Het grote zit/sta bureau's-topic

Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:34
Caayn schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 07:46:
[...]
Ziet er mooi uit, vooral de kabelgoot aan de achterzijde. Is het alleen niet wat aan de ondiepe kant met een blad van slechts 68cm diep?

Zou mooi zijn als Ikea die kabelgoot ook los verkoopt. Ik ben er wel in geïnteresseerd :)
De goot wordt los verkocht. Mittzon insteekmodule. In 120, 140 en 160cm lengte. Ik heb er de Koppla stekkerdoos bij gekocht. Past mooi in elkaar zo.

De kabelgoot aan de onderkant hoort bij het onderstel.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Vandaag een stoel gekocht voor mijn stabureau. Helaas is de Top Work 108 W geen succes Hoewel ie lekker zit is de stoel eigenlijk zwak uitgevoerd om echt op hoogte te kunnen werken. De voetondersteuning was al snel verbogen. Gelukkig is dit nog wel iets dat met een 3D-printer te verhelpen is, denk ik.

[ Voor 36% gewijzigd door ocf81 op 26-03-2024 16:31 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:00

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Zijn er hier ervaringen met het hoekbureau van Flexispot, de E7L ?

Ik heb nu een hoek/wingbureau van Ikea nog uit de vorige eeuw. Zo stevig als wat (zwaar stalen frame), maar ik wil eigenlijk een net wat groter bureau, en dan in andere kleuren.

Het Ikea bureau is 200x120, waarbij ikzelf in de "wing" zit vanwege mijn monitor. Zo hou ik nog lekker ruimte over voor andere knutsels.

Ik zou nu iets van 200x140 willen. Dat is net wat de E7L aan zou kunnen. Ik moet dan wel zelf een blad maken, (eiken) want deze maten zijn niet te krijgen. Dat wordt dus lijmen en zagen vrees ik.

Of zijn er nog andere mogelijkheden/merken?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05 21:21

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Via hier vorig jaar aan de tip gekomen voor een Maidesite sta-zit tafel. Erg tevreden mee. Dit heb ik gecombineerd met een bamboe tafelblad van Flexispot en dit werkt perfect.

De enige issue die ik heb is dat als ik iets pak dat achterop het bureau ligt, of wanneer ik met mijn been tegen de touchscreen aan kom, de knoppen worden geactiveerd.

Om dat in de toekomst te voorkomen heb ik een paneeltje ontworpen dat je kunt 3D printen en dat over de touch panel schuift:
https://www.printables.co...esite-control-panel-cover

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oaepo_LKGlk2mn7cvKGqSpHy_KI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Ni6ReU0MGUiRbmtsMJbgzwK.jpg?f=fotoalbum_large

Wat mij betreft zijn dit soort paneeltjes wel een must-have want ik heb echt veel te vaak gehad dat ik per ongeluk de touch controls aantik en dat de tafel dan geruisloos omhoog of omlaag gaat op momenten dat je dat echt niet wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevitas1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-05 20:03
Pfoe, zoveel opties dat ik niet weet waar ik moet kijken.

Ik ben op zoek naar een zit-sta (onderstel), heb eventueel al een bureaublad.

Kijkend naar de Flexispot E7 Pro, maar hier hangt toch wel een aardig prijskaartje aan.

Nu is mijn grootste zorg de stabiliteit. Ik wil hieronder een loopband/loopmat neerzetten zodat ik lekker in beweging blijf tijdens werk. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SrbinYU
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06-2024
Begin vorige week een bureau plus bureaublad besteld bij flexispot, blad inmiddels al binnen maar voor de frame wacht dpd nog steeds op flexispot om het aan hun af te leveren.

Mijn eerste ervaringen zo met flexispot is aardig negatief, een pakket wel verzonden de andere nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-04 14:56
SrbinYU schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:14:
Begin vorige week een bureau plus bureaublad besteld bij flexispot, blad inmiddels al binnen maar voor de frame wacht dpd nog steeds op flexispot om het aan hun af te leveren.

Mijn eerste ervaringen zo met flexispot is aardig negatief, een pakket wel verzonden de andere nog niet.
Bij mij werd netjes aangegeven dat het blad eerder (10 april) verzonden zou worden dan het frame (20 april). Het moet uit Duitsland komen en daar gaan 2-3 werkdagen extra overheen nadat je een berichtje van Flexispot ontvangt, hoe erg is dat nou?

Kan me voorstellen dat het deels ook DHL is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SrbinYU
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06-2024
Giku schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:38:
[...]

Bij mij werd netjes aangegeven dat het blad eerder (10 april) verzonden zou worden dan het frame (20 april). Het moet uit Duitsland komen en daar gaan 2-3 werkdagen extra overheen nadat je een berichtje van Flexispot ontvangt, hoe erg is dat nou?

Kan me voorstellen dat het deels ook DHL is.
Klopt je hebt helemaal gelijk ik reageerde een beetje gefrustreerd. Inmiddels is frame ook aangekomen via DPD, tracking van DPD werkt niet goed met updates.

In elkaar gezet en alles werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdevriez
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-04 14:29
henkdevriez schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:50:
Tijdens het 8-jarig jubileum van flexispot een E7Q besteld zonder blad. Bij de lokale tafelbladenboer een eikenhouten blad van 4 cm dik gekocht. (180x100 waarvan 1 kant recht afgezaagd om op 180x80 uit te komen.) Behandeld met 2 componenten blanke lak voor vloeren en trappen, onderkant 3 lagen en bovenop 4 lagen. Tussen elke laag heb ik het blad opgeschuurd. Begonnen met korrel 80 daarna 120 en tussen de laatste lagen 180. Zeer tevreden met het resultaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het enige waar ik spijt van heb is de breedte. Nu ik hem heb staan denk ik dat ik toch liever 200 had of zelfs 220. Mocht iemand interesse hebben in dit blad (180x83 op het verste punt) stuur me gerust een PM.
Nog iemand interesse in een prachtig afgewerkt bureaublad van 4 cm massief eiken van 180x80 die hierboven staat afgebeeld? Plug and play voor de Flexispot E7Q. Ik heb inmiddels een blad van 2.20 en deze mag dus weg.

Edit; andere tweakert blij mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky_Luuk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-05 09:56
SrbinYU schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:14:

Ik vind het ook een beetje vreemd bij Flexispot. Ik heb een bestelling lopen bij Flexispot voor een bureau en een stoel. Het gaat met drie verschillende carriers. DPD, DHL en GLS. Afgelopen maandag besteld, staat nu allemaal nog in Duitsland als ik de tracking mag geloven. Voor DHL werkt de trackingscode helemaal niet zelfs.

Steam: Lucky Luuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-05 19:22
Ik zoek nog een stekkerdoos welke ik onder een bureaublad kan schroeven. Waarbij ook het draad (tijdelijk) gedemonteerd kan worden van de doos, zodat ik het draad door een loze leiding kan voeren en daarna weer kan aansluiten in de doos.

Wat zijn in de IT sector professionele merken, die beide eigenschappen hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door Hipkip90 op 22-04-2024 05:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt-Cholo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-04 10:58

Cpt-Cholo

I did it again...

Hipkip90 schreef op maandag 22 april 2024 @ 05:50:
Ik zoek nog een stekkerdoos welke ik onder een bureaublad kan schroeven. Waarbij ook het draad (tijdelijk) gedemonteerd kan worden van de doos, zodat ik het draad door een loze leiding kan voeren en daarna weer kan aansluiten in de doos.

Ik heb zelf wel een paar APC verdeeldozen. Die hebben overspanningsbeveiliging en een C14 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Laatst online: 12-04 14:56
Lucky_Luuk schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:32:
[...]

Ik vind het ook een beetje vreemd bij Flexispot. Ik heb een bestelling lopen bij Flexispot voor een bureau en een stoel. Het gaat met drie verschillende carriers. DPD, DHL en GLS. Afgelopen maandag besteld, staat nu allemaal nog in Duitsland als ik de tracking mag geloven. Voor DHL werkt de trackingscode helemaal niet zelfs.
Moet zeggen dat ik nu ook dezelfde ervaring heb.

Alles inmiddels binnen, behalve het bureaublad, dat kan door DHL (FREIGHT, niet de 'normale' dienst lijkt het) steeds niet geleverd worden, met redenen 'consignee closed' (was gewoon thuis),'refused by consignee' (was niet thuis) en vandaag 'wrong consignee address' (was gewoon thuis).

Krijg ook geen enkele update dat dat pakket eraan komt, niet per mail maar ook niet via tracking en bij ons werkt het invoeren van postcode ook niet om meer details te zien. Lullig voor Flexispot, want zij reageren nog vrij goed over de mail, maar we zijn inmiddels ook al anderhalve week aan het klooien met dat ding, waaronder thuis blijven zonder een idee te hebben of er vandaag mogelijk aangebeld zou kunnen worden.

Hoop dat ze over gaan naar andere bezorgdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:11
Hipkip90 schreef op maandag 22 april 2024 @ 05:50:

Is dit merk een beetje oke/betrouwbaar? https://www.brennenstuhl.nl/nl-NL/producten/stekkerdozen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
1000%. Ik heb een Premium-line 16-voudig met 2 schakelaars al 20+ jaar in mijn (inmiddels 3e) meterkast hangen waar van alles van NAS tot aan router en HA zaken aan hangen. Werkt nog perfect. Ook geen slijtage (droogte bijv) aan de kabel te merken, perfect soepel nog.

Paar jaar geleden voor mijn bureau een dubbele met USB-aansluitingen gekocht die onderop nog 6/7 heeft (onder het bureau) evenals een 5-voudige voor in de bijkeuken waar regelmatig een stofzuiger, airfryer of ander zwaar belastend apparaat op aangesloten wordt. Ook gebruik ik eentje met schroefgaten in een kastje waar alle iPad/iPhone laders in zitten.

Die laatste paar gaat om max. 5 jaar want die heb ik gekocht toen we in ons huidige huis kwamen wonen, dus qua levensduur valt daar nog niet per se over te juichen, maar gezien die in de meterkast zweer ik inmiddels bij dit merk als het even kan.

