Het is nu net 10 maart. We hebben nog 2/3 van de maand tegoed en waarschijnlijk trekt maart hetzelfde plan als Januari en februari en komt het beste aan het eind.Phusebox schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:00:
[...]
Hier nog in ieder geval een week dikke ellende. Na morgen zit ik al onder maand target en als het echt een week aanhoudt dan gaat deze maand geen goede worden.
[Afbeelding]
Sterker nog, de dagen in maart worden zo snel langer dat je aan het eind van de maand 50% meer dagopbrengst hebt dan aan het begin. Ligt een beetje aan je dakhoek natuurlijk, en kan per locatie en setup iets varieren ook.
Ik werk zelf dan ook met een geinterpoleerd dagtarget dat eigenlijk een lijn trekt tussen het gemiddelde van de dagtargets van de maand ervoor en de maand erna.
Als je dat niet doet en de hele maand dezelfde dagtarget aan houd lijkt het alsof je aan het begin van de maand je target (bijna) nooit haalt, en aan het eind zowaar heel vaak. Dit is wel leuk, maar niet realistisch of praktisch. Dan lijkt het dus aan het begin van de maand alsof je je maandtarget nooit gaat halen. Terwijl de hogere opbrengsten aan het eind van de maand het vast nog wel gaan goedmaken. En het betere weer ook vaak aan het eind van de maand zit.
Dus ik reken er op dat het met maart nog wel helemaal goed komt! ☀️
Weteringbrug ZO 9.900Wp — NW 6.270Wp — Totaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)