Heb je deze inmiddels gekocht? Ziet er interessant uit, goede specs tegen aantrekkelijke prijs. Wilde je vragen naar je ervaringen, maar zie dat ze pas eind dit jaar verzonden worden..Hankey schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:18:
Na lang zoeken kwam ik deze tegen op kickstarter. Lijkt in elk geval aan bijna al mijn eisen te voldoen. Inclusief een ingebouwde laadstation. Moet je alleen nog een paar maanden wachten totdat je 'm hebt. Ook qua prijs valt het mee.
Inmiddels staat ie inclusief een ergotron HX heavy duty voor mijn G9 monitor. De constructie is erg degelijk maar je ontkomt niet aan wat wiebelen in de sta-stand merk ik. Net als de poster hierboven had ik een Alex kast en pc houder van 70 cm als blad-houders, ik heb nu alleen nog de Alex kast links en de linker poot van de EB2 rechts daarvan. qua stabiliteit maakte het inderdaad niet uit of ze nou 170 of 120 cm uit elkaar staan. Het frame kan minimaal tot 71 cm dus hij landt net boven de kast. Ik heb ook maar meteen zo'n FlexiSpot lade (https://www.flexispot.de/...tische/schublade-s01.html) besteld want nu ga ik het meteen helemaal chique aanpakken natuurlijkMWDKing schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:54:
[...]
Ik ben ook benieuwd naar je ervaring met de EB2!
Ik zit ook nog te denken aan een pc houder onderop; heb nu de pc weer op tafel gezet wat prima gaat qua gewicht, maar ik ben wel gecharmeerd van een hang frame met een tilt zodat je makkelijk bij de achterkant kan. Helaas is mijn nzxt kast 23 cm breed, de meeste frames gaan maar tot 21 cm en ik ben als de dood dat ie naar beneden komt storten..
[ Voor 21% gewijzigd door CopyCatz op 01-08-2021 13:20 ]
Ik heb ook een vrij brede kast, maar heb daarvoor de CPU-D200 van Neo mounts/Newstar gevonden. Echt een aanrader! Zeer stabiel, al hangt de kast een beetje onder een hoek (ziet er een beetje apart uit)CopyCatz schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:14:
[...]
Ik zit ook nog te denken aan een pc houder onderop; heb nu de pc weer op tafel gezet wat prima gaat qua gewicht, maar ik ben wel gecharmeerd van een hang frame met een tilt zodat je makkelijk bij de achterkant kan. Helaas is mijn nzxt kast 23 cm breed, de meeste frames gaan maar tot 21 cm en ik ben als de dood dat ie naar beneden komt storten..
Ik zal nog wel laten weten hoe die bevalt. Er komen nog nog wat extra opties komende donderdag. Als het goed is optioneel o.a. nog een lade en een pc mount.TheDeuce schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:19:
[...]
Heb je deze inmiddels gekocht? Ziet er interessant uit, goede specs tegen aantrekkelijke prijs. Wilde je vragen naar je ervaringen, maar zie dat ze pas eind dit jaar verzonden worden..
Dat was idd de enige passende die ik kon vinden, maar ik zag ook niet hoe die recht moet blijven hangen..Bauer078 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:48:
[...]
Ik heb ook een vrij brede kast, maar heb daarvoor de CPU-D200 van Neo mounts/Newstar gevonden. Echt een aanrader! Zeer stabiel, al hangt de kast een beetje onder een hoek (ziet er een beetje apart uit)
Ja dat bedoelde ik inderdaad, was namelijk de enigste reden waarom ik die niet had gekocht maar ik zie dat hij best wel vaak gebruikt wordt.RJ-NL schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:16:
[...]
Bedoel je de diepte van het blad, 63,5 cm i.p.v. de gebruikelijke 80 cm? Ik gebruik dit blad al een paar jaar en ben er inmiddels aan gewend. I.c.m. een 27 inch WQHD scherm vind ik het blad niet te ondiep
Nothing to see here!
De kast hangt inderdaad een klein beetje schuin en dat ziet er misschien een beetje gek uit, maar het is zeer stevig. Het is ook handig dat je de kast kan draaien en naar voren/achteren schuiven. Bevalt mij prima!CopyCatz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:44:
[...]
Dat was idd de enige passende die ik kon vinden, maar ik zag ook niet hoe die recht moet blijven hangen..
:strip_exif()/f/image/GJelcRc34Bf8Nujb05kvWATv.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb trouwens net deze besteld:
https://www.oakodenmark.d...opy-of-mahogany-oako-desk
Niet de goedkoopste maar wel diegene die ik het mooist vond. Ben benieuwd!
https://www.oakodenmark.d...opy-of-mahogany-oako-desk
Niet de goedkoopste maar wel diegene die ik het mooist vond. Ben benieuwd!
Nothing to see here!
Ik zit te twijfelen tussen de Boho basic line en de Flexispot E6. De E6 + kabelgoot kost nu slechts €319,98, terwijl de Boho incl. (gratis) kabelgoot €399 kost.
Van wat ik zo lees in dit topic is de vraag vaker gesteld, maar nooit echt beantwoord: zijn deze bureaus kwalitatief gelijk? Van wat ik zo zie lijken ze best wel heel erg op elkaar.
Iemand die een doorslaggevend argument heeft?
Van wat ik zo lees in dit topic is de vraag vaker gesteld, maar nooit echt beantwoord: zijn deze bureaus kwalitatief gelijk? Van wat ik zo zie lijken ze best wel heel erg op elkaar.
Imho zijn er precies *1* fabrieken in China die deze buro's die allemaal op elkaar lijken maakt. Op basis van de plaatjes, de electronica en de specs heb ik die aanname vorig jaar maar gedaan en een Flexispot gekocht. (EK2 geloof ik, zoek even terug). IKEA en anderen sourcen (denk ik) de motoren en andere zut hier. Maar daar kom je niet achter, want die BOHOs en Flexispots van de wereld gaan je dat toch niet vertellen.Crash schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:55:
Ik zit te twijfelen tussen de Boho basic line en de Flexispot E6. De E6 + kabelgoot kost nu slechts €319,98, terwijl de Boho incl. (gratis) kabelgoot €399 kost.
Omdat het allemaal online verkocht word, en we in dit topic nog steeds geen vergelijkende test van alle buros die we inmiddels gekocht hebben in de parkeergarage van Tweakersnet hebben gehouden, zullen we nooit achterhalen of mijn *1* uitspraak juist is.
Veel gestelde vragen zijn: is het stabiel? Wappert je monitor? Ja, dat hangt samen met de voet: op mijn buro wappert de monitor, maar de laptop die op een simpele standaard (eerste link..) ernaast staat is rocksolid. Dus daar valt niks over te zeggen. Vergader staand - als je veel videobelt is dat prima.
Oh ik heb hem sinds november/begin december. Hij is nog eens uit elkaar geweest vanwege een kleine verbouwing - ik heb geen dag spijt gehad.
Oh wacht bij de duitse Zwickers.net hebben ze een vergelijk gemaakt:
https://www.computerbild....lbarer-schreibtisch-test/
[ Voor 8% gewijzigd door pjottum op 04-08-2021 10:50 . Reden: Zwickers ]
ping 127.212.23.124
Ik twijfel toevallig ook al een poosje tussen een Boho en een FlexiSpot bureau. De verschillen die ik gevonden heb:Crash schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:55:
- Sommige Boho modellen maken gebruik van Linak onderdelen (zoals de EasyDesk).
- Boho lijkt een betere klantenservice te hebben, afgaande op de reacties in dit topic.
- Naar Boho's eigen zeggen worden hun desks in Duitsland en Denemarken gemaakt.
Edit: ik zit nu zelf naar de FlexiSpot E7 te kijken. Voor €10 meer t.a.v. de E6 krijg je:
De controller is ook een stuk minder lelijk (persoonlijke keuze).The difference between the E6 and E7 is only the controller it comes with. The E6 has 3 memory options and a sit-stand reminder. The E7 comes with 4 presets and a child-lock but no reminder. The E7 was only 10 extra so I went with that.
Handige/recente review via Reddit.
Edit 2: Verdikkie, alleen in het wit beschikbaar.
Edit 3: Aanbieding op de E7 lijkt niet meer beschikbaar.
[ Voor 30% gewijzigd door Chippu op 04-08-2021 20:38 ]
Voor degenen die geen kabelgoot in hun luxe/dure blad willen boren/schroeven, hier iets leuks met een klemmontage: amazon.nl
Zit deze ook te overwegen. Niet omdat ik een duur blad heb, maar omdat het mij makkelijker lijkt
Zit deze ook te overwegen. Niet omdat ik een duur blad heb, maar omdat het mij makkelijker lijkt
[ Voor 6% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-08-2021 14:22 ]
Een soortgelijke oplossing heb ik voor mijn laptop-houder, die klemmen kunnen nog aardig wat krassen veroorzaken.HollovVpo1nt schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:21:
Voor degenen die geen kabelgoot in hun luxe/dure blad willen boren/schroeven, hier iets leuks met een klemmontage: amazon.nl
Tip: plak wat meubelvilt op alle plekken waar de klem de tafel raakt
Na jaren veel gebruik gemaakt te hebben van mijn simpele Ikea tafel wordt het tijd voor een upgrade want deze tafel begint behoorlijk door te buigen. Ik ben op zoek naar een elektrische statafel, maximale breedte 160cm, minimale diepte 80 cm, minimale hoogte 70 cm , en niet onbelangrijk budget 500 euro (inc btw). Als het zou kunnen zou ik iets anders dan het standaard witte tafelblad willen (donker bruin houtachtige structuur zou mijn voorkeur zijn), een kabelgoot zou ook ideaal zijn.
Ik ben zelf 186, maar weet niet wat de de minimale verstelbare hoogte zou moeten zijn, misschien heeft iemand daar nog advies over.
Wat heb ik zelf gevonden?
https://www.officecity.nl...E8OV_ut7I7GRoCW-AQAvD_BwE
Met de opties die ik wil kom op 460 euro uit:
- Anti collision functie, kan wel handig zijn.
- Het blad is gemaakt van melamine, en dat klinkt een beetje hetzelfde als waar mijn Ikea tafel ook uit bestaat. Is niet zo luxe, maar verstaat zijn doel prima.
En andere kandidaat is deze https://www.bol.com/nl/nl...ge#product_specifications ongeveer dezelfde specificaties als die hierboven alleen zonder collision functie en geen kabelgoot, maar wel 110 euro goedkoper.
https://www.bol.com/nl/nl...5AVg_0_26.27.ProductImage deze is ongeveer even duur als de bovenste optie, maar er staat dat het om een eikenhout tafelblad gaat
Wat zijn jullie adviezen/ervaringen? Qua budget zit ik wel aardig vast aan ~500 euro, zit ik in dan in het budget segment voor dit soort tafels?
Ik ben zelf 186, maar weet niet wat de de minimale verstelbare hoogte zou moeten zijn, misschien heeft iemand daar nog advies over.
Wat heb ik zelf gevonden?
https://www.officecity.nl...E8OV_ut7I7GRoCW-AQAvD_BwE
Met de opties die ik wil kom op 460 euro uit:
- Anti collision functie, kan wel handig zijn.
- Het blad is gemaakt van melamine, en dat klinkt een beetje hetzelfde als waar mijn Ikea tafel ook uit bestaat. Is niet zo luxe, maar verstaat zijn doel prima.
En andere kandidaat is deze https://www.bol.com/nl/nl...ge#product_specifications ongeveer dezelfde specificaties als die hierboven alleen zonder collision functie en geen kabelgoot, maar wel 110 euro goedkoper.
https://www.bol.com/nl/nl...5AVg_0_26.27.ProductImage deze is ongeveer even duur als de bovenste optie, maar er staat dat het om een eikenhout tafelblad gaat
Wat zijn jullie adviezen/ervaringen? Qua budget zit ik wel aardig vast aan ~500 euro, zit ik in dan in het budget segment voor dit soort tafels?
[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 08-08-2021 14:51 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Heeft FlexiSpot geen grotere tafelbladen dan 140x70?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Gefixed, post was copy paste ergens vandaan...
https://www.multiratio.nl...ta-elektrisch-160-x-80-cm
https://www.multiratio.nl...ta-elektrisch-160-x-80-cm
100 euro verschil tussen de MCR EASY en MCR PRO versie, is dat die 100 euro waard? Op zich ga ik dan over mijn budget, maar een goeie tafel is een investering voor een paar jaar, dus dat overleef ik dan ook nog wel. Het gaat voornamelijk om de stabiliteit.
[ Voor 51% gewijzigd door MrVegeta op 08-08-2021 15:41 ]
2x Flexispot EQ5 besteld... (nu tijdelijk? korting van 120 EUR)
Gekozen voor deze omdat deze iets hoger kan dan de andere (ikzelf ben 1m95).
Afwerking is wel mooi en lijkt me allemaal degelijk.
Voorlopig m'n oude werkblad erop geplaatst, maar nu nog op zoek naar een nieuwe.
Tips waar ik voordelig wit werkblad kan kopen ? Liefst ook op maat te zagen.
Al even gekeken bij Albeka.nl, maar weet niet of die goedkoop/duur zijn ?
Gekozen voor deze omdat deze iets hoger kan dan de andere (ikzelf ben 1m95).
Afwerking is wel mooi en lijkt me allemaal degelijk.
Voorlopig m'n oude werkblad erop geplaatst, maar nu nog op zoek naar een nieuwe.
Al even gekeken bij Albeka.nl, maar weet niet of die goedkoop/duur zijn ?
"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"
Niet op maat te zagen, maar ik heb deze van worktrainer:Cuball schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:44:
https://www.bol.com/nl/nl...946448/?s2a=#productTitle
Ik kan ze niet meer op de site van worktrainer zelf vinden maar via bol wel te bestellen. Ben er erg tevreden over, heb er een flexispot frame onder geschroefd plus een kabelgoot en dat blijft prima zitten. Blad is keihard en ook erg krasvast; ik heb het frame erop geschroefd met het blad op de grond wat gepaard ging met wat geschuur van spachtelputz korrels op de vloer maar die hebben geen enkele kras achtergelaten.
Wil je jezelf second-guessen voor die 100 euro verschil?MrVegeta schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:51:
[...]
100 euro verschil tussen de MCR EASY en MCR PRO versie, is dat die 100 euro waard? Op zich ga ik dan over mijn budget, maar een goeie tafel is een investering voor een paar jaar, dus dat overleef ik dan ook nog wel. Het gaat voornamelijk om de stabiliteit.
Ik denk dat je altijd wat instabiliteit merkt bij een zit-sta bureau. Als jou het irritant lijkt dat je monitor een beetje wiegt dan zou ik altijd voor het stevigste bureau gaan.
Mijn FlexiSpot E6 is voor mij net stevig genoeg maar ik irriteer mij er niet aan.
Ben inderdaad maar voor de pro gedaan. Mijn huidige IKEA tafel wiebelt al als ik een rechter scheet laat dus zal er wel op vooruit gaan.
[ Voor 56% gewijzigd door MrVegeta op 09-08-2021 19:36 ]
Wat korte feedback van mijzelf dat jullie nog tegoed hadden. Het bureau bevalt uitstekend!MWDKing schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:34:
Zojuist heb ik op Amazon een 'MAIDeSITe Dual Motor 3 stage' gekocht. Deze had goede specs en goede reviews, maar het type had ik nog niet eerder gezien. Ik laat weten of het wat is. Mid-augustus wordt die bezorgd.
[Afbeelding]
Een stevige stalen constructie, componenten voelen degelijk, handige stekkers voor montage, duidelijke handleiding voor montage, keurige lasnaden en lak. Verstellen gaat snel en heel stil. Geheugenfunctie en de USB-lader bevallen goed. Het bureau staat heel stevig.
Ik ben dik tevreden voor 280eur (excl. blad). Pakket was 27kg en werd vanuit een magazijn in Duitsland verzonden. Het duurde volgens mij 4 werkdagen.
Ik heb vorige week het CityLine Topdesign bureau frame retour gestuurd. Er moest vaak meerdere keren gedrukt worden op één van de 4 memory knopen om het bureau te laten bewegen. Met het oog op de toekomst had ik hier geen vertrouwen in. Nu nog maar eens oriënteren maar wellicht blijf ik bij mijn huidige bureau. Dan maar wat vaker opstaan en een stukje lopen
Heb net het Multiratio bureau ontvangen, blijkbaar zagen ze in het midden een vrij groot rond gat voor de kabels? Snap dat het werkt met laptops en beeldschermen op het kantoor, maar de desktop staat rechts op het bureau...
Beetje jammer dat ze dat niet vermelden. Nou heb ik een grote muismat, dus zal ik er weinig last van hebben. Maar toch.
Beetje jammer dat ze dat niet vermelden. Nou heb ik een grote muismat, dus zal ik er weinig last van hebben. Maar toch.
[ Voor 21% gewijzigd door MrVegeta op 14-08-2021 12:42 ]
Dat gat moet natuurlijk achter je monitor zodat je daar je kabels doorheen kan geleiden. Maar als ik op hun website kijk vind ik uiteindelijk wel een plaatje waar je het kan zien.MrVegeta schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:30:
Heb net het Multiratio bureau ontvangen, blijkbaar zagen ze in het midden een vrij groot rond gat voor de kabels? Snap dat het werkt met laptops en beeldschermen op het kantoor, maar de desktop staat rechts op het bureau...
Heb je behalve hier, ook bij Multiratio geklaagd? Want het staat er in elk geval niet heel uitgebreid…
ping 127.212.23.124
Vanmiddag direct een mailtje gestuurd, was wel benieuwd of dit normaal was. Waar heb je dat plaatje gevonden? Voor zover ik weet kan ik mij nog op de 14 dagen retour beleid storten mocht het nodig zijn, maar ik verwacht dat ze het blad gewoon gaan omruilen.pjottum schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:47:
[...]
Dat gat moet natuurlijk achter je monitor zodat je daar je kabels doorheen kan geleiden. Maar als ik op hun website kijk vind ik uiteindelijk wel een plaatje waar je het kan zien.
Heb je behalve hier, ook bij Multiratio geklaagd? Want het staat er in elk geval niet heel uitgebreid…
[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 14-08-2021 17:32 ]
https://www.multiratio.nl...ta-elektrisch-140-x-80-cmMrVegeta schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:31:
[...]
Vanmiddag direct een mailtje gestuurd, was wel benieuwd of dit normaal was. Waar heb je dat plaatje gevonden? Voor zover ik weet kan ik mij nog op de 14 dagen retour beleid storten mocht het nodig zijn, maar ik verwacht dat ze het blad gewoon gaan omruilen.
En dan plaatje 7.
Alle andere … zonder gaatje.
ping 127.212.23.124
Bedankt. Goed gevonden, als ze dat plaatje nou ook bij het andere product had gedaan dan had ik er misschien nog even wat over kunnen vragen. Ach verwacht dat ze gewoon een nieuw bureaublad in de wagen gooien en komen omwisselen.pjottum schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:44:
[...]
https://www.multiratio.nl...ta-elektrisch-140-x-80-cm
En dan plaatje 7.
Alle andere … zonder gaatje.
Ik overweeg een Flexispot EK2 te bestellen met een 180x80cm blad.
Loont het zich op een cable tray van Flexispot mee te bestellen of is de cable management tussen de poten voldoende?
Loont het zich op een cable tray van Flexispot mee te bestellen of is de cable management tussen de poten voldoende?
Ben ik toevallig ook naar aan het kijken. Is het jou duidelijk wat het verschil is tussen de EK2 en de EB2? EK2 lijkt breder te kunnen (190cm vs 170cm) wat op zich een pluspunt is.TactfulRanger schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:14:
Ik overweeg een Flexispot EK2 te bestellen met een 180x80cm blad.
Vooral benieuwd naar eventueel verschil in stabiliteit eigenlijk.
Die EK2 is wel bijzonder goed geprijsd momenteel.
Nee, ik had de EB2 nog niet gespot!sOid schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:33:
[...]
Ben ik toevallig ook naar aan het kijken. Is het jou duidelijk wat het verschil is tussen de EK2 en de EB2? EK2 lijkt breder te kunnen (190cm vs 170cm) wat op zich een pluspunt is.
Vooral benieuwd naar eventueel verschil in stabiliteit eigenlijk.
Die EK2 is wel bijzonder goed geprijsd momenteel.
Ik zie die EB2 alleen bij de UK Flexispot en de EK2 alleen bij de DE Flexispot.
Of zeg ik iets raars?
EDIT: Op de Franse Flexispot is het zelfs hetzelfde apparaat
https://www.flexispot.fr/...assis-debout-ed2-ek2.html
[ Voor 11% gewijzigd door TactfulRanger op 19-08-2021 21:18 ]
Op de Duitse staat 'ie ook: https://www.flexispot.de/...tischgestell-ed2-ek2.htmlTactfulRanger schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:16:
[...]
Nee, ik had de EB2 nog niet gespot!
Ik zie die EB2 alleen bij de UK Flexispot en de EK2 alleen bij de DE Flexispot.
Of zeg ik iets raars?
EDIT: Op de Franse Flexispot is het zelfs hetzelfde apparaat
https://www.flexispot.fr/...assis-debout-ed2-ek2.html
Maar als je naar de URL kijkt lijkt het daar ook hetzelfde? Vreemd
Edit: als je het specs-tabje van beide producten vergelijkt zijn er dus wel wat verschillen te zien...
[ Voor 7% gewijzigd door sOid op 19-08-2021 21:20 ]
MultiRatio komt zaterdag het bureaublad omruilen zonder gedoe. Ze deden wel een beetje van, jij wilde met kabel management, ik wist niet dat dat synoniem was voor, we zagen een gat in je bureau. Maar goed, wordt geregeld dus.
Knoop doorgehakt en de EK2 besteld. Zonder blad. Prima deal lijkt me, €240 incl bezorgen! Heb jij al een keuze gemaakt @TactfulRanger?
Ik heb ook inderdaad de EK2 besteld! Ik wel met een 180x80 Ahorn blad.sOid schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:25:
Knoop doorgehakt en de EK2 besteld. Zonder blad. Prima deal lijkt me, €240 incl bezorgen! Heb jij al een keuze gemaakt @TactfulRanger?
Nu hopen op een snelle levering!
Zijn er toevallig nog mensen met kabel management tips? Ik ga mijn gaming pc op de grond laten staan.
Ben benieuwd hoe dit zal gaan met kabels...
Ik heb bij mijn EB2 meteen zo'n kabelgoot meebesteld, die is wel fijn. Bij de tafel zaten een paar handige clips waar ik meteen een zooi extra van heb besteld bij amazon, en zo'n kabel beschermer voor de kabels vanaf de grond. Die speciale S vormige kabelgeleider lijkt wel cool maar zoveel kabels heb ik niet vanaf de tafel.TactfulRanger schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:36:
[...]
Ik heb ook inderdaad de EK2 besteld! Ik wel met een 180x80 Ahorn blad.
Nu hopen op een snelle levering!
Zijn er toevallig nog mensen met kabel management tips? Ik ga mijn gaming pc op de grond laten staan.
Ben benieuwd hoe dit zal gaan met kabels...
Verkeerd topic toch
[ Voor 96% gewijzigd door Junia op 23-08-2021 11:39 ]
Verkeerde topic?Junia schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:11:
Gisteren mijn nieuwe customized "Ikea" bureau geinstalleerd. Had dit topic gemist en zal binnenkort een iets uitgebreidere post maken.
Ben er meer dan blij mee
[Afbeelding]
4m breed, 75cm diep, diverse kabelgoten en geïntegreerde stopcontacten
[Afbeelding]
https://www.ibood.com/nl/...les/00000/17178/werkplek/
Een hele rits zit-sta-bureaus voor (volgens mij?) een gunstige prijs.
Iemand ervaring met het merk SitRight?
Steam/Discord: Flimovic
Vind de prijzen wat tegenvallen eigenlijk. Voor minder heb je en Flexispot, waarvan we weten (denk ik?Flimovic schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:06:
yes, werk nu vanuit huis achter een sitright desk.Flimovic schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:06:
heb hem nu een half jaar en bevald goed.
erg stevig ook op hoogte.
Na veel oriënteren en dit topic deels doornemen heb ik gister een 180x80cm MRC Pro bij Multi ratio besteld n.a.v. positieve reviews hier. Als ik 'm binnen en in gebruik heb zal ik mijn ervaring ook delen.
Doordat ik door een hernia veel rugproblemen heb waarbij o.a. zitten een probleem is, mag ik via de werkgever een zit/sta bureau uitzoeken. Het budget is € 400.
Vorig weekend bij de Ikea snel enkele modellen getest terwijl ze op hoogte stonden, waarbij ik niet direct overtuigd was van de stabiliteit. Vond er nog best wat 'ruimte' op zitten tussen voor/achter beweging. Ik ben al een poosje online aan het kijken, maar iets met het bekende boom-en-bos..
Indien ik het bureau aanschaf via de werkgever, zal deze retour moeten als ik uit dienst ga. Ik zie echter het voordeel van zo'n bureau wel, en zou deze ook wel privé aan willen schaffen maar dan is mijn budget een stuk minder.
Eisen:
- 160 cm breed * 75 cm diep (Huidige is 75cm diep, zie dat 80 meest gangbaar is)
- Elektrisch verstelbaar
- Minimale hoogte van 62 cm
- Memory functie
Eis werkgever: Het moet 1 set zijn, niet een los onderstel en los blad ergens kopen.
Online kwam ik b.v. uit bij OfficeCity, de Basic. Deze kan voor mijn lichaamslengte (1,73m) echter niet laag genoeg. Mijn huidige bureau is 70cm hoog welke al te hoog is, en de basic kan tot max 73.5cm. Met alle gewenste opties komt deze op € 351,50 excl. BTW (€ 425,32 incl.)
Dan hebben zij nog de Basic 2 NPR. Deze kan volgens de beschrijving tot 62 cm, maar bij het configureren komt deze op 65cm. Kan ik op zich nog mee leven, maar volledig met de opties wordt deze te duur (€ 502,00 excl.BTW, € 607,42 inclusief).
MultiRatio heeft de Lineaflex MRC EASY. maar deze is ook te hoog met 73.5cm. Dan hebben zij nog de Lineaflex MRC COMFORT welke tot 65 kan. Echter is die in de standaard uitvoering alweer >€ 400. Voordeel is wel dat deze een flink gewicht aan kan (100KG), 130 cm hoog kan (voor mij niet direct noodzakelijk natuurlijk met mijn korte pootjes), en de snelheid ligt behoorlijk hoog met 3.5cm/s. Daarnaast geheugenfunctie e.d. allemaal aan boord. Nadeel is de flink dure kabelmanagement set.
Na wat verder zoeken, blijkt ook Leen Bakker zit/sta bureau's te hebben, en wat blijkt, zij zijn een samenwerking aangegaan met MultiRatio. Zij kunnen de Comfort ook leveren, maar dan tegen € 399.
Is er voor dat geld ergens nog een betere optie te vinden? Koop ik het privé wil ik gerust ergens een blad op de kop zien te tikken, dat is geen probleem. De losse onderstellen zijn ook flink aan de prijs waardoor er niet veel ruimte overblijft in het budget.
Vorig weekend bij de Ikea snel enkele modellen getest terwijl ze op hoogte stonden, waarbij ik niet direct overtuigd was van de stabiliteit. Vond er nog best wat 'ruimte' op zitten tussen voor/achter beweging. Ik ben al een poosje online aan het kijken, maar iets met het bekende boom-en-bos..
Indien ik het bureau aanschaf via de werkgever, zal deze retour moeten als ik uit dienst ga. Ik zie echter het voordeel van zo'n bureau wel, en zou deze ook wel privé aan willen schaffen maar dan is mijn budget een stuk minder.
Eisen:
- 160 cm breed * 75 cm diep (Huidige is 75cm diep, zie dat 80 meest gangbaar is)
- Elektrisch verstelbaar
- Memory functie
Eis werkgever: Het moet 1 set zijn, niet een los onderstel en los blad ergens kopen.
Online kwam ik b.v. uit bij OfficeCity, de Basic. Deze kan voor mijn lichaamslengte (1,73m) echter niet laag genoeg. Mijn huidige bureau is 70cm hoog welke al te hoog is, en de basic kan tot max 73.5cm. Met alle gewenste opties komt deze op € 351,50 excl. BTW (€ 425,32 incl.)
Dan hebben zij nog de Basic 2 NPR. Deze kan volgens de beschrijving tot 62 cm, maar bij het configureren komt deze op 65cm. Kan ik op zich nog mee leven, maar volledig met de opties wordt deze te duur (€ 502,00 excl.BTW, € 607,42 inclusief).
MultiRatio heeft de Lineaflex MRC EASY. maar deze is ook te hoog met 73.5cm. Dan hebben zij nog de Lineaflex MRC COMFORT welke tot 65 kan. Echter is die in de standaard uitvoering alweer >€ 400. Voordeel is wel dat deze een flink gewicht aan kan (100KG), 130 cm hoog kan (voor mij niet direct noodzakelijk natuurlijk met mijn korte pootjes), en de snelheid ligt behoorlijk hoog met 3.5cm/s. Daarnaast geheugenfunctie e.d. allemaal aan boord. Nadeel is de flink dure kabelmanagement set.
Na wat verder zoeken, blijkt ook Leen Bakker zit/sta bureau's te hebben, en wat blijkt, zij zijn een samenwerking aangegaan met MultiRatio. Zij kunnen de Comfort ook leveren, maar dan tegen € 399.
Is er voor dat geld ergens nog een betere optie te vinden? Koop ik het privé wil ik gerust ergens een blad op de kop zien te tikken, dat is geen probleem. De losse onderstellen zijn ook flink aan de prijs waardoor er niet veel ruimte overblijft in het budget.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Als je werkgever zoveel eisen heeft, mag die het toch ook oplossen?The Executer schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:21:
Doordat ik door een hernia veel rugproblemen heb waarbij o.a. zitten een probleem is, mag ik via de werkgever een zit/sta bureau uitzoeken. Het budget is € 400.
Eisen:
- Elektrisch verstelbaar
- Memory functie
Verder zijn de ervaringen rondom MultiRatio in dit topic over het algemeen positief, zal een staburo altijd enigszins wiebelen door de manier waarop dat werkt met die 2 poten en de enorme schermen die wij erop stapelen. Als je baas akkoord is met Leen Bakker, doe je die toch? Ik zou een offerte van Multiratio vragen, die bouwen hem ook voor je op de plek waar je hem hebben wilt - wel zo handig met rugproblemen en die bij de baas voorleggen.
Die kan de btw terugvragen, allicht is je budget stiekem iets hoger dan je nu denkt.
Maar goed, de 'hoe ga ik met mijn baas om' topics zitten in een ander subforum.
ping 127.212.23.124
Vraagje onder zit-sta'ers hier, wij zijn van plan ook over te stappen naar zit-stabureaus, maar hebben momenteel verschillende schermen in gebruik. Is het bij overstappen van zit naar sta nodig om de schermhoogte nog aan te passen? Of is die eigenlijk al goed zodra je de hoogte van het bureau juist hebt? Eventueel moeten we dan maar nieuwe schermen kopen (zijn allemaal al wel een jaar of 6-7-8 oud dus wel 'af') met vesa mounts en beugels monteren zodat ze gemakkelijk op hoogte te zetten zijn. Zal ook wel wat werkbladruimte opleveren denk ik.
Mocht men nog aanraders weten voor een leverancier zijn die altijd welkom, wel heb ik de 'eis' van een 180cm breed blad bij minimaal 80cm diep en allergisch voor wiebeldingen. Ik zie hier veel Multiratio voorbij komen en fully jarvis bureaus en nog wat merken. Via via heb ik nog een aanrader gekregen, gispen, maar dat lijkt meer een tussenhandelaar zonder te vermelden welk merk (men was er wel enorm tevreden over). Als enige zie ik bij de Fully Jarvis een wedge tussen de poten voor stevigheid, de rest heeft dit allemaal niet maar schijnt wel noodzakelijk zijn.

Elektrisch met geheugenstand is wel een beetje een pré, als het allemaal net-niet is dan gaan we het te weinig gebruiken. Ik zie dat sommige fabrikanten ook een hoekbureau aanbieden, dat lijkt me nog het meest ideaal maar weet niet of dat qua stevigheid echt beter is (mrc lineaflex).
Mocht men nog aanraders weten voor een leverancier zijn die altijd welkom, wel heb ik de 'eis' van een 180cm breed blad bij minimaal 80cm diep en allergisch voor wiebeldingen. Ik zie hier veel Multiratio voorbij komen en fully jarvis bureaus en nog wat merken. Via via heb ik nog een aanrader gekregen, gispen, maar dat lijkt meer een tussenhandelaar zonder te vermelden welk merk (men was er wel enorm tevreden over). Als enige zie ik bij de Fully Jarvis een wedge tussen de poten voor stevigheid, de rest heeft dit allemaal niet maar schijnt wel noodzakelijk zijn.

Elektrisch met geheugenstand is wel een beetje een pré, als het allemaal net-niet is dan gaan we het te weinig gebruiken. Ik zie dat sommige fabrikanten ook een hoekbureau aanbieden, dat lijkt me nog het meest ideaal maar weet niet of dat qua stevigheid echt beter is (mrc lineaflex).
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik zoek al een tijdje een 160 x 80 cm verstelbare bureau voor +- 1.000 EUR met een walnoten/mahonie bureaublad en leverbaar in België. Flexispot lijkt te leveren in België maar heeft dan weer geen bureaubladen groter dan 120cm. Ik heb al diverse handelaars in de omgeving gecontacteerd, maar niemand die staat te springen om een bureaublad op maat te maken. Daar lijken ze te weinig geld aan te verdienen. Ze doen liever keukenbladen of groter. Iemand een goed adres voor bureaubladen leverbaar in België op maat?
Zoals je een paar pagina's terug kan zien heb ik een Fully Jarvis. Hierop zit een eigen blad van 180-90. Opzicht is hij redelijk stabiel. Het is niet perfect en er zit best wel een wiebel in en als je echt gaat schudden dan wiebelt hij wel redelijk. Maar in de praktijk merk ik daar eigenlijk weinig van. Dat kom omdat ik veelal vergader staand en als ik dan stukken uit sta te typen net als nu valt het me eigenlijk wel mee.Nox schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:14:
Vraagje onder zit-sta'ers hier, wij zijn van plan ook over te stappen naar zit-stabureaus, maar hebben momenteel verschillende schermen in gebruik. Is het bij overstappen van zit naar sta nodig om de schermhoogte nog aan te passen? Of is die eigenlijk al goed zodra je de hoogte van het bureau juist hebt? Eventueel moeten we dan maar nieuwe schermen kopen (zijn allemaal al wel een jaar of 6-7-8 oud dus wel 'af') met vesa mounts en beugels monteren zodat ze gemakkelijk op hoogte te zetten zijn. Zal ook wel wat werkbladruimte opleveren denk ik.
Ik heb een monitor arm omdat ik mijn monitor toch iets omhoog zet als ik sta. Daarnaast was de standaard die bij mijn monitor zat niet echt praktisch en geeft dit het geheel wat meer een open gevoel en daarmee rust, ook niet onbelangrijk.
Geen ervaring maar kort zoekwerk leverde deze website op:W1ck3D78 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:07:
Ik zoek al een tijdje een 160 x 80 cm verstelbare bureau voor +- 1.000 EUR met een walnoten/mahonie bureaublad en leverbaar in België. Flexispot lijkt te leveren in België maar heeft dan weer geen bureaubladen groter dan 120cm. Ik heb al diverse handelaars in de omgeving gecontacteerd, maar niemand die staat te springen om een bureaublad op maat te maken. Daar lijken ze te weinig geld aan te verdienen. Ze doen liever keukenbladen of groter. Iemand een goed adres voor bureaubladen leverbaar in België op maat?
https://www.opmaatzagen.n...elgische-klanten/bezorgen
Ik zelf heb een massief eiken blad van woood
Nickname KasPlantje.
Laten ze (MutliRatio) het bureaublad voor mijn deur vallen... ongelukje kan gebeuren. Maar toch, zo onnozel
Gisteren was ik in de ikea, voor de grap even Bekant betast. Maar op grote hoogtes werd deze toch wat minder stevig links/rechts om, op lage stand vond ik hem verrassend stabiel, dat is dus wel een pluspunt. Als ik sta dan heb ik er minder erg in hopelijk.GerGio schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:59:
[...]
Zoals je een paar pagina's terug kan zien heb ik een Fully Jarvis. Hierop zit een eigen blad van 180-90. Opzicht is hij redelijk stabiel. Het is niet perfect en er zit best wel een wiebel in en als je echt gaat schudden dan wiebelt hij wel redelijk. Maar in de praktijk merk ik daar eigenlijk weinig van. Dat kom omdat ik veelal vergader staand en als ik dan stukken uit sta te typen net als nu valt het me eigenlijk wel mee.
Ik heb een monitor arm omdat ik mijn monitor toch iets omhoog zet als ik sta. Daarnaast was de standaard die bij mijn monitor zat niet echt praktisch en geeft dit het geheel wat meer een open gevoel en daarmee rust, ook niet onbelangrijk.
[...]
Geen ervaring maar kort zoekwerk leverde deze website op:
https://www.opmaatzagen.n...elgische-klanten/bezorgen
Ik zelf heb een massief eiken blad van woood
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Wat niet helpt is dat mijn PC ook nog op mijn Bureau staat ik weet zeker als die er niet op staat dat het al een heel stuk minder is.Nox schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:04:
[...]
Gisteren was ik in de ikea, voor de grap even Bekant betast. Maar op grote hoogtes werd deze toch wat minder stevig links/rechts om, op lage stand vond ik hem verrassend stabiel, dat is dus wel een pluspunt. Als ik sta dan heb ik er minder erg in hopelijk.
Nickname KasPlantje.
Flexispot EK2 binnen en in elkaar gezet! Kwartiertje werk, erg eenvoudig.
Initiële indruk is overwegend goed. Stille motoren, snel en behoorlijk stabiel (zowel voor-achter als zij-zij). Ik heb er nog geen blad voor dus kan het niet echt testen. Maar dat zou het alleen maar stabieler moeten maken.
Wat ik wel vreemd vind is dat de merknaam Flexispot nergens te vinden is. Er staat overal SanoDesk op.
Heb wel al een minpunt ontdekt. De laagste stand van 71,5cm wordt op het display weergegeven als 73,5cm. Waarschijnlijk gaan ze dus uit van een blad van 2cm en is dat voorgekalibreerd. Zou mooi zijn als je dat zelf kan ijken... Daarnaast is de laagste stand (incl blad) voor mij eigenlijk net wat aan de hoge kant. En dat terwijl ik met 1.79cm niet bijzonder klein ben.
Maar goed, wellicht is het wennen. En anders is de volgende aanschaf voor de thuiswerkplek een voetenbankje
Initiële indruk is overwegend goed. Stille motoren, snel en behoorlijk stabiel (zowel voor-achter als zij-zij). Ik heb er nog geen blad voor dus kan het niet echt testen. Maar dat zou het alleen maar stabieler moeten maken.
Wat ik wel vreemd vind is dat de merknaam Flexispot nergens te vinden is. Er staat overal SanoDesk op.
Heb wel al een minpunt ontdekt. De laagste stand van 71,5cm wordt op het display weergegeven als 73,5cm. Waarschijnlijk gaan ze dus uit van een blad van 2cm en is dat voorgekalibreerd. Zou mooi zijn als je dat zelf kan ijken... Daarnaast is de laagste stand (incl blad) voor mij eigenlijk net wat aan de hoge kant. En dat terwijl ik met 1.79cm niet bijzonder klein ben.
Maar goed, wellicht is het wennen. En anders is de volgende aanschaf voor de thuiswerkplek een voetenbankje
Hier ook de Flexispot EK2 binnen. Vooralsnog zeer tevreden! Inderdaad wel opvallend dat overal SanoDesk op staat en Flexispot nergens te vinden is.
Ik heb wel een vraag voor de medetweakers, Zijn er mensen die een Zit-Sta bureau hebben met een Desktop PC die op de grond blijft staan?
Ik zoek namelijk goede ideeën om het kabelmanagement op te losse van kabels die tussen bureaublad en Desktop PC hangen. Hier moet namelijk 40 cm rek in zitten.
Iemand Tips?
Ik heb wel een vraag voor de medetweakers, Zijn er mensen die een Zit-Sta bureau hebben met een Desktop PC die op de grond blijft staan?
Ik zoek namelijk goede ideeën om het kabelmanagement op te losse van kabels die tussen bureaublad en Desktop PC hangen. Hier moet namelijk 40 cm rek in zitten.
Iemand Tips?
Ik heb zelf (nog) geen zit-sta bureau, maar volgens mij kan dit mooi afgewerkt worden met een kabelslang.TactfulRanger schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:10:
Dat ligt eraan, ik ben ook 179 en mijn bureau staat op 68 cm inclusief blad. Het was wel voorwaarde om goed te zitten en dat was mijn probleem met een hoop bureaus dat ze allemaal te hoog waren waardoor ik niet lekker kon werken.sOid schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:32:
Flexispot EK2 binnen en in elkaar gezet! Kwartiertje werk, erg eenvoudig.
Nickname KasPlantje.
Ik heb een lange HDMI kabel gekocht, stroom zit in het blokje wat ik onder het buro gemaakt heb, netwerk is bedraad en loopt door de goot onder het buro samen met de andere kabels. De kabels heb ik bij elkaar geknutseld en met die lengte gaat het allemaal goed, ze zijn gewoon een bosje samen wat netjes meebeweegt?TactfulRanger schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:10:
Hier ook de Flexispot EK2 binnen. Vooralsnog zeer tevreden! Inderdaad wel opvallend dat overal SanoDesk op staat en Flexispot nergens te vinden is.
Iemand Tips?
ping 127.212.23.124
Verbazingwekkend eigenlijk he. In grote delen van de wereld worden wij met 179cm als 'lang' gezien, maar de meeste zit-stabureau's gaan niet lager dan 71,5 zonder blad. Terwijl ik ook collega's van ~160cm heb. Die moeten dan echt een voetenbankje gebruiken.GerGio schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:21:
[...]
Dat ligt eraan, ik ben ook 179 en mijn bureau staat op 68 cm inclusief blad. Het was wel voorwaarde om goed te zitten en dat was mijn probleem met een hoop bureaus dat ze allemaal te hoog waren waardoor ik niet lekker kon werken.
Mijn simpele Ikea BEKANT gaat tot 66cm als allerlaagste stand, maar dat is voor mij persoonlijk veel te laag
Pfoe, een bureau vinden dat past bij mijn wensen blijkt lastiger dan ik dacht! Weet iemand een kwalitatief goed merk dat 200x80 bureau's maakt met echt houten bladen? Het bureau krijgt een plekje in mijn woonkamer. Het zou dus mooi zijn al het bureau niet te "kantoorachtig" of "goedkoop" is qua design.
Merken als Desko, FlexiSpot en LineaFlex vallen voor mij af. Hun afmetingen gaan tot 160 en ook worden ze niet met echt houten bladen geleverd. Tot nu komt de Fully Jarvis met eiken of walnoot blad en een afmeting van 180x80 het dichtst bij (deze afmeting zou ook kunnen). Ik zou de Fully Jarvis naast een alternatief willen zetten, maar ik kan er niet echt een vinden. Zie ik een goed alternatief over het hoofd?
Merken als Desko, FlexiSpot en LineaFlex vallen voor mij af. Hun afmetingen gaan tot 160 en ook worden ze niet met echt houten bladen geleverd. Tot nu komt de Fully Jarvis met eiken of walnoot blad en een afmeting van 180x80 het dichtst bij (deze afmeting zou ook kunnen). Ik zou de Fully Jarvis naast een alternatief willen zetten, maar ik kan er niet echt een vinden. Zie ik een goed alternatief over het hoofd?
Kom ik net dit mooie exemplaar tegenRowwan schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:28:
***members only***
Ik heb 200x80cm elektrisch zit/sta bureau met presets van workforce. Nu 1 jaar in gebruik. Bevalt goed en is te krijgen in allerlei kleuren en houtsoorten. Ook in 'niet kantoor achtige' looks. Circa 900 euro.
Klopt het dat het blad fineer is? Daar kan ik weinig info over vinden op de website.EverGreen1979 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:30:
Ik heb 200x80cm elektrisch zit/sta bureau met presets van workforce. Nu 1 jaar in gebruik. Bevalt goed en is te krijgen in allerlei kleuren en houtsoorten. Ook in 'niet kantoor achtige' looks. Circa 900 euro.
Deze was inderdaad geschuurd (niet geborsteld) en gelakt. Tot nu toe nog 200% tevreden!Oli4- schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:28:
[...]
Kom ik net dit mooie exemplaar tegenIs dit met de lak en/ of geschuurde optie?
Weet ik niet eigenlijk, het blad is niet helemaal 100% vlak, dus dat zou massief kunnen indiceren. Maar fineer zou ook goed kunnen. Hoe kun je dat zien?Oli4- schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:37:
[...]
Klopt het dat het blad fineer is? Daar kan ik weinig info over vinden op de website.
Fineer is een dun laagje op een andere kern. Je zou aan de randen van het blad lijnen kunnen zien waar de fineerlagen bij elkaar komen. Bij een blad hout heb je gewoon de vezels van het hout (zoals een boomstam).EverGreen1979 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:48:
[...]
Weet ik niet eigenlijk, het blad is niet helemaal 100% vlak, dus dat zou massief kunnen indiceren. Maar fineer zou ook goed kunnen. Hoe kun je dat zien?
200 x 80 is een gangbare tafelmaat. Voor bureau's minder. Is het dan niet handiger om een mooi massief houten tafelblad te zoeken en daar een los onderstel bij te bestellen. Dat geeft denk ik de meeste kans van slagen met jouw wensen.Oli4- schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:11:
Pfoe, een bureau vinden dat past bij mijn wensen blijkt lastiger dan ik dacht! Weet iemand een kwalitatief goed merk dat 200x80 bureau's maakt met echt houten bladen? Het bureau krijgt een plekje in mijn woonkamer. Het zou dus mooi zijn al het bureau niet te "kantoorachtig" of "goedkoop" is qua design.
Fineer zou kunnen, rondom het blad zit een soort 'stootrand' dus kan niet het hout zien. Even Workforce mailen als je zeker wilt weten.Oli4- schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:57:
[...]
Fineer is een dun laagje op een andere kern. Je zou aan de randen van het blad lijnen kunnen zien waar de fineerlagen bij elkaar komen. Bij een blad hout heb je gewoon de vezels van het hout (zoals een boomstam).
[ Voor 5% gewijzigd door EverGreen1979 op 28-08-2021 10:19 ]
Ik zou je keuze niet laten afhangen van het blad. Zoek een goed onderstel dat aan je eisen voldoet. Een blad kan je altijd ergens anders halen.Oli4- schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:11:
Ik heb nu ook een flexispot thuis en wil daar tijdelijk mijn goedkoop ikea blad opzetten. Maar wil dus uitzien voor een ander blad. Welke diepte is nu eigenlijk ideaal? Ik heb een 34" widescreen en op het ikea blad van 60cm diep merk ik dat dit echt wel niet diep genoeg is.
[ Voor 12% gewijzigd door springfield89 op 28-08-2021 10:54 ]
Doe je niet onnodig moeilijk? Zeker ivm je hernia zou ik simpelweg niet op een paar euro gaan kijken.The Executer schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:21:
Eisen:
- Elektrisch verstelbaar
- Memory functie
Kan je werkgever niet iets regelen via hun eigen office supplier of in ieder geval jouw bestelling op zich nemen zodat je de BTW kan wegstrepen?
Anders gewoon iets uitzoeken wat past en 400e van de bon declareren en het restant als investering in jezelf zien.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Als je mooi hout wilt dan zou ik naar (tweedehands) eettafels kijken. De Gamma eikel tafelbladen (Woodz?) uit balkjes zijn hier een paar keer voorbij gekomen.Oli4- schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:11:
Toen dit blad bij mij niet geleverd werd heb ik een hardhouten eettafel gekocht die in de buurt te koop stond en daar het blad van hergebruikt. Een dag klussen maar wel mooier hout (karakter) dan ik anders had gehad.
Fully was achteraf een goede optie geweest alleen daar had ik gemist dat ze ook massief houten bladen hadden
Waarschijnlijk melamine. Plastic-folie op spaanplaat.EverGreen1979 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:19:
[...]
Fineer zou kunnen, rondom het blad zit een soort 'stootrand' dus kan niet het hout zien. Even Workforce mailen als je zeker wilt weten.
Gezien alle controverse, heb jij de pledge ingetrokken of behoud je geloof dat het (itt zoals die eerdere desk van een ander bedrijf) geen scam is?Hankey schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:29:
[...]
Ik zal nog wel laten weten hoe die bevalt. Er komen nog nog wat extra opties komende donderdag. Als het goed is optioneel o.a. nog een lade en een pc mount.
Bureau vandaag mogen ontvangen. Erg tevreden! Ik kreeg per SMS afgelopen week de vraag of vandaag mogelijk was tussen 17.00 en 19.00. Er stond bij dat het kantoor dan gesloten was, maar wel meteen het nummer van de chauffeur. Ze waren netjes binnen het tijdvak in een busje van Multi ratio zelf. Het bureaublad is erg mooi, maar mijn mening! Ik schrijf dit nu staand en het bureau blijf best stabiel staan. Al met al valt het mij niet tegen en zou ik het bureau zeker nogmaals bestellen met de kennis van nu.InterCC schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:10:
Na veel oriënteren en dit topic deels doornemen heb ik gister een 180x80cm MRC Pro bij Multi ratio besteld n.a.v. positieve reviews hier. Als ik 'm binnen en in gebruik heb zal ik mijn ervaring ook delen.
Welk blad heb je?InterCC schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:10:
Robuust eiken. Het blad was behoorlijk zwaar. De chauffeur gaf nog mee dat er stof op kan zitten wat achtergebleven is van de zagerij. Het blad is wel vlak, maar er zit 'oneffen' structuur in. Dat geeft een wat beter gevoel over de kwaliteit, maar voor mensen die geen muismat willen gebruiken kan dat bijzonder onhandig zijn.
Kan je misschien een foto delen van de kleur? Ik twijfel(de) nogal tussen havanna (die staat hier nu) en eiken.
Dit is mijn bureaublad. Hier zie je ook wat structuur van een 'nis'. Na dit weekend gebruiken ben ik er nog steeds erg blij mee!MrVegeta schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 02:07:
Kan je misschien een foto delen van de kleur? Ik twijfel(de) nogal tussen havanna (die staat hier nu) en eiken.
:strip_exif()/f/image/B0WBqQMc9UbazavtV3azrR9k.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb thuis de Havanna staan van MultiRatio staan. Ik zal vanavond even een foto maken voor hier. Ben nog niet toegekomen aan de een korte review.MrVegeta schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 02:07:
Iemand enig idee waar die 2 witte dingen voor zijn?

Die naast de stekkerdoos dus.

Die goot in het midden is gewoon 100% hetzelfde als de Sanodesk van Flexispot.MrVegeta schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:03:
Iemand enig idee waar die 2 witte dingen voor zijn?
[Afbeelding]
Ik denk dat die haakjes voor kabels zijn.
ping 127.212.23.124
Ooh voor de kabels die in de goot liggen, die dan naar de stekkerdoos gaan. smartpjottum schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:24:
[...]
Die goot in het midden is gewoon 100% hetzelfde als de Sanodesk van Flexispot.
Ik denk dat die haakjes voor kabels zijn.
@MrVegeta excuses dat ik het niet direct heb gedaan. Was een hectische week. Maar hierbij alsnog een foto van het blad.
:strip_exif()/f/image/bWaUeq8F61TzvgnQhvGqb6qg.jpg?f=fotoalbum_large)
@Gert Pronk heb ik hier nu ook staan.
Eindelijk de knoop doorgehakt, mede dankzij deze thread. Ik had al een eiken blad en daar heb ik nu dan de LineaFlex MRC besteld. Die heeft een draagkracht van 150 kilo en ik wil mijn blad zo groot mogelijk. Blad is nu 214x96.
Volgende week komt het frame binnen en dan zal ik ook een fotoverslagje posten over installatie en eindresultaat
Volgende week komt het frame binnen en dan zal ik ook een fotoverslagje posten over installatie en eindresultaat
...en waarom?
Ik heb mijn pledge inderdaad behouden. Voor nu heb ik er nog vertrouwen in. Nu maar hopen dat ik idd niet wordt opgelicht...azerty schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:13:
[...]
Gezien alle controverse, heb jij de pledge ingetrokken of behoud je geloof dat het (itt zoals die eerdere desk van een ander bedrijf) geen scam is?
Iemand ervaring met maidesitedesk? Ik kwam een duitse site tegen maidesite.de maar ik vraag me af of dit geen scam is. De website komt niet heel betrouwbaar over met hun chinees telefoonnummer en adres.
Eerste keer dat ik hem lees.leskuh schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:36:
Iemand ervaring met maidesitedesk? Ik kwam een duitse site tegen maidesite.de maar ik vraag me af of dit geen scam is. De website komt niet heel betrouwbaar over met hun chinees telefoonnummer en adres.
Ik zou me bij de in dit topic goed bekende houden: multi ratio, flexispot, ikea en fully. Oh, bij Jysk doen ze ook wat, kan je het in een lokale winkel ophalen.
De ts heeft een overzichtje trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door pjottum op 12-09-2021 11:31 ]
ping 127.212.23.124
Ik meen te herinneren dat iemand hier een maidesit besteld heeft via Amazon of een andere website. Wellicht even zoeken binnen dit topic.leskuh schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:36:
Edit: zie deze post MWDKing in "Het grote zit/sta bureau's-topic"
Boho is overigens ook een betrouwbaar merk.
[ Voor 8% gewijzigd door Chippu op 12-09-2021 18:03 ]
Ik ben benieuwd hoe je deze setup nu bevalt na een aantal maandjes! Beter goed gejat dan slecht bedacht, maar ik ben eigenlijk naar hetzelfde onderstel + blad aan het kijkenNerT schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:09:
Met dank aan dit forum heb ik heb sinds een tijdje ook een zit-sta bureau en bij deze wil ik graag met jullie mijn ervaringen delen. Allereerst mijn 'setup':
- Onderstel: Boho Basic Line (amazon.nl)
- Blad: Halifax Eiken Natuur T600 38mm dik - 140x80 (tafelbladen.eu)
- Kabelgoot: Valley 105cm (bol.nl)
- Monitor standaard: Ewent EW1512 (redable.nl)
Ik heb alles begin Februari besteld. Het onderstel en de goot waren snel bezorgd (<1 week). Het blad heeft erg lang geduurd (want dit was geen standaard maat dus moest het apart besteld worden). De levertijd wordt op de website niet vermeld dus mijn advies is om voordat je besteld even met tafelbalden.eu te bellen / mailen om teleurstellingen te vermijden. Ik heb uiteindelijk 16 weken op het blad moeten wachten.
In de tussentijd had ik het blad van mijn oude ikea bureau maar gebruikt dus ik kon gelukkig al snel er van genieten.
Onderkant met de kabelgoot:
[Afbeelding]
Foto op sta-hoogte (122cm):
[Afbeelding]
Foto van de andere kant, in plaats van een vloerbeschermer gebruik ik een laagpolig tapijt:
[Afbeelding]
Ervaringen tot nu toe:
Installatie:
De installatie is prima te doen, ik heb de tijd genomen om alles goed uit te meten. Het heeft geholpen dat ik eerst met een ander blad heb kunnen proberen zodat ik alles nu ineends goed kon doen (kabelgoot iets verplaatst richting de computer, kabels onder bureau netter weggewerkt).
Het hebben van een kabelgoot is erg prettig om in de stekkerdoos en andere kabels te plaatsen.
Als je trouwens voor een dik blad wil gaan zoals ik, let dan wel op het maximale gewicht wat het onderstel aan kan. Mijn blad is al 27kg en dat is maar 140 breed!
Nog even een tip voor als je een monitor standaard met een klem gaat installeren, houd rekening met de kabelgoot. Het kan zijn dat de klem en de kabelgoot elkaar in de weg zitten. Ik moest een stuk van het schroefdraad af zagen anders paste het niet.
Stabiliteit:
Dit is voor velen ook erg belangrijk. De stabiliteit op zit-positie (77cm) is prima en op sta-positie (122cm) is ietsje minder maar de monitoren staan erg stabiel (Ewent EW1512 monitor houder) en ik merk weinig beweging tijdens het typen. Met mijn vorige blad had ik hier voor mijn gevoel iets meer last van maar toen gebruikte ik nog een andere monitor standaard.
Gebruik:
Aan het einde van de dag zet ik het bureau in de sta stand en schuif ik de stoel eronder. Dit ziet er mooi opgeruimd uit en in de ochtend begin ik dan meestal ik ook in de sta stand. Midden in de ochtend wissel ik dan naar de zit stand (prettiger om mails te schrijven) en in de middag gebruik ik weer een tijdje de sta stand. Over de dag denk ik dat ik zo'n 3 tot 4 uur sta.
Hopelijk hebben jullie wat aan deze informatie!
Ik wil graag een bureau van 220cm maken om mijn game pc & werk laptop naast elkaar te kunnen zetten op 1 bureau. Nou in bij de Gamma deze eikenhouten 'tafel' van 220x90 in de aanbieding dus dat lijkt me een goede optie.
Ik hoef niet eens per se een in hoogte verstelbaar onderstel maar wegens de lengte lijkt het mij wel verstandig een t-poot model te nemen met zo'n balk in het midden. Als ik dat toch al doe, dan maar meteen verstelbaar. Prijs/kwaliteit wise lijkt de tectake dennis een goede optie maar in dit topic staan wel meerdere interessante opties.
De vraag waar ik vooral mee zit is hoe stevig zo'n eikenhouten blad van 220 (x 90) op zo'n frame is. Ik wil namelijk mijn tower graag aan de achterzijde zetten en zal ook wel redelijk tot de randen links & rechts dingen hebben staan.
Aangezien echt al deze onderstellen zeggen tot 200x80cm te kunnen maar ik me niet kan voorstellen dat 10 of 5cm meer overhang echt een issue zal zijn vraag ik me af wie er ervaring heeft hiermee?
Ik hoef niet eens per se een in hoogte verstelbaar onderstel maar wegens de lengte lijkt het mij wel verstandig een t-poot model te nemen met zo'n balk in het midden. Als ik dat toch al doe, dan maar meteen verstelbaar. Prijs/kwaliteit wise lijkt de tectake dennis een goede optie maar in dit topic staan wel meerdere interessante opties.
De vraag waar ik vooral mee zit is hoe stevig zo'n eikenhouten blad van 220 (x 90) op zo'n frame is. Ik wil namelijk mijn tower graag aan de achterzijde zetten en zal ook wel redelijk tot de randen links & rechts dingen hebben staan.
Aangezien echt al deze onderstellen zeggen tot 200x80cm te kunnen maar ik me niet kan voorstellen dat 10 of 5cm meer overhang echt een issue zal zijn vraag ik me af wie er ervaring heeft hiermee?
De setup bevalt nog steeds prima. het linkerscherm is nu ook een 27inch 4K scherm van LG geworden. En ik heb een usb hub achter de monitor standaard geplaatst. Als je hetzelfde blad neemt, deze is behoorlijk zwaar en dus ook moeilijker hanteerbaar (rechtop zetten, verplaatsen). Het vloerkleed is dan erg handig om het geheel naar achteren te schuiven als je een keer bij de achterkant moet zijn.Sandert98 schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:02:
[...]
Ik ben benieuwd hoe je deze setup nu bevalt na een aantal maandjes! Beter goed gejat dan slecht bedacht, maar ik ben eigenlijk naar hetzelfde onderstel + blad aan het kijken
Verder trouwens ook blij met de service van Boho. Ik hoorde een tikkend geluid, via de wesite gemeld en binnen een dag een reactie en binen een week had ik een vervangende poot binnen gekregen. Daarmee was het opgelost.
Een tevreden gebruiker dus!
Hebben mensen ervaring met www.betaalbarewerkplek.nl? ik heb hier nog een 30% kortingscode.
Ik twijfel over een kant en klare (zie onderstaand) of alleen een onderstel en dan zelf een blad kopen. Kan alleen nergens een goed eiken blad vinden voor bureaus die ook betaalbaar is.
https://www.betaalbarewer...u-wit-licht-eiken-160x70/
Ik twijfel over een kant en klare (zie onderstaand) of alleen een onderstel en dan zelf een blad kopen. Kan alleen nergens een goed eiken blad vinden voor bureaus die ook betaalbaar is.
https://www.betaalbarewer...u-wit-licht-eiken-160x70/
Ik ben toch maar voor de BOHO (premium) gegaan omdat die aangeeft tot 220x100 te kunnen. Ik zal de ervaringen delen wanneer het staat.ZheKool schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:55:
Ik wil graag een bureau van 220cm maken om mijn game pc & werk laptop naast elkaar te kunnen zetten op 1 bureau. Nou in bij de Gamma deze eikenhouten 'tafel' van 220x90 in de aanbieding dus dat lijkt me een goede optie.
Ik heb een idee om een eigen bureau samen te stellen en wil toch even peilen in dit topic of ik misschien iets over het hoofd zie of jullie tips hebben.
Ik heb een "werkkamer" met een wand van 3 meter 30. Ik wil graag over deze hele lengte een wandplank / bureau hebben. Omdat ik nog wel gecharmeerd ben van de Karlby keukenbladen wilde ik hier mijn bureau mee maken. Oorspronkelijke idee was dan ook om een blad van 3 meter 30 te bestellen via de werkbladplanner van ikea. Maar er nu wat langer over nagedacht te hebben wil ik toch ook graag een zit/sta gedeelte hebben i.v.m. structureel thuiswerken.
Idee is nu:
1x Karbly blad van 220 x 100 x 4 cm
1x Karbly blad van 110 x 100 x 4 cm
En om dit blad van 220cm op een verstelbaar onderstel te plaatsen. Deze zet je dan op normale zithoogte en het blad van 110cm monteer ik vast aan de muur opdezelfde hoogte. Zo lijkt het dat als je in een zit werkhouding zit alsnog 1 blad te zijn. Alleen het kan ik het blad dan van 220 omhoog doen om zo ook staand te werken.
Reden om niet het volledige blad in hoogte verstelbaar te maken is omdat deze vlak boven het blad van 110cm nog een TV gemonteerd gaat worden. Iemand die een verstelbaar onderstel kan aanraden?
Ik heb een "werkkamer" met een wand van 3 meter 30. Ik wil graag over deze hele lengte een wandplank / bureau hebben. Omdat ik nog wel gecharmeerd ben van de Karlby keukenbladen wilde ik hier mijn bureau mee maken. Oorspronkelijke idee was dan ook om een blad van 3 meter 30 te bestellen via de werkbladplanner van ikea. Maar er nu wat langer over nagedacht te hebben wil ik toch ook graag een zit/sta gedeelte hebben i.v.m. structureel thuiswerken.
Idee is nu:
1x Karbly blad van 220 x 100 x 4 cm
1x Karbly blad van 110 x 100 x 4 cm
En om dit blad van 220cm op een verstelbaar onderstel te plaatsen. Deze zet je dan op normale zithoogte en het blad van 110cm monteer ik vast aan de muur opdezelfde hoogte. Zo lijkt het dat als je in een zit werkhouding zit alsnog 1 blad te zijn. Alleen het kan ik het blad dan van 220 omhoog doen om zo ook staand te werken.
Reden om niet het volledige blad in hoogte verstelbaar te maken is omdat deze vlak boven het blad van 110cm nog een TV gemonteerd gaat worden. Iemand die een verstelbaar onderstel kan aanraden?
@Senaxx als je een wand van 3,30 meter hebt met daarin twee planken van in totaal 3,30 meter dan gaat er in totaal helemaal niets bewegen. Een aantal cm speling is dus wel zo handig. Verder is het wellicht het mooist als beide bureaus hetzelfde frame hebben.
Misschien had ik het niet helemaal goed uitgelegd, maar het het stuk van 1,10 meter gaat vast aan de wand. Dit vanwege de tv die er boven gemonteerd gaat worden. Alleen het stuk van 2,20 meter gaat als beweegbaar bureau bewegen. En ik zal uiteraard hier iets van speling inbouwenAMD1800 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:55:
@Senaxx als je een wand van 3,30 meter hebt met daarin twee planken van in totaal 3,30 meter dan gaat er in totaal helemaal niets bewegen. Een aantal cm speling is dus wel zo handig. Verder is het wellicht het mooist als beide bureaus hetzelfde frame hebben.
Vanwege dat we om-en-om met twee personen thuis werken heb ik ook een Multiratio Lineaflex MRC PRO-L gekocht (120 x 80 cm). Gekozen voor de PRO-L vanwege de 4 geheugen standen, dat is ideaal voor onze situatie waarin twee mensen het bureau gebruiken.
Laptop in standaard, 24" LCD-scherm, toetsenbord, muis, wat A4 papieren e.d. passen er prima op. Opbouwen duurde ca 40 minuten en is goed te doen. De poten zijn wel knap zwaar. Het grof-eiken blad is -zoals eerder ook gemeld- niet glad en kwam zonder bescherming uit de Multiratio bestelbus maar wel onbeschadigd.
Eerste indruk na een paar dagen: best stabiel, doch op ~115cm een beetje wiebel in de monitor als je duwt tegen de tafel maar niet als je typt. De beide motoren werken snel en zonder teveel lawaai.
Ik ben tevreden met deze aankoop. Enige minpuntje is dat de geheugenknop ingedrukt moet blijven totdat de ingestelde hoogte is bereikt. Ik had liever gezien dat het met een korte druk kon.
Edit: Ik heb ook gekeken naar o.a. het aanbod van Lamers en Flexispot. Bij Flexispot werd ik niet wijs uit alle modellen waarbij de prijs ook niet significant afwijkt van MultiRatio en het dan liever een NL-bedrijf gun. Het bureau van Lamers had 'maar' 3 geheugenplekken.
Laptop in standaard, 24" LCD-scherm, toetsenbord, muis, wat A4 papieren e.d. passen er prima op. Opbouwen duurde ca 40 minuten en is goed te doen. De poten zijn wel knap zwaar. Het grof-eiken blad is -zoals eerder ook gemeld- niet glad en kwam zonder bescherming uit de Multiratio bestelbus maar wel onbeschadigd.
Eerste indruk na een paar dagen: best stabiel, doch op ~115cm een beetje wiebel in de monitor als je duwt tegen de tafel maar niet als je typt. De beide motoren werken snel en zonder teveel lawaai.
Ik ben tevreden met deze aankoop. Enige minpuntje is dat de geheugenknop ingedrukt moet blijven totdat de ingestelde hoogte is bereikt. Ik had liever gezien dat het met een korte druk kon.
Edit: Ik heb ook gekeken naar o.a. het aanbod van Lamers en Flexispot. Bij Flexispot werd ik niet wijs uit alle modellen waarbij de prijs ook niet significant afwijkt van MultiRatio en het dan liever een NL-bedrijf gun. Het bureau van Lamers had 'maar' 3 geheugenplekken.
[ Voor 12% gewijzigd door styno op 21-09-2021 17:33 ]
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Tafelblad VOORBOREN? Ik heb ook een tafeblad via tafelbladen.eu besteld. Ziet er goed uit. Echter hebben jullie de tafelbladen voorgeboord voordat je ging schroeven? Heb je:
- Voorgeboord? Met welke diameter?
- "Voorgeboord" met een priem?
- Niks, gewoon schroef erop, en met accutol schroeven? Dan loop je wel kans dat de schroef wegschiet?
Welke schroeven heb je gebruikt om extra dingen onder het tafelblad vast te zetten? Ik neem aan gewoon spaanplaatschroeven?
Bedankt
- Niks, gewoon schroef erop, en met accutol schroeven? Dan loop je wel kans dat de schroef wegschiet?
Welke schroeven heb je gebruikt om extra dingen onder het tafelblad vast te zetten? Ik neem aan gewoon spaanplaatschroeven?
Bedankt
Schroeven zaten bij mijn onderstel, zelftappertjes.traders schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:38:
Tafelblad VOORBOREN? Ik heb ook een tafeblad via tafelbladen.eu besteld. Ziet er goed uit. Echter hebben jullie de tafelbladen voorgeboord voordat je ging schroeven? Heb je:
Bedankt
Die zijn 15mm lang ofzo. Tussen blad en onderstel zitten rubbers.
Mijn blad is van dat pershout van Ikea, dus ik maakte me meer zorgen over of ik erdoorheen zou gaan (nee) en toen bleek van niet (meten == weten) alle schroeven er met de makita ingerost. Wel opletten dat eea soort van recht staat, dus dat je onderstel en poten niet scheef staan ten opzicht van elkaar. Maar dat heb ik zelfs visueel gedaan, dat detailnivo zie je toch niet.
Nu, mijn blad is erg zacht en het fineer zit niet aan de onderkant, dus dan kan dit prima. Ga je voorboren, dan loop je het risico dat het blad toch zachter is dan je denkt, en je er doorheen schiet. Zonde.
ping 127.212.23.124
Ik ben ook op zoek naar een Zit-Sta bureau. Maar in een wat aparte maat. Namelijk 180x85.
Nu heb ik al eikenhouten bladen op maat gevonden, dus dat deel is gelukt.
Dan nog een onderstel.
Mijn vrouw heeft een Idasen staan, waar ik eigenlijk best wel van gecharmeerd ben, vooral omdat de stabiliteit me echt goed meevalt. Echter; dan het maximale gewicht.
Als ik het goed heb begrepen kun je voor een massief eiken blad uitgaan van 750kg/m3.
Ik kom dan op resp 34, 46 en 57 kilo voor 3,4 en 5cm dikte.
Volgens mij mogen de poten 50kg per stuk hebben. Dus dat zou met twee monitoren en een laptop best moeten lukken toch? Of beter uitkijken naar een ander onderstel?
De flexispots hebben een wat minder verfijnd design to be honest. Die H steunen vind ik persoonlijk niet zo mooi.
Nu heb ik al eikenhouten bladen op maat gevonden, dus dat deel is gelukt.
Dan nog een onderstel.
Mijn vrouw heeft een Idasen staan, waar ik eigenlijk best wel van gecharmeerd ben, vooral omdat de stabiliteit me echt goed meevalt. Echter; dan het maximale gewicht.
Als ik het goed heb begrepen kun je voor een massief eiken blad uitgaan van 750kg/m3.
Ik kom dan op resp 34, 46 en 57 kilo voor 3,4 en 5cm dikte.
Volgens mij mogen de poten 50kg per stuk hebben. Dus dat zou met twee monitoren en een laptop best moeten lukken toch? Of beter uitkijken naar een ander onderstel?
De flexispots hebben een wat minder verfijnd design to be honest. Die H steunen vind ik persoonlijk niet zo mooi.
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 23-09-2021 11:46 ]
Let op:
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen
Voor zit/sta bureau beweging en ergonomie accessoires: Zit/sta bureau: beweging en ergonomie accessoires ervaringen