Ze hebben alleen (zoals hierboven gevraagd werd) geen verwisselbare kabels voor zover ik weet. En gezien de kleine prijsverschillen koop ik wel altijd de luxere lijnen, Premium en Alu-line uit mijn hoofd, dus ik durf niks over de Eco-line bijv. te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:51
ikea heeft ook die flexibele lijn, daar kan je sowieso gewoon de kabels in en uit trekken

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 16:00
aevitas1 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:35:

Nu is mijn grootste zorg de stabiliteit.
Ik ben tevreden over de stabiliteit. Ik heb een 34 inch monitor in combinatie met een Ergoton monitor arm en ik vind deze behoorlijk stil blijven hangen. Maar ik heb geen referentie en ik ben (gelukkig) niet de meest kritische op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekeetan
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Hoi! Ik wil binnenkort mijn normale idasen upgraden naar een elektrische. Heeft iemand toevallig ervaring met het vastzetten van hun pc aan een beugel aan het bureaublad onderin?

Volgens de ikea klantenservice moet dit lukken, maar er moet dan wel een beugel gebruikt worden met een passende formaat, ik hoor heel graag ervaringen van andere mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:59
Meekeetan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:41:
Hoi! Ik wil binnenkort mijn normale idasen upgraden naar een elektrische. Heeft iemand toevallig ervaring met het vastzetten van hun pc aan een beugel aan het bureaublad onderin?

Volgens de ikea klantenservice moet dit lukken, maar er moet dan wel een beugel gebruikt worden met een passende formaat, ik hoor heel graag ervaringen van andere mensen!
Zoek even terug in dit topic, middels de zoekfunctie binnen dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
Cpt-Cholo schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:56:
[...]

Ik heb zelf wel een paar APC verdeeldozen. Die hebben overspanningsbeveiliging en een C14 aansluiting.
MooDyBLueS schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:50:
[...]
Ze hebben alleen (zoals hierboven gevraagd werd) geen verwisselbare kabels voor zover ik weet. En gezien de kleine prijsverschillen koop ik wel altijd de luxere lijnen, Premium en Alu-line uit mijn hoofd, dus ik durf niks over de Eco-line bijv. te zeggen.
Bedankt voor de tips voor APC en brennenstuhl stekkerdozen.

Ik heb zelf ook goede ervaringen met brennenstuhl. Super-solid variant ligt in de meterkast, de overspanningsbeveiliging geeft een gevoel van veiligheid ter bescherming van mijn NAS en home automation apparaten.

Ik zoek nu nog een stekkerdoos, ditmaal voor montage onder het bureaublad. Maar mijn vereiste zijn een beetje niet standaard. Ik zoek er 1 waarbij ik de stekkerdoos kan opschroeven en het netsnoer tijdelijk eraf kan demonteren, zodat ik het snoer kan doorvoeren door een dunne loze leiding. Daarvoor is een C14 aansluiting helaas te groot. Ik ga eens uitzoeken of de APC of brennenstuhl's open geschroeft kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Hipkip90 Out of the box denkend: kan je niet gewoon de stekker ervan afknipppen en een nieuwe erop monteren? Zolang het niet een bepaalde IP-rating ofzo moet hebben zie ik weinig reden waarom dit niet zou kunnen.

Edit:
De eerste die ik tegenkom op Elektrototaalmarkt voor nog geen € 2 is 16A geschikt en met randaarde. Moet je een aardige bitcoinminer/gaming pc neerzetten voor je die 3.7 kW voltrekt.

https://www.elektrototaal...aiser-577-stekker-4150410

[ Voor 38% gewijzigd door MooDyBLueS op 25-04-2024 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hipkip90
MooDyBLueS schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:52:
@Hipkip90 Out of the box denkend: kan je niet gewoon de stekker ervan afknipppen en een nieuwe erop monteren? Zolang het niet een bepaalde IP-rating ofzo moet hebben zie ik weinig reden waarom dit niet zou kunnen.

Edit:
De eerste die ik tegenkom op Elektrototaalmarkt voor nog geen € 2 is 16A geschikt en met randaarde. Moet je een aardige bitcoinminer/gaming pc neerzetten voor je die 3.7 kW voltrekt.

https://www.elektrototaal...aiser-577-stekker-4150410
Ja inderdaad, dat kan ook. Losse stekker methode is mijn plan B. Bedankt voor de tip.

Bij een bouwmarkt stekkerdoos, kan ik hem gewoon open schroeven, netsnoer even losschroeven en later weer vastzetten, blijft het allemaal netjes 1 geheel. Bij professionele merken gaat dit vaak wat lastiger (speciale schroevenkoppen, niet demontabel, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:51
Hipkip90 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 06:11:
[...]

Ja inderdaad, dat kan ook. Losse stekker methode is mijn plan B. Bedankt voor de tip.

Bij een bouwmarkt stekkerdoos, kan ik hem gewoon open schroeven, netsnoer even losschroeven en later weer vastzetten, blijft het allemaal netjes 1 geheel. Bij professionele merken gaat dit vaak wat lastiger (speciale schroevenkoppen, niet demontabel, etc.)
Zoals ik al zei waarom niet ikea askvader https://www.google.com/ur...Vaw0T5YU24Sf4ssIQYu9MB5IS
Montage aan bureau en vrij kleine stekkerverbinding. Kan je een aan uit knop aan maken en eventueel nog uitbreiden.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hipkip90
Snowhite0901 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 07:02:
[...]

Zoals ik al zei waarom niet ikea askvader https://www.google.com/ur...Vaw0T5YU24Sf4ssIQYu9MB5IS
Montage aan bureau en vrij kleine stekkerverbinding. Kan je een aan uit knop aan maken en eventueel nog uitbreiden.
Omdat die stekker helaas net te groot is voor mijn loze leiding (zit ook een bocht in) en omdat ik liever een proffesioneel stekkerblok merk gebruik met ingebouwde beveiliging. Maar bedankt voor de tip, het is een interresant product van Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
Ik heb inmiddels mijn stekkerdoos gevonden. Merk Bachmann, type Primo. Professioneel merk, aluminium behuizing, verschillende varianten mogelijk (ook met surge protection), eenvoudige montage onder tafelblad. Voor mij is het grote voordeel dat er een schroefklepje op zit waarmee je het netsnoer kan demonteren.

De surge protection is alleen wel 2x zo duur (120 euro). Is dit het waard? Overspanning komt misschien in de toekomst vaker voor met groter risico op een overbelast lichtnet. Zo'n stekkerdoos kan misschien wel een levenlang mee, maar mijn aangesloten hardware is slechts een Intel NUC, werk laptop, monitor en flexispot E7Q.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkLVnyulbZNx48v6EL_T76CB2IA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OrmCXrkMKhwtu2EzZ5fYIuur.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Hipkip90 op 28-04-2024 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:05
Hier iemand die ook geïnteresseerd is in een zit/sta bureau. Nu ben ik deze topic aan het doornemen en wat reviews aan het lezen. Nu zat ik te kijken naar de flexispot E7 en een van de reviewers gaf aan dat de balk in het midden onder de bureau in de weg zit bij z’n knieën. Iemand hier ervaring mee? Hoe hoog/laag is die balk eigenlijk? Dat kan ik ook niet echt vinden.

Overigens zag ik dat alle zit sta bureaus wel zo’n balk heeft. Nu ga ik deze bureau zowel voor gamen als werken gebruiken. Dus ik wil goed onder de bureau kunnen zitten. Hebben jullie evt. Een alternatief zonder zo’n balk?

[ Voor 6% gewijzigd door erickov op 28-04-2024 08:58 ]

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Hipkip90 schreef op zondag 28 april 2024 @ 06:28:
Ik heb inmiddels mijn stekkerdoos gevonden. Merk Bachmann, type Primo. Professioneel merk, aluminium behuizing, verschillende varianten mogelijk (ook met surge protection), eenvoudige montage onder tafelblad. Voor mij is het grote voordeel dat er een schroefklepje op zit waarmee je het netsnoer kan demonteren.

De surge protection is alleen wel 2x zo duur (120 euro). Is dit het waard? Overspanning komt misschien in de toekomst vaker voor met groter risico op een overbelast lichtnet. Zo'n stekkerdoos kan misschien wel een levenlang mee, maar mijn aangesloten hardware is slechts een Intel NUC, werk laptop, monitor en flexispot E7Q.

[Afbeelding]
Ik ben na lang zoeken een jaar geleden ook overgestapt op Bachmann stekkerdozen, en dan vooral omdat ik geen kinderbeveiliging meer wilde hebben. Ik kreeg in sommige oude dozen de stekkers er alleen met veel geweld nog in.
En de modulaire opbouw maakt montage erg makkelijk en kwalitatief zitten ze erg netjes in elkaar. Maar ik heb de modellen zonder protection, in de meterkast, op zolder bij mijn servers en een lange 12-voudige onder mijn zit-sta bureau.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:59
erickov schreef op zondag 28 april 2024 @ 08:57:
Hier iemand die ook geïnteresseerd is in een zit/sta bureau. Nu ben ik deze topic aan het doornemen en wat reviews aan het lezen. Nu zat ik te kijken naar de flexispot E7 en een van de reviewers gaf aan dat de balk in het midden onder de bureau in de weg zit bij z’n knieën. Iemand hier ervaring mee? Hoe hoog/laag is die balk eigenlijk? Dat kan ik ook niet echt vinden.

Overigens zag ik dat alle zit sta bureaus wel zo’n balk heeft. Nu ga ik deze bureau zowel voor gamen als werken gebruiken. Dus ik wil goed onder de bureau kunnen zitten. Hebben jullie evt. Een alternatief zonder zo’n balk?
Ik raak die balk ook wel als ik op mn tenen ga 'staan' terwijl ik zit.
Het is een soort U vormige beschermkap die je tussen een paar schroeven op je horizontale draagbalk inklemt, die een ~2 centimeter ruimte omhult waar een deel van control box (die is dikker dan je draagbalk) en een kabel naar 1 van je poten doorheen lopen. Ook heb je een deel van de overige kabels daarin weggepropt.

Hier is een unboxing ( :X ) foto van de inhoud. Frame onderin, rechts ernaast de controlbox, en linksbovenin de kap.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A14Ge--UrSLqcME5nut3vDnUr2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0Fm3rU8uuhFoMZ0cI72Eo9a.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben er inmiddels aan gewend, maar vond het in het begin ook even irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autarky
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 02-05 22:38
Hoe verhoud een kabelnet zich tov een kabelgoot?

Zoals ik het nu zie kies je OF een kabelnet OF een kabelgoot om je kabels weg te werken. Wat zijn echter de voor- en nadelen tussen deze twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 17:14
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een zit/sta bureau. Nu zie ik hier meestal Flexispot langskomen.

Nu ben ik op zoek naar een relatief klein bureau 120x 60 maar wil ik wel graag een vol blad, het liefst een boomstam tafelblad. Op de site bieden ze dat niet echt aan of alleen in de 200 x 80 maat, waar ze een vol houten blad voor hebben.

Zijn er mensen die het zelf gemonteerd hebben op een los onderstel en zo ja hoe makkelijk/ moeilijk is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
Autarky schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:58:
Hoe verhoud een kabelnet zich tov een kabelgoot?

Zoals ik het nu zie kies je OF een kabelnet OF een kabelgoot om je kabels weg te werken. Wat zijn echter de voor- en nadelen tussen deze twee?
Ik heb ervaring met beide. Mijn E7Q heeft een kabelnet. Het nadeel van een net is dat deze gaat doorhangen, als je er los adapters en een stekkerdoos in legt, dan gaat het gewicht hangen en komt het net verder naar beneden. Met als gevolg dat je er met je knieeen tegenaan kan komen. Oplossing is om een stekkerdoos en adapters vast te schroeven aan het blad en alleen losse kabels in het net.

Zelf vindt ik een kabelnet wel netter staan, omdat je hiermee wel alles kan verbergen uit het zicht, alleen vereist het wat kabelmanagement (zoals hierboven genoemd).

Hangt er ook een beetje vanaf waar je bureau staat, staat die bijv. in een open ruimte dan wil je liever niet tegen een kabelgoot aankijken vanaf de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-04 09:40
Hier heb ik afgelopen week de E5 ontvangen en deze in elkaar gezet. Prima handleiding, duidelijk en in je uppie prima te doen. Heb het oude blad van mijn vorige bureau overgenomen en die erop gemonteerd met de meegeleverde schroeven. Aansluiten van de motor en in gebruik nemen is ook geen probleem geweest en de dubbele motor is wel fijn.

Het meegeleverde net welke je vast moet plakken om zo de kabels en accublok tegen te houden gaat ook nog wel, al heeft die al een paar keer los gelaten, deze nu met nieuwe 3m dubbelzijdig tape vast gemaakt en blijft voorlopig zitten.

Alleen nog even een nieuwe stekkerdoos halen waarvan de kabel lang genoeg is en ik vast kan schroeven in het blad. Ook al heb ik z'n Ikea kabelgootje is de stekkerdoos tegen bureau aan toch makkelijker zodat alleen de kabels in de kabelgoot liggen.

De beste bezorger had nog wel een klacht over de afzender want er stond op de paklijst een pakket van 17kg terwijl op de doos toch duidelijk 31kg vermeld was. Dus heb de beste man maar even geholpen met het uitladen.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
sweetdude schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:58:
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een zit/sta bureau. Nu zie ik hier meestal Flexispot langskomen.

Nu ben ik op zoek naar een relatief klein bureau 120x 60 maar wil ik wel graag een vol blad, het liefst een boomstam tafelblad. Op de site bieden ze dat niet echt aan of alleen in de 200 x 80 maat, waar ze een vol houten blad voor hebben.

Zijn er mensen die het zelf gemonteerd hebben op een los onderstel en zo ja hoe makkelijk/ moeilijk is dat?
Ik heb hier een FlexiSpot E7Pro (zie hier), waarbij ik alleen het onderstel besteld heb, en er zelf een blad op gemonteerd (in mijn geval 140x70). Prima te doen, vooral een kwestie van even goed kijken hoe je het blad wilt vastmaken (ik heb direct in het blad geschroefd, maar montage met rampamoeren en bouten is ook een optie). En een kwestie van even goed zoeken naar een redelijk geprijsd blad (naar je eigen maatstaven uiteraard).

Ik zou wel even goed letten op de diepte van de onderstellen. Zelf heb ik uiteindelijk gekozen voor een 70cm diep blad (waar ik hiervoor 65cm diep had), omdat de poten van het onderstel uit m'n hoofd 68cm diep zijn, en ik niet wilde dat deze verder uitstaken dan het blad.
En ook even kijken wat de minimale breedte is volgens FlexiSpot, hoewel het er op lijkt dat de meeste onderstellen in ieder geval tot 110cm ingeschoven kunnen worden, dus dat zou werken.

[ Voor 9% gewijzigd door MDKorpel op 29-04-2024 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
MDKorpel schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:19:
[...]

Ik heb hier een FlexiSpot E7Pro (zie hier), waarbij ik alleen het onderstel besteld heb, en er zelf een blad op gemonteerd (in mijn geval 140x70). Prima te doen, vooral een kwestie van even goed kijken hoe je het blad wilt vastmaken (ik heb direct in het blad geschroefd, maar montage met rampamoeren en bouten is ook een optie). En een kwestie van even goed zoeken naar een redelijk geprijsd blad (naar je eigen maatstaven uiteraard).

Ik zou wel even goed letten op de diepte van de onderstellen. Zelf heb ik uiteindelijk gekozen voor een 70cm diep blad (waar ik hiervoor 65cm diep had), omdat de poten van het onderstel uit m'n hoofd 68cm diep zijn, en ik niet wilde dat deze verder uitstaken dan het blad.
En ook even kijken wat de minimale breedte is volgens FlexiSpot, hoewel het er op lijkt dat de meeste onderstellen in ieder geval tot 110cm ingeschoven kunnen worden, dus dat zou werken.
Mag ik vragen welk blad je hier voor gebruikt hebt?
Ben zelf ook aan het oriënteren naar een nieuw bureau en vaak zijn de gangbare maten 60 of 80 diep. Zie zelden 70. Bij Flexispot zelf alleen 70 gebogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Niet online
Rotinomm schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:35:
[...]

Ben zelf ook aan het oriënteren naar een nieuw bureau en vaak zijn de gangbare maten 60 of 80 diep. Zie zelden 70. Bij Flexispot zelf alleen 70 gebogen..
Het is een op maat gezaagd blad, vandaar dat het geen gangbare maat is. Zoals ik ook in mijn originele post heb aangegeven komt die van mij van opmaatzagen.nl - grootste nadeel daar is wel dat je betaalt voor de volledige plaat waar ze uit zagen, dat drijft de prijs aardig op (je kunt er dan gelukkig wel voor kiezen om de reststukken meegeleverd te krijgen). Ik heb denk ik geluk gehad dat mijn blad paste in een plaat die ze nog hadden liggen o.i.d., want voor hetzelfde formaat blad zou ik nu flink meer moeten betalen.

Er zijn hier in het topic ook meerdere mensen die prima ervaringen hebben met een eiken paneel van Woood (verkrijgbaar bij verschillende bouwmarkten geloof ik), en dat dan op de juiste maat zagen (of eventueel laten zagen, maar mogelijk is niet iedere bouwmarkt daartoe bereid).

Tot slot vind ik met "eiken tafelblad op maat" zo een aantal alternatieve websites waar je exact op maat een blad kunt bestellen, maar daar heb ik dan natuurlijk verder geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Rotinomm schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:35:
[...]
Voor incidenteel gebruik kan onder de 80 cm diep wel. Maar voor thuiswerken en voldoen aan de NPR1813 en NEN527 Arbo richtlijnen moet het blad minimaal 120 x 80 zijn. Het is vanuit mijn werkgever verplicht in ieder geval, dus wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullitshot
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-04 10:24
hoi hoi,

Ben ook aan het rondkijken en mijn oog is gevallen op de Ikea Mittzon.

Er is nog niet veel info over te vinden, maar ik heb nu 2 monitor armen met beide 27 inch schermen er aan. Ik heb gevonden dat iemand het wel op de achterkant heeft gemonteerd, maar of het aan te raden is weet ik niet.

Met mijn huidige bureau, 160 breed heb de beide armen aan de zijkanten gemonteerd en de schermen komen zo mooi bij ekaar. Er lijkt wat ruimte aan de zijkant te zitten, maar geen idee of het volgende is om een de arm op te klemmen.

Heeft iemand de Mittzon? Gok dat ik zo'n 4/5 cm nodig ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bes-r
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:15
Ohmarinus schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 13:03:

De enige issue die ik heb is dat als ik iets pak dat achterop het bureau ligt, of wanneer ik met mijn been tegen de touchscreen aan kom, de knoppen worden geactiveerd.

Om dat in de toekomst te voorkomen heb ik een paneeltje ontworpen dat je kunt 3D printen en dat over de touch panel schuift:
https://www.printables.co...esite-control-panel-cover

[Afbeelding]
Nog bedankt voor het delen!
Wij hadden er geen last van, tot we de kamer tijdelijk ook als washok moesten gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:48
Multiratio heeft op dit moment een mooie aanbieding via bol.com: https://www.bol.com/nl/nl...ermogen/9200000132974353/ van €459 voor €424

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westerveld14
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 23-07-2024
Hallo! Ik ben al een tijdje op zoek naar een degelijk zit-sta bureau, maar hoe meer research ik doe, hoe moeilijker de keuze. Het bureau moet het volgende kunnen:
  • Stabiliteit: niet al te veel gewiebel wanneer je typt in sta-positie
  • Draagvermogen: er komen 2 monitors en 1 laptop op te staan
  • Formaat: 160 of 140 x 80
  • Gemak: ik ben onhandig dus wil niet te veel zelf hoeven klussen aan het ding
Ik twijfel tussen de volgende modellen:
  • Flexispot E7Pro
  • Flexispot E7Q (vooral vanwege stabiliteit)
  • Lineaflex MRC Pro
  • Autonomous SmartDesk Pro
Ik ben (na lang online-zoeken en doodgegooid te worden met marketing) vaak geneigd om iets te kopen wat veel te luxe is voor mijn wensen en gebruik. Ik wil dus niet onnodig te high-end te gaan voor mijn gebruik gebaseerd op mooie websites en kieskeurige gebruikers die je online tegenkomt (werk nu al 3 jaar aan een klein tafeltje op een harde houten stoel). Mijn concrete vragen: zijn bovenstaande modellen echt nodig voor mijn gebruik of volstaat een goedkoper bureau van pakweg 200 / 300 euro (zoals deze, of deze)? Hoe erg bewegen goedkope modellen als je staat, wat calls doet, en zo nu en dan wat typt? Disclaimer: Het mag best wat kosten, want ik hoop er m'n leven lang gebruik van te maken, dus wil waken voor goedkoop=duurkoop.

Dank alvast _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
Tja, ik had dezelfde twijfels en lang naar de E7Q gekeken maar uiteindelijk toch voor de E7Pro gegaan en een klein jaar later nog geen spijt van. Op 1,21m staand werken gaat eigenlijk prima, zit een klein beetje beweging in als je er tegenaan duwt maar niet storend.

Heb op een 22mm Rubberwood blad van 165x80cm (zelf gemaakt) een 47” monitor van 21kg op een arm aan hangen en die is erg stabiel, wellicht juist ook door z’n hoge gewicht.

De 4 poots E7Q zal vast nog wat stabieler zijn maar vond hem te aanwezig, staat bij mij in de woonkamer, en de C-poot van de E7Pro heeft de poot mooi zitten waar het gewicht zit en stoort niet bij een smaller bureau. Kom bij het wegdraaien op mn stoel nooit tegen een poot aan.

Komt er denk ik op neer hoe gevoelig je bent voor beweging van je bureau, en dat kun je alleen zelf bepalen…

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Niet online
westerveld14 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:09:
Hallo! Ik ben al een tijdje op zoek naar een degelijk zit-sta bureau, maar hoe meer research ik doe, hoe moeilijker de keuze. Het bureau moet het volgende kunnen:
  • Stabiliteit: niet al te veel gewiebel wanneer je typt in sta-positie
  • Draagvermogen: er komen 2 monitors en 1 laptop op te staan
  • Formaat: 160 of 140 x 80
  • Gemak: ik ben onhandig dus wil niet te veel zelf hoeven klussen aan het ding
Ik twijfel tussen de volgende modellen:
  • Flexispot E7Pro
  • Flexispot E7Q (vooral vanwege stabiliteit)
  • Lineaflex MRC Pro
  • Autonomous SmartDesk Pro
Ik ben (na lang online-zoeken en doodgegooid te worden met marketing) vaak geneigd om iets te kopen wat veel te luxe is voor mijn wensen en gebruik. Ik wil dus niet onnodig te high-end te gaan voor mijn gebruik gebaseerd op mooie websites en kieskeurige gebruikers die je online tegenkomt (werk nu al 3 jaar aan een klein tafeltje op een harde houten stoel). Mijn concrete vragen: zijn bovenstaande modellen echt nodig voor mijn gebruik of volstaat een goedkoper bureau van pakweg 200 / 300 euro (zoals deze, of deze)? Hoe erg bewegen goedkope modellen als je staat, wat calls doet, en zo nu en dan wat typt? Disclaimer: Het mag best wat kosten, want ik hoop er m'n leven lang gebruik van te maken, dus wil waken voor goedkoop=duurkoop.

Dank alvast _/-\o_
De keuze moet je uiteindelijk natuurlijk zelf maken, maar ik heb hier ook een E7 Pro, daarop heb ik een monitorarm met 3 schermen gemonteerd (1 paal in het midden). Op stahoogte is het onderstel volgens de display op 118cm (bovenkant blad op ±122cm). In mijn ervaring is alles prima stabiel, ik heb echt niet het idee dat de boel überhaupt zichtbaar aan het wiebelen is bij het typen. Uiteraard is het wel wat aan het wiebelen te krijgen, maar dan moet ik er voor mijn gevoel toch echt aardig stevig tegenaan stoten.

Ik kan de E7 Pro dus zeker aanbevelen, hoewel ik zeker toegeef dat het een aardig prijzige aanschaf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:03
Zie op de site nu dat er een E5Q staat voor erg aanlokkelijke prijs, is ietsjes kleiner en heeft maar 2 motoren tov de E7Q. Wel een stuk goedkoper.

Maar kan online niks vinden over de e5q, geen reddit post, hier niet. Noppes nada. Iemand informatie?

https://www.flexispot.nl/zit-sta-bureau-e5q-4-poots.html

Vroeg mij af met al het stunten van de prijzen wat flexispot doet. Wat is een goede prijs om de E7Q te scoren?
Heb max 900 budget, misschien kan ik wel een los blad halen buiten dat budget. Maar wordt dus krap met de huidige prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MDKorpel schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:35:
[...]

Het is een op maat gezaagd blad, vandaar dat het geen gangbare maat is. Zoals ik ook in mijn originele post heb aangegeven komt die van mij van opmaatzagen.nl - grootste nadeel daar is wel dat je betaalt voor de volledige plaat waar ze uit zagen, dat drijft de prijs aardig op (je kunt er dan gelukkig wel voor kiezen om de reststukken meegeleverd te krijgen). Ik heb denk ik geluk gehad dat mijn blad paste in een plaat die ze nog hadden liggen o.i.d., want voor hetzelfde formaat blad zou ik nu flink meer moeten betalen.

Er zijn hier in het topic ook meerdere mensen die prima ervaringen hebben met een eiken paneel van Woood (verkrijgbaar bij verschillende bouwmarkten geloof ik), en dat dan op de juiste maat zagen (of eventueel laten zagen, maar mogelijk is niet iedere bouwmarkt daartoe bereid).

Tot slot vind ik met "eiken tafelblad op maat" zo een aantal alternatieve websites waar je exact op maat een blad kunt bestellen, maar daar heb ik dan natuurlijk verder geen ervaring mee.
Weet jij of ze bij opmaatzagen.nl ook walnoot bladen hebben? Met afgewerkte randen? Ik zie bijv. bij fineer namelijk op de plaatjes geen afgewerkte randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik ga binnenkort bij ikea/keukenboer kijken voor een (keuken-)werkblad. Vind het erg moeilijk om HPL laminaat werkbladen te vinden, die toch veel slijtvaster zijn dan melamine bladen zoals op alle ikea bureaus. En vooral op de ikea bureaus zijn de melamine coatings flinterdun en zie je al snel slijtage.

Het idee voorlopig was een vast bureau, 320x80cm. Alvorens ik verder ga, heeft het zin dat ik onderzoek of er een zit/sta bureau te maken is van 320/80? Kan je twee zit/sta chassis naast elkaar zetten en synchroniseren zodat ze samen op en neer gaan?

Ik heb weinig tot geen kennis ivm solderen, electronica, sturing, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Niet online
Ferra schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 07:09:
[...]

Weet jij of ze bij opmaatzagen.nl ook walnoot bladen hebben? Met afgewerkte randen? Ik zie bijv. bij fineer namelijk op de plaatjes geen afgewerkte randen.
Afwerken van de randen zit onder 'Vorm & Afmetingen', daar kan je er voor kiezen om randen te laten afronden of afschuinen (en dan dus ook welke randen; afwerken boven, onder, of allebei; en hoeveel radius/breedte). Dit kan volgens mij bij nagenoeg alle plaatmaterialen, maar als het niet kan zal het er niet bij staan lijkt me.
En ja, zo te zien hebben ze ook massief notenhout (als je zoekt op 'noten timmerpaneel' vind je een aantal opties).

Nog wel even van belang om nogmaals te benoemen: dit is een webshop die in de basis (grote) houten panelen verkoopt, geen tafelbladen. Je betaalt dus hoe dan ook voor de hele plaat hout, ongeacht hoe groot je je blad wilt hebben (technisch gezien doen ze ook verkoop per m2, maar dat lijken ze alleen te doen voor beuken, grenen en vuren panelen). Je moet dus ook niet afgaan op wat ze vervolgens voor prijs neerzetten bij 'per stuk op maat gezaagd', maar wat ze in de winkelwagen zetten (daar kun je ook het zaagschema bekijken).
Ter illustratie: net even gekeken wat ze er van maken als ik mijn bureaublad nu in notenhout zou willen hebben, dan komen ze dus met een volledige plaat van 398x120cm; da's wel bijzonder veel extra materiaal - bij mijn originele bestelling lijk ik redelijk geluk gehad te hebben, mogelijk hadden ze nog een 'reststuk' liggen waar mijn gewenste afmetingen uit gehaald konden worden.

Lang verhaal kort: ik zou goed kijken of dit prijstechnisch de moeite wel waard is. Mogelijk is er een andere webshop die je in jouw gewenste materiaal een blad op maat kan verkopen voor een gunstigere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-04 18:59
Horatius schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 02:37:
Zie op de site nu dat er een E5Q staat voor erg aanlokkelijke prijs, is ietsjes kleiner en heeft maar 2 motoren tov de E7Q. Wel een stuk goedkoper.

Maar kan online niks vinden over de e5q, geen reddit post, hier niet. Noppes nada. Iemand informatie?

Vroeg mij af met al het stunten van de prijzen wat flexispot doet. Wat is een goede prijs om de E7Q te scoren?
Heb max 900 budget, misschien kan ik wel een los blad halen buiten dat budget. Maar wordt dus krap met de huidige prijs
De E5Q is basically de Europese naam voor de E7 Plus. Primaire verschil is volgens mij garantie en het controle paneel (geen kinderslot). Verder hetzelfde. Op reddit kun je onder E7 Plus iig een heleboel meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spethspeth
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-05 08:06
Wat vinden jullie van solide hout versus bamboe? Ik overweeg een staand bureau maar ben normaal van mijn meubels wel van gewoon echt hout en geen spaanplaat en dat soort spul. Bij Flexispot is het enige bureau met echt hout meteen heel duur (~1700 euro en dan heb je meteen ook een reusachtig ding), dus bamboe is misschien ook wel wat. Ziet bamboe er een beetje mooi uit als je het vergelijkt met eikenhout?

