PB-powell schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:34:
[...]
Een auto is gemiddeld 1,8 ~1,9 meter breed. Lijkt mij dat een pad van 3m breed dan ruim voldoende is. Als je dan een laag hekje plaatst waar een deur overheen kan zwaaien heb je wel duidelijker wat het overpad gedeelte is en jouw privé gedeelte. En met het lage hekje zorg je ervoor dan men altijd makkelijk in/uit kan stappen zonder dat de deur niet ver genoeg open kan.
Verder is de optie om alle buren een briefje te bezorgen met het verzoek het pad te gebruiken waar het voor bedoeld is en overige zaken te vermijden nog het beste. Daarmee spreek je iedereen aan en voelt de buuf zich niet apart en direct aangesproken, en geef je op een neutrale manier te kennen dat men de regels soms overtreed.
Geloof me, dat past niet. Er is geen ruimte om overpad van oprit te scheiden. Daar is de inrit sowieso te smal voor en de oprit ook. De oprit heeft de breedte van een garagedeur (standaard kanteldeur) + 60cm.
Een paaltje zou de beste oplossing zijn, maar die moet dan wel ter hoogte van mijn woning zodat ik de auto er nog voor kan zetten zonder dat deze op de weg staat. Ik woon aan de doorgaande weg in het dorp en er komt veel verkeer voor huis langs. Daarom moet ik de auto ervoor kunnen zetten zodat ik tijd heb het paaltje weg te halen.
Ik kan ook een Toyota Tundra of FJ Cruiser kopen. Die past niet in de garage en moet op de oprit staan, maar is ook zo breed dat de buurvrouw er niet meer langs kan.
Ik heb ook wel eens gezocht naar een optie om het overpad van mijn kant af te mogen sluiten. Het loopt namelijk achter het hele blok langs, dus men kan ook de andere kant langs. Dat mijn directe buurvrouw door drie tuinen heen moet voor ze bij de weg is dat zei zo, maar er is toegang tot de achtertuin voor haar. Maar het schijnt dat het hele rijtje daar dan mee in moet stemmen. En dat zie ik niet gebeuren.
Ik baal nog steeds dat ik een paar jaren geleden niet de middelen had om de woning naast mij te kopen en aan mijn huis te koppelen. Had ik nu een gigantisch huis gehad zonder dit geneuzel. Die buren naast mijn buurvouw gebruiken het overpad bijna niet. De woning naast mij stond ooit voor 50k te koop omdat de toenmalige bewoners eruit moesten wegens faillissement van de buurman zijn bedrijf. Dat waren de beste buren van de 4 die ik inmiddels al versleten heb.
In alle woningen zijn inmiddels al andere mensen komen wonen en daarmee is het er niet beter op geworden. Niet dat die mensen overlast geven, maar het was 'gezelliger' met de mensen die er woonden toen ik er net ingetrokken was. De huidige bewoners zijn meer op zichzelf (en het zijn bijna allemaal pensionado's).
[
Voor 33% gewijzigd door
rimave op 05-06-2020 11:04
]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.