☻/
/▌
/ \
Ah! Ik had al 2x contact met Microsoft support gehad. Heb de 'Animator Duration Scale' nu op .5 gezet en het gaat goed! De overige staan nog wel uit, enorm bedankt! Irriteerde me er al mateloos aan..woekele schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:50:
bij mij kon Outlook geen mails meer openen. Wel een lijst met mails laten zien, maar niet een mail daadwerkelijk openen. Bleek te zijn omdat ik animaties had uitgeschakeld in het OS (alles voelt dan veel snappier, vandaar). Misschien heeft iemand hier wat aan in de toekomst.
Held! Ik had hier ook last van. Wel heel vreemd dat dit met deze instelling te maken heeft 🤔woekele schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:50:
bij mij kon Outlook geen mails meer openen. Wel een lijst met mails laten zien, maar niet een mail daadwerkelijk openen. Bleek te zijn omdat ik animaties had uitgeschakeld in het OS (alles voelt dan veel snappier, vandaar). Misschien heeft iemand hier wat aan in de toekomst.
Ik heb nu weer contact met MS support. Ze geven aan dat het binnen een van de volgende snelle updates wordt opgelost. Lijkt volgens hen voornamelijk bij Pixels voor te komen. Tegelijk zijn de Pixels een van de weinige toestellen met Android 12 te zijn.svd87 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:26:
[...]
Held! Ik had hier ook last van. Wel heel vreemd dat dit met deze instelling te maken heeft 🤔
Ik zou hem graag door Google zelf laten repareren, maar hoe kan ik die bereiken?
En is er iemand die ervaring heeft met Amazon US voor dit soort reparaties?
Wat betreft Amazon, wat zeggen ze zelf over hoe je het moet aanpakken?
Hi Ha Hopjesvla
Nope, heb ook een esim van KPN zakelijk, maar die heb ik dan wel toegevoegd op de vorige versie van Android ik heb dan ook nog niet geupdate. Ik heb de fysieke sim (privé) ook nog gewoon in de telefoon. Heb je privé ook KPN? Ik heb dan weer een ander provider, mss dat dat conflicteert?aki345 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:03:
Van de week heb ik geprobeerd mijn zakelijke nummer via e-sim toe te voegen aan mijn prive Pixel 4a. Dat is uiteindelijk niet gelukt, ook niet na tussenkomst van onze leverancier en (via hun) KPN. Het verwijderen van mijn fysieke prive sim-kaart hielp ook niet. Bij het scannen van de toegezonden qr-code kreeg ik steevast de melding "Onjuiste QR-code". Iemand hier met soortgelijke ervaringen?
De prive sim is van Hollandsnieuwe. Mijn toestel is helemaal bij qua updates. Overigens heeft er ook de Verizon update op gestaan. Geen idee of dat nog sporen heeft achter gelaten.Lord_Dain schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:07:
[...]
Nope, heb ook een esim van KPN zakelijk, maar die heb ik dan wel toegevoegd op de vorige versie van Android ik heb dan ook nog niet geupdate. Ik heb de fysieke sim (privé) ook nog gewoon in de telefoon. Heb je privé ook KPN? Ik heb dan weer een ander provider, mss dat dat conflicteert?
Werkt dit?aki345 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:58:
[...]
De prive sim is van Hollandsnieuwe. Mijn toestel is helemaal bij qua updates. Overigens heeft er ook de Verizon update op gestaan. Geen idee of dat nog sporen heeft achter gelaten.

Ja, daar lijkt het wel op
Via de site van Amazon US wordt ik doorverwezen naar Google US. Maar die stuurt geen telefoons, na reparatie, terug naar Nederland. Ook kan ik nergens gegevens vinden om in contact te komen met zowel Amazon US als Google US.Hopjesvla79 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:01:
ik heb mijn scherm via Google DE laten doen. Heel verhaal over hoe en wat staat hier in het topic.
Wat betreft Amazon, wat zeggen ze zelf over hoe je het moet aanpakken?
Als ik mijn IMEI invoer bij de Duitse versie van Google repair centre, wordt die niet geaccepteerd en moet ik de telefoon aanmelden in het land waar ik hem heb gekocht.. Ik heb zo het vermoeden dat dit een verloren zaak is, en dat ik maar een andere telefoon ga kopen.
als je al zover bent dat je je IMEI kan invoeren op de Duitse site kan je volgens mij ook doorklikken naar support. Kijk eens of je daar iemand kan bereiken, alhoewel inderdaad terugzenden naar jou uiteindelijk een ding kan zijn. Mijn gerepareerde mobiel kon ook niet naar Nederland verzonden worden.Ronald911 schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:40:
[...]
Via de site van Amazon US wordt ik doorverwezen naar Google US. Maar die stuurt geen telefoons, na reparatie, terug naar Nederland. Ook kan ik nergens gegevens vinden om in contact te komen met zowel Amazon US als Google US.
Als ik mijn IMEI invoer bij de Duitse versie van Google repair centre, wordt die niet geaccepteerd en moet ik de telefoon aanmelden in het land waar ik hem heb gekocht.. Ik heb zo het vermoeden dat dit een verloren zaak is, en dat ik maar een andere telefoon ga kopen.
Eventueel zou je dit adres eens kunnen proberen:
device-support@google.com
Hi Ha Hopjesvla
Bedankt voor je hulp. Ik zal ze eens mailen, kijken of dat wat uithaalt.Hopjesvla79 schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:48:
[...]
als je al zover bent dat je je IMEI kan invoeren op de Duitse site kan je volgens mij ook doorklikken naar support. Kijk eens of je daar iemand kan bereiken, alhoewel inderdaad terugzenden naar jou uiteindelijk een ding kan zijn. Mijn gerepareerde mobiel kon ook niet naar Nederland verzonden worden.
Eventueel zou je dit adres eens kunnen proberen:
device-support@google.com
Elke keer als ik doorklik in de US of DE site van Google, wordt ik automatisch weer doorgestuurd naar de Nederlandse site van Google, zeer frustrerend.
Contact gezocht via de site, toen nog paar x heen en weer gemaild. (Bijna week lang) maar uiteindelijk label gekregen voor opsturen naar Polen.
Was voor usb-poort gedoe waar ik het hier eerder over gehad heb.
Heb zelf ondertussen een Nord CE 5g maar mn dochter had toevallig haar 4a laten vallen
Ik was hier begonnen met support vragen
https://store.google.de/de/repair
[ Voor 9% gewijzigd door hjs op 28-11-2021 14:04 ]
Na de update van vanmorgen in de Play Store werkt het weer, ook zonder de animaties!woekele schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:50:
Zie hieronder mijn verbruik. Heel merkwaardig dat mijn systeem gebruik soms wel factor 10 hoger is terwijl ik minder screen on time heb.Kixtart schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:09:
Android OS bedoel je? Ik heb nog 46% over na een normale dag gebruik. [Afbeelding]
/f/image/s5C6SriIYL8ht56xcRkyonqo.png?f=fotoalbum_large)
Hoelang duurde deze december update bij jou ongeveer? Ik merk dat ie bij mij ongeveer op 30% blijft hangen tijdens 'optimizing device', nu al ruim een uur. Het m'n Pixel 4a een herstart gegeven en nu wederom hetzelfde probleem - kom niet verder.Rommel schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:25:
[Afbeelding]
En hier komt de december binnen. Met een berg fixes.
Geduld is een schone zaak... Duurde bij mij ook erg lang..rickertsnaak schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:06:
[...]
Hoelang duurde deze december update bij jou ongeveer? Ik merk dat ie bij mij ongeveer op 30% blijft hangen tijdens 'optimizing device', nu al ruim een uur. Het m'n Pixel 4a een herstart gegeven en nu wederom hetzelfde probleem - kom niet verder.
+1stijn014 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:40:
Nog mensen die in landschapmodus geen anvigatieknoppen meer hebben. Het werkt wel als je je scherm aanraakt op de plaats waar ze zouden staan.
Ja, duurde zeker meer dan een uur i.i.g.KL643 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:24:
[...]
Geduld is een schone zaak... Duurde bij mij ook erg lang..
Oh, dat duurde bij mij niet zo lang. Denk een half uurtje? Langer niet.rickertsnaak schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:06:
[...]
Hoelang duurde deze december update bij jou ongeveer? Ik merk dat ie bij mij ongeveer op 30% blijft hangen tijdens 'optimizing device', nu al ruim een uur. Het m'n Pixel 4a een herstart gegeven en nu wederom hetzelfde probleem - kom niet verder.
Everything that has a beginning has a end
OK, goed om te weten voor in het vervolg. Ik heb pas een paar weken een Pixel 4a in bezit en dit was m'n eerste security update die ik binnenhaalde (ik zat al wel op Android 12). Duurde bij mij zeker iets van 1,5 uur in totaal, wellicht langer. Had hiervoor een Android One device, die updates gingen aanzienlijk sneller, dus vandaar m'n zorg toen ie een uur bleef 'hangen' tijdens het proces.
Las ook vooraf in de changelog voor deze december update dat er een fix is voor het niet kunnen installeren van OTA-updates... dus daar moest ik ook nog even aan denken. Maar goed, alles is goedgekomen en de volgende keer reserveer ik er meer tijd voor
[ Voor 5% gewijzigd door rickertsnaak op 09-12-2021 09:49 ]
Ik heb ondertussen (ook) weer zo'n issue met m'n Pixel 4A. Standaard beveiligingsupdate (99.13mb) maar daar is hij al ruim een uur mee bezig met "optimaliseren". Was de vorige keer ook. Kwestie van regelmatig om "onderbreken" en "hervatten" drukken en hope for the best. Wel annoying.rickertsnaak schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:48:
[...]
OK, goed om te weten voor in het vervolg. Ik heb pas een paar weken een Pixel 4a in bezit en dit was m'n eerste security update die ik binnenhaalde (ik zat al wel op Android 12). Duurde bij mij zeker iets van 1,5 uur in totaal, wellicht langer. Had hiervoor een Android One device, die updates gingen aanzienlijk sneller, dus vandaar m'n zorg toen ie een uur bleef 'hangen' tijdens het proces.
Las ook vooraf in de changelog voor deze december update dat er een fix is voor het niet kunnen installeren van OTA-updates... dus daar moest ik ook nog even aan denken. Maar goed, alles is goedgekomen en de volgende keer reserveer ik er meer tijd voor
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Zo, ja... Goede ervaringen?
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Het netwerk 'vergeten' en opnieuw verbinden heb ik al geprobeerd. Net als de optie met 'MAC adres van dit apparaat gebruiken' of iets dergelijks.
Ik heb de telefoon ongeveer 6 maand geleden gekocht via belsimpel, maar heb geen idee waar ik terecht kan voor reparatie.
Ik dacht een open deur..maar heb je Belsimpel al gecontacteerd?...Erichunter schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:08:
Iemand een idee waar ik terecht kan/moet met een scheur in mijn camera lens glas?
Ik heb de telefoon ongeveer 6 maand geleden gekocht via belsimpel, maar heb geen idee waar ik terecht kan voor reparatie.
Hi Ha Hopjesvla
Of op AliExpress kopen en zelf vervangen.Erichunter schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:08:
Iemand een idee waar ik terecht kan/moet met een scheur in mijn camera lens glas?
/f/image/o9TnPI9jAFAeDckwr0Hvx9Sy.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Hartox op 16-12-2021 09:01 ]
òÓ - MHI SRK-35-ZSX
Herman schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:17:
Iemand hier met ervaringen van CalyxOS i.c.m. de Pixel 4a?
Zo, ja... Goede ervaringen?

Ik vind het nice. Je moet het wel leuk vinden om een beetje te prutsen met Google-loze alternatieven maar dat gaat prima. Alleen Chromecast werkt nauwelijks, verder nog geen grote problemen tegen gekomen.
Via de Aurora Store is alles uit de Play Store gewoon beschikbaar en zaken als banken apps werken gewoon perfect.
Oja, battery life zonder play services is echt fenomenaal. 3 dagen is makkelijk haalbaar als je niet de hele dag zit te instagrammen
[ Voor 9% gewijzigd door Mythling op 16-12-2021 09:10 ]
Thx!Mythling schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:07:
[...]
![]()
Ik vind het nice. Je moet het wel leuk vinden om een beetje te prutsen met Google-loze alternatieven maar dat gaat prima. Alleen Chromecast werkt nauwelijks, verder nog geen grote problemen tegen gekomen.
Via de Aurora Store is alles uit de Play Store gewoon beschikbaar en zaken als banken apps werken gewoon perfect.
Oja, battery life zonder play services is echt fenomenaal. 3 dagen is makkelijk haalbaar als je niet de hele dag zit te instagrammen
Fijn dat je je ervaring gedeeld hebt
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Niemand?DaOzzie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:47:
Iemand nog tips om de Wi-Fi verbinding beter werkend te krijgen? Het lijkt wel of die wordt tegen gehouden of wordt geknepen, zo langzaam gaat het.
Het netwerk 'vergeten' en opnieuw verbinden heb ik al geprobeerd. Net als de optie met 'MAC adres van dit apparaat gebruiken' of iets dergelijks.

Lastig te zeggen. Ligt er aan wat je internet snelheid is van je provider, of je op 2.4Ghz of 5Ghz WiFi zit, waar je accesspoint staat, hoeveel muren er tussen zitten etc.
Bij mij hielp het om cache van de de Pixel app launcher leeg te maken, en vervolgens het toestel te herstarten.stijn014 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:40:
Nog mensen die in landschapmodus geen anvigatieknoppen meer hebben. Het werkt wel als je je scherm aanraakt op de plaats waar ze zouden staan.
/f/image/F31CFLudDFVJKW8KtYDdGWup.png?f=fotoalbum_large)
Bij mij komt er weer een update binnen, niet heel veel spannende dingen als ik de release notes zo lees.
Heeft er iemand ervaring met vervanging via google zelf?
https://store.google.com/de/repair?hl=de
Of heeft er iemand een tip/ervaring mbt een los scherm bestellen zodat ik hem zelf vervang?
(zie verschillende opties bij Ome Ali.. maar wellicht heeft iemand anders nog een aanrader)
Thanks.
yup, zie eerder in dit topic. Lang verhaal kort: gaat snel, prima prijs maar ze sturen niet naar NLn0rrie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:31:
Mijn pixel is toch niet zo goed als glazen stuiterbal..
Heeft er iemand ervaring met vervanging via google zelf?
https://store.google.com/de/repair?hl=de
Of heeft er iemand een tip/ervaring mbt een los scherm bestellen zodat ik hem zelf vervang?
(zie verschillende opties bij Ome Ali.. maar wellicht heeft iemand anders nog een aanrader)
Thanks.
Hi Ha Hopjesvla
Ik ben heel blij met deze update:Rommel schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:36:
[Afbeelding]
Bij mij komt er weer een update binnen, niet heel veel spannende dingen als ik de release notes zo lees.
Ik had met een aantal apps last dat ze heel de tijd vastliepen als ik ze opende wat behoorlijk irritant was. Soms leek het er zelfs op dat de SystemUI er ook last van had! Voor zover het er nu naar uit ziet lijkt het hiermee opgelost.Fix for issue causing intermittent restarts in certain apps
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Wist geeneens dat die functie erin zat. Maar hier werkt het goed, na het locken springt hij niet terug en blijft hij opnemen.woekele schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:50:
in de camera-app kan je de fotomaak-knop ingedrukt houden om een filmpje te maken. De UI suggereert ook dat je de knop vervolgens naar links kan slepen en kan 'locken', waardoor je filmpje kan maken zonder ingedrukt te houden. Bij mij springt hij echter gelijk weer terug als ik hem probeer te locken en stopt het filmpje. Werkt dit bij jullie wel gewoon?
Net even geprobeerd en hier werkt het gewoon. Ik wist net al @Rommel ook niet van de functie af. Weer wat geleerd op de vroege ochtendwoekele schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:50:
in de camera-app kan je de fotomaak-knop ingedrukt houden om een filmpje te maken. De UI suggereert ook dat je de knop vervolgens naar links kan slepen en kan 'locken', waardoor je filmpje kan maken zonder ingedrukt te houden. Bij mij springt hij echter gelijk weer terug als ik hem probeer te locken en stopt het filmpje. Werkt dit bij jullie wel gewoon?
[ Voor 8% gewijzigd door winDOS op 06-01-2022 08:31 ]
C:\>Signature.bat
Hier exact hetzelfde gedrag als wat jij beschrijft..woekele schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:50:
Goed punt. Na testen kom ik uit bij de Animator duration scale. Als ik die uitzet gaat het niet goed. Elke andere waarde wel. De overige animaties lijken niet uit te maken qua setting. (Ik heb standaard alle animaties uit staan)woekele schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:42:
Dus 2 gebruikers waar het wel werkt en 2 gebruikers waar het niet werkt. FijnZal nog wel eens gaan zoeken. Misschien heeft het weer te maken met de animaties die ik uitgeschakeld heb staan o.i.d.
[ Voor 4% gewijzigd door rscheper op 06-01-2022 12:55 ]
Die was mij nog niet opgevallen, maar dat is ook heel fijn!Rommel schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:06:
Sinds de januari update is het nu ook weer mogelijk om het volume van het casten te bedienen.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
De mensen aan de andere kant v/d lijn zeggen dat ze zichzelf dubbel horen (echo). Erg vervelend.
Als ik de smartphone op speaker zet, verdwijnt de echo. Bij Whatsapp bellen daarentegen is er geen enkel probleem, zowel op niet-speaker als speaker.
Wat heb ik al geprobeerd?
- cache van telefoonapp verwijderd
- factory reset van de smartphone
- mijn eigen simkaart eens gebruikt
- hoesje en screenprotector verwijderd
Alles zonder succes helaas.
Ik heb de indruk dat deze mensen hetzelfde probleem ondervinden:
https://support.google.co...complain-of-an-echo?hl=en
Het toestel is aangekocht bij Fnac in België. Zij keuren de garantie-aanvraag af omdat er een miniscuul scheurtje in de behuizing zit

Heeft iemand nog een idee? Afgezien van dit probleem is de smartphone in prima staat, maar op dit moment kan mijn moeder er weinig mee

edit: dankzij een docking station + muis kan ik er weer in, pincode aangepast
[ Voor 14% gewijzigd door Cartman! op 10-01-2022 09:49 ]
Via google support zelf?Jessed93 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:06:
Vreemd probleem met de Pixel 4a van mijn moeder momenteel:
Ik heb de indruk dat deze mensen hetzelfde probleem ondervinden:
..
Heb hem zelf ook via FNAC maar RMA / garantie dingen altijd via Google zelf gedaan.
[ Voor 13% gewijzigd door n0rrie op 10-01-2022 12:11 ]
Hmm, ik dacht dat ik voor garantie rechtstreeks naar Fnac moest. Vond ook niet direct een supportpagina waar ik garantie kon aanvragen bij Google (België) zelf. Zal me vanavond nog eens verdiepen. Bedankt om mee te denkenn0rrie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:10:
[...]
Via google support zelf?
Heb hem zelf ook via FNAC maar RMA / garantie dingen altijd via Google zelf gedaan.
Mocht je eruit zijn dan zie ik t graag in t topic verschijnen... ik kwam er n half jaar geleden niet uit helaas om directe support van Google te krijgen.Jessed93 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:42:
Hmm, ik dacht dat ik voor garantie rechtstreeks naar Fnac moest. Vond ook niet direct een supportpagina waar ik garantie kon aanvragen bij Google (België) zelf. Zal me vanavond nog eens verdiepen. Bedankt om mee te denken
Dit is de eerste keer. Ik heb vorige week de januari update geïnstalleerd, wellicht een meer voorkomend probleem bij Android 12?
[ Voor 9% gewijzigd door rickertsnaak op 12-01-2022 18:42 ]
☻/
/▌
/ \
Interesting. Zat jouw Pixel al op de januari update toen dit gebeurde of was het ervoor, maar wel op Android 12? En gebeurde dit tijdens het opladen?Kixtart schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:45:
Dat valt mij inderdaad ook op. Nog nooit echt gezien, maar merkte het door de pin na herstart melding inderdaad. Voor zover dacht ik initieel dat ik te lang op de power drukte sporadisch
[ Voor 4% gewijzigd door rickertsnaak op 13-01-2022 08:22 ]
Even een update:Cartman! schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:43:
[...]
Mocht je eruit zijn dan zie ik t graag in t topic verschijnen... ik kwam er n half jaar geleden niet uit helaas om directe support van Google te krijgen.
Ik heb ondertussen een aantal telefoontjes met Google achter de rug. Ze vertellen me inderdaad dat ik eerst met Fnac contact diende op te nemen. Maar zoals ik in mijn vorige bericht al vermelde, had Fnac de garantie afgekeurd omdat er een miniscuul barstje in de behuizing zat dat absoluut niks te maken heeft met het probleem dat optreedt.
Een tweetal dagen later dan maar teruggebeld naar google dat ik er niet uit kwam met Fnac
Hopelijk komt het nu wel goed
edit: ik heb Google gecontacteerd via deze link -> https://support.google.com/pixelphone/gethelp
[ Voor 4% gewijzigd door Jessed93 op 13-01-2022 12:47 ]
Mooi! Kun je poste welk nummer je hiervoor gebeld hebt?Jessed93 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:46:
[...]
Even een update:
Ik heb ondertussen een aantal telefoontjes met Google achter de rug. Ze vertellen me inderdaad dat ik eerst met Fnac contact diende op te nemen. Maar zoals ik in mijn vorige bericht al vermelde, had Fnac de garantie afgekeurd omdat er een miniscuul barstje in de behuizing zat dat absoluut niks te maken heeft met het probleem dat optreedt.
Een tweetal dagen later dan maar teruggebeld naar google dat ik er niet uit kwam met FnacDe vriendelijke man van de helpdesk heeft me een link doorgestuurd om de reparatieprocedure te starten en bevestigde me dat de smartphone zich nog in de garantieperiode bevindt.
Hopelijk komt het nu wel goed
Je was me net voor, ik heb mijn bericht zopas aangepast!Cartman! schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:47:
[...]
Mooi! Kun je poste welk nummer je hiervoor gebeld hebt?
Wat voor opties kies ik om tot een telefoonnummer te komen? Ik kom elke keer uit op een pagina waar staat dat ik een repair center moet vinden echter kom ik dan op een algemene pagina van Google uit zonder manier om een repair center te zoekenJessed93 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:48:
[...]
Je was me net voor, ik heb mijn bericht zopas aangepast!
[ Voor 27% gewijzigd door Cartman! op 13-01-2022 12:51 ]
Hmm vreemd. Ik deed het volgende:Cartman! schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:49:
[...]
Wat voor opties kies ik om tot een telefoonnummer te komen? Ik kom elke keer uit op een pagina waar staat dat ik een repair center moet vinden echter kom ik dan op een algemene pagina van Google uit zonder manier om een repair center te zoeken
1. bij 'waar kunnen we u mee helpen' vulde ik kort het probleem in, selecteerde ik 'probleem met audiokwaliteit' en selecteerde ik Pixel 4a (2020).
2. bij 'bronnen' drukte ik simpelweg op 'volgende stap'.
3. Bij 'contact opnemen' krijg ik dan rechtstreeks de mogelijkheid om Google mij te laten bellen.
:strip_exif()/f/image/p9DO2TlSc2KiRnKx6V06zhzz.jpg?f=fotoalbum_large)
That's it normaalgezien?
Ah, geniaalJessed93 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:55:
[...]
Hmm vreemd. Ik deed het volgende:
1. bij 'waar kunnen we u mee helpen' vulde ik kort het probleem in, selecteerde ik 'probleem met audiokwaliteit' en selecteerde ik Pixel 4a (2020).
2. bij 'bronnen' drukte ik simpelweg op 'volgende stap'.
3. Bij 'contact opnemen' krijg ik dan rechtstreeks de mogelijkheid om Google mij te laten bellen.
[Afbeelding]
That's it normaalgezien?

Sinds 12, maar niet pas sinds de laatste update. Het is al langer gaande maar voor mij is het te sporadisch om er iets mee te doen nog. Nog niet gezien bij/na laden, maar juist willekeurig op de dag als ik hem uit mijn broekzak haal. De reboot heb ik nooit gezien, maar wel pin + dat mijn calwidget herlaadt (dat gebeurd alleen bij een reboot).rickertsnaak schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:22:
[...]
Interesting. Zat jouw Pixel al op de januari update toen dit gebeurde of was het ervoor, maar wel op Android 12? En gebeurde dit tijdens het opladen?
☻/
/▌
/ \
Ik ben er inmiddels achter, dat de Pixel moeite heeft als hij op 2,4 ghz wordt gezet door de router. Op de 5 ghz heb ik nl geen issues. Kan ik de router op één of andere wijze 'dwingen' de Pixel altijd aan de 5ghz frequentie toe te wijzen?DaOzzie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:47:
Iemand nog tips om de Wi-Fi verbinding beter werkend te krijgen? Het lijkt wel of die wordt tegen gehouden of wordt geknepen, zo langzaam gaat het.
Dat is vaak lastig. Je zou wel twee gescheiden netwerken kunnen aanmaken voor 2.4 en 5 GHz en de Pixel dan alleen met die laatste laten verbinden.DaOzzie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:17:
[...]
Kan ik de router op één of andere wijze 'dwingen' de Pixel altijd aan de 5ghz frequentie toe te wijzen?
Heb sinds een kleine week problemen met m'n notificaties. (Pixel 4a) Ik krijg steeds geen meldingen van nieuwsberichten en berichten zoals Whatsapp, Facebook etc.
Dan ineens uit het niets krijg ik na 4 á 5 uur alle meldingen ineens. Tevens als mensen me appen via Whatsapp komt er 1 vinkje te staan. Echter zijn de berichten wel ontvangen (als ik dan m'n mobiel unlock wel 2 vinkjes).
Ook gekeken bij 'niet storen' instellingen maar kan niets vinden.
Meer mensen die er last van hebben of een oplossing weten?
Groeten!
Ik kan wel in de app inloggen, maar krijg gelijk een foutmelding.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Hier geen problemen, alles lijkt gewoon te werkenkevin33 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:17:
ZIjn er meer mensen die problemen hebben met de Rabo icm de Pixel?
Apart, ik had zoiets een maandje geleden met Instagram; kreeg notificaties pas uren later binnen of zelfs een dag later - erg vreemd.Sjaakie NL schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:54:
Goedenavond Tweakers,
Heb sinds een kleine week problemen met m'n notificaties. (Pixel 4a) Ik krijg steeds geen meldingen van nieuwsberichten en berichten zoals Whatsapp, Facebook etc.
Dan ineens uit het niets krijg ik na 4 á 5 uur alle meldingen ineens. Tevens als mensen me appen via Whatsapp komt er 1 vinkje te staan. Echter zijn de berichten wel ontvangen (als ik dan m'n mobiel unlock wel 2 vinkjes).
Ook gekeken bij 'niet storen' instellingen maar kan niets vinden.
Meer mensen die er last van hebben of een oplossing weten?
Groeten!
Nu geen last meer van. Ik zou het volgende proberen: toestel herstarten, per app de notificatie instellingen resetten. Bijv. in WA: bij Notificatie in de app zelf, rechts bovenin en dan op 'reset' klikken. Verder zou ik je cache data legen per app en met de Files app de junk verwijderen op je toestel.
Als ik jouw situatie zo lees lijkt het bijna wel of het met de Power Saving Mode instelling te maken heeft - heb je dat al gecheckt?
Wat voor een foutmelding precies? Kan ook even een korte outage zijn vanuit de Rabo. Verder worden de meeste apps nu langzaam klaargemaakt voor A12, dus zorg dat je Android de laatste update heeft en de app ook. Verder eventueel je app cache legen of opnieuw de app installeren.kevin33 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:17:
ZIjn er meer mensen die problemen hebben met de Rabo icm de Pixel?
Heb je al gekeken naar de channel management op de 2.4 GHz band? Waarschijnlijk is ie too crowded, eventueel van channel wisselen (bijv. naar 6) doet soms wonderen.DaOzzie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:24:
Bedankt voor de oplossing. Tevens vraag ik me af waarom de het Pixel zo slecht doet op 2,4 ghz... Althans, dat is de oorzaak denk ik.
als die aan je eisen voldoet en de reviews je positief overtuigen, waarom niet?jasper2603 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:19:
Is het nog aan te raden om een Pixel 4a te kopen? Mijn Samsung S8 heeft de geest gegeven en zoek een nieuwe telefoon van dezelfde grootte. De Pixel 6 is een stuk groter. Ik woon dichtbij de Duitse grens ben van plan om daar te kopen.
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Omdat er waarschijnlijk niet lang nog updates voor uit zullen komen?geenwindows schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:23:
[...]
als die aan je eisen voldoet en de reviews je positief overtuigen, waarom niet?
En er misschien een Pixel 6a op komst kan zijn of een ander alternatief..
de pixel 4a krijgt updates tenminste tot augustus 2023, de pixel 4a 5G tenminste tot november 2023jasper2603 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:35:
[...]
Omdat er waarschijnlijk niet lang nog updates voor uit zullen komen?
En er misschien een Pixel 6a op komst kan zijn of een ander alternatief..
bron: https://support.google.co...pixel-a-a-xl-xl-a-a-g-a-g
daarbij zijn er ook nog custom OS welke langer bijgewerkt worden
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Is de telefoon überhaupt nog nieuw verkrijgbaar voor een realistische prijs? Ik ben eventueel ook geïnteresseerd.jasper2603 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:19:
Is het nog aan te raden om een Pixel 4a te kopen? Mijn Samsung S8 heeft de geest gegeven en zoek een nieuwe telefoon van dezelfde grootte. De Pixel 6 is een stuk groter. Ik woon dichtbij de Duitse grens ben van plan om daar te kopen.
Voor meer info kijk hier: Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen
Wat betreft het toestel zelf: ik heb 'm nu zo'n twee maanden er ben er superblij mee. Mooi, licht en compact toestel zonder vreselijke bloatware aan boord.
[ Voor 21% gewijzigd door rickertsnaak op 21-01-2022 13:09 ]
Nog niet, ga het eens proberen!rickertsnaak schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:32:
[...]
Heb je al gekeken naar de channel management op de 2.4 GHz band? Waarschijnlijk is ie too crowded, eventueel van channel wisselen (bijv. naar 6) doet soms wonderen.
Voor het analyseren van kanalen (en welke het beste te gebruiken) gebruik ik deze app trouwens.
[ Voor 5% gewijzigd door rickertsnaak op 24-01-2022 09:56 ]
Het vreemde is dat de Pixel aangeeft dat op 2,4 ghz het signaal 'uitstekend' is en op de 5 ghz 'goed', terwijl die op 2,4 ghz dus retetraag is... Uit de analyse van mijn netwerk komt naar voren, dat alles prima ingesteld staat. Ik heb met andere devices ook helemaal geen last. Alleen die Pixelrickertsnaak schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:55:
[...]
Voor het analyseren van kanalen (en welke het beste te gebruiken) gebruik ik deze app trouwens.
Meer mensen hier last van?
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen