met meerder apps. Ook google app (die balk onderin) doet het niet meer. Springt meteen uit zodra ik deze probeer te gebruiken.

Ik heb van van alles geprobeerd. Gekeken of deze apps update nodig hebben. Was niet zo. Apps gewist en en weer er op gezet. Dit hielp eventjes maar nu niet meer.
Ik heb het apparaat aantal keer aan en uit gezet. Ook tijdje uit laten staan en daarna weer aan gezet.
Het helpt allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr82
Weet ik niet. Lijkt er wel op maar ik gebruik System Webview niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:03
sdr82 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:51:
Geen last van bij mij. Heb je de laatste updates geïnstalleerd?
Android System Webview is een systeem app. Check even of je de laatste versie hebt.
Anders zou mijn suggestie zijn om een cache wipe uit te voeren. Kijken of dat helpt.

p.s. lees even het hierboven al aangehaalde artikel.

[ Voor 16% gewijzigd door Frup op 25-03-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr82
Frup schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:30:
[...]

Geen last van bij mij. Heb je de laatste updates geïnstalleerd?
Android System Webview is een systeem app. Check even of je de laatste versie hebt.
Anders zou mijn suggestie zijn om een cache wipe uit te voeren. Kijken of dat helpt.

p.s. lees even het hierboven al aangehaalde artikel.
Mijn updates van Google Pixel zijn op to date.
System Webview ken ik niet , ik weet ik of ik die gebruik. Heb deze nooit gedownload.
Hoe verwijder ik cache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
sdr82 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:33:
[...]

Mijn updates van Google Pixel zijn op to date.
System Webview ken ik niet , ik weet ik of ik die gebruik. Heb deze nooit gedownload.
Hoe verwijder ik cache?
Ja, System Webview is nodig. Ik kende het ook niet, maar andere apps (bijv. Chrome) gebruiken het voor het weergeven van websites. Je zou versie 89.0.4389.105 moeten hebben (kun je nagaan door de app te zoeken bij apps (bij de drie puntjes rechtsboven 'systeem weergeven' kiezen).
Hier staat een instructie hoe je de cache partitie leeg maakt via recovery. Wel even opletten dat je de juiste optie selecteert 'wipe cache partition'!

Trouwens lees even reacties onder her artikel op Tweakers. Hier staan meerdere tips van mensen met vergelijkbaar probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Frup op 25-03-2021 13:47 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:45
Het crashen van apps is ook hier ook aanwezig helaas. Webview is op de juiste versie, evenals Chrome. Verder alle apps geupdated, caches en data van weet ik het hoeveel apps gecleared, maar helaas zonder effect. Vrees dat het uit gaat draaien op een factory reset...

Los van dat, ben ik zeer tevreden over de Pixel 4a, na jaren de Moto G serie gehad te hebben. Het enige gemis is de chop zaklamp functie van Motorola, er zijn wel wat apps die dat proberen na te bootsen, maar die zijn het toch allemaal nét niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr82
Frup schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:44:
[...]

Ja, System Webview is nodig. Ik kende het ook niet, maar andere apps (bijv. Chrome) gebruiken het voor het weergeven van websites. Je zou versie 89.0.4389.105 moeten hebben (kun je nagaan door de app te zoeken bij apps (bij de drie puntjes rechtsboven 'systeem weergeven' kiezen).
Hier staat een instructie hoe je de cache partitie leeg maakt via recovery. Wel even opletten dat je de juiste optie selecteert 'wipe cache partition'!

Trouwens lees even reacties onder her artikel op Tweakers. Hier staan meerdere tips van mensen met vergelijkbaar probleem.
Als je die app per se nodig hebt dan lijkt mij dat Google Pixel die standaard er op heeft staan toch? Ik download het toch maar.
De cache wissen ga ik uitproberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr82
Raek schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:55:
Het crashen van apps is ook hier ook aanwezig helaas. Webview is op de juiste versie, evenals Chrome. Verder alle apps geupdated, caches en data van weet ik het hoeveel apps gecleared, maar helaas zonder effect. Vrees dat het uit gaat draaien op een factory reset...

Los van dat, ben ik zeer tevreden over de Pixel 4a, na jaren de Moto G serie gehad te hebben. Het enige gemis is de chop zaklamp functie van Motorola, er zijn wel wat apps die dat proberen na te bootsen, maar die zijn het toch allemaal nét niet.

[ Voor 4% gewijzigd door sdr82 op 25-03-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
sdr82 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:01:
[...]

Als je die app per se nodig hebt dan lijkt mij dat Google Pixel die standaard er op heeft staan toch? Ik download het toch maar.
De cache wissen ga ik uitproberen. Thanks!
Hij zou er inderdaad gewoon standaard op moeten staan.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr82
Ah. Ik lees dat je dan alle data verliest. Dat doe ik maar niet.
Tja sorry mannen. Ik ben echt een leek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
sdr82 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:11:
Ah. Ik lees dat je dan alle data verliest. Dat doe ik maar niet.
Tja sorry mannen. Ik ben echt een leek
Nee, je verliest geen data. Alleen als je voor 'Wipe data/factory reset' zou kiezen.
Cache wipe helpt vaak als er problemen zijn. In dit geval zou ik eerst naar de andere oplossingen kijken.
Chrome stoppen of opnieuw installeren schijnt ook te helpen. Nogmaals, lees even het draadje door onder het artikel over probleem System Webview.
Een Factory reset is je allerlaatste redmiddel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr82
Frup schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:23:
[...]

Nee, je verliest geen data. Alleen als je voor 'Wipe data/factory reset' zou kiezen.
Cache wipe helpt vaak als er problemen zijn. In dit geval zou ik eerst naar de andere oplossingen kijken.
Chrome stoppen of opnieuw installeren schijnt ook te helpen. Nogmaals, lees even het draadje door onder het artikel over probleem System Webview.
Een Factory reset is je allerlaatste redmiddel....
Ja ik had verkeerd gelezen. Ik kwam bijna uit bij Wipe date/factory reset.... Gelukkig niet gekozen.
Maar nu lukt het niet meer om in dat menu te komen. Ik ga het zo nog maar een paar keer proberen.
En dat de goede kiezen. Die tips in dat stukje wat je bedoeld heb ik geprobeerd maar werken niet.
Ik ga Chrome nog even stoppen of opnieuw instelleren en daarna die Reboot proberen.

Dankje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdr82
Die reboost heeft het probleem gelukkig wel opgelost! (cache gewist?)
Dank allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
sdr82 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:32:
[...]
Die tips in dat stukje wat je bedoeld heb ik geprobeerd maar werken niet.
Ik ga Chrome nog even stoppen of opnieuw instelleren en daarna die Reboot proberen.

Dankje
De beschrijving om de cache partitie te wipen klopt ook niet zie ik nu.
Deze beschrijving klopt wél om in recovery mode te komen. Het blijkt dat 'wipe cache partition' niet meer in het recovery menu staat. Ergens wordt ook geclaimd dat een reboot de cache partitie ook leeg maakt.
Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:00
Ik ben opzoek naar een goede telefoon < 6inch. Is het nog een aanrader om de pixel 4a te nemen, welk alternatief hebben jullie eventueel overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
jongetje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:50:
Ik ben opzoek naar een goede telefoon < 6inch. Is het nog een aanrader om de pixel 4a te nemen, welk alternatief hebben jullie eventueel overwogen?
Ik heb de mijne twee weken terug gekocht, juist vanwege het formaat icm 3,5mm jack, clean Android en updatebeleid.

Alternatief was een navolger van de Huawei P10 die ik hiervoor had, een P30 (ivm budget). Maar vanwege dat gedoe rondom Huawei toch maar voor de Pixel gegaan.

Vraag:
Hoe filter ik mijn contacten op apparaat/Google account?

Ik sla mijn contacten eigenlijk standaard op op mijn Google Account, maar op de één of ander manier staan ze nu ook allemaal op mijn apparaatgeheugen zelf (wat ik zie als ik een contact bewerk, dan word ik gevraagd waar ik het contact wil bewerken: apparaat of Google). Ik vind echter geen mogelijkheid om alleen mijn apparaatcontacten weer te geven (en deze vervolgens te verwijderen).

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Malfoi schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:42:
[...]

Vraag:
Hoe filter ik mijn contacten op apparaat/Google account?
In de contacten app (dus niet telefoon app) heb je in de zoekbalk drie puntjes. Onder dat menu staat 'weergave aanpassen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
LoeWn schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:06:
[...]

In de contacten app (dus niet telefoon app) heb je in de zoekbalk drie puntjes. Onder dat menu staat 'weergave aanpassen'
Oh wow, ik dacht dat de contacten-app en de telefoon-app één waren. Dankjewel! :)

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Nu online
jongetje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:50:
wat mij betreft is er maar één concurrent op specs (en <6 inch) en dat is de galaxy s10e. maar die camera valt toch een beetje tegen.

als je toch voor één slag groter zou kunnen gaan, dan is de galaxy a52 een echte concurrent op dit prijsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@BBBrt Ik heb al 2 jaar een S10e 8) en wil wat nieuws (en kan tot een bepaald bedrag declareren dus kost me persoonlijk niets).

Mijn vrouw heeft een A51 en die vind ik echt te groot.

[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 02-04-2021 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
  • Nu online
jongetje schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:22:
@BBBrt Ik heb al 2 jaar een S10e 8) en wil wat nieuws (en kan tot een bepaald bedrag declareren dus kost me persoonlijk niets).

Mijn vrouw heeft een A51 en die vind ik echt te groot.
in dat geval zou ik nog héél even geduld hebben en de introductie van de 5a in juni afwachten. de 4a is een mooie telefoon, maar de s10e wint op alle fronten, behalve de camera. op basis van specs dan, want als je kale android wilt, dan is de pixel natuurlijk de winnaar.
maar als je nu overstapt van een s10e naar een 4a, dan heb je over 3 maanden spijt. denk ik ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frup
BBBrt schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:41:
[...]

in dat geval zou ik nog héél even geduld hebben en de introductie van de 5a in juni afwachten. de 4a is een mooie telefoon, maar de s10e wint op alle fronten, behalve de camera. op basis van specs dan, want als je kale android wilt, dan is de pixel natuurlijk de winnaar.
maar als je nu overstapt van een s10e naar een 4a, dan heb je over 3 maanden spijt. denk ik ;-)
Goed advies. De 5a lijkt kwa formaat veel op de 4a 5G lijkt het. Dus wel relatief groter en zwaarder dan de 4a.
Voor mij was dat reden om toch voor de 4a te kiezen. Lekker compact, vlot en betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
De 5a zal 6,2 inch worden en dan zijn er meer alternatieven te verkrijgen. Ben bang dat ik uiteindelijk toch voor een grote telefoon moet gaan als alle fabrikanten elk jaar een groter model gaan uitbrengen. Voor nu binnenkort nog 2 jaar de 4a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:23
Het is mij opgevallen dat ik de maandelijkse updates niet op de eerste dag van de maand krijg, of in ieder geval op de dag dat de update uitgebracht is. Mijn vriendin met een Samsung Galaxy A52 heeft bijvoorbeeld de update van April al binnen, terwijl die bij mij aangeeft dat mijn systeem up to date is met de update van Maart. Erg vreemd, want juist om de 'snelle' updates ging ik o.a. voor de Google Pixel 4a.

Hebben meerdere mensen hier last van? Is er eigenlijk een manier dat je hier iets aan kunt doen?

/edit
Ik lees nu dat Samsung hun update al gereleased had voor Google (die pas vandaag op 5 april komt).

[ Voor 9% gewijzigd door Flavius op 05-04-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:37

Flipm0de

geen

Flavius schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:16:
Het is mij opgevallen dat ik de maandelijkse updates niet op de eerste dag van de maand krijg, of in ieder geval op de dag dat de update uitgebracht is. Mijn vriendin met een Samsung Galaxy A52 heeft bijvoorbeeld de update van April al binnen, terwijl die bij mij aangeeft dat mijn systeem up to date is met de update van Maart. Erg vreemd, want juist om de 'snelle' updates ging ik o.a. voor de Google Pixel 4a.

Hebben meerdere mensen hier last van? Is er eigenlijk een manier dat je hier iets aan kunt doen?

/edit
Ik lees nu dat Samsung hun update al gereleased had voor Google (die pas vandaag op 5 april komt).
Doet Google t altijd de eerste maandag van de maand? Dan heb je soms “pech”.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
Flavius schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:16:

/edit
Google brengt hun security update altijd uit op de 1e maandag van de maand.

Edit: Voila, daar is die van April.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ec6tDMNAu41s3HJvEbCOpGwIgs0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h7Zn6saPkdutupE4baXgSRcZ.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door evleerdam op 05-04-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
De Pixel 5, die volgens testen van arstechnica gewoon trager was dan de Pixel 4a, schijnt met deze update deels gefixed te zijn, GPU performance zou 30-50% beter zijn.
https://arstechnica.com/g...rmance-after-april-patch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:16
Mijn pixel 4a trilt niet meer als ik een oproep of melding binnen krijg. Als ik dat google krijg vind ik dat meer mensen daar last van hadden na een update, maar alle instellingen staan bij mij nog wel goed. De trilmotor zelf werkt ook nog gewoon, want als ik hem in de oplader doe, geeft hij nog wel een trilling.

Het is heel irritant, want ik heb mijn mobiel in principe altijd op trillen staan. Iemand hier een idee wat er aan de hand kan zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Malfunctions op 07-04-2021 10:13 ]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Malfunctions schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:12:
Mijn pixel 4a trilt niet meer als ik een oproep of melding binnen krijg. Als ik dat google krijg vind ik dat meer mensen daar last van hadden na een update, maar alle instellingen staan bij mij nog wel goed. De trilmotor zelf werkt ook nog gewoon, want als ik hem in de oplader doe, geeft hij nog wel een trilling.

Het is heel irritant, want ik heb mijn mobiel in principe altijd op trillen staan. Iemand hier een idee wat er aan de hand kan zijn?
Heb je per ongeluk do-not-disturb aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:16
@EJlol Nee, heb nu m'n geluid maar aanstaan omdat ik alles mis, en dat gaat gewoon goed. Zodra ik via de volumetoetsen aan de zijkant de pixel op trilstand zet gaat het fout.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quotient
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-02-2024
Iemand al de nieuwste security patch April 2021 ontvangen? Google lijkt laat te zijn met de April patch. Meestal verschijnt deze uiterlijk 5e van de maand. Wellicht is kpn laat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Quotient schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:11:
Iemand al de nieuwste security patch April 2021 ontvangen? Google lijkt laat te zijn met de April patch. Meestal verschijnt deze uiterlijk 5e van de maand. Wellicht is kpn laat..
Ja, gisteren al. 2x klikken op checken op updates, toen kwam de update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Quotient schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:11:
De patches van Google staan altijd op de 1e maandag van de maand klaar. Als je inderdaad zelf even handmatig checked op updates zou hij er bij moeten staan. Als je gaat wachten tot je telefoon het aangeeft kan het wel een week duren.

Zie ook:
https://source.android.com/security/bulletin/pixel
https://source.android.com/security/bulletin/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quotient
SH007 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:21:
[...]

Ja, gisteren al. 2x klikken op checken op updates, toen kwam de update binnen.
Bedankt! Twee keer klikken een beetje flauw van google, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quotient
evleerdam schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:56:
[...]

De patches van Google staan altijd op de 1e maandag van de maand klaar. Als je inderdaad zelf even handmatig checked op updates zou hij er bij moeten staan. Als je gaat wachten tot je telefoon het aangeeft kan het wel een week duren.

Zie ook:
https://source.android.com/security/bulletin/pixel
https://source.android.com/security/bulletin/
Klopt, wachten tot er iets gebeurd heb ik nog nooit gedaan.... Blijkbaar moest ik tweemaal klikken.. Weer wat geleerd. (niettemin jammer dat ze steeds minder automatisch gaan, de google play-systeemupdate bv, vergat ik nog wel es.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Nu online
jongetje schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:43:
De 5a zal 6,2 inch worden en dan zijn er meer alternatieven te verkrijgen. Ben bang dat ik uiteindelijk toch voor een grote telefoon moet gaan als alle fabrikanten elk jaar een groter model gaan uitbrengen. Voor nu binnenkort nog 2 jaar de 4a.
nu ben ik trouwens wel heel benieuwd naar goede alternatieven van 6,2 inch. ik merk nu dat ik de 4a een toptoestel vind, maar dat het scherm eigenlijk nét te klein is voor mijn grote vingers. een groot deel van mijn tijd ben ik daarom typos aan het verbeteren :)

had ik toch maar voor de 4a 5G gekozen!

wat zijn andere goede alternatieven van 6,2 inch en max ca. 400 euro?

of is er hier toevallig iemand met een 4a 5G in perfecte staat, die deze eigenlijk net te groot vindt en deze wil ruilen voor een normale 4a? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Ik ben nu na bijna 4 weken gebruik van de 4a niet zo happy over de wifi-ontvangst.

Het bereik is veel slechter dan mijn oude Huawei P10 (of de P30 van mijn vriendin). De router staat nog steeds op dezelfde plek, maar daar waar ik met mijn P10 nog 2/4 streepjes wifi ontvangst had, bijv. in de slaapkamer, vind de 4a helemaal geen wifi-signaal.

Zelfs als het signaal opgevangen wordt (1/4 streepjes) kan geen verbinding worden gemaakt. Daarnaast duurt het verbinden met een netwerk een stuk langer, rond de 10 seconden.

Als jullie het vergelijken met vorige/andere telefoons, hoe zit het dan bij jullie?

[ Voor 8% gewijzigd door Malfoi op 15-04-2021 10:14 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Malfoi schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:13:
Ik ben nu na bijna 4 weken gebruik van de 4a niet zo happy over de wifi-ontvangst.

Als jullie het vergelijken met vorige/andere telefoons, hoe zit het dan bij jullie?
Twee toestellen in gebruik, en geen enkel probleem met de WIFI verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam

Het bereik is veel slechter dan mijn oude Huawei P10 (of de P30 van mijn vriendin). De router staat nog steeds op dezelfde plek, maar daar waar ik met mijn P10 nog 2/4 streepjes wifi ontvangst had, bijv. in de slaapkamer, vind de 4a helemaal geen wifi-signaal.

Zelfs als het signaal opgevangen wordt (1/4 streepjes) kan geen verbinding worden gemaakt. Daarnaast duurt het verbinden met een netwerk een stuk langer, rond de 10 seconden.

Geen verschil gemerkt met mijn vorige telefoon. Ook geen merkbaar verschil met de andere telefoons hier in huis.

Wel opmerkelijk dat het signaal zo anders is. Beide met hetzelfde netwerk en beide met dezelfde frequency (2.4 of 5 GHz)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
evleerdam schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:21:
[...]

Geen verschil gemerkt met mijn vorige telefoon. Ook geen merkbaar verschil met de andere telefoons hier in huis.

Wel opmerkelijk dat het signaal zo anders is. Beide met hetzelfde netwerk en beide met dezelfde frequency (2.4 of 5 GHz)?
Heb het 2.4 GHz in de router uitstaan, dus alleen 5GHz in gebruik. Maar goed punt, ik ga dit eens testen.

[ Voor 5% gewijzigd door Malfoi op 15-04-2021 11:26 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Nu online

ik kom van een belabberde nokia. het bereik van de pixel is ongeveer hetzelfde, alleen de maximale (download)snelheid is aanzienlijk hoger.
wat me wel opvalt is dat hij inderdaad minder snel verbindt. dat wil zeggen, ik merk het vooral bij het overschakelen naar een ander AP. de nokia deed dat dan weer wel bijna naadloos, waar de pixel soms een 'gat' laat vallen: hij blijft overdreven lang hangen op het zwakkere signaal, voor hij de betere pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Malfoi schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:25:
[...]

Heb het 2.4 GHz in de router uitstaan, dus alleen 5GHz in gebruik. Maar goed punt, ik ga dit eens testen.
Heb het vandaag getest maar geen verschil tussen 2.5 en 5GHz. Signaal blijft in beide gevallen zwak op dezelfde locatie in huis.

Goed, ik woon in een souterrainwoning met oude dikke muren dus sowieso is het bereik niet top binnenshuis, maar het ging me meer om het verschil tussen telefoons, aan de omgeving verandert niets.
BBBrt schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:33:
[...]

ik kom van een belabberde nokia. het bereik van de pixel is ongeveer hetzelfde, alleen de maximale (download)snelheid is aanzienlijk hoger.
wat me wel opvalt is dat hij inderdaad minder snel verbindt. dat wil zeggen, ik merk het vooral bij het overschakelen naar een ander AP. de nokia deed dat dan weer wel bijna naadloos, waar de pixel soms een 'gat' laat vallen: hij blijft overdreven lang hangen op het zwakkere signaal, voor hij de betere pakt.
Ja, herkenbaar. Ik heb een repeater (die bar slecht werkt) in de hal. Maar eer ie daarover omschakelt (of vice versa) zitten altijd wel 10-15 seconden zonder internet.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:36
Malfoi schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:38:

[...]
Ja, herkenbaar. Ik heb een repeater (die bar slecht werkt) in de hal. Maar eer ie daarover omschakelt (of vice versa) zitten altijd wel 10-15 seconden zonder internet.
Je kan het ook beter niet door je cliënt laten doen maar doe je netwerk apparatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Joster schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:44:
[...]

Je kan het ook beter niet door je cliënt laten doen maar doe je netwerk apparatuur :)
Wat bedoel je met "het" (het laten doen)?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:36
Malfoi schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:58:
[...]

Wat bedoel je met "het" (het laten doen)?
Omschakelen naar het juiste access point met de beste ontvangst. Een client houdt zo lang mogelijk vast een degene met welke hij nog verbonden is terwijl dat lang niet de beste optie hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
Joster schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:03:
[...]

Omschakelen naar het juiste access point met de beste ontvangst. Een client houdt zo lang mogelijk vast een degene met welke hij nog verbonden is terwijl dat lang niet de beste optie hoeft te zijn.
Ah zo, dat is me inderdaad al opgevallen. Soms zit ik al naast de router en blijft ie verbonden met de repeater.

Maar goed, on topic: ik ben nog steeds ontevreden over de wifi-ontvangst van de 4a. :P

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svd87
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-09 11:24
JeruzameNL schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:23:
Na een reguliere dag van gebruik sloot ik m'n Pixel 4a net aan op de oplader en er kwam meteen rook en stank uit de USB-C-poort, plus een melding op het scherm. Meteen weer uit de poort gehaald.

De melding verwees naar https://support.google.com/pixelphone/answer/9280079?hl=en. Kabel en USB-C-poort zien er (nog steeds) prima uit, geen schade. Ook geen vocht of vuil (zichtbaar) aanwezig.

Na een tien minuten nogmaals aangesloten op de oplader (en ook een andere), maar hij laadt niet meer op. Ook geen rook meer, de stank is nog wel in de poort aanwezig.

Verre van een goed teken dus, zojuist bij Belsimpel (waar ik hem in oktober 2020 had gekocht) aangemeld voor reparatie.

Ik heb zo snel geen vergelijkbare ervaringen kunnen vinden. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Is dit te repareren, of zal ie vervangen moeten worden? Valt dit inderdaad onder fabrieksgarantie, of kan ik nog gezeik daarover verwachten?
Ben benieuwd hoe dit is afgelopen! Kon geen reactie vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Iemand interesse in 3 screenprotectors? Af te halen in Den Haag. Ik had ze al besteld maar toch voor een andere telefoon gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pejece
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:58
Update van 5! Mei is binnen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Tcv0LML4a7q36gL9FSt96jwHbE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rPlI9S7GFpzW9vZamwjRp3Eo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GloriousGloria
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-12-2024
Na een dronken Koningsdag m'n scherm gebroken.. Als koppige DIYer besloot ik om zelf m'n 4a te repareren. Dus een nieuw scherm besteld en wat YouTube tutorials bekeken.

De telefoon open maken is nogal een klus: opwarmen met een föhn en met een plectrum de lijm onder het scherm doorsnijden. Daarna is het heel belangrijk dat alle resterende lijm van de binnenkant van de randen wordt geschraapt voordat het nieuwe scherm er op kan. Een dag nadat ik het scherm opnieuw op de behuizing plakte en 'm aandrukte verschenen er namelijk steeds groter wordende zwarte plekken op het scherm, wat duidt op een gebroken OLED. Of het was een foutief exemplaar, of ik heb resterend stukjes lijm/glas over het hoofd gezien waardoor het nieuwe scherm brak bij het aandrukken.

Goed, €250, twee schermen, en twee nerveuze reparatiebeurten verder heb ik nu weer een werkende 4a zonder zwarte OLED plekken, scherven of krasjes.

AMA als er vragen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:40
GloriousGloria schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:16:
Na een dronken Koningsdag m'n scherm gebroken.. Als koppige DIYer besloot ik om zelf m'n 4a te repareren. Dus een nieuw scherm besteld en wat YouTube tutorials bekeken.

De telefoon open maken is nogal een klus: opwarmen met een föhn en met een plectrum de lijm onder het scherm doorsnijden. Daarna is het heel belangrijk dat alle resterende lijm van de binnenkant van de randen wordt geschraapt voordat het nieuwe scherm er op kan. Een dag nadat ik het scherm opnieuw op de behuizing plakte en 'm aandrukte verschenen er namelijk steeds groter wordende zwarte plekken op het scherm, wat duidt op een gebroken OLED. Of het was een foutief exemplaar, of ik heb resterend stukjes lijm/glas over het hoofd gezien waardoor het nieuwe scherm brak bij het aandrukken.

Goed, €250, twee schermen, en twee nerveuze reparatiebeurten verder heb ik nu weer een werkende 4a zonder zwarte OLED plekken, scherven of krasjes.

AMA als er vragen zijn!
Mooi dat het gelukt is..van de ander kant was ik blij met mijn oplossing: voor 134 een nieuw exemplaar gekregen via Google, ook nadat ik zelf mijn scherm kapot had gemaakt (zie een paar pagina's terug voor de avonturen van de stijgijzers van Hopjesvla icm de Pixel 4A).

Maar, altijd handig om te weten dat er iemand is die het al zelf gedaan heft, mocht het ooit toch nodig zijn.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:55
Zit er een mooi verhaal achter de dronken koningsdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Android 11 12 (dank @XWB )beta is dus uit.

Eerst aanmelden in onderstaande link en komt dan OTA binnen.

https://www.google.com/android/beta

[ Voor 8% gewijzigd door evleerdam op 18-05-2021 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

evleerdam schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:19:
Android 11 beta is dus uit.

Mhhh, bang dat mn bank-app het niet meer doet straks, las al over problemen met de abn-amro app.

Iemand al getest met de asn app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
evleerdam schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:19:
Android 11 beta is dus uit.

Dat moet Android 12 zijn :)

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
hjs schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:26:
[...]

Mhhh, bang dat mn bank-app het niet meer doet straks, las al over problemen met de abn-amro app.

Op het eerste gezicht lijken Rabobank, Ing, de Giro, van Lanschot, ICS het allemaal te doen. Heb geen ASN helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 11:11

winDOS

6.22

hjs schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:26:
[...]

Ik heb de BETA geïnstalleerd en kan bevestigen dat de ABN app niet werkt.Dus dagje klooien in android 12 en dan maar weer terug zetten.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Voor de 4a 5G bezitters, 5G werkt nu ook, mits je de Android 12 Beta installeert. Zou ook uitgerold moeten worden naar Android 11:

https://tweakers.net/nieu...teuning-in-nederland.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriousGloria
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11-12-2024
Hopjesvla79 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:59:
[...]

Mooi dat het gelukt is..van de ander kant was ik blij met mijn oplossing: voor 134 een nieuw exemplaar gekregen via Google, ook nadat ik zelf mijn scherm kapot had gemaakt (zie een paar pagina's terug voor de avonturen van de stijgijzers van Hopjesvla icm de Pixel 4A).

Maar, altijd handig om te weten dat er iemand is die het al zelf gedaan heft, mocht het ooit toch nodig zijn.
Ja, dat is een betere oplossing. Ik had die van mij via fnac.com een ging er vanuit dat ie niet verzekerd is voor dit soort gevallen (geen idee of dit klopt).
Zit er een mooi verhaal achter de dronken koningsdag?
Ik heb heerlijk veilig vanuit een bootje in Amsterdam kunnen kijken hoe het Vondelpark werd gesloten door de ME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:40
GloriousGloria schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:07:
[...]

Ja, dat is een betere oplossing. Ik had die van mij via fnac.com een ging er vanuit dat ie niet verzekerd is voor dit soort gevallen (geen idee of dit klopt).
Dat dacht ik ook, ik was er ook vanuit gegaan dat het een nieuwe zou worden voor de volle mep.Maar de oplossing die ze boden was prima, had ik niet verwacht. Zo zie je maar weer dat gewoon proberen af en toe toch gunstig kan zijn.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:02
Als je android 12 beta installeert, dan ben je alles kwijt veronderstel ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
@hgeert Nee, ook niet als je naar een volgende beta gaat of straks naar de 'echte' versie 12. Wel als de beta tegenvalt en je wil terug naar 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:02
Out.of.Control schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:16:
@hgeert Nee, ook niet als je naar een volgende beta gaat of straks naar de 'echte' versie 12. Wel als de beta tegenvalt en je wil terug naar 11.
En nederlandse taal ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
hgeert schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:26:
[...]

En nederlandse taal ook ?
12 beta is net zo Nederlands als 11.

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste

Let op:
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen