Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Niet zozeer langzamer rijden, alleen opjagen zonder daadwerkelijk te passeren. Dus je overmacht gebruiken om de ander op zijn max te laten pushen terwijl je zelf je banden nog enigszins aan het sparen bent.YakuzA schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:13:
[...]
Als Max langzamer ging rijden gaat Merc ook langzamer rijden om de banden te sparen, dus dan mats je ze alleen maar.
alles kan off-topic
Vraag maar aan Lando...

[Voor 18% gewijzigd door Edd op 09-08-2020 22:30]
-
Een ding is zeker, op de gele band kon Verstappen het verschil zeker niet maken, Bottas zat die hele stint zowat 2.x seconden achter hem. Nee, dat Mercedes niet op dezelfde band is gestart, dat heeft ze volgens mij opgebroken. Ze moesten nu idd sneller hun bandjes opfikken door een jagende Verstappen. Was het op dezelfde band gebeurd dan hadden ze hun strategie daar beter op af kunnen stemmen, nu hadden ze deze eigenlijk niet zelf meer in de hand. En maar goed dat Verstappen zo eigenwijs was die eerste stint 👍Ankona schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:39:
Ik denk dat die afwijkende bandenkeuze van Verstappen niet het verschil maakte, dan had hij net iets langer op de eerste set door moeten rijden en met de gele moeten finishen in een een stopper. (Volgens mij was dat ook de bedoeling om te proberen... als alles of niets gok)
Punt was alleen dat Mercedes veel moeite met de banden had en geen snelheid kon maken. In de eerste stint was Verstappen op een gegeven moment sneller op de harde band dan de Mercedessen op de gele. Ook daarna konden de Mercedessen niet volle bak gaan omdat ze dan een 4 of 5 stopper zouden moeten doen.
Testing, one, two ...
Jup, na de kwali van gisteren was dat ook mijn initiële gedachte. RB start op de hard, rijd daar zo lang mogelijk op door en doet dan een 1 stopper naar medium en daar zo lang mogelijk op door rijden tot de finish en hope for the best.Ankona schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:39:
Ik denk dat die afwijkende bandenkeuze van Verstappen niet het verschil maakte, dan had hij net iets langer op de eerste set door moeten rijden en met de gele moeten finishen in een een stopper. (Volgens mij was dat ook de bedoeling om te proberen... als alles of niets gok)
Punt was alleen dat Mercedes veel moeite met de banden had en geen snelheid kon maken. In de eerste stint was Verstappen op een gegeven moment sneller op de harde band dan de Mercedessen op de gele. Ook daarna konden de Mercedessen niet volle bak gaan omdat ze dan een 4 of 5 stopper zouden moeten doen.
Maar toen Max eenmaal op de mediums reed besefte RB dat Merc's racepace op de harde band waardeloos was dus kreeg Max te horen 'forget tyre management, punch it' omdat ze zich realiseerden dat ze nog een keer naar de harde band konden en alsnog konden winnen.
[Voor 15% gewijzigd door FastFred op 09-08-2020 22:40]
Bedoelde een topic break.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Totdat het team ‘fuck the tires’ tegen VER zei, was hij idd even snel als Bottas.hardware-lover schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:30:
[...]
Een ding is zeker, op de gele band kon Verstappen het verschil zeker niet maken, Bottas zat die hele stint zowat 2.x seconden achter hem. Nee, dat Mercedes niet op dezelfde band is gestart, dat heeft ze volgens mij opgebroken. Ze moesten nu idd sneller hun bandjes opfikken door een jagende Verstappen. Was het op dezelfde band gebeurd dan hadden ze hun strategie daar beter op af kunnen stemmen, nu hadden ze deze eigenlijk niet zelf meer in de hand. En maar goed dat Verstappen zo eigenwijs was die eerste stint 👍
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat heb ik er wel meer zien doen de afgelopen races, vond het eerst wel enigszins apart, maja toch soort van bedankje naar de marshalls I guessEdd schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:30:
[...]
Vraag maar aan Lando...
[Afbeelding]
spoiler:Zwaait naar "het publiek" in de uitloopronde

- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)

https://streamable.com/ik53u5
Meest opvallende is dat volgens hem en kennelijk ook Max, de auto het hele seizoen nog niet zo goed is geweest als vandaag. Die temperaturen lijken dus heel wat zaken op te lossen. Misschien volgt dan eindelijk de sleutel waardoor de auto echt beter gaat worden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mjah, denk dat dat wel in de lijn der verwachting lag. Iedereen had al wel verwacht dat de RB het met wat warmer weer beter zou doen hier (wellicht niet zo goed, maar dat kwam dan ook weer door het falen van Merc). Vraag me af of ze er echt veel aan hebben, maar kan me niet voorstellen dat dit als een grote verrassing komt (de RB is immers al jaren relatief snel als het warm is).DaniëlWW2 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:37:
En Albon's inhaalacties die we niet gezien hebben.![]()
[Embed: Albon analyses epic overtakes]
Meest opvallende is dat volgens hem en kennelijk ook Max, de auto het hele seizoen nog niet zo goed is geweest als vandaag. Die temperaturen lijken dus heel wat zaken op te lossen. Misschien volgt dan eindelijk de sleutel waardoor de auto echt beter gaat worden.
Dat was op wit, niet op geel. Bottas zat nog steeds op 2.x seconden bij de laatste stopYakuzA schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:32:
[...]
Totdat het team ‘fuck the tires’ tegen VER zei, was hij idd even snel als Bottas.

Testing, one, two ...
Of bandendruk. Iets meer lucht (zal geen gewone zijn..) in de banden doet natuurlijk ook wat met de wegligging.DaniëlWW2 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:37:
ping 127.212.23.124
(Ook?) op geel heeft die te horen gekregen "Forget tyre management and go as fast as you can without hurting the tyres" waarop Verstappen nog iets zei van "so I can send it?" Dat was een duidelijke instructie om gewoon zo hard als mogelijk te gaan zonder de banden op te roken.hardware-lover schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:45:
[...]
Dat was op wit, niet op geel. Bottas zat nog steeds op 2.x seconden bij de laatste stop
Nope, dat was op geel en die banden hadden ook nog wel wat langer mee kunnen gaan gok ik, maar daar hadden ze gewoon geen zin in/geen behoefte aan. Volgens mij was het gat toen ook vrij snel van 2 -> 3, maar heb er daarna niet meer zo op gelet en hij kwam ook vrij snel daarna al binnen.hardware-lover schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:45:
[...]
Dat was op wit, niet op geel. Bottas zat nog steeds op 2.x seconden bij de laatste stop
Dat is natuurlijk voor "the best marshells in the world". Zoals Sky ze keer op keer omschreef. Die staan natuurlijk ook nog steeds tijdens de uitloopronde te zwaaien / buigen / ....Edd schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:30:
[...]
Vraag maar aan Lando...
[Afbeelding]
spoiler:Zwaait naar "het publiek" in de uitloopronde
De banden van Bottas waren na de finish toch ook flink versleten / met blisters? Terwijl die van Verstappen nog in orde waren. Dat terwijl beide dezelfde stint erop hadden gereden. Die Mercedes vond de banden gewoon absoluut niet leuk dit weekend.hardware-lover schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:30:
[...]
Een ding is zeker, op de gele band kon Verstappen het verschil zeker niet maken, Bottas zat die hele stint zowat 2.x seconden achter hem. Nee, dat Mercedes niet op dezelfde band is gestart, dat heeft ze volgens mij opgebroken. Ze moesten nu idd sneller hun bandjes opfikken door een jagende Verstappen. Was het op dezelfde band gebeurd dan hadden ze hun strategie daar beter op af kunnen stemmen, nu hadden ze deze eigenlijk niet zelf meer in de hand. En maar goed dat Verstappen zo eigenwijs was die eerste stint 👍
Ik heb het net nog even bekeken, 2.168 zie ik direct voor de stop? Sterker, het is zelfs nooit meer dan 2.x geweest die hele stint.Snowdog schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:47:
[...]
Nope, dat was op geel en die banden hadden ook nog wel wat langer mee kunnen gaan gok ik, maar daar hadden ze gewoon geen zin in/geen behoefte aan. Volgens mij was het gat toen ook vrij snel van 2 -> 3, maar heb er daarna niet meer zo op gelet en hij kwam ook vrij snel daarna al binnen.
[Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 09-08-2020 22:52]
Testing, one, two ...
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Het probleem is eerder dat topteams zo enkele terabytes aan data kunnen verzamelen, per race. Het lijkt zo makkelijk om te zeggen dat de hitte ze goed doet en dat zullen ze ook wel weten. Het gaat er juist om dit te vertalen naar meer algemene prestaties. Die RB16 hoort gewoon een stuk sneller te zijn dan de RB15, maar is dat meestal niet.Snowdog schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:43:
[...]
Mjah, denk dat dat wel in de lijn der verwachting lag. Iedereen had al wel verwacht dat de RB het met wat warmer weer beter zou doen hier (wellicht niet zo goed, maar dat kwam dan ook weer door het falen van Merc). Vraag me af of ze er echt veel aan hebben, maar kan me niet voorstellen dat dit als een grote verrassing komt (de RB is immers al jaren relatief snel als het warm is).
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hmm, ik weet het niet precies, volgens mij kwam hij daar wel net een achterblijver ook tegen? Had eik het idee dat hij daarom ook stopte. Kan ook voor z'n 1e stop geweest zijn though, weet het niet meer precies. Nadat hij die msg kreeg liep het gat ff vrij snel op iig iirc.hardware-lover schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:50:
[...]
Ik heb het net nog even bekeken, 2.168 zie ik direct voor de stop?
Dat zonder twijfel..RobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:50:
[...]
De banden van Bottas waren na de finish toch ook flink versleten / met blisters? Terwijl die van Verstappen nog in orde waren. Dat terwijl beide dezelfde stint erop hadden gereden. Die Mercedes vond de banden gewoon absoluut niet leuk dit weekend.
Testing, one, two ...
Zie mijn edit?Snowdog schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:53:
[...]
Hmm, ik weet het niet precies, volgens mij kwam hij daar wel net een achterblijver ook tegen? Had eik het idee dat hij daarom ook stopte. Kan ook voor z'n 1e stop geweest zijn though, weet het niet meer precies. Nadat hij die msg kreeg liep het gat ff vrij snel op iig iirc.

Testing, one, two ...
Was volgens mij op geel tijdens de tweede stint toen RBR doorhad dat de MERC de banden gewoon compleet aan het opbranden was dat MERC in ieder geval voor een tweede stop moest gaan.YakuzA schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:32:
[...]
Totdat het team ‘fuck the tires’ tegen VER zei, was hij idd even snel als Bottas.
Maar volgens mij heeft VER iedere stint wel een keer de opdracht gehad te pushen. Tijdens de eerste stint op wit kreeg die een aantal ronden voor zijn stop wel de opdracht om te gaan pushen. En ook 10-12 ronden voor het einde kreeg die de opdracht om te gaan pushen om het gat met HAM te dichten (mocht die opeens een eenstopper uit de hoge hoed toveren).
Standaard voor een pitstop. Een band waar nog rubber op zit betekend gewoon dat je niet hard genoeg hebt geredenTransportman schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:56:
Maar volgens mij heeft VER iedere stint wel een keer de opdracht gehad te pushen. Tijdens de eerste stint op wit kreeg die een aantal ronden voor zijn stop wel de opdracht om te gaan pushen.

