_Erikje_ schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:42:
[...]
unezra werkt niet toevalig voor HPE? Zo zou het moeten zijn, je werkgever moet de tools geven die nodig hebt om je werk op de juiste manier uit te voeren.
Hoe goed werkt dat moonshot op een ADSL lijntje? Of in de trein zonder internet? Voordeel van een krachtige laptop in de handen van een professional.
Er is in mijn beleving een verschil tussen wat iemand nodig heeft, en wat iemand nodig dénkt te hebben.
Ja, je moet mensen het gereedschap geven dat ze nodig hebben om hun werk te doen. Nee, dat betekend niet dat je per definitie iedereen moet geven wat hij/zij vraagt.
Ik geloof best dat er use-cases zijn voor zware laptops, ik geloof alleen niet dat de eindgebruiker altijd in staat is de juiste keuze voor het bedrijf daarin te maken. (ICT en management ook niet, op alle lagen heb je mogelijk te maken met dubbele agenda's en iedereen kan inschattingsfouten maken.)
En nee, ik werk niet voor HPE. De reden dat ik MoonShot noem en niet en willekeurige andere oplossing, is dat MoonShot 100% geschikt is voor de meest zware taken waar normaliter een zwaar workstation (laptop of PC) voor word ingezet. Daar is het voor gemaakt.
MoonShot is hét antwoord op "ik heb hiervoor een zwaar workstation nodig". Met dat, heb je dat, alleen remote. Maar er zijn meer oplossingen waarmee dit prima kan.
Brilsmurfffje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:55:
[...]
Kijk wat het Ahrend bureau of de stoel kost waar je opzit en je vraagt je af waarom er altijd op de elektronica bezuinigd wordt, maar dat zodra het over meubels gaat het allemaal niet uit lijkt te maken..
Vind ik net zo hard discutabel.
Er zijn mensen die bij hoog en laag beweren dat ze wél een dag goed kunnen werken op een peperdure Ahrend stoel, maar rugpijn krijgen op een Ikea Markus.
Er zullen vast gevallen zijn waarbij dat zo is, maar ik vraag me ook daar sterk af of dat niet gewoon inbeelding is. Ik heb zelf zo'n Markus. Al jaren. Ik stap na 8+uur thuis werken, gamen of iets anders niet noemenswaardig vermoeider van die stoel dan op een kantoorstoel die een veelvoud van dat kost.
rjong5 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:13:
vergelijk van prijzen Moonshot per gebruiker ten opzichte van laptops lijkt me anders wel erg relevant voor deze discussie @
unezra,
Je stelling is dat niet iedereen een dikke laptop nodig heeft, wat ik overigens met je eens bent, en vooral ook vanwege de kosten hiervan voor een bedrijf.
als een bedrijf wel in dat Moonshot zou willen investeren, ben ik wel benieuwd waarom je vind dat dat wel een optie is en een dikke laptop voor iedereen niet.
Omdat iets als MoonShot veel meer voordelen bied.
Het gaat in dit topic specifiek om laptop beleid en de noodzaak voor snelle laptops. Ik geloof best dat die noodzaak er in gevallen is, maar zie boven.
Anyway ik denk dat het zowiezo appels met peren vergelijken is.
en zeg nu zelf, veel mensen worden blij dat ze een dikke laptop gegund word. niet omdat ze het nodig hebben. maar er spreekt een stukje waardering van uit.
ik word daar blijer van dan dat ik met een prutlaptopje op een of andere fancy vdi omgeving mag inloggen.
Mja, dat zal van persoon tot persoon verschillen.
Ik wil een laptop waarmee ik mijn werk goed kan doen, verdere specs en fancyness interesseren me niet.
Voor mij is een laptop, net als een telefoon, een stuk gereedschap. Het moet goed functioneren, comfortabel werken, that's it.
Voor mij zit waardering in andere dingen zoals handelingsvrijheid, zelfstandigheid en op momenten eens een welgemeend schouderklopje.
Maar goed, ik ben dan ook iemand die blij word van het af kunnen zien van een leaseauto.

(En ben dus een van de weinigen in het bedrijf mét recht op een leaseauto, die geen leaseauto rijd maar heel tevreden in zijn eigen, 10 jaar oude, edodiesel rond tuft.)
ik snap goed dat er beleid moet zijn en dat je keuze hebt uit verschillende varianten naar gelang het gebruik bepaalde specs vereisen.
beheer etc is een stuk eenvoudiger uiteraard op die manier.
ikzelf zou ook wel met een mindere laptop toekunnen, bedoel.
beetje mailen, internetten, teams +rdp naar klantomgevingen op een laptop van 2000 euro is wellicht wat overkill, maar alles werkt als een trein een supersnel. daar word ik blij van.
wat veel bedrijven nog wel eens vergeten is datgene wat het belangrijkste is voor hun zodat er geld verdient wordt, ik zal een hint geven, dat zijn niet je klanten....
geef je werknemers vooral reden om irritaties op te bouwen over trage apparuur, of om goed 'gereedschap' te moeten bedelen.
Sure.
Alleen heb ik het gevoel dat zo'n laptop het verschil niet gaat maken.
Ik denk dat als mensen gaan zeuren over een laptop (mits ze dus een laptop hebben waarmee ze gewoon goed hun werk kunnen doen), er óf iets anders aan de hand is (ze op een andere manier niet de juiste waardering krijgen) óf er verder niets te zeuren valt.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.