Rotinomm schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:14:
[...]
Ah juist, zo ver had ik zelf nog niet gekeken.
Wel gebruik ik altijd een grote muismat waar mijn toetsenbord en muis op staan. (90x40cm)
Wellicht zou dit het verschil in hoogte wegnemen?
En wat betreft het blad uit de bouwmarkt. Ik heb dan eerlijk gezegd geen idee wat ik moet halen en lees vaak ook dat deze nog bewerkt moeten worden etc. Ook niet welke dikte, welk materiaal etc.
Zo'n muismat zal zeker helpen, of het het helemaal wegneemt, durf ik natuurlijk ook niet te zeggen. Het lijkt er wel op dat itt de IKEA eettafel de 2 bladen strak tegen elkaar gemonteerd worden en niet met een kleine ruimte ertussen, dus dat zal ook al helpen.
Misschien ook even bij je huidige bureau kijken hoe je eigenlijk zit en als je daar precies in het midden even een potloodstreep trekt of een touwtje vastplakt bijv, dan zie je snel genoeg of dat iets is waar je mee kan leven of dat je je eraan ergert.
Mijn mening is dat het een vrij gekke opzet is en ik zou er niet zo snel voor kiezen.
Wat het bouwmarkt blad betreft: dat klopt, die moeten vaak nog bewerkt worden. Andere optie is bij een meubelzaak eens kijken wat ze daar hebben, zaken als een Loods5 hebben zelfs in de winkel complete bladen staan, laatst zag ik bij een lokale meubelzaak hier nog een aantal bladen met 50% korting weggaan. Vaak heb je het dan wel over diepere bladen van 80-100cm diep en 160-240cm breed, omdat ze in de basis voor eettafels bedoeld zijn. Maar een houten blad is een houten blad en deze zijn dan wel volledig behandeld en afgelakt.
Stel je vindt een 180x90cm blad en je wil eigenlijk 160x80cm dan kan je de achterzijde sowieso prima inkorten, meeste mensen hebben het bureau tegen een muur staan namelijk. Mijn bureau staat in een hoek zelfs, dus ik zou de lange zijde ook links in kunnen korten. Dan alleen nog zelf voor de zekerheid een potje lak kopen en de randen 2-3x aflakken ter bescherming en je bent klaar. Lastiger is het als je een heel natuurlijk gevormd blad koopt en ook die natuurlijke rondingen erin wilt behouden, dan is 1 of 2 strak afgezaagde kanten misschien heel lelijk. Maar het kan heel makkelijk, is mijn punt.