[F1 2020] Race 5 70th Anniversary Grand Prix Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 31 Laatste
Acties:
  • 102.591 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:11:
Blijkbaar heeft zelfs Mercedes problemen om de soft onder controle te houden over een ronde en is die nauwelijks sneller dan de medium.
[Embed]
[Embed]
Gaan we morgen de witte band zien tijdens Q2 bij Mercedes? Zij zijn de enige die daar relatief simpel mee weg kunnen komen wellicht.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Vuvuzela

My spire is forming

hardware-lover schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:15:
[...]
Gaan we morgen de witte band zien tijdens Q2 bij Mercedes? Zij zijn de enige die daar relatief simpel mee weg kunnen komen wellicht.
In principe als de soft niet of amper sneller is dan de medium. Dan moet het voor Max ook haalbaar zijn.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vuvuzela schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:19:
[...]
In principe als de soft niet of amper sneller is dan de medium. Dan moet het voor Max ook haalbaar zijn.
Wit is de hardste band...

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:18
Wel dezelfde band als waarop ze vorige week ook de Q2 hebben gedaan, dus zou apart zijn als ze het dan niet zouden kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:00
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:11:
Blijkbaar heeft zelfs Mercedes problemen om de soft onder controle te houden over een ronde en is die nauwelijks sneller dan de medium.
[Embed]
[Embed]
Verrassend is dit toch niet?
Gezien het nu toch een tik warmer is dan vorige week, en toen er ook al problemen waren qua banden.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Vuvuzela

My spire is forming

geel is de medium, rood is soft :P

Max kan normaal gesproken met 1 stap langzamere banden Q3 gewoon halen. Dus als er amper verschil zit tussen medium en soft (2 compounds verschil maar in de praktijk 1). Dan moet dat kunnen. Maar misschien nemen ze het risico niet.. om banden te sparen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pompi schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:25:
[...]

Wel dezelfde band als waarop ze vorige week ook de Q2 hebben gedaan, dus zou apart zijn als ze het dan niet zouden kunnen.
Als de soft van nu amper sneller is dan de soft van vorige week dan kunnen ze inderdaad met de hard van nu, die dus de medium van vorige week is sneller zijn met de hard dan de rest O-)

En nu even adem halen :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
YakuzA schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:29:
[...]

Als de soft van nu amper sneller is dan de soft van vorige week dan kunnen ze inderdaad met de hard van nu, die dus de medium van vorige week is sneller zijn met de hard dan de rest O-)

En nu even adem halen :+
Ja in dit geval is het er niet makkelijker op geworden dat ze nog maar 3 gradaties gebruiken, maar in alle andere gevallen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Kvyat heeft trouwens logischerwijs een nieuw gearbox genomen: https://www.fia.com/sites...%20for%20this%20Event.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vuvuzela schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:28:
[...]
geel is de medium, rood is soft :P

Max kan normaal gesproken met 1 stap langzamere banden Q3 gewoon halen. Dus als er amper verschil zit tussen medium en soft (2 compounds verschil maar in de praktijk 1). Dan moet dat kunnen. Maar misschien nemen ze het risico niet.. om banden te sparen.
Dat zou dit weekend normaal gesproken nog steeds de gele band zijn voor Verstappen (en enkele anderen), ik kijk naar het gat wat Mercedes nu weer heeft met de rest en het kleine verschil in rondetijden met de hardste band nu. Ze rijden normaal gesproken met rood en geel in Q2, ik verwacht een gok van Mercedes en dan met de witte band.

Al maakt het allemaal niet werkelijk heel veel uit, ze kunnen iedereen wel op een hoop rijden tijdens de race. Duimen maar voor top-temperaturen, dat tempert het zwarte geweld misschien nog een beetje :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Het is jammer dat Mercedes het zo goed voor elkaar heeft. Het gat tussen Red Bull en de rest vind ik overigens kleiner dan afgelopen jaar. Volgens mij heeft de rest en Mercedes een grotere stap naar voren gedaan dan Red Bull en Ferrari.

Het zijn Verstappen en Leclerc die toch het onderste uit hun bolides weten te halen. Persoonlijke kracht en talent

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:54
LoeWn schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:13:
Even terugkomend op de banden en q2. Er zijn toch wel wat geluiden dat de nieuwe softs niet lang mee gaan en ook niet veel sneller zijn.

Zou dit niet betekenen dat iedereen q2 gewoon op mediums gaat doen? Leuk voor bv een mclaren of Renault dat ze met soft door kunnen gaan naar q3.. Maar ik denk dat ze het liever willen proberen met mediums en desnoods op p11, p12 starten met mediums.

Dit zou weer kansen geven voor Mercedes en misschien meer teams om het toch op hard te proberen.
Denk toch dat er teams zijn die voor soft gaan, tenminste met één auto. Vorige week twee safety cars in de openingsfase. Mogelijk gokje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:07
Meestersleutel schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:36:
[...]

Denk toch dat er teams zijn die voor soft gaan, tenminste met één auto. Vorige week twee safety cars in de openingsfase. Mogelijk gokje waard.
En bij de eerste ging niemand naar binnen voor andere banden en bij de tweede iedereen behalve Grosjean...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:09
Meestersleutel schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:36:
[...]

RBR heeft geen stap gemaakt, dat is hun probleem. Daardoor lijkt de stap die Mercedes heeft gemaakt heel groot.
Ben benieuwd of zo zondag weer wat dichterbij zitten.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 20:28
Iemand enig idee wat het verschil per ronde is tussen de rode en de gele band kwa tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
DoubleDutch schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:58:
Iemand enig idee wat het verschil per ronde is tussen de rode en de gele band kwa tijd?
Volgens Red Bull maximaal één tiende. Staat hierboven ergens. En de verbetering van Verstappen bij Medium vs later Soft was ook maar minimaal, zelfs op een betere baan dus dat de Soft maar marginaal beter presteerde. Dus als andere teams dat ook vinden is het sowieso zinloos om de Softs te pakken. Simpelweg omdat ze het verschil niet maken. Ja, een tiende kan een groot verschil maken in het midfield waar iedereen op elkaar zit. Maar een tiende ein of verlies je sowieso al snel in een ronde, dus de Softs geven lang geen garantie op wel of niet door gasn.

[ Voor 4% gewijzigd door RobertMe op 07-08-2020 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Nagenoeg niets over een stint. De rode is over de eerste 4 ronden een tiende of 6 sneller maar vallen daarna van een klif af en zijn ze seconden trager. Op geel kwalificeren (Mercedes misschien zelfs op wit) en dan geel - wit - wit de race doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:36
Nog erger is dat de rode band na 1 kwalificatierondje al zo goed als gesloopt is.
Wordt compleet oververhit op het eind.

Enige reden om op rood te rijden in Q2 is om een slechte ronde te rijden en de mediums te sparen voor de vrije bandenkeuze. Tactisch proberen om 11e te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:54
Holk schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:47:
[...]

En bij de eerste ging niemand naar binnen voor andere banden en bij de tweede iedereen behalve Grosjean...
Als iedereen pit, dan maakt het niet welke band je inwisselt. Het punt is dat de c4 theoretisch sneller is dan c3 en daarmee potentieel een voordeel behaald kan worden in de openingsfase. Zeker als na 10-15 rondes gepit kan worden onder een SC. De verwachting voor dit weekend is toch dat meer teams kiezen voor tweestopper.

Het is vaker gebleken dat de soft op vrijdag niet de snelste band is, maar dat de teams deze in kwalificatie toch werkend krijgen. Nogmaals theoretisch is deze sneller :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
D-dark schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:08:
[...]

Nog erger is dat de rode band na 1 kwalificatierondje al zo goed als gesloopt is.
Wordt compleet oververhit op het eind.

Enige reden om op rood te rijden in Q2 is om een slechte ronde te rijden en de mediums te sparen voor de vrije bandenkeuze. Tactisch proberen om 11e te worden.
Ligt het aan mij of kan het nog wel is spannend worden met het totaal aantal banden dat beschikbaar is? Rondje in de Q verprutsen zal HAM vorige week kan wel is duur worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 20:28
Als ik dit zo allemaal hoor en zie word het een knotsgekke wedstrijd met al de banden en de warmte, kan niet wachten. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Meestersleutel schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:11:
[...]

Als iedereen pit, dan maakt het niet welke band je inwisselt. Het punt is dat de c4 theoretisch sneller is dan c3 en daarmee potentieel een voordeel behaald kan worden in de openingsfase. Zeker als na 10-15 rondes gepit kan worden onder een SC. De verwachting voor dit weekend is toch dat meer teams kiezen voor tweestopper.
Volgens mij had Leclerc 14 ronden op de softs gereden? En daar zaten gaten in die groter waren dan de grand canyon. Ik verwacht dus niet dat die na een kwalificatie ronde nog heel er blijkbaar zijn. Kwalificatie er op rijden en vervolgens tot ronde 10 komen zou denk ik al uitzonderlijk zijn. Maar ik zou in zoverre gokken dat je ze voor ronde 5 toch al ingewisseld moet hebben wil je niet teveel verlies maken qua pace of risico lopen op kapotte band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
Max moet relatief eenvoudig op de witte band Q3 kunnen halen, maak me zorgen over Albon want met rood ben je gezien.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Klein nadeel van Q2 op wit proberen is dat je er maar 2 sets van hebt. Dus als je alsnog op geel moet is je setje wit naar de knoppen, dan kun je daar in de race last van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:36
Holk schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:33:
Klein nadeel van Q2 op wit proberen is dat je er maar 2 sets van hebt. Dus als je alsnog op geel moet is je setje wit naar de knoppen, dan kun je daar in de race last van hebben
In de meeste gevallen maar 1 nieuwe en een gebruikte.
In Q2 zag je al dat de teams ze uitgeprobeerd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Holk schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:33:
Wit gaat niet kapot van 1 rondje pushen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Vorige week reden ze op medium (dat is dit weekend de hard) en op hard (die is er dit weekend niet), omdat de soft (dit weekend de medium) te snel sleet. Als je dan hoort dat de huidige soft na 1 rondje al van de klif af stort begrijp ik niet dat mensen denken dat ze nu op de medium gaan starten als ze die vorige week al te zacht vinden. Zeker niet met een volle auto, dan denk ik eerder dat ze voor hard gaan want dat is ook waarop ze vorige week startte en dan als de auto leeg is naar de medium (de soft van vorige week) switchen om hem dan uit te rijden. Betwijfel echt of mensen de soft van dit weekend gaan gebruiken want die is niet sneller en valt wel sneller van de klif.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Alle ingrediënten zijn aanwezig zodat we a.s. zondag een compleet andere race kunnen verwachten dan afgelopen week. Ik hoop dan ook dat Max en eventueel de andere teams een stuk dichter bij elkaar en bij Mercedes zullen zitten.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:57

pinda powerrr

Slow down...

sjaool schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:16:
Alle ingrediënten zijn aanwezig zodat we a.s. zondag een compleet andere race kunnen verwachten dan afgelopen week. Ik hoop dan ook dat Max en eventueel de andere teams een stuk dichter bij elkaar en bij Mercedes zullen zitten.
Nog een regenbui bij de laatste tien ronden om het compleet te maken? :)

Eerst bloedheet, banden die wegsmelten en dan ineens een stortbui :9

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:47:
[...]

Nog een regenbui bij de laatste tien ronden om het compleet te maken? :)

Eerst bloedheet, banden die wegsmelten en dan ineens een stortbui :9
Ik swish, swaffel en shuffle me rot met die regendans maar met deze hitte is dat nogal een opgaaf.

Maar dat is natuurlijk wel een mooi scenario; eerst droog rubber aan gort rijden, lekker veel van dat zwarte spul op de baan plakken en dan een verfrissend buitje.
Zal mij benieuwen wie dan het meeste gaat grasmaaien deze race. Zondag zou toch flink koeler worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:43

Just_I

What did you just say?

Pompi schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:40:
Vorige week reden ze op medium (dat is dit weekend de hard) en op hard (die is er dit weekend niet), omdat de soft (dit weekend de medium) te snel sleet. Als je dan hoort dat de huidige soft na 1 rondje al van de klif af stort begrijp ik niet dat mensen denken dat ze nu op de medium gaan starten als ze die vorige week al te zacht vinden. Zeker niet met een volle auto, dan denk ik eerder dat ze voor hard gaan want dat is ook waarop ze vorige week startte en dan als de auto leeg is naar de medium (de soft van vorige week) switchen om hem dan uit te rijden. Betwijfel echt of mensen de soft van dit weekend gaan gebruiken want die is niet sneller en valt wel sneller van de klif.
Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zullen zijn die op soft gaan kwalificeren om zo banden te sparen (hard en medium). Ik weet niet precies hoeveel sets van welk type de rijders nu verbruikt hebben / beschikbaar zijn, maar ze hadden bij aanvang vrijdag maar 3 sets medium en 2 harde sets nieuw. Daarvan hebben ze ongetwijfeld minimaal 1 set mediums van gebruikt voor een X aantal ronden.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Just_I schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:13:
[...]

Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zullen zijn die op soft gaan kwalificeren om zo banden te sparen (hard en medium). Ik weet niet precies hoeveel sets van welk type de rijders nu verbruikt hebben / beschikbaar zijn, maar ze hadden bij aanvang vrijdag maar 3 sets medium en 2 harde sets nieuw. Daarvan hebben ze ongetwijfeld minimaal 1 set mediums van gebruikt voor een X aantal ronden.
Misschien dat een Russell of AT probeert op soft door Q2 heen te komen, maar Mercedes, RB, RP, Fer, Ren, McL zullen dat zeker niet willen doen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

<ijn weer website geeft een behoorlijke warmte en een zeer kleine kans op regen voor morgen. @PalingDrone flink door blijven gaan met die regendans. :+

Ik had de kopjes er even bij moeten knippen, Maar goed, de eerste is temperatuur dan grondtemperatuur en de laatste is gevoelstemperatuur. De rest is vrij duidelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwh7Q_pGI56XywIv0t5sJIFg3k4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4bbNeHYgf73mVZx06pcnIdjj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 08-08-2020 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:02
0.32mm is echt helemaal niks, mochten die druppels ineens eerder vallen. Dat verdampt voor 60% voor het de grond raakt en op asfalt van een graad of 40-50 is de rest ook zo weg. Droog, bloedheet en een super hete baan lijkt mij ook wel leuk, zeker morgen met de race.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
_O-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Is er een site waar je het banden verbruik kan zien of geeft Pirelli die altijd pas na kwali vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

Dat wordt wat als volgend jaar Daniel Ricciardo er bij komt als team maat oOo wat betreft humor.

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 08-08-2020 09:57 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werphengel schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:56:
Is er een site waar je het banden verbruik kan zien of geeft Pirelli die altijd pas na kwali vrij?
Bandenverbruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:00:
<ijn weer website geeft een behoorlijke warmte en een zeer kleine kans op regen voor morgen. @PalingDrone flink door blijven gaan met die regendans. :+

Ik had de kopjes er even bij moeten knippen, Maar goed, de eerste is temperatuur dan grondtemperatuur en de laatste is gevoelstemperatuur. De rest is vrij duidelijk.
[Afbeelding]
Hmmja, tegenwoordig lijkt 27 graden gewoon koud en fris ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mark-k schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:38:
Een vriend van me heeft een keer een krukaslager door zijn carterpan geknald op de autobahn, dat moet er denk ik ook ongeveer zo uitgezien hebben :p
Altijd 'een vriend' hé... ;) :+ De emoji maakt het er ook niet geloofwaardiger door. ;)
Ik verwacht dat de compounds deze week anders zijn dan vorige week ivm de klappers van vorige week. Ik denk daarom niet dat de banden 1 : 1 hetzelfde zijn en het dus niet vergelijkbaar is.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 08-08-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
TheBrut3 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:19:
0.32mm is echt helemaal niks, mochten die druppels ineens eerder vallen. Dat verdampt voor 60% voor het de grond raakt en op asfalt van een graad of 40-50 is de rest ook zo weg. Droog, bloedheet en een super hete baan lijkt mij ook wel leuk, zeker morgen met de race.
Als het gaat regenen (waarschijnlijk niet). Dan zal het wel zo'n zomerse bui zijn. Heel lokaal maar dan valt daar ook veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Je snapt wel wat ik bedoel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

CH4OS schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:13:
[...]
Altijd 'een vriend' hé... ;) :+ De emoji maakt het er ook niet geloofwaardiger door. ;)
Ik verwacht dat de compounds deze week anders zijn dan vorige week ivm de klappers van vorige week. Ik denk daarom niet dat de banden 1 : 1 hetzelfde zijn en het dus niet vergelijkbaar is.
Haha, nee dit was toch echt n vriend (in zijn Fiat Coupe), ik had op dat moment nog niet eens n autorijbewijs. Die werkt inmiddels voor BMW, heeft ook al eens met een testmodel in de vangrail gelegen (maar toen reed n collega dacht ik).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Pirelli maakt weken voor de GP al bekend welke compounts er beschikbaar zullen zijn, waarbij normaliter de teams minimaal 8 weken voor de GP de selectie moeten doorgeven. Dat laatste is nu dan komen te vervallen. Maar Pirelli heeft wel al weken terug aangegeven dat vorige week met C3 t/m C1 gereden zou worden en nu C4 t/m C2. Heeft dus niks te maken met vorige week.
Enige aanpassing na vorige week is dat de voorbanden een psi van 27 moeten hebben en achter IIRC 24 (respectievelijk +2 en +1 psi).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

Het zal me niet verbazen als de hele pitstraat op mediums gaat rijden in Q2. Er zit gewoon veel te weinig leven in de softs op deze baan. Dan moet je in rondje 3 al naar binnen of zo. Nee, we gaan gewoon iedereen op mediums zien en in de race gaan ze van medium naar hard en dan wellicht nog een pitstop erbij. Of zelfs 2. En afhankelijk van wanneer de laatste pitstop is, gaan ze nog een keer naar medium of zo.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Martinspire schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:49:
Het zal me niet verbazen als de hele pitstraat op mediums gaat rijden in Q2. Er zit gewoon veel te weinig leven in de softs op deze baan. Dan moet je in rondje 3 al naar binnen of zo. Nee, we gaan gewoon iedereen op mediums zien en in de race gaan ze van medium naar hard en dan wellicht nog een pitstop erbij. Of zelfs 2. En afhankelijk van wanneer de laatste pitstop is, gaan ze nog een keer naar medium of zo.
De teams die per definitie kansloos zijn zullen denk ik wel softs pakken. Dus een Russell, Haas of Alfa Romeo die met de hakken over de sloot door gaat naar Q2. De kans dat die ineens met softs Q3 halen is zeeer klein. En Q2 op softs doen geeft ze dan nog het voordeel dat ze een setje mediums uit sparen voor de race en wellicht dat die soft toch net het verschil geeft tussen een P15 of P14.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
De belangrijkste vraag dit weekend: op hoeveel wielen gaat Lewis winnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

hoevenpe schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:03:
Minimaal 2, eentje met aandrijving en eentje om mee te sturen. (vraag maar aan Alonso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik blijf me afvragen waarom ze in dat ene uurtje FP3 gewoon naast de wagen blijven staan, geen monteurs erbij, dus auto is klaar.
En dan de laatste twintig minuten gaan rijden. Dat is toch risico lopen? Voor hetzelfde geld heb je een rode vlag en zijn die laatste twintig minuten weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

pinda powerrr schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:06:
Ik blijf me afvragen waarom ze in dat ene uurtje FP3 gewoon naast de wagen blijven staan, geen monteurs erbij, dus auto is klaar.
En dan de laatste twintig minuten gaan rijden. Dat is toch risico lopen? Voor hetzelfde geld heb je een rode vlag en zijn die laatste twintig minuten weg.
FP3 is dan ook een laatste checkup voor de kwalificatie. Kijken of alles werkt zoals je wilt etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:04

Spotmatic

Ken sent me

hoevenpe schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:03:
Geen. Hij heeft een DNF.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
pinda powerrr schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:06:
Omdat nu de race PU in de auto ligt en die moeten ze sparen. Idem voor banden sparen, zeker nu de softs gewoon waardeloos lijken te zijn. Kan je een paar ronden op die softs rijden, maar dat is het ook wel.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Motor van Vettel is dus terug naar Marranello. Zowel Vettel als Leclerc hebben een nieuwe auto. Maar dat kon ook min of meer volgens planning zijn, zoals Red Bull voor gisteren al nieuwe motoren had aangemeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zag ik nu net een roofvogel vliegen of was dat een vlieger?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar Leclerc heeft ook een nieuwe PU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

[...]
Werd bij Ziggo Sport mooi uitgelegd. Dit weekend hebben de banden een iets hogere druk waardoor er op de wang een mindere bolling ontstaat. Volgens Ho-Pin Tung is een klapband daardoor uitgesloten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Max zit in de wagen. De camera is aan dus dat zal niet lang meer duren of die komt ook de baan op.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het lijkt wel dat de auto van Verstappen veel minder overstuur heeft dan gister.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Luxicon schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:29:
Het lijkt wel dat de auto van Verstappen veel minder overstuur heeft dan gister.
Well first sector was completely shit! ;)

Maar je ziet wel dat ze vooruitgang boeken qua wegligging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:46

vliegnerd

Nintendo fan.

Max slechte sector 1 want 3 auto's in bocht 3. (Kvyat voor Max leek zijn snelle ronde af te breken doordat er 2 auto voor hem reden)

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:30:
[...]

Well first sector was completely shit! ;)
wel bijna net zo snel als bot in S1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

P.O. Box schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:31:
[...]

En sneller dan HAM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

P.O. Box schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:31:
[...]

Ach je kent Verstappen onderhand wel. Het kan altijd beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Quad schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:23:
[...]

Werd bij Ziggo Sport mooi uitgelegd. Dit weekend hebben de banden een iets hogere druk waardoor er op de wang een mindere bolling ontstaat. Volgens Ho-Pin Tung is een klapband daardoor uitgesloten.
Klopt er is nu minder stres op de naad tussen de wang van de band en het oppervlak. Je ziet nu wel meer slijtage op het midden van het loopoppervlak van de band door deze bandendruk.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

2 cooldown laps voor Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Is het erg als ik zeg dat ik ALB heb opgegeven? Dit is en blijft beschamend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Hoe doet hij dat?
rent dan ook 2 rondjes in een snikhete achtertuin... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

HEEL langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
De grip na langzame bochten is nog wel een probleem. Ik zal zo eens kijken bij Hamilton of Bottas, hoe dat daar gaat.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Spotmatic schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:35:
Is het erg als ik zeg dat ik ALB heb opgegeven? Dit is en blijft beschamend.
De crash van vorige week heeft Albon geen goed gedaan voor zijn zelfvertrouwen. Hij lijkt meer moeite te hebben met de auto bij onderstuur / overstuur en verliest daardoor veel tijd. Het is de vraag of hij dat met zijn race engineer dat goed gaat krijgen en daardoor meer vertrouwen in de auto krijgt. Heeft aan de ene kant tijd nodig en dan komt de vraag hoeveel tijd hij daarvoor gaat krijgen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nu gaan we weer. Mercedes zet al lekker de toon en de rest zal nu ook komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

S1 voor Max nu wel een keer goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Altijd weer die Strolll die in de weg rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

Lekker Strrolliebollie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Iemand op het reset knopje zitten leunen bij Max? (resync gears)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Bijna kop-staart met Stollie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Luxicon schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:39:
De grip na langzame bochten is nog wel een probleem. Ik zal zo eens kijken bij Hamilton of Bottas, hoe dat daar gaat.
Om op mezelf terug te komen... de Mercedes is veel minder aan het 'glibberen'. Dus ze vinden wat sneller de grip na een langzame bocht.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

Als Max geen straf krijgt van FP1, dan zal dit ook wel niet bestraft worden...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ook vol op het midden van de baan. :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYjxeizctwMLIHKgZ7RT2zQ2gnY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3sH3nYAKccgUudbQZJitlTQm.png?f=user_large

Zag 'm voorbij komen op Reddit. Pijnlijk wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
Vorige week gebeurde exact hetzelfde in VT3, toen werd Max ook opgehouden in z’n snelste rondje op die plek.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

duidelijke boordradio ***** ***** ******

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 13:27
Max heeft wel vaak pech gehad met langzaam verkeer als die er echt voor gaat zitten de laatste weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:18
Zucht, meteen schreeuwen hoe blind Stroll was, is hij soms FP1 nu alweer vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
Dit is ook wel weer ongekend lomp van Stroll en RP hoor. Mijn hemel :F

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
basvn schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:51:
duidelijke boordradio ***** ***** ******
Op F1 TV klonk het iets anders....fucking idiot... >:)

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 08-08-2020 12:53 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

The track is so wide... zegt genoeg lijkt mij. STR had prima flink aan de kant gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Langzaam rijden ok, maar dan wel helemaal aan de kant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Kan iemand de boordradio van VER vertalen? :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Het is de vraag of de engineer van Stroll dit aangaf. Want dat was niet zo bij Verstappen. Hij hoorde dat Leclerc aan een langzame lap bezig was, en de engineer was verbaast dat Leclerc 'ineens' opdook.

...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

STR is na een week al gezien door HUL... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Ik dacht dat ze een minimale tijd hadden voor rondentijden? (of is dat alleen in de Q?)
maar als je 3.12 mag rijden, zal dat hier dus niet zo zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door basvn op 08-08-2020 12:55 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

sjaool schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:53:
Flink gat ook 7\1000ste :+

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Dat is inderdaad een juiste conclusie. Iemand die "koud" die wagen in stapt en gelijkwaardige tijden, of beter rijdt. Dat is op zijn minst opvallend te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:16

Edd

basvn schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:54:
Ik dacht dat ze een minimale tijd hadden voor rondentijden? (of is dat alleen in de Q?)
maar als je 3.12 mag rijden, zal dat hier dus niet zo zijn?
Alleen op korte banen waar men anders in problemen komt tijdens de Q. En dan wordt dat vaak pas besloten in het weekend, als in de FP's is gebleken dat het een probleem kan zijn.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Over 3u weten we meer.

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 7 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.