Overpad/oprit wordt ten onrechte gebruikt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-07 13:21
Hebben we hier nou allemaal zo weinig inlevingsvermogen dat we massaal om tekeningen e.d. vragen? TS heeft in zijn post vrij duidelijk omschreven hoe het zit. Vrij standaard bij wat oudere huizen. Komt op ongeveer zoiets neer:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o9JfWFG.png
Zwart omlijnd is het perceel van TS
Grijs zijn huis en die van de buurvrouw.
Bruin het recht van overpad voor de overige huizen.
Geel zijn oprit + garage.

Buurvrouw parkeert en wast dus feitelijk in de tuin van TS.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZXl8CVXkom7KzvqI9hvaGyZ1_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uVp1y0KUhLbyYpUzHKMZzIw4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie niet in wat een situatieschets kan verbeteren aan mijn verhaal, maar zie bovenstaand.
Het rode kruisje is de crime scene (waar de buurvrouw haar auto stond te wassen).

Die bos bloemen is een leuke suggestie, maar ik ga echt niet naar haar toe met een bos bloemen.
Er is vanuit haar kan totaal geen interesse in mijn, dus ik ben ook opgehouden met interesse van mijn kant in haar. Zij is schijnbaar iemand die graag haar eigen ding doet en daarbij niet teveel contact met anderen wil. Prima. Heb ik vrede mee. Ik hoef ook geen buur die je op ieder moment dat ze je zien even een praatje moet maken. Even 'hoi' zeggen en af & toe es babbelen is ook prima.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
rimave schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 07:55:
De oprit is niet breed genoeg voor een pad + oprit. Bovendien verlies ik met een schutting mijn uitzicht op het diepje naast mijn huis. En last van rondhangende jeugd heb ik niet. De oprit is zo'n 4 meter breed gok ik. Voor een overpad is 1 meter nodig (drie stoeptegels). Dan is het kunstig rijden om zonder schade in de garage te komen.
Uitgaande dat een gesprek geen oplossing is en je het derhalve moet afdwingen:
Een schutting over de hele lengte van de oprit lijkt me sowieso niet nodig, zeker als het doel is om enkel te voorkomen dat ze - en anderen - er niet met de auto mogen komen. Daar volstaat een hek of een paaltje vooraan ook al voor.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/keKanGn.png
Hek van 2m - wellicht geautomatiseerd - die voorkomt dat derde erin rijden en jou niet belemmert om erin te komen. Andere optie is een paal de grond in of zo'n wegklaphekje voor parkeerplaatsen

Een visuele afscheiding (witte lijn schilderen) op de tegels kan ook maar dan kan je afvragen of het überhaupt nut gaat hebben en of je dat niveau wil bereiken. Wat als ze buiten de lijntjes komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Napo schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:32:
[...]

Uitgaande dat een gesprek geen oplossing is en je het derhalve moet afdwingen:
Een schutting over de hele lengte van de oprit lijkt me sowieso niet nodig, zeker als het doel is om enkel te voorkomen dat ze - en anderen - er niet met de auto mogen komen. Daar volstaat een hek of een paaltje vooraan ook al voor.

[Afbeelding]
Hek van 2m - wellicht geautomatiseerd - die voorkomt dat derde erin rijden en jou niet belemmert om erin te komen. Andere optie is een paal de grond in of zo'n wegklaphekje voor parkeerplaatsen

Een visuele afscheiding (witte lijn schilderen) op de tegels kan ook maar dan kan je afvragen of het überhaupt nut gaat hebben en of je dat niveau wil bereiken. Wat als ze buiten de lijntjes komt?
Een dergelijk hek is wel vandalisme gevoelig, omdat die maar aan 1 zijde een vaste bevestiging heeft. Misschien is het mogelijk om aan de andere zijde een vergrendeling in de grond te maken, maar ook daar zitten kosten aan.

Dan zou ik eerder kiezen voor een beweegbare barrière in het midden (ter hoogte van de voorgevel). Of toch een volledig hek met looppoort. Met een volledig hek met looppoort geef je wel een goed signaal af dat niet iedereen daar iets te zoeken heeft (alleen bewoners met recht van overpad).

Zoiets, maar dan met een ca 3 meter brede poort voor de auto van TS.

Afbeeldingslocatie: https://www.hekwerksoest.nl/wp-content/uploads/2014/12/hekwerk-75-910x446.jpg

De drempel om op de inrit te keren wordt dan waarschijnlijk ook hoger, omdat het voor anderen duidelijker is dat het geen openbare ruimte is.

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 05-06-2020 08:52 ]

Pagina: 1