Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-05 08:08
kizke schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:01:
[...]

Ja dat was ook mijn conclusie, het wordt minder capaciteit, en langzamer laden. Maar blijkbaar is dat beter voor de batterij zelf.. nja 50$ terugkrijgen voor een telefoon die ik toch bijna wilde vervangen.. (100 korting is nogsteeds meer dan wat er bij nederlandse winkels voor een 8a wordt gevraagd).
Ben er niet blij mee, wou deze nog een tijd houden....

Na invoeren inei nummer kreeg ik ook te zien 50 euro retour of een 100 euro bon. Maar dan moet ik zeker deze telefoon opsturen naar hun, ben dat eigelijk niet van plan...

Smerige actie dit zeg pohh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-05 16:16
kizke schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:50:
Ik krijg net een email van google over een batterij probleem met de pixel 4a, vanuit die mail kreeg ik de mogelijkheid om ofwel 100 korting op een nieuwe pixel phone te krijgen, of 50$ cash.

Ze gaan een update uitvoeren waardoor de batterij performance veranderd, die was tot nu toe alleen altijd wel prima hier dus vind het bijzonder.
Charging performance betekent waarschijnlijk langzamer laden om de batterij te sparen, en battery performance kan misschien te maken hebben met correcte indicatie of wanneer de telefoon afsluit bij laag batterijniveau? Klinkt als het resultaat van een verloren rechtzaak ergens, snap het wel als ik de batterijduur van de pixel 4a bij mijn vriendin zie.
Popcorna schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:05:
[...]

Ben er niet blij mee, wou deze nog een tijd houden....

Na invoeren inei nummer kreeg ik ook te zien 50 euro retour of een 100 euro bon. Maar dan moet ik zeker deze telefoon opsturen naar hun, ben dat eigelijk niet van plan...

Smerige actie dit zeg pohh
Je houdt je telefoon EN krijgt $50 of $100 store credit. In bvb Duitsland en Groot-brittanie kan je ook kiezen om de batterij te wisselen naar een nieuwe batterij.

[ Voor 9% gewijzigd door bertware op 06-01-2025 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Ik heb net vorige week een andere telefoon gekocht (Motorola Edge 50 Neo) vanwege de brakke batterij, dus wat mij betreft is die $50 wel prima. Mooie meevaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:52
kizke schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:01:
[...]

Ja dat was ook mijn conclusie, het wordt minder capaciteit, en langzamer laden. Maar blijkbaar is dat beter voor de batterij zelf.. nja 50$ terugkrijgen voor een telefoon die ik toch bijna wilde vervangen.. (100 korting is nogsteeds meer dan wat er bij nederlandse winkels voor een 8a wordt gevraagd).
Volgens mij is het wel goedkoper dan in de winkel.

De Pixel 8a is €399 in de Google Store. €399 - €96,29 = €302,71
De goedkoopste in de Pricewatch is nu €388,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-05 14:18
Ik heb deze mail ook gehad, inclusief het aanbod voor $50 terug of $100 shoptegoed. De mail linkt naar deze info pagina.

Echt goede uitleg over de gevolgen van de verandering staat er niet bij helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:59
LongBowNL schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:09:
[...]

Oh indeed losse koop wel, ik keek naar verlengen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popcorna
Geloof er trouwens niks van qua batterij, ze willen deze telefoon gewoon bannen, terwijl het de beste pixel ever was. Tijd om ons geld uit de zak te kloppen voor een pixel 8a of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kizke
[b]bertware in "[Google Pixel 4a] Ervaringen & Discussie"

[...]

Je houdt je telefoon EN krijgt $50 of $100 store credit. In bvb Duitsland en Groot-brittanie kan je ook kiezen om de batterij te wisselen naar een nieuwe batterij.
Ja zo lees ik het ook, ik blijf hem gewoon gebruiken tot ik m'n nieuwe heb, geen noodzaak hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
Ik heb trouwens afgelopen maand wel een aantal keren gehad dat mijn telefoon gewoon dood was, helemaal leeg op 0%. Na even in de lader was ie binnen 5 minuten op 54% en dit was ook gewoon te gebruiken als een normale 54%.

Valt me nu in, dan neem ik eerdere woorden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProCavia
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-05 08:36
Oeps, mijn Pixel 4a komt niet in aanmerking.

Wat maakt dit apparaat anders tegenover andere Pixels 4a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-05 13:12
Tegen een gratis USD 50 zeg ik geen nee. Of korting op bijvoorbeeld een Pixel 8a (wordt met korting dan EUR 299) is ook niet slecht.

Liefste wacht ik nog tot de Pixel 10, maar ik weet niet of deze Pixel 4a het dan nog uithoudt met die nieuwe update. Ik vraag me af of hij straks nog normaal te gebruiken is, anders bieden ze dit toch niet aan?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swarlos
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-04 12:07
Goed om te weten:
"Individuele eindgebruikers hebben vanaf de eerste softwarerelease op 8 januari 2025 één jaar de tijd om zich te registreren en een keuze te maken uit de 3 concessieopties. Deze opties kunnen per land verschillen. Na 8 januari 2026 zijn deze concessieopties niet meer beschikbaar.".

Dus rustig even afwachten hoe erg het is... Ik heb ook nog eens twee 4a's liggen :)... Benieuwd of ik dan ook 2x $100 korting kan krijgen (of 2x $50 cash).
Ik sluit me wel aan bij eerdere comments, superfijne telefoon, niet te groot, en altijd prima gewerkt! Battery-life is wel minder de laatste tijd, is mij ook opgevallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Popcorna
Heb even contact gehad met de google helpdesk en heb rechtuit gevraagd of ik het ding nog veilig kan gebruiken en geen zin heb in een geëxplodeerde balzak.

Vent moest lachen en zei dat het veilig was, en dat hun team nu flink bezig is met die update.

Hier wat info over die update blokkeren:

https://www.reddit.com/r/...the_battery_update_heres/

[ Voor 22% gewijzigd door Popcorna op 06-01-2025 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
LongBowNL schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:09:
[...]

Je kan volgens mij die bon krijgen van 100 dollar, en als je die 8a koopt, je 4a inruilen erop. Krijg je ook nog 67 euro voor volgens die calculator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperkock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:46
Popcorna schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:21:
Ik heb trouwens afgelopen maand wel een aantal keren gehad dat mijn telefoon gewoon dood was, helemaal leeg op 0%. Na even in de lader was ie binnen 5 minuten op 54% en dit was ook gewoon te gebruiken als een normale 54%.

Valt me nu in, dan neem ik eerdere woorden terug.
Precies hetzelfde.
Daarom 2 weken geleden een nieuwe batterij erin gezet voor 49 euro. Kan gewoon weer bijna 2 dagen door. Komt goed uit dan die 50 dollar... Bijna quitte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
jasperkock schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:15:
[...]

Precies hetzelfde.
Daarom 2 weken geleden een nieuwe batterij erin gezet voor 49 euro. Kan gewoon weer bijna 2 dagen door. Komt goed uit dan die 50 dollar... Bijna quitte
Ja, maar je krijgt die update toch, dat is het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:01
Mijn 4a komt ook niet in aanmerking volgens Google, ook geen e-mail ontvangen.
Ik heb 'm destijds in Duitsland aangeschaft.
Ik zou trouwens niet graag iets anders aanschaffen. De 4a is voor mij het perfecte formaat. Die nieuwe pixels zijn allemaal weer een stuk groter.

[ Voor 9% gewijzigd door gerritjan op 06-01-2025 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:54

Nakebod

Nope.

Een vriendin van mij heeft de Pixel 4A uit Duitsland, en ook problemen met de accu.
Ze komt in aanmerking voor accu vervanging en zou ze an sich wel willen doen.
Opsturen is het minste probleem, alleen terugsturen? Enig idee of dat naar Nederland zou kunnen? Of iets met een DHL pakketkluis?

Hmm, vraag me af of opsturen uberhaupt wel kan, als ik de zin hieronder lees is dat alleen voor US.
Dan is de vraag.. waar zitten reparatiecentrums in Duitsland? :P
Batterijvervanging is beschikbaar in fysieke reparatiecentrums in de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Singapore en India. Reparatie per post is ook beschikbaar voor klanten in de Verenigde Staten.

[ Voor 41% gewijzigd door Nakebod op 06-01-2025 21:47 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
Heb maar een 100 dollar bon aangevraagd, komt altijd wel van pas, hopelijk ook nog geldig als ze zelf een kortingsactie hebben.
Geld retour leek me wat omslachtig, zag dingen staan als Payoneer etc.Binnen 3 weken hoor je trouwens wat ervan, met geld retour daar nog zo'n 2 a 3 weken bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blieneuvic
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-05 23:32
Popcorna schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:16:
[...]

Ja, maar je krijgt die update toch, dat is het ergste.
De accu van mijn Pixel 4a gaat ook erg hard achteruit het laatste half jaar, met opladen soms in een paar seconden van 5% naar 54%. Vandaar ook overwogen om de accu te vervangen of een nieuwe telefoon te kopen. Ik ben benieuwd of het met oude of nieuwe batterij na de update dan wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperkock
Ik neem aan dat met een custom rom die update niet binnen komt/hoeft te komen.
Of zou dit anders werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-05 16:16
jasperkock schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:15:
[...]
Heb je dit zelf gedaan met behulp van de iFixIt kit, of heb je dit laten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kizke
Popcorna schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:57:
Heb maar een 100 dollar bon aangevraagd, komt altijd wel van pas, hopelijk ook nog geldig als ze zelf een kortingsactie hebben.
Geld retour leek me wat omslachtig, zag dingen staan als Payoneer etc.Binnen 3 weken hoor je trouwens wat ervan, met geld retour daar nog zo'n 2 a 3 weken bovenop.
Ik heb vanacht al mail gehad voor de betaling via Payoneer, daar inderdaad account gemaakt en nu 8-12 dagen wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperkock
bertware schreef op maandag 6 januari 2025 @ 23:39:
[...]

Heb je dit zelf gedaan met behulp van de iFixIt kit, of heb je dit laten doen?
Laten doen bij de locale telefoonboer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05:36
jasperkock schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 07:03:
[...]

Laten doen bij de locale telefoonboer
Ziet hij er nog netjes uit en zie je er überhaupt wat van? Ik wil de mijne ook nog draaien zo lang mogelijk, zeker nu ik LineageOS 22 erop heb gezet. Ik kan dit wel zelf bestellen, maar het vervangen durf ik (nog) niet aan: https://www.ifixit.com/en...ne?variant=39988982317137

Woon je toevallig in mijn buurt? Welk adres/keten raad je/iemand aan of zijn over het algemeen met je toestel te vertrouwen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperkock
Ik heb het bij een lokale winkel in Rijen gedaan. Je ziet er niets van. Met juiste gereedschap volgens mij prima te doen (heb het wel eens bij een tablet gedaan)
Weet alleen niet of het het een echte of "namaak" batterij is.

Hoe bevalt lineagsOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
jasperkock schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:26:
Ik heb het bij een lokale winkel in Rijen gedaan. Je ziet er niets van. Met juiste gereedschap volgens mij prima te doen (heb het wel eens bij een tablet gedaan)
Weet alleen niet of het het een echte of "namaak" batterij is.

Hoe bevalt lineagsOS?
Uitstekend. Ik heb er niks op aan te merken. LineageOS 22.1 lijkt bug-vrij te zijn, en eigenlijk is mijn batterij met ongeveer 80% nog prima voor praktisch iedere dag. Na een normale werkdag en pas net thuis (dus later dan normaal), zit ik nog op meer dan 60%. Toch lijkt het me lekker om dit ding een echt lang leven te geven. Het formaat blijft fantastisch, en hoe hij nog een aux-poort heeft en verder helemaal prima werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popcorna
Ben bang dat de update al is doorgevoerd...

[ Voor 79% gewijzigd door Popcorna op 09-01-2025 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 21:23

Inge Janse

post-l33t

To whom it may concern: ik heb de nieuwe update geïnstalleerd, puur uit interesse, want volgens de imei-check is er niets bijzonders met mijn batterij aan de hand. Na installatie gebeurt er ook niets bijzonders. Op reddit lees ik veel over meldingen dat er iets met de batterij zou zijn, maar bij mij is Android helemaal stil daarover.

Ik gebruik accubattery om mijn batterij in de gaten te houden, dus ik ben benieuwd of er veranderingen optreden.

Update lijkt verder niets te bevatten. Security zit nog steeds op augustus 2024. Jammer, ik had heel even goede hoop op een kleine verrassing. Alas.

[ Voor 17% gewijzigd door Inge Janse op 08-01-2025 22:16 ]

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:31
Had je een mogelijkheid voor een voucher of is jouw telefoon niet in aanmerking daarvoor?

Mijn vrouw heeft een pixel4a en ik weet niet wat ik haarmoetaa raden qua updaten vooralsnog de zaak gepauzeerd.

Op reddit zijn sommige woest.

Als je je batterij vervangt bij een door de update getarget telefoon gaat dan het batterij management nog steeds je telefoon slecht behandelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popcorna
Google bedankt! Heb dit ook, maar scheelt me een hoop typ en bewijswerk (op de frontpage snappen een paar figuren niet dat iemand kwaad en teleurgesteld kan zijn die zijn of haar telefoon naar de klote ziet gaan door een update, en daarvoor 50 dollar of 100 dollar shoptegoed in de handen gedrukt krijgt. Een telefoon die het gewoon goed deed. Kan mijn rekeningnummer geven, maak me even 400 euro over, dan ben ik geholpen om een vervanger te kopen(8a)).

https://www.reddit.com/r/...te_to_the_latest_battery/

Heb spijt dat ik die 100 dollar voucher heb gekozen, mijn interesse in het merk is eigelijk geheel verdwenen. Dit is naaierij pur sang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
Ik had automatische updates uitstaan, en toch is de update gedownload. Na opnieuw opstarten zou deze installeren.

Heb deze telefoon van november 2020, en is nog nooit uitgevallen of uit zichzelf gereset. Vannacht wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Inge Janse schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:16:
To whom it may concern: ik heb de nieuwe update geïnstalleerd, puur uit interesse, want volgens de imei-check is er niets bijzonders met mijn batterij aan de hand. Na installatie gebeurt er ook niets bijzonders. Op reddit lees ik veel over meldingen dat er iets met de batterij zou zijn, maar bij mij is Android helemaal stil daarover.

Ik gebruik accubattery om mijn batterij in de gaten te houden, dus ik ben benieuwd of er veranderingen optreden.

Update lijkt verder niets te bevatten. Security zit nog steeds op augustus 2024. Jammer, ik had heel even goede hoop op een kleine verrassing. Alas.
Bedankt voor de update! Dus je hebt niets van dit soort verschijnselen?

Dan lijkt het erop dat bij jou de melding dat de IMEI-check wel goed heeft gewerkt. Bij de gebruiker op Reddit niet kennelijk. Dus die heeft én problemen met de batterij én mag die niet gratis vervangen/krijgt cash/een tegoed. Daar zou ik ook niet zo vrolijk van worden.

Bij mij geeft de IMEI-check aan dat mijn Pixel 4a wel onder de getroffen telefoons valt, maar een batterij vervangen kost meer dan 50 dollar, dus daar kom je ook slechter uit.

Ik heb de automatische update maar voorlopig uitgeschakeld in de Developer Options. Zag bij de update check dat 'ie al wel klaar zou staan. Een andere optie is een custom rom installeren, zoals PixelBuilds of LineageOS, maar dan moet je sowieso een factory reset uitvoeren, dat heeft ook niet mijn voorkeur op dit moment.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
Dit kan toch niet mensen

https://www.reddit.com/r/...is_shutting_off_randomly/

https://www.reddit.com/r/...ght_after_update_and_its/

Ik zal dus nu per direct een nieuwe accu moeten kopen en installeren of een nieuwe telefoon kopen, want ik denk serieus als ik van huis wegga dat het ding leeg is binnen 30 minuten.

[ Voor 30% gewijzigd door Popcorna op 09-01-2025 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Ruzor schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:30:
[...]

Bedankt voor de update! Dus je hebt niets van dit soort verschijnselen?

Dan lijkt het erop dat bij jou de melding dat de IMEI-check wel goed heeft gewerkt. Bij de gebruiker op Reddit niet kennelijk. Dus die heeft én problemen met de batterij én mag die niet gratis vervangen/krijgt cash/een tegoed. Daar zou ik ook niet zo vrolijk van worden.
Nee, het gaat wel oké. Vanochtend opgeladen naar 100%, ik zit nu op 81%, en ik speel continu Spotify af (ik heb maar weinig mijn scherm aan, hooguit een paar minuten, denk ik). Dat is niet slechter of beter dan voorheen.

Ik snap de enorme frustratie als een goedwerkende telefoon moedwillig in de prak wordt gereden omdat er een onduidelijke/onbetekenende/super obscure kans bestaat dat er anders iets verkeerd gaat. Liability is a bitch. Google had gewoon veel duidelijker moeten zijn over wat precies het gevaar is dat je anders loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
Omdat ik dus geen IMEI heb die hier last van heeft (volgens de site) en ik toch al op LineageOS 22.1 zit, zou ik hier niks van moeten merken? Dat scheelt dan, maar wat een gehannes van ze ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij welke stap weet je eigenlijk zeker dat je toestel in aanmerking komt?
Ik ben nu bij de keuze voor geld terug of tegoedbon voor de store, maar ik wil de keuze nog even niet maken.
Betekent dat ik bij deze stap kom, dat mijn toestel in aanmerking komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swarlos
Exocet schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:47:
Bij welke stap weet je eigenlijk zeker dat je toestel in aanmerking komt?
Ik ben nu bij de keuze voor geld terug of tegoedbon voor de store, maar ik wil de keuze nog even niet maken.
Betekent dat ik bij deze stap kom, dat mijn toestel in aanmerking komt?
Yes, als je zover komt, kom je (waarschijnlijk) in aanmerking.
Als je verder gaat gaat een Google-mens (alhoewel...) het nog even checken.

Ik kreeg gisteren (ongeveer 2 dagen na aanvraag) de bevestiging dat het allemaal klopte, en een kortingscode van €120.

Rare omrekenkoers... onderaan diezelfde mail ging het opeens weer over $100, maar goed.
Er stond wel expliciet in de tekst dat die code alleen werkte bij aanschaf van een nieuwe telefoon. Ik heb nog niet durven testen of ik ook iets anders zou kunnen kopen... (en ook mijn tweede pixel nog niet aangemeld). Geen idee of je dus ook twee codes tegelijk mag "inwisselen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
swarlos schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:47:
[...]

Ik kreeg gisteren (ongeveer 2 dagen na aanvraag) de bevestiging dat het allemaal klopte, en een kortingscode van €120.

Rare omrekenkoers... onderaan diezelfde mail ging het opeens weer over $100, maar goed.
Er stond wel expliciet in de tekst dat die code alleen werkte bij aanschaf van een nieuwe telefoon. Ik heb nog niet durven testen of ik ook iets anders zou kunnen kopen... (en ook mijn tweede pixel nog niet aangemeld). Geen idee of je dus ook twee codes tegelijk mag "inwisselen"...
Heb je een bevestiging gehad na aanvraag? Wacht er zelf nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:28
Popcorna schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:11:
Via https://support.google.com/pixelphone/ kan je de status opvolgen van je aanvraag ('in behandeling' in mijn geval)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popcorna
swarlos schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:47:
[...]

Vriend van mij heeft 2 codes ontvangen (van hemzelf en vrouw), en zijn echt alleen in te wisselen op telefoons. Hij probeerde de nieuwe chromecast, maar helaas. Ook is er maar 1 code per bestelling in te voeren (helaas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Popcorna schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:57:
[...]

Vriend van mij heeft 2 codes ontvangen (van hemzelf en vrouw), en zijn echt alleen in te wisselen op telefoons. Hij probeerde de nieuwe chromecast, maar helaas. Ook is er maar 1 code per bestelling in te voeren (helaas).
Extra vervelend dat de telefoons daar veel duurder zijn. De Pixel 9 is bijvoorbeeld 200! Euro duurder dan bij Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
Exocet schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 23:08:
[...]

Extra vervelend dat de telefoons daar veel duurder zijn. De Pixel 9 is bijvoorbeeld 200! Euro duurder dan bij Belsimpel.
Bonnen zijn een jaar geldig, beste is wachten op korting via de google store zelf. Maar of je dat gaat redden met deze update is nog maar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarlos
Popcorna schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:11:
[...]

Nee, geen e-mail met bevestiging, alleen dus 2 dagen later de kortingscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origineel
  • Niet online
Hier de bevestiging gekregen voor €49.

Daarnaast de "update" geïnstalleerd.....dat had ik beter niet kunnen doen. 8)7
Ik denk dat gedwongen lineageOS o.i.d. moet gaan installeren. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:41
Hier is de update gister ook doorgevoerd. Had gedacht dat het wel mee zou vallen, maar had me even beter in moeten lezen van tevoren. Volgens BatteryGuru zit de health van mij accu nog op 91%, maar volgens Google moest alles toch anders. Zit ook met het uitroeptekentje in het icoontje en een percentage dat tot nu toe op 94% blijft hangen. Kan me voorstellen dat ze het maximale laadpercentage naar beneden hebben gehaald en ik daar nog boven zit omdat de telefoon net van de lader kwam, ben 'm nu aan het drainen om te kijken wat er gebeurt.

Vandaag maar even overstappen op LineageOS want ik wil deze telefoon nog gewoon blijven gebruiken, er mankeert verder niets aan. Erg teleurstellend van Google, tot deze update was ik nog gewoon tevreden met mijn 4a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
Telefoon is nu gewoon serieus onbruikbaar geworden. Vertrouw het ding ook niet meer. Sta je random met een lege accu ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Origineel schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:42:

Daarnaast de "update" geïnstalleerd.....dat had ik beter niet kunnen doen. 8)7
Die update zou zichzelf toch wel installeren. Bij mijn 4a: "System update almost done", met daaronder het dreigement dat er vannacht een restart plaatsvindt om die update helemaal "Done" te maken.
Helaas geen manier om dit tegen te houden. Mijn pixel komt ook niet in aanmerking voor een vergoeding oid.
Ik vraag me af of dat afhangt van de staat van de accu. Ik stop bijna altijd met laden bij 88% met de gedachte dat dat goed is voor de accu die nog steeds een dag of 2 meegaat bij normaal gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door gerritjan op 11-01-2025 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
gerritjan schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:22:
[...]

Die update zou zichzelf toch wel installeren. Bij mijn 4a: "System update almost done", met daaronder het dreigement dat er vannacht een restart plaatsvindt om die update helemaal "Done" te maken.
Helaas geen manier om dit tegen te houden. Mijn pixel komt ook niet in aanmerking voor een vergoeding oid.
Ik vraag me af of dat afhangt van de staat van de accu. Ik stop bijna altijd met laden bij 88% met de gedachte dat dat goed is voor de accu die nog steeds een dag of 2 meegaat bij normaal gebruik.
Hele vreemde actie, of je nou wel of geen vergoeding krijgt, de 4a met fabriekssoftware gaat gewoon naar de haaien.

Heb zelf de keuze gemaakt, een onnodige keuze eigenlijk want wou nog zeker een jaar door, om een telefoon upgrade te doen naar pixel 9. Niet via de google store, maar via een maandelijks opzegbaar abbonement. Scheelde me erg veel geld.

Mijn vertrouwen is ook wel weg in Google, maar ik ben eenmaal verknocht aan de pixel.

Heb helaas gekozen voor die bon van €120 in plaats van cashback, dus die heb ik over. Ben ook niet van plan nog een pixel te kopen binnen nu en een jaar. Dus wellicht mocht iemand interesse hebben?
Is alleen in te ruilen op een telefoon, helaas niet op accesoires (heb laadblok en de nieuwe google chromecast geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
Moest net wat pakketjes retour zenden bij een postnl-punt. De scancodes op mijn telefoon, 66% opgeladen toen ik vertrok. Bij aankomst postnl zo'n 15 minuutjes later, telefoon dood, niet meer aan te krijgen....

Gelukkig wel vriendelijk geholpen door even mijn telefoon aan een lader te mogen hangen, toch een SO naar Louis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:41
Mijn Pixel draait inmiddels op LineageOS 22.1 (Android 15). Had nog geen ervaring met zo'n installatie, er komen aardig wat stappen bij kijken maar alles werd duidelijk uitgelegd. Voor ik begon zei Android dat de accu 100% geladen was, toen het nieuwe besturingssysteem geladen was stond de indicator op 56%. Tijdens de installatie hing de telefoon aan de kabel, dus het percentage zal niet heel veel gedaald zijn. Het lijkt er dus op dat de Android update van Google een groot deel van je accucapaciteit uitschakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sleijpie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-04 12:22

sleijpie

Fail fast, learn fast, improve

een advies... installeer de update niet.
batterij capaciteit wordt drastisch gereduceerd als de batterij van een bepaalde serie is.
het maakt de telefoon dus eigenlijk onbruikbaar. (bij mijn dochter dus)

Ik ben aan het bellen geweest met google voor een oplossing.

Want mij wordt nergens duidelijk of ik weer volle capaciteit van de accu terug krijg als ik de batterij zelf vervang door een van iFixit wat een officiele reseller van onderdelen is.
En anders heb ik ze duidelijk gemaakt dat de geboden oplossing een eenzijdige oplossing is voor hen.
Want ik moet ondanks de korting €450 gaan betalen voor het vervangen van een prima werkende telefoon.

(ik update dit bericht zodra er meer van Google is vernomen over een echte oplossing)

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

sleijpie schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:40:
batterij capaciteit wordt drastisch gereduceerd als de batterij van een bepaalde serie is.

Ik ben aan het bellen geweest met google voor een oplossing.

Want mij wordt nergens duidelijk of ik weer volle capaciteit van de accu terug krijg als ik de batterij zelf vervang door een van iFixit wat een officiele reseller van onderdelen is.
En anders heb ik ze duidelijk gemaakt dat de geboden oplossing een eenzijdige oplossing is voor hen.
Want ik moet ondanks de korting €450 gaan betalen voor het vervangen van een prima werkende telefoon.

(ik update dit bericht zodra er meer van Google is vernomen over een echte oplossing)
Even voor de zekerheid: wist je van tevoren al dat je batterij uit de getroffen serie komt, en je dus recht hebt op een nieuwe batterij / geld terug? Of zei je imei-check dat er niets aan de hand was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
sleijpie schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:40:
Helaas is het niet mogelijk om de update niet te installeren. Hij installeert zichzelf en voert ook een restart uit. Tenminste.... ik heb nog geen manier gevonden. Uitzetten van system updates in developer mode helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kikk0r
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-04 12:41
gerritjan schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:43:
[...]

Helaas is het niet mogelijk om de update niet te installeren. Hij installeert zichzelf en voert ook een restart uit. Tenminste.... ik heb nog geen manier gevonden. Uitzetten van system updates in developer mode helpt niet.
Ongekend. Ik ben nu als de dood om mijn toestel op Android 11 (build number RQ1A.210205.004) te herstarten. Had jij al eerder Android 13 geïnstalleerd? Of kwam je vanuit een oudere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Kikk0r schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:03:
[...]

Ongekend. Ik ben nu als de dood om mijn toestel op Android 11 (build number RQ1A.210205.004) te herstarten. Had jij al eerder Android 13 geïnstalleerd? Of kwam je vanuit een oudere versie?
Android 13 sinds die versie beschikbaar was.
Volgens Google is het "An automatic update to Android 13", dus waarschijnlijk heb je daar op A11 geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
Kikk0r schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:03:
[...]

Had alles uitstaan qua auto updates. En paar dagen geleden in de nacht is het gewoon automatisch gegaan. Had in de stroom gehangen omdat ik niet wilde dat zou uitvallen, maar om onbekende reden is de telefoon zelf gerestart, wat sinds 2020 nog niet is gebeurd.

Nu geblessed met een 'dead' batterij met een groot uitroepteken erin en zonder grappen tussen 30 en 60 minuten accutijd tot uitvalt. Blijft met opladen ook op random percentages hangen, na stekker eruit en erin schiet het omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popcorna
Wat lees "plezier" :

https://www.reddit.com/r/Pixel4a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Ik krijg steeds meer de indruk dat Google ontdekt heeft dat een bepaalde batch accu's een probleem heeft waardoor ze kunnen opzwellen (kussenvorming) met alle gevolgen van dien.
In de fora lees ik reacties dat in Amerika accu's worden vervangen en dat de oude accu al een flinke zwelling heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Laatst online: 07-05 19:41
gerritjan schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:58:
[...]

Ik krijg steeds meer de indruk dat Google ontdekt heeft dat een bepaalde batch accu's een probleem heeft waardoor ze kunnen opzwellen (kussenvorming) met alle gevolgen van dien.
In de fora lees ik reacties dat in Amerika accu's worden vervangen en dat de oude accu al een flinke zwelling heeft.
Mijn 4a die in aanmerking komt voor een tegoed, vertoont een lichte zwelling die niet met het oog zichtbaar is. Je voelt de zwelling wel. Ondertussen al een nieuwe 8a in gebruik genomen ter vervanging van mijn anders nog goed werkende 4a .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilosa
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-05 14:55
Mijn 4a kwam niet in aanmerking voor een vergoeding, en er was voor mij inderdaad geen ontkomen aan de update. Maar sinds updaten vrijdag eigenlijk nog geen probleem ervaren. Batterij was al niet al te best meer, en is dat nog steeds niet.

Ik had al een nieuwe batterij liggen maar ik durf het vervangen nog niet aan, las dat veel mensen hun scherm per ongeluk kraken. En ik ben er verder nog prima tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kikk0r
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-04 12:41
Popcorna schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:13:
[...]

Had alles uitstaan qua auto updates. En paar dagen geleden in de nacht is het gewoon automatisch gegaan. Had in de stroom gehangen omdat ik niet wilde dat zou uitvallen, maar om onbekende reden is de telefoon zelf gerestart, wat sinds 2020 nog niet is gebeurd.
Dank voor het delen van je ervaringen. Maar was jij eerder ook al over op Android 13?
En ja, er is veel op Reddit en andere fora te lezen. Moet het nog allemaal doorspitten. Weet niet wat de huidige kennis/stand van zaken is over wat helpt om de update tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
Kikk0r schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:54:
[...]

Dank voor het delen van je ervaringen. Maar was jij eerder ook al over op Android 13?
En ja, er is veel op Reddit en andere fora te lezen. Moet het nog allemaal doorspitten. Weet niet wat de huidige kennis/stand van zaken is over wat helpt om de update tegen te houden.
Ik had zelf de laatste versie die je nog kon krijgen op dit apparaat, ook de laatste veiligheidsupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProCavia
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-05 08:36
Sinds gisteren staat de update ook op mijn apparaat.

Ik ben nog niet zeker of ik op dit moment een verschil merk. De komende week zal dat verder uitwijzen.
Mijn hoop is dat er de verplichting voor plug and play batterijen er is tegen het moment ik een nieuwe nodig heb,
Want deze telefoon is anders geweldig. Wel heb ik al een keer de USB poort gelijktijdig vervangen met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Pilosa schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:59:
Mijn 4a kwam niet in aanmerking voor een vergoeding, en er was voor mij inderdaad geen ontkomen aan de update. Maar sinds updaten vrijdag eigenlijk nog geen probleem ervaren. Batterij was al niet al te best meer, en is dat nog steeds niet.
Die van mij ook niet, dus heb ik maar op de restart-knop geklikt :? . Tot nu toe geen problemen. Blijkbaar heeft Google het wel scherp welke telefoons het accuprobleem hebben.
Mijn 4a heb ik in Duitsland gekocht bij de Mediamarkt.

[ Voor 5% gewijzigd door gerritjan op 12-01-2025 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schraal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:12
Het is toch wel dramatisch met de batterijduur na de update.

Gisteren mijn telefoon 2 keer tussendoor moeten opladen, terwijl ik normaal gesproken alleen 's nachts hoef op te laden. Vannacht is ie van 80% naar 42 gegaan, waar je anders nauwelijks wat verliest. En nu zit ik al weer op 24.

Mijn 4a is dus wel een van de 'slechte' batch en heb dan ook een vergoeding aangevraagd bij Google.

Maar eens even de alternatieven bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOzzie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 20:16
Update is gisteren geïnstalleerd, maar ik heb er (op die waarschuwende melding na) nog helemaal geen negatieve effecten van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
DaOzzie schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:52:
Update is gisteren geïnstalleerd, maar ik heb er (op die waarschuwende melding na) nog helemaal geen negatieve effecten van gezien.
Dan heb je waarschijnlijk ook geen recht op een vergoeding of een tegoedbon? Wel handig om dat er even bij te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOzzie
Volgens mij wél. Het is in ieder geval in behandeling...
gerritjan schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:03:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk ook geen recht op een vergoeding of een tegoedbon? Wel handig om dat er even bij te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:38
Hier ook een pixel 4a met heel veel plezier gebruikt, echter nog voor de befaamde update hadden we wat batterij problemen. Met de aankondiging van die update, hebben we gisteren een pixel 8a 128 gig gekocht voor 369 euro. Jammer , we hebben veel plezier gehad aan de pixel 4a. Nu gaat hij de kast in en zal gebruikt worden voor de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zie op onderstaande locatie een schuifje, zou deze de update tegen kunnen houden?

Settings > Google > Show all -> System updates
OF
Instellingen > Google > Alle services > Updates van systeemservices

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-05 21:55
(jarig!)
In de developer options kan je automatische updates tegenhouden, weet alleen niet of dat altijd zal blijven werken bij deze update. Na een herstart van de telefoon zal hij toch op updates checken en bij deze hoef je geen goedkeuring te geven en begint direct met installeren.
Ik had deze setting aan staan maar maak net de fout omdat ik nieuwsgierig was om toch te checken op updates. Begint ie gelijk met installeren. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
richard1074 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:57:
In de developer options kan je automatische updates tegenhouden, weet alleen niet of dat altijd zal blijven werken bij deze update. Na een herstart van de telefoon zal hij toch op updates checken en bij deze hoef je geen goedkeuring te geven en begint direct met installeren.
Ik had deze setting aan staan maar maak net de fout omdat ik nieuwsgierig was om toch te checken op updates. Begint ie gelijk met installeren. :-(
Het stopzetten van automatische updates via dev-options houdt deze update niet tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sleijpie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-04 12:22

sleijpie

Fail fast, learn fast, improve

Inge Janse schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:21:
[...]

Even voor de zekerheid: wist je van tevoren al dat je batterij uit de getroffen serie komt, en je dus recht hebt op een nieuwe batterij / geld terug? Of zei je imei-check dat er niets aan de hand was?
Nee ik wist het niet. Want ik wist niet eens dat er mogelijk een issue zou kunnen zijn met de accu.
Dus had het imei nummer ook niet gecontroleerd.
In de text die de update begeleidt staat namelijk dat het om een performance verbetering zou moeten gaan.
En tegenhouden kan niet behalve de telefoon niet opnieuw opstarten.
of zoals iemand anders al vermelde, via developer options de auto update uit te schakelen.

[ Voor 6% gewijzigd door sleijpie op 13-01-2025 08:08 ]

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOzzie
Inmiddels bevestigd dat ik recht heb op compensatie (€49). En plots zie ik ook de batterij een stuk sneller leeg raken 😒
DaOzzie schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:44:
Volgens mij wél. Het is in ieder geval in behandeling...

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Ik heb dus niet een batterij uit de slechte serie, maar sinds de update van vorige week is mijn batterij wel echt een stuk slechter gaan functioneren. Soms is het echt procenten per minuut, terwijl ik niets van belang doe. Ook het opladen gaat gevoelsmatig veel te snel.

Ik moet nog even proberen om hem een paar keer helemaal leeg te laten lopen en op te laden, maar ook accubattery laat opeens een flinke knik zien in de prestaties. Ik zat op zo'n 80% van de oorspronkelijke capaciteit, en opeens gaat ie rap richting de 70%. Heel bizar.

Zou het kunnen dat de update ook goede batterijen preventief beïnvloedt? Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers die een 'goede' imei hadden en de update installeerden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaOzzie
Vóór de update werkte mijn 4a nog bijna perfect. Ik was in die zin nog helemaal niet toe aan een andere telefoon. Nu dus 'gedwongen' om er wél 1 te kopen.

Je gaat haast denken, dat Google dit expres heeft veroorzaakt.

Het is dat ik zo tevreden ben over de Pixel en de nieuwe daarom ook weer een Pixel wordt. Maar eigenlijk zou ik Google zowat willen boycotten om dit 'geintje'....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellebelle
  • Niet online
gerritjan schreef op zondag 12 januari 2025 @ 23:06:
Het stopzetten van automatische updates via dev-options houdt deze update niet tegen.
Ja, maar dit is een andere instelling.
Als je de update nog niet gehad hebt, dan is het de moeite waard dit toch even te bekijken:

OF

Ik ben met 2 pixels 4a tot nu toe buiten schot gebleven:
- Eéntje daarvan zit op Android 11
- Eéntje daarvan zit op Android 13 (update NOV-2023, S1)
(en beide komen wel in aanmerking voor de geld terug actie op IMEI nummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

jellebelle schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:42:
[...]

Ja, maar dit is een andere instelling.
Als je de update nog niet gehad hebt, dan is het de moeite waard dit toch even te bekijken:

OF

Ik ben met 2 pixels 4a tot nu toe buiten schot gebleven:
- Eéntje daarvan zit op Android 11
- Eéntje daarvan zit op Android 13 (update NOV-2023, S1)
(en beide komen wel in aanmerking voor de geld terug actie op IMEI nummer)
Onder welke kop zou System updates moeten staan? Ik zie die er bij mij niet tussenstaan. Mijn menu ziet er zo uit:
https://www.androidpolice...es-material-you-redesign/

Zit op TQ3A.230805.001.S1, Nov 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
Ruzor schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:23:
[...]

Onder welke kop zou System updates moeten staan? Ik zie die er bij mij niet tussenstaan. Mijn menu ziet er zo uit:

Bij mij staat ie onder "Privacy and Security":
- Ads
- Personalize using shared data
- Phone Number Verification
- System services updates
- Usage & diagnostics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejece
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-05 11:40
Beetje “ik ook” berichtje.

Update geïnstalleerd op 8 januari en gelijk mijn claim voor $50 bij Google neergelegd. Eerste ervaring was positief, batterij ging langer mee dan voor de update. Eerste keer opladen ging redelijk vlot, tweede keer bleef batterij urenlang op 17% staan om opeens door te schieten naar 100%. Merk nu dat batterij veel vlotter leegloopt dan voor deze update. Eerst maar even aanzien wat de komende tijd mijn ervaringen zijn. Nieuw toestel kan altijd nog. Maar welke?

We hebben het hier steeds over een update, maar voor mijn gevoel is er toch echt sprake van een downgrade!

Net bericht van Google terug. Vergoeding van $50 is geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebelle
  • Niet online
Ruzor schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:23:
[...]

Wat ik bedoel:
Als je de stapjes volgt zoals ik hierboven aangeef dan kun je daar een schuifje omzetten.
Daarmee voorkom je misschien dat de ongewenste update geinstalleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 20:41
Hier twee P4a toestellen.

Bij toestel van mijn vrouw is de update geïnstalleerd (ondanks dat updates uitstonden bij Settings > Google > Show all -> System updates). Voor de update was de batterijduur redelijk en haalde ze de gehele dag. Nu moet ze 2x per dag de P4a extra aan de lader leggen. We laten binnenkort een nieuwe accu in dit toestel zetten en hopen dat de batterijduur dan weer goed is.

Bij mijn toestel is de update nog niet door gekomen. Hopelijk blijft deze ook weg. Accuduur is al slechter bij de mijne en ben ook naar ander toestel aan het kijken. Als accu vervanging bij mijn vrouw goed gaat is dit voor mij ook nog een optie. De P4a is een mooi klein toestel en doet wat ik ervan verwacht.

Voor beide toestellen is de $50 betaling aangevraagd en goedgekeurd, nu nog de uitbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-05 15:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn vriendin is ook niet echt bij met de update. Toestel gaat nu stukken sneller leeg. :/ Ze heeft er bijna 4jaar mee gedaan. Hij werkt nog steeds prima, behalve de accu.
Refund hebben we aangevraagd en is goedgekeurd, uitbetaling moeten we nog regelen.

Nu maar op zoek naar een nieuwe telefoon met hetzelfde handzame formaat. :?

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

gerritjan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:32:
[...]

Bij mij staat ie onder "Privacy and Security":
- Ads
- Personalize using shared data
- Phone Number Verification
- System services updates
- Usage & diagnostics
Top, gevonden, bedankt. Deze uitgezet en ook maar onder de Developer options.

Kreeg wel meteen een melding dat er system update beschikbaar was :o

Voor iedereen die al wel de update heeft en de bijbehorende problemen, is dit een optie om te proberen:
https://www.reddit.com/r/...reset_your_battery_meter/

[ Voor 18% gewijzigd door Ruzor op 13-01-2025 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
In dat payoneer is nog niks te zien, klopt dat? Na nogmaals klikken op die link staat er alleen "it looks like you've already submitted your payoneer application".

Alleen een mailtje dat je google gemachtigd hebt uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 12:36
Ik heb er LineageOS op geplaatst over een uurtje, de batterij stond op 70% en nu nog op 70% in een half uur tijd... mijn probleem is daarmee opgelost.
En heb recht op die 50 euro ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s16qe8bWBwcifo57WC-PMXwm8MA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHlho9eq1vUq8IpJzGShShqK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Ruzor schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:44:
[...]

Voor iedereen die al wel de update heeft en de bijbehorende problemen, is dit een optie om te proberen:
Ja, ik ben nu met die tactiek bezig, helemaal laten leeglopen totdat ie uitvalt (laatste procent ging serieus een goed uur mee), daarna weer helemaal opladen tot 100% (nu mee bezig), en dat dan een paar keer herhalen, zodat de batterij zichzelf opnieuw kan kalibreren (althans, dat is de theorie). Ben benieuwd!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gerritjan
Misschien handig om te weten voor mensen die voor de cashback een account bij Payoneer hebben aangemaakt.
Blijkbaar rekenen ze daar een jaarlijkse bijdrage van 29.95 dollar. Goed om even naar te kijken en op tijd op te zeggen.

https://payoneer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/44310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
gerritjan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:36:
Misschien handig om te weten voor mensen die voor de cashback een account bij Payoneer hebben aangemaakt.
Blijkbaar rekenen ze daar een jaarlijkse bijdrage van 29.95 dollar. Goed om even naar te kijken en op tijd op te zeggen.

https://payoneer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/44310
Dus na het ontvangen van het geld gelijk je rekeningnummer deleten uit je profiel en je profiel opzeggen. Nog een extra steek in de rug mocht dit waar zijn. Teringjantje nog aan toe.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ruzor schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:44:
[...]

Top, gevonden, bedankt. Deze uitgezet en ook maar onder de Developer options.

Kreeg wel meteen een melding dat er system update beschikbaar was :o

Hier trouwens nog een extra optie om de update te blokkeren:
https://www.reddit.com/r/...ution_to_stop_the_forced/

Heb dit ingesteld m.b.v. NextDNS en nu wordt er ook geen update meer gevonden (ota.googlezip.net staat bij mij in de logs) d:)b Kan ik ook niet per ongeluk handmatig de update installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 17:27
Bovenstaande ook maar even ingesteld met NextDNS, had de update nog niet ontvangen terwijl mijn Pixel4a ook tot de getroffen apparaten behoort (en ik de $50 compensatie krijg.).

Vind het wel heel raar dat Google niet meer uitleg geeft over waarom dit nu noodzakelijk is, zeker als er echt problemen met de accu kunnen ontstaan is dat toch wel fijn om te weten. Zou ook de acceptatie van de update kunnen verhogen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Xoem schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:41:
Vind het wel heel raar dat Google niet meer uitleg geeft over waarom dit nu noodzakelijk is, zeker als er echt problemen met de accu kunnen ontstaan is dat toch wel fijn om te weten. Zou ook de acceptatie van de update kunnen verhogen,
Dan moeten ze in feite toegeven dat ze Pixels met slechte accu's hebben geleverd. Vooral in Amerika kan ze dat een heleboel juridische ellende opleveren.
Ik vind vooral de haast waarmee dit allemaal gebeurt nogal opvallend.
Je krijgt een aankondiging en een paar dagen later is je telefoon zo goed als onbruikbaar 8)7 . Dat is nogal onbehoorlijk, maar blijkbaar is het ook urgent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim-vdv
Vandaag bij de P4a van mijn vrouw de batterij laten vervangen door een nieuwe (orginele van Google) in een lokale winkel.

Helaas nog steeds de "!" en de waarschuwing bij instellingen dat de batterij vervangen moet worden. Ook lijkt het nog steeds dat de batterij snel leeg loopt.

Nu maar batterij helemaal ontladen en dan weer tot 100% opladen. Hopelijk gaat het daarna beter :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
Iemand hier al wat gehoord van Payoneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebelle
  • Niet online
wim-vdv schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:09:
Vandaag bij de P4a van mijn vrouw de batterij laten vervangen door een nieuwe (orginele van Google) in een lokale winkel.

Helaas nog steeds de "!" en de waarschuwing bij instellingen dat de batterij vervangen moet worden. Ook lijkt het nog steeds dat de batterij snel leeg loopt.

Nu maar batterij helemaal ontladen en dan weer tot 100% opladen. Hopelijk gaat het daarna beter :-(
Ik ben wel benieuwd naar de bevindingen, zie je verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
jellebelle schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 07:57:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar de bevindingen, zie je verbetering?
Nog niet genoeg kunnen ontladen en herladen om verschil te zien. Toestel is ook in gebruik. Dit weekend ga ik er verder mee aan de slag.

Gisteren telefonisch contact met Google gehad en zij adviseren om een factory reset te doen. Wacht daar nog even mee, een hoop werk om daarna alles weer in te richten. Ik wacht eerst af of een aantal keer laden-ontladen verschil uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
Popcorna schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:18:
Iemand hier al wat gehoord van Payoneer?
Alleen een email met bericht:
We're happy to let you know that we have approved your request to get payments from Google LLC.
All payments received from Google LLC will be deposited directly into your bank account, in EUR

Betekend dat als zij geld binnenkrijgen van Google, zij dit gelijk doorsturen naar mijn NL rekening.
Het is dus wachten tot Google de $50 overmaakt naar Payoneer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xoem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 17:27
Volgens een eerdere email van 3 dagen terug van Google zou het 10 tot 18 werkdagen duren voor het geld overgemaakt zou worden.

Overigens heb ik gelukkig nog steeds de update niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOzzie
Ik heb inmiddels een Pixel 9 gekocht. ReBuy mag het uitzoeken met mijn 4a 🤪
Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste

Let op:
Levertijden mogen besproken worden in [Google Pixel 4a] Levertijden en Prijzen