Niet alleen de één-stopper, maar in eerste instantie ook als "bescherming" tegen een (V)SC. Dan zou Hamilton een goedkope stop kunnen maken waarbij Verstappen te ver er achter zou zitten en Hamilton nog voor hem de baan op kon komen.En ook 10-12 ronden voor het einde kreeg die de opdracht om te gaan pushen om het gat met HAM te dichten (mocht die opeens een eenstopper uit de hoge hoed toveren).
Haha, yea, die komen met die auto updates niet binnen I guess, maar je hebt gelijk, ook nog ff snel teruggekeken en 't was idd max 2.5s op een heel kort minisector stukje

Bottas gaf op dat moment ook wel ff gas though, want die zetten ook nog ff een snelste ronde neer voordat Max dat deed, dus die zat ook ff in z'n laatste pre-stop pushrondjes.
Maar als FER zijnde heb je hier toch ook geen klap aanGAIAjohan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:13:
Mja Vettel...
Ik denk dat de huidige Ferrari een draak is, waar Leclerc nog het maximale eruit haalt.
De auto past bovendien totáál niet bij Vettel's rijstijl, en de manier waarop ze van Vettel af wilden is ook niet fraai. Hierdoor heeft Vettel ook gewoon geen motivatie meer.
Die optelsom zorgt ervoor dat het seizoen van Vettel gewoon verkeken is. Als laatste zou het me niks verbazen van Ferrari als ze Vettel niet de laatste updates geven of hem in dienst van Leclerc laten rijden...
Van Vettel zou het me niks verbazen dat hij opstapt zodra hij een ander contract heeft getekend

VET rijdt meer buiten de punten dan binnen, eindig je straks het seizoen achter RP, MCL & REN.
Kun je aankomend jaar serieus wat bijleggen als je naar prijzengeld kijkt. Terwijl je de competitie daar weer indirect mee versterkt. Niet dat ik dat niet toejuich maar vanuit FER bekeken is dat natuurlijk absurd
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Minder erg dan het lijkt. Is geen lineaire schaal waarin de punten verdeeld worden.Bastie-88 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:19:
[...]
Maar als FER zijnde heb je hier toch ook geen klap aan![]()
VET rijdt meer buiten de punten dan binnen, eindig je straks het seizoen achter RP, MCL & REN.
Kun je aankomend jaar serieus wat bijleggen als je naar prijzengeld kijkt. Terwijl je de competitie daar weer indirect mee versterkt. Niet dat ik dat niet toejuich maar vanuit FER bekeken is dat natuurlijk absurd
De eerste posities krijgen verhoudingsgewijs veel meer punten dan de lagere plaatsen.
Dat is ook waarom Red Bull de hoogte in vloog toen Max P3 en P2 eindigde
Zolang Leclerc consequent 4, 5 of 6 eindigt zijn die punten al genoeg om P3 veilig te stellen.
MC Laren is meer in gevecht met Renault, Racing Point en mogelijk Alpha Tauri.
Dat is stuivertje wisselen
Nu door de warmte eindelijk de zooi aan de praat misschien.
Zeer knap gereden door Max!
Ook een wereldmoment dat Lewis de bokaal van Max meeneemt. "Macht der gewoonte" zullen we het maar noemen!
Dat het op die gele band gelijk bleef was omdat ze moesten kijken wie wanneer evt nog zou gaan pushen. Bv nu leek de kat in de zak maar kwam Lewis er toch nog hard aan op het einde (ok kwam ruim te kort). Je wil de opties bij de ander uitsluiten door je eigen opties open te houden.hardware-lover schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:30:
[...]
Ik zei ook al hier zo tegen mijn makker toen Max op geel eenmaal Bottas voorbijkwam, nu full pull en dán wisselen wanneer zij wisselen. Maar dat is te simpel gedacht.
een treffende spreuk
Jammer dat er geen publiek is, anders kon je gewoon een ouwe Jumbo fietspomp meenemen en de grid oprennenYamotek schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 01:14:
Het zou nu leuk zijn als op iedere baan de bandenspanning wordt verhoogd. Gooit het kampioenschap ineens weer open

