Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-04 10:49
Hallo,

Ik weet niet of ik hier goed zit, misschien is het ook een netwerk-topic, dus graag verplaatsen indien nodig.

Sinds 10 dagen hebben we ander internet (zelfde provider, nieuw abonnement). Echter, sindsdien we dit nieuwe abonnement hebben, laden veel apps op mijn Google Pixel 4a met Android 11 niet of nauwelijks. Dit terwijl we op laptops/desktop/smart tv geen verbindingsproblemen hebben.

Zo laadt de Wikipedia webpagina op laptop/desktop prima, maar laadt de Wikipedia app niet (de app opent wel, maar er verschijnt niks). Hetzelfde geldt voor bijv. de NOS app, de ABN Amro app, Paypal, een andere bankapp, 9GAG app).

Ook mijn vriendin (Huawei P30 lite) heeft hetzelfde probleem; bepaalde apps laden langzamer. En ook interessant, een datavretende app als Instagram laadt snel en vertoont geen problemen.

We zijn wel van 250 Mbit kabel naar 100 Mbit kabel gegaan, maar dit mag voor een app niets uitmaken (bijv. Wiki is voornamelijk tekst), lijkt me. Met het nieuwe abonnement kregen we ook een nieuwe router maar eigenlijk is daar niet zo veel anders aan; nieuw model maar nog steeds verbinding via WIFI 5G, ac of zelfs ax).

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Vrij irritant allemaal, want ik bankier bijv. nu weer "oldschool" via mijn desktop (en heb daarvoor weer de edentifier nodig) i.p.v. op mijn telefoon.

Dank alvast voor alle tips en input! :)

www.flickr.com/malvlex

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:41

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Back to basics (en ja, ik zal dingen roepen die je al gedaan hebt)

- alle WiFi-netwerken op je smartphone even weggooien / vergeten
- indien mogelijk op de router een EXTRA DNS-server invullen naar 1.1.1.1 of 8.8.8.8
- router even herstarten hierna (zelfs als het niet gevraagd wordt)
- smartphone laten aanmelden op WiFi; je zal dus je password moeten invullen
- en hoe gaat het nu?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-04 10:49
MAX3400 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:07:
Back to basics (en ja, ik zal dingen roepen die je al gedaan hebt)

- alle WiFi-netwerken op je smartphone even weggooien / vergeten
- indien mogelijk op de router een EXTRA DNS-server invullen naar 1.1.1.1 of 8.8.8.8
- router even herstarten hierna (zelfs als het niet gevraagd wordt)
- smartphone laten aanmelden op WiFi; je zal dus je password moeten invullen
- en hoe gaat het nu?
Netwerken vergeten/wissen en opnieuw verbinden heb ik idd geprobeerd. De routerinstellingen zijn, zelf als je switched naar geavanceerd, nog steeds beperkt. Deze optie ook niet tegengekomen helaas.

Zal na het werk vandaag nog eens een router reset doen. Want dat heb ik nog niet gedaan nadat ik hem de eerste keer heb geïnstalleerd.

Het vreemde is echter, dat ook mobiele webpagina's gewoon laden. Dus bijv. Wikipedia via de browser gaat snel en zonder haperen. Via de app duurt het laden minstens een minuut (start/hoofdpagina) of in het geval van de ABN app, gewoon helemaal niks.

www.flickr.com/malvlex