Ik lees hier dat mensen ook gewoon een los onderstel kopen en een stuk hout op maat laten zagen, dat lijkt me zelf nogal gedoe qua monteren en wachten op de bestellingen, of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 16:07
Ik heb deze al een aantal jaar.
https://rmalkmaar.nl/prod...26cm-rmkantoor-rmalkmaar/

Enorm tevreden mee. Sterk, degelijk, elektrisch (met geheugen standen). Geen gewiebel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 14:19
spethspeth schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:39:
Wat vinden jullie van solide hout versus bamboe? Ik overweeg een staand bureau maar ben normaal van mijn meubels wel van gewoon echt hout en geen spaanplaat en dat soort spul. Bij Flexispot is het enige bureau met echt hout meteen heel duur (~1700 euro en dan heb je meteen ook een reusachtig ding), dus bamboe is misschien ook wel wat. Ziet bamboe er een beetje mooi uit als je het vergelijkt met eikenhout?

Ik lees hier dat mensen ook gewoon een los onderstel kopen en een stuk hout op maat laten zagen, dat lijkt me zelf nogal gedoe qua monteren en wachten op de bestellingen, of valt dat wel mee?
Je hoeft natuurlijk niet een blad bij Flexispot te kopen. Velen hier (die geen blad van bij het bureau hebben) hebben een Woood eiken blad. O.a. te krijgen bij Karwei. Te krijgen in twee varianten waarbij een allemaal (gevingerlaste) latjes zijn en de tweede echt een groot massief stuk. De tweede is dan uiteraard (veel) duurder, maar de eerste is ook prima afhankelijk van wat je wilt. De goedkopere heb ikzelf nu een jaar of twee en nog steeds tevreden over.
Enige ding is dat het blad onbewerkt is, dus je moet het nog zelf in de lak zitten, of wat je er mee wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spethspeth
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-05 08:06
RobertMe schreef op zondag 2 juni 2024 @ 23:08:
[...]

Je hoeft natuurlijk niet een blad bij Flexispot te kopen. Velen hier (die geen blad van bij het bureau hebben) hebben een Woood eiken blad. O.a. te krijgen bij Karwei. Te krijgen in twee varianten waarbij een allemaal (gevingerlaste) latjes zijn en de tweede echt een groot massief stuk. De tweede is dan uiteraard (veel) duurder, maar de eerste is ook prima afhankelijk van wat je wilt. De goedkopere heb ikzelf nu een jaar of twee en nog steeds tevreden over.
Enige ding is dat het blad onbewerkt is, dus je moet het nog zelf in de lak zitten, of wat je er mee wilt.
Zelf lakken zie ik niet zo zitten, kan je zo'n stuk hout ook ergens voorbewerkt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:05
Zat te denken zelf een DIY Zit/Staan bureau te bouwen.

Maar zit me af te vragen of hier ook een ijzerwaar/hardware shop is oid die soort van tandwielen en of andere mechanische onderdelen leveren particulier? ( of andere vergelijkbare kits)

Wou graag non electrisch maar dat ik met een halve slag de hoogte kan aanpassen in plaats van oneindig lang aan zo'n zwengel zit te draaien?

Zit ook nog uit te vogelen wat voor mechanische systemem hier van toe pas zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-05 17:46
Zijn jullie bekend met onderstaande topic?
Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen

[ Voor 18% gewijzigd door walterworld op 13-06-2024 17:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QoKGpZ6v92Ti4mSXTikzFOWd_qU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vhiG7UBToE12oOGU7xRUo2PR.png?f=fotoalbum_large

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-05 17:46

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:11
Ja, @Rembock had ons erop gewezen, in januari van dit jaar via een bericht in dit topic.

Zo is er du ook dit topic: Bureaustoel 8 uur per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-05 20:21
Beste allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven over een bureablad.
Net in het begin van Corona heb ik een Migodesk MB-ZYU3-S gekocht voor minder dan 180 euro toen de tijd zonder bureablad.
https://migodesk.com/elec...t-round-leg-mb-zy3-s.html

Daarop heb ik de Ikea Bekant 160x80 gebruikt
https://www.ikea.com/nl/nl/p/bekant-tafelblad-wit-00253238/

Nu een paar jaar later, is de blad te klein geworden en niet sterk genoeg om 3 monitors op een monitor arm te dragen. Omdat ik binnenkort ga verhuizen wil ik graag een groter en dieper buea/tafel blad en die vooral steviger is.

Welke kunnen jullie adviseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:44
Ik heb E5Q afgelopen week geïnstalleerd thuis, het is inderdaad grotendeels hetzelfde als E7 plus. Echter heeft het wel kinderslot :)
Xylon schreef op zondag 2 juni 2024 @ 02:44:
[...]

De E5Q is basically de Europese naam voor de E7 Plus. Primaire verschil is volgens mij garantie en het controle paneel (geen kinderslot). Verder hetzelfde. Op reddit kun je onder E7 Plus iig een heleboel meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik heb afgelopen week 2 E5Q thuis geïnstalleerd met massief eik werkblad 4cm dik. Ik ben persoonlijk wel erg tevreden mee en het is stabiel wat voor mij erg belangrijk was met 2 schermen en pc erop.

Er zijn wel 2 minpuntjes vind ik.
De verbinding staaf kopstuk dat in de motor ingaat is van plastiek terwijl al de rest van erg stevig metaal is. Precies bewust omgedaan als zwakste punt.

Je benen kunnen tegen frame botsen of in de weg staan. Dat wist ik vooraf wel als nadeel. Ik hoop eraan te wennen na tijdje :P
Horatius schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 02:37:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Laatst online: 09:19
Ik heb nu een simpel Ikea bureau van 80 cm diep met 2 27 inch monitoren op een steun. Nu heb ik een nieuw huis gekocht, maar de enige plek voor mijn bureau is de kamer met een schuin dak.
Iemand toevallig ook een bureau onder een schuin dak en wat tips en inspiratie? Is het gewoon kwestie van een dieper bureau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik wil ook voor de Flexispot EQ7 Pro gaan. Hoe is het nu met het wiebelen? Valt dit nog steeds erg tegen of is dit al beter? En weten jullie of je samples kan krijgen van de bureaubladen? Ik kan namelijk moeilijk oordelen of de kleuren precies zijn wat ik zoek. Wellicht zijn er wat tweakers die een EQ7 Pro hebben die wat impressiefoto's kunnen delen :-)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:56

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik ben momenteel mijn thuiskantoor opnieuw aan het inrichten en zit ook richting de E7 Pro te kijken, echter zit ik met de uitdaging dat ik een 47" curved monitor heb en dus de standaard "armen" van flexispot niet voldoen.

Zijn er hier mensen met een vergelijkbare setup en welke monitor arm raden jullie aan hiervoor die stabiel is ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
ShadowBumble schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:49:
Ik ben momenteel mijn thuiskantoor opnieuw aan het inrichten en zit ook richting de E7 Pro te kijken, echter zit ik met de uitdaging dat ik een 47" curved monitor heb en dus de standaard "armen" van flexispot niet voldoen.

Zijn er hier mensen met een vergelijkbare setup en welke monitor arm raden jullie aan hiervoor die stabiel is ?
Ik heb nog geen bureau maar ik ben vanwege de wens voor een grote curved monitor nu naar de Secretlab Magnus Pro aan het kijken en zij hebben als accessoire een 'heavy duty' monitorarm: https://secretlab.eu/nl/p...us-heavy-duty-monitor-arm

Deze kan tot 57" aan en tot 16 kg. De meeste 49" curved modellen van Samsung, Philips, etc. blijven onder de 16 kg en dat is meestal met voet. De ASUS is zelfs maar 12 kg.

Het lijkt mij dat je de Secretlab heavy duty monitorarm ook op een E7 Pro kan gebruiken, het is gewoon een normaal klemsysteem. De C-klembevestiging is van 10-50mm in te stellen dus als je daar qua blad rekening mee houdt moet het goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

MooDyBLueS schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:33:
[...]

Ik heb nog geen bureau maar ik ben vanwege de wens voor een grote curved monitor nu naar de Secretlab Magnus Pro aan het kijken en zij hebben als accessoire een 'heavy duty' monitorarm: https://secretlab.eu/nl/p...us-heavy-duty-monitor-arm

Deze kan tot 57" aan en tot 16 kg. De meeste 49" curved modellen van Samsung, Philips, etc. blijven onder de 16 kg en dat is meestal met voet. De ASUS is zelfs maar 12 kg.

Het lijkt mij dat je de Secretlab heavy duty monitorarm ook op een E7 Pro kan gebruiken, het is gewoon een normaal klemsysteem. De C-klembevestiging is van 10-50mm in te stellen dus als je daar qua blad rekening mee houdt moet het goedkomen.
Thanks ik zal die eens bekijken, alhoewel hij heel erg flink aan de prijs is en ik niet geheel zeker weet of hij ook op andere diktes past als het secretlab sausje. Ze staan helaas niet bekend om hun compatibiliteit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
ShadowBumble schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:39:
[...]

Thanks ik zal die eens bekijken, alhoewel hij heel erg flink aan de prijs is en ik niet geheel zeker weet of hij ook op andere diktes past als het secretlab sausje. Ze staan helaas niet bekend om hun compatibiliteit :+
Nou ja, compatibiliteit... ik benoemde al dat het een normale C-bevestiging is van 10-50mm. Als je bladdikte daarbinnen valt, is er geen reden tot zorgen over compatibiliteit. Bekijk anders maar eens de installatievideo die erbij staat. Dan zie je dat het een doodnormale bevestiging is verder. Het is inderdaad alleen op wat dunnere bladen gericht. Een al dan niet custom massief eiken blad van 70mm dik gaat niet werken, of je moet er 20mm uitfrezen aan de achterkant, ook niet zo'n probleem tenzij je graag je blad zoveel mogelijk intact houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Malkovich
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 29-07-2024
Ben ook op zoek naar een nieuw bureau.

Ik heb er nu al eentje, maar die heb ik indertijd gekocht om precies te passen in een hoekje in mijn vorig huis en is nu echt wel te klein geworden. (140x80)

Ik ben aan het kijken naar de Flexispot E7L, als compromis tussen zo stabiel mogelijk (3 poten is beter dan 2?) en niet met mijn benen tegen het frame te zitten want mijn bureau staat altijd zeer laag.

2 vraagjes:

* Tips voor een bijhorend blad? Materiaal, dikte, afwerking? Winkels? Als ik kijk op de Flexispot site gaan die maximum tot 200cm breed en ik zou 220cm willen.

* Zijn er alternatieven die eventueel beter zouden zijn dan de E7L? (En leverbaar in België.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
ShadowBumble schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:49:

Ik heb een dikke LG 47inch 4k monitor van bijna 18 kg aan een Ergotron HX Desk Monitor Arm hangen, en dat gaat prima. Ik heb hem met de bout door het blad op een E7Pro staan.

Beetje dit idee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4k1re84CB-O8S9ikYL_qbcipf2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77MeAvuxq5pQo66LCvJIr2xA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9D2BVYJTE217zvSOQMvEwRBpgtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMfd5eBIVold7KIsJE6GxVj9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Had van Ikea Trotten 120x70 cm een zit/sta bureau combinatie maar ergerde mij al jaren aan dat ik er niets onder kon schroeven omdat het blad zo k was en echt niets voorstelde, kon met een schroef er tegenaan duwen en de schroef zat in het bureau maar niet vast en krasbestendigheid was ook heel ver te zoeken. Ook wist ik niet helemaal zeker of de drie monitoren op één standaard wel een heel goed idee was want deze was met klem bevestigd aan bureau.

Uiteindelijk bij Amazon een Furni24 tafelblad 140x70 gekocht van 25 mm dik en eiken voor € 125 incl verzending, kwam keurig verpakt en met PostNL. Zo ook opgelost. Vier schroeven met carrosserieringen vastgeschroefd aan onderstel en heel erg stevig en massief. Had eigenlijk niet verwacht.
Nu hopen dat de mechaniek van Ikea dit wel aan kan want er is een behoorlijk verschil qua blad. Nu heb ik ook alles eronder kunnen monteren zoals mijn Appeltje, stroom, kabelgoten etc en heb nog iets meer ruimte op mijn bureau.
Alleen ben niet tevreden over mijn zwenkarm (nu 2 monitoren) want ik kijk tegen een gapend gat er tussen dus ga nog een andere monitorstandaard monteren.

Ben ook nu aan het overwegen om mijn andere bureau ook zo'n bureaublad te kopen. Het is qua kwaliteit eigenlijk dik in orde zo te voelen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
itsalex schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:48:

Uiteindelijk bij Amazon een Furni24 tafelblad 140x70 gekocht van 25 mm dik en eiken voor € 125 incl verzending, kwam keurig verpakt en met PostNL. Zo ook opgelost. Vier schroeven met carrosserieringen vastgeschroefd aan onderstel en heel erg stevig en massief. Had eigenlijk niet verwacht.
Voor dat geld had je een echte eiken blad kunnen halen, mss ook nog wel een dikkere.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bad Brains schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 06:35:
[...]

Voor dat geld had je een echte eiken blad kunnen halen, mss ook nog wel een dikkere.
Het is volgens mij echt eiken blad, als je daarbij optelt de verzendkosten vind ik voor € 100 denk ik wel een prima deal, het is wel een blad van 140x70. Dikker hoeft niet want dan denk ik dat het Ikea onderstel door zijn hoeven zakt. Ga er niet vanuit dat het Ikea spul echt top is en als het na 5 jaar nog werkt, prima.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Is dit hem?

Ik had het namelijk opgezocht omdat ik ook eiken delen van 170x60 zoek.
SUPER STABIEL | DUURZAAM - Onze hoogwaardige, 25 mm dikke, met melaminehars gecoate spaanplaat is supersterk en extra stabiel. Slijtvast, hittebestendig, waterdicht en gemakkelijk schoon te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juZtGjjWWpyI7OXl4-BSBMTohP4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/98YLXrMcLQMivPzuFypUPdd4.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Bad Brains op 26-06-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Heeft iemand een 90cm diep blad op een flexispot e7 pro gemonteerd? En hoe bevalt dat?

Ik zie bij de specificaties dat het blad maar max 80 mag zijn. Dus voordat ik 90 bestel, wil ik wel graag weten of dit kan en bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
Ferra schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 23:07:
Heeft iemand een 90cm diep blad op een flexispot e7 pro gemonteerd? En hoe bevalt dat?

Ik zie bij de specificaties dat het blad maar max 80 mag zijn. Dus voordat ik 90 bestel, wil ik wel graag weten of dit kan en bevalt.
Mijn blad is 84cm, en dat gaat prima. Ik zou niet weten hoe dat onderstel moet weten dat het blad aan beide kanten dan nog 3cm extra uitsteekt. Het onderstel is zwaar genoeg om niet zomaar om te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomenit
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-05 23:38
Ik was eigenlijk aan het wachten op de Ikea Mittzon in het zwart en 160x80, maar die lijkt maar niet op voorraad te komen. Ik twijfel ook over de montagemogelijkheden van mijn monitorarm (34"ultrawide hangt eraan).

Verder was ik best gecharmeerd van de Ikea Uppspel qua design (houd wel van die afgeronde hoeken enzo) maar die kwam dermate slecht uit de bus (krasgevoeligheid en stabiliteit) dat Ikea zelf het product niet eens meer verkoopt. Volgens de verkoper kwam in Oktober een geüpdatet model uit.

Ik zag dat Flexispot ook de GT5 "gaming" bureau heeft, in de 'aanbieding' nu met 180 euro korting. Qua onderstel - heb ik in dit topic gelezen - kun je op zich wel vertrouwen op Flexispot.

Het blad lijkt mij ook wel prima maar meer informatie dan 'gevormde koolstofvezel' geven ze niet. Ik koop 'em dan eigenlijk op basis van een - ook nog eens vrij klein - plaatje. Het mooiste zou zijn als iemand hier misschien een vergelijkbaar model heeft en wat betere foto's kan tonen.

https://www.flexispot.nl/gaming-bureau-gt5.html

Ik zie wel de keus tussen 58-123cm en 68-133cm hoogtebereik, welke zouden jullie nemen en waarom? Het prijsverschil is drie tientjes. En is zo'n Flexispot kabelslang aan te raden of kan ik die beter bij een Amazon oid bestellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@oomenit Hoewel ik ook nog met de zoektocht bezig ben en zelf naar een Secretlab Magnus Pro XL neig, kan ik wel wat roepen over waar jij nu naar kijkt.

Ten eerste: "gevormde koolstofvezel". Dit is geen pure koolstofvezel (carbon fibre), dat zou veel te duur zijn en ook eigenlijk helemaal niet veilig, als dat barst of scheurt dan zijn de scherpe delen ervan zeer scherp en omdat het versplintert in zeer wisselende maar dus ook extreem kleine deeltjes komt dat geheid ook in je hand of arm terecht als die ermee in aanraking komt. Veel logischer is het als het gaat om een dun laagje CFRP: Carbon Fibre Reinforced Polymer (plastic) over een houten (waarschijnlijk MDF) plaat.

Over het hoogtebereik: dat ligt aan de voor jou wenselijke hoogtes. Zonder jou te kennen kan je grofweg zeggen dat als je een gemiddelde Nederlandse man bent van 170-190cm dat je de 67-133cm het best kan nemen. De andere lijkt mij eerder voor mensen die wat kleiner zijn. Heb je bijv de mogelijkheid om je huidige bureau middels boeken of wat je ook hebt tijdelijk maar toch ietwat stevig op te krikken? Zo ja, kijk dan of je bij de 123 of 133cm in de buurt kan komen en beoordeel hoe je dat vindt. Stel je komt tot ±120-125cm en je vindt dat te laag voor staan, dan heb je je antwoord. Idem wanneer je op 130-135cm hoogte komt en je dat te hoog vindt. Ik denk echter dat er niet veel mensen 58cm hoogte nodig gaan hebben. Die is wellicht wat lastiger te checken, maar een salontafel opkrikken is evt een optie? Wees creatief of loop een keer een IKEA of andere winkel in om voor jou de beste hoogte te bepalen. Het is wellicht wat overkill, maar als je bij wijze van per 5cm meet en voor jezelf noteert of dat een werkbare hoogte is, dan weet je vanzelf welk bereik het beste gaat zijn. Dus bijv: 58cm te laag, 63cm te laag, 68cm prima, 73cm prima, 78cm te hoog (bij zitten), etc. En bij de eerste "te hoog" voor zitten kan je natuurlijk van de hoogste stapositie weer naar beneden werken. Zo heb ik dat met een meetlint erbij ook gedaan een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Inmiddels staat hier de E7 Pro van Flexispot, mooi solide bureau met een 160x80 blad erop. Super stabiel en stevig. Nu van de week de rest van de home office ruimte omgooien en het nieuwe bureau in gebruik nemen.

Hier en daar zullen er nog wel wat accesoires etc komen om het echt helemaal strak te krijgen zodat alles ook soepel zonder problemen met het desk mee beweegt. Nog niet besloten over welke monitor arm er komt maar dat gaan we ondervinden hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomenit
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-05 23:38
MooDyBLueS schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:42:
@oomenit Hoewel ik ook nog met de zoektocht bezig ben en zelf naar een Secretlab Magnus Pro XL neig, kan ik wel wat roepen over waar jij nu naar kijkt.
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ja het Secretlab bureau staat/stond bij mij ook op het lijstje - ik heb tenslotte hun bureaustoel al en bevalt prima - maar de prijs staat me een beetje tegen. Dat is echt zo'n bureau die je dan ook een beetje gepimpt wil hebben en dan kost ie mij toch al ruim 1100 euro, dat is wel iets te gek voor mij.

Dit topic nog eens doorgelezen en nu kom ik ook nog bij de MRC bureaus uit. Multi Ratio zit hier een uurtje vandaan dus misschien rij ik daar nog wel een keer heen om wat bureaus te checken. Reviews zijn best positief wat de Comfort/Pro betreft. Ook de bladen zijn van prima kwaliteit volgens mij. En goed betaalbaar. Via bol.com zelfs nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:54
royalt123 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:39:
Ik heb afgelopen week 2 E5Q thuis geïnstalleerd met massief eik werkblad 4cm dik. Ik ben persoonlijk wel erg tevreden mee en het is stabiel wat voor mij erg belangrijk was met 2 schermen en pc erop.

Er zijn wel 2 minpuntjes vind ik.
De verbinding staaf kopstuk dat in de motor ingaat is van plastiek terwijl al de rest van erg stevig metaal is. Precies bewust omgedaan als zwakste punt.

Je benen kunnen tegen frame botsen of in de weg staan. Dat wist ik vooraf wel als nadeel. Ik hoop eraan te wennen na tijdje :P

[...]
Hey, hoe bevalt het nu na een tijdje gebruik? Ik twijfel nog wel enigzins tussen 2-poot of 4-poot. Is het de moeite waard, hoe vaak ga ik achter m'n bureau staan. Dus de vraag aan jou: ervaar je de benen tegen het frame als storend? Verder benieuwd waar je het massief bureaublad gekocht hebt. Is dit al behandeld, of zelf gedaan. Thx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royalt123
Hey,

Ik ben tevreden met het vierpootsysteem, het is stevig en kan veel gewicht dragen. Het is een goede vraag of een elektronisch bureau de moeite waard is, maar dit staat los van de specifieke onderstellen. Ik heb zelf nog maar één keer gebruik gemaakt van de sta-functie, maar ik werk momenteel ook niet.

Voor de onderstellen heb ik 400€ betaald en voor het blad 300€.

Soms zitten mijn knieën tegen het onderstel, maar dit hangt sterk af van de hoogte van de stoel, de dikte/diepte van het bureaublad en mijn zithouding.

Het massieve bureaublad heb ik op maat besteld bij een zagerij en zelf behandeld.

Hieronder is een oudere foto, maar ondertussen is het kabelwerk al in orde :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tr2tmHTjr3Mgeu28uE50fA2UJYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4pXB0aDbQAy846hwKaOql4az.jpg?f=fotoalbum_large
ziconl schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:50:
[...]

Hey, hoe bevalt het nu na een tijdje gebruik? Ik twijfel nog wel enigzins tussen 2-poot of 4-poot. Is het de moeite waard, hoe vaak ga ik achter m'n bureau staan. Dus de vraag aan jou: ervaar je de benen tegen het frame als storend? Verder benieuwd waar je het massief bureaublad gekocht hebt. Is dit al behandeld, of zelf gedaan. Thx.

[ Voor 17% gewijzigd door royalt123 op 10-07-2024 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

ShadowBumble schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:58:
Inmiddels staat hier de E7 Pro van Flexispot, mooi solide bureau met een 160x80 blad erop. Super stabiel en stevig. Nu van de week de rest van de home office ruimte omgooien en het nieuwe bureau in gebruik nemen.

Hier en daar zullen er nog wel wat accesoires etc komen om het echt helemaal strak te krijgen zodat alles ook soepel zonder problemen met het desk mee beweegt. Nog niet besloten over welke monitor arm er komt maar dat gaan we ondervinden hoe of wat.
Hoe dik is jouw tafelblad? Ik heb dit onderstel ook besteld, en een 4cm dik massief eikenhouten tafelblad elders besteld van 160x80. Die komt later deze week aan. Ik vroeg me af of de bijgeleverde schroeven lang genoeg zijn om een tafelblad als deze stabiel en stevig erin te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

prototype schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 01:59:
[...]

Hoe dik is jouw tafelblad? Ik heb dit onderstel ook besteld, en een 4cm dik massief eikenhouten tafelblad elders besteld van 160x80. Die komt later deze week aan. Ik vroeg me af of de bijgeleverde schroeven lang genoeg zijn om een tafelblad als deze stabiel en stevig erin te houden.
25mm mijn huidige blad is 35 en dat vond ik persoonlijk te dik, maar die is veel te groot om op dit onderstel te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

ShadowBumble schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:47:
[...]

25mm mijn huidige blad is 35 en dat vond ik persoonlijk te dik, maar die is veel te groot om op dit onderstel te passen :)
je bedoelt dat de schroeven 25mm lang zijn? en dat je huidige blad 35mm dik is?

Mijn tafelblad zou volgens Flexispot customer support erop moeten passen wbt afmetingen en gewicht, maar ik heb lichte twijfel over de schroef lengte zeg maar. Graag jouw/jullie kijk erop of ik evt andere schroeven moet gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

prototype schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:03:
[...]

je bedoelt dat de schroeven 25mm lang zijn? en dat je huidige blad 35mm dik is?
Het blad wat erbij zat is 25mm dik, de schroeven heb ik niet opgemeten maar bijna alles was netjes voorgeboord. Er zitten ook nog spacers tussen het blad en de schroef kop,

Dus als jouw blad 40mm dik is zou dat geen probleem moeten zijn met de bijgeleverde schroeven. Ik denk enkel dat je even goed moet uitmeten en voorboren als je aan blad hebt die niet door hun geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

ShadowBumble schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:09:
[...]

Het blad wat erbij zat is 25mm dik, de schroeven heb ik niet opgemeten maar bijna alles was netjes voorgeboord. Er zitten ook nog spacers tussen het blad en de schroef kop,

Dus als jouw blad 40mm dik is zou dat geen probleem moeten zijn met de bijgeleverde schroeven. Ik denk enkel dat je even goed moet uitmeten en voorboren als je aan blad hebt die niet door hun geleverd is.
Top. Heb je nog tips voor hoe diep ik zou moeten voorboren? Mijn blad komt namelijk idd niet van hun, maar van een lokale zagerij. En hoe groot de diameter van de boorkop moet zijn? Sowieso kleiner dan de schroefdiameter lijkt me, maar hoeveel kleiner? :) Zoals je misschien aan mijn vragen ziet heb ik dit nog nooit eerder gedaan :D Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door prototype op 12-07-2024 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Nu online
Iemand ervaring met de Flexispot E1Q?
Een van de weinige kant en klare bureau's die een blad heeft van 70cm diep.

Het lijkt alleen alsof het blad uit 2 delen bestaat en vrij mij af of dat niet enorm onhandig/lelijk is.
Kom toch maar weinig bureaus tegen die een blad hebben van 70 diep..

Heb ze zelf al een mail gestuurd, maar wellicht dat iemand hier er ervaring mee heeft of misschien wat meer informatie. Suggesties voor een mooi zit/sta bureau met een bladdiepte van 70cm zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Ik heb maar een kamertje van 2,80x2 meter, en nu een bureau van 180x80. Wat in deze kamer een enorm ding is. Vandaar dat ik opzoek ben naar wat kleiners en dan meteen een zit sta bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Rotinomm Het bestaat volgens de handleiding (pdf) inderdaad uit 2 delen.

In stap 6 zie je dat de 2 delen met duvels oid aan elkaar gemonteerd worden.

Het geheel lijkt enorm veel op de populaire IKEA Skogsta eettafel maar dan verticaal i.p.v. horizontaal. Wij hebben die Skogsta en horizontaal is het geen probleem, wel merk je dat ondanks dat er metalen duvels gebruikt worden, het hout alsnog werkt en de ene kant iets meer omhoog staat dan de andere. Het is namelijk hout... en hout werkt.

Het lijkt mij met een toetsenbord die gegarandeerd over die streep heen valt dan ook een absolute no-go. Zelfs 1mm verschil doet je toetsenbord al wiebelen en dat wil je natuurlijk niet hebben.

Echter kan je de E1Q ook als onderstel kopen en er zelf een blad van bijv. de bouwmarkt op monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Nu online
MooDyBLueS schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:11:
@Rotinomm Het bestaat volgens de handleiding (pdf) inderdaad uit 2 delen.

In stap 6 zie je dat de 2 delen met duvels oid aan elkaar gemonteerd worden.

Het geheel lijkt enorm veel op de populaire IKEA Skogsta eettafel maar dan verticaal i.p.v. horizontaal. Wij hebben die Skogsta en horizontaal is het geen probleem, wel merk je dat ondanks dat er metalen duvels gebruikt worden, het hout alsnog werkt en de ene kant iets meer omhoog staat dan de andere. Het is namelijk hout... en hout werkt.

Het lijkt mij met een toetsenbord die gegarandeerd over die streep heen valt dan ook een absolute no-go. Zelfs 1mm verschil doet je toetsenbord al wiebelen en dat wil je natuurlijk niet hebben.

Echter kan je de E1Q ook als onderstel kopen en er zelf een blad van bijv. de bouwmarkt op monteren.
Ah juist, zo ver had ik zelf nog niet gekeken.
Wel gebruik ik altijd een grote muismat waar mijn toetsenbord en muis op staan. (90x40cm)
Wellicht zou dit het verschil in hoogte wegnemen?

En wat betreft het blad uit de bouwmarkt. Ik heb dan eerlijk gezegd geen idee wat ik moet halen en lees vaak ook dat deze nog bewerkt moeten worden etc. Ook niet welke dikte, welk materiaal etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Rotinomm schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:14:
[...]

Ah juist, zo ver had ik zelf nog niet gekeken.
Wel gebruik ik altijd een grote muismat waar mijn toetsenbord en muis op staan. (90x40cm)
Wellicht zou dit het verschil in hoogte wegnemen?

En wat betreft het blad uit de bouwmarkt. Ik heb dan eerlijk gezegd geen idee wat ik moet halen en lees vaak ook dat deze nog bewerkt moeten worden etc. Ook niet welke dikte, welk materiaal etc.
Zo'n muismat zal zeker helpen, of het het helemaal wegneemt, durf ik natuurlijk ook niet te zeggen. Het lijkt er wel op dat itt de IKEA eettafel de 2 bladen strak tegen elkaar gemonteerd worden en niet met een kleine ruimte ertussen, dus dat zal ook al helpen.

Misschien ook even bij je huidige bureau kijken hoe je eigenlijk zit en als je daar precies in het midden even een potloodstreep trekt of een touwtje vastplakt bijv, dan zie je snel genoeg of dat iets is waar je mee kan leven of dat je je eraan ergert.

Mijn mening is dat het een vrij gekke opzet is en ik zou er niet zo snel voor kiezen.

Wat het bouwmarkt blad betreft: dat klopt, die moeten vaak nog bewerkt worden. Andere optie is bij een meubelzaak eens kijken wat ze daar hebben, zaken als een Loods5 hebben zelfs in de winkel complete bladen staan, laatst zag ik bij een lokale meubelzaak hier nog een aantal bladen met 50% korting weggaan. Vaak heb je het dan wel over diepere bladen van 80-100cm diep en 160-240cm breed, omdat ze in de basis voor eettafels bedoeld zijn. Maar een houten blad is een houten blad en deze zijn dan wel volledig behandeld en afgelakt.

Stel je vindt een 180x90cm blad en je wil eigenlijk 160x80cm dan kan je de achterzijde sowieso prima inkorten, meeste mensen hebben het bureau tegen een muur staan namelijk. Mijn bureau staat in een hoek zelfs, dus ik zou de lange zijde ook links in kunnen korten. Dan alleen nog zelf voor de zekerheid een potje lak kopen en de randen 2-3x aflakken ter bescherming en je bent klaar. Lastiger is het als je een heel natuurlijk gevormd blad koopt en ook die natuurlijke rondingen erin wilt behouden, dan is 1 of 2 strak afgezaagde kanten misschien heel lelijk. Maar het kan heel makkelijk, is mijn punt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister8th
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 21:36
Bij Flexispot hebben ze de komende 10uur nog een leuke kortingsactie. Link

Zojuist voor 350 een Flexispot E7 Pro gekocht.
Er zijn er nog 22 voor dit bedrag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8OAr9guWgLO-bUUuM21gCKS9Sk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QlDgLGYT5gxOOIRgHENpNFKF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-05 21:06
In augustus zullen ze op tal van artikelen ook korting geven.
Flexispot bestaat dan 8j.

De e7 Pro zal dan ook 36% korting krijgen. Dus ook aan 349€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casualmit
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-05 03:29
Hoi Allemaal,

Ik ben aan het orienteren voor een zit/sta bureau en ben na het lezen van jullie posts aan het kijken bij Flexispot. En ik denk dat de E5 (nu ook met korting) een goede keuze is. Alleen zie hier veel de e7 pro langskomen. Is de e7 pro aanzienlijk beter naar jullie mening?

Ik ben van plan er een blad van 160x80 op te monteren. Kwa budget zat ik redelijk ruim rond de 800 euro maar als het goedkoper kan is dat natuurlijk nooit verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCory
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-05 00:40
Ik neig naar de E7 - het is één van de weinige zit-sta bureaus die ik kan vinden die zo laag kunnen gaan (58cm).
TheCeet schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:29:
In augustus zullen ze op tal van artikelen ook korting geven.
Flexispot bestaat dan 8j.

De e7 Pro zal dan ook 36% korting krijgen. Dus ook aan 349€.
Enig idee of de korting voor de E7 dan beter is dan de huidige korting? Komt nu neer op 320 euro.

[ Voor 76% gewijzigd door TheCory op 25-07-2024 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:24
Waar laten mensen hun desktop bij hun bureau, gebruiken jullie PC beugels om deze onder het bureau te hangen?

Ik zit te kijken naar een MRC PRO zit-sta elektrisch 160 x 80 cm met eventueel een PC houder erbij van MRC maar vraag mij af hoe stevig dat is en of dat veel impact heeft op de stabiliteit van het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:12
Bij mij staat de kast op de grond en met langere kabels zodat ze de hoog-laag stand kunnen overbruggen en enigzins weggewerkt zijn achter de poot. Ik heb niet een hele lichte kast en zit niet te wachten dat de kast uit de ophanging valt of de kast de hele beugel met schroeven en al uit het blad trekt.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
@Dracula Kastje naast bureau, lange displayport kabels en onderstaand ding gebruikt
Afbeeldingslocatie: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/nl/002290179PI06/image.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Rembock schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:48:
@Dracula Kastje naast bureau, lange displayport kabels en onderstaand ding gebruikt
[Afbeelding]
Glasvezel is voor de monitor (displayport / HDMI) mogelijk wel aan te bevelen. Ik heb zelf een 5m gewone ("elektrische") kabel, maar die is toch best wel dik en leek initieel nogal wat problemen te geven (zo nu en dan "ruis"). Mijn 10m glasvezel HDMI is echt vele malen dunner dan. Alleen wist ik bij aanschaf niet dat er ook glasvezel over DP was :X Anders had ik ook daarvoor glasvezel gekocht.

Nu heb ik wel een 4K scherm met daisy chain naar 2560x1440p, dus daar moeten ook flink wat bitjes overheen. Als je 1x FHD aanstuurt dan doet de kwaliteit van de kabel er wellicht iets minder toe. Immers hoeft er minder data overheen en zijn foute bitjes wellicht beter te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:57:
[...]

Glasvezel is voor de monitor (displayport / HDMI) mogelijk wel aan te bevelen. Ik heb zelf een 5m gewone ("elektrische") kabel, maar die is toch best wel dik en leek initieel nogal wat problemen te geven (zo nu en dan "ruis"). Mijn 10m glasvezel HDMI is echt vele malen dunner dan. Alleen wist ik bij aanschaf niet dat er ook glasvezel over DP was :X Anders had ik ook daarvoor glasvezel gekocht.

Nu heb ik wel een 4K scherm met daisy chain naar 2560x1440p, dus daar moeten ook flink wat bitjes overheen. Als je 1x FHD aanstuurt dan doet de kwaliteit van de kabel er wellicht iets minder toe. Immers hoeft er minder data overheen en zijn foute bitjes wellicht beter te corrigeren.
Oh, dat wist ik niet. Heb nu 3x een Club 3D CAC-1069B doorheen zitten proppen (gebruik 3
LG 27GP850-B schermen). Gelukkig heb ik genoeg bandbreedte op de kabel & heb nog geen ruis ontdekt. Maar als de boel weer op de schop gaat ga ik eens kijken naar glasvezel displayport, dank voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Rembock schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:23:
[...]

Oh, dat wist ik niet. Heb nu 3x een Club 3D CAC-1069B doorheen zitten proppen (gebruik 3
LG 27GP850-B schermen). Gelukkig heb ik genoeg bandbreedte op de kabel & heb nog geen ruis ontdekt. Maar als de boel weer op de schop gaat ga ik eens kijken naar glasvezel displayport, dank voor de tip :)
offtopic:
Ik denk uiteindelijk dat het bij mij een software dingetje was. Heb een kabel van KabelDirect (op Amazon) waarvan ik nog hier en daar een kabel van heb, en lijkt prima. Daar dus incidenteel ontraceerbare problemen mee. El cheapo een kabel op Ali besteld en hetzelfde. Maar op een gegeven moment leek het weg te zijn (/goed te werken). Maar moet wel bekennen PC al langere tijd niet voor een lange duur gebruikt te hebben dus misschien is het daardoor niet opgevallen. Gebruik voornamelijk mijn laptop, via USB-C. Wat weer een ander verhaal is (3m kabel die ik gekocht had werkte prima met mijn prive Lenovo laptop, maar met de wat oudere Dell van het werk klapperde die zo nu en dan (/op den duur steeds vaker) en dan niet meer aan de praat te krijgen tot een reboot. Zou een nieuwe laptop krijgen (want gewoon aan vervanging toe, niet voor dit probleem :p), dus maar gelaten. Nieuwe Dell laptop, same shit. En dat met een Dell scherm. Ik had nog een USB-C verlengkabel liggen, die gebruikt met de originele kabel van Dell, en werkte prima. Nieuwe kabel gekocht, wederom 3m, en doet het ook prima). Helaas kan "USB-C" dan weer niet over glasvezel :p Signaal wellicht wel, maar power delivery zal lastig worden :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Is de flexispot pro makkelijk in elkaar te zetten? Ga er volgende week mee aan de gang. Ben benieuwd naar de ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03:20
squaddie schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:30:
Bij mij staat de kast op de grond en met langere kabels zodat ze de hoog-laag stand kunnen overbruggen en enigzins weggewerkt zijn achter de poot. Ik heb niet een hele lichte kast en zit niet te wachten dat de kast uit de ophanging valt of de kast de hele beugel met schroeven en al uit het blad trekt.
Bij mij staat hij op een meubelverhuizer met wieltjes (action) aan de achterkant van de trolley een draadeind M10+ ringen/moeren, 54 cm, max hoogte +trolley 9cm= 59 cm, de kabels komende vanaf de PC gaan naar de top van het draadeind en zitten daar samengebonden (klitteband) om trekbelasting tegen te gaan, Met een lus naar beneden en dan naar boven tot de tafel. Om de draadeind heb ik een ruime zwarte slang, staat even wat netter, schroefdraad kan dan kabels niet beschadigen. Boven en onder een dopmoer
Vanwege de ruimere slang maak ik daar twee inkepingen 2cm uit elkaar en douw daar een zwart ty-rap door en zet zo de klitteband vast.
Ik heb een kast met aanzuig lucht onder de kast, die staat nu op die trolley, rondzwervend stof op het laminaat,wordt niet zo gauw aangezogen.
Ik rol de trolley naar voren en kan dan op die plaats stofzuigen. En makkelijker bij de pc komen.

Later heb ik aan de draadeind plaatjes gemaakt voor o.a. een stekkerdoos en nog wat andere zaken.

Ik had de optie van een meubelverhuizer al eens eerder aangegeven.
Pagina: 1 ... 31 ... 34 Laatste

Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen