Limited Edition model met 87kWh nu ook met SEPP subsidie:
https://www.autoweek.nl/a...-in-aanmerking-voor-sepp/
Interessant.
https://www.autoweek.nl/a...-in-aanmerking-voor-sepp/
Interessant.
[ Voor 8% gewijzigd door Den Jef op 11-03-2024 07:44 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Den Jef op 28-03-2024 09:57 ]
Herkenbaar,bijvoorbeeld ook als je een langzamer rijdende bus/vrachtauto inhaalt op een niet helemaal rechte weg OF er een invoeger komt. Het is gelukkig wel heel beperkt.Den Jef schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:48:
Cruis Control - Automatische stop
Heeft er iemand al problemen gehad, dat de Ariya automatisch remt in een bocht (niet altijd) als er auto's staan geparkeerd (op de parkeerstrook rechts van de rijbaan)
Met "luxe probleem" doel ik er op dat je "vroeger" gewoon zelf alles deed en nu veel automagisch gaat. Ik heb mijn voet altijd dicht bij het "gas"pedaal en de rem om voor dit soort uitzonderingen snel te kunnen reageren - waarbij de cruise control toch zoveel mogelijk aan blijkt (bij "gasgeven" gaat die niet uit).Den Jef schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:51:
of het een Luxe Probleem is, dat hij plots afremt? zonder reden, in een lichte bocht, en de autos achter u alles moeten dichtgooien ?
ik noem dat eerder een gevaarlijke situatie die niet zou mogen
vind het wel storend dat een voorligger voor u licht afremt om naar rechts af te slagen, en de cruise control uitschakelt, maar dat creëert geen gevaarlijke situatie
[ Voor 9% gewijzigd door sahinasappelsap op 28-03-2024 19:56 ]
PS5 User ;-) ...
Oei dat is heel vervelend om te horen. Ik snap dat je algehele ervaring dan naar een dieptepunt zakt.Nisari schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:19:toon volledige bericht
Sinds oktober 2022 rij ik een (lease) Ariya Evolve 87kWh 2WD, 30.000km op de klok en ken de auto inmiddels goed. Ben ik blij met mijn keuze? In eerste instantie zondermeer, maar inmiddels helaas niet meer
. Ik kan mijn gevoel over de auto het best vergelijken met een mooie vrouw die continu zeurt. Het heeft alle potentieel, maar het komt er maar niet uit. Geen goede basis voor een langdurige liefdevolle relatie.
Ik heb meerdere problemen gekend waardoor ik geruime tijd niet in de auto heb kunnen rijden (o.a. de computer unit die de elektromotor aanstuurt en cockpit unit defect). Twee terugroepacties (motormanagement software update en recent stuurwiel vervanging). Daarnaast meerdere (onopgeloste) kleinere issues welke op z'n minst irritant zijn (o.a. instellingen die niet geladen worden en keyless entry die met regen niet werkt). Allemaal dingen die op z'n minst vervelend zijn en in zijn geheel het vertrouwen in mijn auto tot een dieptepunt laten dalen. Mijn "prettige" ervaring wordt echter helemaal om zeep geholpen door de uitermate slechte communicatie en lange doorlooptijden vanuit de dealer en Nissan Nederland. Die combinatie maakt mijn totale ervaring ronduit slecht (ook nog nooit eerder meegemaakt).
Ik schrijf bewust "mijn" auto en "mijn" ervaring omdat ik weet dat niet iedereen dezelfde problemen kent of ervaring heeft. De Ariya zelf is meer dan goed op heel veel vlakken. Na de prijsverlagingen is het ook een zeer financieel interessante kandidaat voor veel particuliere of zakelijke rijders. Hij is ruim, praktisch, zit goed in de opties, meer dan voldoende rijbereik (400 winter en 500 zomer) en is in mijn optiek een super mooie (onderscheidende) verschijning. Heel veel seinen staan dan ook op groen, maar enkele toch ook op oranje of zelfs rood. Een voorbeeld van een oranje sein is het onboard navigatiesysteem. Als iets belangrijk is voor een BEV is het wel de mogelijkheid om (automatisch) laadpunten toe te voegen aan een route. Dat doet het systeem wel, maar in praktijk blijkt het niet accuraat en maakt het in mijn ogen vreemde keuzes. Ik kan er dus niet blindelings op vertrouwen en dat maakt het niet bruikbaar (ABRP to the rescue). Een voorbeeld van een rood sein is het gebrek aan functionele doorontwikkeling van de Ariya. Ik heb twee OTA's voorbij zien komen (wat verder goed werkt) die niet hebben geleid tot een merkbare verandering. Je rijdt in een auto die uit 2020 komt, ook als je de auto in 2024 aanschaft. Je kunt nergens je feedback achterlaten waar productdevelopment mee aan de slag kan of gaat. Het potentieel is er (goede basis) maar de wil om de Ariya functioneel verder te ontwikkelen is er blijkbaar niet
. Ik heb nog meer voorbeelden, maar laat het hier even bij
.
Het had een mooie beleving kunnen zijn, maar ja...
Holy maceroni, ben je al zo lang aan het wachten? Ik dacht dat die dingen vrij snel leverbaar waren. Welke versie heb je genomen en weet je ook waarom het zo lang duurt? Toevallig een speciale lakkleur ofzo, of moet het leasecontract simpelweg nog aflopen?supernova schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:33:
Oeps, dat had ik eerder willen weten. Heb eind december de auto laten bestellen, zakelijke lease.
Maar ben benieuwd wat ik er van gaat merken, hij word ergens eind mei geleverd.
Met dit soort klachten had ik misschien toch een andere gekozen.
Inderdaad moet het huidige leasecontract nog verlopen en dat is pas 19 april.sahinasappelsap schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:27:
[...]
Holy maceroni, ben je al zo lang aan het wachten? Ik dacht dat die dingen vrij snel leverbaar waren. Welke versie heb je genomen en weet je ook waarom het zo lang duurt? Toevallig een speciale lakkleur ofzo, of moet het leasecontract simpelweg nog aflopen?
PS5 User ;-) ...
That explains. Hier hetzelfde, we mogen enkel elektrisch leasen, met een bedrag incl. Brandstof waarmee alles wat elektrisch is met een degelijke batterij al buiten de boot valt.supernova schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:43:
[...]
Inderdaad moet het huidige leasecontract nog verlopen en dat is pas 19 april.
Weet dat de dealer het op 17 mei binnen krijgt.
Heb de Evolve 66 KwH besteld, zwaarder werd me gewoon te duur.
Zijn op het werk verplicht om elektrisch te gaan rijden, maar een hogere lease bedrag zit er niet bij. Wilde niet meteen te veel zelf moeten neer leggen en heb nu dus al een eigen bijdrage aan de baas.
Had ook graag de 87 kWh gehad, maar het leasebedrag van ons is maar 622 inclusief brandstof. Dus keuze was niet reuze.sahinasappelsap schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:54:
[...]
That explains. Hier hetzelfde, we mogen enkel elektrisch leasen, met een bedrag incl. Brandstof waarmee alles wat elektrisch is met een degelijke batterij al buiten de boot valt.
De ariya kwam met 87kwh en de advance uitvoering op een kleine 930, wat paste.
Heb de evolve in de showroom zien staan, op 66 kwh is dat ook een hele mooie auto hoor.
Het aftellen kan bijna beginnen!
PS5 User ;-) ...
Ik moet behoorlijk lang tellen helaas. Levertijd 3-6 maanden :-/supernova schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:12:
[...]
Had ook graag de 87 kWh gehad, maar het leasebedrag van ons is maar 622 inclusief brandstof. Dus keuze was niet reuze.
Maar ben ook nieuwsgierig en van wat ik allemaal aan reviews heb gezien ook allerlei testen, dan komt hij er niet slecht uit.
Wacht en tel af
Dat er zo weinig aandacht is verbaasd mij ook. Ik kom van een Skoda Enyaq lease die ingeleverd moest worden vanwege einde dienstverband en over de Enyaq zijn er honderden berichten op o.a. tweakers. Over de Ariya maar sporadisch.sahinasappelsap schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:54:
Ik ga dit topic even een zetje geven :-)
Komend van een Tesla Model 3 uit 2019, heb ik met een maandje een Ariya 89kwh Advance. Heb de auto afgelopen weekend proefgereden en het comfort en de hoge zit bevielen me prima! Veel ruimte, ontspannen rondrijden en android auto is helemaal top als je van een tesla komt! Ik heb ook gekeken naar de EV6 van Kia, alleen die was te duur in de lease. De Ariya valt ruim binnen budget, dus dan is de keuze vrij snel gemaakt als de ervaringen louter positief zijn.
Ik vind het alleen zo vreemd dat de auto weinig aandacht krijgt op tweakers. Hij is toch best goed geprijsd en interessant in de lease.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten of zaken waarvan jullie denken: hey dat is handig om te weten. En hoe is de range nu daadwerkelijk in de praktijk?
k zou je aanraden voor die 5000 meer voor de Evolve te gaan. Als je een kind (of meerdere) hebt is de glimlach wanneer de stoelverwarming achter aan gaat al voldoende winstsahinasappelsap schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:54:
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten of zaken waarvan jullie denken: hey dat is handig om te weten. En hoe is de range nu daadwerkelijk in de praktijk?
[ Voor 5% gewijzigd door Den Jef op 09-04-2024 07:33 ]
- Volgens mij heeft de advance ook stoelverwarming achter?MikeWazowski schreef op maandag 8 april 2024 @ 23:38:toon volledige bericht
[...]
k zou je aanraden voor die 5000 meer voor de Evolve te gaan. Als je een kind (of meerdere) hebt is de glimlach wanneer de stoelverwarming achter aan gaat al voldoende winst. De headup display is eenmaal gewend echt enorm handig met de Pro-Pilot. Bij meerdere bestuurders is het elektrisch verstellen van stuur/stoel met geheugen handig (al rij ikbijna altijd. Automatisch Inklapbare spiegels is handig bij geparkeerd staan met zo'n brede auto (kunnen mensen die tussen de auto's doorlopen er minder snel tegenaan lopen. En met meer speakers beter geluid. Dan ook nog een glazen dak (wat ook deels open kan - waar ik met mijn 1m88 k prima onder zit (als mijn stekeltjeshaar niet te lang wordt)..
Wij zijn heel blij dat we het wel gedaan hebben (had ook eerst de Advance gekozen (toen een nog
beperktere versie dan nu).
Kijk hier maar voor de verschillen" https://www.nissan.nl/voe...uw/ariya/vergelijken.html
Qua range klopt het goed met de specificatie - uiteraard afhankelijk van je rechtervoet en de buiten temperatuur (en ingestelde binnentemperatuur).
We zijn eind februari naar Disneyland Parijs gegaan - vanuit Almere normaal 540 km - de 1e laadbeurt was bij Lille (Sequidin 300km) en de 2e vlakbij Disney zelf. Het was ongeveer 8 graden, veel regen en bij Parijs door files heel veel omrijden dus dat gaf nog eens 100-150 km erbij (resterende lading bij hotel aangekomen was 9%- maar dat kan dus blijkbaar wel gewoon)
Handig om te weten is dat je met de Ariya gewoon via de telefoonapp bij Tesla kan laden (al zijn sommige Tesla only merkte ik pas in Frankrijk) - ben je binnen een half uurtje weer op de 90%. En lekker goedkoop (zoals je als Tesla rijder zal weten)/
Ik moet even kijken op welke banden de auto geleverd wordt. Daar heb ik eigenlijk geen zicht op, is een leasertje.Den Jef schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 07:12:
rij met een evolve 87Kw e4orce, zeer tevreden van, buiten een paar knelpuntjes die reeds werden vermeld
wat ik wel onmiddellijk heb veranderd, zijn de originele banden Dun(f)lop. Vond dat de wegligging niet zo goed was.
Heb er nieuwe velgen op gezet https://www.brock.de/en/felgen/rc-design-rc29-en/ dark sparkle met Pirelli All Seasons SF2 Elec Seal Inside en heb niet echt een meerverbruik gemekt, maar volgens mij een veel betere wegligging.
Haal een 470km van de opgegeven 500km op dit ogenblik, zowel autostrade als stad.
Benieuwd bij warmer weer, wat het verbruik zal zeggen. Rij met E-pedal en Brake (spijtig dat dat laatste niet standaard kan worden aangezet).
ECO mode in de winter heb ik moeten afzetten: verwarming werkt minder en continue aangeslagen ruiten
wat zijn de levertijden nu ? Heb 12 maanden moeten wachten .... (besteld in 2022)
PS5 User ;-) ...
Ja, dat herken ik en had ik ook toen ik aan het kijken was. Bij de proefrit kregen we de Evolve mee en na 5 minuten rijden zei mijn dochter die achterin zat "yes, stoelverwarming!" - dus was keuze gemaaktsahinasappelsap schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:12:
Maar het zijn inderdaad allemaal leuke extra's die me toch aan het denken zetten :-D
Het voorste deel van het dak kan "scharnierend" open maar ook "opengeschoven" worden tot ongeveer de helft van de auto (je hoofd kan er doorheenGlazen dak. Komend van de Tesla weet ik dat het de cabine veel ruimtelijker maakt. Ik vond bij de Evolve alleen het dak echt te laag en in de zomer wordt het bloedje heet (bij de tesla). Is dat ook zo bij de Ariya?
[ Voor 29% gewijzigd door MikeWazowski op 09-04-2024 12:28 . Reden: Nog wat reacties op Jef toegevoegd ]
[ Voor 8% gewijzigd door GHengeveld op 13-04-2024 12:09 ]
PS5 User ;-) ...
De mijne is in November besteld, alleen mocht hij pas na 16 April geleverd worden. Dus de exacte leveringstermijn is mij niet bekend.. Maar direct uit voorraad is het in ieder geval niet.Den Jef schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:07:
Hoelang is de huidige leveringstermijn voor Ariya ?
PS5 User ;-) ...
Nou, gezien mijn auto net 1 jaar oud is en de lease nog 4 jaar duurt ga ik mij daar niet bij neerleggen. Er gaat een bericht naar de leasemaatschappij... Ik hou jullie op de hoogte.Den Jef schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:07:
nieuwe Nissan's hebben geen TomTom meer (maar Google Maps), dus Nissan zal daar niet veel of niets meer voor doen
En huidig wagens switchen naar Google Maps is een utopie ...
En is hier nog iets uitgekomen?MikeWazowski schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:56:
[...]
Nou, gezien mijn auto net 1 jaar oud is en de lease nog 4 jaar duurt ga ik mij daar niet bij neerleggen. Er gaat een bericht naar de leasemaatschappij... Ik hou jullie op de hoogte.
Dat is wel raar, zeker omdat ik binnen 1 maand de melding krijg van Zeeuw & Zeeuw dat hij binnen is.supernova schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:16:
[...]
De mijne is in November besteld, alleen mocht hij pas na 16 April geleverd worden. Dus de exacte leveringstermijn is mij niet bekend.. Maar direct uit voorraad is het in ieder geval niet.
Nou afgelopen maandag te horen gekregen dat hij pas eind Juni geleverd gaat worden, dat zou eerst eind Mei zijn. Maand langer wachten en geen idee waarom hij met 1 maand is uitgesteld.. Auto komt bij Hedin vandaan.sahinasappelsap schreef op donderdag 25 april 2024 @ 07:33:
[...]
Dat is wel raar, zeker omdat ik binnen 1 maand de melding krijg van Zeeuw & Zeeuw dat hij binnen is.
PS5 User ;-) ...
Nog niet, door drukte net pas de mail verstuurd...
Maar dan staat er ook echt wel iets moois voor de deur hoorpublic.nme schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:19:
Hier ook een ARIYA in bestelling staan, een limited edition met 87kWh batterij. Volgens de dealer is de levertijd momenteel 5-6 maanden, het duurt dus nog wel even voordat die hier voor de deur staat.
Niet echt een slechte ervaring. Wel heel apart dat er inderdaad ineens heel hard geblazen wordt als de zon op de voorruit schijnt. Maar is bij mij ook weer snel voorbij. Heel apart en niet bijzonder subtiel.Den Jef schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:37:Verwarming / Koeling
Hebben jullie ook zo een slechte ervaring met de koeling en verwarming ?
Als deze op auto staat, dan kan die mijns inziens plots veel te hard gaan blazen om te koelen, van zodra er wat zon op de ruit kom, is niet echt OK, en storend vind ik persoonlijk (zo hard blazen als gek is niet nodig)
Dat zeiden ze bij mij ook de laatste dag van Maart, richting eind april vervolgens gebeld dat de auto binnen is. Ik kan hem komende week afhalen!public.nme schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:19:
Hier ook een ARIYA in bestelling staan, een limited edition met 87kWh batterij. Volgens de dealer is de levertijd momenteel 5-6 maanden, het duurt dus nog wel even voordat die hier voor de deur staat.
Ben ik ook heel benieuwd naar. Heb al op allerlei plekken/sites gezocht maar tot nu toe nog niet kunnen vinden.Den Jef schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:50:Front Console Storage Bin
heeft er iemand al Front Console Storage Bin Black - Nissan (T99A8-5MP0A) in een Europese shop gevonden,
Dat zeker! Kwa prijsstelling was het een no-brainer. Op het gebied van software is de Ariya zeker geen hoogvlieger tov de concurrenten, maar met Apple CarPlay is daar prima mee te leven voor mij.MikeWazowski schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:51:
[...]
Maar dan staat er ook echt wel iets moois voor de deur hoor
Dat biedt hoop. Ik heb op zich een prima voorloper momenteel, alleen het ruimte aanbod is een stuk minder. Met de zomervakantie voor de boeg zou het prettig zijn als wij die ruimte wel tot onze beschikking hebben.sahinasappelsap schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:31:
[...]
Dat zeiden ze bij mij ook de laatste dag van Maart, richting eind april vervolgens gebeld dat de auto binnen is. Ik kan hem komende week afhalen!
Laadlimiet kun je idd. niet instellen. Heb op verschillende plekken gelezen dat dit niet hoeft omdat Nissan van een ander type batterij gebruik maakt. Maar of dat klopt weet ik niet.sahinasappelsap schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 06:51:
Ondertussen alweer een kleine week in het bezit van de Ariya. Ten opzichte van de oude Tesla is het een verademing qua afwerking en degelijkheid van de auto. Heerlijk stil, comfortabel en hoog op de weg. Ik ben een tevreden rijder.
De pilot Assist is niet echt goed en schiet toch wel snel buiten de lijntjes in bochten. Ach je kan niet alles hebben 😊
Wel een aantal dingen die me opvallen.
1) Ik kan geen laadlimiet instellen op 80%, zowel niet in de auto als in de app. Geen idee of het kwaad kan dat de batterij naar de 100 gaat telkens.
2) De auto blijft vrolijk aan en ontgrendeld staan als je niet op de start/stop knop drukt voor het uitstappen.
3) het verbruik dat hij nu aangeeft (vooral in de stad gereden) vind ik nog wel hoog. Bijna 26kWh per 100. Ik hoop dat dat nog een kwestie van inleren is van de auto 😊
Zoiets heb ik ook gelezen, in de strekking van een 87kwh batterij die eigenlijk 91kwh groot is. Maar dan nog zou ik verwachten dat je ergens een limiet kan instellen. Wie weet komt dat nog een keer met een update (of zit ik nu te veel in de Tesla gedachte ;-))Dropje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:10:
[...]
Laadlimiet kun je idd. niet instellen. Heb op verschillende plekken gelezen dat dit niet hoeft omdat Nissan van een ander type batterij gebruik maakt. Maar of dat klopt weet ik niet.
Dat indrukken van de start/stop knop had ik eerst ook even niet door. Ik kom van een Enyaq en die ging op 'uit' als er geen druk meer op de berijdersstoel werd geconstateerd. Maar na een tijdje wen je er vanzelf aan![]()
Hoe staat je verbruiksmeter? Sinds start, sinds reset, sinds opladen? Ik heb verbruiksmeter op 'sinds start' staan. En als ik net op weg ben geeft ie bij mij ook wel 26kWh aan maar op een gegeven moment zakt het verbruik en zit ik (met het huidige weer) in de stad rond de 15 á 16 kWh (of zelfs nog minder). Komende van een Tesla zul je weten dat het verbruik van veel zaken afhankelijk is (temperatuur, rechtervoet, etc.) maar racen in de stad zal je waarschijnlijk toch niet lukken dus dat zal 'm niet zijn.
Kwestie van ook meteen je rem intrappen, voordat je op start drukt 👍De startknop doe je een keer en dan weet je het inderdaad 🤣 merk wel op dat je bij instappen start moet indrukken en als je wil rijden ook nog eens rem+start. Zo een extra handeling vind ik eerlijk gezegd wel wat irritant.
Precies. Als ik instap trap ik de rem in, druk daarna de startknop in en doe dan de gordel om. Tegen de tijd dat ik de gordel om heb is de boel opgestart.GHengeveld schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:50:
[...]
Kwestie van ook meteen je rem intrappen, voordat je op start drukt 👍
Ik plan eigenlijk altijd via de app , maar wat je vraagt zie ik daar niet in terug in de geavanceerde instellingen. Wel een setting "indien nodig onderweg opladen"Dropje schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:57:
Heb al overal gezocht maar niets kunnen vinden, dus maar even hier vragen: Als je op interne nav. route plant kun je dan aangeven met welk accu percentage je aan wilt komen op bijv. eindpunt en/of tussenstop?
Ik heb het niet kunnen vinden.
Ik kom van een Enyaq en bij die kan het wel (en waarschijnlijk anderen ook wel).
Heb ik denk ik 1x gehad, sindsdien niet meer. Geen idee wat de aanleiding was. Wat bedoel je trouwens met sleutel opnieuw aanmelden? Koppelen aan een profiel neem ik aan?- Ik was vorige week ineens al mijn gebruikersprofielen kwijt, en moest ik mijn sleutel opnieuw aanmelden.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik zou het eens aankaarten bij de dealer, wellicht is er een storing. Je moet hem wel een 2e keer aanzetten als je de 1e keer geen rempedaal had ingetrapt, maar dat klinkt niet als het probleem hier.- Af en toe tijdens het aanzetten van de auto gaat er een geel "crash" lichtje aan en moet ik de auto herstarten. (Ben ik dan vergeten hem af te sluiten in de "P"?)
Thanks voor de tip, werkt prima en went snel. Nu nog een manier om de de OK knop aan het begin, gevolgd door gastprofiel weg te krijgen en ik ben helemaal content :-)GHengeveld schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:50:
[...]
Kwestie van ook meteen je rem intrappen, voordat je op start drukt 👍
[ Voor 14% gewijzigd door sahinasappelsap op 02-06-2024 23:13 ]
Die ledstrip werkt volgens mij alleen in de Evolve uitvoering. Bij mij werkt die in elk geval wel. Doet niet zo heel veel hoor, je ziet het alleen in het donker. Het Nissan logo voorop kun je waarschijnlijk bij je dealer laten aansluiten. Kostte mij ik geloof iets van 50,- bij Hedin in Houten.sahinasappelsap schreef op zondag 2 juni 2024 @ 23:11:
Tijdens het inspecteren van de deur valt me ook op dat de deuren voor vlak onder het raam een led strip hebben, maar die gaan niet aan. Iemand enig idee? Is volgens mij hetzelfde verhaal wellicht als met het logo voorop wat eigenlijk met led verlicht is, maar niet aangesloten is in europa omdat dit wettelijk niet mag. Zonde, had het wel gaaf gevonden :-)
Ik had zoiets m.b.t. de ledstrip op het Ariya forum gelezen. Met pro pilot 2.0 in bv Amerika kan hij naast groen ook blauw worden bij volledig autonoom rijden.GHengeveld schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:39:
[...]
Die ledstrip werkt volgens mij alleen in de Evolve uitvoering. Bij mij werkt die in elk geval wel. Doet niet zo heel veel hoor, je ziet het alleen in het donker. Het Nissan logo voorop kun je waarschijnlijk bij je dealer laten aansluiten. Kostte mij een paar tientjes bij Hedin in Houten.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeWazowski op 19-06-2024 10:32 . Reden: Tracking auto toegevoegd ]
Grappig, zodra ik de auto heb, ga ik er ook eens naar kijken. En hoef niet meer zo lang te wachten, aankomende maandag 24ste kan ik hem ophalen bij de Dealer.MikeWazowski schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:39:
Yes, ik heb de Ariya in mijn Home Assistant gekregen en kan nu dagelijkse/maandelijkse trip data uitlezen, locatie weergeven, kilometerstand, interne temperatuur - maar ook laden aanzetten, interne temperatuur waarde bepalen , lichten laten knipperen en toeter laten horen. Dus bijna alle dingen die ook in de app zitten.
Wil je het ook doen? Volg dan https://github.com/dan-r/HomeAssistant-NissanConnect - de sensors die je kan toevoegen beginnen allemaal met Ariya= enige wat je echt moet invullen zijn je emailadres en wachtwoord die je n de app gebruikt.
Zo kan ik dus nu mijn eigen administratie van ritten opbouwen en bewaren en staat dat niet alleen in de app.
PS5 User ;-) ...
PS5 User ;-) ...
Helaas maakt een 22kW lader niets uit, er zijn 2 palen en een er van is een 11 tot 22kW lader.GHengeveld schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:14:
Neem aan dat je een andere laadpas al geprobeerd hebt?
Mijn broer had een defecte 3 fase lader in zijn Polestar. 1 van de 3 deed het niet. Hij kwam er achter doordat hij niet het volle vermogen haalde. Misschien is het zoiets? Zoek eens een 22kW lader op en kijk of je dat haalt (ongeveer). Beste als je ook kan vergelijken met een andere auto.
PS5 User ;-) ...
Is de paal wel goed? Maw kunnen andere autos er wel goed opladen?supernova schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:17:
[...]
Helaas maakt een 22kW lader niets uit, er zijn 2 palen en een er van is een 11 tot 22kW lader.
Je kan ook zien dat de laadpas geaccepteerd word, het is een auto van de zaak, dus kan in het portaal zien of hij geaccepteerd word en dat was het geval.
Ze hebben 30 cent gerekend, terwijl er niets geladen is.. Was ook wel apart...
Maar de paal blijf groen branden, dus geen fout melding daar te zien en ook niet in de app van de auto of de auto zelf. Alles lijkt verder goed te gaan, behalve dat de auto niet begint te laden.
Ja andere auto's laden blijkbaar prima, staan wel vaker auto's aan, zoals nu een Tesla.olafmol schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:24:
[...]
Is de paal wel goed? Maw kunnen andere autos er wel goed opladen?
PS5 User ;-) ...
In de app kan je op het laden symbool klikken, maar dan geeft hij aan dat het laden niet gestart kan worden.MikeWazowski schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:25:
En is in de Nissan Connect app kan je het "laden" symbool wel aanklikken en reageert die?
Het kan zijn dat je laadplanning in de app/auto zo is ingesteld dat hij NIET gaat laden op bepaalde tijden - want bij echt laden wordt het lampje voor op het dashboard blauw) - laadplanning zit in de app onder Batterij
PS5 User ;-) ...
Helaas heb ik geen collega’s verder met een Ariya, ben nu nog de enige en ben al langs de Dealer geweest, gaf aan dat het een communicatie probleem is.MikeWazowski schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:07:
Vraag even of je collega's dat probleem ook hebben - anders langs de Nissan gaan...
Als ik niet thuis kan laden (omdat ik daar dan niet ben) laad ik bijna altijd bij Tesla (via de app) - snel, veel vooradig en nette prijzen ( al weet ik niet of je dat mag van d"de zaak").
(wel even opletten dat het niet een Tesla-only station is, had ik bij Lille - dan zit je een tijdje aan de laadpaalvast zonder dat er wat gebeurd en moet je toch nog naar een andere zoeken)
PS5 User ;-) ...
Och, stel je van reactietijd op mail niet teveel voor bij Nissan, ik heb van Nissan nog geen reactie gehad op mijn 5 mails over de navigatie die ik sinds april heb gestuurd. Ik zal ze wel eens gaan bellensupernova schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:49:
[...]
Wel een mail gestuurd naar LastMileSolution gestuurd, maar geen reactie nog gehad. Misschien anders Nissan Nederland rechtstreeks benaderen, misschien dat dat helpt.
[ Voor 1% gewijzigd door MikeWazowski op 03-07-2024 19:26 . Reden: Even toegevoegd dat het om de (niet-) reactie van Nissan gaat ]
Dat viel dus mee, kreeg vandaag een mail van lastmilesolution, dat zij alleen de Facturatie doen. En Nissan vanmorgen gemaild en vanmiddag al antwoord.MikeWazowski schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:34:
[...]
Och, stel je van reactietijd op mail niet teveel voor, ik heb van Nissan nog geen reactie gehad op mijn 5 mails over de navigatie die ik sinds maart/april heb gestuurd. Ik zal ze wel eens gaan bellen
PS5 User ;-) ...
Dat is mooi! Dan ben ik erg benieuwd welk emailadres je hebt gebruikt voor Nissan?supernova schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:52:
[...]
Dat viel dus mee, kreeg vandaag een mail van lastmilesolution, dat zij alleen de Facturatie doen. En Nissan vanmorgen gemaild en vanmiddag al antwoord.
Niet dat ik er wat aan had....
..
Heb mijn vraag gewoon via de website van Nissan NL gesteld. (https://www.nissan.nl/klantenservice/contact/stel-vraag.html)MikeWazowski schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:32:
[...]
Dat is mooi! Dan ben ik erg benieuwd welk emailadres je hebt gebruikt voor Nissan?
(de dealer zelf zegt dat er geen update is en we weten hier dat die er zeker wel zijn - dus ik heb het hogerop gezocht bij de Nissan email vanuit mijn contract en de Nissan email waaruit de maandelijkste PL-rekening komt - maar dus geen enkele reactie (behald "ontvangen en we reageren")
[ Voor 5% gewijzigd door supernova op 04-07-2024 08:25 ]
PS5 User ;-) ...
[ Voor 31% gewijzigd door Veelstekel op 04-07-2024 15:30 ]
PS5 User ;-) ...
Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na Nissan Leaf (24 en 40 kWh) nu Citroën ë-C4 Feel Pack
Alle auto’s die ik gehad hebt, had nog nooit een lampje voor als de ruitenwisservloeistof op was.sahinasappelsap schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:41:
Heb het internet af zitten struinen, en voor zover ik kan zien zit er ook geen indicatielampje ergens op het dashboard. Zal dus wel bij design zijn.
PS5 User ;-) ...
Grappig! ik kan me juist weer geen auto herinneren die zo een indicatie niet had (behalve de Ariya)supernova schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:48:
[...]
Alle auto’s die ik gehad hebt, had nog nooit een lampje voor als de ruitenwisservloeistof op was.
Voor het eerst dat ik die zie. In mijn Volkswagen T-Roc nooit gezien en had toch wel regelmatig dat hij leeg was.sahinasappelsap schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:36:
[...]
Grappig! ik kan me juist weer geen auto herinneren die zo een indicatie niet had (behalve de Ariya)
Dit is toch een vrij gebruikelijk indicator lampje
[Afbeelding]
PS5 User ;-) ...
Misschien wordt het bij de nieuwere autos wegbezuinigd. Je merkt het namelijk vanzelf als ie leeg is 😋 op de model 3 had ik het nog wel.supernova schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:49:
[...]
Voor het eerst dat ik die zie. In mijn Volkswagen T-Roc nooit gezien en had toch wel regelmatig dat hij leeg was.
Het logo kan je zelf wel aansluitensahinasappelsap schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:42:
[...]
Ik had zoiets m.b.t. de ledstrip op het Ariya forum gelezen. Met pro pilot 2.0 in bv Amerika kan hij naast groen ook blauw worden bij volledig autonoom rijden.
Zal eens bij het service center kijken of ze het logo willen aansluiten 😊
Heb je misschien instructies voor me? Kijken of het me zelf lukt. 😊Junior1973 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:56:
[...]
Het logo kan je zelf wel aansluiteneen draadbruggetje, 3 minuten werk en het logo brand. Info hiervoor wel aanwezig.
En moet zeggen het ziet er gewoon beter uit een Nissan logo die verlicht is s 'avonds.
Ledstrip doet het idd alleen s 'avonds maar in het menu wel helder/feller te zetten.
[ Voor 34% gewijzigd door sahinasappelsap op 10-07-2024 09:14 ]
-> Het zou kunnen idd dat je led niet aanwezig is, las idd ook op dat forum dat er iemand was die hetzelfde probleem had. Lampen niet op auto zetten maar even op aan(denk dat je dat al wel gedaan had?)sahinasappelsap schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:52:
[...]
Heb je misschien instructies voor me? Kijken of het me zelf lukt. 😊 De link die je hebt die heb ik ook gebruikt en werkt op mijn Evolve 87Kwh.
Edit: betreft dit de jumper op de rode en lichtblauwe kabel in dat bruine dingetje? Was op het Nissan forum wat plaatjes tegengekomen. -> Dat is idd de jumper die je maakt, met een standaard kabel(niet te dik)
En, werkt dit met de advance 87kwh?
Edit2: Ik heb ondertussen een bridge gemaakt zoals hier beschreven staat, maar ik krijg helaas geen licht op het logo. Kabels lijken wel door te lopen naar dat ding. Zou het kunnen komen omdat de advance de hele led unit mist in het logo zelf wellicht?
De lampen staan inderdaad op auto. Helemaal niet aan gedacht. Ik ga het nog een keer proberen. Had de garage ook al gebeld en die willen wel even kijken wat ik nou precies bedoel en of ze daarbij kunnen helpen.Junior1973 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:37:
[...]
-> Het zou kunnen idd dat je led niet aanwezig is, las idd ook op dat forum dat er iemand was die hetzelfde probleem had. Lampen niet op auto zetten maar even op aan(denk dat je dat al wel gedaan had?)
[ Voor 13% gewijzigd door sahinasappelsap op 10-07-2024 16:54 ]
PS5 User ;-) ...
Yep, hier ook een paar keer gehad, ook dattie ineens op FM staat (dus een bende ruis) als je opstart. De auto opnieuw opstarten (of bij FM weer op DAB zetten) loste dat op. Het is en blijft electronica..supernova schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:57:
Heeft iemand al een last gehad van wegvallende dab zenders.
Op dit moment kan ik al helemaal geen enkele DAB zender ontvangen en als ik hem laat scannen zegt hij service niet gevonden.
Let er wel op dat het je garantie kan kosten als je het zelf doet - en het is verboden (wat ik totaal niet begrijp als ik al die vrachtwagens zie die nog meer licht hebben dan een volle kerstboom).Junior1973 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:56:
[...]
Het logo kan je zelf wel aansluiteneen draadbruggetje, 3 minuten werk en het logo brand. Info hiervoor wel aanwezig.
En moet zeggen het ziet er gewoon beter uit een Nissan logo die verlicht is s 'avonds.
Ledstrip doet het idd alleen s 'avonds maar in het menu wel helder/feller te zetten.
Heb hem geswitch tussen Dab en FM, dat maakte niets uit. Ook na het uitzetten, dus stop knop, haalde niets uit. Zal straks eens kijken of hij het zo doet.MikeWazowski schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:15:
[...]
Yep, hier ook een paar keer gehad, ook dattie ineens op FM staat (dus een bende ruis) als je opstart. De auto opnieuw opstarten (of bij FM weer op DAB zetten) loste dat op. Het is en blijft electronica..
[ Voor 7% gewijzigd door supernova op 10-07-2024 17:31 ]
PS5 User ;-) ...
Nou, eindelijk reactie gekregen van Nissan!MikeWazowski schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:32:
(de dealer zelf zegt dat er geen update is en we weten hier dat die er zeker wel zijn - dus ik heb het hogerop gezocht bij de Nissan email vanuit mijn contract en de Nissan email waaruit de maandelijkste PL-rekening komt - maar dus geen enkele reactie (behald "ontvangen en we reageren")
[ Voor 8% gewijzigd door MikeWazowski op 16-07-2024 11:15 . Reden: (vraag over zelf updaten toegevoegd ]
Nog altijd op 2219_0_2 .... en ook de USB2.0 32GB werkt niet.Den Jef schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:30:
welke versie heb je momenteel?
Ja. doe zeggen dus dat er geen update is... ik ben dus nog niets verder sinds we op 4 februari met de discussie zijn begonnenDen Jef schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:16:
ga eens bij de dealer langs
automatische updates werken niet bij Nissan ....
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq