VoLTE is stuk op heel veel niveaus.. Ik heb er laatst nog een verhaaltje over gehouden bij Met Nerds om Tafel. Google heeft VoLTE nu wel breder aan gezet voor gebruikers. Tot nu toe zie ik nog niets bij KPN gebeuren. Maar misschien verandert dat nog https://support.google.com/pixelphone/answer/12240791?hl=en
Heeft iemand hier ervaring met een haperende 4G verbinding in het buitenland? Ik heb een abbo van Simpel en in Nederland nooit problemen. Nu ben ik een paar dagen in Bern (Zwitserland) en heb het al vaak meegemaakt dat na een paar uur de dataverbinding weg lijkt te zijn. Staat dan wel 4G en zo'n R-symbool daarnaast, maar data komt niet over. Herstart van de Pixel 4A lijkt het op te lossen, maar soms ook niet.
Iemand een idee waar ik naar kan kijken?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
je zit in Zwitserland..dat is niet EU en bij sommige providers valt dit dus niet in je bundel; (OA T-Mobile). Hoe dit bij Simpel zit weet ik niet maar zou dat niet de oorzaak kunnen zijn, of dat je mobiel switched naar een andere provider vanwege betere bereik maar dat je daar niet op kan?spaceboy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:45:
Heeft iemand hier ervaring met een haperende 4G verbinding in het buitenland? Ik heb een abbo van Simpel en in Nederland nooit problemen. Nu ben ik een paar dagen in Bern (Zwitserland) en heb het al vaak meegemaakt dat na een paar uur de dataverbinding weg lijkt te zijn. Staat dan wel 4G en zo'n R-symbool daarnaast, maar data komt niet over. Herstart van de Pixel 4A lijkt het op te lossen, maar soms ook niet.
Hi Ha Hopjesvla
Met KPN en Pixel 4a afgelopen meivakantie nog in Zwitserland geweest, ook kanton Bern. Maar geen issues gehad. Vorige jaren met KPN ook niet trouwens. Maar wel een andere provider dus.
Trotse vader!
Ik heb de laatste tijd meerdere problemen met Android op de Pixel 4a. De irritantste zijn wel het unlock geluid dat zich vaak herhaalt (speelt dubbel, of 3 keer, of een ontelbaar aantal keer). Ook loopt de Android interface vaak vast wanneer ik apps wil afsluiten. Meestel gebeurt dat als er Google apps zoals de Play Store of Youtube open staan.
Ik heb al getest met verschillende launchers, maar dat helpt niet. Ook cache van de standaard Google onderdelen legen helpt niet. De updates van de afgelopen 3 maand lossen dit probleem ook niet op.
Ik heb al getest met verschillende launchers, maar dat helpt niet. Ook cache van de standaard Google onderdelen legen helpt niet. De updates van de afgelopen 3 maand lossen dit probleem ook niet op.
Ik heb hier geen last van, de enige maffe bug die ik ken is dat na verloop van tijd de home button onscreen het niet meer doet. Een herstart lost dit probleem voorlopig op. Heb je dat al geprobeerd?meintje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:59:
Ik heb de laatste tijd meerdere problemen met Android op de Pixel 4a. De irritantste zijn wel het unlock geluid dat zich vaak herhaalt (speelt dubbel, of 3 keer, of een ontelbaar aantal keer). Ook loopt de Android interface vaak vast wanneer ik apps wil afsluiten. Meestel gebeurt dat als er Google apps zoals de Play Store of Youtube open staan.
Herstart al meerdere malen uitgevoerd. Twijfel nog over cache legen in recovery mode.Justin013 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:57:
[...]
Ik heb hier geen last van, de enige maffe bug die ik ken is dat na verloop van tijd de home button onscreen het niet meer doet. Een herstart lost dit probleem voorlopig op. Heb je dat al geprobeerd?
In mijn zoektocht naar een betaalbare compacte telefoon kom ik nu toch opnieuw bij de Pixel 4a uit.
Nu stel ik mijns inziens niet al te hoge eisen, hij moet een beetje vlot zijn, goede camera is mooi meegenomen, zo kaal mogelijke Android ervaring en een 3,5mm jack hebben.
Verder doe ik doorgaans wel 3-4 jaar met een mobiel, en daar zit hem nu de crux.
Deze telefoon is al in 2020 geïntroduceerd en ontvangt nog maar een jaar gegarandeerd beveiligingsupdates.. Is het reëel dat ik nog zeker 3 jaar zou kunnen doen met deze telefoon of gaat het ontbreken van beveiligingsupdates toch vrij snel voor problemen zorgen?
En zijn hier eventueel andere oplossingen voor?
Nu stel ik mijns inziens niet al te hoge eisen, hij moet een beetje vlot zijn, goede camera is mooi meegenomen, zo kaal mogelijke Android ervaring en een 3,5mm jack hebben.
Verder doe ik doorgaans wel 3-4 jaar met een mobiel, en daar zit hem nu de crux.
Deze telefoon is al in 2020 geïntroduceerd en ontvangt nog maar een jaar gegarandeerd beveiligingsupdates.. Is het reëel dat ik nog zeker 3 jaar zou kunnen doen met deze telefoon of gaat het ontbreken van beveiligingsupdates toch vrij snel voor problemen zorgen?
En zijn hier eventueel andere oplossingen voor?
@Chili Soms zit er nog wel verschil in de termijn van versie-updates en die van beveiligingsupdates. Maar als je kijkt naar de Pixel 3a, dan lijkt het erop dat Google zich strikt houd aan de opgegeven minimum termijn van 3 jaar. Dus als je nu nog 3 jaar met een Pixel 4a vooruit wilt, dan betekent het óf 2 jaar zonder updates (lukt meestal nog wel met app ondersteuning), óf aan de slag met een custom rom (LineageOS).
Ik zit hier zelf overigens ook mee. Ik verwacht nog wel langer te doen dan 1 jaar met mijn 4a, maar ik overweeg ook om over te stappen naar iphone.
Ik zit hier zelf overigens ook mee. Ik verwacht nog wel langer te doen dan 1 jaar met mijn 4a, maar ik overweeg ook om over te stappen naar iphone.
Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de USB-C poort? Zo ja, waar laten doen en wat waren de kosten?
@Joster Geen ervaring mee, maar solderen is niet nodig en met de juiste tools evt. zelf te doen. Onderdeel kost je nog geen 15 euro. En misschien eerst even controleren of er niet gewoon vuil in zit, dat is meestal het probleem met usb-poorten.
VoLTE is toch hetzelfde als "Bellen over 4G"?
Dat staat gewoon aan op mijn 4a5G met KPN eSim.
Nog mensen die de laatste tijd vaker terugvallen op 3G? Mijn moeder blijft wel altijd 4G behouden met haar Nokia. Viel me erg op op Francorchamps
Dat eerste: klopt.Out.of.Control schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:54:
VoLTE is toch hetzelfde als "Bellen over 4G"?
Dat tweede: hmm, wellicht is het met de 4a5G anders, maar op de gewone 4a werkt het niet. Ook veel op internet te vinden dat anderen hetzelfde hebben. Of in elk geval de voice over WiFi dan... de VoLTE is voor mij minder cruciaal (momenteel nog).
@woekele Ter info: voice over WiFi werkt op mijn 4a5G ook niet, de optie zie ik ook nergens.
Mmm, zou dat een optie van de provider zijn?Out.of.Control schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:15:
@woekele Ter info: voice over WiFi werkt op mijn 4a5G ook niet, de optie zie ik ook nergens.
Ik heb die optie namelijk wél op mijn 4a 4G . Ik zit bij Simpel.
/f/image/W8OWBxpRz23prISiIBdAjGXn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3JiLyQBtZSfRjNHUv9JsT6Cm.png?f=fotoalbum_large)
Ja, het is specifiek KPN-netwerk waar het niet op werkt in combinatie met dit toestel.Frup schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:01:
[...]
Mmm, zou dat een optie van de provider zijn?
Ik heb die optie namelijk wél op mijn 4a 4G . Ik zit bij Simpel.
[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 16-08-2022 07:42 ]
Inmiddels geïnstalleerdarpeggio schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:35:
De update naar Android 13 is beschikbaar voor de Pixel 4a. Grootte 855 MB
Is het nog mogelijk om telefoongesprekken op te nemen? (Bv met 'cube acr')XWB schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:29:
[...]
Inmiddels geïnstalleerdVerder weinig bijzonders te zien, deze upgrade is niet zo spannend als de vorige Android updates.
Doen de bank apps het nog wel na deze upgrade?
hier wel (ING + ASN)Schmitzel schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:10:
Doen de bank apps het nog wel na deze upgrade?
Hi Ha Hopjesvla
Kleine irritatie na de upgrade naar Android 13.
Hij geeft op Always-on Display en in het hoofscherm alleen nog maar de datum weer. Eerder stond ook altijd de buitentemperatuur en (bijvoorbeeld) een zonnetje erbij.
Ik heb al even in de settings gekeken, maar niet iets gevonden.
Hebben jullie dit ook? Of nog beter, een oplossing?
Hij geeft op Always-on Display en in het hoofscherm alleen nog maar de datum weer. Eerder stond ook altijd de buitentemperatuur en (bijvoorbeeld) een zonnetje erbij.
Kan helaas geen screenshot maken als bewijs. Maar hier heb ik een zon met wolkje en 26 graden. Daarboven de dagDelta737 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:58:
Kleine note: ik had het eerder niet aan staan zojuist even aangezet om jou bevinding te testen...
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Daar is bij mij niets veranderd. Je zou kunnen proberen 'At a glance' even uit en weer aan te zetten?Delta737 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:58:
Ik heb de factory image geflasht zonder wipe en geroot met Magisk door boot.img te patchen. Lijkt te werken zoals alle 12.0/12.1 updates deden, dus prima
[ Voor 11% gewijzigd door Gurby op 16-08-2022 12:58 ]
Mijn tempered glass protector is gebroken doordat ik de oplaadkabel op het randje stootte...
Heb teruggezocht en ik had deze: https://www.amazon.nl/dp/...7891_422970411_E_301_dt_1
Helaas niet meer beschikbaar. Iemand anders een betaalbaar alternatief? Vind die barst erin nu erg jammer.
Op bijna 2 jaar tijd 3 stuks versleten, waarvan de andere twee door sleutelbos in zelfde broekzak.
Heb teruggezocht en ik had deze: https://www.amazon.nl/dp/...7891_422970411_E_301_dt_1
Helaas niet meer beschikbaar. Iemand anders een betaalbaar alternatief? Vind die barst erin nu erg jammer.
Op bijna 2 jaar tijd 3 stuks versleten, waarvan de andere twee door sleutelbos in zelfde broekzak.
RobbyTown schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:14:
[...]
Kan helaas geen screenshot maken als bewijs. Maar hier heb ik een zon met wolkje en 26 graden. Daarboven de dag
Kleine note: ik had het eerder niet aan staan zojuist even aangezet om jou bevinding te testen...
Dank voor jullie reacties. Bij mij biedt niks soelaas helaasGurby schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:56:
[...]
Daar is bij mij niets veranderd. Je zou kunnen proberen 'At a glance' even uit en weer aan te zetten?
great!Out.of.Control schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:34:
App van ABN werkt ook nog prima.
Ik heb deze. Er zitten er twee in, dus dan heb je meteen een reserve. Ik heb nog geen schade kunnen vinden op mijn telefoon bij lang gebruik.Popcorna schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:10:
Mijn tempered glass protector is gebroken doordat ik de oplaadkabel op het randje stootte...
EDIT:
Moet ik wel de link neerzetten natuurlijk:
https://www.amazon.nl/dp/...9967891_404437601_TE_item
[ Voor 8% gewijzigd door LongBowNL op 16-08-2022 14:06 ]
Ja, dit heb ik ook. Prima ding.LongBowNL schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:06:
[...]
Ik heb deze. Er zitten er twee in, dus dan heb je meteen een reserve. Ik heb nog geen schade kunnen vinden op mijn telefoon bij lang gebruik.
EDIT:
Moet ik wel de link neerzetten natuurlijk:
https://www.amazon.nl/dp/...9967891_404437601_TE_item
My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"
Update naar Android 13 lijkt mogelijk, ook voor de 4a, zie:
nieuws: Google brengt Android 13 uit voor Pixel-telefoons
Wat ik me afvraag:
Ik zit nog op Android 11, moet je dan eerst 12 installeren?
Of kun je direct naar 13 jumpen?
nieuws: Google brengt Android 13 uit voor Pixel-telefoons
Wat ik me afvraag:
Ik zit nog op Android 11, moet je dan eerst 12 installeren?
Of kun je direct naar 13 jumpen?
Dat zie je toch dan vanzelf wel in het upgrade screen? Ik ben iig van 12 naar 13 overgegaan gisteravond zonder problemen.
☻/
/▌
/ \
weather even als widget toevoegen op je homescreen? daarna weer weghalen.Delta737 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:58:
(was bij mij in android 12 de manier om m op mijn lockscreen te krijgen, alsof dat een randvoorwaarde was om te triggeren)
Het is nu ineens weer terug (zonder interventies). Dank voor het meedenken iedereendyrc schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:05:
[...]
weather even als widget toevoegen op je homescreen? daarna weer weghalen.
(was bij mij in android 12 de manier om m op mijn lockscreen te krijgen, alsof dat een randvoorwaarde was om te triggeren)
Eergisteren android 13 geïnstalleerd, vanmorgen een irritante bug ontdekt bij gebruik van YouTube Music & Android auto. YT start 1 seconde met spelen en stopt dan.
Cache van beide applicaties legen en opnieuw opstarten geeft geen oplossing. Kan via google nog geen meldingen vinden. Hier misschien mensen met hetzelfde of een vergelijkbaar issue? Soundcloud werkt wel gewoon.
Edit: Ah, blijkbaar is de niet storen modus strikter geworden. Probleem zat 'm in Flitsmeister en hun ingebouwde niet storen modus.
Cache van beide applicaties legen en opnieuw opstarten geeft geen oplossing. Kan via google nog geen meldingen vinden. Hier misschien mensen met hetzelfde of een vergelijkbaar issue? Soundcloud werkt wel gewoon.
Edit: Ah, blijkbaar is de niet storen modus strikter geworden. Probleem zat 'm in Flitsmeister en hun ingebouwde niet storen modus.
[ Voor 15% gewijzigd door LocK_Out op 17-08-2022 16:38 ]
Gisteren de update naar Android 13 gedaan. Sindsdien heb ik de volgende issue: wanneer ik bel met oortjes in (JBL 3.5mm jack in-ear) hoor ik mezelf twee keer. Alsof mijn eigen stem/geluid nog een keer wordt geregistreerd. Meerdere oortjes geprobeerd, allen hetzelfde.
Ik bel dagelijks met oortjes in en tot de update geen probleem ondervonden.
Herkenbaar? Iemand een oplossing?
hier na update naar Android 13 last van veel snellere leegloop van batterij, nog meer mensen hier last van?
Als dat zo blijft wil ik graag weer terug naar Android 12, gaat dat?
Voor mijn gevoel heb ik daar ook last van. Ik kan het niet met cijfers onderbouwen, maar hij lijkt veel sneller leeg te lopen. Als ik hem niet gebruik dan gaat het prima, dus 's nachts gaat er nauwelijks iets af. Maar als ik hem in mijn handen heb zie ik het percentage heel snel terug lopen.fv12 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:01:
hier na update naar Android 13 last van veel snellere leegloop van batterij, nog meer mensen hier last van?
Ik draaide al Android 13 Beta en daar had ik er geen last van. Ik wacht het nog even af.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
ik heb het ook na een nacht, 's morgens is de batterij flink leeggelopenevleerdam schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:12:
[...]
Voor mijn gevoel heb ik daar ook last van. Ik kan het niet met cijfers onderbouwen, maar hij lijkt veel sneller leeg te lopen. Als ik hem niet gebruik dan gaat het prima, dus 's nachts gaat er nauwelijks iets af. Maar als ik hem in mijn handen heb zie ik het percentage heel snel terug lopen.
Ik draaide al Android 13 Beta en daar had ik er geen last van. Ik wacht het nog even af.
Ik had hetzelfde probleem. Na controle welke apps de grootste verbruikers zijn kwam ik uit bij de MyDrive van TomTom. Uitschakelen of beperken hielp niet. Nadat deze verwijderd was werd het batterijverbruik opnieuw normaal.ik heb zelfs de indruk dat het nu efficiënter werkt dan voorheen.fv12 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:01:
Dezelfde app had dit probleem ook bij de upgrade naar 12. Toen was het opgelost met een herinstallatie na een paar weken. Ik heb 'm nu nog niet opnieuw geïnstalleerd.
Dezelfde vraag heb ik ook al onder het artikel gezet dat Android 13 uitkomt voor Google Pixel, maar misschien is dit een betere plek. (Ik ben nieuw hier)
Sinds de update op mijn Pixel 4a heb ik het probleem dat ik mezelf en omgevingsgeluid zoals wind ed. luid hoor door (bedrade) oordopjes tijdens het bellen. Dit is zo gevoelig dat ik tijdens het fietsen zelfs het tikken van de sleutelhanger tegen mijn frame hoor door de oordopjes, en tijdens normaal fietsen hoor je dit amper. Maar ook in een stille omgeving hoor je al veel ruis in basis. Ik heb 2 sets oordopjes geprobeerd + de telefoon opnieuw opstarten.
Hebben meer hier ervaring mee?
Sinds de update op mijn Pixel 4a heb ik het probleem dat ik mezelf en omgevingsgeluid zoals wind ed. luid hoor door (bedrade) oordopjes tijdens het bellen. Dit is zo gevoelig dat ik tijdens het fietsen zelfs het tikken van de sleutelhanger tegen mijn frame hoor door de oordopjes, en tijdens normaal fietsen hoor je dit amper. Maar ook in een stille omgeving hoor je al veel ruis in basis. Ik heb 2 sets oordopjes geprobeerd + de telefoon opnieuw opstarten.
Hebben meer hier ervaring mee?
Ik heb hetzelfde op mijn Pixel 4apimsala schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:34:
Gisteren de update naar Android 13 gedaan. Sindsdien heb ik de volgende issue: wanneer ik bel met oortjes in (JBL 3.5mm jack in-ear) hoor ik mezelf twee keer. Alsof mijn eigen stem/geluid nog een keer wordt geregistreerd. Meerdere oortjes geprobeerd, allen hetzelfde.
Heb je de telefoon nog opgestuurd naar Fnac?donderz schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:41:
Die van mij is ondertussen ook al een paar maanden stuk. In de instellingen is er ook niets meer terug te vinden over de sensor. Hij heeft wel altijd goed gewerkt tot ineens niet meer, en daarna nog eens een paar dagen opnieuw gewerkt.
Ik zou denken dat dit onder garantie valt, maar ik heb geen idee hoe moeilijk fnac hierover gaat doen en ik heb nog geen zin gehad om hem enkele weken kwijt te zijn.
Hoe is jouw ervaring geweest?
Zojuist heeft vrouwlief de Pixel kapot geslagen op het trottoir (niet expres zegt ze). Maar de telefoon was wel geliefd!
Ben erg benieuwd hoe lang reparatie duurt. Ik ga ook eens The Phone Lab bellen, wie weet ondersteunen ze tegenwoordig Pixels.
EDIT:
Je Pixel 4a kapot scherm repareren kan voor €205 bij de Phone Lab, kost je 30min:
/f/image/JjndfBhTLCsNtoNG0wVTpJwY.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Jazco2nd op 02-09-2022 15:24 ]
Iedereen moet het zelf weten, maar ik heb voor mijn 4a 5G circa 350 euro betaald. Dan zou ik er persoonlijk geen >€200 achteraan gooien voor een nieuw scherm.
Wat is het alternatief?Delta737 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:01:
Iedereen moet het zelf weten, maar ik heb voor mijn 4a 5G circa 350 euro betaald. Dan zou ik er persoonlijk geen >€200 achteraan gooien voor een nieuw scherm.
Via duitse google support, 111,86 euro en dan nog de kosten voor mailboxde, 18 euro.
Je bent m dan wel twee weken kwijt.
Dat is dus geen realistische optie, 2 weken kwijt. Onmogelijk helaas.Exocet schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:31:
[...]
Via duitse google support, 111,86 euro en dan nog de kosten voor mailboxde, 18 euro.
Je bent m dan wel twee weken kwijt.
Prima als je je telefoon alleen voor social media en appen enzo gebruikt, maar ik gebruik het ook voor serieuze dingen en moet bereikbaar zijn.
Dus dan maar 205 betalen, gelijk ClearPlex erop (doet Google ook niet voor je) voor goede bescherming. Het is 15min fietsen naar PhoneLab en je kan altijd terug voor gratis reparatie als er iets mis is.
Sinds Android 13 is de back-knop een stuk moeilijker goed te raken lijkt het wel.
Kwam het op internet ook tegen van iemand anders: https://www.reddit.com/r/...hey_move_the_back_button/
Jammer dit soort dingetjes. Lees er verder vrij weing over, dus veel lasten zullen anderen er wel niet van hebben. Maar het irriteert mij wel
Kwam het op internet ook tegen van iemand anders: https://www.reddit.com/r/...hey_move_the_back_button/
Jammer dit soort dingetjes. Lees er verder vrij weing over, dus veel lasten zullen anderen er wel niet van hebben. Maar het irriteert mij wel
[ Voor 18% gewijzigd door woekele op 05-09-2022 10:05 ]
Ja! Grappig, dat heb ik dus ook! Ik zit er best vaak naast. Het lijkt wel of die back-button gewoon 10 pixels naar het midden is verschoven. Ik vind dat ook annoying.woekele schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:04:
Sinds Android 13 is de back-knop een stuk moeilijker goed te raken lijkt het wel.
Verder heb ik geen issues zoals in dit topic bijvoorbeeld staat over accu-duur.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Werkt de 'tap to check phone' feature ook ietwat anders dan voorheen bij jullie? Voorheen tapte ik tweemaal op het scherm om eventuele notificaties te checken door het scherm te ontwaken, nu hoef ik maar met een vinger het scherm te raken het scherm springt al aan... Geen double tap meer dus. Vervelende hieraan is dat het scherm nu bij iedere aanraking aanspringt, ook al houd je 'm los je hand zegmaar. Ik draai een schone Android 13 install op m'n 4a btw.
Hier hetzelfde, single tap nu.rickertsnaak schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:19:
Werkt de 'tap to check phone' feature ook ietwat anders dan voorheen bij jullie? Voorheen tapte ik tweemaal op het scherm om eventuele notificaties te checken door het scherm te ontwaken, nu hoef ik maar met een vinger het scherm te raken het scherm springt al aan... Geen double tap meer dus. Vervelende hieraan is dat het scherm nu bij iedere aanraking aanspringt, ook al houd je 'm los je hand zegmaar. Ik draai een schone Android 13 install op m'n 4a btw.
Is dit geen instelling?rickertsnaak schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:19:
Op mijn 4a met Android 12 is het ook single tap voordat het scherm aan gaat.
Apart, voor mijn gevoel was dit voorheen namelijk altijd double-tap. Als je naar de instelling gaat (onder Gestures) voor 'tap to check phone', zie je ook de voorbeeld animatie waarop twee keer op het scherm getapt wordt.Malfoi schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:37:
[...]
Is dit geen instelling?
Op mijn 4a met Android 12 is het ook single tap voordat het scherm aan gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door rickertsnaak op 08-09-2022 16:29 ]
Hm klopt, die animatie toont twee tikken. Apart inderdaad, werkt dus wel gewoon met één tik bij mij.rickertsnaak schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:23:
[...]
Apart, voor mijn gevoel was dit voorheen namelijk altijd double-tap. Als je naar de instelling gaat (onder Gestures) voor 'tap to check phone', zie je ook de voorbeeld animatie waarop twee keer op het scherm getapt wordt.
In ieder geval fijn de bevestiging te hebben; ik heb recent m'n scherm laten vervangen en dacht dat het mss daar aan lag. Hoe dan ook blijft het apart dat het blijkbaar ook in A12 zit, wellicht later via een update ook toegevoegd OF ik heb een slecht geheugen en het is altijd al zo geweest - ook al laat de animatie iets anders zien.Malfoi schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:44:
[...]
Hm klopt, die animatie toont twee tikken. Apart inderdaad, werkt dus wel gewoon met één tik bij mij.
De 4a van mijn zoon kan ineens niet meer opladen als ie aan staat. Alleen als de phone uitgezet wordt laadt deze op. Zet ik deze daarna aan dan blijft hij wel laden maar de stekker uit en er weer in op dat moment, maakt dat ie weer stopt met laden.
Lijkt me iets softwarematigs te zijn.
Er staat android 13 op, maar daarmee heeft het wel gewerkt.
Iemand dit ook gezien?
Iemand dit ook gezien?
Ja soort van: de mijne had vocht gedecteerd in de USB poort, en laadde daarna niet of nauwelijks op (ook nadat het allemaal droog leek). Uiteindelijk heb ik met perslucht de USB poort schoongeblazen, en nu geen problemen meerDigitair schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:49:
De 4a van mijn zoon kan ineens niet meer opladen als ie aan staat. Alleen als de phone uitgezet wordt laadt deze op. Zet ik deze daarna aan dan blijft hij wel laden maar de stekker uit en er weer in op dat moment, maakt dat ie weer stopt met laden.
Iemand dit ook gezien?
Goede tip, ga ik ook eens proberenGurby schreef op zondag 11 september 2022 @ 10:44:
[...]
Ja soort van: de mijne had vocht gedecteerd in de USB poort, en laadde daarna niet of nauwelijks op (ook nadat het allemaal droog leek). Uiteindelijk heb ik met perslucht de USB poort schoongeblazen, en nu geen problemen meer
Dag mensen,
Sinds Android 13 update stelt mijn camera van mijn Pixel 4a niet meer scherp.
Ik weet niet of het toeval is, of dat het iets met de update te maken heeft.
Hebben meer mensen dit? of weet iemand hoe dit op te lossen is?
Ik ben ook veel naar strand geweest. Misschien toch schade door zand? Er is echter niets te zien.
Uiteraard heb ik de lens al schoongemaakt. Telefoon aan en uit gezet. Camara app aan en uit gezet.
Cache gewist etc.
Kan iemand mij helpen?
Ik ben ook veel naar strand geweest. Misschien toch schade door zand? Er is echter niets te zien.
Uiteraard heb ik de lens al schoongemaakt. Telefoon aan en uit gezet. Camara app aan en uit gezet.
Cache gewist etc.
Kan iemand mij helpen?
Heb er zelf geen last van. Er is wel al een patch uit voor Android 13 heb je die al?sdr82 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:15:
Dag mensen,
Cache gewist etc.
Kan iemand mij helpen?
Wellicht helpt het.
Ja preciessdr82 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:06:
bij instellingen gewoon updaten natuurlijk?
Helaas is mijn cameraprobleem nog niet verholpen. Ook niet na update.
Dichtbij stelt hij wel scherp, maar van wat verder weg niet.
Maar misschien heeft dat niks met pixel 4a zelf te maken en moet ik een ander topic gaan starten ergens anders.
Dichtbij stelt hij wel scherp, maar van wat verder weg niet.
Maar misschien heeft dat niks met pixel 4a zelf te maken en moet ik een ander topic gaan starten ergens anders.
Het lijkt een hardware probleem. Ik kan zo snel niks direct relateren aan Android 13. Misschien nog even rondzoeken aan jouw kant voor de zekerheid: https://www.google.com/se...13%22+camera+not+focusing , vooral: https://www.google.com/se...using+site:www.reddit.com
[ Voor 18% gewijzigd door Kixtart op 16-09-2022 08:58 ]
☻/
/▌
/ \
Dag, herkent iemand het probleem na update naar 13 dat de contacten niet meer meer willen synchroniseren? Agenda doet het wel. Ik moest mijn telefoon resetten en toen merkte ik dat de contacten niet tevoorschijn kwamen bij de synchronisatie. Uiteindelijk lukt het wel via exporteren van Google op het web en importeren. Maar daarna blijft synchroniseren niet lukken. Anyone?
Ik heb last van het volgende. Heel af en toe als ik gebeld word dan gaat de telefoon niet over. Ik krijg dan soms achteraf een sms dat ik gebeld ben maar ook niet altijd. De beller hoort gewoon een beltoon.
Ik heb het vermoeden dat dit ligt aan het terugschakelen naar 3g wat niet goed gebeurd dan.
Komt dit bekend voor bij iemand ?
Ik heb een BEN abonnement.
Ik heb het vermoeden dat dit ligt aan het terugschakelen naar 3g wat niet goed gebeurd dan.
Komt mij niet bekend voor. Alleen bij één nummer, maar die staat dan ook op de blacklist (mag je dat woord nog wel gebruiken?). Kan het ook te maken hebben met slecht bereik op dat moment?richard1074 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:07:
Ik heb last van het volgende. Heel af en toe als ik gebeld word dan gaat de telefoon niet over. Ik krijg dan soms achteraf een sms dat ik gebeld ben maar ook niet altijd. De beller hoort gewoon een beltoon.
Heb ik regelmatig ja. Heb een Simpel abbo.richard1074 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:07:
Zijn er eigenlijk providers waarmee je 4G bellen kan gebruiken met de Pixel4a ?
Bij T-Mobile werkt zowel VoLTE als VoWiFi toch? Of was het Vodafone? KPN in elk geval beide niet.
[ Voor 34% gewijzigd door woekele op 27-09-2022 07:42 ]
Op de 4a 5G werkt VoLTE wel bij KPN. Is dat op een 4a dan niet zo?
Ik heb ook KPN op mijn 4a. Icoontje bovenin zegt altijd 4g, maar wanneer ik met iemand bel valt wel heel internet weg. Weet niet of dat genoeg zegt over iets?Out.of.Control schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:40:
Op een de 4a 5G werkt VoLTE wel bij KPN. Is dat op een 4a dan niet zo?
@r132546e Vreemd. Als ik WiFi uitzet en iemand bel, dan heb ik nog steeds internet verbinding.
Ik heb een gewone 4a en bij BEN (T-Mobile netwerk) heb je geen VoLTE bellen.Out.of.Control schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:40:
Op de 4a 5G werkt VoLTE wel bij KPN. Is dat op een 4a dan niet zo?
Verschilt per aanbieder uiteraard maar dat de 5G variant iets anders is had ik niet bij stilgestaan. Ik zal het eens aan BEN vragen wat de status is van de 4a en 4a-5G.
Ik weet niet zeker of dit echt vreemd is, ik heb ook de gewone 4a, niet de 5G variant zoals jij.Out.of.Control schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:30:
@r132546e Vreemd. Als ik WiFi uitzet en iemand bel, dan heb ik nog steeds internet verbinding.
Misschien is vreemd niet het goede woord. Ik had simpelweg verwacht dat er met dit soort features geen verschil zou zijn tussen de 4a en de 4a 5G.
Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Tap to wake met één tik was op Android 11 ook al zo met dit toestel. Viel me meteen op toen ik hem voor het eerst gebruikte, omdat het bij alle andere Android-toestellen die ik heb gebruikt twee tikken was.rickertsnaak schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:34:
In ieder geval fijn de bevestiging te hebben; ik heb recent m'n scherm laten vervangen en dacht dat het mss daar aan lag. Hoe dan ook blijft het apart dat het blijkbaar ook in A12 zit, wellicht later via een update ook toegevoegd OF ik heb een slecht geheugen en het is altijd al zo geweest - ook al laat de animatie iets anders zien.
Iemand ook last van een "losse" usb c poort? Opladen werkt soms niet, en de kabel valt er zo uit.
Is er een oplossing voor? Er zit geen vuil in de poort.
Is er een oplossing voor? Er zit geen vuil in de poort.
weet je dat zeker? Soms zie je het stof niet, maar is het er wel. Een naald is dan dun genoeg en je zal verbaasd zijn wat er uit komt.
Hi Ha Hopjesvla
Dus als de opvolger van onze Pixel 4a wéér een Pixel wordt, dan kunnen we die ‘gewoon’ in Nederland kopen.
Denken jullie al na over een opvolger? Of wacht je nog even af? De support wordt gegarandeerd tot aug. 2023.
Ik ben nog steeds tevreden met mijn 4a 4G.
Denken jullie al na over een opvolger? Of wacht je nog even af? De support wordt gegarandeerd tot aug. 2023.
sIk was ook heel erg tevreden met mijn 4a, maar naast dat het scherm barsten heeft, kan mijn camera niet meer focussen (het leek wel sinds Android 13 update, maar weet niet zeker). Niets helpt.Frup schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:51:
Dus als de opvolger van onze Pixel 4a wéér een Pixel wordt, dan kunnen we die ‘gewoon’ in Nederland kopen.
Ik was van plan Pixel 6a te kopen. Nu zie ik wel dat door de actie bij Belsimpel de Pixel 7 165 euro duurder is... dus ik twijfel. De 6a lijkt mij handzamer. Ik vond 4a perfect formaat (5,7 inch). 6,3 ga ik misschien te groot vinden. Maar ik baal dat 6a niet echt een camera-upgrade is ten opzichte van 4a. Althans niet in hardware.
Maar ik twijfel of ik 165 euro meer ga betalen voor een smartphone. Iets wat meestal maar paar jaar mee gaat. Bij mij althans. En heb ik de betere specs van 7 wel nodig? Vingerafdrukscanner, draadloos laden, hogere refreshrate, boeit mij niets. Ik game ook nooit. Waar het mij om gaat is de de camera en de maat. De 6a is snel genoeg ook.
Dus ik weet het niet nog.
Wat zou jij doen?
Ik wacht af, zo lang mogelijk. M'n Pixel 4a is zo fijn en compact, de huidige modellen zijn stukken groter en zwaarder. Maar als mijn Pixel 'op' is vrees ik dat er weinig soortgelijke alternatieven beschikbaar zijn.Frup schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:51:
Bwaa er zijn toch geruchten:
https://www.androidcentra...mall-pixel-in-development
Dank. Interessant! Ben benieuwd.stijn014 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:08:
Bwaa er zijn toch geruchten:
Ik wacht maar rustig af. Het formaat van de 4a bevalt mij heel goed, na jaren van grotere toestellen.
hier ook twijfel op 2 punten:
ga ik m'n 4a upgraden?
en zo ja, wordt het dan de 6a of de 7?
Moeilijk moeilijk
Maar heel nuchter bekeken: ik mis eigenlijk niks met de huidige 4a (behalve VoLTE/VoWiFi bij KPN). Dus waarom upgraden (tenzij er bevestiging komt dat de 6a of 7 wel ondersteuning hebben bij KPN)?
ga ik m'n 4a upgraden?
en zo ja, wordt het dan de 6a of de 7?
Moeilijk moeilijk
Gewoon, omdat je het leuk vindt en af en toe wat nieuws wilt. En dan ga je argumenten zoeken waarom je wil upgraden. Terwijl je weet dat je oude toestel nog best een jaar mee kan. De aloude strijd tussen verstand en emotie 🥴.woekele schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:17:
Dus waarom upgraden (tenzij er bevestiging komt dat de 6a of 7 wel ondersteuning hebben bij KPN)?
Ikzelf kijk ook stiekem naar de 7.
Update 11/10: misschien ook even wachten op een mogelijke 7a.
Zie: https://www.techradar.com/news/google-pixel-7a
[ Voor 11% gewijzigd door Frup op 11-10-2022 17:47 ]
Sinds een paar weken heb ik last van iets raars met m'n Pixel 4A.
Ten eerste heb ik (bij vlagen) het probleem dat als ik de USB-lader gebruik er geen connectie plaatsvindt. Er wordt niet geladen. Dit heb ik met meer dan 3 verschillende laders + kabels geprobeerd. Ook in vergelijking met andere telefoons kan ik met zekerheid zeggen dat met de laders+kabels niets mis is. Ik heb op dit vlak ook geprobeerd hard te blazen in het USB-connector-gat en gekeken of met de achterkant van een naald stof aanwezig was. Geen resultaat. Beetje wrikken met de kabel lijkt soms te werken. En soms doet hij het weer dagen achter elkaar prima.
Ten tweede (en misschien hieraan gerelateerd) is het rare dat ik nu continu "Verbonden apparaat wordt opgeladen" bij mijn systeemmeldingen zie staan. Alsof hij dus verbonden is. Maar uiteraard is dat niet zo. Telefoon restarten heeft geen effect.
Herkent iemand dit? Of is er toch iets hardwarematigs raar/fout?
Ten eerste heb ik (bij vlagen) het probleem dat als ik de USB-lader gebruik er geen connectie plaatsvindt. Er wordt niet geladen. Dit heb ik met meer dan 3 verschillende laders + kabels geprobeerd. Ook in vergelijking met andere telefoons kan ik met zekerheid zeggen dat met de laders+kabels niets mis is. Ik heb op dit vlak ook geprobeerd hard te blazen in het USB-connector-gat en gekeken of met de achterkant van een naald stof aanwezig was. Geen resultaat. Beetje wrikken met de kabel lijkt soms te werken. En soms doet hij het weer dagen achter elkaar prima.
Ten tweede (en misschien hieraan gerelateerd) is het rare dat ik nu continu "Verbonden apparaat wordt opgeladen" bij mijn systeemmeldingen zie staan. Alsof hij dus verbonden is. Maar uiteraard is dat niet zo. Telefoon restarten heeft geen effect.
Herkent iemand dit? Of is er toch iets hardwarematigs raar/fout?
probeer sowieso met de punt van een naald eens helemaal rond de laadpoort te gaan, vooral in de rondingen. En dan een beetje 'pulken' . Daar zit vaak dermate aangestampt stof wat je er met een stomper voorwerp niet uit gaat krijgen. Werkt dat nog steeds niet dan lijkt het me idd een hardwarematig issue.
Hi Ha Hopjesvla
Thanks. Ga ik ook nog proberen. Het "grappige" is wel dat dit best wel een veelvoorkomend issue lijkt te zijn. Zie bijvoorbeeld deze thread: https://forums.androidcen...iuosly-3.html#post7112756Hopjesvla79 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:24:
probeer sowieso met de punt van een naald eens helemaal rond de laadpoort te gaan, vooral in de rondingen. En dan een beetje 'pulken' . Daar zit vaak dermate aangestampt stof wat je er met een stomper voorwerp niet uit gaat krijgen. Werkt dat nog steeds niet dan lijkt het me idd een hardwarematig issue.
Lijkt niet gerelateerd aan specifiek toestel. Maar wel erg hardnekkig en vervelend. Heb ik weer...
Maar ik ga 's pulken.
Edit: verrek, dat lijkt te werken!
en er komt waarschijnlijk meer uit dan je zou verwachtenspaceboy schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:55:
[...]
Thanks. Ga ik ook nog proberen. Het "grappige" is wel dat dit best wel een veelvoorkomend issue lijkt te zijn. Zie bijvoorbeeld deze thread: https://forums.androidcen...iuosly-3.html#post7112756
Lijkt niet gerelateerd aan specifiek toestel. Maar wel erg hardnekkig en vervelend. Heb ik weer...![]()
Maar ik ga 's pulken.
Edit: verrek, dat lijkt te werken!
Hopelijk hiermee opgelost.
Hi Ha Hopjesvla
Ja absoluut. Ik hád al zitten porren, maar die scherpe kant van de naald doet wonderen!Hopjesvla79 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:17:
[...]
en er komt waarschijnlijk meer uit dan je zou verwachten![]()
Hopelijk hiermee opgelost.
Voor de volgende keer wel het advies om dat niet met een naald te doen, maar eerder met een houten tandenstoker of iets dergelijks.
het probleem is dat je het vaak daarmee niet krijgt opgelost als het helemaal vast zit. Daarbij kom je bij de Pixel daarmee nauwelijks tot niet in de rondingen.Amelandbor schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:29:
Voor de volgende keer wel het advies om dat niet met een naald te doen, maar eerder met een houten tandenstoker of iets dergelijks.
Bij mij gaat het ieg al jaren goed (ook andere mobieltjes) met een naald.
Hi Ha Hopjesvla
Te vroeg gejuicht. Helaas is de melding terug. Het voelt wel als een los contactje.
bummer, je weet ieg nu dat stof aan de laadpoort het niet is. Opladen gaat dus ook nog steeds net zo slecht, of gaat dat wel beter?spaceboy schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:21:
Te vroeg gejuicht. Helaas is de melding terug. Het voelt wel als een los contactje.
Hi Ha Hopjesvla
Nee, precies hetzelfde. Beetje wrikken en hij doet het wel weer. Die melding is wel heel raar, die gaat (ook na het wrikken) niet meer weg.Hopjesvla79 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:00:
[...]
bummer, je weet ieg nu dat stof aan de laadpoort het niet is. Opladen gaat dus ook nog steeds net zo slecht, of gaat dat wel beter?
Let op:
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen