Opzoek naar een familiebak

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-06 13:33

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Klein weekje verder en de zoektocht heeft niet stilgestaan.

Het was ons wel duidelijk dat met ons budget, wensen en eisen er ergens iets moest vervallen.

Station is een no go voor mijn vriendin.
Verder moet het veilig, wat moderner en goede stoelen, midden armsteun dat soort dingen. En veel ruimte.

Ik heb haar veel laten zien de laatste dagen, en niet alleen online.
Daar viel bijvoorbeeld een Renault Kangoo af vanwege te lelijk volgens haar.. :P
Ik vind de "function over form" uitstraling van zo een ding wil grappig.
Maar nee dus. :+

Bij een van de handelaren wat we waren stond een Renault Scenic, zwart, mooie velgen, half leder interieur, enz. Erg nette auto maar net verkocht.
Maar het zorgde er voor mijn vriendin wel voor dat ze zo een scrnic in het echt van dichtbij zag en het eigenlijk wel een toffe bak vond.

Dus in ieder geval al 1 auto op de short list: Renault Scenic, bouwjaar na 2012, bij voorkeur een Bose uitvoering.

Ik stelde nog een Seat Altea voor, met wat zoeken had ik een aantal "ouderwetse" 1.6 motoren gevonden. Dus geen TSI rommel.
Maar dat viel af vanwege niet mooi (mening vriendin) en te weinig luxe (mijn mening)

Nu net zijn we nog naar een Scenic uit 2012 wezen kijken.
Redelijke kilometerstand geen Bose maar wel een redelijk complete uitvoering, met navigatie, cruise en climat control, trekhaak, enz.

Zo een Scenic mag ruim voldoende trekken, dus caravan geen probleem.
Meer dan ruimte genoeg in de auto voor ons en de toekomst plannen.

Na wat Google lees ik dat ze in deze serie een heel stuk betrouwbaarder zijn dan de gemiddelde auto uit die tijd.
Vanwege het verbruik beperken we de zoektocht tot een 1.2 tce versie. Die mag en kan meer dan voldoende trekken en bij normaal rijden voor ons toereikend.

Nu dus een van de eisen laten vervallen automaat
Shortlist:
Renault Scenic, 1.2 tce, 2012 of nieuwer

Andere opties heb nog niet op mijn lijstje nu.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bommes schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:57:
Klein weekje verder en de zoektocht heeft niet stilgestaan.

Het was ons wel duidelijk dat met ons budget, wensen en eisen er ergens iets moest vervallen.

Station is een no go voor mijn vriendin.
Verder moet het veilig, wat moderner en goede stoelen, midden armsteun dat soort dingen. En veel ruimte.

Ik heb haar veel laten zien de laatste dagen, en niet alleen online.
Daar viel bijvoorbeeld een Renault Kangoo af vanwege te lelijk volgens haar.. :P
Ik vind de "function over form" uitstraling van zo een ding wil grappig.
Maar nee dus. :+

Bij een van de handelaren wat we waren stond een Renault Scenic, zwart, mooie velgen, half leder interieur, enz. Erg nette auto maar net verkocht.
Maar het zorgde er voor mijn vriendin wel voor dat ze zo een scrnic in het echt van dichtbij zag en het eigenlijk wel een toffe bak vond.

Dus in ieder geval al 1 auto op de short list: Renault Scenic, bouwjaar na 2012, bij voorkeur een Bose uitvoering.

Ik stelde nog een Seat Altea voor, met wat zoeken had ik een aantal "ouderwetse" 1.6 motoren gevonden. Dus geen TSI rommel.
Maar dat viel af vanwege niet mooi (mening vriendin) en te weinig luxe (mijn mening)

Nu net zijn we nog naar een Scenic uit 2012 wezen kijken.
Redelijke kilometerstand geen Bose maar wel een redelijk complete uitvoering, met navigatie, cruise en climat control, trekhaak, enz.

Zo een Scenic mag ruim voldoende trekken, dus caravan geen probleem.
Meer dan ruimte genoeg in de auto voor ons en de toekomst plannen.

Na wat Google lees ik dat ze in deze serie een heel stuk betrouwbaarder zijn dan de gemiddelde auto uit die tijd.
Vanwege het verbruik beperken we de zoektocht tot een 1.2 tce versie. Die mag en kan meer dan voldoende trekken en bij normaal rijden voor ons toereikend.

Nu dus een van de eisen laten vervallen automaat
Shortlist:
Renault Scenic, 1.2 tce, 2012 of nieuwer

Andere opties heb nog niet op mijn lijstje nu.
Daarmee lijkt me de automaat eis vervallen te zijn?

Edit: jezus lezen is moeilijk :') :F

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@MK_ ja sorry heel veel woorden, mijn manco, beetje langdradig soms :o
Zal ik het samenvatten:

Hé gasten eisen aangepast, automaat hoeft niet meer.
Shortlist nu: Renault Scenic

;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Geen Roemeense Scenic meer? :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@HTT-Thalan afgezien van een Duster heb ik Dacia niet op mijn zoeklijstje gehad.
Vind er niets mis mee maar gewoon niet luxe genoeg.
Ik wil nu iets kopen om niet over een jaar of 2 op uitgekeken te zijn omdat ik het toch te karig vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik moet wel zeggen, een 1.6 Renault Megane / Scenic, dus zonder turbo is een beetje ondermaats qua trekkracht. Ik had dan zelf liever gegaan voor de 1.4 TCE of anders de nieuwere 1.2 TCE, beide dus met Turbo. Je mist bij het optrekken power. Het is ook vaak een 6 bak dus je blijft ook maar schakelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Arsenius op 06-08-2020 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Bommes schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:57:
@HTT-Thalan afgezien van een Duster heb ik Dacia niet op mijn zoeklijstje gehad.
Vind er niets mis mee maar gewoon niet luxe genoeg.
Ik wil nu iets kopen om niet over een jaar of 2 op uitgekeken te zijn omdat ik het toch te karig vind.
Ik zet er volgend jaar een bull bar, roof rack en knappe bandjes onder voor de trip naar het Noorden. Zeker nu met de upgrade naar ~135pk vind ik hem dan niet saai meer hoor :P. Maar point taken, bij jou zit er toch meer emotie in dan bij mij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Arsenius schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:07:
Ik moet wel zeggen, een 1.6 Renault Megane / Scenic, dus zonder turbo is een beetje ondermaats qua trekkracht. Ik had dan zelf liever gegaan voor de 1.4 TCE of anders de nieuwere 1.2 TCE, beide dus met Turbo. Je mist bij het optrekken power. Het is ook vaak een 6 bak dus je blijft ook maar schakelen.
We kijken nu ook voor de 1.2 tce versie.
De 1.6 mist vooral koppel, vermogen van de 1.6 is niet heel veel lager dan de 1.2 tce.
De 1.2 is inderdaad met 6 bak, wat ik voor wat betreft rustig draaien wel een voordeel vind.
Bij een 5 bak vind ik op de snelweg het toerental vaak nog te hoog en vijf ik maar de behoefte houden om nog een keer over te schakelen.

De 1.4 heeft wat meer vermogen dan de 1.2 maar dat hebben we niet echt nodig. Het drink gedrag van de 1.4 is te vergelijken met de oude 2 liter, echt belachelijk dus eigenlijk.

@HTT-Thalan als we een goede vinden en die bevalt uiteindelijk ook goed dan overweg ik zeker een chipjes kuur. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 17:55
Waarom is een Astra eigenlijk afgevallen? Dit exemplaar is vrij nieuw, heeft een fijne turbo motor met automaat en staat bij een Opel dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Ja dat weet ik eigenlijk niet.
Ik heb net een avondje zitten kletsen met mijn stiefschoonvader (dat bestaat vast niet) en daar kwam eigenlijk wel uit dat ik niet zomaar de automaat optie wel laten vervallen.

Na dus weer wat zoeken kwam er tot 2 keer toe een Astra tourer omhoog.
Die ga ik dus een keer in het echt bekijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roel-online
Leuke lastige zoektocht is dit wel! Voor het soort auto dat je zoekt en het budget dat je hebt kom je snel in het C-segment uit. Daar is een automaat (zeker in die jaren) best bijzonder en zijn krachtige motoren daar ook geen gemeengoed. Voor het trekken van de caravan heb je natuurlijk het liefst een grote motor of een turbo motor die lekker veel trekkracht levert. Die waren er nog niet zo heel veel in het C-segment of hadden best wel wat issues (Volkswagen TSI motoren en Peugeot/Citroën THP motoren). Een automaat maakt het ook goed zoeken want het beste ga je niet voor een semi-automaat (gerobotiseerde handbak) wat je ook nogal eens tegen kwam in het C-segment. Zo’n bak schakelt gewoon niet fijn en is niet erg duurzaam dus een ‘conventionele’ automaat verdient de voorkeur.

Een auto die wel aan je eisen voldoet en nog niet genoemd is, is de Lancia Delta. Die zijn erg betrouwbaar en zijn geleverd met een goede zes traps automaat die altijd gekoppeld is aan de 200pk sterke 1.8 turbo motor. Zoveel power heb je eigenlijk niet eens nodig, maar het is wel fijn en zo trek je die caravan natuurlijk zonder enig probleem. De Delta is iets kleiner dan een Opel Astra Sports Tourer (dat is de station, maar dat was toch een no-go?) maar de Delta is wel een stuk ruimer dan een ‘gewone’ Astra 5-deurs Hatchback. Voor z’n klasse was de Delta een hele ruime auto die er niet als station uit ziet.

Dit exemplaar valt precies binnen je budget en eisen. Voor 345 euro boven budget heb je er zelfs eentje uit 2012.

Waarom niet iedereen een Lancia Delta koopt? Veel mensen zijn vergeten dat ie bestaat (niet zo gek want nieuwe Lancia’s worden niet meer verkocht), denken dat ze onbetrouwbaar zijn (helemaal niet terecht) of vinden het design wat te bijzonder (over smaak valt niet te twisten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Bommes schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:33:
Ja dat weet ik eigenlijk niet.
Ik heb net een avondje zitten kletsen met mijn stiefschoonvader (dat bestaat vast niet) en daar kwam eigenlijk wel uit dat ik niet zomaar de automaat optie wel laten vervallen.

Na dus weer wat zoeken kwam er tot 2 keer toe een Astra tourer omhoog.
Die ga ik dus een keer in het echt bekijken.
Ik haal 'm nog even aan: De Vectra GTS
Ticks all the boxes? Misschien formaat nèt een tikkie aan de grote kant, maar ga vooral eens proberen.

https://www.autowereld.nl...ion-33581679/details.html

of doe 's gek met een 2,8liter V6
https://www.autowereld.nl...-pk-33185783/details.html

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes Naar aanleiding van je gesprekje met @HTT-Thalan aangaande de Dacia Duster: Heb je de Skoda Yeti al eens bekeken?

;)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 08-08-2020 10:29 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
Will_M schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:29:
@Bommes Naar aanleiding van je gesprekje met @HTT-Thalan aangaande de Dacia Duster: Heb je de Skoda Yeti al eens bekeken?

;)
Leuke suggestie, zo’n Yeti! Als je filtert op benzine, automaat, na 2009, tot 8000 euro, dan blijven er echter nog maar 5 exemplaren over. En dan zit je nog steeds met die TSI motoren - daar word ik altijd een beetje zenuwachtig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08-2023
Ford Mondeo niet iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
roel-online schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:03:
Leuke lastige zoektocht is dit wel! Voor het soort auto dat je zoekt en het budget dat je hebt kom je snel in het C-segment uit. Daar is een automaat (zeker in die jaren) best bijzonder en zijn krachtige motoren daar ook geen gemeengoed. Voor het trekken van de caravan heb je natuurlijk het liefst een grote motor of een turbo motor die lekker veel trekkracht levert. Die waren er nog niet zo heel veel in het C-segment of hadden best wel wat issues (Volkswagen TSI motoren en Peugeot/Citroën THP motoren). Een automaat maakt het ook goed zoeken want het beste ga je niet voor een semi-automaat (gerobotiseerde handbak) wat je ook nogal eens tegen kwam in het C-segment. Zo’n bak schakelt gewoon niet fijn en is niet erg duurzaam dus een ‘conventionele’ automaat verdient de voorkeur.

Een auto die wel aan je eisen voldoet en nog niet genoemd is, is de Lancia Delta. Die zijn erg betrouwbaar en zijn geleverd met een goede zes traps automaat die altijd gekoppeld is aan de 200pk sterke 1.8 turbo motor. Zoveel power heb je eigenlijk niet eens nodig, maar het is wel fijn en zo trek je die caravan natuurlijk zonder enig probleem. De Delta is iets kleiner dan een Opel Astra Sports Tourer (dat is de station, maar dat was toch een no-go?) maar de Delta is wel een stuk ruimer dan een ‘gewone’ Astra 5-deurs Hatchback. Voor z’n klasse was de Delta een hele ruime auto die er niet als station uit ziet.

Dit exemplaar valt precies binnen je budget en eisen. Voor 345 euro boven budget heb je er zelfs eentje uit 2012.

Waarom niet iedereen een Lancia Delta koopt? Veel mensen zijn vergeten dat ie bestaat (niet zo gek want nieuwe Lancia’s worden niet meer verkocht), denken dat ze onbetrouwbaar zijn (helemaal niet terecht) of vinden het design wat te bijzonder (over smaak valt niet te twisten).
Thanks Roel goede tip, geen enkel probleem bij de anwb/Wegenwacht bekend.
Altijd al een mooie auto gevonden maar een beetje vergeten.
Wel iets wat je niet moet kopen om na een paar jaar nog een goede verkoop prijs te verwachten.
Afschrijving zal wel enorm zijn. Lang mee blijven rijden dus.

@McKaamos heel eerlijk nog helemaal niet naar gekeken.
Gisteren avond kwam de Toyota Avensis op mijn zoeklijstje voorbij.
Dat is te vergelijken met de Vectra voor wat betreft het formaat.

@Will_M een Yeti vind ik echt heel erg leuk maar die TSI motoren met de DSG er bij..
Daar krijg ik op voorhand al de zenuwen van.
En dat is jammer want er best wat aanbod van.
Het ding heeft net als mijn Guzzi een lekker eigenwijze uitstraling.
Maar ik durf het niet aan vanwege de reputatie van zowel de motor als de bak..

@Mapro nog niet mee genomen in de zoekopdracht.
Ik heb er wel ooit in gereden, een duidelijke met handbak dan wel maar het stuurde super vond ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Wel iets duurder dan budget maar misschien wel een Hyundai IX35. De 2 liter automaat is CVT en ik zie de auto's nog te koop staan met bijna 2 ton op de teller dus als je bv dit exemplaar bekijkt:
https://www.preuninger.nl...gatie-bluetooth-/22384873
Dan zou je makkelijk nog één ton mee kunnen rijden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes Aangaande die TSi blokken en de slechte (ketting) reputatie daarvan: De 'Ellende' daarbij speelde hoofdzakelijk (bijna alléén zelfs) bij de 1.4TSi blokjes van vóór 2010 (140PK variant). De latere 1.4 150PK TSi blokken hadden er amper / geen problemen mee. Zelfs de 122PK 1.4 TSi (Bluemotion Technology) blokken vanaf 2010 hadden er géén last van.

De DSG bak ellende zit 'm vooral in de 7-traps DSG, niet in de 6 traps ;) Niet voor niets dat de 2.0 Golf TSi / GTi en 2.0 TDi / GTD bij VW nog héél lang met de 6-traps DSG uitgerust bleven, die bak kan veel meer Nm's verwerken. Ik denk dat @AndRo555 je wel wat meer (technische) details over de DSG bakken kan vertellen.

Het 1.2TSi blokje heeft amper noemenswaardige problemen, net zoals dat het huidige 1.0TSi blokje amper grove storingen kent.

Van dat 140PK 1.4TSi blok zijn er destijds héél veel verkocht doordat VW / VAG dat blok in bijna alle auto's tot aan de de Jetta kon leveren, de modernere opvolger van dat blok, de 1.5TSi, ligt tegenwoordig ook in de Arteon én Passat (met 130 óf 150 PK). Ik heb de 130PK ACT variant nu in m'n MY20 Tiguan liggen en dat ding draait op de snelweg met 105Km/h heerlijk rustig op 2 van de 4 Cilinders met een verbruik van rond de 4,5L/100Km in combinatie met een handgeschakelde 6-bak ;)

Als je een 2.0TDi (150PK) kunt vinden: Meest briljante én degelijke blok wat er is :9

P.S. Een paar kilometer van je huis zit VAG-Techniek Nuenen ... Als je wat over de TSi blokken én gerelateerde problemen óf "sjipsjes" wilt weten dan zou je daar sowieso eerst even vrijblijvend kunnen gaan informeren >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 08-08-2020 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Will_M schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:54:
P.S. Een paar kilometer van je huis zit VAG-Techniek Nuenen ... Als je wat over de TSi blokken én gerelateerde problemen óf "sjipsjes" wilt weten dan zou je daar sowieso eerst even vrijblijvend kunnen gaan informeren >:)
Op jou aanraden net eens langs gegaan.
De DSG 7 bakken: liever, is met droge koppeling die snel slijten en stuureenheid die ook regelmatig uitvallen. Beide dure reparaties.
DSG 6: geen echte problemen, is met natte koppeling.

1.2 TSI met vermogen tot 120pk gaan ook nog wel, alhoewel de variabele turbo's vaak vast gaan zitten.
1.4 tsi: liever niet,zeker niet de hoge vermogen uitvoeringen.
Vanaf golf 7 is het geen probleem (de motoren) dus bouwjaar 2014 en nieuwer.

Wilde ik perse automaat dan was de 2.0 tiguan nog het beste advies wat hij me kon geven.
Die zijn er met 6 traps dsg of ook met conventionele automaten.

Geen automaat en wat ouder dan de 1.2 TSI met 105 pk.

Bij alle motoren komt olie verbruik wel voor, maar dat stond niet in verhouding met de overige problemen, daar zou ik me niet zo druk om moeten maken.

Thanks voor de tip willm, ze namen echt de tijd om geheel belangeloos uitleg te geven. Top zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 14:53
Will_M schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:54:
@Bommes Aangaande die TSi blokken en de slechte (ketting) reputatie daarvan: De 'Ellende' daarbij speelde hoofdzakelijk (bijna alléén zelfs) bij de 1.4TSi blokjes van vóór 2010 (140PK variant). De latere 1.4 150PK TSi blokken hadden er amper / geen problemen mee. Zelfs de 122PK 1.4 TSi (Bluemotion Technology) blokken vanaf 2010 hadden er géén last van.

De DSG bak ellende zit 'm vooral in de 7-traps DSG, niet in de 6 traps ;) Niet voor niets dat de 2.0 Golf TSi / GTi en 2.0 TDi / GTD bij VW nog héél lang met de 6-traps DSG uitgerust bleven, die bak kan veel meer Nm's verwerken. Ik denk dat @AndRo555 je wel wat meer (technische) details over de DSG bakken kan vertellen.

Het 1.2TSi blokje heeft amper noemenswaardige problemen, net zoals dat het huidige 1.0TSi blokje amper grove storingen kent.

Van dat 140PK 1.4TSi blok zijn er destijds héél veel verkocht doordat VW / VAG dat blok in bijna alle auto's tot aan de de Jetta kon leveren, de modernere opvolger van dat blok, de 1.5TSi, ligt tegenwoordig ook in de Arteon én Passat (met 130 óf 150 PK). Ik heb de 130PK ACT variant nu in m'n MY20 Tiguan liggen en dat ding draait op de snelweg met 105Km/h heerlijk rustig op 2 van de 4 Cilinders met een verbruik van rond de 4,5L/100Km in combinatie met een handgeschakelde 6-bak ;)

Als je een 2.0TDi (150PK) kunt vinden: Meest briljante én degelijke blok wat er is :9

De 1.2 TSi van rond 2010 heeft ook zowel bekende turbo als ketting problemen (aan den lijve ondervonden, maar zijn bekende problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Klopt maar wel minder, en het vervangen van de ketting (eventueel preventief) kost een klap minder bij de 1.2 motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapro
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-08-2023
Bommes schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:34:
Klopt maar wel minder, een het vervangen van de ketting (eventueel preventief) kost een klap minder bij de 1.2 motoren.
Zijn het niet de 1.2 motoren waarvan de aansturing van de turbo inslijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Dat zou kunnen @Mapro ik ben ook nog niet overtuigd wat betreft de betrouwbaarheid en heel eerlijk kan ook niet echt vinden wat ik zoek bij de VAG groep.
Ik vind een Yeti echt wel een grappige auto maar van binnen val je weer in het grijze VAG magazijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roel-online
Bommes schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:44:
Dat zou kunnen @Mapro ik ben ook nog niet overtuigd wat betreft de betrouwbaarheid en heel eerlijk kan ook niet echt vinden wat ik zoek bij de VAG groep.
Ik vind een Yeti echt wel een grappige auto maar van binnen val je weer in het grijze VAG magazijn.
In plaats daarvan: een met Poltona Frau leder bekleed dashboard, ANWB oordeel van 'heel betrouwbaar', lekker veel trekkracht, bouwjaar 2012, geen stationwagen maar wel ruim en de trekhaak zit er ook al op, wat wil je nog meer? ;)
(Je zou het haast denken, maar ik heb echt geen aandelen Lancia - vind dit exemplaar gewoon heel erg fraai en hij voldoet precies aan je eisen).

[ Voor 8% gewijzigd door roel-online op 11-08-2020 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-05 00:34
Ik zou een Suzuki overwegen. Veel auto voor je geld, oerbetrouwbaar (zit tegen het niveau van Toyota en Honda aan).

SX4: https://www.autoscout24.n...ldtidx=2&cldtsrc=listPage

Grand Vitara: https://www.autoscout24.n...ldtidx=8&cldtsrc=listPage

Of een Dacia Duster: veel aanbod.

Hyundai IX35: https://www.autoscout24.n...ldtidx=1&cldtsrc=listPage

Hyundai Santa Fe met smeuiige V6: https://www.autoscout24.n...ldtidx=3&cldtsrc=listPage

Kia Sportage: https://www.autoscout24.n...ldtidx=1&cldtsrc=listPage

Allemaal betrouwbare, ruime caravantrekkers met stoer uiterlijk.
Slasher schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:20:
Wat een onzin. Ik rij al jaren probleemloos Volkswagens. Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.

Heb je persoonlijke ervaringen met VW of is het slechts horen zeggen?
Nee. De statistieken tonen aan dat VAG produkten van deze eeuw een periode lang tot de minst betrouwbare auto's behoorden. DSG, ketting, olieverbruik etc. Met een budget van 8500 euro is de veiligste optie imo: blijf ver weg van VAG, dan kom je in die nare periode uit. Alfa Romeo en Peugeot zou ik ook niet snel aan beginnen, al kan een kenner je wel vertellen welke modellen/motoriseringen relatief betrouwbaar zijn.

Jammer dat alle auto-advies topics worden vertroebeld door eigenaren die het niet kunnen hebben dat hun eigen merk wordt ontraden. Ik rijd Subaru, maar zou ook adviseren weg te blijven van Soebies met CVT (zwakke plek, vervanging is peperduur, denk in de richting van 10k euri) en aandachtspunt is het hogere verbruik t.o.v. soortgelijke auto's.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@Dieken Taffert SX4 of de fiat variant staat op de shortlist.
Nou ja stond, het is wel erg karig wat betreft luxe en niet heel erg ruim wat betreft de kofferbak.
Daar staat inderdaad wel tegenover dat het rete betrouwbaar is en veel aanbod van is ook in automaat.
vaak van oudere mensen geweest en dus lage kilometerstanden zijn geen uitzondering.

Grand Vitara, zeker mogelijk ook in automaat.. maar dat verbruik.. 1 op 8 voor de automaat, en met heeeeeel rustig doen 1 op 9,5 mogelijk.
Wel een ontzettend vette auto vind ik het, en met de juiste banden kun je er echt serieus mee off-road.
Misschien iets voor een nieuwe hobby.. :9

Dacia duster, niet in automaat te vinden, en voor ons budget nog alleen met de "oude" 1.6. Die schijnen behoorlijk herrie te maken en best wat te verbruiken.
Een 1.2 tce, helaas dan met handbak, is wel het overwegen waard. Mijn vriendin vind het een fantastische auto om te zien.

Kia sportage vind ik echt geen mooie auto, uit dat bouwjaar dan toch. Ik vind het zelfs een lelijke auto als ik dat mag zeggen.

En beide Hyundai's ..
Vet die Santa Fe met de V6 maar ik denk dat je daar niet de brandstofkosten voor wil dragen. Alhoewel het denk ik niet echt onzuiniger rijd dan menig automaat uit die bouwjaren met wat vermogen.
Misschien dus wel eens het onderzoeken waard.

en een IX35.. ook al een paar keer op de radar gehad, automaat versie net wat buiten ons budget. Tenminste wil ik de kilometerstanden acceptabel houden.

Mijn eigen zoektocht bracht me nog dit deze week:

Dit is denk ik wel een fijne caravan trekker:
Audi A4 avant, Quatro
Misschien eens gaan bekijken, zeker nog een goede kilometerstand.
kan olie achter in en gaan denk ik wel met de 2.0 tfsi

Voor het echte taxi gevoel, kan ik met carnaval nog wat bij gaan verdienen.
Mercedes C180 Kombi
Schijnen wel wat probleemjes te hebben, waarvan het merendeel mechanisch.
Draagarmpjes, fusee. Daar ben ik niet zo bang voor dat kan ik allemaal zelf.

Hier zo een SX4, 2010 dus al de 120 pk uitvoering (in plaats van de 107pk) met trekhaakje.

Zou ik alleen nog een cruisecontrol in moeten zetten (heb nog zo een John Gold ding liggen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 16:03

DaWaN

'r you wicked ??

Bommes schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:00:
Voor het echte taxi gevoel, kan ik met carnaval nog wat bij gaan verdienen.
Mercedes C180 Kombi
Schijnen wel wat probleemjes te hebben, waarvan het merendeel mechanisch.
Draagarmpjes, fusee. Daar ben ik niet zo bang voor dat kan ik allemaal zelf.
Daar klopt iets niet aan de advertentie, die auto is uit 2004 en is nog het oude W203 model.

Overigens lijkt een nieuwere W204 C-klasse redelijk aan jouw eisen te voldoen. Die zou bij mij zeker op de shortlist staan.
Er staat een vrij nette (van wat ik kan zien a.d.h.v. de advertentie) W204 dicht bij jou in de buurt: Klik voor advertentie
Zit alleen geen trekhaak onder, maar dat kan opgelost worden.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 16:04
Waarom zou je met zon A4 maar 100k hebben gereden in 15 jaar??

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Beavbusi schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:02:
15 jaar op en neer naar de Supermarkt?

Elect a clown, expect a circus.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Beavbusi schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:02:
Ja je zou er achterdochtig van worden he..??
Maar het is toch echt een origineel Nederlands geleverde auto met een volgens de RDW logische kilometerstand.
DaWaN schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:29:
[...]

Daar klopt iets niet aan de advertentie, die auto is uit 2004 en is nog het oude W203 model.

Overigens lijkt een nieuwere W204 C-klasse redelijk aan jouw eisen te voldoen. Die zou bij mij zeker op de shortlist staan.
Er staat een vrij nette (van wat ik kan zien a.d.h.v. de advertentie) W204 dicht bij jou in de buurt: Klik voor advertentie
Zit alleen geen trekhaak onder, maar dat kan opgelost worden.
Goede tip man, ik dacht stuur meteen de advertentie door naar mijn vriendin en ik ga zelf ondertussen even kijken. (want ja dat is echt in de buurt hier).
Haar reactie kwam toen ik er bijna was:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/08/1597330484-260-x-159px-Screenshot_20200813-165057_2.jpg

Ik denk dat ik zo ook wel kan raden wat haar reactie op die Audi A4 Avant zal zijn...vrouwen.. |:(

Edit:
Ik laat haar net de Audi zien: mwa die vind ik wel mooier dan de Mercedes..
Okay.. :o

Ik had nog een Avensis is de favorieten lijst staan, 2009 (net nieuwe model) 2.0 automaat, zilver grijs.
Vind ze niet echt wauw maar wel het overwegen waard.
Valt binnen ons budget, acceptabele kilometerstand, automaat, betrouwbaar,veilig, enz.
* Bommes gaat maar eens even bellen naar de verkoper.

[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 13-08-2020 17:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dieken Taffert
De Mercedes is alleen veel betrouwbaarder dan de Audi. W204 staat goed bekend. Audi is de bodemloze geldzuigende put van de VAG familie. Lease ja (want behalve onbetrouwbaar en saai klopt echt alles aan een Audi, fantastische auto's verder), koop nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-06 09:22
Zag die Fabia voorbij komen, het lijkt me dat binnen de gestelde eisen de Octavia ook prima kan:

Veel fijnere auto qua afwerking, beenruimte, kofferbak, hoger trekgewicht. Veel makkelijker te vinden met automaat.

https://link.marktplaats.nl/m1578375268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zie deze nu pas, maar niemand die een Mazda CX-5 oppert? Oudere model moet prima voor het bedrag te vinden zijn en dat zijn ongeblazen benzinemotoren, daar hang je makkelijk een caravan achter.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Houd er rekening mee dat premium auto's ook premium onderhoudskosten hebben.

Een Mercedes, BWM of Audi is gewoon duurder om goed te onderhouden. Vaak is het (bijv. door Quattro) ook complexere (dus duurder onderhoud) techniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Bommes schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:56:
[...]

Ja je zou er achterdochtig van worden he..??
Maar het is toch echt een origineel Nederlands geleverde auto met een volgens de RDW logische kilometerstand.

[...]

Goede tip man, ik dacht stuur meteen de advertentie door naar mijn vriendin en ik ga zelf ondertussen even kijken. (want ja dat is echt in de buurt hier).
Haar reactie kwam toen ik er bijna was:
[Afbeelding]

Ik denk dat ik zo ook wel kan raden wat haar reactie op die Audi A4 Avant zal zijn...vrouwen.. |:(

Edit:
Ik laat haar net de Audi zien: mwa die vind ik wel mooier dan de Mercedes..
Okay.. :o

Ik had nog een Avensis is de favorieten lijst staan, 2009 (net nieuwe model) 2.0 automaat, zilver grijs.
Vind ze niet echt wauw maar wel het overwegen waard.
Valt binnen ons budget, acceptabele kilometerstand, automaat, betrouwbaar,veilig, enz.
* Bommes gaat maar eens even bellen naar de verkoper.
Hmm, tijd voor een Ms. Bommes Reacts video? :P
Allerlei auto's laten zien en dan haar reactie er op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@McKaamos ja dat zou wel iets zijn want misschien kunnen jullie wel een patroon ontdekken... :o

Ik laat haar een willekeurige stationwagen zien, reactie: nee station vind ik niets.
Halve week later laat ik haar een andere zien, reactie: ja maar die vind ik wil tof..
:?

Ik kan er nog niet echt een patroon in ontdekken.
Een Renault Megane station (+/- 2010) is okay
Een Mercedes C kombi is niet okay
Die Audi A4 Avant kon er mee door.

Rood vind ze niets maar ik denk ik probeer het eens en laat haar een Clio GT station zien, een rode..
Dus ik verwacht 2 keer nee..
Nou ja die vond ze wel tof... :X

Verder is ze wel lief hoor O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@Bommes je kan beter kippen houden :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Die van jou houdt kippen. Daarom dat je met haar gaat? :+
Bommes schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:26:
@McKaamos ja dat zou wel iets zijn want misschien kunnen jullie wel een patroon ontdekken... :o

Ik laat haar een willekeurige stationwagen zien, reactie: nee station vind ik niets.
Halve week later laat ik haar een andere zien, reactie: ja maar die vind ik wil tof..

Rood vind ze niets maar ik denk ik probeer het eens en laat haar een Clio GT station zien, een rode..

Overleg t ff, lijkt me humor :+

[ Voor 65% gewijzigd door McKaamos op 14-08-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sterker nog, ze kan met mij overweg en nadat ik de Golf had gekocht bleek ze het ook een leuke auto te vinden. En oja, die tuning vind ze ook heel vervelend. Alleen even leren met de koppeling om te gaan. Maar ik geloof dat zo een soort/exemplaar best zeldzaam is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 18:51
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar:

Iets duurder dan het budget, maar misschien een Volvo V60 plugin hybride?

Zijn vaak ex lease met alle opties erop en rijden relatief zuinig als je veel kleine ritjes rijdt en de mogelijkheid hebt tot laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:20

Destruction

(ex-)Automonteur

vhal schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:03:
Out of the box denkend...een Honda Civic

https://www.honda-breda.n...rkeersensoren-%7C-climate

Eventueel is een Jazz ook nog wel te vinden. Beide zijn ruimer dan je denkt.
Een Jazz is een prima auto'tje inderdaad, en een stuk groter dan hij van buiten lijkt te zijn. Maar of je daar een caravan mee wil trekken :? Als vervanger van de genoemde 206 is het wellicht een goede optie, maar dan zul je iets moeten leasen waar de caravan achter mag én kan.

* Destruction heeft regelmatig een aanhanger achter de auto, en de nodige auto's gehad. Een aantal daarvan ging versneld weg omdat ze o.a nogal tegen vielen met de aanhanger. Alsin, op papier kon de auto het prima! Maar in de praktijk, not so much ;)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zie drie opties hier:
- gewoon datgene kopen wat jij mooi vindt en voor de deur parkeren. Om vergiving vragen is een stuk makkelijker dan om toestemming namelijk ;)
- toch tijdelijk lease gaan rijden (en tegen de leasemij zeggen dat ze een station leveren, kan ze wennen
- toch lease gaan rjden, ok prive. Tot eind 2020 doen en dan alleen zakelijk rijden, kwestie van een verklaring geen privegebruik ophalen. Blijf je een auto zonder bijtelling rijden, maar wel een zonder stickers :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@The Eagle
Tijdelijk lease zit er echt niet in.
Ik rijd nu nog een "voorloop auto" een niet specifiek door mij gekozen auto die wel aan mij is toegewezen.
Met de overgang naar een vast contract mag ik van mijn werkgever zelf iets uitzoeken. Dat is er echter nooit van gekomen omdat de Yaris eigenlijk wil bevalt.
Echter is er nu dus de caravan gekomen en nog wat meer veranderingen waarbij een wat grotere auto wel welkom is.
Nu iets uitzoeken voor de kerst wil zeggen dat ik minimaal 5 jaar er aan vast zit, tussendoor aangeven dat ik niet met privé wil rijden kan bij ons echt niet.

Oh en aanschaffen en excuses maken. Dat is eigenlijk wel een goede. Maar ja ze moet wel voor de helft mee betalen.. ik denk niet dat ze dat gaat doen als ik ineens met een auto thuis kom.. :o >:)
Ik dacht het niet.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:14
Misschien is het een idee om het wat 'objectiever' te maken. Sla foto's op van alle potentiële auto's en geef ze een nummer. Zet de nummers in Pub meeple en laat je wederhelft de nummers (auto's) op deze manier ranken.

Ik zie geen manier om dit direct met plaatjes te doen, mogelijk kan het wel (met een andere tool die ik niet ken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoeiedagEem
yeehaw schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:55:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar:

Iets duurder dan het budget, maar misschien een Volvo V60 plugin hybride?

Zijn vaak ex lease met alle opties erop en rijden relatief zuinig als je veel kleine ritjes rijdt en de mogelijkheid hebt tot laden.
Mijn buurman heeft zo een. Heeft m nu drie jaar elke keer in de vakantie (!) laten staan omdat er een kritisch hybride onderdeel overbelast was geraakt. Wel netjes opgelost door Volvo (hij heeft uitgebreide garantie gekocht elk jaar opnieuw). Maar de stress in het buitenland vanwege de onzekerheid (de eerste keer) en al het regelen is geen pretje.

Schijnt een bekend probleem te zijn met dit type plugin hybrid, weet niet of elke Volvo hybrid dit heeft.

Dit wetende zou ik me in elk geval ver van dit type auto houden. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieken Taffert
V60 D6 is idd notoir onbetrouwbaar. Heeft ook nauwelijks bagageruimte door de accu achterin en een matige wegligging (sommigen vinden de D6 ronduit eng in de bochten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Ik kan niet op eigen terrein parkeren en dus ook niet laden.
Openbare laadpaal is aangevraagd door een buurtgenoot maar dat is al weer dik een jaar geleden en tot op heden is er nog niets geplaatst.

Plugin of volledig electrisch valt daarmee, ook vanwege budget, dus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Dieken Taffert schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:21:
V60 D6 is idd notoir onbetrouwbaar. Heeft ook nauwelijks bagageruimte door de accu achterin en een matige wegligging (sommigen vinden de D6 ronduit eng in de bochten).
Dat heeft vast te maken met het enorme gewicht. Enorm snel in een rechte lijn, maar een dweil in de bochten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 18:51
Duidelijk! Succes nog met zoeken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
yeehaw schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:09:
Duidelijk! Succes nog met zoeken :)
Ja sorry.. we maken het ons wel erg moeilijk dat weet ik wel.

We zijn net even bij 2 van die occasion centra binnen gelopen.
Als het aan mijn vriendin lag was ze met de Citroen cactus naar huis gegaan die er stond.
Geen automaat en ook nog eens een diesel.
Ik moest haar wel gelijk geven dat het een toffe auto was maar een diesel.. echt niet meer nog geen 10.000km per jaar.

Van alles dat er verder stond en haar mening daarover ben ik eigenlijk niets wijzer geworden.
Punto evo: ja
Willekeurige stationcar: nee
Volvo V50: ja
Blauwe Kia Venga: nee
Witte Kia Venga: ja
Renault Captur: ja
Megane: nee
Scenic: ja

Volgt u het nog?? :? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:14
Een Renault Megane station (+/- 2010) is okay.
Bommes schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:41:
[...]

Nope!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 14:42

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Bommes Lancer Sportback was geen optie?

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

[ Voor 60% gewijzigd door Falcon op 15-08-2020 19:39 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Bommes schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:41:
[...]

Ja sorry.. we maken het ons wel erg moeilijk dat weet ik wel.

We zijn net even bij 2 van die occasion centra binnen gelopen.
Als het aan mijn vriendin lag was ze met de Citroen cactus naar huis gegaan die er stond.
Geen automaat en ook nog eens een diesel.
Ik moest haar wel gelijk geven dat het een toffe auto was maar een diesel.. echt niet meer nog geen 10.000km per jaar.
Gast... Wat de fuck? Cactus en tof? Je bent nog gekker dan zij is!
:+
Van alles dat er verder stond en haar mening daarover ben ik eigenlijk niets wijzer geworden.
Punto evo: ja
Willekeurige stationcar: nee
Volvo V50: ja
Blauwe Kia Venga: nee
Witte Kia Venga: ja
Renault Captur: ja
Scenic: ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
McKaamos schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:49:
[...]

Gast... Wat de fuck? Cactus en tof? Je bent nog gekker dan zij is!
:+

[...]
Mijn nieuwe gekochte motor is een Moto Guzzi V85TT.
Geen 13 in een dozijn BMW of KTM ..
Dus ja ik vind een citroen cactus gaaf. :P
Ik hang got all we lang genoeg rond, jij ook dus dat had je wel kunnen weten toch.. 8)

Overigens is de diesel versie daarvan wel interessant.
1045kg leeg gewicht dus gunstige belasting categorie.
Omslagpunt is echt bij weinig kilometers, zeker omdat die dingen ook nog eens erg zuinig zijn.
Maar helaas mag er maar 850kg aanhanger achter. Komt er onder een paar jaar en iets grotere caravan moeten we ook weer deze auto zoektocht herhalen. :X |:(
Laatste serie Megane was een nee.
Vorige serie (bouwjaar rond 2012) vind ze wel tof.

Ik ga toch maar eens aansturen op het laten vallen van 1 of 2 wensen/eisen.
Niet eens echt serieus overwogen, zal eens polsen bij de wederhelft... :) Voordat ik me er over ga inlezen.. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Bommes schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:52:
[...]

Mijn nieuwe gekochte motor is een Moto Guzzi V85TT.
Geen 13 in een dozijn BMW of KTM ..
Dus ja ik vind een citroen cactus gaaf. :P
Ik hang got all we lang genoeg rond, jij ook dus dat had je wel kunnen weten toch.. 8)
Die Guzzi is appart op z'n Italiaans. Goede ideeën, technische uitvoering soms wat minder. Daar kan je over mee praten toch? ;)

Een Cactus is appart op z'n Frans, alsof de designer wat teveel Paturain heeft gesnoven. That's bad, m'kay? :+
Overigens is de diesel versie daarvan wel interessant.
1045kg leeg gewicht dus gunstige belasting categorie.
Omslagpunt is echt bij weinig kilometers, zeker omdat die dingen ook nog eens erg zuinig zijn.
Maar helaas mag er maar 850kg aanhanger achter. Komt er onder een paar jaar en iets grotere caravan moeten we ook weer deze auto zoektocht herhalen. :X |:(

[...]

Laatste serie Megane was een nee.
Vorige serie (bouwjaar rond 2012) vind ze wel tof.

Ik ga toch maar eens aansturen op het laten vallen van 1 of 2 wensen/eisen.

[...]

Niet eens echt serieus overwogen, zal eens polsen bij de wederhelft... :) Voordat ik me er over ga inlezen.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:36
Peugeot 308 vanaf 2014 al bekeken? Door grote aantallen ook best voordelig als occasion.

Of een ford focus (erg degelijk) .

[ Voor 24% gewijzigd door fevo-1190 op 16-08-2020 07:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

fevo-1190 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 07:15:
Peugeot 308 vanaf 2014 al bekeken? Door grote aantallen ook best voordelig als occasion.

Of een ford focus (erg degelijk) .
De 308 zal voornamelijk als diesel geleased zijn, en TS is op zoek naar benzine. Volgens mij heeft de 308 ook een robotbak automaat rond die tijd?

Dan is de focus een betere suggestie denk ik.

@Bommes in de categorie out of the box en Scenic-achtig: Honda FR-V? Lekker met zijn drieën voorin :). Je ziet ze niet veel, maar ik weet ook niet veel over verbruik of hoe je zit achter het stuur (stoel staat wss meer naar links dan je gewend bent vanwege de derde zitplek voorin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Diesel wil je niet. Als je hem de showroom uit rijdt is ie alweer de helft minder waard.
Volgens mij zit er in Son een flink occasioncenter. Kijk even naar een witte Tiguan als ze hem hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Je hebt in ieder geval geluk dat ze totaal geen badges of merken herkent blijkbaar.
Nu een Peugeot 206, maar een C-klasse of A4 is gatver of "kan er net mee door"?

Kijkt ze ook wel eens naar het interieur, of knapt ze al af op de buitenkant?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 23:08

Oekol

waka waka hey hey

McKaamos schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:16:
[...]

Die van jou houdt kippen. Daarom dat je met haar gaat? :+
Nee, kippen slikken ook zaad.

@ ts succes met deze zoektocht. Heb al paar keer meegelezen, wordt nog een leuke klus d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Oekol op 16-08-2020 11:14 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Jeroenneman schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:06:
[...]

Je hebt in ieder geval geluk dat ze totaal geen badges of merken herkent blijkbaar.
Nu een Peugeot 206, maar een C-klasse of A4 is gatver of "kan er net mee door"?

Kijkt ze ook wel eens naar het interieur, of knapt ze al af op de buitenkant?
Ze kijkt zeker naar het interieur, daarom vond ze die C4 cactus ook zo tof.
En helaas stikt ze ook van de vooroordelen: Volvo vind ze te gek, ze noemt zich een Volvo meisje.. :o
maar kom ik dan met een V70 aan dan bedoeld ze dat niet. |:(
Nee ze bedoeld dan een XC60.
Nou ja goed, is wat onbetrouwbaar maar ik wil wel gaan zoeken hoor..
Tot dat ze ergens het verbruik van zo een ding hoort.
Dan moet het wel wat beter voor het milieu zijn.. :X

Echt ik denk dat ik hier wel een blog/vlog mee kan vullen.. :+ :Y

@fevo-1190 ja maar we vergeten.
Tot gisteren, een niet stationcar zou voor ons al voldoende ruimte zijn.
Die zijn wat zeldzamer maar wel te vinden.
En volgens mij zijn de 1.2 benzine motortjes best wel betrouwbaar van die dingen. (3 cilinders ook).

Voor mij zou een station daar van ook goed zijn hoor, maar dat moet ik nog even laten weken denk ik.

@gwystyl ze zijn er dus wel in benzine, nog best wat ook.
En in een Blue lease uitvoering nog best compleet ook.

Ja de CR-V ok bekeken, tof ding hoor, Honda dus volgens mij wel betrouwbaar, lekker eigenzinnig interieur inderdaad met 3 stoelen voorin.
Ik zal er nog eens een zoekopdracht aan wagen.

@The Eagle nee diesel gaan we ook niet doen, of de aanschaf moet zo laag zijn dat het de komende jaren de hoogte wegenbelasting compenseert.
Die Cactus viel me gewoon op doordat het ding net 1045kg weegt en daarmee "maar" 90 euro wegenbelasting in de maand kost.
Met 1 tank leeg rijden per maand zit je al op het break even punt.

Occasion centrum in Son?? Ik zal eens kijken.
Ben wel al bij Nordic auto's in Breugel geweest. Die had een betaalbare Toyota RAV4 staan.
Oohh ja dat is ook wel weer grappig.
Wij daar heen voor die RAV4. De zaak was gesloten maar de auto's stonden buiten en je kunt er omheen lopen.
Nou ja wel tof dus, en wij lopen het rijtje Auris verder af.
Staat dat een Fiat Panda (vorige model) wordt ze helemaal enthousiast..
Zo erg dat dat als de zaak open was geweest ze het ding ter plekke had gekocht...
Ze vroeg me serieus hoeveel gewicht zo een panda mocht trekken.. :P

Geen richting te bepalen dus.. Maar ja.. O+ O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dr zit vanalles op Ekkersrijt. Ik bedoel deze: https://udenhout.nl/vestigingen/autobedrijf-son
Maar wat jij moet doen is een auto uitzoeken die je zelf mooi vindt en die voldoet, dan naar de showroom en van te voren de verkoper even inseinen dat je hem wa gewoon wilt kopen mar dat ie je vriendin om moet lullen. Die wordt er voor betaald en is er ook een stuk beter in dan jij ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Bommes schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:52:
[...]

Geen richting te bepalen dus.. Maar ja.. O+ O+
Mja, ze kiest dus puur op basis van emotie. Prima natuurlijk maar daar kan je niet zo heel veel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@Anoniem: 93986 yep inderdaad, want Volkswagen stoelen zijn allemaal klote en Ford rijd voor geen meter, veel te stug.
Zo iets dus... :+ -O-

@The Eagle dat is nog niet eens zo stom eigenlijk.. >:)

Jullie zullen wel denken: wat een rare vrouw de Ms. Bommes..
Keuzes aan de hand van emoties waar je eigenlijk dus geen pijl op kunt trekken.
Maar kom op, ik weet zeker dat ook hier genoeg gasten zijn met thuis net zo een vergelijkbaar en onnavolgbaar vrouwmens op de bank.. :P :+

[ Voor 43% gewijzigd door Bommes op 16-08-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Volgens mij is bijna elke auto ondertussen wel al genoemd in dit topic :+

Aangezien je de stoelen van Volkswagens allemaal "klote" vindt, moet je misschien eens kijken naar Astra's met AGR stoelen. Misschien wel de beste stoelen die je in het non-"pReMiUm" segment kan vinden. Een voorbeeld van zo'n volgeladen Astra. Maar ja, wel een stationwagon :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Hoho ik vind de VW stoelen niet klote.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Bommes schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:56:
@Anoniem: 93986 yep inderdaad, want Volkswagen stoelen zijn allemaal klote en Ford rijd voor geen meter, veel te stug.
Oh, dan had ik dit fout geïnterpreteerd :+

Hoe dan ook, bovenstaande post blijft gelden: die AGR stoelen zijn gewoon goed :Y (Aktion Gesunder Rücken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:36
Ik heb toevallig een W204 gehad, maar als je leeg wil lopen aan onderhoudskosten dan moet je vooral zo’n “premium” merk kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Bommes De CR-V heeft gewoon twee stoelen voorin, de FR-V drie. FR-V is wat kleiner en lager dan de CR-V, beetje vergelijkbaar met een Hyundai Matrix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bommes schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:56:

@The Eagle dat is nog niet eens zo stom eigenlijk.. >:)

Jullie zullen wel denken: wat een rare vrouw de Ms. Bommes..
Keuzes aan de hand van emoties waar je eigenlijk dus geen pijl op kunt trekken.
Maar kom op, ik weet zeker dat ook hier genoeg gasten zijn met thuis net zo een vergelijkbaar en onnavolgbaar vrouwmens op de bank.. :P :+
Ik zit vol goede ideeen :+

Maar heb er hier ook zo eentje. Peug 207 diesel in de prak gereden, moest wat anders. Moest er een beetje sportief uitzien en rijden, maar eigenlijk gewoon van A naar B voor woon/werk. Teveel keuze, te weinig echte prio's. Is dus een Peugeot 207 diesel in sportmodel met een kek blauw kleurtje geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:22
Vrouwen kijken idd puur naar totaalplaatje van 1 auto en roepen een max leeftijd , hoe meer drukke lijnen en design vormen hoe beter :-) hetzelfde model in een andere uitvoering kan hele andere mening geven . Denk dat daarom dat franse glimmende plastic zo in trek is bv. clio en 208 etc . Sinds Volvo zn vorm ook boven funtie is gaan zetten werden ze sinds v40 v60 v90 ook ineens mega populair merk.

in jou budget ;
V50 facelift na 2008 de 2.0 of 2.4 , met spoiler en dakrails!!
S40 of S60 S80 2.5 turbo

Saab 9.3 al gekeken ? 1.8 turbo

Ford Mondeo , 2.3 aut is oud maar zeer betrouwbaar of gewoon de 2.0 . na 2010 een stuk moderner uiterlijk en 1.6 turbo

Mazda 6 , 2.0 , lekker no-nonsens ding

Sedan/hatchbacks zijn in het algemeen goedkoper dan stations ( bijv. S80 vs V70 ) . Het is toch de bruikbare ruimte dat t m doet .

Allemaal grote ruime autos zoals je ziet . standaard al luxe en veel auto voor je geld.
Zoek zelf een dikke versie naar wens uit en laat m door de WAF keuring gaan zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
In je TS las ik, dat je de Toyota Auris een "grijze muis" vindt, maar de vraag is natuurlijk: wat vindt je vriendin? ;)

Zag deze n.l.: https://www.nederlandmobi...rce=search&k_id=18247&i=3

Automaat, en best wel compleet, o.a. met airco, cruise control, leder, en zelfs trekhaak. Weinig kilometers, geen import.

Wel in de kleur grijs, dus letterlijk een 'grijze muis' :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Nog steeds zo besluiteloos als het maar zijn kan en dus nog steeds op zoek... :o

Deze zoek tocht is enigszins gestart om dat de caravan mee moest maar ook om een andere reden.
Als alles volgens planning gaat dan is er vanaf ergens half maart 2021 een mini Bommes.
Dus ruimte en veiligheid.. waarvan er van de eerste nooit genoeg kan zijn als ik andere ouders moet geloven.
En die veiligheid.. tja..

Volvo dus .. :P
De V50's van rond 2006, 2007 en 2008 delen veel motoren met Ford. En staan niet echt bekend om zuinig om te gaan met hun olie voorraad.
Hoe zit dat met de 5 cilinders?
Zijn die met normaal rijden nog wel enigszins zuinig? of loopt zo een ding altijd 1 op 5 of zo?
Voorbeeldje
Iets wat saaie auto maar als liefhebber spreekt me de 5 cilinder en het vermogen me wel aan.
Zonder meteen het bmw of mercedes image te hebben.
En bij een bezoekje aan een occasion hal hier in de buurt wees de vriendin dit model ook aan als tof. Dus de waf is er nog wel voor de krijgen denk ik.

Maarja als het 1 op 3 loopt hoeft het voor mij ook niet meer, of als er elke 5 duizend kilometer van alles duurs aan kapot gaat.
Dus ervarings deskundige tweakers... ??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:02

WhySoSerious

Be the change.

Beste even in Het grote Volvo topic - Deel 8 kijken, daar zit aardig wat kennis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:50
Voor verbruik is https://www.spritmonitor.de/en/ wel handig. Verbruik bijgehouden door eigenaars.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 05-06 17:15
Hebben nu 3 Volvo's gehad.
V50 2004 2.4i reed ongeveer 1 op 12 a 14
S80 2007 2.5T reed ongeveer 1 op 10 a 12

Nu de XC60 2011 T6 die doet ongeveer 1 op 8 a 10

Olie verbruik hebben we bij alle 3 de Volvo's niet gehad. Max verbruik 1 ltr olie op 20.000km bij de S80

En hoe meer je op de snelweg zit dan zijn ze nog wel wat zuiniger.
Richting vakantie park reed de XC60 7.9 ltr / 100km

Bij mij staat veiligheid en rijcomfort dan ook boven verbruik.

Elke rit is weer genieten.

( Mijn persoonlijke mening, als je echt een caravan of iets dergelijks wil gaan trekken. Blijf weg van de 1.2 of 1.4 modellen. Neem een grotere motor minimaal een 4 cilinder. Je kan niet genoeg vermogen/koppel hebben. Kan me nog goed een rit herinneren waarin een vriend een 1.6 Ford meenam met een caravan. De caravan hebben we op de terugweg achter de Volvo V50 gehangen. En de vouwwagen die we achter de Volvo hadden achter de Ford en nog kon hij me de berg omhoog niet bijhouden. )

[ Voor 44% gewijzigd door Yamy_Daffy op 26-08-2020 11:07 ]

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:08
Bommes schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:12:
Nog steeds zo besluiteloos als het maar zijn kan en dus nog steeds op zoek... :o

Deze zoek tocht is enigszins gestart om dat de caravan mee moest maar ook om een andere reden.
Als alles volgens planning gaat dan is er vanaf ergens half maart 2021 een mini Bommes.
Dus ruimte en veiligheid.. waarvan er van de eerste nooit genoeg kan zijn als ik andere ouders moet geloven.
En die veiligheid.. tja..

Volvo dus .. :P
De V50's van rond 2006, 2007 en 2008 delen veel motoren met Ford. En staan niet echt bekend om zuinig om te gaan met hun olie voorraad.
Hoe zit dat met de 5 cilinders?
Zijn die met normaal rijden nog wel enigszins zuinig? of loopt zo een ding altijd 1 op 5 of zo?
Voorbeeldje
Iets wat saaie auto maar als liefhebber spreekt me de 5 cilinder en het vermogen me wel aan.
Zonder meteen het bmw of mercedes image te hebben.
En bij een bezoekje aan een occasion hal hier in de buurt wees de vriendin dit model ook aan als tof. Dus de waf is er nog wel voor de krijgen denk ik.

Maarja als het 1 op 3 loopt hoeft het voor mij ook niet meer, of als er elke 5 duizend kilometer van alles duurs aan kapot gaat.
Dus ervarings deskundige tweakers... ??
Eigenaar van een V50 T5 hier! Uit 2004 met 237k km op de tellert.

De auto wordt gebruikt als 2e auto, voor korte ritjes (naar de supermarkt etc.). Verbruik daarbij is 1:9. Bij lange afstanden ga je snel naar 1:11 ongeveer.

Het is een heerlijke auto, vooral met die motor en automaat. Dankzij het koppel kun je laag in toeren rijden. In de woonwijk (30km/u) in de 3 is geen vreemd iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

5 cilinders 4 life! Hier een 2.5T (5-cilinder met low pressure turbo, 210 pk) in een S80 van bijna 1600 kg met automaat. Ik haal hetzelfde verbruik als mijn buurman hierboven, alleen om de snelweg is de mijne wel zuiniger, dan ga je al snel op de 1:12/1:12,5.
Overigens (zonder er ooit in gereden te hebben) denk ik dat de V50 wel redelijk 'Ford' rijdt, aangezien het ding op hetzelfde onderstel als de Focus staat :P

[ Voor 23% gewijzigd door -tom-562 op 26-08-2020 11:44 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:15

MLLL

Palm Treo 650

Laat Ford nou net heer en meester zijn qua ontwikkelen van onderstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MLLL schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:57:
Laat Ford nou net heer en meester zijn qua ontwikkelen van onderstellen.
Het is maar net wat je van een onderstel verwacht...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:15

MLLL

Palm Treo 650

-tom-562 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:57:
[...]

Het is maar net wat je van een onderstel verwacht...
Mwah, zo'n beetje alle autojournalisten zijn het daar unaniem over eens, iets wat zelden voor komt in autoland.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MLLL schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:53:
[...]

Mwah, zo'n beetje alle autojournalisten zijn het daar unaniem over eens, iets wat zelden voor komt in autoland.
Ik zeg toch ook niet dat het slecht is? In tegendeel.. Maar aangezien TS' vriendin een Ford Focus een stuiterbak vind, dan rijdt een V50 niet heel veel anders :P. BMW maakt ook prima rijdende en sturende auto's, alleen voor veel mensen is dat te sportief (lees: niet comfortabel genoeg).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:26
Als je nog een goede volvo kan vinden met een dikke smeuïge vijfpitter in het vooronder: doen, krijg je geen spijt van. Of gewoon een 2 liter vier cillinder als je iets gaat kopen van een ander merk

Ja verbruik is niet zoals al die eco meuk van tegenwoordig, maar het rijdt gewoon super. Je hebt altijd vermogen "over" en die dingen zijn gewoon oersterk. Met die moderne 1.0-1.6 motoren bedien jemet 25% van het gaspedaal al 75% van het vermogen; vandaar dat bijna iedereen die in zo'n ding rijdt altijd zegt "ja hij is wel lekker fel" of "hij trekt wel lekker snel op" (lang leve het elektronisch gaspedaal). Ja tot de 80km/h omdat je altijd bijna vol gas rijdt :'). Boven de 120 is de koek vaak wel op, terwijl je met een grotere motor nog genoeg "over" heeft om even in te halen of die berg op te knallen met de sleurhut er achter.

En iedereen die diesel af raad: bedankt! Omdat jullie geen diesel willen kopen wij goedkoop dik uitgevoerde sleeën waar je voor het zelfde geld voor de benzine variant een onder gemotoriseerd kaal uitgerust model koopt. :7. Natuurlijk moet je er wel genoeg kilometers voor maken, maar gezien het prijsverschil van bijvoorbeeld een Audi A4 (2012-2015 model) tussen diesel en benzine kan dat al heel snel uit.

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:50

superwashandje

grofheid alom

-tom-562 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:42:
5 cilinders 4 life! Hier een 2.5T (5-cilinder met low pressure turbo, 210 pk) in een S80 van bijna 1600 kg met automaat. Ik haal hetzelfde verbruik als mijn buurman hierboven, alleen om de snelweg is de mijne wel zuiniger, dan ga je al snel op de 1:12/1:12,5.
Overigens (zonder er ooit in gereden te hebben) denk ik dat de V50 wel redelijk 'Ford' rijdt, aangezien het ding op hetzelfde onderstel als de Focus staat :P
met de nieuwe 100 regel zit ik zelfs rond de 1:10 op lpg met mijn s60 2.4 t5 :). komt neer op tussen de 5 en 6 ct/km qua brandstof. Goed te doen ;)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Ik ben nu 2 weekjes op vakantie met een tijdelijke lease auto.
Via mijn werkgever mag ik omdat ik hybride rijd die geen caravan kan trekken, tijdens mijn vakantie tijdelijk een andere auto mee nemen.
Of iets uit de pool wat er staat, of zoals nu een huur auto.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/08/1598891914-600-x-401px-IMG_20200828_125103836_HDR~2.jpg

Een 2019 Megane station in een bose uitvoering. Met de nieuwe 1.3 tce met 160pk. Geen automaat helaas maar dit is wel goed gekeurd hoor.. :+

Wat een fijne auto, heerlijke stoelen, dat r-link van Renault werkt echt goed. Android auto er bij en het is ideaal.
Ik heb jaren zakelijk diesel gereden en miste in de meeste benzine auto's de kracht van onder uit.
Nou dit trekt in de sport stand vanaf 2000 toeren als de spreekwoordelijke lier.

Met onze kleine caravan aan de haak ging het de bult na Luik met dik 100 omhoog.. :)

Het model, het interieur en vooral de stoelen zijn door mijn vriendin wel echt goed gekeurd.
Helaas gaat ons budget niet ver genoeg voor zo een recente Megane.
Maar deze trip met deze auto maakt wel dat ook niet automaat nu in de zoektocht komt.
Dat maakt dat we wat nieuwer en moderner kunnen winkelen.

Ik weet niet hoe betrouwbaar en okay de Megane 2 is.
Bouwjaar 2012 krijg ik wel gevonden in de Bose of GT uitvoering. Met de 1.4 tce motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bij mij op 't werk reden alle Service Monteurs tot een paar jaar geleden met Renault (Clio Estate óf Megane Estate) en motorisch ging er eigenlijk noot iets stuk. De enige klachten die er (helaas véél vaker dan bij andere merken) kwamen hadden betrekking op de Airco / Climat Control.

Als je weet wáár ik werk dan weet je ook dat we véél van dat soort auto's hadden en dat dat tegenwoordig allemaal VW 2.0 TDi Caddy's zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Dubbel post uit het "show je auto" topic in de HK.

Nieuwe aanwinst..

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/10/1601810621-600-x-450px-IMG_20200923_145125.jpg

De zoek criteria waren automaat en goed wat vermogen voor de caravan.
Het is geworden een Captur:
Handgeschakeld met de 900cc 90pk 3 cilinder.. :P

Het model sprak ons aan en met een chip kuurtje is een klein beetje meer vermogen goed mogelijk. Dus voor nu voldoet het prima.
Na alle handelaars die enkel inkopen en door verkopen stak deze er uit omdat hij de afgelopen jaren aantoonbaar onderhoud heeft gehad.
Bij de garage die hem te koop had staan.
Voor aflevering nog netjes naar de poetser, en beurt, verse apk een ondanks dat het nog geen afkeur was 2 nieuwe all-season voorbanden.

Oh en we kregen netjes geld terug op mijn vriendin haar oude Peugeot 206 uur 2005.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/10/1601810994-600-x-450px-IMG_20200923_145134.jpg

Nu nog opzoek naar een passende Android radio, en een goede chip tuner. 8) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Leuke auto @Bommes !! Weet je ook waar (in welk land) die auto z'n eerste 4 levensjaren heeft mogen doorbrengen? (Ik vermoed: BE).

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 04-10-2020 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Heb je je hoedje al gekocht? :+

Feli, bijzondere keuze zeg maar :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zelf geen fan van Renault om meerdere redenen, maar dit is wel een kek kleurtje.
Ik heb alleen mijn vraagtekens bij die 3 cilinder 90pk mueslimotor icm die caravan. Chipkuurtje zal wel iets helpen, maar het blijven maar 3 cilinders. Dat ding moet keihard werken straks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En de koppeling/bak en alles eromheen... Hebben wel hun puntjes zeg maar. Met zo een caravan heb je wel een natuurlijk koppel nodig (dus cilinderinhoud) en niet alleen een geblazen druk.
Maar goed, die keuze zal hij vast goed overwogen hebben. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@Will_M er is bijna niets meer te vinden in deze prijsklasse dat niet geïmporteerd is.
Ik heb werkelijk geen idee waar deze vandaan komt.
De laatste jaren heeft hij 1 eigenaar gehad, die hem bij de zelfde garage in onderhoud had.
Was er iets mis mee dan was dat in de laatste jaren er wel uit gekomen.

@Joopieboy ik heb al genoeg hoedjes. Zelfs een bolhoedje.
Die zal ik eens op de hoedenplank leggen.

@The Eagle ik ben wel een fan van Renault, en dit blokje staat toch wel redelijk goed in de boeken.
En dat het maar 3 cilinders zijn ben ik niet zo bang voor. Dat Ford ecoboost 3 cilinder blokje heeft al jaren meerdere prijzen gewonnen.
Ik wil er ook geen 150pk uit laten halen, maar met behouden tuning is 115pk makkelijk mogelijk. Samen met een NM of 50 er bij een het is een heel andere auto.

En onze caravan is er eentje met een witte plaat, dus max 750kg.
Voorlopig komt dat ook zeker geen andere voor in de plaats.
Dus dat stelt niet zo veel voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 04-10-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes Aan je vriendin nog wel even vragen of ze zo'n hoedje in de juiste kleurstelling wil haken, zo'n ding waar een rol toiletpapier in past... Altijd handig om op de hoedenplank te leggen in deze Covid-19 periode waarbij WC papier regelmatig schaars wordt, schijnbaar ;)

Afbeeldingslocatie: https://data.motor-talk.de/data/galleries/0/407/6153/74416360/gehaekelte-klorolle-729x486-27e4539315a277ce-8301124640177425699.jpg

Aangaande die Caravan van <750Kg. / Witte plaat: Die caravan heeft waarschijnlijk geen eigen (oploop)remmen en mág dan achter de Captur beladen niet meer wegen dan 590Kg volgens de RDW ... Daar zul je vast al wel rekening mee gehouden hebben?

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 04-10-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 21:02

db87

Mach 2 GT modded

Bommes schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:34:
De zoek criteria waren automaat en goed wat vermogen voor de caravan.
Het is geworden een Captur:
Handgeschakeld met de 900cc 90pk 3 cilinder.. :P
Hou er rekening mee dat de Captur 0.9Tce een maximaal treingewicht heeft van slechts 2558kg.
Dit is het hoogste gewicht wat de caravan en auto samen mogen wegen.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@Will_M en @db87
Caravan weegt 750kg en heeft een oplooprem, de Captur weegt 1081kg.
Even los van het vermogen is dat gewoon een goede en stabiele combinatie.
Als ik caravantrekker.nl moet geloven dan is er best wel mee te rijden, zelfs zonder tuning.

De afweging voor deze auto is ten eerste op het uiterlijk, zeker voor mijn vriendin.
Daarnaast de wat hogere instap, en ondanks dat het zeker geen nieuwe auto is oogt hij van binnen wel behoorlijk modern en rustig.
Dat vond ik bij bijvoorbeeld de Ford focus zo tegen vallen met al die knopjes oogt het super druk.
Of een Toyota Auris van rond 2010 dat ziet er weer mij betreft erg gedateerd uit.

Net van Eindhoven naar Den Bosch op de snelweg met 110 op de cruise. Van huis naar waar we moeten zijn was het gemiddelde verbruik 5,1L/100km.
Ook dat is wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Will_M schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:43:
Leuke auto @Bommes !! Weet je ook waar (in welk land) die auto z'n eerste 4 levensjaren heeft mogen doorbrengen? (Ik vermoed: BE).
Is gewoon een origineel Nederlandse auto :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
MK_ schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:27:
[...]

Nee is import, bouwjaar 2013 eerste nl registratie: 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MK_ schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:27:
[...]

Nee hoor :+

Haal 't kenteken maar eens naar boven op de RDW site en kijk dan even naar historische data. Auto heeft sinds 2017 inmiddels twee particuliere eigenaars gehad (@Bommes is de tweede NL eigenaar).... Eerste afgifte (deel 1) stamt uit 2013.

Waarschijnlijk komt deze uit België, maar da's een aanname welke ik baseer op gegevens welke ik kén aangaande de WLTP regelingen daar.

P.S. Daar is niks mis mee, veel kans dat de auto in BE dan zelfs alléén maar 'op stock' gestaan heeft, zoveel voorraad was er destijds daar van deze modellen. Die voorraad moest medio 2017 ineens wég vanwege destijds aankomende omschakeling vanaf de NEDC norm náár WLTP.

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 04-10-2020 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Will_M schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:32:
[...]
Nee hoor :+

Haal 't kenteken maar eens naar boven op de RDW site en kijk dan even naar historische data. Auto heeft sinds 2017 inmiddels twee particuliere eigenaars gehad (@Bommes is de tweede NL eigenaar).... Eerste afgifte (deel 1) stamt uit 2013.

Waarschijnlijk komt deze uit België, maar da's een aanname welke ik baseer op gegevens welke ik kén aangaande de WLTP regelingen daar.
Ah wow verkeerd gekeken, lomp 8)7

Edit: misschien te achterhalen via MyRenault, of chassisnummer decoden. Staat vaak in voor welk land hij bestemd was :)

[ Voor 10% gewijzigd door MK_ op 04-10-2020 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@Will_M voor ons heeft deze auto 1 bestuurder gehad.
Die heeft hem ergens vorig jaar op zijn zaak gezet. Dus op papier 2 eigenaren en wij de 3de.
Voordeel was dus dat het ding meteen na import bij de zelfde (dorps) garage (in Bergeijk) in onderhoud is geweest.
Niet op papier inzichtelijk in een boekje maar ik mocht bij hun in de computer mee kijken naar de werkplaats orders en de facturen.
Eerst geregistreerde kmstand bij hun in jan. 2017 was 65k nu 135k.
Voor ons aannemelijke standen, een ik gewoon goed gebruikt in plaats van slechts wat stads ritjes.

Pagina: 1 2 3 Laatste