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Albon heeft wel een nette race gereden, alleen toen met dat onderstuur momentje was hij een paar rondes het vertrouwen kwijt. Maar daarna trapte hij ook flink door met z'n wagen. Jammer dat die auto op bepaalde momenten zo onbetrouwbaar is.DaniëlWW2 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:37:
Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3
Was dat niet toen Gasly Raikonnen inhaalde? (en Albon erachter zat dus) Sky melde meteen dat dat door de dubbele slipstream zou komen. Albon had daar op moeten anticiperen, wetende dat die eigenlijk over de hele baan vuile lucht zou hebben en dus niet "zoals normaal" door Stowe kon gaan omdat die downforce miste door de rijders/battle voor hem.ArcticWolf schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:54:
[...]
Albon heeft wel een nette race gereden, alleen toen met dat onderstuur momentje was hij een paar rondes het vertrouwen kwijt. Maar daarna trapte hij ook flink door met z'n wagen. Jammer dat die auto op bepaalde momenten zo onbetrouwbaar is.
Yes maar had het idee dat hij daar lifte maar kan het mis hebben.RobertMe schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:21:
[...]
Was dat niet toen Gasly Raikonnen inhaalde? (en Albon erachter zat dus) Sky melde meteen dat dat door de dubbele slipstream zou komen. Albon had daar op moeten anticiperen, wetende dat die eigenlijk over de hele baan vuile lucht zou hebben en dus niet "zoals normaal" door Stowe kon gaan omdat die downforce miste door de rijders/battle voor hem.
Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3
I thought Max would be slower than the Mercs, but the tires just played a huge role in the development of the race. I'll do an analysis during the week comparing the performance between Verstappen and Hamilton in every sector of the track. I'm hoping to come up with a simple chart/map that will show where each driver was faster than the other in different segments of the track.
Source: me
Mediums waren ook gewoon te snel op. daardoor kon je niet pushenSir_Lion schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:38:
Interesting to see that with the exception of Kvyat, all drivers were faster on Hards than on Mediums @f1bythenumbers .
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Niet dat het gisteren veel uitgemaakt zou hebben, maar ik vroeg het me af.
Heerlijke race overigens. Ik krijg wat minder mee van de race omdat ik doof ben (hoewel ik live "ondertiteling" heb op een laptop naast de TV) maar het was overduidelijk te zien dat Mercedes hun bandjes aan het oproken waren. Eigenlijk net als vroeger met bandenfluisteraar Max als aanjager. Heerlijk!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Put differently; could max have won on a med - hard - hard strategy?
Most drivers used the hard tires by the end of the race. With the reduced fuel load they can get do some fast laps.Sir_Lion schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:38:
Interesting to see that with the exception of Kvyat, all drivers were faster on Hards than on Mediums @f1bythenumbers .
Still, it's interesting that Kvyat was able to make the last stint work with the medium compound. I mean, those tires wouldn't have lasted more than 5 or 6 laps on the Mercedes.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Klopt, ik ben wel benieuwd of wat wel wordt ondertiteld ook echt heel slecht verstaanbaar is?ArthurMorgan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:59:
Over doof zijn gesproken, ik ben zo blij dat ze tegenwoordig zo vaak de boordradio ook in tekst op beeld zetten. Helaas nog niet altijd, maar het scheelt toch al heel wat zo.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Hard to say. Most drivers couldn't get the mediums to work at all. The problem withe med-hard-hard strategy would've been getting stuck in traffic after losing the performance from the medium tires.MikeyMan schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:57:
@f1bythenumbers can you say something about the strategy based on these figures?
Put differently; could max have won on a med - hard - hard strategy?
Starting with the hard tires allowed Max to avoid traffic and therefore overheating of the tires. Since both Mercedes drivers had to pit fairly soon, Max was able to drive with clean air and keep the tires alive for longer. Who knows what would've happened with Max stuck in traffic, having to manage the tire temperature more instead of attacking as he did yesterday.
Het is ook een beetje van beide. Zo werd de "Box box" bij ik meen Hamilton alleen in tekst weergegeven. Zoals al iemand aangaf is dat wel een fijne toevoeging op die manier. Omdat de commentator niet steeds onderbroken wordt doordat die verhaal moet stoppen omdat boordradio graphic komt, en vervolgens even later zo'n boordradio van een halve seconde. Nu kan commentator gewoon door babbelen, en al dan niet zelf alsnog ingaan op tekstuele boordradio.Spotmatic schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:02:
[...]
Klopt, ik ben wel benieuwd of wat wel wordt ondertiteld ook echt heel slecht verstaanbaar is?
Maar wat mij betreft mogen ze altijd "ondertitelt" worden. Velen zijn gewoon slecht te verstaan. Maar nu is het dan soms alleen audio, soms audio en tekst, en soms alleen tekst. W.m.b. mogen ze "alleen audio" laten vervallen. Behalve wellicht post race. Omdat het dan hele gesprekken zijn die weer moeilijk in graphic te proppen zijn. Die van Verstappen met hydrate & sweaty hands was al krap.
RIC is ook enorm teruggevallen. Had meer verwacht van de Renaults, maar de spin was er dan ook net teveel aan. En moet zeggen dat Stroll een prima race gereden heeft. Vele malen beter dan vorige week.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik denk niet dat Hamilton dat toelaat, die is volgens mij doodsbang dat Bottas dan de betere strategie heeft.Spotmatic schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:56:
Ik vind het wel vreemd dat Mercedes bijna nooit voor verschillende strategieën voor HAM en BOT gaat. Zitten ze elkaar daar niet mee in de weg, waarbij BOT dan meestal aan het kortste eind trekt?
Niet dat het gisteren veel uitgemaakt zou hebben, maar ik vroeg het me af.
Heerlijke race overigens. Ik krijg wat minder mee van de race omdat ik doof ben (hoewel ik live "ondertiteling" heb op een laptop naast de TV) maar het was overduidelijk te zien dat Mercedes hun bandjes aan het oproken waren. Eigenlijk net als vroeger met bandenfluisteraar Max als aanjager. Heerlijk!
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Grandma #Verstappen returns to duty at #f170 #formula1 #f1 #redbull #mercedes pic.twitter.com/CvGpGlUpcw
— The Circus (@Circus_F1comic) 9 augustus 2020

Meanwhile, over at Ferrari pitwall. #f170 #Formula1 #vettel #ferrari pic.twitter.com/nRGzjPcXuX
— The Circus (@Circus_F1comic) 9 augustus 2020

[Voor 35% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-08-2020 10:40]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ferrari en all the eggs in one basket. Dat is toch altijd al zo geweest? Voor Kimi was het niet anders.SomerenV schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:09:
[...]
Het is ook gewoon apart hoe groot het gat tussen Vettel en Leclerc opeens is. Vorig seizoen reden ze regelmatig nek aan nek en nu is Vettel gewoon nergens meer te bekennen terwijl Leclerc nog redelijk aan de top mee rijdt (weliswaar in niemandsland maar toch). Daar komt dan ook nog de totaal debiele strategie bij van deze race. Lijkt wel of ze hem gewoon expres naaien ofzo omdat meneer regelmatig wat te kritisch is of te eigenwijs. Duidelijk gedegradeerd tot tweede rijder en wordt nu ten faveure van Leclerc onder de bus gesmeten ofzo. Ik vind 't raar in ieder geval.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ik begrijp m nietDoeEensGek schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:37:
Omdat Lewis overkomt als een lul:
[Streamable: 2020-08-09 20-45-23]https://streamable.com/6w5u0q

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ze zitten er nu wel aan te denken om Vettel een nieuw chassis te geven. Het zou me niets verbazen dat er toch een foutje in zijn chassis zit.Bansheeben schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:00:
[...]
Ferrari en all the eggs in one basket. Dat is toch altijd al zo geweest? Voor Kimi was het niet anders.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Andersom had Ham het (vrijwel) nooit laten gebeuren, je zo door je team genoot te laten verslaan. Ja er zit een strategische call van het team erachter, maar het lijkt erop dat Bot zijn team calls blindelings opvolgt, terwijl Ham vaker lijkt te beinvloeden (rapporteren dat de banden nog goed zijn, maar ook echt presteren wanneer het moet bv door in de under/overcut window van Bot te blijven, etc)
Vanuit de kijker perspectief mis ik bij Bot heel erg het initiatief.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Daarom was hij ook zo zuur na de race. Verstappen 'boeit' nog niet in de kampioenschapsrace.
[Voor 22% gewijzigd door majoh op 10-08-2020 11:17]
Dat is mijn visie ook eigenlijk. Bottas is opgeofferd en dat weet hij zelf maar al te goed.majoh schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:16:
Hij is toch gewoon gepiepeld door zijn eigen team, om hem op een strategie tegen Verstappen te zetten. Terwijl Hamilton een strategie had om voor Bottas te eindigen?
Daarom was hij ook zo zuur na de race. Verstappen 'boeit' nog niet in de kampioenschapsrace.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Hij laat zich ook zo, op het oog, makkelijk piepelen.majoh schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:16:
Hij is toch gewoon gepiepeld door zijn eigen team, om hem op een strategie tegen Verstappen te zetten. Terwijl Hamilton een strategie had om voor Bottas te eindigen?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Hij had toch al chassis nr 2?SnowDude schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:11:
[...]
Ze zitten er nu wel aan te denken om Vettel een nieuw chassis te geven. Het zou me niets verbazen dat er toch een foutje in zijn chassis zit.
Bottas kijkt elke dag op zijn bankrekening, en ziet dat het goed is.ND863 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:22:
[...]
Hij laat zich ook zo, op het oog, makkelijk piepelen.

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect
Hij kan ook niet alles berekenen in de auto natuurlijk. Maar hij is op een strategie gezet om te winnen. Wat niet haalbaar bleek / sowieso niet haalbaar was.ND863 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:22:
[...]
Hamilton is daarna op een strategie gezet om voor Bottas te eindigen, waarbij Bottas geen antwoord meer op had, want hij had al gepit...
Er zal intern dus echt wel flink gediscussieerd worden of hij opgeofferd is, of dat ze op dat moment gewoon niet beter wisten. Na de race had hij duidelijk het gevoel van het eerste...
FTFY

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Eerst Ferrari. Ferrari heeft jarenlang ingezet op hoge topsnelheid doormiddel van aerodynamica met relatief weinig downforce en een snelle motor. Na de straf van de FIA zijn ze hun snelle motor kwijt. Tijdens deze race hadden ze echter voordeel van weinig downforce. Hierdoor sleten de banden minder en kon leclerc een eenstopper rijden.
Dan Mercedes. Die zitten aan de andere kant van het spectrum en hebben hun heel veel downforce. Dat konden ze nu niet gebruiken omdat de banden het al zo zwaar hadden. Maar we hebben eerder al gezien dat de Mercedes motor last heeft van warmte en overhit. Het is dus aannemelijk dat die motor terughoudend was afgesteld in dit warme weer. Wat ze inleverden op de rechte stukken moest worden ingehaald in bochten en dat heeft de banden genekt.
Dan RedBull/Honda. Honda lijkt enorm betrouwbaar te zijn. Dat moet haast wel als je naam wil maken in F1 en je niet zeker bent van de overwinnnig. Opgeblazen motoren zijn een ramp voor je reputatie terwijl het merk Honda, voor zover ik daar iets van meekrijg, juist staat voor betrouwbaarheid.
Het nadeel van die betrouwbaarheid is dat ze wat performance laten liggen. Het voordeel is dat je meer marge hebt om met afwijkende omstandigheden om te gaan. Een bloedheet Silverstone is zo afwijkende omstandigheid. Ik ga er van uit dat de teams bij het ontwerpen van hun auto alle circuits van het seizoen meenemen, inclusief omstandigheden zoals het verwachtte weer. De F1 agenda lijkt (normaal gesproken) te zijn ontworpen om zoveel mogelijk dezelfde omstandigheden te hebben op alle circuits, voor zover het lokale klimaat dat toestaat. Door de aangepaste kalender van dit jaar lukt dat niet en krijgen we meer met extreme(re) situaties te maken.
Ze zeggen wel eens dat een expert iemand is die steeds meer weet van steeds minder.
Een racewagen is een auto die steeds sneller gaat op steeds minder circuits.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Inderdaad, ik ben er ook nog niet over uit of hij nog opgeofferd is of dat het (onbewust) gewoon een slechte strategie bleek.majoh schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:28:
[...]
Hij kan ook niet alles berekenen in de auto natuurlijk. Maar hij is op een strategie gezet om te winnen. Wat niet haalbaar bleek / sowieso niet haalbaar was.
Hamilton is daarna op een strategie gezet om voor Bottas te eindigen, waarbij Bottas geen antwoord meer op had, want hij had al gepit...
Er zal intern dus echt wel flink gediscussieerd worden of hij opgeofferd is, of dat ze op dat moment gewoon niet beter wisten. Na de race had hij duidelijk het gevoel van het eerste...
Dat Bottas zich als een mak lammetje liet passeren heeft daar niets mee te maken. Die strijd had hij nooit gewonnen met zijn van blaren voorziene banden en de veel betere en nieuwere banden van Hamilton.
Hij had vast harder verdedigt als het een Ferrari of Red Bull was, maar nu was het zijn teamgenoot en heeft hij voor het teambelang gekozen ook al deed hem dat pijn in het kampioenschap.
Feit is dat de strategie en het bandenmanagement bij Mercedes niet geweldig was en die van Max perfect. Zoals Olav Mol al zei, met de strategie waren ze op zaterdag al begonnen en heeft Max in de race perfect uitgevoerd. Wat niet wegneemt dat Red Bull en Max zelf ook erg verbaasd waren over de performance en het gebrek daarvan bij Mercedes.
https://streamable.com/ycw032
Max Verstappen asked his engineer with 3 laps to go which backmarker was driving in front of him - making sure it wasn't the wrong Renault
No worries: Ocon was niet meer in dienst van Toto en een Mercedes-gerelateerd team.Soggney schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:58:
@basvn weet je, toen ik dat gele bolletje zag voor VER in de laatste rondes op de tracker, was ik even bang dat het Ocon was en een eventuele herhaling van Brazilië roet in het eten zou gooien

Het lijkt wel dat de focus van Hamilton/Mercedes toch vooral op Verstappen is. Dat zie je ook wel in andere races. Ook wel knap eigenlijk met die mindere auto wordt hij toch als de grootste bedreiging gezienND863 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:22:
[...]

Dat komt omdat het chassis-rijder gebroken is. Doorhalen wat niet van toepassing is.
een treffende spreuk
Haha, die is inderdaad leukBlackMonkey schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:03:
Some sorts of een race highlightsBest leuke format:
[YouTube: Gold Digger F1 Remix (70th GP Special)]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
Ik ben het met je eens maar denk dat het zelfs nog verder gaat.B-Real schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:40:
Dat Bottas zich als een mak lammetje liet passeren heeft daar niets mee te maken. Die strijd had hij nooit gewonnen met zijn van blaren voorziene banden en de veel betere en nieuwere banden van Hamilton.
Hij had vast harder verdedigt als het een Ferrari of Red Bull was, maar nu was het zijn teamgenoot en heeft hij voor het teambelang gekozen ook al deed hem dat pijn in het kampioenschap.
Als Bottas zich tot het uiterste had verdedigd had hij nog veel meer van de banden moeten vragen en die stonden er al zo slecht voor. Een gevecht met Hamilton had kunnen resulteren in nog een pitstop (of erger). Door Hamilton te laten gaan kon Bottas z'n banden sparen.
En er was een kleine kans dat Hamilton het gat naar Verstappen zou dichtrijden en een fout forceren (of maken) waar Bottas dan weer van had kunnen profiteren. Met zo'n slechte banden zit een ongeluk in een klein hoekje.
Dan moet je ook nog rekening houden met een Safety Car. Statistisch gezien viel die te verwachten (al waren we op dat moment wel al ver in de race). Als er een SC komt dan is het altijd een beetje de vraag of je in de positie bent om een goedkope pitstop te maken, of dat je juist de rest laat pitten en zelf door rijdt om zo op kop te komen. Dat laatste geval is veel aantrekkelijker maar je moet we genoeg band over hebben om de herstart te overleven.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
snelste ronde max week ervoor 1.27.0tweakduke schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:46:
Nog een plaatje voor de liefhebbers:
[Afbeelding]
mega verschil als je het mij vraagt . dit is dus eigenlijk op de "mediums gereden " en de banden van max waren vorige week ouder.
Hulkenberg toch nog ergens op het podiumtweakduke schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:46:
Nog een plaatje voor de liefhebbers:
[Afbeelding]
- Mercedes heeft dacht ik gereden met een andere achtervleugel, die nog meer downforce creëert, ten opzichte van vorige week.
- Het kan aan mij liggen, maar volgens mij was Mercedes na de start en de stops een paar ronden snel, daarna waren de rondetijden nagenoeg gelijk met de RP (van Hulkenberg?).
- Red Bull heeft veel motortische onderdelen vervangen voor dit weekend
Het is ook vrij bizar dat de banden er zo snel aan zijn gegaan bij Mercedes. Dus wat mij betreft een uitzonderlijke situatie die niet zomaar weer voor gaat komen. Bijvoorbeeld op Barcelona zijn de banden harder en zullen ze vast een andere achtervleugel nemen.
...
Vorige week geen tussenstanden te zien (normaal zeker 2 à 3 keer tegen het einde van de race), omdat Hulkenberg natuurlijk op 1 stond. Deze race was het duidelijk dat Max DotD zou worden (met Hulkenberg nog steeds een zeer goede tweede) en plotseling kwamen de tussenstanden wel weer in beeld.
Vorige weer is er 100% gesjoemeld met de resultaten en hebben ze maar de winnaar (Hamilton) DotD gemaakt omdat ze het niet konden maken om Hulkenberg te laten winnen.
Geldt er ook zoiets als een Wob-verzoek bij Liberty?

Raceweek!
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
De mediums waren de softs van vorige week en die zijn na een aantal ronden op onder deze omstandigheden daarom liep Mercedes niet meer uit op Max.Luxicon schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:03:
Wat mij nog aan het denken had gezet:
- Mercedes heeft dacht ik gereden met een andere achtervleugel, die nog meer downforce creëert, ten opzichte van vorige week.
- Het kan aan mij liggen, maar volgens mij was Mercedes na de start en de stops een paar ronden snel, daarna waren de rondetijden nagenoeg gelijk met de RP (van Hulkenberg?).
- Red Bull heeft veel motortische onderdelen vervangen voor dit weekend
Het is ook vrij bizar dat de banden er zo snel aan zijn gegaan bij Mercedes. Dus wat mij betreft een uitzonderlijke situatie die niet zomaar weer voor gaat komen. Bijvoorbeeld op Barcelona zijn de banden harder en zullen ze vast een andere achtervleugel nemen.
Red Bull heeft goed ingespeeld op deze situatie door te starten met de harde band en de stint op de mediums kort te houden. Het geluk was ook dat er geen SC kwam.
Maar inderdaad het is een uitzonderlijke situatie en aankomende race is het voordeel waarschijnlijk voor Mercedes.
Het is leuk voor de statistiek maar het zegt helaas niet veel, ik hoop dat aankomend weekend Hulkenberg nog een keer mag.RobertMe schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:03:
[...]
Hulkenberg toch nog ergens op het podium
spoiler:Maar ook als enige op de soft gereden.
https://twitter.com/F1/status/1292741223153905664
Huh? Komt er nog een 70th anniversary GP deze week?Soggney schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:11:
Hoewel we allen nog aan het nagenieten zijn van zondag, is het hoge woord nog niet gevallen
Raceweek!

basvn in "[F1] Seizoen 2020"
Ik dacht dat ze juist met minder reden dit weekend.Luxicon schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:03:
Wat mij nog aan het denken had gezet:
Typisch dat 2 echte push laps de banden helemaal slopen. Het zal hun tyre management iig niet hebben geholpen.- Het kan aan mij liggen, maar volgens mij was Mercedes na de start en de stops een paar ronden snel, daarna waren de rondetijden nagenoeg gelijk met de RP (van Hulkenberg?).
Als Pirelli weer een hogere banden spanning oplegt ivm hitte zal het wel weer smullen worden- Red Bull heeft veel motortische onderdelen vervangen voor dit weekend

PSN
Daarover gesproken, hoe weet men of Pirelli niet 'partijdig' is? Wat als ze denken laten we het eens spannend maken, we leggen de minimale spanning op bepaald niveau dat Mercedes er nadeel van heeft?YakuzA schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:20:
[...]
Als Pirelli weer een hogere banden spanning oplegt ivm hitte zal het wel weer smullen worden
Of is het puur gebaseerd op een formule bij x verwachte temperatuur en deze compounds wordt het spanning Y? En staat het dus zeg maar een soort van vast voor alle races gebaseerd op verwachte temperatuur?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Volgens Olav moet je om DotD te worden, wel eerst starten.Divak schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:08:
Iemand nog de driver of the day opgevallen?
Vorige week geen tussenstanden te zien (normaal zeker 2 à 3 keer tegen het einde van de race), omdat Hulkenberg natuurlijk op 1 stond. Deze race was het duidelijk dat Max DotD zou worden (met Hulkenberg nog steeds een zeer goede tweede) en plotseling kwamen de tussenstanden wel weer in beeld.
Vorige weer is er 100% gesjoemeld met de resultaten en hebben ze maar de winnaar (Hamilton) DotD gemaakt omdat ze het niet konden maken om Hulkenberg te laten winnen.

Pirelli zal puur sturen op banden die niet exploderen. Ze zullen op basis van de races/testen wel een tabelletje hebben en op basis daarvan hun minimum uitvaardigen.Martinusz schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:37:
[...]
Daarover gesproken, hoe weet men of Pirelli niet 'partijdig' is? Wat als ze denken laten we het eens spannend maken, we leggen de minimale spanning op bepaald niveau dat Mercedes er nadeel van heeft?
Of is het puur gebaseerd op een formule bij x verwachte temperatuur en deze compounds wordt het spanning Y? En staat het dus zeg maar een soort van vast voor alle races gebaseerd op verwachte temperatuur?
Ze kunnen bijvoorbeeld ook van de vrijdag op de zaterdag not de minima aanpassen als ze zien dat de banden het te zwaar hebben.
Ik denk niet dat je Pirelli in de categorie 'partijdig' kan zetten. Ze voeren gewoon de banden opdracht van de FIA uit.
[Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 10-08-2020 14:42]
PSN
Sjoemelen kan natuurlijk ook met de tussenstanden, dan valt het niet op. Dus eigenlijk 100% zeker dat er niet gesjoemeld is.Divak schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:08:
Iemand nog de driver of the day opgevallen?
alles kan off-topic
Gerhard BergerAlfa90_Buttje schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:42:
Vettel zit in zoooooooo'n diep gat.
Het team kan geen winnende auto bouwen, als het dan ineens wel lukt blijkt ie illegaal, Charles is ook geen pannekoek.. maar rijdt hem wel mooi twee keer van de baan.. en dan laat je team je meteen aan het begin van het seizoen weten totaal!! geen enkel bod te doen, je wordt bedankt, je mag weg.. je bent ongewenst![]()
Ik snap zijn teleurstelling, helaas uit eigen hand iets dergelijks meegemaakt.. dat raakt je! En zie je dan nog maar eens te motiveren... ik kon het niet. Hij lijkt het ook niet te kunnen. Zo zielig gewoon..![]()
Zou mij zeer verbazen als hij dit seizoen afmaakt.. ik zie hem nog wel bij RP instappen binnen een paar weken. Afkoopsom erachteraan, klaar! Kop vooruit! Nieuw hoofdstuk..

die quotes van Binotti .. omg .. wat een lamlul !!https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/257180/vettel-en-ferrari-zouden-nu-direct-uit-elkaar-moeten-gaan
Sebastian Vettell en Ferrari zouden per direct uit elkaar moeten gaan.
Dat betoogt oud Ferrari-coureur en F1-legende Gerhard Berger. Zondag liep de spanning tussen Vettel en het rode team weer hoog op.
"Je weet dat je het verprutst hebt", zei de viervoudig wereldkampioen op de radio tijdens de race in Silverstone. Hij verwees naar het besluit van Ferrari om Vettel strategisch zo te plannen dat hij Charles Leclerc niet in de weg zou rijden.
"We hadden niet de moed om Charles mij in te laten halen, ook al had hij een andere strategie", vertelde Vettel na afloop aan verslaggevers. "Ze gaven er de voorkeur aan om mij de pits in te roepen om de hele boel te omzeilen, maar ik had zeker tien of meer ronden kunnen rijden. De strategie was verpest. "Voor de race hadden we het over die exacte situatie - om dat niet te doen - en toen deden we het. Er was gewoon geen reden voor de pitstop", voegde hij eraan toe.
Ferrari-teambaas Mattia Binotto zei echter dat Vettel de afgelopen twee weekenden op Silverstone met zijn auto worstelde en op zondag "zijn spin hem niet hielp".
"Over het algemeen was het de juiste keuze voor het team en we hebben het gevoel dat we Sebastian daarmee niet hebben gestraft. Zijn race werd verstoord door zijn spin - dat was de sleutel. Niet onze strategie. Sebastian heeft het moeilijk gehad, maar de prestatie van Charles was lovenswaardig. Dit is een jonge kerel in wie Ferrari heeft geïnvesteerd en met hem hebben we een verdere overeenkomst", vervolgde de Italiaan.
"Ik denk dat hij (Leclerc) echt heel goed rijdt, en dat is het onderstrepen waard", zei Binotto.
De uitspraken van Binotto laten zien dat de relatie tussen Ferrari en Vettel niet al te beste is. "Seb's radiobericht laat zien hoe gespannen de situatie is", zei wereldkampioen van 2016 Nico Rosberg. "Maar hij moet blijven vechten, ook als signaal naar zijn mogelijke toekomstige team. Hij moet bij Ferrari met zijn vuist op tafel slaan en om een nieuwe auto vragen."
Gerhard Berger denkt dat de situatie onhoudbaar is en dat Vettel en Ferrari niet moeten wachten tot het einde van het seizoen om uit elkaar te gaan.
"Voor de stemming in de respectievelijke teams zou het het beste zijn om nu over te schakelen naar de 2021-opstelling", vertelde de Oostenrijker aan Sport1.

Als ik dit zou horen als Vettel zijnde pakte ik mijn spulletjes .. wat willen ze doen? Hem onder gunpoint in die auto zetten?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Afgehakte (Ferrari) paardenhoofd in z’n bedAlfa90_Buttje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:03:
[...]
Gerhard Bergeris het met me eens ..
[...]
die quotes van Binotti .. omg .. wat een lamlul !!
Als ik dit zou horen als Vettel zijnde pakte ik mijn spulletjes .. wat willen ze doen? Hem onder gunpoint in die auto zetten?

per aspera ad astra
Je hebt gelijk. Precies andersom dan hoe ik het zij.YakuzA schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:20:
[...]
Ik dacht dat ze juist met minder reden dit weekend.
...
Nou.......?Bart-Willem schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:29:
[...]
No worries: Ocon was niet meer in dienst van Toto en een Mercedes-gerelateerd team.

https://www.autosport.com...-from-renault-during-deal
Testing, one, two ...
Ook toen de Merc's naar hard waren gewisseld waren ze maar een paar rondjes snel en kon Verstappen ze daarna (op zijn inmiddels 20 rondjes oude) hards gewoon bijhouden en zelfs op ze uitlopen, waardoor ie (als de pitstop niet zo lang had geduurd) zelfs vóór Bottas op de baan was gekomen na zijn eerste stop.tweakduke schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:13:
[...]
De mediums waren de softs van vorige week en die zijn na een aantal ronden op onder deze omstandigheden daarom liep Mercedes niet meer uit op Max.
Wel mooi om te zien. Weer eens een overwinning echt op eigen kracht (race pace, bandenmanagement, strategie) in plaats van door uitval of andere toevalsfactoren. Minder spektakel dan vorige week, maar toch tot het eind spannend.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
anders wordt je de NoDDotD.Rudolf schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:38:
[...]
Volgens Olav moet je om DotD te worden, wel eerst starten.
een treffende spreuk
Ik vind dat hij zich nog netjes uitdrukt. Z'n bloed moet toch onderhand koken.
Tof woord 'verbockt'. Die kende ik nog nietwerphengel schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:15:
Reactie Vettel bij RTL
[YouTube: F1 2020 Silverstone - Vettel über Dreher und Strategie-Patzer - Interview vom 09.08.2020 - Play TG]
Ik vind dat hij zich nog netjes uitdrukt. Z'n bloed moet toch onderhand koken.

Wel uitermate treurig voor Seb.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Heeft Verstappen toch nog zijn wereldprestatie geleverd. Wat Kees twee weken terug zei dat het zou zijn als Verstappen zou winnen. (Of was het dat al bij podium? En dus ook vorige week al het geval)
Edit:
Thanks @TinusTegengas: getikt op mobiele telefoon tijdens een wandelingetje, en blijkbaar niet aandachtig genoeg terug gelezen.
[Voor 14% gewijzigd door RobertMe op 10-08-2020 22:59]
Ik weet dat het al een tijdje warm is en men weinig slaapt, maar *podiym*RobertMe schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:07:
[...]
Heeft Verstappen toch nog zijn wereldprestatie geleverd. Wat Kees twee weken terug zei dat het zou zijn als Verstappen zou winnen. (Of was het dat al bij podiym? En dus ook vorige week al het geval)

meer dan 1,5 uur de tijd gehad om het aan te passen

Zin loopt ook niet helemaal lekkerTinusTegengas schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:56:
[...]
Ik weet dat het al een tijdje warm is en men weinig slaapt, maar *podiym*![]()
meer dan 1,5 uur de tijd gehad om het aan te passen

"Wat Kees twee weken terug zei dat het wat zou zijn als Verstappen zou winnen."
Zo komt het er bij mij ook ongeveer uit tegenwoordig. Het scherpe is er wel een beetje af met dit weer.
Maar goed, toch hoop ik op een plaatselijke hittegolf in Barcelona aankomend weekend!

[Voor 8% gewijzigd door albino71 op 10-08-2020 23:02]
Koste mij ook 3 edits voordat er stond wat ik wildealbino71 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:01:
[...]
Zin loopt ook niet helemaal lekker![]()
Zo komt het er bij mij ook ongeveer uit tegenwoordig. Het scherpe is er wel een beetje af met dit weer.
Maar goed, toch hoop ik op een plaatselijke hittegolf in Barcelona aankomend weekend!

Liever de hittegolf in Barca dan hier ja

Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.