Ik heb vorig jaar een Pixel4a overgenomen hier op Tweakers. Dit was een groot drama. Gelijk na ontvangst deed de camera het niet en mocht ik terug naar de winkel waar deze Tweaker het toestel had gekocht (Essen, Mobilcom). Hier begon de ellende. Men vertelde aan de telefoon dat ik beter de volgende dag kon komen ivm drukte. De volgende dag kreeg ik bij aankomst te horen: jammer dat je niet een dag eerder kwam, dan had je een nieuwe gekregen maar nu is hij een dag buiten de omruilgarantie

. Afijn, toestel 2 weken later terug, bij thuiskomst viel het toestel steeds vaker uit, weer naar Essen (totaal 3 uur rijden heen en terug). Weer 2 weken later, zelfde verhaal, zelfde defect.
Na moeilijk doen mocht ik bij gods gratie uiteindelijk terecht bij de shop in Kleve, dichterbij. Hier is het toestel ook nog 4 keer ter reparatie geweest. Afgelopen week opgehaald en aangegeven dat ik het nu ondertussen wel echt spuugzat was om steeds weer hetzelfde toestel met hetzelfde probleem terug te krijgen en of er niet een vervangend toestel geleverd kon worden, desnoods met bijbetaling van mijn kant.
Kreeg allemaal smoesjes over het niet kunnen van omruilen, ik zou alleen binnen 6 maanden hier recht op hebben. Dat de winkel dicht was in corona en daardoor het eerste half jaar voorbij was maakte niet uit, men had niks met Corona te maken, regels zijn regels, pech voor mij. Ik volgens hem dat hij al 5 keer gerepareerd was, want zij hadden hem pas 3 keer gehad, ze hadden niks te schaften met het feit dat hij al 2 keer bij een ander filiaal ter reparatie was geweest, ik mocht blij zijn hem hier te mogen brengen. Garantie was ook maar 1 jaar, 2 jaar was onzin. Ik moest het maar regelen met Google. Ik ben niet sterk in Duits dus vroeg meneer of hij wellicht Engels met mij kon praten, antwoord: ik ben een Duitser, ik praat Duits....
Uiteindelijk bleek het toestel dus eindelijk omgeruild te zijn, dit wist meneer mij pas verbaasd te melden nadat hij zelf de reparatie erbij pakte. Er wordt dus ook niks bijgehouden betreffende reparaties en status ervan.
Kortom doe jezelf een plezier en als je voor een dergelijk toestel kiest, haal hem dan bij Saturn of MediaMarkt. Mobilcom is echt een oplichtersbende waarvan ik verbaasd ben dat deze nog bestaat.