Overpad/oprit wordt ten onrechte gebruikt

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:32
@rimave Uit jouw reactie op vragen hier begrijp ik dat de oprijlaan in totaal breed genoeg is voor een auto-deel en een fiets/container-deel. Als het juridisch ook toegestaan is (icm hoeveel cm het overpad breed moet zijn) dan zou ik gewoon zo'n hek plaatsen als je al voor ogen had. Als er genoeg ruimte is eventueel ook een schutting tussen opritlaan en het pad. Dan heb je (en krijg je) ook geen last meer van eventuele rondhangende jeugd, etc. Die blijven dan immers gewoon in het pad en niet op jouw terrein. Nadeel is wel dat de achterzijde open blijft, tenzij je daar nog een hek maakt maar dat is misschien weer wat overdreven.

@Roenie Ik zie een uitdaging om iets moois te tweaken om met één draadloze handeling beide deuren te openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:54
Highfive95 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:59:
[...]

Een oprit is niet om te keren. Daar heb je de openbare weg voor. Zoals ik eerder aangaf was bij vriend een doodlopende straat. Hele buurt keerde bij hem op de oprit. Want ja dat scheelt een keer steken.

Met als gevolg dat regelmatig de tuin overhoop gereden werd. Daar wordt je dus echt niet vrolijk van. Dan maar paaltjes. Probleem opgelost.
De draai mijn oprit op is niet fijn. De inrit is smal en het loopt iets scheef. Mijn voortuin en de oprit zijn gescheiden door een haagje. Vooraan het haagje ligt een dikke kei. Een aantal automobilisten hebben die kei al geraakt bij het keren. >:)
Sterker nog. Iemand heeft hem zelfs een paar meter meegesleept waardoor hij midden op de stoep lag.

Maar ik hou niet van keren op andermans oprit, dus dat doe ik zelf ook niet. Dan maar een keertje extra steken en gewoon keren op de rijbaan.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-06 01:05

Nhz

DVNTR

Highfive95 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 21:59:
[...]

Een oprit is niet om te keren. Daar heb je de openbare weg voor. Zoals ik eerder aangaf was bij vriend een doodlopende straat. Hele buurt keerde bij hem op de oprit. Want ja dat scheelt een keer steken.

Met als gevolg dat regelmatig de tuin overhoop gereden werd. Daar wordt je dus echt niet vrolijk van. Dan maar paaltjes. Probleem opgelost.
Ja, volgens de regels is een oprit geen openbaar terrein waar jan en alleman zomaar mag keren. Zolang er echter niks kapot gereden wordt (en ik niet belemmert wordt) vind ik het helemaal prima. Heb er totaal geen last van en in 30 jaar is er hier nog niks kapot gereden.

Daarnaast, hier in de wijk is keren op de openbare weg er gewoon niet zomaar bij. Dat moet dan op een kruispunt, of in een sporadisch leeg parkeervak.

Officieel mag het niet, maar het leven is niet altijd alleen maar officieel. Dit is dus puur een reactie op het feit dat iemand niet even mag keren op TS zn oprit, een auto wassen gebeurt hier uiteraard ook niet. Al zou ik het persoonlijk na overleg niet eens erg vinden.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
De oprit is niet breed genoeg voor een pad + oprit. Bovendien verlies ik met een schutting mijn uitzicht op het diepje naast mijn huis. En last van rondhangende jeugd heb ik niet. De oprit is zo'n 4 meter breed gok ik. Voor een overpad is 1 meter nodig (drie stoeptegels). Dan is het kunstig rijden om zonder schade in de garage te komen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
rimave schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 07:55:
De oprit is niet breed genoeg voor een pad + oprit. Bovendien verlies ik met een schutting mijn uitzicht op het diepje naast mijn huis. En last van rondhangende jeugd heb ik niet. De oprit is zo'n 4 meter breed gok ik. Voor een overpad is 1 meter nodig (drie stoeptegels). Dan is het kunstig rijden om zonder schade in de garage te komen.
Uitgaande dat een gesprek geen oplossing is en je het derhalve moet afdwingen:
Een schutting over de hele lengte van de oprit lijkt me sowieso niet nodig, zeker als het doel is om enkel te voorkomen dat ze - en anderen - er niet met de auto mogen komen. Daar volstaat een hek of een paaltje vooraan ook al voor.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/keKanGn.png
Hek van 2m - wellicht geautomatiseerd - die voorkomt dat derde erin rijden en jou niet belemmert om erin te komen. Andere optie is een paal de grond in of zo'n wegklaphekje voor parkeerplaatsen

Een visuele afscheiding (witte lijn schilderen) op de tegels kan ook maar dan kan je afvragen of het überhaupt nut gaat hebben en of je dat niveau wil bereiken. Wat als ze buiten de lijntjes komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:38

LankHoar

Langharig tuig

FRANQ schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:12:
[...]

Vind je situatie schets een hoop verduidelijken.
Het is nog bizarder dan ik dacht.

Ik zou een hek neerzetten vooraan ter hoogte van je voorgevel. Met inderdaad een looppoort erin.

Of een vast paaltje en een die op afstandsbediening inklapt.

Keren op de oprit zou ik niet zo'n probleem mee hebben, maar het is wel irritant als je erop wachten moet.

Bij mij parkeren wildvreemde mensen wel eens.
Laatst stond er een tesla in mijn tuin.
Maar na 2 uur was ik het zat en politie gebeld, ze doen er niks aan en je mag er zelf ook niks aan doen.
Maar mijn auto staat ondertussen op de weg en ik heb geen vergunning omdat ik op eigen terrein parkeer...

Misschien dat die buuf ervan uit gaat dat het allemaal overpad is. Maar daar kun je haar op aanspreken.
Je kan ook een parkeerverbod, uitrit vrijlaten of eigen-weg bordje plaatsen voor de duidelijkheid.

Maar dit is wel typisch iets waarbij jij in je recht staat want het is jouw oprit. Maar wat gigantisch uit de hand kan lopen als je het ineens claimt en het afsluit.

Zou dus even een kort briefje bij de hele rij in de bus doen dat je is opgevallen dat er geparkeerd wordt op jouw oprit en dat dit niet de bedoeling is.
Je er bewust van bent dat je overpad moet verlenen voor voetgangers maar dat auto's daar niet onder vallen.

Gebeurt het nog een paar keer, weer een briefje dat je helaas genoodzaakt bent een toegangshek met looppoort te plaatsen.

Dat bosje bloemen verhaal is echt van de zotte, dat komt bij elk "buren" topic voorbij, maar geen normaal mens die dat doet.
Eens, het is duidelijk met die schets hoe de situatie is. Ik kan me prima voorstellen dat niet iedere bewoner snapt dat dit geen openbare weg is. Ik zou beginnen met dat briefje zoals gesuggereerd. En mocht dat niet helpen, dan is een paaltje ook zo gezet. Ben je ook gelijk van mensen die keren af. Ik zou het in ieder geval proberen los te zien van je buuf, en gewoon mededelen met de hele straat.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:42
Napo schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:32:
[...]

Uitgaande dat een gesprek geen oplossing is en je het derhalve moet afdwingen:
Een schutting over de hele lengte van de oprit lijkt me sowieso niet nodig, zeker als het doel is om enkel te voorkomen dat ze - en anderen - er niet met de auto mogen komen. Daar volstaat een hek of een paaltje vooraan ook al voor.

[Afbeelding]
Hek van 2m - wellicht geautomatiseerd - die voorkomt dat derde erin rijden en jou niet belemmert om erin te komen. Andere optie is een paal de grond in of zo'n wegklaphekje voor parkeerplaatsen

Een visuele afscheiding (witte lijn schilderen) op de tegels kan ook maar dan kan je afvragen of het überhaupt nut gaat hebben en of je dat niveau wil bereiken. Wat als ze buiten de lijntjes komt?
Een dergelijk hek is wel vandalisme gevoelig, omdat die maar aan 1 zijde een vaste bevestiging heeft. Misschien is het mogelijk om aan de andere zijde een vergrendeling in de grond te maken, maar ook daar zitten kosten aan.

Dan zou ik eerder kiezen voor een beweegbare barrière in het midden (ter hoogte van de voorgevel). Of toch een volledig hek met looppoort. Met een volledig hek met looppoort geef je wel een goed signaal af dat niet iedereen daar iets te zoeken heeft (alleen bewoners met recht van overpad).

Zoiets, maar dan met een ca 3 meter brede poort voor de auto van TS.

Afbeeldingslocatie: https://www.hekwerksoest.nl/wp-content/uploads/2014/12/hekwerk-75-910x446.jpg

De drempel om op de inrit te keren wordt dan waarschijnlijk ook hoger, omdat het voor anderen duidelijker is dat het geen openbare ruimte is.

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 05-06-2020 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 13:13
Volledig hek met 2 soorten sleutels: Een loper voor jou die zowel het grote als het kleine hek doet en een specifieke zijheksleutel voor de andere buren waarmee ze alleen het kleine hek kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:09
[...]

Maar na 2 uur was ik het zat en politie gebeld
als dat bij mijn was gebeurd had die zijn auto onder de arm mee kunnen nemen

in een ver verleden wel eens gebeurd vaak bij een plaatselijke rommelmarkt dat ze een auto op mijn oprit zetten( eigen terrein)

nooit de auto gezien toen ik er uit wou ;) sinds dien nooit meer last van gehad ze hebben het wel geprobeerd maar de buren waarschuwen de mensen dan wel lief van de buren btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 21:18

Gertjuhjan

Software Engineer

Wat ik niet helemaal begrijp aan deze situatie. Lopen de buren nu dwars door jullie achtertuin? Dan heb je daar toch ook volledig geen privacy?

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
bie100 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:03:
[...]

als dat bij mijn was gebeurd had die zijn auto onder de arm mee kunnen nemen
Laten we niet een situatie creëren waarbij we moedwillig schade toedoen aan ander mans eigendom.

Joris748 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:51:
[...]

Een dergelijk hek is wel vandalisme gevoelig, omdat die maar aan 1 zijde een vaste bevestiging heeft. Misschien is het mogelijk om aan de andere zijde een vergrendeling in de grond te maken, maar ook daar zitten kosten aan.

Dan zou ik eerder kiezen voor een beweegbare barrière in het midden (ter hoogte van de voorgevel). Of toch een volledig hek met looppoort. Met een volledig hek met looppoort geef je wel een goed signaal af dat niet iedereen daar iets te zoeken heeft (alleen bewoners met recht van overpad).

Zoiets, maar dan met een ca 3 meter brede poort voor de auto van TS.

[Afbeelding]

De drempel om op de inrit te keren wordt dan waarschijnlijk ook hoger, omdat het voor anderen duidelijker is dat het geen openbare ruimte is.
Het is maar wat voor beeld je wil creëren, zo'n hek heeft mijn inziens geen geweldig beeld, een hek kan je wat frivoler in zijn. De beweegbare automatische paal is de ideale oplossing als je echt iets wilt, een hek een tweede maar ook dan automatisch.

Op basis van het aangeven van de beperkte breedte zou ik geen los loophekje doen, je wil jezelf niet te veel bemoeilijken, zeker als @rimave aangeeft dat 3m niet afdoende zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Napo schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:08:
[...]

Laten we niet een situatie creëren waarbij we moedwillig schade toedoen aan ander mans eigendom.

[...]

Het is maar wat voor beeld je wil creëren, zo'n hek heeft mijn inziens geen geweldig beeld, een hek kan je wat frivoler in zijn. De beweegbare automatische paal is de ideale oplossing als je echt iets wilt, een hek een tweede maar ook dan automatisch.

Op basis van het aangeven van de beperkte breedte zou ik geen los loophekje doen, je wil jezelf niet te veel bemoeilijken, zeker als @rimave aangeeft dat 3m niet afdoende zou zijn.
Een hek van 3 meter is ruim, daar kan (zij het met moeite) een vrachtwagen van 2,5 meter breed doorheen. Auto met aanhanger mag geen enkel probleem zijn.

Het is ook maar een heel plaatselijke versmalling. De zorg die TS had, was volgens mij vooral over een versmalling tot 3 meter over de volledige lengte van de inrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:30
[...]

Vind je situatie schets een hoop verduidelijken.
Het is nog bizarder dan ik dacht.

Ik zou een hek neerzetten vooraan ter hoogte van je voorgevel. Met inderdaad een looppoort erin.

Of een vast paaltje en een die op afstandsbediening inklapt.

Keren op de oprit zou ik niet zo'n probleem mee hebben, maar het is wel irritant als je erop wachten moet.

Maar na 2 uur was ik het zat en politie gebeld, ze doen er niks aan en je mag er zelf ook niks aan doen.
Maar mijn auto staat ondertussen op de weg en ik heb geen vergunning omdat ik op eigen terrein parkeer...

Misschien dat die buuf ervan uit gaat dat het allemaal overpad is. Maar daar kun je haar op aanspreken.
Je kan ook een parkeerverbod, uitrit vrijlaten of eigen-weg bordje plaatsen voor de duidelijkheid.

Maar dit is wel typisch iets waarbij jij in je recht staat want het is jouw oprit. Maar wat gigantisch uit de hand kan lopen als je het ineens claimt en het afsluit.

Zou dus even een kort briefje bij de hele rij in de bus doen dat je is opgevallen dat er geparkeerd wordt op jouw oprit en dat dit niet de bedoeling is.
Je er bewust van bent dat je overpad moet verlenen voor voetgangers maar dat auto's daar niet onder vallen.

Gebeurt het nog een paar keer, weer een briefje dat je helaas genoodzaakt bent een toegangshek met looppoort te plaatsen.

Dat bosje bloemen verhaal is echt van de zotte, dat komt bij elk "buren" topic voorbij, maar geen normaal mens die dat doet.
OT: Zelf wielklem zetten en pas verwijderen na betalen 100 euro (uiteraard aangekondigd met bod)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-06 13:27
SniperGuy schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:16:
[...]

OT: Zelf wielklem zetten en pas verwijderen na betalen 100 euro (uiteraard aangekondigd met bod)?
Mag niet volgens de politie.
Ik zette in eerste instantie mijn auto ervoor maar im moest die zelfs op last van de politie weghalen omdat ik dan mijn eigen uitrit blokkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:09
FRANQ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:19:
[...]

Ik zette in eerste instantie mijn auto ervoor maar im moest die zelfs op last van de politie weghalen omdat ik dan mijn eigen uitrit blokkeer.
dus je mag je eigen uitrit niet blokkeren?

verrekt artikel 24 RVV dat mag echt niet nooit geweten het mag wel als zie onder :P

De enige manier waarop dit wel zou mogen, is als op een officieel bord staat aangegeven dat jij jouw auto op die specifieke plek voor de oprit mag parkeren.

[ Voor 26% gewijzigd door bie100 op 05-06-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:10

PB-powell

Mr. Laziness

rimave schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 07:55:
Een auto is gemiddeld 1,8 ~1,9 meter breed. Lijkt mij dat een pad van 3m breed dan ruim voldoende is. Als je dan een laag hekje plaatst waar een deur overheen kan zwaaien heb je wel duidelijker wat het overpad gedeelte is en jouw privé gedeelte. En met het lage hekje zorg je ervoor dan men altijd makkelijk in/uit kan stappen zonder dat de deur niet ver genoeg open kan.
Verder is de optie om alle buren een briefje te bezorgen met het verzoek het pad te gebruiken waar het voor bedoeld is en overige zaken te vermijden nog het beste. Daarmee spreek je iedereen aan en voelt de buuf zich niet apart en direct aangesproken, en geef je op een neutrale manier te kennen dat men de regels soms overtreed.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-06 22:04
Je zou ook kunnen kiezen om opsluitbanden te plaatsen. Kan je autodeur altijd open en mensen zien meer verder tussen jouw grond en het overpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
XNL073 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:47:
Je zou ook kunnen kiezen om opsluitbanden te plaatsen. Kan je autodeur altijd open en mensen zien meer verder tussen jouw grond en het overpad.
In deze trant zijn varkensruggen misschien ook nog een betaalbare optie. Die zijn eenvoudig op het bestaande straatwerk te lijmen. Door de afgeronde vorm hoef je er bijvoorbeeld ook maar 1 per 3 meter te plaatsen.

https://www.betondingen.nl/varkensrug/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
PB-powell schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:34:
[...]

Een auto is gemiddeld 1,8 ~1,9 meter breed. Lijkt mij dat een pad van 3m breed dan ruim voldoende is. Als je dan een laag hekje plaatst waar een deur overheen kan zwaaien heb je wel duidelijker wat het overpad gedeelte is en jouw privé gedeelte. En met het lage hekje zorg je ervoor dan men altijd makkelijk in/uit kan stappen zonder dat de deur niet ver genoeg open kan.
Verder is de optie om alle buren een briefje te bezorgen met het verzoek het pad te gebruiken waar het voor bedoeld is en overige zaken te vermijden nog het beste. Daarmee spreek je iedereen aan en voelt de buuf zich niet apart en direct aangesproken, en geef je op een neutrale manier te kennen dat men de regels soms overtreed.
Geloof me, dat past niet. Er is geen ruimte om overpad van oprit te scheiden. Daar is de inrit sowieso te smal voor en de oprit ook. De oprit heeft de breedte van een garagedeur (standaard kanteldeur) + 60cm.

Een paaltje zou de beste oplossing zijn, maar die moet dan wel ter hoogte van mijn woning zodat ik de auto er nog voor kan zetten zonder dat deze op de weg staat. Ik woon aan de doorgaande weg in het dorp en er komt veel verkeer voor huis langs. Daarom moet ik de auto ervoor kunnen zetten zodat ik tijd heb het paaltje weg te halen.

Ik kan ook een Toyota Tundra of FJ Cruiser kopen. Die past niet in de garage en moet op de oprit staan, maar is ook zo breed dat de buurvrouw er niet meer langs kan. >:)

Ik heb ook wel eens gezocht naar een optie om het overpad van mijn kant af te mogen sluiten. Het loopt namelijk achter het hele blok langs, dus men kan ook de andere kant langs. Dat mijn directe buurvrouw door drie tuinen heen moet voor ze bij de weg is dat zei zo, maar er is toegang tot de achtertuin voor haar. Maar het schijnt dat het hele rijtje daar dan mee in moet stemmen. En dat zie ik niet gebeuren.

Ik baal nog steeds dat ik een paar jaren geleden niet de middelen had om de woning naast mij te kopen en aan mijn huis te koppelen. Had ik nu een gigantisch huis gehad zonder dit geneuzel. Die buren naast mijn buurvouw gebruiken het overpad bijna niet. De woning naast mij stond ooit voor 50k te koop omdat de toenmalige bewoners eruit moesten wegens faillissement van de buurman zijn bedrijf. Dat waren de beste buren van de 4 die ik inmiddels al versleten heb.

In alle woningen zijn inmiddels al andere mensen komen wonen en daarmee is het er niet beter op geworden. Niet dat die mensen overlast geven, maar het was 'gezelliger' met de mensen die er woonden toen ik er net ingetrokken was. De huidige bewoners zijn meer op zichzelf (en het zijn bijna allemaal pensionado's).

[ Voor 33% gewijzigd door rimave op 05-06-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:30
FRANQ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:19:
[...]

Tja een agent is ook niet altijd op de hoogte van de geldende wet- en regelgeving (terwijl dat wel zou moeten), maar op eigen terrein een wielklem plaatsen (als er netjes een bordje staat en als de daarop geldende regels worden overtreden) is gewoon toegestaan en is een civiele aangelegenheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:10

PB-powell

Mr. Laziness

rimave schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:56:
[...]

Geloof me, dat past niet. Er is geen ruimte om overpad van oprit te scheiden. Daar is de inrit sowieso te smal voor en de oprit ook. De oprit heeft de breedte van een garagedeur (standaard kanteldeur) + 60cm.

Een paaltje zou de beste oplossing zijn, maar die moet dan wel ter hoogte van mijn woning zodat ik de auto er nog voor kan zetten zonder dat deze op de weg staat. Ik woon aan de doorgaande weg in het dorp en er komt veel verkeer voor huis langs. Daarom moet ik de auto ervoor kunnen zetten zodat ik tijd heb het paaltje weg te halen.
Oke het wordt er zo niet duidelijker op :? Je zegt eerder dat het pad 4 meter breed is waarvan 1 meter overpad altijd vrij moet zijn. Dan houdt ik 3 meter over, een hekje van 20cm breed en je hebt 2,8 meter over voor de auto.
Of heb je nog andere planten/begroeiing er staan? Wat helpt is misschien een foto of google maps bovenaanzicht (geanonimiseerd).

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Onze oprit is 3 meter breed en als de auto er op staat kan ik er nog makkelijk met de fiets/kruiwagen langs om bij de poort te komen.
Of je schat de 4 meter verkeerd in, of je hebt een enorme auto ;)
Ik zou ook kiezen voor iets van duidelijke visueke afscheiding tussen je overpad en je inrit waar mensen van af moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
rimave schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:56:
[...]

Ik kan ook een Toyota Tundra of FJ Cruiser kopen. Die past niet in de garage en moet op de oprit staan, maar is ook zo breed dat de buurvrouw er niet meer langs kan. >:)

Ik heb ook wel eens gezocht naar een optie om het overpad van mijn kant af te mogen sluiten. Het loopt namelijk achter het hele blok langs, dus men kan ook de andere kant langs. Dat mijn directe buurvrouw door drie tuinen heen moet voor ze bij de weg is dat zei zo, maar er is toegang tot de achtertuin voor haar. Maar het schijnt dat het hele rijtje daar dan mee in moet stemmen. En dat zie ik niet gebeuren.

Ik baal nog steeds dat ik een paar jaren geleden niet de middelen had om de woning naast mij te kopen en aan mijn huis te koppelen. Had ik nu een gigantisch huis gehad zonder dit geneuzel. Die buren naast mijn buurvouw gebruiken het overpad bijna niet. De woning naast mij stond ooit voor 50k te koop omdat de toenmalige bewoners eruit moesten wegens faillissement van de buurman zijn bedrijf. Dat waren de beste buren van de 4 die ik inmiddels al versleten heb.

In alle woningen zijn inmiddels al andere mensen komen wonen en daarmee is het er niet beter op geworden. Niet dat die mensen overlast geven, maar het was 'gezelliger' met de mensen die er woonden toen ik er net ingetrokken was. De huidige bewoners zijn meer op zichzelf (en het zijn bijna allemaal pensionado's).
Als je oprit smaller is dan de eerder door jou genoemde 4 meter blijven alleen de opties van een verwijderbaar paaltje en een (asymetrische) dubbele poort over.

Wie maken in de praktijk nog gebruik van het recht van overpad? Misschien kun je aanbieden om het recht van overpad af te kopen tegen een marktconform tarief? Pensionados zijn wel gevoelig voor een paar honderd euro cash op de bankrekening. Legt ook meteen een externe druk bij je buurvrouw, want als zij niet instemt gaat het feest voor de andere buren ook niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-06 01:05

Nhz

DVNTR

@rimave dat paaltje kan toch gewoon helemaal vooraan de oprit? Als je zorgt dat je die met een afstandsbediening kan bedienen dan kan je toch altijd je auto vooraan de oprit zetten?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

PB-powell schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:02:
[...]
Wat helpt is misschien een foto of google maps bovenaanzicht (geanonimiseerd).
Dat is in dit topic al meerdere keren geopperd door verschillende mensen, maar TS reageert daar niet op; het blijft dus gissen. Gelukkig hebben we wel een soort van situatieschets in paint, dus dat verduidelijkt al iets...

Het zou ook nog zo kunnen zijn dat de oprit/overpad eigenlijk te smal is; TS parkeert daar zijn auto waardoor de 'lastige' buurvrouw langs de auto af moet wurmen om er door te kunnen. Buurvrouw maakt daar verder geen stennis over maar oordeelt zelf dat ze door het dragen van de lasten ook maar de lusten van de oprit moet plukken.

[ Voor 9% gewijzigd door Harrie_ op 05-06-2020 13:16 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-06 13:13
Harrie_ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:07:
Het zou ook nog zo kunnen zijn dat de oprit/overpad eigenlijk te smal is; TS parkeert daar zijn auto waardoor de 'lastige' buurvrouw langs de auto af moet wurmen om er door te kunnen. Buurvrouw maakt daar verder geen stennis over maar oordeelt zelf dat ze door het dragen van de lasten ook maar de lusten van de oprit moet plukken.
TS vertelt juist dat zijn auto daar nooit staat, maar altijd direct de garage in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Pizza_Boom schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:19:
[...]
TS vertelt juist dat zijn auto daar nooit staat, maar altijd direct de garage in gaat.
Sorry dat heb ik dan helemaal gemist. Ik neem mijn woorden terug @rimave :* en concludeer bij deze dat de buurvrouw gewoon een asociale bitch is. O-)

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Nhz schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:03:
@rimave dat paaltje kan toch gewoon helemaal vooraan de oprit? Als je zorgt dat je die met een afstandsbediening kan bedienen dan kan je toch altijd je auto vooraan de oprit zetten?
Klopt, alleen die krengen kosten 500 euro. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Harrie_ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:07:
[...]

Dat is in dit topic al meerdere keren geopperd door verschillende mensen, maar TS reageert daar niet op; het blijft dus gissen. Gelukkig hebben we wel een soort van situatieschets in paint, dus dat verduidelijkt al iets...
Straks blijkt dat mijn buurvrouw ook een tweaker is en leest ze gewoon mee. :o
Daarom maar geen foto. Situatieschets zegt ook genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:31
rimave schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:52:
[...]

Straks blijkt dat mijn buurvrouw ook een tweaker is en leest ze gewoon mee. :o
Daarom maar geen foto. Situatieschets zegt ook genoeg.
Pas maar op! Als ze echt een Tweaker is dan heeft ze dat paaltje binnen no time uit de grond getweaked :+ .

Je hebt toch ook budget oplossingen
Parkeerpaal Bol.com

Ja je moet dan wel even uitstappen en je paal laten zakken. (dat klinkt een beetje raar :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

mwa

Highfive95 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:32:
[...]

Pas maar op! Als ze echt een Tweaker is dan heeft ze dat paaltje binnen no time uit de grond getweaked :+ .

Je hebt toch ook budget oplossingen
Parkeerpaal Bol.com

Ja je moet dan wel even uitstappen en je paal laten zakken. (dat klinkt een beetje raar :'( )
Dat is geen probleem, als je dat maar niet binnen een straal van 500 meter van een basisschool doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-06 21:14
Ander alternatief (met 350 euro wel een stuk duurder dan de budget oplossing): https://www.seton-signale...-eenrichtingsverkeer.html

Volgens de beschrijving heeft het een onderhoudsmodus met behulp van een sleutel, al is het als ik naar de foto's kijk mij niet echt duidelijk hoe dat werkt. Dus het kan zijn je dat zelf de auto niet meer behalve met lekke banden weg krijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
EJlol schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:45:
Ander alternatief (met 350 euro wel een stuk duurder dan de budget oplossing): https://www.seton-signale...-eenrichtingsverkeer.html

Volgens de beschrijving heeft het een onderhoudsmodus met behulp van een sleutel, al is het als ik naar de foto's kijk mij niet echt duidelijk hoe dat werkt. Dus het kan zijn je dat zelf de auto niet meer behalve met lekke banden weg krijgt :+
Op een gewone oprit zou ik dat al niet doen of je moet geld teveel hebben om schadevergoedingen te betalen, maar op een oprit met recht van overpad kan je dit echt vergeten...

Ook al keren mensen over jouw oprit, dat betekent nog niet dat je daar express spul mag neerleggen wat enkel als doel dient om andermans auto's te slopen (om fietsende kinderen in de buurt nog maar te negeren etc)
Pagina: 1 2 Laatste