Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svd87
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-05 15:39
beacho schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:42:
Hallo

Sinds de security update van juli gebruikt mijn pixel 4a meer batterij. Normaal na een dag nog 50% over, nu nog 20%. Voor het slapen volledig laden, dan wi-fi uit en nog 11% verliezen waar ik normaal 4 % verlies over 8 uur (zonder wi-fi etc)

ik heb hem al helemaal gereset / fabrieksinstellingen maar ook dat helpt niet. Enige tips?
Misschien heb je iets aan deze post op de Google Pixel Help Community:
https://support.google.co...er-june-2021-update?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hallo

Sinds de security update van juli gebruikt mijn pixel 4a meer batterij. Normaal na een dag nog 50% over, nu nog 20%. Voor het slapen volledig laden, dan wi-fi uit en nog 11% verliezen waar ik normaal 4 % verlies over 8 uur (zonder wi-fi etc)

ik heb hem al helemaal gereset / fabrieksinstellingen maar ook dat helpt niet. Enige tips?
Hier hetzelfde, was al aan het kijken of er apps de boosdoener waren, maar dat lijkt er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hallo

Zijn andere apps opeens meer gaan verbruiken?
Welke apps staan er in het lijstje als grootverbruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beacho
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-11-2024
hjs schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:52:
[...]

Zijn andere apps opeens meer gaan verbruiken?
Welke apps staan er in het lijstje als grootverbruikers?
das juist het vreemde; helemaal niks. Zelfs als ik hem opstart en wifi/gps/bluetooth uit zet verliest hij nog 40% meer dan enkele weken geleden. en ik heb slurpers zoals facebook er niet eens opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:26

Flipm0de

geen

765G is nou niet echt een verbetering toch?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De 765G is wel degelijk een verbetering ten opzichte van de 730G in de Pixel 4a

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:26

Flipm0de

geen

Zer0 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:02:
De 765G is wel degelijk een verbetering ten opzichte van de 730G in de Pixel 4a
ah ja ik keek verkeerd! Dit is dezelfde als in de 4a 5g. Alleen nieuw dus een jaar langer support.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 00:07
Dit is geen 4a opvolger, eerder opvolger van de 4a "XL" die niet is uitgebracht. De 5a is stukje groter dan de 4a.

Oftewel: de tijd van compacte Android telefoons is definitief voorbij. De Pixel 4a was de laatste. Gelukkig is die echt snel zat en prima (sneller dan mijn S20 zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-06 23:03
Jazco2nd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:35:
[...]

Dit is geen 4a opvolger, eerder opvolger van de 4a "XL" die niet is uitgebracht. De 5a is stukje groter dan de 4a.

Oftewel: de tijd van compacte Android telefoons is definitief voorbij. De Pixel 4a was de laatste. Gelukkig is die echt snel zat en prima (sneller dan mijn S20 zelfs).
Oftewel de opvolger van de 4a 5G, wat eigenlijk een 4a XL is ;)

Ik ben bewust overgestapt van de 4a naar de 4a 5G. De 4a is fantastisch en compact, maar net iets te compact voor mijn vrij grote handen (en je weet wat ze zeggen: "Grote handen.... Grote telefoon!" ;) )

Jammer dat de nieuwe a-lijn weer groter lijkt te worden, want het formaat van de 4a 5G is wat mij betreft het maximum en al net niet meer als 'compact' te classificeren.

Overigens zit er qua performance echt geen merkbaar verschil tussen de 4a en de 4a 5G. Die op papier íets betere processor merk je echt niet. De batterij van de 5G gaat wel iets langer mee en de speakers zijn wat beter. Verder is het om het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:40
BBBrt schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:31:
[...]

Oftewel de opvolger van de 4a 5G, wat eigenlijk een 4a XL is ;)

Ik ben bewust overgestapt van de 4a naar de 4a 5G. De 4a is fantastisch en compact, maar net iets te compact voor mijn vrij grote handen (en je weet wat ze zeggen: "Grote handen.... Grote telefoon!" ;) )

Jammer dat de nieuwe a-lijn weer groter lijkt te worden, want het formaat van de 4a 5G is wat mij betreft het maximum en al net niet meer als 'compact' te classificeren.

Overigens zit er qua performance echt geen merkbaar verschil tussen de 4a en de 4a 5G. Die op papier íets betere processor merk je echt niet. De batterij van de 5G gaat wel iets langer mee en de speakers zijn wat beter. Verder is het om het even.
Inderdaad lijkt het meer een opvolger van de Pixel 4a 5G. Alhoewel je dan weer kan afvragen wat de upgrade is, aangezien de processor hetzelfde is, zelfde werkgeheugen, zelfde camera's.

Ok grotere batterij en IP67 classificatie. Maar je kan het nauwelijks een upgrade noemen ten opzichte van de Pixel 4a 5G.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Inderdaad, Pixel 5a = rebranded 4a 5G in groter jasje.
Gelukkig is de audiojack gebleven.. maar je kan dus net zo goed voor de 4a 5G gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasicbit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 23:08
Ik heb de pixel 4a een aantal maanden gehad, achteraf gezien te compact hoewel om deze reden. aangeschaft. Hangt zeker ook af van het formaat van je handen. Ook de randen waren net iets te rond. Het scherm ook vrij zwak en kwetsbaar en duur met vervangen. Dus koop dan zeker een hoes erbij. Ik vond de camera ook niet echt super, hier had ik wel meer van verwacht. Overigens verder een prima toestel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-04 22:03
fasicbit schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:08:
. Ik vond de camera ook niet echt super, hier had ik wel meer van verwacht. Overigens verder een prima toestel.
Camera niet goed ? duuhh ik heb foto's vergeleken met een iphone 11 en 12 waar die van mij het heel wat beter en mooier deed. Meeste merken kunnen wat leren van de camera en software .die Google gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-06 23:03
auroortje schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:40:
[...]

Camera niet goed ? duuhh ik heb foto's vergeleken met een iphone 11 en 12 waar die van mij het heel wat beter en mooier deed. Meeste merken kunnen wat leren van de camera en software .die Google gebruikt
Tja, mijn vriendin heeft een iPhone 11 en zij vind al mijn foto's altijd 'flets'. Dan laat ik haar zien dat mijn foto eigenlijk de werkelijkheid weergeeft en haar iPhone er een waas van 'neppe' kleuren overheen gooit. Daarvan is zij dan niet onder de indruk... :P

Dus wil je zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid staan, dan wint de Pixel van de meeste toestellen. Maar maakt dat je geen reet uit en gooi je toch standaard allemaal filters etc over je foto's, dan zijn veel van de concurrenten net zo goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 21:37
Wat ik niet zo goed snap is waarom de telefoon het type foto dat ik ga nemen niet voorspelt. Bijvoorbeeld in het donker, gaat die niet vanzelf op nightsight, of als ik een foto neem van een gezicht, doet die niet vanzelf portrait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
SCIxX schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:22:
Wat ik niet zo goed snap is waarom de telefoon het type foto dat ik ga nemen niet voorspelt. Bijvoorbeeld in het donker, gaat die niet vanzelf op nightsight, of als ik een foto neem van een gezicht, doet die niet vanzelf portrait.
Als ik nu een foto maak in het donker, dan komt er een tekst in beeld 'probeer nachtzicht'.

Als ik dan een foto van mezelf maak, staat er 'probeer portret modus'.

Hij schakelt niet zelf over, maar suggereert wel de juiste modus. Heb jij dat niet?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 15:17

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb met m'n 4A wel regelmatig dat hij bij het maken van een foto opeens zo'n "grappige" bewegende foto (laatste seconde als filmpje) maakt. Daar zit ik ook niet echt op te wachten. Heb me er nog niet in verdiept, maar eigenlijk wil ik ook niet dat mijn telefoon teveel zelf nadenkt...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:37
spaceboy schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:15:
Ik heb met m'n 4A wel regelmatig dat hij bij het maken van een foto opeens zo'n "grappige" bewegende foto (laatste seconde als filmpje) maakt. Daar zit ik ook niet echt op te wachten. Heb me er nog niet in verdiept, maar eigenlijk wil ik ook niet dat mijn telefoon teveel zelf nadenkt...
Die is makkelijk uit te zetten.. Camera openen, bovenin het scherm op het pijltje tikken en dan 'Motion Photo's' uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 15:17

spaceboy

Op grote hoogte

rscheper schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:17:
[...]

Die is makkelijk uit te zetten.. Camera openen, bovenin het scherm op het pijltje tikken en dan 'Motion Photo's' uitzetten.
Haha ok dan. Thanks.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 20:15
Ik ben een klein beetje teleurgesteld in het toestel. Althans als mijn provider (BEN) gelijk heeft.
Ik heb hen vandaag eens gebeld omdat ik VoWIFI of Wifi-calling niet kon activeren.
Simpelweg omdat ik de menuoptie niet kan vinden.

BEN mobiel gaf aan dat dit komt omdat men bij Google nog wat moet aanpassen aan de
de telefoon voordat dit mogelijk wordt en dat dat nog steeds niet is gedaan.

Ik blijf dat echter een vreemd verhaal vinden, omdat het bij T-mobile wel gewoon werkt en BEN het netwerk
van T-Mobile gebruikt. Ik zie dan ook niet dat Google hier nog iets voor zal moeten doen.

Is er iemand met dit toestel die wel Wifi-calling via BEN kan gebruiken ?

Als BEN gelijk heeft is dat voor mij wel een reden om bij ze weg te gaan, want de dekking in mijn
huis is niet goed genoeg. Dat komt volgens hun omdat het te goed geisoleerd is. Wifi-calling had dus perfekt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37
Wat is de beste manier om twee whatsapps naast elkaar te draaien op de pixel? Is dat met een app cloner zoals parralel?
Ik wil graag op twee whatsapps tegelijk bereikbaar zijn, eentje voor privé en eentje voor zakelijk.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:59
pingkiller schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:45:
Wat is de beste manier om twee whatsapps naast elkaar te draaien op de pixel? Is dat met een app cloner zoals parralel?
Ik wil graag op twee whatsapps tegelijk bereikbaar zijn, eentje voor privé en eentje voor zakelijk.
WhatsApp Business installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Laatst online: 02:05
CremersDH schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:31:
Ik ben een klein beetje teleurgesteld in het toestel. Althans als mijn provider (BEN) gelijk heeft.
Ik heb hen vandaag eens gebeld omdat ik VoWIFI of Wifi-calling niet kon activeren.
Simpelweg omdat ik de menuoptie niet kan vinden.

BEN mobiel gaf aan dat dit komt omdat men bij Google nog wat moet aanpassen aan de
de telefoon voordat dit mogelijk wordt en dat dat nog steeds niet is gedaan.
Lijkt me een onzinverhaal van Ben.
Hun antwoord zou betekenen dat het op de iPhone wel werkt en dat doet het niet voorzover ik weet.

Ik heb ook Ben en een 4a, helaas ook geen wifi-calling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CremersDH
  • Laatst online: 03-05 20:15
gerritjan schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:03:
[...]

Lijkt me een onzinverhaal van Ben.
Hun antwoord zou betekenen dat het op de iPhone wel werkt en dat doet het niet voorzover ik weet.

Ik heb ook Ben en een 4a, helaas ook geen wifi-calling.
Zie op deze informatie pagina van Ben welke toestellen wel en niet met wifi-calling kunnen werken via Ben. Geen google toestellen dus terwijl je juist die zal verwachten omdat daar bijna alles eerst mee getest wordt. 8)7

Ik blijf het vreemd vinden dat dit anders is dan bij T-mobile wat hetzelfde netwerk zal moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-06 17:33

Inge Janse

post-l33t

CremersDH schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:31:
[...]

Zie op deze informatie pagina van Ben welke toestellen wel en niet met wifi-calling kunnen werken via Ben. Geen google toestellen dus terwijl je juist die zal verwachten omdat daar bijna alles eerst mee getest wordt. 8)7

Ik blijf het vreemd vinden dat dit anders is dan bij T-mobile wat hetzelfde netwerk zal moeten zijn
Mijn vriendin heeft een abonnement bij Simpel, ik bij T-Mobile. Als ik haar bel, bellen we hoogpolig; belt zij mij, dan bellen we laagpolig. Oftewel: you pay peanuts, you get monkey audio :+

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-06 17:33

Inge Janse

post-l33t

Omdat het toestel zo glad is (en ik een baby heb en altijd dacht dat ik geen hoes of screenprotector nodig had O-) ), heb ik hem 3 keer laten vallen, waarvan de laatste een scheur in mijn scherm opleverde, over de hele breedte. Alles werkt nog, er zit alleen een scheur in (en schade aan de zijkanten).

Nu heb ik voor de zekerheid een screen protector erop gezet, min of meer vanuit het idee dat dan de scheur niet erger wordt (want er zit nog een laag overheen). Maar slaat dat ook echt ergens op? Het glas laat zelf niet los, ik haal mijn vingers ook niet open, dus misschien is dit totale onzin (en ik vind zo'n protector echt kapot lelijk). Iemand hier ervaring mee / kennis over? Bedankt!

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Iemand ervaring met reparatie van pixel 4a via google @Hopjesvla79 bijv? Ik heb mijn telefoon gestoten toen deze in mijn achterzak zat, precies op de cameralens waar het hoesje niet beschermd.

Iemand ervaring met reparatie in NL of via google en hoe dat aan te vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:01
@zandpaddo zie hieronder.

Contact opnemen met Google en dan verder zien. Je hebt wellicht een probleem met het adres waar de telefoon naar toe retour gestuurd moet worden. Maar anders even kijken wat klantenservice kan doen. Volgens mij is er een rma pagina voor de pixel waar je alle stappen kan volgen, als ik het me goed herinner meteen met prijs voor de reparatie(Als je de Google even op het land zet waar je hem ook kan kopen)
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:01:
[...]

Voor de geïnteresseerden:

gisteren (15-02) RMA gemeld bij Google. Je krijgt dan een prepaid UPS label om te gebruiken voor het versturen..naar Polen. Daar het retouradres het adres van de vriend in Berlijn is was ik benieuwd of ik dit label ook kon gebruiken vanuit NL. UPS gebeld, en volgens de dame kon dat niet. Eigenwijs dat ik ben toch geprobeerd en gisteren om 12:00 afgegeven. Het inscannen gaf geen enkel probleem, en vanochtend (!) was de mobiel al om ietsjes na 10 afgeleverd in Polen.

Dat doet UPS toch goed ( en heeft Google ieg genoeg betaald om het snel daar te krijgen).
Hij zit nu in de inspectieronde, dat kan een dag of 2-3 duren, maar hopelijk sneller.

Het reparatiebedrijf in Polen is trouwens CDTI, zeg maar de Poolse Dynafix (met dito imago.. :| ) Deze doen oa.a. ook de reparaties voor Oneplus, Samsung, Sony.

*update*

inmiddels net een bericht gekregen dat reparatie duurder is dan vervangen (de punten van mijn stijgijzers waren er ook echt flink doorheen, mogelijk ook minimaal de cameramodule geraakt). ik krijg nu voor hetzelfde geld een refurb terug. (ok, andere optie was niets doen en kapot toestel terug sturen).
Toch best netjes
toon volledige bericht

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:44:
Contact opnemen met Google en dan verder zien.
Hoe krijg ik dat initiele contact dan? Ik zie vast iets over t hoofd maar kom enkel op informatiepagina's uit die je verwijzen naar een Google erkende shop maar nergens de optie om te zoeken waar die dan zou moeten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Cartman! schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:50:
[...]

Hoe krijg ik dat initiele contact dan? Ik zie vast iets over t hoofd maar kom enkel op informatiepagina's uit die je verwijzen naar een Google erkende shop maar nergens de optie om te zoeken waar die dan zou moeten zitten.
Direct voor de pixel is om Google te zetten naar bv Duitsland (of een ander land waar zegen verkopen) Dan zal je zien dat je daar in de shop de Pixel kan kopen en ook support kan krijgen ervoor. Het gaat hier dus om de eigen shop van Google zelf.

Andere optie is om contact te zoeken met Google NL en kijken of ze je kunnen helpen. Kan goed dat ze je dan alsnog doorverwijzen.

Ik heb het via de Duitsland optie gedaan omdat ik daar ook de mobiel gekocht heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 21-08-2021 21:31 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:29:
Direct voor de pixel is om Google te zetten naar bv Duitsland (of een ander land waar zegen verkopen) Dan zal je zien dat je daar in de shop de Pixel kan kopen en ook support kan krijgen ervoor. Het gaat hier dus om de eigen shop van Google zelf.

Andere optie is om contact te zoeken met Google NL en kijken of ze je kunnen helpen. Kan goed dat ze je dan alsnog doorverwijzen.

Ik heb het via de Duitsland optie gedaan omdat ik daar ook de mobiel gekocht heb.
Ok, zal eens proberen of t via Google Duitsland lukt. NL lijkt totaal niet te bestaan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Cartman! schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:41:
[...]

Ok, zal eens proberen of t via Google Duitsland lukt. NL lijkt totaal niet te bestaan namelijk.
Hoe bedoel je niet te bestaan? Store.Google.com gaat hoogstwaarschijnlijk bij jou naar de NL versie. Je moet dus even je Google op Duitsland zetten, dan zal dezelfde store in het Duits staan en zie je de Pixels

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Hopjesvla79 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:01:
[...]

Hoe bedoel je niet te bestaan? Store.Google.com gaat hoogstwaarschijnlijk bij jou naar de NL versie. Je moet dus even je Google op Duitsland zetten, dan zal dezelfde store in het Duits staan en zie je de Pixels
Als ik naar de Duitse ga en dan naar via de aangeboden link naar het repair center ga, kom ik weer uit bij de NL store. Hoe forceer jij dat ie op de Duitse blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voskuh_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 13:38
Zojuist nieuwe pixel 4a in gebruik genomen. Even gegevens van oude telefoon overzetten. Dat ging allemaal goed. Beetje door de menu's gebladerd. Telefoon even weggelegd en nu gaat ie niet meer aan. Er gebeurt niks als ik de power knop indruk, ook niet gedurende een minuut. Power knop en volume down doet ook niks. Bij aansluiten oplader ook geen reactie.
Kan ik nog iets anders proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
zandpaddo schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:35:
[...]

Als ik naar de Duitse ga en dan naar via de aangeboden link naar het repair center ga, kom ik weer uit bij de NL store. Hoe forceer jij dat ie op de Duitse blijft?
Durf ik even niet te zeggen hoe me dat gelukt is, volgens mij ergens bij je eigen Google instellingen. Ben op vakantie en op de.mobiel gaat dit wat lastiger ;) . Maar het moet lukken, dat sowieso.

*Edit* kan je nergens in de adresbalk NL veranderen naar DE om het zo zelf te forceren?

[ Voor 8% gewijzigd door Hopjesvla79 op 22-08-2021 11:29 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
voskuh_ schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:43:
Zojuist nieuwe pixel 4a in gebruik genomen. Even gegevens van oude telefoon overzetten. Dat ging allemaal goed. Beetje door de menu's gebladerd. Telefoon even weggelegd en nu gaat ie niet meer aan. Er gebeurt niks als ik de power knop indruk, ook niet gedurende een minuut. Power knop en volume down doet ook niks. Bij aansluiten oplader ook geen reactie.
Kan ik nog iets anders proberen?
10 minuten aan de lader leggen en nog eens proberen met power knop?

En heel goed kijken op het scherm of je niet toch iets ziet? Laagste helderheid is met veel licht echt nauwelijks te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door evleerdam op 22-08-2021 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svd87
zandpaddo schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:35:
[...]

Misschien dat het volgende helpt: Via google.com kun je rechtsonderin naar geavanceerde instellingen. Vervolgens zet je je locatie op Duitsland. Je kunt dit het beste doen op een laptop/pc.
Ik heb laatst ook geprobeerd contact te krijgen met Google over mijn Pixel 4a voor garantie. Ik ben er niet uitgekomen. Toen maar opgestuurd naar Belsimpel waar ik 'm gekocht heb. Pixel is al bijna 3 weken weg en nog niet gemaakt...

[ Voor 19% gewijzigd door svd87 op 22-08-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voskuh_
evleerdam schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:20:
[...]

10 minuten aan de lader leggen en nog eens proberen met power knop?

En heel goed kijken op het scherm of je niet toch iets ziet? Laagste helderheid is met veel licht echt nauwelijks te zien.
Helaas, dit geeft ook geen reactie. Zowel power knop als power knop en volume down tegelijkertijd. Trilt ook niet even ofzo.

Edit: via USB aan laptop gehangen en ik kom nu wel in fastboot. Als ik dan op start druk dan zie ik heel kort Google logo in beeld en gebeurt er niks meer. Maar even kijken of ik kan resetten.

[ Voor 18% gewijzigd door voskuh_ op 22-08-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
svd87 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:30:
[...]

Misschien dat het volgende helpt: Via google.com kun je rechtsonderin naar geavanceerde instellingen. Vervolgens zet je je locatie op Duitsland. Je kunt dit het beste doen op een laptop/pc.
Ik heb laatst ook geprobeerd contact te krijgen met Google over mijn Pixel 4a voor garantie. Ik ben er niet uitgekomen. Toen maar opgestuurd naar Belsimpel waar ik 'm gekocht heb. Pixel is al bijna 3 weken weg en nog niet gemaakt...
Dat is het idd

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
[...]

Ik heb laatst ook geprobeerd contact te krijgen met Google over mijn Pixel 4a voor garantie. Ik ben er niet uitgekomen.
Waar kwam je niet uit precies?
Toen maar opgestuurd naar Belsimpel waar ik 'm gekocht heb. Pixel is al bijna 3 weken weg en nog niet gemaakt...
Daar was ik al bang voor ja dat t via hun zo lang zal duren :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svd87
Cartman! schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:25:
[...]

Waar kwam je niet uit precies?
Om direct contact te krijgen met Google Nederland. Had wel een telefoonnummer van Google Support maar dat is vanwege coronamaatregelen niet bereikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

[...]

Thanks. Via de Duitse site aangemeld voor reparatie, via mailboxde.com retour. Ik ben benieuwd en houdt jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
zandpaddo schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:26:
[...]

Thanks. Via de Duitse site aangemeld voor reparatie, via mailboxde.com retour. Ik ben benieuwd en houdt jullie op de hoogte.
Mooi dat het gelukt is! Bij mij ging alles zeer snel. Het retourlabel kan je (kon ik ieg) gewoon hier in NL gebruiken om te verzenden. Heb je al een indicatie wat het gaat kosten?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Hopjesvla79 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:47:
[...]

Mooi dat het gelukt is! Bij mij ging alles zeer snel. Het retourlabel kan je (kon ik ieg) gewoon hier in NL gebruiken om te verzenden. Heb je al een indicatie wat het gaat kosten?
Ja 115 euro, vind het veel voor alleen een backshell maar wacht af wat het uiteindelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20

DirtyBird

Praktiserend denker

Mijne komt morgen binnen. Wat een horrortopic zo, die laatste pagina :-p
Ik kom van een sony xz1 compact en denk dat ik deze best groot ga vinden zo. Ben benieuwd.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

DirtyBird schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:32:
Mijne komt morgen binnen. Wat een horrortopic zo, die laatste pagina :-p
Ik kom van een sony xz1 compact en denk dat ik deze best groot ga vinden zo. Ben benieuwd.
Laat je niet afschrikken, het is verder een heerlijk toestel hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voskuh_
zandpaddo schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:26:
[...]

Hoe heb je contact gekregen? Ik probeer me ook aan te melden voor reparatie, maar als ik mijn imei nummer heb ingevuld en het probleem selecteer, dan staat er dat het onder garantie valt en zie ik twee knoppen, terugbellen of chat. Maar bij beide knoppen kom ik weer op een algemene helppagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

voskuh_ schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:03:
[...]

Hoe heb je contact gekregen? Ik probeer me ook aan te melden voor reparatie, maar als ik mijn imei nummer heb ingevuld en het probleem selecteer, dan staat er dat het onder garantie valt en zie ik twee knoppen, terugbellen of chat. Maar bij beide knoppen kom ik weer op een algemene helppagina.
Op dezelfde manier, maar bij mij is het geen garantie en kreeg ik een bedrag te zien en de optie om mijn betaalgegevens in de voeren een verzendlabel aan te maken.

(schade aan achterkant behuizing)

Het zou kunnen dat je garantie moet claimen via het verkooppunt (FNAC of MM.de bijv)? Google bellen / chatten werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voskuh_
zandpaddo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Op dezelfde manier, maar bij mij is het geen garantie en kreeg ik een bedrag te zien en de optie om mijn betaalgegevens in de voeren een verzendlabel aan te maken.

(schade aan achterkant behuizing)

Het zou kunnen dat je garantie moet claimen via het verkooppunt (FNAC of MM.de bijv)? Google bellen / chatten werkt niet?
Bedankt. Uiteindelijk via google store sales team via chat doorverbonden naar juiste afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-06 10:31

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik heb vorig jaar een Pixel4a overgenomen hier op Tweakers. Dit was een groot drama. Gelijk na ontvangst deed de camera het niet en mocht ik terug naar de winkel waar deze Tweaker het toestel had gekocht (Essen, Mobilcom). Hier begon de ellende. Men vertelde aan de telefoon dat ik beter de volgende dag kon komen ivm drukte. De volgende dag kreeg ik bij aankomst te horen: jammer dat je niet een dag eerder kwam, dan had je een nieuwe gekregen maar nu is hij een dag buiten de omruilgarantie :(. Afijn, toestel 2 weken later terug, bij thuiskomst viel het toestel steeds vaker uit, weer naar Essen (totaal 3 uur rijden heen en terug). Weer 2 weken later, zelfde verhaal, zelfde defect.

Na moeilijk doen mocht ik bij gods gratie uiteindelijk terecht bij de shop in Kleve, dichterbij. Hier is het toestel ook nog 4 keer ter reparatie geweest. Afgelopen week opgehaald en aangegeven dat ik het nu ondertussen wel echt spuugzat was om steeds weer hetzelfde toestel met hetzelfde probleem terug te krijgen en of er niet een vervangend toestel geleverd kon worden, desnoods met bijbetaling van mijn kant.

Kreeg allemaal smoesjes over het niet kunnen van omruilen, ik zou alleen binnen 6 maanden hier recht op hebben. Dat de winkel dicht was in corona en daardoor het eerste half jaar voorbij was maakte niet uit, men had niks met Corona te maken, regels zijn regels, pech voor mij. Ik volgens hem dat hij al 5 keer gerepareerd was, want zij hadden hem pas 3 keer gehad, ze hadden niks te schaften met het feit dat hij al 2 keer bij een ander filiaal ter reparatie was geweest, ik mocht blij zijn hem hier te mogen brengen. Garantie was ook maar 1 jaar, 2 jaar was onzin. Ik moest het maar regelen met Google. Ik ben niet sterk in Duits dus vroeg meneer of hij wellicht Engels met mij kon praten, antwoord: ik ben een Duitser, ik praat Duits....
Uiteindelijk bleek het toestel dus eindelijk omgeruild te zijn, dit wist meneer mij pas verbaasd te melden nadat hij zelf de reparatie erbij pakte. Er wordt dus ook niks bijgehouden betreffende reparaties en status ervan.

Kortom doe jezelf een plezier en als je voor een dergelijk toestel kiest, haal hem dan bij Saturn of MediaMarkt. Mobilcom is echt een oplichtersbende waarvan ik verbaasd ben dat deze nog bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .phoz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:20
Of je koopt hem in bij Fnac Belgie https://www.nl.fnac.be/Go...martphone-Zwart/a15084793 voor 350e?

[ Voor 3% gewijzigd door .phoz op 28-08-2021 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Even een positieve ervaring tussendoor: ik heb mijn defecte Pixel 4a afgelopen maand bij Mobiel.nl afgegeven. Opsturen had ook gekund maar het is hier niet ver vandaan. Twee weken later kreeg ik een vervangend toestel thuisgestuurd, een refurb in nieuwstaat.

Omdat ik inmiddels een Pixel 5 had gekocht maakte de afhandeling van de garantie me niet zoveel uit, ik hield rekening met een lang en frustrerend proces. Het viel uiteindelijk enorm mee!

Wat het probleem met mijn Pixel 4a was is nooit duidelijk geworden. Canaria in "[Google Pixel 4a] Ervaringen & Discussie" maar ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsuMa2xzZeoXon13meqR9YSLTVQ=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/sSQ6pZCEX98h58or4k1bWqL5.png?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2uicf5AhXfQH9let6FKiP-Ktgw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/4pUnzxuTSpGmQ8JHJqw5cJwI.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGxwrEem-dOuhwQXYKn3zuXiSNc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jE3WoO8A6U8zysh3KWMdMkHM.jpg?f=fotoalbum_medium

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:56
Canaria schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:32:
Even een positieve ervaring tussendoor: ik heb mijn defecte Pixel 4a afgelopen maand bij Mobiel.nl afgegeven. Opsturen had ook gekund maar het is hier niet ver vandaan. Twee weken later kreeg ik een vervangend toestel thuisgestuurd, een refurb in nieuwstaat.

Omdat ik inmiddels een Pixel 5 had gekocht maakte de afhandeling van de garantie me niet zoveel uit, ik hield rekening met een lang en frustrerend proces. Het viel uiteindelijk enorm mee!

Wat het probleem met mijn Pixel 4a was is nooit duidelijk geworden. Canaria in "[Google Pixel 4a] Ervaringen & Discussie" maar ook

[Afbeelding] [Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt een soort GPU issue, mooi dat je een vervangend toestel hebt gekregen!
Hier nog altijd blij met mijn 4a sinds 2 november 2020 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chili
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-06 22:29
Vanwege het vervroegd overlijden van mijn Motorola One Vision overweeg ik ook een Pixel 4a aan te schaffen. Ik heb graag een "kleine" telefoon, goede camera, zo kaal mogelijke Android, goede sensoren en liefst ook een goede batterij, budget max € 400.
Ook zou ik graag 2 tot 3 jaar met een telefoon doen, is de Pixel 4a nog relevant genoeg? Of begint deze al te verouderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nu met de laatste updat van de nova-launcher werkt die teller helemaal niet meer (die externe die al uit de store was verdwenen, kan ff niet op de naam komen).
Maar nu verdwijnt het tellertje zodra je een app open heb gehad. Bijvoorbeeld bij 1 vd 4 wordfeud spellen een woord heb gelegd staat er niks ipv 3.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Chili schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:15:
Vanwege het vervroegd overlijden van mijn Motorola One Vision overweeg ik ook een Pixel 4a aan te schaffen. Ik heb graag een "kleine" telefoon, goede camera, zo kaal mogelijke Android, goede sensoren en liefst ook een goede batterij, budget max € 400.
Ook zou ik graag 2 tot 3 jaar met een telefoon doen, is de Pixel 4a nog relevant genoeg? Of begint deze al te verouderen?
Nog steeds een top toestel. De 5a volgt de 4aXL op. Niet de 4a hoor. Mijn vriendin heeft m en ik (had geen keuze, via werk) de Samsung S20. Bizar maar de 4a maakt betere foto's, met afstand, is sneller in gebruik, weegt minder en gaat gek genoeg langer mee op de accu.
Sowieso vééél prettigere software.
Ik lijk voor elke populaire functie wel minstens 3 apps te hebben (Google, Samsung en Microsoft en nog een AOSP als het ff kan).

Zelfs in settings van de Samsung dingen als do not disturb, sleep, red light etc op verschillende plekken moet instellen, terwijl dat op de Pixel allemaal op 1 plek zit. Na ruim een half jaar (ben echt geen digibeet) weet ik sommige dingen nog steeds niet te vinden.

De 4a is echt met eenzame afstand de meest ondergewaardeerde smartphone van dit moment. Toont ook wel aan wat bloated software op een niet-Qualcomm chipset doet.

[ Voor 19% gewijzigd door Jazco2nd op 05-09-2021 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-06 20:37
Misschien een beetje offtopic, maar misschien weet iemand hier het antwoord.

Ik wil mobiel betalen via NFC gaan gebruiken via de bank app op de pixel 4a. Natuurlijk heel handig net zoals bij de pinpas. Nu weet ik dat bij drukke plekken de kans bestaat dat je contactloos gerold kan worden (YouTube: Contactloos zakkenrollen tot duizenden euro's (Consumentenbond)).

Dit is dan weer op te lossen met een mooie aluminium pashouder, maar hoe zit dit met de NFC op de telefoon, hoe kwetsbaar is dit?

Pixel bevalt trouwens nog erg goed :)

• jongetje
  • Laatst online: 23:33
user_tweakers schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:16:
maar hoe zit dit met de NFC op de telefoon, hoe kwetsbaar is dit?
Dat werkt toch alleen als je de app open hebt staan?

• Eric666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 15:20
Je kunt aangeven in de app (iig bij de ING) dat je biometrie bevestiging wilt doen voor elke transactie.

Eric666

• hjs
  • Niet online

hjs

Eric666 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 07:33:
Je kunt aangeven in de app (iig bij de ING) dat je biometrie bevestiging wilt doen voor elke transactie.
ASN ook, scant mn vinger afdruk voordat ik kan betalen.
En omdat ik het niet vaak gebruik heb ik NFC standaard uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Hebben anderen dit probleem ook? Heb het al maanden maar wordt wel echt irritant:

Je zit middenin een app, bijv Albert heijn of Firefox browser, te scrollen, lezen of typen en plots gaat je scherm uit.

Je moet zelf je scherm weer aanzetten en de app weer openen.

Ik game niet met deze telefoon, heb 70% vrije storage ruimte. Ik heb nooit heleboel tabs open. Kortom: geen veeleisende gebruiker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 15:15
Heb je misschien een screen protector die over de proximity sensor valt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:11
Ik heb de mijne nu een week binnen maar wat een fijn toestel is dit zeg. Lekker snel, schitterend scherm en perfecte maat. Lang getwijfeld tussen de Samsung S10e of deze maar ben zeer blij. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 12:41
Ik ben inmiddels al een tijdje ruim tevreden met mijn 4a, het enige wat ik mis is een goed hoesje voor er omheen.

Ik zou eigenlijk een origineel hoesje van Google willen hebben, maar die dingen zijn zo slecht te verkrijgen als de gemiddelde GPU. Heeft een van jullie nog een goede suggestie? Op het moment heb ik een dbrand skin in bestelling voor in ieder geval enige bescherming.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
chickpoint schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:11:
Ik ben inmiddels al een tijdje ruim tevreden met mijn 4a, het enige wat ik mis is een goed hoesje voor er omheen.

Ik zou eigenlijk een origineel hoesje van Google willen hebben, maar die dingen zijn zo slecht te verkrijgen als de gemiddelde GPU. Heeft een van jullie nog een goede suggestie? Op het moment heb ik een dbrand skin in bestelling voor in ieder geval enige bescherming.
Ik heb een Spigen Rugged Armor en ben er wel tevreden over, deze:

https://www.amazon.nl/dp/...7891_422970411_E_301_dt_1

Overigens is mijn achterkant wel lelijk bekrast (van het toestel zelf dus). Allemaal kleine deukjes van zand denk ik. Toch wel het nadeel van een plastic achterkant icm een hoesje. Dat gaat echt krassen.

Voordeel van het hoesje is dan weer dat je het niet ziet natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04
chickpoint schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:11:

Ik heb zelf deze;
https://www.amazon.nl/Spi...bescherming/dp/B083MZDRKW

Dus een beetje de zware versie van Spigen. Voetje is uitklapbaar en zeer praktisch. De telefoon heeft echt al flink wat klappers gemaakt maar nog geen crashje of malheur te bekennen met deze hoes.

Verdient wellicht niet de schoonheidsprijs, maar wel stevig en functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:44
Ik heb dezelfde voor een 4a 5G. Helemaal eens met @Lord_Dain : beetje lomp, maar erg stevig en voetje is erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Out.of.Control schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:30:
Ik heb dezelfde voor een 4a 5G. Helemaal eens met @Lord_Dain : beetje lomp, maar erg stevig en voetje is erg handig.
Had dezelfde tough armor ook jaren op mijn Samsung S7. Die maakte ook flinke klappers haha.. allemaal overleefd... echt, ik kan niet zonder deze dingen om mijn telefoons, denk dat ik anders elk (half) jaar mijn telefoon afschrijf en dan wordt het een duur grapje :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:11
Android 12 is zojuist beschikbaar gekomen! Updating...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• svd87
Bobbika schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:09:
Android 12 is zojuist beschikbaar gekomen! Updating...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uCkOVwdMfaPLMM2uOA_X0TvIvk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zZUNvmK65b0kieHgawky3zFq.png?f=fotoalbum_large
Hier het bewijs 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-06 09:14
Ik kan hem ook binnenhengelen, ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-06 01:22
Iemand enige idee of shelter prima werkt op Android 12?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik hang rustig achterover en wacht lekker op de ervaringen hier. Succes met de update mensen en keep us posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:40

KL643

beeldaandemuur

Nou.. voor mij net zoals vorige "grote updates" niet heel spannend allemaal als gewone gebruiker. Cosmetisch ziet het 1 en ander er gelikter uit, wat veranderingen in de privacy settings etc. Het is nog steeds een Pixel 4a gebleven :+ en daar is niets mis mee want het is gewoon een hele fijne telefoon.

Edit : iemand enig idee waar ik het moet zoeken voor de transparante klok widget op mijn scherm? Mijn Pixel 4a heeft die optie en bij die van mijn vriendin krijg ik die optie niet te zien.. (gebruiken beide Nova launcher)

[ Voor 27% gewijzigd door KL643 op 19-10-2021 20:29 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Is er iemand met KPN die kan checken of je in Android 12 wel Voice over LTE en Voice over WiFi kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 19:51
KL643 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:27:

Edit : iemand enig idee waar ik het moet zoeken voor de transparante klok widget op mijn scherm? Mijn Pixel 4a heeft die optie en bij die van mijn vriendin krijg ik die optie niet te zien.. (gebruiken beide Nova launcher)
Zojuist ook 12 binnengeharkt. De transparante klok zit i.i.g. in de widget ‘gestapeld’ of ‘digitaal’ . Als je die op het startscherm zet, krijg je de optie om ‘transparant’ te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Frup schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:14:
[...]

Zojuist ook 12 binnengeharkt. De transparante klok zit i.i.g. in de widget ‘gestapeld’ of ‘digitaal’ . Als je die op het startscherm zet, krijg je de optie om ‘transparant’ te kiezen.
Dat werkt inderdaad zo op die van mij.. op de telefoon van mijn vriendin krijg ik die optie niet..

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 19:51
KL643 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:19:
[...]

Dat werkt inderdaad zo op die van mij.. op de telefoon van mijn vriendin krijg ik die optie niet..
Ook zonder Nova launcher geprobeerd? Ik gebruikte eerst ook een andere launcher (Smart Launcher) maar de standaard Pixel launcher is eigenlijk ook goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:27
Ik heb ook alleen die poep kleurige achtergrond bij de klok. Ik krijg die optie niet om hem transparant te maken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Kan je de Google elementen, search enzo verbergen op je homescreen met Android 12? Anders blijf ik lekker bij de simpele Pear Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Jazco2nd schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:31:
Kan je de Google elementen, search enzo verbergen op je homescreen met Android 12? Anders blijf ik lekker bij de simpele Pear Launcher.
Werkt die launcher dan niet op 12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

da_PSI schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:29:
Ik heb ook alleen die poep kleurige achtergrond bij de klok. Ik krijg die optie niet om hem transparant te maken... :(
Gebruik je een andere launcher?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
hjs schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:48:
[...]

Werkt die launcher dan niet op 12?
Geen idee, wordt in elk geval nog nauwelijks geüpdate. ik ben tevreden met 11 en de screenshots van 12 die ik zie, krijg ik niet het idee dat ik nu iets vreselijks mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 16:52
Ik heb ineens al mijn foto's dubbel in de Google photos app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
KL643 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:58:
[...]

Gebruik je een andere launcher?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Yes... Maar ook uitgezet, en werkt niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

da_PSI schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:43:
[...]

Yes... Maar ook uitgezet, en werkt niet :p
Mmm.. dat is namelijk het enige verschil tussen die van mij (donker) en die van mijn vriendin (licht). Bij mij werkt het wel, bij die van haar niet..

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zijn er meer mensen die na de update problemen hebben om hun mobiele dataverbinding weer aan de praat te krijgen? Ik zit bij Youfone. Onder Android 11 niks aan het handje, in Android 12 is er geen netwerkverbinding mogelijk.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svd87
Ik ben nog niet weg van de grote knoppen in het snelle instellingenmenu. Komt allemaal een beetje lomp en log over. Maar goed, ik houd dan ook meer van een minimalistische stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

arnovos schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 00:04:
Zijn er meer mensen die na de update problemen hebben om hun mobiele dataverbinding weer aan de praat te krijgen? Ik zit bij Youfone. Onder Android 11 niks aan het handje, in Android 12 is er geen netwerkverbinding mogelijk.
Hier ook Youfone en geen problemen met de netwerkverbinding

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-06 00:52
stijn014 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:21:
same...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
KL643 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:44:
[...]

Mmm.. dat is namelijk het enige verschil tussen die van mij (donker) en die van mijn vriendin (licht). Bij mij werkt het wel, bij die van haar niet..
hier ook donker thema en stock launcher etc...en geen transparante klok. Vreemd dat het bij jou wel werkt. Ach ja, misschien moeten we het er maar mee doen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
stijn014 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:21:
hier ook. Ik zie wel dat beide foto's een andere naam hebben. Waarom weet ik niet. Ze zitten zo te zien beiden wel in dezelfde map.

*edit* niet allemaal dubbel. Bij mij voornamelijk de foto's die ik gemaakt heb met de Untappd app.

[ Voor 15% gewijzigd door Hopjesvla79 op 20-10-2021 07:51 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
hij staat er hier ook op (4a)
hekelpuntjes thus far:
*animatiesnelheid (fancy maar traaaaag)van fingerprint unlock, en als je die op dubbele snelheid zet via developers options dan krijg je soms 2 lockscreens...
*clock met solid achtergrond, ontzettend lelijk en geen transparency opties (niet op stock, niet met nova launcher).
*menus zijn grootte "blinde oma", 100% kans om niet mis te duwen maar zonde van de schermruimte

voor de twijfelaars: alles wat ik op android 11 draaide werkt nu ook, geen gekke bugs of reinstalls

[ Voor 4% gewijzigd door dyrc op 20-10-2021 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Aangezien mijn telefoon ook belangrijk is voor een aantal dagelijkse zaken, vraag ik me af of er mensen die nu op android 12 zitten de volgende apps goed werkend hebben: ING Bankieren & Microsoft Authenticator. Het zal vast wel al compatible zijn, maar werkt het ook nog steeds na een inplace upgrade van 11?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
  • Laatst online: 20:37
Lord_Dain schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:52:
Aangezien mijn telefoon ook belangrijk is voor een aantal dagelijkse zaken, vraag ik me af of er mensen die nu op android 12 zitten de volgende apps goed werkend hebben: ING Bankieren & Microsoft Authenticator. Het zal vast wel al compatible zijn, maar werkt het ook nog steeds na een inplace upgrade van 11?
ING kan ik niets over zeggen, Microsoft Authenticator lijkt het prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
Lord_Dain schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:52:
ING bankieren werkt ook. Sinds de 1e Beta trouwens al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-06 10:05
Hier sinds gister ook naar 12 maar geen problemen met de standaard apps.

Vandaag met inloggen voor het werk ook geen problemen met de verschillende authenticator apps, alles werkt momenteel zonder problemen.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste

Let op:
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen