9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 3X2TB M.2 SSD | 1 TB SATA SSD | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro | ASUS ROG Strix XG27AQWMG | LG 27GL850-B
@peterpijpelink deze video gezien ? Lange mensen: Waarom een bureau met vier poten nodig ispeterpijpelink schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:52:
heeft iemand het secretlabs Magnus pro in gebruik? ervaringen? Twijfel nog tussen magnus pro bureau en Flexispot E7 plus (die met 4 poten). Vind vooral dat Magnus pro mooier maar ook moderner met kabel managements. Mocht het de Flexispot worden dan maak ik er 2 stekker blokken in het blad. Anders heb je toch weer kabels om de rand van het blad heen lopen. Idee om met 1 stroomkabel te werken en daar alles op en in het bureau van stroom te voorzien.
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan. Home-Assistant].
Ik zou heel graag zo'n deskhaus willen kopen, alleen gaat dat helaas niet. Na wat zoekwerk is dit schijnbaar een vergelijkbare optie: https://www.ergolutions.nl/stevig-Bureau-primusDeakers schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:29:
[...]
@peterpijpelink deze video gezien ? Lange mensen: Waarom een bureau met vier poten nodig is
Het lijkt mij ook dat flexispot een budget merk is? Aangezien ze nu 50% korting geven op de E7 plus. Dan ben je als producteigenaar toch niet heel zeker van je product, lijkt mij. Ook lijkt mij dat de flexispot met de kortingen hun normale prijzen zijn, maar men denkt dat ze nu een goede deal krijgen. Dit zegt mijn gevoel erover. Het kan zijn dat het wel AAA zit sta bureaus zijn, maar echt goede reviews zijn schaars.
'Nodig' is aardig overdreven.Deakers schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:29:
[...]
@peterpijpelink deze video gezien ? Lange mensen: Waarom een bureau met vier poten nodig is
Ik heb al zo'n 6 jaar een Flexispot stabureau met 2 poten, en ik (1,90m lang) zet 'm geregeld op 122cm hoogte met een loopband eronder, met een flink grote 43" monitor (op een verhoginkje) erop. En dan heb ik zelfs terwijl ik aan het lopen ben echt nooit last van dat m'n bureau of monitor merkbaar beweegt.
Die demonstratie van een beetje duwen tegen het blad en dan 'you can get it moving' zeggen is een test van niks natuurlijk. Dat beetje wiebelen merk je in de praktijk niet.
Een bureau met 4 poten zal zeker stabieler zijn als al het andere gelijk is (dikte van poten, etc). Maar of het echt merkbaar verschil maakt, is een tweede.
Volgens mij staat dit topic vol met ervaringen over Flexispot, en ik ben één van velen die eigenlijk alleen maar positief kan zijn erover.Farrell schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 21:07:
[...]
Het lijkt mij ook dat flexispot een budget merk is? Aangezien ze nu 50% korting geven op de E7 plus. Dan ben je als producteigenaar toch niet heel zeker van je product, lijkt mij. Ook lijkt mij dat de flexispot met de kortingen hun normale prijzen zijn, maar men denkt dat ze nu een goede deal krijgen. Dit zegt mijn gevoel erover. Het kan zijn dat het wel AAA zit sta bureaus zijn, maar echt goede reviews zijn schaars.
[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 12-05-2026 21:36 ]
The devil is in the details.
Bij mijn huidige bureau wiebelt mn monitor al wanneer ik typ terwijl ik zit. Ik zie bij de E7 Pro 2026 een leuk filmpje van hoe stabiel hij wel niet zou moeten zijn, maar ik hoop er ook op dat stuk aardig wat op vooruit te gaan. Hopelijk kan ik wat mooie opties vinden. Voorkeur 180x80.
Zal het thread eens goed gaan doorlezen.
Mijn reviews al gezien?
Wat ik nu vooral gevonden heb:
- worktrainer: lijkt goede match te zijn, niet veel recente ervaringen van de afgelopen 1-2 jaar te vinden in dit topic en ouder vaak alleen het blad (of ik ben blind, ook goed mogelijk)
- flexidesk: frame is bruikbaar maar zou custom blad moeten regelen
[ Voor 22% gewijzigd door magneet op 17-05-2026 13:18 ]
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Uiteindelijk keuze gemaakt op IKEA Idasen 160x80cm bureau. Lichtstrip onder bureau en 2 stekkerdozen in blad gezaagd. 8 stekkers en 4 usb poorten. Alles netjes weggewerkt. Kan hoogte verstellen via Home Assistant. Firewall op 4 poten heeft ook goedgekeurd. Blij mee. 07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan. Home-Assistant].
