Toon posts:

Het grote Nissan Ariya topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:50

MikeWazowski

Look into my eye

Sinds 2 maart rij ik met een heeeele grote smile rond in mijn Ariya Evolve 87kWh, inmiddels heb ik 858 km in die 11 dagen gereden. Alleen nog maar thuis geladen dus qua elektra kostte me dat 35,99 euri - dat lukt niet met de Qashqai van mijn vrouw ;) (ik zit nog op 24 cent per kWh, dat gaat eind deze maand naar het dubbele - but who cares, het is zo'n fijne auto om in te rijden!).

Het was (en is) echt wel even wennen aan de andere plek van de knoppen tov mijn Note. Ook de juiste instellingen van de klimaat regeling is nog wat zoeken. De bestuurdersstoel blijkt stiekem ook nog verstellingen voor de lendesteun en de beenondersteuning te hebben, een mooie verborgen feature waardoor je nog lekkerder zit. Gereden met 80 km/h met het dakraampje open en dat was verbazend weinig geluid - net als het gewone rijden overigens, een fijne tot-rust-komen-cocon!

Ik rij vooral met de ePedal en op ECO mode, vind de autohold na het remmen ook erg fijn. Wel de Sport natuurlijk geprobeerd, heerlijk snel maar voor gewoon rijden wat nerveus. De Pro-pilot werkt erg goed, afstand tot auto voor je is wel erg veilig, dus veel vroeger al naar links gaan . Ik vind het wel jammer dat er flink afgeremd wordt in bochten (ook op de snelweg van 105 naar 90 km/h) terwijl de auto de bocht makkelijk aankan en ikzelf gewend ben om ook in bochten gewoon door te rijden - dan toch maar even het versnellingspedaal gebruiken (gaspedaal mag je het niet meer noemen).

De AAWireless werkt heel goed met Android Auto, ook Whatsapp berichten komen gewoon binnen (na aanpassen van instellingen in de telefoon). Dat doen ze trouwens ook wanneer je Nissan hoofdpagina gebruikt terwijl android auto op de achtergrond draait - fijn!

Soms gaat de achterklep niet dicht via de knop op de klep (of bij het schoppen) en moet ik dat via de knop linksonder naast het stuur doen - ben er nog niet echt achter waarom dat komt.
Gisterenochtend was de auto aan het laden en kon ik gewoon de auto openen zonder dat het laden stopte. In de middag stopte deze wel en in de avond kon ik het laden niet starten zonder afsluiten-openen uit te voeren. Ook hier is het dus nog niet allemaal duidelijk en gewoon zoeken.

Maar goed, ik heb nog 5-jaar-min-11-dagen om dat uit te zoeken, dus dat komt goed :9

En zo staatie op de oprit naast de Qashqai van mijn vrouw (waar je duidelijk ziet dat het ontwerp van de Ariya gebaseerd is op de Qashqai - doen ze slim om hun meest populaire "CashCow" te gebruiken):

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:50

MikeWazowski

Look into my eye

Heb je na 10 maanden wachten je nieuwe auto, heb je nog geen 1600 km op de teller, ben je rustig aan het rijden in de file, sta je even stil vanwege de auto voor je.... rijdt er vervolgens een Mercedes bus met 10km/h tegen je achterkant aan omdat de bestuurder niet aan het opletten was... :(

Ik vermoed dat ik de eerste Ariya heb die naar de schadeherstel gaat :+ (over 4 weken dan)

Het was een enorme knal waardoor ik het ergste vreesde..Het lijkt mee te vallen want de kunststof achterklep zelf lijkt niet gescheurd en ook het kunststof bumperdeel niet, maar zowel de klep als het achterdeeel moeten glad gewerkt en overgespoten worden (parelmoer, altijd een uitdaging voor de spuiter).

[Voor 3% gewijzigd door MikeWazowski op 27-03-2023 16:18]

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee