De vraag is simpel:
Mijn vriendin en ik zijn opzoek naar een auto.
De uit eindelijke keuze wat lastiger.
Ik rijd zakelijk een Yaris hybride in de bijtelling, die goed bevalt voor ons 2en.
Soms is de ruimte net wat krap, zeker met de hond en wat zooi er bij.
Het is wel een automaat en voor een "budget" auto zitten er best wat goede opties op.
Grootste struikelblok is echter dat er geen aanhanger achter mag en we hebben een caravan gekocht begin dit jaar.
We hebben prive een Peugeot 206 uit 2006, een 1.4 benzine met 75 pk met een trekhaak...
Die mag 1200kg trekken.. maar dat is echt niet tof met die 75 paardjes.
Dus die gaat de verkoop of inruil in en de Yaris uit de bijtelling.
Terug daarvoor komt een privé auto die: ruimer is, een aanhanger mag en kan trekken.
Budget:
max 8500
We kunnen onze huidige auto eventueel inruilen of zelf verkopen maakt mij niet zo veel uit.
Wensen:
- Bouwjaar 2008 of nieuwer
- Automaat
- trekgewicht minimaal 1000 kg (meer mag)
- Trekhaak, echter kan ik die er zelf ook onderzetten als dat moet
- Veilig
- Ruim maar niet te groot, geen Audi A6 of VW passat bijvoorbeeld.
(vreemd genoeg vind mijn vriendin een RAV 4 wel weer acceptabel..
)
- cruisecontrol
- airco
- wat luxe zou wel okay zijn, maar als de prijs laag is dan is een basis auto (zoals een Dacia duster) ook okay.
Wat we zelf al hebben gevonden: (ja het gaat alle kanten op
)
Clio estate 2010, 1.6 16 V automaat
Dit voorbeeldje heeft me te veel kilometers gelopen maar buiten MP heb ik er wel wat meer gevonden in deze uitvoering maar nu even deze als voorbeeld.
Motor schijnt nog van de oude stempel te zijn enbetrouwbaar, automaat is een 4 bak en daarmee loopt het verbruik wel flink op schijnbaar.
Echter in de juiste uitvoering zijn ze erg luxe met fijne opties (regen en licht sensor, cruise, climate, navi, enz.
Fiat Sedici 1.6
Super degelijk het is eigenlijk een Suzuki SX4 maar erg kaal van binnen lijkt wel een jaren 90 bestelbus.
Geen cruisecontrol, geen climate, niks.. gewoon een radio cd speler en kei hard plastic en dat was het
Maar dus niet kapot te krijgen, mag 1200kg trekken. Kofferbak wat aan de kleine kant.
Skoda Fabia Combi 1.2 tsi DSG
Horror verhalen over kettingen, spanners en DSG bakken...
en oh ja super saai
Maar met wat zoeken vast in een leukere kleur te vinden.. maar die kettingen en spanners... bbrrr
Toyota RAV 4
Groot, zwaar en verbruik van 1 op 10
, maar wat een toffe bak.
Deze uit de link is een usa import en dus kilometerstand is niet te controleren.
Super betrouwbaar, ruim veilig, enz.
Kofferbak is met een deur die open scharniert dat schijnt nog al klote te zijn.
Toyota Auris 1.6
Saaie grijze muis en verbruik met automaat valt ook erg tegen als ik spritmonitor moet geloven
Wel betrouwbaar, alhoewel ik ook hier verhalen lees over enorm olie verbruik?
Kia Venga 1.6
Wat ik er van lees super betrouwbaar, mag genoeg trekken, moderne auto op de bak na dat is nog een 4-traps automaat. Huyndai i20 is de kopie hiervan.
Mercedes B200
Buiten dat het een bejaarden bak is vind ik het er nog wel redelijk uitzien, maar schijnbaar lopen al deze CVT-automaten kapot en/of de regeleenheid er van. Bak schijnt niet tegen het koppel van de 2.0 turbo motor te kunnen.
Bodemloze put wat betreft reparaties dus.
Zoals te zien gaat het alle kanten op..
dat komt deels omdat ik gewoon niet kan kiezen en vooral omdat met het tegenwoordige internet je zoveel informatie vind over allerlei problemen en storingen.
VAG groep de kettingen, olie verbruik DSG storingen/defecten.
Toyota en Mazda olie verbruik
Citroen en peugeot de VTI motoren enorm olie verbruik en de THP motoren (van bmw) al helemaal van afblijven.
Enz enz het stikt van de problemen...
Ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer terwijl ik zelf als automonteur heb gewerkt en echt wel zelf iets kan fixen tenzij het halve blok uit elkaar moet daar heb ik gene tijd voor en vooral gen zin in.
Mijn vriendin wil iets wat er stoer uitziet..die vind de Fiat Sedici of Suzuki SX4 erg gaaf, of een Skoda Yeti, Toyota RAV4, enz.
Zo een Yeti vind ik bijvoorbeeld echt wel een toffe auto maar ik krijg ondertussen na alle slechte verhalen al rilling als ik het TSI en DSG in de advertentie zie staan..
Wie helpt mij met een richting, een optie of een don't buy this omdat...
Mijn vriendin en ik zijn opzoek naar een auto.
De uit eindelijke keuze wat lastiger.
Ik rijd zakelijk een Yaris hybride in de bijtelling, die goed bevalt voor ons 2en.
Soms is de ruimte net wat krap, zeker met de hond en wat zooi er bij.
Het is wel een automaat en voor een "budget" auto zitten er best wat goede opties op.
Grootste struikelblok is echter dat er geen aanhanger achter mag en we hebben een caravan gekocht begin dit jaar.
We hebben prive een Peugeot 206 uit 2006, een 1.4 benzine met 75 pk met een trekhaak...
Die mag 1200kg trekken.. maar dat is echt niet tof met die 75 paardjes.
Dus die gaat de verkoop of inruil in en de Yaris uit de bijtelling.
Terug daarvoor komt een privé auto die: ruimer is, een aanhanger mag en kan trekken.
Budget:
max 8500
We kunnen onze huidige auto eventueel inruilen of zelf verkopen maakt mij niet zo veel uit.
Wensen:
- Bouwjaar 2008 of nieuwer
- Automaat
- trekgewicht minimaal 1000 kg (meer mag)
- Trekhaak, echter kan ik die er zelf ook onderzetten als dat moet
- Veilig
- Ruim maar niet te groot, geen Audi A6 of VW passat bijvoorbeeld.
(vreemd genoeg vind mijn vriendin een RAV 4 wel weer acceptabel..
- cruisecontrol
- airco
- wat luxe zou wel okay zijn, maar als de prijs laag is dan is een basis auto (zoals een Dacia duster) ook okay.
Wat we zelf al hebben gevonden: (ja het gaat alle kanten op

Clio estate 2010, 1.6 16 V automaat
Dit voorbeeldje heeft me te veel kilometers gelopen maar buiten MP heb ik er wel wat meer gevonden in deze uitvoering maar nu even deze als voorbeeld.
Motor schijnt nog van de oude stempel te zijn enbetrouwbaar, automaat is een 4 bak en daarmee loopt het verbruik wel flink op schijnbaar.
Echter in de juiste uitvoering zijn ze erg luxe met fijne opties (regen en licht sensor, cruise, climate, navi, enz.
Fiat Sedici 1.6
Super degelijk het is eigenlijk een Suzuki SX4 maar erg kaal van binnen lijkt wel een jaren 90 bestelbus.
Geen cruisecontrol, geen climate, niks.. gewoon een radio cd speler en kei hard plastic en dat was het
Maar dus niet kapot te krijgen, mag 1200kg trekken. Kofferbak wat aan de kleine kant.
Skoda Fabia Combi 1.2 tsi DSG
Horror verhalen over kettingen, spanners en DSG bakken...
Maar met wat zoeken vast in een leukere kleur te vinden.. maar die kettingen en spanners... bbrrr
Toyota RAV 4
Groot, zwaar en verbruik van 1 op 10
Deze uit de link is een usa import en dus kilometerstand is niet te controleren.
Super betrouwbaar, ruim veilig, enz.
Kofferbak is met een deur die open scharniert dat schijnt nog al klote te zijn.
Toyota Auris 1.6
Saaie grijze muis en verbruik met automaat valt ook erg tegen als ik spritmonitor moet geloven
Wel betrouwbaar, alhoewel ik ook hier verhalen lees over enorm olie verbruik?
Kia Venga 1.6
Wat ik er van lees super betrouwbaar, mag genoeg trekken, moderne auto op de bak na dat is nog een 4-traps automaat. Huyndai i20 is de kopie hiervan.
Mercedes B200
Buiten dat het een bejaarden bak is vind ik het er nog wel redelijk uitzien, maar schijnbaar lopen al deze CVT-automaten kapot en/of de regeleenheid er van. Bak schijnt niet tegen het koppel van de 2.0 turbo motor te kunnen.
Bodemloze put wat betreft reparaties dus.
Zoals te zien gaat het alle kanten op..
VAG groep de kettingen, olie verbruik DSG storingen/defecten.
Toyota en Mazda olie verbruik
Citroen en peugeot de VTI motoren enorm olie verbruik en de THP motoren (van bmw) al helemaal van afblijven.
Enz enz het stikt van de problemen...
Ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer terwijl ik zelf als automonteur heb gewerkt en echt wel zelf iets kan fixen tenzij het halve blok uit elkaar moet daar heb ik gene tijd voor en vooral gen zin in.
Mijn vriendin wil iets wat er stoer uitziet..die vind de Fiat Sedici of Suzuki SX4 erg gaaf, of een Skoda Yeti, Toyota RAV4, enz.
Zo een Yeti vind ik bijvoorbeeld echt wel een toffe auto maar ik krijg ondertussen na alle slechte verhalen al rilling als ik het TSI en DSG in de advertentie zie staan..
Wie helpt mij met een richting, een optie of een don't buy this omdat...
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.