Zelf geen ervaringen mee met dat soort bureau's, maar wel ook wat onderzoek gedaan omdat familieleden op zoek waren naar echt zit/sta hoekbureau en niet met zo'n klein stukje.magneet schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:52:
Is er iemand die ervaring heeft met zit/sta hoekburo's of met een kleine uitstulping? Voor het dagelijks werk heb ik een 27"4k & 34"Ultrwide monitors maar als ik foto's wil editen gebruik ik graag een 22" pen tablet die ik er makkelijk bij kan pakken maar tijdens het werk niet in de weg staat. Het idee was om aan de rechterkant dus een hoek of uitstulping te hebben waar de Huion staat. Flexispot heeft wel een hoekburo maar dat is volgens mij maar 60cm diep en dat is naar mijn mening echt te weinig (werk nu met 80cm diep en dat is echt het minimum)
Wat ik nu vooral gevonden heb:
- worktrainer: lijkt goede match te zijn, niet veel recente ervaringen van de afgelopen 1-2 jaar te vinden in dit topic en ouder vaak alleen het blad (of ik ben blind, ook goed mogelijk)
- flexidesk: frame is bruikbaar maar zou custom blad moeten regelen
Technisch gezien zou Flexispot een echt hoekbureau aan kunnen bieden, aangezien hun producent Loctekmotion het model ET223T-IB heeft die in 3 hoeken (90°, 120° en 180°) gebouwd kan worden. Helaas hebben ze dit nog niet gedaan en heb ik dit model online alleen kunnen vinden bij Alibaba waarbij minimale afname volgens mij 100 of 200 stuks was
Recent ook gezien dat het merk Vernal, een echt hoekbureau aanbied. Eigenlijk zijn ze alleen gericht op Duitsland en Oostenrijk, maar in hun FAQ staat dat ze voor NL en B persoonlijke service kunnen aanbieden.
Beiden alleen tegen gekomen en geen ervaring mee, maar misschien heb je iets aan deze info bij je zoektocht.Für Bestellungen und Lieferungen in andere Länder als Deutschland und Österreich – einschließlich Portugal, Italien, Belgien, Frankreich, Ungarn, Luxemburg, Spanien und die Niederlande – bieten wir einen individuellen Service an. Für Kunden in diesen Ländern kann im Checkout ein Standardversandpreis von 300 € angezeigt werden, dieser entspricht jedoch nicht den tatsächlichen Versandkosten. Bitte kontaktieren Sie uns, um die genauen Versandkosten zu bestätigen. Zu viel gezahlte Beträge erstatten wir nach Bestätigung der Bestellung zurück. Bitte wenden Sie sich per E-Mail an unseren Kundenservice und geben Sie die Liste der gewünschten Produkte sowie Ihre Adresse und Postleitzahl an.
volledige hoek zou ook goed zijn maar weet niet of ik het nodig hebPompi schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:49:
[...]
Zelf geen ervaringen mee met dat soort bureau's, maar wel ook wat onderzoek gedaan omdat familieleden op zoek waren naar echt zit/sta hoekbureau en niet met zo'n klein stukje.
Technisch gezien zou Flexispot een echt hoekbureau aan kunnen bieden, aangezien hun producent Loctekmotion het model ET223T-IB heeft die in 3 hoeken (90°, 120° en 180°) gebouwd kan worden. Helaas hebben ze dit nog niet gedaan en heb ik dit model online alleen kunnen vinden bij Alibaba waarbij minimale afname volgens mij 100 of 200 stuks was(geen realistische optie dus).
Recent ook gezien dat het merk Vernal, een echt hoekbureau aanbied. Eigenlijk zijn ze alleen gericht op Duitsland en Oostenrijk, maar in hun FAQ staat dat ze voor NL en B persoonlijke service kunnen aanbieden.
[...]
Beiden alleen tegen gekomen en geen ervaring mee, maar misschien heb je iets aan deze info bij je zoektocht.
Op mijn werk hebben een aantal mensen een zit-sta hoek bureau van Multi Ratio. Voordeel van zo'n constructie is wel dat het super stabiel is, veel stabieler dan een twee poots zit-sta bureau ooit zal zijn.magneet schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:05:
[...]
volledige hoek zou ook goed zijn maar weet niet of ik het nodig heb
ziet eruit als een goede optie, tnx!! En dinderdaad met drie poten haal je (neem ik aan dan) vanzelfsprekend veel van de instabiliteit wegjasjenl schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:46:
[...]
Op mijn werk hebben een aantal mensen een zit-sta hoek bureau van Multi Ratio. Voordeel van zo'n constructie is wel dat het super stabiel is, veel stabieler dan een twee poots zit-sta bureau ooit zal zijn.
Ik ben wel benieuwd hoe dit er van onder uit ziet.jasjenl schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:46:
[...]
Op mijn werk hebben een aantal mensen een zit-sta hoek bureau van Multi Ratio. Voordeel van zo'n constructie is wel dat het super stabiel is, veel stabieler dan een twee poots zit-sta bureau ooit zal zijn.
Daarnaast als je dus met 1 controller 3 motoren kunt aansturen zou je dus ook 3 poten onder een blad kunnen zetten! Als je dit in het midden aan de achterzijde doet zou deze 3de poot naast extra stabiliteit ook extra ondersteuning/assemblage punt kunnen zijn voor een zware monitorarm.
[ Voor 4% gewijzigd door Deakers op 22-05-2026 16:48 ]
Ik kan er volgende week, als ik weer op kantoor ben, wel eens een foto van maken. In theorie zou wat jij zegt (een derde poot aan de achterzijde) misschien wel kunnen, ik denk alleen dat ze het niet leveren in zo'n configuratie.Deakers schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:46:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe dit er van onder uit ziet.
Daarnaast als je dus met 1 controller 3 motoren kunt aansturen zou je dus ook 3 poten onder een blad kunnen zetten! Als je dit in het midden aan de achterzijde doet zou deze 3de poot naast extra stabiliteit ook extra ondersteuning/assemblage punt kunnen zijn voor een zware monitorarm.
Mijn huidige sta/zit burea gaat over tijd scheef staan omdat mijn PC met water koeling rechts onder hangt.
Daarom kijk in naar deze ter vervanging.
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen