• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:20
spaceboy schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 12:13:
[...]

Nee, precies hetzelfde. Beetje wrikken en hij doet het wel weer. Die melding is wel heel raar, die gaat (ook na het wrikken) niet meer weg.
Misschien dan toch nog ergens een stofje?
Heb dit al meerdere keren gehad en met naaldje en perslucht altijd kunnen oplossen.

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:49
sdr82 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:08:
[...]

sIk was ook heel erg tevreden met mijn 4a, maar naast dat het scherm barsten heeft, kan mijn camera niet meer focussen (het leek wel sinds Android 13 update, maar weet niet zeker). Niets helpt.

Ik was van plan Pixel 6a te kopen. Nu zie ik wel dat door de actie bij Belsimpel de Pixel 7 165 euro duurder is... dus ik twijfel. De 6a lijkt mij handzamer. Ik vond 4a perfect formaat (5,7 inch). 6,3 ga ik misschien te groot vinden. Maar ik baal dat 6a niet echt een camera-upgrade is ten opzichte van 4a. Althans niet in hardware.
Maar ik twijfel of ik 165 euro meer ga betalen voor een smartphone. Iets wat meestal maar paar jaar mee gaat. Bij mij althans. En heb ik de betere specs van 7 wel nodig? Vingerafdrukscanner, draadloos laden, hogere refreshrate, boeit mij niets. Ik game ook nooit. Waar het mij om gaat is de de camera en de maat. De 6a is snel genoeg ook.

Dus ik weet het niet nog.
Wat zou jij doen?
Ik ben ook in twijfel. Heb de mijne nu twee jaar, nog nooit heb ik zo lang met een gsm gedaan. Wellicht ben ik er ook zuiniger op geworden. Maar de batterij etc hardwarematig issie nog kei goed, kan alles doen wat ik wil dus echt een reden om hem te vervangen heb ik niet.. en ja, opvolger in de pixel lijn kijk ik wel eens naar en dat is het wel. Het ding wil maar niet dood..

• sdr82
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 31-05 22:10
Justin013 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 18:39:
[...]

Ik ben ook in twijfel. Heb de mijne nu twee jaar, nog nooit heb ik zo lang met een gsm gedaan. Wellicht ben ik er ook zuiniger op geworden. Maar de batterij etc hardwarematig issie nog kei goed, kan alles doen wat ik wil dus echt een reden om hem te vervangen heb ik niet.. en ja, opvolger in de pixel lijn kijk ik wel eens naar en dat is het wel. Het ding wil maar niet dood..
Ik heb inmiddels de Pixel 6a in bezit al een paar weken. Bevalt erg goed. Prima toestel. Wel even wennen, iets groter en zwaarder dan 4a, maar wel fijn nu. Ligt lekker in de hand. Batterij valt ook niet tegen. Fijn toestel.

• zkmkmmr
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-06 18:35
Ondertussen m'n eerste Ali-bandje binnen. Voor die prijs kan het natuurlijk niks zijn, en dat is het ook niet. Eén van de bandjes zit nog wel aardig vast, hoewel er wel veel meer beweging in zit dan bij het origineel. Het andere bandje trek je zo los. Het is natuurlijk Ali, maar lijkt me niet veel anders dan wat er via Amazon wordt aangeboden momentee.

Edit: excuses, verkeerde topic

[Voor 4% gewijzigd door zkmkmmr op 08-11-2022 17:50]

• DimiDee
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-04 04:22
Ik heb een app waarvan ik de pushmeldingen niet kan inschakelen op de Google Pixel 4a. Als ik naar instellingen en dan naar de desbetreffende app ga, is het balkje om ze aan te zetten simpelweg grijs. "Op jouw verzoek toont Android geen meldingen van deze app op dit apparaat." Bij meldingen --> app-meldingen hetzelfde verhaal... Er valt niet te schuiven met het balkje, wat bij andere apps wél kan.

Wat het probleem niet kan zijn:
* De app zelf, ik heb deze mee getest en bij 99% van de Android-toestellen komen de pushmeldingen wel gewoon toe
* Smartphone uit en aan werkt niet
* Cache legen / app verwijderen en opnieuw installeren werkt niet

Iemand die raad weet?

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01

spaceboy

Op grote hoogte

sdr82 schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:50:
[...]

Ik heb inmiddels de Pixel 6a in bezit al een paar weken. Bevalt erg goed. Prima toestel. Wel even wennen, iets groter en zwaarder dan 4a, maar wel fijn nu. Ligt lekker in de hand. Batterij valt ook niet tegen. Fijn toestel.
Zonder het Pixel 4a topic teveel te vervuilen, ik heb gisteren ook de 6a besteld. Zoals hierboven beschreven heeft m'n Pixel 4a sinds een paar weken problemen met de USB-C poort. Ook na diverse schoonmaak-pogingen (ook bij de reparateur hier in de stad) lijkt het nog steeds op een los contact / rammelend soldeerlijntje.

De reparateur heeft 'm opgemaakt, maar gaf aan dat je bij de Pixel 4a helaas niet zomaar bij de USB-C connector kunt komen. Dan moet het scherm eerst los, dus risico. Ik ga 'm wel laten repareren en dan verkopen of als backup houden. Ben wel hardwarematig teleurgesteld, maar ik hou het op "pech". En een mooie reden om toch een (kleine) upgrade te doen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 15:09
Het valt me op dat er sinds een update af en toe bij mij in het scherm staat : Er wordt regen verwacht r....
Maar ik zie dus niet hoe laat want dat past schijnbaar niet op het scherm. Iemand anders die dit ook heeft ?

• DimiDee
DimiDee schreef op donderdag 10 november 2022 @ 04:37:
Ik heb een app waarvan ik de pushmeldingen niet kan inschakelen op de Google Pixel 4a. Als ik naar instellingen en dan naar de desbetreffende app ga, is het balkje om ze aan te zetten simpelweg grijs. "Op jouw verzoek toont Android geen meldingen van deze app op dit apparaat." Bij meldingen --> app-meldingen hetzelfde verhaal... Er valt niet te schuiven met het balkje, wat bij andere apps wél kan.

Wat het probleem niet kan zijn:
* De app zelf, ik heb deze mee getest en bij 99% van de Android-toestellen komen de pushmeldingen wel gewoon toe
* Smartphone uit en aan werkt niet
* Cache legen / app verwijderen en opnieuw installeren werkt niet

Iemand die raad weet?
Niemand?

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:20
Om welke app gaat het? Kan hem dan ook even testen als het mogelijk is.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 14:14

Kixtart

Destruction = Improvement

Dit had ik zelf ook bij afval nederland, maar bij een latere update van de app is dit opgelost. Ik gok een kleine verschil tussen Android 12 en 13.

☻/
/▌
/ \

• DimiDee
Marc3l schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:03:
[...]

Om welke app gaat het? Kan hem dan ook even testen als het mogelijk is.
Ik heb je een privébericht gestuurd.

Zou het overigens ergens aan de toestel instellingen kunnen liggen? Voor mijn werk wil ik nu bijvoorbeeld pushmeldingen aanzetten van één specifiek Instagram account en deze komen ook niet door. Al de rest van de Instagram pushmeldingen staan uitgeschakeld.

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
DimiDee schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 04:31:
[...]

Ik heb je een privébericht gestuurd.

Zou het overigens ergens aan de toestel instellingen kunnen liggen? Voor mijn werk wil ik nu bijvoorbeeld pushmeldingen aanzetten van één specifiek Instagram account en deze komen ook niet door. Al de rest van de Instagram pushmeldingen staan uitgeschakeld.
Niet storen / databesparing / batterijbesparing heb je allemaal uit staan?
richard1074 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:35:
Het valt me op dat er sinds een update af en toe bij mij in het scherm staat : Er wordt regen verwacht r....
Maar ik zie dus niet hoe laat want dat past schijnbaar niet op het scherm. Iemand anders die dit ook heeft ?
Ja, bij mij valt de tekst er ook af. Beetje slordig en hoop dat dit gefixt wordt met een update.

• DimiDee
VantageR schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:11:
[...]

Niet storen / databesparing / batterijbesparing heb je allemaal uit staan?
Goeie tip, maar staat allemaal uit idd.

Als ik klik op instellingen --> meldingen --> app-instellingen, dan zie ik bovenaan "app-meldingen" staan als titel. Dan klik ik op "meest recent" en klik ik op "uitgezet". Daar kan ik bij de meeste apps gewoon de meldingen inschakelen, maar bij sommige is dit dus grijs en niet mogelijk. Dit is vooral bij bv Google producten, maar dus ook bij een specifieke app.

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:43
Mijn audiojack aanvaard geen bedraade hoofdtelefoon meer. De jack clickt niet vast en valt er dus steeds uit. Nog iemand dit probleem gehad. Ik heb wel een bluetooth setje maar tijdens het lopen gebruik ik toch graag de bedraade.

• Hartox
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-06 16:25
stijn014 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:42:
Mijn audiojack aanvaard geen bedraade hoofdtelefoon meer. De jack clickt niet vast en valt er dus steeds uit. Nog iemand dit probleem gehad. Ik heb wel een bluetooth setje maar tijdens het lopen gebruik ik toch graag de bedraade.
Je kan ook een USB-C naar jack verloop (dongle) kopen. :)

òÓ - MHI SRK-35-ZSX

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:14
Stof, schoonmaken.

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:43
Vooralsnog bevalt de 4a mij nog steeds goed. Ik heb ook geen issues.
Toch denk ik na over een mogelijke opvolger. Bijv. de verwachte 7a.
Dit artikel schetst de vermeende Pixel roadmap voor de komende jaren.

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:14
Ik had hetzelfde probleem. Er zat gewoon een dot stof in. Pak iets van een paperclip, tandenstoker en probeer het schoon te krijgen.

• Jazco2nd
Frup schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:07:
Vooralsnog bevalt de 4a mij nog steeds goed. Ik heb ook geen issues.
Toch denk ik na over een mogelijke opvolger. Bijv. de verwachte 7a.
Dit artikel schetst de vermeende Pixel roadmap voor de komende jaren.
7a is net zo'n baksteen als de 6a. Dus als je die roadmap hebt gelezen wil je toch juist wachten tot de 8a in 2024 uitkomt?

• Frup
Jazco2nd schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:26:
[...]

7a is net zo'n baksteen als de 6a. Dus als je die roadmap hebt gelezen wil je toch juist wachten tot de 8a in 2024 uitkomt?
Vergeleken met de 4a 4G vind ik ik het persoonlijk wel meevallen. Zie de vermeende specs 7a vs 4a.
Van de 4a vind ik vooral het gewicht echt meevallen. Het is afwachten hoe de 7a zich verhoudt tot 4a.
Het blijft een beetje koffiedik kijken.

• Jazco2nd
@Frup 73mm breed is echt geen compact. 68, hooguit 69mm. met 73mm zit je gewoon in de klasse van de gemiddelde grote telefoon.. ik vind ze onvergelijkbaar.

• Mitashi
  • Laatst online: 07-06 16:37
Hier ook nog zeer tevreden over de telefoon, al wordt de batterijduur wel een stuk minder en lijkt de accu een beetje te zijn uitgezet. Ik overweeg dus 'm te (laten) vervangen. Zijn er mensen met praktijkervaring?

• Frup
Gezien de updates tot aug. 2023 zijn gegarandeerd (en daarna mogelijk zullen eindigen) vraag ik me af of investeren in een nieuwe accu de moeite waard is. Al eens een paar keer helemaal leeg laten gaan? Dat kan wel helpen.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:05
Het was sowieso de hoofdreden dat ik ben gaan upgraden, maar de batterij van mijn 4a is echt waardeloos. Nu mijn 6a gerepareerd moet worden ben ik er weer op teruggevallen, maar ik moet hem minimaal 2x per dag opladen. Nou speel ik een spelletje dat redelijk veel schermtijd vraagt, maar het is bedroevend hoe kort de batterij mee gaat.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06-06 10:50
Iemand anders problemen met de usb c poort? Lijkt heel wiebelig te zijn, en 9 van de 10 x krijg ik geen reactie qua opladen.
Heb met een naaldje stofjes uitgehaald en uitgespoten met minimale perslucht, zat heel erg weinig in, maar werkt nog niet.

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Popcorna schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:47:
Iemand anders problemen met de usb c poort? Lijkt heel wiebelig te zijn, en 9 van de 10 x krijg ik geen reactie qua opladen.
Heb met een naaldje stofjes uitgehaald en uitgespoten met minimale perslucht, zat heel erg weinig in, maar werkt nog niet.
Had ik laatst ook, en bleek het kabel te zijn.
Nadat ik een anderd kabel gepakt had werkte het weer alsd vanouds.

• Mitashi
  • Laatst online: 07-06 16:37
Hier ook last van, helaas met alle kabels

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-06 22:03

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb ook gezeik met de usb poort en met de accuduur, en daar bovenop met het toetsenbord (?).
Als ik type heeft ie soms heel veel moeite en blijft ie hangen. Dan komen de getypte letters vaak alsnog in beeld na 1-2 seconden.

Ik ga toch maar weer terug naar Sony ben ik bang, daar heb ik in 15 jaar telefoons nooit gezeik mee gehad geloof ik.

Wel jammer, want dat betekent dat ik toch weer een stap groter moet gaan.

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:25
Accuduur is echt dramatisch opeens! Wat een verschrikking, ben al naar het kijken naar een alternatief, terwijl ik deze 4a nog maar 13 maanden in gebruik heb.

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:14
Ik heb sinds de laatste update (Feb 05 2023) problemen met de vingerafdruk scanner. Ik lees dat mensen dit al eerder hebben gehad (Frup in "[Google Pixel 4a] Ervaringen & Discussie"). Zijn er nu andere bijgekomen die er nu ook problemen mee hebben?

Ik heb al gekeken naar de handleiding om de scanner te vervangen, maar dat vind ik nog een beetje eng. https://www.ifixit.com/Gu...Sensor+Replacement/139556

[EDIT]
De scanner doet het (tijdelijk?) weer vanuit het niets. Hopen dat het blijft...

[Voor 8% gewijzigd door LongBowNL op 10-02-2023 09:11]

• Jazco2nd
spaceboy schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:08:
[...]

Zonder het Pixel 4a topic teveel te vervuilen, ik heb gisteren ook de 6a besteld. Zoals hierboven beschreven heeft m'n Pixel 4a sinds een paar weken problemen met de USB-C poort. Ook na diverse schoonmaak-pogingen (ook bij de reparateur hier in de stad) lijkt het nog steeds op een los contact / rammelend soldeerlijntje.

De reparateur heeft 'm opgemaakt, maar gaf aan dat je bij de Pixel 4a helaas niet zomaar bij de USB-C connector kunt komen. Dan moet het scherm eerst los, dus risico. Ik ga 'm wel laten repareren en dan verkopen of als backup houden. Ben wel hardwarematig teleurgesteld, maar ik hou het op "pech". En een mooie reden om toch een (kleine) upgrade te doen.
ThePhoneLab Beethovenlaan in Amsterdam heeft hier best wat ervaring mee inmiddels.. al sinds mijn Pixel 1. Inderdaad geen makkie. Maar ze kunnen het daar wel. Mocht dat een optie voor je zijn.

• Westlandmb
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-06 06:09
Tegenwoordig als ik bel of gebeld wordt heb ik vaak binnen een minuut dat het geluid wegvalt of vervormd met heel veel gekraak geluid.

Iemand enig idee of die hardware/software of provider zou kunnen zijn?

Bereik lijkt wel goed te zijn. Internet bellen staat uit en zit nu te denken om bellen over 4G ook uit te zetten. 4G internet lijkt soms ook erg traag. Provider is Simpel.

[Voor 8% gewijzigd door Westlandmb op 16-03-2023 12:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 14:14

Kixtart

Destruction = Improvement

Yay, magic eraser vandaag ontvangen op mijn pixel 4a. Ik had er al eens mee gespeeld eerder via een apk install, maar blijkbaar sinds vandaag officieel gepushed naar de 4a!

☻/
/▌
/ \

• koesie
  • Niet online
Kixtart schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:23:
Yay, magic eraser vandaag ontvangen op mijn pixel 4a. Ik had er al eens mee gespeeld eerder via een apk install, maar blijkbaar sinds vandaag officieel gepushed naar de 4a!
Ja heel cool, in had het al een paar weken.
Mijn dochter had het toen nog niet. Zal morgen eens kijken bij haar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:44
vreemd gedrag hier op de Pixel. Opeens laden de plaatjes niet meer wanneer ik Google gebruik in Chrome. En dan bedoel ik dus de gesponsorde content wanneer je een zoekopdracht heb gedaan dat dan de bovenste rij resultaten geen foto's meer geladen worden, alleen witte vlakken. Ga ik naar afbeeldingen dan laden daar wel plaatjes. Ga ik naar shopping dan lijkt die weer vast te lopen. Alsof er ineens een sort of adblocker aan staat? Doch als ik op de hoofdpagina van de Google resultaten verder scrol dan laadt de afbeelding bij het zoekresultaat van bv Wikipedia ook niet, maar weer wel wanneer ik daadwerkelijk het resultaat aanklik en naar de site ga. Vreemd..

Uiteraard al de boel opnieuw opgestart en all laatste updates binnen gehaald..

Is trouwens een typisch Chrome probleem, met bv DuckDuckGo werkt het allemaal prima.

Klinkt dit iemand bekend?

[Voor 30% gewijzigd door Hopjesvla79 op 02-04-2023 11:59]

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:43
Geen problemen hier, net nog even getest

Trotse vader!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hopjesvla79
vaag, na een week problemen gehad te hebben lijkt het vandaag ineens weer opgelost te zijn.. Op zich fijn, maar geen idee wat er nu aan de hand is geweest ..

• Hopjesvla79
Hopjesvla79 schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:43:
vaag, na een week problemen gehad te hebben lijkt het vandaag ineens weer opgelost te zijn.. Op zich fijn, maar geen idee wat er nu aan de hand is geweest ..
voor de geïnteresseerden:

het lag bij Google:

https://support.google.co...238?hl=en&msgid=209307959

• VantageR
  • Niet online
Niet zo blij met de laatste update van maart...
- Tekst is groter geworden op het homescherm, maar op andere plekken niet? Heb al een beetje lopen spelen met de instellingen bij 'Toegankelijkheid', maar krijg het niet zoals het was. Is weer even wennen.
- Accu loopt sneller leeg.
- Fingerprint scanner weigert soms dienst vanuit sleep.

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06-06 10:50
Accu is zeer snel leeg, ook bij amper gebruik. Ook heb ik weer problemen met de oplaadpoort, had dit eerder ook maar werkte 9 van de 10 keer weer. Usbkabel zit er ook niet vast in.

Ben verder tevreden over deze telefoon, heeft me nooit in de steek gelaten. Iemand een idee welke kosten ermee gemoeid zijn voor een nieuwe usb aansluiting en wellicht een nieuwe accu? Heb er zelf geen ervaring mee, dus doe liever niet zelf.

• nightraver23
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 08:01
Sinds de laatste update vorige week valt mijn verbinding regelmatig weg met de melding "geen simkaart". Een herstart lost het probleem meestal wel op. Herkent nog iemand dit probleem?

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:41
De ondersteuning (nieuwe updates) voor de 4a verloopt aanstaande augustus. Hoe gaan jullie hiermee om?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Sjurm schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:31:
De ondersteuning (nieuwe updates) voor de 4a verloopt aanstaande augustus. Hoe gaan jullie hiermee om?
Ik upgrade naar de Pixel 7a zodra die in de aanbieding is.

World War One

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik herken de problemen die hierboven beschreven worden:

- Laadpoort is niet vies maar oplader moet er op een specifieke manier in gedaan worden, beetje priegelen steeds
- Accu snel leeg, ik haal het einde van de dag niet

Pixel 7a is een waardige opvolger en ook vrij goedkoop, via Tmobile of Ben indien nieuw abo of verlengen zelfs maar voor EUR 408.

Ik kijk het echter nog even aan, af en toe de oplaadpoort schoonmaken en verder heel vaak aan de lader. Snelheid is echt nog als dag 1 en geen updates kan ik nog wel mee leven voor een jaartje.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:43
Ik hou een oogje op de 7a. Geen audio jack meer vind ik wel wat spijtig en toch ook wel best prjzig.

• VantageR
  • Niet online
Sjurm schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:31:
Ik kijk rustig om me heen wat er hier voor opvolger gaat komen. Begin dit jaar op m'n 4a gevallen. Scherm is vervangen, maar hij is nog steeds een beetje krom. Dus ik verwacht niet dat hij nog heel lang mee gaat.

Of het weer een Pixel wordt weet ik niet. Ben niet zo kapot van de Tensor chips. Zijn in feite custom made Exynos chips, waar de 4a nog een prima Snapdragon 730 heeft. Het voelt allemaal iets te experimenteel aan. En alle nieuwe Pixels zijn weer een stukje groter/zwaarder geworden.

Mogelijke kanshebber is de S23 en ik overweeg ook nog de overstap naar een (2e hands) iphone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:43
Ook mijn 4a heeft wat issues met het scherm, en de accu wordt wel minder. Voor de rest een geweldig toestel.

Oorspronkelijk dacht ik er aan, om over te stappen op de 7a. Maar die is toch wel een stuk groter dan de 4a.En dan is er ook nog die vingerafdrukscanner. Zo jammer. Die werkt op de 4a zo enorm goed in vergelijking met 6a/7a.

Over de 8a hoor ik geruchten, dat deze weer iets kleiner is. Dus ook ik wacht nog even af, tenzij het scherm van de 4a het echt begeeft.

Trotse vader!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 22:29
Heb lang gedacht om als opvolger van mijn Pixel 4a een Galaxy S22 of S23 aan te schaffen, vooral vanwege het formaat. Die toestellen zijn weliswaar veel sneller, maar missen een 3.5mm aansluiting. Niet onoverkomelijk, maar ik gebruik regelmatig de 3.5mm. Verder weet ik niet of de upgrade wat camera betreft zo groot is. 5G zal mij een zorg zijn. Ik ben dus niet zo onder de indruk van de "upgrade". En om dan een telefoon van 6 a 700 Euro aan te schaffen alleen om weer updates te ontvangen, ik weet het niet. Veel midrange toestellen vind ik het nu ook weer net niet. Als ik de Pixel 4a vergelijk met de Galaxy A52 5G van mijn vrouw ben ik toch altijd blij met mijn compacte toestel.

Daarom neig ik momenteel erg om ergens rond augustus/september eens LineageOS op mijn Pixel 4a te flashen en daarna Gcam te installeren. Als ik daar weer een tijd mee vooruit kan hoop ik op een later moment weer een midrange, redelijk compact toestel te vinden.

Mijn Pixel 4a is ook ietsjes krom, maar dat heb ik wel vaker gehad bij telefoons. 1 miniem scheurtje in de behuizing op een hoek, nauwelijks zichtbaar. Accu heb ik een klein half jaar geleden eens gemeten, was toen nog rond de 80% van de originele capaciteit. Niet geweldig, maar ik red me er wel mee. USB aansluiting is bij mij nog helemaal prima, heb er vanaf het begin zo'n magnetisch koppelstukje in zitten, juist om problemen met de aansluiting te voorkomen. Daarnaast heb ik een degelijke Caseology bumper hoes, heeft volgens mij ook veel schade voorkomen.

Hopelijk gaat mijn Pixel 4a nog lang mee :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:22
Zijn er meer mensen met simkaart issues? Sinds zondag herkent de 4a van mijn vriendin geen enkele simkaart meer.
Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Let op:
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee