Ik heb werkelijk geen idee wat betreft dat BPM bedrag?? Heb nog niet eens op de RDW site gekeken.
Originele boekjes heb ik niet gezien, zit wel een dikke map in het dashboard kastje naar volgens mij waren dat alleen instructie boekjes.
Smobbo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:02:
Auto’s blijven emotie, dat blijkt maar weer

.
Bovenaan de pagina ging het nog om 15 jaar oude Volvo’s V50’s en er is uiteindelijk een 4 jaar oude Captur gekocht!
Ik zou zelf niet gauw voor een opgehoogde B segmenter met 0.9 3-cilinder gekozen hebben als ik een (lichte) caravan zou moeten trekken, maar het zal vast kunnen.
Hoe dan ook, veel veilige km’s gewenst

!
De Captur is van 2013, dat is dus 7 jaar oud ondertussen.
Mijn vriendin en ik waren al langer erg te spreken over de Captur, zeker in zo een opvallende kleur stelling.
Maar in de zoektocht met de automaat wens waren ze gewoon te duur voor ons.
We gingen 2 weken terug kijken voor een Focus station uit 2013 bij een handelaar in de buurt.
Dat stond ook een Captur een toen mijn vriendin die zag wilde ze ook daar mee rijden.
Dus eerst met de Focus en rondje daarna met de Captur.
Beide geen automaat, de Focus was een titanium uitvoering met 125pk.
De Captur een zelfde als we nu hebben maar dan en ander kleurtje.
De focus was heel comfortabel, reed heel fijn maar mijn vriendin vond het idee van de "lange" station achterkant nog steeds erg eng.
Min punten voor die auto: geen trekhaak en geen cruise control, totaal geen onderhoud historie inzichtelijk, geen boekjes.
Voordeel: mooi rode lak, 125 pk versie, comfortabel, reed een klasse hoger dan de prijs deed vermoeden.
Daarna met de Captur een rondje.
En allebei reden we weer mee alsof we er al jaren mee rond reden.
Zo een gevoel alsof je het ding in elk gaatje kon prakken.
Hogere auto dus meer overzicht rondom, en ook makkelijker in en uitstappen.
Moderne indruk van het dashboard met 7 inch Navi scherm/radio. Keyless entry+start.
De voorkeur sloeg dus die naar de Captur.
Inruil viel wat tegen bij die handelaar en er zat geen trekhaak onder + onderhoud historie ook bij de Captur onbekend.
Op MP vonden we de zelfde avond deze, ook in de buurt.
Volgende dag gaan kijken, meteen een goed gevoel bij de garage/verkoper.
Historie van de laatste 60k km's inzichtelijk, trekhaak, midden armsteun (ja dat is schijnbaar een optie op die dingen).
En in een erg toffe kleur stelling (vinden wij dan toch). + Goede inruil prijs op onze oude auto.
Keuze was dus rond.
Oh en die hoge instap..
Het is niet dat we bejaard zijn maar.. met een kleine op komst is dat wel erg fijn met de maxi-cosi.
En zoals ik al zei ik denk dat het met onze caravan wel goed komt als de Captur net een beetje geholpen wordt met een chipje.
Voorlopig gaan we toch geen enorme reizen maken met de caravan er achter.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.