Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:52:
Aangezien mijn telefoon ook belangrijk is voor een aantal dagelijkse zaken, vraag ik me af of er mensen die nu op android 12 zitten de volgende apps goed werkend hebben: ING Bankieren & Microsoft Authenticator. Het zal vast wel al compatible zijn, maar werkt het ook nog steeds na een inplace upgrade van 11?
google auth
microsoft auth
ing banking
sns banking

werken bij mij allemaal naar behoren op android 12
(ik kom van 11 af, alle apps stonden al installed. tien minuten updaten en alles werkt zonder verdere tweaking of apps reinstallen)

[ Voor 11% gewijzigd door dyrc op 20-10-2021 09:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Daarstraks Android 12 geïnstalleerd en ik heb spijt :/
  • Alles is in standaard weergave veel te groot, zodoende heb ik de weergavegrootte op klein gezet en de lettergrootte op standaard laten staan. Maar nu zijn bepaalde zaken eigenlijk té klein en heb ik binnen sommige apps op sommige schermen gigantische vlakken over die open gelaten worden.
  • De quick toggels zijn koei groot, de knoppen in het snelle instellingenmenu kunnen echt prima bestaan uit kleine iconen voor mij.
  • De klok krijg ik niet met een transparante achtergrond, dus dan staat er zo'n super lelijke ovaal omheen. Daarnaast geeft de klok geen enkele optie om ook maar iets aan te passen.
  • Snelkoppelingen; voorheen kon ik door 1x omlaag te scrollen en links bovenaan op de tijd te klikken rechtstreeks naar mijn wekker: werkt niet meer. Voordeel hiervan was dat ik geen aparte klok op het startscherm meer nodig had.
  • Nog een snelkoppeling; voorheen had ik gewoon de datum en het weer op één uitgerekte balk staan over de breedte van mijn scherm. Nu staat er (denk ik) een widget van Google met 'snel overzicht' links bovenin. Deze valt niet te verwijderen, vergroten of te verplaatsen. Indien ik enkel de datum laat weer geven gaat deze wél naar mijn agenda, indien ik deze de datum én het weer laat weergeven klikt deze enkel door naar de weer-app, waar ik ook klik. De oude widget kan ik ook toevoegen maar dan staat de datum dubbel op mijn startscherm :?
  • De klok op het vergrendelscherm; niet om aan te zien en niet aan te passen.
  • Traagheid bij ontgrendelen; is al eerder genoemd, ziet er fancy uit maar is een heel stuk trager.
  • Algehele traagheid; het kan aan mij liggen, maar alles (schakelen tussen apps, toetsenbord oproepen, apps openen, apps afsluiten, etc) voelt trager aan dan het was.
Een voordeel, mijn foto's in Google foto's staan er in elk geval niet dubbel in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:16:
  • Nog een snelkoppeling; voorheen had ik gewoon de datum en het weer op één uitgerekte balk staan over de breedte van mijn scherm. Nu staat er (denk ik) een widget van Google met 'snel overzicht' links bovenin. Deze valt niet te verwijderen, vergroten of te verplaatsen. Indien ik enkel de datum laat weer geven gaat deze wél naar mijn agenda, indien ik deze de datum én het weer laat weergeven klikt deze enkel door naar de weer-app, waar ik ook klik. De oude widget kan ik ook toevoegen maar dan staat de datum dubbel op mijn startscherm :?
Kijk, nu heb ik de widget datum en weer (Google snel overzicht) toegevoegd, maar ik krijg die datum linksboven helemaal niet verwijderd 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62a3UQltfxZE_QJ7pBC2SXKxAAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yoCBTa8AFg3oAyAaMyCzexJv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-06 20:54
Ja, dat is wel irritant. Startscherm kan nauwelijks worden gecustomized.
Wellicht een andere launcher kiezen. Of wachten op een volgende update. Maar Google heeft wel meer annoying dingen, die nooit worden opgelost.
Dan zou ik eerder een downgrade naar 11 overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:54
Werkt het scrollend screenshot bij jullie in Chrome? Ik krijg de optie wel in bijvoorbeeld de NOS app, maar in Chrome neemt hij alleen een standaard screenshot. Terwijl die functie juist in Chrome handig zou zijn geweest

Ik ben ook nog niet echt te spreken over de nieuwe update. Ik had voorheen overdag mijn scherm op Always On, maar met die loeigrote klok nu heb ik dat maar uitgezet.
Ook is het aan- en uitzetten (wat ik regelmatig doe) van 4G nu weer een handeling extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Frup schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:00:
Ja, dat is wel irritant. Startscherm kan nauwelijks worden gecustomized.
Wat me ook opvalt; in de balk over de gehele breedte staat de dag met een kleine letter geschreven :? Dat was op Android 11 met een hoofdletter (heb nog een 3a liggen op Android 11).

Snap ook echt niet waarom ik die widget of wat dank ook links bovenin niet verwijderd kan krijgen. Bij "Instellingen start > Snel overzicht" heb ik deze op "uit" gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 18:20
Sjurm schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:05:
Werkt het scrollend screenshot bij jullie in Chrome? Ik krijg de optie wel in bijvoorbeeld de NOS app, maar in Chrome neemt hij alleen een standaard screenshot. Terwijl die functie juist in Chrome handig zou zijn geweest

Ik ben ook nog niet echt te spreken over de nieuwe update. Ik had voorheen overdag mijn scherm op Always On, maar met die loeigrote klok nu heb ik dat maar uitgezet.
Ook is het aan- en uitzetten (wat ik regelmatig doe) van 4G nu weer een handeling extra
Ik ervaar hetzelfde maar dan met Firefox.
Ik vind die grote klok ook niet mooi, zou fijn zijn als er een optie zou komen om dat aan te passen. Ik heb het gevoel dat het scherm er eerst veel cleaner uitzag met een kleine klok en wat details, ipv alle info verspreid over heel het scherm.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
KL643 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 00:29:
[...]

Hier ook Youfone en geen problemen met de netwerkverbinding
Zou je eens willen posten welke versie van de providerinstellingen je hebt?

Dit vind je onder Instellingen > Netwerk en Internet > Simkaarten.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:39

KL643

beeldaandemuur

arnovos schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:09:
[...]

Zou je eens willen posten welke versie van de providerinstellingen je hebt?

Dit vind je onder Instellingen > Netwerk en Internet > Simkaarten.
kpn_nl-30000000620.37
2021-06-23

[ Voor 40% gewijzigd door KL643 op 20-10-2021 20:13 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

• Alles is in standaard weergave veel te groot, zodoende heb ik de weergavegrootte op klein gezet en de lettergrootte op standaard laten staan. Maar nu zijn bepaalde zaken eigenlijk té klein en heb ik binnen sommige apps op sommige schermen gigantische vlakken over die open gelaten worden.
  • De quick toggels zijn koei groot, de knoppen in het snelle instellingenmenu kunnen echt prima bestaan uit kleine iconen voor mij.
  • De klok krijg ik niet met een transparante achtergrond, dus dan staat er zo'n super lelijke ovaal omheen. Daarnaast geeft de klok geen enkele optie om ook maar iets aan te passen.
  • Snelkoppelingen; voorheen kon ik door 1x omlaag te scrollen en links bovenaan op de tijd te klikken rechtstreeks naar mijn wekker: werkt niet meer. Voordeel hiervan was dat ik geen aparte klok op het startscherm meer nodig had.
  • De klok op het vergrendelscherm; niet om aan te zien en niet aan te passen.
  • Traagheid bij ontgrendelen; is al eerder genoemd, ziet er fancy uit maar is een heel stuk trager.
  • Algehele traagheid; het kan aan mij liggen, maar alles (schakelen tussen apps, toetsenbord oproepen, apps openen, apps afsluiten, etc) voelt trager aan dan het was.
Een voordeel, mijn foto's in Google foto's staan er in elk geval niet dubbel in :P
toon volledige bericht
Heb geen spijt maar ben het helemaal met je eens..

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:56:
[...]

Kijk, nu heb ik de widget datum en weer (Google snel overzicht) toegevoegd, maar ik krijg die datum linksboven helemaal niet verwijderd 8)7

[Afbeelding]
Ah ik denk dat ik het weet. Degene linksboven is dus de nieuwe at a glance widget die je niet mag verwijderen of verplaatsen. Ook kan je geen apps toewijzen waar hij naar door moet linken (bijvoorbeeld agenda én weer i.p.v. alleen weer..). Fijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De oude widget kan ik ook toevoegen maar dan staat de datum dubbel op mijn startscherm :?
Vasthouden, op aanpassen klikken en dan op Snel overzicht klikken, niet op het tandwieltje er naast.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:46

dbzfan

Nee.

Net m'n wekker voor morgen gezet maar zie geen wekker icoontje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 23:52
dbzfan schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:48:
Lekker uitslapen dus! :O Kan je gewoon Google de schuld geven :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-04 07:55
Wat een bagger update.
- Die klok,
- de mega grote knoppen bovenin,
- 4g en wifi nu in één, extra handeling.
- Switchen tussen tril/stil/geluid wanneer je de volume knop gebruikt is een extra handeling.
- Kleurenschema's zijn achteruit gegaan, op basis van mijn huidige achtergrond afbeelding kan ik maar uit 5 verschillende kleuren kiezen voor het algemene kleurschema. Geen wit of puur zwart maar allemaal vage lelijke kleuren.

- Nu we een groen bolletje hebben wanneer een app je camera gebruikt, waarom dit niet doortrekken als notificatie meldingen? Elke app melding een eigen kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Sjurm schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:05:

...
Het werkt wel, maar het ligt aan de apps of het geïmplanteerd wordt/is. Ik denk dat het voor browsers e.d. nog te vroeg is eigenlijk. Probeer maar eens in Google Photo's, daar krijg je een customize optie.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Zer0 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:09:
[...]

Vasthouden, op aanpassen klikken en dan op Snel overzicht klikken, niet op het tandwieltje er naast.
Uhm nee? Dan kan je "snel overzicht" uitzetten zodat het weer daar weg blijft, maar de datum blijft staan. Dan krijg ik dus dit: Joster in "[Google Pixel 4a] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowtiger
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05 19:56
dbzfan schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:48:
wekker icoontje is gesneuveld - is nu een tile voor, swipe van bovenkant scherm om tiles te openen, ziedaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 20:38
Ik heb de klokwidget op mijn startscherm gezet, en als de wekker aanstaat, dan zie je de eerstvolgende wektijd in kleine lettertjes onder de huidige tijd. Ook staat daar het wekkericoontje bij. Die klokwidget is voor mij de snelste springplank naar de wekker, de timer etc.

Eric666

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:46

dbzfan

Nee.

Eric666 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:03:
Ik heb de klokwidget op mijn startscherm gezet, en als de wekker aanstaat, dan zie je de eerstvolgende wektijd in kleine lettertjes onder de huidige tijd. Ook staat daar het wekkericoontje bij. Die klokwidget is voor mij de snelste springplank naar de wekker, de timer etc.
Vervelende is dat er al een datum en tijd op m'n homescreen staat die ik niet wegkrijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 20:38
dbzfan schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:10:
Vervelende is dat er al een datum en tijd op m'n homescreen staat die ik niet wegkrijg
Gebruik je de standaard Pixel launcher? Die heb ik meteen een jaar geleden vervangen door een andere, inderdaad vanwege de inflexibele layout. Ik irriteerde me mateloos aan de niet verplaatsbare klok/weer combi en de Google zoekbalk, die helemaal niet weg kon. Ik gebruik momenteel Lawnchair.

Eric666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07-2022
Ik heb alle contacten geïmporteerd via google account op de pixel 4a, staan er netjes in maar als ik gebeld wordt door een van die contacten krijg ik bij iedereen onbekend nummer in mijn scherm al bij instellingen gekeken maar kan niets vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Zorbathagreek schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:56:
Ik heb alle contacten geïmporteerd via google account op de pixel 4a, staan er netjes in maar als ik gebeld wordt door een van die contacten krijg ik bij iedereen onbekend nummer in mijn scherm al bij instellingen gekeken maar kan niets vinden. Iemand een idee?
Al een reboot geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-06 11:18
Koppeling naar de twitter app die ik gebruik werkt niet. Bijv. quoteberichtje via een webpagina gaat standaard naar twitter.com i.p.v. naar mijn Fenix app.
Benieuwd of dan een online betaling via Ideal dan wel naar de ING app springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
Frup schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:10:
[...]

Al een reboot geprobeerd?
Yep diverse keren geprobeerd iemand anders nog een idee dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:12
Zorbathagreek schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 08:39:
[...]

Heeft de app wel de juiste rechten tot contacten?

Open Settings.
Select Apps & notifications (Apps).
Select All apps (App manager or Manage apps on some Android skins).
Open Phone or Dialer (the app you use to make and receive calls).
Tap Permissions.
Make sure that the app has permission to access Contacts.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
evleerdam schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:28:
[...]

Heeft de app wel de juiste rechten tot contacten?

Open Settings.
Select Apps & notifications (Apps).
Select All apps (App manager or Manage apps on some Android skins).
Open Phone or Dialer (the app you use to make and receive calls).
Tap Permissions.
Make sure that the app has permission to access Contacts.
Thanks stond helaas al goed, eergisteren een andere Google 4a geïnstalleerd met een backup via Google account en daar werkt alles naar behoren dit toestel geïnstalleerd met het kabeltje wat erbij zat en via oude telefoon verbonden mee is dat de oorzaak maar hoe te verhelpen zonder een complete herinstallatie te doen?

Toevoeging een toestel via Fnac.com besteld ( heeft niet het probleem ) ander toestel via Belsimpel ( wel het probleem )

[ Voor 7% gewijzigd door Zorbathagreek op 23-10-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:12
Zorbathagreek schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:03:
[...]

Thanks stond helaas al goed, eergisteren een andere Google 4a geïnstalleerd met een backup via Google account en daar werkt alles naar behoren dit toestel geïnstalleerd met het kabeltje wat erbij zat en via oude telefoon verbonden mee is dat de oorzaak maar hoe te verhelpen zonder een complete herinstallatie te doen?
Maar wat heb je zelf al gedaan of gevonden?

Gebruik je de standaard Google App? Zo nee, probeer dat eens. Zo ja, uninstall dan de updates en herinstalleren.

Heb je je contacten gesynchroniseerd? Staan ze in je google account of alleen op je sim?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
evleerdam schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:41:
[...]

Maar wat heb je zelf al gedaan of gevonden?

Iets gevonden bij fairphone users die hadden WiFi bellen uitgezet maar die workaround ook al geprobeerd, zelfs op 2/3 g gezet

Gebruik je de standaard Google App? Zo nee, probeer dat eens. Zo ja, uninstall dan de updates en herinstalleren.

Google telefoon app en ook de contacts gedaan geen effect

Heb je je contacten gesynchroniseerd? Staan ze in je google account of alleen op je sim?
Wat ik al zei gewoon via Google accounts back up de complete telefoon via usb c overgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Zorbathagreek schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:25:
[...]

Wat ik al zei gewoon via Google accounts back up de complete telefoon via usb c overgezet
Wat je ook zou kunnen proberen: de cache van je telefoon app legen en dan opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb één ding sinds de upgrade naar Android 12.
Met 11 als ik de Yamaha musiccast app op de achtergrond had draaien kon ik het volume van mijn receiver altijd veranderen met de volume knoppen van de 4a. Nu moet ik de app echt open hebben omdat te kunnen.

Vast een instelling, maar ik kan het niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

hjs schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:41:
Met 11 als ik de Yamaha musiccast app op de achtergrond had draaien kon ik het volume van mijn receiver altijd veranderen met de volume knoppen van de 4a. Nu moet ik de app echt open hebben omdat te kunnen.

Bij NLziet is dat nu ook min of meer gesloopt bij versie 12 :/. Daar kan ik helemaal geen geluid meer regelen.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 23-10-2021 21:59 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-06 18:20
hjs schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:41:

Ik denk dat dit komt door de volume controls. Ik heb namelijk exact hetzelfde issue, maar dan met chromecast. Of het is misschien een feature zoals bedoeld met behulp van de "Device Controls" knop?

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 23:49
Al een hele tijd dit probleem met mijn Pixel 4a:

Wanneer ik in een app zit, de browser, ING app, bezig ben, gaat m'n telefoon plots in lock mode. Out of nowhere. Het is geen screen time out want ik ben actief bezig ermee.

Erg irritant, want dan moet ik ineens unlocken.

Het gebeurd bijvoorbeeld ook als Waze aan is (en scherm aanhoudt) maar ook als ik gewoon scroll door een webpagina of een overboeking via ING app aan het doen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
Frup schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:14:
[...]

Wat je ook zou kunnen proberen: de cache van je telefoon app legen en dan opnieuw opstarten.
Thanks Frup, helaas geen effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Zorbathagreek schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 20:46:
[...]

Thanks Frup, helaas geen effect
Balen ja. Er is bij de ‘contacten’ app onder ‘instellingen’ een optie ‘herstellen’.
Als je de contacten hebt geïmporteerd en ze zijn ook zichtbaar in de contacten app, weet ik verder geen ander oplossing dan het systeem te resetten. Misschien iemand anders nog ideeën.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorbathagreek
Probleem opgelost! Contact gehad met Vodafone en die hebben de sim gereset geen idee waar het mee te maken had omdat de contacten op de Google account staan en niet op de sim. Maar het heeft gewerkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:00
de transparante klok is terug! Zag het vanochtend ineens na een paar updates, heb nu weer de optie om te wisselen tussen transparant en niet-transparant.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Hopjesvla79 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 06:58:
de transparante klok is terug! Zag het vanochtend ineens na een paar updates, heb nu weer de optie om te wisselen tussen transparant en niet-transparant.
Yes, ik kan het nu ook (voor het eerst) kiezen :) Alleen nu heb ik 2 keer de datum op m'n homescreen 8)7 Kan die bij zowel Google 'snel overzicht' als de kleine digitale klok niet weghalen volgens mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Joster schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:01:
[...]

Yes, ik kan het nu ook (voor het eerst) kiezen :) Alleen nu heb ik 2 keer de datum op m'n homescreen 8)7 Kan die bij zowel Google 'snel overzicht' als de kleine digitale klok niet weghalen volgens mij :?
enige is het 'snel overzicht' weghalen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Hopjesvla79 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:20:
[...]

enige is het 'snel overzicht' weghalen.
Maar die (Google at a glance) gaat toch nooit volledig weg? Volgens mij blijft de datum daar altijd staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Joster schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:35:
[...]

Maar die (Google at a glance) gaat toch nooit volledig weg? Volgens mij blijft de datum daar altijd staan..
zou kunnen inderdaad, zo ver heb ik het nog niet getest

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Had inmiddels al een andere klok widget geïnstalleerd en wat mij betreft een blijvertje. Deze is ook transparant en is gewoon wit ipv van die lelijke kleurtjes van Google..

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
  • Laatst online: 16:43
Ik kan iets niet vinden, wie weet waar je kan instellen dat er na installatie van een nieuwe app, deze niet steeds automatisch op je startscherm komt.

Met mijn google zoektocht kom ik steeds uit op oude beschrijvingen die helaas niet meer kloppen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:31
Schmitzel schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:49:
Ik kan iets niet vinden, wie weet waar je kan instellen dat er na installatie van een nieuwe app, deze niet steeds automatisch op je startscherm komt.

Met mijn google zoektocht kom ik steeds uit op oude beschrijvingen die helaas niet meer kloppen..
Long press op een leeg gedeelte van je home screen, dan home settings kiezen, daar is het de derde regel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
Gurby schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:21:
[...]

Long press op een leeg gedeelte van je home screen, dan home settings kiezen, daar is het de derde regel
Held!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
KL643 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:51:
Had inmiddels al een andere klok widget geïnstalleerd en wat mij betreft een blijvertje. Deze is ook transparant en is gewoon wit ipv van die lelijke kleurtjes van Google..
Zou je de naam van deze widget willen delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

koesie schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:04:
[...]

Digitale klokwidget

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mynheer007
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-04 17:31
Heb sinds de update naar 12 last van een enorme battery drain. Normaal gesproken raakte ik slechts enkele procenten kwijt gedurende de nacht, nu komt het voor dat ik tijdens de nacht meer dan 50 procent verlies. Overdag treedt het probleem ook op, en hang ik per dag nu meerdere keren aan de lader, waar voorheen ik ruim een dag kon doen met een lading.

Lees online ook veel andere verhalen over dit probleem van Android 12 met de pixel 4a. Zijn er hier ook anderen die last hebben van hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Wat geeft hij aan in de battery-settings over welk proces/app zoveel batterij opeet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

DirtyBird

Praktiserend denker

koesie schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:04:
[...]

Ik kwam er ook niet uit met die stomme achtergrondkleur van de google klok. Maar nu kon ik m met indrukken naar rechtsboven slepen en daar kiezen voor transparant.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

DirtyBird schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:11:
[...]

Ik kwam er ook niet uit met die stomme achtergrondkleur van de google klok. Maar nu kon ik m met indrukken naar rechtsboven slepen en daar kiezen voor transparant.
Dat kon ik al vanaf het begin. Echter wat mij stoort is dat de cijfers niet helder wit zijn. Ipv daarvan nemen ze de kleur aan van de achtergrond of een andere basiskeur 8)7

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frup
Zojuist een systeem-/beveiligingsupdate binnengekregen.
De installatie duurde wel erg lang. Ik schat > 1/2 uur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

ik kreeg vandaag voor 't eerst Android 12 automatisch aangeboden. Ik wacht nog even... verwacht elk moment een bevalling en geen gezin in gezeur met een telefoon die ineens niet meer precies werkt zoals ik wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 11:04

Tuinhark

Retro

Nu weet ik dat, toen Android 11 uitkwam, het wel lastig was om met de Ziggo Wifispots te verbinden. Ziggo had er enkele maanden voor nodig om met een oplossing te komen, dus dan ben ik nu natuurlijk nieuwsgierig naar of er met Android 12 weer problemen zijn te verwachten.

Wie weet het? Werken de Ziggo Wifispots nog na de upgrade? Het stappenplan van Ziggo kent Android 12 in ieder geval nog niet.
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:13
Zorbathagreek schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 08:39:
[...]

VoLTE (bellen via 4G) uitschakelen helpt waarschijnlijk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svd87
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-05 15:39
Mynheer007 schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:25:
Heb sinds de update naar 12 last van een enorme battery drain. Normaal gesproken raakte ik slechts enkele procenten kwijt gedurende de nacht, nu komt het voor dat ik tijdens de nacht meer dan 50 procent verlies. Overdag treedt het probleem ook op, en hang ik per dag nu meerdere keren aan de lader, waar voorheen ik ruim een dag kon doen met een lading.

Lees online ook veel andere verhalen over dit probleem van Android 12 met de pixel 4a. Zijn er hier ook anderen die last hebben van hetzelfde probleem?
Ja, de Pixel van mijn vrouw heeft hetzelfde probleem. Ik heb zelf ook een Pixel maar geen probleem met de batterij. Heb nog niet gezocht op een mogelijke oplossing. Weet jij al meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:33
Ik had een update gisteren ochtend maar nu ziet de Bold Lock mijn telefoon niet meer (gaat via bluetooth).

Bij mijn vrouw wel (andere telefoon).

Iemand toevallig ook dit probleem? Bij opnieuw verbinden ziet hij mijn telefoon nog steeds niet.

Was de verbinding ook kwijt met mijn auto. Die kon ik wel herstellen gelukkig.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 19:49
Klokwidget is wel mooi, maar geen weerinformatie. Nu heb ik 2 widgets die niet echt bij elkaar horen vind ik. Waarom heeft Android 12 geen klok en weer widget ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
richard1074 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:18:
Waarom heeft Android 12 geen klok en weer widget ?
En waarom kunnen we 'snel overzicht' niet van het startscherm weghalen?
Vragen die vaak worden gesteld, maar waarop vermoedelijk nooit antwoord zal komen. :?
Ik denk dat je het beste een andere launcher kan installeren. Die lost dat probleem op. Er is genoeg keuze.
Zelf gebruik ik Smart Launcher. Alles instelbaar.

[ Voor 0% gewijzigd door Frup op 04-11-2021 14:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Mynheer007 schreef op maandag 1 november 2021 @ 07:25:

Ik heb/had er ook last van. Blijft toch een jarenlang terugkerend probleem en een van mijn grootste Android frustraties.
Cache cleanen van allerlei apps en wat onnodige apps verwijderen lijkt het probleem wat te hebben verholpen, maar het blijft een frustrerend fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOzzie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 20:45
Frup schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:51:
[...]

En waarom kunnen we 'snel overzicht' niet van het startscherm weghalen?
Kun je wel degelijk verwijderen :) (Je bedoelt dat overzicht als je naar links swiped?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frup
DaOzzie schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:11:
[...]

Kun je wel degelijk verwijderen :) (Je bedoelt dat overzicht als je naar links swiped?)
Nee, ik bedoel dat blokje met datum/weer/meldingen enzo. Die kun je wel aanpassen (dan staat er 'snel overzicht') en die kun je 'uitzetten', maar je blijf dan toch altijd de datum zien. Als je dan een (transparante) klok widget toevoegt, zie je de datum 2x op je scherm. De analoge klok heeft geen datum, maar die vind ik spuuglelijk en die is ook niet transparant.

Als het wél weg kan, hoor ik graag hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
Weet iemand hoe dit is op te lossen:

Via de vingerafdraukscanner kun je het quickmenu en de meldingen tonen.
Echter staat dit aan bij mij, maar het werkt alsnog niet.
Ik gebruik NOVA launcher, maar dat moet geen probleem zijn lijkt mij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:49
KL643 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:09:
[...]

Dat kon ik al vanaf het begin. Echter wat mij stoort is dat de cijfers niet helder wit zijn. Ipv daarvan nemen ze de kleur aan van de achtergrond of een andere basiskeur 8)7
De telefoon neemt een tint over uit de achtergrond, dus met een andere achtergrond zou ook de kleur van de cijfers anders moeten zijn.

Je kan zien welke kleuren gebruikt worden via de 'easter egg widget', aanpassen kan vzviw niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

euchromatic schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:34:
[...]

De telefoon neemt een tint over uit de achtergrond, dus met een andere achtergrond zou ook de kleur van de cijfers anders moeten zijn.

Je kan zien welke kleuren gebruikt worden via de 'easter egg widget', aanpassen kan vzviw niet.
En dat wil ik dus niet.. ik wil gewoon witte cijfers en geen tint 8)7

beeldaandemuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleBogey
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-05 18:08
Sinds de update merk ik dat via Whatsapp en Telegram een foto maken en even snel versturen wel heel lang begint te duren. Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOzzie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 20:45
Ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Sinds een gisterochtend een probleem.

De telefoon geeft de melding dat er een stofje oid in de usb-poort zit en dat die uitgeschakeld is.

Telefoon laadt dus niet meer op, ziet wel dat hij aangesloten is op stroom maar de accu.
Loop van vandaag was de telefoon helemaal leeg en heb hem net bij thuiskomst weer aan de originele lader gelegd, nu is het voor 55% procent geladen en start de telefoon op.

Krijg weer de melding over de usb-poort en laadt nu niet meer op, ook al zit hij aan de lader.

Iemand een idee wat te doen? Staat er een instelling verkeerd ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
@hjs dat lijkt er dan op dat er vocht of iets dergelijks in de usb port zit. Wellicht kan je het oplossen door er met hoge druk lucht in te spuiten, of hem een paar minuten bij een haardroger aan te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Lord_Dain schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:55:
@hjs dat lijkt er dan op dat er vocht of iets dergelijks in de usb port zit. Wellicht kan je het oplossen door er met hoge druk lucht in te spuiten, of hem een paar minuten bij een haardroger aan te houden?
Stof of vocht, is de standaard melding.
Stof heb ik gecontroleerd met een tandenstoker en vocht is er niet bij geweest, denk ik.
Het is denk ik in de nacht van maandag op dinsdag fout gegaan aan een niet originele lader.

Maar zal het zo nog wel even proberen met een föhn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
mocht het een houten tandenstoker zijn dan is die hoogstwaarschijnlijk te dik om fatsoenlijk stof eruit te halen, probeer een naald en je zal zien dat er waarschijnlijk meer uit te halen valt, vooral in de ronde hoeken.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zover ik kan zien zit er niks in @Hopjesvla79 , speld levert ook niks op.

Vanmorgen gechat met Google, fabrieks-reset gedaan en daarna heeft hij weer een tijdje opgeladen.
Maar ondertussen is de foutmelding er weer en doet ie weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Weet iemand of er nog incremental security updates komen voor Android 11? Of 'moet' ik nu verplicht de ugprade naar ANdroid 12 doen als ik nog updates wil krijgen uberhaupt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Laatst online: 28-03 19:17
Hier ook mensen die al android 12 draaien en ineens opnieuw de volledige android 12 OTA/systeemupdate gepushed krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door LocK_Out op 10-11-2021 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:33
LocK_Out schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:21:
Hier ook mensen die al android 12 draaien en ineens opnieuw de volledige android 12 OTA/systeemupdate gepushed krijgen?
Yes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 11:39

Dr.Nono

Hello there!

Ja, zelfde hier. Lekker handig.

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Thanks voor de snelle reacties. Vaag dit, kan online ook geen enkele reden hiervoor vinden. We gaan vast meemaken waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Yep ik ook, en gelijk hier kijken of anderen het ook hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Ja nu as we speak

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svd87
Ja, ik ook. Niet gepushed, moest 'm handmatig checken. Wat heb jij gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@svd87 Gepushed, had eerder vanmiddag al handmatig gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svd87
LocK_Out schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:16:
@svd87 Gepushed, had eerder vanmiddag al handmatig gecheckt.
Bedoel meer van heb je 'm geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:23
Yes dacht even een update maar lijkt zelfde versie, zo maar eens installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@svd87 Hij is bezig, maar drukte vlak voor het voltooien per ongeluk op onderbreken.. Dan moet ie blijkbaar alle apps opnieuw optimaliseren.

[ Voor 5% gewijzigd door LocK_Out op 10-11-2021 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barellron
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:02
Ja hier ook opeens weer android 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Zojuist geïnstalleerd, build eindigt nu op A1. Zie geen directe (visuele) veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
LocK_Out schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:48:
Zojuist geïnstalleerd, build eindigt nu op A1. Zie geen directe (visuele) veranderingen.
Ditto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-06 11:18
Hier ook enige twijfel.
Android 12 staat er al een poosje op. En pas een paar dagen geleden nog een security update geïnstalleerd en dan nu ineens opnieuw een volledige uitrol van 1,69 GB???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Internet staat er vol mee. Meerdere Pixels ontvangen full update.
A1 zou wijzen op een Verizon update. Ik gok erop dat het een fout bij Google is.
Installeren zou zinloos zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Frup op 10-11-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:01
Niet installeren.. is een fout.
Update is al verwijderd op mijn P5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb dus nog niet geupdate naar Android 12 maar zie ook de 1.69GB update staan.
Ik sla hem (nog) even over. Handig dit van Google...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
@Frup Sinds 2 uur geleden ja.. Niet toen ik erop zocht. Maar thanks voor de info/update.

Lijkt me toch niet helemaal jofel dit. Ik kan in ieder geval gewoon bellen en hoop dat ze het nu nog kunnen fixen en er geen vendor lock of iets op zit.

EDIT: Google heeft aangegeven dat updaten geen gevolgen heeft en in komende updates de juiste build weer gepushed wordt.

There should be “no” impact for people that have installed today’s OTA, and that a future update will return their device to the correct carrier build.
Bron

[ Voor 42% gewijzigd door LocK_Out op 11-11-2021 05:26 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

jejeh schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:13:
Niet installeren.. is een fout.
Update is al verwijderd op mijn P5.
Vanmorgen zie ik deze op mijn 4a ook niet meer staan. Gisteren bewust genegeerd, wat de juiste actie was.

Edit: at hieronder hier nog niet

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 11-11-2021 23:56 ]

☻/
/▌
/ \

• hjs
  • Niet online

hjs

Nu een update van 23.4 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Iemand een tip om een land te blokkeren? Ik wordt regelmatig gebeld vanuit de UK (en elke keer een ander nummer). Ik wil dus +44 blokkeren op mijn pixel 4a.

edit: ga het eens proberen met Mr Number

[ Voor 12% gewijzigd door KL643 op 12-11-2021 13:25 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:21
hjs schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:52:
Sinds een gisterochtend een probleem.

De telefoon geeft de melding dat er een stofje oid in de usb-poort zit en dat die uitgeschakeld is.

Telefoon laadt dus niet meer op, ziet wel dat hij aangesloten is op stroom maar de accu.
Loop van vandaag was de telefoon helemaal leeg en heb hem net bij thuiskomst weer aan de originele lader gelegd, nu is het voor 55% procent geladen en start de telefoon op.

Krijg weer de melding over de usb-poort en laadt nu niet meer op, ook al zit hij aan de lader.

Iemand een idee wat te doen? Staat er een instelling verkeerd ofzo?
Ik had precies hetzelfde probleem die dag...., de battery was opgeladen, haal hem van de lader. Water of stof in de USB port, disabled.... Na een halve dag, werkt het weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Das puur je november security update. Die kreeg ik al met de A1 Verizon systeem update mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Ik heb voor de zekerheid de standaard Android 12 maar weer teruggezet.
Dat betekende wel een ‘clean install’. Kan ook geen kwaad.
Vervelend alleen dat 2FA opnieuw moest worden geactiveerd voor enkele toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mynheer007
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-04 17:31
svd87 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:04:
[...]

Ja, de Pixel van mijn vrouw heeft hetzelfde probleem. Ik heb zelf ook een Pixel maar geen probleem met de batterij. Heb nog niet gezocht op een mogelijke oplossing. Weet jij al meer?
Ik weet het niet, zit nog steeds met hetzelfde probleem. Als ik de telefoon weinig gebruik raakt hij makkelijk meer dan 25% van de accu op aan "android-besturingssysteem". Voor de rest valt me op dat de andere % bij batterijverbruik niet optellen tot een logisch getal, dus kan zo maar zijn dat het probleem verbruik onder de radar zit.

Hoeveel van de accu zijn jullie op een normale dag kwijt aan het "android-besturingssysteem"?
Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste

Let op:
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen