Het grote zit/sta bureau's-topic

Pagina: 1 ... 32 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlamerNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik ben aan het overwegen om een zit-sta bureau kopen van Flexispot. De keuze gaat nu tussen de E5Q (4 poten) of de E7 PRO (2 poten). Eventueel een E7Q als hier een goede aanbieding van komt.
De grootste twijfel zit hem in het onderstel waar je mogelijk met benen/knieën tegenaan zou kunnen komen.
Het onderstel-frame ziet er bij deze twee heel anders uit.
Heeft iemand een 4poot variant van Flexispot (maakt niet uit welke, het onderstel zal dezelfde vorm hebben) waar ik een keer mag proefzitten?
Het hoeft niet veel tijd te kosten, maar het is geen pakje boter dat je koopt, daarom fijn om het even te proberen.

Of misschien dat iemand voor mij even onder het bureau de maten zou willen opmeten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WyKtZToMK3YcQbc5tlsbnFiy-s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tJOLMcrIFIL1GgwIeQOmxtoP.png?f=user_large
Dit aanzicht is van de E7Q, bij de E5Q zijn het enkele stangen ipv dubbele.
Ik zou graag willen weten:
  • maat A
  • maat B/C (ik neem aan dat B en C dezelfde afmeting hebben)
  • de hoogte van B/C
Dan kan ik eventueel thuis nameten of ik niet gek ga worden van stotende knieën (ik zit vaak met de knieën over elkaar).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:52
squaddie schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:30:
Bij mij staat de kast op de grond en met langere kabels zodat ze de hoog-laag stand kunnen overbruggen en enigzins weggewerkt zijn achter de poot. Ik heb niet een hele lichte kast en zit niet te wachten dat de kast uit de ophanging valt of de kast de hele beugel met schroeven en al uit het blad trekt.
Ja daar ben ik dus ook beetje bang voor.
RobertMe schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:57:
[...]

Glasvezel is voor de monitor (displayport / HDMI) mogelijk wel aan te bevelen. Ik heb zelf een 5m gewone ("elektrische") kabel, maar die is toch best wel dik en leek initieel nogal wat problemen te geven (zo nu en dan "ruis"). Mijn 10m glasvezel HDMI is echt vele malen dunner dan. Alleen wist ik bij aanschaf niet dat er ook glasvezel over DP was :X Anders had ik ook daarvoor glasvezel gekocht.

Nu heb ik wel een 4K scherm met daisy chain naar 2560x1440p, dus daar moeten ook flink wat bitjes overheen. Als je 1x FHD aanstuurt dan doet de kwaliteit van de kabel er wellicht iets minder toe. Immers hoeft er minder data overheen en zijn foute bitjes wellicht beter te corrigeren.
Is ook een optie idd alleen zijn ze niet heel goedkoop zie ik en moet dan ook iets verzinnen waar de pc op kan staan. Bureau komt met korte zijkant tegen de muur waar de pc ook moet komen te staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Dracula op 31-07-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:22
De kortingmaand bij Flexispot is gestart!

@FlamerNL
Ter info:
E7 Pro momenteel voor 349€
E7Q vanaf 21/8 aan 599€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MevrouwDeKat
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-05 21:12

MevrouwDeKat

Miauw

Ga zaterdag bij Ikea de electrische Mittzon ophalen van 140x80, inclusief blad 379 euro. Ben benieuwd, deze kan tot 60cm laag en dat is fijn, want ik ben niet super groot.
Het onderstel kan eventueel in de toekomst naar 160 uitgerekt worden, maar daar heb ik nu toch geen plek voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomenit
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-06 19:31
MevrouwDeKat schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:07:
Ga zaterdag bij Ikea de electrische Mittzon ophalen van 140x80, inclusief blad 379 euro. Ben benieuwd, deze kan tot 60cm laag en dat is fijn, want ik ben niet super groot.
Het onderstel kan eventueel in de toekomst naar 160 uitgerekt worden, maar daar heb ik nu toch geen plek voor.
Pff ik zit al heel lang te wachten op de 160x80cm in het zwart (frame en blad), maar die komt maar gewoon niet op voorraad (geen enkele winkel). Het zwarte frame lijkt simpelweg niet leverbaar, want de combi zwart blad + witte frame ligt wel overal op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MevrouwDeKat

MevrouwDeKat

Miauw

oomenit schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:20:
[...]

Pff ik zit al heel lang te wachten op de 160x80cm in het zwart (frame en blad), maar die komt maar gewoon niet op voorraad (geen enkele winkel). Het zwarte frame lijkt simpelweg niet leverbaar, want de combi zwart blad + witte frame ligt wel overal op voorraad.
Ik heb ook een tijdje zitten wachten, ik heb zwart +donker eiken besteld. Ik heb 2 keer misgrepen na een notificatie van ikea. Maar de 3de keer had ik geluk. Ga hem ophalen bij het verzenddepot. Het zwarte frame is er dus wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
MevrouwDeKat schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:37:
[...]

Ik heb ook een tijdje zitten wachten, ik heb zwart +donker eiken besteld. Ik heb 2 keer misgrepen na een notificatie van ikea. Maar de 3de keer had ik geluk. Ga hem ophalen bij het verzenddepot. Het zwarte frame is er dus wel
Niet verkeerd bedoeld hoor, maar "het zwarte frame is er dus wel" is dus niet bepaald het geval. Ik kijk ook al ruim een maand omdat ik het een goed budget alternatief vind, maar nog geen een keer heb ik die op voorraad gezien, heb de 3 winkels in mijn omgeving bekeken en thuis laten bezorgen meerdere keren per week.

Misschien is er af en toe wat voorraad, maar dan zal het om hele beperkte aantallen gaan en niet wat je van een IKEA mag verwachten. Je geeft zelf ook al aan: 2x misgegrepen, 3e keer geluk. Hoe kan je dan zeggen dat het frame er wel is? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MevrouwDeKat

MevrouwDeKat

Miauw

@MooDyBLueS , Het frame af en toe dus leverbaar, hij is afgelopen 1.5 week 3 keer op voorraad geweest zover ik weet. Dus niet "niet leverbaar". Wel slecht leverbaar ;)

Mijn tip is om de notificaties van Ikea aan te zetten, dan krijg je een email wanneer er weer voorraad is. In de nacht vullen ze de webshop meestal weer aan. Als je een notificatie mist, moet je geloof ik weer opnieuw aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@MevrouwDeKat Ik heb de notificatie nu een week aanstaan, maar nog geen melding gehad. Kan wellicht met de kleur te maken hebben, want de Mittzon is niet los te verkrijgen in onderstel + tafelblad combinatie omdat alles erin gecombineerd zit zoals de achterplaat en uitsparingen voor stekkerdoos. Ik kijk naar de 160x80cm zwart met walnootbruin blad, mogelijk dat de donker eiken eerder is binnengekomen icm zwart onderstel aangezien jij (gok ik) afgelopen week ergens wel de notificatie hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlamerNL
TheCeet schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:50:
De kortingmaand bij Flexispot is gestart!

@FlamerNL
Ter info:
E7 Pro momenteel voor 349€
E7Q vanaf 21/8 aan 599€
Ooh dat is heel interessante informatie! Zeker van de E7Q. Staat die informatie ergens op de site of heb je inside info? Dankjewel in ieder geval.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@FlamerNL Als je deze link volgt kom je bij alle aanbiedingen:
https://www.flexispot.nl/verjaardag

Om de belangrijkste nog even op te sommen voor iedereen:

Hele maand augustus aanbiedingen (maar wel zolang de aantallen nog beschikbaar zijn):
- E7/E7H voor € 299,99 (was € 469,99)
- E7 Pro € 349,99 (was € 549,99)
- E2Q 4-poots voor € 299,99 (was € 549,99)

Daarnaast elke woensdag 1 product 24 uur lang:
- 7 aug: E7Q Lite (E5Q) voor € 399,99 (was € 699,99)
- 14 aug: Q8 voor € 549,99 (was 799,99)
- 21 aug: E7Q voor € 599,99 (was 999,99)
- 28 aug: E9 voor € 459,99 (was 599,99)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecloos
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-06 18:05
Weet iemand welke bureau's allemaal geschikt zijn voor de langere medemens (>2m)? Ik heb eigenlijk een bureau nodig wat tot 1.30 stahoogte kan. De enige die ik tot nu toe tegenkom is van Lineaflex, maar die is eigenlijk boven mijn budget. Zijn er ook meer budgetvriendelijke opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Ecloos Ik weet niet of 130cm een keiharde eis is of dat er ook een "close enough" optie voor je is, maar:
- de IKEA Mittzon voor €419 komt tot 126 cm
- de Flexispot E5Q Lite/E7Q voor €599 (over paar dagen €399) zonder blad nog (kan je aanvullen met een €119 IKEA blad) komt tot 131cm

En ik heb lang niet alles bekeken van Flexispot, alleen de E7 Pro (123cm) en deze, juist vanwege de lopende aanbieding op de E7 Pro en de aanstaande 24-uurs aanbieding op de E7Q Lite.

[ Voor 16% gewijzigd door MooDyBLueS op 05-08-2024 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecloos
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-06 18:05
Thanks voor de tips! Als ik echt lekker wil werken (zonder licht voorover te bukken) moet ik echt wel naar de 130cm. De flexispot is helaas ook wat boven mijn budget.

Wellicht dat ik voor een goedkopere optie ga en even ga onderzoeken of er charmante oplossingen zijn om iets onder de poten te zetten om zo een paar cm extra te creëren. Als iemand daar goede ideeën over heeft, deel ze vooral!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:19
Ecloos schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:42:
Thanks voor de tips! Als ik echt lekker wil werken (zonder licht voorover te bukken) moet ik echt wel naar de 130cm. De flexispot is helaas ook wat boven mijn budget.

Wellicht dat ik voor een goedkopere optie ga en even ga onderzoeken of er charmante oplossingen zijn om iets onder de poten te zetten om zo een paar cm extra te creëren. Als iemand daar goede ideeën over heeft, deel ze vooral!
De E7H 68-133cm Ligt aan de zithoogte maat.

Opvullen tussen frame en blad. Als het om centimeters gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:54

Je blad is ook een paar centimeter dus die kan je erbij optellen. Ik weet niet of je 130 tot onderkant of bovenkant blad nodig hebt. Ik heb zwenkwielen onder mijn bureau gedaan ipv de voetjes, dit om hem makkelijk aan de kant te rollen. Maar het maakt hem ook iets van 5cm hoger, dus kan ook nog interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:29

Bij flexispot verkopen ze wieltjes voor onder het bureau dat verhoogd het bureau met 5 of 7 cm afhankelijk welke versie je koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 07:58
Heeft iemand ervaring met de e5q lite? Vandaag in de aanbieding en overweeg hem serieus. Lijkt heel stabiel voor een prima prijs.
MooDyBLueS schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:36:
@Ecloos Ik weet niet of 130cm een keiharde eis is of dat er ook een "close enough" optie voor je is, maar:
- de IKEA Mittzon voor €419 komt tot 126 cm
- de Flexispot E5Q Lite/E7Q voor €599 (over paar dagen €399) zonder blad nog (kan je aanvullen met een €119 IKEA blad) komt tot 131cm

En ik heb lang niet alles bekeken van Flexispot, alleen de E7 Pro (123cm) en deze, juist vanwege de lopende aanbieding op de E7 Pro en de aanstaande 24-uurs aanbieding op de E7Q Lite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ziconl
E5q onderstel besteld, prijs was te goed:).
Nu rustig zoeken naar een passend blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
Iemand ervaring met bauhaus bureaubladen? Deze ziet er wel fraai uit.

https://nl.bauhaus/massie...-houten-paneel/p/31238908

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Na ongeveer 6 maanden ben ik erg blij met de combinatie Karwei Woood 24mm eiken blad (180x90) met Ikea IDÅSEN onderstel. Ook de Skylt bescherming doet het goed. Dank voor de tips en ervaringen! Zonder dit topic had ik nooit deze combinatie gevonden :)

Wel ben ik nog op zoek naar een geschikte onderlegger. Mag dit in dit topic besproken worden?
Nu gebruik ik een goedkope Ikea SKRUTT. De randen komen na een tijdje omhoog (zon/hitte).

Satechi Eco Leather Muismat Zwart krijgt goede reviews maar die is kleiner dan de SKRUTT en komt dus helaas niet in aanmerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ziconl
Ik heb een mangohout visgraat tafelblad via MP op de kop getikt. Onbewerkte staat. Ik wil het graag transparant en mat afwerken. Zijn er tips/aanbevelingen hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ja. Skylt. Zelf goede ervaringen mee dankzij tips in dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
sloth schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:13:
Ja. Skylt. Zelf goede ervaringen mee dankzij tips in dit topic.
Yep, Rigostep Skylt Original Ultramatte PU-lak in 2 tot 3 lagen. Het liefst:

- Schuren indien nodig
- Laag 1
- Laag 2
- Schuren met zeer fijne korrel
- Laag 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
FlamerNL schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:36:
Ik ben aan het overwegen om een zit-sta bureau kopen van Flexispot. De keuze gaat nu tussen de E5Q (4 poten) of de E7 PRO (2 poten). Eventueel een E7Q als hier een goede aanbieding van komt.
De grootste twijfel zit hem in het onderstel waar je mogelijk met benen/knieën tegenaan zou kunnen komen.
Het onderstel-frame ziet er bij deze twee heel anders uit.
Heeft iemand een 4poot variant van Flexispot (maakt niet uit welke, het onderstel zal dezelfde vorm hebben) waar ik een keer mag proefzitten?
Het hoeft niet veel tijd te kosten, maar het is geen pakje boter dat je koopt, daarom fijn om het even te proberen.

Of misschien dat iemand voor mij even onder het bureau de maten zou willen opmeten?
[Afbeelding]
Dit aanzicht is van de E7Q, bij de E5Q zijn het enkele stangen ipv dubbele.
Ik zou graag willen weten:
  • maat A
  • maat B/C (ik neem aan dat B en C dezelfde afmeting hebben)
  • de hoogte van B/C
Dan kan ik eventueel thuis nameten of ik niet gek ga worden van stotende knieën (ik zit vaak met de knieën over elkaar).

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Mogelijk heb je al een keuze gemaakt maar ik lees je post nu pas. Misschien heb je er nog wat aan, en anders misschien iemand anders die toevallig mee leest.

A) 36.4cm.
B & C) 10cm tussen de stangen, stangenzelf zijn +/-2cm.
B & C hoogte) 4.3cm

De stangen van de voorste poten zitten bij mij op grofweg 10cm van de rand van het (180x80cm) blad. Tijdens montage kan je een beetje spelen met de exacte positie van de stangen ten opzichte van de randen.

Zelf vond ik het fijn om het blad staand te monteren (dus niet op de grond liggend zoals Felxispot voorschrijft). Zeker als je de montage alleen doet is dat een stuk makkelijker plus je kan "proefzitten" om te kijken of het blad voor jou op een de juiste plek ligt ten opzichte van de stangen/poten.

-------------
Met een heleboel tiewraps heb ik de dragende stangen (tijdelijk) omgetoverd tot kabelgoten :+

[ Voor 12% gewijzigd door Caayn op 12-08-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 21:04
Even een vraag naar hen met ervaring.
Prijs is van ondergeschikt belang.

Wat is anno 2024:
prio 1: het stabielste bureau
prio 2: het meeste gewicht kan dragen.
prio 3: hoeveel lawaai maakt het bureau bij verplaatsen.

Ik heb "maar" 160x80 rechthoekig nodig, maar kan zeeziek worden van een zwabberend bureau.
Ik lees vanalle horror verhalen, en vertrouw meer op mijn medetweakers dan op random internet trollen. :+

Alvast dank dat jullie ervaringen willen delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
stin00 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:17:
[...]

Yep, Rigostep Skylt Original Ultramatte PU-lak in 2 tot 3 lagen. Het liefst:

- Schuren indien nodig
- Laag 1
- Laag 2
- Schuren met zeer fijne korrel
- Laag 3
Thx guys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Graficon schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:05:

Wat is anno 2024:

Ik heb "maar" 160x80 rechthoekig nodig, maar kan zeeziek worden van een zwabberend bureau.
Ik lees vanalle horror verhalen, en vertrouw meer op mijn medetweakers dan op random internet trollen. :+

Je zoekt dan iets als een Flexispot E7Q met dik massief blad. Deze heeft 4 motoren, 4 poten en flink wat kracht. Dit onderstel is veel steviger dan standaard modellen met maar 2 poten. Dit geeft verreweg de meeste stabiliteit en minste monitor wobble.

Leesvoer: Het grote zit/sta bureau's-topic

[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 12-08-2024 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graficon
stin00 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:51:
[...]

Je zoekt dan iets als een Flexispot E7Q met dik massief blad. Deze heeft 4 motoren, 4 poten en flink wat kracht. Dit onderstel is veel steviger dan standaard modellen met maar 2 poten. Dit geeft verreweg de meeste stabiliteit en minste monitor wobble.

Leesvoer: Het grote zit/sta bureau's-topic
Hartelijk dank voor de tip!
Blijkbaar is het feest bij Flexispot, ze bestaan 8 jaar en 21/08 komt de E7Q in actie, 600 ipv 1000 euro.
Dikke win! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43
Graficon schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:05:

Wat is anno 2024:

Ik had vorig jaar dezelfde vraag. Ik ben toen langsgegaan bij Worktrainer in Harmelen om de verschillende tafels te proberen. Uiteindelijk gekozen voor de Steelforce 670 met een heel mooi bamboe werkblad. Ik heb er nu zo'n 30kg op staan...

Ik zou je aanraden om ook te gaan kijken. Als je daar ter plekke bent kan je met eigen ogen zien dat die horrorverhalen vaak overdreven worden en dat je echt niet de allerduurste hoeft te kopen om een stabiel bureau te hebben.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Vraag:

Ik heb via deze deal een Woood blad van 200x90 besteld.

Ik wil daarnaast dit op de E7-Pro bevestigen. Echter, zij adviseren 200x80cm.

Wat is het risico als ik 200x90 behoud? Dat het bureau makkelijker kantelt? Of dat het onderstel niet sterk genoeg is? Verder ben ik van plan om mijn desktop op het bureau te plaatsen (dit is een flinke unit: Lian Li PC-O11. Kan dit nog steeds op een blad wat net niet aan de aanbevolen breedte voldoet?

En stel ik heb het blad 3x gelakt kan ik dan alsnog het bijzagen mocht ik het toch te instabiel vinden? Uiteraard opnieuw die kant schuren en lakken. Welke risico's neem ik dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
Wonkbonko schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:02:
Vraag:

Ik heb via deze deal een Woood blad van 200x90 besteld.

Ik wil daarnaast dit op de E7-Pro bevestigen. Echter, zij adviseren 200x80cm.

Wat is het risico als ik 200x90 behoud? Dat het bureau makkelijker kantelt? Of dat het onderstel niet sterk genoeg is? Verder ben ik van plan om mijn desktop op het bureau te plaatsen (dit is een flinke unit: Lian Li PC-O11. Kan dit nog steeds op een blad wat net niet aan de aanbevolen breedte voldoet?

En stel ik heb het blad 3x gelakt kan ik dan alsnog het bijzagen mocht ik het toch te instabiel vinden? Uiteraard opnieuw die kant schuren en lakken. Welke risico's neem ik dan?
Gewoon lekker doen, mijne is ook dieper dan 80 op zelfde onderstel en gaat helemaal prima. Als jij het niet tegen je onderstel verteld hou ik me ook stil. Weet ie het niet eens.. O-)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duchtig
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03 17:30
Goedemiddag mede Tweakers,

Nadat ik verhuisd ben wil ik graag een nieuw bureau. Mijn vorige bureau was oud maar wel heel groot en dat beviel mij prima. Hierdoor ben ik gaan kijken naar een groot zit/sta bureau, niet perse omdat ik zoveel wil gaan staan maar de optie hebben en het bureau te kunnen verstellen met een simpele knop lijkt mij prettig.

Na lang rond te kijken ben ik op de E7Q van Flexispot in het wit uitgekomen. https://www.flexispot.nl/zit-sta-bureau-e7q-4-poots.html (deze komt op 21-08 in de aanbieding voor 600,-). Deze heeft 4 poten en kan tot 240cm breed, eigenlijk precies wat ik minimaal wil hebben. Deze kan tot 300 kilo aan en ik vind dat wel prettig aangezien ik mijn PC en 2 schermen plus monitor arm er op wil hebben. Omdat Flexispot geen 240cm bladen zelf aanbied ben ik rondgaan kijken. En eigenlijk hoe meer ik ging kijken des te meer twijfels ik begon te krijgen over het soort en wat nu precies de verschillen zijn. In eerste instantie was ik gaan kijken naar hout maar misschien vind ik wit wel mooier voor mijn setup (ik zal het bureau vooral veel gaan gebruiken om te gamen).

Wat ik zelf al heb gevonden:

Wit:
https://www.buroenzo.nl/tafelblad-recht-240x80.html
https://www.bureaublad-op...bureaublad-op-maat-w1000/
https://www.staanofzitten...%5D=&custom%5B7826416%5D=

Hout:
https://zandeehout.nl/product/eiken-meubelpanelen-25mm/
https://www.bouwie.info/p...echt-massief-eiken-40-mm/

Op dit moment heeft mijn voorkeur eigenlijk de witte plaat, omdat ik denk dat deze het mooiste zal zijn bij mijn setup maar ook omdat ik deze niet hoef te bewerken.

Mijn vraag is of iemand weet wat de verschillen in deze platen zijn (vooral in dezelfde categorie) en wat ik het beste kan aanschaffen. Als iemand nog mogelijk andere opties heeft hoor ik dat ook graag. Ik heb al veel rond zitten kijken maar in deze maten ben je redelijk beperkt. (240cm breed en tussen de 80 en 90cm hoog)

Als iemand verder nog tips of opmerkingen heeft hoor ik het graag ik heb er zelf niet echt heel veel verstand van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@Duchtig De witte bladen zijn hout (spaanplaat) met een waterafstondende melaminelaag erover. Lekker makkelijk. Als je er geen megazware dingen aan hangt is dat prima.

De houten bladen zijn massief, daar kies je voor als dat je aanstaat en/of de stevigheid gewenst is. Lakken/beitsen is meestal aan te raden om het weerbestendig te maken (ongelukjes met een vol glas, woops).

Ik zou lekker de goedkoopste kiezen op de gewenste dikte.

[ Voor 7% gewijzigd door DaWizza op 19-08-2024 13:33 ]

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duchtig
DaWizza schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:32:
@Duchtig De witte bladen zijn hout (spaanplaat) met een waterafstondende melaminelaag erover. Lekker makkelijk. Als je er geen megazware dingen aan hangt is dat prima.

De houten bladen zijn massief, daar kies je voor als dat je aanstaat en/of de stevigheid gewenst is. Lakken/beitsen is meestal aan te raden om het weerbestendig te maken (ongelukjes met een vol glas, woops).

Ik zou lekker de goedkoopste kiezen op de gewenste dikte.
Bedankt voor uw snelle reactie! ik had inderdaad al gelezen over dat de witte platen spaanplaat zijn. Ik bedoelde eigenlijk meer of er verschil zit tussen verschillende spaanplaten (in de links die ik had gepost). Er komt redelijk veel gewicht op omdat ik 2 monitoren en een monitor arm erop wil zetten en nog wat andere dingen en een redelijk zware PC. Zou dit problemen veroorzaken met spaanplaat of moet dat allemaal wel kunnen aangezien het bureau ook veel stabiliteit zou moeten bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Duchtig schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:48:
[...]

Bedankt voor uw snelle reactie! ik had inderdaad al gelezen over dat de witte platen spaanplaat zijn. Ik bedoelde eigenlijk meer of er verschil zit tussen verschillende spaanplaten (in de links die ik had gepost). Er komt redelijk veel gewicht op omdat ik 2 monitoren en een monitor arm erop wil zetten en nog wat andere dingen en een redelijk zware PC. Zou dit problemen veroorzaken met spaanplaat of moet dat allemaal wel kunnen aangezien het bureau ook veel stabiliteit zou moeten bieden?
Superflauw: de verschillen kun je vinden op de sites die je hebt gelinkt. In de basis zijn ze hetzelfde, alleen de dikte kan verschillen.

Hier heeft een 34" monitor aan de achterkant van een 2cm dik spaanplaatblad gehangen met een beugel, dat was na 5 jaar nog steeds als nieuw.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zoek een nieuw bureau, zit/sta. Heb een ikea zit/sta bureau, maar dat blad is geknikt door mijn monitor :) 49 inch met zo'n gasveerarm helemaal naar 1 kant. Nu maar eens een goede.

Ik zou graag een zit/sta willen met cable management, ik wil het liefst helemaal geen kabels zien. Ik gebruik een LAN kabel en stroomkabel, en gebruik een desktop en een laptop. 49 inch scherm en 2 speakers. (Eventueel nog een 27" scherm erbij.)

De Secretlabs Magnus Pro XL spreekt me aan: ingebouwde kabelbak, metaal, magnetische kabelgoten, powercable in de poot, LAN cable in de poot, desktop aan de poot monteren.

Nu zag ik het topic hier, en zie veel mensen naar een Flexispot E7 of E7Q referreren.

Geld maakt me niet zoveel uit, het moet gewoon stevig zijn en kabels makkelijk en netjes weg te werken zijn. Ik werk er fulltime op, dus het moet netjes zijn en lang meegaan.
Wie weet wat het beste zou passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Kurios Ik heb sinds 1 week mijn Magnus Pro XL van Secretlab in gebruik, ook lang getwijfeld en ook voor mij was geld geen issue an sich maar wou als ik veel geld uitgaf (deze valt voor mij in die categorie) dat ik dan wel iets kwalitatiefs nagenoeg perfect zou hebben.

De stroomkabel zit in de linkerpoot compleet verborgen, de achterbak voor kabelbeheer is praktisch volledig uit het zicht en ik heb er een NUC-achtig pc'tje op staan waar DP, LAN, stroom en USB uit de bak in gaan. DP en USB gaan naar mijn 27" 4K monitor van 8kg en de arm ervan staat helemaal naar rechts, links heb ik op de Secretlab dual monitor arm hun laptophouder en de dual monitor arm zit qua bevestiging bij mij zo'n 60cm van de linker zijkant verwijderd. Werkt perfect. Enige nadeel vind ik dat de laptophouder na het weghalen van je laptop weer iets omhoog stijgt en als je geen laptop gebruikt heb je die houder vrij pontificaal op ooghoogte hangen, al kan je hem wel heel makkelijk naar achteren wegduwen.

Ik ga er nog een 34" ultrawide QD-OLED scherm op monteren, die zijn niet of nauwelijks zwaarder en heb van meerdere mensen gelezen dat deze daarvoor geen enkel probleem vormt. Jij zal met je 49" voor de heavy duty monitorarm moeten gaan.

Overall ben ik erg tevreden met mijn eerste werkweek achter de rug en af en toe een uurtje staand werken (moet er nog een beetje aan wennen). Mijn stahoogte is 110cm en dat is iets onder gemiddelde en dan merk je wel dat er een beetje flex in zit, wat altijd bij 2-poot bureaus het geval is, maar ik vind het absoluut niet storend en ik ben best wel een pietje precies op dit soort gebieden. Een enkele keer als ik wat ruw doe dan wiebelt mijn monitor wat na, maar dat is ook na 5 sec max weg en tenzij je weer iets ruws doet zoals tegen de rand botsen of ergens een stevige duw tegen geven, valt het allemaal reuze mee. En dan staat hij bij mij nog op een zacht tapijt, niet hoogpolig maar wel ±3-4cm van die stevige maar zachte haren. De poten zakken er volledig in, maar direct op een harde vloer zou altijd het beste zijn voor stabiliteit.

Wil je echt de maximale stabiliteit dan zal je wel echt naar een E7Q moeten gaan, maar ik vind 4 poten juist lelijk én in de weg zitten. Ieder zo z'n ding natuurlijk. Maar ik vind die bureaus erg tegenvallen qua kabelbeheer omdat je alsnog aan de achterkant alles erlangs ziet lopen eerst, zelfs een IKEA Mittzon is op dat gebied beter (en stukken goedkoper). Heeft er ook mee te maken dat de linkerkant van mijn bureau tegen een raam staat en dus feitelijk in de breedte de kamer in komt. Zo kijk ik schuin naar buiten, heb ik een mooie houten kast achter me en is de deur feitelijk achter het bureau (met de nodige loopruimte). Zo vind ik het het fijnst, ik zou hem ook recht tegen het raam kunnen zetten met de kast links en deur rechts van me, is een keuze dus. Maar juist door deze keuze die ik nu gemaakt heb was kabelbeheer belangrijk voor me.

Wel één kritiekpuntje: het is aan de achterkant alsnog ietsjes open dus je kan iets van kabels of stekkerdozen zien. Ik heb nu een witte stekkerdoos met 2x USB-A (had ik al) en die zie ik dus enigszins bij binnenlopen, net storend genoeg dat ik die wel binnenkort voor een zwarte met 2x USB-C wil gaan vervangen. Over USB gesproken: dat is dus ideaal met de magnetische vierkantjes die je erbij kan bestellen. Wel wil ik ook kijken naar bijv. een stevig stuk vilt over de gehele breedte van de kabelbak om dat toch nóg iets netter weg te werken. Maar alles bij elkaar is hij voor mij dan nagenoeg perfect.

Over de LAN in de poot een tip: je kan middels een social media post die gratis bemachtigen. Wil ik ook nog gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:12:
@Kurios Ik heb sinds 1 week mijn Magnus Pro XL van Secretlab in gebruik, ook lang getwijfeld en ook voor mij was geld geen issue an sich maar wou als ik veel geld uitgaf (deze valt voor mij in die categorie) dat ik dan wel iets kwalitatiefs nagenoeg perfect zou hebben.

De stroomkabel zit in de linkerpoot compleet verborgen, de achterbak voor kabelbeheer is praktisch volledig uit het zicht en ik heb er een NUC-achtig pc'tje op staan waar DP, LAN, stroom en USB uit de bak in gaan. DP en USB gaan naar mijn 27" 4K monitor van 8kg en de arm ervan staat helemaal naar rechts, links heb ik op de Secretlab dual monitor arm hun laptophouder en de dual monitor arm zit qua bevestiging bij mij zo'n 60cm van de linker zijkant verwijderd. Werkt perfect. Enige nadeel vind ik dat de laptophouder na het weghalen van je laptop weer iets omhoog stijgt en als je geen laptop gebruikt heb je die houder vrij pontificaal op ooghoogte hangen, al kan je hem wel heel makkelijk naar achteren wegduwen.

Ik ga er nog een 34" ultrawide QD-OLED scherm op monteren, die zijn niet of nauwelijks zwaarder en heb van meerdere mensen gelezen dat deze daarvoor geen enkel probleem vormt. Jij zal met je 49" voor de heavy duty monitorarm moeten gaan.

Overall ben ik erg tevreden met mijn eerste werkweek achter de rug en af en toe een uurtje staand werken (moet er nog een beetje aan wennen). Mijn stahoogte is 110cm en dat is iets onder gemiddelde en dan merk je wel dat er een beetje flex in zit, wat altijd bij 2-poot bureaus het geval is, maar ik vind het absoluut niet storend en ik ben best wel een pietje precies op dit soort gebieden. Een enkele keer als ik wat ruw doe dan wiebelt mijn monitor wat na, maar dat is ook na 5 sec max weg en tenzij je weer iets ruws doet zoals tegen de rand botsen of ergens een stevige duw tegen geven, valt het allemaal reuze mee. En dan staat hij bij mij nog op een zacht tapijt, niet hoogpolig maar wel ±3-4cm van die stevige maar zachte haren. De poten zakken er volledig in, maar direct op een harde vloer zou altijd het beste zijn voor stabiliteit.

Wil je echt de maximale stabiliteit dan zal je wel echt naar een E7Q moeten gaan, maar ik vind 4 poten juist lelijk én in de weg zitten. Ieder zo z'n ding natuurlijk. Maar ik vind die bureaus erg tegenvallen qua kabelbeheer omdat je alsnog aan de achterkant alles erlangs ziet lopen eerst, zelfs een IKEA Mittzon is op dat gebied beter (en stukken goedkoper). Heeft er ook mee te maken dat de linkerkant van mijn bureau tegen een raam staat en dus feitelijk in de breedte de kamer in komt. Zo kijk ik schuin naar buiten, heb ik een mooie houten kast achter me en is de deur feitelijk achter het bureau (met de nodige loopruimte). Zo vind ik het het fijnst, ik zou hem ook recht tegen het raam kunnen zetten met de kast links en deur rechts van me, is een keuze dus. Maar juist door deze keuze die ik nu gemaakt heb was kabelbeheer belangrijk voor me.

Wel één kritiekpuntje: het is aan de achterkant alsnog ietsjes open dus je kan iets van kabels of stekkerdozen zien. Ik heb nu een witte stekkerdoos met 2x USB-A (had ik al) en die zie ik dus enigszins bij binnenlopen, net storend genoeg dat ik die wel binnenkort voor een zwarte met 2x USB-C wil gaan vervangen. Over USB gesproken: dat is dus ideaal met de magnetische vierkantjes die je erbij kan bestellen. Wel wil ik ook kijken naar bijv. een stevig stuk vilt over de gehele breedte van de kabelbak om dat toch nóg iets netter weg te werken. Maar alles bij elkaar is hij voor mij dan nagenoeg perfect.

Over de LAN in de poot een tip: je kan middels een social media post die gratis bemachtigen. Wil ik ook nog gaan doen.
toon volledige bericht
Bedankt voor je uitgebreide review! Ik gebruik dus al een gasveer monitorarm met zo’n tafelklem. Denk je dat die zou passen of moet je perse hun monitorarmen gebruiken?

Voor mij nu de pre is echt het kabelmanagement en de magnetische accesoires, lekker makkelijk te verplaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Kurios schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:35:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide review! Ik gebruik dus al een gasveer monitorarm met zo’n tafelklem. Denk je dat die zou passen of moet je perse hun monitorarmen gebruiken?

Voor mij nu de pre is echt het kabelmanagement en de magnetische accesoires, lekker makkelijk te verplaatsen.
Yup, dat kabel management is echt de grootste pré inderdaad. En wat ik vergat te zeggen, maar op zich wel duidelijk is als je de verschillende bureaus bekijkt: de Secretlab heeft dus geen houten bladen maar volledig metaal met een rubberen mat. Voor mij was dat wel een kleine twijfel omdat ik het liefst een mooi donker houten blad had, maar uiteindelijk voelt dit ook fijn en luxe aan.

Over de monitorarm: nee hoor, je hoeft zeker niet per se hun monitorarm te gebruiken. Maar hij moet wel tussen die gleuf passen die voor kabelmanagement gebruikt wordt. Zolang je dus de bevestiging ertussen kan schuiven en daarna de kabelbak weer dicht kan klappen is het prima. En de Magnus Pro (XL) heeft een relatief dun blad en dus ook een relatief dunne bevestiging. Ik heb het niet opgemeten, kan ik evt wel doen, maar het zal zo'n 2,5-3cm dik zijn incl. de mat die erop ligt. Stel je hebt minimaal 4/5cm nodig, dan is daar in principe de ruimte voor, maar zal je dus moeten opvullen met bijv. een blok hardhout onder het tafelblad. Oh en in reviews heb ik gelezen dat bij niet-Secretlab monitorarmen je weleens last kan hebben van het bereiken van je bevestigingsschroeven. In theorie kan je terwijl het bureau staat de kabelbak eraf schroeven als het echt moet, enige waar je dus sowieso naar moet kijken is dat je die gleuf van ±3cm hebt waar het tussen moet passen, het moet dus niet teveel uitsteken aan de achterkant.

Edit: even opgemeten:
- sleuf tussen achterkant bureaublad en de klep van de kabelbak is 2-2,2cm
- hoogte onder bureau tot bodem kabelbak = 11-12cm
- dikte bureaublad incl. mat = ±2,3cm

Als je de kleinere maten aanhoudt zit je gegarandeerd veilig.

[ Voor 6% gewijzigd door MooDyBLueS op 20-08-2024 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 19:59
Na doorlezen van de laatste pagina's van dit topic is mijn keus voor een nieuw zit/sta bureau (nu een aan de muur gemonteerd 240x80 blad) vrijwel zeker gevallen op de EQ7. Perfecte timing met de actie die morgen start natuurlijk, de E7Pro zou ook kunnen maar komend van een vastztitend blad met uiteraard 0,0 speling heb ik geen idee hoe gevoelig ik ga zijn voor wiebelen. (Tegelijk ook geen idee of ik uberhaupt ooit ga staan, maar ik mis ook dat ik totaal geen hoogte verstelling aan deze setup kan doen en ik ben niet helemaal blij met huidige hoogte).

Enige dat ik volgens mij niet exact kan vinden, wat is de afstand vanaf voorkant blad voor de voorste dwarsbalk van de EQ7? Als ik naar de detail tekening kijk dan schat ik zo'n 1/8e van het plaatje, dus bij een 80 cm blad zo'n 10 cm van de voorkant? Dat is wel eng weinig voor mijn gevoel, even gemeten en ik zit nu met zo'n 6-7cm afstand tussenbovenbeen en onderkant bureaublad op de rand van het blad gemeten, verder naar achteren loopt dit wel snel af ivm hoek bovenbeen -> knie.

Ik vermoed dat die maat al eens is opgemeten en is gedeeld hier maar ik heb hem toch nog niet kunnen vinden ;(

Edit: Ik zie dat dezelfde vraag nog veel duidelijker eerder gesteld is door collega tweaker :) FlamerNL in "Het grote zit/sta bureau's-topic"

[ Voor 6% gewijzigd door twit op 20-08-2024 22:19 ]

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duchtig
@twit

Ik weet niet of het helemaal antwoord op je vraag is maar bij deze post kan je het redelijk goed zien. Hij heeft een bureau van ook 80cm. Wel is het wat minder breed. https://www.google.com/ur...Vaw3mrPGgKGp2F0B-k8NbEkIt

Weet je al voor welk bureaublad je wilt gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Duchtig schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:38:
@twit

Ik weet niet of het helemaal antwoord op je vraag is maar bij deze post kan je het redelijk goed zien. Hij heeft een bureau van ook 80cm. Wel is het wat minder breed. https://www.google.com/ur...Vaw3mrPGgKGp2F0B-k8NbEkIt

Weet je al voor welk bureaublad je wilt gaan?
Dank! Om eerlijk te zijn bevestigd dit mijn gevoel dat die eerste balk al dicht bij de voorkant zit máar ik denk ook te zien dat hij misschien echt maar een cm of 3 hoog is waardoor het misschien wel past.

Qua blad twijfel ik nog. Goed bevriend met iemand die zijn eigen klusbedrijf heeft dus een mooi blad maken zou geen probleem moeten zijn (en dan denk ik aan 200x90 en iets massiefs ) maar ik ben ook iemand die als hij eenmaal iets koopt eigenlijk gewoon zo snel mogelijk en met zo min mogelijk hassle het in gebruik nemen. Wat dat betreft lonkt de optie ‘gewoon’ het 200x90 bamboe blad aanklikken ook zeker al vind ik het wat dun/kwetsbaar ogen op de plaatjes.

Lastig lastig :)

Update: besteld, met 200x90 blad. Kan me toch haast niet voorstellen dat zo’n populair bureau een onwerkbare dwarsbalk zou hebben voor iemand met vrij normaal Nederlands postuur. Hopelijk spoedig in huis dan post ik zeker wat foto’s en ervaringen.

[ Voor 9% gewijzigd door twit op 21-08-2024 00:06 ]

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
Ook hier besteld! E7Q met dark bamboo 160x80. Geen zorgen over koffiemokjes of wat anders! Echt dikke prijskorting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55

Zjemm

...

Hier ook besteld
Zonder blad, daar ga ik nog naar op zoek

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eunoia
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 07-02 17:38
Net ook een E7Q besteld zonder blad! Weet iemand waar ik een goed, reeds afgewerkt blad kan vinden voor een schappelijke prijs? En heeft iemand ervaring met een 2.4m blad op de E7Q? Is er ruimte voor 2 mensen om naast elkaar te zitten met die lengte? Merci alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlamerNL
Hier ook besteld, voor ons beide. Wij kregen wel allebei een foutmelding na het betalen. Via de chat contact opgenomen en de de bestelling en betaling was toch goed gegaan.
Wij hebben 'm zonder blad besteld. We gaan komend weekend naar een bouwmarkt in Duitsland waar de bureaubladen (multiplex bladen) willen gaan halen. We hebben ze daar eerder gezien en die vonden we er prima uit zien voor een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ik vind de flexispot website maar verwarrend. Ik keek voor de E7Q maar zit hier nou wel of geen kabelmanagement "goot" bij en indien niet is die er wel los bij te bestellen?

Kon hem so snel niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
eunoia schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:03:
Net ook een E7Q besteld zonder blad! Weet iemand waar ik een goed, reeds afgewerkt blad kan vinden voor een schappelijke prijs? En heeft iemand ervaring met een 2.4m blad op de E7Q? Is er ruimte voor 2 mensen om naast elkaar te zitten met die lengte? Merci alvast!
Aangezien er maar maximaal 1,7m ruimte is tussen de poten is het erg krapjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlamerNL
Dracula schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:34:
Ik vind de flexispot website maar verwarrend. Ik keek voor de E7Q maar zit hier nou wel of geen kabelmanagement "goot" bij en indien niet is die er wel los bij te bestellen?

Er zit een cable management net bij. Voor zover ik kan zien is dat om de kabels van het bureau zelf netjes weg te werken.
Wij hebben een aparte kabelgoot besteld voor 40 euro.
Te vinden op de site via het menu bovenin: Producten - Kantooraccessoires - Kabelbeheer.
Ze hebben ze in zwart/wit/grijs en in twee lengtes 35 en 80cm. Wij merkten dat het kiezen van de lengte niet werkte in Firefox, maar wel in Chrome. Maar misschien heb jij dat probleem niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Dracula schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:34:

De Flexispot website is een beetje gaar inderdaad, ik vind het een beetje overkomen als de AliExpress onder de zit/sta bureau merken (qua website puur). Maakte op mij in ieder geval geen prettige indruk, maar daar moet je wel doorheen kunnen kijken als ze gewoon prima kwaliteit leveren.

Overigens zijn er wel een paar overzichtspagina's waar eea vergeleken wordt en zoiets als kabelmanagement ook een vinkje is die per model getoond wordt.

De E7 vergelijkingspagina vind je hier:
https://www.flexispot.nl/zit-sta-bureau-e7-series

En de algemene bureau vergelijkingspagina hier (wel even het tabje "met 4 poten" aanklikken):
https://www.flexispot.nl/bureau-koopgids

Daar zie je dat de E7Q wel kabelbeheer heeft, de rest van de E*Q series niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
FlamerNL schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:42:
[...]

Er zit een cable management net bij. Voor zover ik kan zien is dat om de kabels van het bureau zelf netjes weg te werken.
Wij hebben een aparte kabelgoot besteld voor 40 euro.
Te vinden op de site via het menu bovenin: Producten - Kantooraccessoires - Kabelbeheer.
Ze hebben ze in zwart/wit/grijs en in twee lengtes 35 en 80cm. Wij merkten dat het kiezen van de lengte niet werkte in Firefox, maar wel in Chrome. Maar misschien heb jij dat probleem niet. :)
Ah ja gevonden idd.

Ziet er wel beetje primitief uit maar misschien gezichtsbedrog.

Twijfel nu alleen nog of de dwars balk van de E7Q niet in de weg zit met mijn lange stelten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Dracula schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:41:
[...]

Ah ja gevonden idd.

Ziet er wel beetje primitief uit maar misschien gezichtsbedrog.

Twijfel nu alleen nog of de dwars balk van de E7Q niet in de weg zit met mijn lange stelten.
Ik heb de exacte maten helaas ook nog niet gevonden maar mijn beste schatting/ info uit zoektocht geeft iets van een 3.5cm balk op zo’n 10 cm van de voorkant. Met een hoop meten en kritisch kijken hier thuis krijg ik het idee dat ik misschien maar enkele cm’s over ga houden maar zeker niet zou moeten raken. 1.90m lang en bureau op ongeveer 74cm bovenkant blad (2.5cm dik gok ik) . Niks definitiefs dus helaas tot ik ergens echte maten vind maar misschien heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
twit schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:46:
[...]

Ik heb de exacte maten helaas ook nog niet gevonden maar mijn beste schatting/ info uit zoektocht geeft iets van een 3.5cm balk op zo’n 10 cm van de voorkant. Met een hoop meten en kritisch kijken hier thuis krijg ik het idee dat ik misschien maar enkele cm’s over ga houden maar zeker niet zou moeten raken. 1.90m lang en bureau op ongeveer 74cm bovenkant blad (2.5cm dik gok ik) . Niks definitiefs dus helaas tot ik ergens echte maten vind maar misschien heb je er iets aan.
Thanks, ik zag ergens iets staan idd dat de balk 3.5 a 4 centimeter was en met een bureau op 82cm en een blad van 2.5 cm en een lengte van tegen de 2 meter vind ik toch wel een dingetje.

Best jammer want ik zou graag een bureau met 4 poten willen maar niet als ik de hele dag mijn knie stoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
Vraagje over het zelf schuren van 't blad. Bijvoorbeeld de Woood heeft een scherpe/ rechte rand. Hoe maak je dit iets aangenamer? Kan dat gewoon met de hand of is het raadzaam een schuurmachine of ander apparaat te huren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

ziconl schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:15:
Vraagje over het zelf schuren van 't blad. Bijvoorbeeld de Woood heeft een scherpe/ rechte rand. Hoe maak je dit iets aangenamer? Kan dat gewoon met de hand of is het raadzaam een schuurmachine of ander apparaat te huren?
Ik heb het hier met een freesmachine mooi rond gemaakt. Iets anders zoals schuren maakt het net te onregelmatig.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:02
Mooiste is waarschijnlijk met een kantenfrees (/bovenfrees met kantenfreesje er in). Schuurmachine (huren) lijkt mij nogal overdreven, en nogal een grote kans geven dat het niet mooi wordt. En/maar volgens mij waren er hier ook die het met de hand hebben gedaan, en daarmee heb je dan ook wat meer beleid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 15:35

Acradavos

Poetsfanaat

Gewoon met een handschuurpapiertje / blokje. Heb zelf het Woood blad toen ooit gekocht om een onzichtbaar bureau te maken. Nu zelf ook in de race voor een E7Q, helaas zoek ik wel een blad van 240x90. Liefst eiken dat ik zelf kan behandel net Rubio Monocoat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vn5qM2AT8E4nxZK8KFHdpOcP-lU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ueANDSVAtKP9qrC6gSNEB1xO.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:

Zojuist de E7Q besteld voor € 571,23 (Inclusief cashback :9)

[ Voor 27% gewijzigd door Acradavos op 23-08-2024 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakirth
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-01 15:37
Acradavos schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 22:43:
[...]

Gewoon met een handschuurpapiertje / blokje. Heb zelf het Woood blad toen ooit gekocht om een onzichtbaar bureau te maken. Nu zelf ook in de race voor een E7Q, helaas zoek ik wel een blad van 240x90. Liefst eiken dat ik zelf kan behandel net Rubio Monocoat.

[Afbeelding]

Edit:

Zojuist de E7Q besteld voor € 571,23 (Inclusief cashback :9)
Zou ik mogen vragen hoe je die E7Q voor dat geld besteld hebt? Ik was gisteren aan het kijken naar de E7Q en was toch enigszins teleurgesteld dat ik de kortingsactie gemist heb.

Voor zover ik kon en kan zien kun je de E7Q nu alleen nog maar voor de oorspronkelijke prijs van 999,99 te krijgen. Mocht ik iets over het hoofd gezien hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag :9

Edit: Wat een grapjassen bij Flexispot, de aanbieding staat nog wel op hun homepage maar zodra je er op klikt komt de oorspronkelijke prijs van 999,99 toch weer tevoorschijn. Dat voelt een beetje als bedrog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmgxKf1-LpF83_Ro7OE5Q5Lcy1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D89SprzLqXCcmLfkBeiIolz2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Sakirth op 24-08-2024 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

Sakirth schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:47:
[...]

Zou ik mogen vragen hoe je die E7Q voor dat geld besteld hebt? Ik was gisteren aan het kijken naar de E7Q en was toch enigszins teleurgesteld dat ik de kortingsactie gemist heb.

Voor zover ik kon en kan zien kun je de E7Q nu alleen nog maar voor de oorspronkelijke prijs van 999,99 te krijgen. Mocht ik iets over het hoofd gezien hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag :9

Edit: Wat een grapjassen bij Flexispot, de aanbieding staat nog wel op hun homepage maar zodra je er op klikt komt de oorspronkelijke prijs van 999,99 toch weer tevoorschijn. Dat voelt een beetje als bedrog.

[Afbeelding]
Gebruik de code "PPFSE7Q" (zonder aanhalingstekens)

Tot en met vandaag geldig. Via CashbackXXL ging er nog 27,77 af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sakirth
Acradavos schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:38:
[...]

Gebruik de code "PPFSE7Q" (zonder aanhalingstekens)

Tot en met vandaag geldig. Via CashbackXXL ging er nog 27,77 af.
Gelijk besteld, heel erg bedankt. Dat scheelt toch flink wat knaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:31
Maandag komt de E7 Pro onderstel binnen. Hier heb ik nog een blad voor nodig (150x80).

Opties:
- WOOOD Tablo Tafelblad eiken 24mm 160x90 cm -> 145 euro bij Karwei.
- Opmaatzagen.nl beuken 150x80 27 mm inclusief afwerking en bezorging -> 195 euro.

De Karwei heeft (volgens mij) een zaagservice, dus op maat laten zagen moet geen probleem zijn.

Ik neig zelf naar het eiken blad bij Karwei. Goede keus?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:03
Herman Miller Aeron is bij loyalbrank in de aanbieding. het gaat om Graphite editie. Is het goed prijs?
https://loyalbrand.nl/sho...maat-b-graphite-business/

Goedkoopste versie met kunstroof draaivoet. Aluminium draaivoet of gepolijst is handig mee te nemen?

Verder ben ik wel geïnteresseerd in hoofdsteun Graphite. Is het echt handig in de praktijk?
https://loyalbrand.nl/sho...te-business-editie-kopie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-06 14:40
c-nan schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:37:
Maandag komt de E7 Pro onderstel binnen. Hier heb ik nog een blad voor nodig (150x80).

Opties:
- WOOOD Tablo Tafelblad eiken 24mm 160x90 cm -> 145 euro bij Karwei.
- Opmaatzagen.nl beuken 150x80 27 mm inclusief afwerking en bezorging -> 195 euro.

De Karwei heeft (volgens mij) een zaagservice, dus op maat laten zagen moet geen probleem zijn.

Ik neig zelf naar het eiken blad bij Karwei. Goede keus?
De optie van Karwei is mij prima bevallen. Wel was het zwart geworden door het zagen, maar dat eenvoudig weg te schuren. Voordeel van Karwei is het makkelijk controleren op rechtheid en oneffenheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Wat is een aan te raden bureaublad materiaal welke stevig genoeg is om monitor beugels van 38 inch schermen aan te hangen als je niet gaat voor een woood blad oid?

Ik heb liever gewoon alles kant en klaar en als ik bij Flexispot kijk zie ik Spaanplaat, alleen daar van heb ik zo mijn bedenkingen maar misschien volledig onterecht ivm stevigheid. Denkende aan de bekende IKEA meubels allemaal van spaanplaat die niet allemaal even stevig zijn.

Alternatief kan HDF of eventueel Bamboe zijn maar daar heb ik al helemaal geen ervaring mee dus de stevigheid daarvan is mij helemaal onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duchtig
@Dracula

Ikea is vaak geen spaanplaat maar een soort karton. Als ik moet geloven wat ik lees moet Spaanplaat in de meeste gevallen gewoon prima zijn wanneer dik genoeg en goed ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dracula schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 09:53:
Wat is een aan te raden bureaublad materiaal welke stevig genoeg is om monitor beugels van 38 inch schermen aan te hangen als je niet gaat voor een woood blad oid?

Ik heb liever gewoon alles kant en klaar en als ik bij Flexispot kijk zie ik Spaanplaat, alleen daar van heb ik zo mijn bedenkingen maar misschien volledig onterecht ivm stevigheid. Denkende aan de bekende IKEA meubels allemaal van spaanplaat die niet allemaal even stevig zijn.

Alternatief kan HDF of eventueel Bamboe zijn maar daar heb ik al helemaal geen ervaring mee dus de stevigheid daarvan is mij helemaal onbekend.
Spaanplaat kan wel, mits je er nog iets extra's tussen klemt. Je kan bijvoorbeeld een blokje hout of metaal tussen bureaublad en monitormount inklemmen, dan wordt het gewicht van de monitor veel beter verdeeld en ontstaat er geen drukpunt waardoor je blad kan breken of beschadigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
stin00 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:01:
[...]

Spaanplaat kan wel, mits je er nog iets extra's tussen klemt. Je kan bijvoorbeeld een blokje hout of metaal tussen bureaublad en monitormount inklemmen, dan wordt het gewicht van de monitor veel beter verdeeld en ontstaat er geen drukpunt waardoor je blad kan breken of beschadigen.
Eigenlijk beetje apart om bureau bladen te hebben van een materiaal wat minder geschikt is.

Dan wordt het toch maar Woood denk ik dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:39
Zojuist de eerste helft van de bestelde E7Q ontvangen. De tweede doos staat nog als pakketje aangemeld bij GLS. Status daarvan is sinds de 21e nog niet gewijzigd.
Vreemde manier van verzenden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
Mij belden ze om een leveringsmoment af te spreken. Blad en onderstel worden idd apart verzonden. Vermoedelijk naar degene die op dat moment de laagste prijs bied voor verzending, want logistieke optimalisatie van kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koopmans
Ik heb hem zonder blad besteld, het onderstel komt in 2 verschillende dozen blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:40

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Raar bedrijf dat Flexispot.

Een hele rij aan betaalopties, maar een deel werkt gewoon niet. Ik wilde bijv. betalen met Apple Pay, maar dat mislukt gewoon. Na navraag bij de helpdesk geven ze aan dat ze de commissie van Apple niet willen betalen en dat het probleem bekend is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HmJcJEbA8yQOzW-vUen_6To9qg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5urbMbNSYKYInihVLw5Abzn0.png?f=user_large

Tsja. Biedt het dan ook niet aan bij de betaalpagina.

Met Apple Pay krijg ik gewoon "Betaling Mislukt". Welke kaart ook gekoppeld is...

Helpdesk adviseert enkel Visa/Master/PayPal, al neem ik aan dat iDeal ook gewoon werkt 8)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Mars Warrior schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:09:

Een hele rij aan betaalopties, maar een deel werkt gewoon niet. Ik wilde bijv. betalen met Apple Pay, maar dat mislukt gewoon. Na navraag bij de helpdesk geven ze aan dat ze de commissie van Apple niet willen betalen en dat het probleem bekend is...

[Afbeelding]

Met Apple Pay krijg ik gewoon "Betaling Mislukt". Welke kaart ook gekoppeld is...

Helpdesk adviseert enkel Visa/Master/PayPal, al neem ik aan dat iDeal ook gewoon werkt 8)
Ideal werkt gewoon. Althans, dat werkte eerder dit jaar gewoon prima.

Het bureau (E7Q met bamboe blad) is top. Maar de website voelt erg "Chinees" aan ondanks dat het wel een Amerikaans bedrijf is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twit
Ik was na eerdere berichten in het topic erg benieuwd naar de levertijd maar vandaag mijn op woensdag bestelde E7Q en blad al binnen. Erg netjes. Geen reden tot zorg op dat vlak dus mochten er nog mensen twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Is de CMP051L kabelgoot van Flexispot niet langer in het zwart te krijgen? Ik zie enkel de CMP051 in het zwart maar helaas niet de grotere variant, dan krijg je automatisch een witte.

Ik dacht dat ik in het verleden wel de grote uitvoering in het zwart zag staan op hun website, maar misschien verbeeld ik mij dat.

Edit: Op de Duitse website is hij wel beschikbaar maar daar kan ik geen Nederlands verzendadres opgeven :(

[ Voor 12% gewijzigd door Caayn op 26-08-2024 16:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:40

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Mars Warrior schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 13:09:

[Afbeelding]

Flexispot heeft inmiddels de niet werkende betaalopties verwijderd van de betaalpagina _/-\o_

Er zijn nog maar 5 opties beschikbaar: iDeal, CC, PayPal, Klarna en Google Pay.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
twit schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:21:
Ik was na eerdere berichten in het topic erg benieuwd naar de levertijd maar vandaag mijn op woensdag bestelde E7Q en blad al binnen. Erg netjes. Geen reden tot zorg op dat vlak dus mochten er nog mensen twijfelen.
Donderdag vroeg in de ochtend heb ik mijn E7 Pro besteld.
Vrijdag middag heb ik bericht gekregen: Uw bestelling is zojuist door ons verzonden!

Laatste en enige update bij GLS tracking:
23/08/2024 07:54
Germany Bornheim
The parcel data was entered into the GLS IT system; the parcel was not yet handed over to GLS.

Gaat bij mij mogelijk iets langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
c-nan schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:37:
[...]

Donderdag vroeg in de ochtend heb ik mijn E7 Pro besteld.
Vrijdag middag heb ik bericht gekregen: Uw bestelling is zojuist door ons verzonden!

Laatste en enige update bij GLS tracking:
23/08/2024 07:54
Germany Bornheim
The parcel data was entered into the GLS IT system; the parcel was not yet handed over to GLS.

Gaat bij mij mogelijk iets langer duren.
dat had de 2e doos van mijn bestelling ook, stond vandaag nog gewoon dezelfde status als vorige week woensdag. Heb het vragenformuliertje ingevuld vanmiddag en nu is de status in ieder geval al weer verder. Hij is nu aangekomen in het parcel centrum in Essen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ook hier een E7 Pro besteld. Even gekeken naar de E9 aanbieding, maar de E7 Pro is qua specs goed genoeg en komt met degelijk kabelmanagement. Die goot gaat al vakkundig volgepakt worden door me.

Plus, ik hoef maar een klein bureautje (120x60) dus veel gewicht hoeft ie niet te tillen. Die 2 motoren hebben het al goed bij me :)

[ Voor 16% gewijzigd door Bundin op 27-08-2024 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 20:36

Stephane

Behhhhh

Voor iedereen die op zoek is naar de MITTZON in het zwart... Ik was zondag in de vestiging Haarlem en kreeg te horen dat er grote productie en/of logistieke problemen zijn voor de zwarte poten. Na wat zoekwerk gaf de medewerker een hele voorzichtige schatting van 10 oktober aan. Zelf heb ik geen haast en als ik zo hier en daar kijk en vergelijk, komt er niets in de buurt voor die prijs.

Eventueel was ik bereid geweest om voor een paar honderd euro extra voor de Idasen te gaan, met massief houten werkblad en steviger materiaal... maar die heeft geen geheugenfunctie voor vaste hoogte instelling en dat is toch wel echt een afknapper. Wel een app waarmee je de tafel ook kunt bedienen, maar ik wil juist een fysieke knop in hoeven drukken en dan klaar.

Ook zou er een nieuw zit sta bureau in het assortiment komen vanaf oktober. Ik heb er derhalve voor gekozen om nog wat geduld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Koopmans schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:47:
[...]

dat had de 2e doos van mijn bestelling ook, stond vandaag nog gewoon dezelfde status als vorige week woensdag. Heb het vragenformuliertje ingevuld vanmiddag en nu is de status in ieder geval al weer verder. Hij is nu aangekomen in het parcel centrum in Essen...
Vanmorgen contact gehad, ze geven aan: heb geduld, kan zomaar een week duren, check vrijdag opnieuw de status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
c-nan schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:15:
[...]

Vanmorgen contact gehad, ze geven aan: heb geduld, kan zomaar een week duren, check vrijdag opnieuw de status.
Zojuist is de 2e doos geleverd. Die komt dus ineens binnen een dag vanuit Duitsland aan.
Het complete bureau is nu binnen. Moet alleen nog even wachten op een blad, welke ik ergens anders heb besteld.

Heb echter van de servicedesk nog een andere tracking code gekregen. De kans is dus aanwezig dat ik 2x de 2e doos ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:45
Wat voor merk motoren zitter er eigenlijk in de felxispot bureau’s.
Ik zit ook bij www.officemania.nl te kijken en daar hebben ze bosch motoren en met blad scheelt het niet veel met flexispot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Na lang twijfelen ook een zit sta bureau gekocht.
Maar nu komen de kabels aan de beurt.
Welke lengte kabels gebruiken jullie en hoe werken jullie die af, wat zijn de ervaringen?
Mijn bureau kan tot 130cm hoog.

Heb nog geen monitor arm maar zit daar wel aan de te denken.
Mijn monitor komt/moet circa 30cm hoger staan dan het blad.
Maar moet nog kijken naar de optie wat het meest geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart H.
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-01 18:00
De E7Q is er weer voor 599,99 t/m de 31e.

Bij de opties viel me toevallig op dat de BS13 bureaustoel gewoon deze Poly van Goodtone is. Mocht iemand er een stoel kopen, kan het dus geen kwaad even elders te kijken voor hetzelfde model d.m.v. image search o.i.d.

Maar goed, even een vraag. Hoe zijn de ervaringen met (grote/zware) 3D printers op zit/sta bureaus? Ik heb een Bambu Lab X1C die mijn huidige tafel (enkel vervaardigd uit hout) aardig heen en weer doet schudden. Ik wil bewegingen tot een minimum beperken.

[ Voor 10% gewijzigd door Lennart H. op 28-08-2024 16:05 ]

• Acradavos

Acradavos

Poetsfanaat

De 23e heb ik een E7Q besteld, maar status is zelfs nog niet bijgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren bij de Ikea de Mittzon aan de tand gevoeld. Op papier een prima zit/ sta bureau met een mooie kabelgoot. In de praktijk viel de Mittzon enorm tegen. Ingesteld op ongeveer 115cm hoogte was er enorm veel zijdelingse speling. Niet te gebruiken in mijn ogen. Ontzettend jammer, want de oude Bekant serie waar ik nu al 2 bureaus van heb is veel steviger. Deze Reddit comments schrijven hetzelfde: https://www.reddit.com/r/.../1bu6tmw/comment/l3ew1x2/

De Uppspel gaat uit het assortiment en is al uitverkocht in NL. De Rudolf is ongeveer net zo gammel als de Mittzon. Dus (helaas) geen Ikea voor mij.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denny966
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-05 00:57
Acradavos schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:55:
26e de E7Pro besteld maar ik zie ook nog steeds geen updates, de track & trace codes geven ook niks terug :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duchtig
@Denny966 die track en trace is inderdaad een beetje vaag. Kijk even je spam inbox misschien heb je daar een mail van GLS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakirth
Acradavos schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:55:
Dat is op zich wel vreemd. Ik heb de mijne vandaag dus al binnen gekregen via GLS. Heb je wel al een track & trace binnen van GLS? Via hun Duitse website kun je dan je order volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Denny966 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:33:
[...]

26e de E7Pro besteld maar ik zie ook nog steeds geen updates, de track & trace codes geven ook niks terug :\
Hier gekeken?
https://www.gls-pakete.de/sendungsverfolgung

Voor mij is de bestelling vanavond van 'nog niet aangeboden aan GLS' naar 'onderweg naar depot' gegaan. Voor het onderstel, het blad volgt een week later (stond er netjes bij).

[ Voor 8% gewijzigd door Bundin op 30-08-2024 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denny966
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-05 00:57
Duchtig schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 21:35:
@Denny966 die track en trace is inderdaad een beetje vaag. Kijk even je spam inbox misschien heb je daar een mail van GLS.
Geen verdere updates in de mail ook niet in spam
Sakirth schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:44:
Dat is op zich wel vreemd. Ik heb de mijne vandaag dus al binnen gekregen via GLS. Heb je wel al een track & trace binnen van GLS? Via hun Duitse website kun je dan je order volgen.
Inmiddels is de e7 pro geleverd
Bundin schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:49:
[...]

Hier gekeken?
https://www.gls-pakete.de/sendungsverfolgung

Voor mij is de bestelling vanavond van 'nog niet aangeboden aan GLS' naar 'onderweg naar depot' gegaan. Voor het onderstel, het blad volgt een week later (stond er netjes bij).
e7 pro is dus geleverd, maar het blad wordt door dhl geleverd waar ik niks kan vinden met mijn volgnummer.

Verwacht wel dat alles gewoon goed komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Afgelopen zaterdag de FlexiSpot E7 Pro besteld en nu net binnen gekregen. Een doos van 38kg! De postbezorger had er ook moeite mee 😄Lekker zwaar om even naar zolder te tillen maar het is gelukt!

Nu nog een blad. Ik heb de keuze voor 180x90 of 160x90. Ben er nog niet over uit maar kan beide modellen wel op zolder kwijt. Veel prijsverschil zit er niet in. Het blad haal ik uit een lokale bouwmarkt.
Zouden jullie voor 160 of 180 gaan? Ik heb 2 schermen op 1 poot, een laptop, een kleine DABradio en een dolce gusto die er op kunnen staan, maar deze laatste 2 zijn niet per se nodig is want er is elders ook plek voor.

Wat zouden jullie kiezen? Hoor het graag!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Graficon
Bij mij is alles binnen! de E7Q is loodzwaar maar heerlijk om mee te werken!
Afwerking is ook zeer mooi!

• DaWizza
  • Niet online
GGS_206 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 19:36:
Afgelopen zaterdag de FlexiSpot E7 Pro besteld en nu net binnen gekregen. Een doos van 38kg! De postbezorger had er ook moeite mee 😄Lekker zwaar om even naar zolder te tillen maar het is gelukt!

Nu nog een blad. Ik heb de keuze voor 180x90 of 160x90. Ben er nog niet over uit maar kan beide modellen wel op zolder kwijt. Veel prijsverschil zit er niet in. Het blad haal ik uit een lokale bouwmarkt.
Zouden jullie voor 160 of 180 gaan? Ik heb 2 schermen op 1 poot, een laptop, een kleine DABradio en een dolce gusto die er op kunnen staan, maar deze laatste 2 zijn niet per se nodig is want er is elders ook plek voor.

Wat zouden jullie kiezen? Hoor het graag!
Als je spullen passen, neem het kleinere blad. (ik heb een 140 blad en daar past alles ook op)
Wil je uiteindelijk meer spul kwijt (printer, headset, DAC, testopstelling, fotolijstjes, tablet, etc etc ;)) neem een groter blad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 13:11
Beste Tweakers,

Ik heb een Flexispot E7 bureau gekocht, en deze week in elkaar gezet. Op sta hoogte (111cm) moet ik zeggen dat ik het bureau toch behoorlijk wiebelig vind. Ik heb nog een keer alle bouten etc. goed aangedraaid, maar daar kwam weinig verschil uit voort. Ik vraag me op dit moment af of dit overal zo is of niet, Flexispot zelf zegt dat een beetje wiebelen wel verwacht kan worden, maar ik vind het toch wel iets meer (denk ik althans). Vind het ook lastig inschatten wat ik voor dit bedrag mag verwachten. Zijn er andere met dezelfde ervaring?
Als ik de poten van het bureau bekijk zit er tussen de uitschuivende poten best wel wat speling (1-2mm), dit vertaald zich natuurlijk naar een nog grotere beweging ter hoogte van het blad.
Hoe zien anderen dit?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Wat is jullie ervaring met kromtrekken van het eiken blad van Woood?

Volgens de bouwmarkt sites (Karwei/Gamma) trekken behoorlijk veel bladen krom.
Met het lakken/oliën ervan zou dit minder zijn.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:09
Ik heb een ikea beuken vingerlas blad en een andere bureau van vriendin met gamma eiken blad ook vingerlas. Beiden nog mooi recht, beiden in whitewash olie. Vingerlas is ook al anders dan echt massief volgens mij, dan werkt het hout verschillende richtingen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 14:42
GGS_206 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:05:
Wat is jullie ervaring met kromtrekken van het eiken blad van Woood?

Volgens de bouwmarkt sites (Karwei/Gamma) trekken behoorlijk veel bladen krom.
Met het lakken/oliën ervan zou dit minder zijn.
Los van het merk hout is hout. Hout werkt.
Of je nu een plank, balk of blad hebt. Dit zul je moeten behandelen naargelang de toepassing.

Een blad zeker als het onbehandeld uit de zagerij komt zou ik altijd in de olie, lazuur of blanke lak zetten om het te beschermen. Het is niet alleen de vocht die je zelf aanbrengt door het vochtig af te nemen, maar ook de weersinvloeden (ook het binnenklimaat) dat ervoor zorgt dat het hout gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakirth
sweetdude schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:17:
[...]

Los van het merk hout is hout. Hout werkt.
Of je nu een plank, balk of blad hebt. Dit zul je moeten behandelen naargelang de toepassing.

Een blad zeker als het onbehandeld uit de zagerij komt zou ik altijd in de olie, lazuur of blanke lak zetten om het te beschermen. Het is niet alleen de vocht die je zelf aanbrengt door het vochtig af te nemen, maar ook de weersinvloeden (ook het binnenklimaat) dat ervoor zorgt dat het hout gaat werken.
Dit is dus ook mijn probleem. Hout is inderdaad mooi en duurzaam(er) maar het blijft een stuk dode boom en zo zal het zich ook gedragen.

Daarnaast ben ik niet handig en vertrouw ik mezelf er niet op dat ik zoiets op een degelijke manier kan lakken of oliën.

Ik had al gekeken naar bedrijven die ze kant en klaar afleveren maar helaas hebben ze vaak geen donker hout (noten o.i.d.) of kan ik het blad niet in de juiste afmeting krijgen (80 maar waarschijnlijk 90 cm diep).

Dus misschien dan toch maar spaanplaat...
Pagina: 1 ... 32 ... 34 Laatste

Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen