Het grote "jouw productie" topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 104 Laatste
Acties:
  • 264.467 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:44

Quad

Doof

AUijtdehaag schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:23:
[...]

Donateur worden dan kan je volgens mij ook per 5 minuten.

@Skipper-93 Dat is heftig.
Was dat in je buurt?
SolarEdge helpt mij niet mee. Donateur ben ik idd.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-09 12:13
@AUijtdehaag
Dat is hier ongeveer 10 km vandaan. Die molen staat wel vlakbij het middenspanning/hoogspanningstation waar onze windmolens ook op zitten.
De avond voor deze brand gebeurden er wel rare dingen op het net. Bij onze Vestas molen ging de hoofdautomaat uit, op een van de fasen werd 500V gemeten in plaats van +-690V.

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 19:55

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bij Arnhem in de regen 8 kWh gescoord, 1,3 kWh/kWp. Meer zat er niet in.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-10 19:34

heho

Ommen, Overijssel

Een redelijk zonnige ochtend gisteren gelukkig.
7.19 kWh en 2.26 kWh/kWp

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:49
Wordt weer lekker afschrijf dagje, ochtend wel nog zon, maar voor mijn ZW set, vanmiddag weer zwaar bewolkt. Na 13 dagen niet eens over de 100 Kwh, het kan verkeren... Goed weekend allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apeldoorn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-01-2024
Na 6 hele slechte dagen ver onder target begint het tijd te worden voor betere scores. Zo half maart moeten dikke 3-puntertjes bij goed weer mogelijk zijn!!

3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colazero
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 16:15
Kom nou gvd is tevoorschijn met die zon.

Alkmaar 10x325 zuid 43 graden hellingshoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06:57

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Het is hier buiten helemaal wit na een hele fikse hagelbui.
Panelen draaien op heel laag pitje :N

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Lijkt hier wel een klaag forum haha

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apeldoorn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-01-2024
Ach ja... net als in februari kunnen laatste 2 weken maart alles weer goedmaken.

3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:09

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
reneeke1970 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:54:
Lijkt hier wel een klaag forum haha
Ze hebben gewoon te weinig op het dak liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Nu online
in rap tempo komen en gaan hier de buien voorbij met van alles en nog wat .....

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-09 11:11
Gaat hier voorlopig nagenoeg gelijk op met gisteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-e2xk30DhokSTRgdhzsFCUPBECE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k1A7843UNLCGV7a0yrr18xzd.png?f=fotoalbum_large
Loop nu ongeveer 55 kWh achter op pro rata maandtarget. Dat moet nog wel goed kunnen komen met een paar goeie dagen in de laatste week van maart.

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Geen aftoppen meer op ZW. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUAFQ3FeRcrhIitp5xPsr5uO5Gg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AISxvhWOeg80dQ1EeRU5wAnA.png?f=fotoalbum_large

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twain4me schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:54:
[...]

Ze hebben gewoon te weinig op het dak liggen ;)
Ja precies, ik heb mijn eigen dag verbruik al lang binnen, dat ik wat minder verkoop ach....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

reneeke1970 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:55:
[...]

Ja precies, ik heb mijn eigen dag verbruik al lang binnen, dat ik wat minder verkoop ach....
het SWW vat is ook weer vol, en hoewel ik daar vast voor naar de cop=1 hell ga. Toch weer fijn op 100% zonne energie douchen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twain4me schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:20:
[...]

het SWW vat is ook weer vol, en hoewel ik daar vast voor naar de cop=1 hell ga. Toch weer fijn op 100% zonne energie douchen ;)
Jij gebruikt hetzelfde systeem als Alfons toch?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

reneeke1970 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Jij gebruikt hetzelfde systeem als Alfons toch?
Een soort gelijk, het pricipe is ongeveer het zelfde, werkt iets anders en is een ander merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 20:00

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

twain4me schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:20:
[...]
Op zit moment is er zoveel aanbod van wind- en zonenergie dat er vandaag tussen 12 en 16 uur zelfs negatieve day-ahead prijzen zijn. Dan is het wat mij betreft niet erg om met COP 1 je boiler te verwarmen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4b-laFPAj2iC1yCJA4hR7zp9aI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5JJjr8U46OS96nryCgSURert.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxLSYl_vPN26spmWf3beqgcTx_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xznY2yqCYAZYkmTBSCaaoIpr.png?f=fotoalbum_large

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twain4me schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:36:
[...]

Een soort gelijk, het pricipe is ongeveer het zelfde, werkt iets anders en is een ander merk.
Ook een goedkoper merk?

Wel leuk om mee te pionieren....
Als salderen ooit weg valt ga ik zo verwarmen, sww draait eigenlijk altijd wel op zonne stroom.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

reneeke1970 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:41:
[...]

Ook een goedkoper merk?

Wel leuk om mee te pionieren....
Als salderen ooit weg valt ga ik zo verwarmen, sww draait eigenlijk altijd wel op zonne stroom.
Eerder duurder denk ik, voordeel is wel dat het werkt met bijna elk inschroef element.
nadeel is dat het systeem van AT veel meer te combineren is met andere domotica e.d. en ik meer achter een gesloten systeem zit. maargoed daardoor wel meer plug and play. ik zat niet te wachten op een project wat dagen /weken/ maanden aan het wachten was tot ik het een keer zou afmaken ( programeren is niet mijn sterkste kant)

Ik heb deze (met nog wat andere meuk), van de makers van de bekende zappi
https://shop.zappi.info/nl/eddi.html

Ik schakel er op dit moment ook een stopcontact mee, daar zitten mijn laders van gereedschappen in, en soms de fiets accu, gewoon omdat het kan :+

Ik "moest" hier door de verbouwing een periode cop1 SWW maken. toen maar meteen regel techniek gekocht die dat kon op surplus ik denk dat een timer en een kleiner elementen overdag aanzetten periode eigenlijk al 95% kan opvangen. ik wilde ook weten hoeveel er nog over zou blijven voor verwarming van het buffervat of een EV

En dat blijkt genoeg te zijn om een groter vat te willen :+ (hij staat nog doelloos in de schuur te staan)

nog een plaatje voor de ontopic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BLsD-ynBc2SHWeWYFdUpiEWFv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/toWwgq59r4eP3VZ0ONpYBcv1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door twain4me op 13-03-2021 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 18:47
antonboonstra schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:38:
[...]

Op zit moment is er zoveel aanbod van wind- en zonenergie dat er vandaag tussen 12 en 16 uur zelfs negatieve day-ahead prijzen zijn. Dan is het wat mij betreft niet erg om met COP 1 je boiler te verwarmen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vraag me wel eens af of het zinnig is om op EasyEnergy over te stappen. Geen vast jaartarief maar elk uur een ander tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 20:00

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Kalentum schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:02:
[...]
Ik vraag me wel eens af of het zinnig is om op EasyEnergy over te stappen. Geen vast jaartarief maar elk uur een ander tarief.
Als je veel flexibel verbruik hebt, kan het zeker interessant zijn. Nadeel is alleen dat het over vrij kleine prijsverschillen gaat van ca 5 ct/kWh aangezien de belastingen per kWh constant zijn. Ook zijn er nog weinig momenten met negatieve prijzen, maar dat gaat absoluut steeds vaker voorkomen.

Edit: Als je zonnepanelen hebt en meer teruglevert dan verbruikt, dan krijg je ook slechts het lage tarief uitbetaald, omdat dit meestal op momenten is dat de stroomprijs ook laag is.

[ Voor 14% gewijzigd door antonboonstra op 13-03-2021 15:46 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Nu online
vandaag heel piekerig weer , al een 3 KW piek gezien , niet veel later een dal van 300 Watt , maar goed , al meer dan de afgelopen dagen opgewekt , 8.8 KWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
antonboonstra schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:39:
[...]

Als je veel flexibel verbruik hebt, kan het zeker interessant zijn. Nadeel is alleen dat het over vrij kleine prijsverschillen gaat van ca 5 ct/kWh aangezien de belastingen per kWh constant zijn. Ook zijn er nog weinig momenten met negatieve prijzen, maar dat gaat absoluut steeds vaker voorkomen.

