Het grote Nissan Ariya topic

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

MikeWazowski

Look into my eye

Sinds 2 maart rij ik met een heeeele grote smile rond in mijn Ariya Evolve 87kWh, inmiddels heb ik 858 km in die 11 dagen gereden. Alleen nog maar thuis geladen dus qua elektra kostte me dat 35,99 euri - dat lukt niet met de Qashqai van mijn vrouw ;) (ik zit nog op 24 cent per kWh, dat gaat eind deze maand naar het dubbele - but who cares, het is zo'n fijne auto om in te rijden!).

Het was (en is) echt wel even wennen aan de andere plek van de knoppen tov mijn Note. Ook de juiste instellingen van de klimaat regeling is nog wat zoeken. De bestuurdersstoel blijkt stiekem ook nog verstellingen voor de lendesteun en de beenondersteuning te hebben, een mooie verborgen feature waardoor je nog lekkerder zit. Gereden met 80 km/h met het dakraampje open en dat was verbazend weinig geluid - net als het gewone rijden overigens, een fijne tot-rust-komen-cocon!

Ik rij vooral met de ePedal en op ECO mode, vind de autohold na het remmen ook erg fijn. Wel de Sport natuurlijk geprobeerd, heerlijk snel maar voor gewoon rijden wat nerveus. De Pro-pilot werkt erg goed, afstand tot auto voor je is wel erg veilig, dus veel vroeger al naar links gaan . Ik vind het wel jammer dat er flink afgeremd wordt in bochten (ook op de snelweg van 105 naar 90 km/h) terwijl de auto de bocht makkelijk aankan en ikzelf gewend ben om ook in bochten gewoon door te rijden - dan toch maar even het versnellingspedaal gebruiken (gaspedaal mag je het niet meer noemen).

De AAWireless werkt heel goed met Android Auto, ook Whatsapp berichten komen gewoon binnen (na aanpassen van instellingen in de telefoon). Dat doen ze trouwens ook wanneer je Nissan hoofdpagina gebruikt terwijl android auto op de achtergrond draait - fijn!

Soms gaat de achterklep niet dicht via de knop op de klep (of bij het schoppen) en moet ik dat via de knop linksonder naast het stuur doen - ben er nog niet echt achter waarom dat komt.
Gisterenochtend was de auto aan het laden en kon ik gewoon de auto openen zonder dat het laden stopte. In de middag stopte deze wel en in de avond kon ik het laden niet starten zonder afsluiten-openen uit te voeren. Ook hier is het dus nog niet allemaal duidelijk en gewoon zoeken.

Maar goed, ik heb nog 5-jaar-min-11-dagen om dat uit te zoeken, dus dat komt goed :9

En zo staatie op de oprit naast de Qashqai van mijn vrouw (waar je duidelijk ziet dat het ontwerp van de Ariya gebaseerd is op de Qashqai - doen ze slim om hun meest populaire "CashCow" te gebruiken):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujodT6Ds-6DR9nEZxs5yOnBv9c4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DAKc5iLFSWKL2Wqb1iuJbIrX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Heb je na 10 maanden wachten je nieuwe auto, heb je nog geen 1600 km op de teller, ben je rustig aan het rijden in de file, sta je even stil vanwege de auto voor je.... rijdt er vervolgens een Mercedes bus met 10km/h tegen je achterkant aan omdat de bestuurder niet aan het opletten was... :(

Ik vermoed dat ik de eerste Ariya heb die naar de schadeherstel gaat :+ (over 4 weken dan)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cph2p8n9-BBknlMrGJK_XrSJQe8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OibCVa9xFny18PKrrSJG6Zph.jpg?f=user_large

Het was een enorme knal waardoor ik het ergste vreesde..Het lijkt mee te vallen want de kunststof achterklep zelf lijkt niet gescheurd en ook het kunststof bumperdeel niet, maar zowel de klep als het achterdeeel moeten glad gewerkt en overgespoten worden (parelmoer, altijd een uitdaging voor de spuiter).

[ Voor 3% gewijzigd door MikeWazowski op 27-03-2023 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:32
Ga volgende week een proefrit maken met een 87kWh Evolve, het is een dealer demo uit dec 2022 met net de kop eraf.
Enige waar ik nu niet uitkom, heeft de Ariya nou ProPilot of ProPilot 2, wordt er niet veel wijzer uit als je gaat zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHengeveld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 19:13
ProPilot met maps ondersteuning. Dwz hij gebruikt de kaart om automatisch te vertragen in bochten. Werkt lang niet altijd dus verwacht er niet te veel van. Lane keeping en adaptive cruise werkt verder uitstekend.

Balen van die schade Mike! Zou best kunnen dat er interne schade is aan de ophanging van de bumper waardoor hij alsnog vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

GHengeveld schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:10:
Balen van die schade Mike! Zou best kunnen dat er interne schade is aan de ophanging van de bumper waardoor hij alsnog vervangen moet worden.
Voor nu is dat nog niet bekend, maar ik hou het zeker in de gaten -dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Weer een aanpassing in uitvoeringen, steeds meer zoals in de US...
Nu ook eentje met subsidie... https://www.autoweek.nl/a...t-drie-nieuw-uitvoeringen.
Met al die mensen die commentaar leveren dat ze hem niet zien en lelijk vinden blijven wij lekker uniek met onze enorm fijne wagens 😉

[ Voor 32% gewijzigd door MikeWazowski op 04-04-2023 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHengeveld
Met die Engage moet je wel een boel missen. Onder andere Adaptive Cruise, Lane Keeping, 360° camera, achteruitkijkspiegel display, elektrische achterklep, verwarmde voorruit, voorstoelen en stuur. Toch wel features die het een hele fijne auto maken. Ik vraag me af wat ze op die SV nog hebben weten weg te laten om nog eens €3000 te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

De subsidie gaat om de catalogus prijs. Deze prijs is inclusief btw, bpm en accessoires die namens de fabrikant of importeur zijn aangebracht voordat het eerste deel van de kenteken is afgegeven ( bron). Als je de dingen die je mist op de Engage dan (deels) als opties kan toevoegen zou het een mooie belastingtruc zijn (maar of je dan goedkoper uit bent is wel de vraag).
Het kan ook dat je de auto wil maar niet al die toeters-en-bellen - de Pixo was er niet voor niets :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Met al weer 3225 km op de teller rijdt de Ariya rijdt nog steeds subliem en raak ik het steeds meer gewend.

Van de week gehad dat de radio ineens bleef zoeken, geen geluid en bronselectie reageerde niet. Misschien een probleem met de AAWireless connectie, maar voor mij nieuw. Herstarten werkte ook niet. Pas na langere tijd stilstaan en starten werkte het weer.

Vanmiddag zomaar een volledige crash van het midden beeldscherm toen ik de parkeergarage bij mijn werk uit reed - alles ging uit en startte na een minuut gelukkig weer op en functioneerde daarna normaal. Maar wel even schrikken...

Vroeg in de avond deden de "knoppen" links naast het middenscherm het ineens niet meer - weer schrikken, dan kan je dus echt niets meer met verwarming, muziek e.d.. :| Even gestopt, alles uit en weer aan en direct een melding van een (voor ons 1e) update. Ging soepel en snel - ongeveer de 3 minuten die aangegeven werd. Wel best eng als je er over nadenkt dat er stond dat "autorijden misschien niet kon" - hopelijk zal dat nooit gebeuren wanneer je rijdt :9

Wat ik wel vreemd vind is dat de app voor laadpalen maar op "zoeken" blijft staan. Nu laad ik tot nu toe altijd thuis dus heb ik het filter op alleen snelladers staan, maar dan zou ik verwachten dat deze toch worden weergegeven ook al zijn ze niet echt in de buurt. Ik heb niet kunnen vinden dat je het zoekbereik kan aanpassen. Zo heb je er dus eigenlijk niets aan. Wat is jullie ervaring hier mee of gebruiken jullie ChargeMap, ABRP o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHengeveld
Radio gebruik ik eigenlijk nooit, ingebouwde navigatie ook niet. Die bug met de sidebar knoppen heb ik ook een keer gehad, daarna nooit meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:39
Ook ik heb bovenstaande issues weleens gehad en dan met name als ik mijn telefoon al ingeplugd had voordat ik de auto startte. Ik kan dan alles met Android auto doen maar het systeem van de auto zelf blijft niet bereikbaar. Ook al een aantal keer gehad dat de geluidsbronnen niet functioneerde en ik een erg stille reis voor de boeg had. Verder rijdt de auto heerlijk en tuf ik er lekker in rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-07-2023
MikeWazowski schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:16:
Heb je na 10 maanden wachten je nieuwe auto, heb je nog geen 1600 km op de teller, ben je rustig aan het rijden in de file, sta je even stil vanwege de auto voor je.... rijdt er vervolgens een Mercedes bus met 10km/h tegen je achterkant aan omdat de bestuurder niet aan het opletten was... :(

Ik vermoed dat ik de eerste Ariya heb die naar de schadeherstel gaat :+ (over 4 weken dan)

[Afbeelding]

Het was een enorme knal waardoor ik het ergste vreesde..Het lijkt mee te vallen want de kunststof achterklep zelf lijkt niet gescheurd en ook het kunststof bumperdeel niet, maar zowel de klep als het achterdeeel moeten glad gewerkt en overgespoten worden (parelmoer, altijd een uitdaging voor de spuiter).
Die mercedes bus bestuurder zat vermoedelijk op zijn smartphone te kijken...onvoorstelbaar hoe vaak dat gebeurt. Nog een wonder dat er niet veel meer botsingen zijn in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Noorderling schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:47:
[...]
Die mercedes bus bestuurder zat vermoedelijk op zijn smartphone te kijken...onvoorstelbaar hoe vaak dat gebeurt. Nog een wonder dat er niet veel meer botsingen zijn in Nederland.
Het was erger: de bestuurster zat met haar moeder te babbelen en keek daarom steeds naar haar ipv naar voren. Pas bij de botsing schrok ze en keek ze naar voren en sloeg ze haar hand voor haar mond...
(ik ben al jaren superblij met mijn BlackVue autocamera's voor en achter :P)

Inmiddels is alles afgerond en onzichtbaar gerepareerd en rij ik weer vrolijk rond - al weer 6263 km op de teller in 2,5 maand - ik moet echt minder gaan rijden wil ik niet boven de 20000 km/jaar komen - maar dat is moeilijk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CorJC
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20-11-2024
Bijna 11 maanden maar nu is hij er toch echt! Afgelopen vrijdag 2 juni opgehaald. De Nissan Ariya 87 kwh 242 pk Evolve Akatsuki Copper lichtgrijze bekleding. Wat een heerlijke auto, comfortabel, en stil.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePR-tLTO97V1-EKzYzGZO1GOEzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lojX3IWDRXUeYH37vnGHfdEk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Gefeliciteerd Cor, je gaat er enorm veel plezier van hebben!
Op de officiele plaatjes vond ik koper niet zo mooi, maar nu ik jouw foto zo zie is het wel echt apart en chic hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veelstekel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:45
Mooie topic! Mijn Ariya komt in Augustus, wat zijn de ervaringen met het geluid van de radio? Volume, bas end kwaliteit?

De review op internet klinkt niet heel positief: https://totallyev.net/nis...ew-bose-upgrade-worth-it/ :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Veelstekel op 14-06-2023 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veelstekel
Nog een vraag: Zijn er mensen die hun Ariya al hebben weten te integreren met Home Assistant;
ik ben nieuw met elektrisch rijden; maar idealiter zou ik automatisch mijn auto willen opladen als de zon schijnt en ik dus anders zou terugleveren aan het net.

Vraag:
- Kan ik via de API (als die er is; op internet zag ik alleen referenties naar de Nissan Leaf) het opladen starten / stoppen? https://www.home-assistant.io/integrations/nissan_leaf/
- Kan ik het laden ook throttelen? Zo dat ik alleen met zonneenergie laad en niet via het net.

Antwoord voor zo ver gevonden:
https://community.home-as...onnect-services/507695/14

[ Voor 10% gewijzigd door Veelstekel op 14-06-2023 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Veelstekel schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:34:
Mooie topic! Mijn Ariya komt in Augustus, wat zijn de ervaringen met het geluid van de radio? Volume, bas end kwaliteit?

De review op internet klinkt niet heel positief: https://totallyev.net/nis...ew-bose-upgrade-worth-it/ :'(
Die las ik ook maar ik ben er tevreden over. Je kan voor de ingebouwde radio uiteraard zelf tunen of je meer bas of meer treble wil (of beide). Bas zit er zeker in, je merkt dat bijvoorbeeld Slam daar uit zichzelf al meer van verstuurd tov QMusic. En het gelui kan prima zacht maar ook zeker hard.

Via Android Auto moet je de instellingen op je telefoon aanpassen (auto settings lijken er geen invloed op te hebben) en dat is net wat lastiger. Ga je voor veel bas dan kan het gaan "brommen", het resoneert dan net te veel en dat luistert niet fijn. Met de basis "Jazz" instelling op mijn Samsung en bas en treble wat omhoog krijg ik het beste resultaat voor mijn favoriete muziek met de juiste bas instelling.

[ Voor 1% gewijzigd door MikeWazowski op 14-06-2023 13:11 . Reden: Net geluidsetting aangepast met meer bas en treble :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorJC
Heeft iemand ervaring en kan mij hier meer over vertellen..

Sinds 1 ½ jaar heb ik 14 zonnepanelen van ieder 400 Wp.
Heb nu sinds enkele dagen een wallbox (zappi V2.1)3 fase laten installeren.
Heb in de meterkast een 3X25A 3 fase aansluiting.
De auto Nissan Ariya Evolve heeft een 87kW batterij en een ingebouwde 22kW lader.
Wil graag de auto opladen met de zonnepanelen.
Toen de monteur op de wallbox op mijn verzoek instelde enkel laden met zonnepanelen en ik vroeg hoelang dit gaat duren antwoorde hij tussen 5 en 6 uur.

De installateur van de wallbox heeft berekend nu alles geïnstalleerd is dat ik met de 13,8kW een erg mooi laadvermogen heb.
Helaas gaat het laden via enkel de zonnepanelen erg langzaam.
De verwachte laadtijd zou tussen de 19 en 24 uur zijn gaf de NissanConnect app aan.

Nu achteraf geeft de installateur aan dat dit komt omdat door de zonnepanelen niet meer als slechts 3,1kW werd opgewekt waarvan 0,7kW wegvloeide naar andere huishoudelijke apparaten.
Met de Myenergi app was dit te zien.
13,8kW laadvermogen haal je dan niet met alleen de zonnepanelen.

De wallbox heeft 3 standen:

1. Snelle modus: hiermee zorgt het laadstation ervoor dat er zo veel mogelijk stroom de accu in vloeit, ongeacht waar het vandaan komt.
2. ECO modus: hiermee laad je zo veel mogelijk op zonnestroom, maar als er niet genoeg wordt opgewekt zal er vanuit het net (de grid) stroom worden aangevuld.
3. ECO+ modus: hiermee laad je alleen op zonnestroom. Als er te weinig wordt opgewekt stopt de auto met opladen.

Met enkel zonnepanelen kan dit dus alleen erg langzaam.
Heeft iemand een dergelijke ervaring?
Of heeft iemand meer ervaring met alleen zonnepanelen laden?

Hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:06
@CorJC
Ok, even wat informatie:

14x400Wp is max 5.600W en dat ga je al moeilijk halen
Indien de zon regelmatig door wolken afgedekt is, en je dus een jo-jo grafiek krijgt zakt je laad curve flink.

Het mooie aan de Zappi is dat deze het minimale laadprotocol van 1,4kW ( per fase) kan aansturen.
Is er dus een jojo dag dan zet je de Zappi op één fase ...
en kan je alles/gedeelte (instelbaar) van je zonne opwek optimaal gebruiken.

En dan
je hebt een 3x25 aansluiting dus MAX ca 17kW, maar dan mag je ook NIETS anders gebruiken.
Deze 17kW kan je verhogen met je opwek van top-top 5.5kW.
Ideaal dus MAX 22kW, maar dan ook NIETS anders doen.

Realiteit:
gemiddelde opwek ca 2á3 kW (in sluier-dagen minder en herfst/winter/voorjaar nóg veel lager.
Laden op puur zonne energie is dan écht een uitdaging.

Hoeveel bereik heb je dagelijks nodig?

Kom je met deze beperkte "laden op zonne energie" er mee weg? ja? dan zeker doen.

Nee? dan gewoon de fast stand (3F) tussendoor gebruiken.

Ik wens je veel plezier met deze mooie auto / zappi-lader combo.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CorJC
Dank @Hansieo

Ik heb maar weinig nodig om batterij vol te krijgen.
Juist omdat ik maar weinig rijd.
Het beste is dan lijkt mij telkens als ik maar weinig batterij heb gebruikt met ECO+(enkel met de
zonnepanelen te laden. De accu zal dan toch eerder vol zijn.
De leverancier van zappi schreef mij:

"Met 14 zonnepanelen van 400W betekent dit in de meest ideale omstandigheden een opwek van 14x400 = 5,6kW
Alleen laden op zonnepanelen kan dus niet sneller en zal gemiddeld op een zonnige dag rond de 3kW uitkomen.
Als de accu van 87kWh nog 10% vol is en ik deze wil vol laden aan 3kW dan is de rekensom van 80kWh / 3kW = 26,6 uren.
Hij schreef dat is de reële werkelijkheid."

Verder schreef hij : "Snel laden tot 22kW is wel mogelijk in de FAST mode, en zelfs op een 3x25A hoofdzekering (17,3kW) is dat technisch mogelijk met behulp van zonnepanelen zou ik in principe sterker kunnen laden dan mijn hoofdzekering groot is.
Alleen staat de NEN1010 normering dit niet toe, waardoor de meeste Installateurs hierin niet kunnen voorzien.

Het grote voordeel van zappi is dat je kunt regelen dat ik zoveel mogelijk zelfconsumptie realiseert.
En de ECO/ECO+ mode is daarvoor bedoeld.
Niet om zo snel mogelijk te laden, maar zo ecologisch / economisch mogelijk.
Als straks het salderen verdwijnt, zou ik dus veel gunstiger kunnen laden en geld besparen mits ik wat meer geduld moet hebben met het opladen."

Ik ben teleurgesteld omdat ik te hoge verwachtingen heb gehad of het zo voorgesteld werd met wat ik overal online had gelezen.
Denk dat het allemaal een beetje te rooskleurig is voorgesteld.
Dat ligt uiteraard niet aan de zappi wallbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:06
@CorJC

Wees gerust, het ligt niet echt aan het voorschotelen (in jouw geval) maar de leercurve.
Als je EV gaat rijden komt er veel op je af en moet alles even bezinken.

Het beste voor je auto/batterij is tussen marges als 40/60 30/70 20/80 te blijven.
Als je dit omzet in kWh dan zie je hele andere laadtijden.

Voor jouw auto (met toch wel flinke batterij) ben je dan nog steeds heel flexibel wat laden/ laadmomenten betreft.
Zappi geeft je een mooie flexibiliteit en dat zal je steeds meer gaan waarderen naarmate je ervaring toeneemt.

Die enkele keer dat je écht meer bereik nodig hebt, of zelfs onderweg wat moet aanvullen, moet je gaan zien als "effe lekker uitrekken en een bakkie doen".
Daarna vervolg je je route weer met een smile van oor tot oor. :Y

(ps áls je 22kW gaat laden dan gaat deze 22kW NIET door je hoofdzekering (mits goed ingesteld op Zappi).
Via de hoofdzekering komt max ~17kW en de rest direct van je panelen naar de Zappi toe, indien genoeg zonne opwek)

[ Voor 11% gewijzigd door Hansieo op 29-06-2023 10:42 ]

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorJC
Dank voor je uitleg!
De Ariya staat nu te laden (Daltarief).
De zonnepanelen leveren nu wisselend ongeveer 3,8kW, van het net komt 7kW en gaat er nog 0,5 naar het huis.
De Ariya krijg nu dus wisselend ongeveer 10,4 kW.
Dit alles in de stand Fast van de zappi.
Er staat wel ergens in de Zappi 3PH dus zal dit wel kloppen denk ik.
Zal wel automatisch gaan met de instelling Fast.
Begin stand van het laden stond op 91% en een geschatte laadtijd van 1uur en 21 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Er wordt overal gezegd dat je moet opletten om je lading tussen de 20% - 80% te houden. Dus ging ik eens op zoek in de Nissan Connect app om dat in te stellen - en jawel hoor, het zit er NIET in (wel in de routeplanning maar niet als insteloptie voor gewoon laden).

Dus ging ik Googlen en kwam ik in [Stopping charge at 80% | Nissan Ariya Forum (ariyaforums.com - ionart)

This is what Nissan Electrified reply to me about this.

"It's not possible, but with Ariya it is not needed anyways. You can happily drive to 0 and charge to 100%, since due the buffers at the low and top end, you won't be running the cells themselves to 0 or 100% anyways. You paid for that range, don't be afraid to use it "

Dat gaan we dus gewoon lekker doen - niet druk maken en blijven (ont)laden :+ (of zou het een verkoper zijn die snel weer een nieuwe wil aanbieden 8)7 )

[ Voor 34% gewijzigd door MikeWazowski op 04-07-2023 17:43 . Reden: URL met naam gemaakt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veelstekel
Terwijl ik mog steeds wacht op mijn Ariya heb ik ondertussen een ODB2 stekker gekregen met als doel hiermee de Nissan te kunnen integreren met HomeAssistant via MQTT (https://www.meatpi.com/products/wican)

Zijn er mensen die wat ervaringen hebben met ODB-2 icm de Ariya? Is er ergens een compleet tabel met variabelen die je kunt uitlezen?

In ieder geval deze link al gevonden: YouTube: Nissan Ariya electric ⚡OBD2 hidden parameters | Car Scanner ELM OBD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Hoe is jullie ervaring met de draadloze telefoonlader?

Mijn S23 kan er niet mee overweg. De ruimte is te groot waardoor hij bij de eerste bocht al verschuift en het laden stopt.Afgelopen keer had ik hem toch laten liggen en merkte ik aan mijn arm dat de klep gloedheet was - open gedaan en de telefoon was nog heter.

De warmteontwikkeling staat ook wel in de handleiding maar dat vind ik een erg flauw excuus...

Door de AA-Wireless kan ik de normale USB-poort niet kan gebruiken voor het laden (zonder splitters) en zou ik de USB achterop de console gebruiken - dat valt niet goed bij mijn dochter achterin. 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
Hai, eerste post hier.
Ik vond de SV interessant genoeg om particulier te overwegen met subsidie. Maar het is ongelofelijk, volgens de 2e dealer en gecheckt bij importeur heeft de SV GEEN DC lader...
Dus succes met 7.4 AC max AC.
Kan het nog steeds niet geloven dat dit de bezuiniging is waarmee ze denken een (1) koper te vinden. Ook trouwens alleen op bestelling, 5 maanden.
Pete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Pete10 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:06:
... GEEN DC lader... Dus succes met 7.4 AC max AC.
Dat was bij de (oorspronkelijke) ADVANCE versie ook zo - sneller-laden was een extra optie.
Een van de redenen dat ik naar de EVOLVE ben gegaan (naast al die extra opties en die ik stiekem toch heel veel gebruik - en omdat het ook voor mij kon).

Dus is het bij de SV denk ik ook een optie? Vraag is dan alleen of je dan nog voor de subsidie in aanmerking komt.

Dan even de praktijk: ik heb sinds maart 11690 km gereden met mijn EVOLVE 87 kWh en daarvan minder dan 10x snelgeladen - alleen even in nederland uitgeprobeerd toen ik hem net had en daarna voor reizen vanuit Almere naar Disney en de ComicCon Dortmund. Moviepark en Phantasialand gaan gewoon op 1 lading als je de snelheid in toom houdt.

Ik laad dus bijna altijd thuis met mijn 11 kW lader - en dat is genoeg om hem in 1 nacht van 20% naar 100% te laden (al doe ik het laden meestal wanneer de zon schijnt)

Dus de vragen die je moet stellen zijn:
* hoe erg beperkt is 7,4 kW laden voor mij met de reizen die ik vaak maak
* hoe erg beperkt is het om op langere ritten wat langer te wachten en dus even wat meer rust te nemen (al zal dat met een complete lading van 20% t/m 100% met 7,4 kW misschien wel een overnachting worden om de 7 uur door te komen.- maar dat kan je afstemmen op je nog te verwachten range)..)
* ben ik bereid om voor meer "vrijheid" meer te betalen
Als je die voor jezelf hebt beantwoord kan je zelf de conclusie trekken (en dat is voor ierdeen anders)

Elektrisch rijden is vooral rustig(er) rijden en er dus meer tijd voor nemen - de reis is onderdeel van de ervaring zeggen ze vaak (al is het ook leuk om op de duitse autobaan gewoon 170 te rijden, nog steeds in verbazingwekkende stilte - maar dat moet je dan niet te lang doen)

Mbt die laatste vraag: uit ervaring kan ik je zeggen dat de auto het absoluut waard is om luxer te gaan als dat past ;) maar dat is natuurlijk puur persoonlijk..

[ Voor 4% gewijzigd door MikeWazowski op 31-08-2023 19:35 . Reden: Tijd voor 63kWh laden met 7,4 kW erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
Dank voor de reactie, en goed te horen dat het je prima bevalt. 45k betalen zonder DC snelladen gaat het echt niet worden. Wat langer is inderdaad ongeveer overnachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veelstekel
Nog een interessante link: https://www.ariyaforums.c...riya-tips-and-tricks.823/

Afgelopen woensdag mijn Ariya ontvangen, leuke auto!

Wel even een vraag; ik heb nu de NissanConnect app geinstalleerd en ik zie voor veel onderdelen subscriptions voor een jaar. Betekend dat ik over een jaar moet betalen als ik op mijn app will zien hoe ver mijn batterij opgeladen is, en hoe lang het nog gaat duren? (Ik denk dan dat ik maar via ODB2 het ga uitlezen en het als Sensor op homeassistant ga zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
Pete10 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:06:
Hai, eerste post hier.
Ik vond de SV interessant genoeg om particulier te overwegen met subsidie. Maar het is ongelofelijk, volgens de 2e dealer en gecheckt bij importeur heeft de SV GEEN DC lader...
Dus succes met 7.4 AC max AC.
Kan het nog steeds niet geloven dat dit de bezuiniging is waarmee ze denken een (1) koper te vinden. Ook trouwens alleen op bestelling, 5 maanden.
Pete
Lijkt verkeerde info te zijn geweest van iemand van Z&Z, DC is standaard. Intelligent cruise control lijkt er wel op te zitten. Verschil vooral geen 22kw AC, veel minder electrisch (stoelen, middenconsole, stuur, achterklep, dashboardkastje), verwarming ruiten stoelen, geen pro pilot, valt op zich wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThsAdrns
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:51

ThsAdrns

Be the change!

Het zou mij inderdaad verwonderen als er nog elektrische auto's verkocht worden die niet kunnen snelladen.

Maar een 1-fase lader (7,4 kW AC) in plaats van een 3-fase lader (22 kW AC) is wel een serieus en groot nadeel als je op gewone laadpalen bent aangewezen om je 63 kWh accu vol te krijgen. De meeste laadpalen zijn 11 kW (3x16A) en leveren dus op die ene fase 3,7 kW. Volgens https://ev-database.org/c...-Ariya-63kWh#charge-table sta je dan toch 20 uur te laden van leeg tot vol, dus 5% per uur erbij (17 km/h). Natuurlijk kan dat bij een 3x25A aansluiting sneller (5,5 kW), zoals thuis, maar openbaar zijn die er niet zoveel.
Misschien had ik mijn Ariya dan wel liever met 22 kW AC maar zonder CCS...

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na Nissan Leaf (24 en 40 kWh) nu Citroën ë-C4 Feel Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
Inderdaad een punt, heb er geen ervaring mee. Wel de bedoeling om thuis te gaan laden, dat zal dan 2x16 worden. Als er ervaringen zijn hoor ik het graag.
P.

• evmmb
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:48
...

[ Voor 99% gewijzigd door evmmb op 26-03-2024 17:14 ]

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Welkom in De Ariya club evmmb!
De sensoren van de autopilot zittten op 3 en 9 uur (in de uitstulpsels aan de binnenkant van het stuur. Met 1 hand rijden is voldoende - dat is bij mij rechterhand, mijn linker arm rust op mijn linkerknie die ik toch niet nodig heb omdat de rechtervoet alles doet met de e-pedal - ik heb dus ook geen probleem met de te lage armsteun op de deur... De autopilot is echt fijn rijden, automatisch vertragen als het verkeer voor je dat ook doet en daarna weer versnellen, rotondes worden gewoon genomen met vooraf afremmen en daarna weer versnellen tot ingestelde snelheid. Je moet het even durven te doen de 1e keer maar daarna is het genieten!

En die ritjes in europa gaan ook prima met de Ariya hoor - ben een paar keer vanuit Almere naar Parijs gereden met 1x laden onderweg (en natuurlijk bij de eindbestemming) - rustig rijden is de truc ...
Ik vind hem echt als een Nissan rijden: vol vertrouwen elke bocht in met flinke snelheid en er ook weer goed uitkomen :=). Geniet ervan!

• evmmb
...

[ Voor 99% gewijzigd door evmmb op 26-03-2024 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Ja, dat zou je zeggen, maar als ik de handen loslaat (of het stuur denkt dat ik de handen los heb) gaat de rode melding weg wanneer ik bij de "bulten" druk. Waar denk ik ook op gemeten wordt is het moment, als je het stuur licht heen en weer beweegt krijg je de melding ook niet snel.
Maar ik zal het ook eens op andere punten proberen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evmmb
-

[ Voor 99% gewijzigd door evmmb op 26-03-2024 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

"Helaas toch afscheid nemen van een auto waarvan de eerste indruk zo goed was"

Erg jammer voor je dat je deze ervaringen hebt en dat die zo sterk voor je zijn dat je de auto gaat inruilen.

Ik herken de lage armsteun links, de armsteun techts icm het stuur vasthouden en de actieve houding die je moet hebben.

Na 15000 km gereden te hebben heb ik er (zoals in mijn eerdere post genoemd) een modus in gevonden: de linkervoet is niet nodig voor het rijden dus die komt naar de stoel toe waardoor ik met mijn been ondersteuning heb voor mijn linkerarm. De reachterarm leunt met mijn elleboog op de verplaatsbare console en daarbij kan ik precies goed het stuur pakken bij de sensor/het stuur uitsteeksel.
Alleen op de echt lange rit merk ik dat ik de linkerarm en rechterarm moet afwisselen omdat je je armen allebei wel omhoog moet houden (stuur lager levert zichtblokkade op van het dashboard).
Auto's lijken gewoon niet goed gemaakt te worden voor langere mensen (1m80+)

Ik snap je insteek, en ben wel benieuwd wat dan je keuze wordt - laat het weten!

[ Voor 0% gewijzigd door MikeWazowski op 20-10-2023 11:02 . Reden: waarom zie je typo's pas NA het posten? ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHengeveld
De ProPilor sensor in het stuur kan soms wat wispelturig zijn inderdaad. Met het originele stuurwiel had ik dat probleem niet, wel met de nieuwe (mijn stuurwiel is vervangen vanwege een bekend probleem met de sensor, die gaf soms een storing). Het lijkt erop dat de sensor nu dieper in het stuurwiel zit maar de gevoeligheid daar niet op is aangepast. Ik rij echter ook vaak met 1 hand op de onderkant van het stuur, en dat werkt meestal prima. Wel soms even zoeken naar de juiste greep.

Jammer dat je de auto hebt ingeruild vanwege de te lage armsteun. Ik vermoed dat veel auto's dat probleem hebben, vooral de wat bredere auto's. Persoonlijk heb ik daar nul issue mee, maar als je een echte "cruiser" bent die meer ligt dan zit, dan kan ik me dat wel voorstellen. Ik ben meer van de actieve rijhouding, ook op lange ritten, en vind de Ariya na 20.000km nog steeds zeer aangenaam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GHengeveld
@MikeWazowski en andere Ariya-rijders opgelet. Er is een software update voor de inverter. Daarvoor moet je langs bij de garage. Ik raad je ten zeerste aan om deze te laten uitvoeren. Bij mij is hij afgelopen woensdag geinstalleerd. Mijn inverter is van de zomer geklapt (in Frankrijk, uiteraard) met als gevolg dat ik de auto een maand kwijt was en ik nu een nieuwe inverter + motor heb. Deze software/firmware update moet dit probleem voorkomen. Blijkbaar was ik niet de enige. Lees ook hier (negeer de clickbait-titel).
The affected Ariya EVs have a potential situation that conductive fibrous shavings from the drive motor's slip ring assembly can momentarily short circuit the two slip rings and instantaneously burn out the fibrous shavings resulting in no damage to any components. Due to the fail-safe protocols, when the inverter detects a momentary over-current due to the short circuit, it cuts the motor torque to protect internal components of the controller, resulting in a loss of drive power and an “EV System Off” message is displayed on the dashboard to alert the driver. If this occurs, the torque to the vehicle's wheels will be cut off until the fail-safe mode is released after the vehicle's power is shut off and restarted.

[ Voor 4% gewijzigd door GHengeveld op 20-10-2023 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

GHengeveld schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:57:
@MikeWazowski en andere Ariya-rijders opgelet. Er is een software update voor de inverter. Daarvoor moet je langs bij de garage. Ik raad je ten zeerste aan om deze te laten uitvoeren. Bij mij is hij afgelopen woensdag geinstalleerd. Mijn inverter is van de zomer geklapt (in Frankrijk, uiteraard) met als gevolg dat ik de auto een maand kwijt was en ik nu een nieuwe inverter + motor heb. Deze software/firmware update moet dit probleem voorkomen. Blijkbaar was ik niet de enige. Lees ook hier (negeer de clickbait-titel)
Daar heb ik mijn dealer niet over gehoord :| - ik ga maandag bellen - dank voor de melding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHengeveld
Is ook pas sinds woensdag beschikbaar. Ik had toevallig net die dag een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veelstekel
Mijn Nissan dealer net gebeld over de update; ze zouden de auto 10 november halen om er een trekhaak onder te zetten en ik dacht dit te kunnen combineren. Ze wisten echter helaas niks van een inverter-firmware update :(

Btw het is me gelukt om via een ODB2 stekker de SOC (batterij niveau) uit te lezen en deze in Home Assistant weer te geven. Positieve is dat dit ook werkt als de auto uit staat.

Voor de liefhebbers; ik gebruik deze oplossing: https://github.com/meatpiHQ/wican-fw#2-mqtt-tx-rx-frame
Echter moet ECU_ID 416996337 zijn en geen 417018865.
Als je gebruikt maakt van de MeatPI vergeet niet de firmware up te daten; oude heeft een memory leak waardoor deze niet meer reageerd naar ca 1 week.
Dit heeft wat hoofdpijn gekost; maar kunnen achterhalen door het sniffen van de Android "Car Scanner" app die een Nissan Ariya profiel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Veelstekel schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:43:
Btw het is me gelukt om via een ODB2 stekker de SOC (batterij niveau) uit te lezen en deze in Home Assistant weer te geven. Positieve is dat dit ook werkt als de auto uit staat.
Kan je alleen het batterij niveau er uit halen of nog meer?
Ow, het lijkt dat je er meer uit kan halen - daar ga ik mee aan de slag :-)

[ Voor 9% gewijzigd door MikeWazowski op 24-10-2023 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evmmb
MikeWazowski schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:37:
Ik snap je insteek, en ben wel benieuwd wat dan je keuze wordt - laat het weten!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junior1973
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-01 09:38
Gereden in de Nissan Airya 87KW voorwiel aandrijving Evolve.

Plus: Mooie design kwa auto, mooie kleuren, goede stoelen, stuurt prima (niet soft) beetje zwaar. Gebogen display prima, HUD prima te zien, helder.
Mooi panorama dak, veel licht inval.

Negatief:
Met 1.85 bijna zit ik bijna bovenkant dak, weinig ruimte.
Zowel linker als rechter armleuning deur zitten niet op dezelfde hoogte als je midden armsteun waardoor je gaat hangen, dus scheef zit. Deze zijn wat kort, dus passagiersstoel naar achteren en je mist je arm steun deur al.

Niet echt onder de indruk van de acceleratie, dus in de sport stand sloom. Dat ligt aan de uitvoering

Toch wel een hoog hard plastic gehalte ook als je de kubus in het midden ziet waar je alleen maar witte led ziet (dus geen multicolor, een echte misser!) en de deurpanelen.
Niet leverbaar met zwarte hemel.

Wat zeer jammer is , het nissan logo aan de voorkant auto mag volgens de europeesche wetgeving niet branden, ook vertelde de verkoper dat er geen work around is, en niet ondersteund word.
Een slimme zoekactie, leverde op dat dmv een draadbrug deze gewoon aangezet kan worden, 5 minuten werk, misschien niet legaal, maar maakt de auto wel af zeker in de avond.

Een optie.... geen idee er komen nog meer auto's op de markt in 2024 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHengeveld
Ik ben zelf juist blij met het ontbreken van RGB kermisverlichting, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Ik heb mijn logo verlichting achteraf laten aansluiten bij de dealer, voor een paar tientjes. Werkt perfect en schakelt (na een paar minuten) uit tijdens het rijden. Maakt het inderdaad wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

GHengeveld schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:13:
Ik heb mijn logo verlichting achteraf laten aansluiten bij de dealer, voor een paar tientjes. Werkt perfect en schakelt (na een paar minuten) uit tijdens het rijden. Maakt het inderdaad wel af.
Hey, interessant!! Het is dus aan als je stil staat net na het "starten" en gaat uit als je rijdt? Gaat het dan weer aan als je stopt? Eens navragen of mijn dealer dat ook kan (al mag het misschien niet van de lease maatschappij...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHengeveld
Ik weet niet precies hoe het gedrag is, dat is moeilijk te checken als je in de auto zit. Als het donker is gaat het logo aan zodra de sleutel in de buurt komt samen met de dagrijverlichting. Bij het wegrijden brandt hij nogsteeds, dat heb ik weleens gezien. Maar ik heb ook gezien dat hij niet brand bij aankomst. Hij gaat dus op een gegeven moment uit. Of dat op een timer is of op basis van snelheid weet ik niet zeker, maar ik vermoed dat het dezelfde timer is als wanneer je thuis komt (na afsluiten/weglopen).

[ Voor 10% gewijzigd door GHengeveld op 31-10-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Het gaat niet lekker met de Nissan Connect app.. al 2 dagen niet. Nu moet ik in een koude auto stappen omdat ik niet kan voorverwarmen! En ook moet ik op het dashboard kijken hoeveel lading ik nog heb... wat een armoede 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veelstekel
Vanochtend nog prima mijn climate control aangezet; en ook net via de app gezien dat mijn wagen is opgeladen ;-). Hier geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHengeveld
App niet gebruikt maar kreeg wel gewoon notificaties vandaag (laden starten/stoppen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Ok, tijd voor een reset OF verhuizen ..

PHEW, ik hoef niet te verhuizen.. app data weggegooid en alles werkt weer 😉. Dank voor de snelle ondersteuning!

[ Voor 60% gewijzigd door MikeWazowski op 27-11-2023 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-06 09:48
Wat is jullie ervaring met het aantal kilometers wat je kan maken met de 63 kWh uitvoering?
Haal je de 300 km met een snelheid van 120 km?

Ik zit erg te twijfelen tussen de Hyunadai Ioniq 6 Style en de Nissan Ariya Engage 63 kWh als volgende leaseauto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHengeveld
Daar kan ik helaas geen antwoord op geven, aangezien ik de 87kWh versie heb en meestal geen 120km/u rij. Volgens EV-database kun je er inderdaad 300km mee rijden op de snelweg. Die cijfers kloppen volgens mij wel.

Je kunt het beste kijken naar de minimale actieradius, in dit geval 235km (snelweg winter). Is dat voor jou voldoende? Als je regelmatig (wekelijks) een rit maakt die langer is dan zeg 250km dan zou ik het nog eens heroverwegen, want dan wordt het storend. Gebeurt dat slechts sporadisch (paar keer per maand) dan is een snellader zo gevonden. Verder hang je hem gewoon thuis of in de buurt aan de lader 's nachts en hoef je nooit meer te tanken. Mocht het nou krap worden dan is er nog geen man overboord want je kan natuurlijk ook achter een vrachtwagen gaan hangen, dan kom je er ook (en véél verder). Bovendien is het zelden -10°C (uitgangspunt van ev-database) in Nederland dus zo erg wordt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedrogist
martijn74 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:37:
Wat is jullie ervaring met het aantal kilometers wat je kan maken met de 63 kWh uitvoering?
Haal je de 300 km met een snelheid van 120 km?

Ik zit erg te twijfelen tussen de Hyunadai Ioniq 6 Style en de Nissan Ariya Engage 63 kWh als volgende leaseauto.
In de zomer moet dit net lukken. Echter in de winter zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:21
Zijn er hier mensen die hun ervaring kunnen delen (mag in pb) voor hun Ariya?
Met name voor de 87kW advance ben ik erg benieuwd.

Ik heb een aantal keuzemogelijkheden en vind de Ariya nog altijd een prachtige auto.
Met name bijv. verbruikcijfers ben ik erg benieuwd naar, maar ook uberhaupt het gebruik en wat zijn de - punten.
Op dit moment staat hij in de running met oa. een EQB, Polestar 2, ID4, EV6 en de nieuwe E-3008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-06 09:48
GHengeveld schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 16:51:
Daar kan ik helaas geen antwoord op geven, aangezien ik de 87kWh versie heb en meestal geen 120km/u rij. Volgens EV-database kun je er inderdaad 300km mee rijden op de snelweg. Die cijfers kloppen volgens mij wel.

Je kunt het beste kijken naar de minimale actieradius, in dit geval 235km (snelweg winter). Is dat voor jou voldoende? Als je regelmatig (wekelijks) een rit maakt die langer is dan zeg 250km dan zou ik het nog eens heroverwegen, want dan wordt het storend. Gebeurt dat slechts sporadisch (paar keer per maand) dan is een snellader zo gevonden. Verder hang je hem gewoon thuis of in de buurt aan de lader 's nachts en hoef je nooit meer te tanken. Mocht het nou krap worden dan is er nog geen man overboord want je kan natuurlijk ook achter een vrachtwagen gaan hangen, dan kom je er ook (en véél verder). Bovendien is het zelden -10°C (uitgangspunt van ev-database) in Nederland dus zo erg wordt het niet.
Ik rijd zo nu en dan afstanden van 200 km enkele reis, echter kan ik altijd op locatie de auto aan de lader zetten. Dus dat is wanneer je een 22 kw boordlader hebt geen probleem. Ik zit dan met name de ritten naar zuid europa te bekijken. Aangezien je dan tot 80% laad blijft er een relatief kleine actieradius over.

Maar als ik de laadcurve bekijk, die mooi vlak is en blijft, denk ik dat aan de snellader ook tot 90% laden nog redelijk vlot verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-05-2024
Sinds juli 2023 trotse bezitter van een fijne Ariya Evolve. Alleen de app is een ramp. Waar de app in het begin goed werkte, doet hij nu al 2 maanden niets meer. Het probleem is ontstaan nadat ik van e mail adres ben veranderd. Dit is in de app niet aan te passen. Op advies van Nissan Europe de account verwijderd en een nieuwe account aangemaakt, met het nieuwe email adres. Daarna had ik een app, zonder ook maar enige functie. Ik zag alleen maar mijn auto. Na een maandje zelf knutselen en proberen, de hulp ingeroepen van de klantenservice. Na het uitvoeren van een aantal suggesties, het opsturen van diverse printscreens, ben ik nog geen steek verder. Gisteren mijn app maar weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu kom ik nergens meer in, tot het inlogscherm en verder kom ik niet.
De klantenservice kan mij niet verder helpen en heeft mijn probleem doorgezet naar de technische dienst.
Zonder app is de auto gewoon niet handig in het gebruik.
Ik baal hier ontzettend van, heb ik een te dure auto gekocht (wel een mooie overigens) kan ik hem niet ontdooien/voorverwarmen voordat ik wegrijdt. Kan ik niet zien wat de laadstatus is. Kan ik niet zien wat de acculading is. Ik moet echt naar de auto gaan en in de auto kijken hoeveel de acculading is. Dat is niet echt superhandig als je ergens geparkeerd staat bij een laadpaal.
Ik ben benieuwd of iemand dit probleem herkent en natuurlijk hoop ik op een reactie van iemand die mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Ik herken het niet, laatst 1x een probleem (zie enkele posts hierboven), app gereset door data te legen en werkt weer als enn zonnetje.

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat Nissan de EV-haters tegemoet wil komen want bij brandstofauto's moet je ook naar je auto toelopen, starten en dan de verwarming met de hand aanzetten en kijken of je moet gaan tanken 😂🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint
Het grote verschil met brandstof auto's is ; volgooien en wegwezen.
Met een ev aan de laadpaal ergens in de stad, is het wel vervelend om elk half uur even te kijken wat de status is om een bekeuring te voorkomen of in een hoger tarief te komen, als de auto vol is.
Ik heb ook geen 66 K betaald om nu 2 maanden te lopen klooien met een app die niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperensylvia
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 07:00
Wij hebben problemen met het Nissan navigatiesysteem, op een rit van 90 km zoomt het systeem soms wel weer dan 20 keer helemaal uit, vaak naar de 'wereldbol', soms net wat minder ver. Dan moet je weer helemaal inzoomen, waarna het systeem soms bijna direct en soms na wat langere tijd weer helemaal uitzoomt. Er scheen een update te zijn, de dealer gevraagd deze er op te zetten, maar sindsdien lijkt het probleem alleen maar erger te zijn geworden. Iemand enig idee hoe dit wel op te lossen is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40LCGHUY5HcBKG5PHorsFngp6OQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0zW1g2rv8QSyj8wVF9Y4Hqk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ARSR0Q1xTVH57WXI2KGOYCHBsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SljA8IGPCoWMfoJtumWwLRTy.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast verschijnt er geen logo van het radiostation, er staan hier alleen een muzieknoot. Ook dit bij de dealer gemeld, die kwam niet verder dan dat dit niet mogelijk zou zijn. Wordt dit door anderen ook herkent?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FJ0Y-7J5Ql9lfij62TKdPEiA4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4EF5C2bSSjPNziLNCd9CHAw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
casperensylvia schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:33:
Wij hebben problemen met het Nissan navigatiesysteem, op een rit van 90 km zoomt het systeem soms wel weer dan 20 keer helemaal uit, vaak naar de 'wereldbol', soms net wat minder ver. Dan moet je weer helemaal inzoomen, waarna het systeem soms bijna direct en soms na wat langere tijd weer helemaal uitzoomt. Er scheen een update te zijn, de dealer gevraagd deze er op te zetten, maar sindsdien lijkt het probleem alleen maar erger te zijn geworden. Iemand enig idee hoe dit wel op te lossen is?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarnaast verschijnt er geen logo van het radiostation, er staan hier alleen een muzieknoot. Ook dit bij de dealer gemeld, die kwam niet verder dan dat dit niet mogelijk zou zijn. Wordt dit door anderen ook herkent?

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Ik heb dit ook meer dan 4 maanden gehad en lijkt nu verholpen na mijn 1ste service beurt. Geen idee wat ze precies hebben gedaan maar het inzoomen is voorlopig verleden tijd. Beurt bij Zeeuw & Zeeuw Den Haag.

[ Voor 11% gewijzigd door dedrogist op 17-01-2024 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint
Na veel proberen en zoeken is mijn probleem opgelost.
Ik kan weer gebruik maken van de app.
Voor de leifhebbers die ook een inlog probleem hebben met de app.,
Hierbij mijn oplossing.

Handleiding om de NissanConnct app te instaleren en te openen.

1: Download en installeer de app (NissanConnect Sevice app) uit de play store
van google.
2: Open de app niet.
3: Ga naar en open de app "instellingen" van uw telefoon.
4: Ga naar en open de app "Apps".
5: Ga naar en open "App-beheer".
6: Scrol naar en open de App "NissanConnect".
7: Ga naar en open "Opslaggebruik".
8: Ga naar en druk op het tabje "gegevens wissen".
9: Ga nu terug naar de NissanConnect app, open deze en druk (eventueel voor
een aantal seconden) op het tabje "account aanmaken".
10: Je komt nu in het inlog scherm en kan een nieuwe account aanmaken of inloggen op een bestaande account.

Veel succes.
Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Jef
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10:13

Automatische Updates

Ben sinds juni 2023 in het bezit van een Ariya Evolve e4orce 87kw.

Tot op heden nog nooit een update van de TomTom kaarten ontvangen.

Ook geen OTA van de wagen zelf.

Krijg steeds de melding dat de laatste versies zijn geïnstalleerd, wat ik enorm betwijfel aan de versies te zien.

Bij Nissan Belgie, sturen ze je steeds door naar Dealer, en daar horen ze het tot in Keulen donderen :(

Iemand op het forum al een "draadloze" Over The Air updates ontvangen?

[ Voor 8% gewijzigd door Den Jef op 04-02-2024 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHengeveld
Ik denk 1 of 2 keer sinds oktober 2022. Verwacht er niet te veel van. Ik gebruik de onboard navigatie niet dus heb ook geen behoefte aan kaartupdates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Jef
Veel show dus voor niets ....

Spijtige zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperensylvia
Sinds september ook nog geen OTA updates voorbij zien komen.
Wel heb ik de kaarten geupdate via USB, zit nu op kaartversie 22219_0_5. De auto was afgeleverd met 22219_0_2, maar de dealer kreeg het niet voor elkaar om de nieuwe versie van de kaarten te installeren :?

Eerst de Map Update Tool-applicatie installeren: https://apps.nissan.navshop.com/nl_nl
De verdere handleiding staat hier: https://apps.nissan.navsh...upport.html#mapupdatetool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

casperensylvia schreef op zondag 4 februari 2024 @ 20:49:
Sinds september ook nog geen OTA updates voorbij zien komen.
Wel heb ik de kaarten geupdate via USB, zit nu op kaartversie 22219_0_5. De auto was afgeleverd met 22219_0_2, maar de dealer kreeg het niet voor elkaar om de nieuwe versie van de kaarten te installeren :?

Eerst de Map Update Tool-applicatie installeren: https://apps.nissan.navshop.com/nl_nl
De verdere handleiding staat hier: https://apps.nissan.navsh...upport.html#mapupdatetool
Daar zal ik dan ook maar eens naar kijken, want ook al een tijd geen updates gezien - maar merk al wel afwijkingen... bij Harderwijk bijvoorbeeld - is nu een doorgaande weg met overloop rotonde op hoger niveau maar was vroeger een gewone rotonde dus remt de auto bij cruise control gewoon af terwijl je kan doorrijden (en CCstaat bijna altijd aan voor het gemak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Jef
MikeWazowski schreef op maandag 5 februari 2024 @ 01:16:
[...]

Daar zal ik dan ook maar eens naar kijken, want ook al een tijd geen updates gezien - maar merk al wel afwijkingen... bij Harderwijk bijvoorbeeld - is nu een doorgaande weg met overloop rotonde op hoger niveau maar was vroeger een gewone rotonde dus remt de auto bij cruise control gewoon af terwijl je kan doorrijden (en CCstaat bijna altijd aan voor het gemak)
ik kan de info op de USB plaatsen in de auto, maar de map update tool herkent het json formaat blijkbaar niet die op de USB stick wordt geplaatst....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• casperensylvia
MikeWazowski schreef op maandag 5 februari 2024 @ 01:16:
[...]

Klopt daar rijden wij ook en dat was ook één van de redenen om bij de dealer langs te gaan (net zoals de rotonde bij de N305-N301 die al een hele tijd weg is). Zoals je kan zien in de rotondes/onderdoorgang bij Harderwijk in de "nieuwe" versie wel verwerkt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCHr2TACIo2V4VVKC2ox0LQ-bL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VTsdUsrAm9Hygz0guUoEMkpt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• casperensylvia
Den Jef schreef op maandag 5 februari 2024 @ 06:30:
[...]

ik kan de info op de USB plaatsen in de auto, maar de map update tool herkent het json formaat blijkbaar niet die op de USB stick wordt geplaatst....
Staat niet op de site maar de USB stick dient geformatteerd te zijn als FAT32 en moet 32GB zijn, misschien dat dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Jef
casperensylvia schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:32:
[...]

Staat niet op de site maar de USB stick dient geformatteerd te zijn als FAT32 en moet 32GB zijn, misschien dat dat het probleem oplost.
heb een USB stick 32GB FAT32, maar probleem blijft bestaan.
Kan in de auto naar USB schrijven, maar krijg in de map update tool steeds de melding: USB stick not ready, en er staat nochtans een directory AllianceNDSMapConfig met een json bestand op de usb stick

Volgens de doc op de site, dien je na de installatie gegevens in te vullen in de maptool, klopt dit ?
Ik draai op windows 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperensylvia
Den Jef schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:55:
[...]

heb een USB stick 32GB FAT32, maar probleem blijft bestaan.
Kan in de auto naar USB schrijven, maar krijg in de map update tool steeds de melding: USB stick not ready, en er staat nochtans een directory AllianceNDSMapConfig met een json bestand op de usb stick

Volgens de doc op de site, dien je na de installatie gegevens in te vullen in de maptool, klopt dit ?
Ik draai op windows 11
Op andere fora wel vaker gelezen dat het soms niet werkt (bij Renault en Mitsubishi vergelijkbare problemen), vaak helpt het om dezelfde procedure met dezelfde USB stick nog een aantal keer uit te voeren. Je kan ook kijken of het met een andere USB stick wel werkt.
Staat er op de USB stick wel meer dan alleen de map AllianceNDSMapConfig?
Bij mij staan de volgende mappen op de stick:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LaZiPuGZrYPSD6wz9G2Qr0pmmwk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HiiksrKepfyqoaV7z1mFkxbv.jpg?f=user_large

Ik kan mij niet herinneren dat ik zaken moest invullen, maar het ook al even geleden dat het programma heb geïnstalleerd.
Ik gebruik zelf windows 10, ik weet niet of dat nog een verschil zou kunnen uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Jef
casperensylvia schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:03:
[...]

Op andere fora wel vaker gelezen dat het soms niet werkt (bij Renault en Mitsubishi vergelijkbare problemen), vaak helpt het om dezelfde procedure met dezelfde USB stick nog een aantal keer uit te voeren. Je kan ook kijken of het met een andere USB stick wel werkt.
Staat er op de USB stick wel meer dan alleen de map AllianceNDSMapConfig?
Bij mij staan de volgende mappen op de stick:
[Afbeelding]

Ik kan mij niet herinneren dat ik zaken moest invullen, maar het ook al even geleden dat het programma heb geïnstalleerd.
Ik gebruik zelf windows 10, ik weet niet of dat nog een verschil zou kunnen uitmaken.
Een aantal keren geprobeerd, maar er komt niet meer op dan AllianceNDSMapConfig.
Ook met meerdere USB sticks.
Tevens geprobeerd met auto updates op manueel te zetten, maar dat helpt niet.
USB sticks zijn van PNY, KINGSTON, degelijke merken.

Al die mappen op jouw stick, zijn die degelijk nadat je een lege usb stick in de auto hebt geplaatst en dan de update via usb laten gebeuren?
Of zijn deze directory's nadat je de stick hebt ge-update via de tool ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

8)7 ik heb 34 memory sticks liggen, maar geen enkele van 32Gb - maar even langs de action dan..

Ik vergeet steeds dat ik de auto via Private Lease heb - dus ik leg deze lekker neer bij de dealer wanneer de auto zijn jaar 1 beurt krijgt komende maandag (als het ze niet lukt kan ik het alsnog zelf doen)

[ Voor 53% gewijzigd door MikeWazowski op 06-02-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperensylvia
Den Jef schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 06:56:
[...]

Een aantal keren geprobeerd, maar er komt niet meer op dan AllianceNDSMapConfig.
Ook met meerdere USB sticks.
Tevens geprobeerd met auto updates op manueel te zetten, maar dat helpt niet.
USB sticks zijn van PNY, KINGSTON, degelijke merken.

Al die mappen op jouw stick, zijn die degelijk nadat je een lege usb stick in de auto hebt geplaatst en dan de update via usb laten gebeuren?
Of zijn deze directory's nadat je de stick hebt ge-update via de tool ?
De mappen staan erop als ik de USB stick uit de auto haal (vooraf waren ze geformatteerd en dus geheel leeg).
Zojuist nog even met drie verschillende sticks geprobeerd (verschillende merken en ook een kleinere van 16GB) en op alle drie worden de mappen geplaatst zoals eerder aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperensylvia
MikeWazowski schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:12:
8)7 ik heb 34 memory sticks liggen, maar geen enkele van 32Gb - maar even langs de action dan..

Ik vergeet steeds dat ik de auto via Private Lease heb - dus ik leg deze lekker neer bij de dealer wanneer de auto zijn jaar 1 beurt krijgt komende maandag (als het ze niet lukt kan ik het alsnog zelf doen)
Hier zakelijke lease maar de dealer in Almere kreeg het niet voor elkaar :?, dus vandaar maar zelf gedaan.
Een kleinere stick kan ook alleen kan je dan misschien niet in één keer alle landen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Jef
casperensylvia schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:17:
[...]

De mappen staan erop als ik de USB stick uit de auto haal (vooraf waren ze geformatteerd en dus geheel leeg).
Zojuist nog even met drie verschillende sticks geprobeerd (verschillende merken en ook een kleinere van 16GB) en op alle drie worden de mappen geplaatst zoals eerder aangegeven.
Het valt gewoon niet te begrijpen, ene Ariya waar het wel werkt, en merendeels werkt het niet
Heb maandag mail naar dealer gedaan, maar wacht nog op antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Jef
casperensylvia schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:19:
[...]

Hier zakelijke lease maar de dealer in Almere kreeg het niet voor elkaar :?, dus vandaar maar zelf gedaan.
Een kleinere stick kan ook alleen kan je dan misschien niet in één keer alle landen updaten.
Ik wil het ook zelf doen, maar het werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

casperensylvia schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:19:
Hallo mede-Almeerder! Ik ga het maandag gewoon vragen en kijken wat ze zeggen de dealer :P

Update: dat kunnen ze dus niet want "er is nog geen nieuwe versie", er werd wel gezegd dat er binnenkort een update zou komen...

[ Voor 15% gewijzigd door MikeWazowski op 13-02-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Jef
welke versie heb je momenteel ? 22219_0_2 ?

[ Voor 16% gewijzigd door Den Jef op 13-02-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperensylvia
Den Jef schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:23:
welke versie heb je momenteel ? 22219_0_2 ?
Ik zit op versie 22219_0_5 (de auto was afgeleverd met 22219_0_2)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9XvX8yeWg7SlvwhloyyU4X7yLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ILe54AfCZ4tp4Xk72ShHJ6Ia.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door casperensylvia op 13-02-2024 20:35 ]

• Den Jef
hey MikeWazowski

Welke mapversie heb jij nu ?

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Den Jef schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:30:
hey MikeWazowski

Welke mapversie heb jij nu ?
Net geprobeerd, ik zit op software versie 283C6PAGE met kaartversie 22219_0_2 en downloaden werkt (2 mappen met JSON bestanden) maar geen herkenning in de tool. Verdere pogingen leverden niets op.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeWazowski op 15-02-2024 12:58 ]

• Den Jef
ik heb ook 22219_0_2,
via wifi krijg ik melding laatste versie geinstalleerd (wat niet kopt)
via USB krijg ik melding dat de usb stick niet ok is, maar dat ligt niet aan de USB stick (heb meerdere geprobeerd)

bij de ene werkt het bij de andere niet ...

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Op Reddit zegt gebruiker Effective_Donkey_128 "It seems as of 2022 TomTom doesn't support the map data updates for Nissan, hence the reason the Nissan Tool doesn't work (it looks for the TomTomNDSMapConfig folder and gives up when it doesn't find it). I am thinking that until Nissan publishes a new tool, offline updates might not be an option" wat veel zou verklaren....

Al komt mijn inhoud globaal het wel overeen met wat casperensylvia heeft gepost waar het wel werkt 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLycXBN-5yS9dqKxABadM1yiPR8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rGhGpni5uzqwjjRbGW0dMUgX.jpg?f=user_large ..
maar zit er niets in de 2 packages submappen.

Wat er op de USB staat is overigens 2,5 MB - waarom dan een stoch van 32GB - tenzij het alleen NL download? Hoe zorg ik dan dat ik alle maps gebruik? Ik kan niet tegen dit soort irritante ICT-gedoe |:(

[ Voor 22% gewijzigd door MikeWazowski op 15-02-2024 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• casperensylvia
Het klopt dat er maar 2 á 2,5 MB op de stick staat als je die uit de auto haalt dat is namelijk alleen de basis info van de auto en de kaartversies die daarop staan. Als er echt een update wordt gedownload via de tool krijg je een extra map TomTomNDSFull welke dan ongeveer 19 GB groot is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3NNYJzRWi5Ss7VsIErAjTR5Aqo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8z9yF3JyWA3OT7GiJQ8okwqW.jpg?f=user_large

Als jullie de inhoud de USB stick willen mailen wil ik wel kijken of het hier wel werkt en/of waar de verschillen nu in zitten.

• casperensylvia
MikeWazowski schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:59:
[...]

Net geprobeerd, ik zit op software versie 283C6PAGE met kaartversie 22219_0_2 en downloaden werkt (2 mappen met JSON bestanden) maar geen herkenning in de tool. Verdere pogingen leverden niets op.
Ik denk dat in de software versie een tikfout zit :), moet volgens mij 283C36PA9E zijn. In oktober is die geupdate door de dealer (Bochane in Almere) toen men probeerde de klachten op te lossen van het zeer herhaaldelijk uitzoomen van de navigatie en het ontbreken van logo's van de radiostations. Ook heeft men toen geprobeerd de kaarten te updaten. Die eerste twee hebben ze overigens niet weten te herstellen, komende vrijdag gaat de auto naar de dealer in Houten die hem ook geleverd heeft en hopelijk weten zij het wel op te lossen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNG4w91wquoBgnAJihISlSfZf_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EpP8G7hF6JvN666jIWLcmoSE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Jef
casperensylvia schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:10:
[...]

Ik denk dat in de software versie een tikfout zit :), moet volgens mij 283C36PA9E zijn. In oktober is die geupdate door de dealer (Bochane in Almere) toen men probeerde de klachten op te lossen van het zeer herhaaldelijk uitzoomen van de navigatie en het ontbreken van logo's van de radiostations. Ook heeft men toen geprobeerd de kaarten te updaten. Die eerste twee hebben ze overigens niet weten te herstellen, komende vrijdag gaat de auto naar de dealer in Houten die hem ook geleverd heeft en hopelijk weten zij het wel op te lossen.

[Afbeelding]
Als ik in mijn auto update via USB doe krijg ik maar één map met één json bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Jef
MikeWazowski schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:59:
[...]

met een lege usb stick in de auto, update via usb => één directory met een json bestand erin
daarna in de tool => niets dat werkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Jef
Den Jef schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:19:
[...]

met een lege usb stick in de auto, update via usb => één directory met een json bestand erin
daarna in de tool => niets dat werkt !
auto gaat binnen week naar garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veelstekel
Mijn Ariya heeft deze week bij de dealer de 22219_0_5 update gehad, evenals de inverter update.

Enig advies waar ik het best dakdragers kan bestellen? Of is huren beter?
(Het is een lease auto; ik verwacht hem ca 4x nodig te gaan hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Jef
Veelstekel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:45:
Mijn Ariya heeft deze week bij de dealer de 22219_0_5 update gehad, evenals de inverter update.

inverter update heb ik in december gehad, een raadsel waarom ze toen de 22219_0_5 niet hebben geïnstalleerd
Kan je dan vanaf nu automatisch zelf de updates doen ? Want dat is tenslotte de bedoeling.
En hoop van harte dat het vanaf de update automatisch kan ....

voor dakdragers: geen idee, heb er zelf geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Mijn Ariya moet weer even terug naar de dealer want bij het achteruitrijden de oprit op komt er een schrapend metaalachtig geluid bij de voorwielen vandaan wanneer ik het stuur helemaal naar links (of rechts) draai - dus wanneer de voorwielen op uiterste uitslag staan en je langzaam rijd. Zijn volgens de monteur de "remplaatjes" waar ook al een bulletin over zou zijn... dus hierbij een heads-up als je ook schrapende mataal geluiden gaat horen bij inparkeren" "Go see the dealerrrr"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperensylvia
Veelstekel schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:45:

Hier staan diverse bedrijven waar je ze kan aanschaffen:
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Hier zou je ze kunnen huren:
https://topspace.nl/dakdragers-huren/nissan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperensylvia
Den Jef schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:33:
[...]

auto gaat binnen week naar garage
Hopelijk weten ze het probleem op te lossen. Wat wel handig is om vooraf alle versie van de software te noteren zodat je weet wat er precies is aangepast.
Bij ons is op 16-2-2024 door de dealer ook nieuwe software geïnstalleerd, hierbij een overzicht van die versies:
https://docs.google.com/s...g8nW7/edit#gid=1717893459

De nieuwe software heeft overigens ons probleem van het uitzomen van het navigatiescherm niet verholpen en ook kon men het probleem van het niet tonen van het logo van het radiostation niet oplossen.

• Veelstekel
Ja, ik had inderdaad deze dakdrager gevonden:
https://dakdragerland.nl/...022-farad-far-bs09-748367

Maar deze lijkt echter veel goedkoper dan de andere dakdragers; en Trustpilot is niet heel enthousiast over dakdragerland. Iemand hier ervaringen? Klinkt namelijk als een (te) goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Ik reed vanavond achter een Ariya van Zeeuw met begin kenteken T-8 op de Waterlandseweg afslaand naar de Vogelweg - iemand van de groep hier? 2 Ariya's achter elkaar op de weg zie je niet veel 😎

[ Voor 15% gewijzigd door MikeWazowski op 03-03-2024 22:59 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste