Met dank aan dit forum heb ik heb sinds een tijdje ook een zit-sta bureau en bij deze wil ik graag met jullie mijn ervaringen delen. Allereerst mijn 'setup':
- Onderstel: Boho Basic Line (amazon.nl)
- Blad: Halifax Eiken Natuur T600 38mm dik - 140x80 (tafelbladen.eu)
- Kabelgoot: Valley 105cm (bol.nl)
- Monitor standaard: Ewent EW1512 (redable.nl)
Ik heb alles begin Februari besteld. Het onderstel en de goot waren snel bezorgd (<1 week). Het blad heeft erg lang geduurd (want dit was geen standaard maat dus moest het apart besteld worden). De levertijd wordt op de website niet vermeld dus mijn advies is om voordat je besteld even met tafelbalden.eu te bellen / mailen om teleurstellingen te vermijden. Ik heb uiteindelijk 16 weken op het blad moeten wachten.
In de tussentijd had ik het blad van mijn oude ikea bureau maar gebruikt dus ik kon gelukkig al snel er van genieten.
Onderkant met de kabelgoot:
:strip_exif()/f/image/oYtxUFrupECZqUcB7Uc8dBdB.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto op sta-hoogte (122cm):
:strip_exif()/f/image/JOts5qsZIDMYQote3OBbk5NK.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto van de andere kant, in plaats van een vloerbeschermer gebruik ik een laagpolig tapijt:
:strip_exif()/f/image/bMISDwCqu67k6GwbFYZ8seaA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ervaringen tot nu toe:
Installatie:
De installatie is prima te doen, ik heb de tijd genomen om alles goed uit te meten. Het heeft geholpen dat ik eerst met een ander blad heb kunnen proberen zodat ik alles nu ineends goed kon doen (kabelgoot iets verplaatst richting de computer, kabels onder bureau netter weggewerkt).
Het hebben van een kabelgoot is erg prettig om in de stekkerdoos en andere kabels te plaatsen.
Als je trouwens voor een dik blad wil gaan zoals ik, let dan wel op het maximale gewicht wat het onderstel aan kan. Mijn blad is al 27kg en dat is maar 140 breed!
Nog even een tip voor als je een monitor standaard met een klem gaat installeren, houd rekening met de kabelgoot. Het kan zijn dat de klem en de kabelgoot elkaar in de weg zitten. Ik moest een stuk van het schroefdraad af zagen anders paste het niet.
Stabiliteit:
Dit is voor velen ook erg belangrijk. De stabiliteit op zit-positie (77cm) is prima en op sta-positie (122cm) is ietsje minder maar de monitoren staan erg stabiel (Ewent EW1512 monitor houder) en ik merk weinig beweging tijdens het typen. Met mijn vorige blad had ik hier voor mijn gevoel iets meer last van maar toen gebruikte ik nog een andere monitor standaard.
Gebruik:
Aan het einde van de dag zet ik het bureau in de sta stand en schuif ik de stoel eronder. Dit ziet er mooi opgeruimd uit en in de ochtend begin ik dan meestal ik ook in de sta stand. Midden in de ochtend wissel ik dan naar de zit stand (prettiger om mails te schrijven) en in de middag gebruik ik weer een tijdje de sta stand. Over de dag denk ik dat ik zo'n 3 tot 4 uur sta.
Hopelijk hebben jullie wat aan deze informatie!