Klein weekje verder en de zoektocht heeft niet stilgestaan.
Het was ons wel duidelijk dat met ons budget, wensen en eisen er ergens iets moest vervallen.
Station is een no go voor mijn vriendin.
Verder moet het veilig, wat moderner en goede stoelen, midden armsteun dat soort dingen. En veel ruimte.
Ik heb haar veel laten zien de laatste dagen, en niet alleen online.
Daar viel bijvoorbeeld een Renault Kangoo af vanwege te lelijk volgens haar..
Ik vind de "function over form" uitstraling van zo een ding wil grappig.
Maar nee dus.
Bij een van de handelaren wat we waren stond een Renault Scenic, zwart, mooie velgen, half leder interieur, enz. Erg nette auto maar net verkocht.
Maar het zorgde er voor mijn vriendin wel voor dat ze zo een scrnic in het echt van dichtbij zag en het eigenlijk wel een toffe bak vond.
Dus in ieder geval al 1 auto op de short list: Renault Scenic, bouwjaar na 2012, bij voorkeur een Bose uitvoering.
Ik stelde nog een Seat Altea voor, met wat zoeken had ik een aantal "ouderwetse" 1.6 motoren gevonden. Dus geen TSI rommel.
Maar dat viel af vanwege niet mooi (mening vriendin) en te weinig luxe (mijn mening)
Nu net zijn we nog naar een Scenic uit 2012 wezen kijken.
Redelijke kilometerstand geen Bose maar wel een redelijk complete uitvoering, met navigatie, cruise en climat control, trekhaak, enz.
Zo een Scenic mag ruim voldoende trekken, dus caravan geen probleem.
Meer dan ruimte genoeg in de auto voor ons en de toekomst plannen.
Na wat Google lees ik dat ze in deze serie een heel stuk betrouwbaarder zijn dan de gemiddelde auto uit die tijd.
Vanwege het verbruik beperken we de zoektocht tot een 1.2 tce versie. Die mag en kan meer dan voldoende trekken en bij normaal rijden voor ons toereikend.
Nu dus een van de eisen laten vervallen automaat
Shortlist:
Renault Scenic, 1.2 tce, 2012 of nieuwer
Andere opties heb nog niet op mijn lijstje nu.
Het was ons wel duidelijk dat met ons budget, wensen en eisen er ergens iets moest vervallen.
Station is een no go voor mijn vriendin.
Verder moet het veilig, wat moderner en goede stoelen, midden armsteun dat soort dingen. En veel ruimte.
Ik heb haar veel laten zien de laatste dagen, en niet alleen online.
Daar viel bijvoorbeeld een Renault Kangoo af vanwege te lelijk volgens haar..
Ik vind de "function over form" uitstraling van zo een ding wil grappig.
Maar nee dus.
Bij een van de handelaren wat we waren stond een Renault Scenic, zwart, mooie velgen, half leder interieur, enz. Erg nette auto maar net verkocht.
Maar het zorgde er voor mijn vriendin wel voor dat ze zo een scrnic in het echt van dichtbij zag en het eigenlijk wel een toffe bak vond.
Dus in ieder geval al 1 auto op de short list: Renault Scenic, bouwjaar na 2012, bij voorkeur een Bose uitvoering.
Ik stelde nog een Seat Altea voor, met wat zoeken had ik een aantal "ouderwetse" 1.6 motoren gevonden. Dus geen TSI rommel.
Maar dat viel af vanwege niet mooi (mening vriendin) en te weinig luxe (mijn mening)
Nu net zijn we nog naar een Scenic uit 2012 wezen kijken.
Redelijke kilometerstand geen Bose maar wel een redelijk complete uitvoering, met navigatie, cruise en climat control, trekhaak, enz.
Zo een Scenic mag ruim voldoende trekken, dus caravan geen probleem.
Meer dan ruimte genoeg in de auto voor ons en de toekomst plannen.
Na wat Google lees ik dat ze in deze serie een heel stuk betrouwbaarder zijn dan de gemiddelde auto uit die tijd.
Vanwege het verbruik beperken we de zoektocht tot een 1.2 tce versie. Die mag en kan meer dan voldoende trekken en bij normaal rijden voor ons toereikend.
Nu dus een van de eisen laten vervallen automaat
Shortlist:
Renault Scenic, 1.2 tce, 2012 of nieuwer
Andere opties heb nog niet op mijn lijstje nu.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.