Edit: Als je zonnepanelen hebt en meer teruglevert dan verbruikt, dan krijg je ook slechts het lage tarief uitbetaald, omdat dit meestal op momenten is dat de stroomprijs ook laag is.
Ik dacht ook aan situaties dat je weinig opwek hebt en de stroom goedkoop is (of zelfs met geld toe) maar ik denk dat dat niet zo heel vaak voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twain4me schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:01:
[...]

Eerder duurder denk ik, voordeel is wel dat het werkt met bijna elk inschroef element.
nadeel is dat het systeem van AT veel meer te combineren is met andere domotica e.d. en ik meer achter een gesloten systeem zit. maargoed daardoor wel meer plug and play. ik zat niet te wachten op een project wat dagen /weken/ maanden aan het wachten was tot ik het een keer zou afmaken ( programeren is niet mijn sterkste kant)

Ik heb deze (met nog wat andere meuk), van de makers van de bekende zappi
https://shop.zappi.info/nl/eddi.html

Ik schakel er op dit moment ook een stopcontact mee, daar zitten mijn laders van gereedschappen in, en soms de fiets accu, gewoon omdat het kan :+

Ik "moest" hier door de verbouwing een periode cop1 SWW maken. toen maar meteen regel techniek gekocht die dat kon op surplus ik denk dat een timer en een kleiner elementen overdag aanzetten periode eigenlijk al 95% kan opvangen. ik wilde ook weten hoeveel er nog over zou blijven voor verwarming van het buffervat of een EV

En dat blijkt genoeg te zijn om een groter vat te willen :+ (hij staat nog doelloos in de schuur te staan)

nog een plaatje voor de ontopic.

[Afbeelding]
Maar leest deze ook slimme meter uit?
En kan hij dan nog wel het element traploos regelen? Vermoed van niet....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

reneeke1970 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:09:
[...]

Maar leest deze ook slimme meter uit?
En kan hij dan nog wel het element traploos regelen? Vermoed van niet....
dat vermoed je niet juist ;)

Hij leest de meter niet uit ik heb ct klemmen voor de meter (hoofd schakelaar) om te kijken welke kant de stroom op gaat.. en dat zal hij traploos regelen met nagenoeg elk element. ik heb zelf een 3kW element wat hij gewoon van 0 tot 3000 watt kan regelen. in de praktijk blijft het verbruik/ terugleveren aangegeven op de slimme meter binnen enkele watt vanaf de 0 (je kan ook een drempel waarde instellen)

Het traploos gaat alleen op een andere manier. die van AT is wat doordachter groot stuk trapsgewijs en een klein stukje traploos, maakt samen traploos. maargoed dat is een heel specifiek element wat weer een nadeel kan zijn.

YouTube: FREE hot water using the Eddi energy diverter from Myenergi

nadeel van eddie is dus o.a. dat eddi 1 fase is en ook min of meer voor 1 fase is ontworpen, je hebt dan ook de ct klemmen van een 3 fase zappi of harvi nodig om inzicht genoeg te hebben op 3 fase. er zitten dus nogal wat "verborgen" kosten in in sommige gevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twain4me schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:28:
[...]

dat vermoed je niet juist ;)

Hij leest de meter niet uit ik heb ct klemmen voor de meter (hoofd schakelaar) om te kijken welke kant de stroom op gaat.. en dat zal hij traploos regelen met nagenoeg elk element. ik heb zelf een 3kW element wat hij gewoon van 0 tot 3000 watt kan regelen. in de praktijk blijft het verbruik/ terugleveren aangegeven op de slimme meter binnen enkele watt vanaf de 0 (je kan ook een drempel waarde instellen)

Het traploos gaat alleen op een andere manier. die van AT is wat doordachter groot stuk trapsgewijs en een klein stukje traploos, maakt samen traploos. maargoed dat is een heel specifiek element wat weer een nadeel kan zijn.

YouTube: FREE hot water using the Eddi energy diverter from Myenergi

nadeel van eddie is dus o.a. dat eddi 1 fase is en ook min of meer voor 1 fase is ontworpen, je hebt dan ook de ct klemmen van een 3 fase zappi of harvi nodig om inzicht genoeg te hebben op 3 fase. er zitten dus nogal wat "verborgen" kosten in in sommige gevallen ;)
Jaja..... Nou dan gaat het met mijn drie fase dus nog gewoon even in de ijskast.
Voorlopig nog paar jaartjes salderen dus geen haast.

Zeg hebben jullie je dag target al binnen? Ikke wel en doet nog steeds 6000 watt dus weer prima dagje geworden.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Zeg hebben jullie je dag target al binnen? Ikke wel en doet nog steeds 6000 watt dus weer prima dagje geworden.
Nog niet, zal rond de 95 % uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-09 10:39

Gerco-M

mijn tornado res.

Nou ik ga op maar ca 60% uitkomen met 16 kwh van de dagtarget 27 kwh maar had wel even een leuk zonnetje en aftop piekje van 8800 watt tussen de zeer donkere wolken door.

dag resultaat 15.89 kwh - 1.60 kwh/kwp

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

2,13 kWh/kWp met 20,12 kWh

En ook iets van 20 mm neerslag in de vorm van hagel en slagregen

Vooral vanmorgen was OK :Y

[ Voor 8% gewijzigd door 964C2 op 13-03-2021 18:49 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colazero
5.80kwh = 1.78kwh/kwp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
Het was niet best, zoals ik vanochtend al voorspelde, het zuiden was weer beduidend beter. Het wordt om en nabij dezelfde score als gister... Voor morgen ziet het er tot 13:00 goed uit daarna als mijn ZW op zijn sterkst is wordt het weer zwaar bewolkt, zoals zo'n beetje de hele maand al. Moet maar hele lage verwachting hebben van de rest van Maart ik zet in op 250 Kwh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colazero
MatsuMatsu85 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:54:
Het was niet best, zoals ik vanochtend al voorspelde, het zuiden was weer beduidend beter. Het wordt om en nabij dezelfde score als gister... Voor morgen ziet het er tot 13:00 goed uit daarna als mijn ZW op zijn sterkst is wordt het weer zwaar bewolkt, zoals zo'n beetje de hele maand al. Moet maar hele lage verwachting hebben van de rest van Maart ik zet in op 250 Kwh...
Wolkenradar ziet er goed uit tot een uur of 15.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:44
The results.
Duiven: 5,27 kWh = 1,65 kWh/kWp

Best aardig hoor. Hopelijk morgen ook wat zon af en toe tussen de buien door.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
5,72kWh = 1,63kWh/kWp ging nog best ok. 88 procent van dagtarget in Assen

[ Voor 6% gewijzigd door Kalentum op 13-03-2021 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

MatsuMatsu85 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:54:
Maart loopt hier voor op vorig jaar al was het tot de 13de toen ook niet veel.
De komende week was vorig jaar ook niet veel. De laatste 11 dagen waren vorig jaar bijna 100% onbewolkt wat de pro rata deed stijgen naar 105 %, toen bijna allemaal dagtargets van 175 % 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
Ik betwijfel het: de convectie komt vanaf 14:00 weer heel sterk opzetten, vrees dat het weer heel dun lijntje langs de kust is die heel de dag zon pakt. Misschien heb jij in Alkmaar nog net mazzel, je zit iets dichterbij de kust, ik hoop het, maar vrees dat Egmond aan Zee nog goed zit... En wij net niet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zn6f-BNmUhonvSMlNyABC7KIFkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxhx076jTJV263zdOGESW2wd.jpg?f=fotoalbum_large
colazero schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:57:
[...]

Wolkenradar ziet er goed uit tot een uur of 15.00.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
Eens het zou nog kunnen, maar dan moet het komende week wel echt de goeie kant opgaan :)
JoKo schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:06:
[...]

Maart loopt hier voor op vorig jaar al was het tot de 13de toen ook niet veel.
De komende week was vorig jaar ook niet veel. De laatste 11 dagen waren vorig jaar bijna 100% onbewolkt wat de pro rata deed stijgen naar 105 %, toen bijna allemaal dagtargets van 175 % 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Vandaag was goed voor een 2.917kWh/kWp in het winderige en soms met horizontale regen doordrenkte Heerle

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 20:15
8.161 kWh = 1.534 kWh/kWp.
We lopen nu op 88% van het pro rata target = 16 kWh in de min..

Ben er wel klaar mee met die wind en regen..😤

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

Dat was met recht wisselvallig te noemen ....
7.14 kWh en 2.25 kWh/kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unimog406
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-10 19:39
16 kWh.
3,58 kWh per kWp.
Daar zag het vanochtend niet naar uit.
Maar vanmiddag nog lekker wat zonnestraaltjes gepakt.

12 x325 Wp. 45° dakhelling. 193° zuid. Numansdorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

8.657kWh= 2.405kWh/kWp
Dagtarget gehaald en maandtarget weer op 99%. :)

Ik heb op de P1 meting een teruglevering van net geen 3kw gezien, de maximale opwek heeft dus voor het eerst net de 3kW gehaald. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Quad schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:32:
8.657kWh= 2.405kWh/kWp
Dagtarget gehaald en maandtarget weer op 99%. :)

Ik heb op de P1 meting een teruglevering van net geen 3kw gezien, de maximale opwek heeft dus voor het eerst net de 3kW gehaald. :)
Lijkt mij dat je maandtargets te laag liggen.

800 Wh/Wp op jaarbasis voor zuid, 15 gr helling is wel erg voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ondanks een paar stevige regenbuien toch nog 10,3kW = 1,96kWh/kWp. Heb voor de geïnteresseerden een paar foto's van mijn setup toegevoegd op PVOutput.

9x IQ7 (LG 335 Wp) - 4x IQ7+ (Q CELLS 355 Wp) - 2x IQ7A (Phono Solar 400Wp) - 5x IQ7A (Hyundai 490Wp) • PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano
Net iets beter als gisteren 1,67 kWh/kWp.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExKeP5yzG-E50OnpBjKsFErtiMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cipW4cN9NEGIOvsRmc2YNKKg.jpg?f=fotoalbum_large
Maar we gaan omhoog richting dagtarget😂

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-09 17:42
25.7 kWh = 2.47 kWh/kWp. Veel meer was het niet.

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

JoKo schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:45:
[...]

Lijkt mij dat je maandtargets te laag liggen.

800 Wh/Wp op jaarbasis voor zuid, 15 gr helling is wel erg voorzichtig.
Als ik 't afzet tegen scherpere hellingen haak ik wel aardig af. Ik heb het rendement op 80% staan. Volgend jaar worden m'n targets aangepast naar dit jaar, blijft toch ook een beetje natte vingerwerk.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Quad schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:34:
[...]

Als ik 't afzet tegen scherpere hellingen haak ik wel aardig af. Ik heb het rendement op 80% staan. Volgend jaar worden m'n targets aangepast naar dit jaar, blijft toch ook een beetje natte vingerwerk.
Oké.....kun je komend jaar deze ernaast leggen.

918 Wh/Wp. 3.300 kWh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebIWExJGW00X62SPI_KdlIyUY6A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a75MzXf1ULJ98pQTTkQjb0O7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papecity
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-11-2023
6,23kWh. 1,91kWh/kWp

10 x 325 WP 5 oost 5 west op plat dak. 13gr. Papendrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:45
Niet verkeerd maar ik wil weer eens een dagtarget binnenhalen!

8.45 kWh = 2.415 kWh/kWp.

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 01-10 19:55

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bij Arnhem toch een 2-punter gehaald. Hoe weet ik ook niet. 13,8 kWh, 2,22 kWh/kWp.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:24
In Elst gisteren toch nog 13.246kWh oftewel 1.800kWh/kW (OZO 1.96kWh/kWp & WNW 1.58kWh/kWp).

93% van de target. Heb zin in het mooiere weer volgende week!

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Nu online
gisteren in Aalten 10.65 KWh = 1.83 KWh/KWp ondanks de grote verschillen van het heftige weer van gisteren best aardige productie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat ik me afvraag.. ik heb 12 panelen 325Wp = 3900Wp. Toch zag ik gisteren een piek van 4023watt uit de panelen komen. Heeft dat te maken met de relatief lage temperatuur?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterpc
  • Nu online
@Wilde ja dat klopt , en ook felle opklaringen doen mee samen met het vooraf afkoelen van de panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Gaat vandaag weer de goede kant op nu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jqksVxd3bOz6SwoTV9OGZr-NHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfRb5MWTJM5jzSjiWFAfpa8U.jpg?f=fotoalbum_large
Edit: nee het zet niet door ;(

Ik heb kraaien die bezig zijn met een nest onder mijn panelen! Ik zie dat er "solar vogelschroot" verkocht wordt en die vrij makkelijk met clips te bevestigen is, iemand daar ervaring mee?

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
Zoals ik gister al dacht weer tever uit de kust: wordt weer een heel lastig verhaal vandaag...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ehsRWYFn1INYrrm2amAXSNUcqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VqX8kr8Wv15taKv5eK3Psi3g.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 134% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 14-03-2021 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MatsuMatsu85 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:49:
Zoals ik gister al dacht weer tever uit de kust: wordt weer een heel lastig verhaal vandaag...
[Afbeelding]
Sowieso lastig als er geen panelen op dat afdak liggen....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
@reneeke1970 Hahaha, ik hoef niet bij de 10-20 Kwp club te horen, heb nu 1000-1200 Kwh per jaar over. Ik ga niet bijleggen om het bijleggen. Mocht ik in de toekomst tekort komen, dan leg ik misschien wat bij naar gelang de energie behoefte ;)

Fijne zondag allemaal!

[ Voor 5% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 14-03-2021 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de schompen
MatsuMatsu85 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:39:
@reneeke1970 Hahaha, ik hoef niet bij de 10-20 Kwp club te horen, heb nu 1000-1200 Kwh per jaar over. Ik ga niet bijleggen om het bijleggen. Mocht ik in de toekomst tekort komen, dan leg ik misschien wat bij naar gelang de energie behoefte ;)

Fijne zondag allemaal!
Toch is het wel lekker als de vrouw de wasmachine en de vaatwasser tegelijk wil aanzetten dat het dan kan zonder gebruik te maken van het net. Let wel: op dit moment ! Dan is een paar kilowattjes extra aan panelen geen overbodige luxe....

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
de schompen schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:21:
[...]

Toch is het wel lekker als de vrouw de wasmachine en de vaatwasser tegelijk wil aanzetten dat het dan kan zonder gebruik te maken van het net. Let wel: op dit moment ! Dan is een paar kilowattjes extra aan panelen geen overbodige luxe....
Precies dat bedoel ik.
Snap niet dat er nog lege afdaken zijn waar je met je neus bij kunt komen, die nog leeg zijn....
Gebruikt setje en anderhalf of twee jaar tvt en gaan met die banaan....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
reneeke1970 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:23:
[...]

Precies dat bedoel ik.
Snap niet dat er nog lege afdaken zijn waar je met je neus bij kunt komen, die nog leeg zijn....
Eens in dit geval. Om nou op iedere vierkante centimeter panelen te leggen gaat mij wat erg ver....ze moeten wel hun geld opbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colazero
Dagtarget binnen 7.80kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Idem. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano
Gaat de goede kant op. :) Dagtarget gaat er om spannen. Zit er net niet in schat ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgcaGmKAtCI6hBLNdvsCPDTH5ow=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qWl8vHsXOqcXhr3hyv6SSsus.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistercage
Hier dagtarget ruimschoots binnen.
Pieken en dalen vandaag , maar voldoende gerendeerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYLHCQ8PWSukLGi9o2fE74ry2S4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t5aRqFeO3qSVeJQgL0kiUtVP.png?f=fotoalbum_large

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

mistercage schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:10:
Hier dagtarget ruimschoots binnen.
Pieken en dalen vandaag , maar voldoende gerendeerd.
[Afbeelding]
Weer een te laag ingestelde dag/maand/jaartarget.
669 Wh/Wp op jaarbasis ipv 900 Wh/Wp.
Ja, zo kan ik mezelf ook kietelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

reneeke1970 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:23:
[...]

Precies dat bedoel ik.
Ik snap het ook niet,

Higher lows, het is (straks) goud waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

JoKo schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:41:
[...]

alsof een hoger ingesteld target iets zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

twain4me schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:42:
[...]

alsof een hoger ingesteld target iets zegt ;)
Nee, maar straks zeggen dat je 150 % maandtarget hebt wil niet zeggen dat de panelen uitzonderlijk goed zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
JoKo schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:44:
[...]

Nee, maar straks zeggen dat je 150 % maandtarget hebt wil niet zeggen dat de panelen uitzonderlijk goed zijn.
Dat zegt het nooit, alleen dat het lekker weer was om met fles bier in de tuin te zitten

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

reneeke1970 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:45:
[...]

Dat zegt het nooit, alleen dat het lekker weer was om met fles bier in de tuin te zitten
Geen dagtarget Reneeke? Dan geen :9B, net als hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Verbruik < opbrengst is mijn dag target *proost* :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistercage
joh, ben echt net 3 maanden onderweg..Ze liggen er pas sinds 18 december.

Sorry dat ik ergens moet beginnen..en dus nog geen ervaring heb tav prestaties.
afgelopen 2 maanden waren prima op niveau.
Maar ik zal stoppen mijzelf te kietelen, sorry ..... pff….
JoKo schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:41:
[...]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

1,95 kWh/kWp met 18,43 kWh

Tussen half 10 en half 1 heel weinig opgewekt, terwijl dat voor mijn setje wel heel belangrijke periode is.

Weet niet hoe ik deze maand aan 750 kWh moet gaan komen :?
Heb nu pas 246 kWh binnengeharkt.

[ Voor 28% gewijzigd door 964C2 op 14-03-2021 18:05 . Reden: Toevoeging maandtarget ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colazero
9kwh =2.77kwh/kwp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

mistercage schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:00:

Maar ik zal stoppen mijzelf te kietelen. pff.

[...]
Hier JoKo 4 jaar geleden met 3540 Watt in Tholen.
6 februari installatie. Ik begon met een jaartarget van 3200.
In april al opgehoogd naar 3500 kWh
In de zomer verder opgehoogd naar 3750 kWh.

JoKo in "Het grote "jouw productie" topic - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
7,45kWh = 2,12kWh/kWp in Assen. Dagtarget gehaald. Voor wat het waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

JoKo schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:05:
[...]

Hier JoKo 4 jaar geleden met 3540 Watt in Tholen.
6 februari installatie. Ik begon met een jaartarget van 3200.
In april al opgehoogd naar 3500 kWh
In de zomer verder opgehoogd naar 3750 kWh.

JoKo in "Het grote "jouw productie" topic - Deel 2"
Wel laag target als je 14 kWp op je dak hebt liggen.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-10 16:54
mistercage schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:00:

Maar ik zal stoppen mijzelf te kietelen. pff.

[...]
Ik snap je, je moet ergens beginnen. Ik heb mijn grote set ook nog maar 4 maanden. Jou targets zijn jou targets. Kan een buitenstaander niet over oordelen.

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Quad schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:06:
[...]

Wel laag target als je 14 kWp op je dak hebt liggen.
Tholen versus Ouddorp ;) nu 12.500 kWh :+

Berekening maand/jaaropbrengst van je panelen kun je ook hier berekenen. Klopt aardig.
https://www.sunnydesignweb.com/sdweb/
Kies nieuw project.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistercage
Dankjewel @TheWalrus

targets zijn inmijn optiek pas targets als je ze ook kunt beïnvloeden. En aangezien ik geen zon kan creëren houdt t bij mij op.

Ik kijk over een jaar wel hoe de vlag erbij hangt.
Mijn target is : hoe snel verdien ik mijn investering terug. En die duurt helaas wat langer omdat ik geen stringopstelling heb.

Maar ik zal mijn enthousiasme voortaan wel voor mijzelf houden..

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Nu online
Aalten 9.28 KWh = 1.6 KWh/KWp weer minder dan gisteren en wederom geen dagtarget

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
mistercage schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:14:
Dankjewel @TheWalrus

targets zijn inmijn optiek pas targets als je ze ook kunt beïnvloeden. En aangezien ik geen zon kan creëren houdt t bij mij op.

Mijn target is : hoe snel verdien ik mijn investering terug. En die duurt helaas wat langer omdat ik geen stringopstelling heb.

Kan ook een target zijn: wanneer wil je je geld terug hebben en dan berekenen hoeveel je jaarlijks moet opwekken om daar te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

JoKo schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:14:
[...]

Tholen versus Ouddorp ;) nu 12.500 kWh :+

Berekening maand/jaaropbrengst van je panelen kun je ook hier berekenen. Klopt aardig.
https://www.sunnydesignweb.com/sdweb/
Kies nieuw project.
Mn maandtargets heb ik ook berekend met online tools. Alleen door m'n niet standaard opstelling lastiger in te schatten. Maar stel dat de target voor deze maand te laag is, dan is de kans groot dat ik het later in het jaar moet compenseren omdat die targets wellicht te hoog zijn.

Enfin, m'n gehoopte jaaropbrengst is 80%, als dit te laag is, is het alleen maar winst..
Ik hoop de set tussen de 6 en 6.5 jaar ergens terugverdiend te hebben.

M'n jaarverbruik is ongeveer 2900kWh, gelijk aan m'n verwachte opbrengst. Winst is meegenomen maar niet noodzakelijk dus.

En de eindstand van vandaag: 9.021kWh = 2.506kWh/kWp, prima dit. Alleen jammer van de vele bewolking, setje heeft op sommige momenten meer dan 3kW terug geleverd.

[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 14-03-2021 18:28 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
10,4 Kwh = 2,32 kWh/kWp in Heerhugowaard. Nog ff teveel wolken voor een dag target...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JoKo schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:48:
[...]

Geen dagtarget Reneeke? Dan geen :9B, net als hier :+
Nee maar 80 vandaag. Maar jaar target nog 106 procent dus ach....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-10 16:54
Ik had 9,8 kWh met de Oost west set. Zuid setje zal ook wel rond 1 kWh hebben opgeleverd.

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Kalentum schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:18:
[...]

Kan ook een target zijn: wanneer wil je je geld terug hebben en dan berekenen hoeveel je jaarlijks moet opwekken om daar te komen.
Of moet verbruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:24
12,859kWh opgewekt = 1,7kWh/kWp. Wel een mooie piek in de grafiek van ruim 5000w. Eind maart komt de zon flink door dus dan zullen we meer van deze mooie waarden te zien krijgen.

Loop nu 13kWh achter op schema voor deze maand. Valt me nog mee eerlijk gezegd.

[ Voor 18% gewijzigd door Bo0bz op 14-03-2021 19:34 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Copitano
mistercage schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:14:
Dankjewel @TheWalrus

Je had er toch bouwlampen boven gehangen😂😂😂👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:44
Helemaal niet verkeerd in Duiven.
6,36 kWh = 1,99 kWh/kWp

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:45
Matig dagje, veel bewolking, veel regen, af en toe een piekje tot ongeveer 2700W in de teruglevering maar dat is dan ook alles.

5.826 kWh, 1.665 kWh/kWp.

14590 Wp PV | 14.4 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Weer een mooie 2 punter vandaag met 21.65 kwh - 2.19 kwh/kwp

Dag target? Daaaaag target! :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEYYYVS6TK1Myqsfr90sdX_F5s0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFKbrI2xqlv9MT9aUzHLD9aO.jpg?f=fotoalbum_large

Nog maar 3 dagen deze maand boven target, dus pro rata ben ik er nog niet denk ik. Ga het wel weer eens berekenen op echt zonnige dagen, of 31 maart.
Ik heb mijn targets berekend met PVgis dus die kloppen wel hoop ik. Maar ja het weer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de schompen
Tis wat met die targets van velen onder u. Of ik mijn target heb gehaald vandaag weet ik niet. Geef er ook niet zo om. Ik zie wel aan het einde van de maand of ik het slechter of beter heb gedaan dan voorgaande jaren. Die vergelijking kan ik mooi doen omdat hier al een jaar of 7 panelen liggen. Stand vandaag: 32.2 kWh = 3.1 kWh/kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:12
Zoetermeer 5,7 kWh = 1,58 kWp.

Wederom geen dagtarget.
Heb vandaag wel 100% opbrengst gezien op de omvormer!

Van mij mogen die zonnige dagen wel weer eens komen.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho

heho

Ommen, Overijssel

In de middag een paar mooie pieken.
8.41 kWh en 2.64 kWh/kWp

Acties: