Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Hackus schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:16:
[...]
Download gewoon public beta profiel, en je kunt het al lang gebruiken.
https://beta.apple.com/sp/betaprogram/
Er is nog niks, ook niet in VSdanjan2411 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:21:
Ook met vpn in usa geen update
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Waarom kunnen we dan andere updates downloaden?kevinkrs schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:24:
Ik lees net volgens de laatste geruchten dat Apple een internet storing heeft en daarom de update kan niet lanceren.
Sarcasme. Leer het herkennen.AppleFan2007 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:26:
[...]
Waarom kunnen we dan andere updates downloaden?
[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 16-09-2020 21:27 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
[ Voor 3% gewijzigd door SirLenncelot op 16-09-2020 21:29 ]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Jawel, maar vind het niet hetzelfde als gewoon wachten en die Viber hebbenDennisdn schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:28:
Ik krijg het idee dat de vele wachtenden hier geen idee hebben hoe simpel het is om de beta te draaien. Die was weken geleden al prima voor een daily driver.
net daarom de "leer het te herkennen" denk ik!
Yupsonna schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:34:
ipad OS wacht dus ook nog net als iOS zo te horen?
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Helaas, zit al de hele avond te refreshen. Nog geen update binnen.EgoPro schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:32:
Ik heb de iPad pro van mijn partner Er maar bij gepakt, die was zo duur die krijgt vast voorrang.
Ik lees wel https://www.icreatemagazi...s/ios-14-nieuwe-functies/ dat de update tot 22:00 kan binnenkomen.
Nee. Als je het beta-profiel verwijderd krijg je wel de eerste nieuwe officiële versie na deze release.EgoPro schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:35:
Ga ik de update wel zien met een beta profiel?
[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 16-09-2020 21:39 ]
Dan had een deel van Tweakers hem al gehad denk ik dan?kevinkrs schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:35:
[...]
Helaas, zit al de hele avond te refreshen. Nog geen update binnen.
Ik lees wel https://www.icreatemagazi...s/ios-14-nieuwe-functies/ dat de update tot 22:00 kan binnenkomen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Kan wel zijn dat het gemakkelijk is maar ik draai nu (bijv.) de "Big Sur" op mijn mac en ik merk toch hier en daar irritaties...Dennisdn schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:28:
Ik krijg het idee dat de vele wachtenden hier geen idee hebben hoe simpel het is om de beta te draaien. Die was weken geleden al prima voor een daily driver.
Ik kan er mee werken maar nog niet alles werkt soepel.
Ik kan het heel goed begrijpen dat men liever wacht.
(al geeft dat natuurlijk geen garantie op een foutloze update)
Hier nog niet, maar lees inderdaad op andere fora zelfde berichten...
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Apple released 3 new iOS Firmwares: iOS 8.4.3 (Build 12H903), iOS 14.0 (Build 18J386), iOS 14.0 (Build 18A373) – https://t.co/7puXqGa9rL
— IsTheAppleStoreDown (@IsTheStoreDown) 16 september 2020
Nee, hij is niet zo lucky meer als een vrouw seks geweigerd wordt.B-Real schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:19:
[...]
Heeft dat te maken met sneller dan z’n schaduw zijn?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Rolling out now https://t.co/4PBkrw2Oi5
— Mark Gurman (@markgurman) 16 september 2020
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Sneller schieten dan m’n schaduw (doordenken)THE_BASE schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:44:
[...]
Nee, hij is niet zo lucky meer als een vrouw seks geweigerd wordt.
Loading...Agent47 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:44:
[...]
Sneller schieten dan m’n schaduw (doordenken)
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik ie wel de de IPSW al beschikbaar is op hun site
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Hier nog geen updates. Misschien is men stil ivm de modbreak 😉SirLenncelot schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:51:
Haha stil hier opeens. Iedereen updaten zeker xD
Refresh, refresh...SirLenncelot schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:51:
Dat is exact de reden ja, dus meme/troll mode is weer even uit. Hier ook nog steeds geen update.Panzer_V schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:52:
[...]
Hier nog geen updates. Misschien is men stil ivm de modbreak 😉
Uitgesteld, net als de updatestreamnl schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:54:
EN.... het zal voor sommige wel bedtijd zijn
Heb zo iOS 14 en WatchOS 7 vanavond gedownload en beide in 1x goed gegaan.
Nee, inmiddels aan het klaarzitten voor de PlayStation “keynote” om 22uurSirLenncelot schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:51:
Morgen kijk ik wel de replay ofzo.Dennisdn schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:56:
[...]
Nee, inmiddels aan het klaarzitten voor de PlayStation “keynote” om 22uur
Opa (40) gaat ook zo naar bed, morgen weer een klas vol stuiterende kids.
Ik wens jullie nog veel succes met het refreshen.
Ik ook, maar werk thuisEgoPro schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:55:
Als het nog langer duurt moet ik morgen in de tijd van de baas updaten.
Half tweakers gok ik.
Toch maar een weblog?
Helaas moet ik je daarin teleurstellen, ik ben inmiddels vele jaren actief als mobile app developer en heb ook jouw post uitgekozen om op te reageren, omwille vanuit mijn professionele expertise en ervaring, voornamelijk met iOS. Het klopt dat je een roadmap hebt en dat je het uitkomen van nieuwe SDK's en OS-versies meeneemt tijdens het development en onderhoud van applicaties. Het is niet voor niets dat we in een vroeg stadium onze apps grondig doortesten bij elke nieuwe beta die uitkomt, om in een zo vroeg mogelijk stadium tegen issues aan te lopen. Voor iOS14 valt het bijvoorbeeld heel goed mee, vorig jaar met iOS13 hadden we in een bepaalde app grotere problemen. Long story short: tijdens iOS13 beta-testing ging onze encryptie kapot waardoor data niet gedecrypteerd kon worden. Enige manier dat we dat konden fixen is door in onze app versie van iOS12 een andere identifier gebruiken, op een andere manier gingen encrypteren en opslaan, zodat bij de upgrade naar iOS13 niet plots alle gebruikers met een broken app bleven zitten. Helaas zit daar niet veel alternatief op, hoe je het ook draait of keert, je gebruikt de SDK die door Apple wordt aangeleverd en bent in zekere zin dus wel afhankelijk geworden van Apple. Voor ons was er dus een deadline: code fixen ruim vooraf, zodat alle gebruikers de fix binnenhebben vooraleer iOS13 uitkomt. Gelukkig hebben we dit ontdekt ruim vooraf in ons ontwikkelingsproces, maar zoiets kan je dus pas inplannen in de roadmap wanneer ze zich voordoen. Met een beetje bad luck komt dit in de laatste publieke beta aan het licht en heb je wel even tijd nodig om te refactoren. Niet elke app is zomaar iets dat snel in mekaar wordt geflanst, in bepaalde businesses gebruik je (complexe) SDK's van derden en ben je dus niet helemaal onafhankelijk. Je mag nog zo lopen schreeuwen met je roadmap of "dan gebruik je toch gewoon andere SDK's", zo loopt het misschien voor een hobby-app, maar je bankapp kan niet zomaar op 1-2-3 zo'n beslissingen nemen waar misschien contracten of financiele zaken aan vast zitten.ppl schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:36:
[...]
Volgens mij weet je dan niet hoe applicatie ontwikkeling in zijn werk gaat. Als je een applicatie bouwt dan plan je dat en maak je een roadmap met features die je wilt implementeren of waarvan de klant(en) graag willen dat je die implementeert. Zo'n roadmap biedt jou houvast en zorgt dat je kunt plannen maar het doet hetzelfde voor de klant. Je maakt je zelf niet compleet afhankelijk van een derde partij. De ontwikkelaars die nu moeite hebben met die ene dag hebben geen van dit goed gedaan en zijn daardoor afhankelijk geworden van Apple's release schema waar zij geen enkele invloed op kunnen uitoefenen. Als je een garantie wil hebben dat je op je smoel gaat dan is dit precies wat je moet doen.
Daarnaast klopt de redenatie ook niet geheel. De GM is namelijk niet per definitie de versie die ook naar het grote publiek gaat. In het verleden hebben we gezien dat er bij last minute problemen de GM wordt vervangen door een nieuwe. Lang niet altijd zorgt die stap er ook voor dat de klok dan weer op 0 wordt gezet. De ontwikkelaars die nu klagen hebben dus ook geen risicomanagement gedaan en derhalve ook geen rekening gehouden met dit scenario.
Apple zelf doet dat ook, ze noemen vooraf nooit een specifieke datum of tijd. Het is altijd "herfst" of "morgen" of "16 sept" en nooit "16 sept 19.00 CEST". Ervaring leert dat planningen wijzigen, zelfs op het allerlaatste moment.
Roadmaps moet je hier ook niet onderschatten. Het is een heel handig middel om je features over een lange periode te smeren zodat je continu aan iets kunt werken waar klanten warm van worden. Dat houdt je app langer onder de aandacht dan wanneer je op dag 1 ze alle mogelijke opties geeft.
Roadmaps zijn ideaal om een langetermijnsvisie op te bouwen, om in te schatten welke feature je op moment X naar je gebruikers wilt brengen en ik ga volledig akkoord dat developers nu niet moeten komen janken dat ze geen tijd hebben om nieuwe iOS14-features te implementeren. Voor mij gaat het eerder over tijd krijgen om grondig door te testen met een OS-release die toch nog dichter ligt bij de finale versie die bij de gebruikers zal aankomen binnen dit en 24u. Een roadmap houdt echter geen rekening met bugs en breaking changes, da's ook de reden waarom je in een project ook nooit 100% inschatting & correcte timing kan beloven. Een roadmap lost dit probleem niet op.
Je spreekt jezelf volledig tegen. Om iOS14 features uit te brengen, moet je app gebuild zijn met Xcode 12, geen beta-versie. App Store deploys mogen nooit gebuild worden vanuit een beta-versie van Xcode. Xcode 12 is ook pas gisterenavond gereleased, wat dus wil zeggen als je app een specifieke iOS14 feature bevat (vernieuwde widget), je deze pas sinds gisterenavond kan builden, uploaden en indienen voor App Store review. Dat je een build misschien eerder hebt kunnen rondsturen en laten valideren voor Testflight staat er ook los van. Reviews voor Testflight worden niet hetzelfde behandeld als reviews voor App Store. Hoe kan je dit in godsnaam oplossen met een roadmap?ppl schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:36:
[...]
Nee, dat kan al heel wat langer. Wat pas sinds gisteren kan is apps insturen die van die hele nieuwe iOS 14 SDK gebruikt maakt (daar heb je ook de bijbehorende ontwikkeltools nodig en die zijn er pas sinds gisteren). Dan komen we dus weer terug op het stukje "planning en roadmap". De mensen die nu klagen doen dat omdat ze al die hippe nieuwe iOS 14-specifieke features in hun app zijn gaan proppen (of de gebruiker er nou wat aan heeft of niet) en dat ding op release dag in de app store willen hebben.
Om een voorbeeld te geven: ik kreeg vandaag een update van PCalc met in de changelog dat de app nu compatible is met iOS 14, iPadOS 14 en WatchOS 7. Gewoon op release dag, ruim voor de release van de nieuwe software. Dat is het verschil tussen goed plannen en de eerste willen zijn met de iOS 14 specifieke features.
Als het voor een klant een commerciele win is, of een bugfix voor iOS14, maakt niet uit, het is te snel dag. Geen mogelijkheden om ruim voor release updates in te dienen, da's een valid reden om niet gelukkig van te worden. Bij een OS-upgrade zijn mensen ook sneller geneigd om eens in de App Store te gaan zoeken naar welke app gebruik maakt van de nieuwe iOS-features. Voor sommige apps heeft het dus zeker belang om bij de release hun nieuwe features beschikbaar te hebben, aangezien er rond de release vaak een toename is van de App Store visits, downloads en verkopen.
Omdat PCalc in de changelog zet dat ze compatibel zijn met iOS 14, iPadOS 14 en WatchOS 7 wil niet zeggen dat zij hun app hebben gebuild met de nieuwe SDK's. Ze hebben misschien bugs gefixed met Xcode 11, getest hebben op iOS14 en hebben ervaren dat alles werkt. Op die manier kan je inderdaad op release date uitpakken met compatibiliteit. Als zij geen specifieke iOS14 features gebruiken of features in de nieuwe SDK die Xcode 12 vereist, dan is dat inderdaad perfect mogelijk. Apps met iOS14 features moesten wachten op Xcode 12 release, dewelke gisterenavond pas is uitgebracht. Niets aan te doen.ppl schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:36:
[...]
Nee, dat kan al heel wat langer. Wat pas sinds gisteren kan is apps insturen die van die hele nieuwe iOS 14 SDK gebruikt maakt (daar heb je ook de bijbehorende ontwikkeltools nodig en die zijn er pas sinds gisteren). Dan komen we dus weer terug op het stukje "planning en roadmap". De mensen die nu klagen doen dat omdat ze al die hippe nieuwe iOS 14-specifieke features in hun app zijn gaan proppen (of de gebruiker er nou wat aan heeft of niet) en dat ding op release dag in de app store willen hebben.
Om een voorbeeld te geven: ik kreeg vandaag een update van PCalc met in de changelog dat de app nu compatible is met iOS 14, iPadOS 14 en WatchOS 7. Gewoon op release dag, ruim voor de release van de nieuwe software. Dat is het verschil tussen goed plannen en de eerste willen zijn met de iOS 14 specifieke features.
Misschien moet jij eens ff goed lezen wat ik en andere dev's neerzetten. Een te kleine testpool is het probleem niet, te weinig testtijd krijgen, dat is het probleem. Als jij de stelling aanneemt dat "de echte test van de applicatie pas komt als je in productie gaat", mag ik hopen dat je die uitspraak niet doet op sollicitatiegesprekken. Aan een go-live in productie gaat liefst heel wat testing vooraf, door zo veel mogelijk gebruikers die de app op verschillende manieren gebruiken in allerlei situaties. Dus niet allemaal de uitgeschreven happy paths op stabiele wifi testen, neen, grondige fieldtest in situaties waar vanalles mis kan gaan. De app doorgeven aan gebruikers die de app echt gebruiken op dagelijkse basis. Zo'n test hoeft niet lang te duren, als in: een week kan voldoende zijn. Als je zo onzeker bent dat je stelt dat het testen pas begint als je live gaat, dat vind ik toch best een opmerkelijke uitspraakppl schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:36:
[...]
Misschien ff goed lezen wat ik er neer heb gezet want wat je hier beschrijft is wat ik bedoel met een te kleine testpool. Iedere ontwikkelaar weet, en behoort ook te weten, dat de echte test van je applicatie pas komt als het in productie gaat. Op moment dat iOS 14 bij de gewone gebruiker draait en die met je app aan de slag gaat kom je pas echt de bugs tegen. Tot die tijd is het niet veel meer dan alles doen wat je maar kunt om het zoveel mogelijk te reduceren. Software zonder bugs bestaat niet en alle testscenario's afdekken kan ook niet. Die capaciteit is er niet plus dat het ook te complex is.
Bedrijven en anderen die afhankelijk zijn van hun software installeren niet voor niets blindelings de nieuwe update wanneer deze beschikbaar komt. Die wachten eerst af of zetten het misschien zelfs op een test device.
Het belangrijkste is dat developers de kans en de tijd krijgen om zich voor te bereiden. Andere jaren was dat geen probleem, maar nu komt het gewoon heel snel. Ik ben daar zeker van dat dat voor vele developers een probleem kan zijn.
Ik koop alleen kabels die door trollen bij wc bezoek worden gesmeed... Dan ruiken ze zo lekkerrr...Banshee schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:54:
Je krijg de update alleen te zien met de allerlaatste MacBook Air, voorzien van een zilveren usb lightning kabel gesmeed door elfen bij maanlicht 😂
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Toch maar een weblog?
[ Voor 26% gewijzigd door EgoPro op 16-09-2020 22:02 ]
Klopt en bij iPhone foutmeldingEgoPro schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:01:
Yez iPad heeft hem, downloaden!
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Apple Releases iOS 14 and iPadOS 14 With Home Screen Redesign, App Library, Compact UI, Translate App, Scribble Support, App Clips, and More
[ Voor 57% gewijzigd door Donstil op 16-09-2020 22:05 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B
iPhone ff opnieuw opstarten en vervolgens was hij direct beschikbaar.
[ Voor 50% gewijzigd door Fixer op 16-09-2020 22:06 ]
Wel de download. Super snel valt nog wel mee.. Ziggo gooit hier roet in het eten..Hulliee schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:05:
Downloaden gaat super snel, binnen een minuut! iPad en iPhone
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Nog 3 minuten wachtenHulliee schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:05:
Downloaden gaat super snel, binnen een minuut! iPad en iPhone
Apple Watch nog. Ijs
[ Voor 6% gewijzigd door Splinter Cell op 16-09-2020 22:07 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B
Nop, wordt hier al voorbereid tot installerenwinwiz schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:07:
Hé stoppen jullie, mijn tijd loopt op
Toch maar een weblog?
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.