Heb lang gedacht om als opvolger van mijn Pixel 4a een Galaxy S22 of S23 aan te schaffen, vooral vanwege het formaat. Die toestellen zijn weliswaar veel sneller, maar missen een 3.5mm aansluiting. Niet onoverkomelijk, maar ik gebruik regelmatig de 3.5mm. Verder weet ik niet of de upgrade wat camera betreft zo groot is. 5G zal mij een zorg zijn. Ik ben dus niet zo onder de indruk van de "upgrade". En om dan een telefoon van 6 a 700 Euro aan te schaffen alleen om weer updates te ontvangen, ik weet het niet. Veel midrange toestellen vind ik het nu ook weer net niet. Als ik de Pixel 4a vergelijk met de Galaxy A52 5G van mijn vrouw ben ik toch altijd blij met mijn compacte toestel.
Daarom neig ik momenteel erg om ergens rond augustus/september eens LineageOS op mijn Pixel 4a te flashen en daarna Gcam te installeren. Als ik daar weer een tijd mee vooruit kan hoop ik op een later moment weer een midrange, redelijk compact toestel te vinden.
Mijn Pixel 4a is ook ietsjes krom, maar dat heb ik wel vaker gehad bij telefoons. 1 miniem scheurtje in de behuizing op een hoek, nauwelijks zichtbaar. Accu heb ik een klein half jaar geleden eens gemeten, was toen nog rond de 80% van de originele capaciteit. Niet geweldig, maar ik red me er wel mee. USB aansluiting is bij mij nog helemaal prima, heb er vanaf het begin zo'n magnetisch koppelstukje in zitten, juist om problemen met de aansluiting te voorkomen. Daarnaast heb ik een degelijke Caseology bumper hoes, heeft volgens mij ook veel schade voorkomen.
Hopelijk gaat mijn Pixel 4a nog lang mee