@
Kurios Ik heb sinds 1 week mijn Magnus Pro XL van Secretlab in gebruik, ook lang getwijfeld en ook voor mij was geld geen issue an sich maar wou als ik veel geld uitgaf (deze valt voor mij in die categorie) dat ik dan wel iets kwalitatiefs nagenoeg perfect zou hebben.
De stroomkabel zit in de linkerpoot compleet verborgen, de achterbak voor kabelbeheer is praktisch volledig uit het zicht en ik heb er een NUC-achtig pc'tje op staan waar DP, LAN, stroom en USB uit de bak in gaan. DP en USB gaan naar mijn 27" 4K monitor van 8kg en de arm ervan staat helemaal naar rechts, links heb ik op de Secretlab dual monitor arm hun laptophouder en de dual monitor arm zit qua bevestiging bij mij zo'n 60cm van de linker zijkant verwijderd. Werkt perfect. Enige nadeel vind ik dat de laptophouder na het weghalen van je laptop weer iets omhoog stijgt en als je geen laptop gebruikt heb je die houder vrij pontificaal op ooghoogte hangen, al kan je hem wel heel makkelijk naar achteren wegduwen.
Ik ga er nog een 34" ultrawide QD-OLED scherm op monteren, die zijn niet of nauwelijks zwaarder en heb van meerdere mensen gelezen dat deze daarvoor geen enkel probleem vormt. Jij zal met je 49" voor de heavy duty monitorarm moeten gaan.
Overall ben ik erg tevreden met mijn eerste werkweek achter de rug en af en toe een uurtje staand werken (moet er nog een beetje aan wennen). Mijn stahoogte is 110cm en dat is iets onder gemiddelde en dan merk je wel dat er een beetje flex in zit, wat altijd bij 2-poot bureaus het geval is, maar ik vind het absoluut niet storend en ik ben best wel een pietje precies op dit soort gebieden. Een enkele keer als ik wat ruw doe dan wiebelt mijn monitor wat na, maar dat is ook na 5 sec max weg en tenzij je weer iets ruws doet zoals tegen de rand botsen of ergens een stevige duw tegen geven, valt het allemaal reuze mee. En dan staat hij bij mij nog op een zacht tapijt, niet hoogpolig maar wel ±3-4cm van die stevige maar zachte haren. De poten zakken er volledig in, maar direct op een harde vloer zou altijd het beste zijn voor stabiliteit.
Wil je echt de maximale stabiliteit dan zal je wel echt naar een E7Q moeten gaan, maar ik vind 4 poten juist lelijk én in de weg zitten. Ieder zo z'n ding natuurlijk. Maar ik vind die bureaus erg tegenvallen qua kabelbeheer omdat je alsnog aan de achterkant alles erlangs ziet lopen eerst, zelfs een IKEA Mittzon is op dat gebied beter (en stukken goedkoper). Heeft er ook mee te maken dat de linkerkant van mijn bureau tegen een raam staat en dus feitelijk in de breedte de kamer in komt. Zo kijk ik schuin naar buiten, heb ik een mooie houten kast achter me en is de deur feitelijk achter het bureau (met de nodige loopruimte). Zo vind ik het het fijnst, ik zou hem ook recht tegen het raam kunnen zetten met de kast links en deur rechts van me, is een keuze dus. Maar juist door deze keuze die ik nu gemaakt heb was kabelbeheer belangrijk voor me.
Wel één kritiekpuntje: het is aan de achterkant alsnog ietsjes open dus je kan iets van kabels of stekkerdozen zien. Ik heb nu een witte stekkerdoos met 2x USB-A (had ik al) en die zie ik dus enigszins bij binnenlopen, net storend genoeg dat ik die wel binnenkort voor een zwarte met 2x USB-C wil gaan vervangen. Over USB gesproken: dat is dus ideaal met de magnetische vierkantjes die je erbij kan bestellen. Wel wil ik ook kijken naar bijv. een stevig stuk vilt over de gehele breedte van de kabelbak om dat toch nóg iets netter weg te werken. Maar alles bij elkaar is hij voor mij dan nagenoeg perfect.
Over de LAN in de poot een tip: je kan
middels een social media post die gratis bemachtigen. Wil ik ook nog gaan doen.