Opzoek naar een familiebak

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
De vraag is simpel:
Mijn vriendin en ik zijn opzoek naar een auto.
De uit eindelijke keuze wat lastiger.

Ik rijd zakelijk een Yaris hybride in de bijtelling, die goed bevalt voor ons 2en.
Soms is de ruimte net wat krap, zeker met de hond en wat zooi er bij.
Het is wel een automaat en voor een "budget" auto zitten er best wat goede opties op.
Grootste struikelblok is echter dat er geen aanhanger achter mag en we hebben een caravan gekocht begin dit jaar.
We hebben prive een Peugeot 206 uit 2006, een 1.4 benzine met 75 pk met een trekhaak... :+
Die mag 1200kg trekken.. maar dat is echt niet tof met die 75 paardjes.
Dus die gaat de verkoop of inruil in en de Yaris uit de bijtelling.
Terug daarvoor komt een privé auto die: ruimer is, een aanhanger mag en kan trekken.

Budget:
max 8500
We kunnen onze huidige auto eventueel inruilen of zelf verkopen maakt mij niet zo veel uit.

Wensen:
- Bouwjaar 2008 of nieuwer
- Automaat
- trekgewicht minimaal 1000 kg (meer mag)
- Trekhaak, echter kan ik die er zelf ook onderzetten als dat moet
- Veilig
- Ruim maar niet te groot, geen Audi A6 of VW passat bijvoorbeeld.
(vreemd genoeg vind mijn vriendin een RAV 4 wel weer acceptabel.. :? )
- cruisecontrol
- airco
- wat luxe zou wel okay zijn, maar als de prijs laag is dan is een basis auto (zoals een Dacia duster) ook okay.

Wat we zelf al hebben gevonden: (ja het gaat alle kanten op :X )
Clio estate 2010, 1.6 16 V automaat
Dit voorbeeldje heeft me te veel kilometers gelopen maar buiten MP heb ik er wel wat meer gevonden in deze uitvoering maar nu even deze als voorbeeld.
Motor schijnt nog van de oude stempel te zijn enbetrouwbaar, automaat is een 4 bak en daarmee loopt het verbruik wel flink op schijnbaar.
Echter in de juiste uitvoering zijn ze erg luxe met fijne opties (regen en licht sensor, cruise, climate, navi, enz.

Fiat Sedici 1.6
Super degelijk het is eigenlijk een Suzuki SX4 maar erg kaal van binnen lijkt wel een jaren 90 bestelbus.
Geen cruisecontrol, geen climate, niks.. gewoon een radio cd speler en kei hard plastic en dat was het
Maar dus niet kapot te krijgen, mag 1200kg trekken. Kofferbak wat aan de kleine kant.

Skoda Fabia Combi 1.2 tsi DSG
Horror verhalen over kettingen, spanners en DSG bakken... :o en oh ja super saai
Maar met wat zoeken vast in een leukere kleur te vinden.. maar die kettingen en spanners... bbrrr

Toyota RAV 4
Groot, zwaar en verbruik van 1 op 10 :o , maar wat een toffe bak.
Deze uit de link is een usa import en dus kilometerstand is niet te controleren.
Super betrouwbaar, ruim veilig, enz.
Kofferbak is met een deur die open scharniert dat schijnt nog al klote te zijn.

Toyota Auris 1.6
Saaie grijze muis en verbruik met automaat valt ook erg tegen als ik spritmonitor moet geloven
Wel betrouwbaar, alhoewel ik ook hier verhalen lees over enorm olie verbruik?

Kia Venga 1.6
Wat ik er van lees super betrouwbaar, mag genoeg trekken, moderne auto op de bak na dat is nog een 4-traps automaat. Huyndai i20 is de kopie hiervan.

Mercedes B200
Buiten dat het een bejaarden bak is vind ik het er nog wel redelijk uitzien, maar schijnbaar lopen al deze CVT-automaten kapot en/of de regeleenheid er van. Bak schijnt niet tegen het koppel van de 2.0 turbo motor te kunnen.
Bodemloze put wat betreft reparaties dus.

Zoals te zien gaat het alle kanten op.. :o :? dat komt deels omdat ik gewoon niet kan kiezen en vooral omdat met het tegenwoordige internet je zoveel informatie vind over allerlei problemen en storingen.
VAG groep de kettingen, olie verbruik DSG storingen/defecten.
Toyota en Mazda olie verbruik
Citroen en peugeot de VTI motoren enorm olie verbruik en de THP motoren (van bmw) al helemaal van afblijven.
Enz enz het stikt van de problemen... :o

Ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer terwijl ik zelf als automonteur heb gewerkt en echt wel zelf iets kan fixen tenzij het halve blok uit elkaar moet daar heb ik gene tijd voor en vooral gen zin in.
Mijn vriendin wil iets wat er stoer uitziet..die vind de Fiat Sedici of Suzuki SX4 erg gaaf, of een Skoda Yeti, Toyota RAV4, enz.
Zo een Yeti vind ik bijvoorbeeld echt wel een toffe auto maar ik krijg ondertussen na alle slechte verhalen al rilling als ik het TSI en DSG in de advertentie zie staan..

Wie helpt mij met een richting, een optie of een don't buy this omdat...
_/-\o_

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrStiffler
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-05 07:51
Is Automaat een harde eis? Zo niet dan zijn er nog veel meer opies :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@MrStiffler Ja daar ben ik me ook bewust van...
Ja voor alsnog is automaat een harde eis en ja dat maakt het moeilijker zo niet erg lastig.

Zonder zou bijvoorbeeld een Kangoo Family
Een goed optie zijn voor ons gebruik een leuke optie zijn: hond, zooi, bouwmeuk, festivalletje, caravan.

[ Voor 41% gewijzigd door Bommes op 30-07-2020 10:44 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 19:57
Is private lease het overwegen waard? Hoeveel KM per jaar?

https://www.anwb.nl/auto/...ate-lease/aanbod/kia/niro

Nieuw
Automaat
Ruim
Trekhaak is een optie (binnen het leasetarief, maar kan je ook zelf aanschaffen)

[ Voor 4% gewijzigd door Giant87 op 30-07-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@Giant87 de kia of de Huyndai broer daarvan kan ik via mijn werk ook gaan leasen.
dan ben ik voor 330 euro per maand klaar inclusief tankpas voor heel Europa.
nadeel via het werk is: dan moet er privé toch ook echt een andere nieuwere auto voor mijn vriendin bij komen.
Ze vind haar 206 te klein en ze vertrouwd hem niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:48

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Zoiets dan? Alleen 500 euro boven je budget.

Een Seat Leon station:
https://www.marktplaats.n...omaat-trekhaak-clima.html

[ Voor 9% gewijzigd door mydogisgone op 30-07-2020 10:49 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 17:50
Bommes schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:46:
@Giant87 de kia of de Huyndai broer daarvan kan ik via mijn werk ook gaan leasen.
dan ben ik voor 330 euro per maand klaar inclusief tankpas voor heel Europa.

nadeel via het werk is: dan moet er privé toch ook echt een andere nieuwere auto voor mijn vriendin bij komen.
Ze vind haar 206 te klein en ze vertrouwd hem niet meer.
Wellicht bovenstaande dik gedrukte optie en een Toyota Aygo erbij kopen voor de peugot? Zijn leuke betrouwbare auto's welke weinig kosten als ze 'stil' staan.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 02-05 19:57
Ah, dan prive een mooie a segment private leasen?
Al is dat met heel weinig KM's niet het meest gunstige denk ik. Wel makkelijk.

https://www.athlon.com/nl...ase/autos/alle/citroen-c1

Of kopen, Fiat 500 vindt ze vast leuk

https://www.athloncaroutlet.nl/occasions/fiat/500/jv-519-s/
of

https://www.athloncaroutl...ions/citroen/c1/gj-537-s/
46K Km, 6500 ex inruil

[ Voor 33% gewijzigd door Giant87 op 30-07-2020 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Auto ziet er een beetje uitgeleefd uit ik zou hem laten staan :)

@Bommes een VAG TSI waar de ketting etc al vervangen is kan je best kopen, alleen ik heb geen ervaringen met een DSG bak, die kunnen ook nog wel eens matig van kwaliteit zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Slasher op 30-07-2020 10:52 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Ik zie in de lijst een aantal B-segment stations, een enkele C-segmenter en crossovers. Van alles wat :) in C-segment zijn veel stations te vinden. Denk aan Renault Megane, VW Golf, Seat Leon, Skoda Octavia, Ford Focus, Peugeot 308.. beetje de geijkte leaseautos in Nederland, en daarom is er ook veel aanbod. Is dat wellicht iets?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrStiffler
Idd een megane oid is misschien wel iets:

https://www.gaspedaal.nl/...max=9000&srt=df-a&trns=14

Ik heb zelf de schakel versie dus weet niet hoe goed de automaat is. Maar vrij luxe voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:31
Je geeft aan op zoek te zijn naar een familiebak. Zijn er ook kinderen of is het de verwachting dat er op korte termijn gezinsuitbreiding is? Dan is een categorie Leon, Megane, etc. aan te raden met kinderwagens, hond, etc. Eigenlijk heb je dan altijd te weinig ruimte overigens, maar met die auto's heb je wel veel ruimte :+ Ook voor de dagtripjes. Gezien je qua vakantie met een caravan weg wil, heb je daar ook al veel opbergruimte, dus dan is een grotere station minder belangrijk lijkt mij.

Mocht dat niet het geval zijn, dan is het denk ik vooral een kwestie van auto's bekijken, hoe ziet hij er van binnen uit, etc. Zeker met je eis voor een automaat is er aanzienlijk minder keuze. Verbruik en wegenbelasting kan dan natuurlijk ook nog een factor zijn. Hoe groot is je hond en heeft die ook voldoende ruimte lijkt me ook erg belangrijk.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:13
1 tip, koop een auto zonder trekhaak en laat deze achteraf erop maken.
Kost niet veel en dan weet je zeker dat niemand ooit al tegen de trekhaar is gebotst of er ruw mee is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wellicht is een Astra J 1.4 met 140 pk iets voor je? Vrij goede trekauto. Als je sorteert op prijs/pk-verhouding scoort deze vrij hoog. Wel even opletten, want ze zijn er ook met 120 pk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
holygame schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:10:
Kost niet veel en dan weet je zeker dat niemand ooit al tegen de trekhaar is gebotst of er ruw mee is geweest.
Goede tip om zoekgebied te vergroten inderdaad. Ik had voor 500 euro een afneembare trekhaak (via www.trekhaken.nl)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
hk12nl schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:50:
[...]

Wellicht bovenstaande dik gedrukte optie en een Toyota Aygo erbij kopen voor de peugot? Zijn leuke betrouwbare auto's welke weinig kosten als ze 'stil' staan.
Dat is wel een optie die ik serieus overweeg.
Privé iets van een Panda of een Aygo aanschaffen in plaats van de 206 en dan zakelijk een Huyndai Kona leasen.
Hoef ik me ook niet ongerust te maken of het ding ontploft als ik vol gas de Brennerpas op aan het buffelen ben... :P Dat is dan een zorg voor de leasemaatschapij :+
Slasher schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:51:
[...]

Auto ziet er een beetje uitgeleefd uit ik zou hem laten staan :)

@Bommes een VAG TSI waar de ketting etc al vervangen is kan je best kopen, alleen ik heb geen ervaringen met een DSG bak, die kunnen ook nog wel eens matig van kwaliteit zijn.
Nou ja zo iets wil ik wel graag horen..
Na reparatie is het dan okay? zo ja dan durf ik het wel aan, dat maakt de keuze wat ruimer.
Het aanbod vanuit de VAG groep is echt enorm op de 2de hands markt.
Enigste gok is dan de DSG :?
Widow schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:51:
Ik zie in de lijst een aantal B-segment stations, een enkele C-segmenter en crossovers. Van alles wat :) in C-segment zijn veel stations te vinden. Denk aan Renault Megane, VW Golf, Seat Leon, Skoda Octavia, Ford Focus, Peugeot 308.. beetje de geijkte leaseautos in Nederland, en daarom is er ook veel aanbod. Is dat wellicht iets?
Inderdaad wat meer stations in de zoek opties meenemen en dan net een modelletje groter dan de Fabia of Clio.
@Arjan90 De hond is groot en zwaar.. :o
we gaan ook graag met onze SUP boards op pad en ik wil nog al eens wat hout halen om iets te knutselen.
Dus ruimte is er inderdaad nooit genoeg.

@holygame Ja goede tip, ik vink hem ook al niet meer aan in mijn zoekopdrachten.
Dat verruimd de keuze en ondertussen weet ik wel wat welke auto mag trekken. 8)

@Cheesy Ja die komt ook steeds omhoog en ik lees er niet veel slechte dingen over.
het blijft wel een Opel natuurlijk.. :X nee geintje een goede tip thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 16:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat weegt je caravan eigenlijk?

Ook niet onbelangrijk om te kijken of de combinatie een beetje lekker rijdt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Scheelt ook voor je koppeling en andere onderdelen, die hebben nooit de last gehad.

Is mij ook verteld door de dealer toen ik een trekhaak op de auto wou hebben :+
Bommes schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:13:
[...]

Na reparatie is het dan okay? zo ja dan durf ik het wel aan, dat maakt de keuze wat ruimer.
Zit je nog wel met de rest, het zijn niet de beste jaren van Volkswagen.

[ Voor 31% gewijzigd door Touchdomex op 30-07-2020 11:15 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 18:25

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Bommes Ik zou de Lancer Sportback overwegen. Er is op dit moment volgens mij maar 1 automaat uitvoering te vinden op benzine, maar die is wel erg nice:

https://www.marktplaats.n...0afa33e3a&previousPage=lr

Bouwjaar relatief jong 2009 (komt omdat deze auto's door Mitsubishi vrij goedkoop nieuw aanbood)
Zijn relatief betrouwbaar
Trekt 1300kg
Rijdt erg prettig, goed onderstel

Achteraf trekhaak er onder zetten of erbij onderhandelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 30-07-2020 11:20 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05 16:38

Releases

Ja maar!

Staar niet blind enkel op wat de auto op papier kan trekken.
Sommige combinaties rijden gewoon voor geen meter ondanks dat je onder het aangegeven maximale trek gewicht zit.
Mocht je een leuke optie voorbij zien komen, kijk gerust ook even op https://caravantrekker.nl/
Daar kan je makkelijk berekenen wat de ''trek'' scoren is en ervaringen lezen van mensen met die specifieke auto en caravans erachter.

Praktijkvoorbeeld van mijn kant.
2 jaar geleden, gloednieuwe Skoda Superb, caravan erachter geladen tot 1300KG.
Ondanks juiste kogeldruk etc en nodige rijervaring met aanhangers, caravans toch een erg onstabiele ervaring qua rijden.
Wat blijkt, vering achter is dusdanig comfortabel wat resulteerd in veel dijnzende bewegingen tijdens het rijden. Ervaring leert nu dat veel Superb rijders hier dan nog hulpveren achter laten plaatsen specifiek om zaken zoals een caravan te trekken en dit lekker stabiel op de weg te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Bommes schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:13:

Ik was een aantal jaren geleden op zoek naar een Volkswagen Golf variant met 1.2TSI motor, de gevreesde kettingproblemen waren ook een horrorscenario in mijn ogen.

Ik heb toen via de onderhoudshistorie na kunnen gaan of de ketting tijdens een onderhoud was vervangen, en dat was toen zo. Daarna jaren probleemloos mee gereden. Dat was wel een handbak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Touchdomex schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:13

Zit je nog wel met de rest, het zijn niet de beste jaren van Volkswagen.
Wat een onzin. Ik rij al jaren probleemloos Volkswagens. Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.

Heb je persoonlijke ervaringen met VW of is het slechts horen zeggen?

[ Voor 28% gewijzigd door Slasher op 30-07-2020 11:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Slasher schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:20:
[...]

Wat een onzin. Ik rij al jaren probleemloos Volkswagens. Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.

Heb je persoonlijke ervaringen met VW of is het slechts horen zeggen?
Ik heb er 2 gehad in de lease :> Waren absoluut niet probleemloos. Wel handbakken en diesels maar hoorde het van meerdere mensen die van allerhande issues hadden.

Als ze het deden waren het wel prima auto's verder.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:46

MLLL

Palm Treo 650

Waarom zou je doelbewust de problemen gaan opzoeken in de vorm van TSI en DSG?
Als je zo'n auto privé koopt zou ik die gok nooit nemen, er zijn zoveel betere én leukere auto's te krijgen.

Een dsg-dokter en de vele bedrijven die zich bezig houden met het repareren van tsi's spreken boekdelen.

Zeker dsg icm een caravan is al een slecht idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

MLLL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:30:
Waarom zou je doelbewust de problemen gaan opzoeken in de vorm van TSI en DSG?
Als je zo'n auto privé koopt zou ik die gok nooit nemen, er zijn zoveel betere én leukere auto's te krijgen.

Een dsg-dokter en de vele bedrijven die zich bezig houden met het repareren van tsi's spreken boekdelen.

Zeker dsg icm een caravan is al een slecht idee.
Een moderne TSI kan je zonder problemen kopen, de issues zijn allang verleden tijd, ik heb nu een 1.4TSI met 150pk en die motor is echt probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Lekker je grote gaan leasen en inderdaad een kleintje erbij privé...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 16:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Releases schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:18:
Ervaring leert nu dat veel Superb rijders hier dan nog hulpveren achter laten plaatsen specifiek om zaken zoals een caravan te trekken en dit lekker stabiel op de weg te houden.
Exact... Ik heb hetzelfde gehad met een Renault Laguna. Meer dan voldoende vermogen, auto zwaar genoeg maar de combinatie was ontzettend onstabiel.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Releases schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:18:
Staar niet blind enkel op wat de auto op papier kan trekken.
Sommige combinaties rijden gewoon voor geen meter ondanks dat je onder het aangegeven maximale trek gewicht zit.
Mocht je een leuke optie voorbij zien komen, kijk gerust ook even op https://caravantrekker.nl/
Daar kan je makkelijk berekenen wat de ''trek'' scoren is en ervaringen lezen van mensen met die specifieke auto en caravans erachter.

Praktijkvoorbeeld van mijn kant.
2 jaar geleden, gloednieuwe Skoda Superb, caravan erachter geladen tot 1300KG.
Ondanks juiste kogeldruk etc en nodige rijervaring met aanhangers, caravans toch een erg onstabiele ervaring qua rijden.
Wat blijkt, vering achter is dusdanig comfortabel wat resulteerd in veel dijnzende bewegingen tijdens het rijden. Ervaring leert nu dat veel Superb rijders hier dan nog hulpveren achter laten plaatsen specifiek om zaken zoals een caravan te trekken en dit lekker stabiel op de weg te houden.
Huidige caravan weegt echt niets, is er eentje met een witte plaat dus max 750 kg.
De site caravantrekker.nl had ik ook al gevonden inderdaad.
Kunt ook gewoon op auto merk en type zoeken naar gebruikers ervaringen met die betreffende auto en een caravan er achter.

@Slasher Dat het nu okay is met de TSI motoren geloof ik echt wel, maar dat valt buiten ons budget.
Met ongeveer 8500 als max kom ik bij bouwjaren van 2010 (iets ouder of wat nieuwer) uit bij de VAG groep.
Dat zijn precies de probleem jaren voor de tsi motoren.
Na reparatie zal het vast goed zijn want ik kom ze ook tegen met flink hoge kilometerstanden. Dus onderhoudshistorie is een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Slasher schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:32:
[...]

Een moderne TSI kan je zonder problemen kopen, de issues zijn allang verleden tijd, ik heb nu een 1.4TSI met 150pk en die motor is echt probleemloos.
Hoeveel kilometer heeft ie gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

MLLL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Hoeveel kilometer heeft ie gelopen?
78k, TSI uit 2015

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 18:25

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat betreft meer detail informatie over de VAG motor problemen: https://www.multimerk.nl/...seat-bij-de-1-4-tsi-motor

Inclusief.. motorcodes lijst.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Toevallig al eens een keer gekeken wat er beschikbaar/wat in die tijd verkocht is wat voldoet aan je vereisten? Zie hier bijvoorbeeld auto's gefilterd op 2008 of nieuwer, automaat, niet te groot en voldoende trekkracht. Uiteraard komen er ook auto's voorbij die boven je budget tweedehands vallen, maar dat valt met een snelle zoektocht eenvoudig te bevestigen ;)

Al is het uiteraard wijs om qua trekvermogen iets over te hebben...

Dan kom je auto's tegen waar je bijvoorbeeld nog niet aan gedacht hebt...
Citroen C4 Picasso 2.0
Niet de 1.6 THP maar de lekker betrouwbare 2.0 16v, mag 1500kg trekken. Ruime gezinswagen maar niet te groot. 6-traps automaat (ETG?)

Hyundai i30 CW 2.0
Oudere Koreaan dus 4-traps automaat, maar wel lekker degelijk en kna 1400kg trekken :)

Mazda 3 2.0 Automaat
5-traps automaat, ook lekker degelijk, mag 1300kg trekken. Wel iets over budget

Mazda 5 2.0 automaat
Als het een slagje ruimer moet :+ Zelfde aandrijflijn, 1400kg trekgewicht

Nissan Juke 1.6 CVT
Nu weet ik niet goed of ze goed aanhangers kunnen trekken, maar CVT is wel zuinig zonder en op papier een trekgewicht van 1250kg.

Opel Astra H 1.8 automaat
1300kg trekgewicht, oude 4-traps automaat, wel lekker degelijk :+

Opel Astra J 1.4 Turbo
Nieuwe aandrijflijn, 6-traps automaat, en daarmee heb je direct het grootste aandachtspunt met de Astra J opgelost: de handgeschakelde M32 versnellingsbak. 1400kg trekgewicht.

Zelfde aandrijflijnen kan je ook toepassen op bijvoorbeeld de Meriva en Zafira :)

Renault Mégane 2.0 16v automaat
Opnieuw CVT, durf niet te zeggen hoe dat gaat met een caravan. 2.0 ook lekker betrouwbaar, 1300kg trekgewicht. Eventueel ook in Scenic vorm.

Genoeg keuze dus :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Laatst online: 07-05 14:43

GB2

Heb ruim 4 jaar een Seat Leon 1.4 TSI gereden (150 pk) , ervoor Golf met 1.2 motor die heeft me 4 keer laten staan in 4 jaar, de Leon nooit, maar beide zuipen olie.
Ik denk dat ik om de 10.000 / 15.000 km wel een half liter olie erin moest moest gooien en ook mijn collega had dezelfde motor en had dit ook.

Ik rij wel door maar altijd netjes warm, is natuurlijk bij ex leasebak altijd afwachten hoe men ermee is omgegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Het is toch wel te hopen dat ie dan probleemloos is...

TS zoekt een auto van 8500 euro en iets zegt mij dat je dat je dan geen tsi met dsg hebt onder de 80.000km.

Je komt in de regionen van de beruchte tsi's en dsg bakken met meer kilometers, kortom niet aan beginnen het wordt tranen met tuiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het budget iets oprekken en een outlander phev kopen?
(die zitten rond de 10k uit 2014)

Als je veel lokaal rijdt kun je dan op total cost of ownership ook beter uitkomen dan bij de overige alternatieven.

[ Voor 65% gewijzigd door pagani op 30-07-2020 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

pagani schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:53:
Het budget iets oprekken en een outlander phev kopen?
(die zitten rond de 10k uit 2014)

Als je veel lokaal rijdt kun je dan op total cost of ownership ook beter uitkomen dan bij de overige alternatieven.
Exclusief BTW met 250-300k km op de klok :) Incl. BTW zit je dan op Dik 12k, 50% boven budget ;)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
MK_ schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Exclusief BTW met 250-300k km op de klok :) Incl. BTW zit je dan op Dik 12k, 50% boven budget ;)
Zucht, te snel gekeken. Er moet echt eens een verbod komen op ex btw prijzen gebruiken voor tweedehands auto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:29

vhal

ಠ_ಠ

Out of the box denkend...een Honda Civic

https://www.honda-breda.n...rkeersensoren-%7C-climate

Eventueel is een Jazz ook nog wel te vinden. Beide zijn ruimer dan je denkt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

MK_ schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:44:
Toevallig al eens een keer gekeken wat er beschikbaar/wat in die tijd verkocht is wat voldoet aan je vereisten? Zie hier bijvoorbeeld auto's gefilterd op 2008 of nieuwer, automaat, niet te groot en voldoende trekkracht. Uiteraard komen er ook auto's voorbij die boven je budget tweedehands vallen, maar dat valt met een snelle zoektocht eenvoudig te bevestigen ;)

Al is het uiteraard wijs om qua trekvermogen iets over te hebben...

Dan kom je auto's tegen waar je bijvoorbeeld nog niet aan gedacht hebt...
Citroen C4 Picasso 2.0
Niet de 1.6 THP maar de lekker betrouwbare 2.0 16v, mag 1500kg trekken. Ruime gezinswagen maar niet te groot. 6-traps automaat (ETG?)

Hyundai i30 CW 2.0
Oudere Koreaan dus 4-traps automaat, maar wel lekker degelijk en kna 1400kg trekken :)

Mazda 3 2.0 Automaat
5-traps automaat, ook lekker degelijk, mag 1300kg trekken. Wel iets over budget

Mazda 5 2.0 automaat
Als het een slagje ruimer moet :+ Zelfde aandrijflijn, 1400kg trekgewicht

Nissan Juke 1.6 CVT
Nu weet ik niet goed of ze goed aanhangers kunnen trekken, maar CVT is wel zuinig zonder en op papier een trekgewicht van 1250kg.

Opel Astra H 1.8 automaat
1300kg trekgewicht, oude 4-traps automaat, wel lekker degelijk :+

Opel Astra J 1.4 Turbo
Nieuwe aandrijflijn, 6-traps automaat, en daarmee heb je direct het grootste aandachtspunt met de Astra J opgelost: de handgeschakelde M32 versnellingsbak. 1400kg trekgewicht.

Zelfde aandrijflijnen kan je ook toepassen op bijvoorbeeld de Meriva en Zafira :)

Renault Mégane 2.0 16v automaat
Opnieuw CVT, durf niet te zeggen hoe dat gaat met een caravan. 2.0 ook lekker betrouwbaar, 1300kg trekgewicht. Eventueel ook in Scenic vorm.

Genoeg keuze dus :)
Waarom heb je de Vectra C niet erbij gezet? Die is gebouwd tot 2009 en voor 5K wel te scoren.
GTS versie is iets korter dan de Sedan en Wagon uitvoering, maar wel lekker ruim en de 2006-2009 facelift versie is in 95% van de gevallen voorzien van alle nodige luxe zoals cruisecontrol en automatische climate control, goed verstelbare stoelen (leder of halfleder) die in de laatste modellen ook vaak verwarmd zijn, park distance control, goed audiosysteem. Zeker wat groter gemotoriseerde modellen zijn er vaker als automaat.
Trekgewicht op een GTS met een 1.8 140PK motortje is 1400kg, dus ook daar kom je niks tekort. De zwaarder gemotoriseerde modellen mogen nog wel wat meer slepen zelfs.

Als het nog korter moet, dan de Signum van dezelfde bouwjaren. Da's in essentie de hatchback variant.
GTS is een 4drs Coupé, maar Coupé's horen 2 deuren te hebben, dus op papier is dat ook een hatchback :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

pagani schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:59:
[...]

Zucht, te snel gekeken. Er moet echt eens een verbod komen op ex btw prijzen gebruiken voor tweedehands auto's.
Met je eens bij EV's kijken :+ Met/zonder btw, met/zonder subsidie... :')
McKaamos schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:08:
[...]

Waarom heb je de Vectra C niet erbij gezet? Die is gebouwd tot 2009 en voor 5K wel te scoren.
GTS versie is iets korter dan de Sedan en Wagon uitvoering, maar wel lekker ruim en de 2006-2009 facelift versie is in 95% van de gevallen voorzien van alle nodige luxe zoals cruisecontrol en automatische climate control, goed verstelbare stoelen (leder of halfleder) die in de laatste modellen ook vaak verwarmd zijn, park distance control, goed audiosysteem. Zeker wat groter gemotoriseerde modellen zijn er vaker als automaat.
Trekgewicht op een GTS met een 1.8 140PK motortje is 1400kg, dus ook daar kom je niks tekort. De zwaarder gemotoriseerde modellen mogen nog wel wat meer slepen zelfs.

Als het nog korter moet, dan de Signum van dezelfde bouwjaren. Da's in essentie de hatchback variant.
Oh, ik had gefilterd op C-segment i.v.m formaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

pagani schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:59:
[...]

Ja, en het ergste is de grote autosites doen er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

MK_ schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:14:
[...]

Met je eens bij EV's kijken :+ Met/zonder btw, met/zonder subsidie... :')

[...]

Oh, ik had gefilterd op C-segment i.v.m formaat :+
Yeah, true, Vectra/Signum is D-segment, al is de Signum net zo groot als de Astra.
Vectra GTS is net een tikkie groter, dus misschien valt die daar op af, al issie wel kleiner dan de Sedan/Wagon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 21:57

WhySoSerious

Be the change.

Huidige auto's houden (eventueel Yaris uit de bijtelling) en wanneer nodig een auto huren/lenen ook overwogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

@Bommes Zelf de Auris 1.6 gehad. Geen idee waar je de verhalen over olieproblemen bij die dingen vandaan haalt maar ze staan juist bekend als enorm betrouwbaar.

Anywayz, de Auris mag tegen de 1300kg trekken geloof ik. Zelf ook met een vrij zware aanhanger erachter gereden vrij regelmatig en dat gaat op zich prima maar het houd niet over. Als je dan ook de auto nog wat gaat beladen en een extra persoon erbij, dan zou ik even in de gaten houden waar je heengaat. Bergen zou ik niet vrolijk van worden bijvoorbeeld.
Zonder aanhanger pit genoeg met iets van 136pk. Blijf je in Nederland en hoef je alleen maar heen en weer met de caravan dan zie ik geen problemen.

Fijne auto verder die zonder problemen de kilometers wegvreet. Als je van Toyota iets uit die bouwperiode kan vinden met de 2.0 liter motor dan zit je gebakken. Jonge Avensis bijvoorbeeld. Super comfortabele auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@ allemaal.. :P
Wow vet veel reacties.. goed bezig _/-\o_

@FreakNL
Ik heb nog even op het werk verder gerekend voor de optie auto van de zaak bestellen (hybride die iets mag trekken) en in de bijtelling blijven rijden.
Misschien dat ik binnen nu en een jaar een dag minder ga werken, de bijdrage voor prive gebruik gaat bij ons dan met 20% omhoog.
Ik vind die bijdrage nu al hoog, dus dat is echt geen optie.

@MK_ wow dat zijn een flink aantal opties.
Thanks ook voor de tip over de automaat van de nieuwere astra's daar had ik al iets van gelezen.
Dat risico ga ik dus niet nemen.
De wat oudere opels behoren wel tot de optie lijst, een signum vind ik er ook nog wel tof uitzien, lekker oldscool. 8)

@GB2 dat is geen overmatig olie verbruik, ik lees verhalen over een liter per 3000km of nog erger per 1000km.
een half litertje tussen de beurten in bij moeten vullen is voor sommige merken misschien uitzonderlijk maar zou ik wel acceptabel vinden.

@vhal de jazz is wel erg bejaardenbak maar de wat nieuwere vind ik best wel tof van binnen.
Helaas mogen ze met automaat niet genoeg trekken.
De civic zal ik eens induiken, model heeft niet mijn voorkeur, wel honda = degelijk. (<-vooroordeel)

@WhySoSerious nee die optie niet.
Wel als optie de 206 er uit en een net iets grotere/zwaardere 206 station er voor terug. Of iets anders wat goedkopers.
Die dan voor de caravan trekken en de rest van het jaar voor 190 euro bijtelling in de maand met de Yaris door knorren.
Maarja voor die paar duizend euro een auto kopen.. dan koop je echt ander mans ellende, of je moet net geluk hebben.

Bij de renault dealer hier in Eindhoven hadden ze van de week een Scenic net binnen gekregen.
Geen automaat anders had ik hem meteen meegenomen.
De ouderwetse 1.6 16v, een luxe uitvoering met navigatie, sjieke donkerbruine kleur.
Maar vooral: nieuw geleverd door die dealer, volledige onderhoudhistorie er bij en laatste beurt in juni gehad met: nieuwe schijven en blokken voor, nieuwe blokken achter, enz enz..
Voor 6800 euro.
Maar helaas geen automaat en ook geen trekhaak.
Die laatste zit er zo onder, de automaat kost wat meer werk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Bommes schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:40:
Thanks ook voor de tip over de automaat van de nieuwere astra's daar had ik al iets van gelezen.
De wat oudere opels behoren wel tot de optie lijst, een signum vind ik er ook nog wel tof uitzien, lekker oldscool. 8)
Kleine side-note, tenzij ik je fout begrijp: de Astra J automaat is juist wel betrouwbaar :) Het is de M32 handbak van die jaren waar je bij moet opletten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 00:57
Citroën C4 automaat zou ook een
optie kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasperscheper
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-05 11:29
Een fiat bravo? Formaatje golf en super betrouwbaar :)

(Ik rijd zelf ook een bravo, gechipt, handbak. ik heb geen ervaring met de automaat-versie.)

[ Voor 47% gewijzigd door jasperscheper op 30-07-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Bommes schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:40:
@ allemaal.. :P
Wow vet veel reacties.. goed bezig _/-\o_

@FreakNL
Ik heb nog even op het werk verder gerekend voor de optie auto van de zaak bestellen (hybride die iets mag trekken) en in de bijtelling blijven rijden.
Misschien dat ik binnen nu en een jaar een dag minder ga werken, de bijdrage voor prive gebruik gaat bij ons dan met 20% omhoog.
Ik vind die bijdrage nu al hoog, dus dat is echt geen optie.

Kleine sidenote: van de Vectra C / Signum wil je mogelijk niet de 2.2 Direct (motorcode Z22YH, 155PK) hebben. Die kan namelijk niet tegen E10 en dat betekent dat je er altijd Super98 (of andere premium benzine. danwel Euro95-E5 als je dat ergens in t buitenland kan tanken) in moet gieten. Met een tank van 61 liter wordt je dan misschien niet zo vrolijk aan de pomp.
Beetje afwegen of je dat erg vindt versus de kilometers die je er mee gaat maken enzo, maar ik zou de 2006+ 1.8 140PK (Z18XER) pakken, de 2.0 Turbo (Z20NET, 175PK) of meteen door gaan voor een V6.

De pre-2006 2,2liter (Z22SE, 145PK) is geen directe injectie en kan wél tegen E10, maar dan zit je weer met je bouwjaar-eis.
@GB2 dat is geen overmatig olie verbruik, ik lees verhalen over een liter per 3000km of nog erger per 1000km.
een half litertje tussen de beurten in bij moeten vullen is voor sommige merken misschien uitzonderlijk maar zou ik wel acceptabel vinden.

@vhal de jazz is wel erg bejaardenbak maar de wat nieuwere vind ik best wel tof van binnen.
Helaas mogen ze met automaat niet genoeg trekken.
De civic zal ik eens induiken, model heeft niet mijn voorkeur, wel honda = degelijk. (<-vooroordeel)

@WhySoSerious nee die optie niet.
Wel als optie de 206 er uit en een net iets grotere/zwaardere 206 station er voor terug. Of iets anders wat goedkopers.
Die dan voor de caravan trekken en de rest van het jaar voor 190 euro bijtelling in de maand met de Yaris door knorren.
Maarja voor die paar duizend euro een auto kopen.. dan koop je echt ander mans ellende, of je moet net geluk hebben.

Bij de renault dealer hier in Eindhoven hadden ze van de week een Scenic net binnen gekregen.
Geen automaat anders had ik hem meteen meegenomen.
De ouderwetse 1.6 16v, een luxe uitvoering met navigatie, sjieke donkerbruine kleur.
Maar vooral: nieuw geleverd door die dealer, volledige onderhoudhistorie er bij en laatste beurt in juni gehad met: nieuwe schijven en blokken voor, nieuwe blokken achter, enz enz..
Voor 6800 euro.
Maar helaas geen automaat en ook geen trekhaak.
Die laatste zit er zo onder, de automaat kost wat meer werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
MK_ schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:48:
[...]

Kleine side-note, tenzij ik je fout begrijp: de Astra J automaat is juist wel betrouwbaar :) Het is de M32 handbak van die jaren waar je bij moet opletten ;)
Dan begrepen we elkaar verkeerd, de door jou gelinkte 1.4 turbo astra tourer automaat is dus wel een betrouwbare optie begrijp ik nu..?
Of is de verwarring nu nog groter geworden.

@jasperscheper Fiat vind ik altijd goed.. (ik heb bij de Fiat dealer gewerkt)
Echter weet ik er echt niets van of de Bravo met automaat is te krijgen en of dat wat is.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Bommes schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:07:
[...]

Dan begrepen we elkaar verkeerd, de door jou gelinkte 1.4 turbo astra tourer automaat is dus wel een betrouwbare optie begrijp ik nu..?
Correct. Alleen de 6-speed handbak (ookwel bekend als de M32) wil je niet ivm issues. De automaat is prima, net als de 5-speed handbak.
M'n pa heeft zo'n M32 ook in z'n Zafira liggen. Die is al eens gereviseerd. Duur geintje :X
Echter weet ik er echt niets van of de Bravo met automaat is te krijgen en of dat wat is.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperscheper
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-05 11:29
Hi Bommes,

De bravo is te krijgen met een automaat. Met jouw budget heb je een hele nette met rond de 70 - 80 duizend kilometers.

Helaas heb ik geen ervaring met de automaat versie. Misschien dat er iamand anders is hier op het forum die er wel ervaring mee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

[...]

Astra J automaat = goed. Laten we het daar op houden :p

Bravo is geleverd met Dualogic, een gerobotiseerde handbak. Niet mijn favoriet, maar da's persoonlijk. 1300kg trekgewicht, vrij zeldzaam maar wel te vinden:

https://www.autoscout24.c...ba-4d82-8b05-44606a45c6d3

Kan alleen niet zo snel vinden op welke bak die gebaseerd is, Fiat heeft namelijk ook de M32 gebruikt :+ Zal even gauw kijken of ik er achter kom welke bak als basis diende voor de duallogic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-05 19:15
Dan misschien ook een auto kopen zonder motor :? Dan is nog nooit iemand met koude motor volgas weggereden
of of of.

Bij de meeste auto's is de trekhaak 99% van de tijd gewoon ongebruikt.
Die paar tripjes gaan echt het verschil niet maken. En, is het wel zo, dan is het gewoon pech.
Je kan ook een auto kopen zonder trekhaak van iemand die niet kan rijden. Mijn moeder jaagt er elke 80.000km een koppeling doorheen, omdat ze niet kan rijden :P
Die kan je ook treffen, tweedehands is gewoon een beetje mazzel hebben ook (naast onderzoek doen)

[ Voor 34% gewijzigd door ybos op 30-07-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-05 12:43

Tortelli

mixing gas and haulin ass

MK_ schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:14:
[...]

Astra J automaat = goed. Laten we het daar op houden :p

Bravo is geleverd met Dualogic, een gerobotiseerde handbak. Niet mijn favoriet, maar da's persoonlijk. 1300kg trekgewicht, vrij zeldzaam maar wel te vinden:

https://www.autoscout24.c...ba-4d82-8b05-44606a45c6d3

Kan alleen niet zo snel vinden op welke bak die gebaseerd is, Fiat heeft namelijk ook de M32 gebruikt :+ Zal even gauw kijken of ik er achter kom welke bak als basis diende voor de duallogic.
Meeste van die gerobotiseerde handbakken staan niet bekend om hun betrouwbaarheid. Vooral de platen slijten vaak hard (naast het feit dat ze gewoon matig schakelen).

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 08-05 18:55
Nog even in het voordeel van de Honda Jazz optie - al zijn veel van de "betrouwbaarste auto!!!" lijstjes met een korreltje zout te nemen, deze komt wel te vaak voor (op 1) om toeval te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-05 19:15
Zebby schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:50:
Nog even in het voordeel van de Honda Jazz optie - al zijn veel van de "betrouwbaarste auto!!!" lijstjes met een korreltje zout te nemen, deze komt wel te vaak voor (op 1) om toeval te zijn.
Honda is altijd +1 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Goede site gevonden met de voorkomende problemen bij de Ford focus.
De 1.8 en 2.0 schijnen zo goed als probleemloos te zijn.
Ford Focus Wagon 2.0 Ghia Automaat Navi Climate Cruise Ctr S
€ 7.745,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
Ik heb alleen het vermoeden dat de 2 liter behoorlijk wat verbruikt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Die zal tussen de 1 liter op 10 á 11 kilometer doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 18:46
Bommes schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:33:
€ 7.745,00
ik kom zelf van zon model focus (de 2 liter) en mijn ervaring is dat die motor wel een slokje olie lust. (gereden van 170k tot 320k km en op het laatst een litertje per 5k km)

verbruik zat bij een rustige rij stijl zo rond de 1:12, 1:13

[ Voor 4% gewijzigd door squashedraven op 30-07-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

squashedraven schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:41:
[...]

ik kom zelf van zon model focus (de 2 liter) en mijn ervaring is dat die motor wel een slokje olie lust. (gereden van 170k tot 320k km en op het laatst een litertje per 5k km)

verbruik zat bij een rustige rij stijl zo rond de 1:12, 1:13
Had die ook een automatische versnellingsbak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrStiffler
Bommes schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:33:
€ 7.745,00
Voor de Focus zijn de titanium versies altijd wat mooier aangekleed. Voor de megane die je eerder linkte zou ik tevens zoeken naar een Bose of GT-line versie voor net wat extra opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MrStiffler schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Voor de Focus zijn de titanium versies altijd wat mooier aangekleed. Voor de megane die je eerder linkte zou ik tevens zoeken naar een Bose of GT-line versie voor net wat extra opties.
Scheelt dat de Ghia de duurste uitvoering is ;) Titanium is mooi aangekleed naar de Ghia is het meest luxe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CBlokkertje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:51
Ik ben zelf uitgekomen op een Auris Hybrid station als familie auto. Enorm zuinig (5l/100km) en voldoen ruimte. Zit misschien nog wel iets boven budget maar niet zoveel. Zelf vind ik het uiterlijk van de Auris (vanaf 2013) ook helemaal niet saai. Integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrStiffler
Touchdomex schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:16:
[...]

Scheelt dat de Ghia de duurste uitvoering is ;) Titanium is mooi aangekleed naar de Ghia is het meest luxe.
Oh meen je dat nou? In die Fiesta familie vond ik de Ghia's er altijd... apart uit zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

CBlokkertje schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:19:
Ik ben zelf uitgekomen op een Auris Hybrid station als familie auto. Enorm zuinig (5l/100km) en voldoen ruimte. Zit misschien nog wel iets boven budget maar niet zoveel. Zelf vind ik het uiterlijk van de Auris (vanaf 2013) ook helemaal niet saai. Integendeel.
Met 345kg trekgewicht ( :') ) geen optie :)
MrStiffler schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:22:
[...]
Oh meen je dat nou? In die Fiesta familie vond ik de Ghia's er altijd... apart uit zien...
Ja, Ghia is het topmodel. Beetje wat Vignale nu is.

Vandaar ook het classy hout van de plasticboom in de auto :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MK_ schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:24:
[...]

Ja, Ghia is het topmodel. Beetje wat Vignale nu is.

Vandaar ook het classy hout van de plasticboom in de auto :*)
Ja maar andere voordelen zijn er wel zoals meer isolatie en velour op de stoelen. Vaak ook wat dikker gevuld voor extra comfort.

Zie ook dat dit interieur niet leer is maar ook niet het standaard stoffen interieur. Das wel fancy.
MrStiffler schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:22:
[...]

Ja dat is bij de Fiesta ook soms :+ Zeker omdat bij bepaalde varianten van de Fiesta Mk7 het dashboard matched is met de exterieurkleur. Dat kan nog wat vreemd eruit zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CBlokkertje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:51
MK_ schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:24:
[...]

Met 345kg trekgewicht ( :') ) geen optie :)
O daar had ik helemaal niet bij stilgestaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Ik begin er wel achter te komen dat met dit budget en de wens automaat ik uit kom bij de wat "ouderwetse" motoren en versnellingsbakken.
Daarbij niet kijkend naar de VAG groep, dat is het allemaal TSI en dsg wat de klok slaat.

Dus flinke motor inhoud .
Naar moderne normen flink, want toen ik jong was was een 2 liter de norm en een 1.6 maar karig.
En dito ouderwetse 4 traps automaat bakken.

Ik begin me dus af te vragen of het niet slimmer is om de automaat optie te laten vallen en naar iets opzoek te gaan wat wat moderner is.
En dus tijdens rijden zonder caravan ook nog zuinig is.
Wat toch 90% van de km's het zijn.

Dan is de Focus ook ineens modern, of een Megane, of Clio, enz.
Ook lijkt het me slim om de zoektocht te beperken op een stationcar. Dat beperkt de resultaten wat, wordt het iets overzichtelijker van.
Alleen automaat laten vervallen... hhmm
Dat gaat niet goed vallen bij mijn vriendin en bij mij zelf eigenlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Laatst online: 10-05 16:38

Releases

Ja maar!

Bommes schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:46:

Ik begin me dus af te vragen of het niet slimmer is om de automaat optie te laten vallen en naar iets opzoek te gaan wat wat moderner is.
En dus tijdens rijden zonder caravan ook nog zuinig is.
Wat toch 90% van de km's het zijn.
Kijk voor de grap eens een paar duizend euro hoger en zie of dat wat meer opties geeft qua automaat , station, trekkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Goede tip, anders verkoop ik gewoon mijn motor.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56

DaWaN

'r you wicked ??

Hoe hard is de eis 2008 of nieuwer?
Persoonlijk zou ik met jouw wensenlijst kijken naar bijvoorbeeld een pre-LCI BMW E90 320i (2005 - 2007).
Die hebben nog poort-injectie (N46 motor) en een ZF automaat. Die combi is volgens mij prima betrouwbaar.
Het is ook niet moeilijk om daar de combi trekhaak + automaat + airco + cruise control te vinden.
Trekgewicht is 1500kg en de automaat is een gangbare optie. Denk dat je met de nieuwere Franse auto's soms te maken krijgt met een robotbak met enkele koppeling, die zou ik vermijden. Ik zou zelf niet direct bang zijn voor DSG bakken, als ze het doen rijdt het prima.

[ Voor 32% gewijzigd door DaWaN op 30-07-2020 17:31 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:53
@Bommes Nog even over de RAV4 (mijn betere helft zou er ook 1 willen) en USA import. Zorg dat je de geschiedenis glashelder krijgt en laat een controle op waterschade uitvoeren. Er zijn de laatste paar jaar heel veel orkaan en/of andere overstromingen geweest, vaak worden dat soort auto's na een schoonmaakbeurt "ver weg" opnieuw aangeboden. Ook heftige hagelschade wil daar nog wel eens voorkomen.

't Is maar een suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 16:44
En een andere optie, wanneer “mag” je een nieuwe leaseauto ?
Een familie auto bijtellen ?

Geen gezeur (en tanken op vakantie ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Bommes schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:37:
De vraag is simpel:
de Yaris uit de bijtelling.
Dit:
Toyota RAV 4
Groot, zwaar en verbruik van 1 op 10 :o , maar wat een toffe bak.
Deze uit de link is een usa import en dus kilometerstand is niet te controleren.
Super betrouwbaar, ruim veilig, enz.
Kofferbak is met een deur die open scharniert dat schijnt nog al klote te zijn.
Met wat je bespaart aan bijtelling kun je dit prima betalen. Bovendien rijd je zakelijk toch in een andere auto dus zal deze minder kilometers maken en dus minder slijten. Als je zakelijk al iets rijdt, dan is het veel leuker om een auto met bepaalde funfactor prive te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 21:36
Is een Volvo niet iets?
Met name dan een V50 1.8.

Volvo V50 1.8 Momentum Grijs
€ 6.450,00

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
DjoeC schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:32:
@Bommes Nog even over de RAV4 (mijn betere helft zou er ook 1 willen) en USA import. Zorg dat je de geschiedenis glashelder krijgt en laat een controle op waterschade uitvoeren. Er zijn de laatste paar jaar heel veel orkaan en/of andere overstromingen geweest, vaak worden dat soort auto's na een schoonmaakbeurt "ver weg" opnieuw aangeboden. Ook heftige hagelschade wil daar nog wel eens voorkomen.

't Is maar een suggestie.
Die heb ik ook vaker al voorbij zien komen als ik het bouwjaar nieuwer of gelijk aan 2008 verwijder.
Op mijn vorige werk had een collega een 330 touring, echt een hele dikke bak.
Dat vond het dieven gilde ook want op een ochtend was zijn BMW weg. Wel weer terug gevonden en terug in zijn bezit zonder schade.
Ding was trouwens ook wel wat nieuwer dan wat jij nu tipt.

@Trommelrem daar heb je helemaal gelijk in, privé gaan het echt max 10 duizend kilometers worden per jaar. 1 op 14 of 1 op 11 maakt dan ook niet echt meer uit.

@wd200 ik mag elk moment een andere zakelijke auto uitzoeken.
De Yaris is een vast toegewezen pool auto voor de duur van mijn tijdelijke contract.
Ik heb al een vaste aanstelling sinds begin dit jaar maar gewoon nooit een nieuwe auto uitgezocht en besteld.
We zijn gebonden aan de lease top 10 van leaseplan.

We hebben echter een gedrocht van een regeling met een forse eigen bijdrage.
Die compleet achter de werkelijk aanloopt.
Gebaseerd op de CO2 uitstoot.

Heel verhaal maar een simpele Skoda Fabia kost me gewoon 270 euro netto in de maand.
Wil ik een automaat is eigenlijk de goedkoopste optie een Renault Clio die kost 300 netto in de maand en daar mag maar 900kg achter en is dan eigenlijk nog te klein.

Ruim genoeg en automaat met wat trekgewicht zou een hybride kunnen zijn. De Hyundai Kona, compleet standaard komt dat op 300 netto in de maand uit.

Echter mijn vriendin wil van haar 206 af, ze wil iets met 5 deuren en de lak van deze valt er vanaf. En ja het blijft een vrouw, dan is het dus klaar.. ;)
Die moet dus sowieso vervangen worden.
Dus naast een lease auto zou het dan ook nog een andere privé auto worden.

Ooh en daarbij wil ik graag volgend jaar 1 dag minder gaan werken.
Mijn eigen bijdrage gaat dan nog een keer met 20% omhoog omdat je meer privé kunt gaan rijden dan... :(

Mega lang verhaal sorry mannen :o
Hey zijn best specifieke wensen dat weet ik maar ik dacht dat ik met een budget van 8500 euro best wel iets zou kunnen vinden.
Dat valt dus tot nu toe wat tegen.

@Yamy_Daffy ja zeker aan gedacht, en voorbij zien komen.
Goede optie, staat ook in de shortlist nu, die jij kijkt is trouwens geen automaat. Dat zijn meestal de 2,4 liters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:39
Touchdomex schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:16:
[...]

Dat klopt niet geloof ik. De Ghia richtte zich op luxe en comfort terwijl de Titanium zich richtte op luxe en sportiviteit. In de praktijk is de Titanium vaak (altijd?) duurder geprijsd dan de Ghia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 18:46
MLLL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:54:
[...]

Had die ook een automatische versnellingsbak?
Nope handgeschakelde 5 bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Releases schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:52:
[...]

Kijk voor de grap eens een paar duizend euro hoger en zie of dat wat meer opties geeft qua automaat , station, trekkracht.
Net eens op Autoweek gekeken budget 9000 tot 11000 maakt niet heel veel verschil in de resultaten.
Zelfde auto's, zelfde bouwjaren maar dan vaak met minder kilometers.
Wel opvallend: erg veel Kia Vango's en Hyundai ix20's er bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Dan is die 1 op 10/11 dus realistisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieny
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-05 16:50
https://www.marktplaats.n...c0ca719df&previousPage=lr

Wat vind je hier van?
Goede km stand / verbruik / 2009/ prijs 7900/ trekgewicht 1300
Voor overige opties zie advertentie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:39
Ieny schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:48:
https://www.marktplaats.n...c0ca719df&previousPage=lr

Wat vind je hier van?
Goede km stand / verbruik / 2009/ prijs 7900/ trekgewicht 1300
Voor overige opties zie advertentie
De beruchte 1.4 TSI mét DSG bak. Gedurfd. Weinig auto’s waar je meer op kunt leeglopen dan op deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-05 15:13
Het nadeel van een stationwagon is dat de afstand tot de achteras en de trekhaak groter is dan bij een hatchback. Vooral als je bergaf rijd of langs vrachtauto's, dan kan de combinatie makkelijker gaan slingeren.

Uiteraard helpt een kogelstabilisator wel. Ook extra hulpveren achter helpen, maar niet veel auto's hebben deze geïnstalleerd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tijd om weer eens een Subaru aan te raden, dit maal een Forester

+ Niet kapot te krijgen
+ Trekt met gemak alles dankzij de echte AWD
+ Behoorlijk rijk uitgerust
+ Ziet er imho zeer tof uit
+ Automaat
+ Liefhebbers auto, dus vaak behoorlijk goed onderhouden

- De Subaru 4 traps automaat is degelijk, maar wat clunky.
- Het is een SUV met niet de meest moderne motor, dus ga uit van 1:11-ish
- Interieur is degelijk maar niet persé luxe te noemen
- Minder ruim dan een echte station
- Je krijgt een lamme arm van het zwaaien naar andere Subaru-eigenaren
- Slijtage-onderdelen kunnen prijzig zijn omdat het aanbod lang niet zo groot is vergeleken met populairdere auto's

Je kan ook kijken naar een Legacy Wagon:
+ Behoorlijke luxe uitrusting
+ Interieur is beter dan die van de Forester
+ Groot (misschien te groot?)
+ Nog steeds met AWD
+ Ook niet kapot te krijgen

- Eigenlijk alles van de Forester, op het interieur na, en het verbruik is ook iets beter

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

RobinHood schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 03:10:
Tijd om weer eens een Subaru aan te raden, dit maal een Forester

+ Niet kapot te krijgen
+ Trekt met gemak alles dankzij de echte AWD
+ Behoorlijk rijk uitgerust
+ Ziet er imho zeer tof uit
+ Automaat
+ Liefhebbers auto, dus vaak behoorlijk goed onderhouden

- De Subaru 4 traps automaat is degelijk, maar wat clunky.
- Het is een SUV met niet de meest moderne motor, dus ga uit van 1:11-ish
- Interieur is degelijk maar niet persé luxe te noemen
- Minder ruim dan een echte station
- Je krijgt een lamme arm van het zwaaien naar andere Subaru-eigenaren
- Slijtage-onderdelen kunnen prijzig zijn omdat het aanbod lang niet zo groot is vergeleken met populairdere auto's

Je kan ook kijken naar een Legacy Wagon:
+ Behoorlijke luxe uitrusting
+ Interieur is beter dan die van de Forester
+ Groot (misschien te groot?)
+ Nog steeds met AWD
+ Ook niet kapot te krijgen

- Eigenlijk alles van de Forester, op het interieur na, en het verbruik is ook iets beter
En je betaald je scheel aan brandstof EN wegenbelasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 12:19

Smurf

Detri

Kan je in plaats van een leaseauto niet kiezen voor een mobiliteitsbudget? Weet niet of (en hoe) jouw werkgever dat regelt natuurlijk, maar bij ons komt het er op neer dat je dan je leasebudget (ex brandstof) uitbetaald krijgt, aangevuld tot maximaal het "incusief brandstof" budget, afhankelijk van de gereden kilometers.
Een collega hier die 4 dagen werkt heeft hiervoor gekozen omdat zijn leasebudget (dus) 20% lager is dan fulltime, en hij hier niet echt een goede auto voor kon vinden.

Doordat je dan sowieso meer kilometers gaat rijden met die auto is diesel misschien ook wel interessant. Wat natuurlijk weer fijn is met die caravan trekken.

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
GB2 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:47:
Heb ruim 4 jaar een Seat Leon 1.4 TSI gereden (150 pk) , ervoor Golf met 1.2 motor die heeft me 4 keer laten staan in 4 jaar, de Leon nooit, maar beide zuipen olie.
Ik denk dat ik om de 10.000 / 15.000 km wel een half liter olie erin moest moest gooien en ook mijn collega had dezelfde motor en had dit ook.

Ik rij wel door maar altijd netjes warm, is natuurlijk bij ex leasebak altijd afwachten hoe men ermee is omgegaan.
Een 0,5l olie per 10k km is geen olie zuipen! Dat is gewoon normaal, een motor verbruikt altijd olie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:40
Bommes schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:52:
[...]

Die heb ik ook vaker al voorbij zien komen als ik het bouwjaar nieuwer of gelijk aan 2008 verwijder.
Dat vond het dieven gilde ook want op een ochtend was zijn BMW weg. Wel weer terug gevonden en terug in zijn bezit zonder schade.

@Trommelrem daar heb je helemaal gelijk in, privé gaan het echt max 10 duizend kilometers worden per jaar. 1 op 14 of 1 op 11 maakt dan ook niet echt meer uit.

@wd200 ik mag elk moment een andere zakelijke auto uitzoeken.
De Yaris is een vast toegewezen pool auto voor de duur van mijn tijdelijke contract.
Ik heb al een vaste aanstelling sinds begin dit jaar maar gewoon nooit een nieuwe auto uitgezocht en besteld.
We zijn gebonden aan de lease top 10 van leaseplan.

We hebben echter een gedrocht van een regeling met een forse eigen bijdrage.
Die compleet achter de werkelijk aanloopt.
Gebaseerd op de CO2 uitstoot.

Heel verhaal maar een simpele Skoda Fabia kost me gewoon 270 euro netto in de maand.
Wil ik een automaat is eigenlijk de goedkoopste optie een Renault Clio die kost 300 netto in de maand en daar mag maar 900kg achter en is dan eigenlijk nog te klein.

Ruim genoeg en automaat met wat trekgewicht zou een hybride kunnen zijn. De Hyundai Kona, compleet standaard komt dat op 300 netto in de maand uit.

Echter mijn vriendin wil van haar 206 af, ze wil iets met 5 deuren en de lak van deze valt er vanaf. En ja het blijft een vrouw, dan is het dus klaar.. ;)
Die moet dus sowieso vervangen worden.
Dus naast een lease auto zou het dan ook nog een andere privé auto worden.

Ooh en daarbij wil ik graag volgend jaar 1 dag minder gaan werken.
Mijn eigen bijdrage gaat dan nog een keer met 20% omhoog omdat je meer privé kunt gaan rijden dan... :(

Hey zijn best specifieke wensen dat weet ik maar ik dacht dat ik met een budget van 8500 euro best wel iets zou kunnen vinden.

@Yamy_Daffy ja zeker aan gedacht, en voorbij zien komen.
Goede optie, staat ook in de shortlist nu, die jij kijkt is trouwens geen automaat. Dat zijn meestal de 2,4 liters
Misschien snap ik het niet maar,

je hebt nu een 206 + Yaris en je wilt deze beide wegdoen voor 1 auto die voldoet aan al je wensen.

Maar als je dan een Niro of Kona kan leasen moet er opeens wel een tweede auto bijkomen voor je vriendin?

Wat is nu precies de bedoeling? 2 of 1 auto's?

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:04:
[...]

En je betaald je scheel aan brandstof EN wegenbelasting.
Nou nou, overdrijven is ook een vak, zei de veerman en hij stak van wal.

Een Forester doet zo'n 1:11-1:12, een Legacy zal 1:12-1:13 doen, natuurlijk minder als je veel stadsritjes hebt, wat beter als je 90% van de tijd 100 tuft op de snelweg. Praktisch iedere andere 2.0 zal een vergelijkbaar gebruik hebben. Je kan natuurlijk naar bijvoorbeeld een 1.6 gaan, maar mijn ouders hebben hun 1.6 Focus juist weggedaan omdat dat met een caravan gewoon niet heel tof was, en dat was gewoon zo'n 2.5 persoons sleurhutje.Nu was dat een Focus Mk1 en heeft een wat jongere 1.6 vast net wat meer koppel en alles, maar toch.

Qua wegenbelasting zit je wel een tientje in de maand hoger dan de genoemde Focus en V50, woeptidoe.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Pindakaas schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:38:
[...]

je hebt nu een 206 + Yaris en je wilt deze beide wegdoen voor 1 auto die voldoet aan al je wensen.

Maar als je dan een Niro of Kona kan leasen moet er opeens wel een tweede auto bijkomen voor je vriendin?

Nee, de Yaris blijft ook, maar enkel zakelijk waarbij geen bijtelling wordt betaald :) De 206 gaat er uit, en dan een andere privé-auto die gebruikt wordt voor privé-ritjes en de caravan te trekken.

Ik vermoed de eis 2 auto's gezien dat, zodra de zakelijke auto weg is, privé ook nog met een auto gereden kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Pindakaas schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Hoi pindakaas, ja zoals @MK_ al uitlegt.
Er blijven 2 auto's dat sowieso.
Optie 1:
Zakelijk uit de bijtelling, en privé een vervanger voor de 206 die groter is en de caravan beter kan trekken.
Optie 2:
Zakelijk groter die wel een caravan mag trekken in de bijtelling, privé een iets nieuwere/ruimere veiligere vervanger voor de 206.

Optie 1 heeft de voorkeur omdat ik misschien minder wil gaan werken dan wordt optie 2 in de bijtelling me echt te duur (eigen bijdrage ivm privé gebruik gaat omhoog bij minder werken).
Smurf schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:49:
Kan je in plaats van een leaseauto niet kiezen voor een mobiliteitsbudget? Weet niet of (en hoe) jouw werkgever dat regelt natuurlijk, maar bij ons komt het er op neer dat je dan je leasebudget (ex brandstof) uitbetaald krijgt, aangevuld tot maximaal het "incusief brandstof" budget, afhankelijk van de gereden kilometers.
Een collega hier die 4 dagen werkt heeft hiervoor gekozen omdat zijn leasebudget (dus) 20% lager is dan fulltime, en hij hier niet echt een goede auto voor kon vinden.

Doordat je dan sowieso meer kilometers gaat rijden met die auto is diesel misschien ook wel interessant. Wat natuurlijk weer fijn is met die caravan trekken.
Oeh was dat maar zo dat dat kon. :X

Nope bij mijn functie hoort een auto.
Wil ik die niet privé rijden krijg ik een vaste (bestikkerde) "pool" auto toegewezen.
Hoogstwaarschijnlijk zal dat zelfs mijn huidige Yaris blijven waarbij ik me afvraag of ze die gaan bestikkeren maar dat terzijde.
Bij niet bijtellen is dat dus de optie en nee geen uitkering van een leasebudget.
Ik zou al blij zijn met gewoon kilometer vergoeding bij gebruik van een privé auto, maar nee geen optie.

Was het nu gewoon alleen maar de bruto bijtelling over een zakelijkeauto dan wist ik het ook wel.
De bijdrage voor privé gebruik is waar het mij te veel mee wordt, zeker met die minimale privé kilometers die ik rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

[...]
Diefstalgevoeligheid zal afnemen als het ding wat ouder is. Dat ze makkelijk te stelen zijn geldt b.v.b. ook voor VWs uitdezelfde periode. Voor een wat oudere auto is een WA+ ook nauwelijks duurder, dus lijkt mij niet echt een geldig argument.
Overigens zijn er nog wel meer oudere D en E segmenters waar je waarschijnlijk meer keuze hebt met jouw eisen. O.a. Mercedes C-klasse, Volvo S60, Honda Accord, Lexus IS, Toyota Avensis, Audi A4, VW Passat etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 07:47

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

BadEendTerror schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:56:
[...]

Een 0,5l olie per 10k km is geen olie zuipen! Dat is gewoon normaal, een motor verbruikt altijd olie.
Mijn wijlen Octavia zoop 1 liter per 5 a 6000km. Mijn huidige Lodgy doet ongeveer een halve liter op ~20.000km. Groot verschil en verbruik heb je altijd idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

[...]
Hier nog even op terug komend: valt toch nog mee? :P

Zelf al jouw wensen ingegeven op AutoTrack (incl trekgewicht) komen 321 resultaten tevoorschijn. Nu zal vast niet iedere auto je aanspreken, maar er zal er vast toch een tussen zitten?
  • Audi A3
    • 1.4 TSFI
    • 1.8 TFSI
  • BMW E90 (320i)
  • Chevrolet Aveo
    • 1.4
    • 1.6
  • Chevrolet Cruze 1.4 Turbo
  • Citroën C3 / DS 3 / Peugeot 207
    • 1.2 VTi
    • 1.6 VTi
    • 1.6 THP
  • Citroën C4 / DS 4 / Peugeot 308/3008/508/5008
    • 1.6 VTi
    • 1.6 THP
  • Citroën C4 (Grand) Picasso / C5
    • 2.0 16v
    • 1.6 THP
  • Dacia Sandero TCe 0.9 Easy-R
  • Fiat Bravo 1.4 T-Jet Dualogic
  • Fiat Punto (Evo) 1.4
  • Ford C-Max 2.0 16v
  • Ford Mondeo / S-Max 2.3 16v
  • Honda Jazz 1.4
  • Hyundai i30 / Kia Cee'd
    • 1.6i
    • 2.0i
  • Hyundai ix20 / Kia Venga 1.6i
  • Hyundai Matrix 1.6i
  • Hyundai Sonata 2.4
  • Jeep Patriot 2.4
  • Kia Carens 2.0
  • Kia Magentis 2.7 V6
  • Lancia Musa 1.4 16v
  • Mazda 3 2.0
  • Mercedes-Benz A/B 160/170/180/200
  • Mitsubishi Colt 1.3
  • Mitsubishi Lancer 1.8
  • Nissan Juke 1.6
  • Nissan Qashqai 2.0
  • Opel Astra H/Meriva A
    • 1.6
    • 1.8
  • Opel Astra J/Meriva B 1.4 Turbo
  • Opel Corsa 1.4 16v
  • Opel Vectra GTS 1.8 16v
  • Opel Zafira 1.8
    • 1.8
    • 2.2
  • Renault Clio 1.6
  • Renault Mégane/Scenic/Laguna 2.0
  • Seat Altea/Leon 1.8 TFSI
  • Seat Ibiza / Skoda Fabia/Roomster/Yeti / Volkswagen Polo
    • 1.2 TSI
    • 1.6
  • Skoda Octavia / Volkswagen Golf (Plus)
    • 1.2 TSI
    • 1.4 TSI
  • Suzuki SX4 1.6
  • Toyota Auris 1.6 16v
  • Toyota Avensis 2.0 VVTi
  • Toyota Corolla Verso 1.8 VVTi
Nu snap ik dat je bijvoorbeeld een 1.4 TSI of PSA 1.6 THP wilt vermijden, of dat je een C3 1.2 te licht vind, maar er zitten best een aantal solide opties tussen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
[...]

Ik rijd ongeveer 40-50k zakelijk per jaar en ik houd netjes een Excel bij voor de belastingdienst. Het kost ongeveer 10 seconden extra per rit, dus het is niet heel bezwaarlijk.

Prive heb ik drie auto's, en in totaal rijd ik 3000 km per jaar prive (door gewenning houd ik zelfs de kilometers bij van m'n prive auto's) verdeeld over drie auto's. Als je gewoon zakelijk een aparte auto hebt, dan word je echt niet onblij bij de pomp ondanks dat je prive auto 1 op 4 rijdt. De fun van een fun prive auto houdt ook het tanken fun.

Houd er wel rekening mee dat omdat je weinig rijdt, dat het raadzaam is om geen E10 te tanken, ook al kan je auto het wel aan. De houdbaarheid van E5 is langer dan E10. Verder is er geen verschil in regular-premium brandstof.

[ Voor 4% gewijzigd door Trommelrem op 31-07-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
MK_ schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:01:
[...]

Hier nog even op terug komend: valt toch nog mee? :P

Zelf al jouw wensen ingegeven op AutoTrack (incl trekgewicht) komen 321 resultaten tevoorschijn. Nu zal vast niet iedere auto je aanspreken, maar er zal er vast toch een tussen zitten?
  • Audi A3
    • 1.4 TSFI
    • 1.8 TFSI
  • BMW E90 (320i)
  • Chevrolet Aveo
    • 1.4
    • 1.6
  • Chevrolet Cruze 1.4 Turbo
  • Citroën C3 / DS 3 / Peugeot 207
    • 1.2 VTi
    • 1.6 VTi
    • 1.6 THP
  • Citroën C4 / DS 4 / Peugeot 308/3008/508/5008
    • 1.6 VTi
    • 1.6 THP
  • Citroën C4 (Grand) Picasso / C5
    • 2.0 16v
    • 1.6 THP
  • Dacia Sandero TCe 0.9 Easy-R
  • Fiat Bravo 1.4 T-Jet Dualogic
  • Fiat Punto (Evo) 1.4
  • Ford C-Max 2.0 16v
  • Ford Mondeo / S-Max 2.3 16v
  • Honda Jazz 1.4
  • Hyundai i30 / Kia Cee'd
    • 1.6i
    • 2.0i
  • Hyundai ix20 / Kia Venga 1.6i
  • Hyundai Matrix 1.6i
  • Hyundai Sonata 2.4
  • Jeep Patriot 2.4
  • Kia Carens 2.0
  • Kia Magentis 2.7 V6
  • Lancia Musa 1.4 16v
  • Mazda 3 2.0
  • Mercedes-Benz A/B 160/170/180/200
  • Mitsubishi Colt 1.3
  • Mitsubishi Lancer 1.8
  • Nissan Juke 1.6
  • Nissan Qashqai 2.0
  • Opel Astra H/Meriva A
    • 1.6
    • 1.8
  • Opel Astra J/Meriva B 1.4 Turbo
  • Opel Corsa 1.4 16v
  • Opel Vectra GTS 1.8 16v
  • Opel Zafira 1.8
    • 1.8
    • 2.2
  • Renault Clio 1.6
  • Renault Mégane/Scenic/Laguna 2.0
  • Seat Altea/Leon 1.8 TFSI
  • Seat Ibiza / Skoda Fabia/Roomster/Yeti / Volkswagen Polo
    • 1.2 TSI
    • 1.6
  • Skoda Octavia / Volkswagen Golf (Plus)
    • 1.2 TSI
    • 1.4 TSI
  • Suzuki SX4 1.6
  • Toyota Auris 1.6 16v
  • Toyota Avensis 2.0 VVTi
  • Toyota Corolla Verso 1.8 VVTi
Nu snap ik dat je bijvoorbeeld een 1.4 TSI of PSA 1.6 THP wilt vermijden, of dat je een C3 1.2 te licht vind, maar er zitten best een aantal solide opties tussen :)
Wow zit jij je te vervelen.. haha wat een zoek resultaat.
Thanks man.

Er is een plot twist... :o
Vriendin zegt gisteren ineens: ik vind een station echt lelijk dat wil ik niet.. 8)7

Ook goed maar dan zal er iets anders van de wensen moeten gaan. Laat ik de automaat gaan vind ik dit:
Renault Koleos 2.5

Iemand ervaring met deze 2,5 benzine motor?
Vermogen genoeg denk ik zo, en wel een bijzondere verschijning, zie ze wiegen nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Bommes schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:34:
[...]
Iemand ervaring met deze 2,5 benzine motor?
Vermogen genoeg denk ik zo, en wel een bijzondere verschijning, zie ze wiegen nooit.
Dat is een Nissan QR25DE i.c.m. de CVT.
Die CVT zou ik vermijden, maar met handbak zijn ze denk ik wel prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Om nog preciezer te zijn. Het is een Nissan Xtrail gebouwd door Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:57:
Om nog preciezer te zijn. Het is een Nissan Xtrail gebouwd door Samsung.
Daarmee is dus alle Renault/Franse onkunde er uit.. ;)

Pagina: 1 2 3 Laatste