Het grote zit/sta bureau's-topic

Pagina: 1 ... 9 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 21:46

PnD

like in Pinda ^_^

thechib12 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:54:
Iemand ervaring met de Ahrend zit/sta bureaus? Via mijn werk worden ze met korting aangeleverd 160x80 voor +- 600 eu. Vind het alsnog een grote klap geld dus ben benieuwd of er betere alternatieven zijn? 160x80 is toch wel echt het minimum qua grootte.
Ik heb er een korte blik op geworpen. Hij had nl. een beschadiging dus ze mochten hem mee terugnemen. Afwerking zag er netjes uit..helaas nog geen ervaring of foto's.

Ahrend levert de bureaus uit via Alvero. Dit is een bedrijf dat bureaus ook verhuurt. Het lijkt erop dat ze gebruikte bureaus proberen te slijten als nieuw. Ze worden gemonteerd geleverd met totaal geen bescherming op of rondom het blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:54

thechib12

aka ChiB

Ik heb er toch een ergens anders besteld (https://www.mnkantoormeub...ax-h115.html?id=229751444). Stuk goedkoper en ziet er goed uit. Ben benieuwd naar wanneer die geleverd wordt.

Nu nog 2 mooie monitors en een nieuwe monitorarm. Niet het goede topic, maar iemand een goede suggestie voor een monitorarm/stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:35
Flexispot heeft de EC5 weer voor 300 euro. Ik heb er maar meteen een besteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Bobbje schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:10:
Goede keus, heb 'm afgelopen weekend in elkaar gezet en bevalt goed!

@Nico Klus: Jij reageerde vorige keer dat je 'm net gemist had, nu weer een kans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:31
Bobbje schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:10:
Helaas met zwarte poot ook slecht leverbaar. :'(

It's me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

PnD schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Ahrend levert de bureaus uit via Alvero. Dit is een bedrijf dat bureaus ook verhuurt. Het lijkt erop dat ze gebruikte bureaus proberen te slijten als nieuw. Ze worden gemonteerd geleverd met totaal geen bescherming op of rondom het blad.
Dit is redelijk standaard bij het leveren van bureaus waarbij inhuizing of montage bij zit.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:55
Eikkie schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:48:
[...]

Helaas met zwarte poot ook slecht leverbaar. :'(
Ik had hem net nog besteld (13:00), wordt 30 maart geleverd.

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 21:27
Nico Klus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:33:
[...]

Inmiddels ook 100€ korting met de code 2021EC5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05 13:45
Kopen jullie er een woood blad bij of gewoon een van Flexispot?

Edit:

Ik heb ook een onderstel besteld. Ik zie eerder in het topic dit eikenblad vd praxis, zou dat goed gaan 200x80?

Afbeeldingslocatie: https://d2fb1ew6v6wv87.cloudfront.net/products/5320572/s01/424x424/origin.png

[ Voor 73% gewijzigd door Megalomania op 10-03-2021 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico Klus
Megalomania schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:57:
Ik zit te kijken naar een blad met linoleum, maar lijkt nogal prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nico Klus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:22:
[...]

Wel een mooie afwerking. Welke online zaken overweeg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@GerGio interessante case (ThermalTake als ik het goed heb en inzoom?) - hoe bevalt zo'n open case je, ook qua geluidsproductie?

Reden van vragen: ik wil zelf een Mac bouwen ter vervanging van mijn MBP mid-2012 met een i9 9900K en een kleine case. Dus idealiter ITX, mATX of zo'n kleinere kast zoals de jouwe.

Oh ja en on topic: mooi blad, ik ga zelf in mijn nieuwe huis een mooie van Woood nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:51
JDFS schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:15:
@GerGio interessante case (ThermalTake als ik het goed heb en inzoom?) - hoe bevalt zo'n open case je, ook qua geluidsproductie?

Reden van vragen: ik wil zelf een Mac bouwen ter vervanging van mijn MBP mid-2012 met een i9 9900K en een kleine case. Dus idealiter ITX, mATX of zo'n kleinere kast zoals de jouwe.

Oh ja en on topic: mooi blad, ik ga zelf in mijn nieuwe huis een mooie van Woood nemen.
Dankjewel, het is een Termaltake Core P3 maar het is niet echt een kleine case. Dan zou je de Thermaltake Core P1 moeten nemen. De case bevalt prima, stil genoeg want de waterkoeling werkt uitstekend met de ryzen 5. Hij is tijdens kantoorwerk is behoorlijk stil en als ik game dan heb ik mijn headset op dus dan hoor ik hem toch niet, maar het meeste lawaai komt dan van de grafische kaart. Ik kan me wel voorstellen dat je er wat meer van hoort dan bij een dichte case. Daarnaast als je een beetje houd van netheid moet je hem wel met enige regelmaat schoonmaken en er af en toe de fans afschroeven om de koelblokken schoon te maken. Maar goed dat is het dan ook. Case gekocht en gebouwd voor de looks en misschien komt er ooit een witte cableset in maar dat zijn details. Een nadeel ik had er een kraak inzitten op de sta stand van mijn bureau en de enige manier om dat op te lossen was om de backplate van de case los te laten zitten. Raar maar goed nu opgelost en prima.

Deze Woood bladen zijn prima, Het enige kritiekpuntje wat ik kan vinden op dit blad is dat sommige gaten met filler zijn opgevuld die dus 's avonds als je er te wit licht op zet wel opvallen. Maar dat is bij mijn blad een hoekje. Daarnaast is het bij warmer licht bijna niet te zien.

Al met al ben ik nu echt blij met mijn bureau en set-up. Ik kwam al met al redelijk uit met die 500 euro.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Megalomania schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:57:

Edit:

Ik heb ook een onderstel besteld. Ik zie eerder in het topic dit eikenblad vd praxis, zou dat goed gaan 200x80?

[Afbeelding]
Ik heb afgelopen week deze gehaald: https://www.gamma.nl/asso...-eiken-160x90cm/p/B105977
Geen geld voor een massief eiken blad, als ik zie dat sommige shops dat al bijna durven te vragen voor spaanplaat met plastic hout erop.

Even een afspraak gemaakt om er 10cm vanaf te laten halen in de diepte. Tot nu toe echt prima tevreden, als ik tijd heb even de rand waar je aan staat nog wat afronden met de schuurmachine en in de lak zetten.

Daarnaast nog zo'n extra blad laten verzagen als topblad voor de Nordli kastjes op de studeerkamer. Nu alles mooi één geheel. Naar deze hack:
Afbeeldingslocatie: https://www.ikeahackers.net/wp-content/uploads/2015/07/IMG_20150712_184708-550x979.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroenneman op 11-03-2021 12:02 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lluuk
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 29-04 10:00
Jeroenneman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:01:
[...]

Ik heb afgelopen week deze gehaald: https://www.gamma.nl/asso...-eiken-160x90cm/p/B105977
Geen geld voor een massief eiken blad, als ik zie dat sommige shops dat al bijna durven te vragen voor spaanplaat met plastic hout erop.

Even een afspraak gemaakt om er 10cm vanaf te laten halen in de diepte. Tot nu toe echt prima tevreden, als ik tijd heb even de rand waar je aan staat nog wat afronden met de schuurmachine en in de lak zetten.

Daarnaast nog zo'n extra blad laten verzagen als topblad voor de Nordli kastjes op de studeerkamer. Nu alles mooi één geheel. Naar deze hack:
[Afbeelding]
Ziet er mooi uit! Dat inkorten in de diepte was dus geen probleem (bijv. qua kromtrekken)? Ik zit zelf met een maximale diepte van 70cm en aarzel hier een beetje over, ook omdat ik mindere ervaringen heb met de onbehandeld eiken tv-meubels van Woood (veel kromme planken). Ook over het blad lees ik hier en daar dat mensen een krom exemplaar hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

lluuk schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:41:
[...]

Ziet er mooi uit! Dat inkorten in de diepte was dus geen probleem (bijv. qua kromtrekken)? Ik zit zelf met een maximale diepte van 70cm en aarzel hier een beetje over, ook omdat ik mindere ervaringen heb met de onbehandeld eiken tv-meubels van Woood (veel kromme planken). Ook over het blad lees ik hier en daar dat mensen een krom exemplaar hebben.
Ik heb hem zelf opgehaald. dus kon gelijk checken of hij recht was. Zagen was geen probleem, lakken moet je wel aan beide kanten doen altijd.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-05 00:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:46
Heeft iemand nog een aanrader voor een nette flexibele kabelgoot in het zwart? Ook ik heb het gunstig geprijsde eiken blad van Woood (overigens ter plek laten inkorten, aanrader), en ik wil natuurlijk wel dat prijs enigszins in verhouding staat.

Ik heb deze bij de conrad gevonden, die zou ik voor ongeveer 30 euro in huis kunnen hebben:
Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/002142848PI00/image.jpg?x=400&y=400

Klik: https://www.conrad.nl/p/t...ang-zwart-1-stuks-2142848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:01:
[...]
Verzagen kon dus nog wel bij Gamma bij afhalen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De kabelgoot krijg je ook bij de IKEA. De oplaadfunctionaliteit ziet er wel handig uit. Mijn vraag zou wel zijn wat het kost om het tot in de EU te krijgen en hoe garantie zou werken als je met een probleem zit.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

ANdrode schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:58:
[...]

Verzagen kon dus nog wel bij Gamma bij afhalen? :)
Jazeker. Wel even een personal shopping afspraak maken. (Toen ik vroeg of ze mochten zagen tijdens het afhalen, kon dat niet. Toen gaven ze wel uit eigen initiatief aan dat ik de bladen dan beter kon laten staan, en dat ik dan moest terugkomen met zo'n personal shopping code)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-05 00:16
Borromini schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:18:
[...]

De kabelgoot krijg je ook bij de IKEA. De oplaadfunctionaliteit ziet er wel handig uit. Mijn vraag zou wel zijn wat het kost om het tot in de EU te krijgen en hoe garantie zou werken als je met een probleem zit.
$40 voor het verzenden, belasting en importheffingen inclusief. Garantie blijft altijd een punt vanuit het buitenland, zeker met Kickstarter-projecten. Hoewel ik met Kickstarter-projecten persoonlijk geen ervaring heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
Phusebox schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:02:
[...]

Maar hoezo is thuisgebruik anders dan? 80kg is niet heel veel vind ik zelf.
Ik ga dit weekend de comfort bestellen. Gaat tot 100 kg. Op dit moment kan ik geen goed alternatief vinden (verzendtijden).

It's me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amp9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-03 13:38
Nico Klus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:22:
[...]

Als je zelf handig bent kan je linoleum los kopen (€38 M2), moet je alleen zelf verlijmen op bijv een plaat multiplex. Even googelen op Forbo Desktop.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• selow001
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-02 22:27
Iedereen bedankt voor alle tips op dit forum. Ik was op zoek naar een voordelig degelijk zit/staburo voor mijn thuiswerkplek. Met alle tips ben ik uitgekomen op de MRC Comfort met robuust eiken blad van 160x80. Deze had ik op vrijdag ochtend via bol.com besteld en werd op dinsdag ochtend keurig door MR zelf afgeleverd (werkblad inderdaad niet verpakt, maar onbeschadigd). Als je een beetje ervaring hebt met Ikea bouwpakketten, dan kan je dit buro prima zelf in ongeveer een uur in elkaar zetten (TIP: markeer even het midden van de buis die in het midden onder het buro komt). Elke poot van de Comfort kan 80kg hebben, dus ik snap dat ze aangeven dat dit buro geschikt is tot 100kg. In het werkblad zit ook werkelijk een beetje relief, met name de donkere nerven liggen voelbaar dieper. Zelf vind ik dit erg mooi, maar niet handig voor mensen die op een enkel blaadje willen schrijven of tekenen. De stabiliteit van het buro op grotere hoogte valt me reuze mee en is prima voor normaal computerwerk. Ook de 3 geheugen posities werken prima. Ik ben zeer tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIIkJo6WibqkzTm0koDNLdpG0Hc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikDUvKeTuyeXSHI6mdMuridM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCDVMxvKjCWvQ_r67AZfpFWwpNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YpQ0rTIYQP9cbOBikhb1i8K6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05 13:45
Dondersteen schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:40:
[...]
Na een week dit topic gevolgd te hebben ben ik uiteindelijk voor een Lineaflex MRC frame gegaan met een Woood tafelblad van 160x90x2, tweemaal gelakt met krasvaste licht eiken vloerlak.
[...]
Welke lak heb je gebruikt? Heeft iemand nog tips op dit gebied? Ik heb ooit een blad met bootlak gelakt, maar dat blijkt toch niet zo krasvast te zijn als ik hoopte. Ook is het niet zo eenvoudig om het mooi strak te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Megalomania schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:02:
[...]

Welke lak heb je gebruikt? Heeft iemand nog tips op dit gebied? Ik heb ooit een blad met bootlak gelakt, maar dat blijkt toch niet zo krasvast te zijn als ik hoopte. Ook is het niet zo eenvoudig om het mooi strak te krijgen.
Dondersteen in "Het grote zit/sta bureau's-topic" - een CetaBever parketlak.

Ik ga zelf waarschijnlijk voor RigoStep Skylt. Krijgt goede feedback online en kreeg het (onafhankelijk) ook via-via aangeraden. Maar ik overweeg ook een willekeurige andere (niet-2-component) matte parketlak.

[ Voor 8% gewijzigd door ANdrode op 14-03-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dondersteen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 09:58
ANdrode schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:59:
[...]

Dondersteen in "Het grote zit/sta bureau's-topic" - een CetaBever parketlak.

Ik ga zelf waarschijnlijk voor RigoStep Skylt. Krijgt goede feedback online en kreeg het (onafhankelijk) ook via-via aangeraden. Maar ik overweeg ook een willekeurige andere (niet-2-component) matte parketlak.
Aanbrengen was heel eenvoudig met een fatsoenlijke roller (niet die goedkoopste bij de bouwmarkt).

5 maanden later nog steeds vlek en krasvrij :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tonerider
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-04 18:58
selow001 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:56:
Iedereen bedankt voor alle tips op dit forum. Ik was op zoek naar een voordelig degelijk zit/staburo voor mijn thuiswerkplek. Met alle tips ben ik uitgekomen op de MRC Comfort met robuust eiken blad van 160x80. Deze had ik op vrijdag ochtend via bol.com besteld en werd op dinsdag ochtend keurig door MR zelf afgeleverd (werkblad inderdaad niet verpakt, maar onbeschadigd). Als je een beetje ervaring hebt met Ikea bouwpakketten, dan kan je dit buro prima zelf in ongeveer een uur in elkaar zetten (TIP: markeer even het midden van de buis die in het midden onder het buro komt). Elke poot van de Comfort kan 80kg hebben, dus ik snap dat ze aangeven dat dit buro geschikt is tot 100kg. In het werkblad zit ook werkelijk een beetje relief, met name de donkere nerven liggen voelbaar dieper. Zelf vind ik dit erg mooi, maar niet handig voor mensen die op een enkel blaadje willen schrijven of tekenen. De stabiliteit van het buro op grotere hoogte valt me reuze mee en is prima voor normaal computerwerk. Ook de 3 geheugen posities werken prima. Ik ben zeer tevreden.
Ik heb ook net een van MRC gekocht, maar wel met draagkracht 150kg.
https://www.bol.com/nl/p/...ht/9200000132974429/?s2a=
De review die er bij staat is de mijne.
Enigste minpunt is dat de draagkracht volgens de handleiding maar 125kg is terwijl deze wel in de titel met 150kg staat aangeduid. Dat zou niet mogen.
Ik ga er op zich geen punt van maken want 125kg is zeker genoeg, maar het is wel een redelijk oneerlijke praktijk.
Maar goed: ik ben er wel heel tevreden van. Op 108cm staat hij nog steeds stabiel en het eiken blad oogt heel mooi. Ik heb 2 posities ingesteld en het op en neer gaan werkt vlotjes.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YLTNQp7/IMG20210313170827-11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Tonerider schreef op maandag 15 maart 2021 @ 23:06:
[...]

Enigste minpunt is dat de draagkracht volgens de handleiding maar 125kg is terwijl deze wel in de titel met 150kg staat aangeduid. Dat zou niet mogen.
Ik ga er op zich geen punt van maken want 125kg is zeker genoeg, maar het is wel een redelijk oneerlijke praktijk.
Maar goed: ik ben er wel heel tevreden van. Op 108cm staat hij nog steeds stabiel en het eiken blad oogt heel mooi. Ik heb 2 posities ingesteld en het op en neer gaan werkt vlotjes.

[Afbeelding]
Die 125 kg is na aftrek van het blad, 150 kg is zonder blad. Zo is het volgens mij.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:32
Ik was zelf al redelijk klaar met al dat thuiswerken maar nu begint mijn rug ook te sputteren. Er moet hier dus ook een andere setup komen. Heb nu nog een vast bureau en niet echt een goede stoel. Heeft er iemand ervaring met zowel de Idasen en bijvoorbeeld de MRC? Mijn vrouw heeft de Idasen en moet zeggen dat die goed bevalt. Al ga ik er wel iets meer gewicht opzetten. Dus wellicht is de MRC dan een betere optie? (Al blijft het wel bij <50kg)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonerider
Phusebox schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:30:
[...]

Die 125 kg is na aftrek van het blad, 150 kg is zonder blad. Zo is het volgens mij.
Lijkt me eerlijk gezegd niet echt logisch aangezien het gewoon op de handleiding bij de frame staat. De frame kan je ook los kopen en dus kan men nog niet weten hoe zwaar het blad zal zijn dat er op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:57

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik denk dat de conclusie was dat voor zover ons onderzoek rijkt, zijn vrijwel alle buros afkomstig uit hetzelfde fabriekje ergens in China en worden ze als verschillende merken verkocht. Mijn controller zegt Sanodesk - maar ik kocht het onderstel bij Flexispot. (geen dag spijt)

Dus, het ligt aan het eventuele blad wat je mooi vindt en de nazorg/bijzorg/etc.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Spul van Flexispot had hier ook in 't groot 'Sanodesk' op doos staan en staat ook op sticker op frame als ik me niet vergis (alleen onderstel besteld). Ze liegen er ook niet over dat het uit China komt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• selow001
[...]

[Afbeelding]
Is die 125kg niet het maximum gewicht wat 1 poot aan kan? Dan kan ik me voorstellen dat ze 150kg aanhouden voor het hele buro. (Mijn MRC Comfort heeft namelijk 80kg per poot (sticker met 800N op elke poot) en 100kg voor het hele buro.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arctos
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:55
[...]

[Afbeelding]
Is deze bij Bol.com precies dezelfde als bij MultiRatio zelf wordt aangeboden op https://www.multiratio.nl...ta-elektrisch-160-x-80-cm ?
Prijs bij Bol is 3 tientjes minder, nl 449 en bij Multiratio 482,79 (399 excl). Met zwart onderstel lijkt het andersom, zelfde prijs bij MultiRatio maar 559 bij Bol. Als dit weer dezelfde is dan want draagkracht wordt dan nl als 80 kg aangegeven bij Bol, bij Multiratio zie ik zo gauw geen modellen met 80kg draagkracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyep
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-08-2021
Dag allen,

Zeer handig topic dit. Bedankt iedereen voor het delen van al deze informatie en jullie ervaringen. Na wat ctrl + f'en door de meeste pagina's, zie ik dat de diepte van de voeten van bureau's (dus de horizontale lengte van de "desk feet") nog weinig besproken is. Bij de meeste bureau's is dit ongeveer 70 cm, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een elektrisch zit/sta bureau met geheugenfunctie, het liefst met C-frame (maar T-frame mag ook), waarvan de diepte van de feet zo kort mogelijk is.

De perfecte kandidaat was voor mij de Uplift V2 (C-frame, 24" inch feet), vanwege de feet length van 61 cm, maar deze wordt vooralsnog alleen verkocht in de US, en de verzendskosten naar Nederland zijn torenhoog (meer dan 500 euro, dus nog meer dan de kosten van het frame zelf). Deze valt dus af, helaas (tenzij iemand een website of leverancier weet te noemen waar deze verzendskosten niet zo hoog zijn).

Ik heb m'n ogen ook op de Jarvis van Fully, maar hiervan zijn de feet zo'n 68 cm.

Alternatieven heb ik nog niet kunnen vinden. Zijn er hier misschien mensen die van een elektrisch zit/sta frame weten met ondiepe desk feet?

Thanks!

hyep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• selow001
Arctos schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:54:
[...]

Is deze bij Bol.com precies dezelfde als bij MultiRatio zelf wordt aangeboden op https://www.multiratio.nl...ta-elektrisch-160-x-80-cm ?
Prijs bij Bol is 3 tientjes minder, nl 449 en bij Multiratio 482,79 (399 excl). Met zwart onderstel lijkt het andersom, zelfde prijs bij MultiRatio maar 559 bij Bol. Als dit weer dezelfde is dan want draagkracht wordt dan nl als 80 kg aangegeven bij Bol, bij Multiratio zie ik zo gauw geen modellen met 80kg draagkracht
Even opletten, want dit is ook de enige uitvoering die niet via MultiRatio zelf wordt aangeboden via bol.com. Ik heb geen idee of dit enige invloed heeft en ook heb ik geen ervaring met deze leverancier, maar let hier dus wel even op! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:58

MEJ

selow001 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:36:
[...]

Even opletten, want dit is ook de enige uitvoering die niet via MultiRatio zelf wordt aangeboden via bol.com. Ik heb geen idee of dit enige invloed heeft en ook heb ik geen ervaring met deze leverancier, maar let hier dus wel even op! *O*
Ik zie op bol.com verkoop door Multi Ratio...

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonerider
selow001 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:14:
[...]

Is die 125kg niet het maximum gewicht wat 1 poot aan kan? Dan kan ik me voorstellen dat ze 150kg aanhouden voor het hele buro. (Mijn MRC Comfort heeft namelijk 80kg per poot (sticker met 800N op elke poot) en 100kg voor het hele buro.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iStywoUseVxFhqXJTko_BA63eg0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RSm4LWlOFibdZelWa8KOps37.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonerider
[...]

lijkt wel dezelfde te zijn, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pao
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-01-2022

Pao

[...]

Ja, is hetzelfde. Als je ze belt krijg je de bol.com prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Beetje gek dat MRC dan blijft volhouden dat hij 150kg kan hebben. Producent geeft ook gewoon max 125 aan. Het is dat shipping zo duur is. Anders was het wel interessant om voor USD190,- die onderstellen uit China te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
Pao schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 00:27:
[...]

Ja, is hetzelfde. Als je ze belt krijg je de bol.com prijs.
Zelfde prijs maar wel met inhuizen?

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 08:42
Kan men het bestaan van mijn wens bevestigen of mij uit de droom helpen: ik zou een zit-sta bureau met memory willen, formaat 75-80x200, kleur wit, memory met min. 2 standen.. En dat allemaal voor maximaal €350,-? Draagkracht maakt niet. Zou niet weten waar je 125kg voor nodig hebt..

Het is niet dat ik geen onderzoek wil doen, want daar ben ik nog mee bezig. Het scheelt wel als ik direct weet dat mijn budget niet realistisch is.

Denk dat zoals velen mijn behoefte voor een sta bureau voort komt uit gezondheadsidealen. Helaas twijfel ik of ik meer dan €350,- hiervoor wil betalen. M'n Ikea zit bureau met €25 linnmon blad en 2x Alex kast van €60/stuk is aanzienlijk goedkoper, waardoor bedragen van €500 niet realistisch (voor mij) lijken.

Eventueel enkel het onderstel. Dan monteer ik mijn Ikea blad erop. Lijkt mij gewoon mogelijk :)

[ Voor 18% gewijzigd door Sjeefr op 20-03-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Sjeefr schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:08:
Kan men het bestaan van mijn wens bevestigen of mij uit de droom helpen: ik zou een zit-sta bureau met memory willen, formaat 75-80x200, kleur wit, memory met min. 2 standen.. En dat allemaal voor maximaal €350,-? Draagkracht maakt niet. Zou niet weten waar je 125kg voor nodig hebt..

Het is niet dat ik geen onderzoek wil doen, want daar ben ik nog mee bezig. Het scheelt wel als ik direct weet dat mijn budget niet realistisch is.

Denk dat zoals velen mijn behoefte voor een sta bureau voort komt uit gezondheadsidealen. Helaas twijfel ik of ik meer dan €350,- hiervoor wil betalen. M'n Ikea zit bureau met €25 linnmon blad en 2x Alex kast van €60/stuk is aanzienlijk goedkoper, waardoor bedragen van €500 niet realistisch (voor mij) lijken.

Eventueel enkel het onderstel. Dan monteer ik mijn Ikea blad erop. Lijkt mij gewoon mogelijk :)
Zou inderdaad op zoek gaan naar een onderstel. Die zijn wel te krijgen voor 250-300. Dan zelf een goedkoop blad zoeken. Of hergebruiken van je huidige bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Sjeefr schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:08:

Ik kocht een Flexispot ek2 (en dit is dan weer Sanodesk) onderstel en legde het blad wat ik al had erop, van Ikea. Zoek even terug in dit topic voor plaatjes.

De Linnmon is niet massief, dat kan vervelend zijn bij vastschroeven, maar er staan in dit topic ook gefineerde bladen die je de kop niet kosten. Doe je alles zelf, kan je zeker rond die prijs uitkomen.

Ik sta tegenwoordig hele dagen te webcammen, de investering is het mij dus waard. Let wel op, tikken in de hoogste stand kan beweging geven, alle waar is naar zijn geld.

Blad: www.tafelbladen.eu > lees het topic voor ervaringen!
Onderstel: de.flexispot.com > lees het topic voor ervaringen! (En er zijn altijd aanbiedingen)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobstar
  • Laatst online: 19-03 11:58
Hallo mensen ik was al even een tijdje opzoek naar een zit/sta bureau maar ik kom er nog niet echt uit welke nou voor mij goed zou werken.

Ik heb nu zo'n ikea setup met 2 alex ladekastjes en karlby keukenblad van 63 diep en 187 breed

Het liefst zou ik een blad willen met ongv gelijke breedte maar iets dieper en dan zwarte poten eronder met iets van een walnoot of mat zwart blad

Ik kwam deze 2 ook nog tegen:
https://www.kickstarter.c...stand-desk-with-power-hub
https://shop.yaasa.nl/yaasa/desk-pro-ii-180x80-cm

heeft iemand hier ervaring mee? Die yaasa lijkt wel top en die adjustabot wat te goedkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesn
  • Laatst online: 26-06-2023
Erg fijn topic dit. Ik heb er al veel van opgestoken, bedankt daarvoor. Net als velen hier, ben ik ook op zoek naar een goed zit-sta bureau voor thuiswerken. Ik zie veel goede verhalen voorbij komen over de Boho bureaus, dus die wil ik ook aanschaffen. Wat me opvalt is dat bijna iedereen voor de Boho Basic Line gaat, terwijl ze nog drie andere bureaus in het assortiment hebben: https://www.boho-office.c...t-adjustable-desk-frames/. Alles op een rijtje:

Boho Homedesk: 289 euro
Boho Basic Line: 389 euro
Boho Easydesk Line: 395 euro
Boho Premium Line: 459 euro

Ik wil er zelf een 120 x 80 cm blad op bevestigen van mijn oude bureau, maar ik hou graag de optie open om in de toekomst een groter blad te bevestigen. Alle bureaus hebben een uitschaafbaar frame, dus die optie is er. Heeft iemand ervaring met de Homedesk, Easydesk of Premium Line? De Homedesk is een stuk goedkoper, maar mogelijk ook minder stabiel? Ik ben benieuwd en hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@jesn waarom boho en geen flexispot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesn
@Inspired

Ja, goede vraag. Waarschijnlijk is het vergelijkbaar, maar het voelt allemaal wat degelijker bij Boho. Die verstrekken er ook een keurmerk bij (TUV). Ik vond de Duitse site van Flexispot erg onoverzichtelijk met al die verschillende modellen, maar ik zit nu op de Engelse site en dat is een stuk duidelijker met een handig overzicht (het zijn er wel erg veel...) en een buyer guide:

Overzicht alle modellen: https://flexispot.co.uk/h...ing-desks-comparison.html
Buyer guide: https://flexispot.co.uk/standing-desks-buyer-guide

Ga jij voor de MRC? Of nu toch voor een Flexispot, en zoja, welke dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:35
jesn schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:35:
Erg fijn topic dit. Ik heb er al veel van opgestoken, bedankt daarvoor. Net als velen hier, ben ik ook op zoek naar een goed zit-sta bureau voor thuiswerken. Ik zie veel goede verhalen voorbij komen over de Boho bureaus, dus die wil ik ook aanschaffen. Wat me opvalt is dat bijna iedereen voor de Boho Basic Line gaat, terwijl ze nog drie andere bureaus in het assortiment hebben: https://www.boho-office.c...t-adjustable-desk-frames/. Alles op een rijtje:

Boho Homedesk: 289 euro
Boho Basic Line: 389 euro
Boho Easydesk Line: 395 euro
Boho Premium Line: 459 euro

Ik wil er zelf een 120 x 80 cm blad op bevestigen van mijn oude bureau, maar ik hou graag de optie open om in de toekomst een groter blad te bevestigen. Alle bureaus hebben een uitschaafbaar frame, dus die optie is er. Heeft iemand ervaring met de Homedesk, Easydesk of Premium Line? De Homedesk is een stuk goedkoper, maar mogelijk ook minder stabiel? Ik ben benieuwd en hoor het graag.
Heb hier 2x een Boho Basic line staan en ben daar echt super tevreden over. Dus als je vragen hebt, vraag maar raak. Heb er een 2cm dik eiken werkblad op geschroefd van 160x80. Werkt uitstekend. Wiebelt ook niet bij het typen.

Net als jij sprak mij de TUV keuring mij meer aan dan de Flexispot onderstellen.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Zo'n TUV keuring zegt me persoonlijk niet super veel. Het komt waarschijnlijk zo'n beetje allemaal uit dezelfde fabriek in China. Neemt niet weg dat Boho wel een goede optie is. Hier in huis staat ook al een Ikea Idasen. Bevalt verder ook goed maar is wat prijzig voor wat je krijgt. Al is hij wel super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbis
  • Laatst online: 26-03-2021
Ik wil een el. Hoog laag bureau bestellen bij multi ratio zonder werkblad en zoek een blad ( 80 x140) met afgeronde hoeken en geen scherpe voorrand, weet iemand een merk cq oplossing voor mij? Laten maken is erg prijzig en het bamboe blad van jarvis is qua vorm wel goed , maar gelet op de kern en de verbinding met de linea minder geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
Nico Klus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:33:
[...]

vandaag een mailtje dat hij verzonden is (DHL). Gaat sneller dan verwacht.

Iemand ervaring met de kabelgoot Turn van Worktrainer?

[ Voor 18% gewijzigd door Nico Klus op 23-03-2021 16:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fender89
  • Laatst online: 07:28
Gisteren zijn bij mij twee Sit-right bureau's geleverd en gemonteerd
(.. gekocht via de iBood actie 25-02 j.l.)

Beide bureau's zijn 140x80 en het blad heeft de kleurstelling ' Havanna / Cuba '

Eerste indruk/ervaringen:
  • Mooi, stevig bureau! Vrijwel geen enkele 'wiebel' , tenzij je de bewoel bewust gaat forceren als je staat.
  • Het bureau kan tot 130cm hoog.
  • Bureau is voorzien van 2 Bosch motoren. De motoren maken vrijwel geen geluid, in zoverre ik dat kan vergelijken met andere merken via bijv. YouTube filmpjes. Je hoort enkel een zacht 'gezoem' als je de hoogte gaat verstellen.
  • Maximale belasting - aldus de handleiding- is 80 Kg. Ruim voldoende voor mijn gebruik.
  • Bedieningspaneel heeft 4 geheugen functies en een USB (charger) aansluiting.
Uiteraard heb ik enkele fotootjes gemaakt voor jullie.
Nu nog zoeken naar een goede kabelgoot en bureaumat/muismat..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leiS_04Ajf5A3qWmE8j1rpIpFGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HebU79p2wkRMwJ2hna1XA6Gq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VE-13K_V9HDLvUWx_F0ozCi04Zw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxhYDn6rnRSOJLEy2GlBel9e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWZ6cdhkKmyVP9YTPfgujzaqDAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BioGwX6Jf3zVBX5Rblb0tK4B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_fnPa4FkNuqN2UNsnBxUze-pwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AuESpmMJqkU7l1zYhdMJGR3C.jpg?f=fotoalbum_large

NB: Wel had ik het gisterenavond al gepresteerd om de boel te 'blokkeren' Ik zat een beetje met de instellingen te spelen/testen. Dus bureau omhoog, omlaag, omhoog etc... Totdat ..' desk says no ..'
Slik..oeps. Google leerde mij echter dat dit normaal gedrag is bij zit-sta bureau's om de motor te beschermen tegen oververhitting (....het display gaf ook ' hot ' aan als error..). Schijnbaar zijn dergelijke bureau's ontworpen om maximaal 2 minuten actief versteld te worden, waarna er een afkoelingsperiode van +-18 minuten wordt ingezet.
En zo was het ook, na die tijd kon ik het bureau weer normaal gebruiken zonder error ... O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:19

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik heb sinds een tijdje dit zit/sta bureau. Bevalt prima, is voldoende stabiel in zit en sta stand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFSO04ebei7bHAP7CZvuSvhpHhc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zynmGS1LMSJde6GhPLSNEQKc.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je op de foto kunt zien heb ik de monitor nu tijdelijk op een verhoging geplaatst omdat ik graag mijn monitor flink hoog heb. Dit is een donker bruin, half rond eindstuk van het Ikea galant bureau.

Omdat ik dit qua kleur niet goed vind passen bij het bureau ben ik aan het kijken naar alternatieven. Ik zit er nu aan te denken om hier een eiken plank van 30x140 te bestellen, 3cm dik, behandeld in white olie. Daar wil ik dan zwarte pootjes onder zetten (zoiets bijvoorbeeld).

Met zo'n brede verhoogde plank op het bureau kan ik eenvoudig de monitor en laptop naast elkaar plaatsen en ziet het er meer als 1 geheel uit. Moet zeggen dat het wel een dure oplossing is maar ik met een brede monitor vind ik een smalle verhoging zoals ik nu heb niet echt mooi.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:08
Na het doorspitten van dit topic sta ik op het punt om de EC5 bij Flexispot te bestellen. Zonder frame, want ik heb een zelfgemaakt blad van steigerhout (180x90cm). Blad is vrij zwaar maar lijkt me dat dat geen probleem moet zijn.

Wat me er nog wel van heeft weerhouden om gelijk te bestellen is dat ik me afvraag hoe het met de garantie zit, gezien het feit dat 'ie vanuit Duitsland geleverd zal worden. Iemand al een beroep op de garantie moeten doen, en zo ja hoe verliep dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesn
Leviathius schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:03:
[...]

Heb hier 2x een Boho Basic line staan en ben daar echt super tevreden over. Dus als je vragen hebt, vraag maar raak. Heb er een 2cm dik eiken werkblad op geschroefd van 160x80. Werkt uitstekend. Wiebelt ook niet bij het typen.

Net als jij sprak mij de TUV keuring mij meer aan dan de Flexispot onderstellen.
Mooi dat de bureaus bevallen! Waarom ben je voor de Basic Line gegaan en niet voor een van andere modellen? En waar heb je je blad vandaan gehaald?
HowsMyApple schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:58:
Na het doorspitten van dit topic sta ik op het punt om de EC5 bij Flexispot te bestellen. Zonder frame, want ik heb een zelfgemaakt blad van steigerhout (180x90cm). Blad is vrij zwaar maar lijkt me dat dat geen probleem moet zijn.

Wat me er nog wel van heeft weerhouden om gelijk te bestellen is dat ik me afvraag hoe het met de garantie zit, gezien het feit dat 'ie vanuit Duitsland geleverd zal worden. Iemand al een beroep op de garantie moeten doen, en zo ja hoe verliep dat?
Ik heb de website van Flexispot doorgespit en de EC5 is inderdaad een goede optie. Hij is via de Duitse website alleen wel pas leverbaar vanaf 30 april... De E5 en E6 zijn niet leverbaar. Een andere optie is de E7, maar de review van @sharkzor vind ik teleurstellend, zie hieronder. Blijkbaar doet de Bekant van de IKEA het stuk beter qua stabiliteit. En dan heb je ook nog de EQ5, EK2 of ED2, zoveel opties...
sharkzor schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:15:
Even een quick review hier van de flexispot E7.
Mijn vrouw heeft de ikea bekant dus die neem ik als referentie.

Ik had al een 180x80 blad, dus dit leek me een mooie oplossing. Ik las dat de e5 nog wel eens instabiel kon zijn dus daarom de e7 gekozen.

positief:
Goede handleiding. makkelijk inelkaar te zetten.
motor is stil

minder positief:
Afhankelijk van de breedte kan je de plaat om de kabels mee af te dekken wel/niet plaatsen.
niet super stabiel.

tov de ikea bekant:
De bekant (is wel maar 160cm ipv 180 bij mij) is veeel steviger. Je mist dan ook de middenbalk.
Ik heb 2x 25inch schermen aan een arm en die wiebelen nu een beetje bij het typen. Mijn vorige onderstel (ahrend ) had ook zo'n midden balk en dat maakte het bureau zeer stevig.
De motor is wel veel stiller en er zit een geheugen functie op.

Al me al gemixte gevoelens hierbij. Jammer dat deze niet zo stevig is als verwacht.
Mijn tip zou dan ook zijn om een onderstel/bureau te zoeken met een midden balk erin.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de E7 slechter zou zijn dan de bekant qua stabiliteit. De E7 is het model met de meeste stabiliteit van Flexispot. De bekant komt er juist niet best vanaf. (https://www.btod.com/blog/ikea-bekant-review/) Lastig. De Idasen komt er wel goed vanaf qua stabiliteit. Dus wellicht dat ik daar toch maar een tweede van laat komen. (https://www.btod.com/blog/ikea-idasen-desk-review/)

Vraag me persoonlijk ook af hoe de stabiliteit is tussen de E7/Boho Basic line en de Idasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
jesn schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:45:
[...]

Mooi dat de bureaus bevallen! Waarom ben je voor de Basic Line gegaan en niet voor een van andere modellen? En waar heb je je blad vandaan gehaald?
De Basic line was het model met 2 motoren en goed geprijst (380 op Amazon). Ook heeft hij een auto-stop functie bij verhogen/verlagen, memory functies (uiteraard) en 1-click rise/lower functies en nog wel wat zaken. De Premium line was vooral een stuk duurder en bood niet veel meer functies vond ik.

Het blad is van Woood en gekocht bij de Gamma. https://www.gamma.nl/asso...-eiken-160x90cm/p/B105977. Beits erop gemikt ook van Gamma huismerk en ziet er netjes uit vind ik :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNDUXr3P2XiOSpQkXS4rfsMNlJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVqTI3XdTX4S6VyguxKvn4eS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
@Leviathius dat ziet er mooi uit! Ik heb hetzelfde blad. Hoeveel lagen lak heb je er op moeten smeren voordat het dekte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ruud2001 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:42:
Ik heb sinds een tijdje dit zit/sta bureau. Bevalt prima, is voldoende stabiel in zit en sta stand.

[Afbeelding]

Zoals je op de foto kunt zien heb ik de monitor nu tijdelijk op een verhoging geplaatst omdat ik graag mijn monitor flink hoog heb. Dit is een donker bruin, half rond eindstuk van het Ikea galant bureau.

Omdat ik dit qua kleur niet goed vind passen bij het bureau ben ik aan het kijken naar alternatieven. Ik zit er nu aan te denken om hier een eiken plank van 30x140 te bestellen, 3cm dik, behandeld in white olie. Daar wil ik dan zwarte pootjes onder zetten (zoiets bijvoorbeeld).

Met zo'n brede verhoogde plank op het bureau kan ik eenvoudig de monitor en laptop naast elkaar plaatsen en ziet het er meer als 1 geheel uit. Moet zeggen dat het wel een dure oplossing is maar ik met een brede monitor vind ik een smalle verhoging zoals ik nu heb niet echt mooi.
Waarom geen monitorarm? Ben je flexibeler qua instelling in hoogte, maar ook kijkafstand. Vind het zelf erg chill, zeker ook als je gaat staan. Is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind het ook opgeruimder staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:19

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

PnD schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:31:
[...]

Waarom geen monitorarm? Ben je flexibeler qua instelling in hoogte, maar ook kijkafstand. Vind het zelf erg chill, zeker ook als je gaat staan. Is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind het ook opgeruimder staan
Ik twijfel voornamelijk of een monitor van 12,14 kg stabiel kan hangen aan zo’n arm. Enig idee?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ruud2001 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:03:
[...]

Ik twijfel voornamelijk of een monitor van 12,14 kg stabiel kan hangen aan zo’n arm. Enig idee?
Die van mij niet, is er een met een gasveer en kan tot 8kg newstar FPMA-D750WHITE

Ze bestaan zeker wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
AMD1800 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:24:
@Leviathius dat ziet er mooi uit! Ik heb hetzelfde blad. Hoeveel lagen lak heb je er op moeten smeren voordat het dekte?
Ik had de plank eerst licht geschuurd met 240grit (of nog fijner zelfs, geen idee meer). Vervolgens met een nat doekje afgedaan om al het zaagsel weg te hebben. Heb vervolgens 3 lagen gedaan van deze beits: https://www.gamma.nl/asso...-ml-palissander/p/B111623
Had 250ml gekocht en daarmee kon ik 3 lagen doen maar de onderkant maar 1x met het restant beits wat overbleef. Dunne lagen gedaan, wilde hem niet te donker hebben. Je zou dus ook de 750ml kunnen kopen voor de zekerheid. Met een rollertje aangebracht en tussen elke laag laten drogen en heel licht geschuurd om het vlak te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
@Leviathius als mijn plank weer opnieuw gelakt moet worden neem ik dit mee. Ik heb 4 lagen rambo pantserlak op beide kanten gedaan uit de pot van 750ml. Ik heb niet tussen elke laag geschuurd. De lak van de gamma lijkt dus een stuk beter te dekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesn
Leviathius schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:45:
[...]

De Basic line was het model met 2 motoren en goed geprijst (380 op Amazon). Ook heeft hij een auto-stop functie bij verhogen/verlagen, memory functies (uiteraard) en 1-click rise/lower functies en nog wel wat zaken. De Premium line was vooral een stuk duurder en bood niet veel meer functies vond ik.

Het blad is van Woood en gekocht bij de Gamma. https://www.gamma.nl/asso...-eiken-160x90cm/p/B105977. Beits erop gemikt ook van Gamma huismerk en ziet er netjes uit vind ik :D

[Afbeelding]
Bedankt voor de reactie en antwoorden. Ik heb besloten om ook voor deze te gaan. Helaas is hij inmiddels iets duurder via Amazon dus ik kan hem net zo goed via de Boho website bestellen. En inderdaad een mooie set-up zo, ziet er erg goed uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 15:10
J-East schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:57:
[...]

Vandaag binnen gekregen en in elkaar gezet. In ben er erg blij mee! Het monteren was een peulenschil. Op hoogte staat het bureau behoorlijk stabiel, al heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Natuurlijk wiebelt het scherm (op voet) een beetje, maar niet storend. Het in hoogte verstellen gaat erg snel en vrij stil, met op de display een weergave van de hoogte in cm. Ook zitten er 4 geheugenfuncties op en zit aan de zijkant van het display een USB-poort.

Dus jep, voor minder dan € 500,- (incl. BTW) een prima aankoop _/-\o_

Edit: anti-collision werkt ook uitstekend, staat zeer snel stil en schiet daarna weer iets naar boven.
Thanks voor deze tip!

Ik heb deze zojuist ook besteld. Wit frame met licht eiken blad in de afmeting 180x80. Verder nog de kabelgoot besteld.

Zal zodra alles binnen is hier ook mijn ervaring delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:08
Vraagje aan de eigenaren van een Boho Basic lline: Is het een must om de bijbehorende kabelgoot erbij te nemen, gezien hoe de kabels van de motoren lopen? Aan het plaatje te zien lijkt het erop dat de goot in het midden van het blad komt te hangen en ik vraag me af of je er dan niet continue met je knieen tegenaan komt?

Bij deze lijk je zelf te kunnen bepelen waar je 'm tegen je blad aan schroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
J-East schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:57:
[...]

Vandaag binnen gekregen en in elkaar gezet. In ben er erg blij mee! Het monteren was een peulenschil. Op hoogte staat het bureau behoorlijk stabiel, al heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Natuurlijk wiebelt het scherm (op voet) een beetje, maar niet storend. Het in hoogte verstellen gaat erg snel en vrij stil, met op de display een weergave van de hoogte in cm. Ook zitten er 4 geheugenfuncties op en zit aan de zijkant van het display een USB-poort.

Dus jep, voor minder dan € 500,- (incl. BTW) een prima aankoop _/-\o_

Edit: anti-collision werkt ook uitstekend, staat zeer snel stil en schiet daarna weer iets naar boven.
Ook hier bedankt voor de tip! Zojuist het zwarte frame besteld met robson eiken blad, in de 180x80 variant. Net iets over de € 500,- :) Qua kabelgoot de 105cm variant besteld die ergens anders in dit topic vernoemd werd.

[ Voor 10% gewijzigd door zenith op 29-03-2021 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Ik heb afgelopen weekend toch maar een tweede Idasen onderstel opgehaald. Ding staat enorm stabiel op hoogte (komt ook naar voren uit de test) en nadelen neem ik maar voor lief. Voordeel vind ik verder dat ik bij issue gewoon naar de Ikea kan (om de hoek) en ook nog eens 10 jaar garantie. Anderen gaan tot max 5 jaar en dan zit je met opsturen etc. Kan ook nergens echt vinden of een Flexispot/Boho nu net zo stabiel staat op hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPep
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03 18:36
Even ter info voor degene die Flexispot overwegen; niet doen.

Ik heb begin februari mijn onderstel (EC5, wit) besteld en inmiddels nog niets binnen. Recent een DHL code gekregen, maar vandaag het excuus dat het onderstel in de rij in het Suez kanaal staat. Leverdatum is nu voor de 4e keer verplaatst naar inmiddels 30 april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 12:00
SamPep schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:19:

Ik heb begin februari mijn onderstel (EC5, wit) besteld en inmiddels nog niets binnen. Recent een DHL code gekregen, maar vandaag het excuus dat het onderstel in de rij in het Suez kanaal staat. Leverdatum is nu voor de 4e keer verplaatst naar inmiddels 30 april.
Waar heb je hem besteld? (DE/UK?). Ik heb prima ervaringen met Flexispot DE, waar het pakket na ongeveer een week al geleverd werd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
iMick schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:41:
[...]

Waar heb je hem besteld? (DE/UK?). Ik heb prima ervaringen met Flexispot DE, waar het pakket na ongeveer een week al geleverd werd...
UK kan sinds dit jaar niet meer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPep
iMick schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:41:
[...]

De Duitse winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:35
SamPep schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:19:

Deze ervaring deel ik niet. Ik heb de EC5 (zwart) besteld 10 maart. Hij zou vandaag binnenkomen volgens DHL. Maar ben niet thuis dus geen idee of die binnenkomt. Heb aangegeven dat DHL woensdag mag langskomen.

[ Voor 32% gewijzigd door Bobbje op 29-03-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPep
Bobbje schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:58:
[...]

Deze ervaring deel ik niet. Ik heb de EC5 (zwart) besteld 10 maart. Hij zou vandaag binnenkomen volgens DHL. Maar ben niet thuis dus geen idee of die binnenkomt. Heb aangegeven dat DHL woensdag mag langskomen.
Ten tijde van mijn bestelling was de zwarte inderdaad op voorraad. Ik heb toen bewust gekozen voor de witte versie, die zou 2 weken later beschikbaar zijn. Dat werd echter keer op keer verplaatst. Nu dus in de wachtrij in het Suezkanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Mja. Flexdesk kan er natuurlijk niet wat aan doen. Je kunt anders cancellen en wat anders bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 09:58
HowsMyApple schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:58:

Ik heb een Flexispot ED2 onderstel besteld eind januari (€280 met promotie toen), uiteindelijk pas een week of 2 geleden in elkaar gezet. Ik heb eerst nog een blad gemaakt.

Alles in elkaar zetten ging vrij vlot, maar bij de eerste test ging er maar 1 van de 2 poten omhoog. Een "grinding" noise uit de andere motor/poot.

Dan een (gedetailleerd) ticket aangemaakt op de Flexispot website en ik had een dag later een standaard antwoord terug: "Heb je al proberen te resetten?". Bijna verbatim mijn ticket kunnen copy/pasten en dan is het naar 2e lijns support gegaan denk ik. Een iets gedetailleerdere vraag gekregen, maar het probleem bleef, dan hebben ze een nieuwe motor uit China verzonden. Dat duurde ongeveer 5 werkdagen, let wel, ze hebben me enkel een nieuwe motor gestuurd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dct6k4N.jpg

Daarop de poot waarin de motor zat onder de tafel uitgehaald, motorbehuizing open gedaan en daar bleek er nog iets kapot te zijn. De overbrenging tussen de motor en de schroef in de poot: (Zie gebroken stuk rechts onder)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vokrYGt.jpg

Dus wederom een berichtje gestuurd, dag later (vandaag) mailtje gekregen dat het koppelstuk ook onderweg is uit China.

Al bij al zijn ze responsief, onderdelen uit Europa waren wel leuk geweest en ik had eerlijk gezegd ook liever de poot niet open moeten maken om aan de motor te kunnen.Voordeel is dat ik er een werkende DC motor heb aan overgehouden voor een volgend projectje :)

Edit: Ik heb mijn ticket trouwens in het engels aangemaakt, kreeg eerst duitse berichten terug, maar dat was na het 2e bericht ook gewoon in het engels.

[ Voor 3% gewijzigd door demichiel op 29-03-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-04 12:08
Ik heb de neiging om te gaan voor het Fully frame. Al dan niet met hardhout top, maar denk zelf dat ik een maatwerk blad ga halen (wil eigelijk 70 diep en richting 200cm breed)

Iemand ervaring met dergelijke afmetingen en de evt beweging van het bureau?
Zie dat hier veel voor de goedkopere oplossingen gaan. En zoek eigelijk iets naar nog meer premium dan Fully. wil er prima 700 tot 1000 euro aan uitgeven als die maar goed is. Ik werk enorm veelt huis namelijk. Iemand evt nog alternatieve suggesties uit een top segment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
mr3000 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:23:
Ik heb de neiging om te gaan voor het Fully frame. Al dan niet met hardhout top, maar denk zelf dat ik een maatwerk blad ga halen (wil eigelijk 70 diep en richting 200cm breed)

Zie dat hier veel voor de goedkopere oplossingen gaan. En zoek eigelijk iets naar nog meer premium dan Fully. wil er prima 700 tot 1000 euro aan uitgeven als die maar goed is. Ik werk enorm veelt huis namelijk. Iemand evt nog alternatieve suggesties uit een top segment?
Ik heb een Autonomous frame met een massief eiken blad van 210 x 75. Ik heb de SmartDesk 2 Premium van Autonomous. Het bevalt zeer goed. Ik heb twee monitoren aan een monitorarm en als ik sta en typ is er wel lichte beweging in het scherm ja. Ik vind het niet storend. Ik heb geen vergelijking met andere bureaus, maar persoonlijk denk ik dat het eerder te maken heeft met de monitorarm dan met het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 21:27
ik heb ook mijn flexispot ec5 binnen (wat een zware doos zeg, 30kg bijna)

Voor degenen die ook nog een mooie ladeblok erbij zoeken:
https://www.songmics.de/h...ation/aktenschraenke.html

momenteel een -10% actie lopende met de kortingscode EASTER10.

Ik heb er een mooie zwarte bijbesteld met 3 lades.

Ze hebben hier ook een zit/sta bureau voor €199 (enkele motor), geen idee wat de kwaliteit is.
Volgens mij komen ze allemaal uit china maar goed :-)
https://www.songmics.de/tischgestell-lsd010b01.html

[ Voor 23% gewijzigd door genc007 op 30-03-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxustiti
  • Laatst online: 07-03 21:52
Iemand die de RODULF van IKEA heeft? Hoe is deze qua stabiliteit?
https://www.ikea.com/nl/n...-sta-grijs-wit-s99326170/

Heeft er iemand de EC5 en al een tijdje geprobeerd? Hoe is deze qua stabiliteit? Hij is in specs wel minder dan de E5 maar ziet er wel goed uit, alleen die levertijd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Maxustiti schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:57:
Iemand die de RODULF van IKEA heeft? Hoe is deze qua stabiliteit?
https://www.ikea.com/nl/n...-sta-grijs-wit-s99326170/

Heeft er iemand de EC5 en al een tijdje geprobeerd? Hoe is deze qua stabiliteit? Hij is in specs wel minder dan de E5 maar ziet er wel goed uit, alleen die levertijd |:(
Iets met boten en populaire producten denk ik zo.

Ik snap je E5 va EC5 ff niet.

Het is de 5, de C slaat op het controlepaneeltje?
Helpt deze pagina? https://de.flexispot.com/standing-desks-buyer-guide

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arctos
  • Laatst online: 10:55
pjottum schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:02:
[...]

Iets met boten en populaire producten denk ik zo.

Ik snap je E5 va EC5 ff niet.

Het is de 5, de C slaat op het controlepaneeltje?
Helpt deze pagina? https://de.flexispot.com/standing-desks-buyer-guide
Op https://de.flexispot.com/standing-desks-buyer-guide wordt de E5 niet benoemd, maar specificaties van de E5 op https://de.flexispot.com/...ares-tischgestell-e5.html zijn zeker niet gelijk aan die van de EC5.

E5:
Traglast 125kg
Geschwindigkeit 38mm/s
Höhenverstellung 62-125cm
Gewichte 27,4kg
Rahmenbreite 110-180cm

EC5:
Traglast 100kg
Geschwindigkeit 35mm/s
Höhenverstellung 62-127cm
Gewichte 28,2kg
Rahmenbreite 110-170cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
E5 en EC5 zijn inderdaad weer wat andere modellen. De E5 kan ook tot 2m blad. De EC5 (officieel) weer niet. Poten zijn ook wat anders. Zie ook; https://flexispot.co.uk/height-adjustable-desk-ec5.html

Geen idee of er verschil is qua stabiliteit. Dat blijft allemaal wat lastig bij Flexispot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
mr3000 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:23:

Ik ben zelf uiteindelijk voor het extended frame van fully gegaan met een cando massief eikenhouten blad (200x90) van de bauhaus. Keuzes die bij mij de doorslag gaven waren garantie, levertijd, looks, geluid, reviews en prijs. Ik heb het blad in de olie gezet.

Qua stabiliteit zit het er iets meer beweging in dan het (geen idee welk merk) lelijke zit/sta bureau op kantoor. Ik stoor me er niet aan en het valt me voornamelijk op doordat de planten bewegen als ik op het bureau leun. Een stabiele monitor doet ook wonderen. Beweging in de breedte van het bureau op 'sta stand' (120cm) is wel 'redelijk'. Dit komt vermoedelijk doordat het frame op zijn max staat en er geen dwarsbalk bij zit. Echter moet ik bewust zo duwen om dit te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-04 12:08
Vesper64 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:14:
[...]

Ik ben zelf uiteindelijk voor het extended frame van fully gegaan met een cando massief eikenhouten blad (200x90) van de bauhaus. Keuzes die bij mij de doorslag gaven waren garantie, levertijd, looks, geluid, reviews en prijs. Ik heb het blad in de olie gezet.

Qua stabiliteit zit het er iets meer beweging in dan het (geen idee welk merk) lelijke zit/sta bureau op kantoor. Ik stoor me er niet aan en het valt me voornamelijk op doordat de planten bewegen als ik op het bureau leun. Een stabiele monitor doet ook wonderen. Beweging in de breedte van het bureau op 'sta stand' (120cm) is wel 'redelijk'. Dit komt vermoedelijk doordat het frame op zijn max staat en er geen dwarsbalk bij zit. Echter moet ik bewust zo duwen om dit te ervaren.
Thanks! ik denk dat het ook de Fully wordt. vond het interessant van de autonomous ook in NL leverbaar is maar die reviews zijn niet geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaickul
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik heb me de EC5 van flexispot besteld met de 100€ korting. Het tracking nummer hebben ze al gemaild, terwijl het normaal voor 15 april pas leverbaar zou zijn. Ik ben benieuwd. :)
Als werkblad heb ik een berken multiplex met linoleum afwerking gekocht. Kost me meer dan het onderstel, lol 😜 Maar ik hou wel van de looks van multiplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
Waar heb je dat blad gekocht?
Ik had gekeken bij https://www.trinityfurniture.nl/
Maar dan werd het blad meer dan 2x zo duur als het onderstel. Daarom was ik er nog niet over uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaickul
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Nico Klus schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:07:
Waar heb je dat blad gekocht?
Ik had gekeken bij https://www.trinityfurniture.nl/
Maar dan werd het blad meer dan 2x zo duur als het onderstel. Daarom was ik er nog niet over uit.
Bij Faust Linoleum https://faustlinoleum.com...table-top-solid-multiplex
360€ voor een 155x75x2,9cm blad. Dus zo'n 60€ duurder dan het onderstel. Is ook wel niet het grootste blad, maar ik zit met beperkte ruimte en voldoet aan mijn noden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:09
Kaickul schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:41:
Ik heb me de EC5 van flexispot besteld met de 100€ korting. Het tracking nummer hebben ze al gemaild, terwijl het normaal voor 15 april pas leverbaar zou zijn. Ik ben benieuwd. :)
Als werkblad heb ik een berken multiplex met linoleum afwerking gekocht. Kost me meer dan het onderstel, lol 😜 Maar ik hou wel van de looks van multiplex.
Ik had de EC2 besteld, zou bij mij van de week bezorgd worden maar helaas..het blijkt dat DHL het te zwaar vind en dus weer terugstuurt naar Flexispot. Op de DHL track en trace stond dat het pakket beschadigd was en retour ging, de webcare via twitter zei echter het volgende:

code:
1
Pakket CIXX8810449DE is helaas zelf retour gestuurd naar de afzender van het pakket. Het pakket was te zwaar voor het netwerk waarin het is afgegeven, hierdoor kon het niet in levering gaan.

Ik vind DHL al erg slecht in mijn regio, maar blijkbaar hebben ze het landelijk ook niet helemaal op orde. Ik ben nu in contact met Flexispot, die reageren wel erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overwatch
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-04-2022
Wauw, er gaat een hele wereld voor mij open.
Ik werk nu al een jaar aan mijn keukentafel.. een bar van 110 cm hoog met barkrukken. Ben 27 jaar maar vanochtend begon mijn rug voor het eerst toch wel te protesteren.

Ben gelijk op de IKEA website gaan kijken en zag daar de IDASEN zit/sta combinatie. Eigenlijk was ik al van plan deze te gaan bestellen (als ik iets in mijn hoofd heb moet het vandaag nog geregeld zijn.. iets met geen geduld) maar na het scannen van dit topic lijkt me dat toch niet zo'n goed idee.

Mijn appartement is super klein (35 m2) en dus ga ik mijn eetkamer "bar" omruilen voor een bureau. Voor die twee keer per jaar dat ik bezoek krijg vind ik het belangrijker een goed bureau te hebben dan een mooie eettafel. Toch wil ik proberen die twee wel een beetje te combineren, zodat ik eventueel mijn set up op kan ruimen als iemand langs komt voor een lunch of diner. De uitstraling van de tafel is dus wel een beetje belangrijk, ook omdat deze prominent in de woonkamer komt te staan.

Wat ik zo lees en de tafels die ik bekeken heb lijkt de Lineaflex MRC mij het meest geschikt. De poten zitten in het midden, wat de meeste mensen misschien juist vervelend vinden maar wat in mijn geval (semi-eetkamertafel) juist weer fijn is. Ik ben zelf 160 cm dus over de stabiliteit maak ik me niet heel veel zorgen, mijn huidige bar wiebelt ook wanneer ik er zachtjes tegenaan duw. Ook kan dit bureau relatief snel geleverd worden, wederom iets met geen geduld hebben en het snel geregeld willen hebben ;-).

Mijn vraag aan jullie is of er iemand is met het bruin eiken blad (liefst met zwart onderstel) die daar een foto van heeft. Ben erg benieuwd hoe die er in het "echt" uit ziet. En is het het waard om de kabelmanagement extra erbij te nemen?

Mochten jullie naar aanleiding van het bovenstaande andere tafels in gedachten hebben die jullie aanraden, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:30

DropjesLover

Dit dus ->

Ik ben ook op zoek naar een zit/sta bureau, maar bij voorkeur eentje met een L-vorm blad, of waar je in een ronding zit. Ik vind het fijner om met mijn ellebogen op het bureaublad te steunen dan een rechte vorm. Op het lange uiteinde staat altijd wat spul zoals mn werklaptop + docking station. Verder een kleine eigen desktop-pc en een 34" widescreen.

Ik heb nu een IKEA Bekant niet verstelbaar, en ben an sich wel tevreden, de 160cm breedte is prima. Ware het niet dat beide poten ietsje scheef op de grond staan (platvoeten naar buiten idee), wat ik niet meer goed gesteld krijg, en ik nu en in de toekomst wel heel veel thuiswerk, dus zit-sta wel welkom zou zijn.

Van m'n werk heb ik dit jaar in de werkkostenregeling een budget van €500 wat _eindelijk_ ook aan bureaus uitgegeven mag worden.
We gaan binnenkort de zolder verbouwen tot een fatsoenlijke werkkamer, dan is er ruimte zat voor een mooi bureau.

De gewenste L-vorm lijkt een beetje zeldzaam te zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door DropjesLover op 07-04-2021 18:23 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos Ofzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:57
DropjesLover schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:48:
Ik ben ook op zoek naar een zit/sta bureau, maar bij voorkeur eentje met een L-vorm blad, of waar je in een ronding zit. Ik vind het fijner om met mijn ellebogen op het bureaublad te steunen dan een rechte vorm. Op het lange uiteinde staat altijd wat spul zoals mn werklaptop + docking station. Verder een kleine eigen dektop-pc en een 34" widescreen.

Ik heb nu een IKEA Bekant niet verstelbaar, en ben an sich wel tevreden, de 160cm breedte is priam. Ware het niet dat beide poten ietsje scheef op de grond staan (platvoeten naar buiten idee), wat ik niet meer goed gesteld krijg, en ik nu en in de toekomst wel heel veel thuiswerk, dus zit-sta wel welkom zou zijn.

Van m'n werk heb ik dit jaar in de werkkostenregeling een budget van €500 wat _eindelijk_ ook aan bureaus uitgegeven mag worden.
We gaan binnenkort de zolder verbouwen tot een fatsoenlijke werkkamer, dan is er ruimte zat voor een mooi bureau.

De gewenste L-vorm lijkt een beetje zeldzaam te zijn?
Ik ken maar 3 opties, de BEKANT van Ikea,e Lineaflex MRC Pro line, of de Flexispot E3L.

Bekant en Flexispot is binnen je budget, lineaflex er buiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Koos Ofzo op 07-04-2021 17:12 . Reden: Flexispot toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:30

DropjesLover

Dit dus ->

Koos Ofzo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:07:
[...]

Ik ken maar 3 opties, de BEKANT van Ikea,e Lineaflex MRC Pro line, of de Flexispot E3L.

Bekant en Flexispot is binnen je budget, lineaflex er buiten.
Die Flexispot is niet leverbaar momenteel.
Ook Duits, hoe zit dat met levering in Nederland?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

DropjesLover schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:24:
[...]

Die Flexispot is niet leverbaar momenteel.
Ook Duits, hoe zit dat met levering in Nederland?
Kost een tientje, en dan komt, in mijn geval, een bus van DPD aan je deur.

Die hoekburos zijn inderdaad zeldzaam. Je kan ook denken dat je geen L in de hoogte hebt, en dus 2 buros waarvan je er maar 1 omhoog zet. Je staat wellicht niet de hele dag?

Ik heb zelf, als test, ooit een tafeltje op mijn buro gezet waar mijn laptop precies op paste. Gewoon, om te testen of ik uberhaubt zou gaan staan. Kan je nog even proberen voor je een smak geld uitgeeft?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 12:29
overwatch schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:27:
Wauw, er gaat een hele wereld voor mij open.
Ik werk nu al een jaar aan mijn keukentafel.. een bar van 110 cm hoog met barkrukken. Ben 27 jaar maar vanochtend begon mijn rug voor het eerst toch wel te protesteren.

Ben gelijk op de IKEA website gaan kijken en zag daar de IDASEN zit/sta combinatie. Eigenlijk was ik al van plan deze te gaan bestellen (als ik iets in mijn hoofd heb moet het vandaag nog geregeld zijn.. iets met geen geduld) maar na het scannen van dit topic lijkt me dat toch niet zo'n goed idee.

Mijn appartement is super klein (35 m2) en dus ga ik mijn eetkamer "bar" omruilen voor een bureau. Voor die twee keer per jaar dat ik bezoek krijg vind ik het belangrijker een goed bureau te hebben dan een mooie eettafel. Toch wil ik proberen die twee wel een beetje te combineren, zodat ik eventueel mijn set up op kan ruimen als iemand langs komt voor een lunch of diner. De uitstraling van de tafel is dus wel een beetje belangrijk, ook omdat deze prominent in de woonkamer komt te staan.

Wat ik zo lees en de tafels die ik bekeken heb lijkt de Lineaflex MRC mij het meest geschikt. De poten zitten in het midden, wat de meeste mensen misschien juist vervelend vinden maar wat in mijn geval (semi-eetkamertafel) juist weer fijn is. Ik ben zelf 160 cm dus over de stabiliteit maak ik me niet heel veel zorgen, mijn huidige bar wiebelt ook wanneer ik er zachtjes tegenaan duw. Ook kan dit bureau relatief snel geleverd worden, wederom iets met geen geduld hebben en het snel geregeld willen hebben ;-).

Mijn vraag aan jullie is of er iemand is met het bruin eiken blad (liefst met zwart onderstel) die daar een foto van heeft. Ben erg benieuwd hoe die er in het "echt" uit ziet. En is het het waard om de kabelmanagement extra erbij te nemen?

Mochten jullie naar aanleiding van het bovenstaande andere tafels in gedachten hebben die jullie aanraden, dan hoor ik het graag!
Ik heb recent de eettafel ook vervangen voor een Lineaflex MRC Comfort zwart met midden-eiken blad. Zeer tevreden, had het een jaar eerder moeten doen🙂 Doet ook prima dienst als eettafel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuXYtgH2rVZqHlC1Civ0PjYOEWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIagKtEbrYqGZgz9plONY71f.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 9 ... 34 Laatste

Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen