Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Ik heb al vrij snel na aanschaf dat ik deze regelmatig even moet afvegen. Dit had ik volgens mij ook wel met andere telefoons dus was mij nog niet opgevallen als probleem. Bij koude handen heb ik hier meer last van, maar dat is op zich wel logisch.Malfoi schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:30:
Heb de Pixel 4a sinds maart 2020 in bezit. Merk de laatste weken dat de vingerafdruksensor mijn vingerafdruk niet herkent. Moet hem bij wijze van spreke eerst schoonmaken, voordat ie mijn vingerafdruk weer herkent.
Meer mensen hier last van?
De laatste dagen doet ie heel erg moeilijk, dan werkt ie wel, dan weer niet.Malfoi schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:30:
Heb de Pixel 4a sinds maart 2020 in bezit. Merk de laatste weken dat de vingerafdruksensor mijn vingerafdruk niet herkent. Moet hem bij wijze van spreke eerst schoonmaken, voordat ie mijn vingerafdruk weer herkent.
In het lockscreen ziet ik dan de melding "vingerafdruk hardware niet beschikbaar".
Eén keer probleem, maar toen was mijn vinger wat beschadigd ....
Nu direct maar een extra vinger toegevoegd.
Ja hier ook. Het wordt er niet beter op... Schoonmaken helpt een beetje. Iets een veegbeweging maken ook, maar het is erg onhandig, ik moet regelmatig de pincode gebruiken.Malfoi schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:30:
Dit probleem heb ik ook sinds een maand of twee in toenemende mate. Tegenwoordig doet ie bijna nooit meer.Exocet schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:00:
[...]
De laatste dagen doet ie heel erg moeilijk, dan werkt ie wel, dan weer niet.
In het lockscreen ziet ik dan de melding "vingerafdruk hardware niet beschikbaar".
Ik zou denken dat dit onder garantie valt, maar ik heb geen idee hoe moeilijk fnac hierover gaat doen en ik heb nog geen zin gehad om hem enkele weken kwijt te zijn.
Ja, zowel bij ontgrendelen als bij apps zoals banking, Paypal, notitieapp met vingerafdruk en nog wat meer.stijn014 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:30:
Is het bij alle apps? Ik kan eigenlijk altijd mij telefoon unlocken met een vingerafdruk, maar de app van de bank doet vaak moeilijk.
Maar interessant om te lezen dat veel gebruikers (tenminste, hier in dit draadje) het probleem herkennen.
Als een afdruk niet wordt herkend, kan dat ook komen doordat het vingerpatroon niet meer identiek is en dus niet wordt herkend? Bijv. als je afdruk door schuren met schuur papier is beschadigd?
Dan zou het opnieuw inscannen van de afdruk moeten helpen.
Ik heb al meerdere malen vingerafdrukken opnieuw toegevoegd, dat helpt niet of nauwelijks. Ook gebruik ik ook nog een andere telefoon, deze heeft eigeniljk nooit problemen met dezelfde vingerafdrukken. De kans is bijna uitgesloten dat het door versleten/veranderende vingerafdrukken komt. Wat het wel is...Frup schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:50:
Een melding "vingerafdruk hardware niet beschikbaar" lijkt inderdaad een hardwarefout die onder garantie kan vallen.
Als een afdruk niet wordt herkend, kan dat ook komen doordat het vingerpatroon niet meer identiek is en dus niet wordt herkend? Bijv. als je afdruk door schuren met schuur papier is beschadigd?
Dan zou het opnieuw inscannen van de afdruk moeten helpen.
Aanvankelijk was dit beter
Software gerelateerd, vermoed ik dan?
(want zou toch vreemd zijn dat iedereen op een bijna identiek moment dit probleem begint te ervaren)
Helemaal mee eens. Misschien de upgrade van Android (12) die dit (heeft) veroorzaakt?kontroll schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:18:
Mijn dochter heeft een Pixel 4a, en vingerafdruk wordt ook quasi nooit herkend
Aanvankelijk was dit beter
Software gerelateerd, vermoed ik dan?
(want zou toch vreemd zijn dat iedereen op een bijna identiek moment dit probleem begint te ervaren)
Google search en dan lees je dat dit probleem eind september / oktober 2021 is begonnen en ja hoor...
https://piunikaweb.com/20...link-theres-a-workaround/
Edit: En waarschijnlijk hebben mensen hier niet eens Family Link in gebruik, maar het geeft wel aan dat er iets is aangepast door Google.
[ Voor 28% gewijzigd door Lord_Dain op 28-01-2022 21:17 ]
Dit lukt dus als ik de stappen doorloop op de Duitse Google store, maar ik durf toch niet helemaal door te gaan tot het einde, want ik weet niet zeker of dit goed gaat.
Mijn hoop is dat ik uiteindelijk een verzendlabel heb (of een verzend verpakking) en dit gewoon kan opsturen en uiteindelijk weer thuis gestuurd krijg.
Zijn er mensen met ervaring met dit proces via de Duitse store?
Heb net wel de nieuwste (beveiligings)update geïnstalleerd, wellicht dat dit de oplossing is?
☻/
/▌
/ \
Ik, omdat ik tijdens het rijden graag Android Auto gebruik op de telefoon zelf, zonder extra scherm in de auto. In Android 12 werkt Android Auto alleen op schermen, vandaar.Zawaponga schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:49:
Wie zit hier nog op Android 11? Ik wacht bij de grote updates altijd even, maar als ik de berichten hier zo lees dan blijf ik nog even op 11.
Kan het niet vinden om dit op te lossen..
[ Voor 4% gewijzigd door KL643 op 28-02-2022 19:56 ]
Heb je diegene toevallig als 'favoriet' contact ingesteld? Misschien dat die instelling dat over ruledKL643 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:55:
Uitdaging : meldingsgeluid Whatsapp staat uit maar toch hoor ik telkens een geluidsmelding als er een apje binnenkomt..
Kan het niet vinden om dit op te lossen..
Nope..Schmitzel schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:11:
[...]
Heb je diegene toevallig als 'favoriet' contact ingesteld? Misschien dat die instelling dat over ruled
https://support.google.co...roid-12-in-pixel-4a?hl=en
Mijn telefoon zit nog op Android 11 en zou graag naar Android 12 willen updaten, zonder bovenstaand probleem te krijgen.
Indien dit probleem niet voorkomt bij de Google Pixel 4a van Fnac, hoor ik het graag!
Idem voor mij, al heb ik wel het gevoel dat de batterij na de Android 12 update wat sneller leeg is. Maar ik haal als het moet nog wel 2 dagen op een volle lading met mijn (lichte) gebruik.XWB schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:34:
Mijn 4a komt van Fnac en ik draai al enkele maanden Android 12, dat probleem herken ik niet.
Same here. Geen problemenXWB schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:34:
Mijn 4a komt van Fnac en ik draai al enkele maanden Android 12, dat probleem herken ik niet.
Ik ben ook niet echt een zware gebruiker maar moet hem dagelijks wel opladen, vooral na het fietsen.SH007 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:44:
[...]
Idem voor mij, al heb ik wel het gevoel dat de batterij na de Android 12 update wat sneller leeg is. Maar ik haal als het moet nog wel 2 dagen op een volle lading met mijn (lichte) gebruik.
De telefoon zit dan op mijn stuur in een houder en binnen 1 uur zakt de batterij meer dan 40%, waardeloos.
Staat GPS/locatie dan aan?Winkiller schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:56:
[...]
Ik ben ook niet echt een zware gebruiker maar moet hem dagelijks wel opladen, vooral na het fietsen.
De telefoon zit dan op mijn stuur in een houder en binnen 1 uur zakt de batterij meer dan 40%, waardeloos.
Je zou onder de GPS settings 'Location Services' eens wat zaken uit kunnen zetten zoals;
- Wi-Fi scanning
- Bluetooth scanning
Al die zaken worden onder water gebruik door Google location services.
LOL: Ik had deze opties maar eens uitgezet, en je raadt het al, mega battery drain vannacht van wel 55% in 8 uur tijd, terwijl de telefoon naast mijn bed lag. Snel maar weer aanzetten dus..
[ Voor 23% gewijzigd door Lord_Dain op 05-03-2022 11:11 ]
GPS en Bluetooth heb ik regelmatig nodig dus die zet ik niet uit, de Pixel 4a heeft een KxT accu.Lord_Dain schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:17:
[...]
Je zou onder de GPS settings 'Location Services' eens wat zaken uit kunnen zetten zoals;
- Wi-Fi scanning
- Bluetooth scanning
Al die zaken worden onder water gebruik door Google location services.
LOL: Ik had deze opties maar eens uitgezet, en je raadt het al, mega battery drain vannacht van wel 55% in 8 uur tijd, terwijl de telefoon naast mijn bed lag. Snel maar weer aanzetten dus..
Ik heb GPS en BT ook altijd aanstaan en haal makkelijk een hele dag op de batterij incl. flink wat schermtijd.Winkiller schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:24:
[...]
GPS en Bluetooth heb ik regelmatig nodig dus die zet ik niet uit, de Pixel 4a heeft een KxT accu.
Echter na het uitzetten van die 2 'location services' opeens een flinke drain. Dus wellicht heeft het met die instellingen te maken.
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
/f/image/6Se4CqoJBad1QhcRdaK9EhDB.png?f=fotoalbum_large)
Bij mij is er een nieuwe update beschikbaar, als ik het goed lees is dit de Android 12.1 update. Alleen zegt de change log in het scherm hier niks over.
Dit is inderdaad de 12.1 release, changelog is hier te vinden.
[ Voor 20% gewijzigd door Rommel op 07-03-2022 21:21 ]
Everything that has a beginning has a end
Hebben meer mensen die ervaring?
[ Voor 2% gewijzigd door LameDog op 09-03-2022 10:24 . Reden: typo ]
Ja, de Pixel van mijn vrouw heeft dit probleem. Heb er al contact over gehad met Google support maar zij sturen me door naar de winkel, Fnac in dit geval. Met hen heb ik nog geen contact opgenomen.fvg08 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:24:
Zijn er hier mensen die hun Google Pixel 4a bij Fnac hebben gekocht, de telefoon geüpdatet hebben naar Android 12, en het volgende probleem ervaren?
https://support.google.co...roid-12-in-pixel-4a?hl=en
Mijn telefoon zit nog op Android 11 en zou graag naar Android 12 willen updaten, zonder bovenstaand probleem te krijgen.
Indien dit probleem niet voorkomt bij de Google Pixel 4a van Fnac, hoor ik het graag!
Of misschien heeft iemand een oplossing?
1:
als ik de mijnoverheid berichtenbox app opstart, is deze full-screen. Maar als je wilt inloggen mbv de digid-app, schakelt de telefoon over naar een half scherm (split-screen). Boven staat een vorige app, onder de digid-app. Log je in met de digid-app, dan sluit deze en ik krijg geen berichtenboxapp meer terug. Ook niet als ik eerst het scherm maximaliseer door in het midden van het scherm de balk omhoog veeg.
2:
ik gebruik bediening met drie knoppen onderaan, ik kon niet wennen aan de 2-knoppen. Ik heb rechtsonderin het vierkantje waarmee je kunt wisselen tussen apps. De knop wisselt steeds in functionaliteit, volledig willekeurig. De ene keer druk je er op en staat je huidige app voor het scherm (dat is de verwachte functionaliteit). En de andere keer zie je snel wat wisselingen op het scherm en staat de huidige app rechts buiten het scherm en staat de een-na-laatste app midden in het scherm. Heel irritant.
Ik heb al gekeken of ik de split-screen (multi-window) functionaliteit kan uitschakelen om issue 1 op te lossen, maar dat zit er niet meer in. In oudere android-versies kon dat nog wel zie ik overal op google.
Trotse vader!
2 heb ik ook last van, behoorlijk irritantTH0R schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:08:
Ik ben benieuwd of meer mensen dezelfde issues hebben als ik sinds, de 12.1 release vorige week maandag?
1:
als ik de mijnoverheid berichtenbox app opstart, is deze full-screen. Maar als je wilt inloggen mbv de digid-app, schakelt de telefoon over naar een half scherm (split-screen). Boven staat een vorige app, onder de digid-app. Log je in met de digid-app, dan sluit deze en ik krijg geen berichtenboxapp meer terug. Ook niet als ik eerst het scherm maximaliseer door in het midden van het scherm de balk omhoog veeg.
2:
ik gebruik bediening met drie knoppen onderaan, ik kon niet wennen aan de 2-knoppen. Ik heb rechtsonderin het vierkantje waarmee je kunt wisselen tussen apps. De knop wisselt steeds in functionaliteit, volledig willekeurig. De ene keer druk je er op en staat je huidige app voor het scherm (dat is de verwachte functionaliteit). En de andere keer zie je snel wat wisselingen op het scherm en staat de huidige app rechts buiten het scherm en staat de een-na-laatste app midden in het scherm. Heel irritant.
Ik heb al gekeken of ik de split-screen (multi-window) functionaliteit kan uitschakelen om issue 1 op te lossen, maar dat zit er niet meer in. In oudere android-versies kon dat nog wel zie ik overal op google.
Van nummertje 1 heb ik ook last, erg vervelend aangezien ik nu niet in mijn berichtenbox in kan.TH0R schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:08:
Ik ben benieuwd of meer mensen dezelfde issues hebben als ik sinds, de 12.1 release vorige week maandag?
1:
2:
Van de tweede heb ik geen last.
☻/
/▌
/ \
[ Voor 34% gewijzigd door goddegoddeot op 15-03-2022 12:45 ]
Ik wil graag beide issues proberen te melden.
Heeft iemand enig idee hoe ik specifiek voor google pixel een issue bij Google kan aanmelden?
https://piunikaweb.com/20...-problems-issues-tracker/ staat alleen maar wat er open staat aan issues met android 12
https://support.google.com/pixelphone/answer/6398243?hl=en Niet echt een bugtracker
https://issuetracker.google.com/issues/168134631 Lijkt een grote bende, ik zie niet echt hoe ik hier een net bugreport kan aanmaken voor de software?
m.b.t. de berichtenbox-app heb ik een review geplaatst met het issue er in, misschien helpt dat zodat er een ontwikkelaar naar kan kijken
[ Voor 9% gewijzigd door TH0R op 15-03-2022 14:59 ]
Trotse vader!
Edit:
Lol, ik was een workaround het zoeken. Probeer in elk geval NIET de berichtenbox te pinnen, want daar kom je niet meer uit
De nieuwe functie van 12.1 heet blijkbaak 'App Pairs'
https://www.reddit.com/r/..._replaced_with_app_pairs/
[ Voor 46% gewijzigd door Kixtart op 15-03-2022 15:14 ]
☻/
/▌
/ \
1: zet de developer options aan: settings, 'about phone', druk meerdere keren op 'build number'
2: open de developer options en kijk onder het kopje 'standby apps'. Dat is een stuk omlaag
3: zet zowel 'Force activties to be resizable' en 'Enable non-resizable in Multi-window' aan
4: gebruik je mobiel in de staande stand (liggend mag ook, maar is straks minder handig)
5: start berichtenbox app op en druk op inloggen, je krijgt nu ook de digid app te zien
6: druk nu NIET in de digid app op 'inloggen', (er zit ook een knop 'annuleren' naast'), die dus niet
7: druk in de berichtenbox app nogmaals op inloggen, je krijgt een cirkeltje wat ronddraait, maar in de digid app kun je nu succesvol inloggen. Doe dit
8: je bent ingelogd op de berichtenbox app op een half scherm. Maak hier geen heel scherm van, want dan ververst hij het scherm en ben je alles weer kwijt
Er is verder nergens een optie om expliciet de split-screen functionaliteit van digid en berichtenbox uit te zetten, omdat de apps het niet ondersteunen. Voor apps die het wel ondersteunen, kun je het wel uitzetten .... Jammer.
Trotse vader!
Ik wil hem wel van je overnemengeenwindows schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:32:
vandaag toch de conclusie getrokken dat ik niet lang de Pixel 4a blijf gebruiken, nu de temperatuur wat hoger ligt merk ik dat de vingerafdruk herkenning echt niet fatsoenlijk werkt, heb hem nu maar geheel uitgeschakeld, de frustratie is me te veel geworden. ten tweede, volte en vowifi werkt niet met KPN, waar ik met T-mobile beide prima werkte, heb ik bij KPN gewoonweg pech... 't is dat ik momenteel geen budget heb maar als die er is dan dump ik de 4a direct. en dat na 6 maanden al... jammer, voor de rest is het een prima foon...
Het is misschien wat off topic, maar waarom zoveel moeite doen voor een app die eigenlijk niks doet?TH0R schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:38:
Ik heb wel een workaround gevonden voor het issue met de berichtenbox, maar heel handig is het niet:
1: zet de developer options aan: settings, 'about phone', druk meerdere keren op 'build number'
2: open de developer options en kijk onder het kopje 'standby apps'. Dat is een stuk omlaag
3: zet zowel 'Force activties to be resizable' en 'Enable non-resizable in Multi-window' aan
4: gebruik je mobiel in de staande stand (liggend mag ook, maar is straks minder handig)
5: start berichtenbox app op en druk op inloggen, je krijgt nu ook de digid app te zien
6: druk nu NIET in de digid app op 'inloggen', (er zit ook een knop 'annuleren' naast'), die dus niet
7: druk in de berichtenbox app nogmaals op inloggen, je krijgt een cirkeltje wat ronddraait, maar in de digid app kun je nu succesvol inloggen. Doe dit
8: je bent ingelogd op de berichtenbox app op een half scherm. Maak hier geen heel scherm van, want dan ververst hij het scherm en ben je alles weer kwijt
Er is verder nergens een optie om expliciet de split-screen functionaliteit van digid en berichtenbox uit te zetten, omdat de apps het niet ondersteunen. Voor apps die het wel ondersteunen, kun je het wel uitzetten .... Jammer.
Die ene keer dat er echt een nuttig bericht is, kan je toch gewoon naar de website?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er enige urgentie is bij dat soort berichten dus push notificatie is ook overbodig...
Ik gebruik wel de Lawnchair launcher, dat de Google zoekbalk niet uitgeschakeld kan worden in de Pixel launcher, maakt de Pixel launcher voor mij een no-go. Mogelijk dat die niet goed overweg kan met Android 12L? Heeft eigenlijk vanaf het begin dat ik de Pixel 4a bezit, in oktober 2020, goed gewerkt.
Toestel herstarten heb ik natuurlijk al eens geprobeerd. Launcher omzetten zit ik niet zo op te wachten. Als je gaat zoeken suggeren velen dat je toestel dan maar moet factory resetten. Leuk, maar daar zit ik niet echt op te wachten.. Ben dus gewoon benieuwd of meer mensen een iets minder snelle telefoon merken na de update.
Hier geen problemen met traagheid of schokkerige interface (4a).GH45T schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:10:
Meer mensen hier waarbij de Pixel 4a opeens traag aanvoelt sinds Android 12L / 12.1 (maart 2022 update)? Soms schokt de interface, wat ik voorheen zelden tot nooit had. Telefoon liep altijd zeer soepel, beter dan je van een midrange toestel zou verwachten. Dat kan ik nu niet meer zeggen.
Ik gebruik wel de Lawnchair launcher, dat de Google zoekbalk niet uitgeschakeld kan worden in de Pixel launcher, maakt de Pixel launcher voor mij een no-go. Mogelijk dat die niet goed overweg kan met Android 12L? Heeft eigenlijk vanaf het begin dat ik de Pixel 4a bezit, in oktober 2020, goed gewerkt.
Toestel herstarten heb ik natuurlijk al eens geprobeerd. Launcher omzetten zit ik niet zo op te wachten. Als je gaat zoeken suggeren velen dat je toestel dan maar moet factory resetten. Leuk, maar daar zit ik niet echt op te wachten.. Ben dus gewoon benieuwd of meer mensen een iets minder snelle telefoon merken na de update.
Ik gebruik Smart Launcher, die ik iets fijner vind dan stock (ook zonder zoekbalk). Hoewel ik de Pixel Launcher ook zeker niet slecht vind.
Ja kan natuurlijk tijdelijk de Pixel Launcher als standaard instellen om uit te proberen. Dan kun je altijd weer terug.
- berichtenbox opent in heel scherm, bij inloggen naar half scherm en sluit vervolgens af.
- video's op full screen uit de browser tonen wel geluid, maar eerst een zwart scherm en na een seconde of 10 wordt de video getoond.
- apps lijken trager te openen.
Aanvulling: vandaag reactie in Google play store geplaatst. Antwoord van Rijksoverheid gekregen en verwezen naar helpdesk mijn overheid. Daar ligt de vraag nu.
Aanvulling 2: vandaag gebeld door medewerker van de Rijksoverheid, aangegeven dat ik niet de enige ben en de link naar dit topic doorgestuurd. Het lijkt op dit moment echt een Pixel 4a probleem, maar ze gaan ws. toch aan de slag met Google.
[ Voor 44% gewijzigd door coolgoza op 25-03-2022 23:36 ]
Make everyday a good day!
Ik begin een beetje moe van de Pixel 4a te worden. Bij elke update is er wel weer wat kleins. Plus echt veel nieuwe functies tegenover andere merken blijven ook uit.
Rare dingen als, apparaat geluiden die in elke app anders zijn. In Whatsapp kan ik veel meer geluiden kiezen dan bij de wekker of ringtone. Dan verschilt het ook nog welke je kan kiezen.
Batterij is bagger en gaat net aan 1 dag mee met zowat alle functies uitgeschakeld. Zie hier daar wel een hele discussie over, maar toch.
Ik heb niks met Samsung, maar als ik naar systeem stabiliteit kijk..
Daarnaast komen de maandelijkse (security) updates op mijn Samsung, eerder binnen dan op de pixel. Hoe dan?
Behalve bij de MijnOverheid-app heb ik hetzelfde probleem bij de nieuwe MijnGegevens-app. Hoop dat snel oplossing komt, deze apps zijn nu niet te gebruiken.Hier ook klachten na de update:
- berichtenbox opent in heel scherm, bij inloggen naar half scherm en sluit vervolgens af.
Via mijn workaround (zie iets terug) heb ik de 'mijn gegevens app' in een half scherm. Beter dan niets, maar wel irritant.wim-vdv schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:26:
[...]
Behalve bij de MijnOverheid-app heb ik hetzelfde probleem bij de nieuwe MijnGegevens-app. Hoop dat snel oplossing komt, deze apps zijn nu niet te gebruiken.
Ik heb in een review van de 'mijn berichten app' aangegeven wat er mis is, maar geen reactie. Developer contact is via een info-adres, daar verwacht ik weinig van.
Trotse vader!
Aan de hoeveelheid negatieve reviews op de play store te zien, is dit eerder een Android 12 dan een Pixel probleem.wim-vdv schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:26:
[...]
Behalve bij de MijnOverheid-app heb ik hetzelfde probleem bij de nieuwe MijnGegevens-app. Hoop dat snel oplossing komt, deze apps zijn nu niet te gebruiken.
https://www.bol.com/nl/nl...EKluwxHYzZkRoC62UQAvD_BwE
Heeft iemand ervaring of dat goed past en prettig is met sport? Of is het een beetje flut? Op dit moment heb ik de telefoon in m'n hand, maar dat is minder relaxed.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
De Pixel 4a past er bij mij goed in en verschuift niet tijdens elke stap.
Als je 'm goed strak om de bovenarm vast zet, blijft de band met telefoon goed zitten en merk ik er eigenlijk niets van tijdens het hardlopen. Maar dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.
Het is altijd beter dan de telefoon in de hand houden in ieder geval!
Trotse vader!
Hi Ha Hopjesvla
zodra de telefoon weer binnenshuis was geen problemen meer.
ik dacht zelf in eerste instantie aan onhandig getimede update, maar m'n update is nog van maart dus 't is niet de april update die binnengehengeld en auto installde.
geen gekke zooi geinstalleerd (novalauncher is 't meest exotische) en al maanden geen nieuwe apps erop/eraf.
toch interessant gedrag (lees: risico dat er een nieuwe moet komen), maar hopelijk gaat ie nog een tweetal jaar mee.
Je Pixel heeft operating temperatures tussen de 0℃ & 35℃. Dus op zich niet zo vreemd dat er dan ander gedrag voorkomt dan normaal.dyrc schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:34:
afgelopen weekend 'random reboots' (viermaal in een uur), telefoon lag buiten op een tafel bij -5 graden.
zodra de telefoon weer binnenshuis was geen problemen meer.
ik dacht zelf in eerste instantie aan onhandig getimede update, maar m'n update is nog van maart dus 't is niet de april update die binnengehengeld en auto installde.
geen gekke zooi geinstalleerd (novalauncher is 't meest exotische) en al maanden geen nieuwe apps erop/eraf.
toch interessant gedrag (lees: risico dat er een nieuwe moet komen), maar hopelijk gaat ie nog een tweetal jaar mee.
https://support.google.com/pixelphone/answer/9803272?hl=en
Overigens is het met de meeste Lithium accu's zo dat hoe kouder de accu is des te slechter hij lading vast kan houden. Waarschijnlijk heeft dit er iets mee te maken. Heb ooit eens mijn toestel in Finland met -21℃ buiten gebruikt en toen viel deze ook redelijk snel uit, maar hij heeft het daarna nog jaren volgehouden (doet het nog steeds). Dus ik zou me er niet al te druk om maken.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Ik heb de mijne vorige week woensdag laten vallen op een klinkerstraatLord_Dain schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:51:
Helaas pixel 4a een keer te veel laten vallen en nu zit er een flinke barst in het scherm van links in het midden tot boven in het midden.. Gelukkig werkt alles nog wel, maar had gehoopt er iets langer mee te doen! Tja, kinderen met rondzwaaiende armen..

:strip_exif()/f/image/7zzreyJOmnGkAditsR0kJX3n.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas niets meer vergelijkbaars op de markt.
C:\>Signature.bat
Klopt, helaas. Er is wel een Samsung A52 in de aanbieding, ongeveer zelfde specs, echter wel een stuk groter/lomper. Wel IP67 rating. Twijfel zelf om deze te kopen ter vervanging..winDOS schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:20:
[...]
Ik heb de mijne vorige week woensdag laten vallen op een klinkerstraat![]()
[Afbeelding]
https://www.proshop.nl/?s=Samsung+Galaxy+A52
Mijn vrouw heeft de A52s en de hoeveelheid bloatware is echt verschrikkelijk. Ik ben zelf voor de Nord 2 gegaan.Lord_Dain schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:27:
[...]
Klopt, helaas. Er is wel een Samsung A52 in de aanbieding, ongeveer zelfde specs, echter wel een stuk groter/lomper. Wel IP67 rating. Twijfel zelf om deze te kopen ter vervanging..
https://www.proshop.nl/?s=Samsung+Galaxy+A52
C:\>Signature.bat
Nog beter: ik let erop dat ik alleen broeken koop waar een telefoon in kan. De pixel4a is klein genoeg om te passen in zo'n vak. Heb ik oneindig veel minder last van dan zo'n band om mijn arm.Hopjesvla79 schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:28:
nooit begrepen waarom je zou gaan hardlopen met je mobiel in de hand... zo'n armband werkt prima en is bij de lokale telefoonboer of Decathlon ook vast nog goedkoper te vinden.
ingejanse.nl: dingen die ik doe
SwiftKey gebruik ik als keyboard, daar staat alles uit.
In m'n android instellingen staat alles qua haptic feedback ook uit.
Heeft iemand enig idee waarom die dit opeens doet? Het komt in alle geluidsopties voor (stil, trillen en luid)
Edit. En opeens vind ik het antwoord. Android instellingen bij luid stond haptic feedback toch aan, nu ik hem uit heb gezet is die in alle geluidsopties uit. Gekke is wel dat haptic alleen aan stond bij luid maar hij het wel overdroeg naar de andere geluidsopties (ook al stond die daar uit). Afijn alles staat nu goed. Laat de post staan mocht iemand er ook last van hebben.
[ Voor 35% gewijzigd door DoubleBogey op 16-04-2022 10:22 ]
In de Google App (homescreen swipe naar links) open ik een artikel. Maakt niet uit welke. Artikel opent maar sluit, lees: gaat terug naar Google App overzicht, na ongeveer 15 seconden.
Ook als ik het artikel open en dan nog eens Open in Chrome selecteer. Dat werkt, maar wederom na 15 seconden sluit de app en gaat terug naar Google App overzicht.
Betreft Android 12 (laatste update 1 maart) en beveiligingsupdate van 5 april.
Nog iemand met deze bug?
Ik heb dezelfde updates.
Trotse vader!
Ik zag dat het nu weer mogelijk is om de Berichtenbox te openen. Hij gaat naar half scherm en de DigiD app in andere helft. Na inloggen kan je scherm van Berichtenbox vergroten door te slepen.coolgoza schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:02:
Hier ook klachten na de update:
Ik zit nog in het Android 12 Beta programma maar zit erover te denken om naar 13 Beta over te stappen. Je moet je dan echter voor het 12 Beta programma uitschrijven en inschrijven voor 13 Beta. Vereist wel een data wipe, maar hoop dat dat makkelijk gaat.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Instellingen > netwerk en internet > simkaarten > bellen via 4G > aanzetten?KL643 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:38:
De laatste tijd valt mijn 4G uit zo gauw ik ga bellen. Hang ik op, komt 4G weer terug. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Die laatste optie zie ik bij mij niet (Youfone)evleerdam schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:42:
[...]
Instellingen > netwerk en internet > simkaarten > bellen via 4G > aanzetten?
Volgens Youfone zou het moeten kunnen, mits je toestel geschikt is.
https://www.youfone.nl/sim-only/4g-wifi-bellen
Maar in het Youfone forum zie ik slechte ervaringen met Youfone en pixels. Pixels lijken niet geschikt.
Bij Simpel werkt het overigens prima.Incognitum schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:55:
[...]
Negatief. De Google Pixel 4a kan niet overweg met Youfone en VoLTE/VoWifi.
Het werkt bij mij nu ook beter, nog niet perfect, maar inloggen werkt uiteindelijk. Ik heb de work-arounds in de developer options in ieder geval weer uitgezet.wim-vdv schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:34:
[...]
Ik zag dat het nu weer mogelijk is om de Berichtenbox te openen. Hij gaat naar half scherm en de DigiD app in andere helft. Na inloggen kan je scherm van Berichtenbox vergroten door te slepen.
Trotse vader!
ben zelf nog wat huiverig om de upgraden omdat het via ADB moet...
(en dus een clean setup betekend)
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Exact hetzelfde sinds vandaag, baal er zo van, telefoon doet niets meer.winDOS schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:20:
[...]
Ik heb de mijne vorige week woensdag laten vallen op een klinkerstraat![]()
[Afbeelding]
Heb je een suggestie waar zoiets te repareren? Ik vrees dat het zeer lastig wordt nog ergens een verse Pixel 4a te bemachtigen.
The Phone Lab eens proberen.rickertsnaak schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:19:
[...]
Exact hetzelfde sinds vandaag, baal er zo van, telefoon doet niets meer.
Heb je een suggestie waar zoiets te repareren? Ik vrees dat het zeer lastig wordt nog ergens een verse Pixel 4a te bemachtigen.
Ze hebben 2 jaar terug mijn Pixel 1 gerepareerd al hadden ze nooit een Pixel gezien en hebben ze daar geen officiele support voor.
Alternatieven qua formaat is lastig, ik kan alleen een Sony Xperia 5 II (de III variant is identiek alleen veel duurder door een ietsie nieuwere SoC. ook iets zwaarder) is wel lekker smal en de lengte hoeft niet vervelend te zijn. Tweedehands voor een OK prijsje. Xperia 10 III is goedkoper.
Als het niet compact hoeft, wel lekker clean Android zie mijn tip hier:
Jazco2nd in 'Smartphone Best Buy Guide - Mei 2022'
De Pixel 6A wordt in elk geval groter en zwaarder helaas. Dat staat al vast.
waar heb je hem gehaald? Probeer daar eens. Of anders via Google (even zoeken hier). Heb zo ook mijn scherm compleet vervangen.rickertsnaak schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:19:
[...]
Hi Ha Hopjesvla
Pixel 4a 5g op Amazon.nl 510,=rickertsnaak schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:19:
[...]
Ik vrees dat het zeer lastig wordt nog ergens een verse Pixel 4a te bemachtigen.
499 bij de Duitse Mediamarktrickertsnaak schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:19:
[...]
Ik vrees dat het zeer lastig wordt nog ergens een verse Pixel 4a te bemachtigen.
https://www.mediamarkt.de...ack-dual-sim-2680265.html
Had een tijdje terug bepaalde problemen, hier beschreven: Apps laden niet, desktop pagina's wel.
Uiteindelijk achter gekomen dat het met IPv6 comptabiliteit te maken heeft, zoals in een ander forum werd gesteld. Na een update van mijn Pixel was dit probleem verholpen (IPv6 werd na de update weer supported).
Echter sinds dit weekend heb ik weer problemen zoals beschreven in dat andere topic; bepaalde apps laden niet meer. En via ipv6-test.com zie ik dat IPv6 weer op "niet supported" staat.
Iemand anders ook soortgelijke problemen?
Ik heb hem via Duitse Google repair laten lopen(adres via mailboxde) kost €114,-rickertsnaak schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:19:
[...]
Scherm was kapot.
Kreeg bericht na een dag dat hij niet meer te repareren was maar dat ik voor €178,96 een refurbished model kan krijgen. Die is nu onderweg.
Heb dit een tijdje terug ook gedaan, had zelf een duits adres via huifkarverzendservice en kon het (UPS) label gewoon in Nederland inleveren. Ook refurbished aangeboden gekregen en deze was erg snel weer binnen.n0rrie schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:43:
[...]
Ik heb hem via Duitse Google repair laten lopen(adres via mailboxde) kost €114,-
Scherm was kapot.
Kreeg bericht na een dag dat hij niet meer te repareren was maar dat ik voor €178,96 een refurbished model kan krijgen. Die is nu onderweg.
WhatsApp geeft de melding dat pop up meldingen niet meer beschikbaar zijn voor android 12.
Hierdoor werken de meldingen voor berichten op mijn garmin horloge ook niet meer.
/f/image/wIr3nCsM3csGWZzIMjFtY2Ih.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door RandY1981 op 12-06-2022 08:49 ]
edit: @ hieronder. Toch inderdaad ja. Mijn verwachting was dat ik gelijk een popup zou krijgen.
[ Voor 38% gewijzigd door Kixtart op 13-06-2022 11:12 ]
☻/
/▌
/ \
ik krijg de melding wel, als ik op de (greyed out) optie klik (menu/settings/notifications/popup notification).RandY1981 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:48:
Zijn er meer mensen met een pixel 4a waar de pop up meldingen het niet meer doen?
WhatsApp geeft de melding dat pop up meldingen niet meer beschikbaar zijn voor android 12.
Hierdoor werken de meldingen voor berichten op mijn garmin horloge ook niet meer.[Afbeelding]
mijn gok is dat dit nooit gewerkt heeft en dat je probleem ergens anders ligt?
deze optie lijkt bedoeld voor android 9 en lager (this shows notifications in the middle of your screen), dit is te lezen als je op 'learn more' klikt.
kan je dit niet gewoon via notifications in de algemene settings regelen, ipv binnen de Whatsapp app?
[ Voor 13% gewijzigd door dyrc op 13-06-2022 10:57 ]
Ik kan als eerste de garmin connect app opnieuw installeren. kijken of het dan wel werkt. Lijkt wel gewoon op een rechten kwestiedyrc schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:52:
[...]
ik krijg de melding wel, als ik op de (greyed out) optie klik (menu/settings/notifications/popup notification).
mijn gok is dat dit nooit gewerkt heeft en dat je probleem ergens anders ligt?
deze optie lijkt bedoeld voor android 9 en lager (this shows notifications in the middle of your screen), dit is te lezen als je op 'learn more' klikt.
kan je dit niet gewoon via notifications in de algemene settings regelen, ipv binnen de Whatsapp app?
Ik heb het met Lebara ook. Weet niet of dat je helpt maar tochKL643 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:19:
Iemand hier een Pixel 4a samen met een Youfone abbo? Zo ja, valt de dataverbinding ook uit als je gaat bellen? Heb contact gehad met het kastje (Google) en de muur (Youfone) maar die wijzen naar elkaar..
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Dan lijkt mij het probleem toch bij Google te liggen..FDMK schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:46:
[...]
Ik heb het met Lebara ook. Weet niet of dat je helpt maar toch
Nee, niet per se. Volgens mij kan je met Lebara niet via 4G bellen, dus zal de data verbinding wegvallen. Je belt als het goed is met 2G, omdat 3G is/wordt uitgeschakeldKL643 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:47:
[...]
Dan lijkt mij het probleem toch bij Google te liggen..
[EDIT]
Correctie. Je kunt wel bellen via 4G bij Lebara. Hier kun je instructie vinden, hoe te activeren: https://mobile.lebara.com...-bellen-activeren/p9_t112
[ Voor 21% gewijzigd door LongBowNL op 15-06-2022 16:54 ]
Bellen via 4G moet met Youfone wel kunnen, alleen niet met de Pixel 4a. Ik heb dan ook regelmatig dat de gesprekskwaliteit erg slecht is wanneer ik onderweg ben.LongBowNL schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:04:
[...]
Nee, niet per se. Volgens mij kan je met Lebara niet via 4G bellen, dus zal de data verbinding wegvallen. Je belt als het goed is met 2G, omdat 3G is/wordt uitgeschakeld
Helaas wordt er daar geen oplossing geboden...
Garmin connect app is opnieuw geïnstalleerd. Ook heb ik mijn vivoactive 3 horloge terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dit heeft niks geholpen.RandY1981 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:35:
[...]
Ik kan als eerste de garmin connect app opnieuw installeren. kijken of het dan wel werkt. Lijkt wel gewoon op een rechten kwestie
Misschien whatsapp opnieuw installeren?
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen